Κυριακή 7 Μαρτίου 2021

ΗΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΑΚΟΣ:Σχετικά με την εξαγγελία Υφαντικής Τέχνης στο Γεράκι

Καλό Σαββατοκύριακο με υγεία σε όλους...

Σχετικά με την εξαγγελία Υφαντικής Τέχνης στο Γεράκι, θα ήθελα να υπενθυμίσω (όχι στον Περιφερειάρχη), ότι:
Έχει προταθεί (άρα δεν ακούγεται για πρώτη φορά) στα αρμόδια Υπουργεία το 2016 στο πλαίσιο ενός στρατηγικού σχεδίου ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ με ίδρυση Δημοσίου ΙΕΚ και ΚΕΚ στον δήμο Ευρώτα με εξακτίνωση Τμημάτων και διαδημοτική συνεργασία.
Αν λοιπόν θέλουμε την ύπαρξη και την ανάπτυξη αυτού του Δήμου, πρέπει να δούμε το πλαίσιο μιας βιώσιμης στρατηγικής, της Δια βίου Εκπαίδευσης και όχι αποσπασματικές προτάσεις όσο ενδιαφέρουσες κι αν είναι (απλά αναφέρω για να μην ξεχνιόμαστε, ότι η παραδοσιακή υφαντουργία στο Γεράκι εντάχθηκε στο Ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό πρόγραμμα EQUAL).
Συνεπώς ο Δήμος Ευρώτα πρέπει να επικαιροποιήσει και να διεκδικήσει την συνολική πρόταση, όπως κατατέθηκε στα συναρμόδια Υπουργεία .
******
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ:
1) Τεχνικός/η Α.Π.Ε (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας)
2) Τεχνικός/η Διαχείρισης Ανακύκλωσης – Ανάκτησης Υλικών (Κυκλική Οικονομία)
3) Τεχνικός/η Καρναβάλικών εκδηλώσεων
4)Τεχνικός/η Παραδοσιακής Υφαντικής Δημιουργίας
5) Προπονητής Αθλημάτων
6) Γραφιστικής- Εντύπου και Ηλεκτρονικών Μέσων (FB, INSTAGRAM κλπ)
7) Στέλεχος Αγροτουριστικών μονάδων & Τουριστικών Επαγγελμάτων.
8) Τεχνικός/η Μουσικής Τεχνολογίας
9) Τεχνικός/η Εικονοληψίας.
10)Τεχνολογία Οργάνωσης & Διαχείρισης Παραγωγής (Marketing – management).
11)Στέλεχος παροχής Α’ Βοηθειών
Δείτε ολόκληρη την εισήγηση
*******
Η ΠΡΌΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΚΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ:
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΘΕΜΟΘΕΤΗΣΗ - ΙΔΡΥΣΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΔΙΕΚ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΕΥΡΩΤΑ – ΣΚΑΛΑ.
Εισήγηση:
Ηλία Παναγιωτακάκου – Αντιδημάρχου Ευρώτα
Πνευματικό Κέντρο Σκάλας – 20/5/2016
Προς : Υφυπουργό κα. Σια Αναγνωστοπούλου
Το Δημοτικό Συμβούλιο με εισήγηση /απόφαση προτείνει , προς τα Υπουργεία Παιδείας, Εργασίας και Υγείας την θεσμοθέτηση δημόσιου ΙΕΚ (Ή δημοσίου ΚΕΚ ανάλογα των ειδικοτήτων και του προγράμματος σπουδών ) με εξακτίνωση Τμημάτων και με διαδημοτική συνεργασία με τους Δήμους Μονεμβασίας και Ανατολικής Μάνης.
Η απόφαση κρίθηκε αναγκαία μετά το οριστικό κλείσιμο του νυκτερινού Γυμνασίου – Λυκείου Σκάλας.
Την πρωτοβουλία διαβούλευσης ανέλαβε η Δημοτική Κοινότητα Σκάλας και έτσι μας δίνεται η δυνατότητα σήμερα να εκφράσουμε γνώμες, θέσεις προτάσεις και να γίνει ουσιαστικός διάλογος και διαβούλευση που αφορά την αναπτυξιακή προοπτική του Δήμου, με την εκπαίδευση σε πρώτο ρόλο.
Είναι ευτυχές γεγονός ότι η σημερινή διαβούλευση γίνεται με την παρουσία του Ειδικού συνεργάτη της αρμοδίας Υφυπουργού κας. Σιας Αναγνωστοπούλου ,οπότε τα πορίσματα της σημερινής συζήτησης θα μεταφερθούν αυτούσια.
Ως αρμόδιος Αντιδήμαρχος καταθέτω τις προτάσεις της δημοτικής αρχής για τις ειδικότητες που μπορούν να λειτουργήσουν με βιωσιμότητα στο υπό ίδρυση δημόσιο Ι.Ε.Κ (η και τμημάτων δημοσίου ΚΕΚ ) στον Δήμο Ευρώτα.
Δεν φιλοδοξούμε ότι έχουμε την μοναδικότητα, όμως μπορούμε τεκμηριωμένα να υποστηρίξουμε την αναγκαιότητα και την ελκυστικότητα των προτεινόμενων Τμημάτων που θα έχουν προοπτική για την νέα γενιά και την εύρεση εργασίας.
Είναι βέβαιο ότι αφ’ ενός μεν δεν μπορούν να λειτουργήσουν άμεσα και αφ’ ετέρου μπορούν να υπάρξουν πιο καινοτόμα τμήματα. Με έδρα την Σκάλα του Δήμου Ευρώτα μπορούν να λειτουργήσουν Τμήματα σε έδρες των Δημοτικών Κοινοτήτων , αλλά και στους άλλους Δήμους μετά την επίτευξη υπογραφής της διαδημοτικής συνεργασίας.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΘΕΜΟΘΕΤΗΣΗ - ΙΔΡΥΣΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΔΙΕΚ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΕΥΡΩΤΑ – ΣΚΑΛΑ.
• Τα ΙΕΚ είναι ένας επιτυχημένος θεσμός παρά τα προβλήματα και τις δυσκολίες που υπάρχουν.
• Η Δια βίου μάθηση είναι η διαρκής και συμπληρωματική λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος που στηρίζει την γνώση και διευρύνει το γνωστικό πεδίο.
• Τα ΙΕΚ και ιδιαίτερα τα δημόσια είναι το οργανωμένο σύστημα εκπαίδευσης που καταλήγει σε πιστοποιητικό σπουδών και σε πολλές περιπτώσεις σε επαγγελματικά δικαιώματα .
• Ο Δήμος Ευρώτα ο κεντρικός Δήμος της Λακωνίας στηρίζεται κατ’ εξοχήν στο αγροτοκτηνοτροφικό εισόδημα και η περιοχή του κάμπου επί πλέον στο εμπόριο,τις μεταφορές και τις τέχνες.
• Το εκπαιδευτικό σύστημα εκτός των βασικών δομών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο δήμο Ευρώτα μπορεί να φιλοξενήσει και Νυχτερινό επαγγελματικό Γυμνάσιο & Λύκειο που η κατάργηση του είχε οδυνηρές συνέπειες. Κυρίως όμως η Νότια και Δυτική Λακωνία στερείται μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως είναι τα δημόσια ΙΕΚ και ΚΕΚ στα πλαίσια της Δια Βίου Εκπαίδευσης
• Είναι αναγκαίο να φύγουμε από παρωχημένα μοντέλα και να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις της περιόδου που διανύουμε με την κυριαρχία της Τεχνολογίας και να διαμορφώσουμε ένα πλαίσιο ελκυστικών ειδικοτήτων ,που θα μπορούσαν στρατηγικά να είναι βιώσιμες και να ανταποκριθούν οι ενδιαφερόμενοι από την νότια Λακωνία και την περιοχή του Γυθείου και της Ανατολικής Μάνης.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ:
1) Τεχνικός/η Α.Π.Ε (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας)
2) Τεχνικός/η Διαχείρισης Ανακύκλωσης – Ανάκτησης Υλικών (Κυκλική Οικονομία)
3) Τεχνικός/η Καρναβάλικών εκδηλώσεων
4)Τεχνικός/η Παραδοσιακής Υφαντικής Δημιουργίας
5) Προπονητής Αθλημάτων
6) Γραφιστικής- Εντύπου και Ηλεκτρονικών Μέσων (FB, INSTAGRAM κλπ)
7) Στέλεχος Αγροτουριστικών μονάδων & Τουριστικών Επαγγελμάτων.
8) Τεχνικός/η Μουσικής Τεχνολογίας
9) Τεχνικός/η Εικονοληψίας.
10)Τεχνολογία Οργάνωσης & Διαχείρισης Παραγωγής (Marketing – management).
11)Στέλεχος παροχής Α’ Βοηθειών
Θα μπορούσαμε να προτείνουμε ειδικότητες συνυφασμένες με την γεωμορφία και γεωοικονομίας της περιοχής μας, όπως κατευθύνσεις γεωπονικής τεχνολογίας ή παροχής υπηρεσιών και πληροφορικής. Όμως αφ’ ενός μεν καλύπτονται από τα Τεχνικά Λύκεια (ΕΠΑΛ), αλλά και η ανεργία αυτών των ειδικοτήτων είναι στο ’’κόκκινο’’.
Συνεπώς τα προτεινόμενα γνωστικά πεδία πρέπει να αφορούν το μέλλον και την προοπτική της αγοράς εργασίας.
Επισημαίνουμε ότι ορισμένα Τμήματα μπορούν να λειτουργήσουν ως δημόσιο ΚΕΚ ανάλογα με την φυσιογνωμία τους και το πρόγραμμα σπουδών.
Σημαντικό μέρος ολοκλήρωσης των σπουδών είναι η Πρακτική Άσκηση.
Θεωρούμε σίγουρο ότι αν υπάρξει πολιτική βούληση θεσμοθέτησης Δημοσίου ΙΕΚ /ΚΕΚ στο Δήμο Ευρώτα με την επιδιωκόμενη διαδημοτική συνεργασία ,ομάδα επιστημόνων θα οριστικοποιήσουν τόσο τα Τμήματα , όσο και τι περιεχόμενο σπουδών με την ανάλογη Πρακτική Άσκηση.
Το δημοτικό συμβούλιο Ευρώτα εκφράζει την ομόφωνη και ομόθυμη θέση του για την ίδρυση (θεσμοθέτηση) δημοσίου ΙΕΚ/ΚΕΚ.
Αν υπάρξει πολιτική βούληση ,τότε ανοίγει ο δρόμος για να επιτευχθεί το δίκαιο αίτημα ως προοπτική για την εκπαίδευση της νέας γενιάς στην περιοχής μας.
Διεκδικούμε και αναμένουμε….
Ηλίας Παναγιωτακάκος
Αντιδήμαρχος Δήμου Ευρώτα
20/5/2016

ΜΗΝΥΜΑ & ΚΗΡΥΓΜΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ 7-3-2021

 ΓΡΑΠΤΟΝ Θ. ΚΗΡΥΓΜΑ

     Πρέπει νά θυμηθοῦμε ὅτι ὁ Χριστιανισμός εἶναι ἡ ἀποκάλυψη τῆς Ἀγάπης. Ὁ Χριστός δέν ἄφησε στούς μαθητές του μιά διδασκαλία ἀτομικῆς σωτηρίας, ἀλλά τήν καινή ἐντολή «ἀγαπᾶτε ἀλλήλους». «Ἐν τούτῳ γνώσονται πάντες ὅτι ἐμοί μαθηταί ἐστέ, ἐάν ἀγάπην ἔχητε ἐν ἀλλήλοις». Ἡ ἀγάπη εἶναι τό θεμέλιο καί ἡ οὐσία τῆς ζωῆς τῆς Ἐκκλησίας, ἡ ὁποία κατά τόν Ἅγιο Ἰγνάτιο «εἶναι ἑνότητα πίστεως καί ἀγάπης». 


Ἁμαρτία εἶναι πάντοτε ἡ ἀπουσία τῆς ἀγάπης, ἑπομένως εἶναι ὁ χωρισμός, ἡ ἀπομόνωση, ὁ πόλεμος ὅλων ἐναντίον ὅλων. Ἡ νέα ζωή πού μᾶς ἔδωσε ὁ Χριστός εἶναι μιά ζωή συνδιαλλαγῆς καί ἀποκατάστασης τῆς θραυσμένης ἀπό τήν ἁμαρτία ἀγάπης. Ἡ χριστιανική ἀγάπη (διαφορετική τῆς κοινωνικῆς ἀγάπης) εἶναι ἡ «δυνατή ἀδυνατότητα» (Σμέμαν) νά βλέπω τό Χριστό στό πρόσωπο κάθε ἀνθρώπου, τόν ὁποῖο ὁ Θεός ἔχει ἀποφασίσει νά φέρει μέσα στή ζωή μου, ἔστω καί γιά λίγες στιγμές, νά τόν φέρει κοντά μου ὄχι σάν μιά εὐκαιρία γιά καλή πράξη ἤ γιά ἐξάσκηση τῆς φιλανθρωπίας μου, ἀλλά σάν ἀρχή μιᾶς ἀδιάκοπης συντροφιᾶς μέσα στόν ἴδιο τό Θεό.
     Ἑπομένως, ἀποστολή τῆς Ἐκκλησίας εἶναι νά ὑπενθυμίζει στόν χριστιανό τήν προσωπική του ἀγάπη, μέ τήν ὁποία ὀφείλει νά πλημμυρίσει τόν ἁμαρτωλό κόσμο. Αὐτό κάνει καί τό σημερινό Εὐαγγέλιο. Ὑπενθυμίζει τά λόγια τοῦ Κυρίου μας καί μᾶς τοποθετεῖ στή βεβαιότητα τῆς Δευτέρας Παρουσίας Του, ὅπου θά κριθοῦμε μέ βάση ὄχι τόσο ἄν εἴμαστε αὐστηροί τηρητές τοῦ νόμου Του, ἀλλά ἐάν μέσα ἀπό τό νόμο Του δώσαμε ἤ δέν δώσαμε ἀγάπη στό συνάνθρωπο μας ὅποιος καί ἄν εἶναι αὐτός, ἡμεδαπός ἤ ἀλλοδαπός, φίλος ἤ ἐχθρός.
     Ἡ κάθετη πρός τόν Πανάγαθο Θεό ἀγάπη, πού μεταφράζεται σέ θερμή πίστι, κραταιά ἐλπίδα καί ἀληθινή λατρεία, καί ἡ ὁριζόντια πρός τούς συνανθρώπους μας εἰλικρινής ἀγάπη, πού ἐκφράζεται μέ τήν φιλάδελφη ἐλεημοσύνη, μέ τήν θεοδίδακτη φιλανθρωπία καί τήν ἐπιείκεια καί συναντίληψι διά τούς ἀδελφούς μας, εἶναι αὐτά πού, κυρίως ζητεῖ ἀπό μᾶς ὁ Δικαιοκρίτης Κύριος καί Θεός μας.
     Αὐτά τά προαπαιτούμενα καί τό μέγα ἔλεος τοῦ Θεοῦ θά μᾶς κατατάξουν στή θεία παρεμβολή «τῶν εὐλογημένων τοῦ Οὐρανίου Πατρός» καί τῶν «κληρονόμων τῆς ἡτοιμασμένης ἡμῖν Ἐπουρανίου Βασιλείας». Γένοιτο.

Πρωτ. π. Παν. Γ. Μεγαλοκονόμος

Τό Μήνυμα τῆς Κυριακῆς (ἠχητικό μήνυμα)
ἀπό τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη
Κυθήρων & Ἀντικυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ
ΚΥΡΙΑΚH ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ
(07-03-2021)  


Επίσημη η αύξηση της στρατιωτικής θητείας: Ποιοι εξαιρούνται από το 12μηνο – Από πότε ξεκινά – Αναλυτικά το ΦΕΚ



Εκδόθηκε νωρίτερα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών, η οποία προβλέπει την αύξηση της στρατωτικής θητείας στο Στρατό Ξηράς στους 12 μήνες. Με τη συγκεκριμένη ΚΥΑ, εξισώνεται με αυτή των οπλιτών σε Πολεμικό Ναυτικό και Πολεμική Αεροπορία οι οποίοι ήδη είχαν υποχρέωση να κάνουν 12 μηνη θητεία.

Εξαίρεση από την αύξηση της θητείας, θα αποτελούν οι υπόχρεοι οπλίτες πλήρους θητείας που υπηρετούν σε συγκεκριμένες μονάδες των τριών Όπλων, κυρίως στην παραμεθόριο, υπό την προϋπόθεση της εξάντλησης παραμονής τους σε αυτές τις περιοχές καθόλη τη διάρκεια της θητείας τους.
Όσον αφορά το πότε θα ξεκινήσει να ισχύει η αύξηση, η απόφαση αναφέρει χαρακτηριστικά ότι “η ισχύς της παρούσας αρχίζει από την 2021 Γ Εκπαιδευτική Σειρά Στρατευσίμων Οπλιτών (ΕΣΣΟ) του Στρατού Ξηράς και της Πολεμικής Αεροπορίας και την 2021 Β’ ΕΣΣΟ του Πολεμικού Ναυτικού”.
Τι προβλέπει η ΚΥΑ: Ποιοι εξαιρούνται από το 12μηνο

Οι οπλίτες και οι πρότακτοι οπλίτες απολύονται οριστικά από τις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων μετά τη συμπλήρωση του παρακάτω χρόνου πραγματικής στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης:

α) Οι υπόχρεοι πλήρους στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης:

αα) Εννέα (9) μηνών, εφόσον εκπληρώσουν μετά το πέρας της εκπαίδευσής τους, την υπόλοιπη στρατεύσιμη στρατιωτική τους υποχρέωση, εξ ολοκλήρου (αποκλειομένων των αποσπάσεων) σε Μονάδες του Στρατού Ξηράς, του Πολεμικού Ναυτικού και της Πολεμικής Αεροπορίας, που εδρεύουν ή αναπτύσσονται για επιχειρησιακούς λόγους στις περιοχές μόνο της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και των Περιφερειακών Ενοτήτων Έβρου, Καλύμνου, Καρπάθου – Ηρωικής Νήσου Κάσου, Κω και Ρόδου και σε πολεμικά πλοία Συγκροτήματος Αρχηγείου Στόλου (ΑΣ), Συγκροτήματος Διοίκησης Διοικητικής Μέριμνας Ναυτικού (ΔΔΜΝ), Υπηρεσίας Φάρων (ΥΦ) και Υδρογραφικής Υπηρεσίας (ΥΥ), για το Πολεμικό Ναυτικό.

αβ) Εννέα (9) μηνών, εφόσον εκπληρώσουν τη στρατεύσιμη στρατιωτική τους υποχρέωση εξ ολοκλήρου σε Μονάδες Ειδικών Δυνάμεων ή σε Μονάδες – Ανεξάρτητες Υπομονάδες που υπάγονται σε Σχηματισμούς των Ειδικών Δυνάμεων με την ειδικότητα του Καταδρομέα ή Πεζοναύτη.

αγ) Εννέα (9) μηνών, εφόσον εκπληρώσουν, το υπόλοιπο της στρατεύσιμης στρατιωτικής τους υποχρέωσης, μετά τη βασική και ειδική εκπαίδευση, στη Νήσο “Κ”.

αδ) Δώδεκα (12) μηνών, εφόσον εκπληρώσουν τη στρατεύσιμη στρατιωτική τους υποχρέωση σε οποιαδήποτε Μονάδα ή Υπηρεσία των Ενόπλων Δυνάμεων, εκτός των αναφερομένων στις προηγούμενες υποπεριπτώσεις.

β) Οι υπόχρεοι μειωμένης στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης εννεάμηνης διάρκειας, απολύονται οριστικά από τις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων μετά τη συμπλήρωση χρόνου πραγματικής στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης οκτώ (8) μηνών,εφόσον:

βα) Εκπληρώσουν μετά το πέρας της εκπαίδευσής τους, την υπόλοιπη στρατεύσιμη στρατιωτική τους υποχρέωση, εξ ολοκλήρου (αποκλειομένων των αποσπάσεων) σε Μονάδες του Στρατού Ξηράς, του Πολεμικού Ναυτικού και της Πολεμικής Αεροπορίας, που εδρεύουν ή αναπτύσσονται για επιχειρησιακούς λόγους στις περιοχές μόνο της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και των Περιφερειακών Ενοτήτων Έβρου, Καλύμνου, Καρπάθου-Ηρωικής Νήσου Κάσου, Κω και Ρόδου και σε πολεμικά πλοία Συγκροτήματος Αρχηγείου Στόλου (ΑΣ), Συγκροτήματος Διοίκησης Διοικητικής Μέριμνας Ναυτικού (ΔΔΜΝ), Υπηρεσίας Φάρων (ΥΦ) και Υδρογραφικής Υπηρεσίας (ΥΥ), για το Πολεμικό Ναυτικό.

ββ) Εκπληρώσουν τη στρατεύσιμη στρατιωτική τους υποχρέωση εξ ολοκλήρου σε Μονάδες Ειδικών Δυνάμεων ή σε Μονάδες-Ανεξάρτητες Υπομονάδες που υπάγονται σε Σχηματισμούς των Ειδικών Δυνάμεων με την ειδικότητα του Καταδρομέα ή Πεζοναύτη.

βγ) Εκπληρώσουν, το υπόλοιπο της στρατεύσιμης στρατιωτικής τους υποχρέωσης, μετά τη βασική και ειδική εκπαίδευση, στη Νήσο “Κ”. Άρθρο 2 Καθορισμός του προς οριστική απόλυση χρόνου στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης των εφέδρων αξιωματικών

Οι Δόκιμοι Έφεδροι Αξιωματικοί – Έφεδροι Ανθυπολοχαγοί του Στρατού Ξηράς, οι Επίκουροι Σημαιοφόροι του Πολεμικού Ναυτικού και οι Δόκιμοι Έφεδροι Αξιωματικοί – Έφεδροι Ανθυποσμηναγοί της Πολεμικής Αεροπορίας απολύονται οριστικά από τις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων, μετά τη συμπλήρωση του παρακάτω χρόνου πραγματικής στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης:

α) Δεκατεσσάρων (14) μηνών, εφόσον εκπληρώσουν μετά το πέρας της εκπαίδευσής τους, την υπόλοιπη στρατεύσιμη στρατιωτική τους υποχρέωση, εξ ολοκλήρου (αποκλειομένων των αποσπάσεων) σε Μονάδες του Στρατού Ξηράς, του Πολεμικού Ναυτικού και της Πολεμικής Αεροπορίας, που εδρεύουν ή αναπτύσσονται για επιχειρησιακούς λόγους στις περιοχές μόνο της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και των Περιφερειακών Ενοτήτων Έβρου, Καλύμνου, Καρπάθου- Ηρωικής Νήσου Κάσου, Κω και Ρόδου και σε πολεμικά πλοία Συγκροτήματος Αρχηγείου Στόλου (ΑΣ), Συγκροτήματος Διοίκησης Διοικητικής Μέριμνας Ναυτικού (ΔΔΜΝ), Υπηρεσίας Φάρων (ΥΦ) και Υδρογραφικής Υπηρεσίας (ΥΥ), για το Πολεμικό Ναυτικό.

β) Δεκατεσσάρων (14) μηνών, εφόσον εκπληρώσουν τη στρατεύσιμη στρατιωτική τους υποχρέωση εξ ολοκλήρου σε Μονάδες Ειδικών Δυνάμεων ή σε ΜονάδεςΑνεξάρτητες Υπομονάδες που υπάγονται σε Σχηματισμούς των Ειδικών Δυνάμεων με την ειδικότητα του Καταδρομέα ή Πεζοναύτη.

γ) Δεκατεσσάρων (14) μηνών, εφόσον εκπληρώσουν, το υπόλοιπο της στρατεύσιμης στρατιωτικής τους υποχρέωσης, μετά τη βασική και ειδική εκπαίδευση, στη Νήσο “Κ”.

δ) Δεκαεπτά (17) μηνών, εφόσον εκπληρώσουν τη στρατεύσιμη στρατιωτική τους υποχρέωση σε οποιαδήποτε Μονάδα ή Υπηρεσία των Ενόπλων Δυνάμεων, εκτός των προαναφερομένων στο παρόν άρθρο.

Άρθρο 3 Καθορισμός πολεμικών πλοίων

Για την υπαγωγή στις διατάξεις των άρθρων 1 και 2, ως πολεμικά πλοία λογίζονται τα εξής:

α) Πλοία Συγκροτήματος ΑΣ: Φρεγάτες (Φ/Γ), Ταχέα Περιπολικά Κατευθυνόμενων Βλημάτων (ΤΠΚ), Κανονιοφόροι (Κ/Φ), Περιπολικά Πλοία (ΠΠ), Πλοία Γενικής Υποστηρίξεως (ΠΓΥ), Υποβρύχια (Υ/Β), Αρματαγωγά (Α/Γ), Πλοία Ταχείας Μεταφοράς (ΠΤΜ), Ναρκοθηρευτικά (Ν/ ΘΗ), Πλοία Αλιείας Τορπιλών (ΠΑΤ), Αποβατικά (Α/Β).

β) Πλοία Συγκροτήματος ΔΔΜΝ: Πετρελαιοφόρα (ΠΦ), Υδροφόρες (Υ/Φ), Φραγμοθέτιδα (Φ/Θ), Πλοία Μεταφοράς Προσωπικού (ΠΜΠ), Αποβατικά (Α/Β), Ρυμουλκά (Ρ/Κ).

γ) Πλοία Υπηρεσίας Φάρων: Πλοία Φάρων (ΠΦΑ).

δ) Πλοία Υδρογραφικής Υπηρεσίας: Υδρογραφικά (Υ/Γ), Υδρογραφικά – Ωκεανογραφικά (Υ/Γ-Ω/Κ). Άρθρο 4 Μεταβατικές διατάξεις Όσοι οπλίτες και πρότακτοι οπλίτες υπόχρεοι πλήρους ή μειωμένης στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης εννεάμηνης διάρκειας και Έφεδροι Αξιωματικοί (Δόκιμοι Έφεδροι Αξιωματικοί-Έφεδροι Ανθυπολοχαγοί του Στρατού Ξηράς), υπηρετούν στις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος της παρούσας απόφασης, απολύονται οριστικά από αυτές μετά τη συμπλήρωση του χρόνου πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας, όπως καθορίστηκε με τις προϊσχύσασες διατάξεις.

Άρθρο 5 Καταργούμενες διατάξεις

Από την έναρξη ισχύος της απόφασης αυτής και με την επιφύλαξη του άρθρου 4, καταργούνται:

α) Η υπό στοιχεία Φ.420/143/62321/Σ.460/17 Οκτ 2001 (Β΄1407) απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας.

β) Η υπό στοιχεία Φ.420/107/5661/Σ.434/15 Δεκ 2003 (Β΄1872) απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας.

γ) Η υπό στοιχεία Φ.421.4/2/204367/Σ.969/19 Ιουν 2009 (Β΄1224) απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας.

δ) Η υπό στοιχεία Φ.421.4/13/209290/Σ.2104/15 Δεκ 2009 (Β΄2465) απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας.

ε) Η υπό στοιχεία Φ.421.4/1/503691/Σ.4000/23 Ιουν 2017 (Β΄2720) απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Άμυνας, καθώς και κάθε άλλη γενική και ειδική διάταξη, που ρυθμίζει τα ίδια θέματα με διαφορετικό τρόπο.

Άρθρο 6 Τελικές διατάξεις 1. Ερμηνευτικές οδηγίες για την εφαρμογή της απόφασης αυτής εκδίδονται, εφόσον απαιτηθεί, από τη Διεύθυνση Νομικού Σώματος του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας. Τεύχος B’ 853/04.03.2021

  1. Διοικητικές οδηγίες για την εφαρμογή της απόφασης αυτής εκδίδονται, εφόσον απαιτηθεί, από τους οικείους Κλάδους.

Άρθρο 7 Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από την 2021 Γ΄ Εκπαιδευτική Σειρά Στρατευσίμων Οπλιτών (ΕΣΣΟ) του Στρατού Ξηράς και της Πολεμικής Αεροπορίας και την 2021 Β΄ ΕΣΣΟ του Πολεμικού Ναυτικού.

.kranosgr.com

Τέλος οι εξετάσεις για τον κάτοχο διπλώματος ΙΧ που θέλει να οδηγήσει δίκυκλο έως 125 κυβικά

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με νομοσχέδιο για τα ΣΒΑΚ και τη μικροκινητικότητα, που ήδη συζητείται στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, φέρνει τη συγκεκριμένη διάταξη με την οποία δίνεται πλέον η δυνατότητα σε έναν κάτοχο άδειας οδήγησης ΙΧ να αποκτήσει δίπλωμα οδήγησης για δίκυκλο έως 125 κ.εκ. υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις:

• Θα έχουν δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου τουλάχιστον έξι χρόνια

Θα έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 27 ετών

• Θα έχουν περάσει από υποχρεωτική πρακτική εκπαίδευση τριών μαθημάτων, χωρίς ωστόσο να απαιτείται να περάσουν από εξετάσεις για δίπλωμα μηχανής

Πάντως η ισχύς του διπλώματος αυτοκινήτου για την οδήγηση δικύκλου αφορά μόνο την οδήγηση εντός της ελληνικής επικράτειας.

Η παραπάνω ρύθμιση, η οποία και είναι αποδεκτή στο χώρο της μοτοσικλέτας, όχι όμως και στο χώρο των εκπαιδευτών οδήγησης, στην ουσία είναι "συμμόρφωση" της χώρας μας σε ευρωπαϊκή οδηγία, μιας και ήδη αρκετές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιτρέπουν στους οδηγούς αυτοκινήτου να οδηγούν δίκυκλο 125 κ.εκ. χωρίς επιπλέον εκπαίδευση ή εξετάσεις.

Με το εν λόγω νομοσχέδιο, ορίζεται ότι οι οδηγοί αυτοκινήτων θα μπορούν να οδηγούν με το ίδιο δίπλωμα και μοτοποδήλατο (κατηγορία ΑΜ) εφόσον είναι άνω των 27 ετών και κάτοχοι άδειας οδήγησης κατηγορίας Β για διάστημα άνω των έξι ετών. Επιπλέον ορίζεται ότι δεν απαιτείται η κατοχή άδειας οδήγησης για την οδήγηση μοτοποδηλάτων με μέγιστη εκ κατασκευής ανώτατη ταχύτητα έως 25 km/h, ενώ εάν ο ενδιαφερόμενος είναι κάτω των 18 ετών (επιτρέπεται από τα 16) θα πρέπει να υπάρχει η έγγραφη συναίνεση του προσώπου που ασκεί την επιμέλειά του.

Τι ισχύει σε χώρες της ΕΕ

Η ισοδυναμία διπλώματος αυτοκινήτου με μοτοποδηλάτου 50cc (Β/ΑΜ) έχει εφαρμοστεί σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, εκτός της Ελλάδας, χωρίς καμία προϋπόθεση, χωρίς επιπλέον εξετάσεις σε κρατικό φορέα και μαθήματα σε σχολές.

Σε ό,τι αφορά την ισοδυναμία διπλώματος αυτοκινήτου με ελαφρύ δίκυκλο 125 κ.εκ. ένας σημαντικός αριθμός κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν εφαρμόσει την συγκεκριμένη οδηγία μεταξύ των οποίων Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Βέλγιο, κλπ. Από αυτές, καμία χώρα δεν προβλέπει πρακτικές ή θεωρητικές εξετάσεις, τέσσερις χώρες θέτουν ως προϋπόθεση την πρακτική εκπαίδευση, τέσσερις χώρες θέτουν ηλικιακά όρια, με το υψηλότερο στα 25 έτη και πέντε χώρες θέτουν όρια κατοχής της άδειας οδήγησης, με το υψηλότερο στα πέντε έτη.

Ο Άρης Γκοργκόλης εκπροσωπώντας τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Εμπόρων Εισαγωγέων Επισκευαστών Δικύκλων ΠΑΣΕΕΕΔ μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ δηλώνει "είναι η ώρα να διευκολυνθεί η πρόσβαση στο δίκυκλο και στην Ελλάδα. Είναι αίτημα διαχρονικό και πρέπει και η χώρα μας να προχωρήσει σε μια αντίστοιχη ρύθμιση ισοδυναμίας και για τους Έλληνες πολίτες".

Σε ερώτηση ποια είναι τα θετικά της ισοδυναμίας Β/ΑΜ & Α1 απαντά "εκτός από την απαλλαγή των πολιτών από «χαράτσι» σε χρόνο και κόστος για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης μοτό, το κόστος κυμαίνεται στα 400-500 ευρώ, θα υπάρχει μείωση των ρύπων και της συμφόρησης των αστικών κέντρων, καθώς τα μικρά δίκυκλα χρησιμοποιούνται εναλλακτικά και συμπληρωματικά στον αστικό ιστό".

Μάλιστα, όπως επισημαίνει, στο εγγύς μέλλον στην πλειονότητά τους τα δίκυκλα θα είναι ηλεκτροκίνητα, επομένως και η συμβολή της ισοδυναμίας στην μείωση των ρύπων καθίσταται σημαντική. Στα θετικά είναι επίσης και η αποσυμφόρηση των νησιών από αυτοκίνητα, καθώς με την χορήγηση της ισοδυναμίας και στην χώρα μας, οι τουρίστες θα μπορούν να επιλέγουν για τις μετακινήσεις τους στα μικρά νησιά που ασφυκτιούν από την κίνηση των τετράτροχων, ευέλικτα σκουτεράκια. Και τέλος, και πολύ σημαντικό είναι η μείωση τροχαίων με δίκυκλα που προκαλούνται από οδηγούς αυτοκινήτου που οδηγούν μόνο αυτοκίνητο. Η έρευνα (MAIDS) έδειξε ότι η πλειονότητα των ατυχημάτων που προκαλούνται από οδηγούς αυτοκινήτων σε δίκυκλα είναι από οδηγούς που δεν οδηγούν και δίκυκλο. Η εξοικείωση με τον τρόπο κίνησης των δικύκλων που αποκτούν οι οδηγοί αυτοκινήτων που μετακινούνται και με μοτοσικλέτα είναι πολύτιμη.

Τέλος, ο κ. Γκοργκόλης τονίζει πως πρόκειται για μια θετική πρωτοβουλία του υπουργείου Μεταφορών αν και διατυπώνει ορισμένες ενστάσεις σε ό,τι αφορά τις προϋποθέσεις κατοχής διπλώματος δικύκλου. Η Ισοδυναμία Β (αυτοκίνητο) -ΑΜ (μοτοποδήλατο 50cc) να ισχύει χωρίς ηλικιακές προϋποθέσεις, όπως ισχύει σε όλη την Ευρώπη για δεκαετίες και η Ισοδυναμία Β (αυτοκίνητο) - Α1 (ελαφρύ δίκυκλο 125cc) με ταχύτητες οι χρονικές προϋποθέσεις να μειωθούν σε: κατοχή της κατηγορίας Β πάνω από 3 έτη (από 6 έτη) και συμπλήρωση της ηλικίας των 24 ετών (από 27 έτη).

Επίσης, για θετική εξέλιξη κάνει λόγο και ο Σωτήρης Χατζήκος πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου Συνδέσμου Εισαγωγέων Μοτοσυκλετών (ΣΕΜΕ), επισημαίνοντας πως η εφαρμογή της ισοδυναμίας κρίνεται "απολύτως επιτυχημένη" συμπληρώνοντας πως καμία από τις χώρες που την εφάρμοσαν δεν έχει αναιρέσει το μέτρο ή το έχει τροποποιήσει προς το αυστηρότερο. Σε ό,τι αφορά τις αντιδράσεις, "επικαλούνται την ελληνική ιδιαιτερότητα", ο κ. Χατζήκος αναφέρει "διερωτώμαι τι διαφορετικό έχει η Αθήνα από τη Μαδρίτη, τη Βαρκελώνη, τη Ρώμη, όπου με αντίστοιχες κλιματολογικές συνθήκες, πυκνότητα αστικού ιστού και πλήθος ελαφρών δικύκλων για λόγους αστικής μετακίνησης δεν απαιτούν καμία προϋπόθεση για την εφαρμογή της ισοδυναμίας Β/Α1 σε όρια ηλικίας, εκπαίδευσης ή εξετάσεις".

Σε διαφορετική διάσταση είναι οι απόψεις του προέδρου Εκπαιδευτών οδήγησης Δυτικής Αττικής και αντιπροέδρου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Νίκου Γρέντζελου, κάνοντας λόγο για "προβληματική ρύθμιση" αφού είναι εντελώς διαφορετικό το να οδηγείς αυτοκίνητο από το να οδηγείς μοτοσικλέτα. Και προσθέτει: "Αν η σχετική ρύθμιση είναι υποχρεωτική με βάση την οδηγία, θα πρέπει να προβλέπεται μια υποτυπώδη εξέταση και αύξηση του αριθμού των υποχρεωτικών μαθημάτων".

Πηγή: ΑΠΕ

Σάββατο 6 Μαρτίου 2021

Ἀπαγορεύονται τὰ μνημόσυνα!

 


Ἀπαγορεύεται ἡ μάνα νὰ προσευχηθεῖ γιὰ τὸ παιδί της καὶ νὰ μετάσχει στὴ Θ. Λειτουργία, ἀπαγορεύεται τὰ παιδιὰ νὰ ἀνάψουν τὸ καντήλι στὸ μνῆμα γιὰ τοὺς γονεῖς τους, ἀπαγορεύεται τὰ ἀδέλφια νὰ κάνουν τρισάγιο στὸν ἀδελφό τους, ἀπαγορεύεται ἡ ἐκκλησία (κλήρος + λαος) νὰ προσφέρει κόλλυβα ὡς μαρτυρία θανάτου καὶ ἀναστάσεως τῶν κεκοιμημένων.

Μποροῦμε νὰ κάνουμε σωματικὴ ἄσκηση, μποροῦμε νὰ βγάλουμε τὰ κατοικίδιά μας βόλτα, μποροῦμε νὰ συνωστιζόμαστε στὰ ΜΜΜ, μποροῦμε νὰ περιμένουμε…

σὲ ἀτελείωτες οὐρὲς γιὰ τὶς προσφορὲς στὰ σοῦπερ μάρκετ, μποροῦμε νὰ παρακολουθοῦμε τὰ Σαββατόβραδα στὶς “πολιτιστικὲς” ἐκπομπὲς στὴν τηλεόραση τοὺς ἀστέρες νὰ τρῶνε νὰ πίνουν, νὰ χορεύουν, νὰ φιλιοῦνται, ἀφοῦ οἱ ὑπεύθυνοι μᾶς διαβεβαιώνουν πὼς γιὰ ἐκείνους ἰσχύουν ἄλλα μέτρα καὶ σταθμὰ ἀπὸ τοὺς πολίτες δεύτερης κατηγορίας, πὼς ἐκεῖνοι εἶναι ΚΑΘΑΡΟΙ, μποροῦμε νὰ παρατηροῦμε σὲ καθημερινὴ βάση 2, 3 πορεῖες καὶ συγκεντρώσεις μὲ τὴν “ἀνοχὴ” τῶν ὑπευθύνων, ΑΛΛΑ γιὰ τοὺς νεκρούς μας δὲν ἐπιτρέπεται νὰ κάνουμε τίποτα.

Ὁ θάνατος σ’ αὐτὴ τὴ χώρα εἶναι ἱερός. Ἡ τιμὴ πρὸς τοὺς νεκροὺς ἀποτελεῖ ἀναπόσπαστο στοιχεῖο πίστεως ἀλλὰ καὶ ἀνθρωπιᾶς καὶ πολιτισμοῦ. Οἱ νεκροί μας δὲν εἶναι ἕνα “τίποτα”, εἶναι ὁ σπόρος τῆς Ἀναστάσεως, ἡ Ἐκκλησία τῶν Ἁγίων. Γι’ αὐτὸ ἡ μνήμη καὶ τὰ μνημόσυνα ποὺ ἀπορρέουν ἀπὸ τὴν πίστη μας ΔΕΝ καταργοῦνται μὲ μία ΚΥΑ ἐν μία νυκτί.

Ἡ ἀπόφαση τῶν “εἰδικῶν” καὶ τῆς πολιτείας φανέρωσε περίτρανα τὴν πνευματικὴ φτώχεια τοῦ κόσμου ποὺ μᾶς περιβάλει. Τῶν νεκρῶν ποὺ δὲν εἶναι θαμμένοι στὰ μνήματα ἀλλὰ ὑπάρχουν γύρω μας καὶ μάλιστα καθορίζουν τὶς ἀνάγκες καὶ τὶς προτεραιότητες τῶν ἀνθρώπων καὶ τῶν λαῶν.



Εἶναι αὐτοὶ ποὺ ὁπωσδήποτε θὰ διαπόμπευαν καὶ θὰ τιμωροῦσαν μὲ τὸ πρόστιμο τῶν 300 εὐρὼ τὴν Ἀντιγόνη ἂν ζοῦσε στὶς μέρες μας.

ΚΑΛΟ ΨΥΧΟΣΑΒΒΑΤΟ!

π. Γ.Θ.

agios-panteleimon

orthodoxia-ellhnismos.gr

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΔΑΒΑΡΗΣ ΓΙΑ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΤΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΖΑΡΙ ΤΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ

Καλησπέρα,θα ήθελα να σχολιάσω απο εδώ κάποια πράγματα,γράφτηκε στο φεις μπουκ οτι δεν υπάρχουν τυριά ντόπια ,δεν υπάρχουν κτηνοτρόφοι,ΟΛΑ αυτά είναι ψέματα ,στο νησί υπάρχουν 18 επίσημοι Κτηνοτρόφοι που οι περισσότεροι βγάζουν ΝΤΟΠΙΑ τυριά ,βουτυροτσίκουδα,γιαούρτια κλπ .

Γιατί λοιπόν να λένε κάποιοι -που έχουν και συγγενείς που βγάζουν τυριά κλπ ΟΤΙ δεν υπάρχουν.

Ψάξτε το λίγο αγαπητοί φίλοι και μην ακούτε μόνο την ΜΙΑ πλευρά.

Έρευνα: Η χρήση κάνναβης στους νέους επηρεάζει τον δείκτη νοημοσύνης τους

Οι έφηβοι που κάνουν συχνή χρήσης κάνναβης μπορεί να εμφανίσουν πτώση του δείκτη νοημοσύνης τους (IQ), σύμφωνα με μία νέα ιρλανδική επιστημονική έρευνα. Η μελέτη επιβεβαιώνει τις επιβλαβείς νευρολογικές και γνωστικές συνέπειες που μπορεί να έχει σε έναν νέο η συχνή χρήση κάνναβης.

Οι συμμετέχοντες, οι οποίοι παρακολουθήθηκαν έως τα 18 τους, είχαν κάνει τεστ IQ πριν τη χρήση κάνναβης και μετά. Εκτιμήθηκε ότι, με το πέρασμα του χρόνου, στους συχνούς χρήστες υπήρχε μία μείωση του δείκτη IQ κατά περίπου δύο μονάδες σε σχέση με τους μη χρήστες.

"Προηγούμενες έρευνες δείχνουν ότι οι νέοι που κάνουν συχνή χρήση κάνναβης έχουν χειρότερη πορεία στη ζωή τους σε σχέση με τους συνομηλίκους τους και κινδυνεύουν περισσότερο από σοβαρές ψυχικές παθήσεις, όπως η σχιζοφρένεια. Η μείωση του IQ νωρίς στη ζωή τους μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην απόδοσή τους στο σχολείο και στο πανεπιστήμιο και αργότερα στις επαγγελματικές προοπτικές τους", δήλωσε η καθηγήτρια Ψυχιατρικής Επιδημιολογίας Μέρι Κάνον του RCSI.

"Η χρήση κάνναβης σε νεαρή ηλικία συνιστά πηγή μεγάλης ανησυχίας, καθώς ο αναπτυσσόμενος εγκέφαλος μπορεί να είναι ιδιαίτερα ευάλωτος σε βλάβες αυτήν την περίοδο. Τα ευρήματα της νέας μελέτης μάς βοηθούν να κατανοήσουμε αυτό το σημαντικό ζήτημα δημόσιας υγείας", πρόσθεσε ο Πάουερ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ:Από τη τσιμεντόστρωση του δρόμου πάνω – κάτω Λειβάδι τη δεκαετία του ‘60.


Από τη τσιμεντόστρωση του δρόμου πάνω – κάτω Λειβάδι τη δεκαετία του ‘60. Διακρίνεται, μεταξύ των Λειβαδιτών, ο δάσκαλος Γιάννης Μασσέλος.

ΠΗΓΗ 

Κάθε χρόνο τέτοια ημέρα τιμάμε τη μνήμη των πεσόντων Αστυνομικών Αθάνατοι!

Θεωρούμε την ασφάλειά μας δεδομένη, αλλά κάποιοι θυσιάζονται γι' αυτήν!

Κάθε χρόνο τέτοια ημέρα τιμάμε τη μνήμη των πεσόντων Αστυνομικών.
Δεν τους ξεχνάμε!
Αθάνατοι! 🇬🇷 
Νεοκλής Κρητικός.

ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΤΤV ΚΥΘΗΡΑ:Παραδοσιακό Ζευγάρι στα Φράτσια Κυθήρων 16.02.1999

 


«Κύθηρα, οι άνθρωποι και το ιδεατό νησί» Γ' Μέρος:Σήμερα Σάββατο 06/03, 17:00 | ΕΡΤ1(τρειλερ)

 «Κύθηρα, οι άνθρωποι και το ιδεατό νησί» Γ' Μέρος

Η ενέργεια που εκπέμπει όπου και να βρεθείς, είναι ακριβώς αυτό που κάνει τα Κύθηρα το Ιδεατό Νησί.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΕΡΒΟΣ:Ήδη η προεργασία έγινε και τις επόμενες ημέρες η πινακίδα θα αποκατασταθεί.

Σήμερα το πρωί, παρέα με το Βασίλη (Τρομάρα) πήγαμε στον Κοντιλα να στήσουμε την πεσμένη πινακιδα "ΦΑΝΑΚΟΠΟΙΑ" για την οποία ο αγαπητός Παναγιώτης Πρόβαταρης τουλάχιστον δύο φορες, μέσω του διαδικτύου ζητούσε από το Δήμο να την αποκαταστήσει.

Όπως φαίνεται και στη φωτογραφία η πινακίδα δεν ξεστηλώθηκε από τον αέρα, αλλά δυστυχώς κόπηκε από ανθρώπινο χέρι.
Ήδη η προεργασία έγινε και τις επόμενες ημέρες η πινακίδα θα αποκατασταθεί.



ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ ΓΙΑ ΠΑΖΑΡΙ ΠΟΤΑΜΟΥ:Η ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΔΕΝ ΠΙΑΝΕΙ ΤΟΠΟ


Η ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΔΕΝ ΠΙΑΝΕΙ ΤΟΠΟ

Η αναγκαιότητα ύπαρξης Κανονισμού Λειτουργίας για το Παζάρι του Ποταμού είναι γνωστή εδώ και χρόνια. Το θέμα το έχουμε συζητήσει δημόσια, αλλά και σε πολλά ΔΣ στο πλαίσιο της ενημέρωσης. Ο Αντιδήμαρχος Γιώργος Κομηνός, που στην προηγούμενη θητεία ήταν αρμόδιος για το υπαίθριο εμπόριο, το έχει θέσει δημόσια πάρα πολλές φορές, αλλά και στους ίδιους τους παραγωγούς. Με την ψήφιση του Νόμου 4497/17 η ανάγκη σύνταξης του Κανονισμού έγινε πλέον επιτακτική καθώς το Παζάρι όπως λειτουργεί σήμερα ΔΕΝ εμπίπτει σε καμία διάταξη του νέου αυτού Νόμου (απαγόρευση πώλησης νωπών προϊόντων τις Κυριακές, απαγόρευση λαϊκών αγορών στις αργίες κ.λπ.).
Η ύπαρξη παλαιών αποφάσεων και νόμων ΔΕΝ εξασφαλίζει τη λειτουργία του Παζαριού όπως έχει. Εξάλλου και το άρθρο 59 παρ. 16 του Ν.4497/17 ορίζει ξεκάθαρα ότι οι υφιστάμενες Κυριακάτικες Υπαίθριες Αγορές εξακολουθούν να λειτουργούν ΜΟΝΟ ΕΦΟΣΟΝ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΗΔΗ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ (ΤΟ ΠΑΖΑΡΙ ΠΟΤΑΜΟΥ ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ), Ο ΟΠΟΙΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΕΙ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ.
Συνεπώς ΚΑΝΕΝΑΝ δεν αιφνιδιάζουμε. Το ζήτημα του Κανονισμού έχει δημοσιοποιηθεί ευρύτατα:
1. Ήταν μια από τις βασικές προεκλογικές δεσμεύσεις του Συνδυασμού μας. Αναγράφεται στο προεκλογικό μας πρόγραμμα.
2. Ανατέθηκε σε δικηγόρο η σύνταξη σχεδίου Κανονισμού Λειτουργίας με ΟΜΟΦΩΝΗ απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, στην οποία εκπροσωπούνται και οι 3 παρατάξεις (Μάρτιος 2020): https://diavgeia.gov.gr/.../%CE%A8%CE%A9%CE%A5%CE%A0%CE...
3. Πραγματοποιήθηκε ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ για μεγάλο χρονικό διάστημα (δόθηκαν 2 παρατάσεις) και αναρτήθηκε ευρέως τόσο στην ιστοσελίδα του Δήμου όσο και σε όλα τα τοπικά ΜΜΕ όλο το σχετικό υλικό (Σχέδιο Κανονισμού, Κάτοψη Πάγκων κ.λπ.): https://kythira.gr/ypaithria-agora-pazari-potamoy/
4. Υπήρξαν δημόσιες τοποθετήσεις μου για το θέμα όπως αυτό το άρθρο (Νοέμβριος 2020): https://kythera.news/to-pazari-potamoy-mporei-na.../
5. Επισκέφθηκα ο ίδιος όλους τους παραγωγούς τον Αύγουστο του 2020 και τους ενημέρωσα αναλυτικά. Ορισμένοι ήταν της άποψης «να μείνει ως έχει» αλλά η πλειοψηφία αντιλαμβάνεται την αναγκαιότητα του Κανονισμού.
6. Εκφράστηκαν εγγράφως ΟΛΟΙ οι εμπλεκόμενοι φορείς που συμφωνούν στο Σχέδιο του Κανονισμού στο σύνολό τους πλην μίας μόνο περίπτωσης:
a) Η με αρ.πρωτ. 23/30-06-2020 απάντηση του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ποταμού Κυθήρων
b) Η με α/α 48/2020 απόφαση της Επιτροπής Εγχωρίου Περιουσίας Κυθήρων και Αντικυθήρων – ΝΠΔΔ με ΑΔΑ: 67ΤΗΟΡ18-Ι00
c) Η με αρ.πρωτ. 3200/24-07-2020 απάντηση του Αγροτικού Μελισσοκομικού Συνεταιρισμού Κυθήρων
d) Η με α/α 5/2020 απόφαση του Συμβουλίου της Κοινότητας Ποταμού Κυθήρων
e) Η με αρ.πρωτ. 1016/49/58-Α/18-11-2020 γνωμάτευση του Αστυνομικού Σταθμού Ποταμού Κυθήρων
f) Η από 05-01-2021 απάντηση του Εξωραϊστικού Πολιτιστικού Συλλόγου Ποταμού Κυθήρων
g) Η με αρ.πρωτ. 131/22-02-2021 απάντηση του Αγροτικού Συνεταιρισμού Λιβαδίου Κυθήρων
Η προσπάθεια ορισμένων να διχάσουν τον Ποταμό με αφορμή τον Κανονισμό πέφτει στο κενό. Κανένας υγιώς σκεπτόμενος συμπολίτης μας δεν μπορεί να αποδεχθεί τη λογική «αφήστε τα όλα όπως είναι». Αυτή η άποψη κυριάρχησε επί δεκαετίες σε τοπικό (αλλά και εθνικό) επίπεδο και ποτέ δεν μας οδήγησε σε καλά αποτελέσματα. Αν δεν υπήρχε αυτή η οπτική, ίσως σήμερα τα λιμάνια να είχαν νομιμοποιηθεί. Δυστυχώς, όμως, η οπτική «όπως είναι μια χαρά είναι» έχει προκαλέσει πάρα πολλά προβλήματα στο Δήμο μας και ΔΕΝ την αποδεχόμαστε. Κυρίως, αυτή η άποψη, στρέφεται ευθέως κατά όλων των παραγωγών που αν μία Κυριακή υποστούν τον έλεγχο του ΣΔΟΕ ή του Υγειονομικού, θα είναι πλήρως απροστάτευτοι.
Ο Κανονισμός προστατεύει τους παραγωγούς και πωλητές, αναβαθμίζει το Παζάρι (θα υπάρχουν ομοιόμορφοι πάγκοι με δαπάνες του Δήμου) και διαλύει τον αθέμιτο ανταγωνισμό όσων έρχονται από την υπόλοιπη Ελλάδα και πωλούν διάφορα τουριστικά είδη χωρίς κανένα παραστατικό, χωρίς καμία οικονομική συμβολή προς το Δήμο και κυρίως προκαλώντας σημαντικά προβλήματα στα όμορα καταστήματα.
Ο Κανονισμός προβλέπει ότι σε μια έκτακτη συνθήκη το Παζάρι μπορεί να μεταφερθεί ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ. Όχι στη Χώρα, ούτε στη Σπάρτη, ούτε στο Σουδάν! ΟΧΙ ΕΚΤΟΣ ΠΟΤΑΜΟΥ! Το μεταφέραμε στο δρόμο το Σεπτέμβριο του 2014 για τις ανάγκες γυρισμάτων τηλεοπτικής εκπομπής στην Πλατεία. Εάν π.χ. πρέπει να εκτελεστούν έργα ανάπλασης ή εκσκαφών στην περιοχή ή εάν υπάρξει κάποια καθίζηση στην Πλατεία, προφανώς το Παζάρι θα μεταφερθεί ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ κάπου παραπλήσια. Γιατί, λοιπόν, τόσο φρικτή παραπληροφόρηση; Τί ακριβώς επιδιώκουν όσοι διαδίδουν τόσα ψέματα;
Ο Δημοδιδάσκαλος Ιωάννης Π. Κασιμάτης, στο βιβλίο του «Από την παλαιά και σύγχρονη Κυθηραϊκή Ζωή» του 1957, κάνει λόγο σε «λαϊκή αγορά». Το ίδιο αναφέρει και ο Νομάρχης Παπαρρηγόπουλος το 1955 (απόφαση 19271/05-08-1955). Λαϊκή αγορά υπό την έννοια του γενικού εμπορίου. Διότι την εποχή εκείνη δεν υπήρχε η πληθώρα των σημερινών εμπορικών καταστημάτων. Ακόμα και τα εργαλεία ή τα υλικά οικοδομών παράγονταν στα σπίτια και οι παραγωγοί τα διέθεταν την Κυριακή στον Ποταμό γιατί μόνο αυτή την ημέρα της αργίας μπορούσαν οι άνθρωποι να λείψουν από τις δουλειές τους ώστε να προμηθευτούν τα χρειώδη. Έτσι γινόταν το εμπόριο τότε στην Επαρχία. Ποτέ όμως το Παζάρι δεν έπαψε να έχει ως κύριο αντικείμενό του τον πρωτογενή τομέα. Ποτέ. Σήμερα δεν ζούμε στο 50 ή το 60. Η αναδρομή στο τί συνέβαινε τότε, είναι μεν ιστορικά χρήσιμη, όμως δεν θα λύσει το πρόβλημα της νομιμότητας του Παζαριού και της υποχρέωσης τήρησης των όρων που προβλέπει ο σημερινός Νόμος.
Ο Κανονισμός Λειτουργίας είναι απαραίτητος όσο ποτέ.
Το Παζάρι ΔΕΝ είναι και ΔΕΝ θα επιτρέψουμε να γίνει γιουσουρούμ.
Το Παζάρι είναι μια αμιγώς παραδοσιακή υπαίθρια εμπορική δραστηριότητα ΠΡΩΤΟΓΕΝΟΥΣ τομέα. Ενός τομέα που θα αναβαθμιστεί πάρα πολύ με την δημιουργία του Δημοτικού Σφαγείου, οι μελέτες για το οποίο έχουν ήδη ξεκινήσει με χρηματοδότηση του ΠΕΠ Αττικής. Ενός τομέα που ενισχύσαμε σημαντικά μέσα από το πρόγραμμ CLLD/LEADER με χρηματοδοτήσεις σχεδόν 2,5 εκατομμυρίων Ευρώ!
Τέλος, θα συμβούλευα ορισμένους όψιμους "δημοσιογραφούντες" να μην παραποιούν ούτε την αλήθεια, ούτε τα λεγόμενά μου με βλακώδεις πηχυαίους τίτλους που μόνο το γέλιο προκαλούν. Η τοπική κοινωνία αποστρέφεται το ψέμα, την παραπλάνηση και την παραπληροφόρηση κυρίως όταν αυτά εξυπηρετούν κρύφιους κομματικούς σκοπούς. Σύντομα, εξάλλου, ΟΛΑ αποκαλύπτονται!