Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015

ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΥΘΗΡΩΝ


Με την σύμβαση που υπεγράφη στις 20/08/2014 ανατέθηκε από την Περιφέρεια Αττικής στον ανάδοχο Παναγιώτη Τσαουσίδη η εκτέλεση του έργου «Συντήρηση Επαρχιακού και Λοιπού Οδικού Δικτύου Νήσου Κυθήρων», προϋπολογισμού με βάση τη μελέτη 890.000€ με το Φ.Π.Α. Η σχετική δημοπρασία έγινε στις 25/02/2014 και ακολούθησε προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Κατά την ημέρα υπογραφής της Σύμβασης δεν υπήρχαν οι απαιτούμενες εγκρίσεις του Δασαρχείου και της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας.
Υπήρχε μόνο η υπ΄ αρίθμ 1615/19-07-2011 έγκριση επέμβασης της Διεύθυνσης Δασών Πειραιά και μόνο για τα τμήματα
α) «Οικισμός Δόκανα έως Διασταύρωση Φρατσίων» μήκους 500μ και
β) «Καρβουνάδες – Φράτσια στη θέση Κυρά Ρήνη» μήκους 65μ.
Στην απόφαση αυτή επισημαίνεται ρητά ότι πρέπει «να ληφθεί η συγκατάθεση των ιδιοκτητών για τα τμήματα της έγκρισης επέμβασης».

Παράλληλα, μόλις ξεκίνησαν οι εργασίες εκδόθηκε Σήμα Διακοπής από την Αρχαιολογική Υπηρεσία, το οποίο όμως ήρθη μετά από ενέργειες της Περιφέρειας.
Για την αδειοδότηση του υπόλοιπου τμήματος του έργου από το Δασαρχείο δόθηκε παράταση της έγκρισης Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που αφορά εργασίες που μπορούν να εκτελεστούν μόνο στο υπάρχον οδόστρωμα.

Για την διαπλάτυνση, την κατασκευή τάφρου, οχετών και την αποκατάσταση ερεισμάτων για την προστασία της οδού από τα όμβρια ύδατα, απαιτείται άδεια επέμβασης από τον Γενικό Γραμματέα της
Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
Η άδεια επέμβασης προϋποθέτει και απόφαση χαρακτηρισμού δασικής έκτασης, διαδικασία ιδιαίτερα χρονοβόρα.
Ο Δήμος μας εξαρχής ζήτησε από την Περιφέρεια ενημέρωση για την πορεία εκτέλεσης του σημαντικού αυτού έργου.
Στο πλαίσιο αυτό και λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι δεν προβλέφθηκε εξαρχής η λήψη όλων των απαραίτητων αδειών ούτε ακολουθήθηκε η διαδικασία παραχώρησης τμημάτων ιδιοκτησιών σύμφωνα με τις διαδικασίες που προβλέπονται στο Νόμο, ζητήσαμε επιτόπια επίσκεψη των αρμοδίων Μηχανικών της Περιφέρειας με στόχο την έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου.
Πριν λίγες μέρες έλαβε χώρα ευρεία σύσκεψη στο Δημαρχείο Κυθήρων υπό την προεδρία του κ. Δημάρχου και με τη συμμετοχή των υπευθύνων Μηχανικών και όλων των εμπλεκομένων και ύστερα από επιτόπια εξέταση όλων των προβλημάτων αποφασίστηκε η εκτέλεση του έργου να γίνει όπως προβλέπεται στην υπογραφείσα Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ Περιφέρειας και Δήμου, ήτοι τα πλέον των 30.000 τ.μ.
ασφάλτου να διαστρωθούν μεταξύ των οικισμών Αρωνιάδικα – Καρβουνάδες και στα σημεία για τα οποία είτε υπάρχει έγκριση επέμβασης είτε δεν απαιτείται, ενώ θα κατασκευαστούν και οι 2 κόμβοι, των Αρωνιαδίκων και του νέου νοσοκομείου μόλις ολοκληρωθεί η σχετική κυκλοφοριακή μελέτη και ληφθούν όλες οι απαραίτητες εγκρίσεις. Aυτά σύμφωνα με το Δ.Τ.του Δήμου Κυθήρων τις 5/3/15.Ακολουθεί προς απάντηση Δ.Ττης παράταξης<<ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ: ΟΡΑΜΑ ΚΑΙ ΕΡΓΟ>>στις 8/3/15 που προσθέτει...Η παράταξή μας ως Δημοτική Αρχή, για δύο θητείες, είχε κορυφαίο και πρωταρχικό στόχο της, την κατασκευή χρήσιμων έργων, τα οποία θα βελτίωναν την ποιότητα της ζωής όλων μας.
Υπηρετώντας αυτό τον στόχο, κατασκευάσαμε μεγάλο αριθμό έργων όπως, την υδροδότηση του Διακοφτιού, την μονάδα Βιολογικού καθαρισμού λυμμάτων στο Καψάλι, την αποκατάσταση των ζημιών στα Μητάτα και σε άλλα χωριά, από τον μεγάλο σεισμό του 2006, την βελτίωση των λιμανιών, Πλατείας Άμμου, Αγίας Πελαγίας, Διακοφτιού, Αβλέμωνα, και Καψαλίου, την αξιοποίηση των πηγών του Κακάβου, την ανάπλαση της πλατείας Μηλοποτάμου, την εκβάθυνση και προστασία της Μαρίνας στην Αγία Πελαγία, την κατασκευή νέων δεξαμενών, την υδροδότηση και του τελευταίου οικισμού, την αντικατάσταση μεγάλου τμήματος των δικτύων ύδρευσης, την οδό πρόσβασης στο μοναστήρι της Παναγίας Μυρτιδιώτισσας, την αποκατάσταση μεγάλου αριθμού Δημοτικών κτηρίων, την Δημιουργία Δημοτικής Βιβλιοθήκης, αλλά και άλλων μικρότερων έργων οδοποιίας, ύδρευσης κλπ, σε κάθε Κοινότητα, σε κάθε γωνία του νησιού μας.
Για την υλοποίηση όλων αυτών υπήρξαν πολλά προβλήματα, για να τα ξεπεράσουμε καταβάλαμε μεγάλη προσπάθεια, εμπόδια βρίσκαμε συνεχώς, αλλά τολμήσαμε και πετύχαμε τον στόχο μας!
Για όλους αυτούς τους λόγους, εκφράζουμε δημόσια την απογοήτευσή μας, για την πιθανότητα να μην ολοκληρωθεί το μεγάλο, το χρήσιμο, το αναγκαίο έργο της διαπλάτυνσης και ασφαλτόστρωσης, της επαρχιακής οδού από τα Αρωνιάδικα μέχρι την διασταύρωση των Φρατσίων.
Η νέα Δημοτική Αρχή βρήκε ένα έργο έτοιμο, με υπογεγραμμένη την προγραμματική σύμβαση, δημοπρατημένο με ανάδοχο ο οποίος είχε υπογράψει σύμβαση!
Για να φθάσουμε μέχρι εκεί, χρειάστηκε πολύς κόπος, ήδη από το 2010, προσπαθούσαμε να πείσουμε τον τότε Νομάρχη και στην συνέχεια τον Αντιπεριφερειάρχη να χρηματοδοτήσει το έργο. Να επικαιροποιήσουμε την μελέτη, να πάρουμε τις έγκρισεις, προσπάθεια επίπονη και χρονοβόρα!
Ο Δ/ντης Δασών δεν έχει εκδόσει άδεια επέμβασης για ολόκληρο το τμήμα, αν και το είχαμε ζητήσει, παρά μόνο μέχρι τα Δόκανα.
Αυτό έγινε γιατί τότε δεν είχαμε έργο σε όλο το μήκος παρά μόνο το έργο της ύδρευσης μέχρι τα Δόκανα.
Έχει όμως όλα τα στοιχεία και αν του γίνει αίτημα θα δώσει την έγκριση αμέσως.
Έχουμε την μοναδική ευκαιρία να γίνει λεωφόρος ένα μεγάλο τμήμα του κεντρικού δρόμου.
Δεν κατανοούμε τους λόγους αλλαγής του φυσικού αντικειμένου της μελέτης, η απορρόφηση της πίστωσης σε μικρότερα έργα, τα οποία μπορούν να αντιμετωπισθούν διαφορετικά, μας βρίσκει κάθετα αντίθετους.
Η δικαιολογία ότι λείπει μιά έγκριση δεν είναι πειστική, χρειάζεται να προσπαθήσουν ελάχιστα για να ξεπεραστεί η γραφειοκρατία, είναι κρίμα οι γραφιοκράτες να μας στερήσουν ένα τόσο χρήσιμο έργο!
Η δεύτερη δικαιολογία της Δημοτικής Αρχής, περί δήθεν αντίδρασης των ιδιοκτητών δεν επιβεβαιώνεται.
Για το τμήμα από την δεξαμενή της Σκληρής μέχρι τα Δόκανα, υπάρχει ιδιοκτήτης οποίος δεν παραχωρεί το απαιτούμενο κομμάτι ολίγων τετραγωνικών και εμποδίζει το έργο;
Αμφιβάλλουμε!
Την προηγούμενη περίοδο εμείς ως Δημοτική Αρχή, ζητήσαμε και μας παραχώρησαν όλοι οι ιδιοκτήτες ευχαρίστως, χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες, χωρίς αντάλλαγμα, στα Αλωζιάνικα, τα Μητάτα, τον Ποταμό, τον Καραβά, τα Λογοθετιάνικα, τα Αρωνιάδικα, τις Καλοκαιρινές, την Καρβουνάδα, το Λιβάδι, την Αγία Πελαγία και αλλού, όση από την ιδιοκτησία τους απαιτείτο, για να βελτιώσουμε το οδικό δίκτυο του νησιού μας!
Εκτιμούμε ότι κανείς συμπατριώτης δεν θα εμποδίσει την υλοποίηση του έργου, γιαυτό τον λόγο.
Με την ίδια δικαιολογία καθυστερεί η σύνταξη των μελετών για την επέκταση του αεροδρομίου!
Αλήθεια υπάρχουν ιδιοκτήτες στο άγωνο βουνό, στη βόρια κατεύθυνση, που αντιδρούν;
Δεν το πιστεύουμε, εάν υπάρχουν, η ενέργεια αυτή προσβάλει την μνήμη όλων εκείνων, οι οποίοι παραχώρησαν ολόκληρη την έκταση του Αεροδρομίου, έκταση γόνιμη με αμπέλια και καλλιέργειες, έφυγαν απ' την ζωή χωρίς να αποζημιωθούν!Το ζήτημα αυτό όμως, θα μας απασχολήσει αργότερα.Ο Δήμαρχος κ. Χαρχαλάκης απαντάει ! Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΔΡΟΜΟ.
ΤΑ ΨΕΥΔΗ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ ΚΑΤΑΡΡΙΠΤΟΝΤΑΙ. ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΠΕΙΘΕΤΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΡΘΕΙ ΝΑ ΔΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ. ΠΟΤΕ ΤΟ ΨΕΥΔΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΝΙΚΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ.
ΟΠΩΣ ΕΛΕΓΕ ΚΑΙ Ο MITTERRAND "ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΕΙΝΑΙ ΞΕΡΟΚΕΦΑΛΑ".
ΘΑ ΛΕΜΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΤΕ ΑΡΕΣΕΙ ΕΙΤΕ ΟΧΙ, ΕΙΤΕ ΠΟΝΑ ΕΙΤΕ ΟΧΙ, ΕΙΤΕ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΕΙΤΕ ΟΧΙ... ΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΥΛΑ!

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου