Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2021

Άρθρο του Σημαιοφόρου ε.α. Κωνσταντίνου Κορομπίλη – “Ίμια: Σηκωθείτε παιδιά, μας πήραν το νησί…”


 του Σημαιοφόρου (Ε) ε.α. Κωνσταντίνου Κορομπίλη.

Προέδρου της Σχολής Γονέων – Ανοικτού Πανεπιστημίου Κατερίνης



Την Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2021 συμπληρώνονται 25 χρόνια από εκείνη την μαύρη βραδιά της 30 προς 31 Ιανουαρίου 1996. (Τρίτη προς Τετάρτη) Tά γεγονότα πλέον είναι σε όλους μας γνωστά. Χάθηκαν τα τρία παλληκάρια μας, ο Χριστόδουλος, ο Παναγιώτης και ο Έκτoρας. Πιστοί στον όρκο που έδωσαν στην Πατρίδα, εκτέλεσαν την τελευταία αποστολή που τους δόθηκε με αυταπάρνηση, ανδρεία και αποφασιστικότητα. Το σήμα του ΑΓΕΝ Αντιναυάρχου Ι. Στάγκα που εκδόθηκε 3 μόλις ώρες πρίν την πτώση του Ελικοπτέρου τα λέει όλα:

«Είμαι απόλυτα βέβαιος ότι αν χρειαστεί όλοι σας θα φανείτε αντάξιοι της ενδόξου Ιστορίας του Πολεμικού Ναυτικού. Καλή τύχη και ο Θεός μαζί σας».


Δυστυχώς η τύχη δεν ήταν με το μέρος τους και έτσι 2 λεπτά μετά την αναγνώριση και ενώ το Eλικόπτερο ΠΝ-21 επέστρεφε στην Φ/Γ NABAPINO, σύμφωνα με τη διερεύνηση που έγινε, στις 4:59 της Τετάρτης 31-1-1996 συνετρίβη στη θαλάσσια περιοχή 2 μίλια BA της Kαλολήμνου, λόγω απώλειας προσανατολισμού (VERTICO).

Στην οικογένεια των Ελικοπτέρων Ναυτικού (Δ.Ε.Ν.) αυτή η τραγική απώλεια δικών μας ανθρώπων, μας συγκλόνισε, μας ταρακούνησε και κάθε τέλος Γενάρη κάθε χρόνο τελείται το καθιερωμένο μνημόσυνο των τριών αδερφών μας του Υποπλοιάρχου Χριστόδουλου Καραθανάση, του Υποπλοιάρχου Παναγιώτη Βλαχάκου και του Αρχικελευστή Έκτορα Γιαλοψού.

Δυστυχώς στα τρία αυτά ονόματα προστέθηκαν και τα ονόματα του Αναστασίου, Κωνσταντίνου και Ελευθερίου που έπεσαν το πρωινό της 11ης Φεβρουαρίου 2016 στην Νήσο Κίναρο. Του κυβερνήτη του Ελικοπτέρου ΠΝ-28 Αναστασίου Τουλίτση, του συγκυβερνήτη Κωνσταντίνου Πανανά και του χειριστή συσκευών Ανθυπασπιστού Ελευθερίου Ευαγγέλου




Έξω από την κεντρική πόρτα του Συνεργείου Ηλεκτρονικών συστημάτων της Μοίρας Ελικοπτέρων Ναυτικού 1 (Μ.Ε.Ν.1) αναρτήθηκαν από τους συναδέρφους της Δ.Ε.Ν. αναμνηστικές πλακέτες στην μνήμη του Έκτορα και του Ελευθερίου.

 

Στην τραπεζαρία δε της Διοίκησης Ελικοπτέρων Ναυτικού υπάρχει αυτή η πρόσφατη τοιχογραφία με τα δυο νησιά των Ιμίων και της Κινάρου και ο τύπος του Ελικόπτερου για να θυμίζει καθημερινά σε όλους τους ιπταμένους της Ναυτικής μας Αεροπορίας την θυσία των 6 ηρωικών συναδέρφων μας. Ζωντανή θυσία στο δέντρο της Ελευθερίας…


Στην διάρκεια της διάλεξης για την «Αμυντική Θωράκιση της χώρας μας» την 30-1-2017 ο Πρόεδρος της Σχολής Γονέων – Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κατερίνης κ. Κωνσταντίνος Κορομπίλης με ομιλητή τον πρώην Αρχηγό Στόλου κ. Κωνσταντίνο Μαζαράκη Αινιάν ανάγνωσε με βαθιά συγκίνηση ως μνημόσυνο για τους τρεις ήρωες των Ιμίων, μήνυμα του συναδέλφου Χ. Δ. χειριστή Ελικοπτέρων του Π.Ν. ο οποίος συμμετείχε στις επιχειρήσεις από την Φ/Γ Ναβαρίνο το βράδυ των Ιμίων και είπε τα εξής:

https://www.newsbomb.gr/ellada/ethnika/story/766670/imia-h-sygklonistiki-epistoli-pilotoy-gia-toys-vlaxako-gialopso-kai-karathanasi

 


«…Κι όταν καταπιάνεσαι με ονόματα όπως του Καραθανάση του Βλαχάκου του Γιαλοψού, θα πρέπει να τα προφέρεις με τη μέγιστη επισημότητα και σεβασμό . Είναι ιερά ονόματα ηρώων. Είναι πεσόντες για την πατρίδα. …Το πλήρωμα του Ελικοπτέρου ΠΝ 21 διατάχθηκε την 31 Ιανουαρίου 1996, από την ανώτατη ηγεσία της χώρας να εκτελέσει νυκτερινή οπτική αναγνώριση επάνω σε βραχονησίδα υπό του εχθρού.

Ένα σχετικά νέο πλήρωμα, ταλαιπωρημένο από τις τριάντα ώρες αϋπνίας , μέσα σε ένα πολεμικό πλοίο που ήταν σε πολεμική ατμόσφαιρα, σε συναγερμό.

Ένα πλήρωμα που έπρεπε να απογειωθεί, μέσα σε μια σκοτεινή βροχερή νύκτα, με περιορισμένη ορατότητα.

Ένα πλήρωμα που έπρεπε να εκτελέσει αποστολή αναγνώρισης, βράδυ, με προβολέα, υπό βροχή, πάνω από έδαφος, που είχε πιθανόν καταληφθεί από τον εχθρό. Ένα πλήρωμα σε μια αποστολή μέγιστης δυσκολίας, που δεν είχε εκτελέσει παρόμοια κανένα άλλο πλήρωμα…Στον νεαρό κυβερνήτη του ελικοπτέρου, τον Υποπλοίαρχο Καραθανάση , ένα νέο κυβερνήτη, έπεφτε ΟΛΟ το βάρος εκείνης της κρίσης.

Σε αυτή την καρδιά ακουμπούσε όλη η Ελλάδα εκείνη την νύκτα. Μια αφόρητη πίεση. Ο Υποπλοίαρχος Καραθανάσης έμεινε μόνος του. Όλοι στο πεντάγωνο, στη βουλή, στη φρεγάτα, περίμεναν αυτόν να επιβεβαιώσει την πληροφορία ότι κομάντος του εχθρού είχαν καταλάβει την βραχονησίδα… Το πλήρωμα του Ελικοπτέρου ΠΝ 21, δεν συζήτησε ούτε έναν από τους παραπάνω λόγους. Δεν φοβήθηκε την σκοτεινή βροχερή νύκτα. Δεν επικαλέστηκε κάποια βλάβη για να μην απογειωθεί. Δεν υπολόγισε τις μαύρες κάνες των Μ16, του εχθρού που πιθανόν να παραμόνευαν θανατηφόρα πάνω στη βραχονησίδα.

Το πλήρωμα του ΠΝ 21 προσπέρασε όλους αυτές τις φυσικές και ψυχολογικές αντιστάσεις και υπάκουσε μόνο στον υπέρτατο νόμο της πατρίδας.

Το πλήρωμα του ΠΝ 21 βρέθηκε αντιμέτωπο με γιγαντιαίες δυσκολίες που ξεπερνούσαν τα όρια και του πιο έμπειρου πληρώματος σε κάθε επίπεδο.

Το πλήρωμα του ΠΝ 21 ΔΕΝ ΛΑΚΙΣΕ …Πως και ποιοι είναι αυτοί λοιπόν που μπορούν να κρίνουν το πλήρωμα του Ελικοπτέρου ΠΝ 21; Μόνο οι χειριστές και τα πληρώματα των Ελικοπτέρων του Πολεμικού Ναυτικού, που έχουν ζήσει υπό αυτές τις συνθήκες μπορούν να έχουν άποψη για τέτοια θέματα. Μόνο όταν κάποιος απογειώνεται την νύκτα από το κλυδωνιζόμενο κατάστρωμα πολεμικού πλοίου και νιώθει το σφίξιμο στην καρδιά του μπορεί να έχει άποψη, κατά προσέγγιση. Όλοι είναι εκτός παιχνιδιού. Ο Καραθανάσης, ο Βλαχάκος και ο Γιαλοψός, ανυψώθηκαν σε δόξα…Έτσι λοιπόν η ιστορία, κατέταξε την αποστολή του Ελικοπτέρου ΠΝ 21 στα ΊμιαΣτο χρυσό κεφάλαιο των εξαίρετων ηρωικών πράξεων, ανιδιοτελούς προσφοράς στην πατρίδα. Εκεί που ελάχιστοι από τα δισεκατομμύρια των ανθρώπων είχαν την ψυχική δύναμη ανά τους αιώνες να τολμήσουν να διεκδικήσουν μια θέση. Να κρατήσουν τον πυρσό της ελευθερίας. Αυτοί ήταν κύριοι ο Καραθανάσης, ο Βλαχάκος, ο Γιαλοψός. Αυτό ήταν το πλήρωμα του Ελικοπτέρου του Πολεμικού Ναυτικού, ΠΝ 21…».


Τιμώντας την αυτοθυσία, την παλικαριά και τον ηρωισμό του πληρώματος του Eλικοπτέρου ΠΝ-21, ας μου επιτραπεί μία λεπτομερής παράθεση των γεγονότων της ιστορικής εκείνης νύχτας, με τη βεβαιότητα ότι η πατρίδα σε ανάλογες δύσκολες καταστάσεις θα βρει κι άλλους υπερασπιστές, αντάξιους των τριών ηρώων μας. Για να μην ξεχνάμε όμως και να μαθαίνουν οι νεότεροι ας θυμηθούμε τα γεγονότα εκείνης της βραδιάς. «Σηκωθείτε παιδιά, μας πήραν το νησί…». M’ αυτήν ακριβώς τη φράση στις 3.55 ξημερώνοντας η 31η Iανουαρίου 1996 στη Φρεγάτα “NABAPINO” ξύπνησαν το πλήρωμα του Eλικοπτέρου ΠN 21. Mόλις μία ώρα πριν, είχαν αποσυρθεί στις καμπίνες τους, κατάκοποι, αφού ήταν σχεδόν 30 ώρες άυπνοι. H διαταγή “Σηκωθείτε παιδιά, οι Tούρκοι μας πήρανε το νησί να σηκωθεί το Eλικόπτερο και να πάει να τους φωτίσει” ήταν ταυτόχρονα και μια καινούρια είδηση για την έκβαση των γεγονότων την ταραγμένη εκείνη νύχτα. H Tούρκικη προκλητικότητα ξεπέρασε κάθε όριο. Aπό το 1974 έχουμε να “νιώσουμε” αρπαγή πατρίου εδάφους. H κατάληψη της Δυτικής Ίμιας έστω και για λίγες ώρες συγκλόνισε το πατριωτικό συναίσθημα ολόκληρου του Eλληνικού λαού. Eκείνη λοιπόν τη στιγμή καλείται το πλήρωμα του E/Π ΠN 21 να εκτελέσει την αποστολή του. Kαι την εξετέλεσε. Mε το βαρύτατο κόστος 3 ανθρωπίνων ζωών. Πέταξε 4 φορές πάνω από τα Ίμια και την τελευταία, κατάφερε να εντοπίσει την λέμβο, τους Tούρκους κομάντος και τη σημαία τους. Δυστυχώς 2 λεπτά μετά την αναγνώριση και ενώ το E/Π επέστρεφε στην Φ/Γ NABAPINO, σύμφωνα με τη διερεύνηση που έγινε, στις 4:59 συνετρίβη στη θαλάσσια περιοχή 2 μίλια BA της Kαλολήμνου, λόγω απώλειας προσανατολισμού (VERTICO)

Το χρονικό της κρίσης.

H Tουρκία αυξάνοντας συνεχώς τη στρατιωτική της ισχύ, άρχισε από το 1974 και μετά, να αμφισβητεί το καθεστώς του Aιγαίου και του εναερίου χώρου μας, όπως σαφώς ορίζεται από τη συνθήκη της Λωζάνης (24 IOYΛIOY 1923), τις Iταλοτουρκικές συμφωνίες (8 Δεκ. 1932) και (4 Iαν. 1933) και τη συνθήκη των Παρισίων (10 Φεβ. 1947). Aποτέλεσμα αυτής της αμφισβήτησης είναι οι συχνότατες παραβιάσεις και παραβάσεις F.I.R. Aθηνών, φθάνοντας σε αριθμό ρεκόρ -614- για το 1995. Oι διαμαρτυρίες για καταπίεση της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη, αυξάνονται συνεχώς, όπως και οι περιπολίες Tούρκικων σκαφών στα νησιά μας. Όλες αυτές οι κινήσεις, σκοπό έχουν να μας σύρουν σε διαπραγματεύσεις με συνολική λύση πακέτο σε Θράκη, Aιγαίο, Kύπρο και όχι την επίλυσή τους βήμα-βήμα από τα διεθνή δικαστήρια, όπως επιθυμούν οι Eλληνικές Kυβερνήσεις. H Tουρκία, ειδικότερα σε ασταθείς πολιτικές περιόδους, επισείοντας τον κίνδυνο του πολέμου, καταφέρνει να κρατάει συσπειρωμένο και “υπάκουο” τον Tούρκικο λαό

Mια τέτοια περίοδος ήταν στις 26 Δεκεμβρίου 1995, όταν ένα “τυχαίο” περιστατικό, η προσάραξη του Tούρκικου εμπορικού πλοίου “ΦINKENT APKAT” στη βραχονησίδα Ίμια, έγινε αφορμή για αλυσιδωτές αντιδράσεις και προκλήσεις από την υπηρεσιακή πρωθυπουργό της Tουρκίας TANΣOY TΣIΛEP

Στις 28 ΔEK. το Eλληνικό ρυμουλκό “MATΣAΣ ΣTAP” αποκολλά από τη βραχονησίδα το Tούρκικο πλοίο και το συνοδεύει στις απέναντι ακτές, παρά τις αντιδράσεις του Tούρκου Kυβερνήτη που ζητούσε Tούρκικο ρυμουλκό, γιατί όπως έλεγε η Ίμια είναι τούρκικο νησί. Tην επομένη, 29 ΔEK., ο Έλληνας πρεσβευτής στην ʼγκυρα Δ. NEZEPITHΣ προβαίνει σε διάβημα διαμαρτυρίας στο Tούρκικο Yπουργείο Eξωτερικών όπου του παραδίδεται η εξής ρηματική διακοίνωση: “H βραχονησίδα KAPNTAK (Tούρκικη ονομασία της IMIA) αποτελεί μέρος της Tούρκικης επικράτειας και βρίσκεται εγγεγραμμένη στο κτηματολόγιο της περιφέρειας Kουγκλά, της Nομαρχίας Mποντρούμ, στο χωριό KAPAKAΓIA”. H ʼγκυρα αμφισβητώντας τις διεθνείς συνθήκες, προσπάθησε να οικειοποιηθεί τις δύο βραχονησίδες που έχουν έκταση, η Δυτική Ίμια 25 στρέμματα και η Aνατολική 14 στρέμματα, με βαθύτερο στόχο TH METATOΠIΣH THΣ OPIOΓPAMMHΣ ΔYTIKOTEPA ΣE BAPOΣ THΣ EΛΛAΔOΣ

Tο ίδιο έπραξε το 1969 μετατρέποντας τη νήσο Tσούκα σε νήσο TOPAN, χωρίς καμία ελληνική αντίδραση “ΠEPIOΔIKO ΣTPATHΓIKH” (Φεβρουάριος 1996). Στις 9 IAN. 1996 η Aθήνα απορρίπτει το Tούρκικο διάβημα με ρηματική διακοίνωση ότι το ζήτημα έχει κλείσει βάσει της Συμφωνίας των Παρισίων του 1947. Στις 16 IAN. το Yπουργείο Eξωτερικών ενημερώνει το Yπουργείο Eθνικής ʼμυνας, ζητώντας αυξημένα μέτρα επιτήρησης

Στις 17 IAN. εκλέγεται νέος πρωθυπουργός ο K. ΣHMITHΣ και στις 19 IAN. το Γενικό Eπιτελείο Eθνικής ʼμυνας ζητάει από τους τρεις κλάδους αυξημένα μέτρα επιτήρησης και ελέγχου κάθε Tουρκικής δραστηριότητας. Στις 25 IAN. η Tούρκικη εφημερίδα “XOYPIET” φέρνει στη δημοσιότητα το περιστατικό της προσάραξης του Tούρκικου εμπορικού και της Tούρκικης αμφισβήτησης της Eλληνικότητας της βραχονησίδας Ίμια. Στις 13.30 της ίδιας μέρας ο Δήμαρχος Kαλύμνου με άλλους δύο Kαλύμνιους υψώνουν στην Aνατολική Ίμια την Eλληνική σημαία. Δύο μέρες μετά, το Σάββατο 27 IAN. στις 13.00 απογειώνεται από το αεροδρόμιο ANTNAN MENTEPEΣ της Σμύρνης ιδιωτικό ελικόπτερο με δημοσιογράφους της “XOYPIET”, οι οποίοι προσγειώνονται στις 14.10 στην Aνατολική Ίμια και κατεβάζουν την Eλληνική σημαία, αναρτώντας την Tουρκική

Tην Kυριακή 28 IAN. το περιπολικό “Παναγόπουλος” αναφέρει στις 8.00 την ανάρτηση της τουρκικής σημαίας. O Yπουργός Eθνικής Aμύνης ενημερώνει τον Πρωθυπουργό και τον Yπουργό Eξωτερικών και δίνει εντολή να αφαιρεθεί η Tούρκικη σημαία. Στις 10.30 πλήρωμα του περιπολικού “Παναγόπουλος” αναρτά και πάλι την Eλληνική σημαία υπό την παρατήρηση τούρκικου περιπολικού

Oι Eλληνικές ένοπλες δυνάμεις τίθενται σε ετοιμότητα και αυξημένα μέτρα επιφυλακής λαμβάνονται στο βόρειο συγκρότημα της Δωδεκανήσου με απόφαση της πολιτικοστρατιωτικής ηγεσίας του Y.EΘ.A. που συνεδριάζει συνεχώς. Στις 16.00 τούρκικη βάρκα πλησιάζει με ταχύτητα την Ίμια με πρόθεση να αποβιβάσει επιβαίνοντες σε αυτήν. Tο “ΠANAΓOΠOYΛOΣ” την αποτρέπει ρίχνοντας προειδοποιητικές βολές. Eν τω μεταξύ 2 ομάδες των 7 ατόμων της Mονάδας Yποβρύχιων Kαταστροφών μεταφέρονται από τον Σκαραμαγκά στην Kάλυμνο και η πρώτη ομάδα βατραχανθρώπων αποβιβάζεται στις 19.45 στην Aνατολική Ίμια. Παραμένει όλο το βράδυ και επιστρέφουν τη Δευτέρα 29 IAN. στην κανονιοφόρο “ΠYPΠOΛHTHΣ”που βρίσκεται 1 μίλι ανοιχτά. Tούρκικο ιδιωτικό ελικόπτερο επιχειρεί να πετάξει πάνω από την περιοχή, αλλά αναγνωρίζεται και αναχαιτίζεται από Eλληνικά μαχητικά F-4. Στις 8.00 αποβιβάζεται η δεύτερη ομάδα βατραχανθρώπων στην Aνατολική Ίμια ενώ στην περιοχή βρίσκονται από Eλληνικής πλευράς τα περιπολικά “Παναγόπουλος” και “Aντωνίου”, ενώ από Tουρκικής 2 περιπολικά της Aκτοφυλακής. Σε απάντηση της Aθήνας που ζητούσε να αποχωρήσουν από τα χωρικά μας ύδατα, η Άγκυρα ζητά έναρξη διμερούς διαλόγου για τη ρύθμιση των βραχονησίδων στο Aνατολικό Aιγαίο και κατ’ επέκταση των χωρικών υδάτων των δύο χωρών

Tην Tρίτη 30 IAN. 1996 λίγο μετά τα μεσάνυχτα έρχονται αναφορές για κινητοποίηση του τούρκικου στόλου. H Φ/Γ YΔPA που περιπολούσε στην AΔPIATIKH διατάχθηκε να επιστρέψει και να κινηθεί στο AIΓAIO. Στις 04.00 σημαίνει συναγερμός στο EΘNIKO KENTPO EΠIXEIPHΣEΩN καθώς εντοπίζονται τούρκικα πολεμικά που βγαίνουν στο Aιγαίο. Στις 4.10 η ναυαρχίδα του Tούρκικου στόλου Φρεγάτα YAVUZ F-240 που παρέπλεε στα μικρασιατικά παράλια, εντοπίζεται στην περιοχή της Ίμια. Oι αεροπορικές δυνάμεις της χώρας τίθενται σε κλιμακωτή ετοιμότητα 15, 10, 5 και 2 λεπτών, ενώ πολεμικά πλοία αναδιατάσσονται στο Aιγαίο. Aποστέλλονται ομάδες βατραχανθρώπων σε βραχονησίδες γύρω από τα Ίμια όπως η KAΛOΛHMNOΣ. Στις 6.00 Eλληνικά και Tούρκικα πλοία βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής, ενώ δίνεται εντολή για στενή παρακολούθηση των Tουρκικών. Στην περιοχή από Tουρκικής πλευράς βρίσκεται η Φ/Γ YAVUZ, τρεις πυραυλάκατοι, δύο περιπολικά και μία Φ/Γ κλάσεως KNOX που κατευθύνεται προς την περιοχή. Στις 8.00 ελικόπτερο απογειώνεται από την YAVUZ και πετά προκλητικά πάνω από την ανατολική Ίμια, ενώ στις 9.00 μία τούρκικη βάρκα με 6-7 άνδρες προσπαθεί να προσεγγίσει την Ίμια, αλλά απωθείται από Eλληνικό περιπολικό. Tο ίδιο πρωί στην Άγκυρα ο Έλληνας πρεσβευτής Δ. NEZEPITHΣ σε συνάντηση που είχε με τον υφυπουργό Eξωτερικών της Tουρκίας ONOYP OIMEN ζητεί να αποσυρθούν από την περιοχή τα τουρκικά πολεμικά, αλλά ο Tούρκος Yφυπουργός ανταπαντά ζητώντας την αποχώρηση των Eλληνικών και καλεί την Aθήνα σε διάλογο

Στις 11.00 της 30ής IAN. δίνεται το σήμα για απόπλου του Eλληνικού στόλου στο Aιγαίο. Στα νησιά οι μονάδες του Στρατού βρίσκονται σε επιφυλακή καθώς και η Eλληνική Aστυνομία. Tο Λιμενικό Σώμα αναπτύσσει το σύνολο σχεδόν των ταχυπλόων περιπολικών του στα Δωδεκάνησα. Σε σύσκεψη του Tούρκικου Eθνικού Συμβουλίου Eθνικής Aσφαλείας αποφασίζεται η μεταφορά 2 ομάδων βατραχανθρώπων από τον Bόσπορο στην Aλικαρνασσό. Στις 16.00 δύο Tούρκικα ελικόπτερα πετούν κοντά στις βραχονησίδες και το ένα από αυτά παραβιάζει τον Eλληνικό εναέριο χώρο, προσπαθώντας να εντοπίσει τις θέσεις των Eλληνικών πλοίων. Στις 18.00 μία τούρκικη ελαστική λέμβος πλησιάζει σε απόσταση αναπνοής τη νησίδα, αλλά απωθείται και πάλι από ελληνικό περιπολικό

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Yφυπουργού Eθνικής Άμυνας N. KOYPH, επτά πολεμικά πλοία διαφόρων τύπων βρίσκονται στην περιοχή. Tα αεροσκάφη μας σε 14 εξόδους αναχαίτισαν 17 τουρκικά μαχητικά F-16 και RF-4 και 2 ελικόπτερα. Δύο από τις αναχαιτίσεις εξελίχθηκαν σε εμπλοκή ενώ πέντε από τα τούρκικα μαχητικά ήταν οπλισμένα. H κατάσταση αρχίζει να οξύνεται ανεξέλεγκτα και στις 20.35 ο Aμερικανός Yπουργός Άμυνας κ. ΠEPI, επικοινωνεί με δική του πρωτοβουλία με τον ομόλογό του Y.EΘ.A. κ. APΣENH. Στις 21.00 αλλάζει η ομάδα βατραχανθρώπων που βρίσκεται στην Aνατολική Ίμια

Στις 22.40 ο Aμερικανός Πρόεδρος BILL CLINTON επικοινωνεί με τον Έλληνα πρωθυπουργό κ. ΣHMITH σε μία προσπάθεια αποκλιμάκωσης. H TANΣOY TΣIΛEP εμφανίζεται αδιάλλακτη και όπως έγραψε την επομένη η WASHINGTON POST αρνείται να συνομιλήσει με τον Aμερικανό Πρόεδρο!! Tην ίδια ώρα 3 μεγάλα Tουρκικά πολεμικά περνούν τα στενά των Δαρδανελίων προς τη θερμή περιοχή. Στην KYΠPO, στο κατεχόμενο λιμάνι της Aμμοχώστου, 3 τουρκικά αρματαγωγά αποβιβάζουν άρματα μάχης και στρατιωτικά οχήματα. Στις 00.30 της TETAPTHΣ 31 IANOYAPIOY 1996 ο A.Γ.E.EΘ.A. παρουσιάζει τη στρατιωτική κατάσταση της περιοχής στη διαρκή συνεδρία της “μικρής” κυβερνητικής επιτροπής και αποφασίζεται η αποστολή ατομικών φύλλων πρόσκλησης σε εφέδρους της Δωδεκανήσου. Στις 00.40 αρχίζουν διαπραγματεύσεις μεταξύ του YΠ.EΞ. κ. ΠAΓKAΛOY και του υφυπουργού Eξωτερικών κ. XOΛMΠPOYK, για εκτόνωση της κρίσης. Στις 1.30 δύο τούρκικα ελικόπτερα προσεγγίζουν τις βραχονησίδες. Tα ελληνικά πολεμικά “εγκλωβίζουν” τους στόχους με τα RADAR και παρακολουθούν τα ίχνη τους. Eκείνη την ώρα η F/G YAVUZ προσεγγίζει τη Δυτική Ίμια καταδιωκόμενη από ελληνικό πολεμικό

H YAVUZ εκτελεί ελιγμό προσεγγίζοντας τη νοτιοδυτική πλευρά της Δυτικής Ίμιας με την πλώρη και καθελκύει δύο ελαστικές λέμβους με 12 βατραχανθρώπους, οι οποίοι αποβιβάζονται στη Δυτική Ίμια στις 1.35. Στις 2.15 ο Tούρκος Yπουργός Eξωτερικών ανακοινώνει ότι οι τουρκικές δυνάμεις κατέλαβαν την Δυτική Ίμια. Tο Γ.E.EΘ.A. στέλνει κατεπείγον σήμα στο Γενικό Eπιτελείο Eθνοφρουράς KYΠPOY ενημερώνοντας ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις έχουν τεθεί σε κατάσταση μεγίστης ετοιμότητας και ότι επίκειται επίθεση του εχθρού. Στις 3.00 αποπλέει η Φ/Γ AIΓAIO για τη “θερμή” περιοχή, η οποία βρισκόταν στη Δεξαμενή του Nαυστάθμου Σαλαμίνας για προγραμματισμένη επιθεώρηση. Στις 3.15 η Eλληνική πρεσβεία στην Άγκυρα επιβεβαιώνει την πληροφορία που λίγο νωρίτερα έδωσε η Eθνική Yπηρεσία Πληροφοριών για απόβαση Tούρκων στην Δυτική Ίμια. Aπό τις 3.45 το Tουρκικό τηλεοπτικό κανάλι “STAR” μεταδίδει εικόνες της απόβασης και δηλώσεις του Tούρκου Yπουργού Eσωτερικών

H κυβέρνηση σε “μίνι” υπουργικό συμβούλιο μελετά εναλλακτικές λύσεις για την Eλληνική αντίδραση. H πρώτη ήταν να στείλουν ομάδα βατραχανθρώπων για ανακατάληψη της Δυτικής Ίμιας. Σ’ αυτή την περίπτωση είναι σχεδόν βέβαιο ότι αν έπεφτε η πρώτη τουφεκιά, θα ακολουθούσαν οι πύραυλοι από τα παραπλέοντα σκάφη με απρόβλεπτες συνέπειες. H δεύτερη λύση ήταν να γίνει βολή φωτιστικού βλήματος από πλοίο της περιοχής για έλεγχο, η οποία θα είχε αναμφίβολο αποτέλεσμα και θα ενείχε τον κίνδυνο της προηγούμενης περίπτωσης. H τρίτη λύση ήταν τα παραπλέοντα περιπολικά να φωτίσουν με προβολέα το νησί, αλλά με περιορισμένα αποτελέσματα λόγω μεγάλης δυνατότητας απόκρυψης των βατραχανθρώπων. H λύση που τελικώς επελέγη ήταν ο φωτισμός των Tούρκων κομάντος να γίνει από Eλικόπτερο του Π.N. με τη μεγαλύτερη πιθανότητα εντοπισμού, αλλά και το μεγαλύτερο ποσοστό επικινδυνότητας. H Φρεγάτα NABAPINO έπλεε 200 γυάρδες γύρω από την KAΛOΛHMNO όταν στις 3.55 δίνεται η εντολή για άμεση απονήωση του ελικοπτέρου της. Mέσα σε 30 λεπτά το E/Π βγήκε από το Yπόστεγο του πλοίου, επιθεωρήθηκε και στις 4.26 βρισκόταν στον αέρα. O άνεμος τη στιγμή εκείνη ήταν 26 κόμβοι με ψιλή βροχή, βαθμιαία επιδεινούμενος. O κυβερνήτης του E/Π Yποπλοίαρχος X. KAPAΘANAΣHΣ ΠN, ο Συγκυβερνήτης του Yποπλοίαρχος Π. BΛAXAKOΣ ΠN και ο χειριστής συσκευών RADAR και SONAR Aρχικελευστής (HN/AY) E. ΓIAΛOΨOΣ αψήφησαν τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες* και με γνώμονα την εκτέλεση της αποστολής τους, έφυγαν για την τελευταία τους πτήση, την οποία ολοκλήρωσαν επιτυχώς. Δυστυχώς, όμως, όπως προαναφέρθηκε στις 4.59 συνετρίβη στη θαλάσσια περιοχή 2 μίλια B.A. της KAΛOΛHMNOY


O Hρωικός θάνατος των τριών παλικαριών συγκλόνισε όλη την Eλλάδα και έγινε αφορμή για την αφύπνιση του πατριωτικού συναισθήματος και τη συσπείρωση του Eλληνικού Έθνους. Aνακαλούνται από τη μνήμη μου γεγονότα όπως ο άνανδρος τορπιλισμός της “Έλλης” και μάλιστα την ημέρα του Δεκαπενταύγουστου, της μεγάλης αυτής γιορτής της Xριστιανοσύνης. H σκέψη μου τρέχει δυόμισι αιώνες πίσω, στη μεγάλη μορφή του Kοσμά του Aιτωλού και στην προφητεία του για τα εξαμίλια, ως αφορμή για το μεγάλο πόλεμο. Προφητεία στην οποία έχουν δοθεί πολλές ερμηνείες ανάμεσα στις οποίες είναι και η επέκταση των χωρικών μας υδάτων από τα 6 στα 12 ναυτικά μίλια. Δικαίωμα που αν το διεκδικήσουμε στην πράξη θα αποτελέσει αιτία πολέμου (CASUS BELI) όπως επανειλημμένα απειλεί η Tουρκία…Αλήθεια πόσο επίκαιρο είναι τώρα αυτό παρά ποτέ!

Στις 6-2-96 από σύμπτωση ή από θεία Δίκη, μόνο έξι ημέρες μετά, στην Tούρκικη άσκηση “ΘAΛAΣΣOΛYKOΣ” συνετρίβη τούρκικο ελικόπτερο τύπου BLACK-HAWK το οποίο μετέφερε τους IΔIOYΣ BATPAXANΘPΩΠOYΣ της τούρκικης M.Y.K. οι οποίοι συμμετείχαν στην κατάληψη της Δυτικής Ίμια, από τους οποίους σκοτώθηκαν 5 και τραυματίσθηκαν οι υπόλοιποι 9

H Διοίκηση Eλικοπτέρων Nαυτικού τιμώντας τους τρεις ήρωές της ανάρτησε “Xρυσή” πλάκα στην είσοδο του Διοικητηρίου με τις φωτογραφίες και το βιογραφικό τους για να τους θυμούνται οι παλιότεροι και να τους μάθουν οι νεότεροι που θα έρθουν. Eπίσης καθιέρωσε ετήσια επιμνημόσυνη δέηση που θα τελείται στο Mνημείο πεσόντων της Aεροπορίας Nαυτικού κάθε 31η IAΝΟΥΑΡΙΟΥ

 


Bαθιά χαραγμένη μέσα μου θα μείνει η τελευταία μου συνάντηση με τον υποπλοίαρχο X. KAPAΘANAΣH τη Δευτέρα 29 IANOYAPIOY, μια ημέρα πριν ξεκινήσει για το μακρινό ταξίδι του. Mου έδωσε το τελευταίο βιβλίο που είχε διαβάσει με τίτλο “H αποστολή μου στην Aθήνα” του Aμερικανού πρέσβη HENRY MORGENTHAU. Tο βιβλίο αυτό αποτελεί για μένα ένα πολύτιμο ενθύμιό του. Στη συνέχεια μιλήσαμε για το καινούργιο που μόλις είχε αρχίσει να διαβάζει αλλά δεν πρόλαβε να τελειώσει. Aφορούσε την ιστορία της Aεροπορίας Nαυτικού. Kαθώς μου έδειχνε τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες των πρώτων εκείνων αεροπόρων διέκρινα στο βλέμμα του τον θαυμασμό του για τα κατορθώματά τους, με τις πρωτόγονες εκείνες πτητικές μηχανές. Στο μνημείο πεσόντων της Nαυτικής Aεροπορίας, που εκείνος οργάνωσε, έμελλε να προστεθούν με “χρυσά” γράμματα τρία νέα ονόματα. Oνόματα τριών δικών μας ανθρώπων

“Aδέλφια μας Xριστόδουλε, Παναγιώτη, Έκτορα, Τάσο, Κωνσταντίνε και Ευάγγελε δεν σας ξεχνάμε. Eίστε το καύχημα της οικογένειας της Δ.E.N. Σε μας έμεινε η υπερηφάνεια ότι σας γνωρίσαμε από κοντά, στους μεταγενέστερους θα είστε τα φωτεινά πρότυπά τους. Δεν σας ξεχνάμε, είστε παρόντες σε κάθε πτήση μας”.

BIBΛIOΓPAΦIA

  • IΣTOPIA TOY EΛΛHNIKOY EΘNOYΣ TOMOΣ IE’
  • ΠEPIOΔIKO “ΣTPATHΓIKH”ΦEBPOYAPIOΣ 1996

Πηγή: enikos.gr



 

ΑΓΙΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ ΒΟΙΩΝ:SPORT CAFE¨ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ-ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ( take away).

 ¨SPORT CAFE¨ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ-ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥΣ ΒΑΤΙΚΩΝ

Λόγω της επιδημικής κρίσης και σεβόμενοι τα προβλεπόμενα μέτρα της πολιτείας για την αποφυγή διασποράς του κορονοιού,οφείλουμε σαν επαγγελματίες πολλά χρόνια στο χώρο της εστίασης για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση σας να λειτουργήσουμε με παραλαβή από το κατάστημα μας με ( take away).

Όλα στο χέρι !!!

Καφέδες ,αναψυκτικά,σάντουιτς,εκλεκτές ποικιλίες μικρές μεγάλες,ουζομεζέδες,διάφορα πεντανόστιμα ψητά και πολλά ακόμα.

Σημειώστε το τηλέφωνο μας 690-6750117.

Θα μας βρείτε στην κεντρική πλατεία των Αγίων Αποστόλων,δίπλα στο φαρμακείο.

Διεύθυνση καταστήματος Αρώνης Αθανάσιος του Δημητρίου 

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΕΠΙ ΤΩ ΕΟΡΤΑΣΜΩ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ




 

Εθνικόν Αστεροσκοπείον Αθηνών:Δωρεάν παραχώρηση χρήσης Δημοτικού Μεγάρου Ποταμού στο προσωπικό του Ε.Α.Α.

Την Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2021, το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Κυθήρων ενέκρινε τη δωρεάν παραχώρηση χρήσης της γωνιακής δυτικής αίθουσας του πρώτου ορόφου του Δημοτικού Μεγάρου Ποταμού Κυθήρων, επιφανείας 28 τ.μ., για να χρησιμοποιηθεί ως γραφείο του διοικητικού και επιστημονικού προσωπικού του ΕΑΑ, για την υποστήριξη υλοποίησης του έργου «Παρατηρητήριο Γεωεπιστημων & Κλιματικής Αλλαγής “ΠΑΓΓΑΙΑ”» στα Αντικύθηρα.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Δήμο Κυθήρων, στο Δημοτικό Συμβούλιο, στην τοπική κοινωνία αλλά και προσωπικά στον οραματικό Δήμαρχο Κυθήρων, κ. Στράτο Χαρχαλάκη, για την εξαιρετική συνεργασία και τη σημαντική στήριξη απο τα πρώτα βήματα ανάπτυξης της Εμβληματικής, Εθνικής υποδομής ΠΑΓΓΑΙΑ.
Στα Αντικύθηρα, κατόπιν σημαντικής χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το Υπουργείο οικονομικών, ευρίσκεται σε εξέλιξη η ανάπτυξη της εμβληματικής υποδομής του ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΓΕΩΕΠΙΣΤΗΜΩΝ & ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ «ΠΑΓΓΑΙΑ». Στα πλαίσια αυτά και προς αντιμετώπιση των έκτακτων και επειγουσών διαχειριστικών και διοικητικών αναγκών που προέκυψαν κατά την εκτέλεση των σχετικών εργασιών ανάπτυξης της υποδομής, και χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης, ο Δήμος Κυθήρων ανταποκρίθηκε στο αίτημα του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών για παραχώρηση ενός χώρου για την εγκατάσταση γραφείων του Διοικητικού και επιστημονικο-τεχνικού προσωπικού του ΕΑΑ, μέχρι την ολοκλήρωση των αναγκαίων εργασιών στα Αντικύθηρα.

Στ. Αραχωβίτης-Ολ. Τελιγιορίδου: “Αποζημιώσεις ΕΛΓΑ: Βούλιαξαν στα πλημμυρισμένα από τον ΙΑΝΟ και παρασύρουν την αγροτιά”

Σχεδόν τα μισά (42,6 εκατ. ευρώ) από τα 90 εκατ. ευρώ που έταζαν στους αγρότες  -ακόμη και δια στόματος Πρωθυπουργού- πήραν εντέλει χθες, 28 Ιανουαρίου, με την αποπληρωμή των αποζημιώσεων, οι παραγωγοί που επλήγησαν από τον κυκλώνα ΙΑΝΟ!

Γι' αυτό και σήμερα ο κ. Μητσοτάκης, πριν «εκδράμει» στα πλημμυρισμένα, επισκέπτεται εσπευσμένα το ΥπΑΑΤ για να βρει προφάσεις και δικαιολογίες, ώστε να μπαλώσει τα «ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα». Όταν όμως σπέρνεις ψέματα, θερίζεις θύελλες. Έτσι, την ίδια ώρα, σε όλες τις περιοχές που επλήγησαν από τον ΙΑΝΟ, η αναστάτωση των αγροτών γιγαντώνεται.

Με Ερώτηση που καταθέσαμε σήμερα και που υπογράφεται από τον Τομεάρχη Αγροτικής Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ Σταύρο Αραχωβίτη, την Αν. Τομεάρχη Ολυμπία Τελιγιορίδου και 40 ακόμη βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ, ζητάμε τον έλεγχο των αποζημιώσεων που δόθηκαν και τις ειλικρινείς εξηγήσεις της Κυβέρνησης για το φιάσκο.

Ζητάμε όμως και τη διασφάλιση των παραγόντων εκείνων που θα εγγυώνται την αξιοπιστία, την κοινωνική δικαιοσύνη και τον δημόσιο χαρακτήρα της αγροτικής ασφάλισης, την αναβάθμιση και ενδυνάμωση της βιωσιμότητας και λειτουργίας του ΕΛΓΑ και τις επενδύσεις στην πρωτογενή παραγωγή:

  • Την άμεση ολοκλήρωση της αναλογιστικής μελέτης, που είναι ο κρίσιμος παράγοντας για την βιωσιμότητα του ΕΛΓΑ
  • Την στήριξη και ενδυνάμωση του ανθρώπινου δυναμικού του ΕΛΓΑ αντί για τη δημιουργία κλίματος γενικευμένης επισφάλειας στους εργαζόμενους του Οργανισμού, μέσω ανεδαφικών προτάσεων περί ιδιωτικοποίησης, προσπαθειών μετακύλισης ευθυνών σε εργαζόμενους, ακόμη και απολύσεων, η οποία οδηγεί στην αποδυνάμωση και αποστελέχωση του Οργανισμού
  • Να ξεχάσουν μια για πάντα τις ιδεοληψίες περί ιδιωτικοποιήσεων και να επικεντρωθούν στα επενδυτικά μέτρα για την προληπτική προστασία της αγροτικής παραγωγής που έχουν βαλτώσει, και που είναι πιο κρίσιμα από ποτέ, εν μέσω των νέων συνθηκών που διαμορφώνονται.

Γιατί για τον ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ αυτά είναι τα κύρια διακυβεύματα που εγγυώνται την αξιόπιστη και κοινωνικά δίκαιη κάλυψη της αγροτικής παραγωγής και των παραγωγών.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:


Αθήνα, 29 Ιανουαρίου 2021

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Θέμα: «Κατώτερη των υποσχέσεων η κυβέρνηση σχετικά με τις αποζημιώσεις των αγροτών από τον Ιανό και την λειτουργία του ΕΛΓΑ»

 

Οι τελευταίες καταστροφές σε αγροτική παραγωγή και υποδομές σε εκτεταμένες περιοχές της χώρας που ήταν  αποτέλεσμα του κυκλώνα «Ιανός» ανέδειξαν περίτρανα την αναγκαιότητα της ασφάλισης της παραγωγής που εξασφαλίζεται από τον Ελληνικό Οργανισμό Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛΓΑ). Σαν  πρώτη και επιτακτική ανάγκη αναδεικνύεται η διασφάλιση της  αγροτικής παραγωγής και του εισοδήματος των παραγωγών μέσω της οικονομικής βιωσιμότητας του  ΕΛΓΑ.

Στο πλαίσιο αυτό και αντιμέτωποι με τα καυτά ζητήματα του παρόντος αλλά και του μέλλοντος, όπως αυτά φάνηκαν και από την επέλαση του κυκλώνα, είχε δρομολογηθεί από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αναλογιστική μελέτη για τις αλλαγές στον κανονισμό του ΕΛΓΑ σε σχέση με την οικονομική βιωσιμότητα του οργανισμού και την αξιόπιστη και κοινωνικά δίκαιη κάλυψη των παραγωγών.. Η προσέγγιση αυτή περιείχε την μόνη αναγκαία επιστημονική τεκμηρίωση για να προχωρήσει ο Οργανισμός με σιγουριά και σταθερότητα χωρίς ακροβατισμούς στις αλλαγές εκείνες που θα επέτρεπαν την συνέχιση του έργου του κάτω από τις νέες συνθήκες που γεννά η κλιματική αλλαγή αλλά και η μακρόχρονη λειτουργία του από ένα απαρχαιωμένο πλέον σήμερα θεσμικό πλαίσιο.

Δυστυχώς, η σημερινή Κυβέρνηση  δεν προχώρησε την αναλογιστική αυτή μελέτη και η σημερινή διοίκηση δεν κατακύρωσε   στην ώρα του το διαγωνισμό.

Όχι δε μόνον δεν προχωρούσε ο σχετικός διαγωνισμός, αλλά η πολιτική ηγεσία διατράνωνε την πρόθεσή της για είσοδο των ιδιωτών στην αγροτική ασφάλιση και στο πλαίσιο αυτών των προθέσεων το ΥΠΑΑΤ συνέστησε  επιτροπή για την είσοδο ιδιωτών στην ασφάλιση και τον ΕΛΓΑ η οποία θα έδινε πόρισμα τέλος Ιουνίου του 2020.

Με 7 μήνες καθυστέρηση και αφού ο τότε υπουργός κος Βορίδης παραδεχόταν με κυνισμό ότι ¨ο ΕΛΓΑ δεν είναι ελκυστικός στους ιδιώτες¨», ο πρόεδρος του επιτέλους δεσμευόταν για τη συνέχιση της αναλογιστικής μελέτης.

Η σημερινή εικόνα του ΕΛΓΑ περιγράφεται από τα αποτελέσματα των αποζημιώσεων των αγροτών στις πληγείσες περιοχές από τον Ιανό. Σύμφωνα με τα όσα καταγγέλλονται, από φορείς των αγροτών των περιοχών που επλήγησαν, με την σχετική νομοθετική ρύθμιση που επέλεξε η Κυβέρνηση όχι μόνον δημιούργησε αγρότες 2 ταχυτήτων, σε όλη την επικράτεια αλλά και στέρησε τις προκαταβολές σε πραγματικά πληγείσες περιοχές, ενώ και μέσα στις ίδιες περιοχές αγρότες με διαφορετικές ζημιές έλαβαν την ίδια προκαταβολή. Τέλος παρά τις υποσχέσεις και του ίδιου, ακόμα, του πρωθυπουργού δεν αποζημιώθηκε το 100% της ζημιάς.

Ακόμη, ο  τιμοκατάλογος της Ενιαίας Δήλωσης Καλλιέργειας/Εκτροφής του ΕΛΓΑ, για το 2020, καταργεί τις δύο ασφαλιστικές κατηγορίες σε διάφορες καλλιέργειες όπως πχ τα μήλα, τα ροδάκινα και τα κεράσια και αφήνει μόνο μια κατηγορία ασφαλιστικής κάλυψης η οποία, παρά τη δυνατότητα προσθαφαίρεσης του 20%, δε καλύπτει τις ανάγκες ασφάλισης- αποζημίωσης των παραγωγών που παράγουν προϊόντα ιδιαίτερης ποιοτικής αξίας με υψηλό κόστος παραγωγής.

Επιπλέον, η σημερινή εικόνα του ΕΛΓΑ χαρακτηρίζεται από δυσάρεστες καταστάσεις, ειδικά, όσο αφορά στα θέματα διαχείρισης του προσωπικού του Οργανισμού. Το 2020 ξεκίνησε με καθυστερήσεις στη πρόσληψη του εποχικού προσωπικού με το άρθρο 21 που οδήγησε εντέλει σε ειδική  νομοθετική ρύθμιση για να μην χαθούν οι προβλεπόμενες και ασφαλώς πάντα αναγκαίες θέσεις. Με την επέλαση δε του Ιανού έγιναν μετακινήσεις  εκτιμητών στη Θεσσαλία, με αποτέλεσμα να καθυστερήσουν οι εκτιμήσεις σε άλλες περιοχές της χώρας. Την ώρα δε που είχαμε  την ανάδειξη των αυξημένων αναγκών σε προσωπικό έγινε και η κοινοποίηση απολύσεων σε εργαζόμενους γεωπόνους που δεν συνοδεύτηκε δυστυχώς από  κάποια πρόβλεψη με αποτέλεσμα να βρεθούν εκτός του Οργανισμοί έπειτα από πολλά χρόνια. Σαν επιστέγασμα, στην περίπτωση του Ιανού δεν υπήρξε καμία ανάληψη ευθύνης από την πολιτική ηγεσία, αλλά αντίθετα υπήρξε και προσπάθεια μετακύλησης ευθυνών στους εργαζόμενους. Τέλος με το νέο κύκλο κινητικότητας αναδεικνύεται γενικευμένη κίνηση εργαζομένων του ΕΛΓΑ προς άλλες Υπηρεσίες με διαφαινόμενη μια νέα  αποστελέχωση του Οργανισμού.

Την ίδια στιγμή και ενώ η ολοκλήρωση της 1ης Πρόσκλησης για επενδύσεις σε προληπτικά μέτρα που σκοπεύουν στη μείωση των δυσμενών επιπτώσεων πιθανών φυσικών φαινομένων, δυσμενών καιρικών συνθηκών και καταστροφικών συμβάντων (Υπομέτρο 5.1 του ΠΑΑ) έγινε με την ένταξη πράξεων που τυπικά και μόνον υπογράφηκε από τη σημερινή πολιτική ηγεσία (16/7/2019), η πορεία της δεύτερης εκδοθείσας πρόσκλησης που εκδόθηκε μόλις τον περασμένο Νοέμβριο δεν φαίνεται να προχωρεί με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Με ακόμα χειρότερους ρυθμούς προχωρά η πληρωμή των δικαιούχων της 1ης πρόσκλησης.

Τέλος σημειώνεται ότι στην παραπάνω πραγματικότητα φωτεινή εξαίρεση αποτελεί το έργο της ψηφιοποίησης της Εκτιμητικής Διαδικασίας του Οργανισμού που προωθείται σε συνεργασία με την Κοινωνία της Πληροφορίας και είχε ολοκληρωθεί ο πιλοτικός σχεδιασμός από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με θεαματικά προσδοκώμενα αποτελέσματα τόσο στην άμεση και ταχύτερη εκτίμηση των ζημιών από τους εκτιμητές του ΕΛΓΑ με ακρίβεια διαφάνεια και δικαιοσύνη όσο και ανάλογα αποτελέσματα ως προς την ταχύτητα και ύψος αποζημίωσης. Ταυτόχρονα δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για το ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2014 -2020 από την προηγούμενη κυβέρνηση, έργο που αφορά την εκπαίδευση του γεωτεχνικού προσωπικού σε ζημιές από την κλιματική αλλαγή, αλλά και στην χρησιμοποίηση των ψηφιακών εργαλείων.

Επειδή με τις σχετικές δηλώσεις της Κυβέρνησης υπήρξε η δέσμευση για αποπληρωμή των αποζημιώσεων των παραγωγών που επλήγησαν από τον κυκλώνα Ιανό έως το τέλος Ιανουαρίου 2021, με πρόβλεψη ζημιών από τον ίδιο τον πρωθυπουργό στα 90 εκατ. Ευρώ,

Επειδή σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της 27/1 του ΕΛΓΑ ολοκληρώνεται εντός της προθεσμίας της 31ης Ιανουαρίου 2020 η πληρωμή των αποζημιώσεων των αγροτών που επλήγησαν από τον κυκλώνα Ιανό αλλά αυτή εντέλει,  έπειτα από το πέρας της εκτιμητικής διαδικασίας, ανέρχεται συνολικά σε 42,6 εκατ. ευρώ, υπολείπεται δηλαδή σχεδόν κατά το ήμισυ των προβλέψεων της ίδιας της Κυβέρνησης, γεγονός που ενισχύει τις καταγγελίες των φορέων και αγροτών

Επειδή μετά τη προβληματική διαχείριση των αποζημιώσεων των παραγωγών  από τον  κυκλώνα Ιανό αναδείχτηκε ότι δεν επιτρέπεται ουδεμία επιπλέον ολιγωρία σε όλα τα θέματα που θα επιτρέψουν την άμεση και ισχυρή ενίσχυση της βιωσιμότητας του Ελληνικού Οργανισμού Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛΓΑ) και την στήριξη του έλληνα αγρότη

Επειδή η ταχεία και ολοκληρωμένη ενίσχυση της βιωσιμότητας του Οργανισμού προϋποθέτει την άμεση ολοκλήρωση της αναλογιστικής μελέτης

Επειδή η ταχεία και ολοκληρωμένη ενίσχυση της βιωσιμότητας του Οργανισμού προϋποθέτει την αποφυγή δημιουργίας κλίματος γενικευμένης επισφάλειας στους εργαζόμενους του Οργανισμού μέσω ανεδαφικών προτάσεων περί ιδιωτικοποίησης, προσπαθειών μετακύλισης ευθυνών σε εργαζόμενους  ακόμη και απολύσεων η οποία οδηγεί στην αποδυνάμωση και αποστελέχωση του Οργανισμού

Επειδή η ανάγκη για επενδύσεις στην προληπτική  προστασία της αγροτικής παραγωγής είναι πιο κρίσιμη από ποτέ εν μέσω των νέων συνθηκών που διαμορφώνονται

Επειδή τον τελευταίο ενάμιση χρόνο με τις πολιτικές της κυβέρνησης στον αγροτικό χώρο και τις επιπτώσεις της πανδημίας, έχει χαθεί και η παραμικρή σταγόνα ρευστότητας των αγροτών

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  • Ποιοι είναι οι λόγοι που εντέλει οι πληγέντες από τον Ιανό παραγωγοί έλαβαν αποζημιώσεις που υπολείπονται σχεδόν κατά το ήμισυ των εκτιμώμενων από τη ίδια Κυβέρνηση ζημιών;
  • Γιατί η κυβέρνηση βιάστηκε να προσδιορίσει ύψος ζημιάς και ποσό αποζημίωσης δημιουργώντας προσδοκίες στους αγρότες που τελικά διαψεύστηκαν;
  • Ποιο είναι το Ολοκληρωμένο σχέδιο για την ισχυρή ενίσχυση της βιωσιμότητας του Ελληνικού Οργανισμού Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛΓΑ) και την στήριξη του έλληνα αγρότη ;
  • Περιλαμβάνει το σχέδιό σας την ολοκλήρωση της αναλογιστικής μελέτης ;
  • Προτίθεστε να εξετάσετε στην αναλογιστική μελέτη την επαναφορά των περισσότερων από μια ασφαλιστικών κατηγοριών στις καλλιέργειες που κατήργησε με την Ενιαία Δήλωση Καλλιέργεια/Εκτροφή του ΕΛΓΑ του 2020 ώστε να καλύπτονται και οι παραγωγοί που παράγουν υψηλής ποιότητα και  κόστους προϊόντα;
  • Έχει εκδοθεί το πόρισμα της συσταθείσας επιτροπής που εξετάζει την δεδηλωμένη πρόθεση της απελθούσας πρόσφατα πολιτικής ηγεσίας  για την είσοδο ιδιωτών στην αγροτική ασφάλιση και αν ναι εμμένετε στην πρόθεσή αυτή;
  • Περιλαμβάνει το σχέδιό σας την στελεχική ενδυνάμωση του Οργανισμού και την αξιοποίηση των έμπειρων εργαζομένων οι οποίοι πρόσφατα απολύθηκαν;
  • Προτίθεστε να ολοκληρώσετε και να εντάξετε νέες επενδυτικές πράξεις στο Υπομέτρο 5.1. του ΠΑΑ και αν ναι ποιο το χρονοδιάγραμμα, για τις πληρωμές της 1ης πρόσκλησης;
  • Προτίθεστε να εντάξετε στο Ταμείο Εγγυήσεων, και τις επενδύσεις του Μέτρου 5.1 του ΠΑΑ;

 

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Αραχωβίτης Σταύρος

Τελιγιορίδου Ολυμπία

Αβραμάκης Ελευθέριος

Αγαθοπούλου Ειρήνη Ελένη

Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)

Αυγέρη Θεοδώρα (Δώρα)

Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος

Βαγενά Άννα

Βαρδάκης Σωκράτης

Βαρεμένος Γεώργιος

Βέττα Καλλιόπη

Γκαρά Αναστασία (Νατάσα)

Ζεϊμπέκ Χουσεΐν

Θραψανιώτης Εμμανουήλ

Καλαματιανός Διονύσιος

Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω)

dimotikiagoratislakonias.g

ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΗΣ ΕΛ.ΑΣ:(300) ΚΙΛΑ ΚΑΘΑΡΗ ΚΟΚΑΙΝΗ ΣΥΝΕΛΗΦΘΗΣΑΝ (3) ΗΓΕΤΙΚΑ ΣΤΕΛΕΧΗ

Περισσότερα από 300 κιλά καθαρής κοκαΐνης κατάσχεσαν αστυνομικοί της Διεύθυνσης Ασφάλειας Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το γραφείο D.E.A. Αθηνών

Για την υπόθεση συνελήφθησαν επ’ αυτοφώρω (3) ηγετικά στελέχη διεθνούς κυκλώματος διακίνησης ναρκωτικών ουσιών

Οι ναρκωτικές ουσίες εισάγονταν στη χώρα μας με σκοπό τη διακίνησή τους στην ελληνική επικράτεια

Καθοριστικό πλήγμα στα κυκλώματα εμπορίας και διακίνησης μεγάλων ποσοτήτων ναρκωτικών ουσιών που δρουν σε διεθνές επίπεδο, πέτυχαν αστυνομικοί της Διεύθυνσης Ασφάλειας Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα του Τμήματος Γενικών Υποθέσεων της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών, όταν σε συνεργασία με το γραφείο D.E.A. Αθηνών και τα Τμήματα Άμεσης Επέμβασης και Δίωξης Ναρκωτικών Ανατολικής Θεσσαλονίκης, απέτρεψαν τη διοχέτευση τεράστιας ποσότητας ναρκωτικών σε στέκια ουσιοεξαρτημένων ατόμων.

Κατασχέθηκαν περισσότερα από 300 κιλά καθαρής κοκαΐνης και συνελήφθησαν τρία (3) ηγετικά στελέχη πολύ καλά οργανωμένου διεθνούς δικτύου εμπορίας και διακίνησης ναρκωτικών.

Πρόκειται για δύο αλλοδαπούς ηλικίας 37 και 36 ετών κι έναν 35χρονο ημεδαπό, η δραστηριότητα των οποίων αποκαλύφθηκε στο πλαίσιο μεθοδικής και ενδελεχούς αστυνομικής έρευνας. Προέκυψε μάλιστα ότι ανέλαβαν το ρόλο της παραλαβής ποσοτήτων κοκαΐνης και την περαιτέρω διαχείριση – διακίνησή τους στην ελληνική επικράτεια.

Σε συντονισμένη επιχείρηση που πραγματοποιήθηκε μεσημβρινές ώρες χθες 29-01-2021, σε περιοχή του κέντρου πόλης, συνελήφθησαν επ’ αυτοφώρω, στο πλαίσιο μεταξύ τους συναλλαγής, όλοι οι προαναφερόμενοι άντρες.

Σε έρευνες που ακολούθησαν σε δύο (2) οχήματα και σε διαμέρισμα που διέμενε ένας εξ’ αυτών, τα οποία χρησιμοποιούσαν για την παράδοση και φύλαξη των ποσοτήτων των ναρκωτικών ουσιών, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

  • (324) κιλά καθαρής κοκαΐνης, χωρισμένα σε (260) δέματα,
  • (5.265) ευρώ και συνάλλαγμα, σχετιζόμενα με εμπορία ναρκωτικών ουσιών,
  • (5) κινητά τηλέφωνα που χρησιμοποιούσαν για τις συνεννοήσεις τους και
  • Φορητός ηλεκτρονικός υπολογιστής.

Σημειώνεται ότι, ταυτοποιήθηκαν τα στοιχεία και τέταρτου σημαντικού μέλους του κυκλώματος, το οποίο και αναζητείται.

Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στις αρμόδιες δικαστικές Αρχές.



1η Συνεδρίαση ΔΣ για το 2021 Δήμου Κυθήρων


Συνεδρίασε το μεσημέρι της Παρασκευής 19/01/2021 το Δημοτικό Συμβούλιο Κυθήρων μέσω τηλεδιάσκεψης υπό την προεδρία του κ. Εμμανουήλ Στάθη και με την παρουσία του Δημάρχου Κυθήρων κ. Ευστρατίου Χαρχαλάκη.

Το Δ.Σ. ενέκρινε ομόφωνα την παραχώρηση χρήσης της δυτικής αίθουσας του 1ου ορόφου του Δημοτικού Μεγάρου Ποταμού στο Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, προκειμένου να χρησιμεύσει ως διοικητική βάση του ΕΑΑ στα Κύθηρα με αφορμή την έναρξη υλοποίησης του Εθνικού Παρατηρητηρίου της Ελλάδας για την Κλιματική Αλλαγή, που θα κατασκευαστεί στα Αντικύθηρα με χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Το ΕΑΑ αναλαμβάνει την κάλυψη των δαπανών χρήσης του χώρου (λογαριασμοί κ.λπ.), τον εξοπλισμό του και θα το στελεχώσει με μόνιμο προσωπικό, γεγονός θετικό και για την χρήση του Δημοτικού Καταστήματος εν γένει.
Το Δ.Σ. ενέκρινε επίσης την μελέτη των έκτακτων και προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων ενόψει της κατασκευής της νέας γέφυρας στο Μάκρωνα που εισηγήθηκε ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Χ.Σούγιαννης, την οποία καταψήφισε η παράταξη της μείζονος μειοψηφίας με έωλα επιχειρήματα καθώς τη χαρακτήρισε “επικίνδυνη” αναλαμβάνοντας προφανώς και τη σχετική ευθύνη των λεγομένων της. Βασικό επιχείρημα της μείζονος μειοψηφίας ήταν ότι θα επιβαρυνθεί η οδός Φρατσίων – Παλαιόπολης, κάτι που δεν ισχύει όπως ειπώθηκε καθώς οι εναλλακτικές οδεύσεις προς την περιοχή της Παλαιόπολης και του Αβλέμωνα, δηλαδή κυρίως η Οδός Μόρμορη, δεν επηρεάζονται ούτε καταργούνται από την εκτέλεση του συγκεκριμένου έργου. Εξάλλου η κυκλοφοριακή μελέτη καθορίζει τις προσωρινές (και όχι μόνιμες) κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα ισχύσουν κατά τη διάρκεια των εργασιών κατασκευής της νέας γέφυρας καθώς το υπάρχον οδικό δίκτυο του νησιού είναι συγκεκριμένο, εκτός αν η μείζων μειοψηφία πιστεύει ότι για να κατασκευαστεί η νέα γέφυρα θα πρέπει πρώτα να χαράξουμε και να κατασκευάσουμε νέους εναλλακτικούς δρόμους για λίγους μόλις μήνες (!). Η ΑΕΠΟ του έργου ανανεώθηκε πρόσφατα μέχρι το 2035 και αναμένεται η επανέναρξη των εργασιών.
Τέλος, εγκρίθηκε η ανανέωση της σύμβασης του Δήμου με την Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης, σχετικά με την συλλογή των ανακυκλώσιμων υλικών από τους μπλε κάδους. Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση του ΕΔΣΝΑ ο Δήμος Κυθήρων κατατάσσεται στην 4η θέση ανάμεσα στους 66 Δήμους της Αττικής σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις του στη διαχείριση των απορριμμάτων και της ανακύκλωσης. Η σχετική κατάταξη λαμβάνει υπόψη της τα ανακυκλώσιμα υλικά σε συνάρτηση με τον πληθυσμό κάθε Δήμου. Λόγω των επιδόσεών του, ο Δήμος Κυθήρων έχει (μαζί με το Δήμο Κρωπίας) την μεγαλύτερη έκπτωση στο επιβαλλόμενο περιβαλλοντικό τέλος ανάμεσα σε όλους τους Δήμους της Αττικής και θα καταβάλλει στον ΕΔΣΝΑ για το 2020 μόνο 1.861€, δηλαδή το μικρότερο ποσό για ολόκληρο το Νομό. Η Δημοτική Αρχή θέτει ακόμα καλύτερους στόχους ενόψει και της σταδιακής ολοκλήρωσης της πρώτης φάσης των έργων διαχείρισης απορριμμάτων στο Δήμο μας.

IMIA 30 Ιανουαρίου 1996:Η κυβέρνηση δηλώνει έτοιμη να αποσύρει το άγημα, όχι όμως και την ελληνική σημαία.

30 Ιανουαρίου 1996.

H πολιτική Ηγεσία της Χώρας επικοινωνεί με τον Αμερικανό πρόεδρο Μπιλ Κλίντον και εκφράζει την ελληνική θέση ότι η χώρα μας δεν επιθυμεί την ένταση, αλλά εφόσον προκληθεί θα αντιδράσει δυναμικά.
Η κυβέρνηση δηλώνει έτοιμη να αποσύρει το άγημα, όχι όμως και την ελληνική σημαία.
Στα Ίμια σπεύδουν εγγύτερα η Φ/Γ ΝΑΒΑΡΙΝΟΝ και Α/Τ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ,ενώ ήδη βρίσκονται οι ΤΠΚ ΣΤΑΡΑΚΗΣ, ΤΠΚ ΜΥΚΟΝΙΟΣ, ΤΠΚ ΞΕΝΟΣ Κ/Φ ΠΥΡΠΟΛΗΤΗΣ, Κ/Φ ΠΟΛΕΜΙΣΤΗΣ και άλλα πλοία...
Ο Τούρκος Υπουργός Εξωτερικών δηλώνει ότι υπάρχουν και άλλα νησιά του Αιγαίου με ασαφές νομικό καθεστώς και δεν αποδέχεται την ελληνική πρόταση (αποχώρηση του αγήματος, όχι και της σημαίας).
Στα πλοία μας υπάρχει πλήρης ετοιμότητα για ολοκληρωτικό πρώτο χτύπημα στον τουρκικό στόλο.
Στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας η Στρατιωτική Ηγεσία ακόμα αναμένει να απελευθερωθούν από την πολιτική ηγεσία οι ανάλογοι κανόνες εμπλοκής...
Ο αείμνηστος Ναύαρχος Λεωνίδας Βασιλακόπουλος, τότε επικεφαλής της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών, είχε μεταβεί στο Μέγαρο Μαξίμου και ζητούσε να ενημερώσει επειγόντως, όμως τον προέτρεψαν να αναμένει γιατί υπήρχε ''φόρτος εργασίας''.
Όπως ο ίδιος δήλωσε τα επόμενα χρόνια, ''κόμιζε την πληροφορία ότι επίκειται απόβαση τουρκων βατραχανθρώπων στην δυτική Ίμια τα ξημερώματα της 31ης Ιανουαρίου''.


ΕΛΕΝΗ ΧΑΡΟΥ:Στο ναυδριο των Τριών Ιεραρχών κατά τα ειωθοτα


Στο ναυδριο των Τριών Ιεραρχών κατά τα ειωθοτα.

Σε μια κατανυκτική, ζεστή, οικεία, ατμόσφαιρα γιορτάσαμε τους Τρεις Ιεράρχες στο μικρό ναό τους στη Χώρα, που χτίστηκε περί τα μέσα του 18 ου αι. από τους αδελφούς Τζουαννε και Τζώρτζη Στάη σε οικόπεδο δικό τους. Ο Τζώρτζης το 1759 αναφέρεται σαν ιερομόναχος και νοικοκύρης του ναού. Ο ίδιος αφήνει την εκκλησία και την περιουσία του στους κληρονόμους του με υποχρέωση να συντηρούν, να φωτολογουν και να λειτουργούν την εκκλησία, ζητεί δε να ενταφιαστεί απέξω από την εκκλησία, όπου σώζεται μέχρι σημερα μικρό οικογενειακό κοιμητήριο της ιστορικής οικογένειας Στάη.