Δευτέρα 18 Απριλίου 2016

Πήγαν, άκουσαν,χειροκρότησαν και…φωτογραφήθηκαν

Kαι πήγαν (σύσσωμοι) και άκουσαν…και χειροκρότησαν τον Σπίρτζη και τον Δέδε…και μετά έφυγαν!
Επιστράτευση περιφερειακών συμβούλων και αντιπεριφερειαρχών έκανε ο Πέτρος Τατούλης και πήγε στα εγκαίνια του νέου αυτοκινητοδρόμου Λεύκτρο-Σπάρτη.
Η Τζανετέα (δωστης κορδέλα και πάρτης την ψυχή), ο Στρατηγάκος (νόμιζε ότι ηταν κυβέρνηση), ο Παπαγγελόπουλος (που χαρίζει 650.000 ευρώ),ο Γιαννακούρας (με το παγωμένο χαμόγελο) και οι λοποί αντιπεριφερειάρχες (πλην του σοβαρού),συνόδευσαν τον περιφερειάρχη στο όρος των Ελαιών (τόση πίκρα) το μεσημέρι.
Να και η αναμνηστική φωτογραφία:
atat5
Εκεί ο Δέδες αρχοντικός (και νικητής) τους υποδέχθηκε:
atat3
Η φωτό λέει χίλιες λέξεις.
Αλλά και ο Σπίρτζης παρά το γεγονός οτι θα τον πάταγαν οι περιφερειακοί για να βγούν στο πλάνο έκανε πως δεν έβλεπε τι γινόταν και ήταν άνετος.
atat


atata6
Ηταν η δική του γιορτή άλλωστε.atata6
Αυτό το έργο έχει πολλές υπογραφές αλλά δεν μπόρεσε ο Πέτρος να το κάνει και αυτό δικό του.
Καλά έκανε όμως και πήγε. Αυτό επιβάλλει η θεσμική του ιδιότητα και η υποχρέωση του.
Απλά εκείνες οι κατά καιρούς δηλώσεις του είναι που κάνουν την ζημιά και δημιουργούν το τρολάρισμα..!
Σ.Σ.:Ευχαριστούμε το report24 για τις φωτογραφίες
Πηγή  http://moriasnews.gr/

Επερώτηση Δαβάκη Για το κλείσιμο των αρχαιολογικών χώρων (Βυζαντινό κάστρο και βυζαντινές εκκλησίες}του Γερακίου

Για το κλείσιμο των αρχαιολογικών χώρων (Βυζαντινό κάστρο και βυζαντινές εκκλησίες}του Γερακίου στις 18-4-2016 έκανε επερώτηση στη Βουλή ο Βουλευτής Λακωνίας κ.Αθανάσιος Δαβάκης.....!!!!

ΠΟΤΑΜΟΣ. ΑΠΟΦΕΥΘΗΚΑΝ ΤΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ

 ΑΠΟΦΕΥΘΗΚΑΝ ΤΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ : Μικρής έκτασης πυρκαγιά εκδηλώθηκε από αμέλεια, την Δευτέρα το απόγευμα 18 Απριλίου ,στην διασταύρωση μεταξύ Ποταμού- Τριφυλιάνικων Κυθήρων. Άμεση ήταν η επέμβαση του Πυροσβεστικού Κλιμακίου με ένα όχημα και δύο πυροσβέστες με επικεφαλής τον Πυρονόμο του Κλιμακίου κύριο Καραμουσαλή. Στην κατάσβεση συνέδραμαν ένας εθελοντής πυροσβέστης ,της δύναμης εθελοντών του Κλιμακίου Κυθήρων και δύο πολίτες. Δύσκολη αναμένεται η φετινή αντιπυρική περίοδος , αφού οι καιρικές συνθήκες σε συνδυασμό με την φετινή ανομβρία που επικρατεί στο νησί, δημιουργούν προβλήματα πριν ακόμα ξεκινήσει η αντιπυρική περίοδος την 1η του Μάη. Γι αυτό απαιτείται μεγάλη ΠΡΟΣΟΧΗ. Η Πυροσβεστική Υπηρεσία λόγω των συνθηκών και του κινδύνου ,εφιστά την προσοχή των εργαζομένων στην ύπαιθρο πολιτών για τα μέτρα προφύλαξης που αφορούν την καύση υπολειμμάτων καλλιεργειών σύμφωνα με την 9/2000 Πυροσβεστική διάταξη. Συγκεκριμένα: α.- Γίνεται πλήρης αφαίρεση της παρεδάφιας βλάστησης σε ακτίνα 2 τουλάχιστον μέτρων από την εστία. β.- Τηρείται η ελάχιστη απόσταση της εστίας από παρακείμενη δενδρώδη ή θαμνώδη βλάστηση που είναι τουλάχιστον 10 μέτρα και εξασφαλίζεται με τοποθέτηση περιμετρικά της εστίας της φωτιάς κατάλληλου μεγέθους λίθων. γ.- Υπάρχει ικανή ποσότητα νερού για την αντιμετώπιση της φωτιάς, σε περίπτωση που αυτή ξεφύγει από τον έλεγχο. δ.- Σε περίπτωση απομάκρυνσης των ατόμων που άναψαν φωτιά, υποχρεούνται στην πλήρη κατάσβεσή της ή στο σκέπασμά της με ποσότητα χώματος. Σε περίπτωση επέκτασης των πυρκαγιών οι παραβάτες διώκονται ποινικά και υποχρεούνται σε αστική αποζημίωση. Τέλος σύμφωνα με την 4/2012 Πυρ/κή Δ/ξη υπενθυμίζουμε ότι ιδιοκτήτες, νομείς και επικαρπωτές των οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκο­νται εντός πόλεων, κωμοπόλεων και οικισμών και σε απόσταση μέχρι 100 μέτρων από τα όριά τους, υπο­χρεούνται στην αποψίλωση αυτών από τα ξερά χόρτα και στην απομάκρυνση τους, την απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών ή εκρήξιμων υλικών ή αντικειμένων που βρίσκονται μέσα σε αυτούς, προς αποτροπή του κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της, καθώς και στη λήψη κάθε άλλου κατά περίπτωση μέτρου που αποβλέπει στην αποφυγή αιτίων και τη μείωση του κινδύνου από πυρκαγιά", αναφέρει η Πυροσβεστική.

ADELIN 107,3 FM ΚΥΘΗΡΑ



ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΠΟΤΑΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ.ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ



ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΠΟΤΑΜΟΥ

ΠΟΤΑΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ                                                               

ΤΚ 80200                                                                                               ΚΥΘΗΡΑ,18-04-2016

ΤΗΛ. 27360-33476                                                                                                                           

FAX. 2736033404                                                                


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: ΡΕΝΤΟΥ ΜΑΡΙΑ



     ΕΝΙΑΙΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗ    ΕΤΟΥΣ  2016

     ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ:

  A) ΓΙΑ ΝΕΑ ΑΙΤΗΣΗ (ΥΠΟΒΟΛΗ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ)

1.     TAYTOTHTA (ΦΩΤΟΤΥΠΙΑ ΔΥΟ ΟΨΕΩΝ) H ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟ

2.     ΒΙΒΛΙΑΡΙΟ ΤΡΑΠΕΖΗΣ(ΦΩΤΟΤΥΠΙΑ)

3.     ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΕΤΟΥΣ 2015 (ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ 1/1/2014-31/12/2014)

4.     ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ

5.     ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΑ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΑΓΡΟΤΕΜΑΧΙΩΝ( ΧΕΙΡΟΓΡ. Η΄ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ)

6.     ΒΙΒΛΙΑΡΙΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ (ΟΓΑ ,ΙΚΑ κ.λ.π) + Α.Μ.Κ.Α.

7.     ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΕΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΕΟΥ ΑΓΡΟΤΕΜΑΧΙΟΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΕΓΣΑ 87

8.     Ε9 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ (ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ)

9.     ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΟ ΒΙΒΛΙΑΡΙΟ ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟ

  Β) ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ & ΒΙΟΚΑΛΛΙΕΡΓΗΤΕΣ

1.     ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΕΝΤΑΞΕΩΝ H' ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

   Γ) ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΙ

     1. ΠΑΛΑΙΟ & ΝΕΟ ΜΗΤΡΩΟ ΑΙΓΟΠΡΟΒΑΤΩΝ (ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΟ 2016)

2.     ΜΗΤΡΩΟ ΒΟΟΕΙΔΩΝ (ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ)

3.     ΓΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΒΟΣΚΟΤΟΠΙΑ -Ε9 ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΑΣΑΡΧΕΙΟΥ

ΠΡΟΣΟΧΗ!

ΣΗΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΓΙΑ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΥΠΟΒΛΗΘΕΙ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ  ΕΤΟΥΣ 2015 & Η ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ!



ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΗ  ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ  ΑΥΣΤΗΡΑ  ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 16-5-2015 ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΕΝ ΔΙΝΕΙ ΚΑΜΙΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΚΑΙ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ 1%ΠΟΙΝΗ  ΚΑΙ 3% ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΡΓΑΣΙΜΗ ΗΜΕΡΑ.



     ΠΟΤΑΜΟ :    20-21-22-23-25-26-27-28-30/04/2016 & 07-09-10-11-12-13-14-16/05/2016                      

ΛΙΒΑΔΙ   :       04-05-06/05/2016             

ΩΡΑΡΙΟ  08.30-16.30

                                                   



                                                 
 

Σύλληψη δύο ατόμων για ναρκωτικά: Εντοπίστηκε κάνναβη στα σπίτια τους

Συνελήφθησαν σήμερα το πρωί σε τοπική κοινότητα του δήμου Ευρώτα, σε δύο περιπτώσεις, από αστυνομικούς του ΑΤ Σκάλας και του ΑΤ Κροκεών, με τη συνδρομή της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας (ΟΠΚΕ) Λακωνίας, δύο ημεδαποί ηλικίας 51 και 60 ετών αντίστοιχα. Σε βάρος τους σχηματίσθηκαν ισάριθμες δικογραφίες, για τα -κατά περίπτωση- αδικήματα της παράβασης της νομοθεσίας για τα ναρκωτικά, τον Τελωνειακό Κώδικα και της νομοθεσίας για τα όπλα.
Ειδικότερα, σήμερα το πρωί, ύστερα από κατάλληλη αξιολόγηση και αξιοποίηση στοιχείων, η αστυνομία πραγματοποίησε έρευνες στο σπίτι και το ποιμνιοστάσιο του 51χρονου, όπου βρέθηκαν 1.161,1 γραμμάρια κάνναβης, 450,1 γραμμάρια λαθραίου καπνού, καθώς και ένα κυνηγετικό όπλο.
Επιπλέον, σε έρευνα που έγινε στην οικία του 60χρονου βρέθηκαν συνολικά και κατασχέθηκαν ποσότητα κάνναβης 360,1 γραμμαρίων, λαθραίος καπνός βάρους 2.576,2 γραμμαρίων, ζυγαριά ακριβείας και το χρηματικό ποσό των 3.950 ευρώ.
Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Σπάρτης. Η αστυνομική έρευνα και το προανακριτικό έργο διενεργούνται από το Αστυνομικό Τμήμα Σκάλας.
Πηγή http://www.laconialive.gr/

ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

Ερώτηση στον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας &Θρησκευμάτων για την εφαρμογή της διάταξης για τα νηπιαγωγεία, κατέθεσε ο Βουλευτής Α’ Πειραιώς και Νήσων Κώστας Κατσαφάδος.
Στην ερώτησή του, ο Βουλευτής κάνει λόγο για αντιπαιδαγωγικό και αντικοινωνικό χαρακτήρα, καθώς σύμφωνα με την εν λόγω διάταξη, σε ό,τι αφορά την οργανικότητα των  νηπιαγωγείων στα αστικά κέντρα, το ελάχιστο όριο νηπίων που θα αντιστοιχούν σε κάθε νηπιαγωγό θα είναι 14 νήπια.

 
Ο κ. Κατσαφάδος επισημαίνει ότι «στόχος του Υπουργείου Παιδείας είναι η συγχώνευση τμημάτων στα αστικά κέντρα και οι αναγκαστικές μετεγγραφές και μετακινήσεις νηπίων που θα προκαλέσουν μεγάλη αναστάτωση σε γονείς και παιδιά, ενώ την ίδια ώρα το κόστος μετακίνησης στοιχίζει πολύ περισσότερο στο Δημόσιο από το να τοποθετηθεί νηπιαγωγός.»

Επικαλούμενος στοιχεία που έδωσαν στη δημοσιότητα οι νηπιαγωγοί, την περυσινή χρονιά σε όλη τη χώρα λειτουργούσαν 1144 νηπιαγωγεία που είχαν λιγότερα από 14 παιδιά, ενώ το Υπουργείο Παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία σύμφωνα με τα οποία μόνο 87 νηπιαγωγεία αστικών κέντρων έχουν αριθμό φοιτούντων νηπίων μικρότερο των 14.  

«Φαίνεται συνεπώς ότι το Υπουργείο επιλεκτικά έδωσε στοιχεία για νηπιαγωγεία με δυναμικότητα έως 12 παιδιών», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Κατσαφάδος, ενώ επισημαίνει ότι στη συγκεκριμένη διάταξη που έφερε προς ψήφιση το Υπουργείο, δε γίνεται καμία αναφορά στα νήπια β’ νηπιακής ηλικίας και στον αριθμό τους.

Η ερώτηση του κ. Κατσαφάδου έχει ως εξής:

«Κύριε Υπουργέ,
Η διάταξη που έφερε η κυβέρνηση στο νομοσχέδιο για την έρευνα και μεταβάλλει την οργανικότητα των νηπιαγωγείων, έχει βαθιά αντιπαιδαγωγικό και αντικοινωνικό χαρακτήρα.
Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη διάταξη το ελάχιστο όριο νηπίων που θα αντιστοιχούν σε κάθε  νηπιαγωγό θα είναι 14 νήπια, σε ό,τι αφορά την οργανικότητα των νηπιαγωγείων στα αστικά κέντρα.
Το Υπουργείο Παιδείας προσπάθησε με ψέματα και μισές αλήθειες να καθησυχάσει την εκπαιδευτική κοινότητα για το ενδεχόμενο συγχωνεύσεων ή και αναστολής λειτουργίας ορισμένων νηπιαγωγείων.
Η αλήθεια όμως είναι ότι το Υπουργείο Παιδείας εκεί ακριβώς στοχεύει: στη συγχώνευση τμημάτων στα αστικά κέντρα και σε αναγκαστικές μετεγγραφές και μετακινήσεις νηπίων που θα προκαλέσουν μεγάλη αναστάτωση σε γονείς και παιδιά, ενώ την ίδια ώρα το κόστος μετακίνησης στοιχίζει πολύ περισσότερο στο Δημόσιο από το να τοποθετηθεί νηπιαγωγός.

 Το Υπουργείο Παιδείας, θέλοντας να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία σύμφωνα με τα οποία μόνο 87 νηπιαγωγεία αστικών κέντρων έχουν αριθμό φοιτούντων νηπίων μικρότερο των 14. 
Σύμφωνα όμως με στοιχεία που έδωσαν στη δημοσιότητα οι νηπιαγωγοί, την περυσινή χρονιά σε όλη τη χώρα λειτουργούσαν 1144 νηπιαγωγεία που είχαν λιγότερα από 14 παιδιά.
Φαίνεται συνεπώς ότι το Υπουργείο επιλεκτικά έδωσε στοιχεία για νηπιαγωγεία με δυναμικότητα έως 12 παιδιών.

Αν εξαιρέσουμε τα 254 νηπιαγωγεία δυσπρόσιτων περιοχών, υπάρχουν 890 νηπιαγωγεία αστικών περιοχών, αρκετά εκ των οποίων με βάση τη συγκεκριμένη διάταξη που προωθεί το υπουργείο, θα αναγκαστούν να συγχωνευθούν με άλλα κι επομένως θα καταργηθούν.
Προκαλεί επίσης εντύπωση το γεγονός ότι στη συγκεκριμένη διάταξη που έφερε προς ψήφιση το Υπουργείο δεν γίνεται καμία αναφορά στα νήπια β’ νηπιακής ηλικίας και στον αριθμό τους. Αυτό σημαίνει ότι πολλά προνήπια ενδέχεται να μείνουν εκτός.

Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός

1. Εάν προτίθεται να αποσύρει τη συγκεκριμένη διάταξη για την οργανικότητα των νηπιαγωγείων και να ξεκινήσει μια διαδικασία διαλόγου με τους εκπροσώπους της εκπαιδευτικής κοινότητας.
2. Αν αμφισβητεί τα στοιχεία που έδωσαν στη δημοσιότητα οι νηπιαγωγοί και αποκαλύπτουν ότι υπάρχουν 890 νηπιαγωγεία στα αστικά κέντρα με δυναμικότητα μικρότερη των 14 παιδιών. Αρκετά από αυτά δεν θα οδηγηθούν σε συγχώνευση σύμφωνα με τη διάταξη που κατατέθηκε;
3.  Για ποιο λόγο στη διάταξη δεν συμπεριλαμβάνονται τα νήπια β’ νηπιακής ηλικίας;

Πειραιάς, 18 Απριλίου 2016

Ο Ερωτών Βουλευτής
Κώστας Κατσαφάδος
Βουλευτής Α’ Πειραιώς & Νήσων

Επιστολή Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κυθήρων κκ ΣΕΡΑΦΕΙΜ προς Ιερα Σύνοδο για Ιερά και Μεγαλη Σύνοδο.


ΕΛΛΗΝΙΚΗ   ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ
Τ.Κ. 801 00  Κ Υ Θ Η Ρ Α
ΤΗΛ.:2736031202 & 2736038359
FAX  :2736031202
Ἐν Κυθήροις τῇ 25ῃ Φεβρουαρίου 2016

Ἀριθ. Πρωτ.: 75

Πρός
Τήν Ἱεράν Σύνοδον
τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος 
Ἰωάν. Γενναδίου 14
115 21 Ἀθῆναι

Μακαριώτατε ἅγιε Πρόεδρε,

Ἐλήφθησαν, τόσον τό ὑπ’ ἀριθ. 755/351/16-2-2016 Ὑμετέρον Σεπτόν Συνοδικόν ἔγγραφον, ἀναφερόμενον εἰς τά τῆς συγκλήσεως τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου, ὅσον καί τά προαποσταλέντα κείμενα τῆς Ε’Προσυνοδικῆς Πανορθοδόξου Διασκέψεως καί τῆς Ἱερᾶς Συνάξεως τῶν Μακ. Προκαθημένων, διό καί σπεύδω νά Σᾶς εὐχαριστήσω θερμῶς διά τήν γενομένην ἐπαρκῆ ἐνημέρωσιν. Ἐπιλαμβανόμενος δέ τῆς εὐκαιρίας, τήν ὁποίαν μοί παρέχει ἡ Ἱερά Σύνοδος διά τοῦ προμνησθέντος Σεπτοῦ Αὐτῆς ἐγγράφου νά ἐκφράσω «τάς οἵας ἔχω ἐπί τῶν συγκεκριμένων κειμένων κρίσεις ἤ προτάσεις πρός τήν Ἱεράν Σύνοδον, διά νά μελετηθοῦν αὗται καί νά ἀξιοποιηθοῦν κατά τό δυνατόν εἰς τάς ἐργασίας τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου»,προάγομαι νά καταθέσω βαθυσεβάστως τάς ἀκολούθους ταπεινάς θέσεις καί προτάσεις ὑπό μορφήν συντόμου ὑπομνήματος.

Α’
Ὁ σπουδαῖος καί πανεύσημος χαρακτηρισμός τῆς ἐν θέματι Ἱερᾶς Συνόδου ὡς Ἁγίας καί Μεγάλης παραπέμπει καί ταυτίζεται, οὕτως εἰπεῖν, κατά τό Κανονικόν Δίκαιον καί τούς Θείους καί Ἱερούς Κανόνας τῶν ἑπτά (7) Οἰκουμενικῶν Συνόδων (διά νά ἀρκεσθῶμεν μόνον εἰς αὐτάς) πρός τήν μεγαλειώδη προσηγορίαν μιᾶς Συνόδου ὡς Οἰκουμενικῆς.
            Μία ἔρευνα εἰς τούς Ἱερούς Κανόνας μόνον τῶν Ἁγίων ἑπτά (7) Οἰκουμενικῶν Συνόδων καταδεικνύει ὅτι ἡ ἁγία Οἰκουμενική Σύνοδος ἀποκαλεῖται πότε «Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδος», πότε «Μεγάλη Σύνοδος», ἐνίοτε «Ἁγία καί Οἰκουμενική Σύνοδος» καί ἄλλοτε «Ἁγία Σύνοδος» καί παρέχει τά ἑξῆς στοιχεῖα : Πέντε (5) Ἱεροί Κανόνες τῆς Α’ Οἰκουμενικῆς Συνόδου καί ἕνας (1) τῆς Δ’ (Η’, ΙΔ’, ΙΕ’, ΙΖ’ καί ΙΗ’ τῆς Α’ Οἰκουμενικῆς καί ὁ Γ’ τῆς Δ’) χρησιμοποιοῦν τόν χαρακτηρισμόν Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδος. Τρεῖς (3) Ἱεροί Κανόνες (Β’, Γ’ καί ΣΤ’) τῆς Α’ Οἰκουμενικῆς κάμνουν χρῆσιν τῆς ὀνομασίας Μεγάλη Σύνοδος. Τρεῖς (3) Κανόνες τῆς Γ’Οἰκουμενικῆς Συνόδου (Α’, Γ’ καί Η’), ἕνας (1) τῆς Δ’ (Ι’) καί δύο (2) τῆς Πενθέκτης (Γ’ καί ΝΑ’) καταγράφουν τήν ὀνομασία Ἁγία καί Οἰκουμενική Σύνοδος. Καί ἕνας (1) ἐκ τῶν Κανόνων τῆς Α’ Οἰκουμενικῆς (ὁ Κ’), ἕνας (1) τῆς Β’ (ὁ ΣΤ’), ἑπτά (7) τῆς Γ’ (Α’, Β’, Δ’, Ε’, ΣΤ’, Ζ’καί Η’), ἐννέα (9)  τῆς Δ’ (Γ’,ΣΤ’,Ι’,ΙΒ’,ΙΔ’,ΙΘ’,ΚΓ’,ΚΕ’καί ΚΖ’), δύο (2) τῆς Πενθέκτης (Β’καί ΝΕ’) καί ἕνας (1) τῆς Ζ’ Οἰκουμενικῆς Συνόδου (ὁ ΙΘ’)  μεταχειρίζονται τόν ὅρον Ἁγία Σύνοδος.
            Ἡ ἐναλλαγή τῆς ὀνομασίας καί τοῦ ὅρου τῶν Συνόδων, κατά τά ὡς ἄνω, δέν σημαίνει τήν ἀναφοράν εἰς διαφορετικάς Συνόδους (λ.χ. Τοπικάς καί Ἐπαρχιακάς), ἀλλά εἰς τάς ἁγίας Οἰκουμενικάς Συνόδους τῆς Ἐκκλησίας μας καί μόνον, συμφώνως καί πρός τήν ἑρμηνείαν τῶν ἐν θέματι Ἱερῶν Κανόνων ὑπό τοῦ ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου, ἡ ὁποία καταχωρεῖται εἰς τό Ἱερόν Πηδάλιον τῶν Θείων καί Ἱερῶν Κανόνων τῆς Ἐκκλησίας μας.[1]
            Καί ἐδῶ προβάλλεται τό ἐρώτημα: Διατί, ἐφ΄ὅσον οἱ Θεῖοι καί Ἱεροί Κανόνες τῆς Ἁγίας ἡμῶν Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μέ τήν χρῆσιν τοῦ ὅρου Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδος ἐννοοῦν σαφέστατα καί παραπέμπουν ἐναργέστατα εἰς Οἰκουμενικήν Σύνοδον, ἡ συγκληθησομένη «Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδος» ἀποποιεῖται ἐξ ἀρχῆς  τόν χαρακτηρισμόν της ὡς Οἰκουμενικῆς, ἐνῷ προφανῶς ἔχει τήν ἀξίωσιν τό κῦρος της νά εἶναι ἰσάξιον καί ἰσοδύναμον τῶν Ἁγίων Οἰκουμενικῶν Συνόδων; Βεβαίως, προβάλλεται ὁ ἰσχυρισμός ὅτι δέν συγκαλεῖται ὡς Οἰκουμενική, διότι δέν θά συμμετάσχουν οἱ ἀπεσχισμένοι Δυτικοί Χριστιανοί. Ὅμως ἡ πρᾶξις καί ἡ Παράδοσις τῆς Ἁγίας μας Ἐκκλησίας δέν παραθεωρεῖ τό γεγονός ὅτι ἀπό τοῦ πρώτου αἰῶνος μ.Χ.  καί μέχρι σήμερον ὑπῆρχον καί ὑπάρχουν οἱ διαχρονικά  ἀπεσχισμένοι αἱρετικοί καί σχισματικοί (π.χ. Νικολαΐται, Ἀρειανοί, Νεστοριανοί, Μονοφυσῖται κλπ), ἀλλ΄αὐτό ποτέ δέν παρημπόδισε τήν Ἁγίαν τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίαν νά συγκαλέσῃ Οἰκουμενικάς Συνόδους.
            Καί Πανορθόδοξος Σύνοδος δέν ὀνομάζεται ἡ ὑπό σύγκλησιν «Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδος», διότι, προφανῶς, ἀποκλείεται ἐκ τῶν προτέρων ἡ συμμετοχή ὅλων τῶν Ὀρθοδόξων Ἐπισκόπων. Ὅμως, εἰς τό σημεῖον αὐτό ἑστιάζεται τό σπουδαιότερον, προδήλως, ἐκκλησιολογικόν πρόβλημα τῆς μελλούσης νά συναχθῇ Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου καί τό ἐρώτημα:
            Εἶναι δυνατόν νά συνέλθῃ μία, κατά τά ὡς ἄνω, Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδος χωρίς τήν παρουσίαν καί τήν συμμετοχήν ὅλων τῶν Ὀρθοδόξων Ἐπισκόπων;
             Ταπεινῶς φρονῶ ὅτι ἡ ἀπάντησις εἰς τό ἐρώτημα αὐτό μέ κανονικά κριτήρια εἶναι ἀρνητική, ἐφ΄ὅσον, ὡς ἐλέχθη, Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδος, κατά τούς Ἱερούς Κανόνας, εἶναι μόνον ἡ Οἰκουμενική. Καί μία Οἰκουμενική Σύνοδος, κατά τόν Ἅγιον Νικόδημον τόν Ἁγιορείτην[2], τέσσαρα χαρακτηριστικά ἰδιώματα πρέπει νά ἔχῃ: α) Νά συναθροίζεται διά προσταγῶν Βασιλικῶν (αὐτό, βεβαίως, ἴσχυε ὅταν ὑπῆρχε ἡ ἑνιαία Βυζαντινή Αὐτοκρατορία, ὑπό τήν ὁποίαν ὑπήγοντο διοικητικῶς ὅλαι οἱ Ἐπαρχίαι τῶν Ὀρθοδόξων Πατριαρχείων,  Ἀρχιεπισκοπῶν καί Ἐπισκοπῶν, ἐνῷ τοῦτο τώρα εἶναι ἀδύνατον νά πραγματοποιηθῇ, διότι ἡ κοσμική ἐξουσία δέν ἀσκεῖται ἀπό μίαν ἐγκόσμιον βασιλείαν, ἀλλ’ἀπό πολλάς˙ δι’αὐτό καί ἡ πρωτοβουλία συγκλήσεως Οἰκουμενικῆς Συνόδου δύναται νά προέλθῃ ἀπό τόν Οἰκουμενικόν Πατριάρχην, τόν Πρῶτον μεταξύ ἴσων εἰς τήν Ἐκκλησιαστικήν Ὀρθόδοξον Ἱεραρχίαν. β) Νά γίνεται «ζήτησις περί πίστεως» καί ἀκολούθως νά ἐκτίθεται ἀπόφασις καί ὅρος δογματικός εἰς κάθε μίαν ἀπό τάς Οἰκουμενικάς Συνόδους[3].γ) Νά εἶναι πάντα τά ἐκτιθέμενα παρ’αὐτῆς δόγματα καί οἱ Κανόνες Ὀρθόδοξα, εὐσεβῆ καί σύμφωνα μέ τάς Θείας Γραφάς καί τάς προηγηθείσας Οἰκουμενικάς Συνόδους. (Καί παραθέτει ἐδῶ τό πολυθρύλητον ἀξίωμα τοῦ ἁγίου Μαξίμου τοῦ ὁμολογητοῦ «τό εἰς τοιαύτην ὑπόθεσιν ῥηθέν»˙ «Τάς γενομένας Συνόδους ἡ εὐσεβής πίστις κυροῖ, καί πάλιν ἡ τῶν δογμάτων ὀρθότης κρίνει τάς Συνόδους» καί δ)Τό νά συμφωνήσουν καί νά ἀποδεχθοῦν τά παρά τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων διορισθέντα καί κανονισθέντα ἅπαντες οἱ Ὀρθόδοξοι Πατριάρχαι  καί Ἀρχιερεῖς τῆς Καθολικῆς Ἐκκλησίας, εἴτε διά τῆς αὐτοπροσώπου παρουσίας αὑτῶν, εἴτε διά τῶν ἰδίων Τοποτηρητῶν ἤ καί τούτων ἁπόντων, διά γραμμάτων αὑτῶν. Καί τονίζει ἐπιπροσθέτως ὅτι«αὕτη ἡ τῶν τῆς Οἰκουμένης Πατριαρχῶν καί Ἀρχιερέων συμφωνία εἶναι ὁ τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων  συστατικός καί διακριτικός χαρακτήρ»[4].

Ευχαριστήρια Λυκείου Κυθήρων