Το 2016 αρχίσαμε με μια ομάδα 35 φοιτητών από πολλά Πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας όπως το Αιγαίου, ΕΚΠΑ, Κρήτης, και δομήσαμε το 1ο Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, (Y.E.S). Το τελευταίο πήγε αρκετά καλά και έτσι το 2017 ο Δήμος Κυθήρων μας ζήτησε να ξανά κάνουμε κάτι αντίστοιχο το καλοκαίρι του 2017. Έτσι προσπαθήσαμε να το κάνουμε ακόμη καλύτερο και κατ’ αυτό τον τρόπο μετονομάστηκε σε 1ο Θερινό Σχολείο Περιβαλλοντικών Επιστημών. Το ίδιο θα γίνει και φέτος (2018) με μια διαφοροποίηση τόσο στην δομή όσο και στον τρόπο εκτέλεσης του προγράμματος. Έτσι το 2018 θα ονομαστεί σε 2ο Θερινό Σχολείο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αγωγής και Επικοινωνίας. Στόχος του προγράμματος και των Θερινών Σχολείων είναι η προώθηση Υπεύθυνης Περιβαλλοντικής Συμπεριφοράς. Αυτό αποσκοπεί στην ενεργό συμμετοχή των συμμετεχόντων και των γενικών πολιτών στην λήψη αποφάσεων σε θέματα που άπτονται της ποιότητας του περιβάλλοντος. Η δομή των Θερινών σχολείο είναι η παρακάτω: Το πρωί όλοι οι φοιτητές παρακολουθούν μια σειρά απο Πανεπιστημικού επιπέδου διαλέξεις, με θέματα σχετικά με τις βασικές αρχές των περιβαλλοντικών επιστημών. Τα θέματα τα οποία θα διδαχθούν τα παιδιά είναι: 1. Περιβαλλον και οικοσυστημικές λειτουργίες 2. Βιογεωχημικοί κύκλοι και η συμαντικότητα τους 3. Κλιματική Αλλαγή 4. Ρύπανση ( Εδάφους, αέρος και ύδατος ) & Μόλυνση 5. Όξινη Βροχή 6. Φαινόμενο Ευτροφισμού 7. Εξασθαίνιση στοιβάδας του όζοντος 8. Φαινόμενο Θερμοκηπίου 9. Οικολογία και πολυεπιστήμη 10.Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Επικοινωνία Με το που τελειώνει κάθε μέρα η πρωινή διδασκαλία οι φοιτητές πηγαίνουν στα πόστα τα οποία τους έχουν δωθεί. Τα πόστα αυτά είναι τα WorkShops τα οποία θα γίνονται σε όλη την διάρκεια του προγράμματος σε καθημερινή βάση. 1. Περιβαλλοντική Κατασκήνωση, απασχόληση των παιδιών των τουριστών και των ντόπιων. Θα απασχολούνται με δραστηριότητες όπως ζωγραφικής και κατασκευές, με παρουσιασεις από φοιτητές με θέματα που άπτωνται των περιβαλλοντικών ζητημάτων. Και με τραγούδια και παιχνίδια που θα βγάλουν εκείνη την ώρα με τους αντίστοιχους υπεύθυνους της εκάστοτε βάρδιας. 2. Καθαρισμός παραλίας από σκουπίδια. 3. Καμπάνια ευαισθητοποίησης και Διαμοιρασμός χάρτινων σταχτοδοχείων στους παραθεριστές και ενημέρωση των τουριστών τόσο για το πρόγραμμα όσο και για το περιβάλλον 4. Καθαρισμός της ράμπας των αναπήρων και των ξύλινων deck που έχουν τοποθετηθεί κάτω απο τα ντουζ. 5. Περιβαλλοντικό Περίπτερο όπου θα προωθούμε τόσο το πρόγραμμα και τις δράσεις αυτού όσο και τις όμορφες παραλίες και γωνιές του νησιού μας. 6. Αφισοκόλληση ενημερωτικών δελτίων που θα μας έχουν δοθεί από οργανισμούς και ομάδες όπως helmepa σχετικά με την διάσωση του περιβάλλοντος. 7. Αλλαγή σακκούλων πλαστικών στα τοποθετημένα τενεκεδάκια στην παραλία του Καψαλιού. 8. Social Media Team: Θα έχουμε αυτή την ομάδα όπου θα δημιουργήσει λογαριασμούς σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την καλύτερη και άμεση ενημέρωση του κοινού. 9. 9. Πανεπιστημιακή Έρευνα με στόχο την Καταγραφή απορριμάτων παράκτιας διαχείρισης για την διεξαγωγή έρευνας η οποία θα δημοσιευθεί σε παγκόσμιο συνέδριο το οποίο θα γίνει στην Νάξο 2018. Στην συνέχεια θα έχουμε το δεύτερο και τελευταίο μέρος της κάθε ημέρας του σχολείου στο οποίο οι φοιτητές θα πρέπει να τοποθετηθούν πάλι στις αντίστοιχες θέσεις που θα τους έχουν δωθεί απο τον υπεύθυνο που θα ασχολείται με την δημιουργία των βάρδιων. Θα είναι δηλαδή η συνέχιση των δραστηριοτήτων που έγιναν το πρωί εκτός από το workshop της Περιβαλλοντικής Κατασκήνωσης. Όλες οι άλλες θα υλοποιούνται κανονικά για δεύτερη φορά μέσα στην ίδια μέρα. Κλείνοντας, με το δεύτερο και τελευταίο κομμάτι εκπαίδευσης των φοιτητών και των εθελοντών μας για το καλοκαιρινό σχολείο. Σε αυτό το κομμάτι της εκπαίδευσης θα κάνουν μαθήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης τόσο από εμένα, όσο και από άτομα που θα μιλήσουν και θα πουν τα δικά τους πεδία μελέτης. Παραπάνω λοιπόν καταγράφηκε όλη η δομή και ο σκοπός τους φετινού θερινού σχολείου. Έγινε μια αναλυτική καταγραφή του τι θα περιλαβάνει κάθε εργαστήριο και κάθε πανεπιστημιακή διάλεξη. Να προσθέσω ότι θα έχουμε να προβάλουμε και ένα βίντεο που τα δίνει όλα εικονικά απλά δεν το έχουμε ακόμη τελείωσει. Θα το έχουμε έκπληξη (θα προβληθεί σε εσάς πρώτη φόρα), όταν έρθουμε. Υπεύθυνος Θερινού Σχολείου και Περιβαλλοντικού Προγράμματος Κύθηρα 2018 PhD candidate – Πολυτεχνείο Πατρών Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων, Αγρίνιο PhD Candidate – Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Τμήμα Γεωγραφίας MSc. Νομικός Περιβάλλοντος και Διατήρησης Βιποικιλότητας BSc: Περιβαλλοντολόγος και Περιβαλλοντικός Εκπαιδευτής 6985783607 Ευστάθιος Λούπας efsta9412@gmail.com
Παρασκευή 3 Αυγούστου 2018
ΚΥΘΗΡΑ.2ο Θερινό Σχολείο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αγωγής και Επικοινωνίας.
Το 2016 αρχίσαμε με μια ομάδα 35 φοιτητών από πολλά Πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας όπως το Αιγαίου, ΕΚΠΑ, Κρήτης, και δομήσαμε το 1ο Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, (Y.E.S). Το τελευταίο πήγε αρκετά καλά και έτσι το 2017 ο Δήμος Κυθήρων μας ζήτησε να ξανά κάνουμε κάτι αντίστοιχο το καλοκαίρι του 2017. Έτσι προσπαθήσαμε να το κάνουμε ακόμη καλύτερο και κατ’ αυτό τον τρόπο μετονομάστηκε σε 1ο Θερινό Σχολείο Περιβαλλοντικών Επιστημών. Το ίδιο θα γίνει και φέτος (2018) με μια διαφοροποίηση τόσο στην δομή όσο και στον τρόπο εκτέλεσης του προγράμματος. Έτσι το 2018 θα ονομαστεί σε 2ο Θερινό Σχολείο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αγωγής και Επικοινωνίας. Στόχος του προγράμματος και των Θερινών Σχολείων είναι η προώθηση Υπεύθυνης Περιβαλλοντικής Συμπεριφοράς. Αυτό αποσκοπεί στην ενεργό συμμετοχή των συμμετεχόντων και των γενικών πολιτών στην λήψη αποφάσεων σε θέματα που άπτονται της ποιότητας του περιβάλλοντος. Η δομή των Θερινών σχολείο είναι η παρακάτω: Το πρωί όλοι οι φοιτητές παρακολουθούν μια σειρά απο Πανεπιστημικού επιπέδου διαλέξεις, με θέματα σχετικά με τις βασικές αρχές των περιβαλλοντικών επιστημών. Τα θέματα τα οποία θα διδαχθούν τα παιδιά είναι: 1. Περιβαλλον και οικοσυστημικές λειτουργίες 2. Βιογεωχημικοί κύκλοι και η συμαντικότητα τους 3. Κλιματική Αλλαγή 4. Ρύπανση ( Εδάφους, αέρος και ύδατος ) & Μόλυνση 5. Όξινη Βροχή 6. Φαινόμενο Ευτροφισμού 7. Εξασθαίνιση στοιβάδας του όζοντος 8. Φαινόμενο Θερμοκηπίου 9. Οικολογία και πολυεπιστήμη 10.Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Επικοινωνία Με το που τελειώνει κάθε μέρα η πρωινή διδασκαλία οι φοιτητές πηγαίνουν στα πόστα τα οποία τους έχουν δωθεί. Τα πόστα αυτά είναι τα WorkShops τα οποία θα γίνονται σε όλη την διάρκεια του προγράμματος σε καθημερινή βάση. 1. Περιβαλλοντική Κατασκήνωση, απασχόληση των παιδιών των τουριστών και των ντόπιων. Θα απασχολούνται με δραστηριότητες όπως ζωγραφικής και κατασκευές, με παρουσιασεις από φοιτητές με θέματα που άπτωνται των περιβαλλοντικών ζητημάτων. Και με τραγούδια και παιχνίδια που θα βγάλουν εκείνη την ώρα με τους αντίστοιχους υπεύθυνους της εκάστοτε βάρδιας. 2. Καθαρισμός παραλίας από σκουπίδια. 3. Καμπάνια ευαισθητοποίησης και Διαμοιρασμός χάρτινων σταχτοδοχείων στους παραθεριστές και ενημέρωση των τουριστών τόσο για το πρόγραμμα όσο και για το περιβάλλον 4. Καθαρισμός της ράμπας των αναπήρων και των ξύλινων deck που έχουν τοποθετηθεί κάτω απο τα ντουζ. 5. Περιβαλλοντικό Περίπτερο όπου θα προωθούμε τόσο το πρόγραμμα και τις δράσεις αυτού όσο και τις όμορφες παραλίες και γωνιές του νησιού μας. 6. Αφισοκόλληση ενημερωτικών δελτίων που θα μας έχουν δοθεί από οργανισμούς και ομάδες όπως helmepa σχετικά με την διάσωση του περιβάλλοντος. 7. Αλλαγή σακκούλων πλαστικών στα τοποθετημένα τενεκεδάκια στην παραλία του Καψαλιού. 8. Social Media Team: Θα έχουμε αυτή την ομάδα όπου θα δημιουργήσει λογαριασμούς σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την καλύτερη και άμεση ενημέρωση του κοινού. 9. 9. Πανεπιστημιακή Έρευνα με στόχο την Καταγραφή απορριμάτων παράκτιας διαχείρισης για την διεξαγωγή έρευνας η οποία θα δημοσιευθεί σε παγκόσμιο συνέδριο το οποίο θα γίνει στην Νάξο 2018. Στην συνέχεια θα έχουμε το δεύτερο και τελευταίο μέρος της κάθε ημέρας του σχολείου στο οποίο οι φοιτητές θα πρέπει να τοποθετηθούν πάλι στις αντίστοιχες θέσεις που θα τους έχουν δωθεί απο τον υπεύθυνο που θα ασχολείται με την δημιουργία των βάρδιων. Θα είναι δηλαδή η συνέχιση των δραστηριοτήτων που έγιναν το πρωί εκτός από το workshop της Περιβαλλοντικής Κατασκήνωσης. Όλες οι άλλες θα υλοποιούνται κανονικά για δεύτερη φορά μέσα στην ίδια μέρα. Κλείνοντας, με το δεύτερο και τελευταίο κομμάτι εκπαίδευσης των φοιτητών και των εθελοντών μας για το καλοκαιρινό σχολείο. Σε αυτό το κομμάτι της εκπαίδευσης θα κάνουν μαθήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης τόσο από εμένα, όσο και από άτομα που θα μιλήσουν και θα πουν τα δικά τους πεδία μελέτης. Παραπάνω λοιπόν καταγράφηκε όλη η δομή και ο σκοπός τους φετινού θερινού σχολείου. Έγινε μια αναλυτική καταγραφή του τι θα περιλαβάνει κάθε εργαστήριο και κάθε πανεπιστημιακή διάλεξη. Να προσθέσω ότι θα έχουμε να προβάλουμε και ένα βίντεο που τα δίνει όλα εικονικά απλά δεν το έχουμε ακόμη τελείωσει. Θα το έχουμε έκπληξη (θα προβληθεί σε εσάς πρώτη φόρα), όταν έρθουμε. Υπεύθυνος Θερινού Σχολείου και Περιβαλλοντικού Προγράμματος Κύθηρα 2018 PhD candidate – Πολυτεχνείο Πατρών Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων, Αγρίνιο PhD Candidate – Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Τμήμα Γεωγραφίας MSc. Νομικός Περιβάλλοντος και Διατήρησης Βιποικιλότητας BSc: Περιβαλλοντολόγος και Περιβαλλοντικός Εκπαιδευτής 6985783607 Ευστάθιος Λούπας efsta9412@gmail.com
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου