Μετά τον περσινό απολογισμό της τουριστικής μας σεζόν, η οποία είχε πολλές διακυμάνσεις , (αλλά στο τέλος κατά γενική ομολογία όλα πήγαν σχετικώς.. καλά),θα πρέπει να αναλογιστούμε ο κάθε ένας μόνος του, αλλά και όλοι μαζί, σε συλλογικό, η ομαδικό επίπεδο, το μέλλον μας, και το μέλλον του τουρισμού, στα Κύθηρα.
Εκτός των ήδη υπαρχόντων προβλημάτων, (ακριβά ναύλα-δυσπρόσιτος προορισμός λόγο χιλιομετρικής αποστάσεως, -ακριβά καύσιμα,-κλπ κλπ), υπάρχει και ένα πρόβλημα στα του οίκου μας, που κατά την άποψη μου, αλλά και πολλών άλλων, θα μπορούσε η επίλυση του, να δώσει εκείνη την άμεση, τουριστική ώθηση που μας χρειάζεται, εφόσον η όλη σκέψη βρει ανταπόκριση, και άμεση εφαρμογή.
(Ομως μετά την "σύγκρουση" Εκκλησίας ,Δήμου, και Εγχωρίου αυτό το θέμα μοιάζει σαν ....γόρδιος δεσμός).
Στο εγχείρημα αυτό, χρειάζεται η συμπαράσταση , από την Δημοτική αρχή, την Εγχώριο Περιουσία, και από όλους τους φορείς που ασχολούνται με τον τουρισμό, σε οποιαδήποτε μορφή του, ακόμα, από το λαό των Κυθήρων.
Αλλά το πιο βασικό και το πιο σπουδαίο, είναι να το υιοθετήσει ως σκέψη, και να το υλοποιήσει ως πράξη, ο πραγματικός άρχων του νησιού μας.
Και οπως όλοι καταλάβατε, είναι ο Μητροπολίτης μας, ο κ.κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ.
Το θέμα λοιπών είναι ένα και βασικό, καθ'ότι είναι ο μόνος που μπορεί ΝΑ ΑΠΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΟ ΑΡΜΑ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, Και να απελευθέρωση Τα προσκυνήματα, τα εξωκλήσια , αλλά και τα παρεκκλήσια, ¨μετόχια¨ της κάθε «Μονής»,απ' την "απαγόρευση των γάμων σε αυτά .
Εξάλλου, Μη επιτρέποντας ο σεβαστός μας Μητροπολίτης, την τέλεση των αχράντων μυστηρίων στα προσκυνήματα του νησιού, αλλά και στα 'ξωκλήσια' βάζει ταφόπλακα σε κάθε επιθυμία, και σε κάθε τάμα για γάμο, σε ναό της επιθυμίας των πιστών, μικρό, η μεγάλο, σε κεντρικό, η απόμακρο σημείο, του νησιού, «στέλνοντας πελατεία» στον ...εκάστοτε Αντιδήμαρχο.
Και όχι μόνον αυτό.
Βάζει άθελα του την πίστη μας σε δοκιμασία, εφ'οσον η αρχή για αψιμαχίες ανάμεσα σε πιστούς και εκκλησιαστικούς λειτουργούς, έχει απλώσει και συνομολογείτε από σχεδόν όλους τους εμπλεκομένους.
Από πότε το ιερό προσκύνημα των Μυρτιδίων είναι Μοναστήρι χωρίς μοναχούς ;
Πόσους, και ποιους εχει , η αγία Μόνη; (Μόνη και όχι Μονή απ' το, Η ΜΟΝΗ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΕΛΠΙΣ)
Πόσους, πότε, και ποιους εχει, η Αγ.Ελέσα; (ως.ενοριακός ναός)
Από πότε ο κρασάς ,ο αγ, Νικόλας, ο αγ, Ιωάννης εν' κρεμνώ, και τα άλλα εξωκλήσια, είναι μετόχια των.¨Μοναστηριών¨ ;; χωρίς ασκητές ;;;
(Εξωκλήσια του προσκυνήματος είναι, και όχι ασκητικά μετόχια.)
Επιτέλους εάν θέλει ο κλήρος να είναι πραγματικός μεσολαβητής εν ΧΡΙΣΤΩ, των θρησκευτικών μας πεποιθήσεων, ας έλθει λίγο πιο κοντά στο λαό.
Ας ακούσει τα θέλω, και της νέας γενιάς, ας γίνει ο πραγματικός μεσσίας, που έχει ορίσει το θέλημα του Κυρίου, ανάμεσα στο λαό και στο θεό μας.
Ακόμα και αυτά που ο γράφων επισημαίνει, εάν δεν είναι αρεστά ,ακόμα και τότε την θέση πρέπει να παίρνει η λογική ,ο διάλογος, και η αγάπη.
Ακούστε, και κοιτάξτε,( με ανοιχτά τα αυτιά ,και τα μάτια σας ), τα αιτήματα μας ,και απαντήστε μας σε τι θα κάνει κακό, (στην πίστη μας ίσως; ), εάν αρθούν η απαγορεύσεις του σεβαστού μας Μητροπολίτη ;;;;
Μήπως ενοχληθούν οι .καλόγεροι;
Μήπως αλλάξει η θέση στην καρδιά μας ,που κατέχει η πίστη μας, και η αγάπη μας προς τους Ιερείς μας;
Μήπως τα..Εσοδά τους;;
Μήπως οι ενοριακοί ναοί ¨χάσουν το ποίμνιο τους¨;
Όχι τίποτε απ'όλα αυτά .
Αντίθετα το νησί θα αποκτήσει brand name, και εκτός των πιστών που θα έρχονται για θρησκευτικό τουρισμό, θα έχωμε και επισκέπτες για εσωτερικό τουρισμό.
Και με οδηγό τον ποιμενάρχη μας ,τον Μητροπολίτη μας, την αγάπη των πιστών , την ανάγκη τους να έλθουν σε επαφή όποιας μορφής, τάματος, προσκυνήματος, η τελέσεως μυστηρίου, οι πόρτες των εκκλησιών μας θα είναι πάντα ορθάνοικτες , και οι ελεύσεις των πιστών , αθρόες και συνεχείς.
Εξ'άλλου ο Χριστός μας δίδαξε, με τόσα και τόσα παραδείγματα, και παραβολές, ότι την εκκλησία ο καθένας μας την έχει μέσα του.
Και ούτε η εμφάνιση του, ούτε η κοινωνική του θέση, ούτε η οικονομική του κατάσταση, είναι αυτή που μετρά κατά την ώρα της κρίσεως.
Ακόμα και ο εκλιπών αρχιεπίσκοπος κκ. Χριστόδουλος, στο κάλεσμα που είχε κάνει στο λαό ,είχε πει.
ΕΛΑΤΕ ΟΠΩΣ ΕΙΣΤΕ.!!! ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ ΘΕΛΩ.!!
Απευθυνόμενος προς την νεολαία, που του είπαν χαριτολογώντας ότι <ΣΕ ΠΑΜΕ>!!!, κατά την διάλεκτο (της νεολαίας) ,στην ίδια 'γλώσσα, απάντησε και είπε.
ΚΑΙ ΕΓΩ ΣΑΣ ΠΑΩ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ. ΚΑΙ ΕΓΩ ΣΑΣ ΠΑΩ .
Σε εσάς λοιπόν σεβαστέ μας Μητροπολίτη μας, εναποθέτουμε τις ελπίδες μας και την λαχτάρα να αναφωνήσουμε.
ΣΕ ΠΑΜΕ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΜΑΣ .«ΣΕ ΠΑΜΕ!!!»
--------------------------------------------------
Ανδρέας Παπαδόπουλος
--------------------------------------------------
Εκτός των ήδη υπαρχόντων προβλημάτων, (ακριβά ναύλα-δυσπρόσιτος προορισμός λόγο χιλιομετρικής αποστάσεως, -ακριβά καύσιμα,-κλπ κλπ), υπάρχει και ένα πρόβλημα στα του οίκου μας, που κατά την άποψη μου, αλλά και πολλών άλλων, θα μπορούσε η επίλυση του, να δώσει εκείνη την άμεση, τουριστική ώθηση που μας χρειάζεται, εφόσον η όλη σκέψη βρει ανταπόκριση, και άμεση εφαρμογή.
(Ομως μετά την "σύγκρουση" Εκκλησίας ,Δήμου, και Εγχωρίου αυτό το θέμα μοιάζει σαν ....γόρδιος δεσμός).
Στο εγχείρημα αυτό, χρειάζεται η συμπαράσταση , από την Δημοτική αρχή, την Εγχώριο Περιουσία, και από όλους τους φορείς που ασχολούνται με τον τουρισμό, σε οποιαδήποτε μορφή του, ακόμα, από το λαό των Κυθήρων.
Αλλά το πιο βασικό και το πιο σπουδαίο, είναι να το υιοθετήσει ως σκέψη, και να το υλοποιήσει ως πράξη, ο πραγματικός άρχων του νησιού μας.
Και οπως όλοι καταλάβατε, είναι ο Μητροπολίτης μας, ο κ.κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ.
Το θέμα λοιπών είναι ένα και βασικό, καθ'ότι είναι ο μόνος που μπορεί ΝΑ ΑΠΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΟ ΑΡΜΑ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, Και να απελευθέρωση Τα προσκυνήματα, τα εξωκλήσια , αλλά και τα παρεκκλήσια, ¨μετόχια¨ της κάθε «Μονής»,απ' την "απαγόρευση των γάμων σε αυτά .
Εξάλλου, Μη επιτρέποντας ο σεβαστός μας Μητροπολίτης, την τέλεση των αχράντων μυστηρίων στα προσκυνήματα του νησιού, αλλά και στα 'ξωκλήσια' βάζει ταφόπλακα σε κάθε επιθυμία, και σε κάθε τάμα για γάμο, σε ναό της επιθυμίας των πιστών, μικρό, η μεγάλο, σε κεντρικό, η απόμακρο σημείο, του νησιού, «στέλνοντας πελατεία» στον ...εκάστοτε Αντιδήμαρχο.
Και όχι μόνον αυτό.
Βάζει άθελα του την πίστη μας σε δοκιμασία, εφ'οσον η αρχή για αψιμαχίες ανάμεσα σε πιστούς και εκκλησιαστικούς λειτουργούς, έχει απλώσει και συνομολογείτε από σχεδόν όλους τους εμπλεκομένους.
Από πότε το ιερό προσκύνημα των Μυρτιδίων είναι Μοναστήρι χωρίς μοναχούς ;
Πόσους, και ποιους εχει , η αγία Μόνη; (Μόνη και όχι Μονή απ' το, Η ΜΟΝΗ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΕΛΠΙΣ)
Πόσους, πότε, και ποιους εχει, η Αγ.Ελέσα; (ως.ενοριακός ναός)
Από πότε ο κρασάς ,ο αγ, Νικόλας, ο αγ, Ιωάννης εν' κρεμνώ, και τα άλλα εξωκλήσια, είναι μετόχια των.¨Μοναστηριών¨ ;; χωρίς ασκητές ;;;
(Εξωκλήσια του προσκυνήματος είναι, και όχι ασκητικά μετόχια.)
Επιτέλους εάν θέλει ο κλήρος να είναι πραγματικός μεσολαβητής εν ΧΡΙΣΤΩ, των θρησκευτικών μας πεποιθήσεων, ας έλθει λίγο πιο κοντά στο λαό.
Ας ακούσει τα θέλω, και της νέας γενιάς, ας γίνει ο πραγματικός μεσσίας, που έχει ορίσει το θέλημα του Κυρίου, ανάμεσα στο λαό και στο θεό μας.
Ακόμα και αυτά που ο γράφων επισημαίνει, εάν δεν είναι αρεστά ,ακόμα και τότε την θέση πρέπει να παίρνει η λογική ,ο διάλογος, και η αγάπη.
Ακούστε, και κοιτάξτε,( με ανοιχτά τα αυτιά ,και τα μάτια σας ), τα αιτήματα μας ,και απαντήστε μας σε τι θα κάνει κακό, (στην πίστη μας ίσως; ), εάν αρθούν η απαγορεύσεις του σεβαστού μας Μητροπολίτη ;;;;
Μήπως ενοχληθούν οι .καλόγεροι;
Μήπως αλλάξει η θέση στην καρδιά μας ,που κατέχει η πίστη μας, και η αγάπη μας προς τους Ιερείς μας;
Μήπως τα..Εσοδά τους;;
Μήπως οι ενοριακοί ναοί ¨χάσουν το ποίμνιο τους¨;
Όχι τίποτε απ'όλα αυτά .
Αντίθετα το νησί θα αποκτήσει brand name, και εκτός των πιστών που θα έρχονται για θρησκευτικό τουρισμό, θα έχωμε και επισκέπτες για εσωτερικό τουρισμό.
Και με οδηγό τον ποιμενάρχη μας ,τον Μητροπολίτη μας, την αγάπη των πιστών , την ανάγκη τους να έλθουν σε επαφή όποιας μορφής, τάματος, προσκυνήματος, η τελέσεως μυστηρίου, οι πόρτες των εκκλησιών μας θα είναι πάντα ορθάνοικτες , και οι ελεύσεις των πιστών , αθρόες και συνεχείς.
Εξ'άλλου ο Χριστός μας δίδαξε, με τόσα και τόσα παραδείγματα, και παραβολές, ότι την εκκλησία ο καθένας μας την έχει μέσα του.
Και ούτε η εμφάνιση του, ούτε η κοινωνική του θέση, ούτε η οικονομική του κατάσταση, είναι αυτή που μετρά κατά την ώρα της κρίσεως.
Ακόμα και ο εκλιπών αρχιεπίσκοπος κκ. Χριστόδουλος, στο κάλεσμα που είχε κάνει στο λαό ,είχε πει.
ΕΛΑΤΕ ΟΠΩΣ ΕΙΣΤΕ.!!! ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ ΘΕΛΩ.!!
Απευθυνόμενος προς την νεολαία, που του είπαν χαριτολογώντας ότι <ΣΕ ΠΑΜΕ>!!!, κατά την διάλεκτο (της νεολαίας) ,στην ίδια 'γλώσσα, απάντησε και είπε.
ΚΑΙ ΕΓΩ ΣΑΣ ΠΑΩ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ. ΚΑΙ ΕΓΩ ΣΑΣ ΠΑΩ .
Σε εσάς λοιπόν σεβαστέ μας Μητροπολίτη μας, εναποθέτουμε τις ελπίδες μας και την λαχτάρα να αναφωνήσουμε.
ΣΕ ΠΑΜΕ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΜΑΣ .«ΣΕ ΠΑΜΕ!!!»
--------------------------------------------------
Ανδρέας Παπαδόπουλος
--------------------------------------------------