Δευτέρα 27 Νοεμβρίου 2017

ΛΑΚΩΝΙΑ.Αυτοκίνητο με δύο επιβαίνοντες έπεσε στη θάλασσα στην Πλάκα Μονεμβασίας

Το μεσημέρι του Σαββάτου 25/11, το α΄ λιμενικό τμήμα Παλαιάς Μονεμβασιάς του λιμεναρχείου Βοιών ενημερώθηκε για πτώση ΙΧ στη θαλάσσια περιοχή “Πλάκα” Μονεμβασίας. Άμεσα οι λιμενικοί μετέβησαν στο σημείο, για να διαπιστώσουν στη συνέχεια ότι ο 25χρονος οδηγός του οχήματος καθώς και η 26χρονη συνοδηγός είχαν βγει από αυτό. Οι δύο επιβάτες αρνήθηκαν τη διακομιδή τους σε νοσοκομείο.
Από το περιστατικό δεν προκλήθηκε θαλάσσια ρύπανση, ενώ το αυτοκίνητο ανελκύστηκε από γερανό ξηράς με τη συνδρομή ιδιώτη δύτη.
http://laconialive.gr

ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΑΝΤΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΗΤΡΗ ΛΟΥΡΑΝΤΟ

ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΑΝΤΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΗΤΡΗ ΛΟΥΡΑΝΤΟ

Η ξαφνική απώλεια του συναδέλφου και φίλου Δημήτρη γέμισε με θλίψη το μικρό μας τόπο . Είναι από τα γεγονότα εκείνα που δεν χωρούν και δεν γίνονται αποδεκτά από την ανθρώπινη λογική. Άριστος οικογενειάρχης, εξαίρετος εκπαιδευτικός, περιφερειακός σύμβουλος, δημοτικός σύμβουλος, αγωνιστής και δημιουργικός. Ο πράος και μειλίχιος χαρακτήρας του ήταν από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του που τον έκαναν δημοφιλή και αξιαγάπητο. Ο Δημήτρης δεν είχε κακίες. Δεν κατηγορούσε ποτέ κανέναν. Ήταν αξιοπρεπής.
Δυστυχώς η Θεία βούληση, διαφορετική από αυτή των ανθρώπων, θέλησε να κόψει τόσο νωρίς το νήμα της ζωής του. Καλό ταξίδι φίλε μας Δημήτρη.
Θερμά συλλυπητήρια στους γονείς του,τη σύζυγο του, τα παιδιά του.

Δημήτρης Φατσέας

ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ-ΣΤΟ ΔΗΜΗΤΡΗ ΛΟΥΡΑΝΤΟ

Στον Δημήτρη Λουράντο.
Δεν είναι εύκολο να βρει κάνεις λόγια να αποχαιρετήσει για πάντα έναν νέο άνθρωπο, δάσκαλο των παιδιών μας, συναγωνιστή για τα ίδια ιδανικά για πολλά χρόνια.
Η είδηση για το ξαφνικό πρόβλημα στην υγεία του μας σοκάρισε, με την παρέλευση όμως των πρώτων κρίσιμων 24ώρων πιστέψαμε ο Δημήτρης θα έβγαινε νικητής και από αυτή την μάχη.
Είναι τραγικό για τον παππά Βαγγέλη και την παππαδιά του, να χάνουν τον μοναχογιό τους, για την Αννίτα να χάνει τον σύντροφο της ζωής της, το στήριγμα του σπιτιού της, για τον Βαγγέλη, την Σοφία, την Μαρία να χάνουν τον πατέρα τους, τον προστάτη τους.
Είναι τραγικό όμως και για την μικρή κοινωνία του νησιού μας, για όλους μας, να χάνουμε νέους, ενεργούς συμπατριώτες, με όνειρα για τόπο μας.
Ο Δημήτρης υπήρξε δραστήριο στέλεχος της τοπικής αυτοδιοίκησης, εκπροσώπησε για χρόνια το νησί μας στο Νομαρχιακό Συμβούλιο.
Στις τελευταίες αυτοδιοικητικές εκλογές θέλησε να υπηρετήσει τον Δήμο μας, μοιράστηκε τα οράματά του με τον Μανώλη τον Στάθη!
Πόσο άσχημο ήταν το παιχνίδι της μοίρας;
Ο Μανώλης νωρίς νωρίς και απροειδοποίητα έφυγε για την γειτονιά των Αγγέλων.
Τώρα ο Δημήτρης σαν να μην άντεξε το αποχωρισμό, απρόσμενα μας άφησε για την ίδια γειτονιά.
Ας είναι ελαφρύ το χώμα της Κυθηραικής γης που θα τον σκεπάσει.

Κυριακή 26 Νοεμβρίου 2017

ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΚΡΗΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΗΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΒΙΑΣΤΕΙ Η ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ ΤΟΥ ΚΑΒΟ ΜΑΛΙΑ.

ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΙΚΡΗ ΜΕΡΙΔΑ ΟΥΤΕ ΠΟΛΙΤΕΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ 




Μια ενημερωτική εκδήλωση οργάνωσαν σύλλογοι όπου παρουσιάστηκαν οι ενέργειες του ΑΔΜΗΕ μέχρι τώρα, για τον σχεδιασμό να εγκαταστήσει δίκτυο υψηλής τάσης στο Δήμο Μονεμβασιάς για την διασύνδεση ηλεκτρικής ενέργειας της Κρήτης με Πελοπόννησο.
Όλος ο σχεδιασμός να βγει το υποθαλάσσιο καλώδιο στα Καταγέικα και να φτάσει υπογειοποιημένο μέχρι Σκλαβούνα και από εκει στη συνέχεια μέχρι Συκιά να εγκατασταθούν πυλώνες υψηλής τάσης καταρρίφθηκε από την μελέτη χωροταξικού περιβάλλοντος του κυρίου Πετρολέκα ότι αυτό μόνο καταστροφή θα επιφέρει στην χερσόνησο του Μαλέα με πολύ σοβαρές επιπτώσεις καθώς το έργο για να ολοκληρωθεί απαιτούνται 56 διανοίξεις δρόμων.(Αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει αυτό).
Αντιθέτως στην Κρήτη το έργο θα είναι υπογειοποιημένο όλο σε μήκος 37 χιλ.
Όλο αυτό όμως φαίνεται επιτέλους καθαρά ότι το έργο αυτό δεν είναι μόνο για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με Πελοπόννησο ,αφού Η Κρήτη σε λίγα χρόνια μέχρι το 2026 θα συνδεθεί με την Αττική,αλλά ότι ο βιασμός της χερσονήσου του Κάβομαλιά θα συνεχιστεί με την εγκατάσταση αιολικών πάρκων.
Συγκλονιστικά τα όσα ειπώθηκαν από τους ομιλητές ,ειδικά όταν ξεπρόβαλε και το εργοστάσιο στα Ασπρούδια .
Το θετικό στο τέλος είναι ότι και οι 32 σύλλογοι και φορείς ,οι βουλευτές Λακωνίας Αραχωβίτης και Δαβάκης ,Περιφερειακοί σύμβουλοι ,εκπρόσωποι όλων των φορέων ,συλλόγων και κάτοικοι έστειλαν ένα μήνυμα ,ότι η προσπάθεια συνεχίζεται μέχρι να καταλάβει ο ΑΔΜΗΕ ότι δεν μπορεί να θέλει να σώσει ένα κομμάτι της χώρας καταστρέφοντας ένα άλλο ,όταν μάλιστα υπάρχει εναλλακτική πρόταση. Επίσης θα πρέπει να γνωρίζουν ότι δεν είμαστε μικρή μερίδα οι 3000 υπογραφές και 32 σύλλογοι και φορείς που απαιτούμε να μην ξεσκίσει ο ΑΔΜΗΕ τον Κάβο Μαλιά ,αλλά ούτε είμαστε πολίτες δεύτερης κατηγορίας . Ναι στην διασύνδεση την Κρήτης αλλά από το σημείο που θα κάνει την λιγότερη ζημιά στο περιβάλλον και στην τουριστική προοπτική του Δήμου Μονεμβασιάς. Όχι στην καταστροφή του Κάμπου όχι στην καταστροφή παραδοσιακών οικισμών όχι στην καταστροφή αρχαίων και σπηλαίων ,όχι στην καταστροφή του περιβάλλοντος ,σεβασμός στους ανθρώπους που αγωνίζονται για την πανέμορφη Λακωνία .Η Λακωνία έχει μια Μονεμβασιά ,έναν Μυστρά μια ιστορία σε βάθος των αιώνων,τα καλύτερα αγροτικά προιόντα ,πανέμορφες πεντακάθαρες παραλίες ,δεν θα γίνει ο "σκουπιδότοπος" κανενός. Πολύ σημαντική αναφορά γιατρού στις επιπτώσεις στην υγεία των ανθρώπων από τα αιολικά πάρκα .
Αν σας φαίνονται κύριοι αρμόδιοι οι 3000 υπογραφές μικρή μερίδα που αντιδρούν , τότε εσείς μαζέψετε 3000 υπογραφές που δεν αντιδρούν στον σχεδιασμό σας και τότε κάνουμε πίσω. Διαφορετικά να μας υπολογίζετε σαν τσουνάμι.

 Δεσποινα Βαγγελόγλου 

Το Μήνυμα της Κυριακής 26-11-17 και Γραπτό Θείο Κήρυγμα

Τό Μήνυμα της Κυριακής (ηχητικό μήνυμα)
Από τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων
κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΓ' ΛΟΥΚΑ
(26-11-2017


Ἡ ΙΓ' (13η) Κυριακή τῶν Εὐαγγελικῶν Περικοπῶν τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου καί Εὐαγγελιστοῦ Λουκᾶ καί ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία τιμᾶ τήν ἱερή μνήμη τοῦ Ὁσίου Ἀλυπίου τοῦ Κιονίτου († 7ος αἰ.), τοῦ Ὁσίου Νίκωνος τοῦ "Μετανοεῖτε" († 10ος αἰ.), τοῦ Ὁσίου Στυλιανοῦ τοῦ Παφλαγόνος καί τοῦ Ἁγίου Νεομάρτυρος Γεωργίου τοῦ Χιοπολίτου (†1807).



ΓΡΑΠΤΟΝ Θ. ΚΗΡΥΓΜΑ

Ὑψηλῆς κοινωνικῆς περιωπῆς ἦταν ὁ νέος ἐκεῖνος πού πλησίασε τον Χριστό. Καί συνάμα πλούσιος. Καί μέ λόγια φιλοφρονητικά, ἀλλά μέ πραγματικό ἐν τούτοις ἐνδιαφέρον. 
Τόν ρώτησε:
- Τί νά κάνω, Διδάσκαλε ἀγαθέ, γιά νά κληρονομήσω τήν αἰώνια ζωή;
- Γιατί μέ ἀποκαλεῖς ἀγαθό; Τόν διόρθωσε ὁ Κύριος. Ἀφοῦ ἀπευθύνεσαι σέ μένα μέ τήν ἰδέα ὅτι εἶμαι ἄνθρωπος ἁπλός, μήν τήν λές αὐτή τήν λέξη. Ἕνας εἶναι ἀληθινά καί ἀπόλυτα ἀγαθός: ὁ Θεός. Τίς ἐντολές τίς γνωρίζεις, συνέχισε ὁ θεῖος Διδάσκαλος. Ὅ,τι ὁρίζει ὁ νόμος τοῦ Θεοῦ πού δόθηκε στό Μωυσῆ: νά μή μοιχεύσεις, νά μή κλέψεις, νά μή δώσεις ψευδεῖς μαρτυρίες, νά τιμᾶς τόν πατέρα σου καί τήν μητέρα σου…

 

Κάτι ἄλλο περίμενε ὁ μορφωμένος ἐκεῖνος νέος. Δέν τόν ἱκανοποίησαν αὐτά τά ἁπλά καί πασίγνωστα. Γι' αὐτό καί ἔσπευσε νά διαβεβαιώσει:
- Ὅλα αὐτά τά τήρησα μέ πιστότητα ἐδῶ καί χρόνια.
Τόν κοίταξε στά μάτια ὁ Χριστός.
- Ἕνα ἀκόμη σοῦ λείπει, τοῦ λέει. Ὅλα ὅσα ἔχεις, τήν περιουσία σου ὁλόκληρη πούλησέ την καί μοίρασε την στούς φτωχούς - καί θά 'χεις γι' αὐτό θησαυρό ἀποταμιευμένο στόν οὐρανό - καί ἔλα νά μέ ἀκολουθήσεις.
Ὦ, πάλι δέν περίμενε νά ἀκούσει κάτι τέτοιο ὁ πλούσιος νέος. Ἦταν, βλέπετε, πολύ πλούσιος, καί πῶς τώρα ν' ἀποχωρισθεῖ ὅλη τήν περιουσία του… Πόσο δύσκολα τά λέει αὐτός ὁ Διδάσκαλος! Ἔρριξε τό πρόσωπό του, σκυθρώπιασε, καταλυπήθηκε.

Σηκώθηκε καί ἔφυγε…
Τόν εἶδε ὁ Κύριος Ἰησοῦς ἔτσι πού ἔγινε καί γύρισε σ' αὐτούς πού τόν ἄκουγαν:
- Πόσο δύσκολο εἶναι αὐτοί πού ἔχουν τά χρήματα νά μποῦν στήν Βασιλεία του Θεοῦ! Πιό εὔκολο νά περάσει μιά καμήλα ἀπό τρύπα βελόνας, παρά πλούσιος στή Βασιλεία τοῦ Θεοῦ.
Ἔμειναν ἔκπληκτοι οἱ ἀκροατές Του.
- Τότε ποιός εἶναι δυνατός νά σωθεῖ; Ἀφοῦ δέν ὑπάρχει ἄνθρωπος πού νά μήν ἐπιθυμεῖ τά πλούτη καί τά ἀγαθά αὐτῆς τῆς γῆς …
«Τά ἀδύνατα παρ' ἀνθρώποις δυνατά παρά τῷ Θεῷ ἐστίν», κατέληξε ὁ θεῖος Διδάσκαλος. Ἐκεῖνα πού εἶναι ἀδύνατα νά γίνουν μέ τίς ἀσθενεῖς ἀνθρώπινες δυνάμεις, γίνονται δυνατά καί κατορθωτά μέ τή Χάρη καί τή δύναμη τοῦ Θεοῦ.

«Τά ἀδύνατα παρ' ἀνθρώποις δυνατά παρά τῷ Θεῷ ἐστίν». Θά ‘λεγε κανείς πῶς εἶναι ποτέ δυνατόν τά νερά τοῦ ποταμοῦ νά γυρίσουν πίσω; Καί τά νερά τῆς θάλασσας νά σταθοῦν τεῖχος δεξιά καί ἀριστερά, νά κοποῦν στά δύο;
Ἀδύνατο. Κι ὅμως ἔγινε δυνατόν, ἀφοῦ τό εἶπε ὁ Θεός. Μέ τό θαῦμα ἐκεῖνο τῆς Ἐρυθρᾶς θάλασσας κατόρθωσαν οἱ Ἰσραηλῖτες νά διαπεράσουν γιά νά φτάσουν στόν προορισμό τους, τή Γῆ τῆς Ἐπαγγελίας.

Τό ἴδιο ἀδύνατο εἶναι νά κοποῦν τά πάθη πού σάν ποτάμια κατακλύζουν τήν καρδιά τοῦ ἀνθρώπου.
Τί εἶναι τό πάθος; Ξέρετε ἀδελφοί μου; Ξεκινᾶ ἀπό κάτι λίγο, ἀπό μιά κακιά συνήθεια νά ποῦμε. Γιά παράδειγμα, μοῦ ἀρέσει τό καλό φαγητό ἤ ἔχω μιά ἀδυναμία στά χρήματα, ἐδῶ, ἐκεῖ … Δέν προσέχω, δέν «φρενάρω» τόν ἑαυτό μου, δίνομαι μέ τήν καρδιά μου σέ αὐτά, καί…
Καί μετά γίνεται πάθος. Δηλαδή αἰχμαλωσία ψυχῆς. Δέν μπορῶ νά ξεφύγω. Δέν ἔχω τήν δύναμη νά ἀπαλλαγῶ. 
Αὐτό ὅμως πού ἐγώ δέν ἔχω τή δύναμη νά τό νικήσω, μπορεῖ νά τό νικήσει ἡ παντοδύναμη Χάρη τοῦ Θεοῦ. Παντοδύναμη! Ἀρκεῖ νά στραφῶ εἰλικρινά στόν Κύριο, νά κολλήσουν τά μάτια καί ἡ καρδιά μου ἐπάνω Του καί νά τόν παρακαλέσω μέ ὅλη τή θέρμη τῆς ψυχῆς μου.

- Κύριε ἀπάλλαξέ με ἀπό αὐτή τή φρικτή δύναμη πού μέ καταβάλλει. Δέν ὑπάρχει τίποτε πού νά μπορεῖ νά σταθεῖ ἐμπόδιο μπροστά Σου. Ἀπάλλαξέ με! 
Ζήτα το ἔτσι, κάνε ὅ,τι περνᾶ ἀπό τό χέρι σου καί δέν θά σέ ἀφήσει ὁ Θεός, πού θέλει νά σέ βοηθήσει. Θά τό δεῖς καί θά τό διαπιστώσεις πάνω στά πράγματα, ὅτι «τά ἀδύνατα παρ' ἀνθρώποις δυνατά παρά τῷ Θεῷ ἐστίν». 

Πρεσβ. π. Παῦλος Καλλίκας
-------------------------------
Πηγή: imkythiron.gr
-------------------------------

ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 28/11/17 Η ΚΗΔΕΙΑ ΤΟΥ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΛΟΥΡΑΝΤΟΥ

Η ΚΗΔΕΙΑ ΘΑ ΤΕΛΕΣΤΕΙ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 28/11/2017 ΣΤΙΣ 3.00μμ, ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ ΣΤΟΝ ΔΡΥΜΩΝΑ..

ΠΗΓΗ Κύθηρα-Αντικύθηρα Νέο Ξεκίνημα Ενωμένοι Πολίτες 

ΛΑΚΩΝΙΑ.Δυο νεκροί στης Κροκεές

Δυο νεκροί και ένας τραυματίας σήμερα το πρωί στης 5΄3ο  ο ένας γύρναγε από διασκέδαση και οι δύο πήγαιναν για ψάρεμα.
Ο ένας είναι γιατρός στη σπαρτή και ο άλλος οδηγός είναι 22 χρόνον παιδί.   
http://www.dimotikiagoratislakonias.gr

Κύθηρα-Αντικύθηρα Νέο Ξεκίνημα Ενωμένοι Πολίτες-Καλό σου ταξίδι αρχηγέ μας

Απόψε το βράδυ η παράταξή μας έχασε τον αρχηγό της. Ο Δημήτρης Λουράντος μετά από βασανιστική προσπάθεια έχασε τη μάχη. Ήταν ο αρχηγός που επάνω του βασιστήκαμε και προχωρήσαμε μια ομάδα ενωμένη στις Δημοτικές Εκλογές του 2014, που ακούραστα έδωσε τον προεκλογικό και πολύ δύσκολο από πλευράς συναισθημαιτικής φόρτισης, αγώνα. Ήταν ο δημοτικός σύμβουλος που επάξια μας αντιπροσώπευσε στο δημοτικό συμβούλιο των νησιών μας, που επέδειξε ήπια και σθεναρή στάση όταν χρειάστηκε σε δύσκολες στιγμές, ο ώριμος και μορφωμένος πολίτης και συμπολίτης. Όλοι εμείς θρηνούμε την απώλεια του αρχηγού, του φίλου, του συμπολίτη, του δάσκαλου, του οικογενειάρχη, του φίλου μας Δημήτρη Λουράντου, ξέροντας μέσα μας ότι αφήνει κενό αλλά και παρακαταθήκη για τη παράταξή μας. Καλό σου ταξείδι αρχηγέ μας, σε τιμάμε και σε αγαπάμε, εμείς οι Ενωμέοι Πολίτες σε κρατάμε στη μνήμη και στη ψυχή της παράταξής Μας.
Κύθηρα-Αντικύθηρα Νέο Ξεκίνημα Ενωμένοι Πολίτες

"ΕΦΥΓΕ" Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΟΥΡΑΝΤΟΣ


ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ ΦΙΛΕ ΔΗΜΗΤΡΗ
Μου είναι απίστευτα δύσκολο να το συνειδητοποιήσω. Ο συνάδελφος και φίλος Δημήτρης Λουράντος έφυγε πρόωρα για το μεγάλο ταξίδι προς την Ανάσταση, μέρα Κυριακή, μέρα Ανάστασης και ελπίδας. Η μάχη του όλες αυτές τις μέρες μας συγκλόνισε όλους. Η είδηση της απώλειάς του μας γεμίζει θλίψη. Πάει για να συναντήσει όλους εκείνους που μας άφησαν, το Μανώλη το Στάθη με τον οποίο τόσα όνειρα και τόσες αγωνίες είχαν μοιραστεί για το Τσιρίγο μας, τον "αδερφό" του όπως έλεγε.
Μέσα σε αυτά τα 3 χρόνια, είχα την τύχη να συνεργαστώ στενά με το Δήμητρη σε όλα τα θέματα του Δήμου. Άνθρωπος χωρίς δογματικές αγκυλώσεις, με ευρύτητα σκέψης που σπάνια συναντάς, με μοναδικά έξυπνο χιούμορ, ήξερε ότι πάντα μου άρεσε να τον ακούω να μου μιλάει τα παλιά τσιριγώτικα με το μοναδικό του τρόπο.
Ευπρεπέστατος μέσα στο Δ.Σ., με τοποθετήσεις ουσίας και όχι εντυπωσιασμού, ολιγόλογος και σαφής, αναγνώριζε ότι όφειλε να συμβάλει στην πρόοδο του τόπου και δεν τον ενδιέφερε η στενά νοούμενη παραταξιακή πρακτική. Εντόπιζε το πρόβλημα στην ουσία του και αναζητούσε άμεσες λύσεις, αποφεύγοντας τις περιττές θεωρίες. Η παρουσία του στα κοινά ήταν απαραίτητη για το νησί, για το Δήμο, για όλους εμάς. Το κενό πολύ μεγάλο. Ο αγώνας του το 2014 ίσως από τους πλέον ευπρεπείς που είχαν δοθεί ποτέ, με αποτέλεσμα όχι μόνο να μας κερδίσει όλους ως φίλος, αλλά και να μας κάνει να τον σεβόμαστε πραγματικά.
Τον αποχαιρετώ με βαθειά θλίψη. Στον σεβάσμιο Ιερέα πατέρα του π. Ευάγγελο, στη μητέρα του, στην Αννίτα και τα παιδιά του, σε όλους τους οικείους, συγγενείς και φίλους του, εκφράζω τα πλέον ειλικρινή μου συλληπητήρια και δέομαι για την εξ Ύψους παρηγορία.
Φίλε μου Δημήτρη ΚΑΛΗ ΑΝΑΠΑΥΣΗ, ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!
Stratos Charchalakis

Σάββατο 25 Νοεμβρίου 2017

Αποκατάσταση Ιερού Ναού Παναγίας Ελεούσης Φρατσίων.

Ιερά Μητρόπολη Κυθήρων και Αντικυθήρων. - Ιερός Ναός Παναγίας Ελεούσης Φρατσίων.
Αγαπητοί μας φίλοι Κυθήριοι στην Ελλάδα και Αυστραλία.
Με την ευλογία της Παναγίας μας τα έργα της αποκατάστασης, καθαρισμού και συντήρησης των εξωτερικών στοιχείων από πωρόλιθο του ιερού ναού ξεκίνησαν και προχωρούν με την βοήθεια και του καιρού.



Με την έλευση του Νέου Έτους η εξωτερική όψη του ναού θα έχει νέα μορφή σύμφωνα με την αρχική κατασκευή και με την ανάλογη βοήθεια και υποστήριξη της Αρχαιολογική υπηρεσίας και του πολιτικού μηχανικού επίβλεψης του έργου Κο. Χρήστο Τρακάδα. 

Από την Άνοιξη θα προχωρήσουμε στην αποκατάσταση του προαυλίου χώρου με πλακόστρωση και τοποθέτηση προστατευτικού κιγκλιδώματος και φυτών. 

Ζητώ την έμπρακτη αγάπη σας και βοήθειά σας για την αποπεράτωση των έργων ανάδειξης των ιερού ναού της κοινότητας Φρατσίων.












Οι προσφορές σας παρακαλώ να γίνονται κατόπιν συνεννοήσεως με τον Προέδρο και το Εκκλησιαστικό συμβούλιο του ιερού ναού.

Εύχομαι από καρδιάς και με πατρικές ευλογίες Καλά Χριστούγεννα καυ Ευλογημένο το Νέο Έτος, με υγεία στις οικογένειές σας.
----------------------------------------------- 
πατήρ Ιωάννης ΠαΠανδρόπουλος
-----------------------------------------------

Κοινή ανακοίνωση Δήμων Κυθήρων και Δήμου Ελαφονήσου σχετικά με τις περιοχές Natura


Εκδόθηκε το 2ο τεύχος της «ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑΣ ΜΕΡΑΣ» – Αντικειμενική Πληροφόρηση με Αλήθεια, Στοιχεία και Επιχειρήματα!


Σε λίγες ημέρες θα κυκλοφορήσει στο νησί μας το 2ο Τεύχος του ενημερωτικού εντύπου «ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΜΕΡΑ». Με θέματα πολύ ενδιαφέροντα, με αντικειμενική πληροφόρηση πάνω σε τρέχοντα ζητήματα του νησιού και του Δήμου, με αλήθεια και επιχειρήματα!
Στο 2ο Τεύχος τα θέματα είναι τα εξής:
  • Η μεγάλη φωτιά του Αυγούστου: Αλήθειες και Μύθοι
  • Η Ανάπλαση των Μητάτων
  • Η Επίσκεψη της Διοίκησης της Περιφέρειας Αττικής στα Κύθηρα
  • Το Συνέδριο της ΚΕΔΕ για τη Νησιωτικότητα στην Αγία Πελαγία
  • Η 1η Εβδομάδα της Αυστραλίας στα Κύθηρα
  • Οι Ετήσιες Εκδηλώσεις Αδελφοποίησης με το Δήμο Καραβά της Κύπρου
  • Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας από το Πράσινο Ταμείο
  • Παραλιακός Φωτισμός στην Αγία Πελαγία
  • Το νέο μας πλοίο ΙΟΝΙΣ
  • Δημοτικό Κατάστημα Ποταμού
  • Νέο Δίκτυο Ύδρευσης Αγίας Πελαγίας
  • Πρόγραμμα «Αποστολή Νερό»
  • 2 Εκατομμύρια Ευρώ από το ΠΕΠ Αττικής για το Δίκτυο Ύδρευσης των Κυθήρων
  • Νέα Δημοτική Σύμβουλος η κα. Ιωάννα Φατσέα
  • Συνεργασία για τα Μονοπάτια
  • Απολογισμός Έργων στα Αντικύθηρα
  • Νέα Ευρήματα στο Ναυάγιο των Αντικυθήρων
Απέναντι στην προσπάθεια ορισμένων (ελαχίστων φυσικά) να παραποιήσουν ή να υποβαθμίσουν σημαντικά γεγονότα, απαντάμε με αλήθεια και τεκμήρια. Με στοιχεία και ντοκουμέντα όπως π.χ. με τη δημοσίευση των εγγράφων για το μεγάλο έργο του νέου δικτύου ύδρευσης της Αγίας Πελαγίας, που το 2014 είχε υποβληθεί σε πρόγραμμα που είχε λήξει!
Το έντυπό μας θα συνεχίσει να εκδίδεται περιοδικά με στόχο την αντικειμενική ενημέρωση των Κυθηρίων, γιατί ο σωστά ενημερωμένος δημότης είναι πάντα ο καλύτερος σύμμαχος στην προσπάθεια ανάπτυξης ενός τόπου.
Διαβάστε το νέο μας έντυπο εδώ: ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΜΕΡΑ – 2ο ΤΕΥΧΟΣ – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2017
Καλή Ανάγνωση!

Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2017

Υποδοχη του νομαρχη στα κυθηρα στης 12 αυγουστου 1940


Νομάρχης Πεζοπουλος και μητροπολιτης ο Προκοπιος Καλιοντζης, μητροπολίτης Γυθειου και τοποτηρητής Κυθηρων.


Νίκος-Μαρία Καλλίγερος

ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ.ΑΝΑΘΕΣΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑΣ ΚΛΙΜΑΤΙΣΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ


ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ.Το πρώτο ουσιαστικό βήμα με στόχο τη συστηματική επαναπροσέλκυση της κρουαζιέρας στα Κύθηρα.

Μετά από διαρκείς και συντονισμένες ενέργειες της Δημοτικής Αρχής, εντάχθηκε στο

Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) με απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Αλέξη Χαρίτση (ΑΔΑ: 6ΤΘΜ465ΧΙ8-43Ν), με το ποσόν των 124.000,00 Ευρώ (με το ΦΠΑ) το έργο «Υλοποίηση Υποδομών για την Εφαρμογή Σχεδίου Ασφάλειας Λιμενικής Εγκατάστασης Καψαλίου Κυθήρων» και φορέα υλοποίησης το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο (MIS: 2017ΣΕ18900044 09 55).
Πρόκειται για το πρώτο ουσιαστικό βήμα με στόχο τη συστηματική επαναπροσέλκυση της κρουαζιέρας στα Κύθηρα. Το έργο περιλαμβάνει την υλοποίηση των απαραίτητων υποδομών για την εφαρμογή του Σχεδίου Ασφάλειας Λιμενικής Εγκατάστασης (ΣΑΛΕ) στο Λιμένα Καψαλίου, το οποίο έχει συνταχθεί σύμφωνα το Διεθνή Κώδικα Ασφάλειας Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων (ISPS Code). Στο έργο περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, περιμετρική περίφραξη, κεντρική πύλη, σύστημα παρακολούθησης, εξοπλισμός ασφαλείας, κέντρο ελέγχου, φυλάκιο κλπ, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές και διεθνείς απαιτήσεις, στο Λιμένα Καψαλίου.
Το ζήτημα της εφαρμογής Σχεδίου Ασφάλειας Λιμένος στο Καψάλι δεν είναι καινούργιο. Προέκυψε μετά την ψήφιση του Κανονισμού 725/2004 των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων «για τη βελτίωση της ασφάλειας στα πλοία και τις λιμενικές εγκαταστάσεις». Ο Κανονισμός αυτός ενσωματώθηκε στο Εθνικό Δίκαιο με το Νόμο 3622/2007.
Για την υποχρέωση εγκατάστασης υποδομών ασφάλειας στο Λιμένα Καψαλίου, το Λιμενικό Ταμείο Κυθήρων ενημερώνεται αρχικά με έγγραφο του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας στις 4/10/2005. Έκτοτε η αλληλογραφία από το αρμόδιο Υπουργείο προς τα Λιμενικά Ταμεία της Χώρας ήταν διαρκής.
- Το αρμόδιο Υπουργείο ενημερώνει τον Ιούνιο του 2008 με εξαιρετικά επείγον έγγραφό του το Δ.Λ.Τ. Κυθήρων για την «αναγκαιότητα επίσπευσης των διαδικασιών ανάδειξης αναδόχου και εκπόνησης μελετών ΑΑΛΕ και ΣΑΛΕ». Το Δ.Λ.Τ. ενημερώνει το Λιμεναρχείο Νεάπολης και το αρμόδιο Υπουργείο ότι δεν έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες εκπόνησης των μελετών ασφάλειας λιμενικής εγκατάστασης.
- Το 2009 κατανέμεται με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας Αναστάσιου Παπαληγούρα, πίστωση ύψους 10.000€ με δικαιούχο το Δ.Λ.Τ. Κυθήρων για την εκπόνηση της μελέτης αξιολόγησης ασφάλειας λιμένων, μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
- Μετά από συνεχή όχληση του αρμόδιου Υπουργείου και των Λιμενικών Αρχών, το Δ.Λ.Τ. Κυθήρων προκηρύσσει στις 25/06/2009 μειοδοτικό διαγωνισμό «για την ανάδειξη αναδόχου για την Αξιολόγηση Ασφάλειας Λιμενικών Εγκαταστάσεων (ΑΑΛΕ) και Σχεδίου Ασφάλειας Λιμενικών Εγκαταστάσεων (ΣΑΛΕ)», προϋπολογισμού 22.000 € με το Φ.Π.Α. Ωστόσο ο διαγωνισμός ακυρώθηκε «λόγω σοβαρών παραλείψεων στη διακήρυξη» σύμφωνα με έγγραφο του Δ.Λ.Τ. Κυθήρων στις 9/7/2009 και δεν επαναπροκηρύχθηκε.
- Το Δ.Λ.Τ. Κυθήρων δεν συνέχισε τη διαδικασία, παρά τις διαρκείς οχλήσεις του Υ.Ε.Ν., το οποίο με έγγραφό του στις 27/7/2013 προειδοποιεί το Δ.Λ.Τ. Κυθήρων για «μη συμμόρφωση με διατάξεις για την βελτίωση της ασφάλειας στις λιμενικές εγκαταστάσεις», αναφέροντας ότι η μη συμμόρφωση αυτή «συνιστά λόγο κίνησης διαδικασίας παράβασης σε βάρος της Χώρας μας από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής».
- Το 2012 η τότε διοίκηση του Δ.Λ.Τ. ανέθεσε στην εταιρεία CTM HELLAS την εκπόνηση μελέτης για την προσέλκυση κρουαζιεροπλοίων στα Κύθηρα, ωστόσο η μελέτη αυτή δεν κατέστη δυνατόν να πληρωθεί λόγω μη θεώρησης του σχετικού εντάλματος από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Η νέα διοίκηση του Δ.Λ.Τ. ανέθεσε εξαρχής όλη τη διαδικασία η οποία ολοκληρώθηκε το 2015 με την παράδοση «Εισηγητικής Έκθεσης για την προσέλκυση κρουαζιεροπλοίων στα Κύθηρα», η οποία ωστόσο συνιστά μια καθαρά θεωρητική προσέγγιση του ζητήματος.
- Η νέα διοίκηση του Δ.Λ.Τ., ήδη από τις αρχές του 2015, έθεσε ως προτεραιότητά της την ολοκλήρωση του Σχεδίου Ασφάλειας Λιμενικής Εγκατάστασης (ΣΑΛΕ) για το λιμένα Καψαλίου καθώς και τον ορισμό Υπευθύνου Ασφάλειας Λιμένος (ΥΑΛΕ) που αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου ο Λιμένας Καψαλίου να χαρακτηριστεί επίσημα ως λιμένας υποδοχής διεθνών πλόων και προέβη στις σχετικές αναθέσεις εκπόνησης των μελετών.
- Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας στις 23/1/2017 με εμπιστευτικό έγγραφό του, αποδέχεται το ΣΑΛΕ που εκπόνησε το Δ.Λ.Τ. Κυθήρων και έκρινε ότι αυτό πληροί όλες τις προϋποθέσεις του Ν.3622/2007 και του Κανονισμού 725/2004 ΕΚ.
- Χάρη στη διαρκή συνεργασία της Δημοτικής Αρχής με το αρμόδιο Υπουργείο και προσωπικά με τον Υφυπουργό κ. Νεκτάριο Σαντορινιό, επιτεύχθηκε η ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με 124.000€ του έργου υλοποίησης των υποδομών ασφάλειας στο Λιμένα Καψαλίου. Το Δ.Λ.Τ. Κυθήρων θα προβεί στην έκδοση των τευχών δημοπράτησης του έργου σε συνεργασία με το Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης Νησιωτικών Δήμων της Π.Ε. Νήσων, προκειμένου το έργο να δημοπρατηθεί εντός του 2018.
Παράλληλα με τα ανωτέρω, το Λιμενικό Ταμείο προβαίνει μέχρι το τέλος του έτους στην ανάθεση της γενικής συντήρησης και ανακαίνισης των δύο βασικών λιμενικών κτηρίων στο νησί (Καψαλίου και Διακοφτίου) προκειμένου αυτά να παραδοθούν πλήρως ανακαινισμένα μέσα στους επόμενους μήνες.
Επιπλέον, εντός του 2018, το Λιμενικό Ταμείο θα προβεί στη δημοπράτηση των μελετών για σειρά λιμενικών έργων στο νησί. Οι μελέτες έχουν προϋπολογισμό 75.000€ με το Φ.Π.Α. και αφορούν στις επισκευές των λιμένων Πλ. Άμμου, Αγ. Πατρικίας, Καψαλίου καθώς και στην μελέτη τοποθέτησης του ναύδετου στο Καψάλι, για την πρόσδεση κρουαζιεροπλοίων.
Τέλος, σε τελική φάση βρίσκεται η διαδικασία νομιμοποίησης των λιμανιών των Κυθήρων και Αντικυθήρων, μια εξαιρετικά σοβαρή εκκρεμότητα πολλών ετών, καθώς εγκρίθηκαν τα οριστικά σχέδια από την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου, προκειμένου στη συνέχεια να ακολουθηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία έκδοσης των σχετικών αποφάσεων.
Για όλα τα παραπάνω, αξίζουν συγχαρητήρια τόσο στη διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου, προσωπικά στον Πρόεδρό του και Αντιδήμαρχο κ. Παναγιώτη Ζαντιώτη, στις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου, στον Τοπογράφο κ. Γιώργο Συρμαλή, στον Τεχνικό Σύμβουλο του Δήμου κ. Μπογιατζή και την αρμόδια υπάλληλο κα. Άννα Μπουρνά, που επί σειρά μηνών εργάστηκαν αθόρυβα, προκειμένου να υπάρξει ένα σαφές πλαίσιο αναβάθμισης των λιμενικών μας υποδομών.

ΛΑΚΩΝΙΑ.Στη Μονεμβασία ο Αμερικανός πρέσβης

Στη Μονεμβασία ευρίσκεται, σύμφωνα με πληροφορίες του monemvasianews.gr, ο πρέσβης της Αμερικής στην Αθήνα κ. Τζέφρεϋ Πύατ.
Ο κ. Πύατ  συνοδευόμενος από τη σύζυγό του, έφτασε στο Κάστρο Μονεμβασίας την Πέμπτη(23/11) το απόγευμα, για ολιγοήμερες διακοπές.
Ευχόμαστε στον κ. Πύατ να απολαύσει τη διαμονή του στην ιστορική καστροπολιτεία, ενώ παράλληλα αισθανόμαστε ιδιαίτερη χαρά, μια και βλέπουμε ότι η μοναδικότητα και η ιδιαίτερη φυσιογνωμία του Κάστρου, σαγηνεύει και συγκινεί τον κάθε επισκέπτη.
ΦΩΤΟ: Αλέξης Στελλάκης

Δελτίο Τύπου Δήμου Κυθήρων - 24/11/2017- Εγκρίσεις μελετών για σημαντικά αναπτυξιακά έργα

Συνεδρίασε το Δημοτικό Συμβούλιο το μεσημέρι της Πέμπτης 23/11 υπό την προεδρία του κ. Λάζαρου Βέζου. 
Το Δ.Σ. αποδέχθηκε που χρηματοδοτούνται από την Περιφέρεια Αττικής και θα δημοπρατηθούν εντός του 2018. Συγκεκριμένα:


Αποδέχθηκε τη μελέτη του έργου «Επισκευή και Συντήρηση Δημοτικής Οδοποιίας Νήσου Κυθήρων», που χρηματοδοτείται με 2.475.000€ από την Περιφέρεια και αφορά την αποκατάσταση και ασφαλτόστρωση των οδών: 

α) προς παραλία Μελιδονίου, 
β) από Αγία Πελαγία προς Αγία Αναστασία, 
γ) Διακοπουλιάνικα – Προγκί – Άγιος Ιωάννης Γερακαρίου και 
δ) προς παραλία Κακής Λαγκάδας

Ο Δήμος Κυθήρων ανέλαβε ήδη από το φθινόπωρο του 2014 (δηλαδή αμέσως μόλις ανέλαβε καθήκοντα η νέα Δημοτική Αρχή) την σύνταξη μελετών οδοποιίας, την αποτύπωση, αδειοδότηση και κάθε άλλη διαδικασία που απαιτείται για τους δρόμους αυτούς, συγκροτώντας μετά από μεθοδική και τεχνοκρατική δουλειά φακέλους πλήρους ωριμότητας, με αποτέλεσμα τη χρηματοδότηση ενός πολύ σημαντικού έργου οδοποιίας στο νησί μας, που λύνει προβλήματα δεκαετιών και αίρει την απομόνωση συγκεκριμένων περιοχών, όπως των οικισμών Διακοπουλιάνικα, Προγκί και Γερακάρι.

Αποδέχθηκε τη μελέτη του έργου «Ανακατασκευή Γέφυρας Μάκρωνα και Παράλληλες Οδικές Εργασίες Νήσου Κυθήρων», που χρηματοδοτείται με 1.800.000€ από την Περιφέρεια Αττικής και θα δημοπρατηθεί εντός του 2018 από την Περιφέρεια. Πρόκειται για έργο μεγάλης σημασίας όχι μόνο για την Τ.Κ. Μητάτων, αλλά για όλο το νησί, αφού με την κατασκευή της καινούργιας προεντεταμένης γέφυρας Μάκρωνα, ενισχύεται η οδική ασφάλεια και διευκολύνεται η πρόσβαση από και προς τις τουριστικές περιοχές της Παλαιοπόλεως και του Αβλέμωνα, που σήμερα είναι δυσχερής κυρίως για μεγάλα οχήματα και τουριστικά λεωφορεία (από το συγκεκριμένο σημείο). 

Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου εγκρίθηκε στις 15/7/2008 από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωροταξίας της Περιφέρειας Αττικής. Η έγκριση της οριστικής μελέτης του έργου έγινε με την απόφαση 61/2009 της Νομαρχιακής Επιτροπής Υποδομών της Νομαρχίας Πειραιά. Το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, με την 387/2011 ομόφωνη απόφασή του ενέκρινε την πρόταση ένταξης του έργου στο Π.Ε.Π. Αττικής (ΕΣΠΑ), στη Θεματική Προτεραιότητα «Περιφερειακές – Τοπικές Οδοί». 

Η προηγούμενη Δημοτική Αρχή απέρριψε την εκτέλεση του έργου θέτοντας άλλες προτεραιότητες, με αποτέλεσμα να χαθεί για το νησί μια μεγάλη χρηματοδότηση και να μην εκτελεστεί ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο που η τοπική κοινωνία και οι κάτοικοι των Μητάτων ζητούν επί πολλά χρόνια. 

Η νέα Δημοτική Αρχή από την πρώτη στιγμή ζήτησε την ένταξη του έργου στον Προϋπολογισμό της Περιφέρειας, κάτι που επιτεύχθηκε χάρη στη σύμφωνη γνώμη της Περιφερειάρχου κας. Δούρου και του Αντιπεριφερειάρχη κ. Χατζηπέρου, που έθεσαν το συγκεκριμένο έργο ως μια από τις σημαντικότερες αναπτυξιακές προτεραιότητες της Περιφέρειας στα Κύθηρα. Επισημαίνεται ότι το ποσόν των 1.800.000€ προκύπτει με βάση τις επίσημες τιμές του Υπ. Υποδομών και συμπεριλαμβάνει: 18% εργολαβικό όφελος, 15% απρόβλεπτα, 24% Φ.Π.Α., δαπάνες αρχαιολογικής εποπτείας και αναθεώρηση, που προβλέπονται στην κείμενη νομοθεσία για όλα τα δημόσια έργα. 

Αποδέχθηκε τη Μελέτη Τευχών Δημοπράτησης Καλλιτεχνικού Διαγωνισμού για την «Ανέγερση Μνημείου Σφουγγαράδων στα Αντικύθηρα», που χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια Αττικής με 74.400€. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή Μνημείου που θα τιμά τους Συμιακούς σφουγγαράδες που το 1900-1901 ανακάλυψαν και ανέλκυσαν το περίφημο Ναυάγιο των Αντικυθήρων, προσφέροντας τους ανεκτίμητους αυτούς αρχαιολογικούς θησαυρούς στο Έθνος. 

Το έργο θα εκτελεστεί με Πανελλήνιο Δημόσιο Καλλιτεχνικό Διαγωνισμό, μεταξύ των μελών του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, σύμφωνα με την ειδική νομοθεσία που διέπει τα καλλιτεχνικά έργα και προβλέπει την απόδοση χρηματικού επάθλου στους συμμετέχοντες που θα προκριθούν στις τρεις πρώτες θέσεις, ο πρώτος εκ των οποίων θα αναλάβει και την κατασκευή του Μνημείου. 

Το Δ.Σ. αποδέχθηκε τη δωρεάν παραχώρηση χρήσης ακινήτου (οικοπέδου) στη θέση «Πηλούς» της Τ.Κ. Φρατσίων από την Εγχώριο Περιουσία, στο οποίο ο Δήμος προτίθεται να κατασκευάσει Κλειστό Γυμναστήριο. Ήδη υπάρχει σχετική αλληλογραφία με τη Γ.Γ. Αθλητισμού η οποία έχει αποστείλει στο Δήμο μας αρχικές τεχνικές προδιαγραφές που θα πρέπει να μετατραπούν σε πλήρεις τεχνικές μελέτες και τεύχη δημοπράτησης. 

Τέλος το Δ.Σ. ενέκρινε την εκπροσώπηση του Δήμου στη Διεθνή Τουριστική Έκθεση ITS TT Warsaw 2017 που γίνεται στη Βαρσοβία της Πολωνίας και στην οποία ο Δήμος μας συμμετέχει αδαπάνως με αυτόνομο booth στο περίπτερο του Ε.Ο.Τ. μετά την αποδοχή σχετικού αιτήματος του Δημάρχου από την αρμόδια Υπουργό κα. Έλενα Κουντουρά.

ΑΔΜΗΕ: Τροποποίηση του σχεδιασμού της διασύνδεσης Κρήτης-Πελοποννήσου

ΑΔΜΗΕ: Τροποποίηση του σχεδιασμού της διασύνδεσης Κρήτης-Πελοποννήσου

Σε σχέση με τις ενστάσεις μικρής μερίδας της κοινής γνώμης της Λακωνίας αναφορικά με την Φάση Ι της διασύνδεσης της Κρήτης (Πελοπόννησος-Κρήτη) που εστιάζονται στο εναέριο τμήμα της γραμμής μεταφοράς, μήκους 27,5 χλμ. που διέρχεται από τη χερσόνηση του Μαλέα, ο ΑΔΜΗΕ διευκρινίζει τα εξής:




Οταν η νέα διοίκηση ανέλαβε καθήκοντα στα τέλη του Ιουνίου και ενημερώθηκε για τις αντιδράσεις, κάλεσε σε διαβούλευση εκπροσώπους των κατοίκων και διερεύνησε εξαντλητικά όλες τις εναλλακτικές λύσεις που θα ελαχιστοποιούσαν το μήκος του εναερίου τμήματος επί της χερσονήσου Μαλέα.


Λύσεις όπως η πλήρης υπογειοποίηση της γραμμής μεταφοράς ή η εναλλακτική χάραξη θα οδηγούσαν σε δυο τουλάχιστον χρόνια καθυστέρηση στην ηλέκτριση της γραμμής, που προγραμματίζεται να γίνει εντός του 2020.


Με δεδομένο ότι αποτελεί αδήριτη ανάγκη να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα για να μην τεθεί σε κίνδυνο η ενεργειακή επάρκεια της Κρήτης λόγω της παύσης λειτουργίας ορισμένων συμβατικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής συνεπεία της εφαρμογής των νέων κοινοτικών ρυθμίσεων για τις εκπομπές ρύπων στο τέλος του 2019, ο ΑΔΜΗΕ κατέληξε σε συγκεκριμένες ενέργειες τροποποίησης του σχεδιασμού του έργου, οι οποίες μεγιστοποιούν την όδευση του υπογείου τμήματος της γραμμής μεταφοράς στη Χερσόνησο του Μαλέα και βελτιώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του εναερίου τμήματος. 


Πιο συγκεκριμένα, το συνολικό μήκος της εναέριας γραμμής μειώνεται κατά 3,7 χλμ., σε 23,8 χλμ. από 27,5 χλμ, που ήταν αρχικά και αντικαθίσταται από νέα υπόγεια γραμμή μεταφοράς μήκους 4,5 χλμ. περίπου. Ετσι, το υπόγειο τμήμα της γραμμής μεταφοράς στη Πελοπόννησο αυξάνεται σε 14 χλμ, ενώ καταργούνται 10 ιστοί και ένας πυλώνας, μειώνοντας σημαντικά την όχληση για τους κατοίκους της περιοχής. Αυτό επιτυγχάνεται περαιτέρω με την τοποθέτηση των πυλώνων σε μεγαλη απόσταση από τις ορεινές κοινότητες και οικισμούς. Επιπροσθέτως, ο ΑΔΜΗΕ προχώρησε στην αντικατάσταση 15 πυλώνων με ισάριθμους ιστούς όπου ήταν τεχνικά εφικτό, κάτι που οδηγεί σε καλύτερο οπτικά αποτέλεσμα και μικρότερη κατάληψη χώρου.


Με τις ενέργειες αυτές, ο ΑΔΜΗΕ αποδεικνύει έμπρακτα ότι δεν αδιαφορεί για τις θέσεις μέρους των πολιτών της Λακωνίας. Προτεραιότητα του ωστόσο, αναγκαστικά παραμένει η έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου που είναι απολύτως απαραίτητο για το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας και για την περιβαλλοντική αναβάθμιση της χώρας καθώς θα συμβάλει σημαντικά στη μείωση της ρύπανσης από τους συμβατικούς σταθμούς. Επιπλέον, η ολοκλήρωση του έργου το 2020 θα οδηγήσει άμεσα σε περιορισμό των χρεώσεων ΥΚΩ στους λογαριασμούς του ρεύματος των καταναλωτών όλης της χώρας της τάξης των 150 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, δηλαδή σε μείωση κατά 50% των ΥΚΩ που χρεώνονται λόγω της μη διασύνδεσης της Κρήτης και ανέρχονται σήμερα σε 300 εκατ. ευρώ. 


--------------------------------------------------------------------------
Λαλέλα Χρυσανθοπούλου - Σύμβουλος επικοινωνίας 


ΑΔΜΗΕ Α.Ε.
Δυρραχίου 89 & Κηφισσού
104 43 Αθήνα
Tel: : +30 210 5192602 
M: +30 693 261 78 25
e-mail : l.chryssanthopoulou@admie.grlalelac@hotmail.c
om

ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ.Γιατί άραγε θυμώνει ο Δήμαρχος;

Ειλικρινά χαίρομαι που με διαβάζει ο Δήμαρχος, εγώ δυστυχώς δεν μπορώ να διαβάσω αυτά που γράφει γιατί με έχει μπλοκάρει!
Από την άλλη λυπάμαι πραγματικά για την αντίδραση του!
Δεν έχω κάνει ποτέ τέτοια προσπάθεια, να παρουσιάσω, το άσπρο μαύρο, ΠΟΤΕ!
Έχω πολλές φορές αναφέρει ότι εμείς ως Δημοτική Αρχή συνεχίσαμε και ολοκληρώσαμε ότι βρήκαμε από τους προκατόχους μας!
Θα τα αναφέρω και τώρα ανάπλαση στο Λιβάδι, δρόμος από Παναγία Οδηγήτριας προς Πενταρμενά, Βιολογικός Καψαλίου! 
Και στα τρία έργα η κατασκευή ξεκίνησε επί των ημερών μας και ολοκληρώθηκαν επί των ημερών μας. 
Τα δύο πρώτα τα δημοπρατήσαμε εμείς στο Δήμο, το τρίτο η τότε κρατική περιφέρεια.
Στο δικαστήριο όμως υπερασπιζόμενος την τιμή και την υπόληψή μου δεν χρειαζόταν να πω πότε εντάχθηκε ένα έργο, αλλά στόχος μου ήταν να πείσω τους δικαστές ότι με την δράση μας δεν υποβαθμίσαμε το περιβάλλον. 
Γιαυτό αναφέρθηκα στα έργα που είχαν σχέση με το περιβάλλον! 
Και πράγματι το θεμελιώσαμε, μάλιστα υπάρχουν και φωτογραφίες από τον Αγιασμό που κάναμε κατά την έναρξη των εργασιών, είμαστε από πάνω κατά την κατασκευή του, το παραλάβαμε, και λειτουργήσαμε αυτό το χρήσιμο έργο.
Που είναι το μεμπτό;
Γιατί άραγε θυμώνει ο Δήμαρχος;

Μιχάλης Πρωτοψάλτης

Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2017

ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ.Πότε χρηματοδοτήθηκε το έργο του ΒΙΟΚΑ Καψαλίου;;;



Γιατί κάποιοι προσπαθούν να κάνουν το άσπρο μαύρο. Εμείς όταν ολοκληρώθηκαν τα 3 χιλιόμετρα του κεντρικού δρόμου το 2015, είχαμε το πολιτικό θάρρος να πούμε δημοσίως ότι το έργο χρηματοδοτήθηκε το 2014... μη λέμε λοιπόν ότι το έργο ΒΙΟΚΑ στο Καψάλι είναι της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής γιατί ΔΕΝ είναι... είναι έργο της περιόδου Αρτέμη Καλλίγερου, που η προηγούμενη Δημ. Αρχή όφειλε να εκτελέσει και τίποτε άλλο... η χρηματοδότηση δόθηκε ΠΡΙΝ τις εκλογές του 2006 όπως αποδεικνύεται από τα έγγραφα!
Stratos Charchalakis