Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2020

«Κατάθεση Ερώτησης για το ετοιμόρροπο κτίριο που απειλεί τη λειτουργία του ΤΡΑΜ στον Πειραιά»


ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΩΛΑΚΟΣ
Βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων-ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Πειραιάς, 07/02/2020
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 

«Κατάθεση Ερώτησης για το ετοιμόρροπο κτίριο που απειλεί τη λειτουργία του ΤΡΑΜ στον Πειραιά»

Ο Βουλευτής Α' Πειραιώς και Νήσων Νικόλαος Μανωλάκος, κατέθεσε σήμερα 07/02/2020 Ερώτηση, στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου, με θέμα το «Ετοιμόρροπο κτίριο που απειλεί τη λειτουργία του ΤΡΑΜ στον Πειραιά».

Στην ερώτηση που απευθύνεται τόσο στην Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού όσο στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μεταξύ άλλων, ο Βουλευτής, ζητά τους λόγους της καθυστέρησης αλλά και το χρονοδιάγραμμα της αποκατάστασης της στατικότητας του κτιρίου.

Το εν λόγω κτίριο, το οποίο βρίσκεται στη συμβολή των οδών Ομηρίδου Σκυλίτση και Δεληγιώργη, δεν απασχολεί πρώτη φορά τον κόσμο του Πειραιά. Ο ισχυρός σεισμός που έλαβε χώρα τον περασμένο Ιούλιο μάλιστα, προκάλεσε σοβαρές ζημιές στο κτήριο με τμήματα της πρόσοψής του να πέφτουν πάνω στις γραμμές του ΤΡΑΜ ενώ, μόλις τον περασμένο Ιανουάριο, ξέσπασε φωτιά στο εσωτερικό του παλιού εργοστασίου που στοίχισε μάλιστα τη ζωή σε τρίχρονο κορίτσι, γεγονός που επιβάρυνε ακόμα περισσότερο τα προβλήματα στατικότητάς του.

Το πρόβλημα που προέκυψε με το ενδεχόμενο κατάρρευσης του παλιού κτιρίου, αποτελεί ένα ακόμα από τα εμπόδια της επέκτασης του ΤΡΑΜ προς τον Πειραιά, που δυσκολεύουν και καθυστερούν την ολοκλήρωση του έργου.

Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης

Σύμφωνα με δημοσιεύματα ένα νέο εμπόδιο έρχεται να προστεθεί στην ήδη ατελείωτη λίστα των εμποδίων που απειλούν ή καθυστερούν τα έργα του ΤΡΑΜ στον Πειραιά, με τις γνωστές σε όλους μας συνέπειες για την περιοχή. Ένα διατηρητέο και επικίνδυνα ετοιμόρροπο κτίριο στη συμβολή των οδών Ομηρίδου Σκυλίτση και Δεληγιώργη, απειλεί αυτή τη φορά να τινάξει στον αέρα τη λειτουργία της επέκτασης του ΤΡΑΜ προς τον Πειραιά.

Ενώ, τα δοκιμαστικά δρομολόγια για τη λειτουργία των 12 νέων σταθμών στον Πειραιά έχουν ολοκληρωθεί εδώ και αρκετές ημέρες, η παράδοση του έργου, το οποίο κόστισε 61,5 εκατομμύρια ευρώ, δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί αν πρώτα δεν ξεκινήσουν και δεν ολοκληρωθούν με τη σειρά τους, οι εργασίες για την αποκατάσταση των σοβαρών προβλημάτων στατικότητας του κτιρίου που βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από τις γραμμές του ΤΡΑΜ.

Πρόκειται για ένα παλιό εργοστάσιο υφαντουργίας, το οποίο έχει χαρακτηριστεί ως διατηρητέο κτήριο από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεοτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ) του Υπουργείου Πολιτισμού.

Ο ισχυρός σεισμός που έλαβε χώρα τον περασμένο Ιούλιο μάλιστα, προκάλεσε σοβαρές ζημιές στο κτήριο, με τμήματα της πρόσοψής του να πέφτουν πάνω στις γραμμές του ΤΡΑΜ ενώ, μόλις τον περασμένο Ιανουάριο, ξέσπασε φωτιά στο εσωτερικό του παλιού εργοστασίου, γεγονός που επιβάρυνε ακόμα περισσότερο τα προβλήματα στατικότητάς του.

Από τη φωτιά αυτή μάλιστα, έχασε τη ζωή του ένα μικρό κορίτσι ηλικίας τριών ετών. Το εγκαταλελειμμένο κτίριο ανήκει σε ιδιωτική εταιρεία η οποία ωστόσο όπως ισχυρίζεται, δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να προβεί στις απαραίτητες εργασίες προκειμένου να αποκατασταθεί το κτήριο.

Το έργο του ΤΡΑΜ στον Πειραιά έχει ξεκινήσει ήδη από το 2014 ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί προκαλώντας κυκλοφοριακό χάος στον Πειραιά, αλλά και προβλήματα στους επιχειρηματίες της περιοχής. Το πρόβλημα που προέκυψε με το ενδεχόμενο κατάρρευσης του παλιού κτιρίου, αποτελεί ένα από τα πολλά εμπόδια της επέκτασης του ΤΡΑΜ προς τον Πειραιά που δυσκολεύουν και καθυστερούν την ολοκλήρωση του έργου.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάσθε κ. Υπουργέ:

· Απειλείται πράγματι η λειτουργία του ΤΡΑΜ από το ετοιμόρροπο κτίριο που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Ομηρίδου Σκυλίτση και Δεληγιώργη;
· Σε τι ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, προκειμένου να ξεπεραστεί το ενδεχόμενο της κατάρρευσης του κτιρίου, το οποίο αποτελεί ένα νέο ακόμα εμπόδιο που καθυστερεί την επέκταση του ΤΡΑΜ στον Πειραιά;
· Ποιος έχει την ευθύνη για την αποκατάσταση της στατικότητας του διατηρητέου κτηρίου;
· Πότε προγραμματίζεται η έναρξη των απαραίτητων μελετών και εργασιών, προκειμένου να γίνουν οι παρεμβάσεις που απαιτούνται για την ενίσχυση της δομής του παλιού εργοστασίου, δεδομένου μάλιστα ότι ακόμα και για την μικρότερη παρέμβαση στο διατηρητέο κτίριο, θα πρέπει πρώτα να υπάρξει γνωμοδότηση του ΚΣΝΜ;
· Για ποιο λόγο δεν έχουν ήδη προβλεφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα αποκατάστασης, ειδικά μετά και το σεισμό του περασμένου Ιουλίου αλλά και τη πυρκαγιά που ξέσπασε τον Ιανουάριο, κατά την οποία μάλιστα έχασε τη ζωή του ένα μικρό παιδί; 




Ο Ερωτών Βουλευτής,




Νικόλαος Μανωλάκος,
Βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων Ν.Δ.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου