ΑΝΑΙΡΕΣΙΣ ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΙΣ ΕΣΦΑΛΜΕΝΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
ὑπό τοῦ Μητροπολίτου Κυθήρων Σεραφείμ
Θεωρῶ καθῆκον καί ὑποχρέωσίν μου νά ἀναιρέσω τίς κάτωθι ἐσφαλμένες πληροφορίες, πού θίγουν τήν ἠθική ὑπόστασι καί τήν ἀξιοπιστία μου ὡς Ἐπισκόπου καί Ποιμένος τῆς Ἁγίας μας Ἐκκλησίας.
Οἱ πρωτεργάτες τῆς πρόσφατης ποινικῆς διώξεώς μου, μετέφεραν στά Μ.Μ.Ε. τίς ἑξῆς ἀναληθεῖς εἰδήσεις, οἱ ὁποῖες ἀδικοῦν τήν πραγματικότητα καί τόν ὑποφαινόμενο.*
1.«Συνελήφθη ὁΜητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ». «Παραβαίνει πλήρως τίς ἐντολές τῆς κυβέρνησης σέ ὅτι ἀφορᾶ τίς συνάξεις στις ἐκκλησίες καί τίς ἱεροπραξίες καί αὐτή τή στιγμή εἶναι στήν ἀστυνομία...».Δέν μέ συνέλαβε ἡ Ἀστυνομική ἀρχή, οὔτε μέ ὡδήγησε (αἰχμάλωτο) στήν Ἀστυνομία. Μετά τήν τέλεσιν τῆς Γ’ στάσεως τῶν Χαιρετισμῶν στόν Μητροπολιτικό Ναό τοῦ Ἐσταυρωμένου στή Χώρα Κυθήρων (20-3-2020) ἐπέστρεψα στό Ἐπισκοπεῖο. Τήν ἑπόμενη ἡμέρα, περί ὥραν 8 π.μ., ἐνῶ ἱερουργοῦσα στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Σπυρίδωνος Καλοκαιρινῶν,ὁ Διοικητής τοῦ Α.Τ. Κυθήρωνκ.Τριαντάφυλλος Πηλίκος μέ ἐκάλεσε στό κινητό τηλέφωνο. Μετά τό πέρας τῆς Θείας Λειτουργίας ἐπικοινώνησα μέ τόν κ.Διοικητή καί ὅταν ἔμαθα γιά τόν σκοπό τοῦ τηλεφωνήματός του τοῦ εἶπα ὅτι σέ μισή ὥρα θά εὑρίσκωμαι στό Ἐπισκοπεῖο καί θά σᾶς ἀναμένω. Ἐξερχόμενος ἀπό τόν Ἱερό Ναό βρῆκα τό περιπολικό τῆς Ἀστυνομίας καί ὁ ὁδηγός μέ ἐρώτησε ἐάν ἐπικοινώνησα μέ τόν κ.Διοικητή. Κατόπιν τούτου προχώρησα γιά τήν Ἱερά Μητρόπολι μέ τό αὐτοκίνητο καί τό περιπολικό ἐπέστρεψε στή βάση του. Μετά ἀπό μία ὥρα περίπου ὁ κ.Διοικητής μέ ἐπεσκέφθη στό Γραφεῖο μου μέ ἕνα ἀστυνομικό ὄργανο καί ἐκεῖ ἔγινε ἡ προβλεπόμενη διαδικασία καί ἐζήτησα 48ωρη προθεσμία γιά τήν σύνταξι καί ὑποβολή τοῦ ἀπολογητικοῦ ὑπομνήματος, τό ὁποῖο καί παρελήφθη ἐμπροθέσμως ὑπό τοῦὙποδιοικη τοῦ κ. Παναγιώτη Γιαννακόπουλου τήν 23ηΜαρτίου ἐ.ἔ. στό Γραφεῖο μου.
Ὡς πρός τήν ἀναφορά : «παραβαίνει πλήρως τίς ἐντολές τῆς Κυβέρνησης σέ ὅτι ἀφορᾶτίς συνάξεις στίς ἐκκλησίες...»σημειώνω ὅτι ὅλα τά μέτρα, πού ἐξήγγειλε ἡ Κυβέρνησις *Ἀπό τήν παροῦσα παράγραφο ἀπαλείφεται τό ὀνοματεπώνυμο τοῦ Δημάρχου Κυθήρων & Ἀντικυθήρων κ.Εὐστρατίου Χαρχαλάκη, ἔπειτα ἀπό τήν λῆψι τῆς ὑπ’ ἀριθ.πρωτ.1116/27-3-2020 ἐπιστολῆς του, στήν ὁποία γράφει : «Διά τῆς παρούσης σᾶς παρακαλῶ νά ἀνακαλέσετε τήν ἐν λόγῳ παράγραφο, διότι ΟΥΔΕΠΟΤΕ ὁ Δήμαρχος ζήτησε τήν ποινική σας δίωξι ἤ τήν σύλληψή σας, ὅπως παραπλανητικά ἀνέφεραν ὁρισμένα Μ.Μ.Ε.». Ἄλλωστε καί στή σχηματισθεῖσα δικογραφία δέν ὑπάρχει γραπτή ἤ προφορική παρέμβασις τοῦ κ.Δημάρχου. Καί γενικά στή δικογραφία δέν ὑπάρχει κατήγορος, ἀλλά δύο μαρτυρικές καταθέσεις δύο ἀστυνομικῶν ὀργάνων, πού δέν ἦσαν αὐτόπτες μάρτυρες. Τό ἕνα ἀστυνομικό ὄργανο, εὑρισκόμενο τό βράδυ τῆς 20/3/2020 στό Διακόφτι πληροφορήθηκε ἀπό συμπολίτη μας τήν τέλεσι τῆς Ἀκολουθίας τῶν Χαιρετισμῶν στόν Μητροπολιτικό Ναό Χώρας Κυθήρων ἀπό τόν Μητροπολίτη καί στή συνέχεια παρακολούθησε τό σχετικό ρεπορτάζ στόν Antena καί σ’ αὐτό βασίζεται ἡκατάθεσίς του καί τό ἄλλο (ὄργανο) καταθέτει πώς κάνοντας τήν ἑπόμενη ἡμέρα περιπολία πέρασε ἔξω ἀπό τόν Ἱ. Ναό Ἁγίου Σπυρίδωνος Καλοκαιρινῶν καί εἶδε τό αὐτοκίνητο τῆς Ἱ. Μητροπόλεως καί τήν θύρα τοῦ Ναοῦ κλειστή. Οἱδηλώσεις δηλ. στά ΜΜΕ στοιχειοθέτησαν τήν κατηγορία, ἐνῶ δέν ἀναφέρεται καμμία προφορική ἤγραπτή κατάθεσις συμπολιτῶν μας.
2 γιά τήν πρόληψι καί ἀντιμετώπισι τοῦ κορωνοϊοῦ ἐφαρμόσθησαν ἀπό τήν Ἱερά Μητρόπολί μας, πλήν τοῦ ἐπαχθέστατου μέτρου ὄχι ἁπλῶς τοῦ περιορισμοῦ, ἀλλά τῆς διακοπῆς καί τῆς τελείας παρακωλύσεως τῆς Θείας Λατρείας, καί μάλιστα τῆς Θείας Λειτουργίας μέχρι τῆς 30/3/2020, μέ τροτό ὁ ποῖο χαρακτηρίζεται ὡς ἀντισυνταγματικό ὑπό Καθηγητῶν Πανεπιστημίου τῆς Νομικῆς καί ἄλλων ἐγκρίτων νομικῶν. Γιατί στίς ἀναστελλόμενες διατάξεις τοῦ Συντάγματος δέν εἶναι αὐτή τοῦ ἄρθρου 13, παράγραφος 2, πού σαφῶς ὁρίζει ὅτι «κάθε γνωστή θρησκεία εἶναι ἐλεύθερη καί τά σχετικά μέ τή λατρεία της τελοῦνται ἀνεμπόδιστα ὑπό τήν προστασία τῶν νόμων». Ἀσφαλῶς κανένας δέν εἶναι ὑπεράνω τῶν νόμων. Ὅμως, τό Σύνταγμα εἶναι ὁ ὑπέρτατος Πολιτειακός νόμος. Ἡ ὑπ’ ἀριθ.2867/Υ1 ΚΥΑ, πού περιβλήθηκε τήν ἰσχύ νόμου θά κριθῆ προσεχῶς ὑπό τοῦ ΣτΕ, ὅπου προσέφυγαν ἔγκριτοι νομικοί καί ἐκεῖ θά καταδειχθῆ ἄν εἶναι συνταγματικός νόμος ἤ μή. Στή περίπτωσι αὐτή, λοιπόν, δέν ἔχουμε ἠθελημένη παράβασι καί παρακοή στούς νόμους τοῦ Κράτους, ἀλλά ἀνυπέρβλητο δίλημμα ἐξ αἰτίας συγκρούσεως καθηκόντων,κατά τίς προβλέψεις τοῦ ἄρθρου 33 Π.Κ.«Πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷμᾶλλον ἤἀνθρώποις», εἶπε σέ ἀνάλογη περίστασι ὁ Ἀπόστολος Πέτρος.
2.Ἐλέχθη ὅτι προφασίσθηκα πώς δέν ἔφθασε στά χέρια μου τό ἔγγραφο τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἱερωνύμου(ἐνν. ἡἈπόφασις τῆς Ἔκτακτης Δ.Ι.Σ. τῆς 16ηςΜαρτίου ἐ.ἔ.), πού δέν εἶναι καθόλου σωστό.Ἐλήφθη τό ἀπό 16-3-2020 Δελτίον Τύπου τῆς Ἔκτακτης Δ.Ι.Σ. καί ἡΣυνοδική Ἐγκύκλιος ὑπ’ ἀριθ.3013/10-3-2020 μέ θέμα: «Ἐνημέρωσις τοῦ Χριστεπωνύμου Πληρώματος περί τοῦ νέου κορωνοϊοῦ (covid-19)». Στό ΔελτίονΤύπου, ὅμως, τῆς Ἔκτακτης Δ.Ι.Σ. παραγρ. 8, ἀναγράφεται ὅτι : «Δηλώνει ἐπίσης ὅτι ἐάν ἡ ἐξέλιξη στό ἑπόμενο χρονικό διάστημα ὁδηγήσει τίς ἁρμόδιες ἀρχές στήν ἀπόφαση γιά τήν λήψη ἐπί πλέον ἐκτάκτων μέτρων, θά ἐπανέλθει προκειμένου νά ἐξετασθεῖκαί πάλι τό θέμα».Αὐτήν τήν Ἀπόφασι τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου ἀνέμενα, δεδομένου ὅτι συνεδριαζούσης τῆς Ἔκτακτης Δ.Ι.Σ. τῆς 16ης Μαρτίου ἐ.ἔ. ἐδημοσιεύθη ἡὑπ’ ἀριθ. 2867/Υ1 Κοινή Ὑπουργική Ἀπόφασις τῶν Ὑπουργῶν Παιδείας καί Θρησκευμάτων καί Ὑγείας μέ θέμα : «Ἐπιβολή τοῦμέτρου τῆς προσωρινῆς ἀπαγόρευσης τῆς τέλεσης κάθε εἴδους λειτουργίας καί ἱεροπραξιῶν στούς θρησκευτικούς χώρους λατρείας γιά τό χρονικό διάστημα ἀπό 16-3-2020 ἕως 30-3-2020». Μέ τήν ΚΥΑ τῶν δύο αὐτῶν Ὑπουργῶν δέν ἔχουμε ἁπλῶς ἀπόφασι γιά τήν λήψη ἐπί πλέον ἐκτάκτων μέτρων, ἀλλά τήν κορυφαία τῶν ἀποφάσεων, πού εἶναι «ἡἀπαγόρευση τῆς τέλεσης κάθε εἴδους λειτουργίας καί ἱεροπραξιῶν...». Γι’ αὐτό εὐλόγως ἀνέμενα νεώτερη Ἔκτακτη Δ.Ι.Σ. γιά τήν ἀντιμετώπισι τοῦτεραστίου αὐτοῦ προβλήματος.Ἐκ τῶν ὑστέρων, τρεῖς ἡμέρες μετά,ἐλήφθη τό ὑπ’ ἀριθ. 1476/676/23-3-2020 ἔγγραφο τῆς Διαρκοῦς Ἱ. Συνόδου, μέ τό ὁποῖο ἡ ΔΙΣ διευκρινίζει ὅτι ἡ τελευταία Ἀπόφασίς της (16-3-2020) δέν ἐκοινοποιήθη στούς Μητροπολίτες μέ Συνοδικό ἔγγραφο, ἀλλά μέ Δελτίο Τύπου, «διότι τῆς ἐκδόσεως Αὐτῆς ἠκολούθησεν ἀμέσως ἡδημοσίευσις τῆς Κοινῆς Ὑπουργικῆς Ἀποφάσεως (ΚΥΑ) τῶν Ὑπουργῶν Παιδείας καί Θρησκευμάτων καί Ὑγείας (Φ.Ε.Κ. Β’ 872/16-3-2020), μέ ἐπί πλέον προληπτικά μέτρα, τήν ὁποίαν ἀπεστείλαμεν πρός ἁπάσας τάς Ἱεράς Μητροπόλεις ... Βεβαίως ἡἐν λόγῳΚ.Υ.Α. ἐπιβάλλει περιορισμούς εἰς τήν ἐλευθέραν ἄσκησιν Λατρείας διά κληρικούς καί πιστούς, καί περιέχει ὡρισμένας διατυπώσεις διά τάς ὁποίας ἤδη ἐζητήθη ἐγγράφως ὑπό τῶν ἁρμοδίων Ὑπουργῶν ἡ ἐπανεξέτασίς των μέ γνώμονα, ἐκτός ἀπό 3τήν ἀντιμετώπισιν τῆς πανδημίας, καί τήν διαφύλαξιν καί διατήρησιν τῆς κοινωνικῆς εἰρήνης καί τήν στήριξιν τῆς λαϊκῆς βάσεως τῆς Ἐκκλησίας, τοῦ Ὀρθοδόξου Αὐτῆς πληρώματος.
Ὅμως μέχρι τῆς ἀντιμετωπίσεως τοῦαἰτήματος αὐτοῦἐκ μέρους τῆς Πολιτείας, ὀφείλομεν πάντες τήν συμμόρφωσιν πρός τήν Ὑπουργικήν Ἀπόφασιν...».ἩἹερά ἡμῶν Σύνοδος εἶναι ἡκατά τούς Ἱερούς Κανόνας καί κατά νόμον μόνη ἁρμοδία Ἐκκλησιαστική ἡμῶν Ἀρχή διά νά διαχειρισθῇπεριστασιακῶς τό τρισμέγιστο αὐτό θέμα τῆς Θείας Λατρείας, προκειμένης τῆς φοβερᾶς ἀπειλῆς τοῦκορωνοϊοῦ. ἩΚυβέρνησις τῆς Χώρας μας ἄς ἀσχοληθῆἐπισταμένως μέ ὅλα τά ἄλλα θέματα καί ἄς ἀφήση ἐλεύθερητήν Ἁγία μας Ἐκκλησία, σεβόμενη τούς διακριτούς ρόλους καί τήν ἀρχή τῆς συναλληλίας, πού διέπει τίς σχέσεις Ἐκκλησίας καί Κράτους, νά ρυθμίσηὑπευθύνως,ἐμφρόνως καί θεοφωτίστως τά τῆς Θείας Λατρείας.Κάτι ἀνάλογο συνέβη στήν Κύπρο. ὉΠρόεδρος τῆς Κυπριακῆς Δημοκρατίας ἀνεκοίνωσε στόν Κυπριακό λαό ὅλα τά ἄλλα, πλήν τῶν τῆς Θείας Λατρείας, διά τά ὁποῖα ἐκάλεσε νά ὁμιλήση τόνἈρχιεπίσκοπονΚύπρου.Εἰς τήν Ἱστορίαν τοῦἙλληνορθοδόξου Γένους μας καταγράφονται περίοδοι σκληρᾶς δοκιμασίας ἀπό ἐπιδημίας λοιμωδῶν ἀσθενειῶν (πανώλης, χολέρας, φυματιώσεως κ.ἄ.), ἀλλά καίὁθεοφιλής τρόπος ἀντιμετωπίσεως τῆς δεινῆς συμφορᾶς διά τῆς Θείας Λατρείας (ἀγρυπνίες, λιτανεῖες ἁγίων Εἰκόνων καί Ἱερῶν Λειψάνων, Ἱερές Παρακλήσεις κ.λπ.). Ὅταν ἐπί Βασιλέως Ὄθωνος ἔπεσεστήν πρωτεύουσαβαρειά λοιμική νόσος καί ἀπέθνησκαν 200 ἡμερησίως,ἀφοῦἔγινε παλλαϊκή λιτάνευσις στήν Ἀθήνα τῶν 30 χιλιάδων, μέ τήν συμμετοχή καί τοῦβασιλικοῦζεύγους, ὁἀριθμός τῶν νεκρῶν ὀλιγόστευσε τήν ἑπομένη στούς 50 καί μετά ἀπό ὀλίγες ἡμέρες ἐσταμάτησε τό θανατικό. Καί ἄς μήν ξεχνᾶμε τόν ψαλμικό στίχο τοῦΠροφητάνακτα Δαυΐδ: «Ἐάν μή Κύριος φυλάξῃπόλιν, εἰς μάτην ἠγρύπνησεν ὁφυλάσσων». Ἀκουέτωσαν τοῦτο καί οἱἄρχοντες τῆς Πολιτείας μας.3.Ἐπειδή οἱσυνεργήσαντες εἰς τήν δίωξίν μου συνετέλεσαν ὥστε ὅλα σχεδόν τά κανάλια τῆς TVκαί ὅλα τά ΜΜΕ νά ἀσχοληθοῦνμέ τό «ἔγκλημα» τοῦΚυθήρων, παρουσιάζοντάς με ὡς παραβάτην τοῦνόμου καί ὡς παράδειγμα παρανομίας γιά τούς ἄλλους, ἀλλάκαίὡς μή ἐνδιαφερόμενο γιά τήν προστασία τῆς ζωῆς καί τῆς ὑγείας τῶν συνανθρώπων μας -πολύ σκληρός ὁλόγος-ἐκάλεσα ἐκτάκτως στό Ἐπισκοπεῖο τούς Ἱερεῖς μας τό ἀπόγευμα τῆς ἴδιας ἡμέρας, πού μοῦἀπαγγέλθηκε ἡκατηγορία τῆς μή τηρήσεως τοῦνόμου (21-3-2020). Ἐνημέρωσα σχετικῶς τούς Κληρικούς μας γιά τά συμβάντα καί συνέστησα, ἐφ’ ὅσον προκλήθηκε ἕναςτόσο διογκωμένοςτεχνητόςθόρυβοςνά ὑπομείνωμεἄχρι καιροῦτήν μεγάλη στέρησι τῆς εὐλογίας καί τοῦἀγαθοῦτῆς Θείας Λατρείας, καί δή τῆς Θείας Λειτουργίας, γιά νά μή σκανδαλίσωμε τούς ἀσθενεῖς στήν πίστι. Οἱκινήσαντες τήν ὡς ἄνω διαδικασία ἐπέτυχαν νά μή λειτουργήσουν οἱἘνοριακοί μας Ναοί κατά τήν μεγάλη Ἑορτή τῆς Κυριακῆς τῆς Σταυροπροσκυνήσεως (καί μάλιστα οἱἑορτάζοντες τήν δεύτερη ἑορτή τους : ὁΜητροπολιτικός Ναός τοῦἘσταυρωμένου Χώρας –Κυθήρων καί ὁἹερός Ναός Ἐσταυρωμένου Πιτσινιανίκων), οὔτε κεκλεισμένωντῶνθυρῶν. Ὅμως, δόξα τῷ Θεῷ, ἀπό τῆς Θεομητορικῆς ἑορτῆς τοῦ Εὐαγγελισμοῦ, λόγῳτῆς τηλεοπτικῆς καί ραδιοφωνικῆς μεταδόσεως λειτουργεῖται μέν ὁΜητροπολιτικός μας Ναός, ἀλλά οἱ πιστοί μένουν ἐκτός αὐτοῦ τηλεθεατές καί ἀκροατές, χωρίς τήν χάρι καί εὐλογία τοῦ μεγάλου Μυστηρίου τῆς Θείας Εὐχαριστίας καί τῶν ἄλλων ἁγιαστικῶν πράξεων, κα ί 44.Ἐλέχθη ὅτι οἱἹ ερεῖς μας ἦσαν διχασμένοι καί δέν ἀκολούθησαν τόν Μητροπολίτη. Καθόλου δέν ἀληθεύει αὐτό. Στήν Ἱερατική μας Σύναξι στίς 18-3-2020, πού ἐνημερώθηκαν γιά τήν Ἀπόφασι τῆς Ἔκτακτης ΔιαρκοῦςἹερᾶς Συνόδου καί γιά τήν κοινοποίησι ἀπό τήν Δ.Ι.Σ. τῆς κοινῆς ἀποφάσεως τῶν Ὑπουργῶν Παιδείας καί Θρησκευμάτων καί Ὑγείας «διά τά καθ’ ὑμᾶς», ἄνευ οὐδενός σχολίου,ὅλοι ἐλευθέρως συμφωνήσαμε πώς, ἐφ’ ὅσον ἡ προϊσταμένη μας Ἀνωτέρα Ἐκκλησιαστική Ἀρχή περιορίζει μόνον, ἀλλά δέν παύει τήν Θεία Λατρεία, καί δή τήν Θεία Λειτουργία στούς Ἱερούς μας Ναούς,νά μή σταματήσωμε τίς Ἱεροτελεστεῖες μέχρι νεωτέρας, ὅπως ἀναφέρεται στό Δελτίου Τύπου, λαμβάνοντας, βεβαίως, τά ὑποδεικνυόμενα αὐστηρά μέτρα. Ἔτσι, στήν Ἀκολουθία τῆς Γ’ Στάσεως τῶν Χαιρετισμῶν (20-3-2020) ὅλοι οἱ Ἱερεῖς μας, πλήν ἑνός, ὁ ὁποῖος πρόσφατα ἐγχειρίσθηκε στό πόδι του,ἐτέλεσαν τήν Ἀκολουθία τῶν Χαιρετισμῶν. Προηγουμένως, ὅμως εἶχε διαβασθῆτήν Β’ Κυριακή τῶν Νηστειῶν ἡ Ἐγκύκλιος τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου, ἡ ὁποία συνιστᾶ στούς ἡλικιωμένους, πού ἀνήκουν στίς ὁμάδες ὑψηλοῦ κινδύνου νά μήν ἐξέρχωνται τῆς οἰκίας των. Αὐτό καί προφορικά τό συνιστοῦσαν οἱἹερεῖς μας, γι’ αὐτό καί ἡσυμμετοχή τῶν πιστῶν ἦταν πολύ περιωρισμένη (καί ὄχι διότ ιτό ποίμνιο,οἱ χριστιανοί ἦταν «σωφρονέστεροι τοῦποιμένος», ὅπως εἶπε δημοσιογράφος). Οἱ καμπάνες ἤχησαν, ὄχι γιά νά καλέσουν τίς εὐπαθεῖς ὁμάδες στόν Ναό, ἀλλά γιά νά τούς ὑπομνήσουν τήν ὥρα τῆς κοινῆς λατρείας, νά τούς δώσουν κουράγιο στή δοκιμασία τους καί νά συμπροσευχηθοῦν ἀπό τά σπίτια τους.
Τά 10-15 πρόσωπα, πού συμμετεῖχαν, τηρουμένων τῶν ἀποστάσεων καί τῶν ὑποδείξεων δέν ἐδημιούργησαν, οὔτε θά δημιουργοῦσαν πρόβλημα. Τό μικρό αὐτό λεῖμμα προσεύχονταν καί γιά τούς «δι’ εὐλόγους αἰτίας ἀπολειφθέντας»καί ἡ Θεία Λατρεία δέν θά παρακωλύονταν, ὅπως τώρα.Αὐτές τίς ἐξηγήσεις θεωρῶ ὡς ὑποχρέωσίν μου νά δώσω γιατί οἱ ἐσφαλμένες εἰδήσεις καί παραπληροφορήσεις ἀδικοῦν τήν ἀλήθεια καί παρουσιάζουν ἕναν Ἐπίσκοπο τῆς Ἐκκλησίας ὡς ἀνεύθυνο, παραβάτη τοῦ νόμου, ψευδόμενο καί ἐξαπατοῦντα τό κοινό.
Καλόν εἶναι ὁκ.Δήμαρχος Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων,ἀντί νά παραδίδη μαθήματα νομιμότητος, νομιμοφροσύνης καί ἠθικολογικῆς δεοντολογίας στόν Ἐπίσκοπο,πού ἔχει τά διπλάσια σχεδόν χρόνια ἀπό τά δικά του,νά περιφρουρήση τό νησί τῶνΚυθήρων (καί τά Ἀντικύθηρα φυσικά) ἀπό τήν εἴσοδο Ἰταλῶν, Ἄγγλων κ.λπ., πού ἔχουν σπίτια στά Κύθηρα καί ἐρχόμενοι πρόσφατα (περί τούς 20) ἀπό τήν πατρίδα τους δέν ὑπέστησαν, ὅπως λέγεται, τόν προβλεπόμενο ἔλεγχο, οὔτε στό Ἀεροδρόμιο «Ἐλευθέριος Βενιζέλος», οὔτε στό Ἀεροδρόμιο Κυθήρων, οὔτε στό Νοσοκομεῖο Κυθήρων, ἀλλ’ οὔτε καί μπῆκανὅλοι τουςσέ καραντίνα, ἐάν οἱ πληροφορίες εἶναι ἀκριβεῖς.
Οἱ ρόλοι μας εἶναι διακριτοί καί ὁ καθένας ἄς μεριμνήση διά τά κατ’ αὐτόν.
Εὔχομαι ἀπό καρδίας καί νυχθημερόν παρακαλῶ τόν Πανάγιο Θεό καί τήν Μυρτιδιώτισσά μας νά παρέλθη τό συντομώτερο ἡ βαρειά αὐτή δοκιμασία καί πανδημία τοῦ κορωνοϊοῦ μέ ὅσον τό δυνατόν ὀλιγώτερες καί ἐλαφρότερες συνέπειες καί μέ ἠθικά καί πνευματικά διδάγματα, καί ἡπατρίδα μας καί ὅλος ὁκόσμος νά ξαναβροῦν τόν κανονικό ρυθμό πνευματικῆς, πολιτιστικῆς, οἰκονομικῆς καί ἀναπτυξιακῆς προόδου καί τόν σωστό προσανατολισμόστόν δρόμο τοῦ Θεοῦ, τῆς ἀλήθειας, τῆς δικαιοσύνης καί τῆς εὐνομίας.-
ὑπό τοῦ Μητροπολίτου Κυθήρων Σεραφείμ
Θεωρῶ καθῆκον καί ὑποχρέωσίν μου νά ἀναιρέσω τίς κάτωθι ἐσφαλμένες πληροφορίες, πού θίγουν τήν ἠθική ὑπόστασι καί τήν ἀξιοπιστία μου ὡς Ἐπισκόπου καί Ποιμένος τῆς Ἁγίας μας Ἐκκλησίας.
Οἱ πρωτεργάτες τῆς πρόσφατης ποινικῆς διώξεώς μου, μετέφεραν στά Μ.Μ.Ε. τίς ἑξῆς ἀναληθεῖς εἰδήσεις, οἱ ὁποῖες ἀδικοῦν τήν πραγματικότητα καί τόν ὑποφαινόμενο.*
1.«Συνελήφθη ὁΜητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ». «Παραβαίνει πλήρως τίς ἐντολές τῆς κυβέρνησης σέ ὅτι ἀφορᾶ τίς συνάξεις στις ἐκκλησίες καί τίς ἱεροπραξίες καί αὐτή τή στιγμή εἶναι στήν ἀστυνομία...».Δέν μέ συνέλαβε ἡ Ἀστυνομική ἀρχή, οὔτε μέ ὡδήγησε (αἰχμάλωτο) στήν Ἀστυνομία. Μετά τήν τέλεσιν τῆς Γ’ στάσεως τῶν Χαιρετισμῶν στόν Μητροπολιτικό Ναό τοῦ Ἐσταυρωμένου στή Χώρα Κυθήρων (20-3-2020) ἐπέστρεψα στό Ἐπισκοπεῖο. Τήν ἑπόμενη ἡμέρα, περί ὥραν 8 π.μ., ἐνῶ ἱερουργοῦσα στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Σπυρίδωνος Καλοκαιρινῶν,ὁ Διοικητής τοῦ Α.Τ. Κυθήρωνκ.Τριαντάφυλλος Πηλίκος μέ ἐκάλεσε στό κινητό τηλέφωνο. Μετά τό πέρας τῆς Θείας Λειτουργίας ἐπικοινώνησα μέ τόν κ.Διοικητή καί ὅταν ἔμαθα γιά τόν σκοπό τοῦ τηλεφωνήματός του τοῦ εἶπα ὅτι σέ μισή ὥρα θά εὑρίσκωμαι στό Ἐπισκοπεῖο καί θά σᾶς ἀναμένω. Ἐξερχόμενος ἀπό τόν Ἱερό Ναό βρῆκα τό περιπολικό τῆς Ἀστυνομίας καί ὁ ὁδηγός μέ ἐρώτησε ἐάν ἐπικοινώνησα μέ τόν κ.Διοικητή. Κατόπιν τούτου προχώρησα γιά τήν Ἱερά Μητρόπολι μέ τό αὐτοκίνητο καί τό περιπολικό ἐπέστρεψε στή βάση του. Μετά ἀπό μία ὥρα περίπου ὁ κ.Διοικητής μέ ἐπεσκέφθη στό Γραφεῖο μου μέ ἕνα ἀστυνομικό ὄργανο καί ἐκεῖ ἔγινε ἡ προβλεπόμενη διαδικασία καί ἐζήτησα 48ωρη προθεσμία γιά τήν σύνταξι καί ὑποβολή τοῦ ἀπολογητικοῦ ὑπομνήματος, τό ὁποῖο καί παρελήφθη ἐμπροθέσμως ὑπό τοῦὙποδιοικη τοῦ κ. Παναγιώτη Γιαννακόπουλου τήν 23ηΜαρτίου ἐ.ἔ. στό Γραφεῖο μου.
Ὡς πρός τήν ἀναφορά : «παραβαίνει πλήρως τίς ἐντολές τῆς Κυβέρνησης σέ ὅτι ἀφορᾶτίς συνάξεις στίς ἐκκλησίες...»σημειώνω ὅτι ὅλα τά μέτρα, πού ἐξήγγειλε ἡ Κυβέρνησις *Ἀπό τήν παροῦσα παράγραφο ἀπαλείφεται τό ὀνοματεπώνυμο τοῦ Δημάρχου Κυθήρων & Ἀντικυθήρων κ.Εὐστρατίου Χαρχαλάκη, ἔπειτα ἀπό τήν λῆψι τῆς ὑπ’ ἀριθ.πρωτ.1116/27-3-2020 ἐπιστολῆς του, στήν ὁποία γράφει : «Διά τῆς παρούσης σᾶς παρακαλῶ νά ἀνακαλέσετε τήν ἐν λόγῳ παράγραφο, διότι ΟΥΔΕΠΟΤΕ ὁ Δήμαρχος ζήτησε τήν ποινική σας δίωξι ἤ τήν σύλληψή σας, ὅπως παραπλανητικά ἀνέφεραν ὁρισμένα Μ.Μ.Ε.». Ἄλλωστε καί στή σχηματισθεῖσα δικογραφία δέν ὑπάρχει γραπτή ἤ προφορική παρέμβασις τοῦ κ.Δημάρχου. Καί γενικά στή δικογραφία δέν ὑπάρχει κατήγορος, ἀλλά δύο μαρτυρικές καταθέσεις δύο ἀστυνομικῶν ὀργάνων, πού δέν ἦσαν αὐτόπτες μάρτυρες. Τό ἕνα ἀστυνομικό ὄργανο, εὑρισκόμενο τό βράδυ τῆς 20/3/2020 στό Διακόφτι πληροφορήθηκε ἀπό συμπολίτη μας τήν τέλεσι τῆς Ἀκολουθίας τῶν Χαιρετισμῶν στόν Μητροπολιτικό Ναό Χώρας Κυθήρων ἀπό τόν Μητροπολίτη καί στή συνέχεια παρακολούθησε τό σχετικό ρεπορτάζ στόν Antena καί σ’ αὐτό βασίζεται ἡκατάθεσίς του καί τό ἄλλο (ὄργανο) καταθέτει πώς κάνοντας τήν ἑπόμενη ἡμέρα περιπολία πέρασε ἔξω ἀπό τόν Ἱ. Ναό Ἁγίου Σπυρίδωνος Καλοκαιρινῶν καί εἶδε τό αὐτοκίνητο τῆς Ἱ. Μητροπόλεως καί τήν θύρα τοῦ Ναοῦ κλειστή. Οἱδηλώσεις δηλ. στά ΜΜΕ στοιχειοθέτησαν τήν κατηγορία, ἐνῶ δέν ἀναφέρεται καμμία προφορική ἤγραπτή κατάθεσις συμπολιτῶν μας.
2 γιά τήν πρόληψι καί ἀντιμετώπισι τοῦ κορωνοϊοῦ ἐφαρμόσθησαν ἀπό τήν Ἱερά Μητρόπολί μας, πλήν τοῦ ἐπαχθέστατου μέτρου ὄχι ἁπλῶς τοῦ περιορισμοῦ, ἀλλά τῆς διακοπῆς καί τῆς τελείας παρακωλύσεως τῆς Θείας Λατρείας, καί μάλιστα τῆς Θείας Λειτουργίας μέχρι τῆς 30/3/2020, μέ τροτό ὁ ποῖο χαρακτηρίζεται ὡς ἀντισυνταγματικό ὑπό Καθηγητῶν Πανεπιστημίου τῆς Νομικῆς καί ἄλλων ἐγκρίτων νομικῶν. Γιατί στίς ἀναστελλόμενες διατάξεις τοῦ Συντάγματος δέν εἶναι αὐτή τοῦ ἄρθρου 13, παράγραφος 2, πού σαφῶς ὁρίζει ὅτι «κάθε γνωστή θρησκεία εἶναι ἐλεύθερη καί τά σχετικά μέ τή λατρεία της τελοῦνται ἀνεμπόδιστα ὑπό τήν προστασία τῶν νόμων». Ἀσφαλῶς κανένας δέν εἶναι ὑπεράνω τῶν νόμων. Ὅμως, τό Σύνταγμα εἶναι ὁ ὑπέρτατος Πολιτειακός νόμος. Ἡ ὑπ’ ἀριθ.2867/Υ1 ΚΥΑ, πού περιβλήθηκε τήν ἰσχύ νόμου θά κριθῆ προσεχῶς ὑπό τοῦ ΣτΕ, ὅπου προσέφυγαν ἔγκριτοι νομικοί καί ἐκεῖ θά καταδειχθῆ ἄν εἶναι συνταγματικός νόμος ἤ μή. Στή περίπτωσι αὐτή, λοιπόν, δέν ἔχουμε ἠθελημένη παράβασι καί παρακοή στούς νόμους τοῦ Κράτους, ἀλλά ἀνυπέρβλητο δίλημμα ἐξ αἰτίας συγκρούσεως καθηκόντων,κατά τίς προβλέψεις τοῦ ἄρθρου 33 Π.Κ.«Πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷμᾶλλον ἤἀνθρώποις», εἶπε σέ ἀνάλογη περίστασι ὁ Ἀπόστολος Πέτρος.
2.Ἐλέχθη ὅτι προφασίσθηκα πώς δέν ἔφθασε στά χέρια μου τό ἔγγραφο τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἱερωνύμου(ἐνν. ἡἈπόφασις τῆς Ἔκτακτης Δ.Ι.Σ. τῆς 16ηςΜαρτίου ἐ.ἔ.), πού δέν εἶναι καθόλου σωστό.Ἐλήφθη τό ἀπό 16-3-2020 Δελτίον Τύπου τῆς Ἔκτακτης Δ.Ι.Σ. καί ἡΣυνοδική Ἐγκύκλιος ὑπ’ ἀριθ.3013/10-3-2020 μέ θέμα: «Ἐνημέρωσις τοῦ Χριστεπωνύμου Πληρώματος περί τοῦ νέου κορωνοϊοῦ (covid-19)». Στό ΔελτίονΤύπου, ὅμως, τῆς Ἔκτακτης Δ.Ι.Σ. παραγρ. 8, ἀναγράφεται ὅτι : «Δηλώνει ἐπίσης ὅτι ἐάν ἡ ἐξέλιξη στό ἑπόμενο χρονικό διάστημα ὁδηγήσει τίς ἁρμόδιες ἀρχές στήν ἀπόφαση γιά τήν λήψη ἐπί πλέον ἐκτάκτων μέτρων, θά ἐπανέλθει προκειμένου νά ἐξετασθεῖκαί πάλι τό θέμα».Αὐτήν τήν Ἀπόφασι τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου ἀνέμενα, δεδομένου ὅτι συνεδριαζούσης τῆς Ἔκτακτης Δ.Ι.Σ. τῆς 16ης Μαρτίου ἐ.ἔ. ἐδημοσιεύθη ἡὑπ’ ἀριθ. 2867/Υ1 Κοινή Ὑπουργική Ἀπόφασις τῶν Ὑπουργῶν Παιδείας καί Θρησκευμάτων καί Ὑγείας μέ θέμα : «Ἐπιβολή τοῦμέτρου τῆς προσωρινῆς ἀπαγόρευσης τῆς τέλεσης κάθε εἴδους λειτουργίας καί ἱεροπραξιῶν στούς θρησκευτικούς χώρους λατρείας γιά τό χρονικό διάστημα ἀπό 16-3-2020 ἕως 30-3-2020». Μέ τήν ΚΥΑ τῶν δύο αὐτῶν Ὑπουργῶν δέν ἔχουμε ἁπλῶς ἀπόφασι γιά τήν λήψη ἐπί πλέον ἐκτάκτων μέτρων, ἀλλά τήν κορυφαία τῶν ἀποφάσεων, πού εἶναι «ἡἀπαγόρευση τῆς τέλεσης κάθε εἴδους λειτουργίας καί ἱεροπραξιῶν...». Γι’ αὐτό εὐλόγως ἀνέμενα νεώτερη Ἔκτακτη Δ.Ι.Σ. γιά τήν ἀντιμετώπισι τοῦτεραστίου αὐτοῦ προβλήματος.Ἐκ τῶν ὑστέρων, τρεῖς ἡμέρες μετά,ἐλήφθη τό ὑπ’ ἀριθ. 1476/676/23-3-2020 ἔγγραφο τῆς Διαρκοῦς Ἱ. Συνόδου, μέ τό ὁποῖο ἡ ΔΙΣ διευκρινίζει ὅτι ἡ τελευταία Ἀπόφασίς της (16-3-2020) δέν ἐκοινοποιήθη στούς Μητροπολίτες μέ Συνοδικό ἔγγραφο, ἀλλά μέ Δελτίο Τύπου, «διότι τῆς ἐκδόσεως Αὐτῆς ἠκολούθησεν ἀμέσως ἡδημοσίευσις τῆς Κοινῆς Ὑπουργικῆς Ἀποφάσεως (ΚΥΑ) τῶν Ὑπουργῶν Παιδείας καί Θρησκευμάτων καί Ὑγείας (Φ.Ε.Κ. Β’ 872/16-3-2020), μέ ἐπί πλέον προληπτικά μέτρα, τήν ὁποίαν ἀπεστείλαμεν πρός ἁπάσας τάς Ἱεράς Μητροπόλεις ... Βεβαίως ἡἐν λόγῳΚ.Υ.Α. ἐπιβάλλει περιορισμούς εἰς τήν ἐλευθέραν ἄσκησιν Λατρείας διά κληρικούς καί πιστούς, καί περιέχει ὡρισμένας διατυπώσεις διά τάς ὁποίας ἤδη ἐζητήθη ἐγγράφως ὑπό τῶν ἁρμοδίων Ὑπουργῶν ἡ ἐπανεξέτασίς των μέ γνώμονα, ἐκτός ἀπό 3τήν ἀντιμετώπισιν τῆς πανδημίας, καί τήν διαφύλαξιν καί διατήρησιν τῆς κοινωνικῆς εἰρήνης καί τήν στήριξιν τῆς λαϊκῆς βάσεως τῆς Ἐκκλησίας, τοῦ Ὀρθοδόξου Αὐτῆς πληρώματος.
Ὅμως μέχρι τῆς ἀντιμετωπίσεως τοῦαἰτήματος αὐτοῦἐκ μέρους τῆς Πολιτείας, ὀφείλομεν πάντες τήν συμμόρφωσιν πρός τήν Ὑπουργικήν Ἀπόφασιν...».ἩἹερά ἡμῶν Σύνοδος εἶναι ἡκατά τούς Ἱερούς Κανόνας καί κατά νόμον μόνη ἁρμοδία Ἐκκλησιαστική ἡμῶν Ἀρχή διά νά διαχειρισθῇπεριστασιακῶς τό τρισμέγιστο αὐτό θέμα τῆς Θείας Λατρείας, προκειμένης τῆς φοβερᾶς ἀπειλῆς τοῦκορωνοϊοῦ. ἩΚυβέρνησις τῆς Χώρας μας ἄς ἀσχοληθῆἐπισταμένως μέ ὅλα τά ἄλλα θέματα καί ἄς ἀφήση ἐλεύθερητήν Ἁγία μας Ἐκκλησία, σεβόμενη τούς διακριτούς ρόλους καί τήν ἀρχή τῆς συναλληλίας, πού διέπει τίς σχέσεις Ἐκκλησίας καί Κράτους, νά ρυθμίσηὑπευθύνως,ἐμφρόνως καί θεοφωτίστως τά τῆς Θείας Λατρείας.Κάτι ἀνάλογο συνέβη στήν Κύπρο. ὉΠρόεδρος τῆς Κυπριακῆς Δημοκρατίας ἀνεκοίνωσε στόν Κυπριακό λαό ὅλα τά ἄλλα, πλήν τῶν τῆς Θείας Λατρείας, διά τά ὁποῖα ἐκάλεσε νά ὁμιλήση τόνἈρχιεπίσκοπονΚύπρου.Εἰς τήν Ἱστορίαν τοῦἙλληνορθοδόξου Γένους μας καταγράφονται περίοδοι σκληρᾶς δοκιμασίας ἀπό ἐπιδημίας λοιμωδῶν ἀσθενειῶν (πανώλης, χολέρας, φυματιώσεως κ.ἄ.), ἀλλά καίὁθεοφιλής τρόπος ἀντιμετωπίσεως τῆς δεινῆς συμφορᾶς διά τῆς Θείας Λατρείας (ἀγρυπνίες, λιτανεῖες ἁγίων Εἰκόνων καί Ἱερῶν Λειψάνων, Ἱερές Παρακλήσεις κ.λπ.). Ὅταν ἐπί Βασιλέως Ὄθωνος ἔπεσεστήν πρωτεύουσαβαρειά λοιμική νόσος καί ἀπέθνησκαν 200 ἡμερησίως,ἀφοῦἔγινε παλλαϊκή λιτάνευσις στήν Ἀθήνα τῶν 30 χιλιάδων, μέ τήν συμμετοχή καί τοῦβασιλικοῦζεύγους, ὁἀριθμός τῶν νεκρῶν ὀλιγόστευσε τήν ἑπομένη στούς 50 καί μετά ἀπό ὀλίγες ἡμέρες ἐσταμάτησε τό θανατικό. Καί ἄς μήν ξεχνᾶμε τόν ψαλμικό στίχο τοῦΠροφητάνακτα Δαυΐδ: «Ἐάν μή Κύριος φυλάξῃπόλιν, εἰς μάτην ἠγρύπνησεν ὁφυλάσσων». Ἀκουέτωσαν τοῦτο καί οἱἄρχοντες τῆς Πολιτείας μας.3.Ἐπειδή οἱσυνεργήσαντες εἰς τήν δίωξίν μου συνετέλεσαν ὥστε ὅλα σχεδόν τά κανάλια τῆς TVκαί ὅλα τά ΜΜΕ νά ἀσχοληθοῦνμέ τό «ἔγκλημα» τοῦΚυθήρων, παρουσιάζοντάς με ὡς παραβάτην τοῦνόμου καί ὡς παράδειγμα παρανομίας γιά τούς ἄλλους, ἀλλάκαίὡς μή ἐνδιαφερόμενο γιά τήν προστασία τῆς ζωῆς καί τῆς ὑγείας τῶν συνανθρώπων μας -πολύ σκληρός ὁλόγος-ἐκάλεσα ἐκτάκτως στό Ἐπισκοπεῖο τούς Ἱερεῖς μας τό ἀπόγευμα τῆς ἴδιας ἡμέρας, πού μοῦἀπαγγέλθηκε ἡκατηγορία τῆς μή τηρήσεως τοῦνόμου (21-3-2020). Ἐνημέρωσα σχετικῶς τούς Κληρικούς μας γιά τά συμβάντα καί συνέστησα, ἐφ’ ὅσον προκλήθηκε ἕναςτόσο διογκωμένοςτεχνητόςθόρυβοςνά ὑπομείνωμεἄχρι καιροῦτήν μεγάλη στέρησι τῆς εὐλογίας καί τοῦἀγαθοῦτῆς Θείας Λατρείας, καί δή τῆς Θείας Λειτουργίας, γιά νά μή σκανδαλίσωμε τούς ἀσθενεῖς στήν πίστι. Οἱκινήσαντες τήν ὡς ἄνω διαδικασία ἐπέτυχαν νά μή λειτουργήσουν οἱἘνοριακοί μας Ναοί κατά τήν μεγάλη Ἑορτή τῆς Κυριακῆς τῆς Σταυροπροσκυνήσεως (καί μάλιστα οἱἑορτάζοντες τήν δεύτερη ἑορτή τους : ὁΜητροπολιτικός Ναός τοῦἘσταυρωμένου Χώρας –Κυθήρων καί ὁἹερός Ναός Ἐσταυρωμένου Πιτσινιανίκων), οὔτε κεκλεισμένωντῶνθυρῶν. Ὅμως, δόξα τῷ Θεῷ, ἀπό τῆς Θεομητορικῆς ἑορτῆς τοῦ Εὐαγγελισμοῦ, λόγῳτῆς τηλεοπτικῆς καί ραδιοφωνικῆς μεταδόσεως λειτουργεῖται μέν ὁΜητροπολιτικός μας Ναός, ἀλλά οἱ πιστοί μένουν ἐκτός αὐτοῦ τηλεθεατές καί ἀκροατές, χωρίς τήν χάρι καί εὐλογία τοῦ μεγάλου Μυστηρίου τῆς Θείας Εὐχαριστίας καί τῶν ἄλλων ἁγιαστικῶν πράξεων, κα ί 44.Ἐλέχθη ὅτι οἱἹ ερεῖς μας ἦσαν διχασμένοι καί δέν ἀκολούθησαν τόν Μητροπολίτη. Καθόλου δέν ἀληθεύει αὐτό. Στήν Ἱερατική μας Σύναξι στίς 18-3-2020, πού ἐνημερώθηκαν γιά τήν Ἀπόφασι τῆς Ἔκτακτης ΔιαρκοῦςἹερᾶς Συνόδου καί γιά τήν κοινοποίησι ἀπό τήν Δ.Ι.Σ. τῆς κοινῆς ἀποφάσεως τῶν Ὑπουργῶν Παιδείας καί Θρησκευμάτων καί Ὑγείας «διά τά καθ’ ὑμᾶς», ἄνευ οὐδενός σχολίου,ὅλοι ἐλευθέρως συμφωνήσαμε πώς, ἐφ’ ὅσον ἡ προϊσταμένη μας Ἀνωτέρα Ἐκκλησιαστική Ἀρχή περιορίζει μόνον, ἀλλά δέν παύει τήν Θεία Λατρεία, καί δή τήν Θεία Λειτουργία στούς Ἱερούς μας Ναούς,νά μή σταματήσωμε τίς Ἱεροτελεστεῖες μέχρι νεωτέρας, ὅπως ἀναφέρεται στό Δελτίου Τύπου, λαμβάνοντας, βεβαίως, τά ὑποδεικνυόμενα αὐστηρά μέτρα. Ἔτσι, στήν Ἀκολουθία τῆς Γ’ Στάσεως τῶν Χαιρετισμῶν (20-3-2020) ὅλοι οἱ Ἱερεῖς μας, πλήν ἑνός, ὁ ὁποῖος πρόσφατα ἐγχειρίσθηκε στό πόδι του,ἐτέλεσαν τήν Ἀκολουθία τῶν Χαιρετισμῶν. Προηγουμένως, ὅμως εἶχε διαβασθῆτήν Β’ Κυριακή τῶν Νηστειῶν ἡ Ἐγκύκλιος τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου, ἡ ὁποία συνιστᾶ στούς ἡλικιωμένους, πού ἀνήκουν στίς ὁμάδες ὑψηλοῦ κινδύνου νά μήν ἐξέρχωνται τῆς οἰκίας των. Αὐτό καί προφορικά τό συνιστοῦσαν οἱἹερεῖς μας, γι’ αὐτό καί ἡσυμμετοχή τῶν πιστῶν ἦταν πολύ περιωρισμένη (καί ὄχι διότ ιτό ποίμνιο,οἱ χριστιανοί ἦταν «σωφρονέστεροι τοῦποιμένος», ὅπως εἶπε δημοσιογράφος). Οἱ καμπάνες ἤχησαν, ὄχι γιά νά καλέσουν τίς εὐπαθεῖς ὁμάδες στόν Ναό, ἀλλά γιά νά τούς ὑπομνήσουν τήν ὥρα τῆς κοινῆς λατρείας, νά τούς δώσουν κουράγιο στή δοκιμασία τους καί νά συμπροσευχηθοῦν ἀπό τά σπίτια τους.
Τά 10-15 πρόσωπα, πού συμμετεῖχαν, τηρουμένων τῶν ἀποστάσεων καί τῶν ὑποδείξεων δέν ἐδημιούργησαν, οὔτε θά δημιουργοῦσαν πρόβλημα. Τό μικρό αὐτό λεῖμμα προσεύχονταν καί γιά τούς «δι’ εὐλόγους αἰτίας ἀπολειφθέντας»καί ἡ Θεία Λατρεία δέν θά παρακωλύονταν, ὅπως τώρα.Αὐτές τίς ἐξηγήσεις θεωρῶ ὡς ὑποχρέωσίν μου νά δώσω γιατί οἱ ἐσφαλμένες εἰδήσεις καί παραπληροφορήσεις ἀδικοῦν τήν ἀλήθεια καί παρουσιάζουν ἕναν Ἐπίσκοπο τῆς Ἐκκλησίας ὡς ἀνεύθυνο, παραβάτη τοῦ νόμου, ψευδόμενο καί ἐξαπατοῦντα τό κοινό.
Καλόν εἶναι ὁκ.Δήμαρχος Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων,ἀντί νά παραδίδη μαθήματα νομιμότητος, νομιμοφροσύνης καί ἠθικολογικῆς δεοντολογίας στόν Ἐπίσκοπο,πού ἔχει τά διπλάσια σχεδόν χρόνια ἀπό τά δικά του,νά περιφρουρήση τό νησί τῶνΚυθήρων (καί τά Ἀντικύθηρα φυσικά) ἀπό τήν εἴσοδο Ἰταλῶν, Ἄγγλων κ.λπ., πού ἔχουν σπίτια στά Κύθηρα καί ἐρχόμενοι πρόσφατα (περί τούς 20) ἀπό τήν πατρίδα τους δέν ὑπέστησαν, ὅπως λέγεται, τόν προβλεπόμενο ἔλεγχο, οὔτε στό Ἀεροδρόμιο «Ἐλευθέριος Βενιζέλος», οὔτε στό Ἀεροδρόμιο Κυθήρων, οὔτε στό Νοσοκομεῖο Κυθήρων, ἀλλ’ οὔτε καί μπῆκανὅλοι τουςσέ καραντίνα, ἐάν οἱ πληροφορίες εἶναι ἀκριβεῖς.
Οἱ ρόλοι μας εἶναι διακριτοί καί ὁ καθένας ἄς μεριμνήση διά τά κατ’ αὐτόν.
Εὔχομαι ἀπό καρδίας καί νυχθημερόν παρακαλῶ τόν Πανάγιο Θεό καί τήν Μυρτιδιώτισσά μας νά παρέλθη τό συντομώτερο ἡ βαρειά αὐτή δοκιμασία καί πανδημία τοῦ κορωνοϊοῦ μέ ὅσον τό δυνατόν ὀλιγώτερες καί ἐλαφρότερες συνέπειες καί μέ ἠθικά καί πνευματικά διδάγματα, καί ἡπατρίδα μας καί ὅλος ὁκόσμος νά ξαναβροῦν τόν κανονικό ρυθμό πνευματικῆς, πολιτιστικῆς, οἰκονομικῆς καί ἀναπτυξιακῆς προόδου καί τόν σωστό προσανατολισμόστόν δρόμο τοῦ Θεοῦ, τῆς ἀλήθειας, τῆς δικαιοσύνης καί τῆς εὐνομίας.-
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου