Δευτέρα 4 Μαρτίου 2019

ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ.Δεν πρόκειται να συναινέσουμε στην καταδίκη της πόλης του Πειραιά

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΔ , Α΄ΠΕΙΡΑΙΩΣ & ΝΗΣΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Δευτέρα, 4 Μαρτίου 2019


Δεν πρόκειται να συναινέσουμε στην καταδίκη της πόλης του Πειραιά

Ο Βουλευτής της ΝΔ Α’ Πειραιώς & Νήσων και αναπληρωτής Τομεάρχης Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Κώστας Κατσαφάδος, την πρόθεση της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Πολιτισμού να κηρύξει τον Πειραιά ως συνολικό αρχαιολογικό χώρο, δήλωσε:
«Για άλλη μια φορά η κυβέρνηση αγνοεί προκλητικά τους φορείς και τους θεσμούς της πόλης. Αποφάσισε και διέταξε, χωρίς κανέναν διάλογο, να χαρακτηρίσει την πόλη, συνολικά, ως αρχαιολογικό χώρο, καταδικάζοντάς την σε αργό θάνατο. Καμία επένδυση, κανένα αναπτυξιακό έργο, καμία αξιοποίηση περιουσίας των πολιτών δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί, εάν γίνει πράξη αυτό το σχέδιο, που αποφασίστηκε στα κρυφά και για λόγους ιδεοληψίας. Να γνωρίζουν ότι δεν πρόκειται να συναινέσουμε στην καταδίκη της πόλης του Πειραιά. Ήδη κατέθεσα σχετική Ερώτηση στο Κοινοβούλιο και θα στηρίξω με κάθε τρόπο τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου της πόλης και όλων των θεσμικών οργάνων».
Ο Βουλευτής Πειραιά στην Ερώτησή του ρωτά την αρμόδια Υπουργό:
1. Ποια είναι η αναγκαιότητα και ο σκοπός της κήρυξης /οριοθέτησης του χώρου, δεδομένου ότι στην περιοχή των δήμων υφίστανται ήδη κηρυγμένοι αρχαιολογικοί χώροι και μνημεία όλων των περιόδων και επομένως το ΥΠΠΟΑ ήδη έχει τη θεσμική αρμοδιότητα να ασκεί προληπτικό έλεγχο σε όλες τις εργασίες σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 10 του νόμου 3028/ 2002;
2. Ποια είναι τα αναμενόμενα οφέλη στην οικονομική κοινωνική πολιτιστική και τουριστική ζωή της πόλης;
3. Ποια νέα ανασκαφικά ή άλλα δεδομένα προέκυψαν το τελευταίο διάστημα, ώστε να δικαιολογούν την κήρυξη ως αρχαιολογικού χώρου μιας περιοχής με έκταση περίπου 11.500 στρεμμάτων;
4. Υπάρχει τοπογραφικό διάγραμμα, όπως προβλέπεται από το άρθρο 12 παρ. 1 του νόμου 3028/2002; Στο εν λόγω διάγραμμα σημειώνονται ή πιθανολογούνται νέα αρχαιολογικά δεδομένα;
5. Στην περιοχή του Δήμου Πειραιά υφίστανται ήδη πάνω από 100 νεότερα μνημεία τα περισσότερα εκ των οποίων σε ερειπιώδη κατάσταση. Πώς το ΥΠΠΟΑ, ενώ αδυνατεί να παρέμβει για να διευθετήσει το θέμα των νεότερων μνημείων (ετοιμορροπία, απαλλοτριώσεις κτλ) διευρύνει και ενισχύει το καθεστώς αυστηρής προστασίας;
6. Τι πρόκειται να γίνει με δεκάδες χρήσεις που δεν μπορούν να συνεχίσουν να υφίστανται και να ασκούνται; Θα περάσουμε σε μία γκρίζα ζώνη ελαστικής ερμηνείας του νόμου ή θα τεθεί ζήτημα απομάκρυνσης, αφού δεν θα είναι συμβατές με το χαρακτήρα του αρχαιολογικού χώρου;

Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης:
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
(Αρ. πρωτ. 6152/4.3.2019)

Προς: Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού
Θέμα: Επικείμενη κήρυξη – οριοθέτηση ως αρχαιολογικού χώρου περιοχής των Δήμων Πειραιά και Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Π.Ε. Πειραιώς , Περιφέρειας Αττικής.
Με το υπ΄αριθμ.πρωτ.4581/26.10.2018 έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς, Διεύθυνση Προϊστορικών και κλασικών αρχαιοτήτων, τμήμα Αρχαιολογικών χώρων Μνημείων και Αρχαιολογικής έρευνας, ζητήθηκε η γνώμη των εμπλεκομένων φορέων για την πρόθεση του Υπουργείου για την κήρυξη – οριοθέτηση ως αρχαιολογικού χώρου περιοχής των Δήμων Πειραιά και Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Π.Ε. Πειραιώς εντός δύο μηνών από τη λήψη.
Το παραπάνω έγγραφο αποτελεί «ρηματική διακήρυξη» χωρίς να υπάρχει πέραν του χάρτη του διαγράμματος κανένα απολύτως άλλο στοιχείο και κυρίως ποιος είναι ο σκοπός της κήρυξης και ποιες ανάγκες καλείται να καλύψει.
Με το υπ΄αριθ Πρωτ 66097/10496/17.12.2018/ έγγραφο της Δ/νσης Υπηρεσίας Δόμησης & ΓΠΣ, ο Δήμος Πειραιά, παρά του ότι δεν είχε κανένα απολύτως στοιχείο, απέστειλε κατόπιν συνεργασίας και με την Αντιπεριφέρεια Αττικής τις απόψεις του, επί της επικείμενης κήρυξης της περιοχής ως αρχαιολογικού χώρου της Περιοχής του Δήμου Πειραιά στο σύνολό του. Σύμφωνα με αυτές είναι αναφέρει πως είναι εξαιρετικά δύσκολο να εφαρμοστεί και είναι ανακόλουθο με την έννοια της προστασίας που αποσκοπεί ο χαρακτηρισμός. Για τον λόγο αυτό ο Δήμος Πειραιά είναι κάθετα αντίθετος με την κήρυξη της περιοχής ως αρχαιολογικός χώρος.
Επειδή η παρέμβαση που προτείνεται είναι καίρια και ζωτικής σημασίας για την περιοχή καθόσον η υλοποίηση της, σε πλήρη εφαρμογή του νόμου, θα δημιουργήσει ανυπέρβλητα εμπόδια στην ανάπτυξη της περιοχής και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνει χωρίς εξαντλητική διερεύνηση,
Επειδή υπάρχει έλλειψη στοιχείων, καθώς απαιτείται απάντηση σε ένα ζωτικότατο θέμα που θα επηρεάσει καίρια την ευρύτερη περιοχή και θα πρέπει να προηγηθεί λεπτομερής ενημέρωση των επί των προθέσεών του Υπουργείου, με συμμετοχή όλων των φορέων, της περιφέρειας των δήμων που επηρεάζει και ακολούθως διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους και επηρεαζόμενους φορείς για το καλό της περιοχής
Επειδή μεγάλο τμήμα της απεικονιζόμενης έκτασης αφορά περιοχές εντός σχεδίου πόλεως, οι οποίες είναι δομημένες,
Επειδή ο χαρακτηρισμός θα επιφέρει νέες καθυστερήσεις, κόστη και επιβαρύνσεις στους ιδιοκτήτες στην εκτέλεση δημοσίων έργων, αφού ακόμα και μία επισκευή δικτύων κοινής ωφέλειας ή μιας παιδικής Χαράς θα προϋποθέτει τη χρονοβόρα έγκριση του ΥΠΠΟΑ,
Επειδή ένα τμήμα της πόλης του Δήμου Πειραιά έχει ήδη χαρακτηριστεί ως παραδοσιακό (ΦΕΚ 410/Δ/1982) από το ΥΠΕΝ, κατά συνέπεια θα υπάρχουν περιοχές και μνημεία που θα προστατεύονται με «διπλές κηρύξεις» και θα καθιστούν ακόμα πιο περίπλοκη την όποια παρέμβαση- αποκατάσταση- επανάχρηση.
Επειδή οι ενάλιοι χώροι έχουν περιορισμούς ως προς την αλιεία, την αγκυροβόλια, τα λιμενικά έργα κτλ, με δεδομένα τα σημερινά χαρακτηριστικά του λιμανιού, ο χαρακτηρισμός των περιοχών ως εναέριων αρχαιολογικών χώρων, πρόκειται να επηρεάσει τραγικά την υφιστάμενη κατάσταση,
Επειδή ένας τέτοιος χαρακτηρισμός πρόκειται να καταδικάσει κάθε επενδυτικό και αναπτυξιακό σχέδιο στο πρώτο λιμάνι της χώρας,
Ερωτάται η κα Υπουργός:
1. Ποια είναι η αναγκαιότητα και ο σκοπός της κήρυξης /οριοθέτησης του χώρου, δεδομένου ότι στην περιοχή των δήμων υφίστανται ήδη κηρυγμένοι αρχαιολογικοί χώροι και μνημεία όλων των περιόδων και επομένως το ΥΠΠΟΑ ήδη έχει τη θεσμική αρμοδιότητα να ασκεί προληπτικό έλεγχο σε όλες τις εργασίες σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 10 του νόμου 3028/ 2002;
2. Ποια είναι τα αναμενόμενα οφέλη στην οικονομική κοινωνική πολιτιστική και τουριστική ζωή της πόλης;
3. Ποια νέα ανασκαφικά ή άλλα δεδομένα προέκυψαν το τελευταίο διάστημα, ώστε να δικαιολογούν την κήρυξη ως αρχαιολογικού χώρου μιας περιοχής με έκταση περίπου 11.500 στρεμμάτων;
4. Υπάρχει τοπογραφικό διάγραμμα, όπως προβλέπεται από το άρθρο 12 παρ. 1 του νόμου 3028/2002; Στο εν λόγω διάγραμμα σημειώνονται ή πιθανολογούνται νέα αρχαιολογικά δεδομένα;
5. Στην περιοχή του Δήμου Πειραιά υφίστανται ήδη πάνω από 100 νεότερα μνημεία τα περισσότερα εκ των οποίων σε ερειπιώδη κατάσταση. Πώς το ΥΠΠΟΑ, ενώ αδυνατεί να παρέμβει για να διευθετήσει το θέμα των νεότερων μνημείων (ετοιμορροπία, απαλλοτριώσεις κτλ) διευρύνει και ενισχύει το καθεστώς αυστηρής προστασίας;
6. Τι πρόκειται να γίνει με δεκάδες χρήσεις που δεν μπορούν να συνεχίσουν να υφίστανται και να ασκούνται; Θα περάσουμε σε μία γκρίζα ζώνη ελαστικής ερμηνείας του νόμου ή θα τεθεί ζήτημα απομάκρυνσης, αφού δεν θα είναι συμβατές με το χαρακτήρα του αρχαιολογικού χώρου;
Ο Ερωτών Βουλευτής Πειραιάς, 4 Μαρτίου 2019
Κώστας Κατσαφάδος
Βουλευτής Α’ Πειραιώς & Νήσων

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου