Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2016

3η ΕΤΗΣΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΥΘΗΡΑΪΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΥΘΗΡΩΝ

Την Πέμπτη το απόγευμα στο κτήριο της Οδού Θεμιστοκλέους 5 , στην Ομόνοια, πραγματοποιήθηκε η 3η ετήσια ενημέρωση των Κυθηραϊκών σωματείων της Αττικής σχετικά με την πορεία και την πρόοδο του Δήμου Κυθήρων, από τον Δήμαρχο κ. Ε.Χαρχαλάκη και τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου κ. Π. Ζαντιώτη.

Η ενημέρωση ξεκίνησε με μία λεπτομερή αναφορά του Δημάρχου στις εκτελεσθείσες εργασίες εντός του 2016 αλλά και στις αναθέσεις και στα εν εξελίξει δημοτικά έργα. 



Επίσης αναφορά έγινε για την προετοιμασία και την ετοιμότητα μελετών δημοτικών έργων προς εκτέλεση όπως Όχελλες - Κλειστό Γυμναστήριο - Γέφυρα Διακοφτιού - Θέατρο Ποταμού - Μάκρωνας, κ.α.

Στο σημείο αυτό υπήρξε έντονη αναφορά στον καταστρεπτικό για τον σχεδιασμό και εκτέλεση νέο Νόμο 4412, ο οποίος προκαλεί πραγματικό έμφραγμα για όλους τους ΟΤΑ και για τον οποίο έγινε ευρεία αναφορά αλλά και πάνδημη διαμαρτυρία όλων των Δημάρχων στο πρόσφατο συνέδριο της ΚΕΔΕ στην Θεσσαλονίκη.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ο αρνητικός ρόλος του εκάστοτε επιτρόπου του ελεγκτικού συνεδρίου της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ο οποίος έχει και την τελική εγκριτική υπευθυνότητα, η οποία πολλάκις υπερβαίνει τα όρια της λογικής και αντιβαίνει ευθέως στο δημόσιο συμφέρον.
Πρόσφατο παράδειγμα η περαιτέρω καθυστέρηση ολοκλήρωσης του έργου παιδικής χαράς Κοντολιανίκων.

Ένας ακόμη πρόσθετος παράγων εξακολουθεί να είναι και η δασική υπηρεσία με την τεράστια καθυστέρηση επίλυσης των χρόνιων υπαρχόντων προβλημάτων αλλά και την παντελή σχεδόν αδιαφορία της προώθησης τους και την πλήρη επανάπαυση τους σε στοίβες εκκρεμών σε κάποια γωνιά ενός γραφείου η ίσως στο βάθος κάποιου υπαλληλικού συρταριού, την στιγμή που ο ιδιοκτήτης του προτιμάει την από facebook ενημέρωση του για τα των φίλων του τεκταινόμενα από την διεκπεραίωση κάποιας εκκρεμούς υπόθεσης.......



Έτσι καταλήγουμε σε τελείως ώριμα για πλήρη ανάθεση περιφερειακά (και υψίστης σημασίας, λόγω των καταβαλλομένων σε Ε.Ε. προστίμων) και δη επιδοτούμενα από ΕΣΠΑ έργα, όπως το έργο ΧΥΤΥ Κυθήρων - Αντικυθήρων, να καθυστερούν επειδή απλές εφικτές λύσεις (όπως η αντικατάσταση περιοχής με άλλη ισότιμη προς αναδάσωση), χρειάζονται αμέτρητες διαβουλεύσεις υπογραφές και άχρηστες σφραγίδες και εργατοώρες που αφαιρούνται από τους μισθούς και τις συντάξεις όλων των Ελλήνων, προκειμένου 10~20 οικείοι μουράχαυλοι να διατηρούν τις καρέκλες τους μια και σε όλα τα υπόλοιπα είναι παντελώς άχρηστοι......

Βέβαια τονίσθηκε από τον Δήμαρχο ότι στην παρούσα συγκυρία τα έργα ΕΣΠΑ - Περιφέρειας είναι τα περισσότερα αλλά και τα μεγαλύτερα που έχουν ποτέ συνολικά εγκριθεί για τον Δήμο Κυθήρων. 

Ορισμένα από αυτά είναι έτοιμα να εκκινήσουν {ΧΥΤΥ Κυθήρων-Αντικυθήρων, Μητάτα} και ορισμένα βρίσκονται στο λαβύρινθο της γραφειοκρατίας των εγκρίσεων, αδειών, μελετών και αναθέσεων.

{Σ.Σ. Κάποια στιγμή θα πρέπει η παρούσα κυβέρνηση να αντιληφθεί ότι η αντιπολίτευση δεν βρίσκεται στα έδρανα του εκάστοτε κοινοβουλίου, αλλά στα διάφορα διάσπαρτα μικρά γραφεία υπουργείων, υπηρεσιών, ανεξάρτητων αρχών και οργανώσεων, όπου έχουν επανδρωθεί εδώ και πολλά χρόνια με "εκλεκτούς" κομματοσκυλάδες που έχουν σαν μοναδικό όπλο μια σφραγίδα και ένα στυλό υπογραφής και με αυτά ανεβάζουν και κατεβάζουν κυβερνήσεις προκαλώντας χάος με το "θάψιμο" έργων" και "υποθέσεων". Και εάν δεν ξεριζωθούν όλα αυτά τα ΠΑΡΑΣΙΤΑ του ελληνικού λαού, και ίσως και πιθανούς τουςσίγουρους ψηφοφόρους, δεν πρόκειται να υπάρξει ουδεμία ανάπτυξη και πρόοδος για μια καλύτερη ημέρα. Και όταν επιμένουν οι εταίροι για μεταρρύθμιση αυτό ακριβώς εννοούν. Δηλαδή όλα αυτά τα σαπρόφυτα να πάνε σπίτι τους και από κει και πέρα αν έχουν κότσια να βγουν να αντιμετωπίσουν την αληθινή ζωή με τα πενιχρά τους προσόντα...}

Στην συνέχεια ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στο αυξανόμενο πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού στον Δήμο.
Αρκετοί υπάλληλοι έχουν πλέον συνταξιοδοτηθεί και υπάρχει έλλειψη ακόμη και γραμματέα, ενώ πολλάκις χρέη γραμματέα συσκέψεων εκτελεί ο ίδιος ο Δήμαρχος.
Κάποια κενά καλύπτονται από συμβασιούχους 5μηνης η 8μηνης θητείας, οι οποίοι όμως έως ότου εκπαιδευτούν και αρχίσουν να αποδίδουν έρχεται η στιγμή της αποχώρησης τους έως ότου προσληφθούν κάποιοι άλλοι και επαναληφθεί το ίδιο σενάριο.

Παράλληλα η συνεχώς ογκούμενη αναγκαία γραφειοκρατία με κύρια βάση την παράλογη πολυνομία οδηγούν σε πραγματικό αδιέξοδο.
Δυστυχώς όταν υπήρξε η δυνατότητα μονίμων προσλήψεων τα έτη 2012-2014 υπήρξε ολιγωρία της δημοτικής αρχής και έτσι εάν δεν υπάρξει αλλαγή της νομοθεσίας η κατάσταση οδηγείται μαθηματικά σε πλήρη αποδιοργάνωση των δημοτικών υπηρεσιών και σε οριστική αποτυχία του Καλλικράτη.
Σαν παράδειγμα έφερε ο Δήμαρχος την συνάντηση του με την Δήμαρχο Κάσου (και πρώην Νομάρχη Αττικής) κ. Τζανάκη η οποία δεν έχει ούτε ένα υπάλληλο πλέον στον Δήμο της.

Η, για πρώτη φορά, σκληρή επιστολή του Δημάρχου με τα πραγματικά θέματα και την σωστή τεκμηρίωση, προς τον Πρωθυπουργό που προκάλεσε την επίσκεψη του κ. Κουϊκ στο νησί και την από του σύνεγγυς διαπίστωσης τους, πιθανόν να βοηθήσει σε μια πιο ώριμη απόφαση σχετικά με τις πραγματικές ανάγκες της δημοτικής αρχής, εφόσον θα υπάρξει κάποια οικονομική δυνατότητα και ανάσα της κεντρικής διοίκησης.



Στο σημείο αυτό υπήρξε μνεία του Δημάρχου στην εξαιρετική συμβολή των εξωτερικών συνεργατών - συμβούλων του Δήμου, νομικών και τεχνικών κ. Σεμιτέκολο και κ. Βογιατζή, των οποίων η συμβολή είναι πολύ σημαντική καθώς υπάρχουν σοβαρότατες νομικές αλλά και διαδικαστικές εκκρεμότητες. 

Οι πιο σημαντικές είναι:
Το θέμα των Λιμένων με τα κτήρια, τα κατασκευές αλλά και την δημιουργία υδατοδρομίων.
Τα Κληροδοτήματα
Οι πολλαπλές δικαστικές διενέξεις αλλά και οι δαπάνες υπεράσπισης αιρετών (παράδειγμα είναι ότι εάν π.χ. γίνει αυτανάφλεξη στον ΧΥΤΑ ο υπεύθυνος Αντιδήμαρχος μηνύεται αυτοδικαίως για πρόκληση πυρκαγιάς)
Οι παιδικές χαρές
Οι Αθλητικές υποδομές
Το Θέατρο Ποταμού αλλά και πολλά άλλα παρόμοια θέματα που βρίθουν από νομικές και τεχνικές λεπτομέρειες.

Η ενημέρωση συνεχίστηκε με το μεγάλο θέμα του τουρισμού. 
Τονίσθηκε κατ' αρχάς η συνεπής πολιτική εξωστρέφειας του Δήμου, αλλά και η συνεχής τουριστική προβολή σε συνεργασία με την Περιφέρεια {νέα διοίκηση Τουρισμού Περιφέρειας}, καθώς και η δημιουργία νέων φυλλαδίων και η πολλαπλή συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις {ήδη υπήρξε συμμετοχή στην Philoxenia Θεσσαλονίκης και Tourism Expo της Αθήνας, καθώς και η πρόσφατη συμμετοχή στη GRECKA PANORAMA της Βαρσοβίας}



Πλην όμως έγινε αναφορά του Δημάρχου σχετικά με την σχεδόν παντελή απουσία των επαγγελματιών του κλάδου του νησιού, εκτός ελαχίστων της Αγία Πελαγίας, οι οποίοι συμμετείχαν στα περίπτερα του Δήμου προκειμένου να ωφεληθούν των προσφερομένων τουριστικών πακέτων η άλλων πλεονεκτημάτων, όπως γνωριμιών και επαφών με tour operators η μεγάλα ταξιδιωτικά γραφεία και συγκροτήματα, για κλείσιμο πακέτων διακοπών και προγραμμάτων.

Ετέθη δε το θέμα της ανυπαρξίας ενός ενιαίου φορέα επαγγελματιών αυτής της υποδομής του νησιού και της διασποράς των δυνάμεων σε ατομικές και άγονες προσπάθειες αντί ενός ενιαίου και συμπαγούς μετώπου προσπάθειας προσέλκυσης και φιλοξενίας επισκεπτών για εκτεταμένες περιόδους που είναι δυνατόν να διαρκέσουν από Μάιο έως και Οκτώβριο και πιθανόν και ακόμη μεγαλύτερες.

Ακόμη ανεφέρθη η δυνατότητα πολυποικιλότητας των ειδών του τουρισμού που είναι δυνατόν να προσφερθούν στο νησί, όπως περιπατητικός {μονοπάτια}, αναρριχητικός - θρησκευτικός - αλιευτικός, καταδυτικός - αλλά και ιατρικός...

Ο φετινός απολογισμός υπήρξε άκρως ικανοποιητικός μετρώντας 80.000 αφίξεις την τουριστική περίοδο και σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση σε σύγκριση με άλλους νησιώτικους προορισμούς που σημείωσαν μείωση, ενώ ταυτόχρονα νέες τσάρτερ πτήσεις έφθασαν στο αεροδρόμιο του νησιού και ακόμη περισσότερες προγραμματίζονται προσεχώς. Και σε αυτό το σημείο τίθεται το θέμα της αδικαιολόγητης καθυστέρησης της προόδου του προγράμματος προμελέτης - μελέτης και επέκτασης του αεροδιαδρόμου του αεροδρομίου σε συνάρτηση με το τέρας της γραφειοκρατίας και καθυστέρησης της, από την Περιφέρεια.

Επίσης αναφορά έγινε γενικά στο θέμα των συγκοινωνιών του νησιού το οποίο είναι φυσικά άρρηκτα συνδεδεμένο με τον τουρισμό του. 
Ανεφέρθη η κατάργηση της αεροπορικής αγόνου αλλά συγχρόνως έγινε μνεία για τον περίεργο τρόπο που "μοιράσθηκαν" τα δρομολόγια οι 2 αεροπορικές εταιρείες που τις ανέλαβαν. Όπως εξήγησε ο Δήμαρχος, σύμφωνα με τις εταιρείες τα δρομολόγια θα αυξηθούν ανάλογα με τις ανάγκες που θα παρουσιαστούν ιδιαίτερα την περίοδο αιχμής.



Όσον αφορά τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια από Πειραιά ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η υπογραφή των συμβάσεων οι οποίες έχουν σημειώσει φοβερή καθυστέρηση. Στο σημείο αυτό έγινε αναφορά για ένα σωστό προγραμματισμό και συντονισμό αεροπορικών και ακτοπλοϊκών δρομολογίων έτσι ώστε να υπάρχει μια λογική αλληλουχία και σωστή εναλλακτική εξυπηρέτηση των επιβατών.

Φυσικά έγινε και αναφορά στο θέμα των υδροπλάνων - υδατοδρομίων, αλλά όπως σημειώθηκε στα προηγούμενα για να υπάρξει περαιτέρω πρόοδος είναι απαραίτητη πρώτα η επίλυση του θέματος των λιμένων και των νομικών τους θεμάτων.

Ο πολιτισμός αλλά και ο σωστός προγραμματισμός των πολιτιστικών εκδηλώσεων καθώς και οι εκδηλώσεις του Δήμου {οι οποίες υπήρξαν πολλαπλές την παρελθούσα περίοδο, τιμητικές εκδηλώσεις διακεκριμένων Κυθηρίων, Συναυλίες, Εκθέσεις, Ομιλίες, Προβολές}, απετέλεσαν και αποτελούν σοβαρό πυλώνα αναφοράς στον οποίο επικεντρώνεται το ενδιαφέρον του Δήμου, με προοπτική επέκτασης του σε ακόμη μεγαλύτερο εύρος. 

Ιδιαίτερο βάρος, ανέφερε ο Δήμαρχος, δόθηκε στην καθαριότητα, παρά την έλλειψη προσωπικού και παλαιών οχημάτων. Ακόμη ο ευπρεπισμός των δημοσίων χώρων και η σωστή χωροθέτηση με νέους κάδους, παγκάκια, καλαθάκια, νέους φωτισμούς, πινακίδες σήμανσης, κλείσιμο λακκουβών, αλλά και αναπλάσεις (Μητάτα, Φράτσια, Μνημείο Καραβά, Πλατεία Δρυμώνα, Αντικύθηρα, Belvedere, Παραλία Αγ. Πελαγίας, Κάτω Χώρα Μυλοποτάμου κ.λπ.), παρουσιάζουν μία γενική εικόνα τάξης και νοικοκυρέματος που έχουν άμεση επίπτωση σε όλους τους κατοίκους αλλά και τους επισκέπτες του νησιού.

Με αποφασιστικότητα ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στο θέμα των οφειλών προς τον Δήμο. Τόνισε ότι δυστυχώς δεν υπάρχει άλλη οδός από την είσπραξη τους, διότι σύμφωνα με τα ανταποδοτικά έσοδα είναι ο μοναδικός τρόπος έτσι ώστε να χρηματοδοτηθούν τα υπολειπόμενα προγραμματισμένα έργα βελτίωσης της ύδρευσης.

Επί προσθέτως ο Δήμος καθιέρωσε την ταυτότητα οφειλής έτσι ώστε να είναι πλέον πιο εύκολη και προσιτή στον καθένα η εξόφληση τυχόν χρεώσεων χωρίς την υποχρέωση μετάβασης στον Δήμο. Είναι βέβαια γνωστό σε όλους ότι κατά το παρελθόν υπήρχε ένας μεγάλος όγκος ανείσπρακτων οφειλών προς τον Δήμο οι οποίες όμως σιγά-σιγά εισπράττονται και μεταβάλλονται σε ανταποδοτικά έργα.

Από την ενημέρωση δεν ήταν δυνατόν να λείψει και το ιδιαίτερα σημαντικό θέμα της λειψυδρίας. 
Γεγονός είναι ότι δυστυχώς δεν είναι κάτι που ήλθε και πέρασε. Οι συνεχώς επιδεινούμενες κλιματικές συνθήκες μάλλον για το αντίθετο προδιαθέτουν.
Η εξοικονόμηση αλλά και η ταμίευση νερού, όποτε αυτό καθίσταται δυνατόν, θα πρέπει να είναι μέριμνα όλων των κατοίκων, ενώ παράλληλα με τα μέχρι τώρα εκτελεσθέντα έργα, βρίσκονται σε προγραμματισμό και οι επόμενες φάσεις του. Η δε συνεπικουρία μονάδων αφαλάτωσης {Διακόφτι - Αγία Πελαγία} θα συντείνει σημαντικά στην περαιτέρω αντιμετώπιση της ύδρευσης του νησιού.

Η επιτυχής διαχείριση των παραλιών υπό τον έλεγχο της Εγχωρίου Περιουσίας έχει λύσει ένα θέμα που ταλαιπωρεί τους περισσότερους Δήμους της χώρας. Οι παρούσες συμβάσεις (3τείς) εξασφαλίζουν μια απρόσκοπτη συνέχεια στην διαχείριση των παραλιών, με την επισήμανση ότι θα πρέπει να εφαρμόζονται από τους συμβασιούχους επακριβώς οι τεθέντες όροι των υπογεγραμμένων συμβάσεων.

Η οργάνωση της πολιτικής προστασίας αλλά και η άψογη λειτουργία των επαγγελματιών πυροσβεστών καθώς και των εθελοντικών τμημάτων δασοπυρόσβεσης είχαν σαν αποτέλεσμα να διατηρηθεί το νησί χωρίς τον εφιάλτη της φωτιάς αυτό το καλοκαίρι, παρά την καταστρεπτική ξηρασία. 
Επιπρόσθετα ένα ακόμη όχημα δασοπυρόσβεσης παρελήφθη και θα τεθεί σε υπηρεσία στην περιοχή του δάσους του Γερακαρίου.
Πρέπει δε πάντα να είναι υπόψη όλων ότι η σωστή προετοιμασία και πρόληψη σώζει ότι έχει απομείνει σε αυτό τον τόπο.

Αρκετά έκτακτα γεγονότα επηρέασαν την ζωή των νησιών. 
Η ρύπανση με πετρελαιοειδή, των ΒΑ ακτών {Αγία Πελαγία}, από διερχόμενο πλοίο αντιμετωπίσθηκε αποτελεσματικά. Υπό την εποπτεία το Π.τ.Λ.Τ. , ξεκίνησε η απορρύπανση της αμμώδους ακτής ενώ ταυτόχρονα εξουσιοδοτημένο συνεργείο προχώρησε στην απορρύπανση των βραχωδών ακτών χωρίς την χρήση χημικών. Το κόστος κάλυψε η ασφάλεια του πλοίου το οποίο προκάλεσε την ρύπανση και το οποίο εντοπίσθηκε και κρατήθηκε από την Ελληνική Ακτοφυλακή.

Οι αυξανόμενες ροές προσφύγων και παράνομων μεταναστών από τις ακτές της Β. Αφρικής είναι ένα σημαντικό θέμα που ίσως κληθούμε να αντιμετωπίσουμε στο άμεσο μέλλον. Ήδη υπήρξαν τα πρώτα περιστατικά στα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα. Δυστυχώς δεν υπάρχουν καθόλου υποδομές για αντιμετώπιση οιασδήποτε τέτοιας φιλοξενίας. Το μόνο δυνατόν είναι πρόσκαιρη 24ωρη παραμονή και εν συνεχεία προώθηση προς Καλαμάτα η Αθήνα μέσω Νεάπολης η κατ' ευθείαν Πειραιά. Πλην όμως το αρμόδιο υπουργείο θα πρέπει να μεριμνήσει ώστε να υπάρχει έστω η δυνατότητα για την προσωρινή παραμονή με την προμήθεια του ανάλογου εξοπλισμού.

Μετά την ολοκλήρωση της ενημέρωσης επακολούθησε συζήτηση με τους παρισταμένους Κυθήριους των Αθηνών.

Κατά την διάρκεια της συζήτησης οι παρόντες ευχαρίστησαν τον Δήμαρχο και τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου για την λεπτομερή και με απόλυτη σαφήνεια ενημέρωση και έθεσαν διάφορες ερωτήσεις και ζητήματα.

Ένα θέμα που ετέθη ήταν η απόρριψη νεκρών ζώων και υπολειμμάτων ζώων καθώς και διαφόρων άλλων βαρέων υπολειμμάτων και μπαζών στα φαράγγια του νησιού. Εξηγήθηκε λοιπόν ότι δεν είναι δυνατόν να υπάρχει συνεχής φύλαξη αλλά επίσης κάποτε θα πρέπει να λυθεί η σιωπή όσων γνωρίζουν αυτούς που προβαίνουν σε τέτοιες ενέργειες και να κληθούν οι υπεύθυνοι να λογοδοτήσουν για τις πράξεις τους, έτσι ώστε να υπάρξει και πλήρης αποθάρρυνση για οιουσδήποτε μιμητές τους.

Η εξάπλωση των αγρίων κατσικιών και η καταστροφή της χλωρίδας ενός τμήματος του νησιού είναι επίσης ένα σημαντικό θέμα, που ανεφέρθη, αλλά που χρειάζεται ιδιαίτερη έρευνα για τον τρόπο αντιμετώπισης του.

Έγινε επίσης λόγος περί Σφαγείων. Όπως εξήγησε ο Δήμαρχος δυστυχώς αλλά το θέμα βρίσκεται στο σημείο 0. 
Ήδη εκπονείται από την αρχή νέα μελέτη από τον Δήμο, κόστους 10.000 ευρώ. Η μελέτη αφορά την συνδυασμένη λειτουργία σφαγείων, τυροκομείου και τυποποιητήριου και με την σύγχρονη σύμπραξη ιδιωτικών κεφαλαίων επαγγελματιών του είδους {κρεοπωλών, κ.λ.π.}, προκειμένου να πραγματοποιηθεί σαν κερδοφόρα επένδυση.

Βέβαια ετέθησαν ακόμη αρκετές ερωτήσεις και θέματα και υπήρξε πλήρης συζήτηση και επεξηγήσεις.

Και κάπως έτσι η 3ωρη ενημέρωση έφθασε στο τέλος της με την υπόσχεση της ανανέωσης για την επόμενη χρονιά.
-----------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
-----------------------------------

Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2016

Αγροτικό τράκαρε περιπολικό στο Γύθειο (ΦΩΤΟ)

Έγινε και αυτό...
Κι όμως έγινε και αυτό στο Γύθειο.
Την ώρα που στην κεντρική πλατεία Γυθείου είχε φτάσει η πομπή από τη λιτανεία της εικόνος του Αγίου Νικολάου από τον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό στο Γύθειο, σήμερα 5/2 και οι άνδρες της αστυνομίας ήταν στο δρόμο για να ρυθμίσουν την κυκλοφορία έγινε το ασυνήθιστο περιστατικό.
Ο οδηγός αγροτικού που κινούταν εκείνη την ώρα στην παραλιακή οδό του Γυθείου με κατεύθυνση προς την κεντρική πλατεία έχασε τον έλεγχο του οχήματός του με αποτέλεσμα να τρακάρει ένα περιπολικό έξω μάλιστα από το Α.Τ. Γυθείου.
Προανάκριση για τα αίτια του ατυχήματος διενεργεί το Α.Τ. Γυθείου.
 http://githio-click.gr/

Λάκωνες αγροκτηνοτρόφοι: «Δεν θα καθίσουμε με σταυρωμένα χέρια...»

DSC 1953
Φοροληστεία σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων, αγροτών και κτηνοτρόφων θα επιφέρει ο κρατικός προϋπολογισμός, σύμφωνα με τον Αγροκτηνοτροφικό Σύλλογο Λακωνίας.
Αντιδρώντας στη βαριά φορολόγηση και την επιβάρυνση από τις ασφαλιστικές εισφορές, ο Σύλλογος καλεί τα μέλη του σε απεργιακή συγκέντρωση που έχει προγραμματιστεί την Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου στην κεντρική πλατεία Σπάρτης. Επίσης, απευθύνει κάλεσμα στους Λάκωνες αγροκτηνοτρόφους να δώσουν βροντερό «παρών» στο Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου, που θα πραγματοποιηθεί την επόμενη Δευτέρα (12/12), με αιτήματα την αποζημίωση στο 100% της καταστροφής από το δάκο, την ανάληψη της δακοκτονίας από το ΥΠΑΑΤ, ενώ ο Σύλλογος ζητεί να μην επιβαρυνθούν οι ελαιοπαραγωγοί το κόστους τη ζημιάς.
Συγκεκριμένα, ο Αγροκτηνοτροφικός Σύλλογος Λακωνίας τονίζει τα εξής:
«Ο κρατικός προϋπολογισμός που χαρακτηρίζεται από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ως "προϋπολογισμός ανάπτυξης" και ότι φέρνει "ανακούφιση" στα λαϊκά εισοδήματα, στην πραγματικότητα παραχωρεί νέα κέρδη στο μεγάλο κεφάλαιο, τις μεγάλες επιχειρήσεις και τα μονοπώλια. Αποτυπώνει τα μέτρα του 3ου μνημονίου και λειτουργεί προσθετικά στους προηγούμενους αντιλαϊκούς προϋπολογισμούς για τα οποία έχουν συμφωνήσει ΝΔ, ΠΑΣΟΚ κ.λπ. που τα ψήφισαν.
Εντείνει τη φοροληστεία σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων, περικόπτει ακόμη περισσότερο τα κονδύλια που εξυπηρετούν στοιχειώδεις ανάγκες του λαού.
Οι "νέες δημοσιονομικές παρεμβάσεις" εκτοξεύονται στα 4 δισ. ευρώ για την επόμενη χρονιά, εκ των οποίων τα 3,1 δισ. ευρώ είναι από την επιβολή νέων αντιλαϊκών άμεσων και έμμεσων φόρων και τα 960 εκατ. ευρώ από περικοπές δαπανών που αφορούν στις λαϊκές ανάγκες σε Παιδεία, Υγεία και Πρόνοια για τις οποίες θα πληρώσει επιπλέον η λαϊκή οικογένεια.
Εντείνει τη φοροληστεία και σε βάρος αγροτών - κτηνοτρόφων αφού προβλέπει φορολόγηση με βάση τα τεκμήρια διαβίωσης, φορολογία 22% ως 20.000€ εισόδημα και μετά αυξάνει σταδιακά στο 29% ως 30.000€ εισόδημα, 36% ως 40.000€ και 45% σε μεγαλύτερο εισόδημα. Με τα πολυήμερα Μπλόκα καταφέραμε να κερδίσουμε μείωση της φοροληστείας αφού ισχύει αφορολόγητο όριο 8.670 - 9.500 €.
Θα αναγκαστούμε να πληρώσουμε πολλά δισ. ευρώ σε έμμεσους φόρους που αφορούν και τους αγρότες-κτηνοτρόφους αφού από 1 Γενάρη 2017 θα επιβληθούν νέοι ειδικοί φόροι και τέλη στα καύσιμα κίνησης, την κινητή τηλεφωνία, τα τσιγάρα, καπνό και ηλεκτρονικό τσιγάρο, στον καφέ και από την αύξηση του ΦΠΑ στο 24%. Καταργήθηκε από τον Οκτώβρη η επιστροφή του ειδικού φόρου στα καύσιμα για τους αγρότες.
Την ίδια στιγμή παραχωρεί νέες φορολογικές απαλλαγές στα μονοπώλια και πολυεθνικές με μείωση της φορολογίας κατά 7% σε όλα τα "νομικά πρόσωπα". Και επιπλέον έκπτωση 20,4 εκατ. ευρώ που θα δοθούν στις μεγάλες επιχειρήσεις που θα ενταχθούν στο νέο αναπτυξιακό νόμο. Δίνει ζεστό χρήμα 6,4 δισ. με το πρόγραμμα δημοσιών επενδύσεων στους επιχειρηματικούς ομίλους.
Οι αγρότες - κτηνοτρόφοι θα επιβαρυνθούν επιπλέον με 92,7 εκατ. ευρώ από την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών τους στον ΟΓΑ και 3 εκατ. ευρώ από τις εισφορές τους στον ΕΟΠΠΥ, ενώ θα υπάρχει μείωση των συντάξεών τους.
Ταυτόχρονα, παραμένουν τα άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, όπως χαμηλές τιμές παραγωγού στα αγροτικά προϊόντα που καθορίζουν οι μεγαλέμποροι, η άρνηση του ΕΛΓΑ να αποζημιώσει για τις καταστροφές στην παραγωγή και στο αγροτοκτηνοτροφικό κεφάλαιο από την κακοκαιρία και τις αρρώστιες, οι περικοπές και οι μεγάλες καθυστερήσεις στις πληρωμές επιστροφών ΦΠΑ, των επιδοτήσεων - ενισχύσεων και ο αποκλεισμός απ' αυτές χιλιάδων μικρομεσαίων παραγωγών, οι κατασχέσεις σπιτιών και χωραφιών για αγροτικά χρέη».
Ο Αγροτοκτηνοτροφικός Σύλλογος Λακωνίας καλεί τους αγρότες και κτηνοτρόφους «σε μαζικό ανυποχώρητο αγώνα. Να δώσουμε μαχητική απάντηση στον αντιλαϊκό προϋπολογισμό στην πανελλαδική απεργία της 8ης Δεκέμβρη, στην Κεντρική Πλατεία Σπάρτης, μαζί με τα ταξικά εργατικά σωματεία, διεκδικώντας να μην εφαρμοστεί ο προϋπολογισμός και να μείνει στα χαρτιά το ασφαλιστικό έκτρωμα που ψηφίστηκε από την κυβέρνηση.
Επιπλέον τη Δευτέρα 12 Δεκέμβρη, να δώσουμε βροντερό παρών στο Περιφερειακό Συμβούλιο που θα συνεδριάσει στην Τρίπολη. Μαζί με την Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Πελοποννήσου και τους άλλους Αγροτικούς Συλλόγους που συσπειρώνονται σ’ αυτήν, να διεκδικήσουμε εδώ και τώρα αποζημίωση στο 100% της καταστροφής από το δάκο, να αναλάβει το ΥΠΑΑΤ τη δακοκτονία και να μην επιβαρυνθούν οι ελαιοπαραγωγοί το κόστος της ζημιάς.
Δεν θα καθίσουμε με σταυρωμένα χέρια να μας οδηγήσουν στο ξεκλήρισμα. Εντείνουμε τον αγώνα και το συντονισμό μας σε Παμπελοποννησιακό αλλά και πανελλαδικό επίπεδο βάζοντας στο στόχαστρο την πολιτική της ΚΑΠ, της ΕΕ και των ελληνικών κυβερνήσεων που μας οδηγούν στη φτώχεια και την εξαθλίωση»καταλήγει η ανακοίνωση του Αγροκτηνοτροφικού Συλλόγου Λακωνίας.
 http://www.lakonikos.gr/

Έγκλημα στη Σκάλα μετά από συμπλοκή αλλοδαπών!

Μοιραία κατάληξη είχε για έναν άνδρα, υπήκοο Πακιστάν, ο καβγάς με ομοεθνείς του, το βράδυ της περασμένης Τρίτης 29 Νοεμβρίου, θέμα για το οποίο σας είχε ενημερώσει πρώτος και αποκλειστικά ο “ΛΤ” (θέμα).
Σύμφωνα με νεότερα στοιχεία, οι Πακιστανοί ενεπλάκησαν μεταξύ τους, αρχικά σε κεντρικό δρόμο της Σκάλας και στη συνέχεια σε κατοικία στην οποία διέμεναν. Λίγη ώρα  αργότερα, ο ένας από τους αλλοδαπούς παραπονέθηκε στους συγκάτοικούς του ότι αισθανόταν αδιαθεσία, ενώ φέρεται να είχε και αιμορραγία. Οι τελευταίοι ειδοποίησαν το  ΕΚΑΒ και ο άνδρας διεκομίσθη στο Κέντρο Υγείας Βλαχιώτη, όπου παρά τις προσπάθειες των ιατρών, διαπιστώθηκε ο θάνατός του.
Άμεσα αστυνομικοί από τη Σπάρτη και τη Σκάλα εξαπέλυσαν ανθρωποκυνηγητό για τον εντοπισμό του δράστη στην ευρύτερη περιοχή. Χάρη σε συντονισμένες ενέργειες, ο θύτης   εντοπίστηκε το βράδυ της Πέμπτης (1/12) να περιφέρεται επί της ΕΟ Σκάλας-Σπάρτης, στο ύψος της διασταύρωσης των Κροκεών και παρ’ ότι προσπάθησε να διαφύγει από τους αστυνομικούς, τελικά συνελήφθη.
- See more at: http://www.lakonikos.gr

Νέο υπερσύγχρονο σκάφος για το Λιμενικό στη Μονεμβασιά (ΦΩΤΟ)

Καθελκύστηκε την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου, στη Μονεμβασιά, το σύγχρονο σκάφος ανοιχτής θαλάσσης 8 μέτρων με δύο εξωλέμβιες μηχανές που ανήκει στη δύναμη του Λιμενικού Σώματος και αναπτύσσει ταχύτητα μέχρι 50 κόμβους.
Η αγωνία των κατοίκων της περιοχής τελείωσε οριστικά, όταν το ταχύπλοο σκάφος «έπεσε» στη θάλασσα. Η παρουσία ενός σκάφους ήταν επιτακτική ανάγκη για την περιοχή  λόγω της κατά καιρούς αιφνιδιαστικής παρουσίας  μεταναστών – προσφύγων στην ευρύτερη περιοχή,  αλλά και για θέματα διάσωσης και ελέγχου
- See more at: http://www.lakonikos.gr

ΦΩΤΙΣΤΗΚΕ ΤΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ

Απόψε αναψαμε το δέντρο του Ποταμού! Ευχαριστουμε θερμά την Φιλαρμονική Ποταμού, τον Πρόεδρο της Κοινότητας Στελιο Μεγαλοκονομο, τον Δημοτικό Σύμβουλο κ. Παναγιωτη Ζαντιωτη και τους κατοίκους και επαγγελματίες του χωριού. Και του χρόνου!

Stratos Charchalakis


Δελτίο Τύπου Δήμου Κυθήρων - 4/12/2016 - Εγκαίνια έκθεσης με τα νέα ευρήματα του Ναυαγίου των Αντικυθήρων

Με μια λαμπρή τελετή στο ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη στον Πειραιά εγκαινιάστηκε το απόγευμα της Παρασκευής 2/12 η έκθεση με τα νέα ευρήματα του Ναυαγίου των Αντικυθήρων από την Α.Ε. τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Προκόπιο Παυλόπουλο, υπό την αιγίδα και το ανύστακτο ενδιαφέρον του οποίου διεξάγονται οι νέες ενάλιες έρευνες στο Ναυάγιο. 




Η εκδήλωση ξεκίνησε με την ομιλία του Δημάρχου Κυθήρων κ. Ευστρατίου Χαρχαλάκη, η οποία απέσπασε θερμό χειροκρότημα και δεκάδες επαινετικά σχόλια από όλους τους παρισταμένους. 




Ο αμερικανός αρχαιολόγος Dr. Brendan Foley με τρόπο σεμνό και παραστατικό μετέφερε στο κοινό όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο του Ναυαγίου το οποίο χαρακτήρισε ως «το σημαντικότερο αρχαίο Ναυάγιο στον κόσμο», ενώ ο κ. Πάνος Λασκαρίδης συγκίνησε τους πάντες με τον λόγο του αναφέροντας ότι «η προσφορά προς την Πατρίδα από τους ιδιώτες και τους επιχειρηματίες δεν είναι πολυτέλεια αλλά καθήκον των πολιτών απέναντι στο Κράτος». 




Η Α.Ε. ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας τόνισε με έμφαση την ιδιαιτερότητα και τη μοναδικότητα του Ναυαγίου των Αντικυθήρων και ευχήθηκε νέες επιτυχίες στο χώρο της έρευνας κάνοντας ειδική αναφορά στο επιτελούμενο έργο των Ελλήνων επιστημόνων. 




Ακολούθησε η ξενάγηση στον χώρο της έκθεσης από την Δρα. Αγγελική Σίμωσι που προΐσταται των ερευνών και από τον Καθηγητή κ. Ιωάννη Σειραδάκη σχετικά με τις λειτουργίες του Μηχανισμού. Τον συντονισμό της εκδήλωσης είχε ο κ. Ιωάννης Μπιτσάκης, μέλος της ομάδας έρευνας του Μηχανισμού και του Ναυαγίου. 






Δελτίο Τύπου Δήμου Κυθήρων - 3/12/2016 - Ενημέρωση Κυθηραϊκών Σωματείων Αθήνας

Το απόγευμα της 1ης Δεκεμβρίου 2016 στην αίθουσα του Τριφυλλείου Ιδρύματος στην Αθήνα έγινε η καθιερωμένη πλέον ετήσια αναλυτική ενημέρωση των Κυθηραϊκών Σωματείων της Αθήνας και των μελών τους για το πρόγραμμα δημοτικής δράσης και τις ενέργειες της Δημοτικής Αρχής. 



Η συνάντηση αυτή γίνεται με στόχο να υπάρχει πλήρης ενημέρωση των Κυθηρίων και Αντικυθηρίων της Αθήνας για τα δημοτικά ζητήματα και μέχρι σήμερα έχει τύχει μεγάλης ανταπόκρισης, καθώς όπως τόνισαν στη συνάντηση αρκετοί παρευρισκόμενοι, δεν αισθάνονται πλέον Κυθήριοι δεύτερης κατηγορίας. 

Ο κ. Δήμαρχος μαζί με τον Πρόεδρο του Δ.Λ.Τ. κ. Παναγιώτη Ζαντιώτη ενημέρωσαν για πολλά ζητήματα, για τα εκτελούμενα και χρηματοδοτημένα έργα, την πολιτική εξωστρέφειας, προβολής και πολιτισμού, τις δυναμικές ενέργειες σε μια σειρά θεμάτων, ενώ ο κ. Δήμαρχος έδωσε μεγάλη έμφαση στις καθυστερήσεις έγκρισης αποφάσεων από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, στην διαρκώς αυξανόμενη γραφειοκρατία και στις απρόβλεπτες καταστάσεις, όπως η αιφνιδιαστική αλλαγή του τρόπου εκτέλεσης δημοσίων έργων, που οδήγησε σε ματαίωση πολλές δημοπρασίες από τον Αύγουστο και μετά. 

Τέθηκαν πολλά ερωτήματα που απαντήθηκαν και συμφωνήθηκε στενότερη συνεργασία του Δήμου με τα Σωματεία της Αθήνας, στο πλαίσιο της κοινής αγωνίας όλων για την ανάπτυξη του τόπου μας.
----------------------------
Πηγή: kythira.gr
----------------------------

Επικίνδυνα 77 λιμάνια της χώρας, σύμφωνα με τους έλληνες πλοιάρχους.(Κυθήρων-Αντικυθήρων)

Προβλήματα σε δεκάδες λιμάνια της χώρας που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των πλοίων και των επιβατών εντοπίζει η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Η Ναυτεμπορική».

 Η αυτοψία της ένωσης κατέγραψε ελλείψεις σε προβλήτες και κυματοθραύστες σε 77 λιμάνια, ενώ σε πολλά από αυτά κρίνεται απαραίτητη η εκβάθυνσή της και η αναβάθμιση των υποδομών στην χερσαία τους ζώνη.

«Στην έκθεση της ΠΕΠΕΝ υπάρχουν λιμάνια που χαρακτηρίζονται ακόμη και επικίνδυνα, ενώ στον αντίποδα ορισμένα χρειάζονται μικρού εύρους επεμβάσεις» αναφέρεται στο σχετικό δημοσίευμα που σημειώνεται ακόμη ότι οι έλληνες πλοίαρχοι απευθύνουν έκκληση προς τους αρμόδιους να πραγματοποιήσουν υποθαλάσσια αυτοψία κρηπιδωμάτων - προβλητών στη ζώνη λιμένα ευθύνη τους.

Από την έκθεση προκύπτει ότι δυο λιμάνια, της Άνδρου (Γαύριον) και των Αντικυθήρων, χρειάζονται νέο προβλήτα, ενώ επέκταση ή προέκταση απαιτείται στα λιμάνια πολλών τουριστικών νησιών του Αιγαίου μεταξύ των οποίων είναι η Σέριφος, η Σίφνος, η Μήλος, η Κίμωλος και η Φολέγανδρος. Για το λιμάνι της Σαντορίνης, οι πλοίαρχοι εκτιμούν ότι θα ήταν προτιμότερη η μεταφορά του.

«Από το 2012, δυστυχώς, δεν έχει γίνει τίποτε εκτός από ορισμένες εξαιρέσεις. Σε αυτήν την έκθεση χωρίς βέβαια να διεκδικούνται περγαμηνές λιμενολόγου, φαίνεται ξεκάθαρα η αγωνία των συναδέλφων μου στην καθημερινή άσκηση των καθηκόντων τους. Μια αγωνία για το απρόοπτο, που πάντα τέτοιες συνθήκες επιφυλάσσουν» τόνισε στη «Ναυτεμπορική» ο πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ Μανώλης Τσικαλάκης.

Ο ίδιος επισημαίνει ότι τα μεγάλα έργα υποδομής στα λιμάνια είναι στο σύνολό τους μη ανταποδοτικά και επομένως δεν προσφέρονται για ιδιωτική χρηματοδότηση. Επομένως θα πρέπει να αναζητηθούν πόροι είτε, από κοινοτική χρηματοδότηση, είτε από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.

Μέρος αυτών των κονδυλίων θα πρέπει να κατευθυνθούν σε έργα εκβάθυνσης, καθώς το συγκεκριμένο πρόβλημα διαπιστώθηκε σε πολλά λιμάνια μεταξύ των οποίων του Πόρου, των Κυθήρων, της Κύθνου, της Μήλου, της Σίκινου, της Ιου, της Νάξου, της Πάρου, της Σύρου, αλλά και της Ραφήνας και του Πειραιά.
 http://www.unpolitical.gr/