Τετάρτη 4 Μαΐου 2016

Το ταξίδι μου με τον Βιτσέντζο Κορνάρο

"Όλοι οι κυθήριοι το ίδιο ηλίθιοι είσαστε" ούρλιαζε σκύβοντας ο εξαγριωμένος ύπαρχος του Βιτσέντζου Κορνάρου στο πρόσωπό μου στις οκτώ παρά τέταρτο το πρωί.
Έντεκα ώρες πριν στο Διακόφτι Κυθήρων, με δυνατό αέρα και κρύο περιμέναμε να έρθει το πλοίο από Κρήτη να φορτώσουμε αυτοκίνητα και ανθρώπους για Πειραιά. Έφτασε τρία τέταρτα αργότερα από την ώρα που μας έδωσε το πρακτορείο και έγινε της τρελής κυριολεκτικά, γιατί πέραν του κόσμου που παγωμένος ήθελε να επιβιβαστεί, έπρεπε να μπουν και αυτοκίνητα που η οδική βοήθεια είχε φέρει για να ταξιδέψουν, ώστε να πάνε σε συνεργεία στην Αθήνα για επισκευή. Στεκόμουν με παιδί και σκυλί στην άκρη της ράμπας και πάλευα να πείσω το προσωπικό του καραβιού, ότι το αυτοκίνητό μου δεν έπρεπε να είναι ανάμεσα σε όσα το επόμενο πρωί θα έβγαζαν οι οδηγοί τους, αφού θα το έπαιρνε το όχημα της οδικής βοήθειας. Μάταια!! Προσπάθησα να ακολουθήσω την δεδομένη διαδικασία, έδωσα στη λιμενικό στοιχεία και κλειδί, και καταφέραμε τελευταίες και παγωμένες να ανεβούμε τη σκάλα για να βρούμε τη καμπίνα μας. Τη καμπίνα που είχαμε ήδη πληρώσει σχεδόν 100€, όπου μας οδήγησε ένας ευγενέστατος καμαρώτος, πλην όμως όταν μπήκαμε στο χώρο της το σκυλί πρώτο έκανε μεταβολή για να την εγκαταλείψει. Αχούρι πνιγηρό και θορυβώδες, χωρίς εξαερισμό και πρίζες για να φορτίσουμε τα κινητά μας, που σίγουρα θα χρειαζόμασταν την επομένη. Βγήκα τρέχοντας έξω και βρήκα κάποιον από το προσωπικό για να ρωτήσω την ώρα και την αποβάθρα αφίξεώς μας. Μου απάντησε: "Φτάνουμε κανονικά έξι-εξίμιση στην Ε3". Πέρασα το μήνυμα στους συγγενείς που θα μας παραλάμβαναν και έκλεισα το τηλέφωνο για να σώσω μπαταρία. Μαρτυρήσαμε να κοιμηθούμε λίγες ώρες και σηκωθήκαμε στις έξι παρά τέταρτο για να δούμε πως θα οργανωθούμε για την άφιξη στον Πειραιά.
Τότε ξεκίνησε μια άλλη Οδύσσεια, αυτή της αποβάθρας που θα δέναμε. Γιατί όσοι περίμεναν στον Πειραιά το πλοίο μας έζησαν από τις έξι παρά τέταρτο ως τις επτάμιση μια παράνοια. Ο λόγος ήταν ότι ούτε το πλοίο ούτε ο Πειραιάς δεν μπορούσαν να πουν ποιά ήταν η αποβάθρα μας και το "πλοίο των καταραμένων" θα έδενε ή στην Ε1, ή στην Ε2, ή στην Ε3, ή στην Ε4, ή ακόμα και ανάμεσα σε δύο από αυτές. Άνθρωποι, αυτοκίνητα και οχήματα οδικής βοήθειας περιφέρονταν σε αλλόφρωνα κατάσταση ανάμεσα στις αποβάθρες χωρίς να βρίσκουν κάποιον υπεύθυνο απο το Λιμεναρχείο για να ρωτήσουν. Κανέναν όμως? Υπάλληλοι υπήρχαν βέβαια, αλλά οι περισσότεροι είτε φύλαγαν τους μετανάστες, είτε το μισοβουλιαγμένο Παναγία της Τήνου μην αποπλεύσει μόνο του μάλλον...Ένας μόνον λιμενικός βρέθηκε που δήλωσε: "Έχουμε γίνει μπου...λο, τι ψάχνετε τώρα!". Παράλληλα με τους συγγενείς που παράδερναν στις αποβάθρες εγώ έδινα οδηγίες στον ταλαίπωρο άνθρωπο της οδικής βοήθειας και τον έτρεχα από δω και από κει. Τελικά δέσαμε, ούτε που θυμάμαι που!! και κατεβήκαμε φορτωμένες για να δούμε τι θα βρούμε στο χώρο στάθμευσης των αυτοκινήτων.
Αντίκρυσα ένα σύνολο αντρών που έβγαζαν κραυγές για να ακουστούν μέσα στο θόρυβο, πάλεψα να εξηγήσω στην λιμενικό την κατάσταση αλλά αυτή δήλωσε ένα: "δεν είμαι εγώ υπεύθυνη". Πλησίασα κάποιον που φώναζε σ ένα ακουστικό ότι πρέπει να ειδοποιηθεί ο οδηγός του αυτοκινήτου με αριθμό δικό μου! ότι εγώ είμαι η οδηγός και δεν μπορώ να το μετακινήσω γιατί....Αυτός επέμενε να φωνάζει την ανακοίνωσή του, του άρεσε προφανώς η ευκαιρία να πει κάτι σ ένα μικρόφωνο, γιατί δεν πήγε στο ex factor να καταξιωθεί το παιδί;, και εν συνεχεία μου έκανε δριμύτατες παρατηρήσεις που δεν τον ενημέρωσα το προηγούμενο βράδυ. Στράφηκα στον ηλικιωμένο λοστρόμο που είχε αδράξει το κλειδί του αυτοκινήτου μου και έτρεχε να το οδηγήσει ο ίδιος στην έξοδο, έτρεχα να τον προλάβω να μην του προκαλέσει και άλλη ζημιά, αλλά αυτός με αγνόησε επιδεικτικότατα λέγοντας τα δικά του ευγενικά σχόλια.
Έτρεξα στον ύπαρχο και του εξηγούσα ότι μόνον η οδική βοήθεια θα έπρεπε να πάρει το αυτοκίνητο και τότε αυτός ούρλιαξε στο πρόσωπό μου: "Όλοι οι κυθήριοι το ίδιο ηλίθιοι είσαστε", μαζί με άλλα υπέροχα σχόλια και απειλές για τον Στράτο...της οδικής βοήθειας στο νησί, εμένα, τα Κύθηρα και τη κατάσταση γενικώς. Ήταν αυτή η στιγμή, η ελάχιστη που γύρισα τούμπα και είδα τη ζωή αλλιώς και ξεστόμισα το πρώτο κακόηχο σχόλιο που μου ήρθε για τον έξαλλο λοστρόμο που θα μου έκανε ζημιά. Ο ύπαρχος, κύριος ών, άρχισε πλέον να με απειλεί ότι θα με βγάλει σηκωτή από το πλοίο του, ότι θα μου κάνει κακό, ότι θα με μηνύσει, ότι θα με πάει αυτόφωρο, και άλλα και άλλα....Τα στήλωσα, τον διαβεβαίωσα ότι δεν θα πήγαινα πουθενά χωρίς την περιουσία μου και ότι τον καθιστούσα υπεύθυνο για ό,τι και να μου συνέβαινε, άλλωστε είχα πληρώσει και 73€ για το αυτοκίνητο. Άρχισα να βγάζω φωτογραφίες του προσωπικού πάνω και γύρω απο το αυτοκινητό μου και τότε δέχτηκαν να αφήσουν το όχημα της οδικής βοήθειας να έρθει να το φορτώσει. Ζήτησα με τη σειρά μου από τον ύπαρχο τα στοιχεία του, ούρλιαζε ότι δεν μου τα δίνει συνεχίζοντας να με απειλεί και δείχνοντάς με στον ηλικιωμένο έξαλλο λοστρόμο του είπε: "αυτή εδώ σε έβρισε"! Είπα ένα συγνώμη στο ανθρωπάκι και στράφηκα πάλι στον ύπαρχο επιμένοντας για τα δικά του στοιχεία, αλλά τότε το ανθρωπάκι από το πουθενά άρχισε να ουρλιάζει: " ακούς εκεί που θα μας ρωτήσεις τα στοιχεία μας, εγώ θα σου κάνω μήνυση, τί νομίζεις ότι επειδή δεν έχω λεφτά δεν κάνω μηνύσεις"; Το νευρικό μου γέλιο που ακολούθησε πρέπει μάλλον να ηρέμησε τη κατάσταση γιατί τότε όλα λειτούργησαν και με φορτωμένο πλέον το αυτοκίνητο ξεκινήσαμε στις οκτώ και τέταρτο να φύγουμε από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, το γεμάτο κόσμο που δεν ήξερε που να πάει και τι να κάνει, το τιγκαρισμένο από σκηνές με μετανάστες που τους φυλάνε οι λιμενικοί, το λιμάνι όπου σε μια αποβάθρα του το Παναγία Τήνου βουλιάζει επί δέκα ημέρες αλλά το φυλάνε και αυτό, το λιμάνι Κόλαση για τουρίστες και εργαζόμενους.
Εγώ λοιπόν η ηλίθια κυθήρια ευγνωμονώ για το ότι έχω την ευχέρεια να οδηγώ ως την Νεάπολη και να παίρνω την Πορφυρούσσα μας, το μικρό πλοίο που λειτουργεί με επαγγελματισμό και δεν με αφήνει να το περιμένω με την αβεβαιότητα του αν και πότε θα φτάσει στον προορισμό του για να εξυπηρετηθούν οι συμπατριώτες μου, οι τουρίστες μας, η οικογένειά μου και τελικά εγώ η ηλίθια. Και μένω να αναρωτιέμαι για το μέλλον του Τουρισμού μας...
Ελίνα Γαλανοπούλου
Πηγή http://www.kythirionpolitia.gr/

Τρεις συλλήψεις για ναρκωτικά και όπλα τη Μεγάλη Παρασκευή

narkwtika Lakonia 1
Το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής συνελήφθη στη Σπάρτη ένας 34χρονος, στο σπίτι του οποίου βρέθηκαν 34,1 γραμμάρια ηρωίνης.
narkwtika Lakonia
Την ίδια ημέρα συνελήφθησαν στο 65ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Τάραψας- Μονεμβάσιας ένας 39χρονος και ένας 46χρονος, γιατί κατείχαν ποσότητα ηρωίνης συνολικού βάρους 20,4 γραμμαρίων. Επιπλέον, σε έρευνα που έγινε στο σπίτι του 46χρονου βρέθηκαν 23 φυσίγγια, δύο μαχαίρια και σπαθί, καθώς και μια θήκη περιστρόφου.
Πηγή  http://www.laconialive.gr/

Δελτίο Τύπου Δήμου Κυθήρων - 4/5/2016 - Νέο δίκτυο ύδρευσης Καραβά


Ολοκληρώθηκε το σημαντικό έργο της Αντικατάστασης Δικτύων Ύδρευσης στην Τοπική Κοινότητα Καραβά προϋπολογισμού μελέτης 60.000€ με το Φ.Π.Α. που αφορά την αξιοποίηση της γεώτρησης στη θέση «Διακοπουλιάνικα» και των φίλτρων που βρίσκονται στην δεξαμενή του Καραβά. 

Ανάδοχος ήταν η εταιρεία ΕΥΔΟΜΟΣ Α.Ε. που κατά τη δημοπρασία προσέφερε τη σημαντική έκπτωση του 41%, με αποτέλεσμα η τελική δαπάνη για το έργο να ανέλθει σε 37.200€ με το Φ.Π.Α.

 
Κατασκευάστηκαν 900 μέτρα νέου δικτύου ύδρευσης από τη γεώτρηση στα Διακοπουλιάνικα μέχρι και τη δεξαμενή του Καραβά, όπου λειτουργούν και τα φίλτρα καθαρισμού του νερού.

Τοποθετήθηκαν σύγχρονες σωληνώσεις πολυαιθυλενίου ΡΕ 100, και έγιναν οι νέες συνδέσεις παροχών κατά μήκος του νέου δικτύου.

Με το έργο αυτό αξιοποιείται με σωστό τρόπο η γεώτρηση των Διακοπουλιανίκων (η οποία μέχρι σήμερα διοχέτευε το νερό απευθείας στο παλιό δίκτυο χωρίς επεξεργασία φίλτρων) και ενισχύεται σημαντικά η ποιοτική υδροδότηση του Καραβά.
-------------------------
Πηγή:  kythira.gr
-------------------------

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑΣ ΑΛΙΜΟΥ 8 ΜΑΪΟΥ 2016


Με την χάρη του Θεού και την βοήθεια της Παναγίας της Μυρτιδιώτισσας, ανακοινώνεται με βαθιά συγκίνηση και χαρά  ότι την Κυριακή του Θωμά στις 8 Μαϊου 2016, θα τελεστούν τα Εγκαίνια του Ιερού Ναού από το Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Νέας Σμύρνης κ Συμεών με τη συμμετοχή και άλλων προσκληθέντων Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών.


Τα εγκαίνια ενός Ναού είναι μοναδικό και ανεπανάληπτο γεγονός που συμβαίνει μία φορά σε έναν Ναό και με την Ακολουθία αυτή καθαγιάζεται η Αγία Τράπεζα και τα Αντιμνήσια πάνω στα οποία τελείται η Θεία Λειτουργία,ευλογείται το κτίσμα του Ιερού Ναού, ανάβει η ακοίμητη κανδήλα κα. Αποτελεί μεγάλη ευλογία η συμμετοχή στην ακολουθία την οποία σπάνια θα υπάρχει η δυνατότητα να παρακολουθήσει κάποιος.

Καλούνται όλοι οι ευσεβείς Χριστιανοί να συμμετάσχουν στις ακολουθίες που θα τελεστούν σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα:

Σάββατο της Διακαινησίμου 7/5/2016

ώρα 18:00

Υποδοχή Ιερών Λειψάνων έμπροσθεν του Ιερού Ναού στη Λεωφόρο Κυθηρίων και στη συνέχεια Αρχιερατικός Εσπερινός των Εγκαινίων με την Ακολουθία των Αγίων Μαρτύρων χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Νέας Σμύρνης κκ Συμεών

Κυριακή του Θωμά 8/5/2016

Πρωία

ώρα 06:30 Όρθρος των Εγκαινίων

ώρα 7:00  Χοροστασία Μητροπολίτου

ώρα 08:00 Τελετή των Εγκαινίων και στη συνέχεια Πολυαρχιερατική Θεία Λειτουργία


Ώρα προσέλευσης για τα εγκαίνια του Ιερού Ναού: 8 πμ


Εκ του Ιερού Ναού

Πρόσκληση για συνεδρίαση οικονομικής επιτροπής Δήμου Κυθήρων 6-5-16


Αρχαιολογικό Μουσείο Κυθήρων« για την Ιστορία », καλό είναι κάθε Τσιριγώτης να ξέρει κάποια πράγματα.

Σε λίγες μέρες θα ανοίξει επίσημα το Αρχαιολογικό Μουσείο Κυθήρων.Στην τελετή του Σαββάτου θα ακουστούν λόγοι και χαιρετισμοί, όπως γίνεται συνήθως σε αυτές τις εκδηλώσεις,όμως « για την Ιστορία », καλό είναι κάθε Τσιριγώτης να ξέρει κάποια πράγματα. Απο τον Οκτώβριο του  1973 ο Κυθηραικός Σύνδεσμος έχει πάρει απόφαση να δωρίσει την παλαιά του αίθουσα, που είχε χτιστεί και διατηρηθεί για μισό αιώνα με δαπάνες και φροντίδα των μελών του , ώστε να στεγαστεί το Μουσείο Κυθήρων. Μέχρι τότε το Μουσείο στεγαζόταν σε μιά αποθήκη στον κεντρικό δρόμο της Χώρας.  Το Ελληνικό κράτος (τότε των συνταγματαρχών), αφού περνά το θέμα απο το Αρχαιολογικό συμβούλιο (πέντε μήνες μετά), ζητά απο το αρμόδιο υπουργείο τον Απρίλιο του 1974 να μεριμνήσει « ίνα η ανωτέρω δωρεά γίνη αποδεκτή και υπο του κ. Υπουργού των Οικονομικών ». Στα έγγραφα του αρχείου του Κ Συνδέσμου βλέπει κανείς το τότε «εθνόσημο » με το πουλί. 
Και μετά την απαραίτητη αλληλογραφία, στις 7 Μαίου προχωρούν τα πράγματα προς τον συμβολαιογράφο για την σύνταξη της δωρεάς, που θα γίνει το 1975.
Στην δωρεά όμως που γίνεται υπάρχει ο όρος « το ακίνητον να χρησιμοποιηθή ως Μουσείον , η δε εγκατάστασις των ευρημάτων να γίνει εντός τριετίας, άλλως το ακίνητον να επανέρχεται εις την κυριότητα του δωρητού ».
Είναι  θησαυρός τα αρχεία του Ιστορικού σωματείου, γιατί ο μελετητής μπορεί να δεί στην αλληλογραφία που έχει διασωθεί, την επιμονή και την σπουδή με την οποία οι συμπατριώτες μας, πιέζουν συνεχώς, ακούραστα την ηγεσία, για να πετύχουν τον σκοπό τους. Ο Κυθηραικός Σύνδεσμος δεν σταμάτησε ποτέ να νοιάζεται για την τύχη του Μουσείου. Ούτε την περίοδο προ του σεισμού του 2006 όταν το Μουσείο ήταν παρακμασμένο και εγκαταλειμμένο. Και βέβαια ούτε το 2006 που το κτίριο βγήκε « ακατάλληλο » κατά  την επιθεώρηση των κτιρίων μετά τον σεισμό. Αλλά ούτε και στην μετέπειτα εγκατάλειψη απο το 2006 μέχρι το 2010 που έμενε κλειστό και με αβέβαιο μέλλον.Οι ενέργειες ήταν συνεχείς. Να θυμήσουμε την πρόσκληση απο τον Κυθηραικό Σύνδεσμο, του αρχαιολόγου καθ.Huxley, επίσκεψη που έγινε με την βοήθεια και του Κ Συνδέσμου Αθηνών και της Κυθ. Αδελφότητας, και που ήρθε να προστεθεί στις πολύτιμες ενέργειες των Φίλων των Μουσείων Κυθήρων. Και βεβαίως, μετά την παρέλευση τριετίας όπου το Μουσείο παρέμενε κλειστό, η υπενθύμιση (ή γνωστοποίηση σε εκείνους που…δεν ήξεραν) της σαφέστατης βούλησης του Δωρητή.στους εαυτούς μας, στις προηγούμενες απο εμας γενιές, αλλά και μεγάλη οφειλή στις επόμενες Ζητάμε λοιπόν απο τον Δήμο Κυθήρων, να πάρει  αποφασή με την οποία  να δηλώνει την διαθεσιμότητα και πρόθεσή του να  επισκευάσει το Μουσείο Κυθήρων, υλοποιώντας την σχετική μελέτη του ΥΠΠΟ, αλλά με ασφαλώς πολύ μικρότερο προυπολογισμό. αντλώντας χρήματα απο αντίστοιχα προγράμματα, όταν θα υπάρχει δυνατότης. Προτείνουμε επίσης ο Δήμος Κυθήρων να χρησιμοποιήσει υπενοικιάζοντας την αίθουσα του Κυθηραικού Συνδέσμου κατά τους καλοκαιρινούς μήνες ως χώρο πολιτιστικής προβολής και πληροφορίας για τους επισκέπτες. Συγκεκριμένα προτείνουμε να στηθεί μια έκθεση, (ανάλογη με αυτήν που φιλοξενήθηκε πέρυσι για τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων) που να περιγράφει σύντομα και περιεκτικά την Ιστορία των Κυθήρων,με κείμενα, φωτογραφίες και σχεδιαγράμματα, που να κατευθύνει τον επισκέπτη στα διάφορα σημαντικότατα ιστορικά σημεία του νησιού, αλλά και  να πληροφορεί τον κάθε κάτοικο και κυρίως τους νέους για την ιστορία του τόπου μας. Υλικό για την δημιουργία της έκθεσης υπάρχει άφθονο απο τους διάφορους ερευνητές και μελετητές της ιστορίας του νησιού μας, σε όσους δε μέχρι σήμερα έγινε σχετική αίτηση ήταν διαθέσιμοι και ενθουσιώδεις. Την έκθεση αυτή αναλαμβάνει να υλοποιήσει ο Κυθηραικός Σύνδεσμος, εγώ δε προσωπικά, έχοντας μεγάλη πείρα σε παρόμοιες εκθέσεις πολλών μουσείων εντός και εκτός Ελλάδος, μπορω να προσφέρω τις υπηρεσίες μου αφιλοκερδώς. Η περυσινή έκθεση (μηχανισμού Αντικυθήρων) έδειξε πως υπάρχει μεγάλη ροή κόσμου απο τον συγκεκριμένο χώρο, και η επιυχία του εγχειρήματος θα είναι εξασφαλισμένη. Μια τέτοια κίνηση θα έχει πολλαπλά οφέλη για το νησί και τον Δήμο και συγκεκριμένα. Δημιουργείται μιας πρώτης τάξεως βιτρίνα για το νησί και τα αξιοθέατά του αλλά και ένας χώρος πληροφορίας υψηλού επιπέδου απο τον Δήμο που αφορά τον τουρισμό του νησιού. Στην είσοδο της αίθουσας (προθάλαμος)  μπορεί να υπάρχει ένα  τραπέζι με πληροφοριακό υλικό απο τους τουριστικούς επαγγελματίες του νησιού. Δηλώνεται έμπρακτα το ενδιαφέρον του Δήμου για την ιστορία του νησιού, γεγονός  πολύ σημαντικό στην προσπάθεια επαναλειτουργίας του Μουσείου. Δημιουργείται αυτοτελές θεματικό πληροφοριακό υλικό που με το τέλος της έκθεσης θα είναι  εύκολο να χρησιμοποιηθεί ξανά  σε εκθέσεις τουριστικής προβολής, ή εν τέλει στους μαθητές των σχολείων. Και τέλος δίνεται η δυνατότητα στον Κυθηραικό Σύνδεσμο να έχει ένα έσοδο απο την επινοικίαση της αίθουσας, αφού, όπως καλά γνωρίζετε, οι ανάγκες συντήρησης της αίθουσας είναι μεγάλες, και οικονομική βοήθεια στον Σύνδεσμο και το έργο του πέραν της συνδρομής των μελών, δεν υπάρχει απο πουθενά και κανέναν. Είμαι σίγουρος πως οι πιό πάνω προτάσεις θα γίνουν αποδεκτές απο το σύνολο του Δημοτικού συμβουλίου, και θα προχωρήσει ψηφίζοντας με τις σχετικές αποφάσεις. Με τιμή Μανώλης Χάρος Πρόεδρος Κυθηραικού Συνδέσμου
Μέχρι και το 2011, ο Κυθηραικός Σύνδεσμος στέλνει προτάσεις χωρίς να παίρνει απαντήση, και πιέζει σχετικά με το Μουσείο, που ακόμα τότε αντιμετώπιζε ανυπέρβλητα προβλήματα, που λύθηκαν με παρέμβαση ουσιαστική, (οικονομική) απο τους Φίλους των Μουσείων Κυθήρων. Σήμερα,τα Κύθηρα έχουν ίσως, το πλέον σύγχρονο μουσειολογικά,επαρχιακό μουσείο, που παρά τις καθυστερήσεις της αρχής έγινε σε ταχύτατους ρυθμούς. Και κάθε Τσιριγώτης θα είναι περήφανος για το Αρχαιολογικό του Μουσείο απο την ερχόμενη εβδομάδα.Ο Κυθηραικός Σύνδεσμος ευχαριστεί ολόθερμα όλους όσους βοήθησαν για την δημιουργία αυτού του « κοσμήματος », και γνωρίζουμε καλά πως όλοι εκείνοι που εργάστηκαν για την δημιουργία αυτού του Μουσείου, έδωσαν γενναιόδωρα κομμάτι του εαυτού τους.Εργα σαν κι αυτό γίνονται μόνο με μεγάλη αγάπη, γνώση, και προσπάθεια, και σε αυτό το μουσείο υπάρχουν άφθονα και τα τρία. Ευχαριστούμε. Μανώλης Χάρος
Πρόεδρος Κυθ. Συνδέσμου-Μορφωτικού κέντρου Κυθήρων


Τρίτη 3 Μαΐου 2016

Φαίνεται ότι το κλίμα της Αναστάσεως δεν επηρέασε καθόλου τη Νέα Πορεία...

Φαίνεται ότι το κλίμα της Αναστάσεως δεν επηρέασε καθόλου τη Νέα Πορεία, που μη έχοντας κάτι σοβαρό να πει για τα δημοτικά πράγματα, άγεται και φέρεται για ακόμα μία φορά. Φυσικά και είναι λίγοι οι Ιερείς των Κυθήρων, καθώς υπάρχουν 30 Ενορίες και μόνο 13 Ιερείς, όπως λίγοι είναι και οι Γιατροί του Νοσοκομείου. Μάλλον όμως αγνοούν οι συντάκτες του ΔΤ της Νέας Πορείας ότι έχουν προκηρυχθεί 2 θέσεις μόνιμων ιατρών, ενώ αναμένεται η τοποθέτηση 3 αγροτικών ιατρών (2 στο Νοσοκομείο και 1 στο Π.Ι. Χώρας). Τα περί λαϊκισμού είναι αποκυήματα της φαντασίας των συναδέλφων, που καλό είναι να ξέρει ο κόσμος ότι ΥΠΕΡΨΗΦΙΣΑΝ την απόφαση του Δ.Σ. για την παροχή κινήτρων στους αγροτικούς και επικουρικούς ιατρούς του νησιού, μετά από πρόταση της Δημοτικής Αρχής. Αναμένεται η έκδοση ΚΥΑ προκειμένου να καθορισθεί ο τρόπος καταβολής των επιδομάτων, επιδόματα που έχουν αποφασίσει πολλοί νησιωτικοί και ορεινοί Δήμοι της Χώρας. Καλό θα ήταν η Νέα Πορεία να μην επιζητεί να διατηρηθεί πολιτικά ζώσα με τέτοιες ανούσιες αναρτήσεις που πλέον ελάχιστοι διαβάζουν και ακόμα λιγότεροι επικροτούν, αλλά να δημοσιεύσει επιτέλους την αυτοκριτική της για τις τεράστιες παραλείψεις και τα προβλήματα που κληροδότησε στη νέα Δημοτική Αρχή, και τα οποία ο Δήμος θα πληρώνει για χρόνια (νομιμοποιήσεις λιμανιών, κληροδοτήματα, κατάσταση δημοτικών οχημάτων, παιδικές χαρές, θέατρο, γέφυρα Διακοφτίου κ.λπ.). Σε ό,τι αφορά το ταμειακό υπόλοιπο, καλλίτερα να σιωπούν, γιατί τα τελευταία 2 χρόνια αυτό αυξήθηκε, όπως προκύπτει από τα οικονομικά στοιχεία που έχουν δημοσιευθεί και ειπωθεί μέσα στο Δ.Σ., και επιτέλους δαπανάται σε έργα μικρά, μεσαία και μεγάλα σε όλο το νησί, έργα που οι τοπικές κοινότητες ανέμεναν επί ματαίω για πολλά χρόνια! Εξάλλου, αυτό η Νέα Πορεία το ξέρει, σε μερικά από αυτά εργάζονται και ορισμένα πρώην εξέχοντα στελέχη της!

ΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΙΑΤΡΟΙ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ


Με αφορμή πρόσφατα δημοσιεύματα γνωστής σελίδας Κυθηραικού ενδιαφέροντος για τους ιερείς και τους ιατρούς που υπηρετούν στο νησί μας, κρίνουμε αναγκαίο να αποκαταστήσουμε την αλήθεια. 
Παραμένει το ερώτημα τι εξυπηρετούν τα ανακριβή δημοσιεύματα.
Στην Μητρόπολη Κυθήρων & Αντικθήρων, η οποία είναι μάλλον η μικρότερη στην Ελλάδα, υπηρετούν δεκατρείς (13) ιερείς, οι οποίοι σαφώς δεν επαρκούν για την κάλυψη των θέσεων στις ενορίες των δύο νησιών κ
αι γενικότερα στην εξυπηρέτηση των αναγκών της Ιεράς Μητροπόλεως.
Επίσης στο Κρατικό Νοσοκομείο- Κέντρο Υγείας Κυθήρων, που επίσης πιθανόν να είναι το μικρότερο Νοσοκομείο της Πατρίδος μας, αλλά ταυτόχρονα το νεώτερο, υπηρετούν μονίμως ιατροί με τις πιό κάτω ιδικότητες:
1. Γενικός Ιατρός, 
2. Καρδιολόγος, 
3. Γυναικολόγος, 
4. Χειρουργός, 
5. Παιδίατρος, 
6. Αναισθησιολόγος, 
7. Μικροβιολόγος, 
Αυτή δε την περίοδο, μόνο ένας (1) αγροτικός!
Προς τι αυτή η παραπληροφόρηση; 
Σε τι εξυπηρετεί;
Οι Γιατροί αυτών των ειδικοτήτων στελεχώνουν το κόσμημα του νησιού μας, το Δημόσιο Κρατικό, το Τριφύλλειο Νοσοκομείο Κυθήρων!
Βεβαίως υπάρχουν στο νησί και εξυπηρετούν και ιδιώτες γιατροί διαφόρων ειδικοτήτων. 
Επιπλέον οι κάτοικοι των Κυθήρων σύμφωνα με την απογραφή του 2011 ήταν 3.984.
Αν πράγματι έχουν μειωθεί στις 2.500 είναι ανησυχητικό, αλλά είναι αληθές; πως προκύπτει; 
Έγινε νέα απογραφή; 
Το θλιβερό είναι ότι ο Δήμαρχος του Νησιού. αντί να αντιδράσει για το ψευδές και παραπλανητικό δημοσίευμα, για μιά ακόμη φορά λαικίζει.
Συμφωνεί ότι στα Κύθηρα υπηρετεί μεγάλος αριθμός Ιερέων;
Συμφωνεί ότι στο Κρατικό Νοσοκομείο Κυθήρων υπηρετεί μόνο ένας ειδικευμένος γιατρός και δύο αγροτικοί;
Διαμαρτύρεται γιατί δήθεν, οι κρατικές υπηρεσίες δεν εγκρίνουν τις δαπάνες. Δεν του επιτρέπουν δηλαδή, την κατασπατάληση των ταμειακών αποθεμάτων του Δήμου
τα οποία, με πολύ κόπο συγκεντρώθηκαν και κληρονόμησε από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή.

Σχόλιο Δημάρχου κ.Χαρχαλάκη για το δημοσίευμα μας "Στο Νησί..."

Πριν λίγους μήνες προκηρύχθηκαν 8 θέσεις αγροτικών ιατρών (6 για τα Κύθηρα και 2 για τα Αντικύθηρα). 

Οι 5 παρέμειναν κενές, αφού εκδηλώθηκε ενδιαφέρον μόνο από 3 Ιατρούς. 
Τη στιγμή μάλιστα που ο Δήμος μας επιδοτεί με το ποσόν των 300€ το μήνα τους αγροτικούς των Κυθήρων και 500€ το μήνα (!!!) τους αγροτικούς των Αντικυθήρων, στους οποίους παρέχει δωρεάν μέχρι και τη στέγαση και τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια! 


Παράλληλα, η ασυνεννοησία των κρατικών υπηρεσιών, εμποδίζει την εκταμίευση των χρηματικών κινήτρων που έχουν θεσπίσει Δήμοι και Περιφέρειες, καθώς δεν έχει εκδοθεί ακόμα η απαραίτητη ΚΥΑ που θα ρυθμίζει τις διαδικασίες καταβολής των επιδομάτων αυτών στους δικαιούχους ιατρούς (αν θα δίδονται εις χρήμα ή εις είδος) και έτσι οι Επίτροποι του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν θεωρούν τα εντάλματα...  

Ελλάδα 2016...!!!!!!
--------------------------------
Στράτος Χαρχαλάκης
--------------------------------

Στο νησί…


Ακούσιος ωτακουαστής βράδυ Μ. Παρασκευής στον Επιτάφιο. Ηλικιωμένες κυρίες, μόνιμες κάτοικοι του νησιού, εκφράζουν την δυσαρέσκειά τους επειδή αναγκάζονται να έρθουν από το χωριό όπου διαμένουν -λίγα χιλιόμετρα απόσταση- για να βρεθούν στην εκκλησία που διαθέτει ιερέα. Στο χωριό τους, υπάρχει εκκλησία, αλλά δεν υπάρχει ιερέας. Λογικό. Στο νησί, φημολογείται πως υπάρχουν 365 εκκλησίες, αλλά και οι μισές να υπάρχουν στην πραγματικότητα, είναι αδύνατο να τοποθετηθούν ισάριθμοι ιερείς. Σημαίνει αυτό πως στο νησί υπάρχει έλλειμμα ιερέων; Το αντίθετo. Συγκριτικά με τους γιατρούς για παράδειγμα, υπάρχει υπερπληθώρα ιερέων!

  
Στο νησί, ζουν μόνιμα περίπου 2.500 άνθρωποι. Από αυτούς περίπου 400 παιδιά, κάτι ιδιαίτερα αισιόδοξο για τα δεδομένα της περιφέρειας. Κι όμως, ολόκληρο το νησί δεν διαθέτει μόνιμο παιδίατρο στο λεγόμενο κέντρο υγείας. Ρώτησα να μάθω πόσους γιατρούς θα συναντήσει κάποιος αν επισκεφτεί αυτό το κέντρο. Η απάντηση είναι, τρείς. Ο διευθυντής (παθολόγος) και δυο αγροτικοί γιατροί. Εδώ βάζουμε τελεία. Ούτε παιδίατρος, ούτε γυναικολόγος, ούτε οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα.

Οι ανάγκες, καλύπτονται (;) από τους τρείς γιατρούς ή μεμονωμένους ιδιώτες συγκεκριμένων ειδικοτήτων (και φυσικά με επιπλέον οικονομικό κόστος ) και κάποιους που το επισκέπτονται κάποια συγκεκριμένη ημέρα. Για επιπλέον βοήθεια, κάποιος πρέπει να επισκεφτεί την Αθήνα. Όποτε υπάρχουν δρομολόγια πλοίων και όποτε το επιτρέπει ο καιρός. Ο οποίος συχνά τον χειμώνα δεν το επιτρέπει. Υπάρχει και ένα ελικόδρομιο για τα έκτακτα περιστατικά. Σκέφτομαι πως το κόστος των περιστατικών αυτής της μορφής όπου χρειάστηκε μεταφορά με ελικόπτερο (δεν είναι σπάνια, ιδιαίτερα τα καλοκαίρια), θα είναι μεγαλύτερο από την αγορά μερικών ιατρικών μηχανημάτων και την πρόσληψη μερικών ακόμα γιατρών.

Ρώτησα να μάθω τι συμβαίνει με τους ιερείς. Πόσοι υπάρχουν ώστε να δικαιολογούν τις γκρίνιες κάποιων ηλικιωμένων που αναγκάζονται να μετακινούνται σε διπλανά χωριά για να εκκλησιαστούν; Κανένας δεν γνώριζε με ακρίβεια, αλλά με βάσει υπολογισμούς των ενοριών που λειτουργούν θεωρείται πως στο νησί υπάρχουν τουλάχιστον 8-9 ιερείς. Να κάνουμε μια μικρή σύγκριση των αριθμών: Τρείς γιατροί και 8-9 ιερείς. Αυτό νομίζω πως σημαίνει πολλά.  Το κράτος-δηλαδή εμείς οι φορολογούμενοι- πληρώνουμε τις μισθολογικές ανάγκες τριών γιατρών και τριπλάσιων ιερέων.

Βέβαια, τις επιλογές αυτές δεν τις κάνουμε εμείς που πληρώνουμε. Αλλά αυτοί που βρίσκονται στην εξουσία. Χθες και σήμερα. Αυτοί θεωρούν πως αυτή η αναλογία ταιριάζει σ ένα νησί. Και δυστυχώς, όχι μόνο σ’ ένα νησί, αλλά σε πολλά νησιά και πολλές περιοχές της περιφέρειας. Γι’ αυτό, δεν έχει σημασία για ποιο νησί πρόκειται. Είναι απλά ένα ενδεικτικό παράδειγμα από τα πολλά.

Το πρόβλημα έχει φυσικά και άλλες διαστάσεις. Αφορά στην άρνηση γιατρών να ζήσουν στο νησί (σε μεγάλο βαθμό δικαιολογημένες για λόγους κόστους, απομόνωσης κλπ.), αφορά σε προσπάθειες της δημοτικές αρχής να δώσει η ίδια κίνητρα για προσέλκυση γιατρών χωρίς ωστόσο να έχουν ιδιαίτερη επιτυχία οι προσπάθειες αυτές, αφορά σε πολλές ακόμα αιτίες. Όμως, το αποτέλεσμα έχει πάντα σημασία. 

Και αυτό είναι, πως το κράτος θεωρεί πως αυτή η αναλογία γιατρών-ιερέων ταιριάζει σ’ ένα νησί.  Και ενδεχομένως σε μια επόμενη θρησκευτική γιορτή,  πιθανότερο είναι ν ακούσει κάποιος μερικές ηλικιωμένες κυρίες να διαμαρτύρονται για τους λίγους ιερείς και όχι για την απουσία στοιχειωδώς επαρκούς ιατρικής περίθαλψης…
--------------------------------------------
Πηγή:  liberal.gr-Γιάννης Παντελάκης 
--------------------------------------------

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΝΕΑΠΟΛΙΤΩΝ ΤΑ ΒΑΤΙΚΑ ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΗΝ ΒΑΤΙΚΙΩΤΙΣΑ ΜΑΝΑ ΣΤΙΣ 8 ΜΑΙΟΥ

Ο Σύνδεσμος μας τιμώντας την μητέρα και ιδιαίτερα εφέτος την Βατικιώτισα μάνα γιορτάζει στα Βάτικα. 
Σας καλεί να παρευρεθείτε στην γιορτή μας την Κυριακή 8 Μαΐου στο ξενοδοχείο LIMIRA MARE στις 7 το απόγευμα. Κοντά μας θα είναι και θα μιλήσει για την μητέρα η πατριώτισσα μας συγγραφέας κ Ελένη Σαραντίτη!!Την εκδήλωση μας θα πλαισιώσει η χορωδία του Δήμου!! 
Η Παρουσία σας θα είναι χαρά για εμάς!!!

Το Βατικιώτικο κρεμμύδι


Το κρεμμύδι είναι αναμφισβήτητα το χαρακτηριστικότερο προϊόν της περιοχής των Βοιών (Βατίκων). Το ντόπιο, Βατικιώτικό, κρεμμύδι είναι γευστικότατο και ιδιαίτερα καυτερό. Θεωρείται ιδανικό για μαγείρεμα, αφού δίνει ιδιαίτερη γλυκιά γεύση.
Ο βολβός του βατικιώτικου κρεμμυδιού είναι σφαιρικού σχήματος, ελαφρώς επιμήκης με διάμετρο μεταξύ 35 και 80 mm. Ο εξωτερικός χιτώνας, χρώματος ορειχάλκου, είναι στιλπνός και ανθεκτικός, αποτελούμενος από πολλά στρώματα με στενή αλληλεπικάλυψη, που προστατεύουν τους εσωτερικούς χιτώνες. Η σάρκα του είναι κοκκινωπού χρώματος, σφικτή και συμπαγής. Χάρη στην τεχνική παραγωγής και στο ξηρό κλίμα που χαρακτηρίζουν την περιοχή των Βοιών, η περιεκτικότητά του σε ξηρά ουσία είναι υψηλή. Ετσι, το προϊόν αποθηκεύεται εύκολα, διατηρείται επί μεγάλο χρονικό διάστημα δίχως να χάνει τη διατροφική του αξία, καθώς η χαμηλή περιεκτικότητά του σε υγρασία το προστατεύει από τη σήψη.
Η συγκομιδή του γίνεται στις αρχές Μαϊου, ενώ οι συνολική έκταση που καλλιεργείται φθάνει τα 1200 στρέμματα.Πηγή http://www.monemvasia.gr/

Η Ελένη Καραΐνδρου και οι Μελισσοκόμοι μια μαρτυρία του Κουντουρόγιαννη (Γιάννη Πρωτοψάλτη – Μελισσοκόμου)

Η Ελένη ξεκίνησε να έρχεται με τον Δανίκα. Έμεναν στο Καψάλι. Ρώτησαν πώς να έρθουν στην Παλαιόπολη και τους είπαν ότι δεν υπάρχει καν δρόμος. Ξεκίνησαν με τα πόδια, έφτασαν καταϊδρωμένοι στην ‘‘Σκάνδεια’’. «Ποια είσαι εσύ;» την ρώτησε με χωριάτικη αφέλεια και ντρομπροσύνη ο Γιώργος. «Γράφω μουσική» μας είπε. Έτσι μας συστήθηκε. Ότι έγραφε μουσική. Πού να πάει το μυαλό μας; Εγώ δεν είχα βγει ακόμα από το νησί, δεν τους ήξερα, ποιος είναι ο Αγγελόπουλος και ποια είναι η Καραΐνδρου…
Τότε δεν υπήρχαν ξενοδοχειακές μονάδες ή τουριστικά καταλύματα στην περιοχή Παλιόπολη – Αυλαίμονα. Έμειναν σε σπίτι ενός κατοίκου. Επί πληρωμή βέβαια, αλλά, ρε παιδί μου, ήταν φιλοξενία. Άλλες εποχές. Γνωριστήκαμε, κάναμε πολλή παρέα. Δεν είχαν το καλλιτεχνικό τουπέ. Μας αντιμετώπιζαν πολύ φιλικά. Ο Δανίκας είχε πολύ χιούμορ. Εγώ ήμουν μικρός τότε, περισσότερη παρέα έκανε με τους αδελφούς μου που ήταν μεγαλύτεροι.
Η Καραΐνδρου, από τότε, ερχόταν συνέχεια. Μια φορά μάς ανήγγειλε: Γράφω μουσική για μια ταινία με τίτλο «Ταξίδι στα Κύθηρα». Κλεινόταν σ’ ένα σπίτι κανα-δυό μήνες κι έγραφε. Νοιώθαμε σαν να γράφει μουσική για εμάς τους ίδιους.
Ένα – δυο χρόνια μετά, έγραφε τη μουσική για τον Μελισσοκόμο (1986). Σαν μελισσοκόμο γνώριζε τον αδελφό μας τον Γιώργο από τον οποίο αγόραζε και μέλι! Το επόμενο καλοκαίρι που είχε ολοκληρωμένη τη μουσική ήρθε με μια κασέτα, μας είπε «Αυτή είναι η μουσική της ταινίας». Καθίσαμε, την ακούσαμε και την πήρε πάλι πίσω• ήταν το μοναδικό αντίτυπο και ήμασταν μάρτυρες της πρώτης ακρόασης!
Ο άλλος αδελφός μας, ο Αντώνης, δούλευε στους κινηματογράφους Αττικόν – Απόλλων όπου έκαναν πρεμιέρα οι ταινίες του Αγγελόπουλου. Δεν ξέραμε πολλά από κινηματογράφο αλλά αυτά τα συμβάντα μάς έκαναν να βλέπουμε τις ταινίες με άλλο μάτι. Ο Αγγελόπουλος μάλιστα το καλοκαίρι πριν φύγει τόσο άδικα και πρόωρα το πέρασε στα Κύθηρα. Τον θυμάμαι με τον σκηνοθέτη Δημήτρη Μακρή στην ‘‘Σκάνδεια’’.
Πηγή  http://dragonerarossa.gr/

Το Καταδρομικο "Γεωργιος Αβερωφ"

Δέκα χρόνια μετά τον Ελληνοτουρκικό Πόλεμο του 1897 το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό διέθετε μια ελάχιστη δύναμη απαρχαιωμένων τορπιλοβόλων και τριών Γαλλικών θωρηκτών που είχαν κατασκευασθεί το 1889. Η επιτακτική ανάγκη για τη δημιουργία αξιόμαχου στόλου είχε ως αποτέλεσμα την ενίσχυση του στόλου - στα τέλη του 1908 - με τέσσερα καινούρια Αγγλικά και τέσσερα Γερμανικά αντιτορπιλικά. Σε αυτά επρόκειτο να προστεθεί το Θωρακισμένο-Καταδρομικό «Γ. Αβέρωφ», η Δόξα του Πολεμικού Ναυτικού.
Για την ανανέωση του Στόλου η τότε κυβέρνηση Μαυρομιχάλη είχε απευθυνθεί στα Ναυπηγεία Ορλάντο στο Λιβόρνο της Ιταλίας, όπου εκείνη ακριβώς την εποχή κατασκευαζόταν ένα θωρακισμένο–καταδρομικό το οποίο είχε παραγγελθεί και επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί από το Ιταλικό Ναυτικό. Όμως, η ακύρωση της παραγγελίας από τη μεριά των Ιταλών και η άμεση προκαταβολή του 1/3 της συνολικής αξίας του πλοίου επέτρεψαν την απόκτηση του θωρηκτού από την Ελλάδα.
Το ποσόν της προκαταβολής προήλθε από τη διαθήκη του Γεωργίου Αβέρωφ και ανήρχετο σε 8.000.000 εκατομμύρια χρυσές δραχμές, ενώ το υπόλοιπο ποσό των 15.650.000 χρυσών δραχμών καλύφθηκε από το Ταμείο Εθνικού Στόλου (Τ.Ε.Σ.). Η κυβέρνηση δαπάνησε 23.650.000 δρχ. για την απόκτηση του. Τα 8.000.000 δρχ. προέρχονταν από το 20% της συνολικής κληρονομιάς του Γεωργίου Αβέρωφ, που παραχώρησε με τη διαθήκη του στο Ταμείο Εθνικού Στόλου το 1899 (χρονολογία δημοσίευσης της διαθήκης). 
Η διαθήκη όριζε ότι το 1/5 της περιουσίας του (20 μερίδια) παραχωρείται για τη ναυπήγηση ισχυρού καταδρομικού πλοίου που θα φέρει το όνομα του και διασκευασμένο κατά τέτοιον τρόπο ώστε να χρησιμεύει ως Εκπαιδευτικό πλοίο Σχολής Ναυτικών Δοκίμων προς την πρακτική και θεωρητική τελειοποίηση αυτών. Το υπόλοιπο ποσό 14.300.000 καλύφθηκε εξ' ολοκλήρου από το Ταμείο Εθνικού Στόλου (Τ.Ε.Σ.). Αξίζει να σημειωθεί ότι και οι Τούρκοι είχαν ενδιαφερθεί για την αγορά του πλοίου 
Το 10.200 τόνων θωρακισμένο εύδρομο (όπως ακριβέστερα περιγράφεται) είχε Ιταλικές μηχανές 19.000 ίππων, 22 Γαλλικούς λέβητες, Γερμανικές γεννήτριες και Αγγλικά πυροβόλα 190 και 234 χιλιοστών τύπου ARMSTRONG. Η μέγιστη ταχύτητα που ανέπτυσσε το Θωρηκτό ήταν 23 κόμβοι. 
Το «Γ. Αβέρωφ» καθελκύστηκε στις 12 Μαρτίου (27 Φεβρουαρίου με το παλαιό ημερολόγιο) 1910 και την 11 Σεπτεμβρίου 1911 κατέπλευσε στο Φάληρο, όπου έγινε δεκτό από τους Έλληνες με ενθουσιασμό.αλλά άργησαν να καταθέσουν την προσφορά τους, καθώς επίσης και ότι η τότε Ελληνική κυβέρνηση πέτυχε τελική τιμή κατά 2.000.000 δρχ. μικρότερη από το ποσό που πρόσφερε το Ιταλικό Βασιλικό Ναυτικό για το αδελφό πλοίο "ΠΙΖΑ". Η οριστική σύμβαση της αγοράς του επικυρώθηκε στις 30 Νοεμβρίου του 1909.
Το Θωρηκτό «Γ. Αβέρωφ», μοναδική ίσως εξαίρεση, μαζί με την προσωπικότητα και το πατριωτικό ήθος του Ναυάρχου Παύλου Κουντουριώτη, συνέδεσε άρρηκτα το όνομά του με τη διαμόρφωση ιστορικών γεγονότων εθνικής εμβέλειας χωρίς ουδέποτε να γνωρίσει την ήττα και την ατίμωση.
Ιστορικό Αγοράς 
Στις αρχές του 20ού αιώνα, η ελληνική κυβέρνηση του Γ. Θεοτόκη αποφάσισε να ενισχύσει ιδιαίτερα τον στόλο του (τότε) Βασιλικού Ναυτικού, καθώς τα υπάρχοντα πλοία είχαν καταστεί απαρχαιωμένα με την ραγδαία εξέλιξη της ναυτικής τεχνολογίας. Έγιναν αγορές αντιτορπιλικών και τορπιλοβόλων από το εξωτερικό, αλλά η πιο σημαντική κίνηση ήταν η παραγγελία και τελικά η αγορά του "Γ. ΑΒΕΡΩΦ". 
Η ιταλική κυβέρνηση είχε παραγγείλει το «Pisa» στα ναυπηγεία Ορλάντο, καθώς και ένα ακριβές αντίγραφό του, το «Β». Επίσης, ναυπήγησε το απολύτως όμοιο πλοίο «Αμάλφι» στο ναυπηγείο Odero, καθώς και τα πλοία «San Giorgio» και «San Marco» στα κρατικά ναυπηγεία του Καστελαμάρε (η διαφορά που είχαν τα «San Giorgio» και «San Marco» είναι ότι κινούνταν με ατμοστροβίλους). Έκρινε όμως ότι το «Β» δεν είναι αναγκαίο και αποφάσισε να το πουλήσει.
Τότε (φθινόπωρο του 1909) ο αντιναύαρχος Γκέιμπλ, αρχηγός της βρετανικής ναυτικής αποστολής στην Τουρκία, κατάρτισε ένα πρόγραμμα ναυπήγησης νέων θωρηκτών εκτοπίσματος περίπου 10.000 τόνων για το ναυτικό των Οθωμανών, και πήγε στη Βρετανία για να προετοιμάσει συμφωνία ανάμεσα στα αγγλικά ναυπηγεία και στην τουρκική κυβέρνηση. Η τουρκική ηγεσία όμως προτιμούσε πλοία τύπου ντρέντνοτ κι όχι θωρηκτά 10.000 τόνων. Επικαλέστηκε μάλιστα ένα ερώτημα της ρωσικής κυβέρνησης για ποιο λόγο ετοιμάζεται τέτοιας έκτασης εξοπλιστικό πρόγραμμα, για να απορρίψει τις εισηγήσεις του Γκέιμπλ.
Ενώ ο οίκος Ορλάντο διαπραγματευόταν στην Αθήνα με την ελληνική κυβέρνηση την πώληση του πλοίου, αφίχθησαν στο Λιβόρνο Τούρκοι αξιωματικοί για να το εξετάσουν. Οι Τούρκοι δεν πίστευαν ότι η Ελλάδα υπήρχε περίπτωση να αγοράσει το πλοίο και γι' αυτό κινήθηκαν κάπως νωθρά. Οι απεσταλμένοι τους βρήκαν το πλοίο καλό αλλά με μικρές γαιανθρακαποθήκες, άρα ακατάλληλο για μακρούς πλόες, για τους οποίους το ήθελαν. 
Αναχώρησαν για το Παρίσι, αλλά καθ' οδόν πήραν ένα τηλεγράφημα που έλεγε ότι η Ελλάδα επρόκειτο να αγοράσει το πλοίο. Επέστρεψαν άρον άρον στο Λιβόρνο και, χωρίς να ρωτήσουν πόσα προσφέρει η Ελλάδα, είπαν ότι δίνουν 250.000 στερλίνες παραπάνω προκειμένου να το πάρουν. Η απάντηση των Ιταλών ήταν ότι το πλοίο ήδη αγοράστηκε και πληρώθηκε. Η ελληνική κυβέρνηση πέτυχε τελική τιμή κατά 2.000.000 δρχ. μικρότερη από το ποσό που πρόσφερε το Ιταλικό Βασιλικό Ναυτικό για το αδελφό πλοίο «Pisa». Η οριστική σύμβαση της αγοράς του επικυρώθηκε στις 30 Νοεμβρίου του 1909.
Χαρακτηριστικά
Αρχική διαμόρφωση (1911-1926):
• Διαστάσεις : μήκος μεταξύ ορθίων 140,5 μ., πλάτος 21 μ., βύθισμα 7,5 μ.
• Εκτόπισμα: 10.118 τόνοι
• Μηχανή προώθησης: 2 τετρακύλινδρες παλινδρομικές ατμομηχανές τριπλής εκτόνωσης, 2 προωστήρες, 22 λέβητες υδραυλικού συστήματος Belleville, ενδεικτική ιπποδύναμη 19000 ίπποι.
• Ταχύτητα: 23 κόμβοι (την περίοδο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου είχε μειωθεί στους 16 κόμβους) με καύσιμη ύλη 1500 τόνους άνθρακα.
• Πλήρωμα : 670 άνδρες.

ΛΑΚΩΝΙΑ.ΕΟΡΤΗ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΣΤΑ ΒΕΛΑΝΙΔΙΑ

  Ο λαοφιλής Άγιος Γεώργιος ο μεγαλομάρτυρας και Τροπαιοφόρος γεννήθηκε περίπου το 275 μ.Χ. στην Καππαδοκία, από γονείς χριστιανούς. Ο πατέρας του, μάλιστα, πέθανε μαρτυρικά για το Χριστό όταν ο Γεώργιος ήταν δέκα χρονών. Η μητέρα του τότε τον πήρε μαζί της στην πατρίδα της την Παλαιστίνη, όπου είχε και τα κτήματα της. Όταν έγινε 18 χρονών, στρατεύθηκε στο ρωμαϊκό στρατό. Αν και νέος στην ηλικία, διεκπεραίωνε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις τέλεια. Όλοι τον θαύμαζαν για το παράστημα του. Γι' αυτό, γρήγορα τον προήγαγαν σε ανώτερα αξιώματα και του έδωσαν τον τίτλο του κόμη και ο Διοκλητιανός τον εκτιμούσε πολύ.

Δείτε το ΒΙΝΤΕΟ στο VELANIDIA WEB TV

Ομολογητής
Από την εποχή του αυτοκράτορα Δεκίου μέχρι την εποχή που ανέβηκε στον θρόνο ο Διοκλητιανός, το 283 μ.χ., η Χριστιανική Εκκλησία μεγάλωσε πάρα πολύ, γιατί επικρατούσε ειρήνη. Οι Χριστιανοί πήραν πολλές δημόσιες θέσεις, έκτισαν πολλούς και μεγάλους ναούς, διάφορα σχολεία και οργάνωσαν την διοίκηση και τη διαχείριση των εκκλησιών και της φιλανθρωπίας.
Ο Διοκλητιανός αρχικά εργάστηκε για την οργάνωση του κράτους του. Προσέλαβε στρατηγούς για βοηθούς του που τους ονόμασε αυτοκράτορες και Καίσσαρες κι αφού πέτυχε να υποτάξει τους εχθρούς του κράτους και να σταθεροποιήσει τα σύνορα του, στράφηκε στα εσωτερικά ζητήματα. Δυστυχώς, στράφηκε εναντίον της Χριστιανικής Θρησκείας για να ανορθώσει την ειδωλολατρία. Γι' αυτό το λόγο λοιπόν, κάλεσε τους βοηθούς του Καίσσαρες το 303 μ.χ. και τους στρατηγούς στην πρωτεύουσα του ανατολικού Ρωμαϊκού κράτους σε τρεις γενικές συγκεντρώσεις. Ανάμεσα τους βρισκότανε και ο 28χρονος Γεώργιος, που διακρίθηκε πολλές φορές στους πολέμους.

  Συγκεντρώθηκαν λοιπόν όλοι, για να πάρουν αποφάσεις για την εξόντωση και τον αφανισμό της Χριστιανικής πίστης. Πρώτος μίλησε ο Διοκλητιανός και επέβαλε σε όλους ν' αναλάβουν τον εξοντωτικό αγώνα εναντίον του Χριστιανισμού. Όλοι υποσχέθηκαν ότι θα καταβάλουν κάθε προσπάθεια, για να εξαλείψουν την Χριστιανική Θρησκεία από το Ρωμαϊκό κράτος. Τότε ο γενναίος Γεώργιος σηκώθηκε και είπε: «Γιατί, βασιλιά και άρχοντες, θέλετε να χυθεί αίμα δίκαιο και άγιο και να εξαναγκάσετε τους Χριστιανούς να προσκυνούν και να λατρεύουν τα είδωλα»; Και διακήρυξε την αλήθεια της Χριστιανικής Θρησκείας και την Θεότητα του Χριστού.
Μόλις τέλειωσε, όλοι συγχυστήκανε μ' αυτή την ομολογία του και προσπάθησαν να τον πείσουν να μετανοήσει για όσα είπε, καταπραΰνοντας έτσι και τον Διοκλητιανό. Αλλά ο Γεώργιος ήταν σταθερός και με θάρρος διακήρυσσε την Χριστιανική του πίστη.

ΛΑΚΩΝΙΑ.Εσπερινός του Αγίου Γεωργίου στο Κάστρο του Γερακίου

Με ιδιαίτερη κατάνυξη και ευλάβεια έγινε και φέτος ο εσπερινός προς τιμή του Αγίου Γεωργίου στο Κάστρο Γερακίου.

Μνήμες από άλλες εποχές


Γερακίτες καβαλάρηδες, Αγίου Γεωργίου 1965
 Ο Χρήστος Μπαλαμπάνος αναφέρει: «Το τελετουργικό ξεκίνησε μέσα από το Γεράκι και συγκεκριμένα από την τοποθεσία Κάτω-Βρύση, όπου παραδόθηκε η εικόνα του Αγίου Γεωργίου, δωρεά του αείμνηστου δασκάλου Γεωργίου Μαρούδη, σε ιππείς οι οποίοι μαζί με τα άλογα τους μετέφεραν την εικόνα έως τον Κάστρο Γερακίου.

«Εκεί τους περίμενε ο ιερέας του Γερακίου, αιδεσιμότατος Ιωάννης Χαραμής, που παρέλαβε την εικόνα και την οδήγησε στην εκκλησία όπου πρώτοι οι ιππείς μαζί με τα


άλογα τους πήγαν και την προσκύνησαν.

«Αρκετοί Γερακίτες αλλά και από την γύρω περιοχή με σύμμαχο τον καλό καιρό παρακολούθησαν τον εσπερινό.

«Αξίζει να αναφέρω τα ονόματα των συμμετεχόντων ιππέων που ήταν οι: Γεώργιος Κόντος του Δήμου, Κωνσταντίνος Μαρουδάς του Αγγελή, Μιχάλης Πουλημένος του Βασιλείου, Γιώργος Τσίπουρας του Χρήστου, Γιώργος Βάρλας του Νικολάου, Γιώργος Βάρλας του Σταύρου, Λεωνίδας Μαλαβάζος του Παναγιώτη, Παναγιώτης Μαλαβάζος του Λεωνίδα, Παναγιώτης Φασμούλος του Νικολάου, Πάνος Βάρλας του Βασιλείου, Παναγιώτης Πουλίτσας του Χρήστου και ο Κώστας Μηνακάκης που είχε έρθει από τον Μυστρά.

«Η ατμόσφαιρα ήταν έντονα φορτισμένη συναισθηματικά αφού ξύπνησαν μνήμες από άλλες εποχές όπου τα άλογα είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή την γιορτή.

«Ο Άγιος Γεώργιος ας είναι βοήθεια για όλο τον κόσμο.»

Πηγή  http://karitsiotikanea.blogspot.gr/

Συλλήψεις Για Κλοπές & Απόπειρα Κλοπής Σε Σπάρτη & Νεάπολη

Εξιχνιάστηκε, ύστερα από αστυνομική έρευνα του Αστυνομικού Τμήματος Νεάπολης, μία (1) περίπτωση κλοπής σε οικία αλλοδαπού, που είχε γίνει την 18.8.2015, στην Νεάπολη Λακωνίας. Για την υπόθεση αυτή, σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος ενός (1) 27χρονου αλλοδαπού, υπηκόου Βουλγαρίας, για κλοπή.
Συνελήφθη, σήμερα (28.4.2016) και πρώτες πρωινές ώρες, στην Σπάρτη Λακωνίας, από αστυνομικούς της Ομάδας Δίκυκλης Αστυνόμευσης (ΔΙ.ΑΣ.) Λακωνίας, 34χρονος ημεδαπός, γιατί διέρρηξε κατάστημα ημεδαπής, χωρίς ωστόσο να αφαιρέσει κάτι, καθώς έγινε αντιληπτός. Προανάκριση διενεργεί το Τμήμα Ασφαλείας Σπάρτης.
Πηγή 
http://ant1south.gr/