Τρίτη 3 Μαΐου 2016

Φαίνεται ότι το κλίμα της Αναστάσεως δεν επηρέασε καθόλου τη Νέα Πορεία...

Φαίνεται ότι το κλίμα της Αναστάσεως δεν επηρέασε καθόλου τη Νέα Πορεία, που μη έχοντας κάτι σοβαρό να πει για τα δημοτικά πράγματα, άγεται και φέρεται για ακόμα μία φορά. Φυσικά και είναι λίγοι οι Ιερείς των Κυθήρων, καθώς υπάρχουν 30 Ενορίες και μόνο 13 Ιερείς, όπως λίγοι είναι και οι Γιατροί του Νοσοκομείου. Μάλλον όμως αγνοούν οι συντάκτες του ΔΤ της Νέας Πορείας ότι έχουν προκηρυχθεί 2 θέσεις μόνιμων ιατρών, ενώ αναμένεται η τοποθέτηση 3 αγροτικών ιατρών (2 στο Νοσοκομείο και 1 στο Π.Ι. Χώρας). Τα περί λαϊκισμού είναι αποκυήματα της φαντασίας των συναδέλφων, που καλό είναι να ξέρει ο κόσμος ότι ΥΠΕΡΨΗΦΙΣΑΝ την απόφαση του Δ.Σ. για την παροχή κινήτρων στους αγροτικούς και επικουρικούς ιατρούς του νησιού, μετά από πρόταση της Δημοτικής Αρχής. Αναμένεται η έκδοση ΚΥΑ προκειμένου να καθορισθεί ο τρόπος καταβολής των επιδομάτων, επιδόματα που έχουν αποφασίσει πολλοί νησιωτικοί και ορεινοί Δήμοι της Χώρας. Καλό θα ήταν η Νέα Πορεία να μην επιζητεί να διατηρηθεί πολιτικά ζώσα με τέτοιες ανούσιες αναρτήσεις που πλέον ελάχιστοι διαβάζουν και ακόμα λιγότεροι επικροτούν, αλλά να δημοσιεύσει επιτέλους την αυτοκριτική της για τις τεράστιες παραλείψεις και τα προβλήματα που κληροδότησε στη νέα Δημοτική Αρχή, και τα οποία ο Δήμος θα πληρώνει για χρόνια (νομιμοποιήσεις λιμανιών, κληροδοτήματα, κατάσταση δημοτικών οχημάτων, παιδικές χαρές, θέατρο, γέφυρα Διακοφτίου κ.λπ.). Σε ό,τι αφορά το ταμειακό υπόλοιπο, καλλίτερα να σιωπούν, γιατί τα τελευταία 2 χρόνια αυτό αυξήθηκε, όπως προκύπτει από τα οικονομικά στοιχεία που έχουν δημοσιευθεί και ειπωθεί μέσα στο Δ.Σ., και επιτέλους δαπανάται σε έργα μικρά, μεσαία και μεγάλα σε όλο το νησί, έργα που οι τοπικές κοινότητες ανέμεναν επί ματαίω για πολλά χρόνια! Εξάλλου, αυτό η Νέα Πορεία το ξέρει, σε μερικά από αυτά εργάζονται και ορισμένα πρώην εξέχοντα στελέχη της!

ΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΙΑΤΡΟΙ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ


Με αφορμή πρόσφατα δημοσιεύματα γνωστής σελίδας Κυθηραικού ενδιαφέροντος για τους ιερείς και τους ιατρούς που υπηρετούν στο νησί μας, κρίνουμε αναγκαίο να αποκαταστήσουμε την αλήθεια. 
Παραμένει το ερώτημα τι εξυπηρετούν τα ανακριβή δημοσιεύματα.
Στην Μητρόπολη Κυθήρων & Αντικθήρων, η οποία είναι μάλλον η μικρότερη στην Ελλάδα, υπηρετούν δεκατρείς (13) ιερείς, οι οποίοι σαφώς δεν επαρκούν για την κάλυψη των θέσεων στις ενορίες των δύο νησιών κ
αι γενικότερα στην εξυπηρέτηση των αναγκών της Ιεράς Μητροπόλεως.
Επίσης στο Κρατικό Νοσοκομείο- Κέντρο Υγείας Κυθήρων, που επίσης πιθανόν να είναι το μικρότερο Νοσοκομείο της Πατρίδος μας, αλλά ταυτόχρονα το νεώτερο, υπηρετούν μονίμως ιατροί με τις πιό κάτω ιδικότητες:
1. Γενικός Ιατρός, 
2. Καρδιολόγος, 
3. Γυναικολόγος, 
4. Χειρουργός, 
5. Παιδίατρος, 
6. Αναισθησιολόγος, 
7. Μικροβιολόγος, 
Αυτή δε την περίοδο, μόνο ένας (1) αγροτικός!
Προς τι αυτή η παραπληροφόρηση; 
Σε τι εξυπηρετεί;
Οι Γιατροί αυτών των ειδικοτήτων στελεχώνουν το κόσμημα του νησιού μας, το Δημόσιο Κρατικό, το Τριφύλλειο Νοσοκομείο Κυθήρων!
Βεβαίως υπάρχουν στο νησί και εξυπηρετούν και ιδιώτες γιατροί διαφόρων ειδικοτήτων. 
Επιπλέον οι κάτοικοι των Κυθήρων σύμφωνα με την απογραφή του 2011 ήταν 3.984.
Αν πράγματι έχουν μειωθεί στις 2.500 είναι ανησυχητικό, αλλά είναι αληθές; πως προκύπτει; 
Έγινε νέα απογραφή; 
Το θλιβερό είναι ότι ο Δήμαρχος του Νησιού. αντί να αντιδράσει για το ψευδές και παραπλανητικό δημοσίευμα, για μιά ακόμη φορά λαικίζει.
Συμφωνεί ότι στα Κύθηρα υπηρετεί μεγάλος αριθμός Ιερέων;
Συμφωνεί ότι στο Κρατικό Νοσοκομείο Κυθήρων υπηρετεί μόνο ένας ειδικευμένος γιατρός και δύο αγροτικοί;
Διαμαρτύρεται γιατί δήθεν, οι κρατικές υπηρεσίες δεν εγκρίνουν τις δαπάνες. Δεν του επιτρέπουν δηλαδή, την κατασπατάληση των ταμειακών αποθεμάτων του Δήμου
τα οποία, με πολύ κόπο συγκεντρώθηκαν και κληρονόμησε από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή.

Σχόλιο Δημάρχου κ.Χαρχαλάκη για το δημοσίευμα μας "Στο Νησί..."

Πριν λίγους μήνες προκηρύχθηκαν 8 θέσεις αγροτικών ιατρών (6 για τα Κύθηρα και 2 για τα Αντικύθηρα). 

Οι 5 παρέμειναν κενές, αφού εκδηλώθηκε ενδιαφέρον μόνο από 3 Ιατρούς. 
Τη στιγμή μάλιστα που ο Δήμος μας επιδοτεί με το ποσόν των 300€ το μήνα τους αγροτικούς των Κυθήρων και 500€ το μήνα (!!!) τους αγροτικούς των Αντικυθήρων, στους οποίους παρέχει δωρεάν μέχρι και τη στέγαση και τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια! 


Παράλληλα, η ασυνεννοησία των κρατικών υπηρεσιών, εμποδίζει την εκταμίευση των χρηματικών κινήτρων που έχουν θεσπίσει Δήμοι και Περιφέρειες, καθώς δεν έχει εκδοθεί ακόμα η απαραίτητη ΚΥΑ που θα ρυθμίζει τις διαδικασίες καταβολής των επιδομάτων αυτών στους δικαιούχους ιατρούς (αν θα δίδονται εις χρήμα ή εις είδος) και έτσι οι Επίτροποι του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν θεωρούν τα εντάλματα...  

Ελλάδα 2016...!!!!!!
--------------------------------
Στράτος Χαρχαλάκης
--------------------------------

Στο νησί…


Ακούσιος ωτακουαστής βράδυ Μ. Παρασκευής στον Επιτάφιο. Ηλικιωμένες κυρίες, μόνιμες κάτοικοι του νησιού, εκφράζουν την δυσαρέσκειά τους επειδή αναγκάζονται να έρθουν από το χωριό όπου διαμένουν -λίγα χιλιόμετρα απόσταση- για να βρεθούν στην εκκλησία που διαθέτει ιερέα. Στο χωριό τους, υπάρχει εκκλησία, αλλά δεν υπάρχει ιερέας. Λογικό. Στο νησί, φημολογείται πως υπάρχουν 365 εκκλησίες, αλλά και οι μισές να υπάρχουν στην πραγματικότητα, είναι αδύνατο να τοποθετηθούν ισάριθμοι ιερείς. Σημαίνει αυτό πως στο νησί υπάρχει έλλειμμα ιερέων; Το αντίθετo. Συγκριτικά με τους γιατρούς για παράδειγμα, υπάρχει υπερπληθώρα ιερέων!

  
Στο νησί, ζουν μόνιμα περίπου 2.500 άνθρωποι. Από αυτούς περίπου 400 παιδιά, κάτι ιδιαίτερα αισιόδοξο για τα δεδομένα της περιφέρειας. Κι όμως, ολόκληρο το νησί δεν διαθέτει μόνιμο παιδίατρο στο λεγόμενο κέντρο υγείας. Ρώτησα να μάθω πόσους γιατρούς θα συναντήσει κάποιος αν επισκεφτεί αυτό το κέντρο. Η απάντηση είναι, τρείς. Ο διευθυντής (παθολόγος) και δυο αγροτικοί γιατροί. Εδώ βάζουμε τελεία. Ούτε παιδίατρος, ούτε γυναικολόγος, ούτε οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα.

Οι ανάγκες, καλύπτονται (;) από τους τρείς γιατρούς ή μεμονωμένους ιδιώτες συγκεκριμένων ειδικοτήτων (και φυσικά με επιπλέον οικονομικό κόστος ) και κάποιους που το επισκέπτονται κάποια συγκεκριμένη ημέρα. Για επιπλέον βοήθεια, κάποιος πρέπει να επισκεφτεί την Αθήνα. Όποτε υπάρχουν δρομολόγια πλοίων και όποτε το επιτρέπει ο καιρός. Ο οποίος συχνά τον χειμώνα δεν το επιτρέπει. Υπάρχει και ένα ελικόδρομιο για τα έκτακτα περιστατικά. Σκέφτομαι πως το κόστος των περιστατικών αυτής της μορφής όπου χρειάστηκε μεταφορά με ελικόπτερο (δεν είναι σπάνια, ιδιαίτερα τα καλοκαίρια), θα είναι μεγαλύτερο από την αγορά μερικών ιατρικών μηχανημάτων και την πρόσληψη μερικών ακόμα γιατρών.

Ρώτησα να μάθω τι συμβαίνει με τους ιερείς. Πόσοι υπάρχουν ώστε να δικαιολογούν τις γκρίνιες κάποιων ηλικιωμένων που αναγκάζονται να μετακινούνται σε διπλανά χωριά για να εκκλησιαστούν; Κανένας δεν γνώριζε με ακρίβεια, αλλά με βάσει υπολογισμούς των ενοριών που λειτουργούν θεωρείται πως στο νησί υπάρχουν τουλάχιστον 8-9 ιερείς. Να κάνουμε μια μικρή σύγκριση των αριθμών: Τρείς γιατροί και 8-9 ιερείς. Αυτό νομίζω πως σημαίνει πολλά.  Το κράτος-δηλαδή εμείς οι φορολογούμενοι- πληρώνουμε τις μισθολογικές ανάγκες τριών γιατρών και τριπλάσιων ιερέων.

Βέβαια, τις επιλογές αυτές δεν τις κάνουμε εμείς που πληρώνουμε. Αλλά αυτοί που βρίσκονται στην εξουσία. Χθες και σήμερα. Αυτοί θεωρούν πως αυτή η αναλογία ταιριάζει σ ένα νησί. Και δυστυχώς, όχι μόνο σ’ ένα νησί, αλλά σε πολλά νησιά και πολλές περιοχές της περιφέρειας. Γι’ αυτό, δεν έχει σημασία για ποιο νησί πρόκειται. Είναι απλά ένα ενδεικτικό παράδειγμα από τα πολλά.

Το πρόβλημα έχει φυσικά και άλλες διαστάσεις. Αφορά στην άρνηση γιατρών να ζήσουν στο νησί (σε μεγάλο βαθμό δικαιολογημένες για λόγους κόστους, απομόνωσης κλπ.), αφορά σε προσπάθειες της δημοτικές αρχής να δώσει η ίδια κίνητρα για προσέλκυση γιατρών χωρίς ωστόσο να έχουν ιδιαίτερη επιτυχία οι προσπάθειες αυτές, αφορά σε πολλές ακόμα αιτίες. Όμως, το αποτέλεσμα έχει πάντα σημασία. 

Και αυτό είναι, πως το κράτος θεωρεί πως αυτή η αναλογία γιατρών-ιερέων ταιριάζει σ’ ένα νησί.  Και ενδεχομένως σε μια επόμενη θρησκευτική γιορτή,  πιθανότερο είναι ν ακούσει κάποιος μερικές ηλικιωμένες κυρίες να διαμαρτύρονται για τους λίγους ιερείς και όχι για την απουσία στοιχειωδώς επαρκούς ιατρικής περίθαλψης…
--------------------------------------------
Πηγή:  liberal.gr-Γιάννης Παντελάκης 
--------------------------------------------

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΝΕΑΠΟΛΙΤΩΝ ΤΑ ΒΑΤΙΚΑ ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΗΝ ΒΑΤΙΚΙΩΤΙΣΑ ΜΑΝΑ ΣΤΙΣ 8 ΜΑΙΟΥ

Ο Σύνδεσμος μας τιμώντας την μητέρα και ιδιαίτερα εφέτος την Βατικιώτισα μάνα γιορτάζει στα Βάτικα. 
Σας καλεί να παρευρεθείτε στην γιορτή μας την Κυριακή 8 Μαΐου στο ξενοδοχείο LIMIRA MARE στις 7 το απόγευμα. Κοντά μας θα είναι και θα μιλήσει για την μητέρα η πατριώτισσα μας συγγραφέας κ Ελένη Σαραντίτη!!Την εκδήλωση μας θα πλαισιώσει η χορωδία του Δήμου!! 
Η Παρουσία σας θα είναι χαρά για εμάς!!!

Το Βατικιώτικο κρεμμύδι


Το κρεμμύδι είναι αναμφισβήτητα το χαρακτηριστικότερο προϊόν της περιοχής των Βοιών (Βατίκων). Το ντόπιο, Βατικιώτικό, κρεμμύδι είναι γευστικότατο και ιδιαίτερα καυτερό. Θεωρείται ιδανικό για μαγείρεμα, αφού δίνει ιδιαίτερη γλυκιά γεύση.
Ο βολβός του βατικιώτικου κρεμμυδιού είναι σφαιρικού σχήματος, ελαφρώς επιμήκης με διάμετρο μεταξύ 35 και 80 mm. Ο εξωτερικός χιτώνας, χρώματος ορειχάλκου, είναι στιλπνός και ανθεκτικός, αποτελούμενος από πολλά στρώματα με στενή αλληλεπικάλυψη, που προστατεύουν τους εσωτερικούς χιτώνες. Η σάρκα του είναι κοκκινωπού χρώματος, σφικτή και συμπαγής. Χάρη στην τεχνική παραγωγής και στο ξηρό κλίμα που χαρακτηρίζουν την περιοχή των Βοιών, η περιεκτικότητά του σε ξηρά ουσία είναι υψηλή. Ετσι, το προϊόν αποθηκεύεται εύκολα, διατηρείται επί μεγάλο χρονικό διάστημα δίχως να χάνει τη διατροφική του αξία, καθώς η χαμηλή περιεκτικότητά του σε υγρασία το προστατεύει από τη σήψη.
Η συγκομιδή του γίνεται στις αρχές Μαϊου, ενώ οι συνολική έκταση που καλλιεργείται φθάνει τα 1200 στρέμματα.Πηγή http://www.monemvasia.gr/

Η Ελένη Καραΐνδρου και οι Μελισσοκόμοι μια μαρτυρία του Κουντουρόγιαννη (Γιάννη Πρωτοψάλτη – Μελισσοκόμου)

Η Ελένη ξεκίνησε να έρχεται με τον Δανίκα. Έμεναν στο Καψάλι. Ρώτησαν πώς να έρθουν στην Παλαιόπολη και τους είπαν ότι δεν υπάρχει καν δρόμος. Ξεκίνησαν με τα πόδια, έφτασαν καταϊδρωμένοι στην ‘‘Σκάνδεια’’. «Ποια είσαι εσύ;» την ρώτησε με χωριάτικη αφέλεια και ντρομπροσύνη ο Γιώργος. «Γράφω μουσική» μας είπε. Έτσι μας συστήθηκε. Ότι έγραφε μουσική. Πού να πάει το μυαλό μας; Εγώ δεν είχα βγει ακόμα από το νησί, δεν τους ήξερα, ποιος είναι ο Αγγελόπουλος και ποια είναι η Καραΐνδρου…
Τότε δεν υπήρχαν ξενοδοχειακές μονάδες ή τουριστικά καταλύματα στην περιοχή Παλιόπολη – Αυλαίμονα. Έμειναν σε σπίτι ενός κατοίκου. Επί πληρωμή βέβαια, αλλά, ρε παιδί μου, ήταν φιλοξενία. Άλλες εποχές. Γνωριστήκαμε, κάναμε πολλή παρέα. Δεν είχαν το καλλιτεχνικό τουπέ. Μας αντιμετώπιζαν πολύ φιλικά. Ο Δανίκας είχε πολύ χιούμορ. Εγώ ήμουν μικρός τότε, περισσότερη παρέα έκανε με τους αδελφούς μου που ήταν μεγαλύτεροι.
Η Καραΐνδρου, από τότε, ερχόταν συνέχεια. Μια φορά μάς ανήγγειλε: Γράφω μουσική για μια ταινία με τίτλο «Ταξίδι στα Κύθηρα». Κλεινόταν σ’ ένα σπίτι κανα-δυό μήνες κι έγραφε. Νοιώθαμε σαν να γράφει μουσική για εμάς τους ίδιους.
Ένα – δυο χρόνια μετά, έγραφε τη μουσική για τον Μελισσοκόμο (1986). Σαν μελισσοκόμο γνώριζε τον αδελφό μας τον Γιώργο από τον οποίο αγόραζε και μέλι! Το επόμενο καλοκαίρι που είχε ολοκληρωμένη τη μουσική ήρθε με μια κασέτα, μας είπε «Αυτή είναι η μουσική της ταινίας». Καθίσαμε, την ακούσαμε και την πήρε πάλι πίσω• ήταν το μοναδικό αντίτυπο και ήμασταν μάρτυρες της πρώτης ακρόασης!
Ο άλλος αδελφός μας, ο Αντώνης, δούλευε στους κινηματογράφους Αττικόν – Απόλλων όπου έκαναν πρεμιέρα οι ταινίες του Αγγελόπουλου. Δεν ξέραμε πολλά από κινηματογράφο αλλά αυτά τα συμβάντα μάς έκαναν να βλέπουμε τις ταινίες με άλλο μάτι. Ο Αγγελόπουλος μάλιστα το καλοκαίρι πριν φύγει τόσο άδικα και πρόωρα το πέρασε στα Κύθηρα. Τον θυμάμαι με τον σκηνοθέτη Δημήτρη Μακρή στην ‘‘Σκάνδεια’’.
Πηγή  http://dragonerarossa.gr/

Το Καταδρομικο "Γεωργιος Αβερωφ"

Δέκα χρόνια μετά τον Ελληνοτουρκικό Πόλεμο του 1897 το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό διέθετε μια ελάχιστη δύναμη απαρχαιωμένων τορπιλοβόλων και τριών Γαλλικών θωρηκτών που είχαν κατασκευασθεί το 1889. Η επιτακτική ανάγκη για τη δημιουργία αξιόμαχου στόλου είχε ως αποτέλεσμα την ενίσχυση του στόλου - στα τέλη του 1908 - με τέσσερα καινούρια Αγγλικά και τέσσερα Γερμανικά αντιτορπιλικά. Σε αυτά επρόκειτο να προστεθεί το Θωρακισμένο-Καταδρομικό «Γ. Αβέρωφ», η Δόξα του Πολεμικού Ναυτικού.
Για την ανανέωση του Στόλου η τότε κυβέρνηση Μαυρομιχάλη είχε απευθυνθεί στα Ναυπηγεία Ορλάντο στο Λιβόρνο της Ιταλίας, όπου εκείνη ακριβώς την εποχή κατασκευαζόταν ένα θωρακισμένο–καταδρομικό το οποίο είχε παραγγελθεί και επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί από το Ιταλικό Ναυτικό. Όμως, η ακύρωση της παραγγελίας από τη μεριά των Ιταλών και η άμεση προκαταβολή του 1/3 της συνολικής αξίας του πλοίου επέτρεψαν την απόκτηση του θωρηκτού από την Ελλάδα.
Το ποσόν της προκαταβολής προήλθε από τη διαθήκη του Γεωργίου Αβέρωφ και ανήρχετο σε 8.000.000 εκατομμύρια χρυσές δραχμές, ενώ το υπόλοιπο ποσό των 15.650.000 χρυσών δραχμών καλύφθηκε από το Ταμείο Εθνικού Στόλου (Τ.Ε.Σ.). Η κυβέρνηση δαπάνησε 23.650.000 δρχ. για την απόκτηση του. Τα 8.000.000 δρχ. προέρχονταν από το 20% της συνολικής κληρονομιάς του Γεωργίου Αβέρωφ, που παραχώρησε με τη διαθήκη του στο Ταμείο Εθνικού Στόλου το 1899 (χρονολογία δημοσίευσης της διαθήκης). 
Η διαθήκη όριζε ότι το 1/5 της περιουσίας του (20 μερίδια) παραχωρείται για τη ναυπήγηση ισχυρού καταδρομικού πλοίου που θα φέρει το όνομα του και διασκευασμένο κατά τέτοιον τρόπο ώστε να χρησιμεύει ως Εκπαιδευτικό πλοίο Σχολής Ναυτικών Δοκίμων προς την πρακτική και θεωρητική τελειοποίηση αυτών. Το υπόλοιπο ποσό 14.300.000 καλύφθηκε εξ' ολοκλήρου από το Ταμείο Εθνικού Στόλου (Τ.Ε.Σ.). Αξίζει να σημειωθεί ότι και οι Τούρκοι είχαν ενδιαφερθεί για την αγορά του πλοίου 
Το 10.200 τόνων θωρακισμένο εύδρομο (όπως ακριβέστερα περιγράφεται) είχε Ιταλικές μηχανές 19.000 ίππων, 22 Γαλλικούς λέβητες, Γερμανικές γεννήτριες και Αγγλικά πυροβόλα 190 και 234 χιλιοστών τύπου ARMSTRONG. Η μέγιστη ταχύτητα που ανέπτυσσε το Θωρηκτό ήταν 23 κόμβοι. 
Το «Γ. Αβέρωφ» καθελκύστηκε στις 12 Μαρτίου (27 Φεβρουαρίου με το παλαιό ημερολόγιο) 1910 και την 11 Σεπτεμβρίου 1911 κατέπλευσε στο Φάληρο, όπου έγινε δεκτό από τους Έλληνες με ενθουσιασμό.αλλά άργησαν να καταθέσουν την προσφορά τους, καθώς επίσης και ότι η τότε Ελληνική κυβέρνηση πέτυχε τελική τιμή κατά 2.000.000 δρχ. μικρότερη από το ποσό που πρόσφερε το Ιταλικό Βασιλικό Ναυτικό για το αδελφό πλοίο "ΠΙΖΑ". Η οριστική σύμβαση της αγοράς του επικυρώθηκε στις 30 Νοεμβρίου του 1909.
Το Θωρηκτό «Γ. Αβέρωφ», μοναδική ίσως εξαίρεση, μαζί με την προσωπικότητα και το πατριωτικό ήθος του Ναυάρχου Παύλου Κουντουριώτη, συνέδεσε άρρηκτα το όνομά του με τη διαμόρφωση ιστορικών γεγονότων εθνικής εμβέλειας χωρίς ουδέποτε να γνωρίσει την ήττα και την ατίμωση.
Ιστορικό Αγοράς 
Στις αρχές του 20ού αιώνα, η ελληνική κυβέρνηση του Γ. Θεοτόκη αποφάσισε να ενισχύσει ιδιαίτερα τον στόλο του (τότε) Βασιλικού Ναυτικού, καθώς τα υπάρχοντα πλοία είχαν καταστεί απαρχαιωμένα με την ραγδαία εξέλιξη της ναυτικής τεχνολογίας. Έγιναν αγορές αντιτορπιλικών και τορπιλοβόλων από το εξωτερικό, αλλά η πιο σημαντική κίνηση ήταν η παραγγελία και τελικά η αγορά του "Γ. ΑΒΕΡΩΦ". 
Η ιταλική κυβέρνηση είχε παραγγείλει το «Pisa» στα ναυπηγεία Ορλάντο, καθώς και ένα ακριβές αντίγραφό του, το «Β». Επίσης, ναυπήγησε το απολύτως όμοιο πλοίο «Αμάλφι» στο ναυπηγείο Odero, καθώς και τα πλοία «San Giorgio» και «San Marco» στα κρατικά ναυπηγεία του Καστελαμάρε (η διαφορά που είχαν τα «San Giorgio» και «San Marco» είναι ότι κινούνταν με ατμοστροβίλους). Έκρινε όμως ότι το «Β» δεν είναι αναγκαίο και αποφάσισε να το πουλήσει.
Τότε (φθινόπωρο του 1909) ο αντιναύαρχος Γκέιμπλ, αρχηγός της βρετανικής ναυτικής αποστολής στην Τουρκία, κατάρτισε ένα πρόγραμμα ναυπήγησης νέων θωρηκτών εκτοπίσματος περίπου 10.000 τόνων για το ναυτικό των Οθωμανών, και πήγε στη Βρετανία για να προετοιμάσει συμφωνία ανάμεσα στα αγγλικά ναυπηγεία και στην τουρκική κυβέρνηση. Η τουρκική ηγεσία όμως προτιμούσε πλοία τύπου ντρέντνοτ κι όχι θωρηκτά 10.000 τόνων. Επικαλέστηκε μάλιστα ένα ερώτημα της ρωσικής κυβέρνησης για ποιο λόγο ετοιμάζεται τέτοιας έκτασης εξοπλιστικό πρόγραμμα, για να απορρίψει τις εισηγήσεις του Γκέιμπλ.
Ενώ ο οίκος Ορλάντο διαπραγματευόταν στην Αθήνα με την ελληνική κυβέρνηση την πώληση του πλοίου, αφίχθησαν στο Λιβόρνο Τούρκοι αξιωματικοί για να το εξετάσουν. Οι Τούρκοι δεν πίστευαν ότι η Ελλάδα υπήρχε περίπτωση να αγοράσει το πλοίο και γι' αυτό κινήθηκαν κάπως νωθρά. Οι απεσταλμένοι τους βρήκαν το πλοίο καλό αλλά με μικρές γαιανθρακαποθήκες, άρα ακατάλληλο για μακρούς πλόες, για τους οποίους το ήθελαν. 
Αναχώρησαν για το Παρίσι, αλλά καθ' οδόν πήραν ένα τηλεγράφημα που έλεγε ότι η Ελλάδα επρόκειτο να αγοράσει το πλοίο. Επέστρεψαν άρον άρον στο Λιβόρνο και, χωρίς να ρωτήσουν πόσα προσφέρει η Ελλάδα, είπαν ότι δίνουν 250.000 στερλίνες παραπάνω προκειμένου να το πάρουν. Η απάντηση των Ιταλών ήταν ότι το πλοίο ήδη αγοράστηκε και πληρώθηκε. Η ελληνική κυβέρνηση πέτυχε τελική τιμή κατά 2.000.000 δρχ. μικρότερη από το ποσό που πρόσφερε το Ιταλικό Βασιλικό Ναυτικό για το αδελφό πλοίο «Pisa». Η οριστική σύμβαση της αγοράς του επικυρώθηκε στις 30 Νοεμβρίου του 1909.
Χαρακτηριστικά
Αρχική διαμόρφωση (1911-1926):
• Διαστάσεις : μήκος μεταξύ ορθίων 140,5 μ., πλάτος 21 μ., βύθισμα 7,5 μ.
• Εκτόπισμα: 10.118 τόνοι
• Μηχανή προώθησης: 2 τετρακύλινδρες παλινδρομικές ατμομηχανές τριπλής εκτόνωσης, 2 προωστήρες, 22 λέβητες υδραυλικού συστήματος Belleville, ενδεικτική ιπποδύναμη 19000 ίπποι.
• Ταχύτητα: 23 κόμβοι (την περίοδο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου είχε μειωθεί στους 16 κόμβους) με καύσιμη ύλη 1500 τόνους άνθρακα.
• Πλήρωμα : 670 άνδρες.

ΛΑΚΩΝΙΑ.ΕΟΡΤΗ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΣΤΑ ΒΕΛΑΝΙΔΙΑ

  Ο λαοφιλής Άγιος Γεώργιος ο μεγαλομάρτυρας και Τροπαιοφόρος γεννήθηκε περίπου το 275 μ.Χ. στην Καππαδοκία, από γονείς χριστιανούς. Ο πατέρας του, μάλιστα, πέθανε μαρτυρικά για το Χριστό όταν ο Γεώργιος ήταν δέκα χρονών. Η μητέρα του τότε τον πήρε μαζί της στην πατρίδα της την Παλαιστίνη, όπου είχε και τα κτήματα της. Όταν έγινε 18 χρονών, στρατεύθηκε στο ρωμαϊκό στρατό. Αν και νέος στην ηλικία, διεκπεραίωνε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις τέλεια. Όλοι τον θαύμαζαν για το παράστημα του. Γι' αυτό, γρήγορα τον προήγαγαν σε ανώτερα αξιώματα και του έδωσαν τον τίτλο του κόμη και ο Διοκλητιανός τον εκτιμούσε πολύ.

Δείτε το ΒΙΝΤΕΟ στο VELANIDIA WEB TV

Ομολογητής
Από την εποχή του αυτοκράτορα Δεκίου μέχρι την εποχή που ανέβηκε στον θρόνο ο Διοκλητιανός, το 283 μ.χ., η Χριστιανική Εκκλησία μεγάλωσε πάρα πολύ, γιατί επικρατούσε ειρήνη. Οι Χριστιανοί πήραν πολλές δημόσιες θέσεις, έκτισαν πολλούς και μεγάλους ναούς, διάφορα σχολεία και οργάνωσαν την διοίκηση και τη διαχείριση των εκκλησιών και της φιλανθρωπίας.
Ο Διοκλητιανός αρχικά εργάστηκε για την οργάνωση του κράτους του. Προσέλαβε στρατηγούς για βοηθούς του που τους ονόμασε αυτοκράτορες και Καίσσαρες κι αφού πέτυχε να υποτάξει τους εχθρούς του κράτους και να σταθεροποιήσει τα σύνορα του, στράφηκε στα εσωτερικά ζητήματα. Δυστυχώς, στράφηκε εναντίον της Χριστιανικής Θρησκείας για να ανορθώσει την ειδωλολατρία. Γι' αυτό το λόγο λοιπόν, κάλεσε τους βοηθούς του Καίσσαρες το 303 μ.χ. και τους στρατηγούς στην πρωτεύουσα του ανατολικού Ρωμαϊκού κράτους σε τρεις γενικές συγκεντρώσεις. Ανάμεσα τους βρισκότανε και ο 28χρονος Γεώργιος, που διακρίθηκε πολλές φορές στους πολέμους.

  Συγκεντρώθηκαν λοιπόν όλοι, για να πάρουν αποφάσεις για την εξόντωση και τον αφανισμό της Χριστιανικής πίστης. Πρώτος μίλησε ο Διοκλητιανός και επέβαλε σε όλους ν' αναλάβουν τον εξοντωτικό αγώνα εναντίον του Χριστιανισμού. Όλοι υποσχέθηκαν ότι θα καταβάλουν κάθε προσπάθεια, για να εξαλείψουν την Χριστιανική Θρησκεία από το Ρωμαϊκό κράτος. Τότε ο γενναίος Γεώργιος σηκώθηκε και είπε: «Γιατί, βασιλιά και άρχοντες, θέλετε να χυθεί αίμα δίκαιο και άγιο και να εξαναγκάσετε τους Χριστιανούς να προσκυνούν και να λατρεύουν τα είδωλα»; Και διακήρυξε την αλήθεια της Χριστιανικής Θρησκείας και την Θεότητα του Χριστού.
Μόλις τέλειωσε, όλοι συγχυστήκανε μ' αυτή την ομολογία του και προσπάθησαν να τον πείσουν να μετανοήσει για όσα είπε, καταπραΰνοντας έτσι και τον Διοκλητιανό. Αλλά ο Γεώργιος ήταν σταθερός και με θάρρος διακήρυσσε την Χριστιανική του πίστη.

ΛΑΚΩΝΙΑ.Εσπερινός του Αγίου Γεωργίου στο Κάστρο του Γερακίου

Με ιδιαίτερη κατάνυξη και ευλάβεια έγινε και φέτος ο εσπερινός προς τιμή του Αγίου Γεωργίου στο Κάστρο Γερακίου.

Μνήμες από άλλες εποχές


Γερακίτες καβαλάρηδες, Αγίου Γεωργίου 1965
 Ο Χρήστος Μπαλαμπάνος αναφέρει: «Το τελετουργικό ξεκίνησε μέσα από το Γεράκι και συγκεκριμένα από την τοποθεσία Κάτω-Βρύση, όπου παραδόθηκε η εικόνα του Αγίου Γεωργίου, δωρεά του αείμνηστου δασκάλου Γεωργίου Μαρούδη, σε ιππείς οι οποίοι μαζί με τα άλογα τους μετέφεραν την εικόνα έως τον Κάστρο Γερακίου.

«Εκεί τους περίμενε ο ιερέας του Γερακίου, αιδεσιμότατος Ιωάννης Χαραμής, που παρέλαβε την εικόνα και την οδήγησε στην εκκλησία όπου πρώτοι οι ιππείς μαζί με τα


άλογα τους πήγαν και την προσκύνησαν.

«Αρκετοί Γερακίτες αλλά και από την γύρω περιοχή με σύμμαχο τον καλό καιρό παρακολούθησαν τον εσπερινό.

«Αξίζει να αναφέρω τα ονόματα των συμμετεχόντων ιππέων που ήταν οι: Γεώργιος Κόντος του Δήμου, Κωνσταντίνος Μαρουδάς του Αγγελή, Μιχάλης Πουλημένος του Βασιλείου, Γιώργος Τσίπουρας του Χρήστου, Γιώργος Βάρλας του Νικολάου, Γιώργος Βάρλας του Σταύρου, Λεωνίδας Μαλαβάζος του Παναγιώτη, Παναγιώτης Μαλαβάζος του Λεωνίδα, Παναγιώτης Φασμούλος του Νικολάου, Πάνος Βάρλας του Βασιλείου, Παναγιώτης Πουλίτσας του Χρήστου και ο Κώστας Μηνακάκης που είχε έρθει από τον Μυστρά.

«Η ατμόσφαιρα ήταν έντονα φορτισμένη συναισθηματικά αφού ξύπνησαν μνήμες από άλλες εποχές όπου τα άλογα είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή την γιορτή.

«Ο Άγιος Γεώργιος ας είναι βοήθεια για όλο τον κόσμο.»

Πηγή  http://karitsiotikanea.blogspot.gr/

Συλλήψεις Για Κλοπές & Απόπειρα Κλοπής Σε Σπάρτη & Νεάπολη

Εξιχνιάστηκε, ύστερα από αστυνομική έρευνα του Αστυνομικού Τμήματος Νεάπολης, μία (1) περίπτωση κλοπής σε οικία αλλοδαπού, που είχε γίνει την 18.8.2015, στην Νεάπολη Λακωνίας. Για την υπόθεση αυτή, σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος ενός (1) 27χρονου αλλοδαπού, υπηκόου Βουλγαρίας, για κλοπή.
Συνελήφθη, σήμερα (28.4.2016) και πρώτες πρωινές ώρες, στην Σπάρτη Λακωνίας, από αστυνομικούς της Ομάδας Δίκυκλης Αστυνόμευσης (ΔΙ.ΑΣ.) Λακωνίας, 34χρονος ημεδαπός, γιατί διέρρηξε κατάστημα ημεδαπής, χωρίς ωστόσο να αφαιρέσει κάτι, καθώς έγινε αντιληπτός. Προανάκριση διενεργεί το Τμήμα Ασφαλείας Σπάρτης.
Πηγή 
http://ant1south.gr/

Δευτέρα 2 Μαΐου 2016

Η ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΛΙΤΑΝΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑΣ

Σήμερα, τηρώντας το παμπάλαιο έθιμο, άρχισε η μεγάλη λιτάνευση της Μυρτιδιώτισσας στα Κύθηρα. 

Το απόγευμα αναχώρησε απο τη ΧΩΡΑ με προορισμό τα Φρατσια. Η λιτάνευση θα διαρκέσει 15 ημέρες, θα περάσει απο τα περισσότερα χωριά των Κυθηρων, θα καλύψει πολλα χιλιόμετρα και θα μπει σε 60 ναούς περίπου. 



Κατα την αναχώρησή της είθισται να ψάλλομε το τροπάριό της με Κυθηραϊκη ψαλτική.



--------------------------------------
Ελένη Χάρου-Κορωναίου
--------------------------------------

ΝΕΑΠΟΛΗ.ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΡΙΤΟΥ ΤΟΜΟΥ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟΥ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΤΖΩΡΤΖΗ ΑΝΩΜΗΤΡΗ

Την Πέμπτη που μας έρχεται 5 Μαΐου 2016 στις 7:30 το απόγευμα στο Ξενοδοχείο Limira-Mare της Νεάπολης θα γίνει η παρουσίαση του τρίτου τόμου της “Αρέσκουσας” Και θα παρευρεθούν στην παρουσίαση οι περισσότεροι από τους σπουδαίους ανθρώπους του τόπου μας που μόχθησαν με δωρεάν εθελοντική πνευματική εργασία για την πραγματοποίηση της έκδοσης και αυτού του σημαντικού βιβλίου για την Λαογραφία των Βατίκων .
Το σημαντικότερο είναι ότι το βιβλίο αυτό είναι και αφιερωμένο στην μνήμη του μεγάλου Βατικιώτη γιατρού και ερευνητή Τζώρτζη Ανωμήτρη και είναι μια ευκαιρία έστω να τον γνωρίσει ο νέος κόσμος στα Βάτικα μέσα από τα κείμενα του στο βιβλίο αυτό .
Λυπάμαι αληθινά τον νέο κόσμο των Βατίκων που δεν πρόλαβε να γνωρίσει αυτό το κολοσσό της καλοσύνης και σύμβολο της υγιούς κοινωνίας , της πραγματικής αγάπης για τον πλησίον του με πράξεις , τον ανιδιοτελή άνθρωπο και επιστήμονα γιατρό που για τα ίχνη της ζωής του θα υπερηφανεύεται στους επόμενους αιώνες η Βατικιώτικη Πατρίδα .
Γράφει ο Δικηγόρος Πέτρος Κουντούρης για τον Τζώρτζη Ανωμήτρη 
Αυτός ο παναθρώπινος από την φύση του και από χαρακτήρα χριστιανός του θεού γιατρός που επί πολλά χρόνια στις μεγάλες νηστείες εθελοντικά δοξολογεί το θέλημα του θεού από τον ιερό Ναό του Αγίου Σπυρίδωνα στο Πειραιά σκόρπισε αφειδώλευτα και χωρίς φαρισαϊσμό με αγάπη και λατρεία το ιατρικό του λειτούργημα δωρεάν κυριολεκτικά τις περισσότερες φορές .
Ως φιλόλογος και ιστορικός δεν ανήκε στην πνευματική ελίτ την αγκυλωμένη , τη παχύσαρκη , τη συμφιλιωμένη , την αλλοτριωμένη , την προδομένη στις ηδονές της καλοπέρασης , κούφια και εκφυλισμένη γιατί πίστευε στην άγια μετάληψη του διανοουμένου και στον ιδρώτα του φτωχού . Ήταν το νυστέρι του Λαού όπως έγραψε σωστά στην εφημερίδα «Τα Νέα ο Δημήτρης Δανίκας » 
Όσοι θα βρισκόμαστε την προσεχή Πέμπτη στα Βάτικα πρέπει να τιμήσουμε την εκδήλωση και την παρουσίαση του βιβλίου που γράφτηκε για εμάς και τους απόγονους μας .
Πηγή 
Stathakis Panagiotis

Η Διεθνής Ημέρα των Weblogger εορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Μαΐου

Η Διεθνής Ημέρα των Weblogger εορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Μαΐου και φέρνει μαζί τους Χρονικογράφους του Ίντερνετ (Weblogger), σε ανάμνηση της πρώτης εμφάνισής τους στο Διαδίκτυο, στις 2 Μαΐου 1993.
Το Weblogging είναι η νέα αντίληψη της διαδικτυακής δημοσιογραφίας.


ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/worldays/117#ixzz47U5pRIAF

Η ιστορία της Διακαινησίμου Εβδομάδας (από τη Λαμπρή έως την Κυριακή του Θωμά)

Η Διακαινήσιμος Εβδομάδα. Γιατί ονομάζεται έτσι;
Στην παλαιά εποχή στην Εκκλησία, υπήρχε η τάξη των Κατηχουμένων, όσων δηλαδή προέρχονταν από τους ειδωλολάτρες ή τους Ιουδαίους και διδάσκονταν τις αλήθειες της χριστιανικής πίστεως για να γίνουν μέλη της με το μυστήριο του Βαπτίσματος. Το Βάπτισμα δεν ήταν τότε ατομικό ή οικογενειακό γεγονός, όπως σήμερα, αλλά γεγονός που αφορούσε το πλήρωμα της Εκκλησίας. Γι’ αυτό οι Κατηχούμενοι βαπτίζονταν ομαδικά κατά τη νύχτα του Μ. Σαββάτου προς την Κυριακή του Πάσχα. Με το βάπτισμα στο νερό, ο «παλαιός άνθρωπος», ο άνθρωπος της αμαρτίας, με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος πεθαίνει και γεννιέται ο νέος, ο ανακαινισμένος, ο καινούριος που ζει την αναγέννηση, την ανανέωση. Η εβδομάδα που ακολουθούσε το Πάσχα ονομάζεται «Διακαινήσιμος» γι’ αυτό το γεγονός της ανακαινίσεως. Επειδή οι βαπτισμένοι ολόκληρη την εβδομάδα φορούσαν λευκά φορέματα, ονομάζεται και «λευκή εβδομάδα».
Οι εφτά ημέρες της «Διακαινησίμου εβδομάδας» θεωρούνται ως «μία» ημέρα», όπως η Κυριακή του Πάσχα. Οι πιστοί σύμφωνα με τον 66ο Κανόνα της Έκτης Οικουμενικής Συνόδου, πρέπει να τη γιορτάζουν με πνευματική ευφροσύνη, δηλαδή ψάλλοντας ψαλμούς και ύμνους, όχι με χορούς και διασκεδάσεις, συμμετέχοντας όλη την εβδομάδα στη λατρεία της Εκκλησίας, κοινωνώντας καθημερινά, ακόμα και αν την προηγουμένη ημέρα έφαγαν αρτύσιμα φαγητά, συνανιστάμενοι με τον Αναστημένο Κύριο. Κατά τη διακαινήσιμη εβδομάδα τρώμε κρέας και την Τετάρτη και την Παρασκευή. Ο πένθιμος χαρακτήρας της νηστείας δεν έχει θέση στο γεγονός της Αναστάσεως του Χριστού. «Κατά δε την εβδομάδα της «Διακαινησίμου» ακινδύνως κρεωφαγήσομεν (να τρώμε κρέας) κατά την αυτής Τετράδα και Παρασκευήν• ως μία γαρ λογίζεται Κυριώνυμος το επταήμερον τούτο διάστημα».
Κατά τη «Διακαινήσιμη εβδομάδα» ψάλλεται καθημερινά η ακολουθία του Πάσχα χωρίς το «Δεύτε λάβετε φως», που είναι μεταγενέστερη συνήθεια και που δεν αναφέρεται στα έντυπα Πεντηκοστάρια. Η ακολουθία αυτή έγινε κατά μίμηση της ακολουθίας του «Αγίου Φωτός» του ναού του Παναγίου Τάφου των Ιεροσολύμων.
Και γιατί γιορτάζουμε κάθε χρόνο τη «Διακαινήσιμο εβδομάδα»; Πολλοί απαντούν. Για λόγους ιστορικούς. Η Εκκλησία δε ζει όμως με το παρελθόν. Ο λόγος του εορτασμού είναι καθαρά πνευματικός. Ποιός; Επειδή λόγω των αμαρτιών μας μολύνουμε τον λευκό χιτώνα του βαπτίσματος, χρειαζόμαστε με τη μετάνοια εξαγιασμό. Χρειάζεται πάλι να γίνουμε ναός του Αγίου Πνεύματος. Όπως λέει ο απόστολος Παύλος, «εν καινότητι ζωής περιπατήσωμεν» (Ρωμ. 6,4). Χρειαζόμαστε λοιπόν εγκαίνια, αναγέννηση, ανανέωση. «Εγκαινίζεσθε, αδελφοί», λέει ένα τροπάριο, «και αφού αφήσετε τον παλαιό άνθρωπο να ζείτε την καινούρια ζωή». Ή όπως ψάλλει ένας άλλος ύμνος: «Επίστρεψε στον εαυτό σου άνθρωπε! Γίνε καινούριος αντί παλιός και γιόρταζε τα εγκαίνια (την ανανέωση) της ψυχής σου. Όσο είναι καιρός η ζωή σου ας αναγεννηθεί».
Η «Διακαινήσιμος εβδομάδα» γίνεται για τους πιστούς αφορμή πνευματικής καρποφορίας και καλής αλλοιώσεως.
Πηγή http://www.24grammata.com/

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ!


Με μεγαλοπρέπεια όπως αρμόζει στην μεγάλη εορτή της Χριστιανοσύνης, εόρτασε η νήσος των Κυθήρων την Λαμπροφόρο ημέρα της Αναστάσεως. Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κυθήρων και Αντικυθήρων κ. Σεραφείμ τέλεσε την Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία στον Μητροπολιτικό Ναό του Εσταυρωμένου στη Χώρα, ενώ σε όλους τους Ναούς της Μητροπόλεως αναγνώσθηκε το Πασχαλιάτικο Μήνυμα του Σεβασμιωτάτου. Ιδιαίτερα κατανυκτική ήταν η Θεία Λειτουργία της Αναστάσεως στο Πανίερο Προσκύνημα της Θεοτόκου των Μυρτιδίων, όπου εκατοντάδες Κυθήριοι και επισκέπτες συμμετείχαν στην Αναστάσιμη Ακολουθία που τέλεσε ο Αρχιμανδρίτης π. Φρουμέντιος Δημητρίου μαζί με τον 95χρονο ακμαιότατο σεβάσμιο Ιερέα π. Άνθιμο Βενέρη. Ανήμερα του Πάσχα, στο λιμένα της Αγίας Πελαγίας έφτασε το Άγιο Φως που μετέφερε από τη Νεάπολη σκάφος του Λιμενικού Σώματος μετά από αίτημα του οικείου Δήμου. Το εσπέρας του Πάσχα τελέσθηκε μετά πάσης επισημότητος ο Εσπερινός της Αγάπης στο Προσκύνημα της Μυρτιδιώτισσας, όπου προεξήρχε ο Σεβασμιώτατος κ. Σεραφείμ και συμμετείχαν αρκετοί Ιερείς της νήσου, που ανέγνωσαν το Ευαγγέλιο σε 6 γλώσσες.
Πηγή
Stratos Charchalakis

ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ Τ’ ΆΪ-ΓΙΩΡΓΗ

ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ Τ’ ΆΪ-ΓΙΩΡΓΗ 
(από το Καταλαγάρι και τα Πεζά Πεδιάδος στη δεκαετία τού 1940)
Άϊ μου Γιώργη, αφέντη μου και ψαροκαβαλλάρη, 
αρματωμένε με σπαθί και με χρυσό κοντάρι· 
άγγελος είσαι στη θωριά κι άγιος στη θεότη· 
παρακαλώ βοήθα με, άγιε στρατιώτη, 
να λυτρωθώ απ’ το θεριό και Δράκοντα μεγάλο, 
’π’ ά δε ντού ’πηαίναν άθρωπο κάθε πρωΐ και άλλο, 
σταλιά νερό δεν ήφηνε να κατεβή στη Χώρα, 
σα δε ντού ’πηαίναν άθρωπο πάντα την ίδιαν ώρα! 
Τα μπουλλεθιά ερρίχνανε κι ότινος θέλ’ ας πέση, 
ήπεμπε το παιδάκι ντου τού Δράκοντα πεσκέσι. 
Τα μπουλλεθιά επέσανε κι εις τη βασιλοπούλλα, 
απού την είχ’ η μάνα τζη μοναχορηγοπούλλα. 
Κι ο βασιλιάς ως τ’ άκουσε, τούτο το λόγον είπε: 
- «Το βιός μου όλο πάρετε και το παιδί μου αφήτε». 
Εκεί σπαθιά συρθήκανε, μαχαίρι’ ακονισμένα: 
- «Γή δώσ’ μας το παιδάκι σου, γή παίρνομε κι εσένα». 
- «Στολίστε το παιδάκι μου και κάμετέ το νύφη 
κι αμέτε το στο Δράκοντα, πεσκέσι να δειπνήση». 
Πιάνουν και τη στολίζουνε ’πο το ταχύ ως το βράδυ 
με δαχτυλίδια ολόχρυσα κι όλο μαργαριτάρι·
και παίρνου ντην οι βάγιες τση να πά’ να σεργιανίση 
και πάνε και τη δένουνε στού Δράκοντα τη βρύση·
στα μάρμαρα τού πηγαϊδιού ρίξα ν-την αλυσίδα
κι εκειά την κατεβάσανε, άμοιρη κορασίδα! 
Κι ο Άι-Γιώργης τό ’μαθε και τρέχει να τη σώση 
κι από το άγριο θεριό να τήνε ’λετευρώση· 
καβαλλικεύγει τ’ άλογο και το αντιποδίζει, 
στο μάγουλο τού πηγαϊδιού πηγαίνει και καθίζει. 
- «Μην το φοβάσαι το θεριό κι εγώ δα το ’ποθάνω, 
άφησε ν’ αποκοιμηθώ στα γόνατά σου απάνω· 
σίμωσε, κορασίδα μου, κοντά να με ψειρίσης 
κι όντεν ακούσης το θεριό να μ’ αλαφροξυπνήσης». 
Στα γόνατά τζη ακούμπησε, για νά τονε ψειρίση 
κ’ ετρέχανε τα μάθια τζη σα θολωμένη βρύση·
σε λίγην ώραν ήκουσε μιαν ταραχή μεγάλη 
κι ήτον ο Δράκος κι ήβγαινε μέσ’ από το πηγάϊ. 
- «Ξύπνησ’ αφέντη, ξύπνησε και μη βαροκοιμάσαι 
να το σκοτώσης το θεριό, που λες πως δε φοβάσαι· 
σήκω, σήκω αφέντη μου και το νερό αφρίζει 
κι ο Δράκοντας τ’ αντόδια ντου για μένα τ’ ακονίζει!» 
Ο Άϊ-Γιώργης ’ξύπνησε σα μ-παραλοϊσμένος 
και τ’ άρματά ντου ήρπαξε, ως ήτο μαθημένος· 
γυρίζει στ’ ανατολικά και κάνει το σταυρό ντου 
και το κοντάρι ’σήκωσε και μπήγει στο λαιμό ντου·
μια κονταριά τού έδωκε, την τρώει μές το στόμα 
κι αμέσως τον εξάπλωσε χάμαι στσή γής το χώμα. 
Με μια μπαμπακερή κλωστή πιστάγκωνα το δένει 
τσή κορασίδας τό ’δωκε, μέσα στη Χώρα μπαίνει. 
- «Νά, βασιλιά, το τέκνο σου· ορίστε το παιδί σου
κι απού τα φύλλα τσή καρδιάς δώσε του την ευκή σου».
- «Να ζήσης, καβαλλάρη μου· πώς λένε τ’ όνομά σου, 
ένα μεγάλο χάρισμα να κάμω τσ’ αφεδιάς σου;» 
- «Γιώργης στρατιώτης λέγομαι, απ’ την Καππαδοκία· 
σα θες να κάμης τάξιμο, χτίσε μιαν εκκλησία 
και βάλε και ζωγράφισε Χριστό και Παναγία· 
στη δεξιά Ντου τη μ-πλευρά βάλ’ ένα γ-καβαλλάρη, 
αρματωμένο με σπαθί και με χρυσό κοντάρι».
ΠΗΓΗ  http://www.kairatos.com.gr/