ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Θέμα: Ημερίδα με θέμα: «Δημόσιο
Λιμάνι - Ο δρόμος για την Ανάπτυξη» πραγματοποιήθηκε από τη Νομαρχιακή
Επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ Πειραιά και το Τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ
Ημερίδα
με θέμα: «Δημόσιο Λιμάνι – Ο δρόμος για την Ανάπτυξη» πραγματοποιήθηκε, το πρωί
της Κυριακής 10/5, στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΟΛΠ, από τη Νομαρχιακή Επιτροπή
ΣΥΡΙΖΑ Πειραιά και το Τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ.
Στην
ημερίδα παραβρέθηκαν ο Υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και
Ενέργειας κ.Παν. Λαφαζάνης, ο Αν.Υπουργός Ναυτιλίας κ. Θ. Δρίτσας, ο
Κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νίκος Φίλης, οι Αντιπεριφερειάρχες
Πειραιά κ. Γ. Γαβρίλης, και Νήσων κ. Π. Χατζηπέρος, οι βουλευτές Α και Β
Πειραιά.
Στην
διάρκεια της ημερίδας:
· Έγινε συζήτηση για το Θεσμικό Πλαίσιο
Λειτουργίας των λιμανιών της χώρας, τα προβλήματα και τις
προκλήσεις.
·
Αναδείχθηκε
η σύνθετη σχέση του Λιμανιού με τους επιλιμένιους Δήμους.
·
Παρουσιάστηκαν
οι εργασιακές σχέσεις στα λιμάνια
· Εξετάστηκαν οι αναπτυξιακές
δυνατότητες του λιμανιού. Η κερδοφορία και η ανάπτυξη προς όφελος της κοινωνίας
και της οικονομίας.
Ολοι
οι ομιλητές επισήμαναν:
Την ανάγκη τα λιμάνια να παραμείνουν
δημόσια. Τα λιμάνια δεν είναι ένα
περιουσιακό στοιχείο, που πωλείται για την είσπραξη τιμήματος καθώς γύρω απ’
αυτό έχει αναπτυχθεί ένα πλέγμα σχέσεων με τις πόλεις, σε εργασιακά, σε
πολεοδομικά,
περιβαλλοντικά
ζητήματα είναι επίσης σχέσεις πολιτισμού και ανθρώπινες σχέσεις.
Η
πώληση της Αρχής Λιμένος είναι μία ακραία νεο-φιλελεύθερη πολιτική που έχει
εγκαταληφθεί μετά από τα προβλήματα που δημιούργησε.
Η
καθαρή παρούσα αξία του ΟΛΠ ξεπερνά το 1 δις ευρώ γεγονός που είναι σε πλήρη
αναντιστοιχία με τα σενάρια που θέλουν τα προσδοκόμενα κέρδη από την
ιδιωτικοποίησή του να μην ξεπερνούν τα 300 εκ. ευρώ.
Επισημάνθηκε
η ανάγκη δημιουργίας ενός μαζικού κινήματος υπεράσπισης του δημόσιου χαρακτήρα
των λιμανιών.
Τονίστηκε η ανάγκη διαμόρφωσης μιας Εθνικής
Λιμενικής Πολιτικής, στο πλαίσιο της οποίας θα καθοριστεί το παραγωγικό
μοντέλο του κάθε λιμανιού, πράγμα, που οι
μέχρι τώρα κυβερνήσεις είτε αδιαφορούσαν να κάνουν είτε εάν ξεκινούσαν να το
επιχειρήσουν ακολουθούσαν εντελώς λάθος επιλογές.
Η κυβέρνηση της Αριστεράς οφείλει να
αντιστρέψει αυτή την πολιτική ώστε το λιμάνι να γίνει παραγωγική πηγή πλούτου
για την Οικονομία, τις πόλεις, την δημιουργία θέσεων εργασίας και να
διαμορφώσει μια εθνική λιμενική πολιτική με πολυετή ορίζοντα.
Τα
υλικά της Ημερίδας και πιο αναλυτικά συμπεράσματα, θα κυκλοφορήσουν τις
επόμενες ημέρες