Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2016

Ο Σίμονας Καράς στα Βάτικα,και τα 14 τραγούδια της Πελοποννήσου


Ο Σίμωνας Καράς ήρθε στα Βάτικα την 24η Νοεμβρίου του έτους 1975 και ηχογράφησε το δικό μας παραδοσιακό τραγούδι Ανάμεσα Τσιρίγο και Καβομαλιά το οποίο περιέχεται στο CD με ακόμα 14 τραγούδια της Πελοποννήσου τα οποία αναφέρουμε στην συνέχεια στην ανάρτηση μας . Είναι μεγάλη τιμή για τα Βάτικα ένα από αυτά τα 15 τραγούδια 
να είναι Βατικιώτικο και μάλιστα με οργανοπαίκτες και τραγουδιστές δικούς μας .
Να γράψουμε όσο λιγότερα λόγια γίνεται για το πως το δικό μας τραγούδι φιγουράρει μεταξύ των 15 παραδοσιακών μοραΐτικων τραγουδιών .
Ο κύριος Δημήτριος Ι. Μαντζούρης διευθυντής του κέντρου ερεύνης και προβολής της Εθνικής Μουσικής στο Λαογραφικό και φιλολογικό Αρχείο Σίμωνος και Αγγελικής Καρά αποφάσισε να συμπεριλάβει και το τραγούδι Ανάμεσα Τσιρίγο και Καβομαλιά αλλά είχε μόνο τα ονόματα των δύο εκτελεστών του , δηλαδή του Δημήτρη Ψαρράκη - Νταγιαντά και του Δημήτρη Κατσούλη - Μιλτιαδάκου αλλά δεν είχε τις φωτογραφίες τους . Τότε απευθύνθηκε στον πρόεδρο του Συνδέσμου Νεαπολιτών Γιάννη Λιωνή ο οποίος με παρακάλεσε να τον εξυπηρετήσω εγώ .
Μετά από επικοινωνία που είχα με τον κύριο Μαντζούρη και κατάλαβα την σπουδαιότητα που είχε η περίπτωση αυτή για τα Βάτικα προσπάθησα τρέχοντας και ρωτώντας να βρω την καλύτερη φωτογραφία που υπήρχε σε σπίτι στα Βάτικα για να τη στείλω στο ίδρυμα . Αφού έστειλα πάρα πολλές φωτογραφίες το ίδρυμα επέλεξε την φωτογραφία που αναρτούμε από το πανηγύρι στους Αγίους Αποστόλους το έτος 1942 στη μέση του πολέμου .
Τον δεύτερο Λαουτιέρη ο οποίος είναι ο μικρός σε ηλικία μετά από προσπάθεια πολλών ημερών και επισκέψεων σε σπίτια συμπατριωτών μας τον γνώρισε ο Αντρέας ο Κατζιλιέρης στον Άγιο Γεώργιο και είναι ο αυτοκινητιστής που χάθηκε άδικα αργότερα σε αυτοκινηστικό ατύχημα , ο Μπιρόγιαννης από τα Δερματιάνικα ..
Ο Αντώνης ο Τάντουλος με την βοήθεια πολλών αξιέπαινων συμπατριωτών μας είχε εκδώσει το έτος 2002 ένα ημερολόγιο το οποίο ήταν αφιερωμένο στους λαϊκούς οργανοπαίκτες του τόπου μας με τις φωτογραφίες τους και με σημαντικές πληροφορίες για αυτούς . Ευτυχώς υπήρχε ένα αντίτυπο σε άριστη κατάσταση το οποίο μου το έδωσε και τους το έστειλα για το αρχείο του ιδρύματος.

ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ ΣΤΟ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ [ VIDEO-ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ ]

Την Δευτέρα 18 Ιανουαρίου εορτή του Αγίου Αθανασίου έγινε κοπή της Αγιοβασιλόπιτας στο Π.Κ.Κυθήρων .Την Πίτα ευλόγησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κυθήρων κ.κ. Σεραφείμ παρουσία του Προισταμένου Πυραγό Λάζαρο Κωνσταντίνου και του προσωπικού. Ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε σε όλους υγεία και δύναμη και αναφερόμενος στο δύσκολο έργο που επιτελούν οι Πυροσβέστες ,μίλησε για την προσφορά όλων, σε δύσκολες καταστάσεις , τονίζοντας, πόσο σημαντική και αναγκαία είναι η ύπαρξη του Π.Κ. στο νησί που χωρίς αυτό δεν θα μπορούσαν να είχαν αντιμετωπιστεί δύσκολα συμβάντα που χρειαζόταν την άμεση επέμβαση. Την Πίτα έκοψε και μοίρασε ο Προιστάμενος του Κλιμακίου με τυχερό που έτυχε το φλουρί ,τον Πυροσβέστη Φαεδούλη Ιωάννη ο οποίος πήρε την ευλογία του Σεβασμιωτάτου και συμβολικά δώρα από τον Μητροπολίτη και τον Προιστάμενο. Ευχές και από μια Καινή Διαθήκη πήραν και οι υπόλοιποι Πυροσβέστες από τον Σεβασμιώτατο ,έψαλλαν τα κάλαντα και προσφέρθηκαν αναψυκτικά.
ADELIN 107,3 FM WEB TV ΚΥΘΗΡΑ


Η ζωή στα Κύθηρα του παπα-Κώστα Λαγού

Asterix
Πήγαινε στην επαρχία μου λέγανε. Σε κανένα νησάκι ή σε κανένα χωριό, μου λέγανε. Θα βρεις την ησυχία σου, μου λέγανε. Κι εγώ τους άκουσα. Και έφυγα από την Αθήνα (που ποτέ δεν συμπάθησα έτσι κι αλλιώς) και πήγα αρχικά στη Λάρισα και μετά κατηφόρισα στα Κύθηρα. Και τώρα καταλαβαίνω πραγματικά τον Λεγεωνάριο στον Αστερίξ, όταν του αναθέτουν κάποια δύσκολη αποστολή που καταλήγει στις σφαλιάρες του Οβελίξ ή όταν τον φορτώνουν με κάποια αγγαρεία.
Ξέρετε, όσοι μεγαλώσαμε στην Αθήνα έχουμε μια ρομαντική εικόνα για την ελληνική επαρχία η οποία συνδυάζεται με καλοκαιρινές διακοπές, τις ιστορίες των παππούδων, προβατάκια, κατσικάκια, βαρκούλες και κάποιον να κυνηγά μια τουρίστρια φωνάζοντας: ‘‘Στάσου! Μύγδαλα!’’. Όλα αυτά μέχρι να εγκατασταθούμε σε κάποια επαρχιακή πόλη ή σε κάποιο χωριό. Όσο πιο μικρά τόσο πιο καλά.
Λοιπόν, ας πω δυο λογάκια για το πώς βλέπω την επικρατούσα κατάσταση στο νησί, εγώ, ένας ξένος. Δεν έχω καμία σχέση με το νησί, ούτε με σόγια, παράγοντες, βουλευτές κλπ. Οπότε δεν έχω και συμφέροντα. Αυτό ήταν και το πρώτο πράγμα που έμαθα. Τα συμφέροντα. Στην αρχή γέλασα, θεωρώντας εντελώς γελοίο να μιλάμε για συμφέροντα σε ένα τόπο τριών – τεσσάρων χιλιάδων κατοίκων. Αχ! ωραίες εποχές, αθώες! Μετά κατάλαβα. Είναι καταπληκτικό πώς συνδέονται εντελώς άσχετα πράγματα στο νησί μέσω ενός αόρατου δικτύου συγγενειών, υποχωρήσεων, δημοσίων σχέσεων, εκλογικών δεσμεύσεων και ενός υπόγειου μηχανισμού αποστασιοποίησης – συγκάλυψης. Θα ήταν πραγματικά αστεία τα πράγματα αν δεν ήταν τόσο εκνευριστικά.
Το κακό κουκουλώνεται ούτως ώστε ‘‘να μην διχαστούμε’’! Αυτό σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει ότι αφήνουμε τον πιο βαρεμένο, εγωμανή, κακότροπο τύπο να κάνει ό,τι θέλει, περιμένοντας είτε να φύγει είτε να γεράσει οπότε και θα κόψει η φόρα του. Κύριο μέλημα είναι είτε να κρατήσουμε ίσες αποστάσεις, εξισώνοντας το δίκαιο με το άδικο, το σωστό με το λάθος, ή να βρούμε κάποιον να βγάλει το φίδι από την τρύπα. Το ‘‘τι θα πει ο κόσμος;’’ μοιάζει να κανονίζει ακόμα τη ζωή σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό. Οι δε δοσοληψίες –όχι απαραίτητα οικονομικές αλλά και σε άλλα επίπεδα– θυμίζουν ενίοτε σενάριο σαπουνόπερας! Και όλα αυτά ενώ το κουτσομπολιό και οι κακολογίες του ενός για τον άλλο δίνουν και παίρνουν. Πού να θέλαμε να διχαστούμε κιόλας…
Βέβαια, υπάρχει μια μικρή διαφοροποίηση. Όταν πρόκειται για κάποιον που θεωρείται αδύναμος. Εκεί πάνε όλα περίπατο. Αλλιώς αντιμετωπίζεται κάποιος που κάνει κάτι ανήθικο αλλά έχει μια κάποια θέση, κάποια εξουσία, κάμποσους παράδες βρε αδερφέ, και αλλιώς κάποιος μεροκαματιάρης, κάποιος μικρομεσαίας κατάστασης. ‘‘Όποιος κατάλαβε, κατάλαβε’’ που λέει και ο Γιάννης ο Ιωαννίδης.

Γενικά υπάρχει κάποιο είδος αλλεργίας προς στην αλήθεια. ‘‘Μην τα λες αυτά’’ σου λένε, θα θυμώσουν οι μεν ή οι δε. Και το νησί βγάζει μόνο κρασί, ξίδι να τους δώσουμε δεν έχουμε. Άσε να έχουμε βιτρίνα λαμπερή και στολισμένη και ας είμαστε ολίγον τι μπάχαλο μέσα.


Πηγή  http://dragonerarossa.gr/

Μια νήσος αθώων σε μια χώρα ενόχων του Δημήτρη Κουτραφούρη

Πληροφορηθήκαμε την απόφαση του Εφετείου: όλοι αθώοι! Η αγγλοσαξωνική ετυμηγορία μάλλον είναι πιο εύστοχη. Όχι ‘‘innocent’’ –ποιος άλλωστε μπορεί να βεβαιώσει για ένα εσωτερικό στοιχείο ηθικής φύσεως;– αλλά ‘‘not guilty’’. Σε έναν κόσμο εγωισμού κι ανταγωνισμού, σε ένα σύστημα αδικίας κι ανισότητας κανείς μας δεν είναι αθώος˙ πόσω μάλλον στο πεδίο των δημοσίων έργων και δη στον χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης η οποία πρωταγωνιστεί σε όλες της μετρήσεις διαφθοράς του ελληνικού πολιτικού συστήματος.
2016.01.18-1Όταν ξεφορτώνεται κανείς από πάνω του ένα πολυετές, δυσβάστακτο βάρος, επιτυγχάνοντας να αποδείξει (δύο φορές, ύστερα από δεκάδες αναβολές, ενώπιον διαφορετικών συνθέσεων) κάτι το οποίο στα μάτια του μοιάζει αυτονόητο, δεν μπορούμε να μην συν-χαρούμε. Ίσως, αυτή την στιγμή, φανεί ανοίκεια οποιαδήποτε παρέκβαση. Αλλά, το ‘‘πρόβλημά’’ μας με τον Μάκρα (σε αντίθεση με όσους κινούνται από μικροπολιτική εμπάθεια) δεν είναι ούτε προσωπικό ούτε ποινικό˙είναι ιδεολογικό και αυτό δεν αποτελεί αντικείμενο δικαστικής διερεύνησης. Δεν είναι δηλαδή ότι τον θεωρούσαμε περισσότερο ένοχο από τους υπολοίπους˙ αλλά ότι παραμένει επίμονα κι απροσάρμοστα φιλελεύθερος σε μιαν επικίνδυνη εποχή. Ο Μάκρας είναι ο συνεπέστερος εκφραστής του νεοφιλελευθερισμού στα Κύθηρα. Και μάλιστα σε μια ιδιαιτέρως κρίσιμη εποχή. Εξηγούμαι:
Η κρίση έχει θέσει επιτακτικά την ανάγκη τολμηρών αναπτυξιακών μέτρων. Κάθε πολιτική συζήτηση έχει υποχωρήσει μπροστά σε μιαν οξεία επενδυτίτιδα, δηλαδή την ακατάσχετη ρητορική περί ονειρικών επενδύσεων άνευ όρων, άνευ ορίων και άνευ περιορισμών. Έτσι, η ανάγκη μετατρέπεται σε μυθολογία. Εδώ ελλοχεύει μια ευκαιρία για γρήγορο κέρδος για τους ατσίδες του μεταπρατικού καπιταλισμού κι ένας τεράστιος κίνδυνος για την κοινωνία, την δημοκρατία και την οικολογία.
Αν συνυπολογίσει κανείς την δυσμενή συγκυρία με τις ασφυκτικές πιέσεις των Θεσμών – Εντολοδόχων της διεθνούς τάξης πραγμάτων, με την μνημονιακή μεταστροφή Τσίπρα και με την ανάδειξη του νεοφιλελεύθερου Μητσοτάκη, ίσως αντιληφθεί το πλαίσιο μέσα στο οποίο αναπτύσσεται ο ιός της επενδυτίτιδας: μείωση αμοιβών και δικαιωμάτων για τους εργαζομένους, εξόντωση συνταξιούχων, διαδικασίες fast-track στην κόψη της νομιμότητας, όλα για να βελτιωθεί το επενδυτικό κλίμα μήπως και η χώρα καταστεί επιτέλους δελεαστικός τόπος για κάποιους υποθετικούς παράκλητους κεφαλαιούχους.
Τώρα είναι περισσότερο από ποτέ η ώρα που όσοι σκέφτονται αριστερά πρέπει να αγωνισθούν για να μην θυσιαστούν θεσμικές κατακτήσεις (συνταγματικές εγγυήσεις όπως η διάκριση των εξουσιών και οι ατομικές ελευθερίες, νομοθετικό πλαίσιο για την προστασία του περιβάλλοντος και των πολιτισμικών αγαθών), εργασιακά και πολιτικά δικαιώματα, ηθικές και πολιτικές αρχές και αξίες στο βωμό μιας επιτακτικής και βεβιασμένης ανάπτυξης η οποία θα ωφελήσει μεμονωμένα ιδιωτικά συμφέροντα.
2016.01.18-2Αυτό είναι το διακύβευμα της διάσωσης της χώρας αλλά και των πολιτών της που ταλανίζονται από ένα ακόμα πιο άδικο, ασήκωτο και μακροχρόνιο βάρος (βάρος οικονομικό, ηθικό, επαγγελματικό, φορολογικό, κοινωνικό, ψυχολογικό) και αυτό είναι το πραγματικό περιεχόμενο της αθωότητας πέρα από μικρότητες και νομικισμούς.
Πηγή  http://dragonerarossa.gr/

Άγιος Αθανάσιος ο Μέγας



Άγιος Αθανάσιος ο Μέγας
  Ο  Μέγας Αθανάσιος
βίος και πολιτεία
Είναι κοινή διαπίστωση, μα και λυπηρά δυστυχώς, στις ημέρες μας αντιστραφήκανε οι όροι. Οι όροι της λογικής, της τάξεως και της ευπρέπειας. Τα κάτω, τα μικρά, τα ανάξια λόγου τα βάλαμε στα επάνω σκαλοπάτια της κλίμακος των αξιών και τα μεγάλα στα χαμηλά. Σεβόμαστε, αναγνωρίζουμε και ηρωποιούμε τους μικρούς, τους ανάξιους, αντί τους μεγάλους και τους άξιους. Τους μεγάλους ευεργέτες της ανθρωπότητας, τους κορυφαίους της επιστήμης, των τεχνών και των γραμμάτων, τους ήρωες της πίστεως και της πατρίδας τους περιφρονούμε, δεν τους αναγνωρίζουμε.
Είμαι βέβαιος ότι, οι περισσότεροι, της νέας γενιάς, γνωρίζουν πιο πολλά για τους διάφορους ηθοποιούς, τραγουδιστές, χορευτές, ποδοσφαιριστές, παρά για τον Σωκράτη, τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη, για τον Θεμιστοκλή και τον Αλκιβιάδη, για τον Κολοκοτρώνη και τον Μακρυγιάννη και τους άλλους ήρωες της πατρίδας μας, που όμως ένεκα της θυσίας τους απολαμβάνουμε εμείς τώρα την ελευθερία μας.
Για τον άγιο Αθανάσιο που υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους αγωνιστές της πίστεώς μας, της Ορθοδόξου πίστεώς μας, πολύ λίγοι και λίγα γνωρίζουμε. Αλήθεια τι γνωρίζουμε για τη ζωή, τους αγώνες και τα βάσανα του; Και όμως, η ιστορία, τον θεωρεί, τον αναγνωρίζει ως τον ηρωικότερο των αγίων και των αγιώτερο των ηρώων.
Και επειδή ακριβώς υπάρχει αυτή η κατάσταση της ανατροπής των πάντων, στην κλίμακα των αξιών, επειδή τα αληθινά μεγάλα και τους πραγματικά μεγάλους τους βάζουμε στα κατώτερα σκαλοπάτια των αξιών και βάλαμε τα μικρά και τους μικρούς ψηλά και αγωνιζόμαστε, για τούτο, πιο πολύ να τα αποκτήσουμε και να τους μοιάσουμε, αυτούς τους αναξίους, για τούτο και εμείς, υπηρέτες του αγαθού, του ορθού και του λογικού, και σαν άνθρωποι του Θεού που θέλουμε την αλήθεια του Θεού, την τάξη και την ορθότητα και που έχουμε καθήκον και υποχρέωση να καθοδηγούμε τους ανθρώπους στα σωστά και τα πρέποντα, θα σας παρουσιάσω τη μεγάλη προσωπικότητα, που όχι μόνο υπήρξε ο ηρωικότερος των αγίων και ο αγιότερος των ηρώων, αλλά και ο πατέρας της Ορθοδοξίας. Και αυτός δεν είναι άλλος παρά ο άγιος Αθανάσιος, ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας, αυτός που πήρε και τον τίτλο Μέγας.
Είναι πατέρας της Ορθοδοξίας, γιατί αυτός γέννησε με το μυαλό του, το φωτισμένο από το Θεό, όλα εκείνα, τους όρους και τα διδάγματα, που μας ξεκαθαρίσανε το έδαφος της πίστεως μας από τις διάφορες αιρετικές διδασκαλίες. Είναι αυτός που αγωνίστηκε όσο κανένας άλλος για να διαφυλάξει την Ορθοδοξίαν άσπιλον και αμόλυντο και να την έχουμε και μεις σήμερα καύχημα μας.
Ακόμη κάτι. Πήρε τον τίτλο Μέγας και για δύο λόγους και για τους αγώνες του, μα και για την πρακτική ζωή του, για την αγιότητα του. Δεν είναι το αξίωμα του μονάχα που του έδωσε τον τίτλο του μεγάλου, είναι και η αρετή του.

ΑΓΙΑ ΠΕΛΑΓΙΑ 1950

Πηγή ΦΩΤΟ Nikos Desillas

ΝΕΑΠΟΛΗ.Κλαδιά και τα χόρτα πεταμένα πάνω στο πεζοδρόμιο .

Ότι και να κάνει ο Δήμος Μονεμβασιάς αν εμείς οι ίδιοι δεν έχουμε φιλότιμο η κατάσταση δεν θα διορθωθεί ποτέ. Ο κύριος κλάδεψε τον κήπο του, τον καθάρισε και φυσικά θεώρησε σωστό να γράψει στα παλαιά των υποδημάτων όλους και να πετάξει τα κλαδιά και τα χόρτα του κήπου του, πάνω στο πεζοδρόμιο ..αρκεί να μην είναι μέσα στην αυλή του. Αφού έμειναν όλες τις γιορτές εκεί και δεν ξέρω για πόσο ακόμα ας ελπίσουμε να έχουν φύγει πριν ....ξαναφυτρώσουν.Έλεος με την αναισθησία κάποιων. Και να μην ξεχνάμε ότι τα ακαθάριστα οικόπεδα και κάτι τέτοιες μαγκιές έφτασαν την φωτιά του Ιουλίου μέσα στη Νεάπολη με τις συνέπειες που όλου γνωρίζουμε. Θα ενημερωθεί η κοινότητα Νεάπολης για να πράξει τα αυτονόητα.

ΝΕΑΠΟΛΗ.Ποιος έχει την ευθύνη? ? ?

 Ποιος έχει την ευθύνη? Στη Νεάπολη σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης γωνία του ξενοδοχείου "ΑΙΒΑΛΙ" κάποιον ενοχλούσε η πινακίδα ΣΤΟΠ την έβγαλε και την πέταξε στα μπάζα παραπλήσιας οικοδομής ,χωρίς να σκεφτεί τις συνέπειες , η μη σηματοδότηση του σημείου αυτού. Πέραν αυτού το πεζοδρόμιο κατεστραμμένο με κίνδυνο ο κάθε πεζός να τραυματιστεί και φυσικά αδύνατη η πρόσβαση σε άτομα με ειδικές ανάγκες και ηλικιωμένους . Πρόκειται για κομβικό σημείο και δεν γνωρίζουμε ποια είναι η αρμόδια αρχή για να επιληφθεί του προβλήματος και γιατί το έχει αμελήσει.Επισημαίνουμε το πρόβλημα ,κατόπιν διαμαρτυριών πολιτών και περιμένουμε να υπάρξει άμεση λύση του προβλήματος πριν συμβεί κάποιο ατύχημα.
Πηγή
Συμβαίνει Τώρα


ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ.Δελτίο Τύπου - 17/1/2016

Ολοκληρώθηκε η Διεθνής Έκθεση Τουρισμού της Βέρνης, στην οποία συμμετείχε για πρώτη φορά ο Δήμος Κυθήρων με δικό του περίπτερο και ανανεωμένο διαφημιστικό υλικό στην γερμανική και ιταλική γλώσσα. Η έκθεση, που γίνεται στην καρδιά της Ευρώπης, αποτελεί θεσμό για την Ελβετία και φέτος είχε ειδικό αφιέρωμα στη Μεσόγειο. Πρόκειται για ένα μεγάλο τουριστικό γεγονός, βάσει του οποίου χιλιάδες Ελβετοί προγραμματίζουν τις διακοπές του ερχόμενου καλοκαιριού.
Η συμμετοχή του Δήμου αποφασίστηκε μετά από πρόταση του Δημάρχου και προκειμένου να δράσει προσθετικά η παρουσία του νησιού μας με αφορμή και τη μεγάλη έκθεση για το Ναυάγιο των Αντικυθήρων που διεξάγεται παράλληλα στη Βασιλεία.Το περίπτερο του Δήμου ήταν η μοναδική συμμετοχή δημόσιου φορέα της Ελλάδας, ενώ κολακευτικά ήταν τα σχόλια του ελβετικού κοινού για το νέο έντυπο υλικό του Δήμου μας, το οποίο προωθήθηκε ήδη προς την Διεθνή Τουριστική Έκθεση της Ζυρίχης που ξεκινάει σε λίγες μέρες και προς το γραφείο του ΕΟΤ στην Αυστρία. Η βοήθεια και συνδρομή των Κυθηρίων της Ελβετίας, Γιώργου Ριζομάρκου και Θανάση Σωτηρίου, ήταν εξαιρετικά πολύτιμη και ο Δήμος μας τους εκφράζει τις θερμές του ευχαριστίες για την θετική συμβολή τους και την παρουσία τους στο περίπτερο. Το περίπτερο του Δήμου επισκέφθηκε ο Πρέσβης της Ελλάδος στην Ελβετία κ. Χαράλαμπος Μάνεσης και ο Πρόξενος της Κύπρου στη Ζυρίχη κ. Γεώργιος Παπαντωνίου. Ο Δήμαρχος κ. Χαρχαλάκης, είχε ιδιαίτερες συναντήσεις με κυβερνητικά στελέχη της Χώρας στο Συνομοσπονδιακό Κοινοβούλιο καθώς και με εκπροσώπους μεγάλων ταξιδιωτικών πρακτορείων και tour operators, ενώ μέσα στις επόμενες μέρες θα ενημερώσει αναλυτικά την Τουριστική Επιτροπή του Δήμου για την έκθεση της Βέρνης καθώς και τον προγραμματισμό συμμετοχής του Δήμου σε τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού για το 2016 και το 2017.
Τέλος, την Κυριακή 17/01 ο κ. Δήμαρχος παρέστη στην τελετή κοπής της πρωτοχρονιάτικης πίτας της Ελληνικής Κοινότητας Γενεύης που έλαβε χώρα μετά τη Θεία Λειτουργία στον Ι. Ναό Αποστόλου Παύλου στο Ορθόδοξο Κέντρο του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο Σαμπεζύ της Γενεύης. Στην τελετή χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ελβετίας κ. Ιερεμίας και ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Λαμψάκου κ. Μακάριος και παρευρέθησαν εκατοντάδες Έλληνες της περιοχής καθώς και ο Μόνιμος Αντιπρόσωπος της Κύπρου στους Διεθνείς Οργανισμούς Πρέσβης κ. Ανδρέας Ιγνατίου και ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδος στη Γενεύη κ. Άγγελος Υψηλάντης. Η Πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Γενεύης κα. Όλγα Tuscher Καραγιώργη καλοσώρισε θερμά τον κ. Δήμαρχο αναφέροντας τα εξής:
"Όπως γνωρίζετε, αυτήν την εποχή, στο Μουσείο Αρχαιοτήτων της Βασιλείας, υπάρχει η έκθεση του ναυαγίου των Αντικυθήρων. Οι σπουδαίες αυτές αρχαιότητες για πρώτη φορά ταξίδεψαν εκτός Ελλάδας και έφτασαν εδώ, στην Ελβετία. Δεν είναι τυχαίο, καθότι η Ελβετική ωρολογοποιία Hublot της Nyon στήριξε την σπουδαία έκθεση στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, και στηρίζει τις νέες έρευνες για τον περίφημο Μηχανισμό και για το ναυάγιο, στα Αντικύθηρα, οι οποίες, κατόπιν ενεργειών του Δήμου Κυθήρων και Αντικυθήρων, τελούν υπό την αιγίδα του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας. Χάρις σε αυτή την ευτυχή συγκυρία έχουμε σήμερα την τιμή να είναι μαζί μας ο Δήμαρχος Κυθήρων, ο κύριος Ευστράτιος Χαρχαλάκης, ο οποίος συνεργάζεται με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, Ελληνικούς και Ελβετικούς. Καλωσορίζουμε τον κύριο Δήμαρχο και του ευχόμαστε το 2016 να είναι μία εξαιρετική χρονιά για τις έρευνες στο νησί του".

Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016

Νέες αιχμές του Γρηγοράκου για τη Γεννηματά

«Μια σύγχρονη Ευρωπαϊκή Κεντροδεξιά θα ήταν χρήσιμη για τη χώρα», επισημαίνει ο ανεξάρτητος βουλευτής, Λεωνίδας Γρηγοράκος, σε συνέντευξη στο «Βήμα».
Ο Λεωνίδας Γρηγοράκος επιμένει στις απόψεις που διατύπωσε για τον νέο πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκο Μητσοτάκη και στην κριτική του προς την πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, Φώφη Γεννηματά, διευκρινίζει ότι παραμένει ενεργός στον δικό του πολιτικό χώρο, της Σοσιαλδημοκρατίας και μιλάει για τη σχέση του με τον Ευάγγελο Βενιζέλο.
«Αν δεν αποκτήσει πολιτικό βάθος η Δημοκρατική Συμπαράταξη, θα ενισχύσει τις φυγόκεντρες τάσεις όλων εκείνων που αναζητούν νέα πολιτική έκφραση», παρατηρεί ο ανεξάρτητος βουλευτής.
Ερωτηθείς εάν σκοπεύει να παραδώσει την έδρα του, ο Λεωνίδας Γρηγοράκος επισημαίνει: «Θα παραμείνω ενεργός βουλευτής, τιμώντας την εμπιστοσύνη που έδειξαν στο πρόσωπό μου οι λάκωνες συμπολίτες μου. Μην ξεχνάτε ότι το ποσοστό του 12,4% του ΠΑΣΟΚ - Δημοκρατικής Συμπαράταξης στη Λακωνία ήταν διπλάσιο του ποσοστού που αποσπάσαμε σε όλη την Επικράτεια. Η έδρα δεν μου χαρίστηκε ούτε την κληρονόμησα».
Σχολιάζοντας τη διαγραφή του ο Λεωνίδας Γρηγοράκος λέει: «Η ελεύθερη έκφραση της γνώμης μου υπαγορεύεται από την επιλογή μου να καταθέτω τους προβληματισμούς και τις απόψεις μου για την πορεία της χώρας, για το πολιτικό σύστημα, για το κομματικό σύστημα, για την παράταξή μου. Έτσι έπραττα πάντα και έτσι έπραξα και τώρα.
Όπως φάνηκε όμως, η αυτονόητη για εμένα ενέργεια αντιστρατεύεται τα σχέδια εκείνων που θέλουν να επιβάλουν τις πρακτικές και τις πολιτικές του παρελθόντος.
Πιστεύω ακράδαντα πως η διαγραφή μου εξυπηρετεί αυτή την επιδίωξη. Ως εκ τούτου, η “αμφισβήτηση” για την οποία κάνατε λόγο δεν προέρχεται από εμένα αλλά από μια πράγματι απαίδευτη ηγεσία, η οποία δεν αντιλαμβάνεται ότι πέρασαν οι εποχές των κραυγών και της ενοχοποίησης της αντίθετης άποψης.
Διαφώνησα με τη θέση ότι μας χωρίζει άβυσσος με τις δυνάμεις της Κεντροδεξιάς, γιατί είναι παράδοξο να ανακαλύπτουμε σήμερα την άβυσσο όταν συγκυβερνούσαμε με τη Νέα Δημοκρατία επί δύο χρόνια.
Μια τέτοια θέση δυστυχώς παραπέμπει στις παρωχημένες θεωρίες ότι εμείς είμαστε φορείς του φωτός ενώ οι αντίπαλοί μας φορείς του σκότους.
Αποπνέει αντιδημοκρατικότητα. Αλήθεια, όταν η κυρία Γεννηματά πάει στο Συμβούλιο των Ευρωπαίων Σοσιαλιστών θα εγκαλέσει τους γερμανούς και τους γάλλους Σοσιαλιστές για τις συνεργασίες τους;».
Eρωτηθείς για το αν θα ανταποκρινόταν θετικά σε ενδεχόμενη πρόσκληση του Κυριάκου Μητσοτάκη για διεύρυνση της Νέας Δημοκρατίας, τονίζει ότι η πολιτική και ιδεολογική μου ταυτότητα είναι γνωστή.
«Το ίδιο και η αταλάντευτη προσήλωσή μου στις αρχές και στις αξίες της ευρωπαϊκής Σοσιαλδημοκρατίας και της Κεντροαριστεράς. Η συμμετοχή μου στο ΠαΣοΚ υπαγορεύθηκε από αυτές τις αρχές, τις οποίες ούτε διαπραγματεύθηκα ούτε θα διαπραγματευθώ στο μέλλον.
Μέλημά μου ήταν και παραμένει η ανασύνθεση της μεγάλης προοδευτικής παράταξης που θα υπερβαίνει τα σημερινά καχεκτικά κομματικά σχήματα. Ως εκ τούτου, το μόνο για το οποίο νοιάζομαι είναι η ανασύνθεση της κατακερματισμένης Κεντροαριστεράς και η διεύρυνσή της», ανέφερε ο ανεξάρτητος βουλευτής.
Τέλος, όσον αφορά τα σενάρια που διατυπώνονται ότι λειτούργησε έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού του ενδεχόμενο επιστροφής του Ευάγγελου Βενιζέλου, ο Λεωνίδας Γρηγοράκος σημειώνει: "Δυστυχώς οι παθογένειες των κομματικών μηχανισμών είναι παρούσες. Αυτές εμποδίζουν πολλούς να δουν πέρα από τον μικρόκοσμό τους. Προφανώς κάποιοι αδυνατούν να αποκτήσουν μια δική τους αυτοτελή και αυτόφωτη ταυτότητα.
Η πολιτική μου φιλία με τον Ευάγγελο Βενιζέλο εδράζεται σε αρχές και αξίες τις οποίες δεν μπορούν να αντιληφθούν όλοι εκείνοι που επιδίδονται σε ευτελή και μικροπολιτικά παιχνίδια».
Πηγή http://www.kontranews.gr/

ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΟΣ 1945

ΑΡΧΕΙΟ ADELIN 107,3 FM

ΑΡΧΕΙΟ ADELIN 107,E FM

ΑΓΙΑ ΠΕΛΑΓΙΑ 60'ς-70'ς [ΑΡΧΕΙΟ ΤΑΣΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ]

Αγία Πελαγία Kύθηρα - 60'ς-70'ς ???
Φωτογραφία σκαναρισμένη από το βιβλίο του Τάσου Κουκούλη "'Ελα στα Κύθηρα" του 1982


Πηγή ΤΑΣΟΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ

ΑΡΘΡΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΙΑ ΑΝΕΛΛ ΚΑΙ ΝΔ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ‏



Οι ΑΝ.ΕΛΛ. απέναντι στη νέα Ν.Δ.:

Ιδού ο δρόμος, ιδού και ο χάρτης



Του ΓΙΑΝΝΗ ΜΟΙΡΑ*



Με την εκλογή Μητσοτάκη στην προεδρία της ΝΔ, η πολιτική ζωή αποκτά νέο ενδιαφέρον. Καταρχήν διότι ιδεολογικοποιείται περαιτέρω.

Ο νέος πρόεδρος της ΝΔ δεν έχει κρύψει ποτέ του ότι είναι ακραιφνής νεοφιλελεύθερος, αντίπαλος του κοινωνικού κράτους και των εργασιακών κεκτημένων και οπαδός ενός επιχειρηματικού- επενδυτικού laissez faire που αναγνωρίζει ελευθερίες, κίνητρα και οφέλη αποικιοκράτη αδαμαντωρύχου σε αφρικανική χώρα. Αν ο Σόϊμπλε, ο Ντάϊσελμπλουμ, το ξένο (γερμανικό κυρίως) επεκτατικό κεφάλαιο, οι ανερμάτιστοι τραπεζίτες, οι αχόρταγοι εργολάβοι, οι συστημικοί μηντιάρχες σκιτσάριζαν τον ιδανικό πολιτικό, θα έδιναν την πολιτική μορφή ενός Μητσοτάκη και αυτό το σκίτσο επέλεξαν 173.000 ψηφοφόροι. Σημειωτέον, σε μαθηματικά εθνικών εκλογών Σεπτεμβρίου 2015, πάνω-κάτω τόσοι ψήφισαν Λαφαζάνη ή Λεβέντη. Επιδιώκοντας να κυνηγήσει ψήφους διεύρυνσης σε νέα κοινά, ο Κ. Μητσοτάκης θα επιχειρήσει να φτιασιδώσει το ιδεολογικό προφίλ του με μπόλικο κοινωνικό make up, αλλά οι απόψεις του ήταν, είναι και θα είναι ίδιες, δεδομένες και αμετάβλητες. Έξτρα πετράδι στο προεδρικό στέμμα και οι γνωστοί ακροδεξιοί, σαμαρικοί, επενικοί, λεπενικοί, αρνητές του Πολυτεχνείου, που τον στήριξαν.

Με την εκλογή Μητσοτάκη, η πολιτική ζωή του τόπου ταξικοποιείται επίσης περαιτέρω. Ένας αυθεντικός γόνος της ολιγαρχίας των πολιτικών-αστικών ελίτ, που ως τέτοιος κυρίως ξεκίνησε να πηγαίνει σε κολέγια, για να πάρει σειρά μετά για τα ξένα πανεπιστήμια και τους προνομιακούς διορισμούς, ήδη αρχίζει και λέει στον χειμαζόμενο από τα μνημόνια Έλληνα μικρομεσαίο, μικροαστό, εργάτη, αγρότη, οικογενειάρχη ότι καταλαβαίνει τις αγωνίες του, γιατί έχει ιδρώσει να κολλήσει ένσημα. Φευ! Στην Ελλάδα όλοι γνωριζόμαστε, ο λαός έχει πάψει να είναι αφελής, επιλήσμων, ή λωτοφάγος και οι πολίτες δε λογίζονται πλέον για πελάτες, πόσο μάλλον για κολίγοι σε κοτζαμπάσηδες.

Σε ότι αφορά το ιδεολογικό κομμάτι, αποτελεί στοίχημα και στόχο εφικτό για τους Ανεξάρτητους Έλληνες να αποτελέσουμε το πολιτικό σπίτι για τον κεντροδεξιό οπαδό της σχολής του ριζοσπαστικού φιλελευθερισμού με κοινωνικό πρόσημο, προσεγγίζοντάς τον με τη δική μας ιδεολογική πλατφόρμα του εθνικού, πατριωτικού, δημοκρατικού κέντρου. Ο δρόμος είναι κοντινός και καλόβατος.

Σε ότι αφορά την ταξικότητα, εμείς σε σύγκριση με τους πορφυρογέννητους που τους έταξαν οι μοίρες για αρχηγούς και πρωθυπουργούς, έχουμε σίγουρα ζήσει τι σημαίνει κόπος και αγωνία, εργασία και ανεργία, απόλυση και μικρή αγγελία, αναγνώριση και ματαίωση. Ξέρουμε ότι ιδρώτα χύνει ο άνθρωπος και στην οικοδομή και στο χωράφι και στην ουρά του ΟΑΕΔ, όχι μονάχα στο τένις ή στη σάουνα. Ο χάρτης της Κοινωνίας περιέχει και το δικό μας καθημερινό στίγμα.

Ιδού ο δρόμος λοιπόν, ιδού και ο χάρτης…





* Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΟΙΡΑΣ είναι ο Γενικός Γραμματέας των Ανεξαρτήτων Ελλήνων

ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ.(Εορτάζεται στις 17 Ιανουαρίου) Toυ Πρωτ. π. Γεωργίου Παπαβαρνάβα

Ο άγιος Αντώνιος, ο καθηγητής της ερήμου, είναι από τους λίγους που έλαβαν την προσωνυμία μέγας. Πραγματικά, υπήρξε μέγας αθλητής του πνευματικού στίβου και θριαμβευτής στους αγώνες εναντίον της πλάνης, της αμαρτίας, του διαβόλου και των πολυμόρφων παθών. Ο βίος του, που συνεγράφη από έναν άλλον μέγα, τον σύγχρονό του άγιο Αθανάσιο, Αρχιεπίσκοπο Αλεξανδρείας, είναι υπερθαύμαστος και αξιοζήλευτος. Η μελέτη του πρέπει να αποτελή εντρύφημα όλων εκείνων, οι οποίοι ποθούν να βιώσουν το μεγαλείο της κατά Χριστόν ζωής.
Ο μέγας Αντώνιος με την άσκηση και την αδιάλειπτη προσευχή έφθασε στην κορυφή της πνευματικής ζωής και απέκτησε την αληθινή σοφία. "Ονομάζει τον εαυτό του "ιδιώτην" και ήταν αγράμματος, είχε όμως διδάσκαλον την άνωθεν σοφίαν του Πνεύματος. Από την σοφία αυτή φωτισμένος και εμπνευσμένος έδωκε σοφότατες αποκρίσεις σε διαφόρους Χριστιανούς, που ζητούσαν να ωφεληθούν ψυχικά, όπως φαίνεται σε πολλά μέρη των "Γεροντικών" βιβλίων. Εκτός από αυτές άφησε και τα "εκατόν εβδομήκοντα κεφάλαια", που περιλαμβάνονται στην "Φιλοκαλία" και προσφέρουν μεγάλη ωφέλεια σε όσους τα διαβάζουν".
Άσκηση ονομάζεται η προσπάθεια που κάνει ο άνθρωπος να εφαρμόζη το θέλημα του Θεού στην ζωή του. Η προσπάθεια να μεταμορφώση τα πάθη του, να καθαρθή από τα πάθη, για να μπορέση να αγαπήση "εξ όλης ψυχής και καρδίας", τον Θεό και τον άνθρωπο. Γιατί είναι αδύνατο να αγαπά αληθινά όποιος εξουσιάζεται από τα πάθη και κυρίως από την φιλαυτία, που καταδυναστεύει τον άνθρωπο και κάνει την ζωή του δύσκολη. Φιλαυτία είναι η άλογη αγάπη προς τον εαυτό μας και από αυτήν, ως από μητέρα, γεννώνται όλα τα άλλα πάθη, όπως της υπερηφανείας, της κενοδοξίας, της φιληδονίας, της φιλαργυρίας κ.λ.π.
Στις ημέρες μας, συχνά γίνεται λόγος για την αγάπη, την ειρήνη και την φιλία μεταξύ των ανθρώπων και των λαών και για άλλα παρόμοια. Καλά είναι όλα αυτά, αλλά το ερώτημα είναι πώς μπορεί κανείς να αγαπά τους άλλους και να ειρηνεύη μαζί τους, την στιγμή που είναι υποδουλωμένος στα πάθη και δεν μπορεί να ειρηνεύση με τον ίδιο τον εαυτό του; Η αγάπη, κατά τον άγιο Μάξιμο τον ομολογητή, είναι έκγονος απαθείας. Δηλαδή γεννάται και αυξάνεται μέσα σε μια καρδιά, η οποία έχει καθαρθή ή τουλάχιστον αγωνίζεται επίμονα και επίπονα να καθαρθή από τα πάθη. Τότε η αγάπη είναι ανιδιοτελής και ανθεκτική στις αντιξοότητες και τις δυσκολίες. Δεν έχει ημερομηνία λήξης, αλλά διαρκεί και πέραν του τάφου, είναι "συνομήλικη με τους αιώνες". Αντίθετα, η εμπαθής αγάπη είναι ψεύτικη και διαρκεί όσον καιρό είναι σε θέση να υπηρετή και να τρέφη ή να τρέφεται από τα πάθη. Και πώς είναι δυνατόν να έχη αντοχή και διάρκεια, αφού οι συνθήκες ζωής αλλάζουν, τα συμφέροντα μεταβάλλονται και το ανθρώπινο σώμα φθείρεται και αλλοιώνεται;

Το Μήνυμα Της Κυριακής 17 01 16


Τό Μήνυμα της Κυριακής (Ηχητικό μήνυμα) από τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ
† ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΒ! ΛΟΥΚΑ
(17-01-2016)