Κυριακή 5 Απριλίου 2020

ΑΓΑΠΗΤΕ ΠΑΤΕΡΑ ΠΑΥΛΟ

ΑΓΑΠΗΤΕ ΠΑΤΕΡΑ ΠΑΥΛΟ

Στην απάντησή σου ( βλέπε εδώ https://adelinfm.blogspot.com/2020/04/blog-post_97.html?fbclid=IwAR2RELSLmGma4QZxleQrubqfbLYs47qdg8H3C9ycLY1f9eiwBe2VQpdIbb0)

οφείλω διευκρινίσεις. 
Γράφεις: «η προσφώνηση «αντιοικουμενιστής» δεν τοποθετήθηκε από εμένα στην επικεφαλίδα της ανάρτησης. Νομίζω είναι προφανές. Γιατί το χρησιμοποιείτε εναντίον μου; Για εντυπώσεις ίσως;». Τι είχα γράψει εγώ; Αντιγράφω: «Αφορμή μου δίνει η δημοσιευμένη επιστολή σου και η προσφώνηση: «αντιοικουμενιστής» που προηγείται». Με το «προηγείται» (της επιστολής σου) δηλώνω απερίφραστα ότι όντως δεν τοποθετήθηκε από σένα. Αδίκως με κατηγορείς. Το θέμα είναι γιατί αποδέχτηκες αυτόν τον χαρακτηρισμό από εκείνον που δημοσίευσε την επιστολή σου; (βλέπε εδώ https://panayiotistelevantos.blogspot.com/2020/04/blog-post_61.html?m=1&fbclid=IwAR01u0POdP60mNrJpzYf2RV6drOy0Kbe00zFSv8VKgvnPU5XeCU3dJ5bS54)

Γιατί δεν απαίτησες απόσυρση. Ζήτησες τον λόγο από αυτόν, όπως κάνεις σε μένα;
Πατέρα Παύλο δεν συνηθίζω να γράφω για να κάνω εντύπωση, ούτε για να συκοφαντώ. Φαίνεται, από τη πρώτη παράγραφο που ανέλυσα, ότι δεν κατάλαβες τα γραμμένα μου, ίσως και εγώ δεν κατάλαβα τα δικά σου. Σε ευχαριστώ για την απάντηση και για τη διόρθωση τού λάθους μου (σχισματικό αντί σχηματικό). Ίσως απέτυχα να σε κάνω να το νιώσεις, μα από αγάπη και εκτίμηση προς το πρόσωπό σου, έγραψα ότι έγραψα… Δεν έχω αλλάξει γνώμη: Ο Ποταμός αξίζει να έχει έναν ιερέα, ΑΝΘΡΩΠΟ, σαν εσένα. Τα άλλα και διορθώνονται και ξεχνιούνται.
Όλα εκτός από την ιστορία μας. Γι' αυτό προσθέτω μια φωτογραφία της Ιλαριώτισσας 100 ετών. Ιερέας ο Παπα - Κυριάκος. Και οι άλλοι, παππούδες ή πατεράδες μας... εν Ουρανώ!

ΠΗΓΗ 
Kosmas Megalokonomos

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΜΙΧΑΛΑΚΑΚΗ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΣΤΟΝ ΠΟΤΑΜΟ


Θα ήθελα να προσθέσω μερικές σκέψεις στο εξαιρετικό άρθρο του Γιάννη βλέπε εδώ https://www.kythiraika.gr/ta-kythira-eginan-eidisi-gia-to-lathos-logo/?fbclid=IwAR2ZpgYAXYKUOjQQUw2VMNWiEDWnRohqIM8YKWwGYTSdQAOk8NTNrYPov4g που με εκφράζει απόλυτα με αφορμή και την συζήτηση των τελευταίων ημερών στον Ποταμό 

Παρακολουθώ με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τη συζήτηση γύρω από την κατάσταση με την εκτέλεση λειτουργιών στον Ποταμό που ξεκίνησε με την ανάρτηση / Αρθρο του π. Παύλου, το σχόλιο του Μάνου και του Κοσμά κλπ.
Νομίζω ότι η πολιτισμική και θρησκευτική πλευρά έχει καλυφθεί με επάρκεια.


Όμως, πιστεύω ότι το θέμα δεν είναι θρησκευτικής πίστης. Όλοι μας ελπίζω, υποστηρίζουμε με ένταση το δικαίωμα όλων να έχουν τις απόψεις τους και να τις διαδίδουν ελεύθερα. Το θέμα προκύπτει όταν αυτά περνούν σε πράξεις που θέτουν σε κίνδυνο την κοινωνία και τους πολίτες. Και στην συγκεκριμένη περίπτωση, η συνάθροιση σε εκκλησίες δημιουργεί τεράστιο κίνδυνο διάδοσης της επιδημίας, νομίζω ότι αυτό τώρα το έχουν καταλάβει όλοι.

Ειδικά μετά από το δράμα με την εκκλησία στην Κορέα πού μια γυναίκα προερχομένη από το Ουχάν στην Κίνα, προκάλεσε τουλάχιστον τα μισά κρούσματα στη χώρα αυτή ή την περίπτωση των συμπολιτών μας επισκέφθηκαν του Άγιους Τόπους και αθέλητα διέδωσαν την επιδημίας με την επιστροφή τους
Η απλή πραγματικότητα είναι 


1. Είναι απαραίτητο να περιορίσουμε τη διάδοση το COVID19 έτσι ώστε να δώσουμε το χρόνο στο σύστημα υγείας
Α. Να περιθάλψει τους (όσο το δυνατόν λιγότερους) ασθενείς, παράλληλα με τους συνήθεις ασθενείς. Και να μην έχουμε να κάνουμε επιλογές ποιον θα υποστηρίξουμε και ποιον θα αφήσουμε να πεθάνει
Β. Να αναπτύξει φαρμακευτικές αγωγές για να θεραπεύει αποτελεσματικά τους ασθενείς
Γ. Να αναπτύξει εμβόλια ώστε να δημιουργήσει ανοσία στην κοινότητα 


2. Για να γίνουν τα παραπάνω, φαίνεται ότι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος είναι η εφαρμογή των περιοριστικών μέσων κοινωνικών επαφών και βέβαια μέσα σε αυτές είναι και οι εκδηλώσεις θρησκευτικής λατρείας, μια που ο ιός δεν κάνει διακρίσεις

3. Δεν είναι δυνατόν να είμαστε όλοι ειδικοί στα πάντα. Γι’ αυτό πρέπει να ακούμε και να σεβόμαστε τις οδηγίες της επιστήμης και της πολιτείας. Πράγμα που γίνεται σε σχεδόν απόλυτο βαθμό και από τους πολίτες και από οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένης της Εκκλησίας
Υπάρχουν όμως και εκείνοι που αμφισβητούν την κοινή λογική. Είτε επικαλούμενοι θρησκευτικούς λόγους, είτε άλλους, όπως για παράδειγμα τις οικονομικές επιπτώσεις. Το τελευταίο το είδαμε στον τρόπο που αντιμετώπισαν οι ΗΠΑ το θέμα αρχικά (και τώρα έφτασαν να έχουν 300000 επιβεβαιωμένα κρούσματα.
Γιατί το κάνουν; Πολλά μπορούν να ειπωθούν αλλά δεν πρέπει να γίνεται «δίκη προθέσεων». Η πραγματικότητα είναι ότι , παρά τις διατυπωμένες «¨αγαθές» προθέσεις όλων αυτών, το αποτέλεσμα στην κοινωνία είναι δυνητικά καταστροφικό.
Και γίνεται ακόμα χειρότερο όταν γίνεται επίκληση θρησκευτικών και ιδεολογικών πεποιθήσεων που δημιουργεί μια τεχνητή διαίρεσης της κοινωνίας σε πραγματικά πιστούς (και κατ’ αντιπαράθεση άλλους) 


Υπάρχει η δυνατότητα της πολιτείας να εφαρμόσει κατασταλτικά μετρά αλλά ελπίζω να μην φτάσουμε και εκεί. Αυτό θα είναι ήττα της κοινωνίας και της κοινής λογικής.
Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος αντιμετώπισης των αναχρονιστικών, κοινωνικά επικίνδυνων δράσεων είναι να απομονωθούν από την ίδια την κοινωνία από όλους εμάς τους ίδιους. Που θα κινούμαστε και θα δρούμε με σκοπό να προστατεύσουμε τον εαυτό μας και όλους τους άλλους ακολουθώντας τις οδηγίες της επιστήμης

Και μια τελική σκέψη. Κάποια στιγμή θα βγούμε από αυτή τη λαίλαπα και η ζωή θα συνεχιστεί, ελπίζω με όλους μας παρόντες. Σίγουρα όπως τα πράγματα θα είναι διαφορετικά. Θα πρέπει να ξαναδούμε πολλά πράγματα (τις προτεραιότητές μας, το αναπτυξιακό μας μοντέλο, το ρόλο του κράτους, τις σχέσεις μας κλπ.) Σε κάθε περίπτωση όμως θα θυμόμαστε ποιος στάθηκε στο πλάι μας και μας υποστήριξε (όπως για παράδειγμα κάνουν οι άνθρωποι της δημόσιας υγείας αυτή την εποχή) και ποιος αντικειμενικά χρησιμοποίησε την επιδημία για να προωθήσει ιδιοτελείς σκοπούς. Στο χέρι μας είναι αυτή η καινούργια κοινωνία να είναι πολύ καλύτερη, με ισόρροπη ανάπτυξη και ευημερία, μια κοινωνία ισχυρότερης αλλυλεγγύης, μακριά από τεχνητούς διχασμούς και εισαγόμενες αντιπαραθέσεις. 
Η Τσιριγώτικη κοινωνία και βέβαια ο Ποταμός, έχει μακριά κοινωνική και δημοκρατική παράδοση για το κάνει αυτό πράξη

Σπύρος  Μιχαλακάκης

Τό Μήνυμα τῆς Κυριακῆς (ἠχητικό μήνυμα) ἀπό τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων & Ἀντικυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ


ΓΡΑΠΤΟΝ ΘΕΙΟΝ ΚΗΡΥΓΜΑ
Ὁ μικρόκοσμος τοῦ ἑαυτοῦ μας

     Λίγες μόνον ἡμέρες ἔμειναν, χριστιανοί μου, γιά νά ἀνεβεῖ ὁ Κύριος τόν μαρτυρικό Του δρόμο στόν Γολγοθᾶ.
     Καί ἄρχισε -σαφέστερα ἀπό κάθε ἄλλη φορά- νά προλέγει στούς Μαθητές τά «μέλλοντα Αὐτῷ συμβαίνειν»: Τήν παράδοσή Του στά χέρια ἀνόμων, τούς ἐμπαιγμούς, τήν μαστίγωση, τούς ἐμπτυσμούς, τόν Σταυρικό θάνατο. Ἀλλά καί τήν Ἀνάστασή Του τήν τρίτη ἡμέρα.
     Οἱ Μαθητές, πιθανόν, δέν κατανοοῦσαν τά λεγόμενα. Ἐξακολουθοῦσαν νά νομίζουν πώς ὁ Κύριός τους -παντοδύναμος, ὅπως Τόν εἶχαν γνωρίσει- θά ἀνέβαινε στόν θρόνο τοῦ Ἰσραήλ. Καί δύο ἐξ αὐτῶν (πιθανῶς οἱ νεώτεροι), τά ἀδέλφια Ἰάκωβος καί Ἰωάννης Τοῦ ζήτησαν πρωτοκαθεδρίες. Ὁ Ἰησοῦς, ἀφοῦ τούς προειδοποίησε γιά τό ποτήριο καί τό βάπτισμα τοῦ Μυστηρίου, πού θά ἀνέμενε τούς ἀκολούθους Του, βρῆκε ἀφορμή νά κατακρίνει τήν ἐπιδίωξη τῆς κοσμικῆς δύναμης.

Τούς ὑπενθύμισε αὐτό πού οἱ ἴδιοι ἤξεραν : πώς ἐκεῖνοι πού ἐξουσιάζουν τούς λαούς κάνουν κακή χρήση τῆς ἐξουσίας τους καταδυναστεύοντας τούς ἀνθρώπους. Γιά τούς Μαθητές Του, ὅμως, ἄλλος ὄφειλε νά εἶναι ὁ τρόπος: ὅποιος θέλει νά εἶναι μεγάλος νά γίνει ὑπηρέτης τῶν ἄλλων. Καί ὅποιος θέλει πρωτοκαθεδρίες νά φέρεται σάν δοῦλος. Γιατί καί ὁ «υἱός τοῦ ἀνθρώπου» - ὅπως συνήθιζε νά ἀποκαλεῖ τόν ἑαυτό Του- δέν ἦλθε στόν κόσμο γιά νά ὑπηρετηθεῖ, ἀλλά γιά νά ὑπηρετήσει˙ μέχρι σημείου νά δώσει καί τήν ζωή Του γιά χάρη τῶν πολλῶν.
     Ἀγαπητοί Χριστιανοί μου, βλέπουμε πώς μέσα στόν στενό κύκλο τῶν Μαθητῶν, ὑπῆρχαν σπέρματα ματαιοδοξίας. Ἐνῶ ὁ Κύριος τούς μιλοῦσε δραματικά γιά τήν μεγάλη Θυσία Του, δύο ἀπ’ αὐτούς ἐγκλεισμένοι στόν μικρόκοσμο τοῦ ἑαυτοῦ τους, ἀνύποπτοι γιά ὅσα γεγονότα ἔτρεχαν, ἀνυποψίαστοι γιά τά κοσμογονικά συμβαίνοντα καί ἰδιοτελεῖς στήν ματαιοδοξία τους, ζητοῦσαν θρόνους καί παραθρόνους.
     Μήπως καί ‘μεῖς φροντίζουμε πάνω ἀπ’ ὅλα γιά τήν φτωχή μας καλοπέραση, γιά τήν κοντόφθαλμη ὑλική μας εὐημερία, τόσο τήν θεμιτή (τροφή, στέγη, ὑγεία, κ.λπ.), ὅσο καί τήν ἀθέμιτη (τήν ἀνάδειξή μας σέ βάρος ἄλλων, τό ἐγωτικό μας ἀλάθητο, τήν ἰσχυρογνωμοσύνη μας, κ.λπ.); Ὅλα αὐτά μαρτυροῦν ἀδιαφορία γιά τούς ἄλλους, γιά τό πλῆθος τῶν ἀδελφῶν μας, ἁμαρτωλῶν καί μή.
     Μήπως θά ἔπρεπε -φεύγοντας ἀπό τό κέλυφος τοῦ ἐγώ μας- νά ἀνοιχτοῦμε στόν κόσμο, χωρίς νά εἴμαστε «ἐκ τοῦ κόσμου»;…
     Μέ χαμόγελο, μέ αἰσιοδοξία, μέ συγχωρητικότητα, μέ καταλλαγή, μέ μακροθυμία. Ἀδιαφορώντας ἔστω γιά τόν ἑαυτό μας. Καί, κυρίως, γιά τό «σαρκίο» μας.
     Δίνοντας αὐτό πού μόνο ἔχουμε ὡς ἀκόλουθοι τοῦ Χριστοῦ : Τήν ἀγάπη τῶν ἔργων καί τῆς μικρῆς μας θυσίας.
Πρωτ. π.Π.Μαριᾶτος

Σάββατο 4 Απριλίου 2020

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ Κ.Υ.ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΒΟΙΩΝ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ Κ.Υ.ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΒΟΙΩΝ

Για την διασφάλιση της υγείας όλων των συμπολιτών μας και
προκειμένου να εξασφαλισθεί η συνέχεια της φαρμακευτικής
αγωγής που λαμβάνουν ,για χρόνιες παθήσεις,παρακαλώ, όπως
επικοινωνείτε με τούς Ιατρούς του Κ.Υ. στα τηλέφωνα
27340-22222 και 27340-22500 δίνοντας το ΑΜΚΑ σας ως και τα
φάρμακα που λαμβάνετε χρονίως και μετά θα παραλαμβάνετε
τις συνταγές σας από την είσοδο του Κ.Υ.
Ευχαριστώ
Από την Δ/νση του Κ.Υ.

 Ιωαννης Μιχαλετος

Απάντηση στον κ. Κοσμά Μεγαλοκονόμο


κ. Κοσμά,θα μπω κατευθείαν στο θέμα: 

1.η προσφώνηση «αντιοικουμενιστής»δεν τοποθετήθηκε από εμένα στην επικεφαλίδα της ανάρτησης. Νομίζω είναι προφανές.Γιατί το χρησιμοποιείτε εναντίον μου;Για εντυπώσεις ίσως; 

2.δεν αναφέρθηκα κατά λέξη σε «ανθρώπους αιρετι-κούς», αλλά σε προτεσταντικές παραφυάδες, και αυτό λόγω του τρόπου της λειτουργίας του.
  
3.Δεν έχω ακούσει για το «σχηματικό Αλάθητο του Πάπα». Πάντως αν εννοείται σχισματικό (αντί του λάθους«σχηματικό»), θα έπρεπε να γνωρίζεται ότι ο παπισμός είναι αίρεση και όχι σχίσμα και ότι ο Πάπας διεκδικεί στα λεγόμενα του,όταν δηλ. αποφαίνεται , το «Αλάθητο». Το ότι δηλ. ποτέ δεν κάνει λάθος.

 4.Που φαίνεται η αίρεση που εισάγω κατά τα λεγόμενά σας στο κείμενό μου; Που μιλώ για Αλάθητο;Που φαίνεται ότι ο εγκέφαλος μου είναι ο μόνος που δύναται< ; 

5.Γιατί είστε τόσο πεπεισμένος ότι η Διαρκής Ιερά Σύνοδος ορθοτομεί;Ρωτήθηκαν όλοι οι Αρχιερείς; Όχι. Για ένα τόσο σημαντικό θέμα δεν θα έπρεπε να συνεδριάσουν όλοι οι Αρχιερείς;  
Η απόφασή τους(λάθος κατά την γνώμη μου) βγήκε αβίαστα;χωρίς καμία πίεση; Μπορεί μια διαρκής Ιερά σύνοδος να διεκδικεί το Αλάθητο; Θεωρείτε ότι ορθοτομεί όταν φιμώνει τους ίδιους τους Αρχιερείς, Ιερείς κ.α.; 
Πότε έχουν ακουστεί αυτά; Επιστήμονας και Ιστορικός είστε,γνωρίζετε σίγουρα την λέξη έρευνα.

6.Για τους εναπομείναντες χριστιανούς είναι ξεκάθαρο ότι μιλώ για τους ελάχιστους που έρχονται εκεί στον Ναό (5-6 άτομα). Χωρίς να εξαιρώ αυτούς που είναι στα σπίτια τους για λόγους γενικότερης προφύλαξης, και καλά κάνουν
Το γράφω, για να δείξω,σε αυτούς που δεν γνωρίζουν τι πάει να πει Εκκλησία ή που μας κατηγορούν για συγχρωτισμό, ότι δεν υπάρχει συγχρωτισμός(είμαστε 5-8 άτομα σε 160 m2, δηλαδή οι μισοί από ότι προβλέπετε-1 ανα 10 τετραγωνικά-και με αντισηπτικά και στις δύο εισόδους και με 2 μέτρα ασφάλεια ο καθένας). Γιατί το διαστρεβλώνετε ηθελημένα εναντίον μου; 
Το ότι έγραψα πάνω πάνω ότι εφημερεύω για όλους,δεν το είδατε; 
Γιατί κάποιες ηλικιωμένες κυρίες στον Ποταμό, μου στέλνουν ονόματα για μνημόνευση;  
Γιατί παρηγορούνται όταν ακούν την καμπάνα; 
Γιατί κάποιοι αναπαύονται όταν γνωρίζουν ότι ο παπα-Παύλος τους μνημονεύει αρκετή ώρα στην προσκομιδή; 
Είστε τόσο σίγουρος ότι ξεχωρίζω τους ενορίτες;  
Λυπάμαι πολύ για τις συκοφαντίες σας,και πιστεύω ότι οι ίδιοι οι Ποταμίτες γνωρίζουν πολύ καλά όλοι, μα όλοι, ποιος είναι ο παπα-Παύλος και αν όντως ξεχωρίζει τους ανθρώπους.
Σας δικαιολογώ όμως,γιατί απουσιάζεται από τον Ποταμό.
  
7.«σαν άνθρωπος που έχω αποτρέψει τον θάνατο», Μήπως σφετερίζεστε δουλεία Άλλου; Για αυτό ακριβώς όμως,και δεν καταλάβατε την πρόταση μου. κ. Κοσμά στο δρόμο
ενδέχεται να γίνει κάποιο τροχαίο. Αυτός που αύριο θα κυκλοφορήσει στον δρόμο πάει να πει ότι έχει τάσεις αυτοκτονίας, άρα κακώς βγήκε στον δρόμο; 

Κάποιος γνωρίζει ότι υπάρχει ο ιός της γρίπης (γνωρίζετε ότι οι θάνατοι φέτος του ιού της γρίπης είναι περισσότεροι από τον Κορωνοϊό,προς το παρόν), το ότι βγήκε από το σπίτι του, λοιπόν και ότι κόλλησε και πέθανε, θεωρείται αυτοκτονία; 
Μου παρέδωσε χθες η courier το ασφαλιστήριο του αυτοκινήτου μου,το ότι το παρέλαβα είναι αυτοκτονία;
Στο ότι λειτουργώ, κοινωνώ και καταλύω το Άγιο Ποτήριο, είναι αυτοκτονία;  
Στο ότι ψωνίζω για την πολυμελή οικογένεια μου, όπως όλοι μας,τα προς το ζήν είναι αυτοκτονία; 
Αν αυτό πιστεύετε κάτι σας λείπει. Βρείτε το.  
Είναι αδύνατον άνθρωπος οξυδερκής και της ηλικίας σας μάλιστα,να με κατηγορεί ότι κηρύττω ότι«ο Ιησούς αρέσκεται σε ανθρωποθυσίες»; 
Επιεικώς, αχαρακτήριστο.

8.η εκτίμηση σας στο πρόσωπο μου είναι πασιφανής από όλο το άρθρο σας. Μην υποτιμάται σας παρακαλώ τους αναγνώστες του άρθρου σας.Στην διάθεσή σας για όποια περαιτέρω διευκρίνιση. 

                                                               παπα-Παύλο ςΚαλλίκας

Ο Όσιος Γεώργιος εν Μαλεώ έζησε αρκετά χρόνια μοναχικής ζωής στον Καβομαλιά...

 

Ο Όσιος Γεώργιος εν Μαλεώ έζησε αρκετά χρόνια μοναχικής ζωής στον Καβομαλιά... 

Οδοιπορικό στα Ιερά Μονοπάτια του Καβομαλιά ADELIN 107,3 FM ΚΥΘΗΡΑ

VIDEO ADELIN WEB TV




 Μονή Aγίου Γεωργίου εν Μαλεώ
Η μονή και τα οικοδομήματα που την αποτελούν ιδρύθηκαν μεταξύ 13ου και 14ου αιώνος. Από τους τρεις ναούς ο ένας βρίσκεται βόρεια ψηλότερα από τους άλλους, τιμάται στο όνομα των Αγίων Τεσσεράκοντα Μαρτύρων και είναι ερειπωμένος. 
Στα βόρεια αυτού του ναού υπάρχει το Καθολικό της μονής που αποτελείται από έναν επιμήκη ναό και ανήκει στις μονόκλιτες θολωτές βασιλικές. Στη βορινή πλευρά του τοίχου του ιερού, υπάρχει πόρτα που οδηγεί σε παρεκκλήσι.
Οι τοιχογραφίες είναι πολύ σκοτεινές και τα μάτια των Αγίων έχουν καταστραφεί πιθανόν από πειρατές.
Ο Όσιος Γεώργιος εν Μαλεώ έζησε αρκετά χρόνια μοναχικής ζωής στον Καβομαλιά.

https://hellas-orthodoxy.blogspot.gr/