Στις αρχές Οκτωβρίου, δόθηκε στη δημοσιότητα παλαιότερη εισήγηση της
Αντιπεριφερειάρχου κας Ντίας Τζανετέα στο Περιφερειακό Συμβούλιο, για το
χωροταξικό σχεδιασμό και την ανάπτυξη της Λακωνίας.
Το ειδικό βάρος της διαδικασίας αυτής δεν μας είναι γνωστό. Θα μπορούσε να πρόκειται π.χ. για ένα nonpaper ή για απλή διαδικαστική τοποθέτηση. Ωστόσο αν η εισήγηση αντικατοπτρίζει τις προγραμματικές θέσεις της Περιφέρειας για τη Λακωνία, ενισχύει τις θεσμικές μας επιφυλάξεις για την επάρκεια της μέσης Καλλικρατικής Περιφέρειας στο χωροταξικό και αναπτυξιακό σχεδιασμό της περιοχής ευθύνης της: Άποψή μας, παραμένει ότι για την Ελλάδα τουλάχιστον, ο αναπτυξιακός σχεδιασμός έπρεπε να έχει παραμείνει σε επίπεδο κεντρικής κυβέρνησης.
Το ειδικό βάρος της διαδικασίας αυτής δεν μας είναι γνωστό. Θα μπορούσε να πρόκειται π.χ. για ένα nonpaper ή για απλή διαδικαστική τοποθέτηση. Ωστόσο αν η εισήγηση αντικατοπτρίζει τις προγραμματικές θέσεις της Περιφέρειας για τη Λακωνία, ενισχύει τις θεσμικές μας επιφυλάξεις για την επάρκεια της μέσης Καλλικρατικής Περιφέρειας στο χωροταξικό και αναπτυξιακό σχεδιασμό της περιοχής ευθύνης της: Άποψή μας, παραμένει ότι για την Ελλάδα τουλάχιστον, ο αναπτυξιακός σχεδιασμός έπρεπε να έχει παραμείνει σε επίπεδο κεντρικής κυβέρνησης.
Λόγοι αστικής ευγένειας και πολιτικής συνέπειας, θα επέβαλλαν ίσως να δοθεί κάποτε ένα αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του λιμένα Γυθείου. Δεν γνωρίζουμε να έχει γίνει κάτι τέτοιο μετά τη θεωρητική ημερομηνία ολοκλήρωσης του Φεβρουάριου 2015. Το κρίσιμο αυτό έργο, έδειχνε απαξιωμένο πριν ολοκληρωθεί. Το μεγάλο μέγεθος των σύγχρονων κρουαζιερόπλοιων και ο ανταγωνισμός από το λιμάνι της Καλαμάτας ήταν η αχίλλειος πτέρνα του.
Ο λιμένας Καλαμάτας έχει δυσμενέστερα χαρακτηριστικά και προοπτικές. Ωστόσο έχει ήδη τη δυνατότητα συνδυασμένων μεταφορών, λόγω του αεροδρομίου και των αυτοκινητόδρομων της δυτικής και της ανατολικής Πελοποννήσου. Οι αυτοκινητόδρομοι αυτοί φαίνεται να σχεδιάστηκαν ώστε να έχουν την Καλαμάτα... φυσιολογική αφετηρία και απόληξη. Κάθε συζήτηση επομένως για το Γύθειο ως "πύλη εισόδου", προϋποθέτει αντίστοιχα έργα και υποδομές και στην απ΄ εδώ πλευρά. Εντύπωση όμως προκαλεί η χρήση από την κα Τζανετέα στοιχείων αφίξεων κρουαζιέρας στο Γύθειο, μόνο για το 2013. Θα θέλαμε να του 2014/2015 και να γνωρίζουμε τα συγκριτικά με την Καλαμάτα, η οποία φέτος -μετά από χρόνια σκληρής δουλειάς- αναμένουμε να ανακοινώσει το δεύτερο κατά σειρά ιστορικό ρεκόρ αφίξεων κρουαζιέρας.