Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2020

ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ:Mείωση των συνδρομών των μελών του ΕΕΠ έως 50% για το 2021, λόγω των επιπτώσεων του COVID-19.

 


Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιά
Συνεδρίασε σήμερα το ΔΣ του επιμελητηρίου σε τηλεδιάσκεψη μέσω του προγράμματος e:Presence.gov.gr, όπως γίνεται κάθε μήνα από την έναρξη της πανδημίας.
Σήμερα είχαμε ακόμη μιά καινοτομία, κατά την συνεδρίαση έγιναν τρεις μυστικές ψηφοφορίες, τα 41 μέλη του ΔΣ ψήφισαν ηλεκτρονικά τον νέο αντιπρόεδρο, τον πρόεδρο του τμήματος Επαγγελματιών του ΔΣ και του αναπληρωτή του.
Η τόσο απλή, σύντομη και διαφανής διαδικασία έγινε από την εταιρία electobox.
Μεταξύ των θεμάτων που εγκρίθηκαν σήμερα.
Ορίσθηκαν εκπρόσωποι στις θεματικές επιτροπές στην ΚΕΕΕ.
Συστήθηκαν θεματικές επιτροπές του ΕΕΠ, Πνευματικών Δικαιωμάτων, Φορολογικών - Ασφαλιστικών θεμάτων, Επαγγελμάτων σχετικών με την οικοδομική δραστηριότητα.
Αποφασίστηκε τέλος η μείωση των συνδρομών των μελών του ΕΕΠ έως 50% για το 2021, λόγω των επιπτώσεων του COVID-19.

Τέλος οι πληρωμές «αέρα» για «σούπερ» ταχύτητες ίντερνετ - Πότε μπορείς να καταγγείλεις τη σύμβαση

 Η ΕΕΤΤ ανακοίνωσε ότι τίθενται σε ισχύ οι διατάξεις του Εθνικού Κανονισμού Ανοιχτού Διαδικτύου (ΕΚΑΔ) για τις ταχύτητες στα σταθερά δίκτυα. Σίγουρα έχει τύχει σε πολλούς να πληρώνουν ταχύτητες για 24 mbs και να πιάνουν κάτω από 10. Μετά από χρόνιο αίτημα καταναλωτών, έρχεται η ΕΕΤΤ να θέσει κανόνες προστατεύοντας καταναλωτές από τιμές... αέρα.

Οι πάροχοι υπηρεσιών πρόσβασης στο Διαδίκτυο θα ενημερώνουν πλέον τους συνδρομητές των σταθερών δικτύων για τις ρεαλιστικά αναμενόμενες ταχύτητες της σύνδεσής τους, και όχι μόνο για τις ονομαστικές και διαφημιζόμενες ταχύτητες.

Συγκεκριμένα, οι πάροχοι σταθερών δικτύων πρόσβασης υποχρεούνται να ενημερώνουν τους συνδρομητές για την ελάχιστη, μέγιστη και συνήθως διαθέσιμη ταχύτητα που αναμένεται στη σύνδεσή τους. Η ενημέρωση αφορά τόσο τους νέους συνδρομητές όσο και τους υφιστάμενους συνδρομητές ενός παρόχου.

Έτσι, ένας νέος συνδρομητής θα μπορεί, στο πλαίσιο της προσυμβατικής ενημέρωσης, να λαμβάνει πληροφόρηση για τις ταχύτητες που μπορεί να αναμένει στη σύνδεσή του, πριν την υπογραφή της σύμβασης. Η ενημέρωση θα γίνεται τόσο από τα καταστήματα όσο και από την ιστοσελίδα ή τις γραμμές τηλεφωνικής εξυπηρέτησης του παρόχου. Παρόμοια, ένας υφιστάμενος συνδρομητής θα μπορεί να ενημερώνεται για τις ταχύτητες σύνδεσης είτε τηλεφωνικά είτε από την ιστοσελίδα του παρόχου (π.χ. μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στην ιστοσελίδα του παρόχου).

Η ενημέρωση για τις ταχύτητες σύνδεσης αποτελεί μέρος των όρων της σύμβασης, ενώ ο συνδρομητής αποκτά δικαίωμα αποζημιώσεων ή επανορθώσεων σε περίπτωση που διαπιστωθούν συνεχείς ή επαναλαμβανόμενες αρνητικές αποκλίσεις από την ελάχιστη ταχύτητα. Παραδείγματα δυνατών επανορθώσεων ή αποζημιώσεων είναι η έκπτωση στον λογαριασμό, η δυνατότητα επιλογής πακέτου με χαμηλότερη ονομαστική ταχύτητα, η επιστροφή τμήματος ή συνόλου του παγίου, ή ο συνδυασμός αυτών. Σε περίπτωση αποκλίσεων μεγαλύτερων του 30% για ADSL δίκτυα και 20% για τις υπόλοιπες τεχνολογίες (π.χ. VDSL, Fiber To The Home-FTTH) από την τιμή της ελάχιστης ταχύτητας για την οποία ενημερώθηκε, ο συνδρομητής αποκτά και το δικαίωμα αζήμιας καταγγελίας της σύμβασης, εφόσον το πρόβλημα δεν διορθωθεί εντός 30 ημερών (με εξαίρεση τις υποχρεώσεις του συνδρομητή για καταβολή τυχόν υπολοίπων επιδότησης συσκευών ή τερματικού εξοπλισμού ή κατασκευής σύνδεσης στο δίκτυο).

Η υποβολή παραπόνων από τους συνδρομητές για αποκλίσεις από την ελάχιστη ταχύτητα, θα γίνεται μέσω της υπηρεσίας εξυπηρέτησης πελατών της κάθε εταιρείας και θα εκκινεί διαδικασία ελέγχου του παραπόνου, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει και διενέργεια μετρήσεων από την πλευρά των συνδρομητών, με βάση τα μετρητικά εργαλεία που παρέχει η κάθε εταιρεία/πάροχος. Επίσης, οι πάροχοι θα επικαιροποιούν τις τιμές των ταχυτήτων σύνδεσης τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο και οι συνδρομητές θα έχουν δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης, εφόσον υποβαθμίζονται οι ήδη παρεχόμενες ταχύτητες.

Οι συνδρομητές μπορούν να επικοινωνούν με τους παρόχους για αναλυτικότερες πληροφορίες σχετικά με τις νέες διαδικασίες, καθώς και να αναζητούν περισσότερες πληροφορίες στις παρακάτω ιστοσελίδες των παρόχων για το Ανοιχτό Διαδίκτυο:

Cosmote: https://www.cosmote.gr/cs/cosmote/gr/anoikto_diadiktyo.html
Nova: https://www.nova.gr/el/politiki-anoiktou-diadiktiou
Vodafone: https://www.vodafone.gr/vodafone-ellados/oroi-ypiresion-prosvasis-sto-diadiktyo/
Wind: https://www.wind.gr/gr/netneutrality/
Επιπλέον, θα υπάρχει και προσωποποιημένη ενημέρωση στους υφιστάμενους συνδρομητές για τις αλλαγές των όρων της σύμβασης, μέσω του λογαριασμού τους ή μέσω SMS ή μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας.

Οι σχετικές διατάξεις, που τίθενται σε εφαρμογή, περιγράφονται αναλυτικά στο άρθρο 7 του Κεφαλαίου Β, καθώς και στα Κεφάλαια Γ και Δ του ΕΚΑΔ. Ολόκληρο το κείμενο του ΕΚΑΔ είναι διαθέσιμο εδώ.

https://www.dikaiologitika.gr/

ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ: TO ΠΛΟΙΟ ΚΑΛΥΜΝΟΣ

 


Το ΚΑΛΥΜΝΟΣ, κατασκευής 1948.


ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Κατασκευάστηκε το 1948 στα ναυπηγεία της Δανίας Aalborg Vaerft A/S, Aalborg για την κυβέρνηση της Ισλανδίας. Αρχικό όνομα HELKA, σημαία Ισλανδίας. 
Το 1966 αγοράστηκε από την Δωδεκανησιακή Ατμοπλοΐα Α.Ε. και μετονομάστηκε ΚΑΛΥΜΝΟΣ υπό ελληνική σημαία. 
Το 1968 αγοράστηκε από τον Κωνσταντίνο Γ. Δουλγέρ και μετονομάστηκε ΑΡΚΑΔΙΑ. 
Το 1969 περιήλθε στην Evdoxos Shipping Co. S.A. και μετονομάστηκε ΚΑΛΥΜΝΟΣ. 
Το 1981 πουλήθηκε για διάλυση στα Μέγαρα.

https://www.greekshippingmiracle.org/

ΒΑΤΙΚΑ:Η πυραμίδα και η Αιγυπτιακή σφίγγα στα Βιγκλάφια

Μια από τις Ελληνικές πυραμίδες που έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον των επιστημόνων και όχι μόνο, είναι και η πυραμίδα στα Βιγκλάφια Λακωνίας, κοντά στην πανέμορφη Ελαφόνησο και το Παυλοπέτρι.


Θα ακολουθήσουμε το ταξίδι στο χρόνο μέσα από τα βήματα όσων την επισκέφθηκαν και τις μαρτυρίες τους όπως καταγράφηκαν:
Πρώτη αναφορά γι΄ αυτήν έκανε ο άγγλος περιηγητής κατ΄ άλλους αρχαιολόγος Leake ο οποίος επισκέφθηκε το χώρο και είπε ότι πρόκειται για τον τάφο του Κινάδου – πλοιάρχου στο πλοίο του Μενέλαου - (από αναφορά του Παυσανία). Μιλώντας για το κτίσμα σημείωνε ότι στο σημείο «…όπου ο βράχος είναι εντελώς κάθετος και γύρω-γύρω σχηματίζονται σπήλαια, ανακάλυψα τα ερείπια μιας αρχαίας πυραμίδας.
Σήμερα είναι μόνο ένας σωρός από ορθογώνιους όγκους, με πολύ λίγες πέτρες στο εσωτερικό της να βρίσκονται ακόμη στη θέση τους. Γύρω της, από τις τρεις πλευρές, ένα όρυγμα (χαντάκι) έχει σκαφτεί στο βράχο. Η τέταρτη πλευρά της πυραμίδας βρίσκεται στο χείλος του βράχου και δεν έχει όρυγμα». 


Μεσολάβησαν εκατόν τριάντα χρόνια από την αναφορά του, χρόνια απόλυτης σιωπής, και αργότερα την επισκέφτηκαν οι Waterhouse και Simpson, οι οποίοι αν και μίλησαν για προϊστορικά ευρήματα καθώς και για τα μαύρα –γυαλιστερά κεραμεικά του 4ου π.χαι, δεν προσδιόρισαν την ακριβή τοποθεσία της. 
Ακολουθεί ο Vischer ο οποίος αναφέρει πως την είχε δει, και τέλος ο Pritchett αρχαιολόγος πανεπιστημίου του Καναδά, ο οποίος οδήγησε τον Χρήστο Λάζο να την επισκεφθεί το 1996. Αναφέρει: «Πριν τα Βιγκλάφια, σε μια ευθεία απόσταση ενός χιλιομέτρου και στη δεξιά πλευρά του δρόμου, συναντούμε για έξαρση του εδάφους που κυμαίνεται από 15-20μ σχηματίζοντας απότομους γκρεμούς, είτε υπόσκαφες εσοχές, που έχουν χρησιμοποιηθεί σαν μαντριά ή στάβλοι. 
Σε παρακείμενο στάβλο, πίσω από την ιδιωτική έκταση γερμανού επιστήμονα, υπάρχει στάβλος με διαφορετική λιθοδομή από τους υπόλοιπους. Είναι βέβαιο πως η πόρτα του μεταφέρθηκε αυτούσια από την πυραμίδα για να αποτελέσει την είσοδο του στάβλου.

 


Είναι η μεγαλύτερη κατασκευή σε σχέση με τις υπόλοιπες στην Ελλάδα, με εξαίρεση την πυραμίδα του Αμφείου, αφού οι διαστάσεις της είναι μεγαλύτερες και από την πυραμίδα του Ελληνικού που οι διαστάσεις της είναι 14,70χ8,61μ. Γύρω από τα θεμέλια της κατασκευής υπάρχει βαθιά τάφρος από τις τρεις πλευρές, ενώ δεν έχει από την πλευρά που βρίσκεται προς το γκρεμό. Σε κάποιο σημείο της τάφρου υπάρχουν εγκοπές που μαρτυρούν την χρησιμοποίηση μετακινούμενης γέφυρας.
Αυτό δείχνει ένα καθαρά οχυρωματικό χαρακτήρα της κατασκευής, που δεν τον συναντούμε σε άλλες κατασκευές, και συνιστά μία ιδιαιτερότητα. Η κεραμική που έχει αναφερθεί είναι του 4ου – 5ου π.χ αιώνα, αλλά αν λάβουμε υπόψη μας ότι η τάφρος είναι αρκετά μπαζωμένη, δεν αποκλείεται σε βαθύτερα στρώματα να υπάρχει και προγενέστερων εποχών. Από τη νότια πλευρά του γκρεμού έχουν αποκολληθεί μεγάλοι βράχοι, γεγονός που δεν αποκλείει το ενδεχόμενο η πυραμίδα να προστατευόταν με τάφρο και από την νότια πλευρά.Η εκσκαφή της τάφρου μαρτυρεί τον οχυρωματικό χαρακτήρα του έργου, παράλληλα όμως αποτελεί και λατομείο από το οποίο έχουν λατομηθεί οι μεγάλοι ορθογώνιοι και τετράγωνοι ογκόλιθοι της λιθοδομής.


Ανάμεσα στην πυραμίδα και την Ελαφόνηση παρεμβάλλεται μια περιοχή όπου βρίσκεται ένα αρχαίο νταμάρι, πολλές αρχαιότητες και μια μικρή λιμνοθάλασσα περιτριγυρισμένη από εδαφικές εξάρσεις γεμάτες με μυκηναϊκούς τάφους, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι συλημένοι.
Σε κάποιο σημείο της ακτής, ανάμεσα στους τάφους, υπάρχει το ανάγλυφο της αιγυπτιακής σφίγγας που δημιουργεί πολλά ερωτηματικά. Παρόμοια ευρήματα έχουν βρεθεί και στον Ταύγετο.
Όταν επισκέφθηκε την πυραμίδα, ο Παυσανίας ανέφερε, πως εκτός από τον τάφο του Κινάδου είδε και ναό της Αθηνάς. Ο ίδιος, θεωρεί τις πυραμίδες ταφικά μνημεία, άλλοι τις θεωρούν λατρευτικούς χώρους, άλλοι οχυρωματικά έργα, τα κτίσματα, ωστόσο, αυτά χάνονται στην αχλύ του χρόνου και κρατούν καλά κρυμμένα τα μυστικά τους.
Έχουν συληθεί, λεηλατηθεί, καταστραφεί και κάποτε έχουν μεταφερθεί κομμάτι κομμάτι για να χρησιμοποιηθούν, όπως αναφέραμε, ως στάβλοι, μαντριά ή αποθήκες.
Είναι βέβαιο πως η Ελληνική γη, γη λουσμένη στο φως, γη που περπάτησαν θεοί μαζί με τους ανθρώπους, έχει πολλά να μας αποκαλύψει ακόμα. 

ΠΗΓΗ https://www.iellada.gr/

_________________________________________________

ΑΠΟ http://amfipolinews.blogspot.com

Η Πυραμίδα των Βιγκλαφίων.
Σε πολλούς είναι γνωστό ότι η περιοχή έχει ένα πλούσιο ιστορικό παρελθόν.
Πολλοί γνωρίζουν για την Λακωνική Τρίπολη, Σίδη - Ήτις – Αφροδίσιας, που ήλθε ο απόγονος του Ηρακλή Βοίας να συνενώσει στην καινούργια πόλη "Βοιές".
Επίσης πολλοί γνωρίζουν για την βυθισμένη προϊστορική πολιτεία στο "Παυλοπέτρι", την επονομαζόμενη και Λακωνική Ατλαντίδα. Λίγοι όμως γνώριζαν για την λεγόμενη πυραμίδα των Βιγκλαφίων.

Η πυραμίδα στα Βιγκλάφια είναι μία κατασκευή με διαστάσεις 17,50 χ 16 μ.

Αφού αναφέρθηκα στην αγαπημένη μου Λακωνία, ας ρίξουμε μία ματιά και στην δική της Σφίγγα...

Λαξευμένη προϊστορική κεφαλή σφίγγας σε βράχο κοντά σε θεμέλια αρχαίας πυραμίδας στα Βιγκλάφια Λακωνίας. (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΗΣ).

ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ:Σύλληψη ημεδαπού για παράβαση των νόμων περί εξαρτησιογόνων ουσιών και περί όπλων στη Νέα Σμύρνη Αττικής

Σύλληψη ημεδαπού για παράβαση των νόμων περί εξαρτησιογόνων ουσιών και περί όπλων στη Νέα Σμύρνη Αττικής

 

Στη σύλληψη ενός 36χρονου ημεδαπού προέβησαν, απογευματινές ώρες χθες, στελέχη της Περιφερειακής Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών (Π.Ο.ΔΙ.Ν.) του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, για παράβαση των νόμων περί εξαρτησιογόνων ουσιών και περί όπλων.
Συγκεκριμένα, κατόπιν αξιοποίησης πληροφοριών, διενεργήθηκε νομότυπη έρευνα παρουσία εισαγγελικού λειτουργού στην οικία του 36χρονου, όπου, μετά από ένδειξη αστυνομικού σκύλου ανίχνευσης ναρκωτικών ουσιών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ''BRUTUS'', εντοπίστηκαν και κατασχέθηκαν τα ακόλουθα:
 
- μια πλαστική συσκευασία με φυτικά αποσπάσματα ακατέργαστης κάνναβης, μεικτού βάρους σαράντα τριών γραμμαρίων και πέντε δεκάτων του γραμμαρίου (43,5gr),
- μια πλαστική συσκευασία με φυτικά αποσπάσματα ακατέργαστης κάνναβης, μεικτού βάρους δύο γραμμαρίων και πέντε δεκάτων του γραμμαρίου (2,5gr),
- μια πλαστική συσκευασία με φυτικά αποσπάσματα ακατέργαστης κάνναβης, μεικτού βάρους εννιακοσίων πενήντα γραμμαρίων (950gr),
- μια πλαστική συσκευασία με φυτικά αποσπάσματα ακατέργαστης κάνναβης, μεικτού βάρους οκτακοσίων ογδόντα τεσσάρων γραμμαρίων (884gr), 
-  μία ζυγαριά ακριβείας με υπολείμματα φυτικών αποσπασμάτων ακατέργαστης κάνναβης,
-   μία σιδηρογροθιά
-  δύο (02) πτυσσόμενα μαχαίρια (πεταλούδες) με λάμα μήκους δέκα εκατοστών (10 cm) έκαστο και
-  ένα χρηματοκιβώτιο, εντός του οποίου ανευρέθησαν φυτικά αποσπάσματα ακατέργαστης κάνναβης, μεικτού βάρους εξήντα επτά γραμμαρίων (67gr). 

Lockdown: Παράταση μέχρι τις 7 Δεκεμβρίου

Τα περιοριστικά μέτρα για την προστασία από τον κορωνοϊό παρατείνονται μέχρι και την Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2020 καθώς το επιδημιολογικό φορτίο εξακολουθεί να είναι υψηλό. Η διάρκεια των περιοριστικών μέτρων θα επαναξιολογηθεί ανάλογα με την πορεία της πανδημίας.



Τηρούμε τα μέτρα για να προστατέψουμε τον εαυτό μας, τους συμπολίτες μας, το Εθνικό Σύστημα Υγείας!

SUPER MARKET ¨ΓΚΙΚΑΣ¨ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ !!!

Μετά το αίσιο τέλος που είχα από την ασθένεια covid-19 για 20 κ πλέον μέρες,θα ήθελα να ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΩ  Όλο το προσωπικό του νοσοκομείου μας,το νοσηλευτικό κ ιατρικό για την αμέριστη συμπαράσταση κ υπηρεσίες που μου πρόσφεραν με αξιοζήλευτο επαγγελματισμό καθώς γνώριζαν πως έχω μολυνθεί από τον ιο.

Ιδιαίτερα στην παθολόγο κυρία Μαρία Κόλλια.

ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΟ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑ ΣΑΜΙΟΥ ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΣΑ ΜΑΣ ΠΝΕΥΜΟΝΟΛΟΓΟ,ΠΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΕΔΕΙΞΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ Κ ΚΑΘΟΛΗ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΜΟΥ ΣΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΝΙΚΑΙΑΣ.

ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ,ΓΝΩΣΤΟΥΣ ΚΑΙ ΠΕΛΑΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΟΥΣ Κ ΤΗΝ ΗΘΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΜΑΣ ΣΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ.

ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ Ν.Ε.ΑΥΡΙΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27/11 ΤΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΣ ΤΑ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ


 

Επίδομα 400 ευρώ: Ποιοι & πότε θα το πάρουν -Διαδικασία & δικαιολογητικά (ΦΕΚ)

 


Στο ΦΕΚ δημοσιεύθηκε η απόφαση  για την «χορήγηση εφάπαξ οικονομικής ενίσχυσης ύψους τετρακοσίων (400) ευρώ σε μη επιδοτούμενους μακροχρόνια ανέργους».

Άρθρο 1

Χορήγηση εφάπαξ οικονομικής ενίσχυσης σε κάθε μη επιδοτούμενο μακροχρόνια άνεργο

Εγκρίνουμε τη χορήγηση από τον ΟΑΕΔ εφάπαξ οικονομικής ενίσχυσης ύψους τετρακοσίων ευρώ (400,00 €) σε κάθε μη επιδοτούμενο μακροχρόνια άνεργο, εγγεγραμμένο στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ, που αποκτά την ιδιότητα του μακροχρόνια ανέργου από 1-3-2020 έως και τη δημοσίευση της παρούσας, εξαιρουμένων όσων έλαβαν την εφάπαξ οικονομική ενίσχυση της υπ’ αρ. οικ. 15687/282/16-4-2020 κοινής υπουργικής απόφασης (Β’ 1468).

Άρθρο 2

Διαδικασία καταβολής της οικονομικής ενίσχυσης

  1. Η καταβολή της οικονομικής ενίσχυσης του άρθρου 1 πραγματοποιείται από τον ΟΑΕΔ κατόπιν έγκρισης από το Δ.Σ. του Οργανισμού, μετά από οίκοθεν έλεγχο στο μητρώο ανέργων και σχετική εισήγηση των αρμοδίων Διευθύνσεων.
  2. Από τον οίκοθεν έλεγχο του ΟΑΕΔ διαπιστώνονται για κάθε δικαιούχο τα παρακάτω στοιχεία:

α) Η διατήρηση της ιδιότητας του μακροχρόνια άνεργου κατά τη δημοσίευση της παρούσας,

β) το ονοματεπώνυμο, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο,

γ) ο αριθμός δελτίου αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου.

δ) ο αριθμός μητρώου κοινωνικής ασφάλισης ^M^), ε) ο αριθμός φορολογικού μητρώου (ΑΦΜ),

στ) ο αριθμός του ατομικού ή κοινού τραπεζικού λογαριασμού, καθώς και ο διεθνής αριθμός του τραπεζικού λογαριασμού (IBAN).

  1. Οι δικαιούχοι οφείλουν να επικαιροποιήσουν τα ως άνω στοιχεία στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΟΑΕΔ εντός χρονικού διαστήματος που θα ορίσει ο ΟΑΕΔ.
  2. Η καταβολή της εφάπαξ οικονομικής ενίσχυσης ολοκληρώνεται την 31-12-2020.

Άρθρο 3

Αχρεωστήτως καταβληθέντα

Τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά καταλογίζονται σε βάρος του ανοικείως λαβόντος, με απόφαση του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ και εισπράττονται κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ. ΠΗΓΗ https://www.aftodioikisi.gr/

ΣΠΑΡΤΗ:Η 26 Νοεμβρίου 1943 - Μια μαύρη επέτειος η δολοφονία 118 πατριωτών στο Μονοδένδρι



Του Τάσου Κόϊκου.

Το 1943 η αντίσταση κατά των κατακτητών μεγαλώνει στην Πελοπόννησο. Οι Γερμανοί κατακτητές με υπόδειξη των ταγμάτων ασφαλείας της περιοχής προχωρούν σε μαζικές συλλήψεις. Στις 22-23 Οκτωβρίου στη Σπάρτη και τη γύρω περιοχή συλλαμβάνονται 550 Έλληνες πολίτες. Γίνονται προσπάθειες από τους συγγενείς των συλληφθέντων μεταξύ των οποίων ήταν 4 ανήλικα αδέλφια της οικογένειας Δημητρίου Τζιβανόπουλου να αποφυλακιστούν από τις φυλακές της Τρίπολης όπου εκρατούντο.

Όλες οι προσπάθειες για όλους απέβησαν άκαρπες και το τι επακολούθησε είναι σε όλους μας γνωστό. Εκτελέστηκαν στο Μονοδένδρι, οι 118 από αυτούς (μεταξύ τους και τα 4 ανήλικα αδέλφια). 

Έχουν γραφτεί πολλά για τη βάρβαρη αυτή πράξη των Γερμανών και των Ελλήνων συνεργατών τους. Όλα αναδεικνύουν τη διαφορά του δημοκρατικού και ελεύθερου φρονήματος της μιας πλευράς και της φασιστικής σκέψης των ολοκληρωτικών καθεστώτων (Ναζισμός, Σταλινισμός και κάθε ισμός) από την άλλη. 

Η ΜΙΑ ΠΛΕΥΡΑ: Η αυταπάρνηση, ο αλτρουισμός, η ανδρεία, η αγάπη για τους άλλους και κυρίως για τους νέους, η απέχθεια προς τη βαρβαρότητα, η περιφρόνηση του θανάτου, που συμπυκνώνονται στη στάση, ενός από τους εκτελεσθέντες, του εξαίρετου ανθρώπου και διακεκριμένου επιστήμονα, του Γιατρού Χρήστου Καρβούνη.

Αλλά ας αφήσουμε μια σπουδαία Ελληνίδα την κ. Ιωάννα Τσάτσου (σύζυγο του πρώτου Προέδρου της Δημοκρατίας της μεταπολίτευσης) να τα περιγράψει:

«27 Νοεμβρίου 1943» «……….Χτύπησε το τηλέφωνο. Σήκωσα η ίδια το ακουστικό και άκουσα την είδηση: -Στη Σπάρτη, στο Μονοδένδρι, τουφέκισαν χτες οι Γερμανοί 117, όλον τον ανθό της πόλης και μέσα σ' αυτούς, το Χρήστο Καρβούνη. Έμεινα σαν απολιθωμένη. Δεν καταλάβαινα. Δεν ήθελα να καταλάβω. Ο άνθρωπος ξαναείπε τα ίδια λόγια, τον ακούω ακόμα. Χτες το πρωί στο Μονοδένδρι τουφέκισαν εκατόν δέκα εφτά. Τέσσερα παιδιά του Τζιβανόπουλου και τον γιατρό Καρβούνη. Κάθε σπίτι κι ένας νεκρός. Όλη η Σπάρτη μοιρολογάει. Αν είχε καεί ολόκληρη, θάταν λιγότερο το κακό.


Οι Γερμανοί την τελευταία στιγμή σεβάστηκαν τον εξαιρετικό επιστήμονα και του έδωσαν χάρη. Ο Καρβούνης παρακάλεσε να δοθεί η δική του χάρη σ’ ένα από τους τέσσερις Τζιβανόπουλους. Να μη κλάψει η μάνα τέσσερις γιους μαζί. Ο Γερμανός αρνήθηκε. Τότε ο Καρβούνης επαναστάτησε.- Είστε ένας λαός βάρβαρος, είπε στον αξιωματικό, σε τέλεια γερμανικά. Ντρέπομαι που σπατάλησα οχτώ χρόνια στον τόπο σας. Οχτώ χρόνια πεταμένα, χαμένα.


Ο Γερμανός θύμωσε, κοκκίνισε και με όλη τη δύναμή του τον χτύπησε με το κοντάκι του όπλου του στο μπράτσο. Όταν μάζεψαν τους νεκρούς στο Μονοδένδρι, ο Χρήστος Καρβούνης είχε το μπράτσο σπασμένο».... .» (Από το βιβλίο της Ιωάννας Τσάτσου» Φύλλα Κατοχής). 


Η ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ: Η βαρβαρότητα και η κτηνωδία των Γερμανών, σε πλήρη ταύτιση με τη μισαλλοδοξία, τη φασιστική νοοτροπία, και τη μανία αλληλοεξόντωσης κάποιων Ελλήνων. Όλα αυτά συμπυκνώνονται στην παρακάτω επιστολή του Διοικητή του Τάγματος Ασφαλείας της Σπάρτης «Ο ΛΕΩΝΙΔΑΣ». Θαυμάστε τη: 

«Προς την Γερμανική Διοίκησιν Σπάρτης. Ενταύθα 
Κατόπιν προφορικής υμών διαταγής λαμβάνομεν την τιμήν να επιστρέψωμεν υμίν συνημμένως την από 22. 11. 43 αίτησιν του κ. Δημητρίου Τζιβανόπουλου μεθ’ όλων των συνημμένων και να αναφέρωμεν υμίν ότι οι μεν δυο αδελφοί Δημοσθένης και Ιωάννης είναι ενεργά μέλη του ΕΑΜ, οι δε έτεροι δυο Σωκράτης και Παρασκευάς ανήκουν εις την μαχητικήν ομάδα ΕΑΜ - ΕΠΟΝ. 

Κατόπιν των ανωτέρω άπαντα τα εν τη αιτήσει του πατρός των αναφερόμενα είναι ψευδέστατα και οι τέσσεροι υιοί του όχι μόνον δεν πρέπει να απολυθούν εκ των φυλακών Τριπόλεως ένθα κρατούνται, απεναντίας δε απορρούμεν πως ούτοι μέχρι σήμερον δεν έχωσι εκτελεσθή. 

    Ο Διοικητής
 Λεωνίδας Βρεττάκος».

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ένας από τους πέντε επικεφαλείς που συνδιοικούσαν το εν λόγω τάγμα Ασφαλείας, υπό τον Λεωνίδα Βρεττάκο, μετά τα Δεκεμβριανά του 1944, κατάφερε όχι μόνο να αποφύγει την τιμωρία του για τη συνεργασία του με τους κατακτητές, αλλά μετατάχτηκε όπως πολλοί όμοιοί του στον τακτικό Ελληνικό Στρατό.

Δεν ξέχασε όμως τα διδάγματα που αποκόμισε από τους Ναζί (πρώην συνεργάτες του) και πρωταγωνίστησε, λίγο αργότερα το 1947, σε ένα άλλο όμοιο, αλλά μικρότερο σε αριθμό θυμάτων ολοκαύτωμα στα Πελετά Αρκαδίας. Τότε υπηρετούσε ως υπολοχαγός του Ελληνικού Στρατού, στο Λεωνίδιον.

- Δείτε το αφιέρωμα για την σφαγή στο Μονοδένδρι Λακωνίας από την εκπομπή της ΕΡΤ "Μαρτυρίες", ΕΔΩ.

ΠΗΓΗ https://www.leonidion.gr

Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2020

Γυναίκες φαροφύλακες! Οι 50 ηρωϊκές ερημίτισσες του Πολεμικού Ναυτικού

 


 

Γράφει ο Δημήτρης Σταυρόπουλος

 

Ο φαροφύλακας είναι ένας ιδιαίτερος άνθρωπος.
Διάλεξε να ζει ως ερημίτης, μοναχικά και δύσκολα, μακριά από τον κόσμο, με μοναδική συντροφιά τα θαλασσοπούλια, τον αέρα και των ήχο των κυμάτων που κτυπάνε στα βράχια..
Σκληρό επάγγελμα και ζόρικο…
Κι όμως αυτό το κατ εξοχήν ανδρικό «κάστρο», έχει καταρρεύσει εδώ και… ένα αιώνα στην Ελλάδα, κάτι που λίγοι γνωρίζουν!
Στα αρχεία της Υπηρεσίας Φάρων του Πολεμικού Ναυτικού (όπως διαπιστώνεται στην συνέχεια), υπάρχουν στοιχεία που αποδεικνύουν ότι από το 1913, στο φαρικό δίκτυο υπηρετούσαν γυναίκες που είχαν προληφθεί από το ΠΝ, σε μια προσπάθεια να στελεχωθούν οι φάροι, αφού υπήρχε λειψανδρία λόγω των απωλειών στους πολέμους.
Συνολικά στα ανεμοδαρμένα βράχια του Αιγαίου, του Ιονίου, του Κρητικού και του Καρπάθιου πελάγους, έζησαν μέσα στα μικρά σπιτάκια των φάρων 50 γυναίκες, ακόμα και χήρες με παιδιά, που σε μια δύσκολη εποχή έθρεψαν με τον μισθό τους τις οικογένειες τους και προσέφεραν τεράστιο κοινωνικό, έργο προστατεύοντας τους ναυτικούς.

ΠΩΣ ΕΓΙΝΕ Η ΑΡΧΗ

Μετά τον τερματισμό των Βαλκανικών Πολέμων (1912-1913) και την προσάρτηση των Νέων Χωρών, στην Υ. Φάρων περιήλθε η διαχείριση των Φάρων και Φανών νεοπροσαρτισθέντων περιοχών.
Στους εν λόγω Φάρους εργάζονταν υπάλληλοι της Γαλλικής Εταιρίας Οθωμανικών Φάρων.
Πολλοί από τους υπαλλήλους αυτούς, αν και Έλληνες πολιτογραφημένοι, εξακολουθούσαν να είναι πιστοί προς τους Οθωμανούς ενημερώνοντας συνεχώς για τις κινήσεις των Συμμαχικών προς την Ελλάδα Στόλων κατά την διάρκεια του Μεγάλου Πολέμου (Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος).
Η Ελληνική Κυβέρνηση αποφάσισε να απολύσει τους υπαλλήλους με φιλοοθωμανικά αισθήματα για λόγους εθνικών συμφερόντων.
Η απομάκρυνση των επίορκων υπαλλήλων δημιούργησε μεγάλα κενά στη επάνδρωση των Φάρων των Νέων Χωρών.
Ο Νόμος 635 του 1915 επιτρέπει στην Υ. Φάρων, την μετάθεση επιστατών και φυλάκων από την Παλαιά Ελλάδα στους Φάρους των νεοπροσαρτισθέντων περιοχών και την πρόσληψη προσωρινών φαροφυλάκων προς κάλυψη των κενών θέσεων.
Οι προσωρινοί φαροφύλακες προσλαμβάνονταν χωρίς να πληρούν κάποια ιδιαίτερα κριτήρια, με δίμηνη σύμβαση, η οποία ανανεώνονταν σύμφωνα με τις ανάγκες της Υ. Φάρων.
Το 1920 ο Νόμος 1833, που περιέχει τροπολογίες του νόμου 635 του 1915, στο άρθρο 26 αναφέρει τα εξής:
(Αυτό είναι το επισημο εγγραφο του Νομου)

Οι γυναίκες που προσλήφθηκαν ήταν κυρίως σύζυγοι ή θυγατέρες φαροφυλάκων και κάλυπταν τις κενές θέσεις μονίμων φαροφυλάκων συνέπεια μεταθέσεως αλλά και αντικατάστασης οιονδήποτε ο οποίος είχε πολύμηνη άδεια (συνήθως αναρρωτική, λόγω των δύσκολων συνθηκών διαβίωσης η ατυχημάτων κ.α.)
Παρόλο που η χρονική περίοδος 1910-1930 ήταν εξαιρετικά δύσκολη για τη Ελλάδα λόγω των συνεχών πολέμων (Βαλκανικοί Πόλεμοι, Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος κ.α.) και την ακολουθούμενη οικονομική κρίση, η Υπηρεσία Φάρων μέσω του τότε Διευθυντή της Στυλιανού Λυκούδη καθώς και της ευχέρειας που του παρείχε η κείμενη νομοθεσία, ανταποκρίνονταν θετικά στα αιτήματα άπορων γυναικών για πρόσληψή τους ως προσωρινοί φαροφύλακες εκτελώντας μέγιστο κοινωνικό έργο και δίνοντας ελπίδα ζωής σε αρκετές οικογένειες.

 

ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΗΣ ΑΝΔΡΟΥ

Στην Άνδρο για παράδειγμα, νησί με δεσπόζουσα θέση στο Αιγαίο, από σχετική ερεύνα, διαπιστώθηκε ότι περίπου 15 γυναίκες του νησιού υπηρέτησαν στους φάρους της Φάσας, της Γριάς και του Γαυρίου τα πέτρινα χρόνια των αρχών του 20ου αιώνα, μέχρι την εποχή του μεσοπολέμου.
Προέρχονταν κυρίως, από τα χωριά του Κάβο Ντόρο και στα αρχεία αναφέρονται τα ονόματα τους, Μανάλη, Βούλγαρη, Κοζανιτου, Βιταλιωτη χωρίς ωστόσο περισσότερα στοιχεία.

ΕΡΩΤΕΣ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ

Από εκείνα τα χρόνια, κυκλοφορούν πολλές ιστορίες με την γυναικεία παρουσία στους φάρους.
Δυο είναι χαρακτηριστικές.
Στον Κάβο Σίδερο ήταν φαροφύλακας ένας καπετάνιος με το όνομα Κώστας Παμίκος.
Πολλά χρόνια θαλασσινός, είχε γυρίσει τον κόσμο, είχε γνωρίσει πάμπολλες γυναίκες, αλλά καμιά δεν κέρδισε πραγματικά την καρδιά του, μέχρι που ερωτεύτηκε μια Κωσταντινουπολίτισσα που τον κατέκτησε πραγματικά και την παντρεύτηκε.
Η γυναίκα του όμως σύντομα τον απάτησε με άλλον άντρα.

Ο καπεταν Κωστής το έμαθε, όμως αγαπούσε πολύ τη γυναίκα του και αποφάσισε να τη συγχωρέσει.
Έτσι την πήρε και ζήτησε να γίνει φαροφύλακας στον Κάβο Σίδερο, αφού την έπεισε να τον ακολουθήσει.
Η ατιμία της συζύγου του όμως δε σταμάτησε εκεί, αφού η Σοφία (αυτό ήταν τ’ όνομα της) σύντομα ερωτεύτηκε τον όμορφο βοηθό του άντρα της, ο οποίος μάλιστα ήταν και παντρεμένος.
Κι εκείνος όμως δε μπόρεσε να αντισταθεί στη λαγνεία της, αφού η σύζυγός του ήταν αθώα και δεν γνώριζε τους πόθους ενός άντρα.
Παρόλο που η σύζυγος όμως δεν ήταν πονηρεμένη, ο καπεταν Κωστής είχε καταλάβει τι γινόταν.
΄Ένα βράδυ προφασίστηκε ότι θα έλειπε για κάποιες μέρες, ύστερα από λίγη ώρα όμως γύρισε.
Αντίκρισε τη γυναίκα του και τον πιστό βοηθό του αγκαλιά στο κρεβάτι, να τον προδίδουν μέσα στο φάρο του.
Ο καπεταν Κωστής δεν άντεξε και τη δεύτερη απιστία της συζύγου του και πήρε το όπλο του.
Πρώτα σκότωσε τη σύζυγό του. Ακούγοντας το μακελειό, όρμησε μες στο δωμάτιο και η σύζυγος του βοηθού και αντίκρισε τον καπεταν Κωστή έτοιμο να πυροβολήσει τον άντρα της.
Έριξε το σώμα της επάνω του προσπαθώντας να τον προστατέψει, όμως κατά λάθος πυροβολήθηκε κι αυτή.
Τέλος, ο φονιάς σκότωσε και τον άντρα που πλάνεψε τη γυναίκα του.
Όταν ένας μηχανικός μπήκε στο φάρο μετά από λίγες μέρες αντίκρισε μια λίμνη αίματος, τρία πτώματα και ένα σημείωμα στο οποίο ο δράστης εξηγούσε τι έγινε και ενημέρωνε ότι θα ακολουθούσε την ίδια μοίρα.
Πράγματι, το πτώμα του βρέθηκε λίγο αργότερα, φρικτά παραμορφωμένο.
Η δεύτερη ιστορία.
O 30χρονος φαροφύλακας του Κάβο Δρέπανο (ονόματι Μιντιλάκης) αντίκρισε ένα πρωί στην ακτή κοντά στο φάρο του ένα σωρό μισοσπασμένα ξύλα – σημάδι ναυαγίου – και λίγο πιο πέρα μια μισόγυμνη γυναίκα, αναίσθητη.
Ενώ την μετέφερε στο φάρο, η κοπέλα έφτυσε όση θάλασσα είχε μέσα της και σώθηκε.
Και μετά από την κατάλληλη φροντίδα συνήλθε εντελώς.
Αναμενόμενο ήταν να ερωτευτεί το σωτήρα της, μάλιστα ζήτησε να μείνει και μαζί του στο φάρο, αφού δεν είχε άλλον στον κόσμο.
Εκείνος δέχτηκε με χαρά και φιλοξένησε την Αισέ… Έτσι την έλεγαν, αφού η κοπέλα ήταν κόρη καπετάνιου απ’ την Αλγερία.
Η κακοκαιρία τσάκισε το καράβι τους και όλοι είχαν πνιγεί, μόνο η καλή της τύχη την έσωσε στα χέρια του αγαπημένου της.
Όμως δεν ήταν γραφτό για το ζευγάρι. Ενώ η Αισέ ήταν έγκυος, αρρώστησε βαριά και πέθανε.
Ο Μαντιλάκης δεν άντεξε το χαμό της ούτε ήθελε να τη θάψει. Εξαφανίστηκε από το φάρο.
Λίγες μέρες μετά βρήκαν τα δυο πτώματα του ζευγαριού θαμμένα πίσω από κάτι βράχους, σκαλισμένους σε σχήμα σαρκοφάγου.
Ο άτυχος φαροφύλακας, αφού τοποθέτησε εκεί το σώμα της αγαπημένης του, ξάπλωσε δίπλα της και αυτοπυροβολήθηκε κι αυτός.
Στο φάρο βρέθηκε μόνο ένα σημείωμα που έγραφε «μου ήταν αδύνατο να αποχωριστώ απ’ αυτήν».

Πηγές

Υπηρεσία Φάρων

Περισυλλογή Στοιχείων
Αρχικελευστής (Τ/ΕΦ-Τ/Φ) Ιωάννης Βαρβατές

Faroi.com

Ματίνα Μαντά









 

ΚΥΘΗΡΑ;ΝΕΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΦΙΛΤΡΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ


ΝΕΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΦΙΛΤΡΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ;

Σταθερά προσανατολισμένοι στην βελτίωση της ποιότητας του πόσιμου νερού, τοποθετήσαμε σήμερα υπό την επίβλεψη του αρμοδίου Αντιδημάρχου κ. Π. Ζαντιώτη, τα νέα φίλτρα αποσιδήρωσης και απομαγγάνωσης στις εγκαταστάσεις ύδρευσης του Πετρουνίου και της Κρυόβρυσης, από τις οποίες υδρεύονται οι οικισμοί: Αγ. Πελαγία, Πετρούνι, Γερακάρι, Προγκί, Αγ. Αναστασία, Καρυδιάνικα. Αντζολιάνικα, Βουνό, Αγ. Πατρικία.
Τα νέα φίλτρα αποτελούν μέρος του μεγάλου έργου του τηλεχειρισμού και αυτοματισμού των υποδομών της ύδρευσης, που έχει χρηματοδοτηθεί με 2.000.000€ από το ΠΕΠ Αττικής μέσω ΕΣΠΑ και πλέον ολοκληρώνεται.
Συνεχίζουμε δυναμικά τα έργα και στον κρίσιμο τομέα της ύδρευσης!
Με έργα πάμε μπροστά!






Η αποτοιχισμένη εικόνα της Αγίας Αικατερίνης από το τέμπλο του Αγίου Αντωνίου της Παλιόχωρας,

 


Εικόνα της Αγίας Αικατερίνης από τα Κύθηρα
Πασίγνωστη, μεταβυζαντινή, αποτοιχισμένη εικόνα της Αγίας Αικατερίνης από το τέμπλο του Αγίου Αντωνίου της Παλιόχωρας, που εκτίθεται στη Συλλογή έργων βυζαντινής και μεταβυζαντινής τέχνης στο Ναό της Ανάληψης, στο Λειβάδι των Κυθήρων.
Από τη μνημειώδη έκδοση της Ακαδημίας Αθηνών "Ευρετήριο Βυζαντινών Τοιχογραφιών Κυθήρων" των Μανόλη Χατζιδάκη-Ιωάννας Μπίθα, διαβάζουμε για την υπέροχη τοιχογραφία:
"... η καλύτερη διατηρημένη μορφή, σχεδόν ολόσωμη... φορεί κορόνα φραγκικού τύπου και χιτώνα πολυτελή πράσινο με χρυσά επιγράμματα και από πάνω κόκκινο μανδύα με διάλιθα τελειώματα. Τη συνοδεύει ο τροχός του μαρτυρίου" (16ος-17ος αιώνας) .
Χρόνια πολλά στις Κατερίνες!

ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ:ΤΟ ΠΛΟΙΟ ¨ΜΑΡΘΑ¨Ήταν δρομολογημένο στη γραμμή Νεάπολης-Κυθήρων και Γυθείου-Κυθήρων μέχρι το 1996.



Tο "Μάρθα"στο λιμάνι του Πειραιά.
Μια φωτογραφία τραβηγμένη πριν από είκοσι πέντε χρόνια.
Ήταν χειμώνας του 1995 και το "Μάρθα" ετοιμαζόταν για την τελευταία του χρονιά στην ακτοπλοΐα μας.
Ήταν δρομολογημένο στη γραμμή Νεάπολης-Κυθήρων και Γυθείου-Κυθήρων.
Ταξίδεψε στη γραμμή αυτή μέχρι το 1996.
Ακολούθησε μακροχρόνιος παροπλισμός στα Αμπελάκια της Σαλαμίνας.

Για τις παλιές αγάπες μην πάψεις ποτέ να μιλάς.
Ακόμα και αν έσβησαν δεν θα λησμονηθούν ποτέ.
Λένε πως οι παλιές αγάπες πάνε στον Παράδεισο.
Το"Μάρθα" σήμερα θυμίζει μια παλιά αγαπημένη μελωδία, μια ζακυνθινή αρέκια.
Το περίφημο "Μάρθα" των αδελφών Μοίρα.
Βίος πολυτάραχος και πολυκύμαντος.
Γεννήθηκε στο Πέραμα το 1968.
Καθελκύστηκε,αρχικά, ως πλοίο ανοικτού τύπου.
Στην πορεία μετασκευάστηκε σε πλοίο κλειστού τύπου.
Ναυπηγήθηκε για τη γραμμή Κυλλήνης-Ζακύνθου.
Πέρασε για ένα διάστημα και από τη γραμμή του Σαρωνικού.
Η φιγούρα του είναι συνδεδεμένη με το λιμάνι της Ζακύνθου.
Συνοδοιπόρος και ανταγωνιστής για χρόνια με το "Πρωτεύς" του κ.Τυρογαλά.
Από τις αρχές της δεκαετίας του '80 προστέθηκε στην ζακυνθινή παρέα τους και το πρώτο "Ζάκυνθος" της ΑΝΕΖ.
Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του '80 το "Μάρθα", το "Πρωτεύς"και το "Ζάκυνθος" ανταγωνίζονταν για τα καλά σε μια γραμμή που το καλοκαίρι αυξανόταν κατακόρυφα η κίνηση και το μικρό λιμάνι τότε της Κυλλήνης δεν μπορούσε να εξυπηρετήσει τα πλοία της Κεφαλλονιάς και της Ζακύνθου.
Οι μεγάλες ουρές των αυτοκινήτων δημιουργούσαν συχνά ένα χάος στην Κυλλήνη.
Στα τέλη της δεκαετίας του '80 αλλάζουν άρδην οι ισορροπίες.
Δρομολογείται το "Δημήτριος Μοίρας" στην ζακυνθινή γραμμή και το "Μάρθα"παίρνει μετάθεση για τη γραμμή των Κυθήρων.
Το στίγμα του "Ζάκυνθος"σβήνεται οριστικά λίγο έξω από την Κυλλήνη τον Δεκέμβριο του 1989.
Θα αντικατασταθεί από το "Ζάκυνθος Ι", το οποίο είναι το μοναδικό πλοίο που παραμένει ακόμα στις γραμμές της Κυλλήνης.
Το "Μάρθα" γράφει ιστορία στο Τσιρίγο.
Και το 1992 το "Μάρθα"θα κληθεί να βοηθήσει το "Ιόνιον" των Σταθάκη-Μανούσου που είχε ναυαγήσει κοντά στην Γραμβούσα της Κρήτης.
Ο καπετάν-Βασίλης Λεονταράκης, από τα Κύθηρα, μιλά για το "Μάρθα" με το οποίο ταξίδεψε ως καπετάνιος:
«Το «Μάρθα» ήταν πολύ συμπαθητικό καραβάκι. Το πλοίο είχε και ένα μικρό προπελάκι. Δεν είχε, βέβαια, ταχύτητα. Και παρόλο που κάποια στιγμή του άλλαξαν τις μηχανές και του έβαλαν μεγαλύτερες, εντούτοις και πάλι δεν πήρε πολλά πράγματα από ταχύτητα. Οι προπέλες δεν ήταν ανάλογες με το πλοίο και τις μηχανές, δεν ταυτίζονταν όλα αυτά. Το πλοίο ξεκίνησε να γίνει παντόφλα. Στην πορεία, όπως, αποφασίστηκε να το κάνουν κλειστού τύπου και να πάει να δουλέψει στη Ζάκυνθο. Έτσι έμεινε η παλιά παντόφλα και πάνω του χτίστηκε ένα άλλο πλοίο. Ήταν κατά κάποιο τρόπο «πλοίο διπλού τοιχώματος». Το πλοίο ήρθε, τελικά, να δουλέψει στη γραμμή Κυλλήνης-Ζακύνθου όπου έφερε πραγματικά την τουριστική επανάσταση στη Ζάκυνθο. Αυτό ήταν το πρώτο πλοίο κλειστού τύπου στη γραμμή της Ζακύνθου. Το «Πρωτεύς» ήρθε αργότερα. Η κυρία Μάρθα Μοίρα είχε αναφέρει χαρακτηριστικά στον καπετάν-Βασίλη ότι το πρώτο φορτίο του «Μάρθα» στη γραμμή της Ζακύνθου ήταν μια γίδα με πέντε επιβάτες. Όσο παράξενο και αν ακούγεται, μπορεί και να είναι αληθινό".
Το 1992, ο καπετάν-Βασίλης Λεονταράκης θα ζήσει μια απίστευτη εμπειρία, καθώς θα κληθεί από τον ΜηνάΣιγάλα να μεταφέρει τα οχήματα από το "Ιόνιον" στο "Μάρθα". Ο καπετάνιος που είχε για χρόνια ταξιδέψει με το "Ιόνιον" έσπευσε αμέσως να προσφέρει τις υπηρεσίες του στο αγαπημένο πλοίο.
Ο ίδιος αναφέρεται στο γεγονός σε μια παλιά συνέντευξη που είχε δώσει στοArxipelagos.com:
«Πήρα ένα σήμα από το λιμεναρχείο για να πάμε να πάρουμε τα οχήματα από το «Ιόνιον». Το σήμα όριζε ότι το όλο operation θα πραγματοποιηθεί με ευθύνη των δύο πλοιάρχων. Και, συνιστούσε μόνο να γίνει η επιχείρηση με καλές καιρικές συνθήκες. 
Πράγματι, πήγαμε, ρίξαμε τον καταπέλτη στον καταπέλτη του «Ιόνιον» και πήραμε όλα τα οχήματα από το «Ιόνιον» και μαζί με αυτά και μία μπουλντόζα 70 τόνων. Και πήγαμε στη Νεάπολη και αποβιβάσαμε τα αυτοκίνητα. Το πλοίο έμεινε σκαρωμένο στη Γραμβούσα μέχρι τις 6 Δεκεμβρίου 1992, ανήμερα του Αγίου Νικολάου. 
Την ημέρα εκείνη έφυγε από τον κόσμο ο καπετάν-Γιώργης ο Σιγάλας και την ίδια ημέρα εχάθηκε και το «Ιόνιον» από την επιφάνεια της θάλασσας. Εβυθίσθη την ημέρα εκείνη. Μέχρι την ημέρα εκείνη φαινόταν το κατάρτι του. Και στους δύο μήνες που μεσολάβησαν το πλοίο έγερνε ολοένα και περισσότερο κάθε μέρα που περνούσε, μέχρι που χάθηκε οριστικά".
Όταν ο ίδιος αντίκρυσε το «Ιόνιον» σκαρωμένο πάνω στο βράχο ένιωσε πολύ άσχημα, δύσκολα συναισθήματα, μιας και στο πλοίο αυτό μεγάλωσαν και τα τρία του παιδιά. Και δεν θα ήθελε ποτέ να έχει την τύχη να αναλάβει ο ίδιος αυτή τη μεταφορά των οχημάτων από το αγαπημένο του πλοίο. Όμως, έπρεπε να το κάνει για να τιμήσει αυτή τη λαμαρίνα που ήταν εκεί και πάλευε με τα κύματα να βυθιστεί.
Φωτογραφία - κείμενο: Αντώνης Λαζαρής
Πηγή  TheSeaNation