Τρίτη 25 Μαΐου 2021

ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ:Πρόσληψη προσωπικού πυρασφάλειας (4 ) ατόμων



Ανακοίνωση για την   πρόσληψη προσωπικού πυρασφάλειας με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών εποχικών αναγκών.

Έχοντας υπόψη:
Τις διατάξεις  του άρθρου 206  του Ν.3584/2007 (ΦΕΚ.143/Α/28.6.2007)όπως  αντικαταστάθηκε με την παρ.2 του άρθρου 41 του Ν/4325/2015 και συμπληρώθηκαν με την παρ. 2 του άρθρου  4 της Π.Ν.Π « κατεπείγουσες ρυθμίσεις για την ομαλή λειτουργία των ΟΤΑ» η οποία κυρώθηκε  με το άρθρο 9 του Ν.4350/2015  και αντικαταστάθηκε από το άρθρο 116 του ν.4547/2018.
Την αριθμ  78/2021 με ( ΑΔΑ :ΨΗΞΠΩΛΨ-ΚΔΜ ) απόφαση της   Οικονομικής  Επιτροπής του Δήμου       Κυθήρων, περί «πρόσληψης προσωπικού πυρασφάλειας» με σύμβαση    ιδιωτικού  δικαίου    ορισμένου χρόνου διάρκειας μέχρι τέσσερις (4) μήνες.

Ανακοινώνει την πρόσληψη τεσσάρων  (4) ατόμων με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου  ορισμένου χρόνου διάρκειας τεσσάρων  (4) μηνών   για την  φύλαξη δασών, δασικών εκτάσεων, και τον καθαρισμό δημοτικών χώρων από χόρτα κτλ, για την πρόληψη & αντιμετώπιση πυρκαγιών κατά την αντιπυρική  περίοδο ως εξής :

ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΥΘΗΡΩΝ
ΥΕ  Εργατών Πυρασφάλειας : τρία (3) άτομα
ΕΙΔΙΚΑ ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ : Δεν απαιτούνται
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΥΜΒΑΣΗΣ : τέσσερις  (4) μήνες
ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ
ΥΕ  Εργατών Πυρασφάλειας : ένα  (1) άτομο
ΕΙΔΙΚΑ ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ : Δεν απαιτούνται
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΥΜΒΑΣΗΣ : τέσσερις  (4) μήνες

ΓΕΝΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ
Οι ενδιαφερόμενοι  πρέπει να έχουν ηλικία από 18 έως 65 ετών .
Να έχουν  την υγεία και την φυσική καταλληλότητα  που τους επιτρέπει την εκτέλεση των  καθηκόντων της θέσεως που επιλέγουν.
Να μην έχουν κώλυμα κατά το άρθρο16 του Υπαλληλικού Κώδικα (καταδίκη, υποδικία, δικαστική συμπαράσταση), με την επιφύλαξη της επόμενης εξαίρεσης.
Εξαίρεση: Οι υποψήφιοι για θέσεις βοηθητικού  ή ανειδίκευτου  προσωπικού       υπό την προϋπόθεση  ότι έχουν κτίσει την ποινή ή τα μέτρα ασφαλείας  που τους έχουν επιβληθεί έχουν αρθεί ή έχουν  απολυθεί  υπό όρο (Ν.2207/1994  άρθρο 4 παρ.6).

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ
Οι ενδιαφερόμενοι  μαζί με την αίτησή τους πρέπει να υποβάλουν υποχρεωτικά τα εξής δικαιολογητικά :

  1. Φωτοαντίγραφο των δύο όψεων της αστυνομικής  ταυτότητας .
  2. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης αν υπάρχουν προστατευόμενα μέλη
  3. Υπεύθυνη Δήλωση του Ν.1599/1986 στην  οποία να δηλώνει ο υποψήφιος αν τους τελευταίους δώδεκα (12) μήνες από την υποβολή της αίτησής του έχει  απασχοληθεί στον ίδιο φορέα του δημοσίου τομέα με την ίδια ή παρεμφερή ειδικότητα προκειμένου να κριθεί αν ο υποψήφιος έχει κώλυμα πρόσληψης ή  όχι. Ο υπολογισμός του δωδεκάμηνου για να μην έχει κώλυμα πρόσληψης, γίνεται με αφετηρία το τέλος  της νέας απασχόλησης ,για την οποία ο   υπάλληλος  πρόκειται  να  προσληφθεί  και προς τα πίσω.
  4. Προκειμένου για ανέργους πρόσφατη  βεβαίωση του ΟΑΕΔ.
  5. Οι Πολύτεκνοι και τα τέκνα πολυτέκνων οικογενειών : Πιστοποιητικό  οικογενειακής τους κατάστασης του Δήμου  πρόσφατης  έκδοσης συνοδευόμενο από πιστοποιητικό της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος .
  6. Για απόδειξη προϋπηρεσίας βεβαίωση ασφαλιστικού φορέα ή του φορέα απασχόλησης .
  7. Για την απόδειξη της εντοπιότητας Βεβαίωση  μόνιμης Κατοικίας.

ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ  ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν  να υποβάλουν αίτηση μαζί  με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά   στο   γραφείο Προσωπικού  του Δήμου Κυθήρων εντός πέντε (5 ) ημερών από την επόμενη της  ανάρτησης  της  στο χώρο ανακοινώσεων του Δήμου καθώς  και στο diavgeia.gov.gr

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ

ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΘ. ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ

ΣΗΜΕΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΙΤΑ/ΚΕΔΕ ΜΕ ΘΕΜΑ «ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΩΣ ΦΟΡΕΙΣ ΣΥΝΟΧΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΕΣΠΑ»

ΣΗΜΕΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΙΤΑ/ΚΕΔΕ ΜΕ ΘΕΜΑ «ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΩΣ ΦΟΡΕΙΣ ΣΥΝΟΧΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΕΣΠΑ», Τρίτη, 25 Μαΐου 2021

«Οι νησιωτικοί Δήμοι ως πυλώνας Περιφερειακής Ανάπτυξης –
οι προκλήσεις για την αξιοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης και του νέου ΕΣΠΑ προς όφελος της νησιωτικής Ελλάδας»
Α) ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΝΗΣΙΩΤΙΚΩΝ ΔΗΜΩΝ
Οι νησιωτικοί Δήμοι, δηλαδή τα νησιά εν γένει, έχουν συγκεκριμένες ιδιαιτερότητες σε σχέση με την ηπειρωτική Χώρα, ιδιαιτερότητες που η Διοίκηση οφείλει καταρχήν να γνωρίζει και να αποδέχεται και στη συνέχεια να αμβλύνει με πράξεις, ενέργειες και κυρίως νομοθετικά όπως εξάλλου επιτάσσει το άρθρο 101 παρ. 4 του Συντάγματος. Οι ιδιαιτερότητες αυτές του νησιωτικού χώρου μπορούν να συνοψιστούν στα ακόλουθα:
1. Αποτελούν ευαίσθητες και δυσπρόσιτες περιοχές, ιδίως λόγω των συχνά δυσμενών καιρικών συνθηκών και του πολυήμερου συγκοινωνιακού αποκλεισμού (κυρίως στα μικρά νησιά). Το δυσπρόσιτο των νησιών οδηγεί σε αυξημένες τιμές για κάθε είδους εμπορικό προϊόν λόγω του κόστους μεταφοράς και των logistics.
2. Αντιμετωπίζουν το πρόβλημα του «πρόσκαιρου υπερπληθυσμού» κατά την τουριστική περίοδο, που δημιουργεί την αδήριτη ανάγκη αντιμετώπισης σοβαρών ζητημάτων της καθημερινότητας (καθαριότητα, ύδρευση κ.λπ.). Συνακόλουθα, ο νομοθέτης λαμβάνει υπόψη του τον μόνιμο απογεγραμμένο πληθυσμό των νησιών για την τακτική χρηματοδότηση των Δήμων (ΚΑΠ και ΣΑΤΑ) με αποτέλεσμα οι τακτικές χρηματοδοτήσεις να υπολείπονται κατά πολύ των πραγματικών αναγκών των νησιών που διογκώνονται κατά τη θερινή περίοδο λόγω των τουριστικών ροών.
3. Οι νησιωτικοί Δήμοι πάσχουν από υποστελέχωση και έλλειψη επιστημονικού και εξειδικευμένου προσωπικού, με αποτέλεσμα να αδυνατούν να παρακολουθήσουν τις τρέχουσες χρηματοδοτικές και αναπτυξιακές εξελίξεις σε σχέση με τους μεγάλους αστικούς και ηπειρωτικούς Δήμους. Δημιουργείται έτσι ένα τεράστιο αναπτυξιακό χάσμα μεταξύ των Δήμων (χερσαίοι/στελεχωμένοι vs νησιωτικοί/υποστελεχωμένοι) που επηρεάζει άμεσα το σύνολο των διοικητικών διαδικασιών αλλά και τους ίδιους τους πολίτες καθώς το χάσμα αυτό σχετίζεται άμεσα με την τοπική ανάπτυξη και τη δυνατότητα των νησιωτικών Δήμων να μελετήσουν, ωριμάσουν και εκτελέσουν χρήσιμα έργα και δράσεις υποδομής και ανάπτυξης.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στην έντυπη έκδοση της με τίτλο «Europe’s Jewels: Mountains, Islands and Sparsely populated areas» (2019), αναγνωρίζει τις ιδιαιτερότητες των νησιών και επισημαίνει ότι τα κύρια προβλήματά τους είναι τα εξής:
 Ιδιαίτερα περιβαλλοντικά ζητήματα
 Γηράσκων μόνιμος πληθυσμός
 Συνδεσιμότητα – προσβασιμότητα
Β) ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ/ΝΕΟ ΕΣΠΑ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΗΣΙΑ
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγνωρίζοντας τις ιδιαιτερότητες των νησιωτικών κοινωνιών αποφάσισε την υιοθέτηση στοχευμένων χρηματοδοτικών εργαλείων για τη νέα χρηματοδοτική περίοδο 2021 – 2027, μέσω της Policy Objective 5 (PO5). Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι η άρση των κάθε μορφής ανισοτήτων σε περιφερειακό επίπεδο και η κάλυψη των ουσιαστικών τοπικών αναγκών σε υποδομές και αναπτυξιακές δράσεις με έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος, την ισότιμη πρόσβαση στην αγορά εργασίας και την άρση των αποκλεισμών. Μέσα στην PΟ5 εντάσσεται μεταξύ άλλων και η πρωτοβουλία CLLD/LEADER που υλοποιείται ήδη στα νησιά της Αττικής μέσω του Δικτύου Δήμων Νήσων Αττικής, δηλαδή μέσω φορέα ιδιωτικού δικαίου αλλά ειδικού σκοπού (δημοσίου συμφέροντος). Η σημαντική αυτή χρηματοδοτική πρωτοβουλία δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί αποτελεσματικά εάν βασιζόταν αποκλειστικά στη λειτουργία των Δήμων.
Το Ταμείο Ανάκαμψης και το Νέο ΕΣΠΑ εντάσσονται ακριβώς σε αυτήν την λογική και αποτελούν μια μοναδική ευκαιρία (δεν ξέρω αν θα υπάρξει άλλη) για τους νησιωτικούς Δήμους προκειμένου να πραγματοποιήσουν ένα μεγάλο αναπτυξιακό άλμα προς το μέλλον καλύπτοντας τόσο τα κενά των προηγούμενων ετών και δεκαετιών όσο και τις τραγικές δημοσιονομικές επιπτώσεις της πανδημίας σε τοπικό επίπεδο.
 ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ:
1. Διαχείριση στερεών και υγρών αποβλήτων
2. Ύδρευση και διαχείριση υδατικών πόρων
3. Λιμενικές Υποδομές
4. Οδοποιία
5. Κτηριακή αναβάθμιση δομών υγείας και εκπαίδευσης
6. Αναπλάσεις – φωτισμοί – δημόσιος χώρος
 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΕΩΝ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ  ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΝΕΟΥ ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ ΜΟΝΙΜΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ  ΑΜΒΛΥΝΣΗ ΤΗΣ ΓΗΡΑΝΣΗΣ ΤΟΥ ΜΟΝΙΜΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΣΕ ΤΟΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
 ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
 ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ: e-Υπηρεσίες, Δίκτυα 5G, εφαρμογές έξυπνης διαχείρισης δημοτικών υποδομών και δικτύων  μείωση κόστους λειτουργίας και δαπανών  εξοικονόμηση δημοτικών πόρων για αμιγώς αναπτυξιακές δράσεις
 ΘΕΣΜΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ – ΜΕΙΩΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ – ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ – ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΤΙΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥΣ – ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤ΄ ΕΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΡΩΝ ΤΟΥ Τ.Α. ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΣΠΑ
1. Αξιοποίηση προβλέψεων Ν.4674/2020. Συστήθηκαν Αναπτυξιακοί Οργανισμοί αλλά δεν μπορούν να λειτουργήσουν. Υπήρξε δέσμευση για χρηματοδότησή τους που δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Οι Αν. Οργανισμοί αποτελούν χρήσιμα εργαλεία για την ωρίμανση μεγάλων έργων υποδομής σε σύντομο χρόνο και πρέπει να στηριχθεί η αρχική λειτουργία τους από το Κράτος.
2. Μείωση γραφειοκρατίας και διοικητικών διαδικασιών, π.χ. στην έγκριση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, στα λιμενικά έργα κ.λπ.  ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΕΣ!
3. Αδειοδότηση και ωρίμανση δημοτικών έργων. Αν δεν απλοποιηθεί το πλαίσιο οι νησιωτικοί Δήμοι ΔΕΝ θα μπορέσουν να αξιοποιήσουν το Ταμείο Ανάκαμψης και το νέο ΕΣΠΑ. Θα πρέπει να υπάρξει άμεσα ένα νέο σύγχρονο νομικό πλαίσιο για την αδειοδότηση των δημοτικών έργων (μικρών/τοπικών, μεσαίων και μεγάλων) που θα ορίζει συγκεκριμένες διαδικασίες και κυρίως χρόνους.
4. Θεσμική θωράκιση και υποβοήθηση μικρών νησιωτικών Δήμων: α) Μη αιρετοί Αντιδήμαρχοι, β) Επιστημονικοί Συνεργάτες στα Λιμενικά Ταμεία, β) Μετακλητός ιδιαίτερος γραμματέας Δημάρχου για όλους τους Δήμους (άρθ. 162 Ν.3584/2007).
5. Απόδοση παρακρατηθέντων πόρων στους Δήμους. Οι επί σχεδόν δεκαετία παρακρατηθέντες πόροι της Τ.Α. πρέπει να επιστραφούν. Προτείνεται η επιστροφή τους σε ετήσιες δόσεις στα πρότυπα του άρθρου 27 του Ν.3756/2009. Όσο οι θεσμοθετημένοι πόροι (ΚΑΠ, ΣΑΤΑ κ.λπ.) μειώνονται, τόσο η Τ.Α. θα τίθεται στο περιθώριο της ανάπτυξης.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
1. Το Τ.Α. και το νέο ΕΣΠΑ αποτελούν μια μοναδική ευκαιρία για τον ελληνικό νησιωτικό χώρο προκειμένου να καλυφθεί ένα σημαντικό αναπτυξιακό κενό σε υποδομές, έργα και δράσεις που θα έχουν άμεσο όφελος στους πολίτες.
2. ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ για την αξιοποίησή τους είναι η κυβερνητική παρέμβαση προκειμένου να θωρακιστούν θεσμικά και στελεχιακά οι νησιωτικοί Δήμοι, να ελαφρυνθεί ουσιαστικά το γραφειοκρατικό και πολυδαίδαλο σύστημα διοίκησης, να θεσπιστεί νέο σύστημα αδειοδότησης των έργων και να αρθούν οι ανισότητες σε σχέση με τους μεγάλους χερσαίους Δήμους, προκειμένου να μην υπάρχουν ΟΤΑ 2 ταχυτήτων.

ΝΕΚΡΕΣ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΧΕΛΩΝΕΣ ΣΕ ¨ΒΑΡΚΟ¨ΚΑΙ ΣΕ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟ

Μία θαλάσσια χελώνα εντοπίστηκε νεκρή, πρωινές ώρες σήμερα, από τα στελέχη του Λιμεναρχείου Νεάπολης Βοιών, στην παραλία “ΒΑΡΚΟ” Ν. Λακωνίας. Από την οικεία Λιμενική Αρχή ενημερώθηκε σχετικά η αρμόδια Υπηρεσία για την υγειονομική της ταφή.

*****

Μία θαλάσσια χελώνα εντοπίστηκε νεκρή, μεσημβρινές ώρες σήμερα, από τα στελέχη του Λιμεναρχείου Νεάπολης Βοιών, στην παραλία “ΣΧΙΖΑ” ν. Ελαφονήσου Ν. Λακωνίας. Από την οικεία Λιμενική Αρχή ενημερώθηκε σχετικά η αρμόδια Υπηρεσία για την υγειονομική της ταφή.

ΕΛ.ΑΣ ΣΠΑΡΤΗ: Εξαρθρώθηκε σπείρα που διακινούσε ναρκωτικά σε περιοχές της Αθήνας

Σπείρα που διακινούσε ποσότητες ναρκωτικών σε περιοχές της Αθήνας εξάρθρωσαν οι αστυνομικοί του Τμήματος Ασφαλείας Σπάρτης, συλλαμβάνοντας τρεις άνδρες, ηλικίας 29, 34 και 39 ετών αντίστοιχα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την αστυνομία, όπως προέκυψε από τις έρευνες των ανδρών του Τμήματος Ασφαλείας Σπάρτης και την αξιοποίηση των στοιχείων που συγκέντρωσαν, οι τρεις συλληφθέντες διακινούσαν τους τελευταίους δύο μήνες ναρκωτικές ουσίες σε διάφορες περιοχές της Αθήνας, αποκομίζοντας σημαντικά χρηματικά ποσά.

Κατά τη διάρκεια ερευνών που πραγματοποιήθηκαν σε σπίτια βρέθηκαν, μεταξύ άλλων, 495 γραμμάρια ηρωίνης, οκτώ γραμμάρια κάνναβης, σπόροι κάνναβης και μία ζυγαριά ακριβείας, ενώ στην κατοχή του 34χρονου βρέθηκε επιπλέον ποσότητα ηρωίνης, συνολικού βάρους 37 γραμμαρίων.

Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών, ενώ οι αστυνομικοί του Τμήματος Ασφαλείας Σπάρτης συνεχίζουν τις έρευνες για την υπόθεση.

Στ. Αραχωβίτης: “Με τα γνωστά άλυτα προβλήματα ξεκινά και φέτος η αντιπυρική περίοδος στη Λακωνία”

Βρισκόμαστε στην αρχή της αντιπυρικής περιόδου και με μια μεγάλη καταστροφική πυρκαγιά να έχει ήδη κατακάψει τα Γεράνεια Όρη, εντούτοις από τα κυβερνητικά χείλη ούτε λόγος για το τι πρόκειται να γίνει με τα εποχικά πυροσβεστικά κλιμάκια στον πολλάκις πυρόπληκτο Νομό Λακωνίας, τα προβλεπόμενα μέσα ατομικής προστασίας, ιδίως τα απαραίτητα πυροσβεστικά κράνη, ούτε καν με τα ρεπό και τις άδειες του πυροσβεστικού προσωπικού ή τη χρηματική αποζημίωσή τους.

Για το λόγο αυτό ο βουλευτής Λακωνίας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Στ. Αραχωβίτης επισκέφθηκε στις 14 του μήνα την Π.Υ Γυθείου και σήμερα την ΠΥ Σπάρτης, ενώ κατέθεσε σχετική Ερώτηση προς τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη. Εν έτει 2021 δεν είναι αποδεκτό να υπάρχουν πυροσβέστες δύο και τριών ταχυτήτων, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα μέσα ατομικής προστασίας και την αμοιβή της υπερεργασίας τοξης.

Επείγει να απαντηθούν επίσης τα ερωτήματα σε σχέση με τα έργα αντιπυρικής προστασίας στο Νομό -ιδίως σε ζώνες μίξης δάσους/οικισμών (π.χ  Ακούμαρος Γυθείου), αλλά και σε καθαρισμούς αγροτικών, δασικών δρόμων και οικοπεδικών χώρων- όπως επίσης και σχετικά με το γιατί και άλλες περιοχές της χώρας, συμπεριλαμβανομένου  του Νομού Λακωνίας, και ιδίως του Δήμου Ανατ. Μάνης δεν συμπεριλήφθησαν στην υπ’αριθμ.3771/10-05-2021 Απόφαση του γ.γ.Π.Π περί κατάστασης ειδικής κινητοποίησης πολιτικής προστασίας, έπειτα από την μεγάλη δασική πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στις 22 Αυγούστου 2020.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

Αθήνα, 24 Μαΐου 2021

ΕΡΩΤΗΣΗ 

Προς τον κ. Υπουργό Προστασίας του Πολίτη 

ΘΕΜΑ: «Με άλυτα προβλήματα ξεκινά και η φετινή αντιπυρική χρονιά στο Νομό Λακωνίας» 

Ιδιαίτερα προβληματισμένοι είναι και φέτος οι πυροσβέστες των Υπηρεσιών της Π.Ε. Λακωνίας,  καθώς για μια ακόμη χρονιά, η αντιπυρική περίοδος ξεκινά με πολλά προβλήματα, δυστυχώς, να παραμένουν άλυτα. Η μεγάλη φωτιά στην Κορινθία αναδεικνύει με τον πλέον δραματικό τρόπο αυτά τα προβλήματα. Από πέρυσι έχει εκδοθεί σχετική απόφαση ίδρυσης εποχικών πυροσβεστικών κλιμακίων (χωρίς προηγούμενη διαβούλευση για το σκοπό και τον τρόπο λειτουργίας τους) τρία εκ των οποίων στην Π.Ε. Λακωνίας ( Κροκεές Ευρώτα, Άρνα Σπάρτης, Ελαφόνησος), καθώς επίσης και ένα στη νήσο Κύθηρα Π.Ε. Νήσων όπου επιχειρησιακά υπάγεται στην Πυροσβεστική Διοίκηση Λακωνίας/Π.Υ. Γυθείου. Δυστυχώς, από τα προαναφερόμενα κλιμάκια μόνο αυτό του Δήμου Ευρώτα, με έδρα τις Κροκεές, έχει παραδοθεί και λειτουργεί από την περσινή μάλιστα αντιπυρική περίοδο. Οι εθελοντικοί σταθμοί της Μυρτιάς στον Δήμο Ευρώτα που ιδρύθηκε το έτος 2013 και της Πετρίνας στον Δήμο Ανατολικής Μάνης που ιδρύθηκε το έτος 2017 λειτουργούν ικανοποιητικά  και προσφέρουν σοβαρές υπηρεσίες πυρόσβεσης με τη συμμετοχή πολλών αξιέπαινων  εθελοντών  και άξιων στελεχών του ΠΣ.

Το έτος 2018 ήταν έτος σταθμός για την στελέχωση του Πυροσβεστικού Σώματος και την ομαλοποίηση των εργασιακών συνθηκών μεταξύ των εργαζομένων. Ήταν το έτος μονιμοποίησης των πυροσβεστών πενταετούς υποχρέωσης, της εξίσωσης των εργασιακών υποχρεώσεων και δικαιωμάτων και παύσης της πολύχρονης ιδιότυπης ομηρίας τους.  Κατά τα έτη 2019 και 2020 προσλήφθηκε ικανός αριθμός εποχικών πυροσβεστών με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, όπου και τους χορηγήθηκαν μέσα ατομικής προστασίας για την εξασφάλιση της εργασίας και της ασφαλούς παραμονής τους σε ενδεχόμενη δασική πυρκαγιά. Δυστυχώς όμως, όπως αποδεικνύεται, τα χορηγηθέντα μέσα ατομικής προστασίας και ιδίως τα κράνη δεν έχουν τις ίδιες προδιαγραφές με αυτά που η Υπηρεσία χορηγεί στους μόνιμους πυροσβέστες για συμβάντα δασικών και  αγροτικών πυρκαγιών.

Απογοήτευση προκαλεί επίσης στο σύνολο των υπαλλήλων του πυροσβεστικού προσωπικού της Λακωνίας το γεγονός πως η πολιτική και φυσική ηγεσία του Σώματος δεν λαμβάνει οποιαδήποτε πρωτοβουλία που να αφορά στη λύση ενός χρόνιου προβλήματος, των οφειλόμενων ημερήσιων αναπαύσεων των υπαλλήλων αλλά και των αδειών προηγουμένων ετών, γεγονός που αναδεικνύει την σωματική κόπωση αλλά και την ψυχολογική εξάντληση των εργαζομένων ενός φορέα  που καθημερινά αντιμετωπίζει ακραίους κινδύνους για την προάσπιση της ζωής και περιουσίας των συνανθρώπων τους. Παρά το γεγονός πως υψηλά κονδύλια έχουν χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη αναγκών της Πολιτικής Προστασίας τόσο σε εξοπλισμό, υποδομές, μεταφορικά και λοιπά μέσα αλλά και για τον μηχανοκίνητο στόλο του ΠΣ, δεν έχει χορηγηθεί στο πυροσβεστικό προσωπικό κανενός είδους χρηματική παροχή ακόμα και ως εξόφληση των προαναφερθέντων οφειλόμενων.

Η ΓΓΠΠ με το  υπ’ αριθ. 8797/06-12-2019 έγγραφό της με αποδέκτες το σύνολο του κρατικού μηχανισμού απέστειλε την 4η  Έκδοση του  Γενικού  σχεδίου Αντιμετώπισης  εκτάκτων αναγκών εξαιτίας δασικών πυρκαγιών  με κωδική ονομασία “ΙΟΛΑΟΣ” στα πλαίσια του γενικού σχεδίου  “Ξενοκράτης”,  μια κατά τα  άλλα σημαντική προσπάθεια για την διακλαδικότητα και συνεργασία των φορέων που συνδράμουν την αποστολή του Π.Σ στην προάσπιση του δασικού πλούτου του χώρας μας. Από το σχέδιο “ΙΟΛΑΟΣ” προκύπτουν πλήθος αρμοδιοτήτων των φορέων που εμπλέκονται στις αναφερθείσες δράσεις, ανάμεσα στις οποίες και η σύνταξη σχετικού σχεδίου αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών εξαιτίας δασικών πυρκαγιών σε επίπεδο περιφερειών και δήμων, με έγκριση από τα αρμόδια συμβούλια (περιφερειακά, δημοτικά) τα οποία θα θεωρούνται άμεσα εκτελεστά.

Κάθε χρόνο στα πλαίσια της αντιπυρικής προστασίας των δήμων της χώρας κατανέμονται χρήματα από το Υπουργείο Εσωτερικών για έργα που αφορούν στην κάλυψη δράσεων πυροπροστασίας. Οι Δήμοι οφείλουν να διαθέσουν τις εν λόγω πιστώσεις αποκλειστικά για δράσεις πυροπροστασίας, κατόπιν συνεννόησης με τις Πυροσβεστικές και Δασικές Υπηρεσίες, γνωστοποιώντας άμεσα τα σχετικά έργα-ενέργειες στις αρμόδιες Διευθύνσεις των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων.

Με την υπ’ αριθ. 3771/10-05-2021 ΑΠΟΦΑΣΗ του Γ. Γ Π.Π κηρύχθηκαν σε κατάσταση ειδικής κινητοποίησης πολιτικής προστασίας κατ’ εφαρμογή του άρθρου 26 Ν.4662/2020 έντεκα (11) περιοχές της Αττικής  προκειμένου να δρομολογηθούν έργα  και  δράσεις  που αποβλέπουν στην προστασία της ζωής και της περιουσίας των πολιτών, των υποδομών, καθώς και του φυσικού περιβάλλοντος,  λόγω επαπειλούμενου κινδύνου από την εκδήλωση  δασικών πυρκαγιών.

Επειδή παρατηρείται το γεγονός της καθυστέρησης σε ότι αφορά την παράδοση των εποχικών πυροσβεστικών κλιμακίων, γεγονός που καταδεικνύει, εκτός των άλλων, την προχειρότητα κάτω από την οποία ιδρύθηκαν μόνο και μόνο για την προβολή της αναδιάρθρωσης της Πολιτικής Προστασίας,     

Επειδή παρατηρείται το γεγονός πως στους εποχικούς πυροσβεστικούς υπαλλήλους δεν έχουν χορηγηθεί  αξιόπιστα μέσα ατομικής προστασίας και ιδίως κράνη δασοπυρόσβεσης,

Επειδή εν έτη 2021 δεν είναι αποδεκτό να υπάρχουν πυροσβέστες δύο και τριών ταχυτήτων, τουλάχιστον σε ότι αφορά τα μέσα ατομικής προστασίας,

Επειδή ο Νομός Λακωνίας είναι αποδεδειγμένα, όπως πολλάκις έχει αναφερθεί, ένας πυρόπληκτος νομός με δύσκολα και απαιτητικά κάθε έτος δασικά συμβάντα, συμπεριλαμβανομένης και της Ν. Κυθήρων, η οποία επιχειρησιακά ανήκει στο Νομό Λακωνίας,

Επειδή η υπερεργασία των πυροσβεστικών υπαλλήλων σε όλη την επικράτεια είναι δεδομένη και κατά ένα ποσοστό αποδεκτή κατά την διάρκεια μιας κρίσης ή ακόμα και καταστροφής, πλην όμως η Πολιτεία οφείλει να επιβραβεύει και όχι να διαιωνίζει ένα χρόνιο πρόβλημα και πάγιο αίτημα των υπαλλήλων για επίλυση,

Επειδή η Τοπική Αυτοδιοίκηση Α΄ και Β΄ βαθμού οφείλει να προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες για την εξασφάλιση της πολιτικής προστασίας των περιοχών αρμοδιότητάς τους και κατ’ επέκταση της χώρας,

Επειδή η ΓΓΠΠ  έχει την αρμοδιότητα  εφαρμογής του  άρθρου  26 Ν.4662/2020 που αφορά στην κατάσταση ειδικής κινητοποίησης πολιτικής προστασίας περιοχών,

Ερωτάται ο αρμόδιος  Υπουργός:

  • Για ποιο λόγο καθυστερεί η παραλαβή των εποχικών πυροσβεστικών κλιμακίων της Λακωνίας;
  • Για ποιο λόγο δεν έχουν χορηγηθεί τα προβλεπόμενα μέσα ατομικής προστασίας και ιδίως κράνη στους εποχικούς πυροσβεστικούς υπαλλήλους;
  • Για ποιο λόγο δεν έχει προβεί στην απαραίτητη νομοθετική πρωτοβουλία σε ό,τι αφορά στη λύση ενός σοβαρού προβλήματος, όπως αυτό των ημερήσιων αναπαύσεων (ρεπό) και αδειών του πυροσβεστικού προσωπικού, ακόμα και με την χρηματική αποζημίωση αυτών, όπως έγινε στο παρελθόν;
  • Πόσοι Δήμοι της Π.Ε. Λακωνίας έχουν προβεί στη σύνταξη σχετικού σχεδίου αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών εξαιτίας δασικών πυρκαγιών και πότε κοινοποιήθηκαν αυτά στην ΓΓΠΠ για ενημέρωση της;
  • Ποια έργα αντιπυρικής προστασίας πραγματοποιήθηκαν ή είναι σε εξέλιξη από τους Δήμους Π.Ε. Λακωνίας σε συνεργασία με συναρμόδιες υπηρεσίες (Δασαρχεία, Π.Ε.,) και ιδίως σε ζώνες μίξης δάσους – οικισμών (πχ Ακούμαρος Γυθείου Ανατ. Μάνης), αλλά και σε καθαρισμούς αγροτικών, δασικών δρόμων και οικοπεδικών χώρων;
  • Για ποιο λόγο δεν συμπεριλήφθηκαν στην υπ’αριθμ.3771/10-05-2021 ΑΠΟΦΑΣΗ του Γ.Γ. Π.Π περί κατάστασης ειδικής κινητοποίησης πολιτικής προστασίας, και άλλες περιοχές της χώρας, συμπεριλαμβανομένου του Νομού Λακωνίας, και ιδίως του Δήμου Ανατολικής Μάνης, έπειτα από την μεγάλη δασική πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στις 22/08/2020;

Ο ερωτών βουλευτής

Αραχωβίτης Σταύρος

Η Τουρκία ανακοίνωσε έρευνες σε Καστελόριζο και Κρήτη

Η Ελλάδα πρωτοστατεί στις αντιδράσεις για την απαράδεκτη ενέργεια της Λευκορωσίας να προσγειώσει αεροσκάφος της Ryanair ,με τον Έλληνα πρωθυπουργό να ναι από τους πρώτους που ζήτησε κυρώσεις. Την ίδια ώρα δεν διαπιστώνουμε την ίδια θέρμη για να σταλεί στην Τουρκία ένα ανάλογο μήνυμα και το αποτέλεσμα είναι ότι από χθες η Άγκυρα απειλεί ξανά με κινήσεις στο Αιγαίο ,στην Κύπρο, στην Ανατολική Μεσόγειο.
Ο Τούρκος υπουργός Ενέργειας Φ.Ντομέζ ανακοίνωσε χθες βράδι τουρκικές έρευνες σε Καστελόριζο, Κύπρο και Κρήτη! Η πρώτη απάντηση που έχει αρχίσει να δίνεται από την Αθήνα μέσω τηλεοπτικών εμφανίσεων κυβερνητικών βουλευτών-αναλυτών είναι η γνωστή:

*Η Τουρκία είναι εκνευρισμένη
*Η Τουρκία έχει μεγάλα προβλήματα στις ένοπλες δυνάμεις της. Επανήλθε το θέμα της εκδίωξης 350 πιλότων από την αεροπορίας που κατά τους βουλευτές-αναλυτές έχει δημιουργήσει τεράστια πορβλήματα . Χθες η τουρκική αεροπορία έκανε 28 παραβιάσεις και είχαμε 4 εμπλοκές. Μάλλον “άγρια” η κατάσταση.
*Η Τουρκία έχει ενοχληθεί από τις συμμαχίες της Ελλάδας

Ακόμη κι αν όλες αυτές οι προβλέψεις αποδειχτούν εύστοχες ένα ερώτημα προκύπτει : τι θα γίνει αν τα όσα λένε από χθες οι Τούρκοι γίνουν πράξη. Μέχρι τώρα ότι έχουν ανακοινώσει το κάνουν. Συνεπώς την ίδια ώρα που προετοιμαζόμαστε για τη συνάντηση Δένδια-Τσαβούσογλου και πιθανόν για συνάντηση Μητσοτάκη-Ερντογάν όλα δείχνουν ότι μάλλον θα ΄ναι καλύτερα να προετοιμαστούμε για μια νέα φάση έντασης στα ελληνοτουρκικά που θα ΄ναι πιο δύσκολη ακριβώς γιατί “η Τουρκία είναι εκνευρισμένη”.
Ελπίζουμε ότι όλα όσα λέμε δημόσια δεν σημαίνουν ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει εφησυχάσει και πιστεύει ότι οι συμμαχίες μας αρκούν για να αντιμετωπίσουμε επιθετικές κινήσεις στο Αιγαίο και στη Μεσόγειο.. Δεν αρκούν. Γι΄ αυτό καλή είναι η θέρμη που δείχνουμε για τη Λευκορωσία αλλά ας ασχοληθούμε περισσότερο με τα δικά μας θέματα, τα οποία οι Ευρωπαίοι αλλά και οι Αμερικανοί ΔΕΝ τα αντιμετωπίζουν με τον άμεσο τρόπο που διαπιστώνουμε ότι χειρίζονται το θέμα της πτήσης της Ryanair.

militaire.gr

¨ΕΦΥΓΕ¨Ο Εμμανουήλ Παν. Καλλίγερος(Μάνος) από τα Ξερονιάματα


Giorgos Megalokonomos

Εμμανουήλ Παν. Καλλίγερος(Μανος).

Εφυγε αιφνιδίως απ την ζωή σε ηλικία 76 ετών τα ξημερώματα της Τρίτης ....
Ενας εργατικός, φιλήσυχος , καλοσυνάτος , χαμογελαστός Καλαμίτης που ζούσε με την οικογένεια του στα Ξερονιάματα.....
Στα παιδιά του την σύζηγο του Μαρία κ τον αδελφό του Γιώργο οικογενειακώς θερμά συλλυπητήρια......

Η Σελίδα και ο Σταθμός μας εκφράζουν τα θερμότερα συλλυπητήρια στους οικείους του...

Δυστύχημα στο Γύθειο: Νεκρή μία γυναίκα

ΓΥΘΕΙΟ. Χωρίς τις αισθήσεις της απεγκλωβίστηκε μια ηλικιωμένη γυναίκα, σύμφωνα με την Πυροσβεστική, έπειτα από τροχαίο που σημειώθηκε το απόγευμα της Δευτέρας 24 Μαϊου στο Γύθειο. Στο σημείο έσπευσαν και επιχείρησαν επτά πυροσβέστες με δύο οχήματα.

Κρεμασμένος στο σπίτι του στη Μάνη βρέθηκε μόνιμος υπάλληλος του στρατοπέδου «Παπαφλέσσα»

Κρεμασμένος βρέθηκε σήμερα το μεσημέρι ο μόνιμος υπάλληλος Χ.Μ. με ειδικότητα φούρναρης που εργαζόταν στην 77 Μονάδα Επιστρατεύσεως που βρίσκεται στην Καλαμάτα στο Στρατόπεδο Παπαφλέσσα. Σύμφωνα με συναδέλφους του, το περιστατικό πρόκειται για αυτοχειρία.

Τον νεκρό μόνιμο υπάλληλο βρήκε κρεμασμένο στο πατρικό του σπίτι σε χωριό της Μάνης η ίδια του η μητέρα. Ο 55χρονος αυτόχειρας αντιμετώπιζε τον τελευταίο καιρό πάρα πολλά προβλήματα. Ήταν σε διάσταση και είχε ένα παιδί.

Σύμφωνα με όσα λένε συνάδελφοί του στο armyvocie.gr, στο παρελθόν είχε επιχειρήσει να θέσει τέρμα στη ζωή του και επικρίνουν την μονάδα του για την αντιμετώπισή του, καθώς όπως αναφέρουν δεν είχε βρει την στήριξη που επιβάλλεται για τέτοιες περιπτώσεις.

Γραμμή παρέμβασης για την αυτοκτονία: 1018

notospress.gr

Δήλωση Δαβάκη για τα προβλήματα που έχουν ανακύψει στη συνδεδεμένη ενίσχυση των αιγοπροβατοτρόφων της Λακωνίας


Δήλωση Δαβάκη για τα προβλήματα που έχουν ανακύψει στη συνδεδεμένη ενίσχυση των αιγοπροβατοτρόφων της Λακωνίας

Επικοινωνία με τη διοίκηση του ΟΠΕΚΕΠΕ με αφορμή τα προβλήματα στις πληρωμές της συνδεδεμένης ενίσχυσης, είχε ο Θανάσης Δαβάκης, μετά από σχετικά παράπονα που έλαβε από αιγοπροβατοτρόφους της Λακωνίας. Σχετικά με το θέμα, ο Λάκωνας βουλευτής ανέφερε:
Εδώ και λίγες μέρες δέχομαι παράπονα συμπολιτών μου αιγοπροβατοτρόφων που μου αναφέρουν ότι δεν τους κατεβλήθη η συνδεδεμένη ενίσχυση, εξαιτίας της ύπαρξης απόκλισης άνω του 20% μεταξύ της δηλωθείσας ποσότητας γάλακτος και των επιλέξιμων ζώων.
Έχω επικοινωνήσει ήδη με τη διοίκηση του ΟΠΕΚΕΠΕ και αφού μετέφερα το κλίμα που επικρατεί στο συγκεκριμένο κλάδο στη Λακωνία ζήτησα να βρεθεί τρόπος ώστε να πληρωθούν όλοι οι δικαιούχοι, οι οποίοι σε τελική ανάλυση δεν ευθύνονται για τις όποιες δυσλειτουργίες του συστήματος.
Αυτό που μπορώ να πω τώρα είναι ότι καταβάλλεται προσπάθεια εκ μέρους του ΟΠΕΚΕΠΕ να εξευρεθεί λύση.
Είμαι σε επαφή με τον Πρόεδρο του Οργανισμού κ. Δ. Μελά.

Νεοκλής Κρητικός προς Ηρακλή Τριχείλη: «Στηρίζω το αίτημα για Ίδρυση Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού»

Νεοκλής Κρητικός προς Ηρακλή Τριχείλη: «Στηρίζω το αίτημα για Ίδρυση Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού»

Με επιστολή του προς τον Δήμαρχο Μονεμβασίας κ.Ηρακλή Τριχείλη, ο βουλευτής Λακωνίας κ.Νεοκλής Κρητικός θέτει εαυτόν αρωγό και συμπαραστάτη, στην προσπάθεια του Δήμου να ιδρύσει Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού Πλοιάρχων, Μηχανικών και Σωστικών Μέσων στην Κοινότητα της Νεάπολης.
Ο κ. Κρητικός συνεχάρη τον κ.Τριχείλη για την πρωτοβουλία, καθώς όπως σημειώνει είναι πλέον γνωστό ότι πέραν της ειδικής σχέσης που έχει η ευρύτερη περιοχή των Βατίκων με την ναυτιλία, σήμερα ο αριθμός των αξιωματικών και στελεχών πληρωμάτων όλων των τύπων πλοίων, οι οποίοι έχουν σχέση με τη λακωνική γη είναι ο μεγαλύτερος συγκριτικά με άλλες παραδοσιακές με τη ναυτιλία περιοχές.
Επίσης είναι πολύ σημαντικό στην κάθε περιοχή να ενισχύεται το βασικό χαρακτηριστικό, που μπορεί να την αναδείξει και αυτό για την ευρύτερη περιοχή της Νεάπολης δεν είναι άλλο από την ναυτοσύνη και την εκπαίδευση που πρέπει να προηγείται αυτής.
Ο κ.Κρητικός έθεσε εαυτόν αρωγό στην προσπάθεια του Δήμου για την προώθηση και οργάνωση κάθε δυνατής παράλληλης ενέργειας για την ευτυχή αποδοχή του αιτήματος του από την Κεντρική Διοίκηση.

«Από το 2017 βουλευτές της ΝΔ κατέθεταν ερωτήσεις στη Βουλή για την προέλευση των χρημάτων της εφημερίδας Documento.

Από το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

«Από το 2017 βουλευτές της ΝΔ κατέθεταν ερωτήσεις στη Βουλή για την προέλευση των χρημάτων της εφημερίδας Documento.
Η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-AΝΕΛ φυσικά σιωπούσε.
Ο κ. Καλογρίτσας, στη διάρκεια της κατάθεσής του στη Βουλή, ανέφερε με λεπτομέρειες ότι, κατόπιν εντολών του κ. Παππά αφού ναυάγησε το σχέδιο για δημιουργία “Syriza Channel”, τα 3 εκατομμύρια ευρώ πήγαν για τη δημιουργία ΣΥΡΙΖΑ-εφημερίδας και συγκεκριμένα της εφημερίδας Documento, η οποία εκτός των άλλων υπηρεσιών στο κόμμα, θα αναλάμβανε και τις επιθέσεις κατά πολιτικών αντιπάλων και των συζύγων τους.
Σύμφωνα με τη μαρτυρία του, ο κ. Καλογρίτσας έπαιρνε εντολές μόνο από τον κ. Παππά και όταν διαφώνησε για τις ενορχηστρωμένες επιθέσεις του “Syriza press” σε βάρος συζύγων πολιτικών αντιπάλων του επιβλήθηκε να αποχωρήσει λαμβάνοντας απειλητικά μηνύματα από τον κ. Παππά, όπως ο ίδιος επικαλέστηκε.
Ποια ήταν η διαδρομή των 3 εκατομμυρίων ευρώ;
Πώς ένας εργαζόμενος σε μια εφημερίδα, στην οποία έχουν καταλήξει 3 εκατομμύρια, γίνεται στη συνέχεια ιδιοκτήτης;
Ποιος ο ρόλος του κ. Αρτέμη Αρτεμίου στην αναζήτηση χρημάτων για τη δημιουργία του Syriza Channel;
Είναι πράγματι οι κ.κ. Παππάς και Αρτεμίου το ίδιο ακριβώς πράγμα;
Οφείλονται απαντήσεις, τις οποίες οι εμπλεκόμενοι μέχρι σήμερα έχουν κάνει οτιδήποτε για να αποφύγουν».

Δευτέρα 24 Μαΐου 2021

Επίσκεψη εργασίας του Δημάρχου στα Φριλιγκιάνικα/Καστρισιάνικα

 

Επίσκεψη εργασίας στα Φριλιγκιάνικα/Καστρισιάνικα

Ξεκίνησα απόψε τις συναντήσεις μου με τους προέδρους και κατοίκους των οικισμών, από την Κοινότητα Φριλιγκιανίκων. Οι συναντήσεις αυτές είχαν προγραμματιστεί ήδη από τις αρχές του 2020 αλλά δυστυχώς ματαιώθηκαν λόγω της πανδημίας.
Στο παλαιό Αγγλικό Σχολείο στα Καστρισιάνικα, ο Πρόεδρος της Κοινότητας Βαγγέλης Νοταράς και οι δραστήριοι κάτοικοι της περιοχής, μου παρουσίασαν τα σημαντικότερα αιτήματά τους, πολλά από τα οποία έχουν ήδη δρομολογηθεί και θα υλοποιηθούν.
Σύντομα θα ξεκινήσουν οι εργασίες για την παιδική χαρά του χωριού, ενώ πρόσφατα εγκρίθηκε η χρηματοδότηση για το μεγάλο αθλητικό κέντρο Φριλιγκιανίκων (γήπεδο 5Χ5 και γήπεδο τένις) που θα δημοπρατηθεί τους επόμενους μήνες.
Στις προτάσεις που υποβάλαμε στο πρόγραμμα «ΤΡΙΤΣΗΣ» για την ύδρευση περιλαμβάνεται μεγάλο τμήμα νέων δικτύων στην περιοχή, ενώ στην αναμενόμενη Προγραμματική Σύμβαση με την Περιφέρεια για το έργο «Β΄ Φάση Δημοτικής Οδοποιίας» έχουμε συμπεριλάβει ασφαλτοστρώσεις δρόμων στην Κοινότητα καθ΄ υπόδειξη του Προέδρου.
Ο δραστήριος τοπικός σύλλογος «ΜΕΛΙΣΣΑ» μας συνδράμει προκειμένου να πραγματοποιηθεί αποτύπωση και νέα σχέδια για το κτήριο του Δ.Σ. Φριλιγκιανίκων ώστε να εκπονηθούν οι μελέτες αποκατάστασής του.
Ενημέρωσα τους κατοίκους για τα θέματα καθαριότητας, ανακύκλωσης, ύδρευσης και πυρασφάλειας, ζήτημα για το οποίο ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Γ. Κατσανεβάκης έχει ήδη καθημερινή επαφή με τους Προέδρους και τους τοπικούς φορείς ανά Κοινότητα.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΝΕΑΠΟΛΙΤΩΝ ΤΑ ΒΑΤΙΚΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΙΟΛΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΚΡΙΘΙΝΑ

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΝΕΑΠΟΛΙΤΩΝ ΤΑ ΒΑΤΙΚΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΙΟΛΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΚΡΙΘΙΝΑ

Ως Σύνδεσμος Νεαπολιτών ''ΤΑ ΒΑΤΙΚΑ'' καταθέσαμε το έντυπο Δ11 για τη Δημόσια Διαβούλευση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης ΑΣΠΗΕ της εταιρείας ΑΙΟΛΙΚΑ ΠΑΡΚΑ ΜΑΛΕΑ Α.Ε στη θέση "ΚΡΙΘΙΝΑ¨ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΟΙΩΝ.
μπορείτε να διαβάσετε το κείμενο με τα σχόλια εδώ: https://drive.google.com/.../1ojf9.../view...
θεωρούμε απαραίτητο ότι πρέπει να συμμετέχετε όλοι στη διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης υποβάλλοντας τα σχόλιά σας!!
Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο μπορεί και είναι α ν α γ κ α ί ο να συμμετάσχει στη διαβούλευση.
Σας καλούμε να κατεβάσετε ό λ ο ι το συνημμένο αρχείο Δ11 ΚΡΙΘΙΝΑ https://drive.google.com/.../1wp70HTyaZQl0m7r9s7V.../view...
να συμπληρώσετε τα στοιχεία σας και να το υποβάλλετε στο Ηλεκτρονικό Περιβαλλοντικό Αρχείο.https://eprm.ypen.gr/src/App/w2/3371
ΈΩΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28 ΜΑΙΟΥ.
Ο ΚΑΒΟΜΑΛΙΑΣ ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ........ΕΣΥ ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙΣ;;;;;




ΑΦΙΕΡΩΜΑ 1941:ΚΡΗΤΕΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΣΤΑ ΒΑΤΙΚΑ ΚΑΙ Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣ ΚΡΗΤΗ

Με αφορμή τα 80 χρόνια απο την είσοδο των Γερμανών στη Ελλάδα,

και τη μεγάλη ροή απο Κρητικούς στρατιώτες και συμμαχικό στρατό, που κατέκλυσαν
τη νότιο Πελοπόννησο, και την διακινδυνευμένη διαφυγή τους προς τη Κρήτη, σας 
αποστέλλω ένα ,άρθρο προς δημοσίευση. 
 Σας ευχαριστώ
 Παναγίωτης Αρώνης 






ΟΛΓΑ ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ:ΑΝΑΦΟΡΑ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ «προάγουν ανεπίτρεπτα την βία κατά των γυναικών και δη την ενδοοικογενειακή βία, καταμαρτυρώντας περαιτέρω καταφρόνηση της εννόμου τάξεως».

Αναφορά/καταγγελία προς τον Πρόεδρο της Βουλής κ. Τασούλα σχετικά με τις πρωτοφανείς δηλώσεις του βουλευτή της ΝΔ Γιάννη Λοβέρδου που «προάγουν ανεπίτρεπτα την βία κατά των γυναικών και δη την ενδοοικογενειακή βία, καταμαρτυρώντας περαιτέρω καταφρόνηση της εννόμου τάξεως».

ΑΝΑΦΟΡΑ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

 

Αθήνα, 24.05.2021

Προς τον Αξιότιμο Πρόεδρο της Βουλής,
κο Κωνσταντίνο Τασούλα

Κατά τη συνεδρίαση της Ολομέλειας του Σώματος της 19ης.05.2021 και συγκεκριμένα κατά τη μόνη συζήτηση και ψήφιση επί της Αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης: «Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου», ο Βουλευτής Νέας Δημοκρατίας Β2’ Δυτικού Τομέα Αθήνας, κος Ιωάννης-Μιχαήλ (Γιάννης) Λοβέρδος, προέβη σε πρωτοφανείς δηλώσεις κατά την ομιλία του, οι οποίες απάδουν προς την ιδιότητα του Βουλευτή, προάγουν ανεπίτρεπτα την βία κατά των γυναικών και δη την ενδοοικογενειακή βία, καταμαρτυρώντας περαιτέρω καταφρόνηση της εννόμου τάξεως. Ειδικότερα, κατά την ομιλία του στη συζήτηση του ως άνω νομοσχεδίου ο εν λόγω Βουλευτής υποστήριξε πως η τέλεση εγκλημάτων ενδοοικογενειακής βίας κατά της γυναίκας-μητέρας δεν πρέπει να αποστερεί τον δράστη από την επιμέλεια του τέκνου και δη επί λέξει: «μια γυναίκα την οποία ο άνδρας της […] την έδερνε, την κακοποιούσε […] όμως παρόλα αυτά έχει το παιδί το δικαίωμα να μεγαλώνει και με τους δύο γονείς».

Ωστόσο, η βία κατά των γυναικών και δη η ενδοοικογενειακή βία καταδικάζεται απερίφραστα από την ελληνική αλλά και διεθνή έννομη τάξη, διώκεται αυτεπαγγέλτως ενώ ως θύμα της νοείται όχι μόνον ο/η υφιστάμενος/-η τη βία αλλά και αυτοτελώς το ανήλικο τέκνο ενώπιον του οποίου λαμβάνουν χώρα οι πράξεις ενδοοικογενειακής βίας, κατά την έννοια του ν. 3500/2006. Ρητά δε κατά το άρθρο 18 παρ. 1 του ν. 3500/2006 προβλέπεται ότι σε περιπτώσεις ενδοοικογενειακής βίας όχι μόνο δεν είναι το δίχως άλλο μονόδρομος η συνεπιμέλεια αλλά αντιθέτως ότι μπορεί να διατάσσεται αρμοδίως και η μετοίκηση, η απομάκρυνση από την οικογενειακή κατοικία αλλά και περιοριστικοί όροι κατά του δράστη, η απαγόρευσή του να προσεγγίζει τους χώρους κατοικίας ή και εργασίας του θύματος, τα εκπαιδευτήρια των παιδιών και ξενώνες φιλοξενίας. Εξίσου ρητά η χώρα μας δεσμεύεται κατά το άρθρο 31 της Σύμβασης της Κωνσταντινούπολης για την Πρόληψη και την Καταπολέμηση της Βίας κατά των γυναικών και της Ενδοοικογενειακής Βίας, όπως κυρώθηκε με τον ν. 4531/2018, να λαμβάνει όλα τα αναγκαία νομοθετικά ή άλλα μέτρα προκειμένου να διασφαλιστεί ότι κατά τον καθορισμό της επιμέλειας και των δικαιωμάτων επίσκεψης των παιδιών, θα λαμβάνονται υπόψη τα κρούσματα βίας που καλύπτονται από το πεδίο εφαρμογής της εν λόγω Σύμβασης.

Ωστόσο, ουδόλως φαίνεται να έλαβε υπόψη του τα ανωτέρω ο ήδη αναφερόμενος Βουλευτής, ο οποίος με τα λόγια του παρουσίασε την ενδοοικογενειακή βία και τη βία κατά των γυναικών ως ένα περίπου φυσικό φαινόμενο, το οποίο δεν θα πρέπει να επηρεάζει τα δικαιώματα επιμέλειας των τέκνων. Η ως άνω συμπεριφορά αντιβαίνει ωστόσο στις παραδοχές και αξίες της ελληνικής εννόμου τάξεως, συνιστά κατ’ εξοχήν αντικοινοβουλευτική συμπεριφορά, τόσο κατά τον Κώδικα Δεοντολογίας των Μελών του Ελληνικού Κοινοβουλίου όσο και κατά περ. (α), (ε) και (η) της παρ. 4 του άρθρου 77 και του άρθρου 80 ΚτΒ, αφού συρρέει εν προκειμένω στο πρόσωπο του κου Λοβέρδου η απρεπής συμπεριφορά, η έλλειψη του οφειλόμενου σεβασμού προς τη σοβαρότητα του έργου και την αποστολή της Βουλής αλλά και η καταφρόνηση του Συντάγματος και των πολιτειακών θεσμών.

Αιτούμεθα κατά τα ανωτέρω την κίνηση των κατά τον Κανονισμό τη Βουλής προβλεπομένων διαδικασιών κατά του δια της παρούσης αναφερόμενου, Βουλευτή Νέας Δημοκρατίας, κου Λοβέρδου για την αντικοινοβουλευτική συμπεριφορά του. 

 

 

Με τιμή,

Όλγα Γεροβασίλη

Γραμματέας της Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ