Κυριακή 13 Μαρτίου 2016

Το Μήνυμα της Κυριακής 13-3-16 και Ποιμαντορική εγκύκλιος για την Αγία Τεσσαρακοστή



Τό Μήνυμα της Κυριακής (Ηχητικό μήνυμα) από τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων
κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ 
† ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΙΝΗΣ
(13-03-2016)






kyriaki_tyrinis_3ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ
(ὑπ' ἀριθ. 142/2016)
Πρός  
Τόν Ἱερόν Κλῆρον καί τόν Χριστώνυμον Λαόν 
τῆς καθ΄ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων
 
«...Ὅταν δέ νηστεύητε, μή γίνεσθε 
ὥσπερ οἱ ὑποκριταί σκυθρωποί...»
 

(Ματθ. στ΄16)
Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί καί Συλλειτουργοί,
Ἀδελφοί μου Χριστιανοί, Τέκνα μου ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά. Εὐλογημένη,εἰρηνική καί καλλίκαρπη ἀς εἶναι ἡ Ἁγία καί Μεγάλη Τεσσαρακοστή!

Παρῆλθε μέ τήν Χάρι τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ ἡ πρώτη περίοδος τοῦ Ἱεροῦ καί κατανυκτικοῦ Τριῳδίου, πού περιλαμβάνει τίς τρεῖς (3) πρῶτες ἑβδομάδες καί εἶναι προπαρασκευαστική καί προκαθάρσιμη καί εἰσερχόμεθα ἀπό αὔριο, τήν Καθαρά Δευτέρα, στή σαρανταήμερη νηστεία τῶν ἕξ (6) ἑβδομάδων τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαροκοστῆς. 

Ἡ νηστεία τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς καί τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδος εἶναι οἱ πιό ἱερές καί σπουδαῖες νηστεῖες τῆς Ἁγίας μας Ἐκκλησίας. Προετοιμαζόμεθα σέ αὐτές μέ τήν διπλῆ νηστεία, σωματική καί πνευματική, μέ τίς κατανυκτικές Ἱερές Ἀκολουθίες καί τήν Θεία Λατρεία, μέ τήν εἰλικρινῆ μετάνοια καί ἐξομολόγησι, μέ πράξεις ἀγάπης καί φιλανθρωπίας, μέ τήν μελέτη τῆς Θείας Γραφῆς καί τήν ἀκρόασι τοῦ Θείου Λόγου καί γενικότερα μέ ἕνα σταθερό πρόγραμμα πνευματικῆς πορείας καί ζωῆς, διά νά προσκυνήσωμε «κεκαθαρμέναις διανοίαις», «ψυχαῖς καθαραῖς καί ἀρρυπώτοις χείλεσι»τά Ἅγια Πάθη, τόν Σταυρόν, τήν Ταφήν καί τήν ἔνδοξον Ἀνάστασιν τοῦ Σωτῆρος καί Λυτρωτοῦ μας Ἰησοῦ Χριστοῦ.

Εἰς τούς στίχους τῆς σημερινῆς Εὐαγγελικῆς Περικοπῆς, πού προτάξαμε καί ἀποτελεῖ μέρος τῆς ἐπί τοῦ Ὄρους Ὁμιλίας τοῦ Κυρίου μας, ὁ Θεῖος Διδάσκαλος μᾶς ὑποδεικνύει τόν σωστό τρόπο, μέ τόν ὁποῖο πρέπει νά νηστεύωμε. Ὅταν νηστεύετε νά μή γίνεσθε σκυθρωποί καί περίλυποι ὅπως οἱ ὑποκριταί. «Ὑποκριτής δέ,κατά τόν Ἅγιο Χρυσόστομο εἶναι ἐκεῖνος, πού παίρνει ἄλλο σχῆμα καί ἄλλη μορφή, ἐνῶ ὁ ἴδιος εἶναι διαφορετικός ἀπό ὅ,τι φαίνεται ἄνθρωπος, δηλ. ἄν κάποιος φοράει τό προσωπεῖο τοῦ ἄρχοντα, ἐνῶ εἶναι «πτωχός». Καί ὁ ἑρμηνευτής Εὐθύμιος Ζιγαβηνός συμβουλεύει: «Ὅταν κάνετε νηστεία μήν παρουσιάζεσθε μέ προσποιητό τρόπο σκυθρωποί, ὅπως ἐκεῖνοι, πού ἐπιδιώκουν νά φαίνονται ὠχροί διά νά ἀρέσουν στούς ἀνθρώπους».
Τήν προτροπή τοῦ Θεανθρώπου Κυρίου μας «σύ δέ νηστεύων ἄλειψαί σου τήν κεφαλήν καί τό πρόσωπόν σου νίψαι» καί ὁ Ἱερός Χρυσόστομος καί ὁ ἑρμηνευτής Ζιγαβηνός τήν ἑρμηνεύουν μέ ἀλληγορικό τρόπο. Ὁ μέν χρυσορρήμων Πατήρ λέγει «νά σπουδάζωμε παντοιοτρόπως, μέ πολλή ἀκρίβεια νά κρύβωμε ἀπό τά μάτια καί τόν ἔπαινο τῶν ἀνθρώπων αὐτό τό ἱερό ἀπόκτημα τῆς νηστείας». Καί ὁ ἅλλος ἐκκλησιαστικός σχολιαστής παρατηρεῖ ὅτι «μέ αὐτά τά λόγια ὁ Χριστός κάτι ἄλλο συμβουλεύει, ἐννοῶ νά συγκαλύπτει ὁ νηστευτής τήν ὄχι εὐχάριστη ὄψι του ἀπό τήν νηστεία μέ τό νά φαίνεται φωτεινός καί πρόσχαρος» .
Στή συνέχεια θά παραθέσωμε σύντομες σοφές παραινέσεις τοῦ νεοφανοῦς συμπαθεστάτου Ὁσίου Πορφυρίου τοῦ Καυσοκαλυβίτου, πού ἔζησε θεάρεστα τά περισσότερα χρόνια τῆς ζωῆς του στό λεκανοπέδιο τῆς Ἀττικῆς, τόν περασμένο αἰῶνα, γιά τήν ὠφελιμότητα τῆς νηστείας. «....Ὅλα τά πατερικά βιβλία ὁμιλοῦν γιά τή νηστεία.Οἱ Πατέρες τονίζουν νά μήν τρῶμε δυσκολοχώνευτα φαγητά ἥ λιπαρά καί παχιά, γιατί κάνουν κακό στό σῶμα, ἀλλά καί στήν ψυχή ....Τό κρέας κάνει κακό στόν ἄνθρωπο -κάνουν καλό τά χόρτα,τά φροῦτα κλπ. Γι΄ αὐτό οἱ Πατέρες ὁμιλοῦν γιά νηστεία καί κατακρίνουν τήν πολυφαγία καί τήν ἡδονή πού αἰσθάνεται κανείς μέ τά φαγητά τά πλούσια. Νά εἶναι πιό ἁπλά τά φαγητά μας. Νά μήν ἀσχολούμαστε τόσο πολύ μέ αὐτά».
Δέν εἶναι τό φαγητό, δέν εἶναι οἱ καλές συνθῆκες διαβιώσεως πού ἐξασφαλίζουν τήν καλή ὑγεία. Εἶναι ἡ ἁγία ζωή, ἡ ζωή τοῦ Χριστοῦ. Ξέρω γιά ἀσκητές πού νηστεύανε πολύ καί δέν εἴχανε καμμιά ἀρρώστια. Δέν κινδυνεύει νά πάθει κανείς τίποτα ἀπ΄ τήν νηστεία. Κανείς δέν ἔχει ἀρρωστήσει ἀπ΄ τήν νηστεία. Πιό πολύ ἀρρωσταίνουν ἐκεῖνοι πού τρῶνε κρέατα κι αὐγά καί γάλατα, παρά ἐκεῖνοι πού εἶναι λιτοδίαιτοι. Εἶναι παρατηρημένο αὐτό. Νά τό πάρουμε καί ἀπό τήν ἰατρική ἐπιστήμη πού τώρα τό συνιστᾶ αὐτό τό πράγμα. Οἱ νηστευταί νηστεύουν καί δέν παθαίνουν τίποτα ὄχι ἁπλῶς δέν παθαίνουν, ἀλλά θεραπεύονται ἀπό ἀρρώστιες.
Ἀγαπητοί μου ἀδελφοί,
Κατά τήν αὐριανή πρώτη ἡμέρα τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία θά διασαλπίση ὡς τά πέρατα τῆς Οἰκουμένης τό περίτρανο μήνυμα τῆς νηστείας μέ τόν ἀκόλουθο κατανυκτικό ὕμνο: «Ἐλήλυθεν ἡ νηστεία, ἡ μήτηρ τῆς σωφροσύνης, ἡ κατήγορος τῆς ἁμαρτίας, καί συνήγορος τῆς μετανοίας, ἡ πολιτεία τῶν Ἀγγέλων, καί σωτηρία τῶν ἀνθρώπων, οἱ πιστοί ἀνακράξωμεν, ὁ Θεός ἐλέησον ἡμᾶς».
Καλούμεθα νά ἀποδυθοῦμε στό πνευματικό ἀγώνισμα τῆς σωματικῆς καί πνευματικῆς νηστείας μέ προθυμία, ἱερό ζῆλο καί ὑπομονή. Τά ἀποτελέσματα τῆς νηστείας,ὅπως μᾶς εἶπε καί ὁ Ἅγιος Πορφύριος,εἶναι ἀγαθά καί ἄριστα καί γιά τήν ψυχική καί γιά τήν σωματική ὑγεία. Ἡ νηστεία μας θά συντελέση τά μέγιστα καί στήν ἀποκατάστασι τῆς ἀγαθῆς κοινωνίας καί τῶν πνευματικῶν μας σχέσεων μέ τόν Θεόν Πατέρα, ἀρκεῖ μέ ταπείνωσι, συντριβή καρδίας καί μετάνοια νά ἀναφωνήσωμε τό «ὁ Θεός ἱλάσθητί μοι τῷ ἁμαρτωλῷ» καί τό «ἡμάρτομεν, ἠνομήσαμεν, ἠδικήσαμεν ἐνώπιον Σου, οὐδέ συνετηρήσαμεν, οὐδέ ἐποιήσαμεν, καθώς ἐνετείλω ἡμῖν».
Καί μέσα εἰς τό πνευματικό αὐτό κλῖμα, ἀφοῦ προηγηθῆ ἡ μετάνοια, ἡ ἐξομολόγησις, ἡ νηστεία καί ἡ θερμή μας προσευχή ὅλη τήν πρώτη Καθαρή Ἑβδομάδα τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς, νά παρακαλέσωμε θερμά τόν Κύριο καί Θεό μας γιά δυό σπουδαῖα καί φλέγοντα θέματα: 

Tό πρῶτο εἶναι νά ἀνοίξη ὁ οὐρανός καί νά πέση στή διψασμένη γῆ μας ἄφθονη ποτιστική βροχή, πού μᾶς εἶναι τόσο ἀπαραίτητη γιά τήν ὕδρευσι καί τίς καλλιέργειες τοῦ τόπου μας. Ἄν γιά τίς ἁμαρτίες μας ὁ Πανάγαθος Θεός μᾶς στερήση παιδαγωγικά αὐτή τήν ἀναγκαία εὐλογία, θά ὑπάρξη μεγάλο πρόβλημα τούς ἑπόμενους μῆνες. Καί τό δεύτερο νά λυπηθῆ ὁ Πολυέλεος Κύριος καί Θεός μας τά πλήθη τῶν προσφύγων καί μεταναστῶν, οἱ ὁποῖοι, λόγῳ τοῦ παρατεταμένου ἀνελέητου πολέμου καί τῶν ἀθλίων συνθηκῶν ἐπιβιώσεως των, ἀναζητοῦν νέα πατρίδα στήν Εὐρωπαϊκή μας ἤπειρο μέ ὅ,τι αὐτό συνεπάγεται γιά τούς τόπους μεταναστεύσεως καί προσφυγιάς των. Νά προσευχηθοῦμε ὅλοι μας αὐτές τίς ἅγιες ἡμέρες νά γίνη ἡ κατάπαυσις τοῦ πυρός στή Μέση Ἀνατολή καί οἱ δυστυχισμένοι αὐτοί ἄνθρωποι νά ἐπαναπατρισθοῦν. Μέχρι τότε, ὅμως, ἄς προσευχόμαστε γι'αὐτούς τούς συνανθρώπους μας, πού εἶναι καί αὐτοί παιδιά τοῦ Θεού, νά τούς ἀπαλύνει τόν πόνο καί νά ἐπιλύση ἔστω καί προσωρινά τό βιοτικό τους πρόβλημα, οἱ δέ χῶρες πού θά τούς φιλοξενήσουν νά μήν ὑποστοῦν ζημιές ἤ ἀλλοίωσι στόν πληθυσμό τους. 

Γι'αὐτά τά δύο σημαντικά θέματα ἡ Τοπική μας Ἐκκλησία τήν ἐρχόμενη μεγάλη καί λαμπρή ἑορτή τῆς Κυριακῆς τῆς Ὀρθοδοξίας θά προβῆ μέ τήν βοήθεια τοῦ Κυρίου μας σέ δύο ἐνέργειες:1ον Ἐφ'ὅσον μέχρι τήν ἡμέρα αὐτή παραμείνη ἀναπάντητο τό θερμό αἴτημα τῆς βροχῆς θά γονατίσωμε, μετά τήν περιφορά τν γίων Εκόνων, στό Μοναστήρι τς Παναγίας μας τς Μυρτιδιώτισσας, σοι εμαστε κε, καί στούςνοριακούς Ναούς, πού θά λειτουργήσουν  τήν ἡμέρα αὐτή, καί θά διαβασθοῦν ἀπό τήν Ὡραία Πύλη οἱ εὐχές γιά τήν λύσι τῆς ἀνομβρίας ἀπό τούς Λειτουργούς τῆς Ἐκκλησίας μας καί 2ον Μέ τήν συμφωνία καί τήν συνεργασία τοῦ Ἱερέως καί τῶν Ἐπιτρόπων Κιλκίς, μέσῳ νά περιαχθ κείνη τήν Κυριακή δίσκος καί τό προϊόν τν δίσκων θά προωθηθ στόν Πειραι καί τήν Εδομένη το νομο τν οκείων ερν Μητροπόλεων  φιλανθρωπικν ργανισμν, ἐκεῖ ὅπου ἀποβιβάζονται ἤ συνωστίζονται χιλιάδες μετανάστες γιά νά τούς προσφερθῆ ἕνα φιαλίδιο νερό καί ἄλλα εἴδη πρώτης ἀνάγκης. Πρίν 5 μῆνες εἴχαμε συμπαρασταθῆ σέ χρήματα, εἴδη ρουχισμοῦ καί τροφίμων σέ τρεῖς Ἱερές Μητροπόλεις τοῦ Αἰγαίου Πελάγους (Μυτιλήνης, Χίου καί Σάμου). 

Ἐφ' ὅσον καί τώρα, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, «προαιρεσθε τ καρδί» ἄς κάμωμε αὐτή τήν«λογία γάπης» γιά τούς ταλαιπωρημένους αὐτούς συνανθρώπους μας, ἀνταποκρινόμενοι στούς λόγους τοῦ Κυρίου μας˙ «πείνασα καί δώκατέ μοι φαγεν,δίψησα καί ποτίσατέ με, ξένος μην καί συνηγάγετέ μοι...», δίνοντας ἔστω καί τό ἐλάχιστο ποσό, πού θά προκύψη ἀπό τήν οἰκονομία πού κάνουμε τίς ἡμέρες τῆς νηστείας. 

Εὐχόμενος δέ ἀπό καρδίας εὐλογημένη, εὔδρομη καί καρποφόρα τήν Ἁγία περίοδο τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς καί πλούσια σέ Θεῖες εὐλογίες καί ἀντιδόνησες διατελῶ,
Μέ πατρικές εὐχές
Ὁ Μητροπολίτης
Ὁ Κυθήρων Σεραφείμ
---------------------------------
Πηγή:  imkythiron.gr
--------------------------------

ΓΑΪΤΑΝΑΚΙ ΣΤΗ ΧΩΡΑ!


ΓΑΪΤΑΝΑΚΙ ΣΤΗ ΧΩΡΑ!
Το γαϊτανάκι ήρθε στην Ελλάδα από τον Πόντο και την Μικρά Ασία. Οι πρόσφυγες που ήρθαν στην Ελλάδα μετά τον διωγμό που βίωσαν το 1922, έφεραν μαζί τους και τα έθιμά τους, κληρονομιά των προγόνων τους. Η λέξη γαϊτανάκι είναι υποκοριστικό της μεσαιωνικής λέξης γαϊτάνιν που σημαίνει το μεταξωτο κορδόνι και προέρχεται από την ελληνιστική λέξη γαϊτάνη. Σύμφωνα με την ετυμολογία της λέξης, προέρχεται από την κέλτικη πόλη Γαέτα, όπου παρήγαγαν κορδέλες. Το γαϊτανάκι χρειάζεται δεκατρείς χορευτές. Ο ένας κρατάει τον μεσαίο στύλο και οι άλλοι κρατούν δώδεκα κορδέλες, κάθε μια σε διαφορετικό χρωματισμό. Οι χορευτές σχηματίζουν έξι ζευγάρια και χορεύουν αντικριστά, περνώντας μία φορά από κάτω από τον συν-χορευτή τους και μια από πάνω. Τραγουδώντας ένα παραδοσιακό τραγούδι, οι κορδέλες μπλέκονται και σχηματίζουν ένα ωραίο σχέδιο. Αφού έρθουν όλοι πολύ κοντά, τότε αρχίζουν και χορεύουν από την αντίθετη φορά, το γαϊτανάκι ξεμπλέκεται και ο χορός τελειώνει. Τι συμβολίζει όμως το γαϊτανάκι; Σε πολλές κοινωνίες, κυρίως αγροτικές, συμβολίζει την ομόνοια και την συναδέλφωση. Ο κυκλικός χορός κατά περίπτωση, υποδηλώνει τον κύκλο της ζωής, από την ζωή στον θάνατο, από την λύπη στην χαρά και από τον χειμώνα στην άνοιξη.
Το απόγευμα του τελευταίου Σαββάτου του Τριωδίου και λίγες ώρες πριν μπούμε στην Σαρακοστή, το Γαϊτανάκι στην Πλατεία Στάη της Χώρας μας μάζεψε πάλι όλους μαζί. Παρά τον άσχημο καιρό μικροί και μεγάλοι παρακολουθήσαμε τα 2 γκρουπ των χορευτών που μέσα από την εξαιρετική τους παρουσία συνέβαλαν όπως κάθε χρόνο στη διατήρηση ενός από τα παλαιότερα τσιριγώτικα έθιμα γεμάτο συμβολισμούς. Οι οργανοπαίχτες έδωσαν το ρυθμό, οι κάτοικοι της Χώρας έτερψαν τον ουρανίσκο μας με τα διάφορα εδέσματα και ο πολύς κόσμος που ήρθε τις τελευταίες μέρες γέμισε το νησί ζωντάνια και χαρά. Φέτος η Πλατεία Στάη ήταν ομορφότερη από ποτέ, με ανανεωμένο φωτισμό, φυτεύσεις, υποδομές και καθαριότητα, όπως αρμόζει στην κεντρική πλατεία της πρωτεύουσάς μας! Θερμά συγχαρητήρια σε όλες και όλους και καλή δύναμη για την επόμενη χρόνια με στόχο να μη χαθούν ποτέ αυτά τα έθιμα που καθορίζουν την ιδιαίτερη θέση μας μέσα στον ωκεανό των πολιτισμών!
Πηγή 
Stratos Charchalakis

Σάββατο 12 Μαρτίου 2016

ΝΑΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ. Ητανε ένα τέλειο αποκριάτικο ξεφάντωμα !!!!

 Ητανε ένα τέλειο αποκριάτικο ξεφάντωμα !!!!

Ευχαριστούμε όλους τους μικρούς μας φίλους που ήρθανε και ξεφαντώσανε στην παρέα του Ναυτικού Ομίλου Κυθήρων !!!!!

Για την ιστορία !!!!
- συμμετείχαν πάνω από 100 παιδιά !!!!
- καταναλώθηκαν 8000 σακούλες φρεσκοψημένου Pop corn !!!
- φάγαμε 2000 σακούλες πατατάκια !!!!
- ήπιαμε 3 τόνους χυμό ανάμικτων φρούτων
- τραγουδήσαμε ... παίξαμε και περάσαμε ΤΕΛΕΙΑ !!!!!

- χαρίσαμε 2 χαρταετούς και 2 συνδρομές κολύμβησης για το καλοκαίρι !!!!

Καλές Απόκριες σε όλους !!!!!
Τα μέλη του ΔΣ του Ναυτικού Ομίλου Κυθήρων !!!!!

1960 Παναγία την Ορφανή στο Μυλοπόταμο.Φωτο Μ. Σοφιου

 Η φωτο είναι του Σοφιου γύρω στα 1960 απο την Παναγία την Ορφανή στο Μυλοπόταμο. Ο ναός είναι σπηλαιώδης και έχει δεύτερο βήμα προς τιμήν των τριών Αγίων της Επτανήσου.
Πηγή 
Nikos Desillas 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ∆ΗΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2016



Απάντηση Προέδρου Τ.Κ. Κυθήρων στο δημοσίευμα για τα δημοτικά WC Χώρας

Σε απάντηση δημοσιεύματος του adelin.blogspot.gr σχετικά με τα δημοτικά WC στην Πλατεία της Χώρας ενημερώνω ότι την επομένη ημέρα από την ανακοίνωση του Δήμου για τη συντήρησή τους έγινε δολιοφθορά και συγκεκριμένα κάποιος ή κάποιοι πέταξαν μεγάλη ποσότητα χώματος μέσα στο ένα ουρητήριο με αποτέλεσμα να μετατραπεί σε λάσπη και να απαιτεί υδραυλικό για την απόφραξη. 
 
 

Επιπλέον παρατηρήθηκαν φαινόμενα ρύπανσης εκτός των τουαλετών (πάτωμα κλπ) τα οποία προσβάλλουν πρώτα εκείνους που συστηματικά τα έκαναν.

Θυμίζω ότι στο πρόσφατο παρελθόν έχουν γίνει βανδαλισμοί ξανά στο συγκεκριμένο χώρο αλλά και ευρύτερα στην πλατεία της Χώρας.

Τέλος ενημερώνω ότι η επισκευή των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων δεν συμπεριλαμβανόταν στην εργολαβία ανακαίνισης αλλά αποτελεί εργασία του ηλεκτρολόγου του Δήμου που θα ξεκινήσει από βδομάδα καθώς ο κ. Αθανασιάδης απουσίαζε με άδεια.

Απευθύνω έκκληση, ως Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας αλλά και ως απλός Κυθήριος, να σεβαστούμε όλοι τις δημοτικές υποδομές που ανήκουν σε όλους μας και να μην επιτρέψουμε σε κανέναν ανεγκέφαλο να επαναληφθούν τέτοια αισχρά φαινόμενα, κυρίως μετά από εργασίες ανακαίνισης που κόστισαν αρκετά χρήματα και οι τοπικές μας κοινότητες ανέμεναν επί πολλά έτη. 

Ευχαριστώ. 

Δημήτρης Καλλίγερος. 
Πρόεδρος ΤΚ Κυθήρων
 
ΣΧΟΛΙΟ ΣΕΛΙΔΑΣ: http://kithiraikanea.blogspot.gr/

Γνωρίζουμε ότι και αυτή την φορά θα δυσαρεστήσουμε κάποιους αλλά αυτή την φορά δεν θα δυσαρεστήσουμε πολίτες των Κυθήρων αλλά κάποια συμπαθή τετράποδα που το πάλαι ποτέ αποτελούσαν βασικό συμπλήρωμα κάθε σπιτιού στο νησί.....

Και φυσικά αναφερόμαστε στην συμπαθή αλλά να πεντανόστιμη κατηγορία των χοίρων που παλαιά εκτρεφόντουσαν σε κάθε σχεδόν σπίτι στο νησί.....

Θα ζητήσουμε λοιπόν συγνώμη από τα συμπαθή αυτά τετράποδα αλλά όπως είναι γνωστό και σε χρυσή γούρνα να τους έριχνες τα αποφάγια και το πίτουρο, αυτά θα το κυλούσαν σε λίγη λάσπη και μετά θα το έτρωγαν....

Φαίνεται λοιπόν ότι κάποιοι ζώντες απόγονοι τους πέρασαν τις τουαλέτες της Χώρας σαν τάϊστρα τους και τα χρησιμοποίησαν δεόντως.

Πριν από 2 χρόνια από τούτη την σελίδα ανεβάζαμε τις φωτογραφίες με τα εξαθλιωμένα και παρατημένα WC της Χώρας. Η σημερινή δημοτική αρχή ανταποκρινόμενη στον καθήκον της προχώρησε σε μια γενική ανακαίνιση των ευαίσθητων αυτών χώρων με ον καλύτερο τρόπο και απεκατέστησε πλήρως την αδιαφορία της προηγούμενης πολύ μακράς περιόδου.....

Κάποιοι που "δεν το χώνεψαν" σκέφθηκαν πως θα προκαλέσουν πρόβλημα, και έστειλαν μερικά γουρούνια να αμαυρώσουν τον χώρο και επιπρόσθετα να το παρουσιάσουν σαν "αμέλεια"....

Το μόνο που αξίζει σε αυτά τα γουρούνια είναι πλήρης περιφρόνηση και εάν είναι γνωστά να συμπεριληφθούν στην λίστα για πίσσα και πούπουλα.....

Ήμαρτον πια αυτός ο τόπος με τα "αποβράσματα" που εκθέτουν ένα ολόκληρο νησί χωρίς λόγο... Και επί τέλους ο Δήμος είναι υπεύθυνος για την συντήρηση και όχι για να βάλει ένα φρουρό έξω από κάθε δημοτική τουαλέτα και να ελέγχει το κατούρημα και το χέσιμο καθενός.......

ΝΤΟΠΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΙΑ ΤΣΙΡΙΓΩΤΕΣ........

Υ.Γ. Τελικά αυτοί οι "γνωστοί - άγνωστοι" σε μια φούχτα ανθρώπους δεν μπορούν να γίνουν αντιληπτοί από την τοπική αστυνομία η χρειάζεται να καλέσουμε ιδιωτικούς ντετέκτιβ τύπου Πουαρώ για επιβολή κάποιας τάξης ;;;;;

ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ - ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΜΕ ΣΥΜΒΑΣΗ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΠΙΝΑΚΑΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ & ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΟΦΘΑΛΜΙΑΤΡΟΥ Κ.ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ !!!! Ο ΟΦΘΑΛΜΙΑΤΡΟΣ Κ.ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΘΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ ΚΑΙ ΘΑ ΕΞΕΤΑΖΕΙ ΣΤΟ ΙΑΤΡΕΙΟ ΤΟΥ ΣΤΟ ΛΙΒΑΔΙ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 19/03/2016 ΚΑΙ ΚΥΡΙΑΚΗ  20/03/2016 .
  

ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 19/03 ΑΠΟ 09.30-13.30 ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ ΑΠΟ 17.30-20.30.

 ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 20/03 ΤΟ ΠΡΩΙ ΑΠΟ 09.30-13.00

Παρασκευή 11 Μαρτίου 2016

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΡΟΤΩΝ ΔΗΜΟΥ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ

Συνάδελφοι αγρότες, μετά την απόφαση της κυβέρνησης να φέρει προς ψήφιση στο κοινοβούλιο ένα ασφαλιστικό και φορολογικό νομοσχέδιο, το οποίο θα οδηγήσει στο αφανισμό, όχι μόνο εμάς τους αγρότες, αλλά και άλλες κοινωνικές ομάδες, βγήκαμε στους δρόμους για σαράντα ημέρες, συμμετέχοντας σε κινητοποιήσεις που είχαν σαν αποτέλεσμα την προσωρινή αναβολή της ψήφισης των συγκεκριμένων νομοσχεδίων.
Ο κ. πρωθυπουργός στο διάλογο που έκανε με εκπροσώπους των αγροτών, δεσμεύτηκε για αφορολόγητο και για μειωμένες ασφαλιστικές εισφορές με μεταβατικότητα. Ακόμα όμως και σε αυτά τα λιγοστά που ο κ. πρωθυπουργός δεσμέυτηκε, εμείς διαπιστώνουμε ασάφειες όπως π.χ. το ύψος του αφορολόγητου, τη φορολόγηση των επιδοτήσεων, την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών κ.ά. Επιπλέον δεν έχουμε πάρει απαντήσεις στα αιτήματα μας που αφορούν το αγροτικό ρεύμα, το αφορολόγητο πετρέλαιο, τον υψηλό ΦΠΑ στα αγροτικά εφόδια, το εργόσημο, τα “κόκκινα” δάνεια στις τράπεζες και το καθεστώς που θα ισχύσει στις γεωτρήσεις μας. Στόχος της κυβέρνησης είναι να φέρει τα δύο επίμαχα νομοσχέδια προς ψήφιση στη βουλή έως το τέλος Μαρτίου.
Επομένως, η συνέχιση του αγώνα είναι επιτακτική, προκειμένου να έχουμε ελπίδες να μείνουμε στη γη μας, εμείς και τα παιδιά μας και να συνεισφέρουμε πραγματικά στην οικονομία της χώρας, η οποία χωρίς τον πρωτογενή τομέα είναι ανύπαρκτη.
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ, μαζί με τους άλλους παραγωγικούς κλάδους για μια τίμια και αξιοπρεπή διαβίωση.
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ, εμποδίζοντας την αύξηση των αυτοκτονιών που ξεπερνούν τις 10.000 μέχρι σήμερα, λόγω της οικονομικής κρίσης.
ΜΑΧΟΜΑΣΤΕ, να μην φεύγουν τα παιδιά μας στο εξωτερικό, αναζητώντας μια καλύτερη μοίρα.
ΖΗΤΟΥΜΕ δικαιοσύνη για την ατιμωρησία όλων εκείνων που οδήγησαν τη χώρα σε αυτό το αδιέξοδο και ζητούν τώρα από εμάς το λογαριασμό για τα λάθη των υπευθύνων.
ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ να μην μείνετε αυτή τη φορά αμέτοχοι και θεατές των εξελίξεων από τους καναπέδες των σπιτιών σας, νομίζοντας πως άλλοι θα παλέψουν για σας και τα παιδιά σας, και ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ να βρεθούμε στην Αθήνα, προκειμένου να εμποδίσουμε την ψήφιση των νομοσχεδίων που θα αποτελέσουν την ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ για όλους μας.
Η συμμετοχή είναι υποχρέωση ΟΛΩΝ
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΡΟΤΩΝ ΔΗΜΟΥ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ

ΚΑΘΑΡΟΔΕΥΤΕΡΑ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ


Τα παλιά χρόνια αυτή την ημέρα καθάριζαν τα μαγειρικά σκεύη και τα πιατικά με αλουσία, αλισίβα, δηλ. ζεστό νερό με στάχτη και τα υπολείμματα των φαγητών της Τυρινής, αφού μείνουν στο τραπέζι όλη νύχτα, τα ρίχνουν στα ζώα. Καθαρή Δευτέρα σημαίνει έξοδο στην εξοχή, στη θάλασσα καιρού επιτρέποντος, σε συγγενικά και φιλικά σπίτια, ή συγκέντρωση των χωριανών στην πλατεία ή σε μια λέσχη με ξηροφαγία, κρασί από την «καλοκαρδούσα» με τα ποτήρια «κούμουλα» χορό, τραγούδι, πειράγματα. Στα Πιτσινιάνικα χόρευαν τον «Απανωχορό» και στην περιοχή των Φριλιγκιανίκων τραγουδούσαν ένα αστείο τραγούδι αξιοποιώντας τα παρωνύμια της περιοχής, που έχουν σχέση με τα σαρακοστιανά εδέσματα: 
ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΟΠΟΛΗ ΕΚΑΝΑ ΖΕΥΓΑΡΙ
Στην Παλιόπολη έκανα ζευγάρι και μου φέρανε καλό χαμπάρι
Λιώ τα βούιδα μου και βγαίνω πάνω και στο πρόβγαλμα τα βάνω πάνω.
Απ’ αλάργα είδα το χιονίτη κι έφυγα ντελέγκου για το σπίτι.
Ζεστασιά σαν μπήκα στην καμάρα απ’ το τζάκι κι από τον ξυλάρα.
Γύρω στο σοφρά όλοι για δείπνο, δόξα τω Θεώ κι απέ για ύπνο.
Ξημερώνει Καθαροδευτέρα, σαρακοστιανή πέρα για πέρα.
Μυρωδάτος σαν Εγγλέζος λόρδος πρώτος έφτασε ο γέρο Σκόρδος.
Ήρθε ο Λίμπινας κι ο Καλιτσούνης και ο Λαζανάς κι ο Μακαρούνης.
Ο Πλαγιόμανας κι ο Πιπεράδας κι ο Ρεβύθης και ο γέρο Φάβας.
Να κι ο Αλατζάς και ο Ξυδάτος στα σαράντα θα’ ρθει ο Λαμπρινάκος.
Πιάστε το χορό μικροί μεγάλοι, να ‘μαστε καλά του χρόνου πάλι

Πηγή Eleni Harou

Συνελήφθη 55χρονος φυγόποινος στην Αρεόπολη

Συνελήφθη σήμερα (10/3/2016) το μεσημέρι στην Αρεόπολη Λακωνίας, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Αρεόπολης, ένας 55χρονος Έλληνας φυγόποινος.
Ειδικότερα, σε βάρος του 55χρονου εκκρεμούσε απόφαση του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Γυθείου, για απάτη και επικίνδυνη σωματική βλάβη.
Πηγή http://www.newsbomb.gr/

Το έθιμο του χαρταετού – Ποιος είναι ο συμβολισμός του και πότε ξεκίνησε?

Ο χαρταετός που πετάμε την Καθαρά Δευτέρα, δεν είναι απλώς ένα ακόμα παιχνίδι, που ίπταται στον αέρα εδώ και χιλιάδες χρόνια.
Το πέταγμά του στα ύψη και ο χορός του με τον άνεμο, ψηλά στον καταγάλανο ουρανό, υποδηλώνει την ανάταση, την κάθαρση της ψυχής μετά το διονυσιακό ξεφάντωμα της Αποκριάς. Μολονότι ο χαρταετός πρωταγωνιστεί στα δικά μας Κούλουμα, θα πρέπει να θυμηθούμε ότι πατρίδα του είναι η μακρινή Ανατολή.

Η ιστορία του χαρταετού έχει βαθιές ρίζες στην αρχαία Κίνα ξεπερνώντας τα 2.400 χρόνια ζωής. Αρχικά, βέβαια, υλικό κατασκευής των χαρταετών δεν υπήρξε το χαρτί, αλλά το ξύλο. Οι λαοί της Ανατολής χρησιμοποιούσαν τους χαρταετούς σε μαγικές τελετές, θρησκευτικές εκδηλώσεις και σε τελετουργίες για τον εξορκισμό του κακού. Πίστευαν ότι όσο ψηλότερα ανεβεί ο αετός τόσο πιο τυχεροί θα είναι.

Ο αυτοκράτορας της Κίνας Γουέν Χσουν έκανε πειράματα πτήσεων με αετούς φτιαγμένους από μπαμπού, χρησιμοποιώντας για επιβάτες τους κρατούμενούς του. Οι τυχεροί που επιζούσαν κέρδιζαν την ελευθερία τους.
 Μια από τις πιο εντυπωσιακές γιορτές με χαρταετούς που ‘‘χορεύουν’’ στους αιθέρες πραγματοποιείται εδώ και χιλιάδες χρόνια στη Βόρεια Ινδία, για την υποδοχή της άνοιξης, με εντυπωσιακές τελετές που έχουν τις ρίζες τους στην ινδουιστική μυθολογία. Για τον ίδιο λόγο, στη Λαχώρη του Πακιστάν κάθε Φεβρουάριο γίνονται πανηγυρικές εκδηλώσεις, που επανα- φέρουν στη μνήμη παγανιστικές συνήθειες του παρελθόντος.

Αλλά και στην ελληνική αρχαιότητα, ο χαρταετός δεν ήταν άγνωστος. Αναφέρεται ότι ο αρχιμηχανικός Αρχύτας του Τάραντα -4ος αι. π. Χ.- χρησιμοποίησε στην αεροδυναμική του τον αετό, ενώ υπάρχει και ελληνικό αγγείο της κλασικής εποχής με παράσταση κόρης, η οποία κρατά στα χέρια της μια μικρή λευκή σαΐτα (είδος αετού) με το νήμα της, έτοιμη να την πετάξει.

Πιθανότατα βέβαια, τα πειράματα ή τα παιχνίδια των Αρχαίων Ελλήνων με τους “αετούς” θα πρέπει να γίνονταν με πανί τουλάχιστον ως το Μεσαίωνα, καθώς η χώρα μας δεν διέθετε σε αφθονία το χαρτί.
Πολύ αργότερα ο Μάρκο Πόλο γυρίζοντας από τα ταξίδια του, φέρνει το χαρταετό στην Ευρώπη του Μεσαίωνα, όπου τον περιγράφει και για τις επικίνδυνες επανδρωμένες πτήσεις του.

Τα «προχωρημένα» έθιμα του Τυρνάβου

Το ξακουστό καρναβάλι του Τύρναβου θεωρείται το μεγαλύτερο και πιο οργανωμένο Καρναβάλι της Κεντρικής Ελλάδας, προσελκύοντας κάθε χρόνο κόσμο από όλη την Ελλάδα. Η πόλη του Τυρνάβου βρίσκεται σε μικρή απόσταση από τη Λάρισα και είναι χτισμένη δίπλα στον Τιταρήσιο ποταμό.
Το καρναβάλι του Τύρναβου αποτελεί ένα έθιμο με ιστορία τουλάχιστον 100 ετών, που στη μακρόχρονη πορεία του γνώρισε αλλεπάλληλες επιθέσεις από τις κυβερνήσεις, αφού θεωρούσαν ότι έβλαπτε τα χρηστά ήθη και έθιμα της εποχής. Αφορμή φυσικά το περίφημο «Μπουρανί» που συνδέεται με την αρχή της Άνοιξης, τη γονιμότητα και τη βλάστηση.
Όσοι επισκέπτονται τον Τύρναβο τις μέρες της Αποκριάς έχουν την ευκαιρία να ζήσουν τη Μεγάλη Παρέλαση των Αρμάτων, καθώς και το παραδοσιακό «Μπουρανί» που γίνεται την Καθαρά Δευτέρα. Όλα αυτά συνοδεία του περίφημου ντόπιου τσίπουρου!
Το «Μπουρανί» στον Τύρναβο κλείνει τον κύκλο των καρναβαλικών εκδηλώσεων και έρχεται να αναταράξει το μονότονο ρυθμό της καθημερινότητας στην πόλη.
Είναι ένα λαϊκό πανηγύρι, μια αναβίωση ενός αρχαίου διονυσιακού τελετουργικού, στην ουσία η γιορτή του φαλλού, που συμβολίζει την αναπαραγωγή και την ευτεκνία.
Οι κάτοικοι της πόλης πηγαίνουν στο εξωκλήσι του Προφήτη Ηλία στα βόρεια της πόλης σ’ έναν ελεύθερο ευρύ χώρο.
Η πορεία γίνεται σε πομπή, της οποίας προηγούνται διάφορες ομάδες (θίασοι) μεταμφιεσμένων ή μη (μόνον ανδρών), οι οποίοι κουβαλούσαν όλα τα απαραίτητα για τη λειτουργία. Όταν η πόλη έφθανε στο χώρο του Προφήτη Ηλία εκεί κάθε ομάδα έστρωνε στο έδαφος διάφορα φαγητά και μια μεγάλη φιάλη σε σχήμα «φαλλού» γεμάτη με κρασί ή με κράμα ούζου ή τσίπουρου με νερό. Παράλληλα άναβαν φωτιά πάνω στην οποία παρασκευάζονταν το «Μπουρανί», μια χορτόσουπα από σπανάκι και ξύδι για να νοστιμίζει.
Αφού γινόταν το Μπουρανί που είχε την μορφή σούπας σερβιριζόταν στους «μυουμένους» ως μέθεξη -συμμετοχή στα δρώμενα- και έτσι άρχιζε ο χορός και τα τραγούδια, οι αστεϊσμοί και τα πειράγματα με άσεμνες βασικά εκφράσεις. Πολλοί από τους άντρες που συμμετείχαν σ’ αυτό το τελετουργικό κρατούσαν στα χέρια τους φαλλούς σαν σκήπτρα και ήταν κατασκευασμένα από ξύλο ή πηλό ή ακόμα και από ψωμί και που αποτελούσαν το κυριότερο τελετουργικό σύμβολο. Στο έθιμο αυτό συμμετείχαν αυστηρά μόνο άντρες ενώ οι γυναίκες απείχαν, ίσως για λόγους σεμνοτυφίας λόγω των φερόμενων φαλλικών συμβόλων. Γυναικόπαιδα όμως παρακολουθούσαν τα δρώμενα καθώς επίσης και πλήθη επισκεπτών από διάφορα μέρη της Ελλάδας.
Όταν τελείωνε το βράσιμο του «Μπουρανί» όλοι μετέβαιναν δίπλα στις όχθες του Τιταρήσιου κι εκεί έτρωγαν και έπιναν εξακολουθώντας τα άσεμνα πειράγματα και τραγούδια. Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι το έθιμο αυτό είναι κατάλοιπο των βακχικών τελετών που διατηρήθηκε στους αιώνες και αναβιώνει ακόμα και σήμερα δείχνοντας την προσήλωση των Τυρναβιτών στα έθιμα και τις παραδόσεις.
Πηγή  http://www.newsbeast.gr/
Δείτε φωτογραφίες από την αναβίωση του εθίμου...



Πρόγραμμα αποκριάτικων εκδηλώσεων του Δήμου Μονεμβασίας

Σάββατο 12/3Νεάπολη12.00′Κατασκευή χαρταετών για παιδιά στον αύλειο χώρο των νεόκτιστων νηπιαγωγείων Νεαπόλεως.
ΜονεμβάσιαΑποκριάτικη γιορτή με μουσική σε συνεργασία με το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του δημοτικού σχολείου Μονεμβασίας στο χώρο του σχολείου.
Κυριακή 13/3Ασωπός16.00′Αποκριάτικο καρναβάλι.
Μονεμβάσια12.00′Θεατρικό δρώμενο στο Κάστρο. Βενετσιάνικες φιγούρες θα περιπλανηθούν για ακόμη μια φορά στη Μονεμβάσια. Μνήμες του παρελθόντος θα ζωντανέψουν στα μονοπάτια του κάστρου.
16.00′Αποκριάτικο παιδικό πρόγραμμα με συμμετοχή ακροβατών και ταχυδακτυλουργών στην κεντρική πλατεία Μονεμβασίας και σε περίπτωση βροχής στην αίθουσα εκδηλώσεων του γυμνασίου.
Νεάπολη12.00 ‘Αποκριάτικο καρναβάλι
13.15′Αποκριάτικο παιδικό πρόγραμμα με ακροβάτες και ταχυδακτυλουργούς. Σε περίπτωση βροχής η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων των νεόκτιστων νηπιαγωγείων Νεαπόλεως στις 12.15′ μμ.
Καθαρά ΔευτέραΠούντα Βοιών11.00′Προσφορά σαρακοστιανών εδεσμάτων και πέταγμα χαρταετού στην παραλία.
Τη διοργάνωση των εκδηλώσεων έχει το Νομικό Πρόσωπο Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης, Πολιτισμού και Αθλητισμού Δήμου Μονεμβασίας, με τη συνεργασία πολιτιστικών και αθλητικών συλλόγων, των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και των κατά τόπους δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων.

7 Μαρτίου 1970. Ο αποκριάτικος χορός του Συνδέσμου.

7 Μαρτίου 1970. Ο αποκριάτικος χορός του Συνδέσμου.
Πηγή Eleni Harou