Η μακρόχρονη ιστορία της ανικανότητας του Ελληνικού κράτους να εξασφαλίσει αξιόπιστο και σοβαρό ακτοπλοϊκό δίκτυο στην πληθώρα του νησιωτικού του συμπλέγματος απετέλεσε μόνιμα μία χρόνια πληγή που ποτέ δεν μπόρεσε να κλείσει.
Όλα τα προηγούμενα χρόνια ακόμη και αυτά των παχέων δανειοδοτημένων αγελάδων ουδέποτε υπήρξε έστω και ένας υπεύθυνος υπουργός ναυτιλίας που να μπορέσει να επίλύσει το θέμα, οι περισότεροι προτιμώντες και αρκούμενοι σε μικρά τοπικά ρουσφέτια, έτσι ώστε να διατηρήσουν τους αφελείς και εύπιστους νησιώτες πολύτιμους ψηφοφόρους προκειμένου να διατηρείται το δουλοπαρικό πάρε δώσε. Μια στο Βόρειο Αιγαίο, μια στην ΠαροΝαξία, μια στην ΚασοΚαρπαθία, μια στην γραμμή της νοτίου Πελοποννήσου-Κυθήρων-Αντικυθήρων.
Ανάλογα με τις κομματικές ανάγκες και προτιμήσεις οι διάφοροι τυχάρπαστοι καραβοκύρηδες απολάμβαναν (και απολαμβάνουν- λιγώτερα βέβαια τώρα) τα οφέλη ενός πακτωλού χρημάτων που στερείται ο ελληνικός λαός και γεμίζει τις τσέπες των ανέκαθεν αφεντικών των εκάστοτε υπουργών.
Όπως αναφέρει η λαϊκή ρήση "το κλήμα ήτανε στραβό το έφαγε και η κατσίκα και απόμεινε ξύλο..." Δεν έφτανε λοιπόν που το πρόβλημα των αγόνων παρέμενε άλυτο, πάνω σε όλα ενέσκηψαν και τα μνημόνια. Έτσι από το 2010 και έπειτα κάποιοι μετακινούμενοι με πολυτελή αυτοκίνητα η με ιδιωτικά η και κρατικά τζετ, αποφάσισαν ότι τα νησιά έπρεπε να αποκοπούν και να έχουν επικοινωνία μόνο με τις κοντινές στεριές και από εκεί πια οδικώς σε όποιον άλλο προορισμό επιθυμούσαν οι πληβείοι νησιώτες.....
Φυσικά εάν μιλήσουμε για τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου οι πλησιέστερες στεριές είναι...οι τουρκικές, μόνο που αυτό είχε διαφύγει λιγάκι από το ελάχιστο πίτουρο που διέθεταν για μυαλό οι τότε κυβερνώντες.
Το φθινόπωρο του 2013 όπως όλοι θυμούνται υπήρξε μια μεγάλη προσπάθεια ώστε η απαίτηση των δανειστών για αποκοπές πολλών νησιών είχε αρχίσει και γινότανε πράξη. Οι σθεναροί όμως Αιγαιοπελαγίτες του Βόρειου και του Ανατολικού Αιγαίου πάτησαν ποδάρι και έτσι τα όνειρα του τότε καραγκιοζηδούς υπουργού έμειναν απλά όνειρα και οι γραμμές αυτές παρέμειναν και ενισχύθηκαν. Πλην όμως τα σχέδια παρέμειναν για τις υπόλοιπες διαδρομές και είναι ακόμα ζωντανά. Και ακόμα και αυτός που είχε βγεί τότε στα κάγκελλα (υφυπουργός Ν.Σαντορινιός) ξεφυλλίζει την ατζέντα του και ετοιμάζεται να επιληφθεί του θέματος στην πρώτη ευκαιρία. Και ας μην ξεχνάμε ότι και άλλοι που είχαν βγεί τότε και υπερασπίζονταν την νησιώτικη πολιτική και εν συνεχεία διετέλεσαν υπουργοί, έπεσαν και αυτοί στα τέσσερα και προσαρμόστηκαν στην φωνή και τις επιταγές των λιμουνιζανάτων δανειστών.....
Όσοι από τους αναγνώστες μας μας παρακολουθούν αρκετά χρόνια τώρα γνωρίζουν πολύ καλά τις προσπάθειες και τον αγώνα αυτής της σελίδας προκειμένου να μην απωλεσθεί το δικαίωμα της γραμμής αυτής των Κυθήρων-Αντικυθήρων-Κρήτης καθώς και η σύνδεση με την όλο και ακμάζουσα τουριστικά Καλαμάτα.
Οι φωνές λοιπόν της αγανάκτησης η μάλλον οι σποραδικοί ωρυγμοί μέσω των κοινωνικών μέσων και μόνο, πιστεύουμε ότι μόνο κακό μπορούν να προκαλέσουν. Και εάν γίνει το κακό και εφαρμοσθεί η κοινοτική οδηγία (τώρα που η επι χρόνια αναμενόμενη αριστερά έχει γίνει χειρότερη και από την καπιταλιστική δεξιά και υπογράφει ακόμα και στο μενού που σερβίρεται στους καλοφαγάδες του ευρωπαϊκού βορρά), τότε απλά οι φωνές αυτού του είδους της διαμαρτυρίας θα ταιριάζει στην παροιμία που λέει "έβαλαν τα χέρια τους και έβγαλαν τα μάτια τους.."
Όλα είναι θέμα πολιτικής βούλησης και προσωπικών συμφερόντων. Σε όποιο νησί αγόρασαν πολιτικοί και παράγοντες κάποια κτίσματα έγινε προσπάθεια και αναδείχθηκε σε παγκόσμιο τουριστικό προορισμό. Και μη μου πεί κάποιος ότι η Σαντορίνη (που λίγο απέχει από εμάς) ότι διαθέτει περισσότερες ομορφιές και φυσικό πλούτο από τα Κύθηρα η και από άλλα όμορφα ελληνικά νησιά. Απλά εκεί είναι τα συμφέροντα κάποιων και εκεί κατευθύνουν τα τουριστικά ρεύματα. Πριν κάποια χρόνια και η Θήρα άγονη γραμμή ήτανε.....
Είναι κατανοητό ότι είναι η εποχή που ξεκινάει το τουριστικό ρεύμα στο νησί. Επίσης είναι κατανοητό ότι υπάρχουν, λόγω της ανωμαλίας του πλοίου της γραμμής από Πειραιά, ακυρώσεις κρατήσεων σε ενοικιαζόμενα και ξενοδοχεία του νησιού. Αλλά θα ρωτήσω απλά εάν κοπεί τελείως η γραμμή από Πειραιά τότε αναλογίζεται κανείς ότι δεν θα υπάρξουν καν κρατήσεις ;;;;;;
Διαβάζω για προτάσεις αύξησης τοπικών δρομολογίων και προσθήκες δρομολογίων από Γύθειο. Δηλαδή συχνότερη σύνδεση με Λακωνία. Ποιά όμως Λακωνία ;;;; Την Λακωνία με το πιο μειωμένο τουρισμό στην Ελλάδα ;;; Το τελευταίο άκρο της Πελοποννήσου που απλά φτάνουν όσοι το γνωρίζουν από τους Έλληνες και πολύ μικρό ποσοστό ξένων επισκεπτών (όσοι από αυτούς διαθέτουν αυτοκίνητο φυσικά). Και άλλωστε εάν φθάσουν μέχρι την Λακωνία γιατί να θέλουν να περάσουν στα Κύθηρα και να μην ολοκληρώσουν το ταξίδι τους εκεί.
Δυστυχώς δεν διάβασα προτάσεις για σύνδεση με άλλα νησιά π.χ. Σαντορίνη η Κυκλαδονήσια η άλλα Επτάνησα η έστω Καλαμάτα. Και με την Κρήτη τι θα απογίνει;;; τα Αντικύθηρα να τα σβήσουμε από τον χάρτη τελείως ;;;;
Ας σταματήσουν λοιπόν οι λεονταρισμοί και ας πάψει να τρέφεται το πνεύμα των "προθύμων" υπουργών-υφυπουργών να εφαρμόσουν τις επιταγές της κοινοτικής οδηγίας. Γιατί είπαμε όταν συμβεί θα είναι μη αναστρέψιμο και επειδή ήδη οι κυβερνώντες έχουν φάει τα μούτρα τους, μια σφαλιάρα πάραπάνω δεν τους κάνει διαφορά.... Η διαφορά θα φανεί σε όσους θα κλαίνε τα καλοκαίρια και θα ζητάνε από λίγους να τους βοηθήσουν να ξαναμπεί πλοίο, αλλά τότε το μόνο που θα επιτύχουν θα είναι να αποκτήσουν όχι σκάφος αλλά μια σκάφη να βάζουν μπουγάδα με αλυσίβα......
Όταν το αυτοκίνητο σου έχει ζημιά στην μηχανή το πας συνεργείο να το φτιάξουν. Εάν ο μάστορας είναι καθίκι και στο χαλάσει ακόμα περισότερο και μετά που στο δίνει μένεις ανάμεσα Διακόφτι και Αγία Μόνη δεν φταίει το αυτοκίνητο αλλά ο μάστορας.
Στην περίπτωση του Κορνάρος το πλοίο έπεσε σε μηχανικούς και αρχιμηχανικούς για τα μπάζα. Η εταιρεία οφείλει να τους στείλει στο σπίτι τους και να ασχολούνται με τα καζανάκια τα δικά τους και της γειτόνισσας. Η αναφερθείσα βλάβη δεν ήταν δυνατόν να επισκευασθεί στο λιμάνι της Κισσάμου. Απλά το πλοίο έπρεπε να ταξιδέψει από την αρχή με τις 2 μηχανές εφόσον ήταν σε καλή κατάσταση και να γυρίσει Πειραιά και να αποκαταστήσει την ζημιά στην 3η μηχανή πολύ ενωρίτερα. Και ας μην ξεχνάμε ότι πριν ξεκινήσει υπήρξε τεράστια πίεση πολιτική και κοινωνική να ξεκινήσει ορισμένη ημερομηνία. Οπότε κάποιοι έκαναν ότι δεν βλέπουν και αφήσανε το θέμα να εκδηλωθεί μόνο του.
Αυτό όμως δεν αφορά ούτε το επιβατικό κοινό ούτε εμάς τους υπόλοιπους είναι αποκλειστικά θέμα της πλοικτήτριας εταιρείας και αυτών που την μανατζάρουν και ελπίζουμε να πράξουν ανάλογα έτσι ώστε να επανέλθει η εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού και των κατοίκων που εξαρτώνται από αυτό το πλοίο.
Απλά μόνο ας προσέξουν όλοι τι ακριβώς λένε και επίσης καλό θα ήταν οι επαγγελματίες του νησιού που είναι διασκορπισμένοι (λές και βρίσκονται στην αχανή Νέα Υόρκη), να μαζευτούν και να δημιουργήσουν ένα ενιαίο σύλλογο για να μπορούν να έχουν φωνή αφενός και αφετέρου να μπορούν υπερασπίζονται νομικά τα συμφέροντα τους σε κάθε περίσταση παρόμοια. Ας πάψει δηλαδή ο ένας να φροντίζει να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα ειδικά δε αν πιστεύει πολιτικά κάτι άλλον από αυτόν.
-----------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
-----------------------------------
Όλα τα προηγούμενα χρόνια ακόμη και αυτά των παχέων δανειοδοτημένων αγελάδων ουδέποτε υπήρξε έστω και ένας υπεύθυνος υπουργός ναυτιλίας που να μπορέσει να επίλύσει το θέμα, οι περισότεροι προτιμώντες και αρκούμενοι σε μικρά τοπικά ρουσφέτια, έτσι ώστε να διατηρήσουν τους αφελείς και εύπιστους νησιώτες πολύτιμους ψηφοφόρους προκειμένου να διατηρείται το δουλοπαρικό πάρε δώσε. Μια στο Βόρειο Αιγαίο, μια στην ΠαροΝαξία, μια στην ΚασοΚαρπαθία, μια στην γραμμή της νοτίου Πελοποννήσου-Κυθήρων-Αντικυθήρων.
Όπως αναφέρει η λαϊκή ρήση "το κλήμα ήτανε στραβό το έφαγε και η κατσίκα και απόμεινε ξύλο..." Δεν έφτανε λοιπόν που το πρόβλημα των αγόνων παρέμενε άλυτο, πάνω σε όλα ενέσκηψαν και τα μνημόνια. Έτσι από το 2010 και έπειτα κάποιοι μετακινούμενοι με πολυτελή αυτοκίνητα η με ιδιωτικά η και κρατικά τζετ, αποφάσισαν ότι τα νησιά έπρεπε να αποκοπούν και να έχουν επικοινωνία μόνο με τις κοντινές στεριές και από εκεί πια οδικώς σε όποιον άλλο προορισμό επιθυμούσαν οι πληβείοι νησιώτες.....
Φυσικά εάν μιλήσουμε για τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου οι πλησιέστερες στεριές είναι...οι τουρκικές, μόνο που αυτό είχε διαφύγει λιγάκι από το ελάχιστο πίτουρο που διέθεταν για μυαλό οι τότε κυβερνώντες.
Το φθινόπωρο του 2013 όπως όλοι θυμούνται υπήρξε μια μεγάλη προσπάθεια ώστε η απαίτηση των δανειστών για αποκοπές πολλών νησιών είχε αρχίσει και γινότανε πράξη. Οι σθεναροί όμως Αιγαιοπελαγίτες του Βόρειου και του Ανατολικού Αιγαίου πάτησαν ποδάρι και έτσι τα όνειρα του τότε καραγκιοζηδούς υπουργού έμειναν απλά όνειρα και οι γραμμές αυτές παρέμειναν και ενισχύθηκαν. Πλην όμως τα σχέδια παρέμειναν για τις υπόλοιπες διαδρομές και είναι ακόμα ζωντανά. Και ακόμα και αυτός που είχε βγεί τότε στα κάγκελλα (υφυπουργός Ν.Σαντορινιός) ξεφυλλίζει την ατζέντα του και ετοιμάζεται να επιληφθεί του θέματος στην πρώτη ευκαιρία. Και ας μην ξεχνάμε ότι και άλλοι που είχαν βγεί τότε και υπερασπίζονταν την νησιώτικη πολιτική και εν συνεχεία διετέλεσαν υπουργοί, έπεσαν και αυτοί στα τέσσερα και προσαρμόστηκαν στην φωνή και τις επιταγές των λιμουνιζανάτων δανειστών.....
Όσοι από τους αναγνώστες μας μας παρακολουθούν αρκετά χρόνια τώρα γνωρίζουν πολύ καλά τις προσπάθειες και τον αγώνα αυτής της σελίδας προκειμένου να μην απωλεσθεί το δικαίωμα της γραμμής αυτής των Κυθήρων-Αντικυθήρων-Κρήτης καθώς και η σύνδεση με την όλο και ακμάζουσα τουριστικά Καλαμάτα.
Οι φωνές λοιπόν της αγανάκτησης η μάλλον οι σποραδικοί ωρυγμοί μέσω των κοινωνικών μέσων και μόνο, πιστεύουμε ότι μόνο κακό μπορούν να προκαλέσουν. Και εάν γίνει το κακό και εφαρμοσθεί η κοινοτική οδηγία (τώρα που η επι χρόνια αναμενόμενη αριστερά έχει γίνει χειρότερη και από την καπιταλιστική δεξιά και υπογράφει ακόμα και στο μενού που σερβίρεται στους καλοφαγάδες του ευρωπαϊκού βορρά), τότε απλά οι φωνές αυτού του είδους της διαμαρτυρίας θα ταιριάζει στην παροιμία που λέει "έβαλαν τα χέρια τους και έβγαλαν τα μάτια τους.."
Όλα είναι θέμα πολιτικής βούλησης και προσωπικών συμφερόντων. Σε όποιο νησί αγόρασαν πολιτικοί και παράγοντες κάποια κτίσματα έγινε προσπάθεια και αναδείχθηκε σε παγκόσμιο τουριστικό προορισμό. Και μη μου πεί κάποιος ότι η Σαντορίνη (που λίγο απέχει από εμάς) ότι διαθέτει περισσότερες ομορφιές και φυσικό πλούτο από τα Κύθηρα η και από άλλα όμορφα ελληνικά νησιά. Απλά εκεί είναι τα συμφέροντα κάποιων και εκεί κατευθύνουν τα τουριστικά ρεύματα. Πριν κάποια χρόνια και η Θήρα άγονη γραμμή ήτανε.....
Είναι κατανοητό ότι είναι η εποχή που ξεκινάει το τουριστικό ρεύμα στο νησί. Επίσης είναι κατανοητό ότι υπάρχουν, λόγω της ανωμαλίας του πλοίου της γραμμής από Πειραιά, ακυρώσεις κρατήσεων σε ενοικιαζόμενα και ξενοδοχεία του νησιού. Αλλά θα ρωτήσω απλά εάν κοπεί τελείως η γραμμή από Πειραιά τότε αναλογίζεται κανείς ότι δεν θα υπάρξουν καν κρατήσεις ;;;;;;
Διαβάζω για προτάσεις αύξησης τοπικών δρομολογίων και προσθήκες δρομολογίων από Γύθειο. Δηλαδή συχνότερη σύνδεση με Λακωνία. Ποιά όμως Λακωνία ;;;; Την Λακωνία με το πιο μειωμένο τουρισμό στην Ελλάδα ;;; Το τελευταίο άκρο της Πελοποννήσου που απλά φτάνουν όσοι το γνωρίζουν από τους Έλληνες και πολύ μικρό ποσοστό ξένων επισκεπτών (όσοι από αυτούς διαθέτουν αυτοκίνητο φυσικά). Και άλλωστε εάν φθάσουν μέχρι την Λακωνία γιατί να θέλουν να περάσουν στα Κύθηρα και να μην ολοκληρώσουν το ταξίδι τους εκεί.
Δυστυχώς δεν διάβασα προτάσεις για σύνδεση με άλλα νησιά π.χ. Σαντορίνη η Κυκλαδονήσια η άλλα Επτάνησα η έστω Καλαμάτα. Και με την Κρήτη τι θα απογίνει;;; τα Αντικύθηρα να τα σβήσουμε από τον χάρτη τελείως ;;;;
Ας σταματήσουν λοιπόν οι λεονταρισμοί και ας πάψει να τρέφεται το πνεύμα των "προθύμων" υπουργών-υφυπουργών να εφαρμόσουν τις επιταγές της κοινοτικής οδηγίας. Γιατί είπαμε όταν συμβεί θα είναι μη αναστρέψιμο και επειδή ήδη οι κυβερνώντες έχουν φάει τα μούτρα τους, μια σφαλιάρα πάραπάνω δεν τους κάνει διαφορά.... Η διαφορά θα φανεί σε όσους θα κλαίνε τα καλοκαίρια και θα ζητάνε από λίγους να τους βοηθήσουν να ξαναμπεί πλοίο, αλλά τότε το μόνο που θα επιτύχουν θα είναι να αποκτήσουν όχι σκάφος αλλά μια σκάφη να βάζουν μπουγάδα με αλυσίβα......
Όταν το αυτοκίνητο σου έχει ζημιά στην μηχανή το πας συνεργείο να το φτιάξουν. Εάν ο μάστορας είναι καθίκι και στο χαλάσει ακόμα περισότερο και μετά που στο δίνει μένεις ανάμεσα Διακόφτι και Αγία Μόνη δεν φταίει το αυτοκίνητο αλλά ο μάστορας.
Στην περίπτωση του Κορνάρος το πλοίο έπεσε σε μηχανικούς και αρχιμηχανικούς για τα μπάζα. Η εταιρεία οφείλει να τους στείλει στο σπίτι τους και να ασχολούνται με τα καζανάκια τα δικά τους και της γειτόνισσας. Η αναφερθείσα βλάβη δεν ήταν δυνατόν να επισκευασθεί στο λιμάνι της Κισσάμου. Απλά το πλοίο έπρεπε να ταξιδέψει από την αρχή με τις 2 μηχανές εφόσον ήταν σε καλή κατάσταση και να γυρίσει Πειραιά και να αποκαταστήσει την ζημιά στην 3η μηχανή πολύ ενωρίτερα. Και ας μην ξεχνάμε ότι πριν ξεκινήσει υπήρξε τεράστια πίεση πολιτική και κοινωνική να ξεκινήσει ορισμένη ημερομηνία. Οπότε κάποιοι έκαναν ότι δεν βλέπουν και αφήσανε το θέμα να εκδηλωθεί μόνο του.
Αυτό όμως δεν αφορά ούτε το επιβατικό κοινό ούτε εμάς τους υπόλοιπους είναι αποκλειστικά θέμα της πλοικτήτριας εταιρείας και αυτών που την μανατζάρουν και ελπίζουμε να πράξουν ανάλογα έτσι ώστε να επανέλθει η εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού και των κατοίκων που εξαρτώνται από αυτό το πλοίο.
Απλά μόνο ας προσέξουν όλοι τι ακριβώς λένε και επίσης καλό θα ήταν οι επαγγελματίες του νησιού που είναι διασκορπισμένοι (λές και βρίσκονται στην αχανή Νέα Υόρκη), να μαζευτούν και να δημιουργήσουν ένα ενιαίο σύλλογο για να μπορούν να έχουν φωνή αφενός και αφετέρου να μπορούν υπερασπίζονται νομικά τα συμφέροντα τους σε κάθε περίσταση παρόμοια. Ας πάψει δηλαδή ο ένας να φροντίζει να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα ειδικά δε αν πιστεύει πολιτικά κάτι άλλον από αυτόν.
-----------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
-----------------------------------