Στις 8/1/2016 είχα γράψει ότι μετά από δέκα χρόνια άκαρπης αναμονής περιμένουμε πλέον με ανυπομονησία την έναρξη λειτουργίας του Μουσείου εντός 4μήνου. Λίγες ώρες πριν παρέλθει το 4μηνο, το Μουσείο πράγματι ανοίγει τις πύλες του στο κοινό. Είναι τόσο πολλά τα συναισθήματα και οι σκέψεις, ώστε θα περιοριστώ σε κάποιες αρχικές πληροφορίες για το κτήριο, την ιστορία του θεσμού και τους ανθρώπους που εργάστηκαν για την επαναλειτουργία του. Με όλη τη συμπάθεια που μπορούμε να δείξουμε για την έρμη την γραφειοκρατία μας, θέλω να εστιάσουμε στα πρόσωπα και στα ονόματα των ανθρώπων που μόχθησαν για το μεγάλο έργο σαν να ήταν προσωπικό τους στοίχημα.
ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Έκταση: 191 τ.μ. και 40 τ.μ. (με συνολικό ωφέλιμο εμβαδόν 119 τ.μ.) σε οικόπεδο 990 τ.μ.
Γενικός αριθμός εκθεμάτων: 665
Περίοδος καλυπτόμενη από την έκθεση: 9000 π.Χ. – 3ο αι. μ.Χ.
Προϋπολογισμός: 1.430.314 €
Τελικό κόστος: 1.020.000 €
Έκταση: 191 τ.μ. και 40 τ.μ. (με συνολικό ωφέλιμο εμβαδόν 119 τ.μ.) σε οικόπεδο 990 τ.μ.
Γενικός αριθμός εκθεμάτων: 665
Περίοδος καλυπτόμενη από την έκθεση: 9000 π.Χ. – 3ο αι. μ.Χ.
Προϋπολογισμός: 1.430.314 €
Τελικό κόστος: 1.020.000 €
ΧΡΟΝΙΚΟ του ΜΟΥΣΕΙΟΥ
Μεσοπόλεμος: αίθουσα Γυμνασίου Χώρας
1951: Αρχειοφυλακείο στο Κάστρο της Χώρας
1959: Αίθουσα επί της κεντρικής οδού Χώρας
1981: Κτήριο Κυθηραϊκού Συνδέσμου στην είσοδο της Χώρας
2006: Διακοπή λειτουργίας (8-1-2006)
2016: Επαναλειτουργία (8-5-2016)
Μεσοπόλεμος: αίθουσα Γυμνασίου Χώρας
1951: Αρχειοφυλακείο στο Κάστρο της Χώρας
1959: Αίθουσα επί της κεντρικής οδού Χώρας
1981: Κτήριο Κυθηραϊκού Συνδέσμου στην είσοδο της Χώρας
2006: Διακοπή λειτουργίας (8-1-2006)
2016: Επαναλειτουργία (8-5-2016)
ΧΡΟΝΙΚΟ του ΚΤΗΡΙΟΥ
1911: Ανέγερση κτηρίου
1920: Στέγαση Οικοκυρικής Σχολής
1975: Παραχώρηση από Κυθ.Σύνδεσμο Αθηνών
1981: Έναρξη λειτουργίας Μουσείου
1991: Προσθήκη ορθογώνιου κτίσματος 40 τ.μ.
1911: Ανέγερση κτηρίου
1920: Στέγαση Οικοκυρικής Σχολής
1975: Παραχώρηση από Κυθ.Σύνδεσμο Αθηνών
1981: Έναρξη λειτουργίας Μουσείου
1991: Προσθήκη ορθογώνιου κτίσματος 40 τ.μ.
ΑΞΙΟΠΕΡΙΕΡΓΑ
1. Ο γνωστός μαρμάρινος λέων δεν είναι ενετικός αλλά αρχαϊκός (περί τα τέλη του 6ου π.Χ. αι.). Δεν είναι, μάλιστα, λέων αλλά … λέαινα!
2. Τα αρχαιότερα εκθέματα είναι τα μεσολιθικά εργαλεία και τα νεώτερα είναι τα ρωμαϊκά λυχνάρια.
3. Παραμένουν εκτός της έκθεσης: τα Ενάλια, το ναυάγιο Αντικυθήρων, τα ευρήματα του Μέντορα, ελάχιστα των ευρημάτων Σακελλαράκη (κοχλιάριο με γραμμική κ.ά.), η μαθητική πλάκα από την Χουστή, το γλυπτικό σύμπλεγμα Αφροδίτης – Ερωτιδέως το οποίο χρονολογήθηκε σε μεταγενέστερη εποχή και ασφαλώς τα Νεώτερα.
4. Αγνοείται πάντοτε η αναφερόμενη στη βιβλιογραφία αλλά μηδέποτε ευρεθείσα πινακίδα του Ναραμ-Σιν.
1. Ο γνωστός μαρμάρινος λέων δεν είναι ενετικός αλλά αρχαϊκός (περί τα τέλη του 6ου π.Χ. αι.). Δεν είναι, μάλιστα, λέων αλλά … λέαινα!
2. Τα αρχαιότερα εκθέματα είναι τα μεσολιθικά εργαλεία και τα νεώτερα είναι τα ρωμαϊκά λυχνάρια.
3. Παραμένουν εκτός της έκθεσης: τα Ενάλια, το ναυάγιο Αντικυθήρων, τα ευρήματα του Μέντορα, ελάχιστα των ευρημάτων Σακελλαράκη (κοχλιάριο με γραμμική κ.ά.), η μαθητική πλάκα από την Χουστή, το γλυπτικό σύμπλεγμα Αφροδίτης – Ερωτιδέως το οποίο χρονολογήθηκε σε μεταγενέστερη εποχή και ασφαλώς τα Νεώτερα.
4. Αγνοείται πάντοτε η αναφερόμενη στη βιβλιογραφία αλλά μηδέποτε ευρεθείσα πινακίδα του Ναραμ-Σιν.