Ένα αποτυχημένο παγκοσμίως «υβριδικό» μοντέλο επιχειρεί να εισάγει ο νόμος για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς»
Στη συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής με θέμα τη συζήτηση και ψήφιση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «Αγροτικοί Συνεταιρισμοί και άλλες διατάξεις», αναφέρθηκα στην εποχή που οι συνεταιρισμοί στην Ευρώπη έχουν ουσιαστικό και παρεμβατικό ρόλο, αλλά στη χώρα μας, το εισόδημα των αγροτών και των κτηνοτρόφων μειώνεται δραματικά, η τιμή πώλησης πολλών αγροτικών προϊόντων βρίσκεται κάτω από το κόστος και συνεχώς καταρρέει, όπως το ελαιόλαδο, και που οι μεμονωμένοι παραγωγοί είναι περισσότερο ευάλωτοι στις πιέσεις των μεγάλων επιχειρήσεων που ελέγχουν το λιανεμπόριο και τη διανομή.
Σε αυτήν την εποχή στη χώρα μας, προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε αυτά τα
βασικά προβλήματα εισάγοντας σε έναν νόμο για τους συνεταιρισμούς
διατάξεις περί κεφαλαιουχικών εταιρειών σε ένα υβριδικό μοντέλο, που
όπου και αν εφαρμόστηκε παγκοσμίως απέτυχε. Αυτό το είπαν όλοι οι
συνεταιριστές, όλοι οι φορείς, επιστημονικοί και διεθνείς, που
συμμετείχαν!
Δεν ακούμε τα πετυχημένα παραδείγματα των συνεταιρισμών που έχουν να μας πουν πώς βρέθηκαν στην ηγετική θέση που βρέθηκαν εδώ στην Ελλάδα, μέσα στα δεδομένα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της χώρας μας.
Η αναγκαιότητα αυτού του νόμου ήταν για τη σύνδεση της αγοράς με τους συνεταιρισμούς, η πρόσβαση των συνεταιρισμών στην αγορά, αυτό έχει ήδη λυθεί.
Μεικτές εταιρίες μεταξύ συνεταιρισμών και ανωνύμων εταιρειών προβλέπονται δημιουργώντας ένα άλλο σχήμα έξω από τον συνεταιρισμό ακριβώς για να γίνει αυτή η σύνδεση την οποία θα επιθυμούσαν οι συνεταιρισμοί.
Αν η αναγκαιότητα είναι η ρευστότητα και μόνο, ο προηγούμενος νόμος, ο ν. 4384 λειτούργησε με τις προαιρετικές μερίδες. Το ακούσατε από τους φορείς και μάλιστα από τον Πρόεδρο της νέας ΠΑΣΕΓΕΣ και Πρόεδρο του Συνεταιρισμού Καλαβρύτων ότι εκεί, περίπου όσα είναι τα μέλη άλλα τόσα είναι οι επενδυτές με προαιρετικές μερίδες που συμβάλουν στη στήριξη του κεφαλαίου του συνεταιρισμού.
Υπάρχει μια σειρά από άλλες λύσεις ρευστότητας, ιδιαίτερα μετά τη κρίση και το ξεπούλημα της Αγροτικής Τράπεζας, οι οποίες δεν επηρεάζουν τις βασικές αρχές των συνεταιρισμών και δεν εδράζονται σε ένα αποτυχημένο μοντέλο.
Δεν ακούμε τα πετυχημένα παραδείγματα των συνεταιρισμών που έχουν να μας πουν πώς βρέθηκαν στην ηγετική θέση που βρέθηκαν εδώ στην Ελλάδα, μέσα στα δεδομένα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της χώρας μας.
Η αναγκαιότητα αυτού του νόμου ήταν για τη σύνδεση της αγοράς με τους συνεταιρισμούς, η πρόσβαση των συνεταιρισμών στην αγορά, αυτό έχει ήδη λυθεί.
Μεικτές εταιρίες μεταξύ συνεταιρισμών και ανωνύμων εταιρειών προβλέπονται δημιουργώντας ένα άλλο σχήμα έξω από τον συνεταιρισμό ακριβώς για να γίνει αυτή η σύνδεση την οποία θα επιθυμούσαν οι συνεταιρισμοί.
Αν η αναγκαιότητα είναι η ρευστότητα και μόνο, ο προηγούμενος νόμος, ο ν. 4384 λειτούργησε με τις προαιρετικές μερίδες. Το ακούσατε από τους φορείς και μάλιστα από τον Πρόεδρο της νέας ΠΑΣΕΓΕΣ και Πρόεδρο του Συνεταιρισμού Καλαβρύτων ότι εκεί, περίπου όσα είναι τα μέλη άλλα τόσα είναι οι επενδυτές με προαιρετικές μερίδες που συμβάλουν στη στήριξη του κεφαλαίου του συνεταιρισμού.
Υπάρχει μια σειρά από άλλες λύσεις ρευστότητας, ιδιαίτερα μετά τη κρίση και το ξεπούλημα της Αγροτικής Τράπεζας, οι οποίες δεν επηρεάζουν τις βασικές αρχές των συνεταιρισμών και δεν εδράζονται σε ένα αποτυχημένο μοντέλο.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου