Τετάρτη 25 Δεκεμβρίου 2019

Μήνυμα Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη για την ημέρα των Χριστουγέννων


Η σημερινή εορτή των Χριστουγέννων αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για να σκεφτούμε όλοι μας ότι ο Θεός είναι μαζί μας και μας προστατεύει από τις δυνάμεις του μίσους και της αλλοτρίωσης.
Ο Υιός και Λόγος του Θεού πήραν την ανθρώπινη φύση για να μας δείξουν το φωτεινό δρόμο της αγάπης της ενότητας και της αλληλεγγύης.
Όλοι μαζί μπορούμε να εργαστούμε για να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες, αρκεί να είμαστε αγαπημένοι και  μονιασμένοι. Για τα παιδιά μας. Για την Αττικής μας. Για τη χώρα μας.
Οφείλουμε να εργαστούμε συγκροτημένα, με σχέδιο και σκληρή δουλειά προκειμένου να συμβάλλουμε, όλοι μαζί στην προσπάθεια για να πάει η χώρα μας μπροστά. Το οφείλουμε στη νέα γενιά.
Από την πρώτη ημέρα που αναλάβαμε τα καθήκοντα μας εργαζόμαστε συστηματικά προκειμένου να κάνουμε πράξη το όραμα μας για μια Νέα Αρχή για την Αττική. Προτεραιότητα μας είναι να δώσουμε λύσεις για να γίνει η Περιφέρεια Αττικής, Περιφέρεια της Ανάπτυξης, Περιφέρεια των έργων, Περιφέρεια της ανθρωπιάς και της αλληλεγγύης.
Ενωμένοι δίνουμε τη μάχη για να δημιουργήσουμε όλα όσα ονειρευόμαστε.
Εύχομαι χρόνια πολλά σε όλους και η γέννηση του θεανθρώπου να αποτελέσει την αχτίδα της ελπίδας για ένα καλύτερο μέλλον για όλη την ανθρωπότητα.
Χρόνια Πολλά με Υγεία και Προκοπή.

ΒΑΤΙΚΑ.ΟΜΑΔΑ ΕΘΕΛΕΝΤΩΝ ΔΗΜΟΥ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ «Ο ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ»


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Αγαπητοί Συνδημότες , ο Δήμος Ελαφονήσου προχωρεί στη συγκρότηση ομάδας εθελοντών, με την επωνυμία << ΟΜΑΔΑ ΕΘΕΛΕΝΤΩΝ ΔΗΜΟΥ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ “Ο ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ”>> λαμβάνοντας υπόψη την υπ’ αρ. 64/2019 απόφαση του Δ.Σ.
Στόχος της ομάδας αυτής είναι η επίτευξη δράσεων για την αναβάθμιση και ανάδειξη του τόπου μας. Σκοπός της ομάδας είναι η παροχή υπηρεσιών σε διάφορους τομείς όπως : κοινωνική πολιτική, κοινωνική αλληλεγγύη, παιδεία, πολιτισμός, περιβάλλον, καθαριότητα, πράσινο, ανακύκλωση, υγεία – πρόληψη, εκπαίδευση – επιμόρφωση, αθλητισμός, ενημέρωση – ευαισθητοποίηση πολιτών, Πολιτική Προστασία και αντιμετώπιση καταστροφών, φιλοζωία, τουρισμός.
Σας καλούμε λοιπόν, ή καλύτερα χρειαζόμαστε, ζητάμε και θέλουμε τη συμμετοχή σας για την σύσταση της εθελοντικής ομάδας δράσης. Μέλη της ομάδας μπορούν να είναι όσοι κάτοικοι και δημότες του Δήμου επιθυμούν να υποβάλλουν αίτηση συμμετοχής στη πρωτοβουλία αυτή. Για το λόγο αυτό θα δημιουργηθεί μητρώο εθελοντών, στο οποίο θα καταγράφονται τα στοιχεία των ενδιαφερόμενων.

ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ.


Ο Δήμαρχος, το Δημοτικό Συμβούλιο και οι εργαζόμενοι του Δήμου Μονεμβασίας εύχονται στους δημότες τους και σε όλο τον κόσμο «Καλά Χριστούγεννα, Χαρούμενο και Ευτυχισμένο το 2020».
Η γέννηση του Θεανθρώπου στέλνει το μήνυμα της αγάπης, της αλληλεγγύης, της ελπίδας και της πίστης στις καρδιές των ανθρώπων.
Αλληλεγγύη, ανθρωπιά, αλληλοϋποστήριξη είναι συναισθήματα που μας πλημμυρίζουν όλους και ιδιαίτερα για τους συνανθρώπους μας, που μας έχουν περισσότερη ανάγκη και για αυτές τις μέρες αλλά και καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Ας ευχηθούμε, οι άγιες μέρες των Χριστουγέννων και η καινούργια χρονιά που έρχεται να είναι για όλους η αφετηρία μιας νέας δημιουργικής περιόδου, γεμάτη αγάπη, υγεία και ευημερία.
Καλά Χριστούγεννα – Καλή Χρονιά!!!

ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΠΥΡΟ ΣΠΥΡΙΔΩΝ


*ΡΕΒΕΓΙΟΝ*ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ ΣΤΟ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ¨Ο ΒΟΙΑΣ¨ΣΤΑ ΒΙΓΚΛΑΦΙΑ

Παραμονή της Πρωτοχρονιάς Τρίτη 31 Δεκεμβρίου σας περιμένουμε από τις 21:00 στα Βιγκλάφια στο εστιατόριο *Ο ΒΟΙΑΣ*

**ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΟ ΡΕΒΕΓΙΟΝ**με πλούσιο εορταστικό μενού,και με ζωντανή μουσική για γλέντι μέχρι το πρωί !!!
****************************************************
Ελάτε να υποδεχτούμε μαζί το ΝΕΟ ΕΤΟΣ 2020 !!!
*****************************************************
 Τηλέφωνα κρατήσεων 27340 47022-6977 275412

ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ (183/2019)

Πρός
Τόν Ἱερόν Κλῆρον καί
τόν Χριστώνυμον Λαόν
τῆς καθ΄ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως
Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων
«Μυστήριον ξένον, ὁρῶ καί παράδοξον! οὐρανόν τό σπήλαιον·
θρόνον Χερουβικόν, τήν Παρθένον·
τήν φάτνην χωρίον· ἐν ᾧ ἀνεκλίθῃ ὁ ἀχώρητος, Χριστός ὁ Θεός·
ὅν ἀνυμνοῦντες μεγαλύνομεν»
                                                        (Εἱρμός θ’ ᾠδῆς Χριστουγέννων)
Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί καί Συλλειτουργοί,
Ἀδελφοί μου Χριστιανοί, Τέκνα μου ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά·
                                     ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΤΕΧΘΗ!
 


Κοσμοχαρμόσυνο καί κοσμοσωτήριο τό θεῖο μήνυμα τῆς μεγάλης Δεσποτικῆς ἑορτῆς τῶν Χριστουγέννων, τῆς «Μητροπόλεως πασῶν τῶν ἑορτῶν», κατά τόν χρυσορρήμονα ἅγιον Ἰωάννην τόν Χρυσόστομον.
Μυστήριον ξένον καί παράδοξον διά τά δεδομένα τοῦ παρόντος κόσμου καί διά τήν ἀνθρώπινη λογική. Τό ταπεινό σπήλαιο τῆς Βηθλεέμ ἀνεδείχθη οὐρανός, διότι ἐχώρησε «τόν ἀχώρητον παντί» Κύριον καί Θεόν μας, Αὐτόν, ὁ ὁποῖος ἔχει θρόνον τόν οὐρανόν καί ὑποπόδιον τήν γῆν. Ἡ σεμνή καί ταπεινή κόρη τῆς Ναζαρέτ, ἡ Παρθένος Μαριάμ, «ἡ ὑψηλοτέρα τῶν οὐρανῶν καί καθαρωτέρα λαμπηδόνων ἡλιακῶν» κατεστάθη χερουβικός θρόνος καί τιμιωτέρα τῶν Χερουβίμ. Ἡ ψυχρή καί πτωχική φάτνη τῶν ἀλόγων ζώων ὑπῆρξε ὁ τόπος, ἡ ἀπέριττη βρεφική κλίνη, ὅπου ἀνεκλίθη τό Θεῖον Βρέφος, Χριστός ὁ ἀληθινός Θεός ἡμῶν, «ὅν ἀνυμνοῦντες μεγαλύνομεν».
Ἡ Ὑμνολογία, «ἡ ἱερή ποίησις καί ἡ μουσική τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ἡ καλύτερη γλῶσσα τῆς Θεολογίας», γράφει ὁ ἀείμνηστος διαπρεπής Ἱεράρχης καί κήρυξ τοῦ Θείου Λόγου Μητροπολίτης Κοζάνης Διονύσιος. «Οἱ Ἐκκλησιαστικοί ὑμνογράφοι, συνεχίζει, ἀρχίζουν τό ἔργο τους ἀπό τό σημεῖο πού σταματᾶ ἡ Θεολογία νά ὁμιλῆ γιά τά γεγονότα τῆς πίστεως. Παίρνουν τόν λόγο τῆς Θεολογίας καί τόν κάνουν ὕμνο καί ἱερό τραγούδι. Τό ἀπόσταγμα τῆς Θεολογίας τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ἡ ὑμνογραφία τῶν ἱερῶν ποιητῶν. Ὅλη ἡ Πατερική Θεολογία ἔχει περάσει μέσα στήν ὀρθόδοξη ὑμνογραφία καί στό ὑμνολόγιο τῆς ἐκκλησιαστικῆς λατρείας. Σέ κάθε ὕμνο τῆς μεγάλης ἑορτῆς τῶν Χριστουγέννων ἀνακαλύπτομε καί ἀκοῦμε τήν φωνή τῶν μεγάλων Πατέρων καί Θεολόγων τῆς Ἐκκλησίας. Ἔτσι ἡ ὑμνολογία κάθε ἐκκλησιαστικῆς ἑορτῆς εἶναι καί θεολογία καί κήρυγμα καί λατρεία, κι εἶναι ἴσως ἀρκετό κάθε φορά νά μένωμε σ’ αὐτήν καί νά ἀφήνωμε τόν ἑαυτό μας νά ψάλλη μαζί μέ τήν Ἐκκλησία τά θεῖα γεγονότα καί τά πρόσωπα τῆς πίστεως.
» Ἡ ὑμνολογία καί ἡ ψαλμῳδία εἶναι ἡ ζωντανή καί ἐσώψυχη συμμετοχή μας μέ ὅλη τήν Ἐκκλησία στήν ἀγόμενη κάθε φορά ἑορτή, πού δέν εἶναι μία ἀναμνηστική ἐπέτειος, ἀλλά ἡ συνέχισις τοῦ ἑορταζομένου θείου γεγονότος καί ἡ ἀναστροφή μας μέ τά ἱερά πρόσωπα, πού πρωτοστατοῦν σ’ αὐτό. Ὅλα στήν Ἐκκλησία καί στή Θεία Λατρεία εἶναι ἕνα παρόν· τό παρελθόν καί τό μέλλον ἔρχονται καί συναντῶνται σ’ αὐτή τήν στιγμή, πού τώρα ὑμνοῦμε καί δοξάζουμε τόν Θεόν. Τά πρόσωπα καί τά γεγονότα εἶναι παρόντα, γιατί βέβαια ἡ Ἐκκλησία δέν ἑορτάζει ποτέ ἀφηρημένες ἔννοιες καί ἰδέες, ἀλλά πάντα πρόσωπα καί γεγονότα».
«Χριστός γεννᾶται, δοξάσατε· Χριστός ἐξ οὐρανῶν, ἀπαντήσατε· Χριστός ἐπί γῆς, ὑψώθητε· ᾄσατε τῷ Κυρίῳ πᾶσα ἡ γῆ…». Εἶναι τά ἴδια λόγια τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου, μέ τά ὁποῖα ἀρχίζει τόν λόγο του εἰς τά Γενέθλια τοῦ Σωτῆρος μας Χριστοῦ. «Τοῦτο ἑορτάζομεν σήμερον, ἐπιδημίαν Θεοῦ πρός ἀνθρώπους, ἵνα πρός Θεόν ἐνδημήσωμεν ἤ ἐπανέλθωμεν· οὕτω γάρ εἰπεῖν οἰκειότερον» ἐπισημαίνει ὁ ἱερός Γρηγόριος, ὁ ὑψιπέτης ἀετός τῆς Θεολογίας. Δηλαδή, τονίζει ὁ Θεολόγος αὐτός Πατήρ τῆς Ἐκκλησίας μας, αὐτό τό γεγονός ἑορτάζομε σήμερα, τόν ἐρχομό τοῦ Θεοῦ πρός τούς ἀνθρώπους, γιά νά πᾶμε ἐμεῖς πρός τόν Θεόν, ἤ, γιά νά τό ποῦμε καλύτερα, γιά νά ξαναγυρίσουμε ἐμεῖς στόν Θεό.
Ὁ Μέγας Ἀθανάσιος διά τήν ἐνανθρώπησιν τοῦ Θεοῦ Λόγου σημειώνει χαρακτηριστικά : «Αὐτός (ὁ Θεῖος Λυτρωτής μας) ἐνηνθρώπησεν, ἵνα ἡμεῖς θεοποιηθῶμεν· καί αὐτός ἐφανέρωσεν ἑαυτόν, ἵνα ἡμεῖς τοῦ ἀοράτου Πατρός ἔννοιαν λάβωμεν», δηλ. ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ ἔγινε ἄνθρωπος, γιά νά γίνωμε ἐμεῖς θεοί (κατά χάριν) καί ἐφανέρωσε τόν ἑαυτό του γιά νά σχηματίσωμε ἐμεῖς· ἔννοια γιά τόν ἀόρατο Πατέρα. Σχολιάζοντας δέ ὁ ἱερός Πατήρ τήν στάσιν τῶν ἀνθρώπων μπροστά στό ἱερό μυστήριο τῆς Θείας Ἐπιφανείας τοῦ Θεανθρώπου εἰς τόν κόσμον, λέγει : «ἥν Ἰουδαῖοι μέν διαβάλλουσιν, Ἕλληνες δέ χλευάζουσιν, ἡμεῖς δέ προσκυνοῦμεν».
Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί,
«Μυστήριον ξένον ὁρῶ καί παράδοξον!».Τό μέγα τοῦτο καί ἱερό Μυστήριο τῆς Θείας Ἐνανθρωπήσεως τοῦ Σωτῆρος μας Ἰησοῦ Χριστοῦ εἶναι ὁ θεῖος καί ἀπόρρητος τρόπος τῆς κοινωνίας καί καταλλαγῆς τοῦ Τρισαγίου Τριαδικοῦ Θεοῦ μας μέ τήν πεσοῦσα καί ἀποστατήσασα ἀπό τό Θεῖο θέλημα ἀνθρωπότητα. «Χριστός γεννᾶται, τήν πρίν πεσοῦσαν, ἀναστήσων εἰκόνα». «Ὁ ἐν σπηλαίῳ γεννηθείς καί ἐν φάτνῃ ἀνακλιθείς διά τήν ἡμῶν σωτηρίαν Χριστός ὁ ἀληθινός Θεός ἡμῶν».
Ὁ Κύριος μας Ἰησοῦς Χριστός ἔρχεται «ἐν δούλου μορφῇ» ὡς ταπεινός ἄνθρωπος, μέ τίς πιό ἁπλές καί ταπεινωτικές συνθῆκες, παρακινούμενος ἀπό τήν ἀπέραντη ἀγάπη καί τήν ἄμετρη φιλανθρωπία του πρός τό ἀνθρώπινο γένος, διά νά σώση τόν κόσμον καί νά λυτρώση τήν ἀνθρώπινη φύσι ἀπό τήν δουλεία καί ὑποδούλωσι εἰς τόν ἀρχέκακο διάβολο καί τά πονηρά πνεύματα,. «Ἐπεσκέψατο ἡμᾶς, ἐξ ὕψους ὁ Σωτήρ ἡμῶν, Ἀνατολή ἀνατολῶν, καί οἱ ἐν σκότει καί σκιᾷ, εὕρομεν τήν ἀλήθειαν· καί γάρ ἐκ τῆς Παρθένου ἐτέχθη ὁ Κύριος».
Ἡ θεοποίησίς μας, κατά τόν Μέγα Ἀθανάσιο, καί ἡ ἐνδημία καί ἐπάνοδός μας πρός τόν Θεόν, κατά τόν Ἅγιο Γρηγόριο τόν Θεολόγο, πού εἶναι ὁ σκοπός τῆς Θείας Ἐνανθρωπήσεως, ἐπιτυγχάνονται, ἀδελφοί μου, ἐν τῷ Χριστῷ καί μέσα εἰς τούς κόλπους τῆς Ἁγίας μας Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας, ἡ ὁποία εἶναι τό ἅγιον Σῶμα τοῦ σαρκί νηπιάσαντος Θείου Λυτρωτοῦ μας Ἰησοῦ Χριστοῦ.
Ἡ ἐν Χριστῷ ἀλλοίωσις καί μεταμόρφωσις τοῦ κόσμου, ἡ πνευματική ἀναγέννησις καί ἀνακαίνισις τῆς ἀνθρωπότητος κατορθώνονται μέ τήν Χάριν τοῦ Κυρίου μας μέσα εἰς τήν Κιβωτόν τῆς σωτηρίας μας, τό θερμοκήπιο τῆς Θείας Χάριτος, τό πνευματικό Ἰατρεῖο καί Θεραπευτήριο, τήν ἁγία Μάνδρα τοῦ Ἀρχιποίμενος Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Θεοΐδρυτος Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, Κεφαλή τῆς ὁποίας εἶναι ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, ὁ Σωτήρ τοῦ κόσμου.
Δέν θά βιώσωμε τό «ξένον καί παράδοξον Μυστήριον» τῆς Θείας Ἐνανθρωπήσεως, ἄν δέν εἴμεθα ἄρρηκτα καί ὀργανικά ἑνωμένοι μέ τόν Ἀρχηγό τῆς Πίστεως καί τῆς σωτηρίας μας Ἰησοῦ Χριστό καί τήν ἀπό περάτων ἕως περάτων τῆς οἰκουμένης Ἁγία Του Ὀρθόδοξο Καθολική Ἐκκλησία. Ἡ ἐν Χριστῷ ἑνότης, κατά τό πρότυπον τῆς ἰδεώδους καί ἀπαραμίλλου ἑνότητος τῶν Θείων Προσώπων τῆς Ἁγίας, Ὁμοουσίου καί Ἀδιαιρέτου Τριάδος, περιθριγκώνεται καί διαφυλάσσεται ὡς κόρη ὀφθαλμοῦ μέ τήν τήρησι τοῦ Θείου Νόμου τοῦ Ἱεροῦ Εὐαγγελίου, καί τῆς Ἁγίας Γραφῆς γενικώτερα, μέ τόν σεβασμό τῆς Δογματικῆς Διδασκαλίας, τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεως καί τῆς Κανονικῆς Τάξεως (τῶν Θείων καί Ἱερῶν Κανόνων) τῆς Μίας καί Μόνης Ἁγίας τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας μας καί μέ τήν προσήλωσι καί τήν ἐφαρμογή τῆς Ἀποστολικῆς καί Ἱεροκανονικῆς ἀρχῆς τῆς Συνοδικότητος ἐν Αὐτῇ.
Δυστυχῶς, πρέπει νά τό ὁμολογήσωμε ὅτι, ἐπειδή δέν ἐτηρήθησαν οἱ τρεῖς αὐτοί ἀπαραίτητοι ὅροι – προϋποθέσεις διά τήν ἐν Χριστῷ ἑνότητα, ἐξ ἀφορμῆς τῆς ἀντικανονικῶς δοθείσης «Αὐτοκεφαλίας» σέ μή κανονικῶς ἀποκατασταθέντας σχισματικούς, ἀναθεματισμένους καί ἀχειροτονήτους τῆς Οὐκρανίας, οἱ κατά τόπους Αὐτοκέφαλες Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες, πλήν τριῶν, μή δυνάμενες διά σοβαρούς κανονικούς καί ἐκκλησιολογικούς λόγους νά ἀποδεχθοῦν τό γενόμενον, δέν κοινωνοῦν, ὀρθῶς καί εὐλόγως, μέ τήν ἀντικανονική αὐτή «Ἐκκλησία» καί μέ τόν τρόπο αὐτό διασαλεύεται ἡ ἑνότης τῶν Τοπικῶν Αὐτοκεφάλων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν.
Ἀδελφοί μου,
Εἶναι λυπηρά ἡ διαπίστωσις αὐτή, ἀλλά ἐπισημαίνεται κατά τήν μεγάλην αὐτήν ἡμέραν καί ἑορτήν τῶν Χριστουγέννων, τήν κατ’ ἐξοχήν ἑορτήν τῆς κατά Χριστόν εἰρήνης καί τῆς ἀγάπης, ὄχι διά νά ἀποδοθοῦν εὐθύνες, ἀλλά διά νά ἐπιτευχθῆ μέ τήν Χάριν καί τήν εὐλογίαν τοῦ δι’ ἡμᾶς τούς ἀνθρώπους καί διά τήν ἡμετέραν σωτηρίαν κατελθόντος ἐκ τῶν Οὐρανῶν καί σαρκωθέντος ἐκ Πνεύματος Ἁγίου καί Μαρίας τῆς Παρθένου καί ἐνανθρωπήσαντος Ἰησοῦ Χριστοῦ πανορθόδοξος συστράτευσις προσευχῆς, Ποιμένων καί ποιμαινομένων, διά νά ἀποκατασταθῆ ἡ Κανονική Τάξις εἰς τήν Ἁγίαν ἡμῶν Ὀρθόδοξον Καθολικήν Ἐκκλησίαν καί τοιουτοτρόπως νά ἀποσοβηθοῦν οἱ διαρκῶς διογκούμενες δεινές συνέπειες ἀπό τήν «ἀναγνώρισιν» τῶν σχισματικῶν, καθῃρημένων καί ἀχειροτονήτων. Αὐτά τά τραύματα δέν τά «γιατρεύει» ὁ χρόνος, ἀλλά ἡ σπουδή, ἐγρήγορσις καί φιλειρηνική καί ἑνοποιός μέριμνα πασῶν τῶν Ἁγίων τοῦ Θεοῦ (κατά τόπους) Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν, ὅταν ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι συγκληθῆ Πανορθόδοξος Σύνοδος.
Εὐχόμενος διαπύρως νά ἐπισκιάση ὅλους μας Κληρικούς, Μοναχούς καί Λαϊκούς, ὁλόκληρο τό Χριστεπώνυμο Πλήρωμα τῆς Ἁγιωτάτης ἡμῶν Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας, ἡ Χάρις, ἡ δύναμις καί ἡ εὐλογία «τοῦ ἐν σπηλαίῳ γεννηθέντος καί ἐν φάτνῃ ἀνακλιθέντος», δι’ ἄκραν ταπείνωσιν, Κυρίου καί Θεοῦ καί Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ καί φωτίση τούς ἁγίους Προκαθημένους τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας εἰς ταχεῖαν, εἰρηνικήν, ἀλλά καί κανονικήν λύσιν τοῦ ἀνακύψαντος περιπλόκου Οὐκρανικοῦ ζητήματος, διατελῶ
Μετά πατρικῆς ἀγάπης καί ἑορτίων εὐχῶν
Ὁ Μητροπολίτης

† Ὁ Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Σεραφείμ

Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2019

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ 2019 ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ

 

Κυθήριες και Κυθήριοι
Αντικυθήριες και Αντικυθήριοι
Φίλες και φίλοι

Η γιορτή των Χριστουγέννων μας καλεί και πάλι να ανταλλάξουμε ευχές και σκέψεις. Οι ευχές μας είναι – λίγο πολύ – οι ίδιες κάθε χρόνο. Οι σκέψεις μας, όμως, ειδικά φέτος, πρέπει να είναι διαφορετικές και βαθύτερες από κάθε άλλη χρονιά. Έχουν περάσει 2019 χρόνια από τότε που γεννήθηκε ο Χριστός και οι βασικές ανθρώπινες αξίες παραμένουν ζητούμενο. Η ειρήνη, το δικαίωμα στην εργασία και την αξιοπρεπή διαβίωση, η κατανίκηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, ο στιγματισμός κάθε ανθρώπου ή κατάστασης που διαφέρει από τα συνηθισμένα και από όσα θεωρούμε ως «κανονικά», αποτελούν τις προκλήσεις της εποχής μας στις οποίες οι σημερινοί ηγέτες ακόμα δεν έχουν δώσει πειστικές απαντήσεις. Ταυτόχρονα, νέα ζητήματα αναφύονται. Η παγκόσμια κλιματική κρίση, το μεταναστευτικό, οι χιλιάδες μαρτυρικοί θάνατοι αθώων χριστιανών – σύγχρονων μαρτύρων στα μουσουλμανικά κράτη, η τραγική υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος, είναι απειλές που μας κυκλώνουν καθημερινά. Η γιορτή των Χριστουγέννων προβάλει και πάλι ως ευκαιρία αναστοχασμού και αποφάσεων όχι μόνο για τα προσωπικά μας ζητήματα, αλλά κυρίως για όσα προβλήματα αφήνουμε άλυτα στα χέρια των παιδιών μας. Χριστούγεννα σημαίνει ελπίδα, απλότητα, ειρήνη.
Σε τοπικό επίπεδο, ας ενισχύσουμε φέτος τη νέα κοινωνική δομή του Δήμου μας, το Κοινωνικό Παντοπωλείο, από το οποίο ωφελούνται περίπου 55 οικογένειες του Δήμου μας. Ας αγοράσουμε ένα δώρο λιγότερο για τον εαυτό μας και αυτά τα χρήματα ας τα διαθέσουμε στο Κοινωνικό Παντοπωλείο. Είναι μια πράξη βαθιάς αγάπης που θα μας κάνει να νοιώσουμε τί πραγματικά σημαίνουν τα Χριστούγεννα.
Σε όλες και όλους τους Κυθήριους και Αντικυθήριους, όπου Γης, στους ξενιτεμένους μας, στους 20 ακρίτες των Αντικυθήρων, στους φοιτητές και τους στρατευμένους μας, σε όσους σε πείσμα του χειμώνα παραμένουν στα νησιά μας για τις γιορτές, σε κάθε δημότη του Δήμου μας ξεχωριστά, εύχομαι από καρδιάς Χρόνια Πολλά και Καλά Χριστούγεννα! Υγεία, χαρά, αγάπη και ευτυχία για κάθε οικογένεια.
Στράτος Χαρχαλάκης
Δήμαρχος

Τέλος εποχής | φεύγει από την Κίσαμο το ΙΟΝΙΣ

Μετά από δυόμιση χρόνια στη γραμμή Κίσαμος – Αντικύθηρα – Κύθηρα – ΓύθειοΠειραιάς το ΙΟΝΙΣ της Triton Ferries φαίνεται πως σαλπάρει για τα νερά του Σαρωνικού και από το νέο έτος θα εξυπηρετεί το δρομολόγιο Λαύριο – Κέα – Κύθνος. Μετά από εκατοντάδες δρομολόγια, με κάθε καιρό και έχοντας δημιουργήσει ιδιαίτερους δεσμούς με την Κίσαμο και τη Δυτική Κρήτη το πλοίο αλλάζει «ρότα».
Ο πάντα φιλόξενος πλοίαρχος του ΙΟΝΙΣ, κ. Δημήτρης Λαδάς από τη γέφυρα δίνει οδηγίες
Από τη γέφυρα του ΙΟΝΙΣ
Στο λιμάνι Κισάμου ξημέρωμα
Στο Διακόφτι – Κύθηρα
Αναχώρηση από το Διακόφτι των Κυθήρων
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του biskotto.gr από τα τέλη Φεβρουαρίου αναμένεται να αντικατασταθεί από πλοίο της εταιρίας Jumbo Jet συμφερόντων του έλληνα εφοπλιστή Μάριου Ηλιοπούλου ο όποιος είναι ιδρυτής και υπεύθυνος στρατηγικού σχεδιασμού και ανάπτυξης στην εταιρεία Sea Jets η οποία εδώ και 30 χρόνια (από το 1989) διαχειρίζεται το μεγαλύτερο στόλο ταχυπλόων παγκοσμίως.
Ο εφοπλιστής Μάριος Ηλιόπουλος
Πρόκειται για το επιβατηγό/οχηματαγωγό Aqua Jewel το οποίο ναυπηγήθηκε το 2002 στην Ελλάδα και μπορεί να φιλοξενήσει περίπου 160 οχήματα και σχεδόν 660 επιβάτες. Έχει μήκος 108 m και πλάτος 16,5 m, ενώ η ταχύτητα του φτάνει τους 20 κόμβους.
Το Aqua Jewel της Sea Jets
Ωστόσο τίποτα δεν είναι τελεσίδικο ακόμη, καθότι σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εγκρίθηκε η αντικατάσταση του ταχύπλοου Andros Jet με το ΕΓ/ΟΓ Aqua Jewel στην ενδοκυκλαδική γραμμή.
ΠΗΓΗ  .biskotto.gr

ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟ ΜΠΟΥΤΣΙΚΑΚΗΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ ΝΔ


ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΟΝΗ ΔΟΥΝΙΑ. ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ ΝΔ


ΣΤΙΣ 18:30 ΣΗΜΕΡΑ Η ΑΝΑΧΩΡΙΣΗ ΤΟΥ Ε/Γ-Ο/Γ ΠΟΡΦΗΡΟΥΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ


Θα θέλαμε να ενημερώσουμε το επιβατικό κοινό ότι το Ε /Γ - Ο/Γ #ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ,θα αναχωρήσει σήμερα από τα Κύθηρα στις 18 :30.Για οποιαδήποτε πληροφορία, σας παρακαλούμε να επικοινωνείτε με τα πρακτορεία μας.
Areti Tourlomousi 

ΒΑΤΙΚΑ:Ο ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ¨ΝΕΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ¨ΣΤΟ ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ ΤΗΣ ΝΕΑΠΟΛΗΣ

Ευεργετική η παρουσία του Πολιτιστικού Συλλόγου "ΝΕΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ" και της χορωδίας του στο Ίδρυμά μας το απόγευμα της Κυριακής 22 Δεκεμβρίου. Συγχαίρομε την Πρόεδρο του κυρία Λεϊμονίτη Νικολέττα και όλα τα μέλη γι αυτή τους την πρωτοβουλία, ζωτικής σημασίας για το Ίδρυμά μας! Μας γέμισαν με χαρά, με μουσική, με δώρα πολλά και αγάπη! Τους επαινούμε και τους ευχαριστούμε! Τους ευχόμαστε όλα τα καλά του Χριστού μας στα σπιτικά τους!
π.Παναγιώτης Αρώνης



ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΕΟΚΛΗ ΚΡΗΤΙΚΟ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΝΔ


Τα έθιμα των Χριστουγέννων στην Ελλάδα



Χριστούγεννα: Ημέρες χαράς και γιορτής. Τα σπίτια και οι πόλεις φορούν τα γιορτινά τους, αποκτώντας φως και χρώμα, ενώ οι κουζίνες πλημμυρίζουν από αρώματα παραδοσιακών εδεσμάτων.

Πολλά από τα έθιμα αντικατοπτρίζουν τις αγωνίες των ανθρώπων της υπαίθρου, των γεωργών και των κτηνοτρόφωνΤο «καλές γιορτές» και το «χρόνια πολλά» αντηχούν σε κάθε σημείο συνάντησης, ενώ οι ήχοι από τα τρίγωνα και τα κάλαντα των παιδιών δονούν με χαρούμενες νότες την ατμόσφαιρα.

Με δεκάδες έθιμα, που παντρεύουν τις χριστιανικές παραδόσεις με τα αρχαιοελληνικά ήθη, οι κάτοικοι της χώρας τιμούν μια από τις σημαντικότερες θρησκευτικές γιορτές, λίγες ημέρες πριν από την έλευση της νέας χρονιάς.

Μάλιστα πολλά από αυτά τα έθιμα αντικατοπτρίζουν τις αγωνίες των ανθρώπων της υπαίθρου, των γεωργών και των κτηνοτρόφων.



Η «Ζούγκλα» σάς βάζει στο κλίμα των ημερών, παρουσιάζοντάς σας μερικά μόνο από τα ελληνικά έθιμα:

Το χριστόψωμο

Το «ψωμί του Χριστού» ζυμώνεται την παραμονή των Χριστουγέννων με ιδιαίτερη ευλάβεια. Απαραίτητο στολίδι του είναι ο χαραγμένος σταυρός.

Ανήμερα των Χριστουγέννων ο νοικοκύρης του σπιτιού παίρνει το χριστόψωμο, το σταυρώνει, το κόβει και το μοιράζει σε όλους όσοι παρευρίσκονται στο τραπέζι, σαν συμβολισμό της Θείας Κοινωνίας, όπου ο Χριστός έδωσε τον Άρτο σε όλη την ανθρώπινη οικογένειά του.


Στην Κεφαλλονιά

Όλη η οικογένεια συγκεντρώνεται στο σπίτι του πιο ηλικιωμένου μέλους της. Στο πάτωμα τοποθετούν τρία δαυλιά χιαστί και πάνω τους την «κουλούρα».

Όλοι κάνουν έναν κύκλο γύρω ακουμπώντας ο καθένας με το δεξί του χέρι την κουλούρα. Ύστερα ο νοικοκύρης ψάλλει το «Η γέννησίς σου, Χριστέ ο Θεός ημών…», ρίχνει λάδι στα δαυλιά και τους βάζει φωτιά. Μετά κόβει την κουλούρα, τη μοιράζει και δειπνούν όλοι μαζί.

 

Στην Κρήτη

Το χριστόψωμο το παρασκευάζουν οι γυναίκες με ιδιαίτερη φροντίδα και υπομονή. Χρησιμοποιούν ακριβά υλικά, ψιλοκοσκινισμένο αλεύρι, ροδόνερο, μέλι, σουσάμι, κανέλα, γαρίφαλα, και καθώς ζυμώνουν λένε: «Ο Χριστός γεννιέται, το φως ανεβαίνει, το προζύμι για να γένει».

Όταν πλάσουν το ζυμάρι, παίρνουν τη μισή ζύμη και φτιάχνουν μια κουλούρα, ενώ με την υπόλοιπη φτιάχνουν ένα σταυρό με λωρίδες και τον τοποθετούν πάνω στο ψωμί. Στο κέντρο βάζουν ένα άσπαστο καρύδι και στην υπόλοιπη επιφάνεια σχεδιάζουν σχήματα με το μαχαίρι ή με το πιρούνι, όπως λουλούδια, φύλλα, καρπούς, πουλιά.



Στη Μάνη

Κάθε οικογένεια φουρνίζει τα χριστόψωμα στον φούρνο του σπιτιού. Παρασκευάζονται όπως το ψωμί, μόνο που στολίζονται με σταυρούς και ποικίλα στολίδια, ανάλογα με την καλαισθησία της νοικοκυράς.


Στους Σαρακατσάνους

Οι Σαρακατσάνοι τσοπάνηδες φτιάχνουν δύο χριστόψωμα. Το πιο περίτεχνο είναι για τον Χριστό. Πάνω του σκαλίζουν έναν μεγάλο σταυρό-φεγγάρι με πέντε λουλούδια.

Το δεύτερο, η τρανή Χριστοκουλούρα ή Ψωμί του Χριστού, είναι για τα πρόβατα. Στη Χριστοκουλούρα παριστάνεται με ζύμη όλη η ζωή της στάνης.


Στη Σπάρτη

Σε κάθε σπίτι δυο τρεις μέρες πριν ζυμώνουν καρβέλια ψωμί. Το ένα, που το τρώνε ανήμερα των Χριστουγέννων, είναι το ψωμί του Χριστού και το πλάθουν σε σχήμα σταυρού από ζύμη, ενώ τα υπόλοιπα τα κάνουν με αμύγδαλα και καρύδια.




Η κουλούρα της Ζακύνθου

Στο νησί του Ιονίου οι νοικοκυρές ζυμώνουν με τον παραδοσιακό τρόπο την κουλούρα, μέσα σε ξύλινες σκάφες και με τη χρήση αλευριού, το οποίο ανακατεύουν με πολλά αρωματικά βότανα, καρύδια, σταφίδα, κρασί και λάδι.

Αφού το στολίσουν με περίτεχνα σχέδια από το ίδιο ζυμάρι και αφού το εμπλουτίσουν με κάποιο χρυσό ή ασημένιο νόμισμα, που το αποκαλούν «ηύρεμα», το ψήνουν σε ξυλόφουρνο και το διατηρούν ζεστό μέχρι τη βραδινή οικογενειακή σύναξη.

Το απόγευμα της παραμονής των Χριστουγέννων η οικογένεια συγκεντρώνεται στο εορταστικό τραπέζι, το οποίο φιλοξενεί στο κέντρο του τη μεγάλη χριστουγεννιάτικη κουλούρα, μια νταμιτζάνα κόκκινο κρασί και τα πιάτα για το βραδινό έδεσμα. Το έδεσμα δεν είναι άλλο από μια μπροκολόσουπα, που σερβίρεται με λεμόνι, ντόπιες ελιές και κρεμμύδι. 

Δίπλα στην αναμμένη εστία του σπιτιού βρίσκεται ένα ποτήρι που περιέχει λάδι με κρασί και ένα θυμιατό κάτω από την εικόνα της Παναγίας με το Θείο Βρέφος.

Ο μεγαλύτερος άνδρας της οικογένειας παίρνει τον δίσκο με την κουλούρα στα χέρια του. Πάνω στον δίσκο ακουμπάνε τα χέρια τους όλα τα μέλη της οικογένειας. Ο δίσκος με την κουλούρα μεταφέρεται πάνω από τη φωτιά στο αναμμένο τζάκι. Εκεί ο αρχηγός της οικογένειας τη σταυρώνει τρεις φορές και χύνει πάνω της λαδόκρασο, ψάλλοντας το γνωστό απολυτίκιο «Η γέννησις σου, Χριστέ...».

Η νοικοκυρά θυμιατίζει όλο το σπίτι και ένας από τους νεότερους της οικογένειας παίρνει το τουφέκι του σπιτιού και πυροβολεί από το παράθυρο στον αέρα, σηματοδοτώντας τη χαρμόσυνη είδηση της γέννησης του Χριστού. Μετά αρχίζουν οι ευχές.

Η κουλούρα επιστρέφει στο τραπέζι κι εκεί ο αρχηγός τής οικογένειας αρχίζει να κόβει τα κομμάτια. Το πρώτο ανήκει στον Χριστό, το δεύτερο στον φτωχό, το τρίτο στο σπίτι και μετά στα μέλη της οικογένειας, στα οποία διανέμεται κατά σειρά ηλικίας.




Χριστουγεννιάτικο στεφάνι

Στα χωριά συνηθίζουν να κρεμάνε στους τοίχους και τις εξώπορτες πλεξούδες από σκόρδα, πάνω στις οποίες καρφώνουν γαριφαλάκια για να διώξουν την κακογλωσσιά που «καρφώνει» την ευτυχία του σπιτιού τους.

Την εξώπορτα των σπιτιών κοσμεί, επίσης, ένα στεφάνι από έλατο, διακοσμημένο με χριστουγεννιάτικα στολίδια. Σύμφωνα με την παράδοση, το στεφάνι φέρνει τύχη στους ενοίκους του σπιτιού.




Το τάισμα της βρύσης

Τα μεσάνυχτα της παραμονής των Χριστουγέννων πραγματοποιείται το «τάισμα της βρύσης» σε χωριά της κεντρικής Ελλάδας.

Οι κοπέλες πηγαίνουν στην πιο κοντινή βρύση για να κλέψουν το άκραντο, δηλαδή το αμίλητο, νερό.

Σε όλη τη διαδρομή παραμένουν σιωπηλές. Όταν πάρουν το νερό, αλείφουν τη βρύση με βούτυρο και μέλι με την ευχή όπως τρέχει το νερό να τρέχει και η προκοπή στο σπίτι, και όπως γλυκό είναι το μέλι, έτσι γλυκιά να είναι και η ζωή τους.

Για να έχουν καλή σοδειά, την ταΐζουν με διάφορα προϊόντα, όπως βούτυρο, ψωμί, τυρί, όσπρια ή κλαδί ελιάς. Μάλιστα, όποια κοπέλα φτάνει πρώτη στη βρύση θα είναι η πιο τυχερή όλο τον χρόνο.

Έπειτα, ρίχνουν στη στάμνα ένα βατόφυλλο και τρία χαλίκια, κλέβουν το νερό από τη βρύση και γυρίζουν στο σπίτι τους πάλι αμίλητες, μέχρι να πιούνε όλοι από το άκραντο νερό.

Με το ίδιο νερό ραντίζουν τις τέσσερις γωνίες του σπιτιού και σκορπίζουν τα τρία χαλίκια στο σπίτι. Στη λαϊκή παράδοση ο βάτος φέρνει αισιοδοξία και καλά μαντάτα, και διώχνει τα ξόρκια.



Το πάντρεμα της φωτιάς

Στα χωριά της Έδεσσας την παραμονή των Χριστουγέννων «παντρεύουν τη φωτιά». Παίρνουν ένα ξύλο από δέντρο με θηλυκό όνομα, όπως η κερασιάς, και ένα με αρσενικό όνομα, συνήθως από αγκαθωτά δέντρα, όπως ο βάτος. Βάζουν τα ξύλα στο τζάκι να καούν και ανάλογα με τον κρότο ή τη φλόγα τους μπορούν να προβλέψουν τα μελλούμενα, είτε για τον καιρό είτε για τη σοδειά τους. Η παράδοση θέλει τα αγκαθωτά δέντρα να απομακρύνουν δαιμονικά όντα, σαν τους καλικάντζαρους.

Στη Θεσσαλία, όταν τα κορίτσια επιστρέφουν από την εκκλησία την ημέρα των Χριστουγέννων, βάζουν δίπλα στο τζάκι κλαδιά κέδρου, ενώ τα αγόρια βάζουν αγριοκερασιάς. Τα λυγερά αυτά κλαδιά αντιπροσωπεύουν τις επιθυμίες τους για όμορφη ζωή. Όποιο κλωνάρι καεί πρώτο αποτελεί καλό σημάδι, γιατί αυτός ο νέος ή η νέα θα παντρευτεί πρώτα.



Τα Χριστόξυλα

Σε πολλά χωριά της Μακεδονίας από τις παραμονές των Χριστουγέννων ο νοικοκύρης του σπιτιού ψάχνει στα χωράφια και βρίσκει ένα μεγάλο χοντρό και γερό ξύλο από πεύκο ή ελιά και το πάει στο σπίτι του.

Η νοικοκυρά φροντίζει να έχει καθαρίσει το σπίτι και με ιδιαίτερη προσοχή το τζάκι, ώστε να μη μείνει ούτε ίχνος από την παλιά στάχτη. Καθαρίζουν ακόμα και την καπνοδόχο, για να μη βρίσκουν πατήματα να κατέβουν οι καλικάντζαροι, τα κακά δαιμόνια όπως λένε, και μαγαρίσουν το σπίτι.

Το βράδυ της παραμονής ο νοικοκύρης βάζει το Χριστόξυλο στο τζάκι και το ανάβει, αφήνοντάς το να σιγοκαίει όλο το δωδεκαήμερο από τα Χριστούγεννα μέχρι τα Φώτα. Η στάχτη αυτή προφυλάσσει το σπίτι και τα χωράφια από κάθε κακό και καθώς καίγεται ζεσταίνει τον Χριστό στη φάτνη.




Οι καλικάντζαροι

Στη Σκιάθο οι πιο παλιοί λένε ότι από την 1η Δεκεμβρίου οι καλικάντζαροι ετοιμάζουν το καράβι τους για να πάνε στο νησί. Την παραμονή των Χριστουγέννων το ρίχνουν στο γιαλό και φθάνουν ανήμερα.

Από τότε μέχρι τα Φώτα κανείς δεν τολμάει να βγει νύχτα από το σπίτι του, γιατί θα τον βουβάνουν. Την παραμονή των Φώτων, όμως, οι καλικάντζαροι τα μαζεύουν γρήγορα και φεύγουν τρέχοντας μην τους προφτάσει ο παπάς με τον αγιασμό και τους ζεματίσει.

Η λαϊκή φαντασία οργιάζει με τις σκανταλιές των καλικάντζαρων, που βρίσκουν την ευκαιρία να αλωνίσουν στον επάνω κόσμο τότε που τα νερά είναι «αβάφτιστα». Η όψη τους είναι τρομακτική, ενώ οι σκανταλιές τους απερίγραπτες. Το μόνο που τους τρομάζει είναι η φωτιά.




Οι Μωμόγεροι της Δράμας και τα Ραγκουτσάρια

Στα χωριά Πλατανιά και Σιταγροί της Δράμας απαντάται το έθιμο των Μωμόγερων, που προέρχεται από τους Πόντιους πρόσφυγες.

Η ονομασία τους προέρχεται από το «μίμος» ή το «μώμος» και το «γέρος», και συνδέεται με τις μιμητικές τους κινήσεις. Φοράνε τομάρια λύκων ή τράγων, ή στολές ανθρώπων οπλισμένων με σπαθιά, και έχουν τη μορφή γέρων.

Οι Μωμόγεροι, προσδοκώντας τύχη για τη νέα χρονιά, γυρίζουν σε παρέες όλο το δωδεκαήμερο, ψάλλοντας τα κάλαντα ή άλλους ευχετικούς στίχους.

Όταν οι παρέες συναντηθούν, κάνουν ψευτοπόλεμο μεταξύ τους ώσπου η μία ομάδα να νικήσει και η άλλη να δηλώσει υποταγή. Το ίδιο έθιμο με παραλλαγές απαντά στην Κοζάνη και στην Καστοριά υπό την ονομασία «Ραγκουτσάρια».



Tο αναμμένο πουρνάρι

Όταν γεννήθηκε ο Χριστός και πήγαν οι βοσκοί να προσκυνήσουν ήταν νύχτα σκοτεινή. Βρήκαν κάπου ένα ξερό πουρνάρι κι έκοψαν τα κλαδιά του. Πήρε ο καθένας από ένα κλαδί στο χέρι και του έβαλε φωτιά.

Το σκοτεινό βουνό γέμισε χαρούμενες φωτιές, τριξίματα και κρότους. Από τότε λοιπόν στα χωριά της Άρτας όποιος πάει στο σπίτι του γείτονα για να ευχηθεί κρατά ένα κλαδί από πουρνάρι ή από όποιο άλλο δέντρο βρει. Στον δρόμο το ανάβει.

Το ίδιο συμβαίνει και στα Γιάννενα, με τη διαφορά ότι δεν κρατούν κλαδί, αλλά μια χούφτα δαφνόφυλλα και πουρναρόφυλλα, που τα πετούν στο τζάκι μόλις μπούνε, και καλημερίζουν.

Κι όταν τα φύλλα τα ξερά πιάσουν φωτιά κι αρχίσουν να τρίζουν και να πετάνε σπίθες, εύχονται «Αρνιά, κατσίκια, νύφες και γαμπρούς!». Αυτή είναι η καλύτερη ευχή για κάθε νοικοκύρη.




Η Γουρουνοχαρά

Το παραδοσιακό χριστουγεννιάτικο τραπέζι στα Γρεβενά αλλά και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας περιλαμβάνει χοιρινό κρέας. Η προετοιμασία για το σφάξιμο του γουρουνιού γίνεται με εξαιρετική φροντίδα, ενώ ακολουθεί γλέντι μέχρι τα ξημερώματα, για να επαναληφθεί η ίδια διαδικασία την επόμενη και τη μεθεπόμενη μέρα.

Τρεις τέσσερις συγγενικές οικογένειες καθορίζουν με ποια σειρά θα σφάξουν το γουρούνι τους. Για κάθε σφαγή μεγάλου γουρουνιού απαιτούνται 5 με 6 άνδρες.



Επιμέλεια: Μανώλης Φουσκολαγουδάκης

 www.zougla.gr

ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΜΕΛΑ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΝΔ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ


ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΑΡΑΧΩΒΙΤΗ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΣΥΡΙΖΑ ΛΑΚΩΝΙΑΣ

Χρειάζεται κατανόηση, ανοιχτό πνεύμα, αίσθημα αλληλεγγύης και αδελφοσύνης για να γίνει ο κόσμος μας καλύτερος!
Όσο κι αν αυτές οι αρετές δεν ανθίζουν στις μέρες μας, μέσα μας οι ρίζες τους ψάχνουν για νερό.

Ας είναι το 2020 η αρχή ενός κόσμου πιο δίκαιου, πιο αλληλέγγυου, πιο ανθρώπινου!
«Γιατί ο κόσμος, μόνο όταν τον μοιράζεσαι, υπάρχει...»

[El Greco, «Η Φυγή στην Αίγυπτο»]

ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΝΔ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ

Ας κάνουμε το 2020 δική μας υπόθεση! Μπορούμε!
Καλά Χριστούγεννα και Καλή Χρονιά με υγεία σ' όλους!

Ευχές από το ΕΚεΠΕΚ

Η Ερευνητική Ομάδα και ο Διευθυντής του ΕΚεΠΕΚ, Ομ. Καθηγητής Γρηγόρης Τσάλτας, σας εύχονται
Καλές Γιορτές Ευτυχισμένο το Νέο Έτος!

Η ομάδα του ΕΚεΠΕΚ

ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΑΜ


E/Γ-Ο/Γ ¨ΙΟΝΙΣ¨ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ ΑΠΟΠΛΟΥ ΓΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΤΡΙΤΗ-ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ