Σάββατο 2 Ιουνίου 2018

ΑΝΕΚΤΕΛΕΣΤΟ ΤΟ ΑΥΡΙΑΝΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΕΓ-Ο/Γ ΙΟΝΙΣ



ΑΒΛΕΜΟΝ  ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ                     
ΜΠΟΥΣΓΟΥ 1
30300 ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ
ΑΦΜ 997485403
ΔΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
Email: ablemon.n.e@gmail.com

                                                                                                      Πειραιάς, 02 -06-2018





ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η ΑΒΛΕΜΟΝ Ν.Ε  ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι λόγω βλάβης   το  δρομολόγιο του ΕΓ/ΟΓ ΙΟΝΙΣ Ν.Π 8775 αύριο Κυριακή 03-06-2018 από Κίσσαμο προς Αντικύθηρα-Κύθηρα-Πειραιά δεν θα εκτελεστεί




Για την ΑΒΛΕΜΟΝ Ν.Ε





Σοφία Τσαϊλά







Γυμνάσιο Κυθήρων.Ολοκλήρωση Υλοποίησης Ευρωπαϊκού Σχεδίου Ανάπτυξης στα πλαίσια του Erasmus+

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η υλοποίηση του σχεδίου ανάπτυξης του Γυμνασίου μας στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+. Τρείς καθηγητές και η Διευθύντρια του σχολείου συμμετείχαν σε επιμορφωτικά σεμινάρια και εκπαιδευτικές επισκέψεις σε τρεις Ευρωπαϊκές χώρες. Συγκεκριμένα παρακολούθησαν δομημένους κύκλους μαθημάτων στη Βαρκελώνη Ισπανίας με θέμα «Βελτίωση της Διοίκησης του Σχολείου», στη Φινλανδία με θέμα «Επισκέψεις σε σχολεία και εκπαιδευτικό σεμινάριο σχετικά με το επιτυχημένο Φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα» και στη Φλωρεντία με θέμα «Ενσωμάτωση, διαπολιτισμικές τάξεις, διαδικτυακά εργαλεία που προωθούν τη δημιουργικότητα και την καινοτομία στη διδασκαλία». Οι δράσεις διάχυσης των αποτελεσμάτων βρίσκονται σε εξέλιξη και ο αντίκτυπος στο παιδαγωγικό έργο του σχολείου αλλά και στην ευρύτερη σχολική κοινότητα αναμένεται να είναι σημαντικός.
ΠΗΓΗ http://gym-kythir.att.sch.gr

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ Συνδικαλιστική Παράταξη Νοσοκομείου Μολάων.Αναβάθμιση η μετεξέλιξη σε κέντρο επείγοντος τραύματος;


ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ
Συνδικαλιστική Παράταξη Νοσοκομείου Μολάων
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
                                                                                                                                    Μάιος 2018
Για άλλη μια φορά γίναμε μάρτυρες της εμπάθειας του κ. Γρηγοράκου Λ. απέναντι στην κοινωνία της νοτιοανατολικής Λακωνίας.  Καλυπτόμενος πίσω από την βουλευτική ασυλία, χρόνια τώρα, συκοφαντεί το προσωπικό και την παροχή υπηρεσιών του Νοσοκομείου Μολάων και υπονομεύει με πολλαπλούς τρόπους τη λειτουργία του. Αυτή τη φορά η εμμονή του, έφτασε σε επίπεδο παραληρήματος. Προφανώς και δεν χρήζει απάντησης. Άλλωστε η τοπική κοινωνία δεν ξεχνά ποιος ξεκίνησε το 2011 την προπαγάνδα για την ενοποίηση, ουσιαστικά την κατάργηση ως νοσοκομείο απο τον υγειονομικό χάρτη, της νοσηλευτικής μονάδας Μολάων.
Από την άλλη πλευρά, ακούσαμε την αναπληρώτρια Διοικήτρια τόσο στην τελευταία της συνέντευξη όσο και στην τοποθέτησή της στη συγκέντρωση για θέματα του νοσοκομείου που έγινε τον Οκτώβρη του 2017, μη μπορώντας να κάνει διαφορετικά, να παραδέχεται όλες τις ελλείψεις στο νοσοκομείο αλλά στα πλαίσια της κλασσικής επικοινωνιακής τακτικής να προσπαθεί να κάνει το άσπρο μαύρο.
Αναφέρθηκε στις θέσεις που προκηρύχτηκαν και ουσιαστικά αφορούν σε κάλυψη ενός μόνο μέρους των αποχωρησάντων. Οι προσλήψεις υστερούν των αποχωρήσεων και των πραγματικών αναγκών ακόμα περισσότερο. Το νοσοκομείο είχε 4 μόνιμους παθολόγους, έχει 1 μόνιμο και προκηρύσσεται μόνο μία θέση.  Είχε 3 μόνιμους αναισθησιολόγους, έχει 1 μόνιμο και προκηρύσσεται μόνο 1 θέση.  Η προκήρυξη των θέσεων ενός ορθοπεδικού και ενός χειρουργού  μετά την πρόσφατη αποχώρηση των υπηρετούντων  αφήνει μηδενικό ισοζύγιο.   Η θέση του ουρολόγου μέχρι τώρα δεν έχει επαναπροκηρυχτεί. Όσο για τη θέση οφθαλμίατρου και παιδιάτρου ούτε συζήτηση για πρόσληψη. Από τους 2 μόνιμους γυναικολόγους, που είχε το νοσοκομείο πριν λίγα χρόνια, έχει διοριστεί μόνο 1 μόνιμος, ο οποίος δεν μπορεί να εργαστεί κανονικά, ελλείψει δεύτερου παιδιάτρου και αναισθησιολόγου.  Η άλλη θέση καλύπτεται με επικουρικό που σύντομα λήγει η θητεία του.
Κάθε ενέργεια προς την κατεύθυνση της στελέχωσης είναι θετική αλλά το τελικό ισοζύγιο δυστυχώς είναι αρνητικό.
Στην κατεύθυνση της αποστελέχωσης κινούνται η μετακίνηση ενός μόνιμου παθολόγου για στελέχωση του ΤοΜΥ Σπάρτης και η μετάταξη ενός βιοπαθολόγου χωρίς να αντικατασταθούν καθώς και οι μετατάξεις  και οι χρόνιες αποσπάσεις μόνιμων νοσηλευτών σε άλλες μονάδες υγείας χωρίς αντικατάσταση.
Δύσκολα ένας γιατρός θα αποφασίσει να έρθει και να παραμείνει σε μία μονάδα στην οποία δεν παρέχεται ο αναγκαίος αριθμός προσωπικού και ειδικοτήτων για να μπορεί να εργαστεί με ασφάλεια και ανά πάσα στιγμή θα διακινδυνεύει να βρεθεί κατηγορούμενος εξαιτίας των ελλείψεων.  Όπως επεσήμανε και η αναπληρώτρια διοικήτρια στη συγκέντρωση του Οκτωβρίου 2017, οι εφημερίες στο νοσοκομείο γίνονται ανά τομείς π.χ. Παθολογικός τομέας, χειρουργικός τομέας και στους τομείς υπάγονται ορισμένες ειδικότητες.  Φανταστείτε σε ένα τροχαίο να εφημερεύει νεφρολόγος για τον παθολογικό τομέα και γυναικολόγος για τον χειρουργικό τομέα. Και μάλιστα χωρίς στελεχωμένο ΕΚΑΒ.
Θέσεις ιατρικού, νοσηλευτικού, διοικητικού και βοηθητικού υγειονομικού προσωπικού παραμένουν χρόνια κενές ακόμα και μετά τις καταργήσεις του 2011.  Τις θέσεις που αφήνουν κενές έρχονται και τις καταργούν για να μην φαίνονται τα κενά, ενώ αναμένεται νέος γύρος κατάργησης θέσεων από τον ενοποιημένο οργανισμό.  Γιατί όπως είπε και ο τοπικός βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος,  Σπάρτη και Μολάοι «είναι ένας οργανισμός».
Βαφτίζουν προσλήψεις την προσωρινή σχέση εργασίας 10 νοσηλευτών με μπλοκάκι που πληρώνονται από τον πετσοκομμένο προϋπολογισμό του νοσοκομείου όπως και οι επικουρικοί και όχι από επιχορήγηση. Στόχος της κυβέρνησης, εκτός των άλλων, η εξάρτηση των εργαζομένων, η μείωση των εισοδημάτων και η ανακύκλωση της ανεργίας.
Επιμελώς διατύπωσε ότι “τώρα έχουμε χρήματα για την αγορά ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού” αποκρύπτοντας ότι το ποσό των 178.000 αφορά επιχορήγηση του 2008 και όχι του 2018 και απαιτούνται αρκετά περισσότερα γιατί πλέον πολλά μηχανήματα είναι απαξιωμένα ή σε αχρηστία. Τα 178.000 αφορούσαν στην αγορά ακτινολογικού συγκροτήματος που τελικά δώρισε στο νοσοκομείο ο ΟΠΑΠ και τα χρήματα αυτά, τα τελευταία χρόνια βρίσκονταν δεσμευμένα. Θετική και αυτονόητη ενέργεια η αποδέσμευσή τους αλλά να ξέρουμε για τί πράγμα μιλάμε, αφού το κονδύλι των δημοσίων επενδύσεων τα τελευταία χρόνια είναι κι αυτό παγωμένο. 
Στη συνέντευξη της η αναπληρώτρια διοικήτρια, κλείνοντας, με  μία πολύ προσεγμένη “ήξεις αφήξεις” δήλωση, αφενός διαβεβαιώνει ότι το νοσοκομείο “δεν θα υποβαθμιστεί” (λες και δεν λειτουργεί ήδη υποβαθμισμένα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια) αφετέρου θέτει σε αμφισβήτηση την ίδια της τη δήλωση επισημαίνοντας ότι “δεν μπορεί βέβαια να γνωρίζει τις επιδιώξεις άλλων πολιτικών προτεραιοτήτων” λες και η ίδια αποτελεί κάτι ξέχωρο και δεν είναι η προέκταση του υπουργείου στο χώρο, για να εφαρμόζει τις πολιτικές του και να τις χειρίζεται επικοινωνιακά.
Τα τελευταία χρόνια οι  κυβερνήσεις και οι συν αυτώ παίζουν με τις λέξεις στις οποίες έχουν δώσει νέες έννοιες, αφού η αναπληρώτρια διοικήτρια στη συγκέντρωση για θέματα του νοσοκομείου που έγινε τον Οκτώβρη του 2017 τόνισε ότι θεωρεί αναβάθμιση τη μετεξέλιξή του σε κέντρο επείγοντος τραύματος.  Το 2010 διορισμένα μέλη στο Δ.Σ. του νοσοκομείου, υποστήριζαν ότι αναβάθμιση είναι η ενοποίησή του με την Σπάρτη και σήμερα δηλώνουν ότι “ανησυχούν” από τα αποτελέσματα.
Εδώ και χρόνια οι μνημονιακές κυβερνήσεις  αλλοιώνουν τις έννοιες, γυρίζουν τη λογική ανάποδα και θεωρούν ότι ο κόσμος τους πιστεύει ακόμα. Λες και ο καθένας δεν βιώνει στην καθημερινότητά του τα αποτελέσματα των πολιτικών τους.
Το νοσοκομείο όπως είπε η αναπληρώτρια διοικήτρια  και είναι στο μόνο που θα συμφωνήσουμε “στάθηκε όρθιο σε δύσκολους καιρούς”, αλλά αυτό οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στις υπεράνθρωπες προσπάθειες του προσωπικού, κόντρα στις ψηφισμένες απο όλες τις κυβερνήσεις μνημονιακές πολιτικές.
Οι πολιτικές είναι ίδιες, τα πρόσωπα αλλάζουν τεχνηέντως. Από το 2011 τα σχέδια όλων των μνημονιακών κυβερνήσεων και συγκυβερνήσεων, ΠΑΣΟΚ, Ν.Δ. με αποκορύφωμα της κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ, για συρρίκνωση των υγειονομικών μονάδων, μειώσεις προσωπικού και χρηματοδότησης, με συνακόλουθη μείωση των προσφερόμενων υπηρεσιών υγείας του ΕΣΥ, συντελούνται αργά και μεθοδικά. Όλο και δυσχεραίνεται η εξυπηρέτηση του κόσμου στα δημόσια νοσοκομεία λόγω των ελλείψεων, δεκάδες ΜΕΘ παραμένουν κλειστές, οι λίστες αναμονής είναι τεράστιες και όσοι ακόμα μπορούν, αναγκάζονται να απευθυνθούν σε ιδιώτες, μειώνοντας ακόμα περισσότερο το πενιχρό διαθέσιμο, μετά την άγρια φορολογία και τις περικοπές, εισόδημά τους.
Ο κρατικός προϋπολογισμός για το 2018, προβλέπει μείωση της επιχορήγησης για τα δημόσια νοσοκομεία κατά 373 εκατομμύρια με αντίστοιχη μείωση υπηρεσιών, ενώ η κάλυψη των ανασφάλιστων καλύπτεται στο μεγαλύτερο ποσοστό από τις δαπάνες λειτουργίας των νοσοκομείων που τα τελευταία χρόνια βλέπουμε ότι όλο και μειώνονται. Διαχείριση της φτώχιας που μας έχουν επιβάλλει λέγεται αυτό. 
Η στελέχωση και η χρηματοδότηση του τομέα της υγείας πρέπει να γίνεται με βάση τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας. Όμως για την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προηγούνται τα ματωμένα πλεονάσματα που χωρίς ντροπή υπερηφανεύονται ότι πετυχαίνουν φτωχοποιώντας το λαό, κατάσχοντας την περιουσία που με πολύ κόπο απέκτησε, αυξάνοντας διαρκώς τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, μειώνοντας σε επίπεδο φιλοδωρήματος τις συντάξεις εξαθλιώνοντας τους γέροντες, αυξάνοντας την ανεργία και στέλνοντας χιλιάδες νέο επιστημονικό προσωπικό στη μετανάστευση και υποθηκεύοντας τη ζωή όλων των γενεών τουλάχιστον μέχρι το 2060 εξαιτίας ενός παράνομου χρέους που φόρτωσαν άδικα στο λαό για να σώσουν τις τράπεζες.
Τα αιτήματα είναι ξεκάθαρα και υπαγορεύονται από τις πραγματικές ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.
ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ ΘΕΣΕΩΝ.  

ΠΛΗΡΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΜΕ ΜΟΝΙΜΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΕΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΟΠΩΣ ΝΕΦΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΚΑΙ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑΣ.


ΠΛΗΡΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΟΥ ΕΚΑΒ ΜΟΛΑΩΝ ΜΕ ΜΟΝΙΜΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΙ ΜΕ ΝΕΑ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΑ ΑΦΟΥ ΤΑ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ ΜΕΤΡΟΥΝ ΠΕΡΊΠΟΥ 20ΕΤΙΑ (!!!!).


ΠΛΗΡΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΓΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ. ΠΛΗΡΗΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ


ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΚΑΘΙΣΤΏΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ ΣΠΑΡΤΗΣ.  ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΜΟΛΑΩΝ.

https://molaoi-nosokomeio.blogspot.com

ΒΑΤΙΚΑ.Συγκέντρωση ενάντια στην εγκατάσταση των Αιολικών Πάρκων και του δικτύου υψηλής τάσης στον τόπο μας.

Την Κυριακή 3 Ιουνίου και ώρα 11:30 το πρωί στην πλατεία της Νεάπολης καλούμαστε οι δημότες του Δήμου Μονεμβασιάς να δώσουμε όλοι το παρόν ,στην συγκέντρωση ενάντια στην εγκατάσταση των Αιολικών Πάρκων και του δικτύου υψηλής τάσης στον τόπο μας. Αγαπητοί μου συνδημότες υπάρχουν σοβαροί λόγοι που λέμε ΟΧΙ στα αιολικά πάρκα . Κάποιοι εδώ και χρόνια αποφάσισαν τον προσδιορισμό του τόπου μας χωρίς να μας ρωτήσουν αν εμείς θέλουμε . Και δεν είναι μόνο αυτό . Επιμένουν σε αυτό τον τρόπο ενέργειας που έχει αποτύχει αποδεδειγμένα. Να γνωρίζετε ότι πληρώνουμε πολύ ακριβά αυτήν την πράσινη ενέργεια αρκεί να κοιτάξετε προσεκτικά τους λογαριασμούς της ΔΕΗ. Οι επενδυτές με επιδοτήσεις και τα δικά μας χρήματα μας υπόσχονται ανταλλάγματα κάνοντας μας "δωράκια" για να τους παραχωρήσουμε τον τόπο μας να τον φυτέψουν ανεμογεννήτριες και ξεσκίζουν τα βουνά μας με ανεπανόρθωτες συνέπειες. Καμία περιοχή δεν αναπτύχθηκε τουριστικά και θα ήταν ανόητο να πιστέψει κανείς ότι κάποιος θα επενδύσει στον τουρισμό έχοντας πάνω από το κεφάλι του τα σιδερένια πουλιά. Υπάρχουν τρόποι παραγωγής ενέργειας που ακολουθούν τα σύγχρονα κράτη αφήνοντας πίσω την αποτυχημένη μη παραγωγική αιολική ενέργεια. Ακούω από κάποιους για θέσεις εργασίας ,μην κοροιδευόμαστε ,το αιολικό πάρκο θα μας κάνει ...απλά αέρα. Αναρωτηθείτε γιατί αιολικά πάρκα στην Μάνη και στον Δήμο Μονεμβασιάς και ούτε μία στην Μεσσηνία? Γιατί υπογειοποίηση του καλωδίου ηλεκτρικής σύνδεσης στην Κρήτη ενώ σε μας φυτεύουν πυλώνες υψηλής τάσης . Μέχρι πότε θα αποφασίζουν άλλοι για μας, μέχρι πότε θα μας συμπεριφέρονται σαν πολίτες δεύτερης κατηγορίας χωρίς να λαμβάνουν υπόψιν τους το πως και τι θέλουμε εμείς για τον τόπο μας. Αντί να γίνονται έργα υποδομής για την ήπια ανάπτυξη του τουρισμού , να γίνουν δρόμοι ,να έχουμε ακτοπλοική σύνδεση να προσελκύσουμε επενδυτές στον τομέα του τουρισμού ,να κρατήσουμε τους νέους μας ,να ανθίσουν επαγγέλματα που έχουν μαραζώσει ,αντιθέτως μας ζητάνε να παραχωρήσουμε τον τόπο μας ,μάλλον λάθος μας καταπατούν τον τόπο μας χωρίς να μας ρωτήσουν.
Ας μην μείνουμε απαθείς σε αυτό που συντελείτε στον τόπο μας, πρέπει να ενώσουμε φωνή ,να αποφασίσουμε εμείς αν θα το επιτρέψουμε η όχι . Είναι το δικό μας παρόν και το μέλλον των παιδιών μας και αυτό είναι ευθύνη .Ας δείξουμε λοιπόν ότι είμαστε αποφασισμένοι να τα προασπίσουμε και τα δύο.

Δεσποινα Βαγγελόγλου

ΧΩΡΙΣ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΚΑΙ ΙΝΤΕΡΝΕΤ Η ΑΓΙΑ ΠΕΛΑΓΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ

Από το πρωί στις 11:30 νεκρές οι γραμμές σταθερού τηλεφώνου και ίντερνετ στην Αγία Πελαγία Κυθήρων.Την πρώτη μέρα του καλοκαιριού και ενώ έχει ξεκινήσει η τουριστική σαιζόν στο όμορφο νησί των Κυθήρων ,νεκρές οι γραμμές σταθερού τηλεφώνου .Πρόβλημα έχει δημιουργηθεί στους κατοίκους της Αγίας Πελαγίας και κυρίως στις τουριστικές επιχειρήσεις στην σταθερή επικοινωνία και διαδικτυακά. Πληροφορίες λένε για βλάβη χωρίς όμως να διευκρινίζεται που ακριβώς.
Οι κάτοικοι περιμένουν τις επόμενες ώρες να έχει αποκατασταθεί η επικοινωνία ,υπάρχουν άνθρωποι που γι αυτούς είναι σημαντική η επικοινωνία με τους δικούς τους ανθρώπους ,αλλά και για τον επιχειρηματικό κόσμο καθώς το Σαββατοκύριακο αυξάνεται η επισκεψιμότητα στο όμορφο νησί των Κυθήρων και ίσως ο φορέας θα πρέπει να κινητοποιηθεί για την γρήγορη αποκατάσταση καθώς αυτή η βλάβη προκαλεί αγανάκτηση σε όλους που πληρώνουν την παροχή .

Από τις 11:30 Το πρωί έχει κοπεί το ίντερνετ στον οικισμό της Αγίας Πελαγίας και στο μεγαλύτερο μέρος του χωριού και τα σταθερά τηλέφωνα λόγω του ότι κόπηκε μέρος από τις οπτικές ίνες. Περιμένουμε αύριο το συνεργείο του ΟΤΕ από την Πελοπόννησο να αποκαταστήσει την ζημιά..όσοι δεν έχουν σταθερό τηλέφωνο ας επικοινωνήσουν με το 13888 να τους γίνει δωρεάν εκτροπή στο κινητό τηλέφωνο τούς..

Παρασκευή 1 Ιουνίου 2018

Συγκρότηση της νεας ΝΟ.Δ.Ε Α΄ Πειραιά και Νήσων


ΠΗΓΗ https://mellon.gr

Δαβάκης: «Ολόκληρη η αλήθεια για τον Φάρο της Μονεμβάσιας»

Με αφορμή τα εγκαίνια του διατηρητέου Φάρου της Μονεμβασιάς (θέμα), ο βουλευτής Λακωνίας κ. Θανάσης Δαβάκης, προέβη σε δήλωση, αφήνοντας αιχμές για τις αναφορές του υπουργού Εθνικής Άμυνας, κ. Πάνου Καμμένου, κατά την τελετή εγκαινίων. Συγκεκριμένα, ο κ. Δαβάκης τονίζει τα εξής:
«Διάβασα με προσοχή την ομιλία του κ. Καμμένου στην τελετή εγκαινίων του διατηρητέου Φάρου της Μονεμβάσιας. Δεν είχα την “τύχη” να τον ακούσω από κοντά, εξαιτίας του ότι δεν είχα προσκληθεί…
Για την ολοκλήρωση όμως της αλήθειας, θεωρώ ότι πρέπει να γίνουν γνωστές κάποιες “λεπτομέρειες” τις οποίες ο κ. υπουργός παρέλειψε να αναφέρει:
Η στερέωση και αποκατάσταση του διατηρητέου Φάρου της Μονεμβάσιας είναι ένα έργο, η σκοπιμότητα του οποίου στηρίχθηκε τόσο στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στις ΝΑ ακτές της Πελοποννήσου όσο και στην ανάδειξη της ναυτικής πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Το έργο εντάχθηκε στο ΠΕΠ ΕΣΠΑ της περιόδου 2007 – 2013 από την Περιφέρεια Πελοποννήσου στις 16 Οκτωβρίου 2013, μετά από πρόταση του Δήμου Μονεμβασίας. Η κατακύρωση υπεγράφη στις 5 Ιουνίου 2014 με προβλεπόμενο χρόνο παράδοσης τους 12 μήνες. Το έργο ολοκληρώθηκε χρηματοδοτικά το Δεκέμβριο του 2015.
Είχα την ευκαιρία, ως υφυπουργός Εθνικής Αμύνης την περίοδο εκείνη, να παρακολουθήσω από κοντά τη σχετική διαδικασία και απορώ ειλικρινά (ή μάλλον φαντάζομαι) γιατί τα εγκαίνια του Φάρου πραγματοποιήθηκαν σχεδόν τρία χρόνια μετά την ολοκλήρωσή του...
Ο αείμνηστος καθηγητής του Αστικού Δικαίου, Κωνσταντίνος Βαβούσκος, χαρακτήριζε τη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης ως “σκυταλοδρομία”. Δανειζόμενος, λοιπόν, τα λόγια του, υπενθυμίζω στον κ. Καμμένο ότι στη σκυταλοδρομία ο τελευταίος της διαδρομής για να τερματίσει επιτυχώς ΠΡΕΠΕΙ να έχει παραλάβει τη σκυτάλη από τους προηγούμενους…»
http://www.lakonikos.gr/

ΟΜΟΦΩΝΗ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΜΠΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΡΟΜΟ ΠΟΤΑΜΟΥ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ ΑΠΟ ΤΟ Π.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΟΜΟΦΩΝΗ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΜΠΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΡΟΜΟ ΠΟΤΑΜΟΥ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ ΑΠΟ ΤΟ Π.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ
Ομόφωνα εγκρίθηκε χτες, κατά τη 18η Συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, η εισήγηση του Αντιπεριφερειάρχη Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής κ. Αθανάσιου Αναγνωστόπουλου σχετικά με την ΜΠΕ του έργου «Βελτίωση βατότητας, διάνοιξη και τσιμεντόστρωση περιφερειακού δρόμου Ποταμού της Δ.Κ. Αντικυθήρων» από το Δ. Κυθήρων.
Το έργο αυτό αφορά σε υφιστάμενο χωματόδρομο, στον Ποταμό, το λιμάνι των Αντικυθήρων, στο βόρειο τμήμα του νησιού όπου συγκεντρώνεται ο περισσότερος πληθυσμός του. Η κίνηση τόσο των κατοίκων, όσο και των επισκεπτών, διοχετεύεται μέσω του Ποταμού στο υπόλοιπο νησί. Με την υλοποίηση του προτεινόμενου έργου θα βελτιωθεί το «φτωχό» οδικό δίκτυο του ακριτικού νησιού των Αντικυθήρων, το οποίο ερημώνει.
Επειδή το έργο βρίσκεται σε περιοχή του Δικτύου Natura 2000, αλλά και στο σύνολο του νησιού παρατηρείται ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο οικοσύστημα, καθώς αποτελεί σταθμό για τα μεταναστευτικά πουλιά, υπήρξαν μεγάλες καθυστερήσεις ώστε να γίνει –κατά το δυνατό– ακριβής εκτίμηση των πιθανών επιπτώσεων που μπορεί να επιφέρει τόσο η εφαρμογή όσο και οι εργασίες του προγραμματιζόμενου έργου στις οικολογικές λειτουργίες της περιοχής.

Ερώτηση Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τον Ε.Κ.Λιμένος Νεάπολης Λακωνίας

Ο Όρμος Βατίκων Λακωνίας αποτελεί μια περιοχή μοναδικού φυσικού κάλλους και πολύπλευρου ενδιαφέροντος, εναλίου, τουριστικού, αρχαιολογικού και περιβαλλοντικού. Η περιοχή γειτνιάζει με περιοχές ενταγμένες στο δίκτυο ΝATURA αλλά και με την μεγάλης αρχαιολογικής αξίας βυθισμένη πολιτεία «Παυλοπέτρι». Επίσης, στην περιοχή αναπτύσσονται τα περίφημα και οικολογικώς σημαντικά υποθαλάσσια λιβάδια Ποσειδωνίας, τα οποία απειλούνται από την ανθρώπινη δραστηριότητα.
Ταυτόχρονα, αποτελεί ένα ασφαλές φυσικό αγκυροβόλιο, στο οποίο βρίσκουν καταφύγιο τα πλοία όταν στην περιοχή ανοιχτά του Κάβο Μαλέα επικρατούν ιδιαίτερα δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
Ωστόσο, από το 1989 στον όρμο των Βατίκων έχει αναπτυχθεί δραστηριότητα εφοδιασμού εμπορικών σκαφών με τρόφιμα, αναλώσιμα και ανταλλακτικά. Τα σχεδόν 30 αυτά χρόνια έχει οργανωθεί ένα σύστημα το οποίο αποτελείται από αρκετές επιχειρήσεις και απασχολεί πολλούς εργαζόμενους.
Ωστόσο, ελλείψει Ειδικού Κανονισμού Λιμένα στο Λιμάνι της Νεάπολης, η όλη διαδικασία διέπεται από τον Γενικό Κανονισμό, με ευθύνη του Λιμενάρχη. Το γεγονός αυτό έχει πολλές φορές δημιουργήσει προβλήματα και προστριβές μεταξύ των εμπλεκομένων μερών. Και τούτο, διότι η περιοχή είναι ιδιαίτερου φυσικού κάλλους με έντονη τουριστική κίνηση.
Κατά τη θερινή περίοδο μάλιστα, που η περιοχή της Νεάπολης και της Ελαφονήσου σφύζουν από επισκέπτες, οι οποίοι επιλέγουν την περιοχή για να απολαύσουν την καθαρή θάλασσα και τις ήσυχες παραλίες καθώς και τους φυσικούς και πολιτιστικούς θησαυρούς, η εικόνα ποντοπόρων σκαφών τεράστιας χωρητικότητας να ελλιμενίζονται εντός του όρμου, δεν συνάδει με τις προδιαγραφές της επιλογής τους. Κατά την εκτίμηση των τοπικών παραγόντων και επιστημονικών φορέων, ο όρμος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μόνο ως λιμένας καταφυγής μικρών σκαφών σε περίπτωση πολύ ακραίων καιρικών συνθηκών, και όχι για μεγάλα ποντοπόρα πλοία.
Κατά καιρούς, έχουν υπάρξει καταγγελίες για πραγματοποίηση εργασιών οι οποίες δεν προβλέπονται από τον Γ.Κ.Λ χωρίς έγκριση Λιμενάρχη. Επίσης, έχουν καταγραφεί καταγγελίες για ταυτόχρονη είσοδο πολλών σκαφών ενώ ακόμα, έχει καταγγελθεί η παραμονή σκάφους για μεγάλο χρονικό διάστημα, πέραν των 3 ημερών που προβλέπεται.
Κοντολογίς, μεταφέρεται μια εικόνα η οποία στην πραγματικότητα δεν αντιστοιχεί, ή δεν θα έπρεπε να εμφανίζεται στην πανέμορφη περιοχή του όρμου της Νεάπολης.
Επειδή ολόκληρη η περιοχή είναι προστατευμένη περιοχή Φυσικού Κάλλους, ενταγμένη στο δίκτυο Natura,
Επειδή το βασικό προϊόν βιοπορισμού των κατοίκων της περιοχής Νεάπολης και Ελαφονήσου είναι το τουριστικό και πρέπει να το διαφυλάξουμε με κάθε τρόπο,
Επειδή, εκτός από το φυσικό περιβάλλον, στον όρμο, στην θέση αγκυροβολίας βρίσκεται το Παυλοπέτρι, η βυθισμένη πολιτεία η οποία προστατεύεται από το Υπουργείο Πολιτισμού,
Επειδή εκτός των άλλων, ο όρμος φημίζεται για την ποιότητα και την ποικιλία των αλιευμάτων του,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί προκειμένου να επικρατήσει η ομαλότητα και να μπει μια τάξη στον όρμο της Νεάπολης;
Σε ποιό στάδιο βρίσκεται η επεξεργασία του υπό διαμόρφωση ΕΚΛ;
Μέσα στον ΕΚΛ προτίθεται να απαγορεύσει την αγκυροβολία για εφοδιασμό εμπορικών σκαφών κατά τους θερινούς μήνες, όπου ο εφοδιασμός μπορεί να γίνει χωρίς να είναι απαραίτητη η είσοδος εντός του όρμου;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Αραχωβίτης Σταύρος
Γεννιά Γεωργία
Κασιμάτη Νίνα
Μεγαλοοικονόμου Θεοδώρα
Σταματάκη Ελένη
https://www.flynews.gr

ΒΑΤΙΚΑ.Εγκρίθηκαν τα έργα συντήρησης του επαρχιακού δικτύου Νεάπολης, Μεσοχωρίου, Φαρακλού, Καστανιών και Νεάπολης-Λαχίου και Βελανιδίων

Πληθώρα σημαντικών έργων εγκρίθηκαν κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου την 23η Μαΐου στην Περιφερειακή Ενότητα Λακωνίας παρουσία του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρου Τατούλη.

Συγκεκριμένα εγκρίθηκαν τα έργα της συντήρησης του επαρχιακού δικτύου Νεάπολη –  Μεσοχώρι - Φαρακλό – Καστανιές και του οδικού δικτύου Νεάπολη – Λάχι – Βελανίδια. 

http://www.dimotikiagoratislakonias.gr

H έκδοση του περιοδικού της «Κυθέρεια» Δηλοώ τα Κύθηρα».

Πέμπτη 31 Μαΐου 2018

Πρόγραμμα Ιατρείων Ιούνιος 2018- Περίοδος Πανελλήνιων Εξετάσεων


Εθελοντικός Καθαρισμός Παρκινγκ Ποταμού Σάββατο, 2 Ιουνίου στις 4 μ.μ. - 7 μ.μ.

https://www.facebook.com/events/1956726974639369/


    

Γενικό Λύκειο Κυθήρων.Παράταση μέχρι τις 6 Ιουνίου δόθηκε από το Υπουργείο Παιδείας για τις ηλεκτρονικές εγγραφές μαθητών- μαθητριών

Παράταση μέχρι τις 6 Ιουνίου δόθηκε από το Υπουργείο Παιδείας για τις ηλεκτρονικές εγγραφές μαθητών- μαθητριών
http://www.minedu.gov.gr/…/34819-30-05-18-paratasi-ton-ilek…

ΛΑΚΩΝΙΑ.Τις εγκαταστάσεις της Πυροσβεστικής Σπάρτης επισκέφθηκε ο Αραχωβίτης

Εθιμοτυπική επίσκεψη στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Σπάρτης πραγματοποίησε την Παρασκευή, 25 Μαΐου, ο βουλευτής Λακωνίας του ΣΥΡΙΖΑ Στ. Αραχωβίτης. Υπήρξε συνάντηση με τις γυναίκες και τους άντρες του Σώματος, καθώς και με το νέο διοικητή της ΠΥ Σπάρτης, Πύραρχο κ. Αθανάσιο Κολυβήρα, τον οποίο ο βουλευτής συνεχάρη για την ανάληψη των νέων του καθηκόντων και τού ευχήθηκε «καλή επιτυχία».
Πέρα από τα καίρια ζητήματα πολιτικής προστασίας, ο κ. Αραχωβίτης συζήτησε για τις πλέον επείγουσες ανάγκες της υπηρεσίας, ενόψει μάλιστα και της αντιπυρικής περιόδου. Ευχήθηκε τέλος, στο προσωπικό του Σώματος να έχουν μια ομαλή αντιπυρική περίοδο και τούς υπενθύμισε τη σημασία της προστασίας, πριν από όλα, της σωματικής ακεραιότητας των ίδιων, αλλά και της ζωής των πολιτών.
http://www.lakonikos.gr/

ΛΑΚΩΝΙΑ.Παραμένει η Σχολή Μαγείρων στο Γύθειο

Σύμφωνα με αποκλειστικές δηλώσεις του υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Πάνου Καμμένου αλλά και του Γενικού Γραμματέα Συντονισμού του ΥΠ.ΕΣ. κ. Τζανέτου Φιλιππάκου στο monemvasianews.gr, η Σχολή Μαγείρων στο Γύθειο παραμένει ενεργή και σε λειτουργία, συνεχίζοντας την επί σειρά ετών προσφορά της, τόσο στις Ένοπλες Δυνάμεις όσο και και στην τοπική κοινωνία.

Ο κ. Καμμένος αλλά και ο κ. Φιλιππάκος, οι οποίοι παρευρέθησαν στην τελετή των εγκαινίων του Φάρου Μονεμβασίας,  με κοινή τους δήλωση στο monemvasianews.gr ανέφεραν: «Μετά από αίτημα του Γενικού Γραμματέα Συντονισμού του ΥΠ.ΕΣ. κ. Τζανέτου Φιλιππάκου και ύστερα από παρέμβαση και αίτημα του Υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Πάνου Καμμένου προς στον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Ναύαρχο Ευάγγελο Αποστολάκη, αποφασίστηκε η παραμονή του Στρατοπέδου και η συνέχιση της λειτουργίας της Σχολής των Μαγείρων στο Γύθειο».
ΠΗΓΗ http://www.monemvasianews.gr/


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιά στα πλαίσια του επιτυχημένου θεσμού που έχει καθιερώσει ο Δήμος Πειραιά, «Ημέρες Θάλασσας 2018» διοργανώνει εκδήλωση με θέμα: «Επαγγελματικές Προοπτικές στον Τομέα της Ναυτιλίας και των Παραναυτιλιακών Υπηρεσιών».
Στην εκδήλωση θα παρουσιαστούν και θα αναλυθούν από Επιστήμονες και Επαγγελματίες όλου του φάσματος της Ναυτιλιακής Βιομηχανίας, όλες οι επαγγελματικές κατηγορίες που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με την ναυτιλία, ενώ θα παρουσιαστούν συμπεράσματα Μελετών για την συμβολή κάθε ναυτιλιακού υπο-κλάδου στην εθνική οικονομία.
Οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για όλα τα επαγγέλματα που συνθέτουν το cluster της ναυτιλίας και θα ενημερωθούν για τις προοπτικές απασχόλησης στον κλάδο. Επίσης, θα παρουσιαστεί η σχέση προσόντων και επαγγελματικής πιστοποίησης που αφορά τον ναυτιλιακό Τομέα και τα επαγγέλματα που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με αυτόν.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη, 7 Ιουνίου και ώρα 17:00 με 20:00 στο κεντρικό αμφιθέατρο του Πανεπιστημίου Πειραιά.

                                                                                       ΑΠΟ ΤΟ Ε.Ε.Π.



Πειραιάς 30/05/2018

                                      

ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ.Ερώτηση για τις αυξήσεις των τιμών στα καύσιμα

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΔ , Ά ΠΕΙΡΑΙΩΣ & ΝΗΣΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Οι υψηλές τιμές της βενζίνης που «καίνε» την τσέπη των καταναλωτών είναι το θέμα της Ερώτησης που κατέθεσε στους Υπουργούς Περιβάλλοντος & Ενέργειας και Οικονομίας & Ανάπτυξης, ο Βουλευτής της ΝΔ Α’ Πειραιώς και Νήσων και αναπληρωτής Τομεάρχης Περιβάλλοντος & Ενέργειας Κώστας Κατσαφάδος.
Όπως επισημαίνει στην ερώτησή του ο κ. Κατσαφάδος, επικαλούμενος στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Καυσίμων, την ώρα που η αγορά στενάζει και χιλιάδες πρατήρια απειλούνται με λουκέτο, λόγω της μείωσης των πωλήσεων καυσίμων που έχουν υποστεί, ο αρμόδιος Υπουργός θεωρεί «άκαιρη» τη μείωση των φόρων στη βενζίνη.
Παράλληλα, τονίζει ότι, ενώ η Κυβέρνηση είχε υποσχεθεί ότι θα έφερνε 1,5 δις ευρώ από την πάταξη του λαθρεμπορίου, μέχρι στιγμής δεν έχει κάνει τίποτα, με τους ελέγχους για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου στα καύσιμα να έχουν ατονήσει.
«Είναι χαρακτηριστικό ότι με Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ -ΑΝΕΛ οι έλεγχοι έκαναν ‘’βουτιά’’. Το 2014 με την προηγούμενη Κυβέρνηση έγιναν 27.365 έλεγχοι, ενώ το 2015, με Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ οι έλεγχοι κατρακύλησαν σε 8.850, το 2015 και ακόμα λιγότεροι το 2016. Τον περασμένο Μάιο, ο Υπουργός Ενέργειας, κ. Σταθάκης, ερωτηθείς στη Βουλή για τους ελέγχους είχε παραδεχτεί ότι οι έλεγχοι στο λαθρεμπόριο έχουν ατονήσει, προβάλλοντας ως επιχείρημα ότι έχει καταργηθεί το «μπόνους» που ελάμβαναν οι ελεγκτές ανά έλεγχο. Με άλλα λόγια, η ένταση των ελέγχων για τη καταπολέμηση του λαθρεμπορίου για την Κυβέρνηση αυξομειώνεται ανάλογα με τις απολαβές των ελεγκτών, παρότι η νοθεία και η παράνομη διακίνηση καυσίμων κινούνται αυξητικά. Κατά συνέπεια, και τα δημόσια έσοδα από τους ελέγχους μειώθηκαν δραματικά: Από 15,5 εκατ. ευρώ που εισπράχθηκαν το 2013 και 11,3 εκατ. ευρώ το 2014, το 2015 εισπράχθηκαν μόλις 4,4 εκατ. ευρώ, το 2016 3,7 εκατ. ευρώ, ενώ στο πρώτο ενιάμηνο του 2017, δηλαδή από Ιανουάριο έως και Σεπτέμβριο, εισπράχθηκαν 3,1 εκατ. Ευρώ», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Βουλευτής.
Ο κ. Κώστας Κατσαφάδος ερωτά, μεταξύ άλλων, τους αρμόδιους Υπουργούς εάν προτίθενται να λάβουν πρωτοβουλίες για να ανακοπεί η συνεχόμενη άνοδο της τιμής της βενζίνης, εάν θα υπάρξει μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης καυσίμων, με ποιον τρόπο θα γίνονται οι έλεγχοι για την κατακόρυφη αύξηση των καυσίμων και του λαθρεμπορίου, αλλά και για ποιο λόγο έχει καθυστερήσει η αξιοποίηση του συστήματος εισροών-εκροών και η μοριακή ιχνηθέτηση των καυσίμων.
Το κείμενο της Ερώτησης του κ. Κατσαφάδου έχει ως εξής:
Προς:  1. Υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας
             2. Υπουργό Οικονομίας & Ανάπτυξης

Θέμα: Οι αυξήσεις των τιμών καυσίμων «καίνε» την αγορά, τους καταναλωτές και την Κυβέρνηση.
Τρίτη στην Ευρώπη βρίσκεται η χώρα μας με την πιο υψηλή τιμή βενζίνης, ενώ κατέχει την πρωτιά ως ακριβότερη χώρα στην επιβολή ΦΠΑ επί του καυσίμου.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Καυσίμων, η μέση τιμή της αμόλυβδης αυτή τη στιγμή, βρίσκεται στα 1,645 ευρώ ανά λίτρο (95 οκτανίων)- πράγμα που σημαίνει πως στην ουσία οι πραγματικές τιμές αγγίζουν τα 2 ευρώ το λίτρο. Η κατακόρυφη αύξηση των τιμών έχουν γονατίσει τα νοικοκυριά, ιδίως στα νησιά και την περιφέρεια - με τον Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων κ. Γ. Ασμάτογλου να προειδοποιεί ότι αν δεν μειωθούν οι ειδικοί φόροι, η βενζίνη θα φτάσει τα 2,5 ευρώ.
Εν μέσω καλοκαιριού, η αύξηση της βενζίνης και μάλιστα σε συνθήκες βαθιάς ύφεσης, θα δώσει τη χαριστική βολή στην αγορά που ήδη στενάζει, καθώς πλήττει σοβαρά την παραγωγή και την ανταγωνιστικότητα πολλών κλάδων της οικονομίας, θα επιφέρει αύξηση των τιμών των προϊόντων λόγω μεταφορικού κόστους, θα προκαλέσει μείωση της κατανάλωσης και των μετακινήσεων, σοβαρή επιβάρυνση του οικογενειακού εισοδήματος, διαρροή εσόδων για το κράτος, αλλά και λουκέτο σε πολλά πρατήρια. Ήδη η αύξηση της βενζίνης έχει επιφέρει μείωση των πωλήσεων καυσίμων κατά 25%.
Μπροστά στην κατάσταση που διαμορφώνεται, η Κυβέρνηση μέσω του αρμόδιου Υπουργού της δείχνει μάλλον αμέτοχη, αποδίδοντας την αύξηση των τιμών στην αύξηση της διεθνούς τιμής του πετρελαίου. Είναι δε ιδιαίτερα προκλητικό, ο Υπουργός να θεωρεί «άκαιρη» τη μείωση των φόρων στην βενζίνη, την ώρα που η Κυβέρνηση δεν έχει πράξει τίποτα, προκειμένου να φέρει τα 1,5 δισεκ. ευρώ στα δημόσια έσοδα από την πάταξη του λαθρεμπορίου που η ίδια υποσχέθηκε.
Είναι χαρακτηριστικό ότι με Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ -ΑΝΕΛ οι έλεγχοι έκαναν ‘’βουτιά’’. Το 2014 με την προηγούμενη Κυβέρνηση έγιναν 27.365 έλεγχοι, ενώ το 2015, με Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ οι έλεγχοι κατρακύλησαν σε 8.850, το 2015 και ακόμα λιγότεροι το 2016. Τον περασμένο Μάιο, ο Υπουργός Ενέργειας, κ. Σταθάκης, ερωτηθείς στη Βουλή για τους ελέγχους είχε παραδεχτεί ότι οι έλεγχοι στο λαθρεμπόριο έχουν ατονήσει, προβάλλοντας ως επιχείρημα ότι έχει καταργηθεί το «μπόνους» που ελάμβαναν οι ελεγκτές ανά έλεγχο. Με άλλα λόγια, η ένταση των ελέγχων για τη καταπολέμηση του λαθρεμπορίου για την Κυβέρνηση αυξομειώνεται ανάλογα με τις απολαβές των ελεγκτών, παρότι η νοθεία και η παράνομη διακίνηση καυσίμων κκινούνται αυξητικά. Κατά συνέπεια, και τα δημόσια έσοδα από τους ελέγχους μειώθηκαν δραματικά: Από 15,5 εκατ. ευρώ που εισπράχθηκαν το 2013 και 11,3 εκατ. ευρώ το 2014, το 2015 εισπράχθηκαν μόλις 4,4 εκατ. ευρώ, το 2016 3,7 εκατ. ευρώ, ενώ στο πρώτο ενεάμηνο του 2017, δηλαδή από Ιανουάριο έως και Σεπτέμβριο, εισπράχθηκαν 3,1 εκατ. ευρώ.
Σε προηγούμενη Ερώτησή μου για το θέμα, τον Φεβρουάριο του 2017, δεν υπήρξε απάντηση από πλευράς Υπουργείου για τον αριθμό των ελέγχων που έχουν γίνει, ενώ το Υπουργείο Οικονομίας ανέφερε ότι είναι σε εξέλιξη η οργάνωση κεντρικής παρακολούθησης και αξιοποίησης των παραγόμενων στοιχείων, με τη δημιουργία κοινού πληροφοριακού συστήματος, ώστε να υπάρχει διασύνδεση των αρμόδιων υπηρεσιών Ανάπτυξης και Μεταφορών στη βάση δεδομένων.
Δυστυχώς, εδώ και τρία χρόνια η καθυστέρηση της πορείας των ελέγχων και η τραγική μείωσή τους, η αναποτελεσματικότητα στην αξιοποίηση του συστήματος εισροών-εκροών για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου στα καύσιμα, η καθυστέρηση εγκατάστασης συστήματος GPS σε βυτιοφόρα και πλωτά μέσα και η απαράδεκτη ολιγωρία στο ζήτημα του διαγωνισμού που αφορά στη μοριακή ιχνηθέτηση των καυσίμων, παρά το γεγονός ότι υπάρχει ήδη το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο έχουν φέρει την αγορά και τον χώρο στο χείλος του γκρεμού.
Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί:
1. Προτίθεται να λάβει πρωτοβουλίες, προκειμένου να ανακόψει τη συνεχόμενη άνοδο της τιμής της βενζίνης και να στοχεύσει σε μια δίκαιη και αποτελεσματική τιμολόγηση της βενζίνης στην ελληνική οικονομία;
2.Θα υπάρξει μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης καυσίμων, εφόσον τελικά η αύξηση των τιμών να προκαλεί απώλεια φόρων;
3. Με τι τρόπο πρόκειται να ελέγξει την κατακόρυφη αύξηση των καυσίμων και του λαθρεμπορίου; Πόσοι έλεγχοι έχουν διεξαχθεί από τα Κλιμάκια Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων (ΚΕΔΑΚ) το τελευταίο εξάμηνο και με τι αποτελέσματα; Πόσοι έλεγχοι έγιναν το 2017 και τι έσοδα εισπράχθηκαν; Πόσοι έλεγχοι έχουν γίνει το πρώτο τρίμηνο του 2018;
4. Για ποιο λόγο έχει καθυστερήσει η αξιοποίηση του συστήματος εισροών-εκροών; Σε τι στάδιο βρίσκεται ο διαγωνισμός που αφορά στη μοριακή ιχνηθέτηση των καυσίμων;
5.Έχει ολοκληρωθεί η οργάνωση της κεντρικής παρακολούθησης και αξιοποίησης των παραγόμενων στοιχείων και η δημιουργία κοινού πληροφοριακού συστήματος, ώστε να υπάρχει διασύνδεση των αρμόδιων υπηρεσιών, την οποία επικαλέστηκε πέρσι το Υπουργείο Οικονομίας;
Πειραιάς 31 Μαΐου 2018
Ο Ερωτών Βουλευτής
Κώστας Κατσαφάδος

Βουλευτής Α’ Πειραιώς και Νήσων  

O επαγγελματικός τομέας του νησιού απο σήμερα ειναι πιο "φτωχός" ΑΙΩΝΙΑ ΣΟΥ Η ΜΝΗΜΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΒΕΖΟ

O επαγγελματικός τομέας του νησιού απο σήμερα ειναι πιο "φτωχός" ΑΙΩΝΙΑ ΣΟΥ Η ΜΝΗΜΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΒΕΖΟ. Ο Παναγιώτης ο ....παράξενος,γκρινιάρης, αλλα ο ....τυπικός. .Ο επαγγελματίας που "κρατούσε ψηλά το ήθος και την 'εικόνα' της εστίασης στο Καψάλι.Ο 'γκρινιάρης' αλλα δίκαιος.Ο "ακούραστος" μανάβης Ο ΤΙΜΙΟΣ και μπεσαλής 'ΒΕΖΟΣ' του Καψαλίου ,(απο μέρες ήδη μας έλειπε).Ο Ανθρωπος που καθε 'νέος' επαγγελματίας πρέπει να έχει 'εικόνα' στην καθαριότητα στην ποιότητα,στο ανήσυχο πνεύμα στην "φρεσκαδα" των κινήσεων του, και πάνω απ'ολα στην ΤΙΜΙΟΤΗΤΑ . Αντίο φίλε Παναγιώτη, καθώς εγω δεν είμαι αυτος που μπορεί να ανατρέξει την ιστορία σου και να αναγνώσει τον επικήδειο σου.Εγω απλά είμαι υπερήφανος που είχα μαζί σου φιλία, γνωριμία, και συναλλαγή .ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΦΡΥ ΤΟ ΧΩΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΕ ΣΚΕΠΑΣΕΙ.Το χώμα αυτό που τοσο αγάπησες και που υπηρέτησες πιστά, και έφυγες ΜΑΧΙΜΟΣ. Θα μας λείψης 'ΒΕΖΟ" .Εσυ,...η ...μουρμούρα σου,τα αστεία σου,το χιούμορ σου ,τα πειράγματα σου.Αλλά η ΕΙΚΟΝΑ ΣΟΥ δεν θα σβύση απ το Καψάλι.(Και το νησί ολόκληρο), αλλα περισσότερο το ΚΑΨΑΛΙ........... ΧΩΡΙΣ ΒΕΖΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΩΡΑ ΠΙΑ ..... ΦΤΩΧΟ.

ανδρεας παπαδοπουλος