Κυριακή 21 Ιουνίου 2020

Ο ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡ. ΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ & ΤΟ ΚΗΡΥΓΜΑ (21/6/2020)


ΓΡΑΠΤΟΝ Θ. ΚΗΡΥΓΜΑ
Τό σημερινό Εὐαγγελικό Ἀνάγνωσμα μᾶς μεταφέρει στή θάλασσα τῆς Γαλιλαίας, τοῦ βορειοτέρου τμήματος τῆς Παλαιστίνης, ὅπου μετά τό βάπτισμά Του καί τήν παραμονή στήν ἔρημο ἀρχίζει τή δράση Του ὁ Χριστός μας.
Δέν εἶναι τυχαῖο τό γεγονός, ὅτι ὁ Χριστός ἀγάπησε πολύ τή θάλασσα καί ὅτι ἀπό αὐτή πῆρε τούς πρώτους μαθητές Του. Τά δίχτυα τους προτύπωναν τό λόγο τοῦ Θεοῦ, πού θά ἔπεφτε στήν ἀνθρωπότητα γιά νά τήν ψαρέψει γιά τή σωτηρία της. Τά πλοιάριά τους προτύπωναν τό σκάφος τῆς Ἐκκλησίας, πού θά ἔπλεε μέσα στόν ὠκεανό τῆς ἱστορίας.

Πολλοί διερωτῶνται, γιατί ὁ Χριστός κάλεσε γιά μαθητές Του τούς ἁπλούς καί ἀγράμματους ψαράδες καί ὄχι τούς σοφούς καί ἰσχυρούς τῆς ἐποχῆς ἐκείνης;
Τήν ἀπάντηση μᾶς τή δίνει ὁ Ἱερός Χρυσόστομος. Μᾶς λέγει, ὅτι ὁ Χριστός δέν ἤθελε νά μπερδέψει τό ἁγνό καί οὐράνιο Εὐαγγέλιό Του μέ ἀνθρώπινες ἐξυπνάδες, μέ ἀνθρώπινες ἐπιβολές καί γενικῶς μέ ἀνθρώπινα συστήματα. Τό Εὐαγγέλιο εἶναι αὐτοδύναμο καί τέλειο καί δέν θέλει παρά ἁγνές ψυχές νά τό ζήσουν καί νά τό μεταδώσουν, μέ ἀγάπη καί μέ ταπείνωση, ἀνόθευτο. Γι’ αὐτό εἶπε ὁ Χριστός: «Δεῦτε ὀπίσω μου». Ὄχι μπροστά μου. Ἐγώ ὁ ὁδηγός σας καί σεῖς οἱ ἀκόλουθοί μου. Ἄν κάνετε τό λάθος νά πᾶτε μπροστά μέ τίς ἐξυπνάδες σας τότε ἀνατρέπεται τό πᾶν.
Καί εἶναι ἀλήθεια, πώς πολλοί θρησκευτικοί τύποι, στήν οὐσία δέν ἕπονται, ἀλλά προηγοῦνται τοῦ Χριστοῦ. Αὐτό ἔκαναν ὁ Πάπας, οἱ παπικοί καί ὅλοι οἱ αἱρετικοί. Ἄλλοι πάλι τόν ἀκολουθοῦν, χωρίς συνείδηση ποιόν ἀκολουθοῦν, γι’ αὐτό μετά ἀπό λίγο τόν προδίδουν ἤ τόν ἐγκαταλείπουν.
Οἱ Ἀπόστολοι ἀκολούθησαν τόν Χριστό χωρίς ὅρους. Ἄφησαν τά πάντα, τά δίχτυα, τά πλοιάριά τους καί τίς οἰκογένειές τους.
Εἶναι μεγαλύτερο τό τόλμημα ν’ ἀρνηθεῖ κανείς τή σιγουριά του, τήν ἀσφάλειά του, τή θέση του καί τίς ἀνέσεις του καί νά ἀκολουθήσει τόν Χριστό. Ἡ ἀβεβαιότητα καί οἱ κίνδυνοι ὄχι μόνο δέν ἀρέσουν σέ κανέναν, ἀλλά καί τρομάζουν. Ἀρέσει ὁ σχηματοποιημένος καί ἀνέφελος Χριστιανισμός.
Ἀπό τήν ὥρα ὅμως πού ὁ Χριστιανισμός μπαίνει σέ καλούπια ὑπολογισμῶν καί συμφερόντων, δέν εἶναι ὁ ἀληθινός Χριστιανισμός, πού ἔφερε ὁ Χριστός.
Ὁ Χριστιανισμός, πού δέν στοιχίζει θυσίες δέν εἶναι ἀληθινός. Αὐτό βέβαια δέν σημαίνει, ὅτι, γιά νά εἴμαστε γνήσιοι Χριστιανοί, πρέπει, ὁπωσδήποτε, νά ἐγκαταλείψουμε τήν οἰκογένειά μας, τό ἐπάγγελμά μας καί τή κοινωνία πού ζοῦμε. Ὄχι! Ἀρκεῖ νά ἐγκαταλείψουμε τά πάθη μας καί τίς πονηριές μας. Αὐτό ἔκαναν οἱ Ἀπόστολοι καί ὅλοι οἱ γνήσιοι Μαθητές τοῦ Χριστοῦ. Ἀπαρνήθηκαν τόν παλιό ἑαυτό τους καί ντύθηκαν τό νέο ἄνθρωπο. Τόν ἄνθρωπο τοῦ Χριστοῦ.
Αὐτό μποροῦμε νά τό πετύχουμε ὅλοι μας. Ὄχι μέ τή δική μας δύναμη, ἀλλά μέ τή Χάρη καί τή δύναμη τοῦ Χριστοῦ μας.
Χωρίς Χριστόν «οὐδέν ποιοῦμεν».
π.Φρ.Δημ.

Σάββατο 20 Ιουνίου 2020

Απόβαση στα Κύθηρα: H άγνωστη ιστορία της μοναδικής φωτογραφίας της Συμμαχικής απόβασης το ’44


Είναι η μόνη φωτογραφία της απόβασης και αυτό την κάνει όχι απλώς σπάνια, αλλά μοναδική. Και όπως κάθε φωτογραφία, κρύβει μια ιστορία. Kοιτώντας την εικόνα των συμμαχικών αποβατικών να ξεφορτώνουν υλικό στο Καψάλι των Κυθήρων, στην ίδια παραλία που απλώνεται σήμερα μπροστά από τα καφέ και τα καταστήματα, καταλαβαίνεις πως αυτή η εικόνα είναι Ιστορία η ίδια.


 Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία θυμούνται πως η απόβαση των συμμαχικών δυνάμεων στην Eλλάδα έγινε στα μέσα Σεπτεμβρίου του ’44 στα Kύθηρα. Mια αρμάδα βρετανικών πολεμικών έκανε την εμφάνισή της στο Kαψάλι και αποβατικά βγήκαν στην παραλία γεμίζοντας την αμμουδιά με άνδρες και υλικό.


 Ήταν η Δύναμη Κρούσης Fox Force, αποτελούμενη από το 9th Commando, την Μοίρα ‘Μ’, μέλη του LRDG, ορισμένες μονάδες του Raiding Support Regiment με πυροβόλα των 75 χιλ. και όλμους και 350 Έλληνες του Ιερού Λόχου. Είχε προηγηθεί στις 9 Σεπτεμβρίου αναγνώριση από άνδρες του SBS (Special Boat Section) που έπεσαν με αλεξίπτωτο στα Κύθηρα, έχοντας αποστολή τους την εξουδετέρωση του γερμανικού σταθμού ραντάρ που λειτουργούσε εκεί. Οι Γερμανοί όμως είχαν ήδη καταστρέψει τον σταθμό και ετοιμάζονταν να εγκαταλείψουν το νησί αλλά δεν πρόλαβαν. Πολλοί χτυπήθηκαν από ντόπιους αντάρτες ενώ περίμεναν στην παραλία τα πλοία που θα τους παραλάμβαναν.


 Μετά την εξέλιξη αυτή, το βρετανικό Ναυτικό αποφάσισε να κάνει τα Κύθηρα προκεχωρημένη βάση για επιχειρήσεις κατά μήκος των ακτών της Πελοποννήσου. Η Fox Force υπό τον Αντισυνταγματάρχη Ronnie Tod θα παρείχε άμυνα στην βάση των Βρετανών. Το απόγευμα της 15ης Σεπτεμβρίου οι αποβατικές άκατοι του 529th Canadian LCA Flotilla έβγαλαν τους πρώτους Commandos στην ακτή.


Αγγίζοντας «χώμα ελληνικό»
Σύμφωνα με το ημερολόγιο του θρυλικού Δανού διοικητή του ‘M’ Squadron, Ταγματάρχη Άντερς Λάσσεν, οι Σύμμαχοι έγιναν δεκτοί με ενθουσιασμό από τους κατοίκους, με τους πιο ένθερμους να βουτούν με τα ρούχα στην θάλασσα για να τους προϋπαντήσουν και τις καμπάνες να χτυπούν ακατάπαυστα. Βρετανοί βετεράνοι θυμούνται τους Έλληνες στην ακτή «να φιλούν το έδαφος με δάκρυα στα μάτια αναφωνώντας «χώμα ελληνικό».
 Η απόβαση των Συμμάχων στις 15.9.1944 θα έμενε απλώς και μόνο μια ανάμνηση που θα χανόταν κι αυτή με τους παλαιότερους αν δεν ήταν εκεί ο αείμνηστος Μανώλης Σοφίος για να απαθανατίσει με την φωτογραφική του μηχανή την στιγμή, μια ψηφίδα από την εικόνα της Eλλάδας που μόλις είχε βρει ξανά την ελευθερία της.


«Tρείς-τέσσερεις μέρες μετά που μάθαμε για την απόβαση, σκέφθηκα ότι αυτή θα ήταν μια ιστορική φωτογραφία για τα Kύθηρα» θυμόταν. «Πήρα την μηχανή μου, μια ρώσικη 9×12 με γυάλινη πλάκα, πήρα και έναν θείο μου που ήταν στην Aυστραλία και τα ’ξερε τα εγγλέζικα και πήγαμε στο Kαψάλι, τέσσερεις ώρες με τα πόδια…» Mέρες μετά την απόβαση η παραλία ήταν ακόμη γεμάτη άνδρες και υλικό, στρατός παντού…
«Πήγαμε στο αρχηγείο να μου δώσουν άδεια. Tότε στην συμμαχική δύναμη διερμηνέας των Άγγλων ήταν ένας Kρητικός, ο Kανακάκης. Tου εξήγησα τί θέλαμε κι ένας Σκωτσέζος Συνταγματάρχης έδωσε άδεια μόνο για δύο φωτογραφίες. Έστησα τον τρίποδα της μηχανής πέντε-έξι μέτρα κάτω από το εκκλησάκι του Άη-Γιώργη, μπήκα κάτω από το πανί και έβγαλα μία φωτογραφία την απόβαση και άλλη μια τα πλοία στο βάθος».

 Το μεγαλύτερο πλοίο της Fox Force ήταν το HMCS Prince David που μετέφερε τους 530 άνδρες του 9th Commando, ένα από τα τρία καναδέζικα επιβατικά ατμόπλοια κλάσης «Prince» τα οποία τροποποιήθηκαν για τις ανάγκες του πολέμου σε αποβατικά LSI (M). Κάθε Landing Ship Infantry (Medium) μετέφερε 550 στρατιώτες, έξι αποβατικές ακάτους LCA (Landing Craft Assault) συν δύο Landing Craft Mechanised (LCM) για οχήματα και βαρύ υλικό.


«Ξαφνικά, ήλθαν δύο υπαξιωματικοί και μου λένε ‘τί κάνεις εκεί, απαγορεύεται’. Tους εξηγήσαμε ότι είχαμε προφορική άδεια κι ένας τους πήγε στο αρχηγείο να ρωτήσει. Όταν γύρισε, μου είπε όχι μόνο να πάρω την μηχανή μου αλλά και να φύγουμε αμέσως από το Kαψάλι. Tην είχαν αναιρέσει την άδεια…» H Iστορία όμως ήταν πια στις πλάκες της μηχανής του. Δεν ξέχασε ποτέ την αγωνία που είχε μέχρι να επιστρέψει στον χωριό του για να τις εμφανίσει. Από την αδημονία του να δει αν βγήκαν καλές γύρισαν πίσω πιο γρήγορα! Τελικά βγήκε μόνο μία, αυτή με τα αποβατικά στην ακτή.
O ίδιος γνώριζε καλά πόσο μοναδική ήταν. Tο ίδιο και το Imperial War Museum, από τα κορυφαία του κόσμου με χιλιάδες σπάνιες, ακόμη και πρωτότυπες ιστορικές φωτογραφίες στην τεράστια συλλογή του. Όταν είδαν την φωτογραφία οι υπεύθυνοι του Tμήματος Φωτογραφιών δεν πίστευαν στα μάτια τους. Kανείς δεν είχε απαθανατίσει την απόβαση στα Kύθηρα. Kανείς, μέχρι που ο φωτογράφος από τα Λογοθετιάνικα τους έστειλε ένα αντίγραφο.
 «H φωτογραφία απεικονίζει με εξαιρετική λεπτομέρεια την εκφόρτωση διαφόρων υλικών και εξοπλισμού» αναφέρει χαρακτηριστικά η ευχαριστήριος επιστολή του IWM. «Στάθηκε αδύνατον να βρούμε σχετικό υλικό στην συλλογή μας, έτσι η δωρεά σας είναι ιδιαιτέρως ευπρόσδεκτη» τονίζει η κα Pόουζ Tζέραρντ η οποία υπογράφει την επιστολή. H ίδια φωτογραφία βρίσκεται σήμερα και στο Australian War Museum, στην Κάνμπερα.

 Η απόβαση στο Kαψάλι δεν ήταν η μόνη σπάνια φωτογραφία που τράβηξε. Από τον φακό του Μανώλη Σοφίου έχουν περάσει χαρακτηριστικές εικόνες του νησιού, κάποιες από αυτές ήδη ανάμνηση. Η φωτογραφία της απόβασης όμως ήταν πάντα από τις αγαπημένες του. Αυτό που τον έκανε περισσότερο περήφανο ήταν ότι βρισκόταν εκεί, στο κατάλληλο μέρος, την κατάλληλη στιγμή, για να «πιάσει» την Iστορία. Tα υπόλοιπα ήταν δουλειά της κάμερας.
 ptisidiastima.com

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2020

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΩΛΑΚΟΣ:«Σχετικά με την επιστολή της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Πειραιά για τη Στέγαση των Υπηρεσιών της Διεύθυνσης Αστυνομίας Πειραιά».»



ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΩΛΑΚΟΣ
Βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων-ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Πειραιάς, 19/06/2020 


Δελτίο Τύπου
«Σχετικά με την επιστολή της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Πειραιά για τη Στέγαση των Υπηρεσιών της Διεύθυνσης Αστυνομίας Πειραιά».» 


Ο Βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων Νικόλαος Μανωλάκος, κατέθεσε σήμερα 19 Ιουνίου 2020 Αναφορά στους Υπουργούς Οικονομικών και Προστασίας του Πολίτη, την επιστολή που απέστειλε η Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Πειραιά για τη Στέγαση των Υπηρεσιών της Διεύθυνσης Αστυνομίας Πειραιά.

Σύμφωνα με την εν λόγω επιστολή, παρότι υπάρχει σχετική μελέτη, η οποία επισημαίνει ότι «το κτίριο χρήζει εκτεταμένων στατικών ενισχύσεων, προκειμένου να ανταποκρίνεται στις ισχύουσες σήμερα κανονιστικές διατάξεις περί στατικότητας», δεν έχει βρεθεί ο κατάλληλος χώρος για την ασφαλή στέγαση -μεταστέγαση των εν λόγω Υπηρεσιών, θέτοντας κατά αυτόν τον τρόπο καθημερινά τη ζωή των εργαζομένων σε κίνδυνο.


Ακολουθεί το κείμενο της Αναφοράς:

Πειραιάς, 19/06/2020
ΑΝΑΦΟΡΑ

Προς: Τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη
Τον Υπουργό Οικονομικών

Θέμα: «Σχετικά με την επιστολή της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Πειραιά για τη Στέγαση των Υπηρεσιών της Διεύθυνσης Αστυνομίας Πειραιά».
Κύριε Υπουργέ,

Σας επισυνάπτω επιστολή της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Πειραιά, σχετικά με την ακαταλληλότητα και επικινδυνότητα της κατάστασης του κτιρίου της Διεύθυνσης Αστυνομίας Πειραιά, όπου στεγάζονται οι αστυνομικές υπηρεσίες Πειραιά.

Δυστυχώς, μέχρι και σήμερα, παρότι υπάρχει σχετική μελέτη, η οποία επισημαίνει ότι «το κτίριο χρήζει εκτεταμένων στατικών ενισχύσεων, προκειμένου να ανταποκρίνεται στις ισχύουσες σήμερα κανονιστικές διατάξεις περί στατικότητας», δεν έχει βρεθεί ο κατάλληλος χώρος για την ασφαλή στέγαση -μεταστέγαση των εν λόγω Υπηρεσιών, θέτοντας κατά αυτόν τον τρόπο καθημερινά τη ζωή των εργαζομένων σε κίνδυνο.

Θέτω υπόψιν σας την παρακάτω επιστολή, η οποία μάλιστα συμπεριλαμβάνει πιθανές ενδεδειγμένες λύσεις για την στέγαση - μεταστέγαση της Διεύθυνσης Αστυνομίας Πειραιά και των Υπηρεσιών που στεγάζονται στο κτήριο και παρακαλώ για τις δικές σας περαιτέρω ενέργειες. 





Ο Βουλευτής,



Νικόλαος Μανωλάκος,
Βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων Ν.Δ

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ: ΤΕΛΗ ΧΡΗΣΗΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ


Αγαπητέ κ. συνάδελφε,

Η εισήγηση που σας εστάλη είναι προϊόν εξαντλητικής νομικής αξιολόγησης. Προφανώς και εμείς θα επιθυμούσαμε τα μέτρα ανακούφισης των ΚΥΕ να είναι ευρύτερα, όμως, σε  καμία περίπτωση δεν μας επιτρέπεται να λάβουμε αποφάσεις πέραν του νομικού πλαισίου, καθώς αυτές δεν πρόκειται να εγκριθούν από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και οι τελικοί αποδέκτες της ταλαιπωρίας αυτής θα είναι οι δημότες και οι επαγγελματίες. Ήδη, αποφάσεις Δήμων που ελήφθησαν πριν εβδομάδες και με βάση τις οποίες είχαν εγκριθεί ευρύτατες ελαφρύνσεις προς ιδιοκτήτες ΚΥΕ, έχουν ακυρωθεί από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις ως παράνομες, γεγονός που και προσωπικά είχα επισημάνει σε αρκετές περιπτώσεις.

Σύμφωνα με το άρθρο 65 παρ 3 του Ν.4688/2020, προβλέπονται τα εξής:

"3. Στις περιπτώσεις που δεν είναι δυνατή η κατά την παρ. 1 παραχώρηση πρόσθετου χώρου, με απόφαση της οικείας οικονομικής επιτροπής επέρχεται μείωση των τελών χρήσης αναλογικά προς την επιβαλλόμενη μείωση του αριθμού των τραπεζοκαθισμάτων και πάντως όχι άνω του πενήντα τοις εκατό (50%). Εφόσον δεν είχε χορηγηθεί αρχικά άδεια χρήσης κοινοχρήστου χώρου, είναι δυνατή η χορήγηση κατά τις διατάξεις του άρθρου αυτού, άδειας για την ανάπτυξη αριθμού τραπεζοκαθισμάτων ίσου με την επιβαλλόμενη μείωση στον εσωτερικό ή αύλιο χώρο ή στο προκήπιο του καταστήματος".
Με βάση τα ανωτέρω, η εισήγησή μας παραμένει ως έχει καθώς είναι πλήρως προσαρμοσμένη στις προβλέψεις του Νόμου, εξαντλώντας μάλιστα τα όρια αυτών (50% μείωση τελών χρήσης κοινόχρηστων χώρων).

Συνεπώς παρακαλούμε να μας αποστείλετε την τελική σας ψήφο εντός της ταχθείσης προθεσμίας.

Ευχαριστούμε.

Στράτος Χαρχαλάκης
Δήμαρχος - Πρόεδρος Ο.Ε.

ΔΗΜΟΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ:63 σημεία πρόσβασης, 32 οικισμοί! Το δημοτικό WiFi πυκνώνει

Κάποιοι στις μέρες μας χαρακτηρίζουν τη δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο ως κοινωνικό αγαθό, άλλοι πάλι ως αυτονόητο. Ότι χαρακτηρισμός όμως και να χρησιμοποιηθεί, όλοι συμφωνούν στην αναγκαιότητα της πρόσβασης σε αυτό για την ολοκλήρωση πολλών δραστηριοτήτων της καθημερινότητάς μας.
Σεβόμενος τους δημότες και τους επισκέπτες ο Δήμος Μονεμβασίας, πυκνώνει με νέες υλοποιήσεις και αναβαθμίσεις τα σημεία ενός σύγχρονου ευρυζωνικού δικτύου που έχει στόχο να προσφέρει πολλαπλά οφέλη στην τοπική κοινωνία.
Ποιο πρόσφατες υλοποιήσεις (κάποιες εν μέσω καραντίνας) υπήρξαν στις Κοινότητες Άνω Καστανιάς, Αγγελώνας, Αγίου Δημητρίου και Φλόκας, Βελιών, Παπαδιανικών και Πλύτρας, Συκέας, Λαμπόκαμπου κ.α. Ποιο πρόσφατη η υλοποίηση σημείων πρόσβασης μέσω του Ευρωπαϊκού δικτύου WiFi4EU (τηρώντας προαπαιτούμενα πληθυσμιακά κριτήρια) σε Μολάους, Μονεμβασία και Νεάπολη.
Σίγουρα τη σημερινή εποχή υπάρχουν εναλλακτικές πρόσβασης στο χέρι σχεδόν όλων μας. Είναι τα σύγχρονα (ή τα λιγότερο σύγχρονα) smartphones που έχει σχεδόν ο κάθ’ ένας από εμάς μαζί του. Το κόστος κατανάλωσης Mbytes μέσω δικτύων κινητής διχάζει όμως τις απόψεις μας. Το δημοτικό δίκτυο αποτελεί (όπου υπάρχει) τη ζητούμενη δωρεάν εναλλακτική.
Το δίκτυο ελεύθερης δημόσιας ευρυζωνικής πρόσβασης του Δήμου Μονεμβασίας, δημιουργείται σημείο με σημείο – κομμάτι με κομμάτι μεγαλώνοντας το παζλ. Επιτρέπει στους πολίτες να έχουν δωρεάν ασύρματη πρόσβαση στο internet από φορητές συσκευές όπως smartphones, tablets, laptops σε σημεία οικονομικού, τουριστικού και κοινωνικού ενδιαφέροντος και στο κέντρο (πλατεία) της Κοινοτήτας.
Η γεωγραφική έκταση του Δήμου μας και η ύπαρξη πολλών ζωντανών οικισμών απαιτεί συνεχείς και ταυτόχρονες επεμβάσεις σε πλήθος σημείων για την ομαλή και συνεχόμενη λειτουργία του, την αδιάλειπτη παροχή ευρυζωνικότητας στα HotSpots, ενέργειες περιορισμού των φαινομένων κακής χρήσης των λίγων (παράνομα downloads) εις βάρος της ταχύτητας των πολλών, τα απαραίτητα updates ασφαλείας του εξοπλισμού και γενικότερα την καθημερινή απομακρυσμένη η επιτόπου πρόσβαση στις εγκαταστάσεις.

Μη ξεχνάμε ότι: το δίκτυο υπάρχει για να εξυπηρετεί ανάγκες βασικής πρόσβασης. Οι ταχύτητες που διοχετεύονται σε αυτό είναι οι κατά τόπο υψηλότερες προσφερόμενες από τους παρόχους και μοιράζονται σε όλους τούς συνδεδεμένους. Μεγαλύτερες απαιτήσεις ιδιωτών ή επαγγελματιών εξυπακούεται ότι πρέπει να εξυπηρετούνται από ατομικές συνδέσεις μέσω των τηλεπικοινωνιακών εταιριών.
Τα εξήντα τρία (63) ενεργά σημεία εκπομπής σε τριάντα δύο (32) Κοινότητες και οικισμούς στην επικράτεια του Δήμου Μονεμβασίας, αποτελούν ένα μεγάλο άθλο ως προς την υλοποίηση, απαιτούν καθημερινή προσπάθεια και κόπο για την λειτουργία τους καθώς και ασκήσεις ισορροπίας κόστους προς όφελος, αλλά ταυτόχρονα όχι αρκετά γιατί υπάρχουν ακόμη κάποιοι μη δικτυωμένοι οικισμοί μας.
Χρόνος, χιλιόμετρα μετακινήσεων και συλλογική προσπάθεια πολλών παραγόντων δημιούργησαν το αποτέλεσμα του παρακάτω χάρτη.
Καλή πρόσβαση σε όλους μας, ως κάτοικοι ή επισκέπτες των σημείων.
<span style="display: inline-block; width: 0px; overflow: hidden; line-height: 0;" data-mce-type="bookmark" class="mce_SELRES_start"></span>
Προηγούμενη καταχώρισηΔια ζώσης συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής

10η Συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου (δια περιφοράς)




 Ημερομηνία Διεξαγωγής 24/06/2020
Σύμφωνα με: α) το άρθρο 184 Ν.4365/2019, β) το άρθρο 10 της από 11-03-2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 55/Α/11-03-2020), γ) την με αρ. 18318/13-03-2020 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών προς τους Δήμους της Χώρας, δ) το άρθρο 43 παρ.1 της από 30-03-2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 75/Α/30-03-2020), ε) την εγκύκλιο ΥΠΕΣ 40/20930/31-03-2020, στ) την εγκύκλιο ΥΠΕΣ 163/29-05-2020 και ζ) το άρθρο 67 Ν. 3852/2010 προσαρμοσμένο στις προαναφερόμενες υπό στοιχεία α), β), γ), δ), ε) και στ) διατάξεις-εγκυκλίους.
Κ Α Λ Ε Ι Σ Θ Ε
σε τακτική διά περιφοράς μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κυθήρων, που θα γίνει στις 24/06/2020, ημέρα Τετάρτη με ώρα έναρξης την 10:00 π.μ. και ώρα λήξης την 11:00 π.μ. με τα ακόλουθα θέματα ημερήσιας διάταξης:
  1. Λήψη απόφασης για την κατάρτιση σχεδίου του «Ολοκληρωμένου Πλαισίου Δράσης» (ΟΠΔ)  Δήμου Κυθήρων για το έτος 2020 (εισηγητής: Δήμαρχος).
  2. Λήψη απόφασης για προσχώρηση του Δήμου Κυθήρων στην ειδική διαδικτυακή εφαρμογή της Τράπεζας της Ελλάδος μέσω «ΔΙΑΣ Portal» ( εφεξής «η Ειδική Διαδικτυακή Εφαρμογή») (εισηγητής: Δήμαρχος).
  3. Σύσταση Επιτροπής καταρτισμού ετήσιου μητρώου αρρένων έτους 2019 (εισηγητής: Δήμαρχος).
  4. Έγκριση 2ης αναμόρφωσης Προϋπολογισμού (έκτακτης λόγω Covid 19) έτους 2020 (εισηγητής: Δήμαρχος).
  5. Έγκριση εκτάκτων κανονιστικών ρυθμίσεων λόγω Covid19 κατόπιν εισήγησης της Οικονομικής Επιτροπής (εισηγητής: Δήμαρχος).
  6. Αποδοχή μελέτης και ορισμός τρόπου εκτέλεσης για το έργο με τίτλο: «Πρόληψη και Αντιμετώπιση Ζημιών και Καταστροφών που προκαλούνται από θεομηνίες στους ΟΤΑ Α και Β Βαθμού της Χώρας» (εισηγητής: Δήμαρχος).  
  7. Έγκριση Ισολογισμού και Αποτελεσμάτων Χρήσης Δήμου Κυθήρων οικονομικού έτους 2015 (εισηγητής: Δήμαρχος).
  8. Έγκριση Απολογισμού Χρήσης Δήμου Κυθήρων οικονομικού έτους 2015 (εισηγητής: Δήμαρχος).
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ Π. ΣΤΑΘΗΣ

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑ ΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ Ο.Τ.Α.
  1. Για τη δια περιφοράς λήψη απόφασης απαιτείται η συμμετοχή τουλάχιστον του 2/3 των μελών του συλλογικού οργάνου.
  2. Εκδίδεται η πρόσκληση συνεδρίασης με τα θέματα ημερήσιας διάταξης που αποστέλλεται στα μέλη τρεις (3) τουλάχιστον πλήρεις ημέρες πριν την συνεδρίαση. Στην πρόσκληση αναγράφονται ημέρα και ώρα έναρξης και λήξης της συνεδρίασης, τα θέματα ημερήσιας διάταξης και ο τρόπος διεξαγωγής της.
  3. Μαζί με την πρόσκληση ή εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος αποστέλλονται οι εισηγήσεις των θεμάτων για τα οποία θα ληφθεί απόφαση.
  4. Τα συμμετέχοντα στο όργανο μέλη έχουν δικαίωμα να αποστείλουν με email την ψήφο τους επί κάθε θέματος που περιλαμβάνεται στην ημερήσια διάταξη, το αργότερο μέχρι δύο (2) ώρες μετά την ώρα σύγκλησης του συμβουλίου, όπως αυτή αναγράφεται στην πρόσκληση. Η ψήφος του κάθε μέλους (ναι, όχι, λευκό, παρών) θα αποστέλλεται στο email του προέδρου του οργάνου με ταυτόχρονη κοινοποίηση και στο γενικό email του Δήμου (kythira@otenet.gr).
  5. Συμμετέχοντα (παρόντα) στη συνεδρίαση θεωρούνται τα μέλη που έχουν αποστείλει την ψήφο τους μέχρι την ώρα που καθορίζεται ανωτέρω, δηλαδή μέχρι την πάροδο δύο (2) ωρών από την ώρα σύγκλησης του συμβουλίου, όπως αυτή αναγράφεται στην πρόσκληση κάθε συνεδρίασης. Τα μέλη που δεν θα αποστείλουν ψήφο μέχρι την ώρα αυτή θεωρούνται μη συμμετέχοντα (απόντα).
  6. Μέλη που δεν διαθέτουν email μπορούν, εντός του ίδιου ως άνω χρονικού διαστήματος, να ενημερώνουν για την ψήφο τους τηλεφωνικά τον πρόεδρο του οργάνου ή με τηλεομοιοτυπία (fax) στο 2736031919.
  7. Είναι προφανές ότι στις δια περιφοράς συνεδριάσεις, τα στάδια της συζήτησης, πρωτολογίας και δευτερολογίας παραλείπονται αφού η συνεδρίαση δεν γίνεται με τη συνήθη διαδικασία και δεν υπάρχει φυσική παρουσία.
  8. Οι αποφάσεις που θα ληφθούν με την δια περιφοράς διαδικασία θα ανακοινωθούν από τον Πρόεδρο του συλλογικού οργάνου στην πρώτη συνεδρίαση μετά τη λήξη των μέτρων αποφυγής διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19.
  9. Κάθε μέλος του συλλογικού οργάνου μπορεί να ζητά περαιτέρω στοιχεία επί των εισηγήσεων από τις αρμόδιες υπηρεσίες ή τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο. Για αμιγώς τεχνικά ζητήματα αρμόδιο είναι το ΤΤΥΝΔ ΠΕ Νήσων Αττικής που ενεργεί ως Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Κυθήρων (άρθρ. 52 Ν.3979/2011).

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΩΛΑΚΟΣ.«Σχετικά με την επιστολή του Εμπορικού & Βιοτεχνικού Συλλόγου Σπετσών για την πάταξη του λαθρεμπορίου»


ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΩΛΑΚΟΣ
Βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων-ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Πειραιάς, 19/06/2020 

Δελτίο Τύπου
«Σχετικά με την επιστολή του Εμπορικού & Βιοτεχνικού Συλλόγου Σπετσών για την πάταξη του λαθρεμπορίου» 


Ο Βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων Νικόλαος Μανωλάκος, κατέθεσε σήμερα 19 Ιουνίου 2020 Αναφορά στους Υπουργούς Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Οικονομικών και Προστασίας του Πολίτη, την επιστολή που απέστειλε ο Εμπορικός & Βιοτεχνικός Σύλλογος Σπετσών, ζητώντας την πάταξη του λαθρεμπορίου.

Ο Σύλλογος ζητά από το Αστυνομικό Τμήμα Σπετσών, εντατικότερους ελέγχους και αστυνόμευση, από το Λιμεναρχείο Σπετσών τον αποτελεσματικό έλεγχο των παραστατικών διακίνησης αγαθών και από το Δήμο Σπετσών, την έκδοση καρτών αφού ελεγχθεί ότι ο επαγγελματίας διαθέτει τα απαραίτητα δικαιολογητικά όπως προβλέπονται στην κανονιστική διάταξη για το κυκλοφοριακό.

Το παρεμπόριο αποτελεί μεγάλο πλήγμα για τις επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα, που συντελεί στην παρατεταμένη αιμορραγία των δημόσιων ταμείων και που σε συνδυασμό με τα προϊόντα απομίμησης συνιστά μια αλυσίδα παρανομίας, θέτοντας ανυπέρβλητα εμπόδια στην προσπάθεια εξυγίανσης της αγοράς, εν μέσω μιας πρωτοφανούς πανδημίας.

Για το λόγο αυτό τα συναρμόδια Υπουργεία πρέπει να δουν την επιστολή αυτή με τη δέουσα ευαισθησία και προσοχή και να δράσουν άμεσα.

Ακολουθεί το κείμενο της Αναφοράς:
Πειραιάς, 19/06/2020
ΑΝΑΦΟΡΑ

Προς: Τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων
Τον Υπουργό Οικονομικών
Τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη

Θέμα: «Σχετικά με την επιστολή του Εμπορικού & Βιοτεχνικού Συλλόγου Σπετσών για την πάταξη του λαθρεμπορίου»
Κύριε Υπουργέ,
Σας επισυνάπτω επιστολή του Εμπορικού & Βιοτεχνικού Συλλόγου Σπετσών για την πάταξη του λαθρεμπορίου, με την οποία επισημαίνονται οι συνέπειες του παρεμπορίου και δίνονται τρόποι για την πάταξή του, μέσω της αυστηρότερης αστυνόμευσης και του εκσυγχρονισμού της νομοθεσίας.

Το παρεμπόριο αποτελεί μεγάλο πλήγμα για τις επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα. Χιλιάδες ελληνικές επιχειρήσεις αναγκάζονται να κατεβάσουν ρολά, χιλιάδες εργαζόμενοι χάνουν τη δουλειά τους, ενώ οι καταναλωτές εξαπατώνται με προϊόντα απομίμησης, που είναι επικίνδυνα ακόμη και για την υγεία τους.

Γι’ αυτό το λόγο, ο Εμπορικός & Βιοτεχνικός Σύλλογος Σπετσών ζητά από το Αστυνομικό Τμήμα Σπετσών, εντατικότερους ελέγχους και αστυνόμευση, από το Λιμεναρχείο Σπετσών τον αποτελεσματικό έλεγχο των παραστατικών διακίνησης αγαθών και από το Δήμο Σπετσών, την έκδοση καρτών αφού ελεγχθεί ότι ο επαγγελματίας διαθέτει τα απαραίτητα δικαιολογητικά όπως προβλέπονται στην κανονιστική διάταξη για το κυκλοφοριακό.

Παρακαλώ, όπως δείτε την επιστολή με τη δέουσα ευαισθησία, για να αντιμετωπιστεί μια χρόνια παθογένεια που συντελεί στην παρατεταμένη αιμορραγία των δημόσιων ταμείων και που σε συνδυασμό με τα προϊόντα απομίμησης συνιστά μια αλυσίδα παρανομίας, θέτοντας ανυπέρβλητα εμπόδια στην προσπάθεια εξυγίανσης της αγοράς, εν μέσω μιας πρωτοφανούς πανδημίας.


Ο Βουλευτής,

Νικόλαος Μανωλάκος,
Βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων Ν.Δ

Λ/Χ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΒΟΙΩΝ.Έκτακτα μέτρα προς περιορισμό της διάδοσης του COVID-19


Κύθηρα Αντικύθηρα Μένουμε εδώ: Πολεοδομία στα Κύθηρα - Στηρίζουμε την πρόταση του συνάδελφου Νίκου Μαγουλά


Οι τεχνικές υπηρεσίες είναι εργαλείο ανάπτυξης και αειφορίας. Χωρίς αυτές οι δήμοι υποχρεώνονται σε εξάρτηση από απομακρυσμένες δομές που ουδόλως ενδιαφέρονται για τις αναπτυξιακές προτεραιότητες, την ποιότητα των παραγομένων δημοσίων έργων και την απρόσκοπτη λειτουργία της οικοδομικής δραστηριότητας. Το αποτέλεσμα στα Κύθηρα είναι γνωστό σε όλους: προώθηση άσκοπων δημόσιων έργων και παραμέληση των σημαντικών, κακοκατασκευασμένες, επικίνδυνες κατασκευές, κατασπατάληση δημοσίου χρήματος,  ουδεμία μελέτη χωροταξίας/πολεοδομίας τα τελευταία 23 χρόνια (!), τεράστια διαστήματα που δεν εκδίδονται άδειες γιατί η υπηρεσία δόμησης δεν υφίσταται/υπολειτουργεί/ επαναστελεχώνεται/μεταφέρεται, γραφειοκρατία, καθυστερήσεις, διαπλοκή. 

Κι όμως! ΟΛΟΙ ανεξαιρέτως οι δήμαρχοι Κυθήρων από το 1997 έως σήμερα αρνήθηκαν το πάγιο αίτημα (πρώτη φορά το 2003) του τεχνικού κόσμου του νησιού για σύσταση πλήρους Τεχνικής Υπηρεσίας με υπηρεσία Πολεοδομίας.
Ακόμα και σήμερα, που για την σύσταση ΥΔΟΜ αρκεί ένας υπολογιστής, ο δήμαρχος Κυθήρων θέλει να διαλύσει την ΑΝΚΥ ακριβώς για να μην φτιαχτεί ΥΔΟΜ στα Κύθηρα. Και αυτό παρά την πρωτοφανή άρνηση από τους υπαλλήλους του Δήμου Πειραιά εκτέλεσης των προβλεπομένων από τον νόμο διαδικασιών και το «πάγωμα» των αδειοδοτήσεων στα Κύθηρα. Αντί να διεκδικήσει τα αυτονόητα στο πλευρό των ντόπιων μηχανικών, οικοδόμων και εμπόρων, επιμένει να κρατά την οικονομία του νησιού όμηρη στα μικροσυμφέροντα των υπαλλήλων του Δήμου Πειραιά. Προφανώς έχει τους λόγους του.


Κύθηρα Αντικύθηρα Μένουμε εδώ

ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΥΘΗΡΑΪΚΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΕΝΑ ΟΡΑΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΑΡΧΙΖΕΙ ΝΑ ΣΧΕΔΙΑΖΕΤΑΙ

ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΥΘΗΡΑΪΚΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ
ΕΝΑ ΟΡΑΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΑΡΧΙΖΕΙ ΝΑ ΣΧΕΔΙΑΖΕΤΑΙ

Την Παρασκευή 19 Ιουνίου, έλαβε χώρα στο Δημαρχείο Κυθήρων η υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας και Συναντίληψης μεταξύ του Δήμου Κυθήρων και του Σωματείου «Φίλοι Μουσείων Κυθήρων» με σκοπό την εκπόνηση των μελετών για την δημιουργία του «Μουσείου Κυθηραϊκής Μετανάστευσης» που θα γίνει στον χώρο του παλαιού Δημοτικού Σχολείου της Αγ. Πελαγίας. 

Ο Δήμαρχος Κυθήρων κ. Ευστράτιος Χαρχαλάκης, πρότεινε προ ετών στο Σωματείο με την επωνυμία «Φίλοι Μουσείων Κυθήρων» την δημιουργία ενός μοναδικού στο είδος του Μουσείου για τον ελληνικό χώρο, που θα σχετίζεται με το φαινόμενο της μετανάστευσης, ιδιαίτερα έντονο στο νησί των Κυθήρων. Προς τούτο προτάθηκε η αξιοποίηση του παλαιού Δημοτικού Σχολείου της Αγ. Πελαγίας, το οποίο ευρίσκεται σε κοντινή απόσταση από τον λιμένα του οικισμού, από τον οποίον επί σειρά ετών αναχώρησαν για τη νέα τους πατρίδα χιλιάδες Κυθήριοι.
Η ιδέα αυτή, άκρως πρωτοποριακή σε πανελλήνιο επίπεδο, θα προσδώσει ιδιαίτερο πολιτιστικό κύρος στον Δήμο μας και ταυτόχρονα θα εφοδιάσει τον οικισμό της Αγίας Πελαγίας με ένα παγκυθηραϊκό σημείο αναφοράς, μετατρέποντάς τον πέρα από σημείο διαμονής χιλιάδων επισκεπτών και σε σημαντικό πολιτιστικό τοπόσημο για ολόκληρο το νησί. Το γεγονός ότι ο οικισμός της Αγ. Πελαγίας δεν διαθέτει σήμερα διατηρητέο ιστορικό κέντρο, αλλά ούτε και κάποιο μείζον επισκέψιμο μνημείο, ενισχύει την ανάγκη για να δημιουργηθεί σε αυτόν ένας σημαντικός μουσειακός χώρος.
Με το Μνημόνιο Συνεργασίας και Συναντίληψης, το Σωματείο «Φίλοι Μουσείων Κυθήρων» θα αναλάβει την εξεύρεση χρηματοδοτήσεων και τον συντονισμό για την τελική ωρίμανση του συγκεκριμένου έργου (που προφανώς θα απαιτήσει χρόνο) σε επίπεδο εκπόνησης μελετών και τευχών δημοπράτησης, ώστε μόλις αυτά ολοκληρωθούν στο σύνολό τους, ο Δήμος μας να είναι σε θέση να εντάξει το έργο σε πρόγραμμα χρηματοδότησης.

Πρόκειται για ένα μεγαλεπίβολο όραμα, που ευρίσκει συμπαραστάτες τους «Φίλους Μουσείων Κυθήρων», η συμβολή των οποίων στα πολιτιστικά δρώμενα του τόπου μας – και κυρίως στις διαδικασίες μελέτης και χρηματοδότησης της ανακατασκευής του Αρχαιολογικού Μουσείου Κυθήρων – είναι αναγνωρισμένη.
Μετά την υπογραφή του Μνημονίου, ο Δήμαρχος κ. Χαρχαλάκης δήλωσε τα εξής: «Σήμερα είναι μια σημαντική μέρα για τον τόπο μας καθώς ξεκινά και επίσημα η διαδικασία μελέτης και ωρίμανσης του οραματικού μας σχεδίου για την δημιουργία Μουσείου Μετανάστευσης στην Αγία Πελαγία. Θέλω να ευχαριστήσω θερμά τους Φίλους των Μουσείων Κυθήρων και προσωπικά την κα. Ελένη Τζωρτζοπούλου και τους συνεργάτες της. Ξεκινάει ένα ωραίο ταξίδι που είμαι σίγουρος ότι θα μας οδηγήσει σε έναν μοναδικό προορισμό».





ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΩΛΑΚΟΣ.Σωτήρης Παπαπολίτης: Οι άξιοι δεν λησμονούνται!



Σωτήρης Παπαπολίτης: Οι άξιοι δεν λησμονούνται!

Το 1983, ανθυπολοχαγός τότε, άρτι αποφοιτήσας από την Σχολή Ευελπίδων, είχα βρεθεί σε μια κοινωνική εκδήλωση. Ένας εκ των ομιλητών ήταν ο Βουλευτής Σωτήρης Παπαπολίτης Από την πρώτη στιγμή διαπίστωσα το αρχοντικό του παράστημα, την ευγένεια και τη σοβαρότητά του. Ενδελεχής γνώστης της πολιτικής επιστήμης, βαθύτατα ευρυμαθής, ικανότατος στη σύνθεση και την ανάλυση, κέρδιζε το ενδιαφέρον του ακροατηρίου του προσεγγίζοντας διάφορα θέματα με τρόπο που, κατά κανόνα, ξέφευγε από τα τετριμμένα και προσέφερε τροφή για σκέψη και προβληματισμό.

Δεινός ρήτορας και αριστοτέχνης της διαλεκτικής, διέθετε συγκροτημένο νου, κριτική σκέψη, οξυδέρκεια και ικανότητα να πείθει με επιχειρήματα και τον πιο δύσκολο συνομιλητή. Είχε άποψη και την εξέφραζε με λόγο δυναμικό και ενίοτε καυστικό, με παρρησία και τόλμη, πάντοτε, όμως, με ήθος και ευγένεια, χωρίς εμπάθεια και συναισθηματικές εξάρσεις. 


Η πολιτική του σταδιοδρομία αξιόλογη. Σε ηλικία 33 ετών είχε εκλεγεί βουλευτής με την Ένωση Δημοκρατικού Κέντρου και στην συνέχεια εξελέγη τέσσερεις φορές βουλευτής με την Νέα Δημοκρατία. Το 1990 προκρίθηκε, δικαίως, από τη Νέα Δημοκρατία, μαζί με τον Αντώνη Τρίτση στην Αθήνα και τον Ντίνο Κοσμόπουλο στην Θεσσαλονίκη, ως ο πλέον κατάλληλος για να διεκδικήσει με αξιώσεις το Δήμο Πειραιά έναντι του φερομένου ως επιτυχημένου "αυτοδιοικητικού" Στέλιου Λογοθέτη, που είχε την υποστήριξη του επανακάμψαντος τότε δριμύτερου Ανδρέα Παπανδρέου. Κι ενώ όλα, αρχικά, έδειχναν ότι η Νέα Δημοκρατία θα κέρδιζε και τους τρεις μεγάλους Δήμους της χώρας, η συνέχεια διέψευσε τις προβλέψεις.

Ο Πειραιάς, πολιτικά, ανέκαθεν αποτελούσε ιδιάζουσα περίπτωση. Ως άλλο... γαλατικό χωριό, δύσκολα υποτάσσεται σε κομματικές νόρμες και στεγανά. Είναι "αυτόνομος".

Έτσι, το 1990 η τύχη δεν ευνόησε τον Σωτήρη Παπαπολίτη, έχασε τη μάχη για την δημαρχία. αλλά κέρδισε 15 έδρες στο Δημοτικό Συμβούλιο και με αξιοπρέπεια τίμησε τους 55.156 Πειραιώτες, που τον εμπιστεύθηκαν με την πραγματική παρουσία του σε αυτό, ηγούμενος της μειοψηφίας και ασκώντας δυναμική αλλά ουσιαστική αντιπολίτευση, όπως, άλλωστε, ταίριαζε στο ήθος και τον χαρακτήρα του. 


Στις εθνικές εκλογές του 1993 δεν εξελέγη και το 1996, "σαν έτοιμος από καιρό, σαν θαρραλέος αλλ' όχι με των δειλών τα παρακάλια και παράπονα", αποχαιρέτησε την πολιτική, προτιμώντας "την αξιοπρέπειά του από την καρέκλα".

Όμως, οι άριστοι και οι άξιοι, ιδίως σε εποχές που είναι δυσεύρετοι, δεν χάνονται, ούτε λησμονούνται. Η σύγκριση, ανελέητη και εκδικητική, τους επαναφέρει μοιραία και επιτακτικά στη μνήμη των ανθρώπων, όσα χρόνια κι αν περάσουν. 


Έτσι, ο Πειραιάς, που μπορεί κάποτε να τον αρνήθηκε αλλά δεν μπόρεσε, τελικά, να τον ξεχάσει, την περασμένη Τετάρτη αποχαιρέτησε με σεβασμό τον ευπατρίδη της πολιτικής Σωτήρη Παπαπολίτη, αποτίοντάς του, τον ύστατο φόρο τιμής.

Τέτοιες προσωπικότητες αφήνουν ανεξίτηλα σημάδια. Εμπνέουν, παραδειγματίζουν, διδάσκουν και διαμορφώνουν συνειδήσεις και πρότυπα.
Στην οικογένειά του εκφράζω τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια.

Αιωνία η μνήμη του! 


Νίκος Μανωλάκος
Αντιστράτηγος ε.α., Επίτιμος Δκτης ΑΣΔΕΝ,
Βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων ΝΔ

MANOΣ ΤΡΙΦΥΛΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΕΛΗ ΧΡΗΣΗΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ¨:




Η εισήγηση προβλέπει :

Στα Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος  (ΚΥΕ)  που δεν είναι δυνατή η παραχώρηση πρόσθετου κοινόχρηστου χώρου, ειδικά για το έτος 2020, θα χρεωθεί το ήμισυ (50%) των αναλογούντων τελών χρήσης των κοινοχρήστων χώρων που προβλέπονται στην εν ισχύ άδεια τους.

Κύριοι συνάδελφοι,
η πρόταση μας προς την οικονομική επιτροπή  είναι η εξής :  “  Στα
ΚΥΕ που δεν είναι δυνατή η παραχώρηση πρόσθετου κοινόχρηστου χώρου,
ειδικά για το έτος 2020, Μηδενική χρέωση τελών χρήσης για το τρίμηνo υποχρεωτικού κλεισίματος  και 50 %  μείωση για το υπόλοιπο διάστημα του
έτους. “Θεωρούμε την πρόταση νόμιμη και ηθική στα πλαίσια των γενικών πρωτοβουλιών που λαμβάνονται για την αντιμετώπιση της κατάστασης.

Μάνος Τριφύλλης
παρακαλώ να τεθεί σε ψηφοφορία κατα τη συνεδρίαση του Σαββάτου
20/6/2020.

ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΑΓΟΥΛΑΣ:Aπαιτώ από την νυν Δημοτική αρχή την δημόσια συγνώμη και την αποκατάσταση της αλήθειας αλλίως θα προσφύγω στην δικαιοσύνη.

Το 2016 ανέλαβα μετά από δημοπρασία το έργο συντήρηση-επέκταση λιθόστρωτων στο Καψάλι Κυθήρων.
Ο προυπολογισμός του έργου ήταν 6400 ευρώ με το ΦΠΑ.
Δηλαδή 5160 ευρώ συν ΦΠΑ.
Το διαθέσιμο ποσό ήταν πολύ μικρότερο αν αφαιρούσαμε τις εισφορές για τους εργατοτεχνίτες (ΙΚΑ) και την παρακράτηση φόρου.
Με τα περίπου 3800 ευρώ που απέμεναν προσπάθησα και παρέδωσα ένα άρτιο έργο.Άλλωστε οι φωτογραφίες που παραθέτω το επιβεβαιώνουν.
Στον προυπολογισμό του έργου δεν συμπεριλαμβανόταν η ενίσχυση του υποστρώματος. Για αυτούς που γνωρίζουν από οικοδομικές εργασίες όταν ένα υπόστρωμα είναι σαθρό ή δεν έχει κατασκευαστεί για να φέρει μεγάλα φορτία δεν δύναται η τοποθέτηση πλακών και το αρμολόγημα να αποτρέψουν την επικείμενη καθίζηση του εδάφους και κατά συνέπεια και των πλακών.
Με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους συμπολίτες μου δηλώνω με ειλικρίνεια ότι χρησιμοποίησα μέχρι και το τελευταίο ευρώ για αυτό το έργο.
Θα ήταν αντίθετο με τις αρχές μου να καταχραστώ το δημόσιο χρήμα.
Η Δημοτική αρχή σήμερα αναίτια με κατηγόρησε επειδή 1μ2 πλάκες καθίζησαν μετά από 4 χρόνια ενώ το εργο που πραγματοποίησα αφορούσε 1000μ2 αρμολόγημα και αντικατάσταση πλακών.
Καταρχάς για πιο λόγο παρέλαβαν το έργο και με πλήρωσαν αν δεν ήταν άρτιο;
Τους ενημερώνω ότι πραγματοποίησα επιπλέον εργασιες τις οποίες δεν χρέωσα προκειμένου να συμβάλω στην ανάπτυξη του τόπου μου.
Για τους παραπάνω λόγους απαιτώ από την νυν Δημοτική αρχή την δημόσια συγνώμη και την αποκατάσταση της αλήθειας αλλίως θα προσφύγω στην δικαιοσύνη.
Bonus τους παραθέτω τον παρακάτω σύνδεσμο προκειμένου αν ενδιαφέρονται να γνωρίσουν τα έργα που εχω κατασκευάσει
https://www.m3kythira.gr/


ΔΗΜΟΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ.Ωρίμανση έργων από την υπηρεσία εν μέσω covid-19 / Διαδικασίες για την άμεση υλοποίησή τους.


Τους τελευταίους δύο μήνες, ο Δήμος Μονεμβασίας, με αίσθημα ευθύνης και συνεχίζοντας απρόσκοπτα τις λειτουργίες του, τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας για τον κορωνοϊό, έχει προβεί σε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες για την ωρίμανση των παρακάτω έργων, με σκοπό την άμεση υλοποίησή τους.
  1. «Τσιμεντοστρώσεις Δ.Ε. Ασωπού, Δ.Ε. Βοιών. Δ.Ε. Μονεμβασίας , Δ.Ε. Ζάρακα».
    Το έργο είναι προϋπολογισμού 248.908,82 €. Στις 4/3/2020 πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών. Στην παρούσα φάση, ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, στο στάδιο της ενημέρωσης των οικονομικών φορέων σχετικά με το Πρακτικό 1 της Επιτροπής Διαγωνισμού.
  1. «Διαμορφώσεις προαυλίου Γυμνασίου Μολάων και κατασκευή βάσης κερκίδας».
    Το έργο είναι προϋπολογισμού 34.791,09 €. Στις 17/3/2020 πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών. Στην παρούσα φάση, ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, στο στάδιο της πρόσκλησης του οικονομικού φορέα για υποβολή της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης.
  1. «Αποκατάσταση-Βελτίωση οδοστρώματος παραλιακού δρόμου στην εξομοιούμενη ζώνη λιμένα Μονεμβασίας».
    Το έργο είναι προϋπολογισμού 123.999,98 €. Στις 8/4/2020 πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών. Στην παρούσα φάση, ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, στο στάδιο της υπογραφής του Πρακτικού 1 του διαγωνισμού από τα μέλη της Επιτροπής Διαγωνισμού.
  1. «Ανάπλαση κοινοχρήστων χώρων Δημοτικού Καταστήματος ΤΚ Ελίκας».
    Το έργο είναι προϋπολογισμού 91.653,00 €. Στις 13/4/2020 πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών. Στην παρούσα φάση, ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, στο στάδιο της ενημέρωσης των οικονομικών φορέων σχετικά με το Πρακτικό 1 της Επιτροπής Διαγωνισμού.
  1. «Ανάπλαση πλατείας ΤΚ Αγγελώνας».
    Το έργο είναι προϋπολογισμού 111.168,02 €. Στις 13/5/2020 πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών. Στην παρούσα φάση, ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, στο στάδιο της έγκρισης του Πρακτικού 1 από τον Οικονομική Επιτροπή του Δήμου.
  1. «Διαμόρφωση παραλιακού κοινόχρηστου χώρου σε πλατεία στην Πλύτρα Δήμου Μονεμβασίας».
    Το έργο είναι προϋπολογισμού 463.005,35 €. Στις 13/5/2020 πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών. Στην παρούσα φάση, ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, στο στάδιο της έγκρισης του Πρακτικού 1 από τον Οικονομική Επιτροπή του Δήμου.
  1. «Οδοποιία ΔΕ Μολάων».
    Το έργο είναι προϋπολογισμού 390.500,00 €. Στην παρούσα φάση, ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών στις 5/6/2020.
  1. Πνευματικό κέντρο Συκέας: «Κατασκευή οροφής υπάρχοντος υπογείου (Α.Α. 168/1996) και προσθήκη καθ’ ύψος ισογείου κτιρίου με χρήση πνευματικού κέντρου Συκέας» .
    Το έργο είναι προϋπολογισμού 280.991,23 €. Στην παρούσα φάση, ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών στις 9/6/2020.
  1. «Ασφαλτοστρώσεις Δ.Ε. Ασωπού, Δ.Ε. Βοιών. , Δ.Ε. Ζάρακα και Δ.Ε. Μονεμβασίας».
    Το έργο είναι προϋπολογισμού 358.326,43 €.   Στην παρούσα φάση, ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών στις 12/6/2020.
  1. «Επαύξηση ισχύος παροχής ρεύματος για το κλειστό γυμναστήριο Μολάων».
    Το έργο είναι προϋπολογισμού 10.907,66 €. Στην παρούσα φάση, ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών στις 4/6/2020.
«Ανάπλαση πλατείας στην ΤΚ Μεταμόρφωσης».
Το έργο είναι προϋπολογισμού 105.000,00 €. Στην παρούσα φάση, πραγματοποιείται ο καθορισμός των όρων του διαγωνισμού από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου
Τους τελευταίους δύο μήνες, ο Δήμος Μονεμβασίας, με αίσθημα ευθύνης και συνεχίζοντας απρόσκοπτα τις λειτουργίες του, τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας για τον κορωνοϊό, έχει προβεί σε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες για την ωρίμανση των παρακάτω έργων, με σκοπό την άμεση υλοποίησή τους.
  1. «Τσιμεντοστρώσεις Δ.Ε. Ασωπού, Δ.Ε. Βοιών. Δ.Ε. Μονεμβασίας , Δ.Ε. Ζάρακα».
    Το έργο είναι προϋπολογισμού 248.908,82 €. Στις 4/3/2020 πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών. Στην παρούσα φάση, ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, στο στάδιο της ενημέρωσης των οικονομικών φορέων σχετικά με το Πρακτικό 1 της Επιτροπής Διαγωνισμού.
  1. «Διαμορφώσεις προαυλίου Γυμνασίου Μολάων και κατασκευή βάσης κερκίδας».
    Το έργο είναι προϋπολογισμού 34.791,09 €. Στις 17/3/2020 πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών. Στην παρούσα φάση, ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, στο στάδιο της πρόσκλησης του οικονομικού φορέα για υποβολή της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης.
  1. «Αποκατάσταση-Βελτίωση οδοστρώματος παραλιακού δρόμου στην εξομοιούμενη ζώνη λιμένα Μονεμβασίας».
    Το έργο είναι προϋπολογισμού 123.999,98 €. Στις 8/4/2020 πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών. Στην παρούσα φάση, ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, στο στάδιο της υπογραφής του Πρακτικού 1 του διαγωνισμού από τα μέλη της Επιτροπής Διαγωνισμού.
  1. «Ανάπλαση κοινοχρήστων χώρων Δημοτικού Καταστήματος ΤΚ Ελίκας».
    Το έργο είναι προϋπολογισμού 91.653,00 €. Στις 13/4/2020 πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών. Στην παρούσα φάση, ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, στο στάδιο της ενημέρωσης των οικονομικών φορέων σχετικά με το Πρακτικό 1 της Επιτροπής Διαγωνισμού.
  1. «Ανάπλαση πλατείας ΤΚ Αγγελώνας».
    Το έργο είναι προϋπολογισμού 111.168,02 €. Στις 13/5/2020 πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών. Στην παρούσα φάση, ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, στο στάδιο της έγκρισης του Πρακτικού 1 από τον Οικονομική Επιτροπή του Δήμου.
  1. «Διαμόρφωση παραλιακού κοινόχρηστου χώρου σε πλατεία στην Πλύτρα Δήμου Μονεμβασίας».
    Το έργο είναι προϋπολογισμού 463.005,35 €. Στις 13/5/2020 πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών. Στην παρούσα φάση, ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, στο στάδιο της έγκρισης του Πρακτικού 1 από τον Οικονομική Επιτροπή του Δήμου.
  1. «Οδοποιία ΔΕ Μολάων».
    Το έργο είναι προϋπολογισμού 390.500,00 €. Στην παρούσα φάση, ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών στις 5/6/2020.
  1. Πνευματικό κέντρο Συκέας: «Κατασκευή οροφής υπάρχοντος υπογείου (Α.Α. 168/1996) και προσθήκη καθ’ ύψος ισογείου κτιρίου με χρήση πνευματικού κέντρου Συκέας» .
    Το έργο είναι προϋπολογισμού 280.991,23 €. Στην παρούσα φάση, ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών στις 9/6/2020.
  1. «Ασφαλτοστρώσεις Δ.Ε. Ασωπού, Δ.Ε. Βοιών. , Δ.Ε. Ζάρακα και Δ.Ε. Μονεμβασίας».
    Το έργο είναι προϋπολογισμού 358.326,43 €.   Στην παρούσα φάση, ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών στις 12/6/2020.
  1. «Επαύξηση ισχύος παροχής ρεύματος για το κλειστό γυμναστήριο Μολάων».
    Το έργο είναι προϋπολογισμού 10.907,66 €. Στην παρούσα φάση, ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών στις 4/6/2020.
«Ανάπλαση πλατείας στην ΤΚ Μεταμόρφωσης».
Το έργο είναι προϋπολογισμού 105.000,00 €. Στην παρούσα φάση, πραγματοποιείται ο καθορισμός των όρων του διαγωνισμού από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου

Δελτίο τύπου δημοτικού λιμενικού ταμείου Κυθήρων


Με απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Ιωάννη Τσακίρη εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων το έργο με τίτλο «Προμήθεια και Εγκατάσταση Συστημάτων Ελέγχου Ασφαλείας Λιμενικής Εγκατάστασης Καψαλίου Κυθήρων» με δικαιούχο το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και ποσό χρηματοδότησης 124.000€ με το Φ.Π.Α. Το έργο σχετίζεται με το πρωτόκολλο ασφαλείας ISPS που είναι απαραίτητο για την ένταξη του λιμένος Καψαλίου στους λιμένες υποδοχής πλοίων διεθνών πλόων.
Επιπλέον, το Λιμενικό Ταμείο θα προβεί τις επόμενες εβδομάδες στη δημοπράτηση των μελετών αναβάθμισης των λιμενικών εγκαταστάσεων Καψαλίου και Πλατείας Άμμου που έχουν υποστεί ζημιές από τις καιρικές συνθήκες καθώς και στην μελέτη της τοποθέτησης ναύδετου στο Καψάλι για τα κρουαζιερόπλοια. Οι τρεις αυτές μελέτες χρηματοδοτούνται με 75.000€ από την Περιφέρεια Αττικής.
Το Λιμενικό Ταμείο έχει επίσης υποβάλει αιτήματα χρηματοδότησης από το Υπουργείο Ναυτιλίας νέων μελετών προϋπολογισμού 360.000€ και συγκεκριμένα:
  • Μελέτες αποκατάστασης και αναβάθμισης αλιευτικού καταφυγίου Αγίας Πατρικίας: 50.000€
  • Μελέτες – αδειοδοτήσεις – τεύχη δημοπράτησης για την κατασκευή και λειτουργία αγκυροβολίου τουριστικών σκαφών στον Πίσω Γυαλό Καψαλίου: 200.000€
  • Μελέτη δημιουργίας ασφαλούς μαρίνας και έργου αποτροπής φυσικών επιχώσεων της υπάρχουσας μαρίνας στην Αγία Πελαγία: 60.000€
  • Μελέτη βελτίωσης προστασίας αλιευτικού καταφυγίου Διακοφτίου Κυθήρων: 50.000€.
Τέλος, το Λιμενικό Ταμείο θα υποβάλει πρόταση χρηματοδότησης στο πρόγραμμα «Αλιεία και Θάλασσα» για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και συγκεκριμένα για την τοποθέτηση ΣΦΗΟ (Σταθμών Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων) στα Κύθηρα και Αντικύθηρα, την ανακαίνιση των δημοτικών χώρων υγιεινής σε όλα τα λιμάνια, την τοποθέτηση δωρεάν WiFi, νέων μηχανημάτων παροχής νερού και ρεύματος, συστημάτων σύγχρονης διαχείρισης απορριμμάτων και εφαρμογών Smart Port, που θα αναβαθμίσουν αισθητά τις παρεχόμενες υπηρεσίες σε κατοίκους και επισκέπτες.

Τα λιμενικά έργα είναι εξαιρετικά δύσκολα στην εκτέλεσή τους λόγω της γραφειοκρατίας που τα συνοδεύει, η οποία επιδεινώνεται για την περίπτωση των Κυθήρων από το γεγονός ότι οι λιμένες μας δεν είναι ακόμα νομιμοποιημένοι. Η εκπόνηση μελετών λιμενικών έργων είναι μια εξαιρετικά βραδεία διαδικασία, όμως η διοίκηση του Δήμου και του ΔΛΤ έχουν κατορθώσει να χρηματοδοτήσουν σημαντικές μελέτες και έργα και να υποβάλλουν τεκμηριωμένα αιτήματα χρηματοδότησης που στο σύνολό τους θα αναβαθμίσουν σημαντικά τις λιμενικές μας υποδομές. Οι δυνατότητες του Λιμενικού Ταμείου θα αυξηθούν σημαντικά μόνο με την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, διαδικασία που έχει ξεκινήσει αλλά απαιτεί χρόνο.