Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2019

Newsit / Ελλαδα / Θα γεμίσει η Ελλάδα υδατοδρόμια!Από την Αττική μέχρι το πιο ακριτικό νησί! .Μονεμβάσια και Κύθηρα

Εκατό χρόνια αφότου εκδόθηκε η πρώτη άδεια πτήσης υδροπλάνου στην Ελλάδα και μετά από καθυστερήσεις ετών, το «φιλόδοξο» project, για τη δημιουργία 100 υδατοδρομίων, σε λιμάνια και λίμνες παίρνει το δρόμο της υλοποίησης, με προοπτική οι πρώτες πτήσεις να ξεκινήσουν από την Κέρκυρα, τους Παξούς και την Πάτρα το Μάιο του 2020.
Το νέο νομοσχέδιο, που αφορά την κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων, κατατίθεται στη Βουλή έως τα τέλη του μήνα. Πρόθεση αποτελεί, να ξεκολλήσουν οι επενδύσεις, που για χρόνια σκάλωναν στα «γρανάζια» της γραφειοκρατίας και να δημιουργηθούν υδατοδρόμια από την Αττική και τα νησιά του Αργοσαρωνικού, μέχρι την Πελοπόννησο, το Ιόνιο, τις Κυκλάδες την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα. Την ίδια στιγμή σε θέση ετοιμότητας, βρίσκονται τα επενδυτικά σχήματα, που θα διαχειριστούν τα υδροπλάνα, με τη συμμετοχή Ελλήνων και ξένων επιχειρηματιών, που διαθέτουν εμπειρία στον τομέα των αερομεταφορών.

Τα πρώτα υδροπλάνα

Οι πρώτες πτήσεις υδροπλάνων θα ξεκινήσουν από την Κέρκυρα, τους Παξούς και την Πάτρα, το Μάιο του 2020, αφού αποτελούν τα πρώτα υδατοδρόμια που έχουν ήδη αδειοδοτηθεί, ενώ αρκετά ακόμη βρίσκονται υπό αξιολόγηση από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Έτσι, στο Ιόνιο, εκτός από τα παραπάνω, σε φάση αδειοδότησης βρίσκονται 8 ακόμη υδατοδρόμια, σε Κεφαλλονιά, Λευκάδα, Ιθάκη, Ζάκυνθο, Μεγανήσι, καθώς και στα τρία διαπόντια νησιά: Ερεικούσα, Οθωνούς και Μαθράκι.
Αλλά και στην περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (Κυκλάδες και Δωδεκάνησα) έχει ξεκινήσει η αδειοδότηση ακόμη 33 υδατοδρομίων, που μεταξύ άλλων βρίσκονται σε Αστυπάλαια, Φολέγανδρο, Ίο, Τήλο, Νίσυρο, Κάσο, Κάρπαθο, Κω, Χάλκη, Σύμη, δύο στη Ρόδο, καθώς και Άνδρο, Τήνο Μύκονο Μήλο και Πάρο.
Τα δικά τους υδατοδρόμια πρόκειται να αποκτήσουν, όμως και η Ικαρία, η Σάμος, η Λήμνος, η Χίος αλλά και τα πιο απομακρυσμένα νησιά Ψαρά και Άγιος Ευστράτιος, καθώς η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου είναι αποφασισμένη να αδειοδοτήσει 10 υδατοδρόμια.
Αποφασισμένος για τη δημιουργία υδατοδρομίων είναι και ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας, καθώς βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για τη δημιουργία δικτύου που θα εξυπηρετεί τις εξής περιοχές: Καλαμάτα, Μονεμβασιά, Μάνη και Κυλλήνη, ενώ πάλι στην ευρύτερη περιοχή της Πελοποννήσου, σε διαδικασία αδειοδότησης βρίσκονται τα υδατοδρόμια σε Ναύπλιο και Νέα Κίο.
Αλλά και στο Λουτράκι, σε διαδικασία αδειοδότησης βρίσκονται δύο υδατοδρόμια, (το ένα στο λιμάνι Λουτρακίου και το άλλο στο Καλαμάκι), τα οποία θα λειτουργούν εναλλακτικά, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, εξασφαλίζοντας έτσι πτήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Σε διαδικασία, επίσης, αδειοδότησης, βρίσκονται 6 υδατοδρόμια στην Κρήτη και συγκεκριμένα, σε: Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Χανιά, Σητεία, Άγιο Νικόλαο και Ιεράπετρα.

Στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας

Υδατοδρόμιο, όμως πρόκειται να αποκτήσει και η Αττική, μόλις απλοποιηθούν οι διαδικασίες, καθώς ήδη ο Περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης συζητά, το πλάνο υλοποίησης με την Ελληνικά Υδατοδρόμια, την εταιρεία που θα κατασκευάσει τα πρώτα υδατοδρόμια σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα. Πρόθεση του Γ. Πατούλη αποτελεί, η δημιουργία ενός μητροπολιτικού υδατοδρομίου στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, που θα πραγματοποιεί πτήσεις από και προς τα νησιά του Αργοσαρωνικού: Αίγινα, Πόρτο, Ύδρα, Σπέτσες, Μέθανα και Κύθηρα. Αυτή την περίοδο, δρομολογούνται οι διαδικασίες, για τη διαγωνιστική διαδικασία από όπου θα αναδειχθεί ο ανάδοχος, που θα κατασκευάσει τα υδατοδρόμια.

Υδατοδρόμια στις λίμνες

Σχέδια, όμως για να δημιουργηθούν υδατοδρόμια υπάρχουν και για 19 λίμνες. Πρόκειται για τις: Τριχωνίδα, Βόλβη, Βεγορίτιδα, Βιστωνίδα, Κορώνεια, Μικρή Πρέσπα, Μεγάλη Πρέσπα, Ορεστιάδα (Καστοριάς), Παμβώτιδα Ιωαννίνων, Υλίκη, Δοϊράνη, Αμβρακία, Στυμφαλία, Πετρών, Παραλίμνη, Καϊάφα, Οζερός, Βουλκαριά, Δύστος.

Οι «μνηστήρες»

Εν τω μεταξύ έντονο είναι το επενδυτικό ενδιαφέρον που εκδηλώνουν επενδυτικά σχήματα απ’ όλο τον κόσμο, ενώ η λίστα με τους επιχειρηματίες που διαθέτουν υδροπλάνα κι ενδιαφέρονται να αναλάβουν τις πτήσεις από τα νέα υδατοδρόμια, διαρκώς μεγαλώνει. Σε αυτούς που έχουν ήδη εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους περιλαμβάνονται τα ονόματα των Ανδρέα Καροτσιέρη της Airwaves, του Ελληνομεξικανού Ρικάρντο Νικολόπουλου της Eagles Seaplenes, καθώς κι ένα επενδυτικό σχήμα (fund) με γερμανικά και ελβετικά κεφάλαια.
Ο Α. Καροτσιέρης, επαγγελματίας πιλότος, δραστηριοποιείται πολλά χρόνια στον κλάδο των αερομεταφορών, καθώς διέθετε δική του αεροπορική εταιρεία, την K2 Smart Jets, που πραγματοποιούσε για 8 χρόνια VIP πτήσεις και διέκοψε την λειτουργία της το 2011, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Ο ίδιος διαθέτει μικρό ποσοστό συμμετοχής στην Ελληνικά Υδατοδρόμια.
Ο δεύτερος ενδιαφερόμενος, ο Ρ. Νικολόπουλος, διαθέτει επίσης, εμπειρία στις αερομεταφορές, καθώς έχει στην ιδιοκτησία του μία αεροπορική εταιρεία στην Αμερική, που πραγματοποιεί πτήσεις με επιβάτες, αλλά και με εμπορεύματα (cargo). Στόχος του είναι να μεταφέρει την εμπειρία του για μικτή χρήση υδροπλάνων (επιβάτες και εμπορεύματα) και στην Ελλάδα. Να σημειωθεί, ότι τα υδροπλάνα μπορούν να μεταφέρουν 19 επιβάτες, εάν όμως τροποποιηθούν τα καθίσματα, υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς 1.700 κιλών σε εμπορεύματα (φάρμακα, τρόφιμα, είδη πρώτης ανάγκης κ.λπ).
Επιφυλακτικό, ως προς τη γνωστοποίηση των προθέσεών του είναι το τρίτο επενδυτικό σχήμα, που δημιουργήθηκε με τη συμμετοχή Γερμανών και Ελβετών. Σύμφωνα με πληροφορίες του newsit, τις προθέσεις τους προτίθενται να γνωστοποιήσουν τις επόμενες ημέρες.

Ιστορική αναδρομή

Τα υδατοδρόμια δεν αποτελούν πρωτόγνωρη επένδυση για την Ελλάδα, καθώς, η λειτουργία τους πηγαίνει σχεδόν ένα αιώνα πριν, αφού το 1918 δόθηκε η πρώτη άδεια πτήσης, ενώ από το 1926, υδροπλάνα εκτελούσαν δρομολόγια, από το Παλαιό Φάληρο (Τροκαντερό) προς την Κωνσταντινούπολη.
Λίγα χρόνια αργότερα, το 1929, η Κέρκυρα αποκτούσε στα Γουβιά, το δικό της υδατοδρόμιο, το ίδιο και η Ρόδος (Μανδράκι), η Σύμη και το Καστελόριζο.
Στη νεότερη ιστορία, οι πρώτες πτήσεις ξεκίνησαν το 2005, λίγο μετά τους Ολυμπιακούς από την Air Sea Lines (καναδικών συμφερόντων) και με κεντρικό υδατοδρόμιο στο Φάληρο. Τα προβλήματα, ωστόσο της γραφειοκρατίας, δεν άφησαν πολλά περιθώρια για να αναπτυχθεί ο κλάδος. Έτσι, οι πτήσεις υδροπλάνων διήρκεσαν μέχρι το 2008 με τα δρομολόγια να συνδέσουν την Κέρκυρα με τους Παξούς, (με εισιτήριο 50 ευρώ προς τη μία κατεύθυνση), ενώ αργότερα πτήσεις πραγματοποιούνταν και από την Κέρκυρα προς το Πρίντεζι της Ιταλίας. Την ίδια τετραετία, δικά τους υδατοδρόμια διέθεταν επίσης, τα Ιωάννινα και η Πάτρα.

Η Fraport των υδατοδρομίων

Η Ελληνικά Υδατοδρόμια, του Τάσου Γκόβα, φιλοδοξεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στις εξελίξεις που αφορούν τη δημιουργία ισχυρού δικτύου υδατοδρομίων. Ήδη, αποτελεί, την ανάδοχο εταιρεία, που θα δημιουργήσει και θα διαχειριστεί τα πρώτα υδατοδρόμια σε Πάτρα, Κέρκυρα και Παξούς, ενώ να σημειωθεί, ότι αποτελεί την εταιρεία που αδειοδότησε τα 12 πρώτα υδατοδρόμια στην Ελλάδα, στην περίοδο 2004 με 2008. Ειδικά για το υδατοδρόμιο της Πάτρας, έχει συνάψει συνεργασία με την Hellenic Seaplanes (του επίσης έμπειρου, Νικόλα Χαραλάμπους) για το υδατοδρόμιο της Πάτρας. Οι δύο εταιρείες, ωστόσο, δεν αποκλείεται να ενισχύσουν τη συνεργασία τους και στο μέλλον, μόλις ξεκινήσει το σερί επενδύσεων για την κατασκευή και διαχείριση υδατοδρομίων σε ολόκληρη τη χώρα.
Λόγω της εμπειρίας που διαθέτει και του ενδιαφέροντος να συμμετάσχει στα νέα έργα, η Ελληνικά Υδατοδρόμια, φιλοδοξεί να αποτελέσει τη «Fraport των Υδατοδρομίων», καθώς μέχρι σήμερα έχει αναλάβει την αδειοδότηση τριάντα επτά υδατοδρομίων. Στο μετοχικό κεφάλαιο της Ελληνικά Υδατοδρόμια, συμμετέχουν ο ιδρυτής της κ. Τάσος Γκόβας, η K2 Smart Jets, η Α. Βασιλάκης ΑΕΒΕ, η Chatziandronis Aerospace & Touristic και η ΑΚΤΩΡ Facility Management.
Όπως ανέφερε στο newsit ο κ. Τ. Γκόβας «Είμαστε χαρούμενοι που και ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε ότι τα πρώτα υδροπλάνα θα πετάξουν το 2020, αλλά και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης έχει πάρει πρωτοβουλία να φέρει ένα νόμο περισσότερο λειτουργικό και με λιγότερη γραφειοκρατία. Με τις ενέργειες που κάνει η κυβέρνηση στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα για να προσελκύσει διεθνείς επενδυτές, που θα δραστηριοποιηθούν στον τομέα των υδροπλάνων».
ΠΗΓΗ  .newsit.gr

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

Με τον Υφυπουργό Εσωτερικών κ. Θεόδωρο Λιβάνιο συναντήθηκε την Τρίτη 5/11 ο Δήμαρχος Κυθήρων κ. Ευστράτιος Χαρχαλάκης, συνοδευόμενος από το νομικό και τον τεχνικό του σύμβουλο.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης τέθηκαν σειρά θεμάτων που απασχολούν τους Δήμους όπως η επιτάχυνση των πληρωμών των έργων που χρηματοδοτούνται από το Π.Δ.Ε., η αναγκαιότητα άμεσης ολοκλήρωσης της προκήρυξης 10Κ/2018 του ΑΣΕΠ για το μόνιμο επιστημονικό και διοικητικό προσωπικό αλλά και η έκδοση της συμπληρωματικής προκήρυξης 3Κ για το προσωπικό ανταποδοτικών υπηρεσιών από την οποία ο Δήμος Κυθήρων θα προσλάβει 9 μόνιμους υπαλλήλους για τους τομείς της καθαριότητας, της ύδρευσης και του ηλεκτροφωτισμού. Η προκήρυξη θα έχει δημοσιευθεί μέχρι το τέλος του έτους.
Επιπλέον, ο Δήμαρχος Κυθήρων παρέδωσε υπόμνημα στον κ. Υφυπουργό που υπογράφουν Δήμαρχοι νησιωτικών Δήμων και στο οποίο προτείνεται σειρά νομοθετικών παρεμβάσεων και αλλαγών με στόχο την υποβοήθηση των μικρών Δήμων στην άσκηση των καθηκόντων τους.
Αντικείμενο ενδελεχούς συζήτησης απετέλεσε και το από 17-09-2019 έγγραφο του Γενικού Διευθυντή Οικονομικών Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών, σχετικά με την υποχρεωτικότητα απόδοσης της πάγιας προκαταβολής των Κοινοτήτων. Ο κ. Υφυπουργός, ως βαθύς γνώστης της αυτοδιοίκησης και του συγκεκριμένου θέματος και έχοντας ανάλογες οχλήσεις από πολλούς Δήμους, δεσμεύθηκε να διευκρινίσει το ζήτημα παραπέμποντας το θέμα στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους για γνωμάτευση καθώς η άποψη περί υποχρεωτικότητας έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τη δυνητικότητα που αναφέρεται στην με αρ. 62038/5-9-2019 Υπουργική Απόφαση αλλά και στην εκ του Νόμου υποχρέωση των Δήμων για πραγματοποίηση συγκεντρωτικών δαπανών και αποφυγή των κατατμήσεων ομοειδών δαπανών ανά Κοινότητα. Σε κάθε περίπτωση, όπως τονίστηκε στη συνάντηση, κατά το άρθρο 77 του Συντάγματος, η αυθεντική ερμηνεία των Νόμων ανήκει αποκλειστικά στη νομοθετική λειτουργία και όχι στην κρατική υπαλληλία, και θα αναμένονται οι διευκρινίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών επί του ζητήματος.

Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2019

Ερώτηση στο Υπουργείο Παιδείας για τις ελλείψεις καθηγητών στα σχολεία του Πειραιά

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΩΛΑΚΟΣ
Βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων-ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 







ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 
Πειραιάς, 5/11/2019


Τα προβλήματα που ανακύπτουν, από τις μεγάλες ελλείψεις καθηγητών στα σχολεία του Πειραιά, είναι το θέμα της ερώτησης που κατέθεσε προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, ο Βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων της Ν.Δ. Νικόλαος Μανωλάκος.

Στην ερώτησή του ο Βουλευτής, ερωτά την αρμόδια Υπουργό, εάν προτίθεται να καλύψει άμεσα τις θέσεις προς πλήρωση και σε ποιο μάλιστα βαθμό, ενόψει της προαναγγελθείσας τρίτης φάσης πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών, επισημαίνοντας τον αρνητικό αντίκτυπο της παρούσας κατάστασης, στο σύνολο των μαθητών, των γονέων αλλά και των εν ενεργεία υπηρετούντων εκπαιδευτικών, δύο μήνες μετά την έναρξη της τρέχουσας σχολικής περιόδου.

Η ερώτηση του κ. Νικόλαου Μανωλάκου, έχει ως εξής:

«Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, αντιμετωπίζει σημαντικές ελλείψεις στην στελέχωση των σχολείων της, με αποτέλεσμα το εκπαιδευτικό έργο να δυσχεραίνεται, οι μαθητές και οι γονείς να δυσανασχετούν και σε πολλές περιπτώσεις, να επιβαρύνονται υπέρμετρα, οι υπάρχοντες εκπαιδευτικοί.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι υπάρχουν κενά: εννέα (9) Θεολόγων, δεκαπέντε (15) Φιλολόγων, έντεκα (11) Μαθηματικών, δεκατέσσερα (14) Φυσικών, εννέα (9) Χημικών, οχτώ (8) Βιολόγων, δεκατριών (13) καθηγητών Πληροφορικής, εννέα (9) καθηγητών Οικονομικής Θεωρίας και δεκατέσσερα (14) εκπαιδευτικά κενά διαφόρων ειδικοτήτων στα Ναυτικά Λύκεια, σε σύνολο τουλάχιστον εκατόν πενήντα (150) κενών θέσεων.

Για τον λόγο αυτό, ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:
Προτίθεται στην σχεδιαζόμενη τρίτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών, να καλύψει τα υπάρχοντα κενά στον Πειραιά και σε τι ποσοστό;»

ΛΑΚΩΝΙΑ.Μακελειό στη Σκάλα από Ρομά-Δ. Βέρδος δεν θα ανεχθούμε τέτοιου είδους παραβατικές συμπεριφορές



Ο Δήμος Ευρώτα καταγγέλλει και καταδικάζει τα περιστατικά βίας και ανομίας που σημειώθηκαν χθες αργά την νύκτα στον κεντρικό δρόμο της κοινότητας Σκάλας από συγκεκριμένες ομάδες ΡΟΜΑ, αποτέλεσμα των οποίων ήταν η πρόκληση αισθήματος φόβου στους κατοίκους και η πρόκληση ζημιών σε ιδιωτικές περιουσίες. Από τύχη δεν υπήρξαν θύματα.
Εξ αφορμής των περιστατικών αυτών νωρίς το πρωί, με πρωτοβουλία του Δημάρχου Ευρώτα κ. Δήμου Βέρδου, έλαβε χώρα συνάντηση μεταξύ των Αντιδημάρχων και του Διοικητή του Αστυνομικού Τμήματος Ευρώτα, κ. Παναγιώτη Λυμπέρη, όπου συζητήθηκαν οι τρόποι για την ουσιαστική καταστολή του φαινομένου, που τείνει να λάβει ανησυχητικές πλέον διαστάσεις.
Η δημοτική αρχή δε θα ανεχτεί τέτοιου είδους παραβατικές συμπεριφορές.
Είναι γνωστό πόσο ψηλά στην ατζέντα του Δήμο Ευρώτα είναι το θέμα της ασφάλειας των πολιτών.
Προς την κατεύθυνση αυτή, η δημοτική αρχή εξέφρασε την πρόθεση για συγκρότηση Τοπικού Συμβουλίου Πρόληψης Παραβατικότητας, το οποίο έχει συμβουλευτικό χαρακτήρα και εστιάζει τη δράση του στην πρόληψη του εγκλήματος και της παραβατικότητας.
 dimotikiagoratislakonias.gr

Σκηνές απο αστυνομική ταινία στο κέντρο της Σκάλας!

H Eλληνική Αστυνομία «τσουβάλιασε» καυγατζήδες Ρομά στη Σκάλα!

ΣΚΑΛΑ. Αυτή τη φορά η Αστυνομία δεν άργησε να «τσουβαλιάσει» γύρω στους 6-7 Ρομά που έσπασαν τα πάντα στο κέντρο της Σκάλας. Με μια επιχείρηση άρτια οργανωμένη κύκλωσε τους επικίνδυνους Ρομά που ήθελαν να καταστήσουν την Σκάλα χώρο για τους καυγάδες και τα μεθύσια τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες του notospress.gr το βράδυ της Δευτέρας 4/1/19, γύρω στις 23:00 μια παρέα Ρομά τα έπινε σε κεντρικό κατάστημα της Σκάλας. Οι έξι της παρέας κάποια στιγμή χωρίστηκαν, «Σπαρτιάτες» και «Σκαλιώτες» και ήρθαν στα χέρια. Ο καυγάς μεταφέρθηκε στους δρόμους της Σκάλας όπου αφού έσπασαν τα αυτοκίνητά τους προξένησαν και ζημιές σε άλλες περιουσίες. Μάλιστα το κυνηγητό με τα αυτοκίνητά τους λίγο έλειψε να απειλήσει πολίτες.
Δεν πέρασε ώρα όταν εμφανίστηκε ισχυρή ομάδα της Ελληνικής Αστυνομίας με 6 οχήματα και 20 περίπου άνδρες που κύκλωσε τους Ρομά και με αποφασιστικότητα τους συνέλαβε οδηγώντας τους στο Α.Τ. Σκάλας.
Σκηνές από κινηματογραφική ταινία που έγιναν ακόμα πιο δραματικές από τις φωνές των πολιτών που αγανακτισμένοι φώναζαν ότι «δεν πάει άλλο, κόντεψαν να μας σκοτώσουν».
Η δικαιοσύνη θα ασχοληθεί με τα περαιτέρω. Η κοινωνία της Σκάλας προσβλέπει στην δυναμική παρουσία της Αστυνομίας προκειμένου η Σκάλα να βγει από το «χάρτη» καυγάδων και συναλλαγής τον Ρομά.

Φωτογραφία αρχείου
 notospress.gr

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ/ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ

Ανακοίνωση

 Οι Σύλλογοι: Γονέων των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου Ποταμού Κυθήρων και Γονέων και κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου Ποταμού Κυθήρων ζητούν: Ενδιαφερόμενο ιδιοκτήτη λεωφορείων με οδηγούς για να αναλάβει τα σχολικά δρομολόγια μεταφοράς μαθητών της Περιφέρειας Αττικής-Περιφερειακής ενότητας Νήσων (Νήσος Κύθηρα) υπ' αριθμόν 27 και 32 προς δύο κατευθύνσεις στο βόρειο τμήμα του νησιού μας. Τα στοιχεία του Διαγωνισμού είναι: Αριθμός πρόσκλησης 3/2019 Α/Α Συστήματος 80440. Πληροφορίες για τα δρομολόγια στο τηλέφωνο: 2132101307 (Διεύθυνση Παιδείας) Επικοινωνία με μέλη των συλλόγων στα τηλέφωνα: 694 609 6920 697 388 2180 Η συγκεκριμένη ανάθεση αφορά 3ετή σύμβαση.

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΑΝΙΤΣΑ...ΤΟ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΤΗΣ ΑΡΚΑΔΙΑΣ.




Καστάνιτσα Αρκαδία ! 
Ένα χωριό ,αυθεντικό διαμάντι της Αρκαδίας με ιδιαίτερη αρχιτεκτονική , ολόλευκα σπίτια με στέγες από πλάκες σχιστόλιθου του Μαλεβού, μέσα στις καστανιές καρυδιές,κερασιές και έλατα! Η Καστάνιτσα είναι ένα από τα αρχαιότερα υπάρχοντα ορεινά Κυνουριακά χωριά του Πάρνωνα και σύμφωνα πάντα με τα γραπτά κείμενα και το αρχαιότερο Τσακωνοχώρι. Για τους Τσάκωνες πρώτος κάνει λόγο τον 9ο αιώνα μ.Χ. ο αυτοκράτορας του Βυζαντίου Κων/νος ο Πορφυρογέννητος. Περί το 1000 μ.Χ. οι Τσάκωνες που απέμειναν από τις μεγάλες επιδρομές των Σλαύων άρχισαν το ειρηνικό τους έργο, απαραίτητο για την επιβίωσή τους. Λίγα χρόνια αργότερα - το έτος 1293 μ.Χ.- κάνει την επίσημη γραπτή του εμφάνισή του το πρώτο τσακωνοχώρι, η Καστάνιτσα. Η Καστάνιτσα θεωρείται ένας από τους ομορφότερους διατηρητέους οικισμούς της Πελοποννήσου. Παραδοσιακά πετρόκτιστα δίπατα σπίτια βαμμένα λευκά με ασβέστη , με στέγες από πλάκες σχιστόλιθου του Μαλεβού, με έντονα χρώματα στα παράθυρα και λουλουδιασμένες αυλές - αρκετά από αυτά είναι πυργόσπιτα ( με τρεις ορόφους) 300 και πλέον χρόνων - δίνουν σε συνδυασμό με τους ασβεστωμένους πλακόστρωτους δρόμους μια ειδυλλιακή, πρόσχαρη και και ταυτόχρονα αιγαιοπελαγίτικη όψη στο χωριό. Το 1967 το χωριό χαρακτηρίστηκε από Το Υπουργείο Πολιτισμού με Προεδρικό Διάταγμα παραδοσιακός – διατηρητέος οικισμός με ιδιαίτερη φυσική και αρχιτεκτονική ομορφιά . Η Καστάνιτσα ήταν ονομαστή παλιότερα για την παραγωγή της σε ασβέστη, από όπου πήρε το χρώμα της, όπως επίσης και στα κάστανα, που πιθανόν της έδωσαν και το όνομά της. Το μεγάλο καστανοδάσος που την περιβάλλει έχει έκταση 4.500 στρέμματα. Στο παρελθόν, η σοδειά από τα κάστανα ξεπερνούσε τους 400 τόνους, ενώ τριάντα παραδοσιακά ασβεστοκάμινα λειτουργούσαν αδιάκοπα για το ψήσιμο του ασβέστη. Το χωριό έχει ένα δυναμικό Πολιτιστικό Σύλλογο με αξιόλογη προσφορά στον εξωραϊσμό της αλλά και την πολιτιστική της ζωή. Τα λαϊκά πανηγύρια, που για αιώνες στάθηκαν σημεία αναφοράς και κοινωνικής και πολιτιστικής δημιουργίας των προγόνων, διατηρούνται και σήμερα με σημαντικότερο αυτό της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος στις 5 και 6 Αυγούστου. Σημαντικές ετήσιες πολιτιστικές εκδηλώσεις είναι και η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ και η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΚΑΣΤΑΝΟΥ που διοργανώνεται κάθε χρόνο το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Οκτωβρίου.
 ADELIN 107,3 FM ΚΥΘΗΡΑ
 Πληροφορίες από Kastanitsa .gr




Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2019

ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΡΑΒΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ

ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΡΑΒΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ
Ο Δήμαρχος Κυθήρων κ. Ευστράτιος Χαρχαλάκης παρέστη και απηύθηνε χαιρετισμό στην εκδήλωση που διοργάνωσε ο Δήμος Καραβά Κύπρου στην Κυπριακή Εστία στην Αθήνα, το βράδυ της Κυριακής 3/11, με θέμα "Αφιέρωμα στον κατεχόμενο Δήμο Καραβά Κύπρου, τον Πρωτομάρτυρα της εισβολής του 1974".
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Εξοχώτατος Πρέσβης της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ελλάδα κ. Κυριάκος Κενεβέζος, ο Πρόξενος κ. Ιωάννης Αδάμου, ο Δήμαρχος Λειψών κ. Φώτης Μάγγος, πρόεδροι και εκπρόσωποι κυπριακών ενώσεων και σωματείων, δημοτικοί σύμβουλοι του Δήμου Καραβά και πολύς κόσμος.
Ο Δήμαρχος Κυθήρων έκλεισε την ομιλία του με την πρόταση διοργάνωσης ειδικής εκδήλωσης, στο πλαίσιο των εθνικών εκδηλώσεων "Ελλάδα 2021: 200 χρόνια από την Εθνική Παλλιγεννεσία", προκειμένου να τιμηθεί ο Κωνσταντίνος Κανάρης που το 1821 μετέφερε στον Καραβά Κυθήρων δεκάδες Κύπριους από τον Καραβά της Κύπρου και την επαρχεία Κερύνειας οι οποίοι και εποίκισαν το βόρειο μέρος του νησιού μας, μεταφέροντας σημαντικά στοιχεία της πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής τους, που διατηρούνται ακόμα. Η πρόταση έτυχε ενθουσιώδους υποδοχής από τον Δήμαρχο Καραβά κ. Νίκο Χατζηστεφάνου και θα προωθηθεί από τους δύο Δήμους στην Οργανωτική Επιτροπή των εκδηλώσεων "Ελλάδα 2021".