Κυριακή 25 Απριλίου 2021

Κυριακή των Βαΐων: Τι γιορτάζουμε σήμερα

 


Κυριακή των ΒαΐωνΗ Κυριακή των Βαΐων θεωρείται μια ιδιαίτερα σημαντική γιορτή για την Ορθόδοξη Εκκλησία, καθώς την ημέρα αυτή γιορτάζουμε την πανηγυρική είσοδο του Κυρίου Ιησού Χριστού στην Ιερουσαλήμ «μετά βαΐων και κλάδων».

Όπως αναφέρει η Καινή Διαθήκη, ο Ιησούς ερχόμενος από τη Βηθανία στα Ιεροσόλυμα, έστειλε δύο από τους Μαθητές του και του έφεραν ένα γαϊδουράκι. Και κάθισε πάνω του για να μπει στην πόλη. Ο λαός, ακούγοντας ότι ο Ιησούς έρχεται, πήραν αμέσως στα χέρια τους βάγια από φοίνικες και βγήκαν να τον υποδεχτούν.

Άλλοι με τα ρούχα τους, άλλοι δε κόβοντας κλαδιά από τα δέντρα, έστρωναν το δρόμο απ’ όπου ο Ιησούς θα περνούσε. Και όλοι μαζί, ακόμα και τα μικρά παιδιά, φώναζαν: «Ωσαννά· ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου, ο βασιλεύς του Ισραήλ».

Ο Χριστός εισέρχεται στα Ιεροσόλυμα «επί πώλον όνου». Πορεύεται και οι Ισραηλίτες τον υποδέχονται με τιμές ως Βασιλιά. Εκείνος δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία στις τιμές, δεν περιορίζεται στο πανηγύρι, στην πρόσκαιρη δόξα, αλλά προχωρεί στο σταυρό και την Ανάσταση. «Πώλω καθίσας, ο λόγω τείνας πόλον, Βροτούς εκζητεί λύσαι της αλογίας».

Η είσοδος του Χριστού στα Ιεροσόλυμα είναι τελικά η είσοδος του μαρτυρίου στην επίγεια ζωή του Κυρίου. καθώς λίγες ημέρες μετά θα μαρτυρήσει και θα θανατωθεί στο σταυρό, για να θανατώσει το θάνατο και να χαρίσει τη ζωή.

Απολυτίκιο:

Ήχος δ’.

Συνταφέντες σοι διά του Βαπτίσματος, Χριστέ ο Θεός ημών, της αθανάτου ζωής ηξιώθημεν τη Αναστάσει σου, και ανυμνούντες κράζομεν· Ωσαννά εν τοις υψίστοις, ευλογημένος ο ερχόμενος, εν ονόματι Κυρίου.

Έθιμα και παραδόσεις

Την Κυριακή των Βαΐων, σε ανάμνηση της θριαμβευτικής εισόδου του Χριστού στα Ιεροσόλυμα, όλοι οι ναοί στολίζονται με κλαδιά από βάγια, από φοίνικες δηλαδή ή από άλλα νικητήρια φυτά, όπως δάφνη, ιτιά, μυρτιά και ελιά. Μετά τη λειτουργία μοιράζονται στους πιστούς.

Η εκκλησία μας καθιέρωσε ήδη από τον 9ο αιώνα το έθιμο αυτό μια και όπως αναφέρει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης «όχλος πολύς...έλαβον τα βαΐα των φοινίκων και εξήλθον εις υπάντησιν αυτώ».

Στα πρώτα χριστιανικά χρόνια, στα Ιεροσόλυμα, ο επίσκοπος έμπαινε στην πόλη «επί πώλου όνου», αναπαριστάνοντας το γεγονός, ενώ στα βυζαντικά γινόνταν «ο περίπατος του αυτοκράτορα», από το Παλάτι προς τη Μεγάλη Εκκλησία.

Στη διαδρομή αυτή ο αυτοκράτορας μοίραζε στον κόσμο βάγια και σταυρούς και ο Πατριάρχης σταυρούς και κεριά. Με τα βάγια οι πιστοί στόλιζαν τους τοίχους των σπιτιών και το εικονοστάσι τους. Και σήμερα ακόμα όλες οι εκκλησίες στολίζονται με δαφνόφυλλα ή βάγια.

Τα παλιότερα χρόνια τους τα προμήθευαν τα νιόπαντρα ζευγάρια της χρονιάς ή και μόνο οι νιόπαντρες γυναίκες, για το καλό του γάμου τους. Πίστευαν πως η γονιμοποιός δύναμη που κρύβουν τα φυτά αυτά θα μεταφερόταν και στις ίδιες και η μια χτυπούσε την άλλη με τα βάγια.

Τα “βαγιοχτυπήματα” σιγά-σιγά άρχισαν να γίνονται και από τις άλλες γυναίκες και τα παιδιά τις μιμούνταν και όπως χτυπιούνταν μεταξύ τους εύχονταν: “Και του χρόνου, να μη σε πιάν’ η μυίγα”.

Δυνάμεις ιαματικές και αποτρεπτικές, μαζί με τις γονιμοποιές, αποδίδονταν στα βάγια και γι αυτό έπρεπε μετά την εκκλησία όλα να τα “βατσάσουν” για το καλό. Τα δέντρα, τα περβόλια, τα κλήματα, τις στάνες, τα ζώα, τους μύλους, τις βάρκες.

Από ένα κλαδάκι κρεμούσαν στα οπωροφόρα, για να καρπίζουν και στα κηπευτικά, για να μην τα πιάνει το σκουλήκι. “Μέσα βάγια και χαρές, όξω ψύλλοι, κόριζες !” ‘Ολα εξαφανίζονταν από τα σπίτια μόλις μπαίναν τα βάγια. Κρατούσαν την πρώτη θέση στο εικονοστάσι και μ’ αυτά “κάπνιζαν” οι γυναίκες τα παιδιά για το “κακό το μάτι”.

Στη Μυτιλήνη τα παιδιά, μετά την εκκλησία, στόλιζαν ένα δεμάτι από κλαδιά δάφνης με κόκκινα ή πράσινα πανάκια από καινούργιο φουστάνι, κρεμούσαν κι ένα κουδούνι και καθώς πήγαιναν από σπίτι σε σπίτι ψάλλοντας και λέγοντας εξορκισμούς για τους ψύλλους και τα ποντίκια, έδιναν και ένα κλαράκι δάφνης στη νοικοκυρά.

Στο τέλος ζητούσαν και το χάρισμά τους: “Χρόνια πολλά, εν ονόματι Κυρίου, δό μ’ τ’ αυγό να φύγω.” Στην Ανατολική Ρωμυλία, τα κορίτσια έφτιαχναν με τα βάγια στεφάνια, τους έδεναν μια κόκκινη κλωστή και τραγουδώντας όλες μαζί πήγαιναν και τα πέταγαν στο ρέμα κι όπως έπαιρνε τα στεφάνια το νερό, όποιας πήγαινε μπροστά εκείνη θα γινόταν “συντέκνησσα”.

Πρώτη στο γυρισμό, πρώτη στο χορό και στο δικό της σπίτι η μάνα της θα έφτιαχνε τα φασόλια και θα τις φίλευε όλες, μαζί με ελιές.

Στη Τήνο, την Κυριακή των Βαΐων, τα παιδιά τριγύριζαν στους δρόμους κρατώντας μαζί με το στεφάνι τους την “αργινάρα”, μια ξύλινη ή και σιδερένια ροκάνα που τη στριφογύριζαν με δύναμη. Μέσα σε εκκωφαντικό θόρυβο κατέληγαν στη θάλασσα, όπου πετούσαν στο στεφάνι στο νερό.

Το έθιμο της περιφοράς των κλαδιών θυμίζει την “ειρεσιώνη”, το στολισμένο με καρπούς κλαδί, που στις γιορτές της άνοιξης περιέφεραν στους δρόμους τα παιδιά, στην αρχαιότητα. Τα βάγια τα έπλεκαν σε πάρα πολλά σχέδια: φεγγάρια, πλοία, γαϊδουράκια, το πιο συνηθισμένο όμως ήταν ο σταυρός.

Σε μερικά μέρη τους έδιναν το σχήμα του ψαριού. Ψάρι είχαν σαν σημάδι αναγνώρισης οι πρώτοι χριστιανοί, η λέξη ΙΧΘΥΣ, εξάλλου, προέρχεται από τα αρχικά Ιησούς Χριστός Θεού Υιός Σωτήρ.

Αν και είναι εκόμα σαρακοστή, η εκκλησία την Κυριακή των Βαϊων επιτρέπει το ψάρι.

newsbomb.gr

ΓΡΑΠΤΟΝ ΘΕΙΟΝ ΚΗΡΥΓΜΑ-Τό Μήνυμα τῆς Κυριακῆς (ἠχητικό μήνυμα) ἀπό τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων & Ἀντικυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΥΡΙΑΚH ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ (25-04-2021)

 Τό Μήνυμα τῆς Κυριακῆς (ἠχητικό μήνυμα)

ἀπό τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη
Κυθήρων & Ἀντικυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ
ΚΥΡΙΑΚH ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ

(25-04-2021) 
 ΓΡΑΠΤΟΝ ΘΕΙΟΝ ΚΗΡΥΓΜΑ

῾Ο Κύριος ἐγγύς. Μηδέν μεριμνᾶτε᾽ (Φιλ. 4, 6)

     ῾Η Κυριακή τῶν Βαΐων σηματοδοτεῖ τήν ἀπαρχή τῆς Μεγάλης ῾Εβδομάδος. ῾Ο Κύριος, λίγες ἡμέρες πρό τοῦ ἐπιγείου τέλους Του, ἔχει ἀναστήσει τόν ἀδελφικό φίλο Του Λάζαρο καί δίνει μέ τόν θριαμβευτικό ἐρχομό Του στά ῾Ιεροσόλυμα ῾ἐπί πῶλον ὄνου᾽ τήν δυναμική τῆς νίκης κατά τοῦ θανάτου, κάτι πού θά σφραγιστεῖ μέ τήν δική Του ᾽Ανάσταση, ἀφοῦ περάσει, ὅμως, μέσα ἀπό τήν ὀδύνη τῆς Σταυρικῆς Του θυσίας. ῎Ετσι ἀπό τήν εἴσοδο ἤδη τῆς Μεγάλης ῾Εβδομάδος προβάλλεται ὁ χαρμολυπικός χαρακτήρας αὐτῆς: ἔρχονται τά γεγονότα τοῦ Πάθους μέ τήν δραματική ἔντασή τους, μέσα, ὅμως, στό φῶς τῆς νίκης πού φέρνει ἡ ᾽Ανάσταση τοῦ Κυρίου. Τό ᾽Αποστολικό Ἀνάγνωσμα ἀπό τήν πρός Φιλιππησίους ἐπιστολή τοῦ Ἀποστόλου Παύλου στοιχεῖ στήν χαρμολυπική αὐτή λογική. Προβάλλει τήν ἐν Κυρίῳ χαρά καί εἰρήνη τοῦ πιστοῦ, καί τήν ὑπέρβαση τοῦ ἄγχους πού προκαλεῖ ὁ πεσμένος στήν ἁμαρτία κόσμος.


Κι ὅλα αὐτά γιατί ἀκριβῶς ῾ὁ Κύριος ἐγγύς. Μηδέν (λοιπόν) μεριμνᾶτε᾽. ῾Ο Κύριος εἶναι κοντά κι ὅπου νά ᾽ναι ἔρχεται. Γιά τίποτα νά μή σᾶς πιάνει ἄγχος.
     Φυσικά τό ῾μηδέν μεριμνᾶτε᾽ τοῦ Ἀποστόλου δέν νοεῖται ὡς παντελής ἔλλειψη ἐνδιαφέροντος τοῦ ἀνθρώπου γιά τήν ζωή του. Κάτι τέτοιο θά ἦταν σαφής ἄρνηση τῆς ζωῆς καί ἄρα καί τοῦ θελήματος τοῦ Θεοῦ. ῾Ο Θεός μᾶς ἔδωσε νοῦ καί δυνάμεις γιά νά μποροῦμε νά φροντίζουμε τόν ἑαυτό μας, ὅπως καί αὐτούς πού ἐξαρτῶνται ἀπό ἐμᾶς. Τό ῾μηδέν μεριμνᾶτε᾽ λοιπόν πρέπει νά νοηθεῖ ὡς ἀπομάκρυνση καί ἄρνηση τῆς ἀγωνιώδους μέριμνας, δηλαδή τοῦ ἄγχους. Εἶναι τό ἴδιο πού εἶπε ὁ Κύριος: ῾μή οὖν μεριμνήσητε λέγοντες, τί φάγωμεν ἤ τί πίωμεν ἤ τί περιβαλώμεθα. Πάντα γάρ ταῦτα τά ἔθνη ἐπιζητεῖ. Οἶδε γάρ ὁ Πατήρ ἡμῶν ὁ Οὐράνιος ὅτι χρῄζετε τούτων ἁπάντων᾽ (Ματθ. 6, 31-32).
     ῾Η ἀρνητική προτροπή τοῦ Ἀποστόλου Παύλου συμπληρώνεται καί ἑρμηνεύεται. Νά μήν ἔχουμε ἄγχος, διότι ὡς χριστιανοί ῾σέ κάθε περίπτωση μέ τήν προσευχή καί τήν δέησή μας πού γίνεται μέ εὐχαριστία ἀναφέρουμε τά αἰτήματά μας πρός τόν Θεό᾽. ῎Ετσι γιά τήν χριστιανική πίστη μας τό ἄγχος δέν ὑπερβαίνεται πρωτίστως μέ τά διάφορα ψυχοφάρμακα, μέ τήν ἀποκλειστική καταφυγή στόν ἰατρό, μέ τήν ἀποφυγή ἴσως τῶν διαφόρων εὐθυνῶν πού ἔχουμε ἀναλάβει στόν κόσμο τοῦτο. Τό ἄγχος ὑπερβαίνεται μέ τήν ἀναφορά μας διά τῆς προσευχῆς στόν Θεό.
     Ποιός ὁ βαθύτερος λόγος τῆς ἀλήθειας αὐτῆς; ῾῾Ο Κύριος ἐγγύς᾽. ῾Ο Κύριος εἶναι κοντά μας. Κι ἀφοῦ εἶναι κοντά μας, γιατί νά μεριμνοῦμε, γιατί νά ἔχουμε ἄγχος;
     Τί πρέπει λοιπόν νά κάνουμε, ὥστε μέ πίστη νά ἔχουμε τήν ἐξάρτησή μας ἀπό τόν Θεό; ῾Ο Ἀπόστολος κι ἐδῶ μᾶς δίνει τήν λύση: νά προσέχουμε τούς λογισμούς μας καί τίς πράξεις μας. Νά λογιζόμαστε δηλαδή ῾ὅσα ἀληθῆ, ὅσα σεμνά, ὅσα δίκαια, ὅσα ἁγνά, ὅσα προσφιλῆ, ὅσα εὔφημα, εἴ τις ἀρετή καί εἴ τις ἔπαινος᾽, μέ ἄλλα λόγια ὁ νοῦς κι ὁ λογισμός μας νά εἶναι στόν Κύριο ᾽Ιησοῦ Χριστό, διότι Αὐτός εἶναι ὅλα τά παραπάνω. Καί τί νά πράττουμε; ῾Ταῦτα πράσσετε, ὅσα ἐμάθετε καί παρελάβετε καί ἠκούσατε καί εἴδετε ἐν ἐμοί᾽. Κι ὅλα αὐτά πού ζοῦσε καί παρέδωσε ὀ Ἀπόστολος ἦταν ἡ ζωή τοῦ Χριστοῦ. ῎Ετσι, ὅταν προσπαθοῦμε νά σκεπτόμαστε τόν Χριστό καί νά προσαρμόζουμε τήν ζωή μας στήν ζωή ᾽Εκείνου, νιώθουμε ἐκείνη τήν χάρη πού μᾶς ἀνάγει στήν εἰρήνη τοῦ Θεοῦ καί μᾶς κάνει νά ὑπερβαίνουμε τά ἄγχη καί τίς ἀγωνιώδεις μέριμνες τῆς ζωῆς μας.
῾     Η ᾽Εκκλησία μας μᾶς καλεῖ συνεχῶς, κατεξοχήν ὅμως στήν πιό ἱερή περίοδο τῆς ζωῆς της, τήν Μεγάλη ῾Εβδομάδα, σέ μετοχή αὐτῆς τῆς πραγματικότητας. Δίνει τίς εὐκαιρίες νά ἐμβολιασθοῦμε κατά τοῦ ψυχικοῦ μας ἰοῦ, ἀφοῦ ὁ ῎Ιδιος ὁ Κύριος, ὁ Ἀρχηγός τῆς ᾽Εκκλησίας, εἶναι ὁ Ἰατρός τῶν ψυχῶν καί τῶν σωμάτων. Δέν ἔχουμε λοιπόν παρά νά προσέλθουμε στό ἰατρεῖο της καί νά παραδοθοῦμε στά θεραπευτικά χέρια τοῦ Χριστοῦ. Εἶναι τά χέρια πού ἁπλωμένα ἐπί τοῦ Σταυροῦ ἀγκάλιασαν τόν κόσμο ὅλο, προσφέροντάς του τήν λύτρωση καί τήν ἀπόλυτη καί μοναδική ἀσφάλεια πού ὑπάρχει. Εἴθε, ἀδελφοί μου, μέ τά βαΐα τῶν ἀρετῶν νά ὑποδεχθοῦμε τόν ἐρχόμενον πρός τό ἑκούσιον Πάθος Του Βασιλέα Χριστόν, νά συμπορευθοῦμε μέ Αὐτόν, νά σταυρωθοῦμε καί μέ τήν Χάρι Του νά συναναστηθοῦμε.Ἀμήν.-

Πρωτ. π.Θεολόγος Παντελῆς

Σάββατο 24 Απριλίου 2021

Ν. ΔΑΠΕΡΓΟΛΑΣ, «ΕΝΑ ΚΟΥΡΕΛΟΧΑΡΤΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ»

 


του Νεκτάριου Δαπέργολα

Διδάκτορος Βυζαντινῆς Ἱστορίας

Εἰλικρινά δέν θέλω νά σχολιάσω ἀναλυτικά τό νέο φρικῶδες κουρελόχαρτο πού τό ψευτοσυνοδικό διευθυντήριο τῆς Ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας μᾶς παρουσίασε χτές ὡς ἐγκύκλιο γιά τό Πάσχα. Πραγματικά ντρέπομαι νά τό σχολιάσω, μιά πού ἐκεῖνοι δυστυχῶς δέν ντρέπονται πού τό ἔγραψαν. Στά περισσότερα ἄλλωστε δέν ἀλλάζει κάτι σέ σύγκριση μέ τίς προηγούμενες ἐγκυκλίους πού ἔχουμε ἤδη παλαιότερα δεῖ, καθώς καί τό νέο κουρελούργημα εἶναι ἕνα ἀκόμη πολυσέλιδο παραλήρημα ξεδιάντροπης φιλοκαθεστωτικῆς ἐναρμόνισης καί συνάμα σκληρῆς ὑγειονομικῆς ὑστερίας, πού εἶναι ἀδύνατο νά πιστέψεις ὅτι το συνέταξαν ἄνθρωποι πού θεωροῦνται πνευματικοί ποιμένες. Ἄν κάτι κάπως διαφορετικό περιέχει στήν ἴδια κατεύθυνση, αὐτό εἶναι ἀπλῶς ἀκόμη πιό παρανοϊκά μέτρα ἀσφαλείας (διπλές μάσκες, self test για ἱερεῖς καί ψάλτες, γάντια γιά τούς ἐπιτρόπους και βοηθητικό προσωπικό τῶν ναῶν κλπ).

Ἐκεῖνο ὅμως το ἐντελῶς καινούργιο πού ἀσφαλῶς κυριαρχεῖ μέσα στό νέο γραπτό ὄνειδος εἶναι τό κυρίως ἐπίμαχο αὐτή τή στιγμή θέμα: ἡ μεταφορά τῆς Ἀναστάσεως ἀπό τήν Κυριακή τοῦ Πάσχα στό Μέγα Σάββατο (τεράστιο ζήτημα καί γιά δογματικούς καί γιά λειτουργικούς λόγους, ὅσες ἀνοησίες κι ἄν ἔχουν ἐνορχηστρωμένα καί διατεταγμένα ξαμολυθεῖ γιά νά μᾶς ποῦνε τά ἀστεῖα ἐξαπτέρυγα τῆς μεταπατερικῆς διαστροφῆς). Μεταφορά πού ἀποτελεῖ μία ἀπό ὅλες τίς ἀπόψεις ἀπαράδεκτη ἐνέργεια, συνοδευόμενη μάλιστα καί ἀπό μία ἀκόμη ἀθλιότητα, πού ἴσως διέφυγε ἀπό κάποιους: ἡ ἀνεκδιήγητη ἐγκύκλιος ὁρίζει ὅτι ἀμέσως μετά τό «Χριστός Ἀνέστη» στίς 9 μ.μ. θά ἀκολουθήσουν ἐντός τῶν ναῶν τό δοξαστικό «Ἀναστάσεως ἡμέρα» καί ὁ «Κατηχητικός Λόγος» τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, ἀκολούθως δέ θά ἀρχίσει ἀμέσως ἡ Θεία Λειτουργία! Καταργεῖται δηλαδή καί παραλείπεται ὁλόκληρος ὁ Ὄρθρος (μέ τόν περίφημο ἀναστάσιμο Κανόνα, τό Ἐξαποστειλάριο, τούς ἀναστάσιμους Αἷνους, τή Δοξολογία καί ὅλες φυσικά τίς ένδιάμεσες εὐχές)!

Πραγματικά ἀπίστευτες καταστάσεις λοιπόν. Πρωτόγνωρες, πού δέν ἔχουν προηγούμενο οὔτε στήν Τουρκοκρατία, οὔτε σέ καμία ἄλλη ἱστορική περίοδο δυσπραγίας καί θλίψεως. Καί ὅλα αὐτά γιατί; Γιά νά προλάβουνε οἱ ἄπνοοι καί πειθήνιοι ὑποτακτικοί τοῦ Μητσοτάκη νά τελειώσουν τά πάντα τό πολύ ὥς τίς 10.30 καί νά τό κλείσουνε τό μαγαζάκι (γιατί ὡς τέτοιο τό βλέπουνε πιά), πρίν ἔρθουνε καί τούς κάνουν «ντά» τά ὄργανα καταστολῆς τοῦ ἀντίχριστου καθεστῶτος; Γιά νά ἐπιτείνουν καί ἄλλο τον ἐμπαιγμό τῶν πιστῶν; Γιά νά βάλουν ἕνα ἀκόμη ἀνόσιο λίθο στό ἔργο τῆς βλασφημίας καί τοῦ ξεχαρβαλώματος στό ὁποῖο ἔχουν πλέον ξεκάθαρα ἐπιδοθεῖ; Ὅμως ὅ,τι πιά κι ἄν λέμε, εἶναι δυστυχῶς μάταιο: δέν ὑπάρχουν πλέον λέξεις ἰκανές νά πλησιάσουν ἔστω νοηματικά τό μέγεθος τῆς ντροπῆς καί τό βάθος τῆς προδοσίας.

Πρό μηνῶν εἶχα γράψει ὅτι ἡ κατάσταση καί ἡ συμπεριφορά τῆς διοικούσας Ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας μοῦ θυμίζει ὅλο καί περισσότερο τή διαβόητη ἐκείνη σοβιετική «Ζῶσα Ἐκκλησία» τοῦ 1922. Λυπᾶμαι πολύ, ἀλλά σήμερα πλέον τό ἀναιρῶ ἀκόμη καί αὐτό. Δέν τίθεται πλέον θέμα σύγκρισης. Στό κάτω-κάτω ἐκείνη ἡ σχισματική ρασοφόρος συμμορία τοῦ Λένιν ἦταν ἕνα στημένο καί διορισμένο παραμάγαζο, χωρίς καμμία ἄλλη ἐκκλησιαστική νομιμότητα καί ἀναγνώριση καί δίχως φυσικά ἀποστολική διαδοχή. Ἡ σημερινή ὅμως κατάντια, τό σημερινό μέγεθος τῆς πτώσης καί τῆς ἐκτροπῆς, δέν νομίζω ὅτι ἔχουν πλέον κανένα ἄλλο ἀντίστοιχο στήν Παγκόσμια Ἱστορία.

Δεν ξαναζήσαμε πραγματικά ποτέ τέτοια διάλυση, τέτοια βλασφημία, ἀλλά συγχρόνως καί τέτοια νοσηρή διαστροφή τῶν ἐννοιῶν και τῶν πραγμάτων. Τέτοια δαιμονική προσπάθεια νά μεταλλαχθοῦν ἐπικοινωνιακά καί νά παρουσιαστοῦν ἡ πλάνη ὡς αὐθεντική πίστη, τά ἀνόητα ὡς αὐτονόητα, οἱ λακέδες τοῦ καθεστῶτος ὡς θεματοφύλακες τῆς σωφροσύνης, ἡ ὀρθοδοξία ὡς ζηλωτικός σκοταδισμός. Τέτοια δαιμονική προσπάθεια νά ἀλωθεῖ ἡ Ἐκκλησία, να διαλυθοῦν τά πάντα, νά μή μείνει λίθος ἐπί λίθου καί ὅλα αὐτά ὄχι ἀπό ἐξωτερικούς ἐπίβουλους ἀλλά ἀπό συνειδητούς δούρειους ἴππους – καί μάλιστα μέ οἵηση δοκησισοφίας καί ξετσίπωτη κάλυψη ἀπό καινοφανεῖς ψευτοθεολογικούς μανδύες.

«Καὶ ἐνεκαυχήσαντο οἱ μισοῦντές Σε ἐν μέσῳ τῆς ἑορτῆς Σου, ἔθεντο τὰ σημεῖα αὐτῶν σημεῖα καὶ οὐκ ἔγνωσαν. Ἐνεπύρισαν ἐν πυρὶ τὸ ἁγιαστήριόν Σου, εἰς τὴν γῆν ἐβεβήλωσαν τὸ σκήνωμα τοῦ ὀνόματός Σου. Εἶπαν ἐν τῇ καρδίᾳ αὐτῶν: δεῦτε καὶ καταπαύσωμεν πάσας τὰς ἑορτὰς τοῦ Θεοῦ ἀπὸ τῆς γῆς» (Ψαλμ. 67).

Καί δυστυχῶς ἔχουμε ἀκόμη μπροστά μας πολύ κατήφορο…

triklopodia.gr

Χριστιανική Ένωσης Καβάλας : Να ανακαλέσουν την απόφαση για ανάσταση στις 21:00



 Χριστιανική Ένωσης Καβάλας

« Ο Απόστολος Παύλος»

Ταχ. Δνση Δαγκλή 28 Καβάλα

Τηλ 2510-225682 , 6945880572

Καβάλα 22-04-2021 

 

ΠΡΟΣ:

Τους Βουλευτές Καβάλας

1.      κ. Νικόλαο Παναγιωτόπουλο Υπουργό Εθνικής Αμύνης Βουλευτή Ν. Δημοκρατίας

2.      Μακάριο Λαζαρίδη   Βουλευτή Ν. Δημοκρατίας

3.      Γεώργιο Πασχαλίδη Βουλευτή Ν. Δημοκρατίας

4.      Σουλτάνα Ελευθεριάδου Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ

 

Αξιότιμοι κ. Βουλευτές,

 

            Έχουμε την συναίσθηση ότι απευθύνουμε την επιστολή αυτή σε Χριστιανούς Ορθόδοξους. Ως Ορθόδοξοι βαπτισμένοι οφείλουμε  να σεβόμαστε τα δόγματα της Εκκλησίας μας και να τηρούμε τους Ιερούς Κανόνες, που κατοχυρώνονται άλλωστε, όχι μόνο στην πίστη μας, αλλά και από το άρθ. 3 του Συντάγματος.

Mε λύπη πληροφορηθήκαμε  τις τελευταίες ημέρες  πως αποφασίστηκε με το πρόσχημα τον Κορονωϊό να  επιβληθεί στην Ελεύθερη και Δημοκρατική Πατρίδα μας αλλαγή της ώρας της Ακολουθίας του Αγίου Φωτός και της Αναστάσιμης Θείας Λειτουργίας του Μεγάλου Σαββάτου στις 21:00,  ασεβώντας, δυστυχώς, προς τον ίδιο τον Εσταυρωμένο Χριστό μας, περιφρονώντας τους τέσσερις Ευαγγελιστές που αναφέρουν ως ημέρα Αναστάσεως την Αρχή της ημέρας της Κυριακής.  Αρχή δε της ημέρας της Κυριακής είναι η 12η νυχτερινή ώρα  του Μεγάλου Σαββάτου . Εμείς οι Χριστιανοί περιμένουμε με χαρά να ψάλλουμε το «Προσκυνούμεν Αυτού την τριήμερον έγερσιν» όπως  αναφωνεί ο Ιερός Χρυσόστομος. Όχι διήμερη αλλά ΤΡΙΗΜΕΡΗ !

Δεν υπάρχει κατ΄ ουσίαν αποχρών λόγος για αυτόν τον χρονικό περιορισμό, διότι την αμέσως επομένη ημέρα η απαγόρευση της κυκλοφορίας παρατείνεται κατά μια ώρα (στις 23:00) χωρίς κάποια δικαιολογία.!

Δηλαδή, βοηθείστε μας να καταλάβουμε αν υπάρχει νομιμότητα σε αυτό το Κράτος : Αν γίνει μία πορεία για το ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ, αν αναμένεται  απόφαση  για την ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ ή αν περιμένει να ακούσει κάποιος την κα ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ ή αν μετέχει στα παράνομα συλλαλητήρια των αλλοδαπών (μη Ελλήνων) πολιτών ή σε λατρευτικές τους συνάξεις, προφανώς  …δεν κολλά  κάποιος κορονοϊό, διότι αυτοί αποτελούν «σκληρούς στόχους» και κανείς δεν τους αγγίζει !   Αν όμως πάει κάποιος στην Εκκλησία να λειτουργηθεί την Ανάσταση  μετά τις 24:00 είναι επικίνδυνος!  Γι΄ αυτό πρέπει οι Κυβερνώντες να επέμβουν στα της Εκκλησίας (που τη θεωρούν soft στόχο) και να αλλάξουν την μέρα και την ώρα της Αναστάσεως του Χριστού μας, εκβιάζοντας αποφάσεις από την Διαρκή Ιερά Σύνοδο, Όργανο που εν προκειμένω δεν έχει αρμοδιότητα για τα πρωτοφανή αυτά ζητήματα, βάσει του ΚΧΕΕ (590/1977)  ! 

Διατηρούμε ακόμη έναν καλό (ή έστω αφελή) λογισμό ότι η Κυβέρνηση μάλλον στάθηκε απληροφόρητη για το τυπικό της Κυριακής της Αναστάσεως και δεν βρέθηκε κάποιος χριστιανός από την Επιστημονική Επιτροπή COVID19, που να την κατατοπίσει:  Διότι ακόμη και αν παραληφθεί  η ακολουθία του Αναστασίμου Όρθρου, είναι αδύνατον η Θεία Λειτουργία , ο Κατηχητικός Λόγος  η Θεία Κοινωνία και η επιστροφή των πιστών στις οικίες  να ολοκληρωθούν μέσα σε μια ώρα , δηλαδή από τις 21:00 μέχρι τις 22:00 που επιβάλλει η Κυβέρνηση ! 

Αν όμως όλα αυτά τα γνώριζε η Κυβέρνηση, τότε μετά λύπης θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η Πατρίδα μας 200 χρόνια είχε να δει τέτοια πολεμική στην Ορθόδοξη Πίστη των πολιτών της, με διώκτη αυτή την φορά την Νέα Δημοκρατία και τους διαφόρους σκιώδεις συνεργάτες της  ! 

Αν επίσης κάποιοι μας ψιθυρίζουν ότι οι Αρχές θα «παραβλέψουν» ή θα δείξουν «κάποια επιείκεια»  στο θέμα του ωραρίου, δηλώνουμε ευθαρσώς ότι αυτή την «ελεημοσύνη» τους δεν την θέλουμε για την κορυφαία εορτή της Πίστεώς μας, που πρέπει να διασφαλισθεί πλήρως και λαμπρώς.

          Είναι λοιπόν αφελής όποιος νομίζει ότι θα ανεχθεί τέτοια πολεμική της πίστεώς του ο ευσεβής Ορθόδοξος Χριστιανικός λαός μας !   Οι  Νεοέλληνες,  που γιορτάζουμε   φέτος τα διακόσια  (200) χρόνια Ελευθερίας, είμαστε απόγονοι εκείνων των σκλαβωμένων Ελλήνων που θυσιάστηκαν για του Χριστού την Πίστη την Αγία και της Πατρίδος την Ελευθερία,  αυτών που και τα χρόνια της σκλαβιάς ΕΚΑΝΑΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ στις 12.00 το βράδυ!  Η Ανάσταση εκείνη σήμαινε ταυτόχρονα και την απαρχή του Αγώνα της ελευθερίας και Ανάστασης του Έθνους 

Για όλα τα ανωτέρω ως πολίτες  του Νομού Καβάλας αφ΄ ενός σας καθιστούμε συνυπεύθυνους να αντιδράσετε στην μεγίστη αυτή ασέβεια σας και παρακαλούμε να μεταφέρετε σε όλους τους αρμοδίους , την Συνταγματική απαίτησή μας να ανακαλέσουν την απόφασή τους για την τέλεση της Αναστάσεως στις 21:00 το βράδυ του Μ. Σαββάτου και την μετάθεσή της την κανονική ώρα στις 24:00.

Σε περίπτωση που οι εν λόγω αρμόδιοι συνεχίζουν να προσβάλλουν τον Χριστό μας, την   Ορθόδοξη  Πίστη μας και την Ορθόδοξη Λατρεία,  σκανδαλίζοντας τον λαό, δηλώνουμε ως δημοκρατικοί πολίτες, ότι αναλόγως θα ενεργήσουμε στις επόμενες εκλογές, ενημερώνοντας περί τούτου το εκλογικό τους κοινό και διεκδικώντας εν τω μεταξύ όλα τα δικαιώματα της θρησκευτικής μας ελευθερίας, σε έναν ανυποχώρητο αγώνα.

Σας ευχόμαστε ολόψυχα ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ! 

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Χριστιανικής Ένωσης Καβάλας

« Ο Απόστολος Παύλος»

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                     Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Σοφία Χατζηαποστόλου                                                        Θεοφάνης Τσίμας

ΚΟΣΜΑΣ ΜΕΓΑΛΟΚΟΝΟΜΟΣ:ΛΟΓΟΤΥΠΟ ΔΗΜΟΥ Αυθαίρετα και ανιστόρητα ανατέθηκε σε "ειδικό" να εφεύρει άλλο. Λες και υπάρχει κάποιος ικανότερος του Ομήρου και του Ησιόδου.



 ...ικανότερος του Ομήρου και του Ησιόδου.

Θα μπορούσε κάποιος λογικός άνθρωπος να διανοηθεί ότι το αιώνιο έμβλημα της Ιθάκης θα πρέπει να αλλάξει και ο Δήμος της να αποκτήσει λογότυπό που να μην υπάρχει η μορφή τού Οδυσσέα; Της Κέρκυρας να μη περιλαμβάνει το πλοίο που ο Ομηρικός βασιλιάς της, ο Αλκίνοος, περιγράφει; Η Ζάκυνθος και όλοι οι τόποι να αποκηρύξουν τα αρχαία τους εμβλήματα; Και όμως αυτό επιχειρείτε στα Κύθηρα. Λες και δεν έχουν έμβλημα τα Κύθηρα. Λες και δεν έχουν το ωραιότερο και αρχαιότερο του κόσμου. Την Αφροδίτη! Την ίδια τη θεά του κάλλους. Αυτό που οι Τουρίστες το αναζητούν για το φωτογραφήσουν. Αυθαίρετα και ανιστόρητα ανατέθηκε σε "ειδικό" να εφεύρει άλλο. Λες και υπάρχει κάποιος ικανότερος του Ομήρου και του Ησιόδου.




ΖΩΝΤΑΝΕΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ ΣΤΟΝ Ι.Ν.ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ ΧΩΡΑΣ

 1Η ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΣΤΙΣ 7.45 Π.Μ.!

Κυριακή, 25 Ἀπριλίου 2021, ΣΤ' Νηστειῶν - Κυριακή τῶν Βαΐων. Ὄρθρος & Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερόν Μητροπολιτικόν Ναόν Ἐσταυρωμένου Χώρας Κυθήρων ἱερουργοῦντος τοῦ Ἀρχ/του π.Φρουμεντίου (Δημητρίου).


2Η ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΣΤΙΣ 6.30 Μ.Μ.! ΘΑ ΜΕΤΑΔΟΘΕΙ ΚΑΙ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ADELIN 107,3 FM
ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ' ΝΗΣΤΕΙΩΝ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ, 25 Ἀπριλίου 2021, ὥρα 6.30 μ.μ. Ἀκολουθία τοῦ Ὄρθρου τῆς Μεγάλης Δευτέρας - Ἰωσήφ τοῦ Παγκάλου εἰς τόν Ἱερόν Μητροπολιτικόν Ναόν Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ Χώρας – Κυθήρων, χοροστατοῦντος τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Σεραφείμ.

ΣΤΕΙΛΕ ΜΑΣ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΑΡΘΡΟ


 adelin-tsirigo@hotmail.com

Περιφορά Επιταφίου χωρίς πιστούς… Μα καλά δεν ντρέπεστε;

Ενώ η κυβέρνηση επέτρεψε ατιμωριτί τις πορείες, συγκεντρώσεις στο Εφετείο και τα κορωνοπάρτι, τώρα…

Η λαϊκή παροιμία «διυλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε την κάμηλο» απεικονίζει την κυβερνητική πολιτική για την αντιμετώπιση της πανδημίας, ιδιαιτέρως όσον αφορά στην Εκκλησία.

Παραγνωρίζει εν προκειμένω η Κυβέρνηση το θρησκευτικό αίσθημα των Ελλήνων, οι οποίοι υποχρεώθηκαν επί έναν χρόνο τώρα να απέχουν των εκκλησιαστικών τους καθηκόντων και των παραδόσεών τους.

Γιατί ειδικά το Πάσχα, έχει για τους Έλληνες μια ιδιαίτερη σημασία που ξεφεύγει των ορίων της καθαρά θρησκευτικής τελετουργίας και ανάγεται και στην σφαίρα των εθνικών επιδιώξεων. Η Ανάσταση του Κυρίου είναι συνυφασμένη με την Ανάσταση της Ελλάδας εκείνη την Άνοιξη του 1821, τα 200 χρόνια από την οποία εορτάζουμε φέτος.

Να θεωρήσουμε ότι οι ιστορικές προεκτάσεις είναι «ψιλά γράμματα» για την Κυβέρνηση;

Την Κυβέρνηση η οποία ανέχθηκε κάθε μορφής παραβίαση των περιοριστικών μέτρων από αριστερούς, αναρχικούς και ταραξίες και εξαντλεί την αυστηρότητά της στην Εκκλησία. Δηλαδή στον μέσο Έλληνα. Στον ψηφοφόρο της.

Δεν αντιλαμβάνεται το πολιτικό κόστος που μπορεί να έχει αυτή η τακτική;

Όλα άρχισαν την επομένη της ανακοίνωσης των περιοριστικών μέτρων του περασμένου Νοεμβρίου. Με την ενεργό ανοχή της Κυβέρνησης έγινε η συγκέντρωση προ του Εφετείου, στην λεωφόρο Αλεξάνδρας, εν αναμονή της απόφασης για την Χρυσή Αυγή. Ήδη με αυτήν την συγκέντρωση τα μέτρα είχαν τιναχθεί στον αέρα. Και ας το αρνούνται οι ποικιλώνυμοι αριστεροί, οι οποίοι ούτως ή άλλως ουδέποτε τα πήγαιναν και πολύ καλά με την αλήθεια.

Ακολούθησαν και άλλες. Σχεδόν καθημερινά για τον ένα ή τον άλλο λόγο είχαμε συγκεντρώσεις και πορείες. Αποτέλεσμα, τα μέτρα να μην φέρνουν αποτελέσματα, οπότε η όλη προσπάθεια απαξιωνόταν και στα μάτια των Ελλήνων, οι οποίοι τα τηρούσαν.

Και τώρα φθάνουμε στο Πάσχα και προαναγγέλλεται μια γενική χαλάρωση των μέτρων. Για μετά. Μέχρι την ημέρα του Πάσχα θα συνεχίζεται η αυστηρότητα. Λίγοι πιστοί τους περιβόλους των εκκλησιών. Και ο Επιτάφιος σε συμβολική περιφορά γύρω από τους ναούς χωρίς να συνοδεύεται από την καθιερωμένη πομπή των πιστών που με αυτόν τρόπο αισθάνονται την συμμετοχή τους στο θείο δράμα και την κάθαρση η οποία οδηγεί στην Ανάσταση.

Είναι και αυτά «ψιλά γράμματα» για την Κυβέρνηση;

Συμμερίζεται ο Πρωθυπουργός τις απόψεις της εκπροσώπου του Αριστοτελίας Πελώνη, η οποία θεωρεί την Ορθοδοξία παρελθόν;

Η ίδια κάποτε χλεύαζε τον πρώην Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά ο οποίος δήλωνε πως η Ορθοδοξία είναι αναπόσπαστο τμήμα της ελληνικής ταυτότητας. «Καλωσήρθατε στο παρελθόν» σχολίαζε!

Τώρα η ίδια, σπεύδει με στιφή αυστηρότητα να μας πει ότι για τους πιστούς «είναι υποχρεωτική η χρήση διπλής μάσκας, ενώ για τους ιερείς, τους νεωκόρους, τους ιεροψάλτες και το λοιπό προσωπικό, που θα βρίσκεται εντός του ναού, θα είναι υποχρεωτική η διενέργεια self test». Για να συμπληρώσει ότι η περιφορά του Επιταφίου, «θα γίνει μόνο στον προαύλιο χώρο των ναών, χωρίς να ακολουθεί πομπή πιστών».

Εάν κάποιοι δεν θέλουν να μετάσχουν στο ελληνικό Πάσχα είναι δικαίωμά τους. Δεν είναι όμως δικαίωμά τους να αποσπούν τους Έλληνες από τις ρίζες και τις παραδόσεις τους. Και μια βασική από αυτές είναι η πομπή του Επιταφίου.

*από την εφημερίδα «Εστία»

newsbreak.gr

Το νέο τουριστικό λογότυπο του Δήμου Κυθήρων


Δήμαρχος Κυθήρων:

Το νέο μας τουριστικό λογότυπο! Μια εξαιρετική δουλειά του Αντώνη Λουράντου που παρουσιάζεται αυτή τη στιγμή! Η λόγχη της Ιονίου Πολιτείας, η Μυρτιά, το "ΚΥΘΗ" από το αρχαίο νόμισμα του νησιού (το ανεκπλήρωτο χωρίς το -ΡΑ) και όλα αυτά στο χρώμα της Πορφύρας!

Όπως εύστοχα παρατήρησε ο Κυθήριος δημοσιογράφος Παναγιώτης Στάθης "συστήνουμε τα Κύθηρα στον κόσμο με τα βασικά συστατικά τους"!