Προς τουρίστες: Η Σπάρτη είναι μια επαρχιακή πόλη που δεν έχει τίποτε αξιόλογο να δείτε, καλύτερα να πάτε αλλού...
Καλεσμένοι στην εκπομπή «Στο Δια Ταύτα» της Τασίας Κανελλοπούλου είναι οι «ειδικοί» για τον τουρισμό Αντώνης Παπανικολάου και Σταυρούλα Μπορέτου. Μια εκπομπή αφιερωμένη στα θέματα του τουρισμού καθώς ο κ. Παπανικολάου ασχολείται με εναλλακτικό τουρισμό και είναι ιδιοκτήτης ξενοδοχειακής μονάδας στα Τζίτζινα (Πρυτανείο), ενώ η κα. Μπορέτου είναι καθηγήτρια και ερευνήτρια για τον πολιτιστικό τουρισμό του Δήμου Σπάρτης.
Η
κα. Κανελλοπούλου αρχικά τόνισε πως παρά του ότι έχει καλέσει 2 ή 3
φορές τον πρόεδρο της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου Σπάρτης Χρήστο Αλεξάκο, το ίδιο και την σύμβουλο για θέματα τουρισμού της Περιφέρειας Πελοποννήσου, Ματούλα Μπελεγρή, εν τούτοις και οι δύο δεν έχουν ανταποκριθεί στην πρόσκληση, παρόλο που τους έχει τονιστεί και στους δύο από την παραγωγή, πως η εκπομπή μπορεί να γυριστεί όποια μέρα το επιθυμούν. Προφανώς αποφεύγουν να μιλήσουν για κάτι που τελικά ίσως δε γνωρίζουν, αλλιώς γιατί;
Στη σημερινή τώρα εκπομπή, ο κ. Παπανικολάου ως ένα παράδειγμα για νέους ανθρώπους να γυρίσουν πίσω στην ύπαιθρο και να αναπτύξουν δραστηριότητες καθώς ο ίδιος άφησε την Αθήνα για να γυρίσει, κινήθηκε από το μεράκι του και βίωσε τα επενδυτικά κίνητρα, λέει για την δουλειά αυτή πως πρέπει να δώσεις το συναίσθημά σου, και πως η καλύτερη διαφήμιση είναι ο πελάτης που θα φύγει ευχαριστημένος, αλλά «δεν μπορείς να μένεις ούτε χωρίς να πληρώσεις διαφήμιση, ούτε με τον ευχαριστημένο πελάτη μόνο, το 99% είναι ίντερνετ» και προτρέπει όλους να προλάβουν να προσαρμοστούν σε αυτούς τους κανόνες.
Ειδική αναφορά κάνει και σε ένα παλαιότερο γεγονός, όταν είχε βγει ένας τουριστικός οδηγός, ο οποίος δεν βγήκε ΠΟΤΕ ιντερνετικά και σχολιάζει: «Το λέω και το ξαναλέω και έχω πέσει από τον ουρανό, δεν γίνεται να μην έχω εγώ αυτό τον οδηγό της Σπάρτης και της Λακωνίας για να τον βγάλω και στο δικό μου site, δεν υπάρχει κάτι τέτοιο σαν υποδομή», ενώ προσθέτει πως δρόμοι και ίντερνετ είναι αυτά τα οποία θα εκτοξεύσουν τον τουρισμό. Αναφορικά με την επιχείρησή του και το τι προσφέρει για να μείνει ο πελάτης ευχαριστημένος απαντά: «Ένα μεγάλο σπίτι στο βουνό που έχουμε κάθε σαβ/κο γιορτή», και προσθέτει πως μέσα στον ξενώνα του Πρυτανείου πουλιούνται και τοπικά προϊόντα.
Παίρνοντας τον λόγο η κα. Μπορέτου εκμυστηρεύεται πως η καταγωγή της, ήταν ο σημαντικότερος ρόλος να ασχοληθεί με τον τουρισμό.
Η ίδια συμφωνεί με μια δήλωση τουριστικού πράκτορα της Αθήνας του κ. Χριστιανάκη, ο οποίος λέει ότι η Σπάρτη είναι κρανίου τόπος και μια επαρχιακή πόλη, όπου δεν έχει να δει ο τουρίστας τίποτα και πως προωθούν μόνο την Καστροπολιτεία του Μυστρά.
Έπειτα η κα. Μπορέτου κάνει ανάλυση της έρευνας και της κίνησης μουσείων και αρχαιολογικών χώρων της στατιστικής αρχής όπου σημειώνει μεταξύ άλλων: « Ντρεπόμαστε και μέσα από τα νούμερα καταλαβαίνουμε την επισκεψιμότητα της περιοχής μας, ο δικός μας ο Μυστράς δεν είχε να παράσχει νερό μέχρι πρότινος, ούτε τουαλέτες, είναι αστείο να μιλάμε για πολιτιστικό τουρισμό», ενώ όσον αφορά το Μουσείο Σπάρτης δηλώνει πως «είναι ανύπαρκτο, δεν υπάρχει πουθενά, αν και το αρχαιολογικό Μουσείο της Σπάρτης είναι το δεύτερο κτίριο με ελεύθερο το Ελληνικό Κράτος μετά το Αρχ. Μουσείο της Αθήνας».
Ένα επιπλέον πρόβλημα στη Σπάρτη που αναφέρει η κα. Μπορέτου είναι ο διερχόμενος τουρισμός, όπου για να καταπολεμηθεί θα πρέπει να έχει υποδομές. Κάποιοι από το Σπάρταθλον έμεναν στο Γύθειο γιατί δεν μπορούσαν να καλυφθούν εδώ όπως μας λέει η ίδια, ενώ τονίζει μεταξύ άλλων «δεν υπάρχει συντονισμός των εμπλεκόμενων φορέων, δηλαδή δεν ξέρουν τι κάνει ο καθένας, στα "μπαούλα" της περιοχής μας υπάρχουν ακατέργαστα διαμάντια, ο πολιτιστικός τουρίστας ζητά ολοκληρωμένη βίωση».
Σχετικά με τις διάφορες εκθέσεις που διαφημίζεται ο νομός μας, με παρέμβασή της, η κ. Κανελλοπούλου αναφέρει: «Δεν καταλαβαίνω γιατί όλοι οι θεσμικοί οι ντόπιοι τρέχουν στις διεθνείς εκθέσεις, ένα σωρό έξοδα, πάνε άνθρωποι οι οποίοι δεν ξέρουν τι κάνουν, τι μπορούν να κάνουν εκεί πέρα, αν μπορούν να πουλήσουν προϊόν γιατί είναι εκλεγμένοι δημοτικοί σύμβουλοι, περιφερειακοί σύμβουλοι κλπ., δεν είναι επαγγελματίες, ξοδεύουν χρήματα τσάμπα και βερεσέ. Δεν έχω καταλάβει τι πάνε και πουλάνε στο Βερολίνο η στη Philoxenia, ένα περιπτεράκι στο χάος του Βερολίνου είναι ικανό να κατακτήσει το Βερολίνο;», ενώ προσθέτοντας ο κ. Παπανικολάου για την διαφημιστική καμπάνια λέει πως πρέπει πριν από το περίπτερο και την έκθεση να έχουν γίνει όλες οι πολλές δουλειές από εξειδικευμένο κόσμο και απλά επικυρώνονται εκεί με ένα φλας...
Περισσότερες αλήθειες για τον τουρισμό στη Λακωνία, μπορείτε να παρακολουθήσετε στην παρακάτω εκπομπή.
--------------------------------------
Πηγή: apela.gr
--------------------------------------
Σχόλιο Σελίδας: Και εάν όντως τα νούμερα του τουριστικού ρεύματος προς Λακωνία είναι χαμηλά και εάν υποθέσουμε ότι βασιζόμαστε μόνον στην υπάρχουσα σίγουρη επικοινωνία με την Λακωνία και "ΑΔΙΑΦΟΡΗΣΟΥΜΕ" για την σύνδεση με Πειραιά, τότε ποια θα είναι τα νούμερα των τουριστών και ιδιαίτερα των ξένων για τα Κύθηρα ;;;;;
Ακόμη και βρέφη πιστεύω ότι μπορούν να απαντήσουν, εκτός ίσως από κάποιους "γραφικούς" που ακόμη μασάνε την τσίχλα τους και βρίσκονται στην δική τους νιρβάνα.....
Καλεσμένοι στην εκπομπή «Στο Δια Ταύτα» της Τασίας Κανελλοπούλου είναι οι «ειδικοί» για τον τουρισμό Αντώνης Παπανικολάου και Σταυρούλα Μπορέτου. Μια εκπομπή αφιερωμένη στα θέματα του τουρισμού καθώς ο κ. Παπανικολάου ασχολείται με εναλλακτικό τουρισμό και είναι ιδιοκτήτης ξενοδοχειακής μονάδας στα Τζίτζινα (Πρυτανείο), ενώ η κα. Μπορέτου είναι καθηγήτρια και ερευνήτρια για τον πολιτιστικό τουρισμό του Δήμου Σπάρτης.
Στη σημερινή τώρα εκπομπή, ο κ. Παπανικολάου ως ένα παράδειγμα για νέους ανθρώπους να γυρίσουν πίσω στην ύπαιθρο και να αναπτύξουν δραστηριότητες καθώς ο ίδιος άφησε την Αθήνα για να γυρίσει, κινήθηκε από το μεράκι του και βίωσε τα επενδυτικά κίνητρα, λέει για την δουλειά αυτή πως πρέπει να δώσεις το συναίσθημά σου, και πως η καλύτερη διαφήμιση είναι ο πελάτης που θα φύγει ευχαριστημένος, αλλά «δεν μπορείς να μένεις ούτε χωρίς να πληρώσεις διαφήμιση, ούτε με τον ευχαριστημένο πελάτη μόνο, το 99% είναι ίντερνετ» και προτρέπει όλους να προλάβουν να προσαρμοστούν σε αυτούς τους κανόνες.
Ειδική αναφορά κάνει και σε ένα παλαιότερο γεγονός, όταν είχε βγει ένας τουριστικός οδηγός, ο οποίος δεν βγήκε ΠΟΤΕ ιντερνετικά και σχολιάζει: «Το λέω και το ξαναλέω και έχω πέσει από τον ουρανό, δεν γίνεται να μην έχω εγώ αυτό τον οδηγό της Σπάρτης και της Λακωνίας για να τον βγάλω και στο δικό μου site, δεν υπάρχει κάτι τέτοιο σαν υποδομή», ενώ προσθέτει πως δρόμοι και ίντερνετ είναι αυτά τα οποία θα εκτοξεύσουν τον τουρισμό. Αναφορικά με την επιχείρησή του και το τι προσφέρει για να μείνει ο πελάτης ευχαριστημένος απαντά: «Ένα μεγάλο σπίτι στο βουνό που έχουμε κάθε σαβ/κο γιορτή», και προσθέτει πως μέσα στον ξενώνα του Πρυτανείου πουλιούνται και τοπικά προϊόντα.
Παίρνοντας τον λόγο η κα. Μπορέτου εκμυστηρεύεται πως η καταγωγή της, ήταν ο σημαντικότερος ρόλος να ασχοληθεί με τον τουρισμό.
Η ίδια συμφωνεί με μια δήλωση τουριστικού πράκτορα της Αθήνας του κ. Χριστιανάκη, ο οποίος λέει ότι η Σπάρτη είναι κρανίου τόπος και μια επαρχιακή πόλη, όπου δεν έχει να δει ο τουρίστας τίποτα και πως προωθούν μόνο την Καστροπολιτεία του Μυστρά.
Έπειτα η κα. Μπορέτου κάνει ανάλυση της έρευνας και της κίνησης μουσείων και αρχαιολογικών χώρων της στατιστικής αρχής όπου σημειώνει μεταξύ άλλων: « Ντρεπόμαστε και μέσα από τα νούμερα καταλαβαίνουμε την επισκεψιμότητα της περιοχής μας, ο δικός μας ο Μυστράς δεν είχε να παράσχει νερό μέχρι πρότινος, ούτε τουαλέτες, είναι αστείο να μιλάμε για πολιτιστικό τουρισμό», ενώ όσον αφορά το Μουσείο Σπάρτης δηλώνει πως «είναι ανύπαρκτο, δεν υπάρχει πουθενά, αν και το αρχαιολογικό Μουσείο της Σπάρτης είναι το δεύτερο κτίριο με ελεύθερο το Ελληνικό Κράτος μετά το Αρχ. Μουσείο της Αθήνας».
Ένα επιπλέον πρόβλημα στη Σπάρτη που αναφέρει η κα. Μπορέτου είναι ο διερχόμενος τουρισμός, όπου για να καταπολεμηθεί θα πρέπει να έχει υποδομές. Κάποιοι από το Σπάρταθλον έμεναν στο Γύθειο γιατί δεν μπορούσαν να καλυφθούν εδώ όπως μας λέει η ίδια, ενώ τονίζει μεταξύ άλλων «δεν υπάρχει συντονισμός των εμπλεκόμενων φορέων, δηλαδή δεν ξέρουν τι κάνει ο καθένας, στα "μπαούλα" της περιοχής μας υπάρχουν ακατέργαστα διαμάντια, ο πολιτιστικός τουρίστας ζητά ολοκληρωμένη βίωση».
Σχετικά με τις διάφορες εκθέσεις που διαφημίζεται ο νομός μας, με παρέμβασή της, η κ. Κανελλοπούλου αναφέρει: «Δεν καταλαβαίνω γιατί όλοι οι θεσμικοί οι ντόπιοι τρέχουν στις διεθνείς εκθέσεις, ένα σωρό έξοδα, πάνε άνθρωποι οι οποίοι δεν ξέρουν τι κάνουν, τι μπορούν να κάνουν εκεί πέρα, αν μπορούν να πουλήσουν προϊόν γιατί είναι εκλεγμένοι δημοτικοί σύμβουλοι, περιφερειακοί σύμβουλοι κλπ., δεν είναι επαγγελματίες, ξοδεύουν χρήματα τσάμπα και βερεσέ. Δεν έχω καταλάβει τι πάνε και πουλάνε στο Βερολίνο η στη Philoxenia, ένα περιπτεράκι στο χάος του Βερολίνου είναι ικανό να κατακτήσει το Βερολίνο;», ενώ προσθέτοντας ο κ. Παπανικολάου για την διαφημιστική καμπάνια λέει πως πρέπει πριν από το περίπτερο και την έκθεση να έχουν γίνει όλες οι πολλές δουλειές από εξειδικευμένο κόσμο και απλά επικυρώνονται εκεί με ένα φλας...
Περισσότερες αλήθειες για τον τουρισμό στη Λακωνία, μπορείτε να παρακολουθήσετε στην παρακάτω εκπομπή.
--------------------------------------
Πηγή: apela.gr
--------------------------------------
Σχόλιο Σελίδας: Και εάν όντως τα νούμερα του τουριστικού ρεύματος προς Λακωνία είναι χαμηλά και εάν υποθέσουμε ότι βασιζόμαστε μόνον στην υπάρχουσα σίγουρη επικοινωνία με την Λακωνία και "ΑΔΙΑΦΟΡΗΣΟΥΜΕ" για την σύνδεση με Πειραιά, τότε ποια θα είναι τα νούμερα των τουριστών και ιδιαίτερα των ξένων για τα Κύθηρα ;;;;;
Ακόμη και βρέφη πιστεύω ότι μπορούν να απαντήσουν, εκτός ίσως από κάποιους "γραφικούς" που ακόμη μασάνε την τσίχλα τους και βρίσκονται στην δική τους νιρβάνα.....
Αντώνης Λαμπρινίδης
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου