Συνεδρίασε το Δημοτικό Συμβούλιο Κυθήρων το μεσημέρι της Τετάρτης
19/2 υπό την προεδρία του κ. Μανώλη Στάθη και με την παρουσία του
Δημάρχου κ. Ευστρατίου Χαρχαλάκη.
Ο κ. Δήμαρχος ενημέρωσε σχετικά με τις ενέργειες που έχουν γίνει για να μην υπάρξει κενό στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια μετά την 29η Φεβρουαρίου, οπότε λήγει η παράταση σύμβασης του πλοίου ΙΟΝΙΣ και μετέφερε στο Δ.Σ. τη δέσμευση του Διευθυντή Θαλασσίων Συγκοινωνιών σχετικά με την απευθείας ανάθεση εκτέλεσης δρομολογίων στη νέα ανάδοχο εταιρεία μέχρι την υπογραφή της τελικής σύμβασης. Ο Δήμος αναμένει την άμεση δημοσιοποίηση των δρομολογίων του νέου περιφερειακού πλοίου και σε κάθε περίπτωση θα επανακαθορίσει τις περαιτέρω ενέργειές του ανάλογα με τις εξελίξεις.
Σε ό,τι αφορά στον διαγωνισμό των αγόνων αεροπορικών γραμμών και με βάση το γεγονός ότι δεν έχουν επαναπροκηρυχθεί τα δρομολόγια 16 γραμμών εκ του συνόλου των 28 (ανάμεσα στα οποία και των Κυθήρων) για την περίοδο Νοεμβρίου 2020-Οκτωβρίου 2024, ο κ. Δήμαρχος ενημέρωσε το Δ.Σ. ότι έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να εξασφαλιστούν α) η ύπαρξη ανώτατης τιμής ναύλου και β) τα ελάχιστα χειμερινά δρομολόγια καθώς όπως είναι γνωστό οι αεροπορικές εταιρείες εκτελούν τα δρομολόγια των Κυθήρων με μηδενικό μίσθωμα (δηλαδή χωρίς επιδότηση) ήδη από το 2016. Και στο θέμα αυτό υπάρχει διαρκής επαγρύπνηση και συνεργασία με τον αρμόδιο Υπουργό κ. Κώστα Καραμανλή και για κάθε εξέλιξη θα υπάρξει ενημέρωση.
Επίσης ο κ. Δήμαρχος ενημέρωσε ότι ο Δήμος θα συμμετάσχει στις εκδηλώσεις για τα 200 έτη από την Ελληνική Επανάσταση, το 2021, με τη διοργάνωση εκδηλώσεων για τον Κων/νο Κανάρη που το 1821 μετέφερε τους Κύπριους του Καραβά στα Κύθηρα (σε συνεργασία με τον Δήμο Καραβά), για τους αδελφούς Κουντουριώτη που προεπαναστατικά έζησαν στο Καψάλι (σε συνεργασία με το Δήμο Ύδρας) και για τον πραγματικό ρόλο του Θ. Κολοκοτρώνη στο νησί μας μετά από πρόταση του Δημοτικού Συμβούλου κ. Νίκου Μαγουλά.
Το Δ.Σ. αποφάσισε να παραχωρηθεί στο Νοσοκομείο Κυθήρων το κτίριο που στέγαζε την ΑΝΚΥ, στην είσοδο της Χώρας (Οδοστρωτήρας) προκειμένου να μεταφερθεί εκεί το Περιφερειακό Ιατρείο Χώρας κατόπιν σχετικής αλληλογραφίας Δήμου – Νοσοκομείου. Τις δαπάνες διαμόρφωσης του κτιρίου θα αναλάβει εξολοκλήρου η 2η ΔΥΠΕ, ενώ με την μετεγκατάσταση θα αναβαθμιστούν σημαντικά οι παρεχόμενες ιατρικές υπηρεσίες στους κατοίκους της Χώρας και το Ιατρείο θα είναι προσβάσιμο και σε άτομα με αναπηρία και κινητικά προβλήματα, καθώς όπως είναι γνωστό το σημερινό κτίριο στο οποίο στεγάζεται δεν διαθέτει την απαραίτητη υποδομή για πρόσβαση των ΑμΕΑ.
Επίσης, το ΔΣ αποδέχθηκε την μελέτη για τις 3 μονάδες αφαλάτωσης (2 για την Αγία Πελαγία και 1 για το Διακόφτι), ενός έργου καίριας σημασίας για το νησί που σχετίζεται όχι μόνο με την ποιότητα ζωής των μόνιμων κατοίκων, αλλά και με τον τουρισμό. Το έργο έχει προϋπολογισμό 1.720.000€ και χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια Αττικής. Είναι ένα από τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα που η Δημοτική Αρχή κατόρθωσε να ενταχθούν στον προγραμματισμό και προϋπολογισμό της Περιφέρειας ήδη από το 2016 και σήμερα είναι πλέον έτοιμο για προγραμματική σύμβαση και δημοπράτηση. Προβλέπεται, πέραν της προμήθειας των τριών μονάδων αφαλάτωσης δυναμικότητας παραγωγής 300 κυβικών μέτρων νερού ημερησίως εκάστη, και όλα τα συνοδευτικά τεχνικά έργα, οι συνδέσεις με τα υφιστάμενα δίκτυα και δεξαμενές καθώς και η δενδροφύτευση περιμετρικά των μονάδων προκειμένου να μην προκαλείται η παραμικρή αισθητική όχληση.
Το ζήτημα της ποιότητας και της επάρκειας του νερού ύδρευσης αποτελεί κορωνίδα της αναπτυξιακής πολιτικής του Δήμου από το 2014 και μετά. Και αυτό γιατί η ύδρευση αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που καθορίζουν την ανάπτυξη ενός τόπου και σχετίζεται άμεσα με τον τουρισμό. Μέχρι σήμερα, στον τομέα της ύδρευσης έχουν χρηματοδοτηθεί, εκτελέστηκαν, εκτελούνται και δημοπρατούνται σημαντικά έργα όπως οι μονάδες αφαλάτωσης, τα δίκτυα τηλεχειρισμών, τα νέα ψηφιακά υδρόμετρα, τα νέα δίκτυα ύδρευσης, οι νέες γεωτρήσεις, η ανακαίνιση των δεξαμενών και αντλιοστασίων, έργα πολλών εκατομμυρίων Ευρώ με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, το ΠΕΠ Αττικής αλλά και ίδιους πόρους. Σε αυτά προστέθηκε τελευταία το εμβληματικό έργο του Φράγματος των Οχελών, που η Δημοτική Αρχή ωρίμαζε επί 4 χρόνια και το οποίο χρηματοδοτήθηκε από την Περιφέρεια με 1.800.000€. Στους επόμενους μήνες θα γίνει και η δημόσια παρουσίαση του Master Plan που εκπονεί ο Δήμος μας για την διαχείριση των υδατικών πόρων του νησιού, από το οποίο θα προκύψουν οι ανάγκες για τα έργα και τις δράσεις που θα πρέπει να χρηματοδοτηθούν στα επόμενα χρόνια. Ο επιχειρησιακός σχεδιασμός (Master Plan) αποτελεί πολύτιμο εργαλείο για κάθε δημόσιο φορέα που θέλει να επιλύει τα προβλήματα που παρέλαβε με τρόπο μόνιμο και οριστικό. Αυτό πράττει η σημερινή Δημοτική Αρχή με συγκεκριμένο σχέδιο και όραμα και με την εκπόνηση τριών κομβικής σημασίας επιχειρησιακών σχεδίων για την ύδρευση, τη διαχείριση λυμάτων και την τουριστική προβολή, προκειμένου κάθε ενέργειά της να βασίζεται σε αντικειμενικά τεχνικά δεδομένα και να συμβάλει στην πραγματική ανάπτυξη της περιοχής μας, που δεν θα εξαντλεί όμως τους φυσικούς πόρους.
Ο κ. Δήμαρχος ενημέρωσε σχετικά με τις ενέργειες που έχουν γίνει για να μην υπάρξει κενό στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια μετά την 29η Φεβρουαρίου, οπότε λήγει η παράταση σύμβασης του πλοίου ΙΟΝΙΣ και μετέφερε στο Δ.Σ. τη δέσμευση του Διευθυντή Θαλασσίων Συγκοινωνιών σχετικά με την απευθείας ανάθεση εκτέλεσης δρομολογίων στη νέα ανάδοχο εταιρεία μέχρι την υπογραφή της τελικής σύμβασης. Ο Δήμος αναμένει την άμεση δημοσιοποίηση των δρομολογίων του νέου περιφερειακού πλοίου και σε κάθε περίπτωση θα επανακαθορίσει τις περαιτέρω ενέργειές του ανάλογα με τις εξελίξεις.
Σε ό,τι αφορά στον διαγωνισμό των αγόνων αεροπορικών γραμμών και με βάση το γεγονός ότι δεν έχουν επαναπροκηρυχθεί τα δρομολόγια 16 γραμμών εκ του συνόλου των 28 (ανάμεσα στα οποία και των Κυθήρων) για την περίοδο Νοεμβρίου 2020-Οκτωβρίου 2024, ο κ. Δήμαρχος ενημέρωσε το Δ.Σ. ότι έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να εξασφαλιστούν α) η ύπαρξη ανώτατης τιμής ναύλου και β) τα ελάχιστα χειμερινά δρομολόγια καθώς όπως είναι γνωστό οι αεροπορικές εταιρείες εκτελούν τα δρομολόγια των Κυθήρων με μηδενικό μίσθωμα (δηλαδή χωρίς επιδότηση) ήδη από το 2016. Και στο θέμα αυτό υπάρχει διαρκής επαγρύπνηση και συνεργασία με τον αρμόδιο Υπουργό κ. Κώστα Καραμανλή και για κάθε εξέλιξη θα υπάρξει ενημέρωση.
Επίσης ο κ. Δήμαρχος ενημέρωσε ότι ο Δήμος θα συμμετάσχει στις εκδηλώσεις για τα 200 έτη από την Ελληνική Επανάσταση, το 2021, με τη διοργάνωση εκδηλώσεων για τον Κων/νο Κανάρη που το 1821 μετέφερε τους Κύπριους του Καραβά στα Κύθηρα (σε συνεργασία με τον Δήμο Καραβά), για τους αδελφούς Κουντουριώτη που προεπαναστατικά έζησαν στο Καψάλι (σε συνεργασία με το Δήμο Ύδρας) και για τον πραγματικό ρόλο του Θ. Κολοκοτρώνη στο νησί μας μετά από πρόταση του Δημοτικού Συμβούλου κ. Νίκου Μαγουλά.
Το Δ.Σ. αποφάσισε να παραχωρηθεί στο Νοσοκομείο Κυθήρων το κτίριο που στέγαζε την ΑΝΚΥ, στην είσοδο της Χώρας (Οδοστρωτήρας) προκειμένου να μεταφερθεί εκεί το Περιφερειακό Ιατρείο Χώρας κατόπιν σχετικής αλληλογραφίας Δήμου – Νοσοκομείου. Τις δαπάνες διαμόρφωσης του κτιρίου θα αναλάβει εξολοκλήρου η 2η ΔΥΠΕ, ενώ με την μετεγκατάσταση θα αναβαθμιστούν σημαντικά οι παρεχόμενες ιατρικές υπηρεσίες στους κατοίκους της Χώρας και το Ιατρείο θα είναι προσβάσιμο και σε άτομα με αναπηρία και κινητικά προβλήματα, καθώς όπως είναι γνωστό το σημερινό κτίριο στο οποίο στεγάζεται δεν διαθέτει την απαραίτητη υποδομή για πρόσβαση των ΑμΕΑ.
Επίσης, το ΔΣ αποδέχθηκε την μελέτη για τις 3 μονάδες αφαλάτωσης (2 για την Αγία Πελαγία και 1 για το Διακόφτι), ενός έργου καίριας σημασίας για το νησί που σχετίζεται όχι μόνο με την ποιότητα ζωής των μόνιμων κατοίκων, αλλά και με τον τουρισμό. Το έργο έχει προϋπολογισμό 1.720.000€ και χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια Αττικής. Είναι ένα από τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα που η Δημοτική Αρχή κατόρθωσε να ενταχθούν στον προγραμματισμό και προϋπολογισμό της Περιφέρειας ήδη από το 2016 και σήμερα είναι πλέον έτοιμο για προγραμματική σύμβαση και δημοπράτηση. Προβλέπεται, πέραν της προμήθειας των τριών μονάδων αφαλάτωσης δυναμικότητας παραγωγής 300 κυβικών μέτρων νερού ημερησίως εκάστη, και όλα τα συνοδευτικά τεχνικά έργα, οι συνδέσεις με τα υφιστάμενα δίκτυα και δεξαμενές καθώς και η δενδροφύτευση περιμετρικά των μονάδων προκειμένου να μην προκαλείται η παραμικρή αισθητική όχληση.
Το ζήτημα της ποιότητας και της επάρκειας του νερού ύδρευσης αποτελεί κορωνίδα της αναπτυξιακής πολιτικής του Δήμου από το 2014 και μετά. Και αυτό γιατί η ύδρευση αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που καθορίζουν την ανάπτυξη ενός τόπου και σχετίζεται άμεσα με τον τουρισμό. Μέχρι σήμερα, στον τομέα της ύδρευσης έχουν χρηματοδοτηθεί, εκτελέστηκαν, εκτελούνται και δημοπρατούνται σημαντικά έργα όπως οι μονάδες αφαλάτωσης, τα δίκτυα τηλεχειρισμών, τα νέα ψηφιακά υδρόμετρα, τα νέα δίκτυα ύδρευσης, οι νέες γεωτρήσεις, η ανακαίνιση των δεξαμενών και αντλιοστασίων, έργα πολλών εκατομμυρίων Ευρώ με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, το ΠΕΠ Αττικής αλλά και ίδιους πόρους. Σε αυτά προστέθηκε τελευταία το εμβληματικό έργο του Φράγματος των Οχελών, που η Δημοτική Αρχή ωρίμαζε επί 4 χρόνια και το οποίο χρηματοδοτήθηκε από την Περιφέρεια με 1.800.000€. Στους επόμενους μήνες θα γίνει και η δημόσια παρουσίαση του Master Plan που εκπονεί ο Δήμος μας για την διαχείριση των υδατικών πόρων του νησιού, από το οποίο θα προκύψουν οι ανάγκες για τα έργα και τις δράσεις που θα πρέπει να χρηματοδοτηθούν στα επόμενα χρόνια. Ο επιχειρησιακός σχεδιασμός (Master Plan) αποτελεί πολύτιμο εργαλείο για κάθε δημόσιο φορέα που θέλει να επιλύει τα προβλήματα που παρέλαβε με τρόπο μόνιμο και οριστικό. Αυτό πράττει η σημερινή Δημοτική Αρχή με συγκεκριμένο σχέδιο και όραμα και με την εκπόνηση τριών κομβικής σημασίας επιχειρησιακών σχεδίων για την ύδρευση, τη διαχείριση λυμάτων και την τουριστική προβολή, προκειμένου κάθε ενέργειά της να βασίζεται σε αντικειμενικά τεχνικά δεδομένα και να συμβάλει στην πραγματική ανάπτυξη της περιοχής μας, που δεν θα εξαντλεί όμως τους φυσικούς πόρους.
Έως και έξι
διαφορετικούς κάδους για την συλλογή των απορριμμάτων θα πρέπει να
οργανώσουν οι δήμοι προκειμένου να εφαρμόσουν τις οδηγίες μείωσης του
θαψίματος σε χωματερές.
Η εξέλιξη αυτή μεταφέρει την ευθύνη σε κάθε νοικοκυριό που θα πρέπει να
έχει ξεχωριστά δοχεία για τα οργανικά, τα ανακυκλώσιμα και τα μη
αξιοποιήσιμα απόβλητα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Έθνους, οι αλλαγές στην διαχείριση των στερεών
αποβλήτων ειδικά στην Αττική προκαλούν διαμάχες για το πού θα γίνουν
χώροι υγειονομικής ταφής καθώς κυριαρχεί το «κακό παράδειγμα» του ΧΥΤΑ
Φυλής. Το ζητούμενο είναι να μην είναι απαραίτητοι τέτοιοι τεράστιοι
χώροι για θάψιμο σκουπιδιών και την λύση σε αυτό δίνει μόνο ένα
οργανωμένο σύστημα όπου λιγότερα υλικά μετατρέπονται σε σκουπίδια, ένα
μεγάλο μέρος αυτών ανακυκλώνεται και ξαναγίνεται χρήσιμο και ένα πολύ
μικρό κλάσμα καταλήγει στο χώμα.
Τα συναρμόδια Υπουργεία και η Περιφέρεια Αττικής έχουν ανακηρύξει το
2020 σε έτος ανακύκλωσης χωρίς όμως να έχουν απολύτως ξεκαθαρίσει πως θα
οργανωθεί όλο αυτό το σύστημα σε κάθε περιοχή. Μια εικόνα έδωσε ο
πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης (EOAN) και πρώην δήμαρχος
Κηφισιάς Νίκος Χιωτάκης, στην ημερίδα με θέμα «Κοινωνία χωρίς
απορρίμματα» που οργανώθηκε χθες 19/2/20 στο Περιστέρι από τοπικό μέσο
ενημέρωσης (pitsounicity.gr).
«Ίσως χρειαστεί να έχουμε έξι διαφορετικούς κάδους. Άλλους για τα
ανακυκλώσιμα χαρτί, γυαλί, μέταλλα, πλαστικό, άλλον για τα σύμμικτα,
άλλον για οργανικά βιοαπόβλητα (κουζίνας-κήπου). Αυτό είναι πάρα πολύ
δύσκολο να εφαρμοσθεί», είπε ο πρώην δήμαρχος Κηφισιάς Ν.Χιωτάκης
εννοώντας όχι μόνον την έλλειψη χώρου σε πεζοδρόμια και δρόμους αλλά και
τις οργανωτικές δυσκολίες κάθε δήμου.
«Θα πρέπει να υπάρχουν ιδιαίτερα σημεία για να πηγαίνει μόνο το γυαλί,
όχι σε κάθε δρόμο ή σε κάθε πλατεία. Άλλα σημεία για το πλαστικό κοκ.
Για να γίνει αυτό, πρέπει να έχουμε διαχωρισμό μέσα στο σπίτι. Για τα
οργανικά απόβλητα επίσης, δεν μπορεί να έχουμε καφέ κάδο σε κάθε σημείο
της πόλης», πρόσθεσε ο κ.Χιωτάκης: «Εάν καταφέρουμε να έχουμε τον
διαχωρισμό «στην πηγή», μέσα στο σπίτι και μετά πηγαίνουμε στα σημεία
που τοποθετούμε τα απορρίμματα, αυτά που θα καταλήγουν στον ΧΥΤΑ θα
είναι το 25% όσων πηγαίνουν σήμερα. Αυτό θα είναι το μεγάλο κέρδος»,
κατέληξε ο πρόεδρος του ΕΟΑΝ.), μιλώντας για την ευρωπαϊκή οδηγία που
επιβάλλει χωριστά ρεύματα συλλογής των σκουπιδιών.
Ο κ.Χιωτάκης μίλησε και για αλλαγές που έχουν να κάνουν με την πρόληψη
παραγωγής απορριμμάτων που έχει «ήδη μπει στη ζωή μας χωρίς να το
καταλάβουμε», αναφερόμενος στο παράδειγμα της πλαστικής σακούλας: «Έως
πρότινος, παίρναμε σακούλες τζάμπα όσες θέλαμε, ήρθε η κοινοτική οδηγία
και μετά η ελληνική νομοθεσία και είπε πως η σακούλα θα έχει
περιβαλλοντικό τέλος. Αμέσως ο κόσμος άλλαξε, παίρνει από το σπίτι
σακούλα ή χρησιμοποιεί άλλους τρόπους. Σταμάτησε αυτή η μεγάλη
κατανάλωση γιατί χρειάστηκε να πληρώσει ένα τέλος 5 λεπτών ανά σακούλα.
Ήταν ένα αντικίνητρο στο να αλλάξουμε συνήθεια. Τέτοιες συνήθειες πρέπει
να αλλάξουμε πολλές. Οι πολλές συσκευασίες και κοστίζουν και έχουν
περιβαλλοντικό κόστος. Μπορούμε να αγοράζουμε προϊόντα χύμα, όπως τις
πατάτες στο σούπερ μάρκετ. Αυτό το κομμάτι της πρόληψης πρέπει να
συνεχίσει και να γίνει συνήθεια σε όλους μας».
Με πληροφορίες από Έθνος Πηγή: www.lifo.gr
Έως και έξι
διαφορετικούς κάδους για την συλλογή των απορριμμάτων θα πρέπει να
οργανώσουν οι δήμοι προκειμένου να εφαρμόσουν τις οδηγίες μείωσης του
θαψίματος σε χωματερές.
Η εξέλιξη αυτή μεταφέρει την ευθύνη σε κάθε νοικοκυριό που θα πρέπει να
έχει ξεχωριστά δοχεία για τα οργανικά, τα ανακυκλώσιμα και τα μη
αξιοποιήσιμα απόβλητα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Έθνους, οι αλλαγές στην διαχείριση των στερεών
αποβλήτων ειδικά στην Αττική προκαλούν διαμάχες για το πού θα γίνουν
χώροι υγειονομικής ταφής καθώς κυριαρχεί το «κακό παράδειγμα» του ΧΥΤΑ
Φυλής. Το ζητούμενο είναι να μην είναι απαραίτητοι τέτοιοι τεράστιοι
χώροι για θάψιμο σκουπιδιών και την λύση σε αυτό δίνει μόνο ένα
οργανωμένο σύστημα όπου λιγότερα υλικά μετατρέπονται σε σκουπίδια, ένα
μεγάλο μέρος αυτών ανακυκλώνεται και ξαναγίνεται χρήσιμο και ένα πολύ
μικρό κλάσμα καταλήγει στο χώμα.
Τα συναρμόδια Υπουργεία και η Περιφέρεια Αττικής έχουν ανακηρύξει το
2020 σε έτος ανακύκλωσης χωρίς όμως να έχουν απολύτως ξεκαθαρίσει πως θα
οργανωθεί όλο αυτό το σύστημα σε κάθε περιοχή. Μια εικόνα έδωσε ο
πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης (EOAN) και πρώην δήμαρχος
Κηφισιάς Νίκος Χιωτάκης, στην ημερίδα με θέμα «Κοινωνία χωρίς
απορρίμματα» που οργανώθηκε χθες 19/2/20 στο Περιστέρι από τοπικό μέσο
ενημέρωσης (pitsounicity.gr).
«Ίσως χρειαστεί να έχουμε έξι διαφορετικούς κάδους. Άλλους για τα
ανακυκλώσιμα χαρτί, γυαλί, μέταλλα, πλαστικό, άλλον για τα σύμμικτα,
άλλον για οργανικά βιοαπόβλητα (κουζίνας-κήπου). Αυτό είναι πάρα πολύ
δύσκολο να εφαρμοσθεί», είπε ο πρώην δήμαρχος Κηφισιάς Ν.Χιωτάκης
εννοώντας όχι μόνον την έλλειψη χώρου σε πεζοδρόμια και δρόμους αλλά και
τις οργανωτικές δυσκολίες κάθε δήμου.
«Θα πρέπει να υπάρχουν ιδιαίτερα σημεία για να πηγαίνει μόνο το γυαλί,
όχι σε κάθε δρόμο ή σε κάθε πλατεία. Άλλα σημεία για το πλαστικό κοκ.
Για να γίνει αυτό, πρέπει να έχουμε διαχωρισμό μέσα στο σπίτι. Για τα
οργανικά απόβλητα επίσης, δεν μπορεί να έχουμε καφέ κάδο σε κάθε σημείο
της πόλης», πρόσθεσε ο κ.Χιωτάκης: «Εάν καταφέρουμε να έχουμε τον
διαχωρισμό «στην πηγή», μέσα στο σπίτι και μετά πηγαίνουμε στα σημεία
που τοποθετούμε τα απορρίμματα, αυτά που θα καταλήγουν στον ΧΥΤΑ θα
είναι το 25% όσων πηγαίνουν σήμερα. Αυτό θα είναι το μεγάλο κέρδος»,
κατέληξε ο πρόεδρος του ΕΟΑΝ.), μιλώντας για την ευρωπαϊκή οδηγία που
επιβάλλει χωριστά ρεύματα συλλογής των σκουπιδιών.
Ο κ.Χιωτάκης μίλησε και για αλλαγές που έχουν να κάνουν με την πρόληψη
παραγωγής απορριμμάτων που έχει «ήδη μπει στη ζωή μας χωρίς να το
καταλάβουμε», αναφερόμενος στο παράδειγμα της πλαστικής σακούλας: «Έως
πρότινος, παίρναμε σακούλες τζάμπα όσες θέλαμε, ήρθε η κοινοτική οδηγία
και μετά η ελληνική νομοθεσία και είπε πως η σακούλα θα έχει
περιβαλλοντικό τέλος. Αμέσως ο κόσμος άλλαξε, παίρνει από το σπίτι
σακούλα ή χρησιμοποιεί άλλους τρόπους. Σταμάτησε αυτή η μεγάλη
κατανάλωση γιατί χρειάστηκε να πληρώσει ένα τέλος 5 λεπτών ανά σακούλα.
Ήταν ένα αντικίνητρο στο να αλλάξουμε συνήθεια. Τέτοιες συνήθειες πρέπει
να αλλάξουμε πολλές. Οι πολλές συσκευασίες και κοστίζουν και έχουν
περιβαλλοντικό κόστος. Μπορούμε να αγοράζουμε προϊόντα χύμα, όπως τις
πατάτες στο σούπερ μάρκετ. Αυτό το κομμάτι της πρόληψης πρέπει να
συνεχίσει και να γίνει συνήθεια σε όλους μας».
Με πληροφορίες από Έθνος Πηγή: www.lifo.gr