Καλό Σαββατοκύριακο με υγεία σε όλους...
Κυριακή 7 Μαρτίου 2021
ΗΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΑΚΟΣ:Σχετικά με την εξαγγελία Υφαντικής Τέχνης στο Γεράκι
ΜΗΝΥΜΑ & ΚΗΡΥΓΜΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ 7-3-2021
ΓΡΑΠΤΟΝ Θ. ΚΗΡΥΓΜΑ
Πρέπει νά θυμηθοῦμε ὅτι ὁ Χριστιανισμός εἶναι ἡ ἀποκάλυψη τῆς Ἀγάπης. Ὁ Χριστός δέν ἄφησε στούς μαθητές του μιά διδασκαλία ἀτομικῆς σωτηρίας, ἀλλά τήν καινή ἐντολή «ἀγαπᾶτε ἀλλήλους». «Ἐν τούτῳ γνώσονται πάντες ὅτι ἐμοί μαθηταί ἐστέ, ἐάν ἀγάπην ἔχητε ἐν ἀλλήλοις». Ἡ ἀγάπη εἶναι τό θεμέλιο καί ἡ οὐσία τῆς ζωῆς τῆς Ἐκκλησίας, ἡ ὁποία κατά τόν Ἅγιο Ἰγνάτιο «εἶναι ἑνότητα πίστεως καί ἀγάπης».
Ἁμαρτία εἶναι πάντοτε ἡ ἀπουσία τῆς ἀγάπης, ἑπομένως εἶναι ὁ χωρισμός, ἡ ἀπομόνωση, ὁ πόλεμος ὅλων ἐναντίον ὅλων. Ἡ νέα ζωή πού μᾶς ἔδωσε ὁ Χριστός εἶναι μιά ζωή συνδιαλλαγῆς καί ἀποκατάστασης τῆς θραυσμένης ἀπό τήν ἁμαρτία ἀγάπης. Ἡ χριστιανική ἀγάπη (διαφορετική τῆς κοινωνικῆς ἀγάπης) εἶναι ἡ «δυνατή ἀδυνατότητα» (Σμέμαν) νά βλέπω τό Χριστό στό πρόσωπο κάθε ἀνθρώπου, τόν ὁποῖο ὁ Θεός ἔχει ἀποφασίσει νά φέρει μέσα στή ζωή μου, ἔστω καί γιά λίγες στιγμές, νά τόν φέρει κοντά μου ὄχι σάν μιά εὐκαιρία γιά καλή πράξη ἤ γιά ἐξάσκηση τῆς φιλανθρωπίας μου, ἀλλά σάν ἀρχή μιᾶς ἀδιάκοπης συντροφιᾶς μέσα στόν ἴδιο τό Θεό.
Ἑπομένως, ἀποστολή τῆς Ἐκκλησίας εἶναι νά ὑπενθυμίζει στόν χριστιανό τήν προσωπική του ἀγάπη, μέ τήν ὁποία ὀφείλει νά πλημμυρίσει τόν ἁμαρτωλό κόσμο. Αὐτό κάνει καί τό σημερινό Εὐαγγέλιο. Ὑπενθυμίζει τά λόγια τοῦ Κυρίου μας καί μᾶς τοποθετεῖ στή βεβαιότητα τῆς Δευτέρας Παρουσίας Του, ὅπου θά κριθοῦμε μέ βάση ὄχι τόσο ἄν εἴμαστε αὐστηροί τηρητές τοῦ νόμου Του, ἀλλά ἐάν μέσα ἀπό τό νόμο Του δώσαμε ἤ δέν δώσαμε ἀγάπη στό συνάνθρωπο μας ὅποιος καί ἄν εἶναι αὐτός, ἡμεδαπός ἤ ἀλλοδαπός, φίλος ἤ ἐχθρός.
Ἡ κάθετη πρός τόν Πανάγαθο Θεό ἀγάπη, πού μεταφράζεται σέ θερμή πίστι, κραταιά ἐλπίδα καί ἀληθινή λατρεία, καί ἡ ὁριζόντια πρός τούς συνανθρώπους μας εἰλικρινής ἀγάπη, πού ἐκφράζεται μέ τήν φιλάδελφη ἐλεημοσύνη, μέ τήν θεοδίδακτη φιλανθρωπία καί τήν ἐπιείκεια καί συναντίληψι διά τούς ἀδελφούς μας, εἶναι αὐτά πού, κυρίως ζητεῖ ἀπό μᾶς ὁ Δικαιοκρίτης Κύριος καί Θεός μας.
Αὐτά τά προαπαιτούμενα καί τό μέγα ἔλεος τοῦ Θεοῦ θά μᾶς κατατάξουν στή θεία παρεμβολή «τῶν εὐλογημένων τοῦ Οὐρανίου Πατρός» καί τῶν «κληρονόμων τῆς ἡτοιμασμένης ἡμῖν Ἐπουρανίου Βασιλείας». Γένοιτο.
Πρωτ. π. Παν. Γ. Μεγαλοκονόμος
Τό Μήνυμα τῆς Κυριακῆς (ἠχητικό μήνυμα)
ἀπό τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη
Κυθήρων & Ἀντικυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ
ΚΥΡΙΑΚH ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ
(07-03-2021)
Επίσημη η αύξηση της στρατιωτικής θητείας: Ποιοι εξαιρούνται από το 12μηνο – Από πότε ξεκινά – Αναλυτικά το ΦΕΚ
Εκδόθηκε νωρίτερα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών, η οποία προβλέπει την αύξηση της στρατωτικής θητείας στο Στρατό Ξηράς στους 12 μήνες. Με τη συγκεκριμένη ΚΥΑ, εξισώνεται με αυτή των οπλιτών σε Πολεμικό Ναυτικό και Πολεμική Αεροπορία οι οποίοι ήδη είχαν υποχρέωση να κάνουν 12 μηνη θητεία.
Εξαίρεση από την αύξηση της θητείας, θα αποτελούν οι υπόχρεοι οπλίτες πλήρους θητείας που υπηρετούν σε συγκεκριμένες μονάδες των τριών Όπλων, κυρίως στην παραμεθόριο, υπό την προϋπόθεση της εξάντλησης παραμονής τους σε αυτές τις περιοχές καθόλη τη διάρκεια της θητείας τους.
Όσον αφορά το πότε θα ξεκινήσει να ισχύει η αύξηση, η απόφαση αναφέρει χαρακτηριστικά ότι “η ισχύς της παρούσας αρχίζει από την 2021 Γ Εκπαιδευτική Σειρά Στρατευσίμων Οπλιτών (ΕΣΣΟ) του Στρατού Ξηράς και της Πολεμικής Αεροπορίας και την 2021 Β’ ΕΣΣΟ του Πολεμικού Ναυτικού”.
Τι προβλέπει η ΚΥΑ: Ποιοι εξαιρούνται από το 12μηνο
Οι οπλίτες και οι πρότακτοι οπλίτες απολύονται οριστικά από τις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων μετά τη συμπλήρωση του παρακάτω χρόνου πραγματικής στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης:
α) Οι υπόχρεοι πλήρους στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης:
αα) Εννέα (9) μηνών, εφόσον εκπληρώσουν μετά το πέρας της εκπαίδευσής τους, την υπόλοιπη στρατεύσιμη στρατιωτική τους υποχρέωση, εξ ολοκλήρου (αποκλειομένων των αποσπάσεων) σε Μονάδες του Στρατού Ξηράς, του Πολεμικού Ναυτικού και της Πολεμικής Αεροπορίας, που εδρεύουν ή αναπτύσσονται για επιχειρησιακούς λόγους στις περιοχές μόνο της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και των Περιφερειακών Ενοτήτων Έβρου, Καλύμνου, Καρπάθου – Ηρωικής Νήσου Κάσου, Κω και Ρόδου και σε πολεμικά πλοία Συγκροτήματος Αρχηγείου Στόλου (ΑΣ), Συγκροτήματος Διοίκησης Διοικητικής Μέριμνας Ναυτικού (ΔΔΜΝ), Υπηρεσίας Φάρων (ΥΦ) και Υδρογραφικής Υπηρεσίας (ΥΥ), για το Πολεμικό Ναυτικό.
αβ) Εννέα (9) μηνών, εφόσον εκπληρώσουν τη στρατεύσιμη στρατιωτική τους υποχρέωση εξ ολοκλήρου σε Μονάδες Ειδικών Δυνάμεων ή σε Μονάδες – Ανεξάρτητες Υπομονάδες που υπάγονται σε Σχηματισμούς των Ειδικών Δυνάμεων με την ειδικότητα του Καταδρομέα ή Πεζοναύτη.
αγ) Εννέα (9) μηνών, εφόσον εκπληρώσουν, το υπόλοιπο της στρατεύσιμης στρατιωτικής τους υποχρέωσης, μετά τη βασική και ειδική εκπαίδευση, στη Νήσο “Κ”.
αδ) Δώδεκα (12) μηνών, εφόσον εκπληρώσουν τη στρατεύσιμη στρατιωτική τους υποχρέωση σε οποιαδήποτε Μονάδα ή Υπηρεσία των Ενόπλων Δυνάμεων, εκτός των αναφερομένων στις προηγούμενες υποπεριπτώσεις.
β) Οι υπόχρεοι μειωμένης στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης εννεάμηνης διάρκειας, απολύονται οριστικά από τις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων μετά τη συμπλήρωση χρόνου πραγματικής στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης οκτώ (8) μηνών,εφόσον:
βα) Εκπληρώσουν μετά το πέρας της εκπαίδευσής τους, την υπόλοιπη στρατεύσιμη στρατιωτική τους υποχρέωση, εξ ολοκλήρου (αποκλειομένων των αποσπάσεων) σε Μονάδες του Στρατού Ξηράς, του Πολεμικού Ναυτικού και της Πολεμικής Αεροπορίας, που εδρεύουν ή αναπτύσσονται για επιχειρησιακούς λόγους στις περιοχές μόνο της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και των Περιφερειακών Ενοτήτων Έβρου, Καλύμνου, Καρπάθου-Ηρωικής Νήσου Κάσου, Κω και Ρόδου και σε πολεμικά πλοία Συγκροτήματος Αρχηγείου Στόλου (ΑΣ), Συγκροτήματος Διοίκησης Διοικητικής Μέριμνας Ναυτικού (ΔΔΜΝ), Υπηρεσίας Φάρων (ΥΦ) και Υδρογραφικής Υπηρεσίας (ΥΥ), για το Πολεμικό Ναυτικό.
ββ) Εκπληρώσουν τη στρατεύσιμη στρατιωτική τους υποχρέωση εξ ολοκλήρου σε Μονάδες Ειδικών Δυνάμεων ή σε Μονάδες-Ανεξάρτητες Υπομονάδες που υπάγονται σε Σχηματισμούς των Ειδικών Δυνάμεων με την ειδικότητα του Καταδρομέα ή Πεζοναύτη.
βγ) Εκπληρώσουν, το υπόλοιπο της στρατεύσιμης στρατιωτικής τους υποχρέωσης, μετά τη βασική και ειδική εκπαίδευση, στη Νήσο “Κ”. Άρθρο 2 Καθορισμός του προς οριστική απόλυση χρόνου στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης των εφέδρων αξιωματικών
Οι Δόκιμοι Έφεδροι Αξιωματικοί – Έφεδροι Ανθυπολοχαγοί του Στρατού Ξηράς, οι Επίκουροι Σημαιοφόροι του Πολεμικού Ναυτικού και οι Δόκιμοι Έφεδροι Αξιωματικοί – Έφεδροι Ανθυποσμηναγοί της Πολεμικής Αεροπορίας απολύονται οριστικά από τις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων, μετά τη συμπλήρωση του παρακάτω χρόνου πραγματικής στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης:
α) Δεκατεσσάρων (14) μηνών, εφόσον εκπληρώσουν μετά το πέρας της εκπαίδευσής τους, την υπόλοιπη στρατεύσιμη στρατιωτική τους υποχρέωση, εξ ολοκλήρου (αποκλειομένων των αποσπάσεων) σε Μονάδες του Στρατού Ξηράς, του Πολεμικού Ναυτικού και της Πολεμικής Αεροπορίας, που εδρεύουν ή αναπτύσσονται για επιχειρησιακούς λόγους στις περιοχές μόνο της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και των Περιφερειακών Ενοτήτων Έβρου, Καλύμνου, Καρπάθου- Ηρωικής Νήσου Κάσου, Κω και Ρόδου και σε πολεμικά πλοία Συγκροτήματος Αρχηγείου Στόλου (ΑΣ), Συγκροτήματος Διοίκησης Διοικητικής Μέριμνας Ναυτικού (ΔΔΜΝ), Υπηρεσίας Φάρων (ΥΦ) και Υδρογραφικής Υπηρεσίας (ΥΥ), για το Πολεμικό Ναυτικό.
β) Δεκατεσσάρων (14) μηνών, εφόσον εκπληρώσουν τη στρατεύσιμη στρατιωτική τους υποχρέωση εξ ολοκλήρου σε Μονάδες Ειδικών Δυνάμεων ή σε ΜονάδεςΑνεξάρτητες Υπομονάδες που υπάγονται σε Σχηματισμούς των Ειδικών Δυνάμεων με την ειδικότητα του Καταδρομέα ή Πεζοναύτη.
γ) Δεκατεσσάρων (14) μηνών, εφόσον εκπληρώσουν, το υπόλοιπο της στρατεύσιμης στρατιωτικής τους υποχρέωσης, μετά τη βασική και ειδική εκπαίδευση, στη Νήσο “Κ”.
δ) Δεκαεπτά (17) μηνών, εφόσον εκπληρώσουν τη στρατεύσιμη στρατιωτική τους υποχρέωση σε οποιαδήποτε Μονάδα ή Υπηρεσία των Ενόπλων Δυνάμεων, εκτός των προαναφερομένων στο παρόν άρθρο.
Άρθρο 3 Καθορισμός πολεμικών πλοίων
Για την υπαγωγή στις διατάξεις των άρθρων 1 και 2, ως πολεμικά πλοία λογίζονται τα εξής:
α) Πλοία Συγκροτήματος ΑΣ: Φρεγάτες (Φ/Γ), Ταχέα Περιπολικά Κατευθυνόμενων Βλημάτων (ΤΠΚ), Κανονιοφόροι (Κ/Φ), Περιπολικά Πλοία (ΠΠ), Πλοία Γενικής Υποστηρίξεως (ΠΓΥ), Υποβρύχια (Υ/Β), Αρματαγωγά (Α/Γ), Πλοία Ταχείας Μεταφοράς (ΠΤΜ), Ναρκοθηρευτικά (Ν/ ΘΗ), Πλοία Αλιείας Τορπιλών (ΠΑΤ), Αποβατικά (Α/Β).
β) Πλοία Συγκροτήματος ΔΔΜΝ: Πετρελαιοφόρα (ΠΦ), Υδροφόρες (Υ/Φ), Φραγμοθέτιδα (Φ/Θ), Πλοία Μεταφοράς Προσωπικού (ΠΜΠ), Αποβατικά (Α/Β), Ρυμουλκά (Ρ/Κ).
γ) Πλοία Υπηρεσίας Φάρων: Πλοία Φάρων (ΠΦΑ).
δ) Πλοία Υδρογραφικής Υπηρεσίας: Υδρογραφικά (Υ/Γ), Υδρογραφικά – Ωκεανογραφικά (Υ/Γ-Ω/Κ). Άρθρο 4 Μεταβατικές διατάξεις Όσοι οπλίτες και πρότακτοι οπλίτες υπόχρεοι πλήρους ή μειωμένης στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης εννεάμηνης διάρκειας και Έφεδροι Αξιωματικοί (Δόκιμοι Έφεδροι Αξιωματικοί-Έφεδροι Ανθυπολοχαγοί του Στρατού Ξηράς), υπηρετούν στις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος της παρούσας απόφασης, απολύονται οριστικά από αυτές μετά τη συμπλήρωση του χρόνου πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας, όπως καθορίστηκε με τις προϊσχύσασες διατάξεις.
Άρθρο 5 Καταργούμενες διατάξεις
Από την έναρξη ισχύος της απόφασης αυτής και με την επιφύλαξη του άρθρου 4, καταργούνται:
α) Η υπό στοιχεία Φ.420/143/62321/Σ.460/17 Οκτ 2001 (Β΄1407) απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας.
β) Η υπό στοιχεία Φ.420/107/5661/Σ.434/15 Δεκ 2003 (Β΄1872) απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας.
γ) Η υπό στοιχεία Φ.421.4/2/204367/Σ.969/19 Ιουν 2009 (Β΄1224) απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας.
δ) Η υπό στοιχεία Φ.421.4/13/209290/Σ.2104/15 Δεκ 2009 (Β΄2465) απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας.
ε) Η υπό στοιχεία Φ.421.4/1/503691/Σ.4000/23 Ιουν 2017 (Β΄2720) απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Άμυνας, καθώς και κάθε άλλη γενική και ειδική διάταξη, που ρυθμίζει τα ίδια θέματα με διαφορετικό τρόπο.
Άρθρο 6 Τελικές διατάξεις 1. Ερμηνευτικές οδηγίες για την εφαρμογή της απόφασης αυτής εκδίδονται, εφόσον απαιτηθεί, από τη Διεύθυνση Νομικού Σώματος του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας. Τεύχος B’ 853/04.03.2021
- Διοικητικές οδηγίες για την εφαρμογή της απόφασης αυτής εκδίδονται, εφόσον απαιτηθεί, από τους οικείους Κλάδους.
Άρθρο 7 Έναρξη ισχύος
Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από την 2021 Γ΄ Εκπαιδευτική Σειρά Στρατευσίμων Οπλιτών (ΕΣΣΟ) του Στρατού Ξηράς και της Πολεμικής Αεροπορίας και την 2021 Β΄ ΕΣΣΟ του Πολεμικού Ναυτικού.
Τέλος οι εξετάσεις για τον κάτοχο διπλώματος ΙΧ που θέλει να οδηγήσει δίκυκλο έως 125 κυβικά
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με νομοσχέδιο για τα ΣΒΑΚ και τη μικροκινητικότητα, που ήδη συζητείται στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, φέρνει τη συγκεκριμένη διάταξη με την οποία δίνεται πλέον η δυνατότητα σε έναν κάτοχο άδειας οδήγησης ΙΧ να αποκτήσει δίπλωμα οδήγησης για δίκυκλο έως 125 κ.εκ. υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις:
• Θα έχουν δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου τουλάχιστον έξι χρόνια
Θα έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 27 ετών
• Θα έχουν περάσει από υποχρεωτική πρακτική εκπαίδευση τριών μαθημάτων, χωρίς ωστόσο να απαιτείται να περάσουν από εξετάσεις για δίπλωμα μηχανής
Πάντως η ισχύς του διπλώματος αυτοκινήτου για την οδήγηση δικύκλου αφορά μόνο την οδήγηση εντός της ελληνικής επικράτειας.
Η παραπάνω ρύθμιση, η οποία και είναι αποδεκτή στο χώρο της μοτοσικλέτας, όχι όμως και στο χώρο των εκπαιδευτών οδήγησης, στην ουσία είναι "συμμόρφωση" της χώρας μας σε ευρωπαϊκή οδηγία, μιας και ήδη αρκετές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιτρέπουν στους οδηγούς αυτοκινήτου να οδηγούν δίκυκλο 125 κ.εκ. χωρίς επιπλέον εκπαίδευση ή εξετάσεις.
Με το εν λόγω νομοσχέδιο, ορίζεται ότι οι οδηγοί αυτοκινήτων θα μπορούν να οδηγούν με το ίδιο δίπλωμα και μοτοποδήλατο (κατηγορία ΑΜ) εφόσον είναι άνω των 27 ετών και κάτοχοι άδειας οδήγησης κατηγορίας Β για διάστημα άνω των έξι ετών. Επιπλέον ορίζεται ότι δεν απαιτείται η κατοχή άδειας οδήγησης για την οδήγηση μοτοποδηλάτων με μέγιστη εκ κατασκευής ανώτατη ταχύτητα έως 25 km/h, ενώ εάν ο ενδιαφερόμενος είναι κάτω των 18 ετών (επιτρέπεται από τα 16) θα πρέπει να υπάρχει η έγγραφη συναίνεση του προσώπου που ασκεί την επιμέλειά του.
Τι ισχύει σε χώρες της ΕΕ
Η ισοδυναμία διπλώματος αυτοκινήτου με μοτοποδηλάτου 50cc (Β/ΑΜ) έχει εφαρμοστεί σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, εκτός της Ελλάδας, χωρίς καμία προϋπόθεση, χωρίς επιπλέον εξετάσεις σε κρατικό φορέα και μαθήματα σε σχολές.
Σε ό,τι αφορά την ισοδυναμία διπλώματος αυτοκινήτου με ελαφρύ δίκυκλο 125 κ.εκ. ένας σημαντικός αριθμός κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν εφαρμόσει την συγκεκριμένη οδηγία μεταξύ των οποίων Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Βέλγιο, κλπ. Από αυτές, καμία χώρα δεν προβλέπει πρακτικές ή θεωρητικές εξετάσεις, τέσσερις χώρες θέτουν ως προϋπόθεση την πρακτική εκπαίδευση, τέσσερις χώρες θέτουν ηλικιακά όρια, με το υψηλότερο στα 25 έτη και πέντε χώρες θέτουν όρια κατοχής της άδειας οδήγησης, με το υψηλότερο στα πέντε έτη.
Ο Άρης Γκοργκόλης εκπροσωπώντας τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Εμπόρων Εισαγωγέων Επισκευαστών Δικύκλων ΠΑΣΕΕΕΔ μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ δηλώνει "είναι η ώρα να διευκολυνθεί η πρόσβαση στο δίκυκλο και στην Ελλάδα. Είναι αίτημα διαχρονικό και πρέπει και η χώρα μας να προχωρήσει σε μια αντίστοιχη ρύθμιση ισοδυναμίας και για τους Έλληνες πολίτες".
Σε ερώτηση ποια είναι τα θετικά της ισοδυναμίας Β/ΑΜ & Α1 απαντά "εκτός από την απαλλαγή των πολιτών από «χαράτσι» σε χρόνο και κόστος για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης μοτό, το κόστος κυμαίνεται στα 400-500 ευρώ, θα υπάρχει μείωση των ρύπων και της συμφόρησης των αστικών κέντρων, καθώς τα μικρά δίκυκλα χρησιμοποιούνται εναλλακτικά και συμπληρωματικά στον αστικό ιστό".
Μάλιστα, όπως επισημαίνει, στο εγγύς μέλλον στην πλειονότητά τους τα δίκυκλα θα είναι ηλεκτροκίνητα, επομένως και η συμβολή της ισοδυναμίας στην μείωση των ρύπων καθίσταται σημαντική. Στα θετικά είναι επίσης και η αποσυμφόρηση των νησιών από αυτοκίνητα, καθώς με την χορήγηση της ισοδυναμίας και στην χώρα μας, οι τουρίστες θα μπορούν να επιλέγουν για τις μετακινήσεις τους στα μικρά νησιά που ασφυκτιούν από την κίνηση των τετράτροχων, ευέλικτα σκουτεράκια. Και τέλος, και πολύ σημαντικό είναι η μείωση τροχαίων με δίκυκλα που προκαλούνται από οδηγούς αυτοκινήτου που οδηγούν μόνο αυτοκίνητο. Η έρευνα (MAIDS) έδειξε ότι η πλειονότητα των ατυχημάτων που προκαλούνται από οδηγούς αυτοκινήτων σε δίκυκλα είναι από οδηγούς που δεν οδηγούν και δίκυκλο. Η εξοικείωση με τον τρόπο κίνησης των δικύκλων που αποκτούν οι οδηγοί αυτοκινήτων που μετακινούνται και με μοτοσικλέτα είναι πολύτιμη.
Τέλος, ο κ. Γκοργκόλης τονίζει πως πρόκειται για μια θετική πρωτοβουλία του υπουργείου Μεταφορών αν και διατυπώνει ορισμένες ενστάσεις σε ό,τι αφορά τις προϋποθέσεις κατοχής διπλώματος δικύκλου. Η Ισοδυναμία Β (αυτοκίνητο) -ΑΜ (μοτοποδήλατο 50cc) να ισχύει χωρίς ηλικιακές προϋποθέσεις, όπως ισχύει σε όλη την Ευρώπη για δεκαετίες και η Ισοδυναμία Β (αυτοκίνητο) - Α1 (ελαφρύ δίκυκλο 125cc) με ταχύτητες οι χρονικές προϋποθέσεις να μειωθούν σε: κατοχή της κατηγορίας Β πάνω από 3 έτη (από 6 έτη) και συμπλήρωση της ηλικίας των 24 ετών (από 27 έτη).
Επίσης, για θετική εξέλιξη κάνει λόγο και ο Σωτήρης Χατζήκος πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου Συνδέσμου Εισαγωγέων Μοτοσυκλετών (ΣΕΜΕ), επισημαίνοντας πως η εφαρμογή της ισοδυναμίας κρίνεται "απολύτως επιτυχημένη" συμπληρώνοντας πως καμία από τις χώρες που την εφάρμοσαν δεν έχει αναιρέσει το μέτρο ή το έχει τροποποιήσει προς το αυστηρότερο. Σε ό,τι αφορά τις αντιδράσεις, "επικαλούνται την ελληνική ιδιαιτερότητα", ο κ. Χατζήκος αναφέρει "διερωτώμαι τι διαφορετικό έχει η Αθήνα από τη Μαδρίτη, τη Βαρκελώνη, τη Ρώμη, όπου με αντίστοιχες κλιματολογικές συνθήκες, πυκνότητα αστικού ιστού και πλήθος ελαφρών δικύκλων για λόγους αστικής μετακίνησης δεν απαιτούν καμία προϋπόθεση για την εφαρμογή της ισοδυναμίας Β/Α1 σε όρια ηλικίας, εκπαίδευσης ή εξετάσεις".
Σε διαφορετική διάσταση είναι οι απόψεις του προέδρου Εκπαιδευτών οδήγησης Δυτικής Αττικής και αντιπροέδρου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Νίκου Γρέντζελου, κάνοντας λόγο για "προβληματική ρύθμιση" αφού είναι εντελώς διαφορετικό το να οδηγείς αυτοκίνητο από το να οδηγείς μοτοσικλέτα. Και προσθέτει: "Αν η σχετική ρύθμιση είναι υποχρεωτική με βάση την οδηγία, θα πρέπει να προβλέπεται μια υποτυπώδη εξέταση και αύξηση του αριθμού των υποχρεωτικών μαθημάτων".
Πηγή: ΑΠΕ
Σάββατο 6 Μαρτίου 2021
Ἀπαγορεύονται τὰ μνημόσυνα!
Ἀπαγορεύεται ἡ μάνα νὰ προσευχηθεῖ γιὰ τὸ παιδί της καὶ νὰ μετάσχει στὴ Θ. Λειτουργία, ἀπαγορεύεται τὰ παιδιὰ νὰ ἀνάψουν τὸ καντήλι στὸ μνῆμα γιὰ τοὺς γονεῖς τους, ἀπαγορεύεται τὰ ἀδέλφια νὰ κάνουν τρισάγιο στὸν ἀδελφό τους, ἀπαγορεύεται ἡ ἐκκλησία (κλήρος + λαος) νὰ προσφέρει κόλλυβα ὡς μαρτυρία θανάτου καὶ ἀναστάσεως τῶν κεκοιμημένων.
Μποροῦμε νὰ κάνουμε σωματικὴ ἄσκηση, μποροῦμε νὰ βγάλουμε τὰ κατοικίδιά μας βόλτα, μποροῦμε νὰ συνωστιζόμαστε στὰ ΜΜΜ, μποροῦμε νὰ περιμένουμε…
σὲ ἀτελείωτες οὐρὲς γιὰ τὶς προσφορὲς στὰ σοῦπερ μάρκετ, μποροῦμε νὰ παρακολουθοῦμε τὰ Σαββατόβραδα στὶς “πολιτιστικὲς” ἐκπομπὲς στὴν τηλεόραση τοὺς ἀστέρες νὰ τρῶνε νὰ πίνουν, νὰ χορεύουν, νὰ φιλιοῦνται, ἀφοῦ οἱ ὑπεύθυνοι μᾶς διαβεβαιώνουν πὼς γιὰ ἐκείνους ἰσχύουν ἄλλα μέτρα καὶ σταθμὰ ἀπὸ τοὺς πολίτες δεύτερης κατηγορίας, πὼς ἐκεῖνοι εἶναι ΚΑΘΑΡΟΙ, μποροῦμε νὰ παρατηροῦμε σὲ καθημερινὴ βάση 2, 3 πορεῖες καὶ συγκεντρώσεις μὲ τὴν “ἀνοχὴ” τῶν ὑπευθύνων, ΑΛΛΑ γιὰ τοὺς νεκρούς μας δὲν ἐπιτρέπεται νὰ κάνουμε τίποτα.
Ὁ θάνατος σ’ αὐτὴ τὴ χώρα εἶναι ἱερός. Ἡ τιμὴ πρὸς τοὺς νεκροὺς ἀποτελεῖ ἀναπόσπαστο στοιχεῖο πίστεως ἀλλὰ καὶ ἀνθρωπιᾶς καὶ πολιτισμοῦ. Οἱ νεκροί μας δὲν εἶναι ἕνα “τίποτα”, εἶναι ὁ σπόρος τῆς Ἀναστάσεως, ἡ Ἐκκλησία τῶν Ἁγίων. Γι’ αὐτὸ ἡ μνήμη καὶ τὰ μνημόσυνα ποὺ ἀπορρέουν ἀπὸ τὴν πίστη μας ΔΕΝ καταργοῦνται μὲ μία ΚΥΑ ἐν μία νυκτί.
Ἡ ἀπόφαση τῶν “εἰδικῶν” καὶ τῆς πολιτείας φανέρωσε περίτρανα τὴν πνευματικὴ φτώχεια τοῦ κόσμου ποὺ μᾶς περιβάλει. Τῶν νεκρῶν ποὺ δὲν εἶναι θαμμένοι στὰ μνήματα ἀλλὰ ὑπάρχουν γύρω μας καὶ μάλιστα καθορίζουν τὶς ἀνάγκες καὶ τὶς προτεραιότητες τῶν ἀνθρώπων καὶ τῶν λαῶν.
Εἶναι αὐτοὶ ποὺ ὁπωσδήποτε θὰ διαπόμπευαν καὶ θὰ τιμωροῦσαν μὲ τὸ πρόστιμο τῶν 300 εὐρὼ τὴν Ἀντιγόνη ἂν ζοῦσε στὶς μέρες μας.
ΚΑΛΟ ΨΥΧΟΣΑΒΒΑΤΟ!
π. Γ.Θ.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΔΑΒΑΡΗΣ ΓΙΑ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΤΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΖΑΡΙ ΤΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ
Καλησπέρα,θα ήθελα να σχολιάσω απο εδώ κάποια πράγματα,γράφτηκε στο φεις μπουκ οτι δεν υπάρχουν τυριά ντόπια ,δεν υπάρχουν κτηνοτρόφοι,ΟΛΑ αυτά είναι ψέματα ,στο νησί υπάρχουν 18 επίσημοι Κτηνοτρόφοι που οι περισσότεροι βγάζουν ΝΤΟΠΙΑ τυριά ,βουτυροτσίκουδα,γιαούρτια κλπ .
Έρευνα: Η χρήση κάνναβης στους νέους επηρεάζει τον δείκτη νοημοσύνης τους
Οι έφηβοι που κάνουν συχνή χρήσης κάνναβης μπορεί να εμφανίσουν πτώση του δείκτη νοημοσύνης τους (IQ), σύμφωνα με μία νέα ιρλανδική επιστημονική έρευνα. Η μελέτη επιβεβαιώνει τις επιβλαβείς νευρολογικές και γνωστικές συνέπειες που μπορεί να έχει σε έναν νέο η συχνή χρήση κάνναβης.
Οι συμμετέχοντες, οι οποίοι παρακολουθήθηκαν έως τα 18 τους, είχαν κάνει τεστ IQ πριν τη χρήση κάνναβης και μετά. Εκτιμήθηκε ότι, με το πέρασμα του χρόνου, στους συχνούς χρήστες υπήρχε μία μείωση του δείκτη IQ κατά περίπου δύο μονάδες σε σχέση με τους μη χρήστες.
"Προηγούμενες έρευνες δείχνουν ότι οι νέοι που κάνουν συχνή χρήση κάνναβης έχουν χειρότερη πορεία στη ζωή τους σε σχέση με τους συνομηλίκους τους και κινδυνεύουν περισσότερο από σοβαρές ψυχικές παθήσεις, όπως η σχιζοφρένεια. Η μείωση του IQ νωρίς στη ζωή τους μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην απόδοσή τους στο σχολείο και στο πανεπιστήμιο και αργότερα στις επαγγελματικές προοπτικές τους", δήλωσε η καθηγήτρια Ψυχιατρικής Επιδημιολογίας Μέρι Κάνον του RCSI.
"Η χρήση κάνναβης σε νεαρή ηλικία συνιστά πηγή μεγάλης ανησυχίας, καθώς ο αναπτυσσόμενος εγκέφαλος μπορεί να είναι ιδιαίτερα ευάλωτος σε βλάβες αυτήν την περίοδο. Τα ευρήματα της νέας μελέτης μάς βοηθούν να κατανοήσουμε αυτό το σημαντικό ζήτημα δημόσιας υγείας", πρόσθεσε ο Πάουερ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ:Από τη τσιμεντόστρωση του δρόμου πάνω – κάτω Λειβάδι τη δεκαετία του ‘60.
Από τη τσιμεντόστρωση του δρόμου πάνω – κάτω Λειβάδι τη δεκαετία του ‘60. Διακρίνεται, μεταξύ των Λειβαδιτών, ο δάσκαλος Γιάννης Μασσέλος.
ΠΗΓΗ
Κάθε χρόνο τέτοια ημέρα τιμάμε τη μνήμη των πεσόντων Αστυνομικών Αθάνατοι!
Θεωρούμε την ασφάλειά μας δεδομένη, αλλά κάποιοι θυσιάζονται γι' αυτήν!
Κάθε χρόνο τέτοια ημέρα τιμάμε τη μνήμη των πεσόντων Αστυνομικών.Δεν τους ξεχνάμε!
Αθάνατοι!
ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΤΤV ΚΥΘΗΡΑ:Παραδοσιακό Ζευγάρι στα Φράτσια Κυθήρων 16.02.1999
«Κύθηρα, οι άνθρωποι και το ιδεατό νησί» Γ' Μέρος:Σήμερα Σάββατο 06/03, 17:00 | ΕΡΤ1(τρειλερ)
«Κύθηρα, οι άνθρωποι και το ιδεατό νησί» Γ' Μέρος
Η ενέργεια που εκπέμπει όπου και να βρεθείς, είναι ακριβώς αυτό που κάνει τα Κύθηρα το Ιδεατό Νησί.ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΕΡΒΟΣ:Ήδη η προεργασία έγινε και τις επόμενες ημέρες η πινακίδα θα αποκατασταθεί.
Σήμερα το πρωί, παρέα με το Βασίλη (Τρομάρα) πήγαμε στον Κοντιλα να στήσουμε την πεσμένη πινακιδα "ΦΑΝΑΚΟΠΟΙΑ" για την οποία ο αγαπητός Παναγιώτης Πρόβαταρης τουλάχιστον δύο φορες, μέσω του διαδικτύου ζητούσε από το Δήμο να την αποκαταστήσει.
ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ ΓΙΑ ΠΑΖΑΡΙ ΠΟΤΑΜΟΥ:Η ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΔΕΝ ΠΙΑΝΕΙ ΤΟΠΟ
Η ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΔΕΝ ΠΙΑΝΕΙ ΤΟΠΟ