Σάββατο 26 Αυγούστου 2017

Το "ΙΟΝΙΣ" ετοιμάζεται για τα ταξίδια του στην Γραμμή Περαιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Κίσσαμος-Γύθειο

Επισκεφθήκαμε σήμερα στο ναυπηγείο "Χαλκίτη" στο Πέραμα το πλοίο "ΙΟΝΙΣ" και παρακολουθήσαμε μέρος της προετοιμασίας του πλοίου για την δρομολόγηση του στην Γραμμή Περαιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Κίσσαμος-Γύθειο.

Στο πλοίο μας υποδέχθηκαν οι πλοιοκτήτες της ΑΒΛΕΜΩΝΑΣ Ν.Ε. οι κ.κ. Τουρλουμούσης και Τσαϊλάς και μας ξενάγησαν στις εκτελούμενες εργασίες.


 

Εργασίες γίνονται σε όλα τα επίπεδα του πλοίου, όπως στο μηχανοστάσιο όπου βρίσκεται σε εξέλιξη γενική εξάρμωση των μηχανών του πλοίου και αντικατάσταση των απαραίτητων ανταλλακτικών των μηχανών, καθαρισμός και συντήρηση των δεξαμενών έρματος και των πλευρικών κενών δεξαμενών, διαμόρφωση και αναβάθμιση χώρων επιβατών, προσθήκη αριθμού καμπίνων με το σύνολο να φθάνει τις 18, διαμόρφωση χώρων διαμονής πληρώματος, χρωματισμοί, εσωτερικοί και εξωτερικοί, και αρκετές ακόμη εργασίες αναβάθμισης και συντήρησης του πλοίου.


















Σύμφωνα με τον όγκο των προς αποπεράτωση εργασιών προβλέπεται από τους πλοιοκτήτες να υπάρξει ολοκλήρωση τους το πρώτο 15θήμερο του Σεπτεμβρίου και καταβάλλεται κάθε προσπάθεια ώστε να είναι ετοιμο και να έχει ξεκινήσει τα ταξίδια του πριν από την εορτή της Παναγίας στις 24 Σεπτεμβρίου, όπως άλλωστε έχουμε αναφέρει από αυτή την σελίδα και σε προηγούμενα άρθρα μας για το θέμα.

Να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο ότι ακόμη δεν έχει δοθεί τελική απάντηση από το ΥΕΝ σχετικά με το αίτημα των πλοιοκτητών για ελαφρά μείωση της επιβεβλημένης σύνθεσης του πληρώματος λόγω εκτέλεσης ημερήσιων πλόων, αλλά οι πλοιοκτήτες είναι αποφασισμένοι οπωσδήποτε να δρομολογήσουν το πλοίο ελπίζοντας ότι θα υπάρξει μία λογική κατανόηση από το αρμόδιο υπουργείο και να μην επαναπαύεται η αρμόδια υπηρεσία στην νιρβάνα και στις ανομολόγητες πιέσεις που δέχεται από τα γνωστά κέντρα της οπισθοδρόμησης

Το "ΙΟΝΙΣ" είναι ένα πλοίο φτιαγμένο από ελληνικά χέρια τη χρυσή εποχή για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος, τη δεκαετία του ’70. Και ελπίζουμε να κάνει ένα ακόμα όμορφο και σωστό ξεκίνημα στην πολύπαθη αυτή γραμμή των Κυθήρων, με πολύ μεγάλη διάρκεια έτσι ώστε να τελειώσει πια αυτό το ετήσιο σήριαλ με τους εκβιασμούς τα ψέμματα και δολοπλοκίες που έδιναν στην προηγούμενη ναυτιλιακή εταιρεία το δικαίωμα να εμπαίζει με την ζωή και την οικονομία των νησιών μας

Η Γέφυρα του πλοίου εντυπωσιάζει ευχάριστα με το μεγάλο ξύλινο τιμόνι και το δεύτερο χειριστήριο που βρίσκεται μπροστά από την κεντρική κονσόλα. Για την εποχή που ναυπηγήθηκε το ΙΟΝΙΣ και μάλιστα από άξια ελληνικά χέρια, η Γέφυρα του πλοίου είναι πλήρως εξοπλισμένη, καθώς διέθετε και διαθέτει κάθε όργανο και βοήθημα για ασφαλή ναυσιπλοϊα. Με λίγα λόγια το πλοίο ήταν ιδιαίτερα προσεγμένο από την κατασκευή του και παρέμεινε σε άψογη κατάσταση μιας και ευτύχισε να βρεθεί σε μια οικογενειακή εταιρία που το εκτίμησε και το αγάπησε πολύ, με τις σωστές και ιδιαίτερα δαπανηρές μετασκευές και ανακαινίσεις που πραγματοποίησε κατά καιρούς.
























Οι δύο κύριες προωστήριες μηχανές είναι Stork του 1977, με ισχύ 4000 hp έκαστη. Το σύστημα πρόωσης είναι μεταβλητού βήματος Lips, ολλανδικό. Οι τρεις ηλεκτρομηχανές είναι Scania, ισχύος 264 kw έκαστη, ενώ υπάρχει και μία Shaft Generation η οποία δίνει ισχύ στο bow thruster.Οι νέοι πλοιοκτήτες αποφάσισαν ότι η αντικατάσταση του παλαιού bow thruster θα δώσει εξαιρετική ευελιξία του πλοίου στις προσεγγίσεις και αναχωρήσεις του πλοίου από λιμάνια. Έτσι ήδη παρελήφθη το νέο bow thruster στο πλοίο και θα τοποθετηθεί στην θέση του παλαιού, παίρνοντας όμως κίνηση όχι πια από την shaft generator της μηχανής αλλά από μία πρόσθετη γεννήτρια που αναμένεται να παραληφθεί και να τοποθετηθεί στο πλοίο εντός της εβδομάδος, ανεξαρτοποιώντας τελείως την κίνηση του bow thruster από την λειτουργία της μηχανής. Η μέγιστη ταχύτητα ξεπερνά τους 18 κόμβους. Η μεγάλη αξιοπιστία των συστημάτων που διαθέτει το ΙΟΝΙΣ, σε συνδυασμό με την άψογη συντήρηση που γίνεται, δεν πρόδωσαν ποτέ το σκάφος και έτσι ακόμη και σήμερα δεν έχει να ζηλέψει κάτι σε σχέση με τα σύγχρονα πλοία.



Βαπόρι ιδιαίτερα άνετο για τον επιβάτη και στους εσωτερικούς και στους εξωτερικούς χώρους.
Ανεβαίνοντας από τις σκάλες των επιβατών στο κύριο deck 4, όπου βρίσκονται οι περισσότεροι κοινόχρηστοι εσωτερικοί χώροι του πλοίου, βρισκόμαστε στο μεγάλο πρυμνιό σαλόνι με το μεγάλο κυκλικό bar. Αρκετά είδη καφέ, ροφήματα και άλλα σνακ προσφέρει το μεγάλο bar καθώς και περιοδικά, εφημερίδες και είδη δώρων.

Τραπεζοκαθίσματα γεμίζουν το ήμισυ του χώρου, ενώ τον υπόλοιπο χώρο συμπληρώνουν αναπαυτικοί καναπέδες. Στους τοίχους μεγάλες φωτογραφίες από τον Πειραιά, την Αίγινα αλλά και από άλλα μέρη της Ελλάδας, κοσμούν με τα φωτεινά τους χρώματα τους χώρους, ενώ στις οροφές υπάρχουν αρκετές επίπεδες τηλεοράσεις, κάτι που συναντάμε συχνά σε ταχύπλοα.


















Τα εξωτερικά καταστρώματα με τις υπέροχες περατζάδες και τις ξεχωριστές βεράντες συνθέτουν ένα ιδιαίτερα καραβολατρικό βαπόρι, ενώ το πλωριό μπαλκόνι αποτελεί το μεγάλου “ατού” του ΙΟΝΙΣ και συμπληρώνει με τον καλύτερο τρόπο τη συνολική εικόνα ενός κλασικού, καραβολατρικού πλοίου. 

Το θερινό/χειμερινό πρωτόκολλο επιβατών του ΙΟΝΙΣ ανέρχεται στους 799 επιβάτες. Οι χώροι του γκαράζ του πλοίου διαθέτουν 180 lanes meters και μπορούν να χωρέσουν συνολικά 170 ΙΧ οχήματα. Αποτελούνται από το κυρίως γκαράζ, ένα υπόγειο και μία ράμπα με 5 πατάρια. Αναλόγως με τον αριθμό των φορτηγών οχημάτων που θα φορτωθούν, αλλάζει και ο αριθμός των ΙΧ οχημάτων στο κυρίως γκαράζ.






Το μήκος του πλοίου είναι 97,20 μ, το πλάτος 17,40 και το βύθισμα 4,40.
Το πλοίο είναι κατηγορίας B’ και τηρεί τη συνθήκη της Στοκχόλμης.
Διαθέτει δύο MES – LSA (γλύστρες) χωρητικότητας 450 ατόμων το καθένα και ένα FRB.

Για την ιστορία, αξίζει να αναφέρουμε ότι το ΙΟΝΙΣ ξεκίνησε να ναυπηγείται το 1968 για λογαριασμό του κ. Δημήτρη Κάπαρη από τη Ζάκυνθο με στόχο να δρομολογηθεί στη γραμμή Κυλλήνη – Ζάκυνθος. Όμως, εξαιτίας των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετώπισε η ζακυνθινή οικογένεια το εγχείρημα εγκαταλείφθηκε σύντομα και το πλοίο τελικά ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 1977. Προηγουμένως, όμως, αγοράστηκε από τον ιθακήσιο κ. Νίκο Βλασσόπουλο (ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ Α.Ε.) που έβλεπε την κίνηση στην Κεφαλονιά να αυξάνεται σημαντικά και ο οποίος στη συνέχεια το δρομολόγησε στη γραμμή Πάτρα – Σάμη – Βαθύ, κόντρα στα νεότευκτα ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑ (του Στρίντζη) και ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ (ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ ΙΘΑΚΗΣ – Ν.Ε.Κ.Ι.) που εκτελούσαν δρομολόγια στην άγονη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Βαθύ-Παξοί-Κέρκυρα.

Το ΙΟΝΙΣ δηλαδή τελικά ναυπηγήθηκε το 1977 στα ναυπηγεία Σάββα στην Ελευσίνα. Έχει χωρητικότητα 2.963gt (888 dwt), μήκος 96,3 μέτρα, πλάτος 15,02 μέτρα και βύθισμα 4,10 μέτρα. Μεταφέρει 1.031 επιβάτες και 180 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με 2 κύριες 6κύλινδρες μηχανές Stork Wartsila συνολικής ιπποδύναμης 8.000 B.H.P. και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 18,5 κόμβων.

Το 1979 το καλλίγραμμο ποστάλι εντάσσεται στην Κοινοπραξία Ionian Lines (Στρίντζη-Βλασσόπουλου, Ν.Ε.Κ.Ι.), παραμένοντας στη γραμμή του με προέκταση το Μπρίντιζι της Ιταλίας κάθε 2η ημέρα. Το 1984 η ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ Α.Ε. χρεοκοπεί, το πλοίο παροπλίζεται και η κοινοπραξία διαλύεται. Την ίδια εποχή, κατάσχεται από την ΕΤΒΑ, δημοπρατείται και αγοράζεται από εταιρεία κινεζικών συμφερόντων. Όμως, η αγάπη του κόσμου και ιδιαίτερα του Δήμου της Ιθάκης θα το σώσουν από την ξενιτιά την τελευταία στιγμή, καθώς η τράπεζα τελικά αποζημίωσε τους αγοραστές και το όμορφο πλοίο παρέμεινε στα ελληνικά νερά.

Το 1985 ιδρύεται η Ελληνική Ακτοπλοΐα (Ε.Α.), με σκοπό να βάλει κάτω από την ομπρέλα της όλες τις χρεοκοπημένες ακτοπλοϊκές εταιρείες τα χώρας και το καλλίγραμμο ΙΟΝΙΣ δρομολογείται στη γραμμή Κυλλήνη- Αργοστόλι και Πάτρα-Σάμη-Βαθύ. Την περίοδο 1989-1990 ναυλώνεται στην Seven Islands Lines συμφερόντων Χρήστου Λευκαδίτη και εκτελεί ξανά δρομολόγια στη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Βαθύ-Παξοί-Κέρκυρα – Πρίντεζι, μόνο για τη θερινή σαιζόν. Ενώ το 1991 η Ε.Α. διαλύεται και το πλοίο παροπλίζεται συνολικά για 3 χρόνια στο Αργοστόλι και την Ελευσίνα.

Το καλοκαίρι του 1993 η ΕΤΒΑ βγάζει ξανά το πλοίο σε δημοπρασία και τελικά αποκτάται από τον κ. Δημήτρη Τυρογαλά από τη Ζάκυνθο.

Την περίοδο 1993-1994 το πλοίο οδηγείται στο Πέραμα όπου κυριολεκτικά μεταμορφώνεται σε ένα υπερσύγχρονο ποστάλι, με δυναμική εξωτερική εμφάνιση και απαλές γραμμές που θυμίζουν υπερπολυτελές γιοτ. Οι καμπίνες κάτω από την ίσαλο γραμμή έδωσαν τη θέση τους σε ένα λειτουργικό και εύχρηστο κατάμπαρο για 20 Ι.Χ., η χωρητικότητα του γκαράζ διπλασιάζεται (από 92 Ι.Χ. σε 180 Ι.Χ.), οι μηχανές και το ξενοδοχείο ανακαινίζονται πλήρως, ενώ ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός της γέφυρας εκσυγχρονίζεται. Τον Οκτώβριο του 1994 το πλήρως ανακαινισμένο ποστάλι δρομολογείται στη γραμμή Κυλλήνη - Ζάκυνθο.

Το 1996 κάνει πέρασμα “εξπρές” από τις Δυτικές Κυκλάδες, ενώ το φθινόπωρο του 1999 αντικατέστησε για λίγο διάστημα το θρυλικό ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ στα ενδοκυκλαδικά του δρομολόγια με έδρα τη Σύρο. Από τον Απρίλιο του 2001 μετά και από την αποχώρηση της Blue Star Ferries από τη γραμμή Κυλλήνη – Πόρος και τη δημιουργία της κοινοπραξίας Ionian Ferries το ΙΟΝΙΣ εξυπηρετεί με τακτικά δρομολόγια τη γραμμή Ζάκυνθος - Κεφαλονιά.

Το Νοέμβριο του 2007, το καλλίγραμμο ΙΟΝΙΣ θα οδηγηθεί στο Πέραμα με σκοπό να προσαρμοστεί στη συνθήκη της Στοκχόλμης και να μετατραπεί σε πλοίο δυο διαμερισμάτων. Μεταξύ άλλων τοποθετήθηκαν sponsoρs, αφαιρέθηκαν οι σωστικές λέμβοι, τοποθετήθηκαν MES, ανανεώθηκαν οι εσωτερικοί του χώροι και συντηρήθηκαν σχολαστικά οι μηχανές. Τον Οκτώβριο του 2013, το θρυλικό πλοίο θα κλείσει έναν μεγάλο κύκλο στην καριέρα του, συνδέοντας για τελευταία φορά την Πάτρα με την Κεφαλονιά και την Ιθάκη. Ενώ το 2014 θα μετακομίσει στις γραμμές Κυλλήνη - Ζάκυνθος και Κυλλήνη – Πόρος. 

Στα τέλη του Ιανουαρίου 2015 , το πλοίο ναυλώνεται με option αγοράς στη Leve Ferries (συμφερόντων Λεβεντάκη από την Αίγινα), ενώ στις 19 Φεβρουαρίου 2015 εκτελεί το πρώτο του δοκιμαστικό δρομολόγιο στη γραμμή Πειραιάς – Αίγινα – Πόρος, Τη γραμμή αυτή θα εξυπηρετήσει από το Μάρτιο του 2015 μέχρι και το Νοέμβριο του 2016, οπότε και ξέσπασε η σκληρή “διαμάχη” ανάμεσα στους Τυρογαλά-Λεβεντάκη για το πλοίο!

Το πλοίο αγοράστηκε τελικά τον Ιούλιο του 2017 από την ΑΒΛΕΜΩΝΑΣ Ν.Ε. των κ. Τουρλουμούση – Τσαϊλά (πλοιοκτητών του ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ) προκειμένου να δρομολογηθεί στη γραμμή των Κυθήρων. Εν συνεχεία οδηγήθηκε την Τρίτη 22 Αυγούστου 2017 στο Ναυπηγείο Χαλκίτη στο Πέραμα, όπου εκτελούνται εκτεταμένες επισκευές, μετασκευές και επιθεωρήσεις ώστε το πλοίο να βρεθεί και πάλι σε άριστη κατάσταση και πλήρως ασφαλές για την συνέχιση των πλόων του από Πειραιά προς τα νησιά των Κυθήρων - Αντικυθήρων καθώς και την σύνδεση τους με Κίσσαμο και Γύθειο.






Στόχος της νέας πλοιοκτήτριας εταιρείας, αφού προηγουμένως ολοκληρωθούν και εκτελεστούν οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης και επισκευών, είναι η αξιόπιστη εξυπηρέτηση της εν λόγω γραμμής, με όρους συνέπειας και σταθερότητας. Στόχος, που θα κληθεί να επιτύχει ένα πλοίο “σύμβολο” της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Σε κάθε περίπτωση, κόντρα στις διαχρονικές προκλήσεις, το ΙΟΝΙΣ εξακολουθεί και παραμένει ένα υποδειγματικό ποστάλι. Πρωτοποριακό, που ανανεώνεται σημαντικά, ενώ κάθε φορά που καλείται να αναλάβει μια νέα αποστολή μπορεί και αναμετράται στα ίσα με τον ανταγωνισμό, προσφέροντας στους επιβάτες ασφάλεια, ποιότητα και το κυριότερο ναυτικά ταξίδια.

Από την σελίδα αυτή ευχόμαστε αίσιο πέρας εργασιών και αναμένομε την πρώτη άφιξη του στα Κύθηρα.


Υ.Γ. Θα θέλαμε να προσθέσομε μια παράκληση σε όλους όσους νομίζουν ότι μπορούν να "κάνουν λεκτικά παιχνίδια", μέσω διαδικτύου επώνυμα η ανώνυμα, με όπλο το θέμα του πλοίου, ότι καλό θα ήταν εάν έχουν οιεσδήποτε προσωπικές διαφορές με οιονδήποτε να φορέσουν μακρυά παντελόνια και να τον αντιμετωπίσουν σε άλλο επίπεδο, χρησιμοποιώντας την ελληνική γλώσσα και όχι γλοιώδεις τακτικές και fake ανακοινώσεις. 


Το θέμα του πλοίου αφορά όλους τους Κυθήριους και Αντικυθήριους και όλοι γνωρίζουμε τι κόστισε εφέτος σε όλο το νησί η αδυναμία σύνδεσης με Πειραιά και Κρήτη.

Τώρα εάν πάλι επιθυμούν να συνεχίσουν αυτή την "μάχη" με πεντόβολα και βόλους καλό θα ήταν να επισκεφθούν και κάποιον ψυχολόγο να τους μάθει να συγκρατούνται τα βράδια και να μην "καταβρέχουν" τα σεντονάκια τους.........

---------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΦΩΤΙΑ...


 Πέρασαν κιόλας δυο εβδομάδες από την φωτιά που έπληξε το νησί μας και όλοι αρμόδιοι και μη άφησαν τις ρακέτες τους και το τερέν των εύθηνων σε κοντινή πάντα απόσταση από αυτούς – ποτέ δεν ξέρεις ποτέ θα έρθει το μπαλάκι και από πού - κάθισαν  τις καρέκλες για να ξεκουραστούν  άλλοι γραφείου άλλοι καφενείου και άλλοι στον καναπέ του σαλονιού. Και εκει που ρέμβαζαν άλλος έπιασε τον κονδυλοφόρο άλλος το πληκτρολόγιο άλλος την βεντάλια άλλος τον κασμά γενικά σε δουλεία να βρισκόμαστε. Ακουστήκαν και κάτι χιλιάδες ευρώ να έρχονται κατά εδώ για ενίσχυση του νησιού –  , αντιπλημμυρικά, μελέτες , και ότι χωρεί ο νους σας. Χρήμα με το τσουβάλι. Πλάκωσαν και κάτι καθηγητές και θα έρθουν και άλλοι για να μας σώσουν. θα κάνουν μελέτες για αντιπλημμυρικά έργα πάνω στις ξερολιθιές. Αλλά αυτά είναι αλλονων δουλείες, Εγώ θέλω να πω τον δικό μου πόνο για το πυροφυλάκιο πάνω στη Σκληρή. Κάηκε όλο μονό αποκαΐδια και λιωμένο αλουμίνιο έμεινε. Αυτή την εικόνα αντίκρισα μετά από δυο εβδομάδες που ανέβηκα μια βόλτα. Όλο αυτόν τον καιρό ο πυροφυλακας που ανέβαινε μετά την φωτιά ούτε που συγκινήθηκε να πάρει δυο σακούλες και σίγα σιγά να μαζέψει ότι μπορούσε. Ένας πυροφυλακας που από εκεί που βγάζει ένα μεροκάματο δεν συγκινήθηκε καθόλου για να  να καθαρίσει έστω και λίγο η να μαζέψει σε έναν σωρό τα αποκαΐδια. Έτσι ανέβασα έναν κάδο και μάζεψα ότι μπορούσα. Ακόμα γύρω από το πυροφυλακιο αποκαλυφτήκαν ένα σωρό μπουκάλια Κάποιοι εκεί πάνω τα τσούζουν.  .Δεν περιμένω κανένα μπράβο ούτε καμία καλή κουβέντα .Ελπίζω μονό τώρα να φιλοτιμηθεί κάποιος και να ειδοποίηση τον δήμο να πάει να πάρει τον κάδο από την Σκληρή.
Βαγγέλης Σμαρδένκας Αρωνιάδικα- Μαστοριάνικα





Δήμος Μονεμβασίας: Διεγράφη η δημοτική σύμβουλος Θεοδούλη Σπυριδάκου

Η δημοτική σύμβουλος κα Θεοδούλη Σπυριδάκου διεγράφη με ομόφωνη απόφαση των δημοτικών συμβούλων-μελών της πλειοψηφούσας δημοτικής παράταξης «Ενότητα -Δημιουργία», με την οποία είχε εκλεγεί στις δημοτικές εκλογές του 2014, διότι οι ενέργειες και η συμπεριφορά της, δεν συνάδουν με τις αρχές, τα πιστεύω και τις πρακτικές της δημοτικής παράταξης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 66 παρ. 5 του Ν. 3852/2010 και του άρθρου 94 παρ. 5 του Ν. 3463/2006.


Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ
ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ
ΗΡΑΚΛΗΣ ΤΡΙΧΕΙΛΗΣ

ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ Ας κρατήσουν οι χοροί !!!


Παρασκευή 25 Αυγούστου 2017

ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ 26&27 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΧΩΡΑ-ΠΟΤΑΜΟΣ

Σάββατο 26/8 στη Χώρα
Κυριακή 27/8 στον Ποταμό

ΜΕΓΑΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΜΑΜΑ ΛΑΚΩΝΙΑΣ 1η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

ΜΕΓΑΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΜΑΜΑ ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΜΑΜΑΝΤΟΣ 1η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ.
ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 1η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΣΕ ΕΝΑ "ΤΡΙΚΟΥΒΕΡΤΟ ΓΛΕΝΤΙ"ΜΕΧΡΙ ΠΡΩΙΑΣ !!!
ΘΑ ΣΑΣ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΕΙ ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΤΟΥ ΣΑΛΕΑ !!!
*ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΙΒΑΛΙΩΤΗ*
*ΒΙΟΛΙ ΜΠΑΤΖΑΚΗΣ*
*ΑΡΜΟΝΙΟ ΚΥΡΙΑΚΟΣ*
*ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ ΑΡΩΝΗΣ*
*ΚΙΘΑΡΑ ΣΑΛΕΑΣ*
ΠΟΛΛΑ ΨΗΤΑ&ΠΑΓΩΜΕΝΑ ΠΟΤΑ
ΚΕΦΙ-ΓΛΕΝΤΙ-ΧΟΡΟΣ

ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ Δ/Τ

ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ
 


   
1.  Αγαπητοί συμπολίτες και επισκέπτες των νησιών μας η πυροπροστασία του περιβάλλοντος  είναι υπόθεση όλων μας.
  2. Για αύριο  26-08-2017 σύμφωνα με τον χάρτη της Γ.Γ.Π.Π., ο δείκτης επικινδυνότητας είναι τέσσερα (4) και η Υπηρεσία μας βρίσκεται στο δεύτερο στάδιο ετοιμότητας.
        Απαιτείτε να δείξουμε ιδιαίτερη προσοχή για την αποφυγή εκδήλωσης πυρκαγιάς λόγω των ανέμων εντάσεως  7  μποφόρ περίπου, που θα επικρατήσουν και των ιδιαίτερων συνθηκών των νησιών μας.
  3.  Για αναγγελία πυρκαγιάς μπορείτε να καλέσετε στο  199 (Πανελλαδικός αριθμός) όπως επίσης και στο 27360-33199 το τηλέφωνο εκτάκτου ανάγκης του Π.Κ. Κυθήρων.
   Ευχαριστούμε για το χρόνο  σας.




                                                            Κοντολιάνικα 25-08-2017
                                                         Ο  Προϊστάμενος   



                                                           Λάζαρος  Π. Κωνσταντίνου                                                                    

                                                           Επιπυραγός

ΣΕ ΑΓΟΡΑ ΟΙΚΟΠΕΔΟΥ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕ Ο ΔΗΜΟΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΒΟΙΩΝ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΙ ΕΝΑ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ.

ΣΕ ΑΓΟΡΑ ΟΙΚΟΠΕΔΟΥ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕ Ο ΔΗΜΟΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΒΟΙΩΝ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΙ ΕΝΑ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ. 
Ο Αθλητικός Σύλλογος "Βατικιώτης " με χαρά υποδέχτηκε το νέο απόκτημα .
Διαβάστε την ανακοίνωη του Συλλόγου.
"Με ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίηση ο Α.Σ. Βατικιώτης και η αθλούμενη νεολαία του τόπου μας υποδέχεται την είδηση του καλοκαιριού απ την πλευρά της Δημοτικής Αρχής του Δήμου Μονεμβασιάς. Έκλεισε λοιπόν η αγορά του οικοπέδου στο χώρο του Λυκείου Νεάπολης, όπου ο σχεδιασμός είναι να ανεγερθεί το νέο Κλειστό Γυμναστήριο της περιοχής μας.
Ταυτοχρόνως προχωρούν οι διαδικασίες δημοπράτησης και το νέου σχολικού συγκροτήματος του Γυμνασίου στον ίδιο χώρο.
Με την ελπίδα πως σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα η Νεάπολη θα αποκτήσει ένα μοντέρνο, πλήρες και καινούριο συγκρότημα παιδείας και αθλητισμού, συγχαίρουμε όσους προωθούν και συμβάλλουν σ' αυτήν την προσπάθεια και αναμένουμε τις επόμενες κινήσεις προς τον σκοπό αυτό."


ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕ ΕΠΙΦΥΛΑΚΗ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΙΣΧΥΡΩΝ ΑΝΕΜΩΝ

ΣΕ ΕΠΙΦΥΛΑΚΗ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΙΣΧΥΡΩΝ ΑΝΕΜΩΝ
Σε κατάσταση αυξημένης επιφυλακής και άμεσης ετοιμότητας λόγω των ισχυρών ανέμων σήμερα και αύριο, τίθενται ΟΛΕΣ οι διαθέσιμες δυνάμεις πυρόσβεσης στα Κύθηρα. Συγκεκριμένα:
1. ΟΛΑ τα ιδιωτικά βυτία θα πρέπει να είναι γεμάτα με νερό και οι οδηγοί τους άμεσα διαθέσιμοι. 
2. ΟΛΟΙ οι ιδιοκτήτες μηχανημάτων έργου σε άμεση ετοιμότητα.
3. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ κάθε είδους υπαίθρια χρήση πυρός, όπως κάπνισμα μελισσών, ψησταριές, χρήση μηχανημάτων που μεταδίδουν σπινθήρα κ.λπ.
4. Πιστή τήρηση όλων των οδηγιών πυρασφάλειας που έχουν αναρτηθεί από τον Μάιο στην ιστοσελίδα του Δήμου:

Δωρεάν προληπτικός έλεγχος καρκίνου του μαστού και τραχήλου της μήτρας στο Δήμο Μονεμβασίας

Το ΚΕΠ Υγείας του Δήμου Μονεμβασίας σε συνεργασία με το Ελληνικό Ίδρυμα Ογκολογίας, στο πλαίσιο του προγράμματος “Η Ελλάδα κατά του καρκίνου”, δίνει τη δυνατότητα στο γυναικείο πληθυσμό του δήμου να υποβληθεί σε δωρεάν εξετάσεις για την πρόληψη του καρκίνου μαστού και του τραχήλου της μήτρας.
Οι εξετάσεις θα διενεργούνται στην ειδική κινητή μονάδα του ιδρύματος, η οποία θα βρίσκεται στις πέντε δημοτικές ενότητες από τη Δευτέρα 2 Οκτωβρίου έως και την Παρασκευή 27 Οκτωβρίου. Το ακριβές χρονοδιάγραμμα των σταθμών της κινητής μονάδας θα ανακοινωθεί σύντομα, καθώς η παραμονή σε κάθε προγραμματισμένο σημείο εξαρτάται από τον αριθμό των γυναικών που θα δηλώσουν συμμετοχή.
Δυνατότητα συμμετοχής στις μαστογραφίες έχουν οι γυναίκες άνω των 40 ετών χωρίς διαγνωσμένη σχετική νόσο, που δεν έχουν υποβληθεί τον τελευταίο χρόνο σε μαστογραφία οποιουδήποτε τύπου.
Στο τεστ Παπανικολάου δυνατότητα συμμετοχής έχουν οι γυναίκες χωρίς διαγνωσμένη σχετική νόσο, ηλικίας άνω των 25 ετών, που δεν έχουν υποβληθεί τον τελευταίο χρόνο σε τεστ Παπ.
Οι γυναίκες του δήμου καλούνται να δηλώσουν όσο είναι δυνατόν πιο γρήγορα συμμετοχή στα τηλέφωνα 27323 60529 (κ. Κουλούρη) και 27323 60536 (κ. Μπατσάκη), όλες τις εργάσιμες ημέρες, από Δευτέρα 28 Αυγούστου έως Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου και ώρες 9.00′ έως 14.00′, προκειμένου να καταρτιστεί το πρόγραμμα. Οι γυναίκες από τη δημοτική ενότητα Βοιών μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στα τηλέφωνα 27343 60125 (κ. Σγαρδέλη) και 27343 60116 (κ. Μανούσου).

ΛΑΚΩΝΙΑ.Φωτιά στην Αγγελώνα σε δύσβατο σημείο πιθανόν από εμπρησμό .

Φωτιά στην Αγγελώνα σε δύσβατο σημείο πιθανόν από εμπρησμό . Με την άμεση επέμβαση πυροσβεστικής με τον Διοικητή Κο Νικολέτου , του Δήμου και κατοίκων ευτυχώς τέθηκε υπό έλεγχο και έσβησε .


Σταύρος Χριστάκος 



ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΑΙΜΑ ΣΤΗΝ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ

Προσοχή : όλα όσα φροντίζουμε να προσέχουμε,( στο βαθμό που περνάει απ' το χέρι μας ), όλο το χρόνο περιμένοντας τις Ημέρες Εθελοντικής Αιμοδοσίας στα Κύθηρα, μπορούν να μην είναι τελικά αρκετά και να αποκλεισθούμε τελικά . Για το λόγο αυτό, πάντα στο βαθμό που μπορεί ο καθένας μας, εάν πραγματικά ΘΕΛΟΥΜΕ να δώσουμε αίμα, ας φροντίσουμε:


1. να μην κουραστούμε υπερβολικά σήμερα,
2. να μην καταναλώσουμε πολύ αλκοόλ,
3. να μην πάρουμε έκτακτα κάποιο φάρμακο χωρίς λόγο,
4. να κοιμηθούμε καλά τη νύχτα ( εντάξει, Αύγουστος είναι, αλλά τουλάχιστον 4 - 5 ώρες πρέπει να τις εξασφαλίσουμε) και, τέλος
5. να φροντίσουμε την ημέρα που θα δώσουμε αίμα να έχουμε φάει πρωινό και να είμαστε αρκετά ενυδατωμένοι.

Έτσι φροντίζουμε και τις τελευταίες λεπτομέρειες για να πάνε όλα καλά.

Α! να θυμηθώ την Κάρτα Εθελοντή Αιμοδότη (άν έχω), το ΑΜΚΑ μου και την ταυτότητά μου! 
-------------------------------------
Ελπίδα Μαριάτου
-------------------------------------

Πέμπτη 24 Αυγούστου 2017

Π.Κ. ΚΥΘΗΡΩΝ Δελτίο Τύπου 24-08-2017

ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ

 

   1.  Αγαπητοί συμπολίτες και επισκέπτες των νησιών μας η πυροπροστασία του περιβάλλοντος  είναι υπόθεση όλων μας.
  2. Για αύριο  25-08-2017 σύμφωνα με τον χάρτη της Γ.Γ.Π.Π., ο δείκτης επικινδυνότητας είναι τέσσερα (4) και η Υπηρεσία μας βρίσκεται στο δεύτερο στάδιο ετοιμότητας.
        Απαιτείτε να δείξουμε ιδιαίτερη προσοχή για την αποφυγή εκδήλωσης πυρκαγιάς λόγω των ανέμων εντάσεως  7  μποφόρ περίπου, που θα επικρατήσουν και των ιδιαίτερων συνθηκών των νησιών μας.
  3.  Για αναγγελία πυρκαγιάς μπορείτε να καλέσετε στο  199 (Πανελλαδικός αριθμός) όπως επίσης και στο 27360-33199 το τηλέφωνο εκτάκτου ανάγκης του Π.Κ. Κυθήρων.
   Ευχαριστούμε για το χρόνο  σας.




                                                            Κοντολιάνικα 24-08-2017
                                                         Ο  Προϊστάμενος   



                                                           Λάζαρος  Π. Κωνσταντίνου                                                                    

                                                           Επιπυραγός

ΛΑΚΩΝΙΑ Σύλληψη στη Μονεμβάσια για χασίς .

Συνελήφθη,  (24.8.2017) και πρώτες πρωινές ώρες, σε τοπική κοινότητα του Δήμου Μονεμβασίας Λακωνίας, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Μολάων, 34χρονος ημεδαπός, γιατί κατείχε μικροποσότητα κάνναβης και τμήμα δισκίου, η χημική σύσταση του οποίου ερευνάται, τα οποία κατασχέθηκαν.
http://www.dimotikiagoratislakonias.gr

ΟΙ ΑΛΑΤΑΡΕΣ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ

ΟΙ ΑΛΑΤΑΡΕΣ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ
Κατά την περίοδο της Αγγλοκρατίας τις αλυκές στα Κύθηρα (αλαταρές) όπως και τις βραχονησίδες τα διαχειριζόταν το Επιχώριον Συμβούλιον. Σήμερα, με βάση τις ισχύουσες διατάξεις και τα σχετικά Π.Δ., οι αλυκές, ως μέρος της έγγειας μη ιδιωτικής περιουσίας, ανήκουν κατά αποκλειστικότητα στη διαχείριση της Επιτροπής Εγχωρίου Περιουσίας Κυθήρων και Αντικυθήρων, η οποία εξακολουθεί να τις μισθώνει με ετήσια δημοπρασία.
Κάθε χρόνο το μήνα Μάιο, το Επιχώριον Συμβούλιον (νυν Εγχώριος Περιουσία) τα νοίκιαζε με δημοπρασία στους ενδιαφερομένους και τα έσοδα πήγαιναν στο Επιχώριον Ταμείον. Ανήκαν δηλαδή στη δημόσια (μη ιδιωτική) περιουσία των Κυθήρων. Το καθεστώς αυτό διατηρήθηκε και μετά την Ένωση και έτσι το αλάτι των Κυθήρων δεν ήταν είδος του Ελληνικού Μονοπωλίου όπως στην υπόλοιπη Ελλάδα. Δεν επιτρεπόταν όμως η εξαγωγή του εκτός Κυθήρων.
Οι ακτές των Κυθήρων γύρω γύρω μαζί με τις βραχονησίδες και τα Αντικύθηρα ήταν μοιρασμένες σε 30 περιφέρειες με φυσικές γούρνες «αυτοπήκτων αλάτων». Κάθε χρόνο το Μάιο δημοσιευόταν μια διακήρυξη και ακολουθούσε η δημοπρασία με το δημόσιο κήρυκα (ντελάλη) ο οποίος έδινε τον τόνο. «Άρχεται η δημοπρασία…»
Οι περιοχές που κατακυρώνονταν στους ενδιαφερόμενους πλειοδότες ήσαν οι εξής:
ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΙΩΝ
1) Από Καψάλι μέχρι Φλάρι Τραχήλου
2)Από Φλάρι Τραχήλου μέχρι Λουλούδι Φελωτής
3)Από Λουλούδι Φελωτής μέχρι Σκυδία
4)Από Σκυδία μέχρι Βάνη
5)Από Βάνη μέχρι Μαύρο Βράχο
6)Από Μαύρο Βράχο μέχρι Λιμνάρια
7)Από Λιμνάρια μέχρι Αγία Πελαγία στα Φανοκοπεία
8)Από Σουρούμι μέχρι Άκρα Φοράδα
9)Από Άκρα Φοράδα μέχρι του Μοθωναίου
10)Από του Μοθωναίου μέχρι Άκρα Βολάδια
11)Από άκρα Βολάδια μέχρι Γέφυρα Αυλαίμονα (Ρωσία)
12)Από Ρωσία μέχρι Αυλάκι Βρομώντα (Καστέλι)
13)Από Καστέλι μέχρι Άκρα Κασέλες (Αλτόγουρνα)
14)Από Αλτόγουρνα μέχρι Σπιάτζα (Αμούτσι)
15)Από Αμούτσι μέχρι Λεπτό
16)Από Λεπτό μέχρι Χαλκό
17)Από Χαλκό μέχρι Σγουρίτσι
18)Από Σγουρίτσι μέχρι Λοιμοκαθαρτήριο Καψαλίου
19)Παραλία Αγίου Γεωργίου
20)Δραγονάρες
21)Ο Μεγάλος του Μυλοποτάμου
22)Οι Κορνάροι και τα Κοφινίδια
23)Οι Σκόπελοι των Μυρτιδίων
24)Τα Αντικύθηρα

ΔΗΜΟΥ ΠΟΤΑΜΙΩΝ
1)Από Φανοκοπεία μέχρι Άκρα Όχελες
2)Από Άκρα Όχελες μέχρι Άγιο Νικόλαο Μουδαρίου
3)Από Άγιο Νικόλαο μέχρι Αγία Πελαγία
4)Από Αγία Πελαγία μέχρι Σκαλοπάτια
5)Από Σκαλοπάτια μέχρι Άγιο Μηνά Διακοφτίου
6)Από Άγιο Μηνά μέχρι Σουρούμι και νησιά Διακοφτίο
Η διαδικασία της μίσθωσης γίνεται ακόμη και σήμερα, κάθε χρόνο, από την Επιτροπή Εγχωρίου Περιουσίας, με το σύστημα της ανοικτής δημόσιας δημοπρασίας.,
Eleni Harou.