Αγαπητέ Μάνο,με αφορμή το σχόλιο σου:
Manos TrifyllisΟι αναρτήσεις του άφρονος παπά του Ποταμού αποτελούν αίρεση και δεν έχουν καμία σχέση με τις Χριστιανικές ιδέες. Ο Ποταμός έχει μακρά ιστορία δημοκρατίας και πολιτισμού για να αμαυρωθεί από αυτό το παιδάριον που κάνει τον ήρωα».
θα ήθελα κατ ́ αρχήν, πολύ να σε ευχαριστήσω, που παρά τον φόρτο της εργασίας σου σπατάλησες τον χρόνο σου για την αφεντιά μου, γράφοντας αυτό το υπέροχο και πυκνό σχόλιο σου. Θέλω να ξέρεις ότι σε εκτιμώ βαθύτατα και ως επαγγελματία και ως άνθρωπο και νομίζω ότι αυτό είναι πανθομολογούμενο στο νησί μας, οπότε δεν λέω κάτι καινούριο ή κάποια κολακεία. Συμφωνώ σε όλα μαζί σου μέχρι κεραίας.Πιο αναλυτικά:
1.Κατ αρχήν με δέχεσαι ως παπά.Αυτό όντως είμαι, και σε ευχαριστώ που μου το αναγνωρίζεις. Άλλωστε κάθε φορά μου μιλάς στον πληθυντικό, παρότι σε έχω παρακαλέσει πολλές φορές για το αντίθετο και το έχεις αρνηθεί.
2.Με χαρακτηρίζεις άφρων. Απόλυτα πετυχημένος χαρακτηρισμός. Πράγματι μόνο ένας άφρων (τρελός), στις δύσκολές μέρες αυτές, θα στεκόταν στις επάλξεις του λειτουργήματός του(υπάρχουν και άλλοι όμως, όπως και εσύ και οι γιατροί μας που συνεχίζουν με κίνδυνο προσωπικό να υπηρετούν τις ανάγκες του νησιού). Αλλά αυτό είναι,όπως και εσύ νομίζω παραδέχεσαι, υποχρέωσή μας.Δεν ζητώ προσωπικά από κανέναν να μου το αναγνωρίσει.
3.Χαίρομαι που παραδέχεσαι ότι οι αναρτήσεις μου είναι αιρετικές. Πράγματι, συγκρινόμενες με το ανακοινωθέν της Ι. Συνόδου είναι αιρετικές και αναρχικές.Καθότι, το συγκεκριμένο ανακοινωθέν παρουσιάζει «ατράνταχτα» (sic)θεολογικά επιχειρήματα που θα αναιρούνταν όμως, και από έναν πρωτοετή φοιτητή της Θεολογίας. (π.χ. το «εσφραγισμένου του μνήματος» που ψέλνουμε εδώ και αιώνες δεν γνωρίζαμε ότι δικαιολογεί ότι η Εκκλησία μπορεί να λειτουργήσει με σφραγισμένες τις πόρτες της!!! (τουλάχιστον, δεν έχει ξαναγραφεί στην θεολογική γραμματεία, ούτε έχει χρησιμο-ποιηθεί ποτέ σαν επιχείρημα). Συγχώρα με αν σε βάζω σε μονοπάτια, που δεν γνωρίζεις. Δεν έχω την απαίτηση αυτή, όπως και εσύ δεν θα είχες την απαίτηση από μένα να γνωρίζω πέρα από την ασπιρίνη (και αυτό όχι στην ουσία της) τα άλλα φάρμακα που έχεις στο φαρμακείο σου. Για αυτό και σε δικαιολογώ πλήρως και για τον χαρακτηρισμό περί χριστιανικών Ιδεών, καθότι ο χριστιανισμός δεν είναι ιδεολογία, αλλά βίωμα.
4.Δεν είναι υπερβολή, και μιλώ ειλικρινά, και για το χαρακτηρισμό που μου προσδίδεις ως παιδάριον (μικρό παιδάκι). Εύχομαι όντως να γίνω ως παιδάριον.Χαίρομαι που το ακούω από εσένα διότι δείχνει ότι γνωρίζεις τα λόγια του Χριστού μας, «Aλήθεια σας λέγω, αν δεν αλλάξετε και δεν γίνετε σαν τα παιδιά, δε θα μπείτε στη Βασιλεία των ουρανών.» (Ματθ. 18,3)
5.Όντως, η νυχθημερόν παρουσία μου στον Ποταμό με τα κατάμαυρα ράσαμου, αμαυρώνει κάπως την εικόνα του Ποταμού. Μα για αυτό δεν μπορώ να κάνω κάτι. Είναι η τιμημένη στολή μας, όπως για σένα είναι τιμημένη η λευκή στολή του Φαρμακοποιού.
6.Ο Ποταμός έχει ήδη έναν ήρωα στην πλατεία του με τον ανδριάντα του, νομίζω είναι αρκετός προς το παρόν, αλλά και μακάρι να βγάλει και άλλους ήρωες ο Ποταμός. Συγγνώμη αν κάποιοι κάκιστα δίνουν την εικόνα ότι κάνω τον ήρωα. Προσωπικά σου λέω, συμφωνώ και σε αυτό μαζί σου απόλυτα, δεν είμαι ήρωας, ούτε έχω δώσει τέτοιο δικαίωμα σε κανένα για να το υποστηρίζει. Ο χαρακτηρισμός χαμάλιμου ταιριάζει πολύ καλύτερα και είναι πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα.
7.Τέλος, για την ιστορία της Δημοκρατίας και του Πολιτισμού που αναφέρεις, να σημειώσω ότι διαβάζω τα άρθρα σου περί δημοκρατίας και ελευθερίας, που κατά καιρούς δημοσιεύεις στον τύπο. Είναι υπέροχα και δίκαια. Μα, για αυτόν ακριβώς τον λόγο, θα περίμενα και συγγνώμη για την υπόδειξη,να στηλιτεύσεις την αντισυνταγματικότητα (και κατά το Ελληνικό Σύνταγμα αλλά και κατά το Διεθνές ανθρώπινο Δίκαιο) των μέτρων της Πολιτείας αλλά και της Εκκλησίας (της Ιεραρχίας), που παραβιάζουν κατάφορα την ελευθερία των πολιτών και των Λειτουργών της με το χαρακτηριστικό μέτρο της πλήρους αναστολής παντού και κυρίως και στοχευμένα των Ιεροπραξιών και του ρόλου της Εκκλησίας. Σε παραπέμπω σε άρθρα έγκριτων νομικών που δεν έτυχε ίσως να δείς.
https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/36251-problimata-tis-apo-1420-apofasis-tis-diarkous-ieras-sunodou
και https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/36056-i-upourgiki-apofasi-gia-apagoreusi-leitourgion-einai-akuri-anupostasi-kai-antisuntagmatiki
Τέλος, αγαπητέ μου Μάνο, αν παρόλα τα παραπάνω που διευκρινίζω, νομίζεις εσύ και οι άλλοι σχολιαστές, αλλά και τυχόν άλλοι, ότι αμαυρώνω τόσο πολύ την εικόνα του Ποταμού, της ιστορίας του, της δημοκρατίας του, και του πολιτισμού του τόπου, θα χαρώ να σε βοηθήσω και εγώ προσωπικά με κάποιο τρόπο να το «διορθώσουμε».
Αν όντως, η Ενορία κρίνει με σοβαρά θεολογικά επιχειρήματα ότι δεν έχω χριστιανική γραφή ή με νομικά επιχειρήματα ότι δεν είμαι σωστός υπάλληλος, αν φανεί κάτι τέτοιο λέω, να συντάξουμε μαζί το κατηγορητήριο μου και να προχωρήσουμε τις διαδικασίες αποπομπής μου, ως μη έχων πλέον εργασία ως παπάς στον Ποταμό.
Λυπάμαι αλλά, παρ’ ότι σε αγαπώ πολύ το μόνο που δεν μπορώ να κάνω για σένα αλλά και για κανέναν άνθρωπο πάνω στην γή είναι να σταματήσω να είμαι παπάς και να σταματήσω να εφημερεύω για όλους.Σε ευχαριστώ για την αφορμή που μου έδωσες και τον χρόνο σου.
Με εκτίμηση
ο πάντα φίλος σου,παπα-Παύλος Καλλίκας