Δευτέρα 27 Ιουνίου 2016

ΣΑΙΝΟΠΟΥΛΕΙΟ.ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΑΙΔΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΚΑΡΜΕΝ ΡΟΥΓΓΕΡΗ



29ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΣΑΪΝΟΠΟΥΛΕΙΟΥ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟΥ

Αυλαία με Κάρμεν Ρουγγέρη
και τον «ΚΟΥΡΕΑ ΤΗΣ ΣΕΒΙΛΛΗΣ»

Η Κάρμεν Ρουγγέρη ανοίγει την Τετάρτη 29 Ιουνίου 2016 τις εκδηλώσεις του Σαϊνοπουλείου Αμφιθεάτρου με τον « Κουρέα της Σεβίλλης», ένα  θεατρικό  έργο του Μπωμαρσαί  που έγινε πασίγνωστο  όταν ο σπουδαίος  Ιταλός  συνθέτης   Τζοακίνο Ροσσίνι το διάλεξε για να το  κάνει ΟΠΕΡΑ.
Η ίδια αναφέρει χαρακτηριστικά: «Ο ΚΟΥΡΕΑΣ ΤΗΣ ΣΕΒΙΛΛΗΣ δεν είναι παραμύθι. Είναι όμως ένα έργο που περιέχει όλα τα υλικά μιας  συνταγής για ένα τέλειο Μουσικό Παραμύθι. Έχει δηλαδή  μαγεία και  ρεαλισμό, χιούμορ  και μια πολύ   ενδιαφέρουσα  υπόθεση. Η ιδέα  μου  ήταν  να μετατραπεί η όπερα  σε ένα θεατρικό έργο   για παιδιά  με τραγούδια  βγαλμένα από τις όμορφες μελωδίες του Ροσσίνι, έτσι ώστε να προσφερθούν στα παιδιά  ακούσματα κλασικής μουσικής. Ακούσματα τόσο απαραίτητα  για την καλλιέργεια  του μουσικού τους αισθητηρίου».
Το έργο  διασκευασμένο με την μεγαλύτερη δυνατή  προσοχή, κρατάει τα πιο μελωδικά μέρη της όπερας και  μετατρέπει  τις άριες και τα φωνητικά σύνολα σε τραγούδια, δημιουργώντας   μια όμορφη  μουσική θεατρική εικόνα.
Όλα αυτά ενώνονται  μεταξύ τους με αφήγηση, θεατρικούς  διαλόγους, σκηνικά που χορεύουν  και πολύχρωμα κοστούμια -με  άρωμα εποχής- κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον  των παιδιών.
Λίγα λόγια για το έργο
Όλα ξεκίνησαν στο Πράντο, μια μικρή πόλη της Ισπανίας πολλά χρόνια πριν, όταν η Ροζίνα, ένα χαριτωμένο κορίτσι απ’ τη Σεβίλλη είχε πάει να επισκεφθεί μια θεία της. Δεν είχε προλάβει να μπει στο σπίτι όταν ξαφνικά αντίκρισε τον κόμη Αλμαβίβα, που έτυχε να περνάει από κει. Αυτό ήταν! Μια ματιά ανάμεσα σ’ ένα αγόρι και ένα κορίτσι και η αγάπη της ιστορίας μας έχει κιόλας γεννηθεί...
Λίγες μέρες αργότερα ο Αλμαβίβα στέλνει προξενήτρα στο Γέρο-Μπάρτολο,  τον κηδεμόνα της Ροζίνας, για να ζητήσει το χέρι της. Εκείνος όμως αρνείται!
Τότε ο Κόμης αποφασίζει να τη βρει μόνος του και με τη βοήθεια του Φίγκαρο, του ξακουστού κουρέα της Σεβίλλης...

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κείμενο - Σκηνοθεσία:  Κάρμεν Ρουγγέρη, Σκηνικά-Κοστούμια: Χριστίνα Κουλουμπή, Κίνηση-χορογραφίες-φωτισμοί:  Πέτρος Γάλλιας, Διασκευή-Ενορχήστρωση:  Αμβρόσιος Βλαχόπουλος, Ρεντόνα Κόλα, Στίχοι & επιλογή μελωδιών:  Ανδρέας Κουλουμπής, Διδασκαλία Τραγουδιών:  Ανδρέας Κουλουμπής
ΠΑΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ (ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΑ):
Βαρθαλίτης Αντώνης, Γεωργάκη Κατερίνα, Δέσποινα Πολυκανδρίτου, Νικολάου Γιάννης, Παπαδάκης Αντώνης, Σταυρακούδης Νίκος, Τσίτσου Παναγιώτα, Χονδρογιάννης Άγγελος

ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ 21.15
ΤΙΜΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ 8€

Το Σαϊνοπούλειο Ίδρυμα θα προσφέρει δωρεάν μεταφορά του κοινού για την παρακολούθηση της παράστασης μετ’ επιστροφής. Το λεωφορείο θα ξεκινήσει στις 8.15΄ από τα γραφεία του (Κων/νου Παλαιολόγου 86).
Τηλέφωνα επικοινωνίας 27310 82470, 27310 82395.

ΛΑΚΩΝΙΑ.Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ποδηλασίας στον Δήμο Ευρώτα

Στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ποδηλασίας Δρόμου Ανδρών και Γυναικών 2016, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Ευρώτα κ. Σωτήρης Μένεγας εκπροσωπώντας τη Δημοτική Αρχή, εκφράζει τις ευχαριστίες του προς όλους όσοι συνέδραμαν την υλοποίηση της διοργάνωσης.

Ιδιαίτερα ευχαριστεί την Αστυνομική Διεύθυνση Λακωνίας, την Τροχαία Λακωνίας και το Αστυνομικό Τμήμα Σκάλας για την πολύτιμη αρωγή τους στην ασφαλή διεξαγωγή των αγώνων, τον Εθελοντικό Πυροσβεστικό Σταθμό Δήμου Ευρώτα για την υποστήριξή του, την Ελληνική Ομοσπονδία Ποδηλασίας για τη φροντίδα και την επίβλεψη του τεχνικού μέρους της διοργάνωσης, τους Αντιδημάρχους Ευρώτα, την Πρόεδρο της Δημοτικής Κοινότητας Σκάλας και τους Προέδρους των Τοπικών Κοινοτήτων Περιστερίου, Γράμμουσας, Βρονταμά, Γερακίου, Αλεποχωρίου, Καρίτσας και Αγίου Δημητρίου για τη συνεισφορά τους στην οργάνωση και τέλεση των αγώνων και όλους τους εθελοντές που συνεισέφεραν με κάθε τρόπο. Τέλος, ο κ. Μένεγας  συγχαίρει τους πρωταθλητές και ευχαριστεί όλους τους αθλητές που τίμησαν με την παρουσία τους τον Δήμο Ευρώτα και εύχεται να βρεθούν ξανά στην περιοχή του Ευρώτα.

Επιδίωξη του Δήμου Ευρώτα είναι η ετήσια φιλοξενία σημαντικών αθλητικών διοργανώσεων που προβάλλουν τον Δήμο και αναδεικνύουν τις δυνατότητες του.

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Δήμου Ευρώτα

Σωτήρης Μένεγας

Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η. Συνεδρίαση του Δ.Σ της Ε.Ε.Π.Κ.Α

Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η
Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 95 και 96 του Ν. 3463/06, του άρθρου 67 του Ν.3852/2010, των διατάξεων του Π.Δ. 272/1985 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το Π.Δ.138/2004 καθώς και των διατάξεων του Ν.3979/2011, άρθρο 44 παρ.5 προσκαλείστε στην συνεδρίαση του Δ.Σ της Ε.Ε.Π.Κ.Α που θα πραγματοποιηθεί στο Γραφείο της Επιτροπής στις 29-06-2016 ημέρα Τετάρτη και ώρα 09:00π.μ.
Θέματα Ημερησίας Διάταξης:
1. Ορισμός Αναπληρωτή Προέδρου της Επιτροπής
2. Διορισμός μελών Εκκλησιαστικών Συμβουλίων των Ιερών Προσκυνημάτων Παναγίας Μυρτιδιώτισσας και Αγίας Μόνης.
3. Εκμίσθωση χώρου κινητής καντίνας στο Ιερό Προσκύνημα Παναγίας Μυρτιδιώτισσας.
4. Παραχώρηση χώρου στην παραλία Διακοφτίου για τοποθέτηση ομπρελών – ξαπλωστρών
5. Γενικά θέματα
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Δ. ΚΟΜΗΝΟΣ

Καταργήθηκε το πιστοποιητικό απεντόμωσης για τους ιδιοκτήτες ενοικιαζόμενων δωματίων

Το Σωματείο Ενοικιαζομένων Δωματίων & Διαμερισμάτων Βατίκων ενημερώνει τα μέλη του ότι καταργείται το πιστοποιητικό απεντόμωσης, κάτι που κάθε ιδιοκτήτης καταλύματος το κάνει ο ίδιος με δική του ευθύνη, χωρίς να χρειάζεται να πληρώσει πιστοποίηση σε γεωπόνους και εταιρίες.
Καταργήθηκε το πιστοποιητικό απεντόμωσης για τους ιδιοκτήτες ενοικιαζόμενων δωματίων και καταλυμάτων, όπως αναφέρει σε επιστολή του ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας κ. Παναγιώτης Τοκούζης.

Αναλυτικά αναφέρει:
«Αγαπητοί συνάδελφοι,
Μετά τις ενέργειες της διοίκησης της ΣΕΤΚΕ, σάς ενημερώνουμε ότι καταργήθηκε η υποχρεωτική απεντόμωση (κριτήριο με Α/Α 83) που αναφερόταν στην υπ’ αρ. 21185/13.10.2014 απόφαση Υπουργού Τουρισμού «Κατάταξη σε κατηγορίες με σύστημα κλειδιών και καθορισμός τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών των ενοικιαζόμενων επιπλωμένων δωματίων - διαμερισμάτων (ΕΕΔΔ)» (Β΄ 2840).
Η κατάργηση του πιστοποιητικού απεντόμωσης από πιστοποιημένα συνεργεία, του οποίου η λήψη ήταν υποχρεωτική εδώ και ενάμιση περίπου χρόνο για τις επιχειρήσεις του κλάδου μας, αποδεικνύει ότι οι συνεχείς προσπάθειες που έκανε η διοίκηση, μεταξύ άλλων, όλο αυτό το διάστημα για να αρθεί αυτή η διάταξη, τελικά πέτυχαν.

Αγαπητοί συνάδελφοι, πρέπει να γίνει συνείδηση πλέον σε όλους ότι τα συλλογικά όργανα του φορέα μας φροντίζουν για τα δικά σας συμφέροντα. Η κατάργηση αυτής της διάταξης συνεπάγεται όφελος για εσάς €200 - €300 ετησίως!

Η Ομοσπονδία μας είναι πάντα παρούσα γιατί είναι ένας ζωντανός οργανισμός με μεγάλη εμβέλεια δράσης και μεγάλη χρησιμότητα στον νησιώτη επιχειρηματία.
Όταν πληροφορούμαστε για τα προβλήματα που αναφύονται, οφείλουμε να παρεμβαίνουμε και να προασπιζόμαστε τα συμφέροντα του κλάδου, στο μέτρο, βέβαια, του δυνατού.

Κάθε επαγγελματικός φορέας, όμως, έχει όση δύναμη του δίνουν τα μέλη του. Χωρίς ενεργά μέλη και χωρίς χρήματα, κανένας σύλλογος δεν μπορεί να δράσει αποτελεσματικά και να προασπίσει τα συμφέροντα των μελών του, ή να τους παράσχει επαγγελματική αρωγή.

Γι’ αυτό σάς υπενθυμίζουμε ότι πρέπει όλοι ανεξαιρέτως οι επιχειρηματίες του κλάδου να ενισχύουν με κάθε τρόπο τις προσπάθειες του Διοικητικού Συμβουλίου. Δεν πρέπει, εξάλλου, ποτέ να ξεχνάμε ότι η συμμετοχή στο ΔΣ της Ομοσπονδίας είναι καθαρά εθελοντική και άμισθη …

Καταβάλλοντας, λοιπόν, ο καθένας μας αυτή τη μικρή συνδρομή προς το συλλογικό μας όργανο, κατορθώνουμε να συμμετέχουμε στο δημόσιο διάλογο για τον κλάδο μας και να δρομολογούμε τις αναγκαίες παρεμβάσεις.

Ο φορέας μας έχει καταφέρει πολλά έως τώρα - και αντιμετωπίζει, επίσης, πολλά ζητήματα που εκκρεμούν και πρέπει να επιλυθούν για το δικό σας όφελος. Αν σταματήσει να υπάρχει αυτή η κλαδική εκπροσώπηση, αυτός που θα ζημιωθεί θα είναι ο ίδιος ο επιχειρηματίας.

Με εκτίμηση,
Ο πρόεδρος
Παναγιώτης Τοκούζης».
----------------------------------------
Δέσποινα Βαγγελόγλου
----------------------------------------

Ο ΝΑΟΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΤΡΟΥΛΟΥΣ




Από τη οικογένεια Φάναρη παραχωρήθηκε το μισό γιους της εκκλησίας στην οικογένεια Μπελέση. 
Έτσι το 1695 εμφανίζονται συνιδιοκτήτες «οι αφέντιδες Δημήτρης Μπελέσης ποτέ οσιοτάτου Καλογέρου και Αντώνης Φάναρης, η οπίι οσάν νικοκιρί οπού ίνε και εξουσιάζοντες ις το γιους τον αγίον Πάντων τζι Τρούλους…» 

Το 1719 συνιδιοκτήτες είναι ο παπα Εμμ. Μπελέσης και ο αδελφός του Ζέπος, παιδιά του αφέντη Τζανέτου και οι Τζανάκης και Τζώρτζης αναγνώστης Φάναρης, παιδιά του αφέντη Αντώνη. 
Oι ιερείς που υπηρέτησαν το ναό προέρχονταν εναλλάξ από τις δύο οικογένειες των ιδιοκτητών, η ελλείψει τοιούτου, οι οικογένειες ανέθεταν την εφημερία του ναού σε ξένο προς την οικογένεια ιερέα.










Ο ναός είναι μονόχωρος, καμαροσκέπαστος με μεταγενέστερη προσθήκη γυναικωνίτη στη δυτική πλευρά και κωδωνοστάσιο πύργο στη βόρεια πλευρά. 

Κάτω από το ναό υπάρχει καμάρα με εντοιχισμένο αταύτιστο οικόσημο. Η άρτια ηχητική του ναού ενισχύεται με τα εντοιχισμένα κεραμικά αγγεία, τα οποία συνηθίζονταν στους ναούς. 

Στο ξυλόγλυπτο τέμπλο με τον υπέροχο διάκοσμο από το ζωικό και φυτικό βασίλειο χαρακτηριστικές είναι οι δεσποτικές εικόνες, ο Ελκόμενος στην Ωραία Πύλη, οι Αρχάγγελοι των πλαϊνών θυρών και οι τρείς μακρόστενες εικόνες άνωθεν των θυρών. 






Οι περισσότερες εικόνες είναι ανυπόγραφες. Μόνο ο Πρόδρομος δεξιά του τέμπλου και ο Ελκόμενος, μικρή φορητή εικόνα στο δεσποτικό θρόνο φέρουν την υπογραφή του Δημητρίου Καρβελά, ο οποίος ανήκει στην Κρητική Σχολή και έζησε το 18ο αρχές 19ου αι. Η εικόνα των Αγίων Πάντων αριστερά του τέμπλου εικονίζει στο κέντρο τον Ιησού, τη Θεομήτορα και τον Πρόδρομο. 

Γύρω γύρω οι χοροί των αποστόλων, προφητών, αγίων, οσίων, κριτών, δικαίων, οσίων γυναικών κ.τ.λ.
---------------------------------
Ελένη Χάρου-Κορωναίου
---------------------------------

Κυριακή 26 Ιουνίου 2016

Από τις εσπέρες στο διαδίκτυο* της Σοφίας Νέζη

«Αν μου λείπει κάτι; Η αγάπη και η απλότητα.» Έτσι θυμάται η 77χρονη σήμερα πρεσβυτέρα Χρυσάνθη Μεγαλοκονόμου τις εσπέρες της, αφού «απ’ όταν ένοιωσα τον κόσμο, τα καλοκαίρια μου και οι χειμώνες μου κύλησαν με αποσπερίδες.» Στο νησί δεν υπήρχε ηλεκτρικό και η ανάγκη για παρέα την ώρα που σουρούπωνε ήταν μεγάλη. Έτσι κάθε βράδυ, μετά το βραδινό φαγητό και με σπιτικά κεράσματα στα χέρια, άντρες, γυναίκες και παιδιά της γειτονιάς αποσπέριζαν σε διαφορετικό σπίτι. Κυρίαρχο έδεσμα το χειμωνιάτικο πεπόνι. Τα πολύ μικρά παιδιά έμεναν σπίτι και κοιμόντουσαν. Για τα παιδιά που ακολουθούσαν, οι εσπέρες εκείνες ήταν το παράθυρό τους στον κόσμο, ήταν το φροντιστήριο που τα προετοίμαζε για την είσοδό τους στον κόσμο των ενηλίκων.
Η συντροφιά μαζευόταν γύρω από την πεζούλα του τζακιού το χειμώνα. Τα πειράγματα, το καλοπροαίρετο κουτσομπολιό, οι καζούρες και κυρίως το ‘‘μπιζ’’ διάνθιζαν τα βράδια τους. Δεν έλειπαν και οι αυτοσχέδιες σάτιρες. Μεγάλο ταλέντο είχε ο πατέρας του παπα-Άνθιμου που δεν άφηνε πάθημα για πάθημα ασχολίαστο. Το καλύτερό του σατιρικό ποίημα ήταν για κάποιους μαστόρους που έκτισαν ένα σπιτάκι στον Κάλαμο κι αυτό έπεσε το ίδιο απόγευμα μετά την κατασκευή του. Οι αποσπερίδες που γίνονταν στα Κομηνιάνικα ήταν οι καλύτερες κι αυτό γιατί ήταν το χωριό με τους περισσότερους νεαρούς. Με τα πόδια πήγαιναν εκεί από τον Δρυμώνα προκειμένου να απολαύσουν την παρέα τους. Όταν έπαψαν οι αποσπερίδες χάθηκε και το χωριό.
Με την είσοδο της τηλεόρασης στο χωριό, κάθε Πέμπτη τις αποσπερίδες τις συντρόφευε το Λούνα-Παρκ, η δημοφιλής σειρά της δεκαετίας του ’70. Τα καλοκαίρια, πολλές φορές, αποσπέριζαν στην πλατεία του χωριού με τη γιορτή του Αι-Γιαννιού του Κλήδονα τον Ιούνιο να κατέχει κεντρική θέση. Δύο σκεπασμένα κιούπια έκρυβαν την τύχη των ανύπαντρων παιδιών. Κοπέλες μετέφεραν τα κιούπια στη βρύση, στο πηγάδι της Κουμμούνας (κοινοτικό πηγάδι), τα γέμιζαν με νερό κι έριχναν μέσα μήλα με γραμμένα πάνω τους ονόματα, αλλού των κοριτσιών – αλλού των αγοριών, και στην συνέχεια, αμίλητες έπρεπε να τα μεταφέρουν στην πλατεία. Αποστολή των νεαρών του χωριού ήταν να τρομάξουν τις κοπέλες κι αυτές να ‘‘σπάσουν’’ και να μιλήσουν. Η λαχτάρα όμως των κοριτσιών να μάθουν την τύχη τους ήταν τόση που τις περισσότερες φορές τα κατάφερναν να γυρίσουν γεμάτα τα κιούπια δίχως να βγάλουν λέξη από τα χείλη τους. Όταν πλέον η πομπή έφτανε στην πλατεία ξεκινούσαν οι μαντινάδες και το τράβηγμα των μήλων με τα πολυπόθητα ονόματα.
Ανοίξατε τον Κλήδονα
του Αι-Γιαννιού τη χάρη
σήμερα φανερώνεται
πως είν’ του Ριζικάρη,
Και πάλι ξανανοίξατε
να βγει και το δικό της
της καλομοίρας αυτηνής,
χρυσό είν’ το ριζικό της.
Ένα άλλο παιδί τότε θυμάται «τα ωραία και θαυμάσια βραδινά των παιδικών μου χρόνων, τους γονείς μου την ημέρα να αποφασίζουν σε ποιο σπίτι θα περάσουν το βράδυ τους, σε ποιο σπίτι θα αποσπερίσουν.» Η παρέα των μεγάλων, τα βράδια του χειμώνα, μαζευόταν γύρω από το μαγκάλι πάνω στο οποίο έψηναν πλαγιομάνους και τα παιδιά κάπου στον χώρο να ρουφούν τον κόσμο των μεγάλων. Όσα, βέβαια, επέτρεπαν οι μεγάλοι. Γιατί, όταν κάτι δεν έπρεπε να φτάσει στα αυτιά των παιδιών, τότε η γλώσσα συνεννόησης άλλαζε και γινόταν κορακίστικα. Γλώσσα τόσο απλή που όμως στα παιδικά αυτιά ακουγόταν εξωπραγματική. Η ατμόσφαιρα των εσπέρων ήταν φανταστική. Κυριαρχούσε η συμφιλίωση, η σύμπνοια και η συντροφικότητα. Αυτή η αίσθηση παρέσερνε κι εμάς τα παιδιά στη ίδια ατμόσφαιρα.
«Στην αποσπερίδα τελειώναμε, καμιά φορά, τα μαθήματα του σχολείου και για να στεγνώσει το μελάνι βάζαμε το χαρτί πάνω από το στόμιο της λάμπας. Τις περισσότερες φορές, βέβαια, το χαρτί καιγόταν και η τιμωρία από τον δάσκαλο την άλλη μέρα, σκληρή.» Το καλοκαίρι, οι βεγγέρες μεταφέρονταν στην αυλή όπου τις λαμπίτσες πετρελαίου τις αντικαθιστούσαν τα αστέρια. Τότε άρπαζαν τα παιδιά την ευκαιρία να παίξουν το τρομακτικό παιχνίδι ‘‘τρομπολαΐνες. Κι ύστερα ήρθε η μετανάστευση, το ηλεκτρικό και το τηλέφωνο. Και τότε οι αποσπερίδες σταμάτησαν και μαζί με αυτές χάθηκε και η ήρεμη και χαλαρή ατμόσφαιρα των χωριών, γιατί δεν έσβησε μόνο μια ευκαιρία πρωτότυπης και δημιουργικής διασκέδασης αλλά χάθηκε μαζί και ένας τρόπος επικοινωνίας, κοινωνικής ειρήνευσης και συμφιλιωτικής επίλυσης διαφορών.
Σε κάποια χωριά, όπως είναι τα Καλησπεριάνικα, οι αποσπερίδες κρατάνε ακόμη με την παραδοσιακή τους μορφή, κυρίως όμως κρατάνε στη μεγάλη γειτονιά του διαδικτύου. Γιατί τι άλλο κάνουν τα βράδια οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από το να ‘‘αποσπερίζουν’’. Τα χρόνια κύλησαν, ο τρόπος ζωής άλλαξε, τα μέσα εξελίχθηκαν αλλά οι ανάγκες παραμένουν ίδιες.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ
Ευχαριστώ την πρεσβυτέρα Χρυσάνθη Μεγαλοκονόμου και τον Ιωάννη Φατσέα (Κωτσόγιαννη) που ακούμπησαν τις αναμνήσεις τους σε μια γωνιά στην απέραντη πολιτεία του διαδικτύου.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ
αποσπερίζω, αποσπέρι – αποσπερίδα < από + εσπερίζω: βεγγεράρω, μετέχω σε εσπερινή συγκέντρωση σε φιλικό σπίτι.
(από το ΚΥΘΗΡΑΪΚΟ ΛΕΞΙΚΟ της Εταιρείας Κυθηραϊκών Μελετών).

*   Αναδημοσίευση απ’ το ‘‘κουρσεμένο’’ Τριπέλαγο για την αποψινή γιορτή του Αϊ-Γιάννη του Κλήδονα ή Ριζικάρη.
Πηγή  http://dragonerarossa.gr/

Των Αγίων Πάντων

Εορτή της Χριστιανοσύνης, με την οποία τιμάται η μνήμη όλων ανεξαιρέτως των αγίων, γνωστών και αγνώστων. Εορτάζεται την πρώτη Κυριακή μετά την Πεντηκοστή από την Ανατολική Εκκλησία και την 1η Νοεμβρίου από τη Δυτική Εκκλησία. Την Κυριακή των Αγίων Πάντων έχουν την ονομαστική τους εορτή όσοι και όσες τα βαφτιστικά τους ονόματα δεν έχουν αναφορά σε κάποιο άγιο με συγκεκριμένη ημέρα μνήμης.
Η πρώτη στέρεα μαρτυρία για την εορτή των Αγίων Πάντων αναφέρεται σ’ ένα απόσπασμα ομιλίας του Αγίου Εφραίμ του Σύρου, που κάνει λόγο για μία εορτή «εις μνήμην των Μαρτύρων όλης της οικουμένης» στις 13 Μαΐου του 373 στη Νίσιβη (σημερινή Νουσαϊμπίν Τουρκίας) και την Έδεσσα (σημερινή Ούρφα Τουρκίας). Η εορτή των Αγίων Πάντων καθιερώθηκε οριστικά κατά τον 6ο αιώνα, όπως αναφέρεται σε ομιλία του διακόνου Κωνσταντίνου το 535. Τον 9ο αιώνα η εορτή των Αγίων Πάντων υιοθετήθηκε και από τη Δυτική Εκκλησία και καθιερώθηκε οριστικά από τον Πάπα Γρηγόριο Δ' (827-844).
Κάθε χρόνο την Κυριακή των Αγίων Πάντων τελείται προσκύνημα στις κατακόμβες της Μήλου, το αρχαιότερο στην Ελλάδα χριστιανικό μνημείο.

Απολυτίκιο 

Των εν όλω τω κόσμω, μαρτύρων σου,
ως πορφύραν και βύσσον τα αίματα
η εκκλησία σου στολισαμένη δι’ αυτών
βοά σοι, Χριστέ ο Θεός·
Τω λαώ σου τους οικτιρμούς σου κατάπεμψον,
ειρήνην τη πολιτεία σου δώρησαι
και ταις  ψυχαίς ημών το μέγα έλεος.
Από τη Δευτέρα μετά την Κυριακή των Αγίων Πάντων αρχίζει η νηστεία των Αγίων Αποστόλων, η οποία περατώνεται στις 28 Ιουνίου, ανήμερα της εορτής των Αποστόλων Πέτρου και Παύλου και παραμονής της εορτής των Αγίων Αποστόλων. Τις ημέρες αυτές οι Χριστιανοί οφείλουν να απέχουν από το κρέας, τα γαλακτερά και τα αυγά και να καταναλώνουν μόνο ψάρι, εκτός από Τετάρτη και Παρασκευή, οπότε ισχύει η αυστηρή νηστεία.


ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/782#ixzz4CfRO6rp8

Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών και της Παράνομης Διακίνησής τους

Η 26η Ιουνίου καθιερώθηκε ως «Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών και της Παράνομης Διακίνησής τους» στις 7 Δεκεμβρίου 1987 από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, προκειμένου να ευαισθητοποιήσει την παγκόσμια κοινή γνώμη για τις επιπτώσεις από τη χρήση των ναρκωτικών και της παράνομης διακίνησής τους, αλλά και για να τιμήσει τον κινέζο μανδαρίνο Λιν Τσε Χσου (1785-1850), που απαγόρευσε το εμπόριο οπίου στην Καντώνα, με αποτέλεσμα να προκληθεί ο Πρώτος Πόλεμος του Οπίου το 1839.
Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, τους τελευταίους 12 μήνες 210 εκατομμύρια άνθρωποι, ηλικίας 15 - 64 ετών ή το 5% του παγκόσμιου πληθυσμού, έκανε χρήση παράνομων ναρκωτικών ουσιών, τουλάχιστον μία φορά. Οι θάνατοι από τα ναρκωτικά ξεπέρασαν τις 200.000. Το παράνομο εμπόριο ναρκωτικών στο ίδιο διάστημα ξεπέρασε τα 320 δισεκατομμύρια δολάρια.
Στην Ελλάδα, από το 1995 έως το πρώτο τρίμηνο του 2011 έχασαν τη ζωή τους από ναρκωτικά 6.467 άνθρωποι. Χειρότερη χρονιά όλων ήταν το 2003, όταν 991 άνθρωποι προστέθηκαν στον μαυροπίνακα του λευκού θανάτου.
Σύμφωνα με στοιχεία του ΕKΤΕΠΝ, περίπου 13.000 άτομα κατηγορήθηκαν το 2010 για παραβάσεις του νόμου «περί ναρκωτικών». Ο αριθμός αυτός υπερδιπλασιάστηκε τα τελευταία 15 χρόνια, με διάφορες αυξομειώσεις ενδιάμεσα. Από το σύνολο αυτό, ποσοστό περίπου 11% καταδικάζεται, και από αυτούς το 64% για χρήση, κατοχή και καλλιέργεια μικροποσότητας προς ιδίαν χρήση. Αυτοί που καταλήγουν στη φυλακή αποτελούσαν το 2010 το 36% του συνόλου των φυλακισμένων, ποσοστό που εμφανίζει μείωση για δύο συνεχείς χρονιές.
Το προφίλ του χρήστη δεν είχε σημαντική διαφορά το 2011, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Η πλειονότητα των χρηστών που προσέγγισαν, πέρυσι, τα Συμβουλευτικά Κέντρα του ΚΕΘΕΑ είναι άνδρες ελληνικής υπηκοότητας, με μέση ηλικία τα 29,5 χρόνια. Το μεγαλύτερο ποσοστό προσήλθε στις μονάδες με δική του πρωτοβουλία. Περισσότεροι από έξι στους δέκα είναι άνεργοι. Οι μισοί είναι απόφοιτοι λυκείου, ενώ ένας στους πέντε δεν είχε ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση.
Κύρια ουσία κατάχρησης παραμένει η ηρωίνη και τα οπιοειδή, παρατηρείται ωστόσο σταδιακή μείωση της χρήσης τους τα τελευταία χρόνια. Η ηπατίτιδα C αποτελεί την επικρατέστερη μολυσματική ασθένεια, με έναν στους τέσσερις χρήστες να γνωρίζει ότι πάσχει, ενώ ένα περίπου αντίστοιχο ποσοστό δεν έχει εξεταστεί ποτέ για τις ηπατίτιδες (B και C) ή τον HIV.
Χαρακτηριστική είναι η αύξηση του ποσοστού των μαθητών που έχει κάνει χρήση κάποιας εξαρτησιογόνας ουσίας, κυρίως κάνναβης, σε 15,2% από 12% που ήταν το προηγούμενο έτος, με παράλληλη μείωση της ηλικίας έναρξης της χρήσης. Το ποσοστό αυτό έχει τριπλασιαστεί τα τελευταία 20 χρόνια στη χώρα μας και η αύξηση αυτή συμβαδίζει με το αυξητικό ποσοστό των νέων που θεωρούν ακίνδυνη τη χρήση της κάνναβης.


ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/worldays/44#ixzz4CfQKeAJS

Το Μήνυμα της Κυριακής 26-6-16 και Γραπτό Θείο Κήρυγμα

Τό Μήνυμα της Κυριακής (Ηχητικό μήνυμα) από τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων
κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ 
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ
(26-06-2016)








ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ (26-6-2016)
Οἱ Ἐμπαιγμοί 
Ἕνας ἀπό τούς ὡραιότερους «Ἀποστόλους» τοῦ κορυφαίου Παύλου διαβάζεται σήμερα στίς Ἐκκλησίες μας. Πρόκειται γιά τήν περικοπή ἐκείνη, ὅπου τονίζεται ἡ Πίστη ὡς κινητήρια δύναμη γιά τούς Ἁγίους τοῦ Θεοῦ, ὅλων τῶν ἐποχῶν. 

Εἶναι ἐκπληκτική ἡ ἀπαρίθμηση τῶν δοκιμασιῶν τῶν Χριστιανῶν, ἄν καί ὁ Ἀπόστολος Παῦλος ἀναφέρεται κυρίως στούς πιστούς τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης. Ὁ γλαφυρός τρόπος τῆς περιγραφῆς, ἡ ἀναφορά στήν «ἐνδυνάμωση διά πίστεως» καί ἡ τελική δικαίωση τῶν ἁγίων, ἀφοῦ ὁ Θεός εἶχε «κρεῖττον τί προβλέψει ὑπέρ ἡμῶν», μᾶς ἐνισχύουν στόν προκείμενον ἀγῶνα μας.
   *            *            *
Καί στήν ἐποχή μας; Ὑπάρχουν ἆραγε τέτοιοι μάρτυρες τῆς Πίστεως; Ὑπάρχουν ἄνθρωποι νά ὁμολογοῦν μέ θάρρος τόν Κύριο Ἰησοῦ καί τήν Ἐκκλησία Του;

Ἄς τό δοῦμε.
Τήν προηγούμενη μόλις Κυριακή ἡ Ἐκκλησία μας γιόρτασε τά γενέθλιά της: Τήν ἐπιφοίτηση τοῦ Ἁγίου Πνεύματος στό ὑπερῶον τῆς Ἱερουσαλήμ. Ἔχει καθιερωθεῖ, αὐτήν τήν ἡμέρα, ὅλοι οἱ πιστοί νά παρακαλοῦμε τόν Κύριο τοῦ Ουρανοῦ καί τῆς Γῆς γιά τό Θεῖο Καθίδρυμά Του. Καί Τόν παρακαλοῦμε γονατιστοί. 

Κι αὐτό τό γονάτισμα, ὅμως, - ἐλάχιστο δεῖγμα ταπείνωσης καί μετάνοιας - βρίσκονται πολλοί νά τό λοιδοροῦν, νά τό ἐμπαίζουν, νά τό διαβάλλουν. 

Ἔτσι ὅλοι μας παρακολουθήσαμε ἔκπληκτοι νά περιγελᾶται καί νά συκοφαντεῖται ὁ Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας μας, ἐπειδή - καλεσμένος ἀπό τήν Πανορθόδοξη Σύνοδο στήν ἀκολουθία τοῦ Ἑσπερινοῦ τῆς γονυκλισίας- γονάτισε ὅπως ὅλοι οἱ (σωματικά δυνάμενοι) Χριστιανοί κάνουν!.....Τοῦ ἀποδόθηκαν δέ ὑποκρισία, πολιτική σκοπιμότητα, μίμηση τῶν Μουσουλμάνων, εἰκόνα σκοταδισμοῦ!......  Δέν ἦταν δυνατό, ἔλεγαν, ὁ Πρόεδρος μιᾶς Εὐρωπαϊκῆς Χώρας νά δίνει αὐτήν τήν «ὀπισθοδρομική» εἰκόνα καί ἡ κρατική Τηλεόραση νά μεταδίδει ζωντανά «αὐτό τό αἶσχος»!!....(sic).

Κάθε τίμιος Χριστιανός βλέποντας τήν κατάντια τῶν ἀκουσίων αὐτῶν ὀργάνων τοῦ πονηροῦ λυπᾶται καί θλίβεται. Δέν ὀργίζεται. Οὔτε θυμώνει. Οὔτε ἀπειλεῖ. Θυμᾶται μόνο τά λόγια τοῦ Παῦλου: «.....ἐμπαιγμῶν καί μαστίγων πεῖραν ἔλαβον». Καί βιώνει, χίλια ἐννιακόσια ὀγδόντα τέσσερα χρόνια μετά, τόν Μακαρισμό τοῦ Χριστοῦ: «Μακάριοι ἐστέ, ὅταν ὀνειδίσωσιν ὑμᾶς καί διώξωσιν ὑμᾶς καί εἴπωσι πᾶν πονηρόν ρῆμα καθ' ἡμῶν, ψευδόμενοι ἕνεκεν ἐμοῦ». 

                                                                                           *            *            *
Οἱ πιστοί τῆς Ἐκκλησίας μας ὁμολογοῦν τήν Πίστη τους καί στήν ἐποχή μας. Ἴσως ἀδύναμα, ἴσως ἄτεχνα, ἴσως ἀδέξια, ἀλλά μέ θάρρος. Ὅπως οἱ Ἅγιοι Πάντες εἴκοσι αἰῶνες τώρα.....
                                                                                  Πρωτ. π. Πέτρος. Μαριᾶτος
------------------------------------
Πηγή:  imkythiron.gr
------------------------------------

Σάββατο 25 Ιουνίου 2016

ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ «ΑΝΕΒΑΙΝΟΥΝ» ΣΤΟ ΗΡΩΔΕΙΟ

Ελαιογραφία του ιατροφιλόςοφου Γεωργίου Μορμορη. Απο την έκδοση του Σπυρου Ευαγγελάτου.
Την Παρασκευή 8 Ιουλίου ανεβαίνει στο Ηρώδειο, στα πλαίσια του φεστιβάλ Αθηνών, σε πανελλήνια πρώτη παράσταση ο «Αμύντας» μια ποιμενική κωμωδία, που τυπώθηκε ανώνυμα στη Βενετία το 1745. Πρόκειται για ελεύθερη παράφραση του γνωστού έργου του Τορκουάτο Τάσο. Πριν από χρόνια ο διακεκριμένος Ακαδημαϊκός μας κ. Σπύρος Ευαγγελάτος, πρωτοπόρος σκηνοθέτης και ακάματος ερευνητής, ανακάλυψε στην Ιταλία ότι πίσω από τον ανώνυμο ποιητή της Ελληνικής εκδοχής του Αμύντα κρύβεται ο Κυθήριος ιατροφιλόσοφος του 18ου αι. Τζώρτζης Μόρμορης, που σπούδασε στην Πάδοβα και ήταν μέλος μιας ακαδημίας της Φλωρεντίας. Η Βενετία τον διόρισε ιατροχειρούργο στα Κύθηρα, όπου έζησε στο Κάστρο που γεννήθηκε και ετάφη στον Παντοκράτορα μαζί με τους προγόνους του Διονυσίου Σολωμού. Ο κ. Ευαγγελάτος, ο μάγος του θεάτρου μας, από αγάπη στα Κύθηρα και θαυμασμό στον ιατροφιλόσοφο και στο έργο που ο ίδιος επιμελήθηκε την κριτική έκδοσή του, ζήτησε να συμπεριληφθεί το έργο στο φεστιβάλ Αθηνών και ανέλαβε την ευθύνη της παράστασης, που έχει πολύ χιούμορ, εφηβική δροσιά, ωραία γλώσσα με άφθονα στοιχεία του Κυθηραϊκού ιδιώματος, μυθικά πρόσωπα και ανέμελους ερωτευμένους βοσκούς που κυκλοφορούν στα δάση. Την παράσταση θα πρέπει να τιμήσουν οι Κυθήριοι των Αθηνών και να πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στον κ. Ευαγγελάτο που δεν χάνει ευκαιρία να δείξει την αγάπη του στα Κύθηρα.
Πηγή

Eleni Harou