Σάββατο 30 Μαΐου 2015

ΟΡΙΣΜΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΙΑΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΒΙΒΛΙΑΡΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ


Περιπέτειες Κρανιδιωτών ναυτικών στη θάλασσα των Κυθήρων (Τέλη 18ου αι.)

Στο Τοπικό Αρχείο Κυθήρων σώζονται δέσμες εγγράφων με γενικό τίτλο «Prove di Fortuna e Processi sopra li Naufraggi», οι οποίες ανήκουν χρονικά στο δεύτερο μισό του 18ου αιώνα και συγκεκριμένα στην περίοδο 1767-1792 [1]. Πρόκειται για ανέκδοτο υλικό, πλούσιο σε ειδήσεις για τη ναυ­τιλιακή κίνηση στην περιοχή των Κυθήρων. Γενικότερα όμως παρέχει άφθονες πληροφορίες για τους κινδύνους που αντιμετώπιζαν οι ναυτικοί στα ταξίδια τους. Ανάλογα έγγραφα υπάρχουν και σε άλλα αρχεία των βενετο­κρατούμενων εκείνη την περίοδο νησιών, καθώς και στην ίδια τη Βενετία [2]. Σύμφωνα με τα έγγραφα αυτά κάθε καπετάνιος ή ιδιοκτήτης πλοίου που ναυάγησε ή έπαθε ζημιές, ήταν υποχρεωμένος μέσα σε εικοσιτέσσερις ώρες να παρουσιασθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες του τόπου όπου συνέβη το ατύχη­μα και σε περίπτωση που βρισκόταν στο εξωτερικό, στις προξενικές αρχές, για να αναφέρει τις ζημιές που έπαθε το ίδιο το πλοίο ή το φορτίο του (ναυάγιο, βλάβη, πυρκαγιά), καθώς και τα αίτια που τις προξένησαν (καιρι­κές συνθήκες, πειρατές ή κουρσάροι).

Κύθηρα

Οι Μανιάτες Των Κυθήρων – Η Περίπτωση Του Σταμάτη Κονόμου


Η σχέση μεταξύ Λακωνίας και Κυθήρων ήταν πάντα στενή. Η μικρή γεωγραφική απόσταση του νησιού από τον νομό Λακωνίας έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην ιστορία και των δύο τόπων. Από τα αρχαία χρόνια, τα Κύθηρα, αποτελούσαν το μάτι της Σπάρτης στην Μεσόγειο θάλασσα. Οι κάτοικοι του νησιού οι οποίοι δεν ήταν πολλοί σε αριθμό υπάγονταν στην τάξη των περίοικων. Κατά τα βυζαντινά χρόνια το νησί πολλές φορές διοικήθηκε από Λάκωνες διοικητές όπως τον Ευδαιμονογιάννη, τον Νοταρά και άλλους. Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμα και σήμερα πολλοί κάτοικοι του νησιού έχουν παραδόσεις ότι κατάγονται από την Λακωνία.
Φυσικά δεν θα μπορούσε σε αυτήν την διατοπική σχέση να λείπει και η Μάνη. Το νησί των Κυθήρων είναι με καθαρό καιρό

Παρασκευή 29 Μαΐου 2015

Naval Warfare ΚΥΘΗΡΑ 1975


USS Belknap (CG-26)


Figure 1: USS Belknap (CG-26) in the Kithira Strait off of Greece on October 1975. View from the Soviet ship Krasny Krim ( a Kashin class DDG). Photograph courtesy of Eugene Ivkin. Click on photograph for larger image.


Figure 2: USS Belknap (CG-26) in the Kithira Strait off of Greece on October 1975. View from the Soviet ship Krasny Krim ( a Kashin class DDG). Photograph courtesy of Eugene Ivkin. Click on photograph for larger image.

εμείς και τα κύθηρα

Η 2η Κοινότητα Ανιχνευτών Πάτρας έχει μια ιδιαίτερη σχέση με τα Κύθηρα. Έχει στο παρελθόν πραγματοποιήσει 4 κατασκηνώσεις στο νησί: το 1986, '89, '96 και '97. xytra.jpg (51483 bytes)Τέσσερεις γενιές Ανιχνευτών της 2ης Κοινότητας έχουν να θυμούνται περιπέτειες ωραίες, αναμνήσεις ζωηρές από το μαγευτικό αυτό νησί. Στο σταυροδρόμι των θαλασσών παίξαμε με τα στοιχεία της γης και της θάλασσας, γελάσαμε γύρω από την πυρά, συνεργαστήκαμε με κέφι και ενθουσιασμό για ένα κοινό αποτέλεσμα, εξερευνήσαμε το περίεργα γαλήνιο περιβάλλον με την τόσο συγκλονιστική ιστορία. Λατρέψαμε ένα νησί που -αν και φιλόξενο- έχει τον τρόπο να παραμένει απόμακρο από τον επισκέπτη, το εξερευνήσαμε με ζήλο και μας συνάρπασε η πρωτογενής έρευνα των ιστορικών, πολιτιστικών, γεωλογικών και οικολογικών χαρακτηριστικών του.
Σχετικές είναι και οι πολλές εργασίες των Ανιχνευτών μας (που έχουν κατά καιρούς παρουσιαστεί στις Ανιχνευτικές Πολιτιστικές Ενημερώσεις) για το Λοιμοκαθαρτήριο των Κυθήρων, για την Λαογραφία και Αρχιτεκτονική του νησιού, για την Κάτω Χώρα (παλιά ενετική πόλη που διασώζεται μέχρι σήμερα) του Μυλοποτάμου, για τα ιστορικά μοναστήρια και τα ξωκλήσια, για τα ιδιαίτερα ήθη και έθιμα. Τα σημαντικά μας ευρήματα από τις ανασκαφές στο λόφο της Χώρας των Κυθήρων με τα απολιθωμένα οστά προϊστορικών ζώων παρουσιάστηκαν πρόσφατα στο βιβλίο του διδάκτορα Αντώνη Μπαρτσιώκα με τίτλο "Παλαιοντολογία των Κυθήρων" που εκδόθηκε το 1998 από την Εταιρεία Κυθηραϊκών Μελετών.
Κάθε φορά όμως που το ταξίδι μας στα Κύθηρα τελείωνε άφηνε σε όλους την αίσθηση ότι, όσα και αν κάναμε, όσα και αν είδαμε, αφήσαμε πολλά ανεξερεύνητα. Είναι τόσο δυσανάλογα του μεγέθους του νησιού τα ενδιαφέροντά του που δεν τα προλάβαμε όλα …ΠΗΓΗ .proskopos.com

Θα κλείσει το ΚΕΕΜ Σπάρτης; Θύελλα αντιδράσεων από την τοπική κοινωνία…

00000000000000

Ένα Θέμα που Ανοίγει το Report24…

Δεν απάντησε με ακρίβεια ο Τέρενς Κουικ αν θα κλείσει το ΚΕΕΜ Σπάρτης…

Ένα θέμα που πέρασε στα ψιλά, επιδερμικά.. και αφήνει μεγάλο προβληματισμό… είναι το θέμα του ΚΕΕΜ Σπάρτης.

Σύμφωνα με τον κεντρικό σχεδιασμό της Κυβέρνησης έχει τεθεί θέμα με το να παραμείνουν μόνο 4 κέντρα νεοσυλλέκτων από τα συνολικά 13 που υπάρχουν στην Ελλάδα.

Όπως δήλωσε ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Νικόλαος Τόσκας προ ημερών σε

εξέλιξη βρίσκεται μελέτη για την αναδιάρθρωση όλης της δομής των ενόπλων δυνάμεων σημειώνοντας ότι στο πλαίσιο αυτό, εξετάζεται παράλληλα «η μετεξέλιξη ορισμένων στρατοπέδων εκπαίδευσης, για τα οποία υπάρχουν πολλά ερωτηματικά ως προς την αναγκαιότητα τους».

Όπως ανέφερε ο Νικόλαος Τόσκας, από τα 13 συνολικά κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων που υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα, στην πραγματικότητα 3 – 4 είναι αναγκαία, συμπληρώνοντας ότι στόχος της ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας είναι, όσα θα παραμείνουν σε λειτουργία να καλύπτουν καλύτερα τις επιχειρησιακές ανάγκες της χώρας, ενώ θα γίνει προσπάθεια να ενισχυθούν οι μονάδες που βρίσκονται σε περιοχές, που αντιμετωπίζουν απειλή εξ ανατολών.

Κατά την επίσκεψη του Υπουργού Επικρατείας κ Τέρενς Κουικ στην Σπάρτη και σε ερώτηση Δημοσιογράφου αν θα υπάρξει πρόβλημα με το ΚΕΕΜ Σπάρτη ο κ. Κουίκ δεν έδωσε μια σαφή απάντηση αν είναι στο σχεδιασμό να κλείσει ή όχι.

«Για το θέμα των στρατοπέδων ανά την Ελλάδα, δεν ξέρω εάν θα ανοίξει θέμα για το ΚΕΕΜ της Σπάρτης. Ο σχεδιασμός του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας είναι η ενίσχυση των συνόρων»… ήταν η απάντηση του Υπουργού με την Ντία Τζανετέα να τονίζει με έμφαση… «Πάνω απ’ το πτώμα μας θα το πάρετε».

Ο σχολιασμός του Υπουργού ήταν αμέσως… «Προτιμώ να μη βλέπω πτώματα στον Έβρο».!!!

Ένα θέμα που αν μη τι άλλο… ανοίγει πολλές συζητήσεις… και αφήνει μεγάλο προβληματισμό στην Σπάρτη…

Ένα θέμα που πρέπει να σταθεί από πάνω όλη η κοινωνία της Σπάρτης..

Ρεπορτάζ
Γιάννης Παυλάκος
πηγή .report24.gr

19η Συνεδρίαση Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής - Λήψη Απόφασης για το Αγκυροβόλιο κόλπου Βοιών

Το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής πρόκειται να συνεδριάσει την Πέμπτη 4 Ιουνίου 2015 και ώρα 15:30 στο αμφιθέατρο του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού (Αναστάσεως 2 και Τσιγάντε, Παπάγου-Χολαργός).
Τα θέματα Ημερήσιας Διάταξης επισυνάπτονται.

Α/Β 1198 Κύθηρα, μεταφορά "ανταρτόπληκτων"...1948

 Στην φωτογραφία* παραπλεύρως απεικονίζεται το αποβατικόν αρμάτων "Κύθηρα" (Α/Β 1198,  L-185), στο λιμάνι της Σύμης στις 15 Μαΐου του 1948. Το Μάρτιο του 1948 ο ελληνικός εμφύλιος πόλεμος, στην πιο κρίσιμη καμπή του, θα δει ένα νέο είδος επιχειρήσεων: "μεταφορά ανταρτόπληκτων"[1]. Έτσι, το συγκεκριμένο σκάφος συμμετείχε σε επιχείρηση μεταφοράς "ανταρτόπληκτων" από το Σκλήθρον Πηλίου, από όπου και η δεύτερη φωτογραφία.
Το Σκλήθρο[2] είναι χτισμένο στο κατάφυτο Μαυροβούνι ανάμεσα στον Κίσσαβο και το Πήλιο.

ΑΓΟΝΗ ΓΡΑΜΜΗ



Στα τελευταία του (τέλος δεκαετίας του 1970) την γραμμή Κυπαρίσσι-Γέρακα-Μονεμβάσια-Νεάπολη-Γύθειο-Καστέλλι την έκανε ο ΚΑΝΑΡΗΣ, ο οποίος παραδόξως δεν έπιανε στα Κύθηρα. Οι παλαιότεροι θα θυμούνται και το ΙΟΝΙΟΝ που έκανε το δρομολόγιο Πειραιάς- Κυπαρίσσι-Γέρακας -Μονεμβάσια-Νεάπολη-Αγ. Πελαγία-Γύθειο- Αγ. Πελαγία-Αντικύθηρα-Κίσαμο, κάποτε προσέγγιζε και το Καψάλι Κυθήρων άλλα από το 1992 νομίζω η προσέγγιση καταργήθηκε. Στα μέσα της δεκαετίας του 90 η γραμμή καταργήθηκε γιατί τα χωριά της Λακωνίας Κυπαρίσσι- Γέρακας και Μονεμβάσια απέκτησαν πρόσβαση από τη στεριά με νέους δρόμους. Μετά ήρθε το ΘΗΣΕΥΣ, για λίγο ο ΠΗΓΑΣΟΣ και τελικά το ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ.
Στην φωτογραφία μας η "πρώτη" του Κανάρη στο λιμάνι Κισάμου. Το Κανάρης ήταν ένα από τα 4 πλοία που μας έδωσαν οι Ιταλοί, τα άλλα ήταν Καραϊσκάκης, Κολοκοτρώνης, Μιαούλης, από αυτά και το Μιαούλης είχε έλθει στο λιμάνι μας!!

πηγή http://sadentrepese.blogspot.gr

Πρόσκληση Υποβολής Προσφορών για την Αποπεράτωση τοιχίου παραλιακής οδού Αγίας Πελαγίας


ΚΥΘΗΡΑ.Αγία Πελαγία 1963

Φωτό Χρήστος Πολίτης {Αρχείο adelin 107,3 fm}

Κύθηρα: Νέες έρευνες στο θρυλικό ναυάγιο (!) του Ελγίνου



Ο δρ Δημήτρης Κουρκουμέλης θα βουτήξει με την ομάδα του στον υγρό τάφο του «Μέντορα»
Σε ένα από τα σημαντικότερα ναυάγια των ελληνικών θαλασσών επιστρέφουν οι αρχαιολόγοι αυτό το καλοκαίρι. Το πλοίο «Μέντωρ», που βυθίστηκε έξω από τα Κύθηρα μεταφέροντας μάρμαρα του Παρθενώνα για λογαριασμό του λόρδου Ελγιν, μπαίνει και πάλι στο «στόχαστρο» των επιστημόνων που θα το ανασκάψουν με την ελπίδα να αποκαλύψουν τα μυστικά του!

Σπαρτιάτης από σήμερα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας

Με μια σεμνή τελετή στο δημοτικό πνευματικό κέντρο «Ευάγγελος Φιλιππόπουλος» η Αυτού Εξοχότης Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Προκόπης Παυλόπουλος ανακηρύχθηκε σήμερα επίτιμος δημότης Σπάρτης, βάσει ομόφωνης απόφασης του δημοτικού συμβουλίου.
Η εκδήλωση ξεκίνησε στις 12 το μεσημέρι, αμέσως μετά τις εκδηλώσεις των «Παλαιολογείων», παρουσία επισήμων, αντιπροσωπείας από την Κύπρο και πλήθους κόσμου. Με την άφιξή του στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σπάρτης ο ΠτΔ ξεναγήθηκε στο Αρχείο Νικηφόρου Βρεττάκου.

Π. Υ. Γυθείου "Πύραρχος Κωνσταντίνος Καστρής" "ΠΥΡΑΝΘΟΣ ΠΟΛΗ 2015"

Φωτογραφία του χρήστη Π. Υ. Γυθείου "Πύραρχος Κωνσταντίνος Καστρής".
Η Υπηρεσία μας σε συνεργασία με το Α.Τ. Γυθείου, Κ.Υ. Γυθείου και την Ε.Ο.Δ. Λακωνίας, διεξήγαγε νυχτερινή άσκηση επέμβασης και διάσωσης σε πυρκαγιά ξενοδοχειακού συγκροτήματος στο κέντρο της πόλης του Γυθείου. Σενάριο Άσκησης
Στις 28 Μαϊου 2015 και περί ώρας 21:00 το κέντρο επιχειρήσεων της Υπηρεσίας μας λαμβάνει τηλεφωνική κλήση για πυρκαγιά στο ξενοδοχειακό συγκρότημα «ΛΑΡΥΣΣΙΟΝ» στο κέντρο της πόλης του Γυθείου.
Δεν υπάρχει διαθεσιμότητα σε κλημακοφόρο όχημα.
Βαθμός δυσκολίας (λόγω ώρας, κτηρίου και σεναρίου) υψηλός
Κίνηση πόλης μέτρια
Πληρότητα ξενοδοχείου 60%
Κατάσταση κατάρτισης υπαλλήλων για αντιμετώπιση πυρκαγιάς μέτρια

Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΤΟΛΟΥ

  Το Σεπτέμβριο  του 1944 άρχισε η επιστροφή  του Πολεμικού Στόλου στην Ελλάδα, από τη Χάϊφα. Η επιχείρηση είχε την κωδική ονομασία «ΜΑΝΝΑ».
    Στη χαρμόσυνη αυτή αποστολή, πήραν μέρος φυσικά όλα τα πλοία του Ελληνικού Στόλου με επικεφαλής τον «Αβέρωφ» {Κυ­βερνήτης ο Πλοίαρχος θ. Κουντουριώτης), που προοριζόταν για τη Ναυτική Βάση του Πειραιά. Η παλαίμαχος ναυαρχίδα είχε ήδη προσορμισθεί από το Πορτ Σάιντ στο λιμάνι της Αλεξάνδρειας και φόρτωνε με­γάλες ποσότητες τροφίμων και φορτηγών αυτοκινήτων, καθώς και εφοδίων κάθε εί­δους.

           Η αποβίβαση των συμμαχικών  στρατευμάτων  στο Καψάλι Κυθήρων, όπως απαθανατίστηκε  από τον ντόπιο  φωτορεπόρτερ  Εμμανουήλ  Σοφιό. ( Αρχείο   του δημοσιογράφου Παναγιώτη Βασιλ. Κουτουζή).

Κυθηρα.Καψάλι δεκαετία '30.Το ατμόπλοιο "Μαρια Λ."

πηγή
Nikos Desillas

ΚΥΘΗΡΑ.25η Μαρτίου 1976.

Πηγή Eleni Harou facebook.com

Έκθεση του Εργαστηρίου Εικαστικών, στο Πνευματικό Κέντρο του Ποταμού

Σας προσκαλούμε στην Έκθεση του Εργαστηρίου Εικαστικών, στο Πνευματικό Κέντρο του Ποταμού την Κυριακή 31 Μαΐου και ώρα
10:30π.μ. εώς 2:00μμ.
Οι μικροί καλλιτέχνες σας περιμένουν!
Υπεύθυνη εργαστηρίου Μαρία Σχινά
Φωτογραφία της Maria Schina.

562 χρόνια από την Άλωση της Κωνσταντινούπολης: Το χρονικό του τέλους μιας Αυτοκρατορίας

siege of constantinople
«Το δε την πόλιν σοι δούναι ουτ' εμόν εστίν ουτ' άλλου των κατοικούντων εν αυτή, κοινή γαρ γνώμη πάντες αυτοπροαιρέτως αποθανούμεν και ου φεισόμεθα της ζωής ημών» (Απάντηση του Κωνσταντίνου ΙΑ' Παλαιολόγου στον Μωάμεθ Β')
29 Μαΐου 1453: μία ημερομηνία κομβικής σημασίας για την ελληνική, αλλά και την παγκόσμια ιστορία, καθώς σηματοδοτεί το τέλος της υπερχιλιετούς Βυζαντινής Αυτοκρατορίας- της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, που αποτελεί συνώνυμο της ιστορικής πορείας του μεσαιωνικού Ελληνισμού. Η Άλωση, που έχει αφήσει το δικό της ανεξίτηλο αποτύπωμα στην ελληνική παράδοση, η οποία για αιώνες μετά θρηνούσε και θρηνεί το τέλος της «Ρωμανίας» και την πτώση της Πόλης των Πόλεων, που αποτέλεσε φάρο φωτός- αλλά και απόρθητο φρούριο, προπύργιο απέναντι στους εξ Ανατολών κινδύνους- εκεί που η Ανατολή συναντούσε τη Δύση, τα χρόνια που στην Ευρώπη κυριαρχούσε ο σκοταδισμός και η οπισθοδρόμηση που ακολούθησαν την πτώση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.
Η πολιορκία που διήρκεσε από τις 6 Απριλίου ως τις 29 Μαΐου, ημέρα Τρίτη (εξ ου, σύμφωνα με μια εκδοχή, και η

Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

Δαίδαλος (Δεν έχει τέλος τούτο το ταξίδι…


Ο καπετάν Γιάννης Κρητικός (ο Κρητικόγιαννης) κυβερνήτης του Δαίδαλου
Από τη Μαργαρίτα Π. Καρλαύτη
Ήταν το βράδυ στις 27 Απριλίου του 2001, όταν ο Δαίδαλος αναχώρησε. Οι περισσότεροι Γυθειάτες είχαν ακούσει, πως αργά ή γρήγορα αυτό θα συνέβαινε, μα η αναχώρηση του έγινε σεμνά και αθόρυβα, χωρίς επισημότητες και ανακοινώσεις, όπως σεμνή ήταν και η ζωή του στην πόλη μας. Έτσι ελάχιστοι Γυθειάτες αντιλήφθηκαν ότι αυτή τη φορά που ο Δαίδαλος έβγαινε απ’ το λιμάνι, θα ήταν και η τελευταία. Στο λιμάνι του Γυθείου, είχαν μαζευτεί τα μέλη της οικογένειας που τον είχε και κάποιοι φίλοι για να τον αποχαιρετήσουν. Οι καπετάν Γιάννης και Δημήτρης Κρητικός, τον οδήγησαν αργά έξω από το λιμάνι κι έβαλαν ρότα για το Πέραμα. Συγκινημένοι τράβαγαν τη μπουρού ξανά και ξανά, αφήνοντας πίσω το λιμάνι και τους ανθρώπους που τους αποχαιρετούσαν. Πώς να πιστέψουν πως το λιμάνι που στάθηκε δεύτερο σπίτι τους, δε θα το αντίκριζαν ποτέ ξανά από τη γέφυρα του Δαίδαλου; Οι δύο άγκυρες στην πλώρη του Δαίδαλου, πάντα έμοιαζαν με μάτια, όπως μου έλεγε ο γιος του Δημήτρη Κρητικού και πλήρωμα του Δαίδαλου, Γιώργος, μα αυτή τη φορά, τα μάτια ήταν γεμάτα δάκρυα. Όσοι Γυθειάτες αντιλήφθηκαν από τους συνεχείς αποχαιρετιστήριους συριγμούς του σκάφους, ότι αυτή ήταν η τελευταία φορά που το έβλεπαν στο Γύθειο, αποχαιρετούσαν κι αυτοί σιωπηλά, το όμορφο liberty.
Το λιμάνι θα έχανε το στολίδι του και ο «αφανής ναύτης», το άγαλμα, που για χρόνια έδενε μπροστά του ο Δαίδαλος, θα έχανε την παρέα του. «Δεν έχει τέλος τούτο το ταξίδι που ζητάει το τέλος» λέει δια στόματος Γιάννη Ρίτσου και με υψωμένο το χέρι, αποχαιρετάει κι αυτός το γερο Δαίδαλο, που όντως μπορεί να κάνει το τελευταίο του ταξίδι, αλλά δε θα φτάσει στο τέλος.