Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/pireas-siros-se-epta-ores-ke-apovivasi-me-varkes-i-epivates-tis-tritis-thesis-kouvalousan-kalathia-me-sfagmena-poulerika-ke-katsikia-gia-tous-singenis-axechastes-ikones-apo-ta-thrilika-plia-tis-ak/
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/pireas-siros-se-epta-ores-ke-apovivasi-me-varkes-i-epivates-tis-tritis-thesis-kouvalousan-kalathia-me-sfagmena-poulerika-ke-katsikia-gia-tous-singenis-axechastes-ikones-apo-ta-thrilika-plia-tis-ak/
Δεκαετία 70 Το Κανάρης Στο Καψάλι Κύθηρα!!!
Πηγή φωτο Κώστας Ζαντιώτης.
Καραβίσιες μνήμες από έναν…στεριανό νησιώτη
ΚΑΝΑΡΗΣ – ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ – ΜΙΑΟΥΛΗΣ – ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
Τα τέσσερα αυτά πλοία ήσαν πανομοιότυπα και δόθηκαν στην Ελλάδα από
την Ιταλία, ως αποζημίωση για τις καταστροφές του πολέμου. Τα πλοία αυτά
ναυπηγήθηκαν περί το 1952. Από τα πλοία αυτά το ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ πήρε η
εταιρεία Ποταμιάνου και τα υπόλοιπα τρία η εταιρεία Νομικού.
Χαρακτηριστικά των πλοίων αυτών ήταν τα ακόλουθα: Εκτόπισμα περί τους
1500 τόνους. Ήσαν διπλέλικα με δύο μηχανές Diesel. Έλεγαν ότι ήσαν πλοία
των 15,5 μιλίων, όμως ταξίδευαν με 13 περίπου μίλια. Η γάστρα τους
(δηλαδή το μέρος του σκάφους που βρίσκεται στο νερό) ήταν πολύ
υδροδυναμική. Το πλοίο πρώρα και πρύμα δεν εκτόπιζε πολλά νερά, γι’ αυτό
έκανε ένα περίεργο κούνημα στην τρικυμία. Το κούνημα αυτό ήταν ένας
συνδυασμός σκαμπανεβάσματος με μπότσι. Δεν είχαν καρένα αλλά ήσαν πλάκα
από κάτω. Οι μηχανές των πλοίων ήσαν αδύνατες για τα σκάφη αυτά,
απόδειξη η μέτρια ταχύτητα, για την εποχή εκείνη για σκάφη τόσο
υδροδυναμικής γάστρας. Ακόμα και οι μανούβρες μέσα στο λιμάνι
καθυστερούσαν λόγω της μικρής ιπποδύναμης των μηχανών. Άλλο ελάττωμα που
έφερνε δυσκολίες στις μανούβρες ήταν ότι η μία προπέλα βρισκόταν κοντά
στην άλλη και δεν δημιουργείτο ισχυρό ζεύγος δυνάμεων για την περιστροφή
των σκαφών (προτέρημα που είχε το «Δέσποινα» του Φουστάνου). Έτσι όλα
αυτά τα πλοία απεσύρθησαν σύντομα από την ενεργό υπηρεσία. Ήταν αρκετά
ευρύχωρα εν συγκρίσει με τα άλλα πλοία των γραμμών και πολύ καθαρά. Από
τα πλοία αυτά το Μιαούλης αποσύρθηκε το 1986. Το Καραισκάκης ήταν αυτό
που ταξίδεψε περισσότερο. Το Κολοκοτρώνης είχε και δεύτερο όνομα το
Γεώργιος Ποταμιάνος.
ΠΗΓΗ ikariaki.gr
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/pireas-siros-se-epta-ores-ke-apovivasi-me-varkes-i-epivates-tis-tritis-thesis-kouvalousan-kalathia-me-sfagmena-poulerika-ke-katsikia-gia-tous-singenis-axechastes-ikones-apo-ta-thrilika-plia-tis-ak/
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου