Στις αρχές της δεκαετίας του 1890-1900
την ακτοπλοϊκή γραμμή Κυθήρων από τον Πειραιά μέσω και Μονεμβασιάς
Νεαπολέως δηλαδή(Γραμμή Πελοποννήσου –Κυθήρων) με προέκταση πολλές φορές
μέχρι Γύθειο και Καλαμάτα, εκτελούσε για λίγο διάστημα το Αηδών το
οπαίο όμως ήταν Ατμοτελώνις για να λυθεί το πρόβλημα που πρόεκυψε και
τότε λόγω μη επιδότησης της γραμμής.
Μετά ο Ποταμίτης εφοπλιστής Διακάκης έκανε την εταιρία (Διακάκης &
ΣΙΑ) και ναυπήγησε καινούργιο πλοίο, το Ατμόπλοιο Κλεοπάτρα, το οποίο
δρομολόγησε στη γραμμή με προορισμό τον Πειραιά για Ποταμό Κυθήρων.
Έτσι έλεγαν τότε όλη την περιοχή, Ποταμού-Αγίας Πελαγίας.
Μετά από αυτό η εταιρία αγόρασε και άλλο πλοίο, το Μίνα, και το δρομολόγησε και αυτό.
Η εταιρία (Διακάκης & ΣΙΑ) προόδευε και αγόρασε ακόμα τα πλοία
ΛΑΥΡΙΟ, ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΟΛΓΑ, ΚΕΦΑΛΗΝΙΑ, ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ, Σ.ΣΤΡΕΙΤ, ΠΡΙΓΚ.ΣΟΦΙΑ
Μέσα σε αυτό το διάστημα και στις αρχές του 20ου αιώνα έστειλε τα
βαπόρια της στη γραμμή Πελοποννήσου και η ατμόπλοια Γουδή, που είχε τα
ατμόπλοια ΝΑΥΠΛΙΟ, ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ, ΚΡΗΤΗ, ΕΛΛΑΣ, ΣΠΕΤΣΑΙ, ΑΔΡΙΑΤΙΚΟΣ και
το ΠΑΠΙΑ ΓΟΥΔΗ που ήταν με τροχούς αντί προπέλας.
Το 1911,πριν τον Α΄ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΕΜΟ, ταξίδευε στην γραμμή και το πλοίο
ΝΙΚΟΛΑΟΣ Κ.(φώτο) του Καραβίτη εφοπλιστή Γ.Κατράκη, το οποίο έφερε στα
Κύθηρα τους επισκέπτες για τα αποκαλυπτήρια της προτομής του στρατηγού
Πάνου Κορωναίου στην πλατεία Ποταμού από τον Πρωθυπουργό Ε. Βενιζέλο.
Μετά και το πλοίο Κύθηρα επίσης του Καραβίτη Πολυχρόνη Κατράκη.
"ΝΙΚΟΛΑΟΣ"Αρχείο Ευαγγ.Βαγγή, Ημερολόγιο Κυθηραϊκού Συνδέσμου Αθηνών 2001