Σάββατο 4 Ιουνίου 2016

ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ.Με ελάχιστες αλλαγές η προκήρυξη για τις άγονες αεροπορικές γραμμές

Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δημοσίευσε σήμερα το νέο πλαίσιο αγόνων αεροπορικών γραμμών που θα ισχύσει από τον Οκτώβριο του 2016 μέχρι το 2020. Μετά τις σφοδρές αντιδράσεις όλων των Δημοτικών Αρχών στην αρχική πρόταση της 6ης Μαίου, ο Υπουργός προέβη σε ελάχιστες αλλαγές και κυρίως σε ομαδοποίηση των προορισμών με ασύνδετα όμως κριτήρια. 

 
Σύμφωνα με τη νέα διακήρυξη: Οι γραμμές Αθήνα - Αστυπάλαια, Ικαρία, Λέρος, Μήλος, ΚΥΘΗΡΑ, Νάξος, Κάρπαθος και Σκύρος επιδοτούνται ως άγονες αεροπορικές γραμμές με κατ΄ ελάχιστον:
- 3 πτήσεις την εβδομάδα για τους μήνες Νοέμβριο, Δεκέμβριο, Ιανουάριο, Φεβρουάριο, Μάρτιο και σύνολο 90 προσφερόμενων θέσεων ανά κατεύθυνση εβδομαδιαίως (η αρχική πρόταση της 6/5 ήταν για 2 πτήσεις)
- 4 πτήσεις την εβδομάδα για τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Οκτώβριο και σύνολο 120 προσφερόμενων θέσεων ανά κατεύθυνση εβδομαδιαίως (η αρχική πρόταση της 6/5 ήταν για 3 πτήσεις)
- 6 πτήσεις την εβδομάδα για τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο και σύνολο 180 προσφερόμενων θέσεων ανά κατεύθυνση εβδομαδιαιως (η αρχική πρόταση της 6/5 ήταν η ίδια, δηλαδή 6 πτήσεις)

Παράλληλα, διακόπτεται η επιδότηση της γραμμής Ζάκυνθος - Κύθηρα, λόγω χαμηλής (ουσιαστικά ανύπαρκτης) επιβατικής κίνησης, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ωστόσο διατηρείται η γραμμή των Επτανήσων μόνο μέχρι τη Ζάκυνθο και χωρίς επέκταση προς την Κρήτη όπως ήταν αρχικά.

Μετά τα ανωτέρω, γίνεται σαφές ότι - εφόσον ο διαγωνισμός είναι επιτυχής και υπάρξει ανάδοχος διότι οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για άρνηση των αεροπορικών εταιρειών να συμμετάσχουν λόγω των τεράστιων περικοπών - τα ελληνικά νησιά θα βιώσουν μια μεγάλη υποβάθμιση των μέχρι σήμερα υπαρχόντων αεροπορικών δρομολογίων και συνακόλουθα ένα σοβαρό πλήγμα στον τουρισμό τους. 

Καμία Δημοτική Αρχή δεν είναι ενάντια στον εξορθολογισμό των δημοσίων δαπανών, είναι σίγουρα κάτι που πρέπει να γίνει σε ΟΛΟ το φάσμα του δημοσίου τομέα (ας ελεγξει π.χ. κάποιος πόσα δαπανά το Υπουργείο Πολιτισμού σε μεταφορές αρχαίων και Logistics με συγκεκριμένη εταιρεία του χώρου), ωστόσο τα ελληνικά νησιά αρνούνται να πληρώσουν το τίμημα μιας πολυετούς λανθασμένης πολιτικής ασύστολης σπατάλης του δημοσίου χρήματος σε όλους τους τομείς. 

Μετά τις αποφάσεις αυτές, η Κυβέρνηση οφείλει άμεσα να δώσει γενναία αντισταθμίσματα στις νησιωτικές κοινωνίες προκειμένου να περιοριστούν οι δυσμενείς επιπτώσεις της συγκεκριμένης πολιτικής, που έχει δυστυχώς την σφραγίδα των μνημονίων και την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. 

Σε ό,τι αφορά στα Κύθηρα, μετά από μακρά επικοινωνία μου με τον αρμόδιο Υπουργό κ. Σπίρτζη, συμφωνήσαμε στο να υποβληθεί φάκελος προς την ΕΕ για την έγκριση της παροχής δημόσιας υπηρεσίας στην απευθείας σύνδεση Θεσσαλονίκης - Κυθήρων, που όπως είναι γνωστό για το φετινό καλοκαίρι θα εξυπηρετείται πλέον από 2 αεροπορικές εταιρείες. Ελπίζω ο Υπουργός να τηρήσει τη δέσμευσή του.
----------------------------------------------------------
Στράτος Χαρχαλάκης  Δήμαρχος Κυθήρων
----------------------------------------------------------

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου