Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2021

Το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Βιοηθικής δικαιώνει τον Μητροπολίτη Κυθήρων!

Πριν λίγες ημέρες διαβάσαμε στο “Πρώτο Θέμα” (21.12 –  “Βατικανό: Εμβολιαστείτε, είναι ηθικά αποδεκτό”)…. “Βλαστοκύτταρα από αποβλημένα έμβρυα από τις δεκαετίες 1960, 1970 και 1980 – που αναπαράγονται στο εργαστήριο για δεκαετίες ως «κυτταρικές σειρές» – έχουν χρησιμοποιηθεί από πολλούς ερευνητές για το σχεδιασμό εμβολίων κατά της Covid-19, για παράδειγμα εντός των ομάδων των Astrazeneca, Moderna και Pfizer, τονίζει το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Βιοηθικής στον ιστότοπό του”.”

Αυτή λοιπόν η πληροφορία που δημοσιεύτηκε και στο Πρώτο Θέμα και στην Καθημερινή και σε διάφορα άλλα ελληνικά μέσα, μας κίνησε την περιέργεια ώστε να αναζητήσουμε την αρχική πηγή του συγκεκριμένου κειμένου, όπως και να μάθουμε τον ρόλο του Ινστιτούτου.  Το “Ευρωπαϊκό ινστιτούτο Βιοηθικής”, λοιπόν, είναι ένας  ιδιωτικός οργανισμός που συμμετέχει σε σεμινάρια και ακαδημαϊκές συζητήσεις ακόμα και στο Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο. Φαίνεται δηλαδή ένας σοβαρός οργανισμός, τον οποίο επικαλέστηκε και η ηγεσία του Βατικανού και γενικότερα το όλο θέμα “έπαιξε” και στα ελληνικά μέσα. Τα όσα λέει το Ινστιτούτο είναι επίσης ξεκάθαρα, όπως θα διαβάσετε και στο κείμενο  παρακάτω.

Την ίδια ώρα όμως που ετοιμάζαμε τις μεταφράσεις του κειμένου από το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο, η επικεφαλής της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Πειραιά έδωσε εντολή για επείγουσα προκαταρκτική εξέταση προς διερεύνηση τυχόν αυτεπαγγέλτως διωκόμενων πράξεων η οποία ανατέθηκε σε Εισαγγελικό Λειτουργό, για τα όσα είπε ο Μητροπολίτης Κυθήρων ( είχε δηλώσει ο Σεβασμιώτατος: “με πληροφόρησαν πως τα νέα εμβόλια τα οποία κυκλοφορούν από σήμερα και άρχισε από τους άρχοντες η χρήση, αυτά γίνονται και παρασκευάζονται με το προϊόν των εκτρώσεων”)

Θεωρήθηκαν λοιπόν ανυπόστατα τα όσα είπε ο Μητροπολίτης. Είναι όμως έτσι;

Γιατί όπως αποφαίνεται στην μελέτη αυτή το ινστιτούτο, και για το εμβόλιο της Pfizer, αλλά και -πολύ περισσότερο- για το εμβόλιο της Astrazeneca (από το οποίο θα παραλάβουμε 3 εκατομμύρια δόσειςέχουν χρησιμοποιηθεί κύτταρα από αποβλημένα (εκτρωμένα) έμβρυα των προηγούμενων δεκαετιών.

Αναλυτικότερα, στο κείμενο που ακολουθεί.

 


 

Το  ελληνικό κείμενο από το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο (πηγή πρωτοτύπου εδώ)


“Καθώς επιταχύνεται η ανάπτυξη εμβολίων κατά του Covid-19, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πώς σχεδιάζονται, κατασκευάζονται και δοκιμάζονται αυτά τα εμβόλια. Πράγματι, υπάρχουν ηθικά ερωτήματα σχετικά με την πιθανή χρήση, σε οποιοδήποτε στάδιο της διαδικασίας ανάπτυξης, κυτταρικών σειρών που προέρχονται από εκτρωμένα έμβρυα. Το Ινστιτούτο Charlotte Lozier στις Ηνωμένες Πολιτείες, βασισμένο σε μια εμπεριστατωμένη ανάλυση της επιστημονικής βιβλιογραφίας και των αποτελεσμάτων των κλινικών δοκιμών, συνέταξε μια ακριβή επισκόπηση των φαρμακευτικών εταιρειών που χρησιμοποιούν ή δεν χρησιμοποιούν τέτοιες ηθικά αμφιλεγόμενες κυτταρικές γραμμές. Το ινστιτούτο θέλει να επιτρέψει στον αναγνώστη να κάνει ενημερωμένες επιλογές σχετικά με τα εμβόλια για τον Covid-19.

Πρώτα ας δούμε τι αποτελείται από μια τέτοια κυτταρική σειρά εμβρύου. Αυτό επιτυγχάνεται με τη λήψη ενός κυττάρου από ένα έμβρυο (στην περίπτωση αυτή ένα έμβρυο που έχει αφαιρεθεί) και τον πολλαπλασιασμό αυτού του κυττάρου σε αρκετά πανομοιότυπα κύτταρα. Αυτά τα κύτταρα μπορούν να αναπτυχθούν και να πολλαπλασιαστούν για δεκαετίες για να δημιουργήσουν “κυτταρικές γραμμές” που χρησιμοποιούνται συχνά σε επιστημονικά πειράματα. Μερικές από αυτές τις εμβρυϊκές κυτταρικές σειρές, που όντως είναι δεκαετίες πριν, χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη νέων εμβολίων. Αυτό ισχύει, μεταξύ άλλων, για τις κυτταρικές σειρές HEK293 και PER.C6. Έτσι, η χρήση αυτών των κυττάρων δεν απαιτεί νέες αποβολές. Επιστρέφουν στις αμβλώσεις που πραγματοποιήθηκαν στις δεκαετίες 1960, 1970 και 1980, ανεξάρτητα από τον φαρμακευτικό σκοπό.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι εάν αυτές οι εμβρυϊκές κυτταρικές γραμμές είναι απολύτως απαραίτητες για την ανάπτυξη εμβολίων, ειδικά το εμβόλιο του Covid-19. Η απάντηση είναι όχι. Είναι δυνατόν να αναπτυχθούν ηθικά υπεύθυνα εμβόλια χωρίς κύτταρα ή με βάση ζωικά κύτταρα, αυγά κοτόπουλου ή μαγιά. Αυτό βασικά κάνουν οι διάφορες φαρμακευτικές εταιρείες.

Το επόμενο βήμα είναι να αποκτήσετε μια εικόνα για τα διάφορα στάδια ανάπτυξης ενός εμβολίου, στο οποίο μπορούν να χρησιμοποιηθούν κυτταρικές σειρές από εκτρωμένα έμβρυα.

Η φάση σχεδιασμού περιλαμβάνει την ανάπτυξη ιδεών, προκαταρκτικά πειράματα και την περιγραφή του τρόπου παραγωγής του εμβολίου.

Φαρμακευτικές εταιρείες και ερευνητικά ιδρύματα που έχουν χρησιμοποιήσει κυτταρικές σειρές από εκτρωμένα έμβρυα σε αυτό το στάδιο:

– Altimmune (ΗΠΑ)

– Astra Zeneca & University of Oxford (Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ)

– CanSino Biologics, Inc. Ινστιτούτο Βιοτεχνολογίας του Πεκίνου, Ακαδημία Στρατιωτικών Ιατρικών Επιστημών, PLA της Κίνας (Κίνα)

– Ερευνητικό Ινστιτούτο Gamaleya (Ρωσία)

– Janssen Research & Development, Inc. Johnson & Johnson (ΗΠΑ)

– Vaxart (ΗΠΑ)

– Anhui Zhifei Longcom Biopharmaceutical / Ινστιτούτο Μικροβιολογίας, Κινεζική Ακαδημία Επιστημών (Κίνα)

– Πανεπιστήμιο του Πίτσμπουργκ (ΗΠΑ)

Η φάση παραγωγής: παράγεται το τελικό εμβόλιο.

Φαρμακευτικές εταιρείες και ερευνητικά ινστιτούτα που χρησιμοποιούν κυτταρικές σειρές από ακυρωμένα έμβρυα σε αυτό το στάδιο:

– Altimmune (ΗΠΑ)

 Astra Zeneca University of Oxford (Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ)

– CanSino Biologics, Inc. Ινστιτούτο Βιοτεχνολογίας του Πεκίνου, Ακαδημία Στρατιωτικών Ιατρικών Επιστημών, PLA της Κίνας (Κίνα)

– Ερευνητικό Ινστιτούτο Gamaleya (Ρωσία)

– Janssen Research & Development, Inc. Johnson & JohnsonVaxart (ΗΠΑ)

– Vaxart (ΗΠΑ)

– Πανεπιστήμιο του Πίτσμπουργκ (ΗΠΑ)

Δοκιμαστική φάση του εμβολίου στο εργαστήριο, προτού διανεμηθεί ευρέως (widely distributed)

Φαρμακευτικές εταιρείες και ερευνητικά ιδρύματα που χρησιμοποιούν κυτταρικές σειρές από εκτρωμένα έμβρυα σε αυτό το στάδιο:

– Sinovac Biotech Co., Ltd. (Κίνα)

– Anhui Zhifei Longcom Biopharmaceutical / Ινστιτούτο Μικροβιολογίας, Κινεζική Ακαδημία Επιστημών (Κίνα)

– Medicago (Καναδάς)

– Novavax (ΗΠΑ)

– Moderna, Inc. avec le National Institute of Health (ΗΠΑ)

– Pfizer et BioNTech (ΗΠΑ, Γερμανία)

– Sanofi Pasteur et Translate Bio (ΗΠΑ, Γαλλία)

– Inovio Pharmaceuticals (ΗΠΑ)

Οι φαρμακευτικές εταιρείες που δεν χρησιμοποιούν εμβρυϊκές κυτταρικές σειρές σε ένα από τα τρία στάδια είναι (από τις 10 Νοεμβρίου 2020, λαμβάνοντας υπόψη το στάδιο ανάπτυξης εμβολίων):

– Ινστιτούτο Βιολογικών Προϊόντων του Πεκίνου / Sinopharm (Κίνα)

– Ινστιτούτο Βιολογικών Προϊόντων Wuhan / Sinopharm (Κίνα)

– Ινστιτούτο Ιατρικής Έρευνας John Paul II (ΗΠΑ)

– Institut Pasteur and Themis and Merck (ΗΠΑ, Γαλλία)

– Shenzhen Geno-ανοσοποιητικό ιατρικό ινστιτούτο (Κίνα)

– Merck και IAVI (ΗΠΑ)

– Clover Biopharmaceuticals, Inc. (Κίνα)

– Sanofi and GSK Protein Sciences (ΗΠΑ, Γαλλία)

– Σορέντο (ΗΠΑ)

– Πανεπιστήμιο Queensland και CSL Ltd. (Αυστραλία)

– CureVac (Γερμανία)

– Genexin (Κορέα)

– Symvivo Corporation (Καναδάς)

Σημείωση: Αρκετές φαρμακευτικές εταιρείες δεν έχουν ακόμη ολοκληρώσει όλα τα βήματα της διαδικασίας.

Η ηθική κρίση των προτεινόμενων εμβολίων μπορεί να βασίζεται σε διάφορα στοιχεία:

– Η ύπαρξη ή όχι εναλλακτικών για τα εμβόλια που έχουν αναπτυχθεί από κυτταρικές σειρές εκτρωμένων εμβρύων: όπου υπάρχουν ηθικά ανεπτυγμένα εμβόλια και είναι διαθέσιμα, αυτά πρέπει να μπουν σε προτεραιότητα.

– Ο βαθμός απόστασης, στο χρόνο αλλά ιδιαίτερα στην ευθύνη, μεταξύ της εν λόγω έκτρωσης και του εμβολιασμένου ασθενούς. Έτσι, η ευθύνη του εμβολιασμού του ασθενούς είναι χαμηλή σε σύγκριση με εκείνη του ερευνητή που χρησιμοποιεί αυτές τις κυτταρικές σειρές και επομένως διεγείρει την παραγωγή παρόμοιων κυτταρικών σειρών.

– Τα στάδια της διαδικασίας ανάπτυξης εμβολίων, για τα οποία έχουν χρησιμοποιηθεί εμβρυϊκές κυτταρικές σειρές. Εάν το εμβόλιο που λαμβάνει ο ασθενής παράγεται από αυτές τις κυτταρικές σειρές του εμβρύου (Στάδιο 2), διεγείρει την παραγωγή νέων εμβρυϊκών κυττάρων. Αυτή η σχέση είναι λιγότερο εμφανής όταν η φαρμακευτική εταιρεία εξετάζει μόνο ορισμένα αντίγραφα του εμβολίου σε εμβρυϊκά κύτταρα (Στάδιο 3).

– Η ύπαρξη ή όχι εναλλακτικών για τα εμβόλια που αναπτύχθηκαν βάσει κυτταρικών σειρών από ματαιωμένα έμβρυα: εάν υπάρχει ηθικά ανεπτυγμένο εμβόλιο.”

ORTHOPRAXIA.GR (Χ. Βλαμάκης)

Νίνα Γ. Κασιμάτη:Ευτυχισμένη Πρωτοχρονιά και χαρούμενη χρυσή νέα χρονιά σε όλον τον κόσμο!


Ευτυχισμένη Πρωτοχρονιά και χαρούμενη χρυσή νέα χρονιά σε όλον τον κόσμο!

Πέρυσι είχα ζητήσει* ήρωες, αγίους κι ευγενικές φυσιογνωμίες – και το 2020 μας τους έδωσε στην πρώτη γραμμή της μάχης της πανδημίας. Κι ήμασταν αληθινά τύχεροι που τους είχαμε, που επιζήσαμε και που πλέον έχουμε και το εμβόλιο.
Για το 2021 εύχομαι κάτι πιο απλό κι ελπίζω η ευχή να πιάσει και πάλι. Ας πούμε να είναι φορτωμένο γλύκα και πασπαλισμένο ζάχαρη, σαν τη βασιλόπιτα. Να ευωδιάζει. Να γελάσουν πάλι τα πρόσωπά μας και να ξαναζήσουμε όλα τα σημαντικά μαζί. Μαζί στις χαρές, μακάρι στις καθόλου λύπες και μαζί στους αγώνες μας. Συλλογικά. Μαζί, μαζί, μαζί!
Η ζωή, η κοινωνία, ο λαός να νικήσουν.
Να νικήσουμε.
Με υγεία, αγάπη, δικαιοσύνη, παιδεία, αλληλεγγύη, δουλειά. Με πρόοδο και συνείδηση ελευθερίας και ανεξαρτησίας. Όπως το προστάζει άλλωστε η επέτειος του 1821, που θα τιμήσουμε.
Χρόνια Πολλά

Πρωτοχρονιάτικα ήθη και έθιμα σε περιοχές της Ελλάδας

 


Πώς γιορτάζουν την Πρωτοχρονιά σε Ήπειρο, Τρίκαλα, Καρδίτσα, Κω  και Λέρο

Από το βάθος του χρόνου τα πρωτοχρονιάτικα ήθη και έθιμα, οι προλήψεις, το ποδαρικό και τα γούρια κυριαρχούν την πρώτη μέρα του νέου έτους, σε όλες τις περιοχές της χώρας.

Ήπειρος

Τα έθιμα της Πρωτοχρονιάς στην Ήπειρο, είναι άμεσα συνδεδεμένα με την ιστορία και τον πολιτισμό του τόπου. Στηρίζονται σε παραδόσεις μιας κτηνοτροφικής περιοχής, όπου η 1η μέρα της κάθε νέας χρονιάς, είχε έναν ιδιαίτερο συμβολισμό. Μέχρι σήμερα πολλές οικογένειες, ειδικά στα χωριά τηρούν ευλαβικά την παράδοση, για «το καλό ποδαρικό» και την «καλή τύχη» στο σπίτι, τα κοπάδια και τη σοδιά.

Η Βασιλόπιτα στην Ήπειρο δεν ήταν γλυκιά. Ήταν μια πίτα με ζυμωτά φύλλα, κυρίως με τυρί. Από την παραμονή, οι νοικοκυρές ζύμωναν τα φύλλα και τα έψηναν στη γάστρα, για να είναι έτοιμα το πρωί του καινούργιου χρόνου, ώστε να ετοιμάσουν τη βασιλόπιτα.

Στο Πωγώνι, σε κάθε σπίτι ψήνονταν τρεις πίτες. Τις έλεγαν «βασιλοκουλούρες» του Αη-Βασιλιού. Η μεγαλύτερη ήταν για την οικογένεια, και δύο μικρότερες, για τον τσομπάνη και τον γελαδάρη.

Την ώρα που οι νοικοκυρές ζύμωναν τα φύλλα στο σπίτι, οι άνδρες στα καφενεία των χωριών, «για το καλό του χρόνου», έπαιζαν με λίγα χρήματα «τριάντα ένα».

Και στην Κόνιτσα, οι νοικοκυρές την ημέρα της Πρωτοχρονιάς έφτιαχναν τη Βασιλόπιτα με τα φύλλα που είχαν ετοιμάσει από την προηγούμενη μέρα, για να «στολίσει» το γιορτινό τραπέζι.

Σε ορισμένα χωριά, όπως το Κεράσοβο έκτος από το φλουρί, έβαζαν το κέντρο της πίτας ένα σταυρό, που συμβόλιζε τον Χριστό. Όποιος το έβρισκε, θα είχε τύχη και ευλογία τη νέα χρόνια. Επίσης, για καλή σοδειά έβαζαν ένα στάχυ, ενώ για το τσίπουρο και το κρασί ένα μικρό κομμάτι κληματόβεργας.

Στο τζάκι, το βράδυ της παραμονής, έβαζαν πολλά και μεγάλα κούτσουρα, ώστε να καίει μέχρι το πρωί. Αν η φωτιά έσβηνε μια τέτοια νύχτα, δεν ήταν καλό σημάδι.

Το «ποδαρικό» στο σπίτι, αλλά και ο πρώτος άνθρωπος που θα συναντήσουν, έχει ακόμη και σήμερα μεγάλη σημασία για το «γούρι» της νέας χρονιάς.

Άλλοτε στα χωριά, πήγαιναν να ταΐσουν τα ζώα με άχυρο, κρεμούσαν στα γιδοπρόβατα ένα κλαδάκι και πήγαιναν στην εκκλησία.

Το έθιμο με το σπάσιμο του ροδιού

Για να είναι ευλογημένος ο νέος χρόνος, όλη η οικογένεια πηγαίνει στην εκκλησία το πρωί της Πρωτοχρονιάς. Ο νοικοκύρης έχει μαζί του ένα ρόδι. Μόλις επιστρέψουν από τη Θεία Λειτουργία το ρόδι σπάει στην πόρτα του σπιτιού. Σύμφωνα με το έθιμο, μπαίνει μέσα στο σπίτι με το δεξί πόδι, σπάει το ρόδι πίσω από την εξώπορτα και λέει, «με υγεία, ευτυχία και χαρά το νέο έτος κι όσες ρώγες έχει το ρόδι, τόσες λίρες να έχει η τσέπη μας όλη τη χρονιά».

Τρίκαλα - Καρδίτσα

Την παραμονή της Πρωτοχρονιάς πολλές ήταν οι ετοιμασίες για τις νοικοκυρές, και ορισμένα έθιμα διατηρούνται σε καμποχώρια των Τρικάλων και της Καρδίτσας έως και σήμερα αναφέρει ο αείμνηστος εκπαιδευτικός Ζήσης Τζιαμούρτας, στα βιβλία του, και εξηγεί:

«Αργά τα μεσάνυχτα πήγαιναν στη βρύση και την άλειφαν με λίπα, ρίχνοντας νομίσματα, λίγο καλαμπόκι και στάρι. Οι νοικοκυρές σηκώνονταν τα χαράματα για να ζυμώσουν και να ψήσουν τη βασιλοκλούρα, που ήταν μια μπουγάτσια από σιταρένιο αλεύρι και πάνω είχε κεντήματα με το ψαλίδι, λουλούδια και σταυρούς. Μέσα σε αυτήν έβαζαν το φλουρί, ένα κλωναράκι κορομηλιάς, ένα σπυρί σιτάρι και λίγες τρίχες από την αγελάδα, σύμβολα ασφαλώς, εξηγεί ο εκπαιδευτικός, που κρύβουν ζωτική δύναμη, που είναι αναγκαία, για να εξασφαλιστεί η αφθονία και η ευημερία. Σαν ξημέρωνε έπαιρνε όλη η φαμίλια τον δρόμο για την εκκλησία με τα γιορτινά τους ρούχα».

Για να προσθέσει:

«Μεγάλος άγιος στις συνειδήσεις των Καραγκούνηδων ο Βασίλειος. Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας, γυναίκες, άλλες μέσα στην εκκλησία και άλλες έξω μοίραζαν στους ενορίτες τεμάχια βασιλοκλούρας και πεντακάθαρο τυρί σαν την ψυχή του Άι-Βασίλη, που θα ήταν όλη τη χρονιά βοηθός τους και θα έφερνε ευτυχία στα σπίτια τους. Οι γριές αυτή τη μέρα άνοιγαν τα ανατολικά παράθυρα των σπιτιών τους, για να μπει ο καινούργιος χρόνος. Για να είναι δε γερά τα ζώα και τα πρόβατα ο νοικοκύρης έπαιρνε τη βασιλοκλούρα, που έφτιαχνε για αυτά και πήγαινε στο μαντρί, όπου με τον τσομπάνη έσπαζε την κλούρα, όπως επισημαίνει ο εκπαιδευτικός, στην πλάτη του κριαριού ή προβατίνας και έδινε μικρά τεμάχια για το καλό στα πρόβατα και τα έτρωγαν. Το ίδιο έκανε και στον στάβλο των ζώων, όπου έσπαζε στη ράχη της αγελάδας την κλούρα, και έδινε ένα κομμάτι στην αγελάδα και τα άλλα ζώα να το φάνε. Το μεσημέρι καθισμένοι όλοι στην ψάθα γύρω από το σοφρά περίμεναν με μεγάλη αγωνία και λαχτάρα την βασιλοκλούρα. Σαν την έβαζε η νοικοκυρά πάνω στην τάβλα ο σπιτονοικοκύρης την έκοβε σε ίσια κομμάτια. Ένα για το Χριστό και τα υπόλοιπα για τα μέλη της οικογένειας. Ο καθένας έπαιρνε από ένα κομμάτι. Όποιος πετύχαινε τις τρίχες της αγελάδας θα έφτιαχνε πολλά ζώα, όποιος το κλωναράκι της κορομηλιάς θα είχε πολλά αμπέλια και δένδρα και όποιος το σπυρί θα ήταν καλός και ευτυχισμένος γεωργός με άφθονους καρπούς. Αν πετύχαινε το φλουρί, θα ήταν όλο το χρόνο ευτυχισμένος. Στην τάβλα τοποθετούσαν και ένα κουτάλι και πιρούνι για αυτόν που ήταν στα ξένα ή στρατιώτης».

Σύμη

Οι Συμιακιές νοικοκυρές την παραμονή της Πρωτοχρονιάς ετοίμαζαν το φαγητό και έστρωναν το τραπέζι με το καλό τους το σερβίτσιο και τα κεντητά τραπεζομάντηλα της προίκας τους. Το φαγητό ήταν σούπα από αρνάκι ή κατσικάκι. Μετά την εκκλησία και ειδικά με το που χτυπούσαν οι καμπάνες (στις 3 π.μ.) πήγαιναν να ανάψουν τα καντήλια στις εκκλησίες και στα εξωκκλήσια που δεν λειτουργούσαν και παρέμενα κλειστά.

Παλιά δεν έφτιαχναν βασιλόπιτα. Αντ’ αυτού παρασκεύαζαν το παραδοσιακό συμιακό γλύκισμα, τα ακούμια. Αποβραδίς, λοιπόν, τα ζύμωναν και την αυγή τα τηγάνιζαν. Όλη η Σύμη μοσχοβολούσε! Έριχναν άχνη ζάχαρη, κανέλα και μέλι. Τα στόλιζαν σε ένα μεγάλο πιάτο («σουπιέρα») και κρατούσαν τόσο για την οικογένεια όσο και για την πεθερά τους. Μέσα σε ένα από τα ακούμια έβαζαν μια λίρα χρυσή ή ένα «ναπολεόντειο» ή ένα «κωνσταντινάτο» ή μια «κοσμάρα» («το φλουρί»). Το τι θα έβαζαν εξαρτιόταν από την οικονομική κατάσταση της κάθε οικογένειας (από το «πουγγί» της).

Παραμονή της Πρωτοχρονιάς, επίσης, πήγαιναν στο «Βρυσί» για να πάρουν νερό από την πηγή για το καλό του σπιτιού. Ξημερώματα της Πρωτοχρονιάς έπαιρναν την εικόνα της Παναγίας από το εικονοστάσι και με αναμμένο το κερί κατέβαιναν από το ανώι του σπιτιού και πήγαιναν στο κατώι. Το έκαναν αυτό για να κάνει, λέει, ποδαρικό η Παναγία.

Τη νύχτα της Πρωτοχρονιάς χτυπούσε το κανόνι. Το κανονάκι από την Παναγιά του Κάστρου. Χτυπούσε στις «μεγάλες» μέρες. Σήμερα δεν υπάρχει. Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου εξαφανίστηκε. Αντάλλασσαν ευχές και ο νονός («τατάς») και η νονά («ναννά») έδιναν λεφτά ή ρούχα ή παιχνίδια στα βαφτιστικά τους («έκαναν την μπουλιστρίνα»). Λόγω του ότι δεν μπορούσαν όλοι να κάνουν δώρο παιχνίδια, κάποιες νονές έπαιρναν τα κουκουνάρια από τα κυπαρίσσια και τα έντυναν με το χρυσό χαρτί από το πακέτο των τσιγάρων.

Κω

Την παραμονή της Πρωτοχρονιάς οι νέοι της Κω κρατώντας μεγάλα ομοιώματα εκκλησιάς ή καραβιού, κατάλληλα στολισμένα και φωτισμένα, ψάλλουν εκτός από τα γνωστά στο πανελλήνιο κάλαντα: «Αρχιμηνιά κι αρχιχρονιά ψιλή μου δεντρολιβανιά…» και τα ακόλουθα κώτικα κάλαντα:

Εις αυτό το Νέον Έτος Βασιλείου εορτή,

ήρθα να σας χαιρετήσω με την πρέπουσα ευχή.

Εύχομαι, λοιπόν, να ζείτε πολλούς χρόνους ευτυχείς,

τον Βασίλειο τον Μέγα να’ χετε συνδρομητή.

Κι όσους έχετε στα ξένα να δεχθείτε με καλό,

με υγεία κι ευτυχία τον Θεό παρακαλώ.

Κ’ εις έτη πολλά κι ένα κομμάτι μπακλαβά!

Την Πρωτοχρονιά όλες οικογένειες της Κω συνηθίζουν να φτιάχνουν τον «μπακλαβά» από φύλλα ζύμης που ανοίγουν με το «πιτθαριόξυλο» και τα απλώνουν στο ταψί με σησάμι καβουρδισμένο και καρύδι ή αμύγδαλο.

Οι οικογένειες, που έχουν κορίτσια αρραβωνιασμένα και τα πλουσιόσπιτα κάνουν δυο ταψιά μπακλαβά, τον «καλό» δηλ. το μεγάλο ταψί και τον «κέλη» δηλ. το παρακατινό μικρό ταψί, για να φαγωθεί την παραμονή της Πρωτοχρονιάς. Τον καλό θα τον χαλάσει, θα πάρει, δηλαδή, το πρώτο κομμάτι από το ταψί, που βάζουν μπροστά του, ο γαμπρός ή παλαιότερα ο παπάς, που έβγαινε στα χωριά και αγίαζε για το καλό του χρόνου.

Λέρος

Στο νησί της Λέρου μόλις γυρίσει ο χρόνος ένας που βρίσκεται έξω από το σπίτι έρχεται κρατώντας ένα δοχείο με νερό και μια πέτρα. Είναι το ποδαρικό του σπιτιού. Με το νερό ραντίζουν στα τέσσερα καντούνια (γωνιές) μέσα στο σπίτι μέχρι να ‘ρθει τον επόμενο χρόνο η καινούργια πέτρα και εύχονταν «όπως η πέτρα είναι γερή έτσι να ναι και η υγειά σας όλο το χρόνο».

Ο αρχηγός της οικογένειας σπάει το ρόδι. Μπαίνει τρία βήματα μέσα και λέει: «ένα, δύο, τρία μέσα τα καλά», κάνει τρία βήματα πίσω και λέει «ένα, δύο, τρία έξω τα κακά».

Σπάει μετά το ρόδι σε μια γωνιά της πόρτας και αφήνει σαράντα κούνια μέσα στο σπίτι για σαράντα ημέρες.

Πολλές φορές το νερό το φέρνουν το πρωί της Πρωτοχρονιάς. Σηκώνονται πολύ πρωί πριν βγει ο ήλιος και το νερό το λένε αμίλητο, γιατί καθώς το φέρνουν δεν μιλάνε καθόλου.

Ρίχνουν στις τέσσερις γωνιές του σπιτιού νερό και λένε «όπως τρέχει το αθάνατο νερό, έτσι να τρέχουν και τα καλά και τα πλούτη στο σπίτι».

Όταν γυρίσει ο χρόνος κόβουν τη βασιλόπιτα. Αυτού που θα του τύχει το φλουρί θεωρείται τυχερός και το φυλάει.

Το πρωί της Πρωτοχρονιάς στη Λέρο σφάζανε έναν μαύρο πετεινό που τον φυλάγανε όλο το χρόνο για αυτή την ημέρα. Έπρεπε να είναι οπωσδήποτε μαύρος. Γυρίζανε ανατολικά το κεφάλι του, τον σφάζανε και τον κάνανε σούπα.

Μυτιλήνη

«Η βασιλόπιτα της Αγιάσου είναι μια πολύ πρωτότυπη πίτα σε τέλεια αναλογία αλμυρού - γλυκού με πολύ όμορφη ιστορία»
λέει στο ΑΠΕ ΜΠΕ η ζαχαροπλάστης από την Αγιάσο Δήμητρα Σουσαμλή ξεναγώντας μας στο μοναδικό σήμα κατατεθέν της πρωτοχρονιάς στην ορεινή Αγιάσο της Λέσβου. Σε ένα από τα πιο αξιόλογα διατροφικά επιτεύγματα της Αγιάσου με καταγωγή που μπορεί να αναζητηθεί στη Μικρά Ασία.

Η Αγιασώτικια βασιλόπιττα είναι ένα γλυκό με 50 χειροποίητα φύλλα φτιαγμένα από βρασμένο γλυκάνισο, πορτοκάλι και λάδι. Ανάμεσα τους ξερή Αγιασώτικη μυτζήθρα με ζάχαρη και 15 γλυκά μυρωδικά. Πιπερόριζα, κακουλές, κανέλα, γαρύφαλλο και πολλά άλλα. «Αφού απλώσουμε το ανοιγμένο φύλλο, προσθέτουμε πάνω του ένα μείγμα ξερής μυζήθρας τριμμένης, ζάχαρης και δεκατριών μυρωδικών» μας λέει η κ. Σουσαμλή αναφερόμενη στη διαδικασία που επαναλαμβάνεται 50 φορές!

Χρειάζεται τουλάχιστον τρεις ώρες προετοιμασίας και πέντε με οχτώ ώρες ψησίματος.

Στο παρελθόν καταναλωνόταν και στην περίοδο μετά τις γιορτές και ιδίως κατά το μάζεμα της ελιάς εξαιτίας της υψηλής θερμιδικής αξίας της και της δυνατότητας να διατηρηθεί για μεγάλα διαστήματα χωρίς ψύξη.

Μήνυμα του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου για τα 200 έτη από τον Απελευθερωτικό Αγώνα του 1821

 


Συγκεκριμένα, στο μήνυμά του ο Μακαριώτατος αναφέρει:

«Ελληνίδες, Έλληνες, αδέλφια και παιδιά μου εν Χριστώ,

Καλή και ευλογημένη Χρονιά! Εκκινεί σήμερα το έτος 2021, κατά το οποίο σύμπας ο Ελληνισμός θα τιμήσει, παρά τις υγειονομικές δυσκολίες και με σεβασμό προς τα υγειονομικά μέτρα προφυλάξεως, τα 200 έτη από τον Απελευθερωτικό Αγώνα του 1821 για την Παλιγγενεσία. Η Εκκλησία πανηγυρίζει την Επανάσταση ως πνευματικό γεγονός. Πανηγυρίζει τον Αγώνα της Ανεξαρτησίας ως τύπο του διαχρονικού αγώνα του ανθρώπου κατά της τυραννίας και της δουλείας τόσο εξωτερικής όσο και εσωτερικής, τόσο συλλογικής όσο και προσωπικής.

Διότι, αν και η Εκκλησία γνωρίζει τα ιστορικά δρώμενα, εντούτοις επιλέγει να κατανοεί την ιστορία με όρους μη γεωπολιτικούς• διότι κατανοεί τον κόσμο με όρους εσχατολογικούς. Σκέπτεται με όρους «λειτουργικού χρόνου» και αναλαμβάνει την ευθύνη έναντι των ανθρώπων που την απαρτίζουν και τους διαποιμαίνει να μεταμορφώσει τον χώρο και τον χρόνο, ως απροσμάχητος φορέας της αποκάλυψης του Θείου Λόγου.

Σας καλώ, σήμερα, να κλίνετε μαζί μου ευλαβώς το γόνυ της ψυχής και του σώματος ενώπιον της σεπτής μνήμης των Νεομαρτύρων και των Ηρώων της πίστεως και της πατρώας γης, στους οποίους η Εκκλησία της Ελλάδος αφιερώνει την σπουδαία αυτήν επέτειο. Οι Νεομάρτυρες επέλεξαν να θυσιάσουν την ζωή τους για να διατρανώσουν στους υπόδουλους το ορθόδοξο, οικουμενικό μήνυμα ότι δεν πρέπει να εξισλαμισθούν, ότι μέλλον δεν υπάρχει χωρίς φως Χριστού. Στάθηκαν όρθιοι με ήθος Χριστιανικό και τόλμη Ελληνική. Προτίμησαν τον μαρτυρικό θάνατο παρά την αλλαγή πίστεως και εθνικής συνειδήσεως. Ας μην ξεχνούμε ότι όποιος χανόταν για την Ορθοδοξία, χανόταν και για τον Ελληνισμό. Ο εξισλαμισμένος «τούρκευε» και γινόταν διώκτης των Χριστιανών, των μέχρι πρότινος αδελφών του.

Θέλει αρετήν και τόλμην η Ελευθερία! Οι συνθήκες ήσαν αντίξοες. Είδαμε αδελφούς να χάνονται, αλλά δεν λιποψυχήσαμε! Είδαμε κατακτήσεις και απώλειες εδαφών, αλλά δεν σταματήσαμε να αγωνιζόμαστε. Η πίστη στον Θεό, η συνείδηση της διαχρονικής συνέχειας του Έθνους, η αγάπη μας για τα γράμματα, το αντιστασιακό μας ήθος, η κοινοτική αλληλεγγύη, αυτά ήσαν τα πνευματικά εφόδια τα οποία οδήγησαν στην Ελευθερία και θέριεψαν το κίνημα του Φιλελληνισμού. Διατηρήσαμε άσβεστη την φλόγα και δεν απογοητευθήκαμε. Δεν υποδουλωθήκαμε ηθικά και πνευματικά. Ήμασταν και είμαστε πάντοτε ελεύθεροι. Ελεύθεροι στην καρδιά, ελεύθεροι στην σκέψη, ελεύθεροι στο φρόνημα, ελεύθεροι στην συνείδηση!

Σε αυτήν την γιορτή πνευματικής ελευθερίας και ανεπανάληπτης συναντήσεως με τον εαυτό και την ιστορία μας, καλώ τον καθένα και την καθεμία από εσάς στις 261 Συνοδικές και Περιφερειακές Εκδηλώσεις τις οποίες έχει προγραμματίσει η Εκκλησία της Ελλάδος.

Ενωμένοι, πιστεύοντες και δημιουργικοί, αρχίζουμε!»

Πηγή: ΑΠΕ

ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ:Περισσότερα από 250 κιλά κάνναβη στη Θεσσαλονίκη

Λαυράκι.... έπιασαν το βράδυ της Πρωτοχρονιάς οι άνδρες του Λιμενικού στη Θεσσαλονίκη, καθώς εντόπισαν περισσότερα από 250 κιλά χασίς έπειτα από οργανωμένη επιχείρηση.

Τα ναρκωτικά βρέθηκαν σε γεωργική αποθήκη στη Νεοχωρούδα και σε υπόγειο αποθηκευτικό χώρο πολυκατοικίας στην Μενεμένη. Στην αποθήκη, την οποία μίσθωνε 34χρονος, κατασχέθηκαν, με τη συνδρομή του ειδικά εκπαιδευμένου σκύλου «Μπόμπερ», 21 πλαστικές συσκευασίες που περιείχαν 17 κιλά κάνναβη.

Κατόπιν υπόδειξης του 34χρονου ακολούθησε έρευνα στην υπόγεια αποθήκη της Μενεμένης, απ' όπου κατασχέθηκαν 235 κιλά της ίδιας ναρκωτικής ουσίας. Τα ναρκωτικά ήταν κρυμμένα σε σάκους, βάζα και χαρτοκιβώτια. Στο ίδιο υπόγειο εντοπίστηκαν σύνεργα επεξεργασίας και τυποποίησης ναρκωτικών. Για την υπόθεση ενημερώθηκε η εισαγγελική Αρχή της Θεσσαλονίκης, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η έρευνα του Λιμενικού.

https://www.zougla.gr/

Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2020

ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ 2021 ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ


 ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ 2021 ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ

Συμπατριώτισσες και συμπατριώτες,
Ένα νέο έτος ανατέλλει και όλος ο κόσμος εύχεται και ελπίζει αυτό το έτος να είναι απαρχή θετικών ειδήσεων και εξελίξεων, κυρίως στο θέμα της πανδημίας του κορωνοϊού που έχει επηρεάσει τον πλανήτη ολόκληρο, κοστίζοντας τη ζωή σε εκατομμύρια ανθρώπους και καθηλώνοντας την οικονομική και κοινωνική ζωή σχεδόν επί ένα χρόνο. Καταστάσεις πρωτόγνωρες όχι μόνο για τις σημερινές γενιές, αλλά και για τις παλαιότερες, που μας συγκλονίζουν όλους.
Μέσα στο 2020 γίναμε όλοι μάρτυρες της πλήρους αποδόμησης της κοινωνίας και οικονομίας, αλλά και της τεράστιας προσπάθειας των γιατρών και των νοσηλευτών για να σώσουν όσο το δυνατόν περισσότερους συμπολίτες μας. Και στο τέλος του δύσκολου αυτού έτους, μια αχτίδα ελπίδας ανατέλλει με την έναρξη των εμβολιασμών, αποδεικνύοντας όχι μόνο την αξιοσύνη των επιστημόνων σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και τις τεράστιες δυνατότητες που έχει η ανθρώπινη σκέψη όταν – απαλλαγμένη από προκαταλήψεις, μεμψιμοιρίες και σύνορα – καλείται να υπηρετήσει την ίδια τη ζωή. Όλους αυτούς, ευχαριστούμε και ευγνωμονούμε από καρδιάς. Ενσάρκωσαν απόλυτα το λόγο του Αποστόλου Παύλου «Τις ασθενεί, και ουκ ασθενώ; Τις σκανδαλίζεται και ουκ εγώ πυρούμαι;». Κάνοντας το σωτήριο εμβόλιο, θα μετατρέψουμε τις θεωρητικές μας ευχαριστίες σε ουσιαστική ευγνωμοσύνη για τις χιλιάδες των επιστημόνων που παγκοσμίως σήκωσαν και σηκώνουν στην πλάτη τους αυτή την πανδημία.
Τα νησιά μας, Κύθηρα και Αντικύθηρα, κλήθηκαν και αυτά να προσαρμοστούν στις πρωτοφανείς αυτές περιστάσεις. Όλες οι Αρχές που εμπλέκονται στην πολιτική προστασία (ΥΠΕΣ, ΓΓΠΠ, Περιφέρεια, Δήμος, Νοσοκομείο, Αστυνομία, Λιμενικό, Πυροσβεστική, Ένοπλες Δυνάμεις κ.λπ.) υπερέβαλαν εαυτούς – και συνεχίζουν να το κάνουν – προκειμένου να προστατεύσουν τη ζωή και την υγεία των δημοτών μας. Τους ευχαριστώ όλους.
Πριν λίγες ημέρες ψηφίστηκε ο Προϋπολογισμός του Δήμου μας για το έτος 2021, που περιλαμβάνει πολύ σημαντικά έργα με εγκεκριμένες χρηματοδοτήσεις πάνω από 31,5 εκατομμύρια Ευρώ, το μεγαλύτερο ποσό που έχει εισρεύσει ποτέ στο νησί μας για έργα τις τελευταίες δεκαετίες. Μέσα από τα έργα αυτά, λύνουμε προβλήματα πολλών δεκαετιών, ετοιμάζουμε μελέτες για νέα μεγάλα έργα, δίνουμε έμφαση στην καθημερινότητα, ενισχύουμε τις κοινωνικές δομές (ενίσχυση Παιδικού Σταθμού και Κοινωνικού Παντοπωλείου, επίδομα γιατρών κ.λπ). Η υλοποίηση του Προϋπολογισμού μας ξεκινάει ήδη από τη Δευτέρα 4/1 μέσα από την προετοιμασία των δημοπρασιών του επομένου διαστήματος καθώς δεν είμαστε διατεθειμένοι να χάσουμε ούτε μία μέρα. Το προσωπικό του Δήμου, οι αιρετοί, οι εξωτερικοί μας συνεργάτες, θα συνεχίσουν και το 2021 να κάνουν αυτό που ξέρουν καλά: να εργάζονται και να συνεργάζονται για την δημοπράτηση και εκτέλεση των έργων προς όφελος των δημοτών.
Το 2021, όμως, είναι ένα έτος ορόσημο. Είναι το 200ό έτος από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Τιμούμε τους ήρωες και αγωνιστές του 21, στεκόμαστε με περηφάνια αλλά και περίσκεψη μπροστά στη μνήμη τους, αναλογιζόμαστε την τεράστια προσφορά τους για όλες τις επόμενες γενιές. Και δεν υπάρχει καλλίτερη τιμή για την μνήμη τους από το να βάλουμε ο καθένας από ένα λιθαράκι ώστε η Πατρίδα μας να προοδεύσει, να πάει μπροστά, να αφήσει οριστικά πίσω της παθογένειες και μαύρες στιγμές του παρελθόντος, να αλλάξει νοοτροπίες και πρακτικές που μας κρατούν πίσω.
Το 2021 που μόλις ανατέλλει αποτελεί ιστορικό ορόσημο και για το Δήμο μας καθώς συμπληρώνονται 120 χρόνια από την ανέλκυση του εμβληματικού Μηχανισμού των Αντικυθήρων (καλοκαίρι 1901) και 50 χρόνια από την πρώτη προσγείωση αεροσκάφους στα Κύθηρα (20/12/1971).
Επιπλέον, το 2021, είναι και η συμπλήρωση 1600 ετών από την ίδρυση της πόλης-κράτους της Βενετίας (25/3/421), της πόλης που υπήρξε ιστορικός καταλύτης της ιστορίας των Κυθήρων αφού η ενετική κατάκτηση των Κυθήρων ξεκίνησε το 1207 (αρχικά ως φέουδο ευγενών Βενετών) και διήρκεσε μέχρι το 1797, δηλαδή 590 χρόνια! Η πρόσφατη επίσημη πρόσκληση του Δημάρχου της Βενετίας Luigi Brugnaro να συμμετάσχει ο Δήμος Κυθήρων στις επίσημες επετειακές εκδηλώσεις του Δήμου Βενετίας για τα 1600 χρόνια από την ίδρυση της Γαληνοτάτης, σε συνέχεια της προ 2 ετών επίσκεψής μου στη Βενετία με στόχο την πολιτιστική συνεργασία των δύο Δήμων, μόνο τιμή αποτελεί για τον τόπο μας και την αποδεχόμαστε με πολύ μεγάλη χαρά.
Συμπατριώτισσες και συμπατριώτες, Κυθήριοι και Αντικυθήριοι όπου Γης, φίλες και φίλοι των νησιών μας,
Ευχή όλων μας είναι το 2021 να είναι καλλίτερο από το 2020 σε όλα τα επίπεδα. Να φέρει την απαλλαγή της ανθρωπότητας από την πανδημία του κορωνοϊού και να επουλώσει όλες τις πληγές της στην κοινωνία, την οικονομία, τον πολιτισμό, αλλά και στον ανθρώπινο ψυχισμό.
Εύχομαι υγεία, χαρά και ευτυχία σε όλες και όλους.
Ευστράτιος Αθ. Χαρχαλάκης
Δήμαρχος Κυθήρων και Αντικυθήρων

ΑΑΔΕ-myCAR: Ψηφιακή κατάθεση πινακίδων με πέντε κλικ


Πέντε κλικ αρκούν στο ποντίκι του υπολογιστή από τους ιδιοκτήτες οχημάτων, σε περίπτωση που θέλουν να καταθέσουν ψηφιακά τις πινακίδες και να τα θέσουν σε ακινησία. Η διαδικασία θα γίνεται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ-myCAR η οποία πρόκειται να ανοίξει όταν δημοσιευθεί η σχετική απόφαση.

Τα πέντε βήματα περιγράφει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων για τη διευκόλυνση των ιδιοκτητών οχημάτων.

   Ειδικότερα σύμφωνα με τις οδηγίες:

Οι ιδιοκτήτες αφού πληκτρολογήσουν mycar.aade.gov.gr, και περάσουν το user name και το password τους στο myTAXISnet, οδηγούνται στην αρχική σελίδα των τελών κυκλοφορίας, όπου έχουν δύο επιλογές εφαρμογών:

   - να κατεβάσουν το ειδοποιητήριο πληρωμής των τελών

   - να λάβουν βεβαίωση μη οφειλής τελών, σε περίπτωση, που θέλουν να μεταβιβάσουν το όχημά τους.

Επιλέγοντας «Ψηφιακή Ακινησία/Κυκλοφορία», οδηγούνται στην σελίδα, όπου εμφανίζονται αυτομάτως ο ΑΦΜ τους, ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματός τους και η τρέχουσα ημερομηνία. Σε περίπτωση που έχουν στην κατοχή τους περισσότερα από ένα οχήματα, τότε, κάνοντας κλικ στον αριθμό κυκλοφορίας, εμφανίζονται οι πινακίδες όλων των οχημάτων, ώστε να επιλέξουν για ποιο επιθυμούν να καταθέσουν ψηφιακά πινακίδες.

Επιπλέον, εμφανίζεται η κατάσταση του οχήματος (ΚΙΝΗΣΗ/ΑΚΙΝΗΣΙΑ).Επιλέγουν «Δήλωση Ακινησίας Οχημάτων».

Τότε, οδηγούνται στη σελίδα, όπου αναγράφονται αυτόματα τα πλήρη στοιχεία του αιτούντα και του οχήματός του (Αριθμός Κυκλοφορίας, ΑΦΜ, Ονοματεπώνυμο ή Επωνυμία, Διεύθυνση Κατοικίας ή Έδρας, ΔΟΥ).

Στη συνέχεια, κάνουν κλικ στο σχετικό κουτί, ώστε να δηλώσουν υπεύθυνα ότι

   α) το όχημα θα φυλάσσεται σε κλειστό και περιφραγμένο χώρο

   β) δεν θα κυκλοφορήσουν το όχημα μετά τη θέση σε ακινησία αυτού.

Αν διαπιστωθεί ότι το κυκλοφορούν ή ότι το όχημα είναι σταθμευμένο, με τις πινακίδες επάνω, τότε -πλέον των τελών κυκλοφορίας και του προστίμου εκπρόθεσμης πληρωμής-, επιβάλλεται πρόστιμο 10.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής, το πρόστιμο τριπλασιάζεται στα 30.000 ευρώ και αφαιρείται για τρία χρόνια το δίπλωμα οδήγησης του κατόχου.

Τέλος, οι ιδιοκτήτες αναγράφουν αναλυτικά τα στοιχεία του χώρου στάθμευσης όπου θα βρίσκεται το όχημα σε ακινησία.

Υπενθυμίζεται ότι οι πινακίδες αφαιρούνται από τον κάτοχο και διακρατούνται από τον ίδιο. Δεν απαιτείται πλέον η κατάθεσή τους στην ΔΟΥ.

Ίδια διαδικασία ακολουθείται και στην περίπτωση που ο κάτοχος του -σε ακινησία- οχήματος επιθυμεί να το θέσει σε κυκλοφορία.

Σημειώνεται ότι η εφαρμογή myCAR ενημερώνει τον κάτοχο ότι η ψηφιακή κατάθεση πινακίδων δεν μπορεί να ολοκληρωθεί, σε περίπτωση που ο κάτοχος δεν έχει πληρώσει τέλη κυκλοφορίας ή δεν έχει ενεργό ασφαλιστήριο συμβόλαιο για το όχημα.

https://www.zougla.gr/

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 3031 ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΠΙ ΤΗ ΠΡΩΤΗ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ

 

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 3031 ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΠΙ ΤΗ ΠΡΩΤΗ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ

Ἅγιοι Πατέρες καί Ἀδελφοί,


Λαμβάνετε τήν Ποιμαντορικήν Ἐγκύκλιον ἐπί τῇ Δεσποτικῇ ἑορτῇ τῶν Χριστουγέννων. Ἐγκύκλιος ἐπί τῇ εἰσόδῳ ἡμῶν εἰς τό νέον ἔτος 2021 δέν θά σᾶς ἀποσταλῇ, ὅπως ἐγίνετο κατ’ ἔτος. Ἀντί ταύτης θά ἀναγνώσητε τήν συνημμένην ὑπ’ ἀριθ. 3031/17-12-2020 Ἐγκύκλιον τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου: Πρός τό Χριστεπώνυμον Πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος «Ἐπί τῇ πρώτῃ τοῦ Ἔτους καί περί ἐνάρξεως τῶν Ἑορτασμῶν γιά τά 200 Χρόνια ἀπό τήν Ἑλληνική Ἐπανάσταση»

Καί ἐπί τούτοις διατελῶ,

Μετ’ εὐχῶν καί ἀγάπης

Ὁ Μητροπολίτης

† Ὁ Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Σεραφείμ

Η ιστορία της Bασιλόπιτας είναι μια ιστορία που συνέβηκε περίπου πριν 1500 χρόνια στην πόλη Καισαρεία της Καππαδοκίας, στη Μικρά Ασία.


Η ιστορία της Bασιλόπιτας είναι μια ιστορία που συνέβηκε περίπου πριν 1500 χρόνια στην πόλη Καισαρεία της Καππαδοκίας, στη Μικρά Ασία. 


Ο Μέγας Βασίλειος ήταν δεσπότης της Καισαρείας και ζούσε αρμονικά με τους συνανθρώπους του, με αγάπη, κατανόηση και αλληλοβοήθεια.
Κάποια μέρα όμως, ένας αχόρταγος στρατηγός - τύραννος της περιοχής, ζήτησε να του δοθούν όλοι οι θησαυροί της πόλης της Καισαρείας, αλλιώς θα πολιορκούσε την πόλη για να την κατακτήσει και να την λεηλατήσει.
Ο Μέγας Βασίλειος ολόκληρη τη νύχτα προσευχόταν να σώσει ο Θεός την πόλη. Ξημέρωσε η νέα μέρα και ο στρατηγός αποφασισμένος με το στρατό του περικύκλωσε αμέσως την Καισαρεία.
Μπήκε με την ακολουθία του και ζήτησε να δει το Δεσπότη, ο οποίος βρισκόταν στο ναό και προσευχόταν. Με θράσος και θυμό ο αδίστακτος στρατηγός απαίτησε το χρυσάφι της πόλης καθώς και ότι άλλο πολύτιμο υπήρχε στην πόλη. Ο Μέγας Βασίλειος απάντησε ότι οι άνθρωποι της πόλης του δεν είχαν τίποτε άλλο πέρα από πείνα και φτώχια, δεν είχαν να δώσουν τίποτε αξιόλογο στον άρπαγα στρατηγό.
Ο στρατηγός με το που άκουσε αυτά τα λόγια θύμωσε ακόμα περισσότερο και άρχισε να απειλεί τον Μέγα Βασίλειο ότι θα τον εξορίσει πολύ μακριά από την πατρίδα του ή κι ακόμη μπορεί να τον σκοτώσει.

Οι Xριστιανοί της Καισαρείας αγαπούσαν πολύ το Δεσπότη τους και θέλησαν να τον βοηθήσουν. Μάζεψαν λοιπόν από τα σπίτια τους ότι χρυσαφικά είχαν και του τα πρόσφεραν, ώστε δίνοντάς τα στο σκληρό στρατηγό να σωθούν. Στο μεταξύ ο ανυπόμονος στρατηγός κόντευε να σκάσει από το κακό του. Διέταξε αμέσως το στρατό του να επιτεθεί στο φτωχό λαό της πόλης.

Ο Δεσπότης, ο Μέγας Βασίλειος, που ήθελε να προστατέψει την πόλη του προσευχήθηκε και μετά παρουσίασε στο στρατηγό ότι χρυσαφικά είχε μαζέψει μέσα σε ένα σεντούκι. Τη στιγμή όμως που ο στρατηγός πήγε να ανοίξει το σεντούκι και να αρπάξει τους θησαυρούς, με το που ακούμπησε τα χέρια του πάνω στα χρυσαφικά έγινε το θαύμα! Όλοι οι συγκεντρωμένοι είδαν μια λάμψη και αμέσως μετά έναν λαμπρό καβαλάρη να ορμάει με το στρατό του επάνω στον σκληρό στρατηγό και τους δικούς του. Σε ελάχιστο χρόνο ο κακός στρατηγός και οι δικοί του αφανίστηκαν. Ο λαμπρός καβαλάρης ήταν ο Άγιος Μερκούριος και στρατιώτες του οι άγγελοι.

Έτσι σώθηκε η πόλη της Καισαρείας. 

Τότε ο Μέγας Βασίλειος βρέθηκε σε δύσκολη θέση! Θα έπρεπε να μοιράσει τα χρυσαφικά στους κατοίκους της πόλης και η μοιρασιά να είναι δίκαιη, δηλαδή να πάρει ο καθένας ό,τι ήταν δικό του. Αυτό ήταν πολύ δύσκολο. Προσευχήθηκε λοιπόν ο Μέγας Βασίλειος και ο Θεός τον φώτισε τι να κάνει. Κάλεσε τους διακόνους και τους βοηθούς του και τους είπε να ζυμώσουν ψωμάκια, όπου μέσα στο καθένα ψωμάκι θα έβαζαν και λίγα χρυσαφικά. Όταν αυτά ετοιμάστηκαν, τα μοίρασε σαν ευλογία στους κατοίκους της πόλης της Καισαρείας.
Στην αρχή όλοι παραξενεύτηκαν, μα η έκπληξή τους ήταν ακόμη μεγαλύτερη όταν κάθε οικογένεια έκοβε το ψωμάκι αυτό κι έβρισκε μέσα τα χρυσαφικά της.
Ήταν λοιπόν ένα ξεχωριστό ψωμάκι, η βασιλόπιτα που έφερνε στους ανθρώπους χαρά κι ευλογία μαζί. Από τότε φτιάχνουμε κι εμείς τη βασιλόπιτα με το φλουρί μέσα, την πρώτη μέρα του χρόνου, τη μέρα του Αγίου Βασιλείου!

 

Η βασιλόπιτα έχει πάντα την πρώτη θέση στο Πρωτοχρονιάτικο τραπέζι, πλάι στους κουραμπιέδες, τα μελομακάρονα, τις δίπλες και τα άλλα γλυκά.

 

ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΩΝ ΜΗΝΥΜΑΤΩΝ

ΠΗΓΗ https://orthodoxoiorizontes.gr/

ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΥ ΦΑΡΟΥ ΜΟΥΔΑΡΙ


Tο πλήρωμα του φάρου Μουδαρι ευχόμαστε σε όλες και όλους καλή και ευλογημένη χρόνια με υγεία, Ειρήνη και ευημερία

ΚΟΡΙΝΑ ΘΕΟΔΩΡΑΚΑΚΗ:Στην εκπνοή του χρόνου,Καιρός λοιπόν να κλείσω κι εγώ έναν λογαριασμό.

Στην εκπνοή του χρόνου, μάλλον όλοι κλείνουμε κάποιους παλιούς λογαριασμούς. Καιρός λοιπόν να κλείσω κι εγώ έναν λογαριασμό.

Να δώσω μια απάντηση σε όλους τους φίλους που ενεπλάκησαν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, στην υπόθεση της αδόκητης και αήθους επίθεσης του Δημάρχου Κυθήρων προς την οικογένειά μου. Λοιπόν, να πω σε όσους ρωτάτε, ότι ο Δήμαρχος ποτέ δεν ζήτησε συγνώμη για όσα ψευδώς ισχυρίστηκε ότι εμείς, η οικογένεια Θεοδωρακάκη είμαστε οι μόνοι που δεν έδιναν κομμάτι του οικοπέδου τους για να δημιουργηθεί περιφερειακός δρόμος από το πάρκινγκ του Ποταμού, προς τον Άγιο Κωνσταντίνο. Θα επαναλάβω ότι ποτέ δεν μας ζητήθηκε η παραχώρηση και επομένως ποτέ δεν αρνηθήκαμε. Μετά την ανάδειξη του θέματος, από τον κ. Δήμαρχο, σε άσχετη ανάρτησή του, τον είχα καλέσει αφ ενός να ζητήσει δημόσια συγνώμη και αφ ετέρου να έρθει ο ίδιος να μας ζητήσει αυτό που ποτέ δεν μας ζητήθηκε, με τοπογραφικό, για να καταλάβουμε περί τίνος πρόκειται. Τίποτα απ αυτά δεν συνέβη. Από ρεπορτάζ έμαθα ότι στον σχεδιαζόμενο δρόμο, είχαν αρνηθεί την παραχώρηση άλλοι ιδιοκτήτες, πριν το δικό μας χωράφι, κι ίσως γι αυτό κανείς δεν ρώτησε εμάς. Δεν μπόρεσα ωστόσο να καταλάβω γιατί στο σχεδιασμό του δρόμου, προτιμήθηκε είτε να δημιουργηθεί ένας ανήφορος, ώστε να ανέβει ο δρόμος στο δικό μας ψηλό χωράφι, κι ένας κατήφορος για να κατέβει, είτε να γίνει εκσκαφή του μεγάλου ύψους δικού μας κομματιού, όταν ακριβώς δίπλα, στο ίσιωμα, υπάρχει ήδη δρόμος προς τον κεντρικό. Μήπως γιατί κάποιος άλλος αρνήθηκε παραχώρηση του χωραφιού του; Ας είναι. Μη σας ζαλίζω μέρα που είναι. Εύχομαι σε όλους Καλή Χρονιά και καλή φώτιση.

ΝΕΑΠΟΛΗ:π.Παναγιώτης Αρώνης ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

 


ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

Τα μέλη του Ενοριακού Φιλόπτωχου ταμείου του Ιερού μας Ναού ευχαριστούν εκ βάθους καρδίας τους Ενορίτες μας αλλά και όλους τους πιστούς για την εμπιστοσύνη και την γενναιόδωρη ενίσχυση τους στο φιλανθρωπικό έργο της ενορίας.
Χάρη στη βοήθεια τους ανακουφίστηκαν και αυτές τις Άγιες ημέρες των Χριστουγέννων, αρκετοί ενδεείς αδελφοί μας.
Συνεχίζουμε!
Ευχόμαστε καλή κι ευλογημένη χρονιά!
Χρόνια πολλά ευλογημένα και άγια!
Ο Θεός μεθ’ ημών.




ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΟΚΗΡΥΚΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΤΕΛΟΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2020 ΑΡΧΕΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021

 

Πέμπτη, 31 Δεκεμβρίου 2020, Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερόν Ναόν Ἁγίων Πάντων Γουδιανίκων.

Πέμπτη, 31 Δεκεμβρίου 2020, ὥρα 5 μ.μ., Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ εἰς τόν ἑορτάζονταἹερόν Ναόν Ἁγίου Βασιλείου Χριστοφοριανίκων (Λογοθετιάνικα).

Παρασκευή, 1 Ἰανουαρίου 2021, Θεία Λειτουργία εἰς τόν ἑορτάζοντα Ἱερόν Ναόν Ἁγίου Βασιλείου Ἀλοϊζιανίκων. Ὥρα 11.30 π.μ., Ἐπίσημος Δοξολογία ἐπί τῇ εἰσόδῳ ἡμῶν εἰς τό νέον ἔτος εἰς τόν Ἱερόν Μητροπολιτικόν Ναόν Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ Χώρας - Κυθήρων.

Σάββατον, 2 Ἰανουαρίου 2021, Θεία Λειτουργία εἰς τήν Ἱεράν Μονήν Ὁσίου Θεοδώρου Κυθήρων.

Κυριακή, 3 Ἰανουαρίου 2020, Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερόν Ναόν Ἁγίας Τριάδος Ἀλεξανδράδων.

Κυριακή, 3 Ἰανουαρίου 2020, ὥρα 5 π.μ., Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ καί Ἱερᾶς Παρακλήσεως εἰς τήν Παναγίαν τήν Μυρτιδιώτισσαν ἐν τῷ Ἱερῷ Μητροπολιτικῷ Ναῷ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ Χώρας – Κυθήρων.

ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ

ΠΟΣΑ ΑΤΟΜΑ ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ


Για τις μετακινήσεις της Πρωτοχρονιάς θα επιτρέπονται στο ίδιο όχημα να βρίσκονται ο οδηγός και ένας ακόμη επιβάτης, όμως 4 είναι τα επιτρεπόμενα άτομα για άτομα της ίδιας οικογενείας.

Σύμφωνα με διευκρίνηση του εκπροσώπου τύπου της ΕΛ.ΑΣ «Ιδιαίτερα για την παραμονή και ανήμερα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, θα δοθεί διευκρινιστική οδηγία στους αστυνομικούς, ότι αν κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί ότι σε ένα αυτοκίνητο επιβαίνουν έως τέσσερα άτομα, μέλη της ίδιας οικογένειας, αυτό δεν θα συνιστά παράβαση ούτε θα επιδίδεται πρόστιμο».

Αυτό σημαίνει πως παράβαση δεν θα βεβαιώνεται στα τέσσερα άτομα που είναι μέλη ίδιας οικογενείας, δεδομένης πάντοτε πως έχουν στείλει το απαραίτητο sms στο 13033 και βρίσκονται εντός των επιτρεπομένων ωρών μετακίνησης, 5.00π.μ – 22:00μ.μ.

Δεν αλλάζει τίποτα για τις μετακινήσεις από νομό σε νομό οι οποίες ακόμη απαγορεύονται ενώ τα παραπάνω ισχύουν μόνο εντός περιφερειακής κοινότητας.  ΠΗΓΗ https://www.aftodioikisi.gr/