Σάββατο 26 Αυγούστου 2017

Το "ΙΟΝΙΣ" ετοιμάζεται για τα ταξίδια του στην Γραμμή Περαιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Κίσσαμος-Γύθειο

Επισκεφθήκαμε σήμερα στο ναυπηγείο "Χαλκίτη" στο Πέραμα το πλοίο "ΙΟΝΙΣ" και παρακολουθήσαμε μέρος της προετοιμασίας του πλοίου για την δρομολόγηση του στην Γραμμή Περαιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Κίσσαμος-Γύθειο.

Στο πλοίο μας υποδέχθηκαν οι πλοιοκτήτες της ΑΒΛΕΜΩΝΑΣ Ν.Ε. οι κ.κ. Τουρλουμούσης και Τσαϊλάς και μας ξενάγησαν στις εκτελούμενες εργασίες.


 

Εργασίες γίνονται σε όλα τα επίπεδα του πλοίου, όπως στο μηχανοστάσιο όπου βρίσκεται σε εξέλιξη γενική εξάρμωση των μηχανών του πλοίου και αντικατάσταση των απαραίτητων ανταλλακτικών των μηχανών, καθαρισμός και συντήρηση των δεξαμενών έρματος και των πλευρικών κενών δεξαμενών, διαμόρφωση και αναβάθμιση χώρων επιβατών, προσθήκη αριθμού καμπίνων με το σύνολο να φθάνει τις 18, διαμόρφωση χώρων διαμονής πληρώματος, χρωματισμοί, εσωτερικοί και εξωτερικοί, και αρκετές ακόμη εργασίες αναβάθμισης και συντήρησης του πλοίου.


















Σύμφωνα με τον όγκο των προς αποπεράτωση εργασιών προβλέπεται από τους πλοιοκτήτες να υπάρξει ολοκλήρωση τους το πρώτο 15θήμερο του Σεπτεμβρίου και καταβάλλεται κάθε προσπάθεια ώστε να είναι ετοιμο και να έχει ξεκινήσει τα ταξίδια του πριν από την εορτή της Παναγίας στις 24 Σεπτεμβρίου, όπως άλλωστε έχουμε αναφέρει από αυτή την σελίδα και σε προηγούμενα άρθρα μας για το θέμα.

Να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο ότι ακόμη δεν έχει δοθεί τελική απάντηση από το ΥΕΝ σχετικά με το αίτημα των πλοιοκτητών για ελαφρά μείωση της επιβεβλημένης σύνθεσης του πληρώματος λόγω εκτέλεσης ημερήσιων πλόων, αλλά οι πλοιοκτήτες είναι αποφασισμένοι οπωσδήποτε να δρομολογήσουν το πλοίο ελπίζοντας ότι θα υπάρξει μία λογική κατανόηση από το αρμόδιο υπουργείο και να μην επαναπαύεται η αρμόδια υπηρεσία στην νιρβάνα και στις ανομολόγητες πιέσεις που δέχεται από τα γνωστά κέντρα της οπισθοδρόμησης

Το "ΙΟΝΙΣ" είναι ένα πλοίο φτιαγμένο από ελληνικά χέρια τη χρυσή εποχή για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος, τη δεκαετία του ’70. Και ελπίζουμε να κάνει ένα ακόμα όμορφο και σωστό ξεκίνημα στην πολύπαθη αυτή γραμμή των Κυθήρων, με πολύ μεγάλη διάρκεια έτσι ώστε να τελειώσει πια αυτό το ετήσιο σήριαλ με τους εκβιασμούς τα ψέμματα και δολοπλοκίες που έδιναν στην προηγούμενη ναυτιλιακή εταιρεία το δικαίωμα να εμπαίζει με την ζωή και την οικονομία των νησιών μας

Η Γέφυρα του πλοίου εντυπωσιάζει ευχάριστα με το μεγάλο ξύλινο τιμόνι και το δεύτερο χειριστήριο που βρίσκεται μπροστά από την κεντρική κονσόλα. Για την εποχή που ναυπηγήθηκε το ΙΟΝΙΣ και μάλιστα από άξια ελληνικά χέρια, η Γέφυρα του πλοίου είναι πλήρως εξοπλισμένη, καθώς διέθετε και διαθέτει κάθε όργανο και βοήθημα για ασφαλή ναυσιπλοϊα. Με λίγα λόγια το πλοίο ήταν ιδιαίτερα προσεγμένο από την κατασκευή του και παρέμεινε σε άψογη κατάσταση μιας και ευτύχισε να βρεθεί σε μια οικογενειακή εταιρία που το εκτίμησε και το αγάπησε πολύ, με τις σωστές και ιδιαίτερα δαπανηρές μετασκευές και ανακαινίσεις που πραγματοποίησε κατά καιρούς.
























Οι δύο κύριες προωστήριες μηχανές είναι Stork του 1977, με ισχύ 4000 hp έκαστη. Το σύστημα πρόωσης είναι μεταβλητού βήματος Lips, ολλανδικό. Οι τρεις ηλεκτρομηχανές είναι Scania, ισχύος 264 kw έκαστη, ενώ υπάρχει και μία Shaft Generation η οποία δίνει ισχύ στο bow thruster.Οι νέοι πλοιοκτήτες αποφάσισαν ότι η αντικατάσταση του παλαιού bow thruster θα δώσει εξαιρετική ευελιξία του πλοίου στις προσεγγίσεις και αναχωρήσεις του πλοίου από λιμάνια. Έτσι ήδη παρελήφθη το νέο bow thruster στο πλοίο και θα τοποθετηθεί στην θέση του παλαιού, παίρνοντας όμως κίνηση όχι πια από την shaft generator της μηχανής αλλά από μία πρόσθετη γεννήτρια που αναμένεται να παραληφθεί και να τοποθετηθεί στο πλοίο εντός της εβδομάδος, ανεξαρτοποιώντας τελείως την κίνηση του bow thruster από την λειτουργία της μηχανής. Η μέγιστη ταχύτητα ξεπερνά τους 18 κόμβους. Η μεγάλη αξιοπιστία των συστημάτων που διαθέτει το ΙΟΝΙΣ, σε συνδυασμό με την άψογη συντήρηση που γίνεται, δεν πρόδωσαν ποτέ το σκάφος και έτσι ακόμη και σήμερα δεν έχει να ζηλέψει κάτι σε σχέση με τα σύγχρονα πλοία.



Βαπόρι ιδιαίτερα άνετο για τον επιβάτη και στους εσωτερικούς και στους εξωτερικούς χώρους.
Ανεβαίνοντας από τις σκάλες των επιβατών στο κύριο deck 4, όπου βρίσκονται οι περισσότεροι κοινόχρηστοι εσωτερικοί χώροι του πλοίου, βρισκόμαστε στο μεγάλο πρυμνιό σαλόνι με το μεγάλο κυκλικό bar. Αρκετά είδη καφέ, ροφήματα και άλλα σνακ προσφέρει το μεγάλο bar καθώς και περιοδικά, εφημερίδες και είδη δώρων.

Τραπεζοκαθίσματα γεμίζουν το ήμισυ του χώρου, ενώ τον υπόλοιπο χώρο συμπληρώνουν αναπαυτικοί καναπέδες. Στους τοίχους μεγάλες φωτογραφίες από τον Πειραιά, την Αίγινα αλλά και από άλλα μέρη της Ελλάδας, κοσμούν με τα φωτεινά τους χρώματα τους χώρους, ενώ στις οροφές υπάρχουν αρκετές επίπεδες τηλεοράσεις, κάτι που συναντάμε συχνά σε ταχύπλοα.


















Τα εξωτερικά καταστρώματα με τις υπέροχες περατζάδες και τις ξεχωριστές βεράντες συνθέτουν ένα ιδιαίτερα καραβολατρικό βαπόρι, ενώ το πλωριό μπαλκόνι αποτελεί το μεγάλου “ατού” του ΙΟΝΙΣ και συμπληρώνει με τον καλύτερο τρόπο τη συνολική εικόνα ενός κλασικού, καραβολατρικού πλοίου. 

Το θερινό/χειμερινό πρωτόκολλο επιβατών του ΙΟΝΙΣ ανέρχεται στους 799 επιβάτες. Οι χώροι του γκαράζ του πλοίου διαθέτουν 180 lanes meters και μπορούν να χωρέσουν συνολικά 170 ΙΧ οχήματα. Αποτελούνται από το κυρίως γκαράζ, ένα υπόγειο και μία ράμπα με 5 πατάρια. Αναλόγως με τον αριθμό των φορτηγών οχημάτων που θα φορτωθούν, αλλάζει και ο αριθμός των ΙΧ οχημάτων στο κυρίως γκαράζ.






Το μήκος του πλοίου είναι 97,20 μ, το πλάτος 17,40 και το βύθισμα 4,40.
Το πλοίο είναι κατηγορίας B’ και τηρεί τη συνθήκη της Στοκχόλμης.
Διαθέτει δύο MES – LSA (γλύστρες) χωρητικότητας 450 ατόμων το καθένα και ένα FRB.

Για την ιστορία, αξίζει να αναφέρουμε ότι το ΙΟΝΙΣ ξεκίνησε να ναυπηγείται το 1968 για λογαριασμό του κ. Δημήτρη Κάπαρη από τη Ζάκυνθο με στόχο να δρομολογηθεί στη γραμμή Κυλλήνη – Ζάκυνθος. Όμως, εξαιτίας των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετώπισε η ζακυνθινή οικογένεια το εγχείρημα εγκαταλείφθηκε σύντομα και το πλοίο τελικά ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 1977. Προηγουμένως, όμως, αγοράστηκε από τον ιθακήσιο κ. Νίκο Βλασσόπουλο (ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ Α.Ε.) που έβλεπε την κίνηση στην Κεφαλονιά να αυξάνεται σημαντικά και ο οποίος στη συνέχεια το δρομολόγησε στη γραμμή Πάτρα – Σάμη – Βαθύ, κόντρα στα νεότευκτα ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑ (του Στρίντζη) και ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ (ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ ΙΘΑΚΗΣ – Ν.Ε.Κ.Ι.) που εκτελούσαν δρομολόγια στην άγονη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Βαθύ-Παξοί-Κέρκυρα.

Το ΙΟΝΙΣ δηλαδή τελικά ναυπηγήθηκε το 1977 στα ναυπηγεία Σάββα στην Ελευσίνα. Έχει χωρητικότητα 2.963gt (888 dwt), μήκος 96,3 μέτρα, πλάτος 15,02 μέτρα και βύθισμα 4,10 μέτρα. Μεταφέρει 1.031 επιβάτες και 180 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με 2 κύριες 6κύλινδρες μηχανές Stork Wartsila συνολικής ιπποδύναμης 8.000 B.H.P. και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 18,5 κόμβων.

Το 1979 το καλλίγραμμο ποστάλι εντάσσεται στην Κοινοπραξία Ionian Lines (Στρίντζη-Βλασσόπουλου, Ν.Ε.Κ.Ι.), παραμένοντας στη γραμμή του με προέκταση το Μπρίντιζι της Ιταλίας κάθε 2η ημέρα. Το 1984 η ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ Α.Ε. χρεοκοπεί, το πλοίο παροπλίζεται και η κοινοπραξία διαλύεται. Την ίδια εποχή, κατάσχεται από την ΕΤΒΑ, δημοπρατείται και αγοράζεται από εταιρεία κινεζικών συμφερόντων. Όμως, η αγάπη του κόσμου και ιδιαίτερα του Δήμου της Ιθάκης θα το σώσουν από την ξενιτιά την τελευταία στιγμή, καθώς η τράπεζα τελικά αποζημίωσε τους αγοραστές και το όμορφο πλοίο παρέμεινε στα ελληνικά νερά.

Το 1985 ιδρύεται η Ελληνική Ακτοπλοΐα (Ε.Α.), με σκοπό να βάλει κάτω από την ομπρέλα της όλες τις χρεοκοπημένες ακτοπλοϊκές εταιρείες τα χώρας και το καλλίγραμμο ΙΟΝΙΣ δρομολογείται στη γραμμή Κυλλήνη- Αργοστόλι και Πάτρα-Σάμη-Βαθύ. Την περίοδο 1989-1990 ναυλώνεται στην Seven Islands Lines συμφερόντων Χρήστου Λευκαδίτη και εκτελεί ξανά δρομολόγια στη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Βαθύ-Παξοί-Κέρκυρα – Πρίντεζι, μόνο για τη θερινή σαιζόν. Ενώ το 1991 η Ε.Α. διαλύεται και το πλοίο παροπλίζεται συνολικά για 3 χρόνια στο Αργοστόλι και την Ελευσίνα.

Το καλοκαίρι του 1993 η ΕΤΒΑ βγάζει ξανά το πλοίο σε δημοπρασία και τελικά αποκτάται από τον κ. Δημήτρη Τυρογαλά από τη Ζάκυνθο.

Την περίοδο 1993-1994 το πλοίο οδηγείται στο Πέραμα όπου κυριολεκτικά μεταμορφώνεται σε ένα υπερσύγχρονο ποστάλι, με δυναμική εξωτερική εμφάνιση και απαλές γραμμές που θυμίζουν υπερπολυτελές γιοτ. Οι καμπίνες κάτω από την ίσαλο γραμμή έδωσαν τη θέση τους σε ένα λειτουργικό και εύχρηστο κατάμπαρο για 20 Ι.Χ., η χωρητικότητα του γκαράζ διπλασιάζεται (από 92 Ι.Χ. σε 180 Ι.Χ.), οι μηχανές και το ξενοδοχείο ανακαινίζονται πλήρως, ενώ ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός της γέφυρας εκσυγχρονίζεται. Τον Οκτώβριο του 1994 το πλήρως ανακαινισμένο ποστάλι δρομολογείται στη γραμμή Κυλλήνη - Ζάκυνθο.

Το 1996 κάνει πέρασμα “εξπρές” από τις Δυτικές Κυκλάδες, ενώ το φθινόπωρο του 1999 αντικατέστησε για λίγο διάστημα το θρυλικό ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ στα ενδοκυκλαδικά του δρομολόγια με έδρα τη Σύρο. Από τον Απρίλιο του 2001 μετά και από την αποχώρηση της Blue Star Ferries από τη γραμμή Κυλλήνη – Πόρος και τη δημιουργία της κοινοπραξίας Ionian Ferries το ΙΟΝΙΣ εξυπηρετεί με τακτικά δρομολόγια τη γραμμή Ζάκυνθος - Κεφαλονιά.

Το Νοέμβριο του 2007, το καλλίγραμμο ΙΟΝΙΣ θα οδηγηθεί στο Πέραμα με σκοπό να προσαρμοστεί στη συνθήκη της Στοκχόλμης και να μετατραπεί σε πλοίο δυο διαμερισμάτων. Μεταξύ άλλων τοποθετήθηκαν sponsoρs, αφαιρέθηκαν οι σωστικές λέμβοι, τοποθετήθηκαν MES, ανανεώθηκαν οι εσωτερικοί του χώροι και συντηρήθηκαν σχολαστικά οι μηχανές. Τον Οκτώβριο του 2013, το θρυλικό πλοίο θα κλείσει έναν μεγάλο κύκλο στην καριέρα του, συνδέοντας για τελευταία φορά την Πάτρα με την Κεφαλονιά και την Ιθάκη. Ενώ το 2014 θα μετακομίσει στις γραμμές Κυλλήνη - Ζάκυνθος και Κυλλήνη – Πόρος. 

Στα τέλη του Ιανουαρίου 2015 , το πλοίο ναυλώνεται με option αγοράς στη Leve Ferries (συμφερόντων Λεβεντάκη από την Αίγινα), ενώ στις 19 Φεβρουαρίου 2015 εκτελεί το πρώτο του δοκιμαστικό δρομολόγιο στη γραμμή Πειραιάς – Αίγινα – Πόρος, Τη γραμμή αυτή θα εξυπηρετήσει από το Μάρτιο του 2015 μέχρι και το Νοέμβριο του 2016, οπότε και ξέσπασε η σκληρή “διαμάχη” ανάμεσα στους Τυρογαλά-Λεβεντάκη για το πλοίο!

Το πλοίο αγοράστηκε τελικά τον Ιούλιο του 2017 από την ΑΒΛΕΜΩΝΑΣ Ν.Ε. των κ. Τουρλουμούση – Τσαϊλά (πλοιοκτητών του ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ) προκειμένου να δρομολογηθεί στη γραμμή των Κυθήρων. Εν συνεχεία οδηγήθηκε την Τρίτη 22 Αυγούστου 2017 στο Ναυπηγείο Χαλκίτη στο Πέραμα, όπου εκτελούνται εκτεταμένες επισκευές, μετασκευές και επιθεωρήσεις ώστε το πλοίο να βρεθεί και πάλι σε άριστη κατάσταση και πλήρως ασφαλές για την συνέχιση των πλόων του από Πειραιά προς τα νησιά των Κυθήρων - Αντικυθήρων καθώς και την σύνδεση τους με Κίσσαμο και Γύθειο.






Στόχος της νέας πλοιοκτήτριας εταιρείας, αφού προηγουμένως ολοκληρωθούν και εκτελεστούν οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης και επισκευών, είναι η αξιόπιστη εξυπηρέτηση της εν λόγω γραμμής, με όρους συνέπειας και σταθερότητας. Στόχος, που θα κληθεί να επιτύχει ένα πλοίο “σύμβολο” της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Σε κάθε περίπτωση, κόντρα στις διαχρονικές προκλήσεις, το ΙΟΝΙΣ εξακολουθεί και παραμένει ένα υποδειγματικό ποστάλι. Πρωτοποριακό, που ανανεώνεται σημαντικά, ενώ κάθε φορά που καλείται να αναλάβει μια νέα αποστολή μπορεί και αναμετράται στα ίσα με τον ανταγωνισμό, προσφέροντας στους επιβάτες ασφάλεια, ποιότητα και το κυριότερο ναυτικά ταξίδια.

Από την σελίδα αυτή ευχόμαστε αίσιο πέρας εργασιών και αναμένομε την πρώτη άφιξη του στα Κύθηρα.


Υ.Γ. Θα θέλαμε να προσθέσομε μια παράκληση σε όλους όσους νομίζουν ότι μπορούν να "κάνουν λεκτικά παιχνίδια", μέσω διαδικτύου επώνυμα η ανώνυμα, με όπλο το θέμα του πλοίου, ότι καλό θα ήταν εάν έχουν οιεσδήποτε προσωπικές διαφορές με οιονδήποτε να φορέσουν μακρυά παντελόνια και να τον αντιμετωπίσουν σε άλλο επίπεδο, χρησιμοποιώντας την ελληνική γλώσσα και όχι γλοιώδεις τακτικές και fake ανακοινώσεις. 


Το θέμα του πλοίου αφορά όλους τους Κυθήριους και Αντικυθήριους και όλοι γνωρίζουμε τι κόστισε εφέτος σε όλο το νησί η αδυναμία σύνδεσης με Πειραιά και Κρήτη.

Τώρα εάν πάλι επιθυμούν να συνεχίσουν αυτή την "μάχη" με πεντόβολα και βόλους καλό θα ήταν να επισκεφθούν και κάποιον ψυχολόγο να τους μάθει να συγκρατούνται τα βράδια και να μην "καταβρέχουν" τα σεντονάκια τους.........

---------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΦΩΤΙΑ...


 Πέρασαν κιόλας δυο εβδομάδες από την φωτιά που έπληξε το νησί μας και όλοι αρμόδιοι και μη άφησαν τις ρακέτες τους και το τερέν των εύθηνων σε κοντινή πάντα απόσταση από αυτούς – ποτέ δεν ξέρεις ποτέ θα έρθει το μπαλάκι και από πού - κάθισαν  τις καρέκλες για να ξεκουραστούν  άλλοι γραφείου άλλοι καφενείου και άλλοι στον καναπέ του σαλονιού. Και εκει που ρέμβαζαν άλλος έπιασε τον κονδυλοφόρο άλλος το πληκτρολόγιο άλλος την βεντάλια άλλος τον κασμά γενικά σε δουλεία να βρισκόμαστε. Ακουστήκαν και κάτι χιλιάδες ευρώ να έρχονται κατά εδώ για ενίσχυση του νησιού –  , αντιπλημμυρικά, μελέτες , και ότι χωρεί ο νους σας. Χρήμα με το τσουβάλι. Πλάκωσαν και κάτι καθηγητές και θα έρθουν και άλλοι για να μας σώσουν. θα κάνουν μελέτες για αντιπλημμυρικά έργα πάνω στις ξερολιθιές. Αλλά αυτά είναι αλλονων δουλείες, Εγώ θέλω να πω τον δικό μου πόνο για το πυροφυλάκιο πάνω στη Σκληρή. Κάηκε όλο μονό αποκαΐδια και λιωμένο αλουμίνιο έμεινε. Αυτή την εικόνα αντίκρισα μετά από δυο εβδομάδες που ανέβηκα μια βόλτα. Όλο αυτόν τον καιρό ο πυροφυλακας που ανέβαινε μετά την φωτιά ούτε που συγκινήθηκε να πάρει δυο σακούλες και σίγα σιγά να μαζέψει ότι μπορούσε. Ένας πυροφυλακας που από εκεί που βγάζει ένα μεροκάματο δεν συγκινήθηκε καθόλου για να  να καθαρίσει έστω και λίγο η να μαζέψει σε έναν σωρό τα αποκαΐδια. Έτσι ανέβασα έναν κάδο και μάζεψα ότι μπορούσα. Ακόμα γύρω από το πυροφυλακιο αποκαλυφτήκαν ένα σωρό μπουκάλια Κάποιοι εκεί πάνω τα τσούζουν.  .Δεν περιμένω κανένα μπράβο ούτε καμία καλή κουβέντα .Ελπίζω μονό τώρα να φιλοτιμηθεί κάποιος και να ειδοποίηση τον δήμο να πάει να πάρει τον κάδο από την Σκληρή.
Βαγγέλης Σμαρδένκας Αρωνιάδικα- Μαστοριάνικα





Δήμος Μονεμβασίας: Διεγράφη η δημοτική σύμβουλος Θεοδούλη Σπυριδάκου

Η δημοτική σύμβουλος κα Θεοδούλη Σπυριδάκου διεγράφη με ομόφωνη απόφαση των δημοτικών συμβούλων-μελών της πλειοψηφούσας δημοτικής παράταξης «Ενότητα -Δημιουργία», με την οποία είχε εκλεγεί στις δημοτικές εκλογές του 2014, διότι οι ενέργειες και η συμπεριφορά της, δεν συνάδουν με τις αρχές, τα πιστεύω και τις πρακτικές της δημοτικής παράταξης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 66 παρ. 5 του Ν. 3852/2010 και του άρθρου 94 παρ. 5 του Ν. 3463/2006.


Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ
ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ
ΗΡΑΚΛΗΣ ΤΡΙΧΕΙΛΗΣ

ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ Ας κρατήσουν οι χοροί !!!


Παρασκευή 25 Αυγούστου 2017

ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ 26&27 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΧΩΡΑ-ΠΟΤΑΜΟΣ

Σάββατο 26/8 στη Χώρα
Κυριακή 27/8 στον Ποταμό

ΜΕΓΑΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΜΑΜΑ ΛΑΚΩΝΙΑΣ 1η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

ΜΕΓΑΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΜΑΜΑ ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΜΑΜΑΝΤΟΣ 1η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ.
ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 1η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΣΕ ΕΝΑ "ΤΡΙΚΟΥΒΕΡΤΟ ΓΛΕΝΤΙ"ΜΕΧΡΙ ΠΡΩΙΑΣ !!!
ΘΑ ΣΑΣ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΕΙ ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΤΟΥ ΣΑΛΕΑ !!!
*ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΙΒΑΛΙΩΤΗ*
*ΒΙΟΛΙ ΜΠΑΤΖΑΚΗΣ*
*ΑΡΜΟΝΙΟ ΚΥΡΙΑΚΟΣ*
*ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ ΑΡΩΝΗΣ*
*ΚΙΘΑΡΑ ΣΑΛΕΑΣ*
ΠΟΛΛΑ ΨΗΤΑ&ΠΑΓΩΜΕΝΑ ΠΟΤΑ
ΚΕΦΙ-ΓΛΕΝΤΙ-ΧΟΡΟΣ

ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ Δ/Τ

ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ
 


   
1.  Αγαπητοί συμπολίτες και επισκέπτες των νησιών μας η πυροπροστασία του περιβάλλοντος  είναι υπόθεση όλων μας.
  2. Για αύριο  26-08-2017 σύμφωνα με τον χάρτη της Γ.Γ.Π.Π., ο δείκτης επικινδυνότητας είναι τέσσερα (4) και η Υπηρεσία μας βρίσκεται στο δεύτερο στάδιο ετοιμότητας.
        Απαιτείτε να δείξουμε ιδιαίτερη προσοχή για την αποφυγή εκδήλωσης πυρκαγιάς λόγω των ανέμων εντάσεως  7  μποφόρ περίπου, που θα επικρατήσουν και των ιδιαίτερων συνθηκών των νησιών μας.
  3.  Για αναγγελία πυρκαγιάς μπορείτε να καλέσετε στο  199 (Πανελλαδικός αριθμός) όπως επίσης και στο 27360-33199 το τηλέφωνο εκτάκτου ανάγκης του Π.Κ. Κυθήρων.
   Ευχαριστούμε για το χρόνο  σας.




                                                            Κοντολιάνικα 25-08-2017
                                                         Ο  Προϊστάμενος   



                                                           Λάζαρος  Π. Κωνσταντίνου                                                                    

                                                           Επιπυραγός

ΣΕ ΑΓΟΡΑ ΟΙΚΟΠΕΔΟΥ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕ Ο ΔΗΜΟΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΒΟΙΩΝ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΙ ΕΝΑ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ.

ΣΕ ΑΓΟΡΑ ΟΙΚΟΠΕΔΟΥ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕ Ο ΔΗΜΟΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΒΟΙΩΝ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΙ ΕΝΑ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ. 
Ο Αθλητικός Σύλλογος "Βατικιώτης " με χαρά υποδέχτηκε το νέο απόκτημα .
Διαβάστε την ανακοίνωη του Συλλόγου.
"Με ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίηση ο Α.Σ. Βατικιώτης και η αθλούμενη νεολαία του τόπου μας υποδέχεται την είδηση του καλοκαιριού απ την πλευρά της Δημοτικής Αρχής του Δήμου Μονεμβασιάς. Έκλεισε λοιπόν η αγορά του οικοπέδου στο χώρο του Λυκείου Νεάπολης, όπου ο σχεδιασμός είναι να ανεγερθεί το νέο Κλειστό Γυμναστήριο της περιοχής μας.
Ταυτοχρόνως προχωρούν οι διαδικασίες δημοπράτησης και το νέου σχολικού συγκροτήματος του Γυμνασίου στον ίδιο χώρο.
Με την ελπίδα πως σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα η Νεάπολη θα αποκτήσει ένα μοντέρνο, πλήρες και καινούριο συγκρότημα παιδείας και αθλητισμού, συγχαίρουμε όσους προωθούν και συμβάλλουν σ' αυτήν την προσπάθεια και αναμένουμε τις επόμενες κινήσεις προς τον σκοπό αυτό."


ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕ ΕΠΙΦΥΛΑΚΗ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΙΣΧΥΡΩΝ ΑΝΕΜΩΝ

ΣΕ ΕΠΙΦΥΛΑΚΗ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΙΣΧΥΡΩΝ ΑΝΕΜΩΝ
Σε κατάσταση αυξημένης επιφυλακής και άμεσης ετοιμότητας λόγω των ισχυρών ανέμων σήμερα και αύριο, τίθενται ΟΛΕΣ οι διαθέσιμες δυνάμεις πυρόσβεσης στα Κύθηρα. Συγκεκριμένα:
1. ΟΛΑ τα ιδιωτικά βυτία θα πρέπει να είναι γεμάτα με νερό και οι οδηγοί τους άμεσα διαθέσιμοι. 
2. ΟΛΟΙ οι ιδιοκτήτες μηχανημάτων έργου σε άμεση ετοιμότητα.
3. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ κάθε είδους υπαίθρια χρήση πυρός, όπως κάπνισμα μελισσών, ψησταριές, χρήση μηχανημάτων που μεταδίδουν σπινθήρα κ.λπ.
4. Πιστή τήρηση όλων των οδηγιών πυρασφάλειας που έχουν αναρτηθεί από τον Μάιο στην ιστοσελίδα του Δήμου:

Δωρεάν προληπτικός έλεγχος καρκίνου του μαστού και τραχήλου της μήτρας στο Δήμο Μονεμβασίας

Το ΚΕΠ Υγείας του Δήμου Μονεμβασίας σε συνεργασία με το Ελληνικό Ίδρυμα Ογκολογίας, στο πλαίσιο του προγράμματος “Η Ελλάδα κατά του καρκίνου”, δίνει τη δυνατότητα στο γυναικείο πληθυσμό του δήμου να υποβληθεί σε δωρεάν εξετάσεις για την πρόληψη του καρκίνου μαστού και του τραχήλου της μήτρας.
Οι εξετάσεις θα διενεργούνται στην ειδική κινητή μονάδα του ιδρύματος, η οποία θα βρίσκεται στις πέντε δημοτικές ενότητες από τη Δευτέρα 2 Οκτωβρίου έως και την Παρασκευή 27 Οκτωβρίου. Το ακριβές χρονοδιάγραμμα των σταθμών της κινητής μονάδας θα ανακοινωθεί σύντομα, καθώς η παραμονή σε κάθε προγραμματισμένο σημείο εξαρτάται από τον αριθμό των γυναικών που θα δηλώσουν συμμετοχή.
Δυνατότητα συμμετοχής στις μαστογραφίες έχουν οι γυναίκες άνω των 40 ετών χωρίς διαγνωσμένη σχετική νόσο, που δεν έχουν υποβληθεί τον τελευταίο χρόνο σε μαστογραφία οποιουδήποτε τύπου.
Στο τεστ Παπανικολάου δυνατότητα συμμετοχής έχουν οι γυναίκες χωρίς διαγνωσμένη σχετική νόσο, ηλικίας άνω των 25 ετών, που δεν έχουν υποβληθεί τον τελευταίο χρόνο σε τεστ Παπ.
Οι γυναίκες του δήμου καλούνται να δηλώσουν όσο είναι δυνατόν πιο γρήγορα συμμετοχή στα τηλέφωνα 27323 60529 (κ. Κουλούρη) και 27323 60536 (κ. Μπατσάκη), όλες τις εργάσιμες ημέρες, από Δευτέρα 28 Αυγούστου έως Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου και ώρες 9.00′ έως 14.00′, προκειμένου να καταρτιστεί το πρόγραμμα. Οι γυναίκες από τη δημοτική ενότητα Βοιών μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στα τηλέφωνα 27343 60125 (κ. Σγαρδέλη) και 27343 60116 (κ. Μανούσου).

ΛΑΚΩΝΙΑ.Φωτιά στην Αγγελώνα σε δύσβατο σημείο πιθανόν από εμπρησμό .

Φωτιά στην Αγγελώνα σε δύσβατο σημείο πιθανόν από εμπρησμό . Με την άμεση επέμβαση πυροσβεστικής με τον Διοικητή Κο Νικολέτου , του Δήμου και κατοίκων ευτυχώς τέθηκε υπό έλεγχο και έσβησε .


Σταύρος Χριστάκος 



ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΑΙΜΑ ΣΤΗΝ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ

Προσοχή : όλα όσα φροντίζουμε να προσέχουμε,( στο βαθμό που περνάει απ' το χέρι μας ), όλο το χρόνο περιμένοντας τις Ημέρες Εθελοντικής Αιμοδοσίας στα Κύθηρα, μπορούν να μην είναι τελικά αρκετά και να αποκλεισθούμε τελικά . Για το λόγο αυτό, πάντα στο βαθμό που μπορεί ο καθένας μας, εάν πραγματικά ΘΕΛΟΥΜΕ να δώσουμε αίμα, ας φροντίσουμε:


1. να μην κουραστούμε υπερβολικά σήμερα,
2. να μην καταναλώσουμε πολύ αλκοόλ,
3. να μην πάρουμε έκτακτα κάποιο φάρμακο χωρίς λόγο,
4. να κοιμηθούμε καλά τη νύχτα ( εντάξει, Αύγουστος είναι, αλλά τουλάχιστον 4 - 5 ώρες πρέπει να τις εξασφαλίσουμε) και, τέλος
5. να φροντίσουμε την ημέρα που θα δώσουμε αίμα να έχουμε φάει πρωινό και να είμαστε αρκετά ενυδατωμένοι.

Έτσι φροντίζουμε και τις τελευταίες λεπτομέρειες για να πάνε όλα καλά.

Α! να θυμηθώ την Κάρτα Εθελοντή Αιμοδότη (άν έχω), το ΑΜΚΑ μου και την ταυτότητά μου! 
-------------------------------------
Ελπίδα Μαριάτου
-------------------------------------

Πέμπτη 24 Αυγούστου 2017

Π.Κ. ΚΥΘΗΡΩΝ Δελτίο Τύπου 24-08-2017

ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ

 

   1.  Αγαπητοί συμπολίτες και επισκέπτες των νησιών μας η πυροπροστασία του περιβάλλοντος  είναι υπόθεση όλων μας.
  2. Για αύριο  25-08-2017 σύμφωνα με τον χάρτη της Γ.Γ.Π.Π., ο δείκτης επικινδυνότητας είναι τέσσερα (4) και η Υπηρεσία μας βρίσκεται στο δεύτερο στάδιο ετοιμότητας.
        Απαιτείτε να δείξουμε ιδιαίτερη προσοχή για την αποφυγή εκδήλωσης πυρκαγιάς λόγω των ανέμων εντάσεως  7  μποφόρ περίπου, που θα επικρατήσουν και των ιδιαίτερων συνθηκών των νησιών μας.
  3.  Για αναγγελία πυρκαγιάς μπορείτε να καλέσετε στο  199 (Πανελλαδικός αριθμός) όπως επίσης και στο 27360-33199 το τηλέφωνο εκτάκτου ανάγκης του Π.Κ. Κυθήρων.
   Ευχαριστούμε για το χρόνο  σας.




                                                            Κοντολιάνικα 24-08-2017
                                                         Ο  Προϊστάμενος   



                                                           Λάζαρος  Π. Κωνσταντίνου                                                                    

                                                           Επιπυραγός

ΛΑΚΩΝΙΑ Σύλληψη στη Μονεμβάσια για χασίς .

Συνελήφθη,  (24.8.2017) και πρώτες πρωινές ώρες, σε τοπική κοινότητα του Δήμου Μονεμβασίας Λακωνίας, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Μολάων, 34χρονος ημεδαπός, γιατί κατείχε μικροποσότητα κάνναβης και τμήμα δισκίου, η χημική σύσταση του οποίου ερευνάται, τα οποία κατασχέθηκαν.
http://www.dimotikiagoratislakonias.gr

ΟΙ ΑΛΑΤΑΡΕΣ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ

ΟΙ ΑΛΑΤΑΡΕΣ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ
Κατά την περίοδο της Αγγλοκρατίας τις αλυκές στα Κύθηρα (αλαταρές) όπως και τις βραχονησίδες τα διαχειριζόταν το Επιχώριον Συμβούλιον. Σήμερα, με βάση τις ισχύουσες διατάξεις και τα σχετικά Π.Δ., οι αλυκές, ως μέρος της έγγειας μη ιδιωτικής περιουσίας, ανήκουν κατά αποκλειστικότητα στη διαχείριση της Επιτροπής Εγχωρίου Περιουσίας Κυθήρων και Αντικυθήρων, η οποία εξακολουθεί να τις μισθώνει με ετήσια δημοπρασία.
Κάθε χρόνο το μήνα Μάιο, το Επιχώριον Συμβούλιον (νυν Εγχώριος Περιουσία) τα νοίκιαζε με δημοπρασία στους ενδιαφερομένους και τα έσοδα πήγαιναν στο Επιχώριον Ταμείον. Ανήκαν δηλαδή στη δημόσια (μη ιδιωτική) περιουσία των Κυθήρων. Το καθεστώς αυτό διατηρήθηκε και μετά την Ένωση και έτσι το αλάτι των Κυθήρων δεν ήταν είδος του Ελληνικού Μονοπωλίου όπως στην υπόλοιπη Ελλάδα. Δεν επιτρεπόταν όμως η εξαγωγή του εκτός Κυθήρων.
Οι ακτές των Κυθήρων γύρω γύρω μαζί με τις βραχονησίδες και τα Αντικύθηρα ήταν μοιρασμένες σε 30 περιφέρειες με φυσικές γούρνες «αυτοπήκτων αλάτων». Κάθε χρόνο το Μάιο δημοσιευόταν μια διακήρυξη και ακολουθούσε η δημοπρασία με το δημόσιο κήρυκα (ντελάλη) ο οποίος έδινε τον τόνο. «Άρχεται η δημοπρασία…»
Οι περιοχές που κατακυρώνονταν στους ενδιαφερόμενους πλειοδότες ήσαν οι εξής:
ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΙΩΝ
1) Από Καψάλι μέχρι Φλάρι Τραχήλου
2)Από Φλάρι Τραχήλου μέχρι Λουλούδι Φελωτής
3)Από Λουλούδι Φελωτής μέχρι Σκυδία
4)Από Σκυδία μέχρι Βάνη
5)Από Βάνη μέχρι Μαύρο Βράχο
6)Από Μαύρο Βράχο μέχρι Λιμνάρια
7)Από Λιμνάρια μέχρι Αγία Πελαγία στα Φανοκοπεία
8)Από Σουρούμι μέχρι Άκρα Φοράδα
9)Από Άκρα Φοράδα μέχρι του Μοθωναίου
10)Από του Μοθωναίου μέχρι Άκρα Βολάδια
11)Από άκρα Βολάδια μέχρι Γέφυρα Αυλαίμονα (Ρωσία)
12)Από Ρωσία μέχρι Αυλάκι Βρομώντα (Καστέλι)
13)Από Καστέλι μέχρι Άκρα Κασέλες (Αλτόγουρνα)
14)Από Αλτόγουρνα μέχρι Σπιάτζα (Αμούτσι)
15)Από Αμούτσι μέχρι Λεπτό
16)Από Λεπτό μέχρι Χαλκό
17)Από Χαλκό μέχρι Σγουρίτσι
18)Από Σγουρίτσι μέχρι Λοιμοκαθαρτήριο Καψαλίου
19)Παραλία Αγίου Γεωργίου
20)Δραγονάρες
21)Ο Μεγάλος του Μυλοποτάμου
22)Οι Κορνάροι και τα Κοφινίδια
23)Οι Σκόπελοι των Μυρτιδίων
24)Τα Αντικύθηρα

ΔΗΜΟΥ ΠΟΤΑΜΙΩΝ
1)Από Φανοκοπεία μέχρι Άκρα Όχελες
2)Από Άκρα Όχελες μέχρι Άγιο Νικόλαο Μουδαρίου
3)Από Άγιο Νικόλαο μέχρι Αγία Πελαγία
4)Από Αγία Πελαγία μέχρι Σκαλοπάτια
5)Από Σκαλοπάτια μέχρι Άγιο Μηνά Διακοφτίου
6)Από Άγιο Μηνά μέχρι Σουρούμι και νησιά Διακοφτίο
Η διαδικασία της μίσθωσης γίνεται ακόμη και σήμερα, κάθε χρόνο, από την Επιτροπή Εγχωρίου Περιουσίας, με το σύστημα της ανοικτής δημόσιας δημοπρασίας.,
Eleni Harou.

Τετραήμερη επίσκεψη της Ελένης Σταματάκη στα Κύθηρα


Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Α΄ Πειραιά και Νήσων, Ελένη Σταματάκη, επισκέφθηκε τα Κύθηρα από 18/8 έως 21/8 και είχε συναντήσεις με το δήμαρχο, φορείς και κατοίκους του νησιού.

Την Παρασκευή 18/8/2017 επισκέφθηκε το νοσοκομείο Κυθήρων και συναντήθηκε με το διοικητή, κ. Δημήτρη Μοιρασγεντή. Η βουλευτής διαπίστωσε τη σημαντική πρόοδο που επιτεύχθηκε στη λειτουργία του νοσοκομείου, με την αύξηση του ιατρικού, νοσηλευτικού και υποστηρικτικού προσωπικού, την τεχνολογική αναβάθμιση και την ανάπτυξη προγράμματος τηλεϊατρικής. Ενημερώθηκε από το διοικητή για τις ενέργειές του, προκειμένου να δημιουργηθούν τμήμα αιμοδοσίας και μονάδα τεχνητού νεφρού στο νοσοκομείο. Συνεχάρη το διοικητή για το έργο του και τον παρακάλεσε να μεταφέρει στα στελέχη και το προσωπικό του νοσοκομείου, τις ευχαριστίες της για το σημαντικό έργο που επιτελείται. Στην συνέχεια μετέβη στον πυροσβεστικό σταθμό Κυθήρων, όπου ενημερώθηκε από τον προϊστάμενο του σταθμού κ. Λάζαρο Κωνσταντίνου για το σοβαρότατο ζήτημα της πυρκαγιάς που έπληξε το νησί στις 4/8 και τις ανάγκες του πυροσβεστικού σταθμού για την καλύτερη επιτέλεση του έργου του.

Το Σάββατο 19/8/2017 συναντήθηκε με τον προϊστάμενο του λιμενικού τμήματος Κυθήρων, ανθυποπλοίαρχο κ. Βαγγέλη Βασιλειάδη. Η βουλευτής διαπίστωσε ότι το λιμενικό τμήμα εγκαταστάθηκε πλέον στο λιμάνι του νησιού και σε κτίριο που εξυπηρετεί τις ανάγκες λειτουργίας του. Ο προϊστάμενος του τμήματος ενημέρωσε τη βουλευτή για την έλλειψη σκάφους για το λιμενικό τμήμα Κυθήρων, τις ελλείψεις σε προσωπικό και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η λειτουργία του λιμανιού του νησιού εξαιτίας της έλλειψης χάραξης χερσαίας ζώνης λιμένος.

Την Κυριακή 20/8 συναντήθηκε με τον πρόεδρο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ποταμού Κυθήρων κ. Παναγιώτη Σουρή, ο πρόεδρος επισήμανε στη βουλευτή τις σοβαρές συνέπειες στην αγροτική, κτηνοτροφική και μελισσοκομική παραγωγή από την πρόσφατη πυρκαγιά καθώς επίσης και την αναγκαιότητα λήψης μέτρων πυρασφάλειας στο νησί.

Τη Δευτέρα 21/8/2017, συναντήθηκε με τον Πρόεδρο της Εγχωρίου Περιουσίας κ. Παναγιώτη Κομνηνό. Η συζήτηση είχε σαν γενικό θέμα την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στις περιοχές που επλήγησαν από τις φωτιές, τον ρόλο και τις προτάσεις της εγχωρίου για την αποκατάσταση τους. Ο πρόεδρος ζήτησε από την βουλευτή, για τις ανάγκες και την εύρυθμη λειτουργία της εγχωρίου περιουσίας, να επισπευσθούν οι διαδικασίες πρόσληψης μέσω του ΑΣΕΠ, ενός διοικητικού Π.Ε υπάλληλου και ενός τοπογράφου -τεχνολόγου, να υπαχθούν τα αγνώστων ιδιοκτητών ακίνητα,  στην  εγχώριο περιουσία , να διευκολυνθούν οι αγρότες που επιθυμούν στον καθαρισμό των χωραφιών τους , ώστε να απομακρυνθεί η καύσιμος ύλη και με τον τρόπο αυτό να προστατευτεί το νησί από τις πυρκαγιές και να αντιμετωπιστεί με οικολογικούς και περιβαλλοντικούς όρους το ζήτημα των αδέσποτων ζώων από το νησί.

Στη συνέχεια συναντήθηκε με τον Δήμαρχο του νησιού, κ. Ευστράτιο Χαρχαλάκη. Ο Δήμαρχος ενημέρωσε τη Βουλευτή, για  το είδος και το μέγεθος των καμένων εκτάσεων από την πρόσφατη πυρκαγιά , την έκτακτη οικονομική  ενίσχυση , ύψους 180.000 €, από το υπουργείο εσωτερικών για την αντιμετώπιση άμεσων αναγκών και τη μελέτη εξάλειψης των συνεπειών της πρόσφατης πυρκαγιάς. Ζήτησε επίσης να στηριχθεί το αίτημα του Δήμου, για πρόσληψη επιστημονικού και τεχνικού προσωπικού, γεγονός που θα επιτρέψει την ταχύτερη δημοπράτηση των έργων στο νησί, καθώς επίσης να υποστηριχθούν οι προτεινόμενες νομοθετικές παρεμβάσεις για την υπαγωγή των αγνώστων ιδιοκτητών ακινήτων των αιγιαλών και των πέριξ της νήσου βραχονησίδων, στην εγχώριο περιουσία. Τέλος ενημέρωσε , για τις  ενέργειες που γίνονται από την πλευρά του υπουργείου Ναυτιλίας και των φορέων του νησιού , για την αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής γραμμής Πειραιάς -Κύθηρα Γύθειο-Καστέλι.


Η βουλευτής ευχαρίστησε τον Δήμαρχο για την ενημέρωση, δήλωσε το αμέριστο ενδιαφέρον της για το νησί των Κυθήρων, την υποστήριξη της στο θεσμό της Εγχωρίου περιουσίας και δεσμεύτηκε να μελετήσει τα αιτήματα του Δήμου και να τα μεταφέρει στη Βουλή και στην κυβέρνηση.


ΠΡΟΣΟΧΗ !ΧΑΡΤΗΣ ΠΡΟΒΛΕΨΗΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ(4) ΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25/08/2017



ΠΡΟΣΚΛΗΣΙΣ ΕΟΡΤΙΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΣΤΟ ΛΕΟΝΤΣΙΝΕΙΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ


ΕΠΙΤΥΧΟΥΣΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ 2017


Τετάρτη 23 Αυγούστου 2017

Η αλήθεια για τις φετινές καταστροφικότερες πυρκαγιές σε Μάνη-Κύθηρα

Ι) ΜΑΝΗ
Έναρξη
Πυρκαγιά προκλήθηκε το Σάββατο, 1 Ιουλίου και Ω/11:25 σε αγροτοδασική έκταση στην περιοχή Πύρριχος του Δήμου Ανατολικής Μάνης.
Ιστορικό πυρκαγιάς
1) Η πυρκαγιά εκδηλώθηκε στην περιοχή Πύρριχος του Δήμου Ανατ. Μάνης και μέχρι το βράδυ της Κυριακής 2/7/2017, αφού έκαψε μικρή έκτασης 2 στρέμματα περίπου σταμάτησε (έσβησε) τα ξημερώματα της Κυριακής στην περιοχή Λουκάδικα. Οι πρώτες πυροσβεστικές δυνάμεις ήταν 8 πυροσβεστικά οχήματα με 18 πυροσβέστες, 1 πεζοπόρο τμήμα πυροσβεστών και από αέρος συνέδραμε τις επίγειες δυνάμεις 1 Ε/Π. Επικεφαλής των πυροσβεστικών δυνάμεων αρχικά ήταν ο Υποστράτηγος κ. Β. Ματθαιόπουλος.
2) Ο Υπαρχηγός Επιχειρήσεων του ΠΣ, Αντιστράτηγος κ. Βασιλειάδης, έφτασε στην περιοχή τις βραδινές ώρες του Σαββάτου 1/7/2017 και ανέλαβε το συντονισμό των πυροσβεστικών δυνάμεων. Οι πυροσβεστικές δυνάμεις που φθάνουν στην περιοχή ενισχύονται και ανέρχονται συνολικά σε 60 πυροσβέστες με 21 πυροσβεστικά οχήματα, 1 πεζοπόρο τμήμα και 2 Α/Φ PZL (Πετζετέλ χωρητικότητας έκαστο 1 – 1,5 τόνου νερού).
3) Το πρωί της Κυριακής (2/7/2017), οι πυροσβεστικές δυνάμεις ανέρχονται συνολικά σε 120 πυροσβέστες και 40 πυροσβεστικά οχήματα καθώς και πεζοπόρο
τμήμα. Αφού δεν υπήρχε ενεργό μέτωπο παρά μόνον διάσπαρτοι καπνοί, ο ανωτέρω Υπαρχηγός ΠΣ, εκτιμώντας ότι ελέγχεται πλέον η πυρκαγιά, έδωσε σήμα στο Επιχειρησιακό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων του ΠΣ (ΣΕΚΥΠΣ / ΕΣΚΕ 199), ότι υπάρχει μερικός έλεγχος της και για το λόγο αυτό αποδέσμευσε ο ίδιος, τα 25 πυροσβεστικά οχήματα από τα 37 οχήματα που υπήρχαν συνολικά στην περιοχή της πυρκαγιάς, ήτοι αποδέσμευσε όλες τις ενισχύσεις που έφτασαν από άλλες ΠΥ και άφησε μόνον 12 οχήματα από τις ΠΥ Αερόπολης, Γυθείου και Σπάρτης. Επίσης αποδέσμευσε και άτομα από πεζοπόρα τμήματα, όπως αυτό που ήρθε από την ΠΥ της Θεσσαλονίκης. Ειδικότερα την Ω/13:00 της Κυριακής (2/7/2017) δίνει στο ως άνω επιχειρησιακό - συντονιστικό κέντρο του ΠΣ μερικό έλεγχο της εν λόγω πυρκαγιάς και το Γραφείο Τύπου του Αρχηγείου ΠΣ αναρτά την Ω/13:47 της 2 Ιουλίου twitter ως εξής: <<Υπό μερικό έλεγχο τέθηκε η πυρκαγιά στην περιοχή Πυρρίχου Λακωνίας>>.
4) Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός, ότι από ώρα Ω/10:00 μέχρι και Ω/15:00 την 2/7/2017 ημέρα Κυριακή δεν πετάει στην περιοχή που εξαπλώθηκε η πυρκαγιά και δεν συνδράμει τις επίγειες δυνάμεις κανένα εναέριο πυροσβεστικό μέσο (Α/Φ ή Ε/Π).
5) Περί ώρα Ω/16:00 της ίδιας μέρας (Κυριακή 2/7/2017), ενισχύεται η ένταση του ανέμου και αφού αναζωπυρώνεται η ως άνω πυρκαγιά στην περιοχή Λουκάδικα, δημιουργεί δύο μεγάλα μέτωπα πυρκαγιάς, το ένα εκ των οποίων κατευθύνεται προς Κότρωνα και το άλλο προς το Σκουτάρι. Έτσι η πυρκαγιά με τα δύο αυτά μέτωπα απειλεί και προκαλεί ζημιές σε σπίτια και ελαιώνες σε Κότρωνα, Σκουτάρι, Αριά, Χιμάρα, Πύρριχο, Παρασυρός, Φλομοχώρι, Νύμφη, Δροσοπογή, Λουκάδικα και Αγριλιά. Δίνεται εντολή από το Επιχειρησιακό - Συντονιστικό Κέντρο του ΠΣ (199) να πετάξουν στην περιοχή για συνδρομή των επίγειων δυνάμεων 2 Ε/Π PZL από το αεροδρόμιο της Τρίπολης και 1 Ε/Π τύπου Σινούκ (με κάδο χωρητικότητας 4 τόννων) από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Ωστόσο δεν ήρθαν αεροσκάφη
Canantair που θα βοηθούσαν στην κατάσβεση, γιατί στάλθηκαν 4 Α/Φ (2 από την Ανδραβίδα και 2 από την Ελευσίνα) από το Επιχειρησιακό-Συντονιστικό Κέντρο του ΠΣ σε μικρής έκτασης φωτιά στην περιοχή Αγίας Ειρήνης της Κεφαλλονιάς. Επιστρέφοντας δόθηκε εντολή στα 2 Α/Φ της Ανδραβίδας να μεταβούν στην πυρκαγιά της Μάνης αλλά λόγω παρέλευσης της ώρας δεν έφτασαν ποτέ στην πυρκαγιά αυτή που ήταν σε εξέλιξη και απαιτείτο η συνδρομή εναερίων μέσων.
6) Εξάλλου το Επιχειρησιακό Κέντρο του ΠΣ για να καλύψει την εγκληματική επιχειρησιακή ενέργεια του προαναφερόμενου Υπαρχηγού να αποδεσμεύσει δυνάμεις χωρίς να έχει ελεγχθεί και κατασταλεί η πυρκαγιά μετά από την αναζωπύρωσή της, έδωσε νέα πυρκαγιά στην περιοχή Παρασυρό, την Ω/19:00 της 2/7/2017 (Κυριακή) σε περιοχή 2-3 χιλιόμετρα πιο πέρα από την περιοχή που κατέληξε η πυρκαγιά στον Πύρριχο δηλαδή στα Λουκάδικα.
Ζημιές
Από την ως άνω πυρκαγιά προκλήθηκαν ζημιές σε υποδομές, πχ (15) κατοικίες, δίκτυο της ΔΕΗ, σε γεωργικές καλλιέργειες, πχ ελαιώνες, σε ζωικό κεφάλαιο (μελίσσια), ενώ κάηκε συνολικά και αγροτοδασική έκταση πάνω από 25.000 στρέμματα.
Αιτία
Σύμφωνα με μαρτυρίες αυτοπτών η ανωτέρω πυρκαγιά προκλήθηκε από σπινθήρες λόγω βραχυκυκλώματος σε μετασχηματιστή της ΔΕΗ στην περιοχή Χιμάρας.
Ευθύνες
1) Υπήρξε σωρεία επιχειρησιακών λαθών και παραλείψεων οργάνων της ΠΥ, σε επίπεδο σχεδιασμού και συντονισμού των πυροσβεστικών δυνάμεων, όπως του επικεφαλής αξιωματικού που συντόνιζε τις πυροσβεστικές δυνάμεις, ο οποίος χωρίς να έχει κατασβεστεί και ελεγχθεί πλήρως η πυρκαγιά, με πολύ υψηλό κίνδυνο
πυρκαγιάς (κατηγορία 4), σύμφωνα με το χάρτη κινδύνου πυρκαγιάς της ΓΓΠΠ για το Νομό Λακωνίας και την ημέρα αυτή, δηλαδή την Κυριακή 2/7/2017, αλλά και την επομένη Δευτέρα 3/7/2017, διέταξε ανεπίτρεπτα επιχειρησιακά, αλλά και με εγκληματική αμέλεια την αποδέσμευση μεγάλης πυροσβεστικής δύναμης (πάνω από τα 2/3 της δύναμης), ενώ δεν ζήτησε τις πρωινές ώρες της Κυριακής τη συνδρομή κανενός εναερίου μέσου για να σβηστεί κάθε εστία, με οικολογικά και άλλα καταστροφικά ακολούθως αποτελέσματα για τις ανωτέρω περιοχές.
2) Επίσης δεν υπάρχουν μέχρι και σήμερα όλα τα ελικόπτερα δασοπυρόσβεσης που υπάρχουν στον επιχειρησιακό σχεδιασμό του ΠΣ, για να καλύψουν τις ανάγκες δασοπυρόσβεσης, αφού ακόμη μέχρι σήμερα δεν έχουν ενταχθεί με ευθύνη του Αν. Υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Τόσκα τα επτά (7) μισθωμένα Ε/Π μεσαίου τύπου.
ΙΙ) ΚΥΘΗΡΑ
Έναρξη
Η πυρκαγιά εκδηλώθηκε την Παρασκευή, 4 Αυγούστου 2017 και Ω/10:45 σε αγροτοδασική έκταση στην περιοχή Μυλοπόταμου των Κυθήρων.
Ιστορικό πυρκαγιάς
1) 1η μέρα πυρκαγιά-(Παρασκευή 4/8/2017): Η πυρκαγιά εκδηλώθηκε σε οικοπεδικό χώρο δίπλα από το Νοσοκομείο και λόγω των ισχυρών ανέμων πήρε γρήγορα μεγάλες διαστάσεις και εξαπλώθηκε σε δάσος δασική έκταση μα χαμηλή βλάστηση (πουρνάρια).
2) Οι πρώτες δυνάμεις ήταν 10 πυροσβέστες με 5 πυροσβεστικά οχήματα και από αέρος συνέδραμαν 4 Α/Φ PZL.
3) Ακολούθως ενισχύονται οι δυνάμεις και φθάνουν στην περιοχή και επιχειρούν συνολικά 20 πυροσβέστες με 10 οχήματα, 12 άτομα πεζοπόρο τμήμα και από αέρος συνδράμουν 3 Α/Φ και 2 Ε/Π.
4) 2η μέρα πυρκαγιάς – (Σάββατο 5/8/2017): Σύμφωνα με σχετικό Δελτίου Τύπου του ΠΣ της 5 Αυγούστου και Ω/17:30, η πυρκαγιά που εκδηλώθηκε σε αγροτοδασική έκταση πλησίον της περιοχή Πιτσινάδες Κυθήρων συνεχίζει να βρίσκεται σε εξέλιξη. Δεν κατέστη δυνατό να τεθεί υπό έλεγχο στο αρχικό της στάδιο, λόγω της μεταβλητότητας της έντασης και διεύθυνσης του ανέμου, του είδους της βλάστησης, της ποσότητας της καύσιμης ύλης και του ανάγλυφου της περιοχής. Την Κυριακή ωστόσο επιχειρούν 64 πυροσβέστες με 25 οχήματα, 57 άτομα πεζοπόρο τμήμα, βυτιοφόρα (ΟΤΑ και ιδιωτικά) καθώς και χωματουργικά μηχανήματα. Ακολούθως ενισχύονται οι δυνάμεις με 11 άτομα πεζοπόρο τμήμα της 1ης ΕΜΑΚ, 15 άτομα πεζοπόρο τμήμα από Δυτική Μακεδονία και 20 πυροσβέστες με 5 οχήματα από ΠΥ Ηπείρου και Θεσσαλονίκης. Εκκενώνεται προληπτικά ο οικισμός Κυπριωτιάνικα. Ένας πυροσβέστης νιώθει αδιαθεσία και διακομίζεται στο Νοσοκομείο.
5) Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας κ. Γ. Καπάκη τα Κύθηρα τις απογευματινές ώρες του Σαββάτου (5/8/2017), κηρύσσονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών και τη διαχείριση των συνεπειών που προέκυψαν από την καταστροφική δασική πυρκαγιά.
6) Την Κυριακή 6/8/2017 (3η μέρα πυρκαγιάς), το πρωί φάνηκε η εικόνα της πυρκαγιάς καλύτερη καθώς έπεσε η ένταση του ανέμου. Έτσι από τον Υπαρχηγό Επιχειρήσεων κ. Βασιλειάδη διατάχθηκε η αποδέσμευση εναερίων μέσων, τα οποία και αποχώρησαν. Έτσι αναζωπυρώνεται η πυρκαγιά και δημιουργούνται δύο μέτωπα. Το ένα κατευθύνεται προς Νοτιοδυτικά και το άλλο προς Βορειοανατολικά. Η κατάσταση είναι ιδιαίτερα δύσκολη καθώς η ένταση του ανέμου εξάπλωσε την
πυρκαγιά σε πολύ μεγάλη δασική και αγροτική έκταση και μεγάλη περίμετρο. Απειλούνται οικισμοί και χωριά. Εκκενώνονται ορισμένοι εξ αυτών. Μεταξύ αυτών που εκκενώνονται τις απογευματινές ώρες της Κυριακής (6/8/2017) είναι οι οικισμοί και χωριά Καρβουνάδες, Φράτσα, Αραιοί και Μυλοποτάμου και η Ιερά Μονή των Μυρτιδίων (Είχε απειληθεί πάλι από πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στα Κύθηρα το 2002 και η πυρκαγιά σβήστηκε μόλις έφτασε στη Μονή).
7) Τη Δευτέρα 7/8/2017 (4η μέρα πυρκαγιάς), δεν υπάρχουν ενεργά μέτωπα αλλά μόνον διάσπαρτες εστίες. Ωστόσο ο κίνδυνος αναζωπύρωσης δεν έχει ακόμη εξαλειφθεί. Γι΄ αυτό οι δυνάμεις κατάσβεσης συνεχίζουν να παραμένουν στην ευρύτερη περιοχή σε ανάπτυξη. Έτσι οι δυνάμεις που παραμένουν σε ετοιμότητα είναι, σύμφωνα με σχετικό Δελτίο Τύπου του ΠΣ, 116 πυροσβέστες με 38 πυροσβεστικά οχήματα, 83 άτομα πεζοπόρο τμήμα, 5 βυτιοφόρα (ΟΤΑ και Ιδιωτικά) καθώς και 4 χωματουργικά μηχανήματα.
8) Την Τρίτη 8/8/2017 (5η μέρα πυρκαγιάς) αναζωπυρώθηκε στο νότιο τμήμα του νησιού εστία, ωστόσο υπάρχουν ισχυρές δυνάμεις που ενεργούν. Συγκεκριμένα υπάρχουν 116 πυροσβέστες με 38 οχήματα και 83 άτομα πεζοπόρο τμήμα., ενώ συνδράμει 1 Α/Φ CL-215 και 1 Ε/Π Super Puma.
Ζημιές
Η οικολογική καταστροφή ενός μεγάλου τμήματος δασικών και καλλιεργήσιμων εκτάσεων των Κυθήρων είναι υπαρκτή. Το κεντροδυτικό τμήμα του νησιού υπέστη καταστροφή σε πανίδα και χλωρίδα που είναι ιδιαίτερα σημαντική. Το 90% από τις καμένες εκτάσεις αφορά δάση και δασικές εκτάσεις, αλλά και καλλιέργειες. Υπέστη πλήγμα η αγροτική οικονομία από την πυρκαγιά που κατάστρεψε αμπέλια, ελαιόδενδρα, μελίσσια αλλά και ζωικό κεφάλαιο. Λιγότερες οι ζημιές στην κτηνοτροφία. Συνολικά κάηκε, σύμφωνα με το EFFIS, έκταση πάνω από 27.000 στρέμματα αγροτοδασικής έκτασης.
Αιτία
Σύμφωνα με μαρτυρίες αυτοπτών η ανωτέρω πυρκαγιά ξεκίνησε σε οικοπεδικό χώρο δίπλα στο Νοσοκομείο και σύμφωνα με μαρτυρίες αυτοπτών προκλήθηκε προφανώς από απόρριψη αναμμένου τσιγάρου στα ξερά χόρτα.
Ευθύνες
Υπήρξε σωρεία επιχειρησιακών λαθών, ολιγωριών και παραλείψεων οργάνων της ΠΥ, σε επίπεδο σχεδιασμού και συντονισμού των πυροσβεστικών δυνάμεων. Ειδικότερα:
α) Ο επικεφαλής αξιωματικός που συντόνιζε τις πυροσβεστικές δυνάμεις (επίγεια και εναέρια μέσα δασοπυρόσβεσης), χωρίς να έχει κατασβεστεί και ελεγχθεί πλήρως η πυρκαγιά διέταξε ανεπίτρεπτα επιχειρησιακώς την αποδέσμευση εναερίων μέσων τις πρωινές ώρες την Κυριακή 6/8/2017.
β) Υπήρξε κακή εκτίμηση της κατάστασης και συνεπώς καθυστέρηση στην άμεση κινητοποίηση δυνάμεων. Όταν αυτή έγινε η πυρκαγιά είχε εξαπλωθεί και αναπτυχθεί σε μεγάλες εκτάσεις και περίμετρο. Να σημειωθεί ότι την Παρασκευή 4/8/2017 οι ζημιές από την πυρκαγιά δεν ήταν μεγάλες.
γ) Υπήρξαν διαστήματα κενά επιχείρησης εναερίων μέσων που αποσύρονταν για ανεφοδιασμό και αποκατάσταση βλαβών, λόγω κακού σχεδιασμού και οργάνωσης των εναερίων επιχειρήσεων δασοπυρόσβεσης.
δ) Δεν υπάρχουν σε επιχειρησιακή διαθεσιμότητα όλα τα μισθωμένα ελικόπτερα για να καλύψουν τις ανάγκες δασοπυρόσβεσης, αφού ακόμη μέχρι σήμερα δεν έχουν ενταχθεί στον επιχειρησιακό σχεδιασμό του ΠΣ, με ευθύνη του Αν. Υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Τόσκα, τα επτά μισθωμένα Ε/Π μεσαίου τύπου.
ΙΙΙ) Ολιγωρία στη μίσθωση όλων των επιχειρησιακά αναγκαίων και ενταγμένων στον επιχειρησιακό σχεδιασμό του
ΠΣ ελικοπτέρων για τη δασοπυρόσβεση
1) Κάθε αντιπυρική περίοδο το ΠΣ μισθώνει κατά βάση 10 ελικόπτερα, τα οποία εντάσσονται στο επιχειρησιακό σχεδιασμό του ΠΣ από αρχές Ιουλίου. Από αυτά τα τρία (3) είναι βαρέως τύπου (ERICSSON χωρητικότητας 7 τόννων νερού έκαστο) και επτά (7) μεσαίου τύπου (χωρητικότητας 4 τόννων νερού).
2) Το διαγωνισμό από το έτος 2012 διενεργεί ο Νατοϊκός Οργανισμός NAMSA.
3) Για την τρέχουσα αντιπυρική περίοδο μέχρι σήμερα δεν έχουν ενταχθεί ακόμη τα επτά (7) Ε/Π μεσαίου τύπου. Και τούτο γιατί:
α) Την 22-4-2017 με την υπ΄ αριθ. 26138 ΦΔ 6/2016 Διακήρυξη διενεργήθηκε διεθνής διαγωνισμός για τη μίσθωση 3 Ε/Π βαρέως τύπου και 7 Ε/Π μεσαίου τύπου για την αντιπυρική περίοδο και για διάστημα 120 ημερών, προϋπολογισθείσας συνολικής δαπάνης 17.000.000 ευρώ.
β) Δεν συμμετείχε καμία εταιρία και ο διαγωνισμός ματαιώθηκε. Με την 12/2016 και ημερομηνία 25 Ιουλίου 2016 προκηρύχθηκε επαναληπτικός διαγωνισμός για τον Σεπτέμβριο 2016. Και πάλι ο διαγωνισμός ήταν άγονος και ματαιώθηκε.
γ) Η ηγεσία του ΠΣ αποφάσισε να αναθέσει και πάλι στη NAMSA τη διενέργεια του διαγωνισμού. Για τα 3 Ε/Π έγινε επέκταση παλαιότερου διαγωνισμού για δε τα μεσαίου τύπου ξεκίνησε από την αρχή η διακήρυξη διαγωνισμού. Έτσι ήρθε μια εταιρία και έδωσε προσφορά όση για διάστημα 120 πέρυσι, ενώ η μίσθωση για φέτος θα γίνει για 60 μέρες.
δ) Μέχρι σήμερα δεν έχουν ενταχθεί στον επιχειρησιακό σχεδιασμό. Αναμένεται να τεθούν από 11 Αυγούστου ορισμένα από αυτά τα επτά (7) Ε/Π.
Η ανωτέρω δυσλειτουργία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη αποδεικνύει ότι ο δασοπυροσβεστικός μηχανισμός δεν είναι ακόμη όλος σε επιχειρησιακή διαθεσιμότητα και ικανότητα και ως εκ τούτου συνεπάγεται εμίζον πολιτικό θέμα και εγείρει ζητήματα πολιτικών ευθυνών του αρμοδίου καθύλην
υπουργού κ. Τόσκα και ταυτόχρονα συνιστά τη θεμελίωση σοβαρών αξιόποινων ενεργειών από πράξεις και παραλείψεις των αρμοδίων οργάνων για την ολοκλήρωση της μίσθωσης των ελικοπτέρων δασοπυρόσβεσης, αλλά και της ζημιάς που προκαλείται στο Ελληνικό Δημόσιο και τους φορολογούμενους πολίτες, από την καθυστέρηση και τη δαπανηρότητα της μίσθωσης των 7 Ε/Π μεσαίου τύπου. 


Πηγή: http://www.parapolitika.gr/article/alithia-gia-tis-fetines-katastrofikoteres-pirkagies-se-mani-kithira