Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2020

Μία ιστορική αναδρομή στα θρυλικά πλοία της Ελληνικής ακτοπλοΐας της δεκαετίας 1960 μέχρι και την δεκαετία του 1970.

 


Αν έχεις ταξιδέψεις με τα θρυλικά πλοία «Κανάρης -Μιαούλης-Παντελής-Αικατερίνη κ.α» που συνέδεαν τον Πειραιά με τα Δωδεκάνησα τότε μείνε σπίτι !!!

Του Γιώργου Δ.Δρόσου

Αν έχεις ταξιδέψεις με τα θρυλικά πλοία «Κανάρης -Μιαούλης-Παντελής-Αικατερίνη κ.α» που συνέδεαν τον Πειραιά με τα Δωδεκάνησα τότε μείνε σπίτι.

 Σίγουρα ανήκεις στις ευπαθείς ομάδες λόγω ηλικίας.

Επιστρατεύσαμε το χιούμορ στον τίτλο και την  εισαγωγή, σε μία ιστορική αναδρομή στα θρυλικά πλοία της Ελληνικής ακτοπλοΐας της δεκαετίας 1960 μέχρι και την δεκαετία του 1970.

Αφενός γιατί το χιούμορ χρειάζεται σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, αφετέρου για να προσελκύσει τους νέους ανθρώπους για να γνωρίσουν τα πλοία που συνέδεαν τον Πειραιά με τα Δωδεκάνησα, αφού οι παλιότεροι σίγουρα θα το διαβάσουν.

Πλοία θρύλοι που η ανάμνησή τους συγκινεί κυρίως τους νησιώτες που ταξίδεψαν με αυτά ,που ταλαιπωρήθηκαν ,που επιβιβάστηκαν από τις λάτζες ,που ανέβηκαν από τις τρεμάμενες σκάλες.

 Αρκετά τα πλοία εκείνης της εποχής και μάλιστα υπήρχαν ημέρες που προσέγγιζαν τα νησιά δύο και τρία πλοία την ημέρα!!

 Να θυμίσουμε:

 1.Τα 3 πλοία της Εταιρείας Πέτρου Νομικού με τα ονόματα ηρώων τςη Επανάστασης. «ΚΑΝΑΡΗΣ», «ΜΙΑΟΥΛΗΣ» και «ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ»

2. Τα πλοία της εταιρείας Καβουνίδη. «ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ», “ΦΙΛΙΠΠΟΣ», “ΆΔΩΝΙΣ», «ΈΣΠΕΡΟΣ»

3.Τα πλοία της Εταιρείας Φουστάνου. “ΠΑΝΤΕΛΗΣ» και «ΔΕΣΠΟΙΝΑ»

4.Τα πλοία της Εταιρείας Γ.Λάτση. «ΜΙΜΙΚΑ» και «ΡΕΝΕΤΑ»

5.Το πλοίο της Εταιρείας Ευθυμιάδη ‘ΚΝΩΣΣΟΣ’

6. Το πλοίο της Εταιρείας ΛΑΓΑ «ΜΑΡΙΛΕΝΑ”

Υπάρχουν και κάποια άλλα που ίσως να μας έχουν διαφύγει

Παραθέτουμε κάποια στοιχεία για τα πλοία αυτά που αντλήσαμε από το το Greek Shipping Miracle, το πρώτο διαδικτυακό μουσείο για τη ναυτιλία.

Τα πλοία της Εταιρείας «Πέτρος Νομικού».

ΜΙΑΟΥΛΗΣ -ΚΑΝΑΡΗΣ- ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ ναυπηγήθηκαν το 1952 και παρελήφθησαν από την Ιταλία ως μέρος της πολεμικής επανόρθωσης που δικαιούνταν η Ελλάδα για τα δεινά που υπέστη στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Αρχικά δρομολογήθηκαν στην γραμμή Πειραιάς-Πάτρα-Πρίντεζι (Βρινδήσιον, όπως αναφερόνταν στις ανακοινώσεις δρομολογίων της εποχής!), και αργότερα δρομολογήθηκαν στα Δωδεκάνησα, Κρήτη και Κυκλάδες 


Τα πλοία της Εταιρείας ΚΑΒΟΥΝΙΔΗ

Α.Πλοίο «ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ»Πλοίο 62,50 μέτρων, μια μετασκευασμένη κορβέτα του Πολεμικού ναυτικού των ΗΠΑ

Β. Πλοίο «ΦΙΛΙΠΠΟΣ».Ναυπηγήθηκε το 1940. Το 1955 αγοράστηκε από την Ατμοπλοϊα ΚΑΒΟΥΝΙΔΗ. Ταξίδεψε ως Ακτοπλοικό στα Δωδεκάνησα και ως τουριστικό στην Αδριατική. Στις 23 Φεβρουαρίου υπέστη σοβαρές ζημιές από πυρκαγια που ξέσπασε ενώ επισκευαζόταν στο Κερατσίνι.

Γ.Πλοίο «ΑΔΩΝΙΣ»Ναυπηγήθηκε το 1965. Το 1966 αγοράστηκε από την Ατμοπλοϊα ΚΑΒΟΥΝΙΔΗ. Στις 7 Μαρτίου 1983 υπέστη σοβαρές ζημιές από πυρκαγιά στον Πειραιά.

Δ.Πλοίο «ΕΣΠΕΡΟΣ»Ναυπηγήθηκε το 1943 ως ναρκοθέτης. Το 1962 αγοράστηκε από την Ατμοπλοϊα ΚΑΒΟΥΝΙΔΗ και μετασκευάστηκε σε επιβατηγό.Ανέλαβε υπηρεσία τον Ιανουάριο του 1964 στην ακτοπλοΐα, εκτελώντας δρομολόγια προς Δωδεκάνησα. Την εποχή εκείνη πρέπει να ήταν το μεγαλύτερο και καλύτερο ακτοπλοϊκό. Το δρομολόγιο όμως με το οποίο καθιερώθηκε ήταν το εβδομαδιαίο Βενετία – Κέρκυρα – Πειραιάς – Κάλυμνος – Ρόδος ένα είδος κρουαζιέρας Ένα από αυτά τα ταξίδια του στάθηκε μοιραίο για να έλθει το τέλος του, όταν έξω από την Κω προσάραξε σε αβαθή, οπότε μετά την ανέλκυση του παροπλίστηκε στην Κυνόσουρα για αρκετό χρονικό διάστημα, μέχρι τις 14 Μαρτίου 1980 


Τα πλοία της Εταιρείας Αδελφών  Φουστάνου.

Α.“ΠΑΝΤΕΛΗΣ» Ναυπηγήθηκε το 1944 ως ναρκαλιευτικό στις ΗΠΑ. Περιήλθε συ\τον ΟΔΙΣΥ μετά το τέλος του πολέμου και χρησιμοποιήθηκε για τον ηλεκτροφωτισμό της Θεσσαλονίκης. Το 1956 αγοράστηκε από την Ατμοπλοϊα  Αδελφών  Φουστάνου και μετασκευάστηκε σε επιβατηγό. Παροπλίστηκε το 1969.

Β.«ΔΕΣΠΟΙΝΑ»Ναυπηγήθηκε το 1943 ως βοηθητικό ΠΝ στις ΗΠΑ. Περιήλθε στον ΟΔΙΣΥ μετά το τέλος του πολέμου . Το 1950 αγοράστηκε από την Ατμοπλοϊα  Αδελφών  Φουστάνου και μετασκευάστηκε σε επιβατηγό. Το 1969 πουλήθηκε και μετονομάστηκε σε ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ


Τα πλοία της Εταιρείας Κώστα Λάτση.

Α. M/V ΜΙΜΙΚΑ Λ.

Ναυπηγήθηκε στη Δανία από τα ναυπηγεία Elsinore SB & E Co το έτος 1949. Ολικό μήκος 114 μέτρα, μέγιστο πλάτος 15 μέτρα, βύθισμα 5,5 μέτρα, μηχανές Twin Screw B & W Diesel 8400 BHP, ταχύτης 20 μίλια.
Αγοράστηκε τέλη Οκτωβρίου του 1969 από τον Κ. Λάτση και στα τέλη του ίδιου έτους έφτασε στην πατρίδα μας. Τα εγκαίνια του πλοίου πραγματοποιήθηκαν στο λιμάνι του Πειραιά, την Παρασκευή 15 Μαΐου του 1970. Δρομολογήθηκε Μάϊο του 1970, κάθε Δευτέρα και Τετάρτη στις 13:30 για Μύκονο – Λέρο – Κάλυμνο – Κω – Ρόδο. και κάθε Σάββατο στις 17:00 για Μύκονο – Κάλυμνο – Κω – Ρόδο μέχρι τον Οκτώβριο του 1977. Τον Απρίλιο του 1978 πουλήθηκε στον ΒΕΝΤΟΥΡΗ  και μετονομάστηκε σε  ΑΛΚΥΩΝ 

Β.ΡΕΝΕΤΤΑ

Ναυπηγήθηκε το 1953.Αγοράστηκε από τον Κώστα Λάτση το 1972. Το 1978 πουλήθηκε σε πλειστηριασμό και μετονομάστηκε σε ΡΟΔΟΣ. Στις 25 Ιουνίου 1978 στη διάρκεια ταξιδιού υπέστη σοβαρές ζημιές από έκρηξη και πυρκαγιά στο μηχανοστάσιο.


Το πλοίο ΚΝΩΣΣΟΣ  της εταιρείας Κώστα Ευθυμιάδη

Ναυπηγήθηκε το 1953.Αγοράστηκε από τον Κώστα Ευθυμιάδη το 1968. Το 1997 βγήκε σε πλειστηριασμό


 

Το πλοίο της Εταιρείας ΛΑΓΑ «ΜΑΡΙΛΕΝΑ”
Πρώην “ΚΩΣΤΑΚΗΣ ΤΟΓΙΑΣ’

Στις μετασκευές άλαξαν οι μέσα χώροι, τα σαλόνια, οι καμπίνες. Έφυγαν οι παλινδρομικές μηχανές και αντικατεστάθησαν με μηχανές Diesel. Έτσι ευρυχώρηνε το πλοίο, δεν ήταν ζεστό αφού απομακρύνθηκαν τα καζάνια ατμού. Στις μετατροπές άλλαξε η μορφή της πλώρης και η μορφή της πρύμης για να εμφανιστεί πιο μοντέρνο το πλοίο. Ελέγετο ότι υπήρξε θαλαμηγός κάποιου εξέχοντος Αιγυπτίου 


 ΠΗΓΗ kalymnos-news.gr

ΚΥΘΗΡΑ:Τη σύμβαση για την συντήρηση του Κτηνιατρείου στη Χώρα υπέγραψε ο Δήμαρχος

 


Τη σύμβαση για την συντήρηση του Κτηνιατρείου στη Χώρα υπέγραψε ο Δήμαρχος
Ο Δήμαρχος Κυθήρων κ. Ευστράτιος Χαρχαλάκης υπέγραψε τη σύμβαση για την συντήρηση και ανακαίνιση του Κτηνιατρείου στη Χώρα, συνολικού προϋπολογισμού μελέτης 35.000€, που χρηματοδοτείται από ίδιους πόρους του Δήμου. Ανάδοχος είναι η Κυράνη Πρωτοψάλτη ΕΔΕ και το ποσό της σύμβασης ανέρχεται σε 25.689,41€ με το Φ.Π.Α. (έκπτωση δημοπράτησης: 30%). Θα γίνει εκτεταμένη συντήρηση και ανακαίνιση στο κτήριο του πρώην Κτηνιατρείου με στόχο την επαναλειτουργία της κτηνιατρικής υπηρεσίας στο νησί με τη συνεργασία της Περιφέρειας. Η προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου είναι 5 μήνες.

ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΙΧΘΥΟΣΑΥΡΟΣ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ...ΣΥΝΕΧΕΙΑ...(Γιώργος Λεκάκης)

Δημοσιεύουμε μετά από έρευνα της Σελίδας μας παλαιότερο άρθρο (2015) σχετικά με το θέμα από το kontranews-Γιώργος Λεκάκης: με τίτλο:Πριν 30 εκατομμύρια χρόνια ζούσε στα Κύθηρα ο ιχθυόσαυρος, που είχε μήκος 11 m.

_____________________________________________________________________

¨ Ένα κράτος που θα σεβόταν τον εαυτό του, τους πολίτες και την Ιστορία του, θα τα είχε αναδείξει όλα αυτά και θα τα είχε βιτρίνα του νησιού... Αλλά τέτοιο κράτος η Ελλάς δεν εγνώρισε ποτέ...¨

ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ δεν έχουν μόνο αρχαιολογικό, οικολογικό και ιστορικό ενδιαφέρον, αλλά και γεωλογικό-παλαιοντολογικό!
Αυτό εντοπίζεται κυρίως στην περιοχή Μητάτα. Εκεί, ανάμεσα σ' άλλα, υπάρχουν άφθονα παλαιοντολογικά ευρήματα, λαξευτά σπήλαια, απολιθώματα θαλασσίων οστρακόδερμων (πρόγονοι αχιβάδων) - εκτός φυσικά από αρχαιολογικά ευρήματα (νεκρικοί θάλαμοι, τάφοι, αγγεία, υδραγωγείο, κλπ.) στις θέσεις που το όνομα τους μαρτυρεί θόλους («Θολάρι») και κατοίκηση Ελλήνων («Ελληνικά»). Ένα κράτος που θα σεβόταν τον εαυτό του, τους πολίτες και την Ιστορία του, θα τα είχε αναδείξει όλα αυτά και θα τα είχε βιτρίνα του νησιού... Αλλά τέτοιο κράτος η Ελλάς δεν εγνώρισε ποτέ..
.


Όπως γράφει η Ελ. Χάρου-Κορωναίου (στην εφ. «Κυθηραίκά» του Μαίου), από την αρχαία πρωτεύουσα του νησιού, την Σκάνδεια, έως τα Μητάτα και το αεροδρόμιο (περιοχή Αμμούτσες), η περιοχή είναι γεμάτη θαλάσσιες αποθέσεις και κοχύλια!

Το ασπρόχωμα αυτό ευνοεί την αμπελουργία. Ίσως η ανάδυσις της Αφροδίτης μέσα από ένα κοχύλι να συμβολίζει την ανάδυση του ιδίου του νησιού!

Αλλά αυτό που έχει μεγάλη σημασία, είναι πως στην προαναφερομένη περιοχή, υπάρχει και πλήθος απροστάτευτων παλαιοντολογικών ευρημάτων, όπως μεταξύ άλλων ενός απολιθώματος ιχθυόσαυρου (ζώο μισό κητώδες ψάρι-μισό αμφίβιο), μήκους 11 μ. εκ των οποίων η ουρά του ήταν 8 μ.!

Το ύψος του ήταν 1,60 μ. και το πάχος της ουράς του 10 εκατ. Το ζώο αυτό έβγαινε και στην στεριά και είχε και πόδια.


Τέτοια όντα - που αποδεικνύεται έτσι πως υπήρχαν και ζούσαν στα μέρη μας - εγέννησαν τις λαϊκές δοξασίες για τις γοργόνες, τους Κενταύρους, τους ιχθυοκενταΰρους, για τα οποία οι επιστήμονες σιγούν... Μόλις έμαθαν για το απολίθωμα αυτό, ήλθαν και το εξέτασαν Αμερικανοί επιστήμονες του Πανεπιστημίου UCLA της Καλιφόρνια, τον Μάιο του 1971. (Το Πανεπιστήμιο αυτό δεν αναφέρει τίποτε σχετικό στην ιστοσελίδα του).

Είχαν πει τότε, βάσει σημειωμάτων του Τ. Κορωναίου-Πουλάκη, πως παρόμοιο εύρημα δεν είχαν ματαδεί! Δεν είχαν άλλο τέτοιο στο αρχείο τους, και πιθανόν να μην υπάρχει άλλο στον κόσμο!

Από τότε στην Αμμούτσα δεν έμεινε παρά μόνον το αποτύπωμα του ζώου, σε ένα χωράφι που δόθηκε στην Εταιρεία Κυθηραϊκών Μελετών...

Όλα τα παλαιοντολογικά ευρήματα που έχουν κατά καιρούς βρεθεί στην Ελλάδα (Μεσσηνία, Αργολίδα), έχουν σπεύσει «κοράκια» από το εξωτερικό, και με την βοήθεια των εντοπίων Αρχών και προθύμων αρχαιοκαπήλων έχουν φυγαδευθεί.

Έτσι το παλαιοντολογικό παρελθόν αυτής της γωνιάς του πλανήτου, δεν μπορεί (ακόμη) να γραφτεί...
Έτσι, δεν θα μάθουμε ποτέ, λ.χ. τι ήταν αυτοί οι περίφημοι γίγαντες, οι τιτάνες, οι τελχίνες, κ.ά. των αρχαίων μας παραδόσεων...

Μεσαίωνας!
---------------------------------------------
Πηγή: kontranews-Γιώργος Λεκάκης

_____________________________________________________

Δείτε στους παρακάτω συνδέσμους τα σχετικά άρθρα της Σελίδας μας:

Ο ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΙΧΘΥΟΣΑΥΡΟΣ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ.ΤΑΣΟΣ ΚΟΡΩΝΑΙΟΣ ΠΟΥΛΑΚΗΣ 1971 βλέπε στον σύνδεσμο https://adelinfm.blogspot.com/2019/02/1971.html

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΓΧΩΡΙΟΣ:Με αφορμή πρόσφατο δημοσίευμα.

https://adelinfm.blogspot.com/2020/11/blog-post_44.html 

ΜΠΟΥΤΣΙΚΑΚΗΣ:ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΗΜΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΤΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ ΚΑΝΑΛΙ 1 ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΣΗΜΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΤΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ ΚΑΝΑΛΙ 1 ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ

Πειραιάς, 24 Νοεμβρίου 2020

«Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι εκτός τόπου και χρόνου! Είναι αδιανόητο να υιοθετούν ή να κατασκευάζουν οι ίδιοι fake news!», δήλωσε ο Βουλευτής ΝΔ Α΄ Πειραιά και Νήσων, κ. Χριστόφορος Μπουτσικάκης, στη συνέντευξη που έδωσε στο Κανάλι 1 του Πειραιά, με αφορμή τις κατασκευασμένες φωτογραφίες σχετικά με την τηλεκπαίδευση και τις αναφορές περί δήθεν μεταφοράς ασθενών με βαγόνια στην Αττική.

Όσον αφορά την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ ότι τα μέτρα της ΝΔ για τη μεσαία τάξη είναι λίγα και δεν επαρκούν, ο κ. Μπουτσικάκης, ο οποίος σημειωτέον προέρχεται από την αγορά και δεν είναι επαγγελματίας πολιτικός, είπε χαρακτηριστικά: «Η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ υποτίθεται ότι θα βοηθούσε τη μεσαία τάξη, αλλά το μόνο που έκανε ήταν να επιβάλλει συνεχώς φόρους! Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί. Εγώ δεν έχω μιλήσει ούτε με έναν επιχειρηματία ή εργαζόμενο ως τώρα, είτε στον Πειραιά είτε στα νησιά είτε οπουδήποτε στην Ελλάδα, ο οποίος να μην πίνει νερό στο όνομα του Κυριάκου Μητσοτάκη!»

Ο βουλευτής αναγνώρισε ωστόσο ότι δεν ικανοποιεί η διαχείριση των επιχειρησιακών προγραμμάτων από τις τράπεζες, καθώς με τα κριτήρια που έθεσαν, αποκλείστηκαν παρά πολλοί, εξού και η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ανέλαβε η ίδια τη στήριξη του συνόλου των επιχειρήσεων και των εργαζομένων που πλήττονται λόγω των έκτακτων συνθηκών, με χρήματα που δεν έχουν διατεθεί ποτέ άλλοτε στην ελληνική κοινωνία

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΓΧΩΡΙΟΣ:Με αφορμή πρόσφατο δημοσίευμα.


 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Με αφορμή πρόσφατο δημοσίευμα τοπικής ιστοσελίδας για τα παλαιοντολογικά ευρήματα στην θέση Αμμούτσες Φριλιγκιανίκων Κυθήρων, η Εγχώριος Περιουσία Κυθήρων & Αντικυθήρων, ως μόνη αρμόδια για τη διαχείριση του παραπάνω δημοσίου χώρου, ανακοινώνει ότι, έχει ήδη απευθυνθεί στο Πανεπιστήμιο Αθηνών για την έρευνα του πεδίου, διάσωση και ανάδειξη των ευρημάτων αυτού, σύμφωνα με το Ν. 3028/2001 από αρμόδιο Κρατικό φορέα, σε συνεργασία με την Εγχώριο. Σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο για την προστασία της περιοχής δεν επιτρέπεται η εξόρυξη αδρανών υλικών από αυτήν.

                                                                                                        ο πρόεδρος

                                                                                                 Ευάγγελος  Βενάρδος

 

____Σχόλιο Σελίδας adelin:Συγχαίρουμε τον πολύ αξιόλογο Πρόεδρο της Επιτροπής Εγχωρίου Περιουσίας Κυθήρων -Αντικυθήρων κύριο Ευάγγελο Βενάρδο για την ευαισθησία που έδειξε και την  άμεση αντίδραση του μετά το σχετικό δημοσίευμα της Σελίδα μας.  ____________________________________________________

Το δημοσίευμα :

ΚΥΘΗΡΑ:Ο ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΙΧΘΥΟΣΑΥΡΟΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΑΜΜΟΥΤΣΕΣ-ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΤΑΣΟΥ ΚΟΡΩΝΑΙΟΥ ΠΟΥΛΑΚΗ ΤΟ ΕΤΟΣ 1971

Η Έρευνα διεξήχθει από τον αείμνηστο Κυθήριο Επιστήμονα Τάσο Κορωναίο Πουλάκη από την Αγία Πελαγία, πριν από 49 χρόνια το ετος 1971 σε σημείο που του υπέδειξε ο αλησμόνητος πατέρας μου Χρήστος Πολίτης.

Δυστυχώς δεν υπάρχει πλέον το παραμικρό ίχνος από το σπάνιο απολίθωμα που πιθανών να ήταν και το μοναδικό στον κόσμο.

...Δυστυχώς όμως δεν έγινε και απολύτως τίποτα όλα τα προηγούμενα χρόνια ώστε να προστατευτεί και να αναδειχθεί...

...Κάτοικοι της περιοχής γνωρίζουν το σημείο που υπήρχε το σπάνιο απολίθωμα της προιστορικής περιόδου και οι μεγαλύτεροι σε ηλικία το θυμούνται στην αμμώδη έκταση βορειοδυτικά της περιοχής Αμμούτσες Φριλιγκιανίκων.

¨Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο U.C.L.A.της Καλιφόρνιας και τους Αμερικανούς Επιστήμονες που εξέτασαν δείγματα του απολιθώματος πρόκειται για ιχθυόσαυρο που υπήρξε στα Κύθηρα πριν 30.000.000 χρόνια !¨


Γράφει ο Τάσος Κορωναίος Πουλάκης στις σημειώσεις του:

ΑΠΟΛΙΘΩΜΑ ΙΧΘΥΟΣ ΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝΟ ΕΙΣ ΤΙΣ ΑΜΜΟΥΤΣΕΣ ΚΥΘΗΡΩΝ,ΜΗΚΟΥΣ 11 ΜΕΤΡΩΝ.

ΥΠΗΡΞΕ ΕΙΣ ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ ΠΡΙΝ 30 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΕΤΩΝ,ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΕΜΕΡΙΚΑΝΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ U.C.L.A.ΤΗΣ ΚΑΛΙΦΟΡΝΙΑΣ,ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΞΗΤΑΣΑΝ ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΠΟΛΙΘΩΜΑΤΟΣ.
ΤΕΤΟΙΟ ΑΠΟΛΙΘΩΜΑ ΙΧΘΥΟΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΙΣ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ,ΕΙΠΑΝ.
ΕΠΙΣΗΣ ΕΞΕΦΡΑΣΑΝ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟΛΙΘΩΜΑ ΙΧΘΥΟΣΑΥΡΟΥ,ΔΗΛΑΔΗ ΗΤΑΝ ΨΑΡΙ,ΚΑΙ ΣΑΥΡΑ ΠΟΥ ΕΒΓΑΙΝΕ ΣΤΗ ΣΤΕΡΙΑ,ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΧΕ ΠΟΔΙΑ,ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΟΜΩΣ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΕΙ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΥΡΕΘΗΚΑΝ ΟΤΑΝ ΕΓΙΝΕ Η ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΑΠΟΛΙΘΩΜΑΤΟΣ ΤΟ ΜΑΙΟ ΤΟΥ 1971.
ΤΟ ΥΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΄Π΄ ΤΜΗΜΑ ΕΙΠΑΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΟΚΚΑΛΑ ΠΤΕΡΥΓΙΟΥ.
                                                     
                                                 ΤΑΣΟΣ ΚΟΡΩΝΑΙΟΣ ΠΟΥΛΑΚΗΣ ΕΤΟΣ 1971
ADELIN 107,3 FM

 

Σε λίγο η Κρήτη αποκτά ενέργεια από την Πελοπόννησο!

 


ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ. Σχεδόν έτοιμη είναι η Κρήτη για να λάβει ρεύμα από την Πελοπόννησο καθώς οι εργασίες για την ολοκλήρωση της ηλεκτρικής διασύνδεσης είναι σε τελικό στάδιο.

Η πόντιση του καλωδίου της Prysmian, η οποία αποτελεί μία εκ των αναδόχων για το μεγάλο αυτό έργο, ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 20 Νοεμβρίου, φέρνοντας την Κρήτη ακόμα πιο κοντά στην ηλεκτρική διασύνδεση με την Πελοπόννησο.

Όσον αφορά το καλώδιο της «Ελληνικά Καλώδια», αυτή ξεκίνησε στα μέσα του τρέχοντος μήνα και η ολοκλήρωσή της παραμένει εντός του χρονοδιαγράμματος, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, καθώς στόχος, είναι η Κρήτη να λάβει ρεύμα από την Πελοπόννησο από τα τέλη του 2020 ή έστω από τον Ιανουάριο του 2021.

Η διασύνδεση της Κρήτης με την Πελοπόννησο

Το καλώδιο της Prysmian αφορά το δεύτερο μέρος του έργου της προαναφερόμενης διασύνδεσης και το κόστος του ανέρχεται στα 157,48 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, 127 εκατ. χωρίς ΦΠΑ). Αποτελείται από το πλήρες έργο της μελέτης, προμήθειας και εγκατάστασης συστήματος καλωδίων ισχύος και οπτικών ινών, μεταξύ του λάκκου συνδέσμων μετάβασης Πελοποννήσου (Νεάπολη Βοιών) και Κρήτης (Νωπήγεια Χανίων), συμπεριλαμβανομένων των λάκκων.

Το καλώδιο της Ελληνικά Καλώδια αφορά το τρίτο τμήμα του έργου με τον προϋπολογισμό του να ανέρχεται στα 52 εκατ. ευρώ (τιμή με ΦΠΑ, 42 εκατ. ευρώ τιμή χωρίς ΦΠΑ). Αποτελείται από το πλήρες έργο της μελέτης, προμήθειας και εγκατάστασης συστήματος καλωδίων ισχύος διπλού κυκλώματος και οπτικών ινών, μεταξύ του λάκκου συνδέσμων μετάβασης Κρήτης (Νωπήγεια Χανίων) και του Υ/Σ GIS Χανιά Ι με έξι (6) μονοπολικά υπόγεια καλώδια τύπου μόνωσης XLPE ΕΡ 150kV, ενδεικτικού υλικού αγωγού Cu, ενδεικτικής διατομής 630mm2 έκαστο, καθαρής ισχύος 200 MVA ανά κύκλωμα [τρία (3) καλώδια] και δύο (2) υπόγεια καλώδια 48 οπτικών ινών με μήκος όδευσης 34 χιλιόμετρα περίπου.

Συνολικά το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης με την Πελοπόννησο ανέρχεται στα 384,5 εκατ. ευρώ (τιμή με ΦΠΑ, τιμή χωρίς ΦΠΑ 310 εκατ. ευρώ). Πρόκειται για δημόσιο έργο με φορέα υλοποίησης τον ΑΔΜΗΕ, το οποίο δημοπρατήθηκε τον Ιούλιο του 2018 με ανάδοχους της Ελληνικά Καλώδια, Prysmian και Fulgor και χρηματοδοτείται από ίδιους.

Η υπογραφή της σύμβασης πραγματοποιήθηκε στις 28 Νοεμβρίου του 2018 και η ολοκλήρωση του έργου, η οποία αναμενόταν στα τέλη του Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους, πήρε μία μικρή «παράταση», η οποία ωστόσο μπορεί να δικαιολογηθεί εν μέρει από τις άνευ προηγουμένου συνθήκες που ισχύουν τόσο με τo lockdown του Μαρτίου όσο και αυτό του Νοεμβρίου.

Περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη

Βέβαια, εκτός από τα σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη που θα επιφέρει η ολοκλήρωση της συγκεκριμένης διασύνδεσης, γνωστή και ως «μικρό καλώδιο», τα οποία είναι η απεξάρτηση της παραγωγής ενέργειας από θερμοηλεκτρικούς σταθμούς, η μείωση των αερίων του Θερμοκηπίου και της γενικής πετρελαϊκής εξάρτησης της Ελλάδας, καθώς και η αύξηση του ποσοστού εκμετάλλευσης του ενεργειακού δυναμικού της Κρήτης, το οποίο θα προέρχεται από αιολικές, ηλιακές και άλλες εγκαταστάσεις ΑΠΕ, οι καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας θα δουν τους λογαριασμούς τους να “ξεφουσκώνουν”, καθώς θα μειωθούν οι σχετικές χρεώσεις ΥΚΩ.

Υπενθυμίζεται πως το κόστος της ηλεκτροπαραγωγής στη μεγαλόνησο είναι ιδιαίτερα υψηλό εφόσον οι τοπικοί σταθμοί χρησιμοποιούν πετρέλαιο και μαζούτ, καύσιμα τα οποία επιβαρύνουν τους καταναλωτές όλης της χώρας με περισσότερα από 300 εκατ. ευρώ το χρόνο.

Οι, κρητικής προέλευσης, ετήσιες επιβαρύνσεις ΥΚΩ (Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας) που μετακυλίουν στους λογαριασμούς της ΔΕΗ σε όλη την Ελλάδα προσεγγίζουν το κόστος υλοποίησης της «μικρής» διασύνδεσης (περί τα 330 εκατ. ευρώ), καθιστώντας την μια εξαιρετικά συμφέρουσα επένδυση.

 notospress.gr

Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2020

ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΗ ΜΑΝΗ:Στον εισαγγελέα ο φερόμενος ως συζυγοκτόνος – αφορμή ένα sms

Στην Εισαγγελία Γυθείου Λακωνίας οδηγήθηκε σήμερα, Δευτέρα, το βράδυ ο 44χρονος, φερόμενος ως δράστης της ανθρωποκτονίας, της 44χρονης συζύγου του στην κοινότητα Πύργου Δυρού, του δήμου Ανατολικής Μάνης.\

Ο εισαγγελέας τον παρέπεμψε στον ανακριτή με τις κατηγορίες της ανθρωποκτονίας από πρόθεση, της παράνομης οπλοφορίας και οπλοχρησίας, με το 44χρονο να παίρνει 48ωρη προθεσμία για να απολογηθεί.

Σύμφωνα με πληροφορίες ένα μήνυμα που είδε ο φερόμενος ως δράστης στο κινητό της 44χρονης τον εκνεύρισε, ακολούθησε έντονος καυγάς και στο τέλος έστρεψε το όπλο εναντίον της συζύγου του.

Ο δικηγόρος του δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι ο πελάτης του ζητάει συγνώμη από τα παιδιά του για την πράξη του, η οποία έγινε μπροστά στα μάτια της 16χρονης κόρης του, η οποία προσπάθησε να τον αποτρέψει χωρίς όμως αποτέλεσμα. Συγκεκριμένα όταν αντιλήφθηκε τι επρόκειτο να γίνει έσπρωξε τον πατέρα της, με αποτέλεσμα ο πρώτος πυροβολισμός να βρει την οροφή του σπιτιού, όμως με τη δεύτερη προσπάθεια άφησε νεκρή τη σύζυγό του.

ΕΡΤ- Τρίπολης- Ρεπορτάζ: Πέγκη Μπρούσαλη

ΠΗΓΗ https://www.ert.gr/

Πρόσκληση Παρουσίασης Στρατεύσιμων Κλάσης 2024 στις Στρατολογικές Υπηρεσίες για Κατάθεση Δελτίου Απογραφής (ΔΑ)

 



Σας γνωρίζουμε ότι,

οι
στρατεύσιμοι της κλάσης 2024 (γεννημένοι το έτος 2003),

είναι υποχρεωμένοι να
καταθέσουν Δελτίο Απογραφής

σε οποιαδήποτε Στρατολογική Υπηρεσία

ή σε οποιοδήποτε Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.)

ή στις αρμόδιες Προξενικές Αρχές,

κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους 2021

(από 02 Ιανουαρίου 2021 έως και 31 Μαρτίου 2021),

σύμφωνα με τα εκάστοτε ισχύοντα μέτρα πρόληψης της διασποράς
του νέου κορωνοϊού Covid-19.

Για αναλυτικές πληροφορίες ανοίξτε το έγγραφο που ακολουθεί:

Πρόσκληση Παρουσίασης Στρατεύσιμων Κλάσης 2024 στις Στρατολογικές

http://lyk-kythir.att.sch.gr/


Γενικό Λύκειο Κυθήρων:Υποβολή μόνο από μαθητές της Αίτησης-Δήλωσης για συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ΓΕΛ η ΕΠΑΛ έτους 2021

Όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία, όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις Πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πρέπει να υποβάλουν στο Λύκειό τους Αίτηση-Δήλωση (Α-Δ) υποψηφιότητας συμμετοχής στις εξετάσεις αυτές.

Σύμφωνα με σχετικές Υπουργικές Αποφάσεις που δημοσιεύτηκαν στο ΦΕΚ 5158 Β΄/2020 και 5156 Β΄/2020, η έναρξη της διαδικασίας υποβολής της Αίτησης-Δήλωσης θα γίνεται εντός του μήνα Νοεμβρίου του σχολικού έτους, κατά το οποίο ο/η υποψήφιος/α επιθυμεί τη συμμετοχή του/της στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Ειδικά για τις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2021, μέχρι το τέλος Νοεμβρίου οι μαθητές θα υποβάλουν την Αίτηση-Δήλωση, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) στη σχολική τους μονάδα, η οποία και θα καταχωριστεί ηλεκτρονικά. Με όμοια απόφαση θα καθοριστεί ο χρόνος και η διαδικασία υποβολής των Αιτήσεων - Δηλώσεων των αποφοίτων για τις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2021.
Ως εκ τούτου, για φέτος, ΜΟΝΟ οι μαθητές θα υποβάλουν την Αίτηση-Δήλωση στην προθεσμία από την Τετάρτη 25 ως και τη Δευτέρα 30 Νοεμβρίου. Οι απόφοιτοι θα υποβάλουν την Αίτηση-Δήλωση σε προθεσμία που θα οριστεί και θα ανακοινωθεί σε επόμενο στάδιο.
Δείτε τις αναλυτικές οδηγίες στον σχετικό σύνδεσμο του Υπουργείου Παιδείας που ακολουθεί:

ADELIN WEB TV ΚΥΘΗΡΑ.ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΑ "ΙΕΡΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ"ΤΟΥ ΚΑΒΟ ΜΑΛΕΑ (video)

 Ένα μικρό οδοιπορικό στα Ιερά Μονοπάτια του Κάβο Μαλέα...

ΙΟΥΝΙΟΣ 2015.
Στα ασκηταριά του κάβο μαλιά! ...Εκεί που το γαλάζιο του ουρανού γίνεται ένα με την Θάλασσα και η ψυχή φτερουγίζει ελεύθερη στην απέραντη γαλήνη...
Ευχαριστούμε τον Πρόεδρο του ΣΥΛΛΟΓΟΥ "ΘΩΜΑ ΕΝ ΜΑΛΕΩ" κ.Σταύρο Σαρμπάνη για την η συνέντευξη που μας παραχώρησε.

Επιπλέον 41 δήμοι εντάσσονται στο myKEPlive



Επιπλέον 41 δήμοι και 47 Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών εντάσσονται στην πλατφόρμα του myKEPlive του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Με τις προσθήκες αυτές το σύνολο των δήμων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ανέρχεται σε 137 και το σύνολο των ΚΕΠ σε 180. Επιπλέον έχουν εκπαιδευτεί για τη συγκεκριμένη υπηρεσία 870 υπάλληλοι των ΚΕΠ.

Πρόκειται για τους δήμους Αγίας Παρασκευής, Ακτίου Βόνιτσας, Αλίμου, Αμφιλοχίας, Αρριανών, Βελβεντού, Βόρειας Κυνουρίας, Γ. Καραϊσκάκη, Διδυμότειχου, Δωδώνης, Εμμανουήλ Παππά, Εορδαίας, Ερέτριας, Ζίτσας, Ηγουμενίτσας, Καλαβρύτων, Καλαμαριάς, Καλαμάτας, Κατερίνης, Κοζάνης, Λαμιέων, Λαρισαίων, Λεβαδέων, Λοκρών, Μαρκοπούλου, Μεταμόρφωσης, Μονεμβασιάς, Νέας Ζίχνης, Νέστου, Νικ. Σκουφά, Νότιας Κέρκυρας, Νότιου Πηλίου, Ξάνθης, Ξηρομέρου, Παιονίας, Πετρούπολης, Ραφήνας-Πικερμίου, Σιντικής, Στυλίδας, Ύδρας.

Υπενθυμίζεται ότι τα ψηφιακά ραντεβού στα ΚΕΠ διεξάγονται κατόπιν ραντεβού μέσω του myKEPlive.gov.gr. Η υπηρεσία διεκπεραιώνει μέσω βιντεοκλήσης διαδικασίες υψηλής ζήτησης για τέσσερις κατηγορίες υπηρεσιών: 1) Πληροφόρηση-Αίτηση, 2) Εξυπηρέτηση από τον δήμο σας, 3) Εξυπηρέτηση πολιτών με αναπηρία και 4) Υπηρεσίες προς επιχειρήσεις. Οι ώρες εξυπηρέτησης που μπορούν να επιλέξουν οι πολίτες είναι από τις 08:30 έως τις 14:30.

Μέχρι τις 20 Νοεμβρίου 2020 η υπηρεσία myKEPlive έχει διεκπεραιώσει 3.949 διαδικασίες.

Τέλος, για λόγους περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού, οι ώρες που τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών όλης της χώρας παραμένουν ανοιχτά στο κοινό για συναλλαγές με φυσική παρουσία είναι από τις 07:30 έως τις 15:00, ενώ η προσέλευση γίνεται μόνο κατόπιν ραντεβού με το κατά τόπους κατάστημα.

https://www.zougla.gr/

Κυριακάτικο Παζάρι στο Ποταμό:Συγκρότηση τριμελούς επιτροπής για τον έλεγχο των δηλούμενων ποσοτήτων των παραγωγών υπαίθριου εμπορίου του Δήμου Κυθήρων

Συγκρότηση τριμελούς επιτροπής για τον έλεγχο των δηλούμενων ποσοτήτων των παραγωγών υπαίθριου εμπορίου του Δήμου Κυθήρων (Κυριακάτικο Παζάρι στο Ποταμό)

Το ένα μέλος είναι η πρόεδρος της Ένωσης Βιοκαλλιεργητών Κυθήρων, Έλενα Μαγείρου με αναπληρώτρια της η Αντιπρόεδρος, Ειρήνη Βενέρη.



ΕΝΩΣΗ ΒΙΟΚΑΛΛΙΕΡΓΗΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ:ΕΛΑΙΟΚΟΜΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 2020-2021 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΚΑΙ ΑΙΤΗΜΑΤΑ



 

ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ:Η αλήθεια για τις απευθείας αναθέσεις όλα στο φως !

 


Η μείζων αντιπολίτευση δεν μπόρεσε να απαντήσει επί της ουσίας στα καίρια θέματα και ερωτήματα που της έθεσε με 2 διαδοχικές του απαντήσεις ο Αντιδήμαρχος κ. Χαράλαμπος Σούγιαννης. Φυσικά αυτό δεν μας κάνει εντύπωση, ήταν απολύτως αναμενόμενο, όχι μόνο από εμάς αλλά και από τη μεγάλη πλειοψηφία των συμπολιτών μας. Μεταξύ άλλων περιμένουμε (από το Μάιο) να μας απαντήσει ευθέως, ξεκάθαρα και με σαφή και συγκεκριμένα στοιχεία «ΠΟΤΕ», «ΠΟΥ» σε «ΠΟΙΟΝ» από όλους τους υπεύθυνους για την υλοποίηση του έργου του Belvedere και «ΤΙ» ακριβώς «ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ» έκανε η Αντιπολίτευση για να διορθωθούν παραλείψεις της μελέτης;

Η παράταξη της μείζονος μειοψηφίας έχει κατά καιρούς υποβάλει γραπτά αιτήματα για τις απευθείας αναθέσεις, οι οποίες έχουν απαντηθεί εντός της νόμιμης προθεσμίας  που ορίζει ο Νόμος (30 ημέρες). Πέραν της προφανούς απάντησης, ότι δηλαδή όλες οι απευθείας αναθέσεις (καθώς και όλες οι διοικητικές πράξεις) αναρτώνται στη Διαύγεια και στο Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων ώστε ο καθένας (και οι αιρετοί) να μπορεί να αντλήσει οποιοδήποτε στοιχείο, στις 26-02-2020 με την με αρ. πρωτ. 374 απάντησή μας προς τον δημοτικό σύμβουλο κ. Νίκο Μαγουλά, αναφέραμε επί λέξει τα ακόλουθα αναφορικά με την διάκριση του «έργου» από την «εργασία-υπηρεσία»:

«Κατ’ άρθρ. 1 Ν. 4412/2016 ορίζεται ότι «ως ‘έργο’ νοείται το αποτέλεσμα ενός συνόλου οικοδομικών εργασιών ή εργασιών μηχανικού το οποίο επαρκεί αυτό καθαυτό για την εκπλήρωση μίας οικονομικής ή τεχνικής λειτουργίας. Η εκτέλεση των εργασιών αυτών απαιτεί ιδίως την εφαρμογή μελέτης, με τη χρήση τεχνικών γνώσεων και μεθόδων και αφορά νέες κατασκευές, επεκτάσεις, ανακαινίσεις, επισκευές – συντηρήσεις κατά τη λειτουργία, κατεδαφίσεις υποδομών, ιδίως στις κατηγορίες οδοποιίας, οικοδομικών, υδραυλικών, ηλεκτρομηχανολογικών, λιμενικών, βιομηχανικών – ενεργειακών, δικτύων, πρασίνου, καθαρισμού και επεξεργασίας νερού, υγρών, στερεών και αερίων αποβλήτων, γεωτρήσεων, ειδικών μονώσεων, ανελκυστήρων, ηλεκτρονικού εξοπλισμού, πλωτών έργων και εγκαταστάσεων, ναυπηγείων, αποκαλύψεις μεταλλείων ή όπως οι κατηγορίες αυτές διαμορφώνονται από τις κείμενες διατάξεις και των υποδομών εκ του συνδυασμού των ανωτέρω κατηγοριών». Ωστόσο, σύμφωνα με όσα έχουν γίνει παγίως δεκτά τόσο νομολογιακά (σχετ. η Πράξη 56/2017 του Ελ.Συν.) όσο και από την πρακτική εφαρμογή των σχετικών διατάξεων στο σύνολο των δημοσίων φορέων της Χώρας, προκύπτει αναντίρρητα ότι οι απλές τεχνικές εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται εξειδικευμένο προσωπικό αλλά αρκεί η συνήθης εμπειρία χρήσης των μηχανημάτων, όπως (ενδεικτικά) οι απλές επισκευές κτιρίων και υποδομών, οι χρώσεις (βαψίματα) και μονώσεις, οι αντικαταστάσεις κουφωμάτων, οι χωματουργικές εργασίες, οι αντικαταστάσεις λαμπτήρων, ηλεκτρολογικών πινάκων, πλακιδίων και ειδών υγιεινής, οι διαμορφώσεις πρασίνου και οι κηποτεχνικές εφαρμογές κ.λπ. δε συνιστούν αυτοτελή έργα αλλά «εργασίες» για τις οποίες το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει αποφανθεί ότι ανατίθενται (ή δημοπρατούνται αν πρόκειται για δαπάνες άνω των 20.000€ + Φ.Π.Α.) χωρίς να χαρακτηρίζονται «έργα», αλλά «υπηρεσίες» προκειμένου οι αναθέτοντες φορείς να μην επιβαρύνονται με εργολαβικό όφελος και να διασφαλίζεται εξοικονόμηση πόρων προς το δημόσιο συμφέρον. Αυτό έχει γίνει παγίως δεκτό, όχι μόνο στο δικό μας Δήμο, αλλά ευρύτερα και κατά το στάδιο του προληπτικού ελέγχου δαπανών από τον Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Ο Δήμος διαθέτει στο αρχείο του σειρά Χρηματικών Ενταλμάτων Πληρωμής της περιόδου 2011-2019 (δηλαδή της περιόδου υποχρεωτικού προληπτικού ελέγχου δαπανών από το Ελ.Συν.) που θεωρήθηκαν ακωλύτως ως απόλυτα σύννομα και ως ορθώς έχοντα από την Επίτροπο και αφορούσαν σε εκτέλεση τεχνικών εργασιών που δεν αποτελούν ολοκληρωμένο και αυτοτελές έργο και μπορούν να εκτελεστούν με τη συνήθη εμπειρία χρήσης μηχανημάτων ή εργαλείων ή δεν απαιτούν άκρως εξειδικευμένες γνώσεις ή επιστημονικά εξειδικευμένο προσωπικό. Για όλες τις εν λόγω συμβάσεις που εμπίπτουν στην διαδικασία της απευθείας ανάθεσης του άρθρου 118 Ν.4412/2016: α) δεν απαιτείται η σύνταξη μελέτης αλλά η σύνταξη απλής τεχνικής περιγραφής προϋπολογιζόμενης δαπάνης, β) δεν διορίζεται επιβλέπων μηχανικός ούτε υπάρχουν προμετρήσεις αλλά οι εργασίες παραλαμβάνονται από την τριμελή επιτροπή που ορίζεται με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής και υπό την επίβλεψη του Προϊσταμένου Τ.Υ. του Δήμου που συντάσσει τις τεχνικές περιγραφές, γ) η υποχρέωση απογραφής των εργασιών στο ΙΚΑ βαρύνει αποκλειστικά τους αναδόχους και προς τούτο υπάρχει ρητή υπόμνηση προς τους αναδόχους σε όλες τις σχετικές συμβάσεις ενώ η προσκόμιση βεβαίωσης απογραφής των υπηρεσιών αυτών στο Ι.Κ.Α. αποτελεί απαραίτητο δικαιολογητικό πληρωμής το οποίο αν δεν προσκομιστεί δεν ολοκληρώνεται η πληρωμή ούτε εκδίδεται το σχετικό Χ.Ε.Π.».

Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι οι απευθείας αναθέσεις είναι μια νόμιμη και προβλεπόμενη από τις διατάξεις διαδικασία που ακολουθείται από όλους τους δημόσιους φορείς της Χώρας για κάθε προμήθεια ή εργασία προϋπολογισμού έως 20.000€ + ΦΠΑ, δηλαδή έως 24.800€, αποτελούν δε αποκλειστική αρμοδιότητα του Δημάρχου και δεν απαιτείται καμία απόφαση συλλογικού οργάνου για αυτές. Οι απευθείας αναθέσεις δίνονται με βάση την χαμηλότερη τιμή προσφοράς. Απευθείας αναθέσεις έχει υπογράψει και ο κ. Παναγόπουλος ως Διοικητής του Νοσοκομείου Μολάων, συνεπώς τα ανωτέρω είναι απολύτως γνωστά και στους συναδέλφους της μείζονος μειοψηφίας. Εξάλλου πάνω από το 60% των προϋπολογισμών όλων των δημοσίων φορέων της Χώρας υλοποιούνται με την διαδικασία της απευθείας ανάθεσης.

Εάν κανείς ανατρέξει στους μέχρι το 2014 προϋπολογισμούς του Δήμου, σε εκείνους δηλαδή της τότε Δημοτικής Αρχής που όπως οι πάντες γνωρίζουν αποτελεί τον πολιτικό πρόγονο της σημερινής μείζονος μειοψηφίας, θα αντιληφθεί ότι οι απευθείας αναθέσεις είχαν εργαλειοποιηθεί για την αποκόμιση πολιτικού οφέλους. Εκατοντάδες κωδικοί μικροποσών για κάθε Κοινότητα ξεχωριστά: για αγροτική οδοποιία, για ασπρίσματα, για βλάβες ύδρευσης κ.λπ. Η σημερινή Δημοτική Αρχή ήταν εκείνη που από τον πρώτο της προϋπολογισμό, αυτόν του 2015, εξαφάνισε σχεδόν το 70-80% των απευθείας αναθέσεων και στη θέση τους έβαλε συγκεντρωτικά ποσά που δημοπρατούνται κάθε χρόνο με δημόσιο διαγωνισμό, όπως η ετήσια σύμβαση της αγροτικής οδοποιίας, του σκυροδέματος, των βλαβών της ύδρευσης κ.λπ.  

Οι απευθείας αναθέσεις έχουν περιοριστεί στο απολύτως απαραίτητο και αφορούν κυρίως σε ζητήματα της καθημερινότητας και σε εργασίες συντήρησης υποδομών και δικτύων. Για παράδειγμα, η απόφραξη του δικτύου του ΒΙΟΚΑ στο Καψάλι ή η προμήθεια αντλιών, πινακίδων σήμανσης, κάδων απορριμμάτων, ασφαλτομείγματος για τις λακκούβες κ.λπ. γίνονται με τη νόμιμη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης. Με απευθείας ανάθεση επίσης εκπονούνται οι μελέτες ύδρευσης, αποχέτευσης και ενεργειακών μέχρι του ποσού των 20.000€ + ΦΠΑ. Με αυτήν την διαδικασία για παράδειγμα εκπονήσαμε την μελέτη ενεργειακής αναβάθμισης των σχολικών κτιρίων την οποία έχουμε υποβάλει για χρηματοδότηση στο ΠΕΠ Αττικής. Με απευθείας ανάθεση εκπονήσαμε το Επιχειρησιακό Σχέδιο της Ύδρευσης (Master Plan) αλλά και τις προκαταρκτικές μελέτες του Βιολογικού Καθαρισμού της Αγ. Πελαγίας κ.ο.κ.

Τα περισσότερα χρήματα μάλιστα των απευθείας αναθέσεων επιστρέφονται στην τοπική κοινωνία αφού οι περισσότεροι επαγγελματίες που συνεργάζονται με το Δήμο είναι Κυθήριοι. Και θα συνεχίσει να αποτελεί επιλογή μας να συνεργαζόμαστε με τα τοπικά συνεργεία, με τις τοπικές επιχειρήσεις και επαγγελματίες, αφού ο Δήμος όπως έχει τονιστεί είναι ο μεγαλύτερος «εργοδότης» πάνω στο νησί μας και ειδικά μέσα στην κρίση της πανδημίας η υποστήριξη των τοπικών επιχειρήσεων είναι πρωταρχικός μας στόχος.

Χωρίς λοιπόν να υπάρχει καμία απολύτως σκιά δημοσιεύουμε τη λίστα των απευθείας αναθέσεων εργασιών, υπηρεσιών και βασικών προμηθειών από την 01-01-2019 μέχρι και σήμερα. Οι προμήθειες που αφορούν την ύδρευση και την καθαριότητα ή την καθημερινή λειτουργία των δημοτικών υπηρεσιών (αντλίες, σωλήνες γεωτρήσεων, εισαγωγή/εξαγωγή αντλιών, ηλεκτρομηχανολογικό υλικό, καθαριστικά και απολυμαντικά, αναλώσιμα χορτοκοπτικών μηχανημάτων, γραφική ύλη κ.λπ.) παρέλκει να αναφερθούν καθώς πρόκειται για διαδικασίες της καθημερινότητας και δε νομίζουμε να θεωρούνται και αυτές από την αντιπολίτευση ως «σκιές», εξάλλου είναι τα πάντα αναρτημένα στη Διαύγεια και το Μητρώο Συμβάσεων.

Πάντως τα συμπεράσματα είναι προφανή και δεν έχουν ΚΑΜΙΑ ΣΚΙΑ: 41 απευθείας αναθέσεις το 2020 και ταυτόχρονα 25 δημόσιοι διαγωνισμοί (δημοπρασίες). Απόλυτη ισορροπία, απολύτως απαραίτητες οι απευθείας αναθέσεις (σε όλους τους φορείς του Δημοσίου οι απευθείας αναθέσεις αποτελούν πάνω από το 60% των ετησίων δαπανών τους), απολύτως νόμιμες και διαφανείς. Τελεία και παύλα.

Δείτε τη λίστα εδώ.

ΕΚΤΑΚΤΟ:Νέα τραγωδία στη Μάνη – Ήλικιωμένη έβαλε φωτιά σε χόρτα και κάηκε ζωντανή

ΜΑΝΗ. Στο χωριό Φλομοχώρι του Κότρωνα Μάνης, σε ελαιώνα κοντά στον δρόμο κάηκε η 72χρονη γυναίκα που σήμερα το πρωί ενώ ασκούσε αγροτικές εργασίες (κάψιμο κλαδιών) φέρεται να τυλίχθηκε στις φλόγες και να κάηκε ζωντανή. Έρευνα για το συμβάν διεξάγει η Πυροσβεστική Υπηρεσία Αρεόπολης για να διευκρινιστούν  οι συνθήκες κάτω από τις οποίες η γυναίκα βρήκε φρικτό θάνατο ενώ εργαζόταν μαζί με τον άνδρα της. Πληροφορίες κάνουν λόγο για απότομη ριπή αέρα που εγκλώβισε την γυναίκα στις φλόγες.

Φωτογραφία αρχείου

https://notospress.gr/

ΕΛ.ΑΣ:Δ/Τ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΗ ΜΑΝΗ-Συνελήφθη 44χρονος για ανθρωποκτονία

 


Συνελήφθη 44χρονος για ανθρωποκτονία στη Λακωνία

Συνελήφθη, χθες (22.11.2020) το βράδυ, σε τοπική κοινότητα του Δήμου Ανατολικής Μάνης Λακωνίας, από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας Σπάρτης και του Αστυνομικού Τμήματος Αρεόπολης, 44χρονος ημεδαπός, κατηγορούμενος για ανθρωποκτονία σε βάρος 44χρονης ημεδαπής.

Ειδικότερα, χθες (22.11.2020) το βράδυ, σε τοπική κοινότητα του Δήμου Ανατολικής Μάνης Λακωνίας, ο 44χρονος, μετά από διαπληκτισμό που είχε με την 44χρονη για μεταξύ τους οικογενειακές διαφορές, την πυροβόλησε με κυνηγετικό όπλο, με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό της.

Μετά από άμεση κινητοποίηση, αστυνομικοί του Αστυνομικού Τμήματος Αρεόπολης και του Τμήματος Ασφαλείας Σπάρτης, μετέβησαν στο σημείο και συνέλαβαν τον 44χρονο, ενώ κατέσχεσαν και το προαναφερόμενο κυνηγετικό όπλο και -2- κάλυκες κυνηγετικών φυσιγγίων.

Σε έρευνα που ακολούθησε στην οικία του, βρέθηκαν, επιπλέον και κατασχέθηκαν -1- κυνηγετικό όπλο και -3- φυσίγγια.

Ο συλληφθείς με την σε βάρος του σχηματισθείσα δικογραφία θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Γυθείου, ενώ η αστυνομική έρευνα και το προανακριτικό έργο διενεργούνται από το Τμήμα Ασφάλειας Σπάρτης.

ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ:TA ΘΡΥΛΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΚΑΝΑΡΗΣ – ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ – ΜΙΑΟΥΛΗΣ – ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ


Επιβάτες με καλάθια, που στοιβάζονταν στα καταστρώματα μαζί με πουλερικά και αμνοερίφια που έφερναν “πεσκέσι” σε συγγενείς. Σκάλες που κατέβαζαν τους επιβάτες σε βάρκες για να φτάσουν στο λιμάνι κάποιου νησιού. Εικόνες μια εποχής που ακόμα θυμούνται οι νησιώτες γιαγιάδες και παππούδες, που ταξίδευαν στο Αιγαίο και το Ιόνιο μετά τον B’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ήταν τα θρυλικά πλοία της εποχής που αν και αργά και δίχως τις πολυτέλειες των σημερινών, έδιναν μάχη με τα άγρια κύματα για να φτάσουν στον προορισμός τους. Καθένα τους έχει τη δική του ιστορία…...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/pireas-siros-se-epta-ores-ke-apovivasi-me-varkes-i-epivates-tis-tritis-thesis-kouvalousan-kalathia-me-sfagmena-poulerika-ke-katsikia-gia-tous-singenis-axechastes-ikones-apo-ta-thrilika-plia-tis-ak/
Επιβάτες με καλάθια, που στοιβάζονταν στα καταστρώματα μαζί με πουλερικά και αμνοερίφια που έφερναν “πεσκέσι” σε συγγενείς. Σκάλες που κατέβαζαν τους επιβάτες σε βάρκες για να φτάσουν στο λιμάνι κάποιου νησιού. Εικόνες μια εποχής που ακόμα θυμούνται οι νησιώτες γιαγιάδες και παππούδες, που ταξίδευαν στο Αιγαίο και το Ιόνιο μετά τον B’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ήταν τα θρυλικά πλοία της εποχής που αν και αργά και δίχως τις πολυτέλειες των σημερινών, έδιναν μάχη με τα άγρια κύματα για να φτάσουν στον προορισμός τους. Καθένα τους έχει τη δική του ιστορία…...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/pireas-siros-se-epta-ores-ke-apovivasi-me-varkes-i-epivates-tis-tritis-thesis-kouvalousan-kalathia-me-sfagmena-poulerika-ke-katsikia-gia-tous-singenis-axechastes-ikones-apo-ta-thrilika-plia-tis-ak/

Δεκαετία 70 Το Κανάρης Στο Καψάλι Κύθηρα!!!

Πηγή φωτο Κώστας Ζαντιώτης.


 

Καραβίσιες μνήμες από έναν…στεριανό νησιώτη

ΚΑΝΑΡΗΣ – ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ – ΜΙΑΟΥΛΗΣ – ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

Τα τέσσερα αυτά πλοία ήσαν πανομοιότυπα και δόθηκαν στην Ελλάδα από την Ιταλία, ως αποζημίωση για τις καταστροφές του πολέμου. Τα πλοία αυτά ναυπηγήθηκαν περί το 1952. Από τα πλοία αυτά το ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ πήρε η εταιρεία Ποταμιάνου και τα υπόλοιπα τρία η εταιρεία Νομικού.
Χαρακτηριστικά των πλοίων αυτών ήταν τα ακόλουθα: Εκτόπισμα περί τους 1500 τόνους. Ήσαν διπλέλικα με δύο μηχανές Diesel. Έλεγαν ότι ήσαν πλοία των 15,5 μιλίων, όμως ταξίδευαν με 13 περίπου μίλια. Η γάστρα τους (δηλαδή το μέρος του σκάφους που βρίσκεται στο νερό) ήταν πολύ υδροδυναμική. Το πλοίο πρώρα και πρύμα δεν εκτόπιζε πολλά νερά, γι’ αυτό έκανε ένα περίεργο κούνημα στην τρικυμία. Το κούνημα αυτό ήταν ένας συνδυασμός σκαμπανεβάσματος με μπότσι. Δεν είχαν καρένα αλλά ήσαν πλάκα από κάτω. Οι μηχανές των πλοίων ήσαν αδύνατες για τα σκάφη αυτά, απόδειξη η μέτρια ταχύτητα, για την εποχή εκείνη για σκάφη τόσο υδροδυναμικής γάστρας. Ακόμα και οι μανούβρες μέσα στο λιμάνι καθυστερούσαν λόγω της μικρής ιπποδύναμης των μηχανών. Άλλο ελάττωμα που έφερνε δυσκολίες στις μανούβρες ήταν ότι η μία προπέλα βρισκόταν κοντά στην άλλη και δεν δημιουργείτο ισχυρό ζεύγος δυνάμεων για την περιστροφή των σκαφών (προτέρημα που είχε το «Δέσποινα» του Φουστάνου). Έτσι όλα αυτά τα πλοία απεσύρθησαν σύντομα από την ενεργό υπηρεσία. Ήταν αρκετά ευρύχωρα εν συγκρίσει με τα άλλα πλοία των γραμμών και πολύ καθαρά. Από τα πλοία αυτά το Μιαούλης αποσύρθηκε το 1986. Το Καραισκάκης ήταν αυτό που ταξίδεψε περισσότερο. Το Κολοκοτρώνης είχε και δεύτερο όνομα το Γεώργιος Ποταμιάνος.

ΠΗΓΗ  ikariaki.gr

Επιβάτες με καλάθια, που στοιβάζονταν στα καταστρώματα μαζί με πουλερικά και αμνοερίφια που έφερναν “πεσκέσι” σε συγγενείς. Σκάλες που κατέβαζαν τους επιβάτες σε βάρκες για να φτάσουν στο λιμάνι κάποιου νησιού. Εικόνες μια εποχής που ακόμα θυμούνται οι νησιώτες γιαγιάδες και παππούδες, που ταξίδευαν στο Αιγαίο και το Ιόνιο μετά τον B’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ήταν τα θρυλικά πλοία της εποχής που αν και αργά και δίχως τις πολυτέλειες των σημερινών, έδιναν μάχη με τα άγρια κύματα για να φτάσουν στον προορισμός τους. Καθένα τους έχει τη δική του ιστορία…...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/pireas-siros-se-epta-ores-ke-apovivasi-me-varkes-i-epivates-tis-tritis-thesis-kouvalousan-kalathia-me-sfagmena-poulerika-ke-katsikia-gia-tous-singenis-axechastes-ikones-apo-ta-thrilika-plia-tis-ak/

 




ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΗ ΜΑΝΗ:Νεκρή 44χρονη μητέρα δύο παιδιών,Δράστης της ανθρωποκτονίας είναι ο σύζυγος του θύματος

 


Μια οικογενειακή τραγωδία, με θύμα 44χρονη μητέρα δύο παιδιών, συγκλονίζει τη Λακωνία από χθες το βράδυ. Η γυναίκα έχασε τη ζωή της ύστερα από δυο πυροβολισμούς που δέχτηκε μέσα στο σπίτι της, στον Πύργο Διρού Ανατολικής Μάνης.

Δράστης της ανθρωποκτονίας είναι ο σύζυγος του θύματος, ηλικίας επίσης 44 ετών, ο οποίος πυροβόλησε και τη σκότωσε με κυνηγετικό όπλο, μπροστά στα μάτια της 15χρονης κόρης τους. Το δεύτερο παιδί της οικογένειας, ένα αγόρι 18 ετών, βρισκόταν εκτός σπιτιού εκείνη των ώρα.

Το περιστατικό διαδραματίστηκε περίπου στις 10 το βράδυ της Κυριακής. Το ανδρόγυνο  διαπληκτίστηκε έντονα και η λογομαχία τους είχε σαν αποτέλεσμα ο άντρας να βγει εκτός ελέγχου και να υψώσει το όπλο του προς τη σύζυγο του.  Οι αστυνομικές αρχές μετέβησαν από την πρώτη στιγμή στην περιοχή για τη διερεύνηση του εγκλήματος. Έπειτα από έρευνα που πραμγατοποιήθηκε βρέθηκε και κατασχέθηκε ακόμα ένα κυνηγητικό όπλο καθώς και φυσίγγια.

Ο συλληφθείς με την σε βάρος του σχηματισθείσα δικογραφία θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Γυθείου, ενώ η αστυνομική έρευνα και το προανακριτικό έργο διενεργούνται από το Τμήμα Ασφάλειας Σπάρτης.

ΠΗΓΗ  akonikos.gr