Πέμπτη 5 Μαΐου 2016

Αγροτικος Συλλογος Ευρωτα· ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση του τρίτου μνημονίου αιφνιδιάζει αποφασίζοντας να φέρει άρον – άρον το εκτρωματικό ασφαλιστικό - φορολογικό «πακέτο» για να εξαθλιώσει ασφαλιστικά δικαιώματα και να απογειώσει τη φοροληστεία για τα λαϊκά στρώματα.
Ο αγρότης και παραγωγός για την “κάλπικη “ συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ αποτελεί εμπόδιο στα σχέδια των πολυεθνικών που θέλουν να υφαρπάξουν τους κλήρους προς όφελος των δικών τους συμφερόντων. Το αποτέλεσμα θα είναι να γίνουν οι αγρότες σκλάβοι – εργάτες στην δική τους γη .
Δεν μένουμε με σταυρωμένα τα χέρια και καλούμε όλο τον αγροτικό κόσμο να αντισταθεί .

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΡΑΝΙΔΙΩΤΗΣ.:ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ - ΚΡΗΤΗΣ

"Ετσι, στις σελίδες της «Αυγής» μπορούσε κάποιος να διαβάσει για τον Ορειβατικό Σύλλογο Τζουμέρκων που έβγαζε ψήφισμα για τις αμερικάνικες ατομικές δοκιμές στη Νεβάδα και για τον Σύλλογο Βυρσοδεψών Καβάλας που ζητούσε την παύση του πολέμου στην Ινδοκίνα."
Διαβάζοντας τις ανακοινώσεις διαφόρων "συλλογικών" οργανώσεων της νότιας Λακωνίας τις τελευταίες μέρες για το ζήτημα της γραμμής μεταφοράς ενέργειας Λακωνίας - Κρήτης, μου ήρθε στο μυαλό το άρθρο του Αντωνης Πανουτσος πριν από λίγες μέρες για το θέμα της ΕΣΗΕΑ. Και μετά σκέφτηκα ότι πολλοί από τους πρωτεργάτες αυτών "συλλόγων" γνωρίζουν πολύ καλά τις πρακτικές αυτές τόσο σε ιδεολογικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο.
Η πρόσφατη επίσκεψή μου στην περιοχή μου έδειξε ότι αποτελούν μια μειοψηφία στην τοπική κοινωνία της οποίας το βασικό πρόταγμα είναι πως θα υπάρξει μια οικονομική ανάταση για να βγούν από το σπιραλ θανάτου που έχουν πεσει. Και επίσης ότι η βασική συζήτηση θα έπρεπε να είναι γύρω από τα αντισταθμιστικά οφέλη.
Παρόλα αυτά ο θόρυβος και η δυναμική στα social media που έχουν αυτές οι μειοψηφικές ομάδες και η επαγγελματική πολλές φορές διαχείριση της επικοινωνίας δημιουργούν εσφαλμένες εντυπώσεις τόσο στην κοινωνία όσο και στους θεσμικούς συνομιλητές. Την επόμενη φορά που θα διαβάσουμε μια ανακοίνωση "συλλόγου" ή "ομοσπονδίας" ας σκεφτούμε με ποιές διαδικασίες έχει εκδοθεί, με ποιά νομιμοποίηση και πόσους και ποιούς τελικα ανθρώπους εκφράζει.
http://www.protothema.gr/blogs/blogger/post/569462/sovietopoiisi/

Ακύρωση δρομολογίων Ε/Γ-Ο/Γ ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ

H LANE SEA LINES ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι, λόγω της απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας το δρομολόγιο του Ε/Γ-Ο/Γ Β.ΚΟΡΝΑΡΟΣ την Παρασκευή 06/05/2016 από Πειραιά προς Κύθηρα – Αντικύθηρα – Κίσσαμος και η επιστροφή στις 08/05/2016 δεν θα πραγματοποιηθεί.

ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΗΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΗΣ 
                                                                                                                            Κύθηρα    4/5/2016  
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ  


Ο Δήμος Κυθήρων θα συμμετάσχει και φέτος στην πανελλήνια τουριστική Έκθεση ειδικού τουρισμού Activetrip 2016 που θα πραγματοποιηθεί στην Πάτρα από 13 έως 15 Μαΐου. Η έκθεση θα πλαισιωθεί για μία ακόμα χρονιά, ως ένθετη δραστηριότητα, από το καθιερωμένο Φεστιβάλ Γευσιγνωσίας καθώς και από πολλές άλλες παράλληλες εκδηλώσεις που ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα και στις τάσεις της τουριστικής αγοράς, με έμφαση τις νέες και ειδικές - εναλλακτικές μορφές τουρισμού όπως θαλάσσιος τουρισμός, εκδρομές με χαρακτήρα δράσης και περιπέτειας, θρησκευτικός τουρισμός, ιαματικός και τουρισμός Υγείας, αθλητικός, περιηγητικός, γαστρονομικός και αγροτουρισμός. Στην έκθεση αυτή ο Δήμος Κυθήρων καλεί όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς ή ιδιώτες που προσφέρουν αντίστοιχες υπηρεσίες στο νησί να πλαισιώσουν την παρουσία του, προσφέροντάς τους δωρεάν χώρο στο περίπτερό του, προκειμένου να προβληθούν οι δραστηριότητες αυτές. Επίσης θα γίνουν δεκτά και έντυπα ή προσφορές ιδιωτών οι οποίοι ασκούν νόμιμα ανάλογες δραστηριότητες και υπηρεσίες. Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με το Δήμο προκειμένου να ενημερωθείτε ή να προσκομίσετε σχετικό υλικό μέχρι την Τρίτη 10 Μαΐου. Τμήμα Τουριστικής Προβολής Παναγιώτης  Γιαννιώτης Τηλ. 2736031755, κιν. 6944290863 mail : tourism@kythira.gr  


Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ  
ΜΗΝΑΣ ΚΟΡΩΝΗΣ

ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ.Είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών των δημοτών

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ     Κύθηρα 05 Μαΐου 2016 
 ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ  ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ                .                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ  

 
Στο πλαίσιο της εύρυθμης και νομότυπης λειτουργίας του, ο Δήμος Κυθήρων, έχει  υποχρέωση είσπραξης των ληξιπρόθεσμων οφειλών των δημοτών του. 
Κατόπιν ανακοινώσεων του Δήμου μας και ατομικών ειδοποιήσεων προς τους οφειλέτες, για την δυνατότητα αποπληρωμής των οφειλών τους,  μέσω ρύθμισης, ευχαριστούμε όσους ανταποκρίθηκαν, και τακτοποίησαν τις οφειλές τους. 
Όσοι όμως για διάφορους λόγους δεν ανταποκρίθηκαν στις προσκλήσεις μας, θέλουμε να τους ενημερώσουμε ότι ο Δήμος, από 01 Ιουνίου 2016, θα προβεί στα απαραίτητα αναγκαστικά μέτρα είσπραξης που προβλέπονται από τον νόμο, χωρίς άλλη ειδοποίηση.  
Όσες οφειλές αφορούν απλήρωτους λογαριασμούς ύδρευσης, με ληξιπρόθεσμες οφειλές πέραν του τετράμηνου ή και ποσού άνω των χιλίων (1.000,00) ευρώ, θα διακόπτεται η σύνδεση της παροχής ύδρευσης και τυχόν επανασύνδεση θα επιβαρύνεται με το ανάλογο κόστος. 
Για όλες τις οφειλές, άνω των πεντακοσίων (500,00) ευρώ, θα εφαρμόζονται αναγκαστικά μέτρα είσπραξης τα οποία είναι: 1) Κατάσχεση κινητών, είτε στα χέρια του οφειλέτη είτε κινητών και απαιτήσεων εν γένει αυτού, στα χέρια τρίτων. 2) Κατάσχεση ακινήτων.  
Η χρήση αναγκαστικών μέτρων εναπόκειται στην κρίση του προϊσταμένου της ταμειακής υπηρεσίας ή του δημοτικού ταμία, ο οποίος μπορεί να λάβει τα ανωτέρω μέτρα είτε αθροιστικά είτε καθένα χωριστά.             
                             Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ                                                        
                               ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΘ. ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ      

BΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ.το δρομολόγιο του πλοίου σήμερα Πέμπτη διαμορφώνεται ως ακολούθως

Πειραιάς   05/05/2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΠΡΟΣ Α) ΥΠ.Ν & Ν.Π. / ΔΘΣ Β' Β) ΥΠ.Ν & Ν.Π / ΓΕΜΜΕ Γ) ΛΙΜΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ : ΠΕΙΡΑΙΑ, ΚΥΘΗΡΩΝ, ΚΙΣΣΑΜΟΥ Δ) ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ : ΠΕΙΡΑΙΑ, ΚΥΘΗΡΩΝ, ΚΙΣΣΑΜΟΥ


H LANE SEA LINES ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι για την καλύτερη εξυπηρέτηση των συγκοινωνιακών αναγκών μεταξύ Κισσάμου – Πειραιά το δρομολόγιο του πλοίου σήμερα Πέμπτη 05/05/2016 από Κίσσαμο προς Κύθηρα – Πειραιά  διαμορφώνεται ως ακολούθως :
ΚΙΣΣΑΜΟΣ (05/05/2016 ΑΝ.20:00) – ΚΥΘΗΡΑ (ΑΦ.23:59 – 06/05/2016 ΑΝ.00:30) – ΠΕΙΡΑΙΑΣ (ΑΦ.08:30) .


ΚOIN: Πλοίαρχο Ε/Γ-Ο/Γ ΒIΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ

Εκδήλωση Παροπλισμού Πλοίων / Τετάρτη 18 Μαΐου 2016

Πότε: Τετάρτη 18 Μαΐου 2016 (15:00 έως 18:00)
Πού: Αίθουσα «Γεώργιος Κασιμάτης», 2ος όροφος, μέγαρο Ε.Β.Ε.Π., Λουδοβίκου 1, Πλατεία Οδησσού, Πειραιάς


Τι θα συζητηθεί:
  • Ανάλυση των απαιτήσεων για τον παροπλισμό των πλοίων προς ενημέρωση των ενδιαφερομένων
  • Εναλλακτικές, τα κόστη, οι παροχές, τα δύσκολα σημεία που αφορούν τον παροπλισμό

 

Σε ποιους απευθύνεται:
  • Φορείς του Λιμένα και της Ναυτιλίας
  • Παρόχους Υπηρεσιών
  • Προσωπικό Διαχειριστών Πλοίων και ενδιαφερομένων για να παροπλίσουν πλοία
  • Ναυτιλιακούς Επαγγελματίες




Πρόγραμμα
14:30 - 15:00Προσέλευση, Εγγραφή
15:00 - 16:00
Μέρος Πρώτο: Εκπρόσωποι Φορέων
  • Βασίλης Κορκίδης, Πρόεδρος Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ)
  • Άγγελος Γραμματέας, Υπολιμενάρχης Κεντρικού Λιμεναρχείου Ελευσίνας, Αντιπλοίαρχος Λιμενικού Σώματος
  • Ιωάννης Πολυχρονόπουλος, Πρόεδρος, Βιομηχανικό Πάρκο Σχιστού (ΒΙΠΑΣ)
20 λεπτά συζήτηση και ερωτήσεις ανοικτές στο κοινό
16:00 - 17:00
Μέρος Δεύτερο: Χρήστες Υπηρεσιών
  • Δημήτριος Ματθαίου, Διευθύνων Σύμβουλος Arcadia & Aegean Bulk
  • Αλέξιος Αγγελόπουλος, ACA Shipping, Μέλος Διοικητικού Συμβουλίου ‘Ένωσης Εφοπλιστών Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ)
  • Ιωάννης Κοτζιάς, Πρόεδρος Ένωσης Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA)
20 λεπτά συζήτηση και ερωτήσεις ανοικτές στο κοινό
17:00 - 18:00
Μέρος Τρίτο: Οι Πάροχοι των Υπηρεσιών
  • Σωκράτης Ζορμπάς, GAC shipping
  • Κωνσταντίνος Ξύδης, Principal Surveyor, American Bureau of Shipping
  • Αλεξάνδρα Κουβαδέλλη, Senior Claims Director Defence, Thomas Miller Hellas
20 λεπτά συζήτηση και ερωτήσεις ανοικτές στο κοινό
18:00 - 19:00Coctail στον χώρο υποδοχής του 2ου ορόφου


ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ Ε/Γ-Ο/Γ ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ από 09/05/2016 έως 04/09/2016

ΔΕΥΤΕΡΑ(Monday) 08.00: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 09.30: ΚΥΘΗΡΑ – ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ (ΕΩΣ 18/07) 16.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 

ΤΡΙΤΗ(Tuesday) 12.30: ΝΕΑΠΟΛΗ-ΚΥΘΗΡΑ 16.00: ΚΥΘΗΡΑ-ΝΕΑΠΟΛΗ 

ΤΕΤΑΡΤΗ(Wednesday) ΡΕΠΟ (DAY OFF) (EΩΣ 07/06) (ΑΠΟ 08/06): 09:30 ΝΕΑΠΟΛΗ-ΚΥΘΗΡΑ  11:30 ΚΥΘΗΡΑ-ΝΕΑΠΟΛΗ 

ΠΕΜΠΤΗ(Thursday) 09.00: ΝΕΑΠΟΛΗ-ΚΥΘΗΡΑ 10.30: ΚΥΘΗΡΑ-ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ (ΜΟΝΟ ΤΗΝ 23/06) 16.30: ΚΥΘΗΡΑ-ΝΕΑΠΟΛΗ 

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ(Friday) 14.30: ΝΕΑΠΟΛΗ-ΚΥΘΗΡΑ 17.00: ΚΥΘΗΡΑ-ΝΕΑΠΟΛΗ 

ΣΑΒΒΑΤΟ(Saturday) 10.00: ΝΕΑΠΟΛΗ-ΚΥΘΗΡΑ 14.00: ΚΥΘΗΡΑ-ΝΕΑΠΟΛΗ 

ΚΥΡΙΑΚΗ(Sunday) 11.00: ΝΕΑΠΟΛΗ-ΚΥΘΗΡΑ 14.00: ΚΥΘΗΡΑ-ΝΕΑΠΟΛΗ 
(ΑΠΟ 12/06): 11.00: ΝΕΑΠΟΛΗ-ΚΥΘΗΡΑ 15.00: ΚΥΘΗΡΑ-ΝΕΑΠΟΛΗ 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΑΓ. ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ (Timetable) 18/06/16 - 20/06/16 

ΣΑΒΒΑΤΟ(Saturday)18/06/16 09.00: ΝΕΑΠΟΛΗ - ΚΥΘΗΡΑ 11.30: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 14.00: ΝΕΑΠΟΛΗ - ΚΥΘΗΡΑ 16.30: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 

ΚΥΡΙΑΚΗ(Sunday)19/06/16 11.00: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 15.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 

ΔΕΥΤΕΡΑ(Monday)20/06/16 09.00: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 11.30: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 14.00: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 16.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ  Ε/Γ-Ο/Γ ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ F/B PORFYROUSA Timetable *ΝΕΑΠΟΛΗ: Neapolis, *ΚΥΘΗΡΑ: Kythira, *ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ: Antikythira …..………………………………………………………………………………………… ** από/from 22/07/2016 έως/until 04/09/2016 

 ΔΕΥΤΕΡΑ(Monday) 09.30: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 12.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 14.30: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 17.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 

 ΤΡΙΤΗ(Tuesday) 09.30: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 12.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 14.30: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 17.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 

 ΤΕΤΑΡΤΗ(Wednesday) 09.00: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 11.30: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 14.00: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 16.30: ΚΥΘΗΡΑ-ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ (ΕΩΣ 31/08) 21.30: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 

 ΠΕΜΠΤΗ(Thursday) 09.30: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 12.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 14.30: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 17.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 

 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ(Friday) 09.30: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 12.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 14.30: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 17.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 

 ΣΑΒΒΑΤΟ(Saturday) 09.30: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 12.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 14.30: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 17.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 

 ΚΥΡΙΑΚΗ(Sunday) 09.30: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 12.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 14.30: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 17.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 

 !!!! Το παρόν υπόκειται σε αλλαγές χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση! !!!! All times & schedules are subject to change without prior notice! Τ: 27360 31 390 & 2736031 848 ΚΥΘΗΡΑ / 27340 24 004 & 27340 29 004 ΝΕΑΠΟΛΗ Web site: www.kithiratravel.gr

 

7ο Διεθνές Συμπόσιο του Κυθηραϊσμού Κύθηρα, 18-21 Αυγούστου 2016

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΤΟΥ ΚΥΘΗΡΑΪΣΜΟΥ   
7ο Διεθνές Συμπόσιο του Κυθηραϊσμού 
“Περιφερειακός Κυθηραϊσμός: Παγκόσμιες Κυθηραϊκές περιφέρειες” (Η νέα διάσταση της Κυθηραϊκής περιφέρειας) 
Κύθηρα (Μυρτίδια, Χώρα, Φράτσια, Ποταμός) 18-21 Αυγούστου 2016 
Πρόσκληση συμμετοχής 
Αγαπητοί συμπατριώτες  και Φιλοκυθήριοι όλου του κόσμου, 
Το Ινστιτούτο του Κυθηραϊσμού σε συνεργασία με τις τοπικές επιτροπές του σε όλο τον κόσμο, οργανώνει στα Κύθηρα το 7ο Διεθνές Συμπόσιο του Κυθηραϊσμού. 
Κύριο θέμα του Συμποσίου είναι: “Περιφερειακός Κυθηραϊσμός: Παγκόσμιες Κυθηραϊκές περιφέρειες” (Η νέα διάσταση της Κυθηραϊκής περιφέρειας) 
Οι ανακοινώσεις- εισηγήσεις δεν πρέπει να έχουν διάρκεια μεγαλύτερη των 20 λεπτών της ώρας. Επίσημες γλώσσες του Συμποσίου είναι η ελληνική και η αγγλική. Όσοι επιθυμούν τη συμμετοχή τους, θα πρέπει να αποστείλουν συμπληρωμένη την αίτηση συμμετοχής μέχρι τις 15 Ιουνίου 2016 στην έδρα του Ινστιτούτου του Κυθηραϊσμού: Ηρώων Πολυτεχνείου 81, Πειραιάς, 18536 Ελλάς, τηλ.: 0030/210.4599414, φαξ: 0030/210.4599415, e-mail: kytheraismos@gmail.com. Οι εισηγήσεις πρέπει να είναι και στις δύο γλώσσες επίσης, 20 μέρες πριν την έναρξη του Συμποσίου στην παραπάνω διεύθυνση ή e-mail. Στο πλαίσιο του Συμποσίου θα πραγματοποιηθούν: η 5η Αντάμωση του Κυθηραϊσμού,   διάφορες πολιτιστικές εκδηλώσεις, καθώς και επισκέψεις σε ιστορικούς και αρχαιολογικούς χώρους του νησιού μας και άλλες εκδηλώσεις, που θα περιλαμβάνουμε στο πρόγραμμα του Συμποσίου.   
Ο Πρόεδρος  Ηλίας Α. Μαρσέλλος 


  7ο Διεθνές Συμπόσιο του Κυθηραϊσμού Κύθηρα, 18-21 Αυγούστου 2016 
“Περιφερειακός Κυθηραϊσμός: Παγκόσμιες Κυθηραϊκές περιφέρειες” (Η νέα διάσταση της Κυθηραϊκής περιφέρειας)  
Οι θεματικές ενότητες του Συμποσίου  
1. Οι Κυθηραϊκές περιφέρειες  A.  Περιφέρειες με γεωγραφική συνέχεια και οικιστική συγκρότηση (συνοικία)  Γενέθλια Γη: Κύθηρα – Αντικύθηρα  Αττική (περιφέρεια): Κυθηρώ (πόλη) ή Κύθηρος   Κύθηρος (Δήμος της Αττικής), Κυθηρούπολη  Πελοπόννησος: Κύθηρος ποταμός και η γύρω περιοχή   Κρήτη: Κίθηρος (περιοχή Σελήνου), Λευκάδα: νήσος Κύθρος, Λέσβος: Χύδηρα  Κύπρος: Κυθραία, Καραβάς, Κυθέρεια (Κούκλια)  Μικρά Ασία: Σμύρνη, Βόρειος Αφρική: Αλεξάνδρεια 
B.  Περιφέρειες χωρίς γεωγραφική συνέχεια και χωρίς οικιστική συγκρότηση  Περιφέρεια Αθηνών – Πειραιώς και λοιπή Ελλάδα  Ευρώπη  Αυστραλία (Σύδνεϋ, Καμπέρα, Μπρισμπαίην)  Ηνωμένες Πολιτείες, Κεντρική Αμερική  Νότιος Αφρική 
Γ.  Κατάσταση των περιφερειών  Ιστορική ερμηνεία των Κυθηραϊκών περιφερειών  Η συγκρότηση των περιφερειών, η δημιουργία και ανάπτυξη (εντός των περιφερειών)  Το διαχρονικό πολιτισμικό πνεύμα των Κυθηρίων  Σύγχρονα θέματα (πώς να αντιμετωπίζονται απρόβλεπτα και απρόσμενα προβλήματα)  
2. Οι άνθρωποι των περιφερειών A.  Ανθρωπογεωγραφία, Κυθηραϊκή χαρτογράφηση  Προφορική ιστορία, παράδοση και κληρονομιά  Τοπική ιστορία των κοινοτήτων, αρχεία, γενεαλογικό, αρχαιολογικές ανασκαφές  Η κοινωνική κατάσταση εντός των περιφερειών λόγω της οικονομικής κρίσης  Μελλοντικά προβλήματα: η υδροδότηση, τα γεωλογικά φαινόμενα και το περιβάλλον, εντός  της επόμενης γενιάς 
B.  Αλληλεγγύη και εθελοντισμός  Η φροντίδα της τρίτης ηλικίας  Ο εθελοντισμός των Κυριών της Αθήνας, των Κυθήρων του Σύδνεϋ και άλλων περιφερειών  Το ανθρωπιστικό και προσφυγικό πρόβλημα και οι περιφέρειές μας 
Γ. Η εκπαίδευση, οι τέχνες και ο πολιτισμός στις περιφέρειες στην εποχή μας 
Δ. Η νεολαία: το πρόβλημα της διαρροής ικανών και με προσόντα ανθρώπων στο εξωτερικό και κυρίως νέων, οι νέες γενιές που γεννήθηκαν το 1980 και το 2000 (στροφή του αιώνα), οι millennials, η γενιά του 1990 (Ζ) ή του Α ή του Χ (άγνωστη γενιά, η γενιά της αβεβαιότητας), που δεν έχουν αποκτήσει ακόμη όνομα 
Ε. Τα κοινωνικά δίκτυα και οι Κυθήριοι των περιφερειών σήμερα  
Ζ. Επένδυση και απασχόληση στις περιφέρειες (δραστηριότητες)  
3. Οι φορείς των περιφερειών  Κυθηραϊκοί Σύνδεσμοι, Αδελφότητες, Ιδρύματα, επιστημονικές και επαγγελματικές ενώσεις,    Σωματεία, τοπικοί σύνδεσμοι, τοπικά συμβούλια  Τοπική Αυτοδιοίκηση (Δήμος Κυθήρων, τοπικές κοινότητες)  Πολιτισμικοί θεσμοί: Εγχώριος – Επιχώριος Περιουσία και ο ρόλος της στην ανάπτυξη των     Κυθήρων - Αντικυθήρων  Τοπική κοινότητα Αντικυθήρων (δημοτικό διαμέρισμα)  Άτυπες ενώσεις προσώπων 
Κοινές προσπάθειες Κοινές δραστηριότητες με το Γραφείο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Αθήνα, το Δήμο Κυθήρων, την Μητρόπολη Κυθήρων καθώς επίσης με πολιτισμικούς θεσμούς όπως η Εγχώριος Περιουσία, με πολιτιστικά μη κερδοσκοπικά σωματεία των Κυθήρων και άλλους τοπικούς φορείς,  Κύθηρα: πολιτιστική πρωτεύουσα του Κυθηραϊσμού 2016-2018  
4. Η παγκόσμια Κυθηραϊκή μη γεωγραφική (virtual) κοινότητα (η νέα περιφέρεια ως σύνολο)  Η ομοιογενής, μη χωρική (spaceless) Κυθηραϊκή περιφέρεια (Κυθηραϊκή χωρογραφία)  Η νέα παγκόσμια Κυθηραϊκή ταυτότητα (κοινωνική, οικονομική, πολιτιστική και πολιτική)  Ο βαθμός ομοιογένειας ανάμεσα στις παραπάνω ταυτότητες  Η στενότερη σχέση μεταξύ των περιφερειών (οι νέοι τρόποι της αμφίδρομης επικοινωνίας)   Ο ρόλος της Εκκλησίας εντός της νέας περιφέρειας  
5. Προς το παγκόσμιο Κυθηραϊκό χωριό, την Παγκόσμια Κυθηραϊκή Οικουμένη (τη ψηφιακή περιφέρεια)  Ο ρόλος της τεχνολογίας και ο άνθρωπος Κυθήριος του παγκόσμιου χωριού  Δημόσιοι χώροι συνεχούς και ανέξοδης ενδο-επικοινωνίας (chat rooms)  Η ψηφιακή βιβλιοθήκη της ελληνικής διασποράς (όχι μόνο της Κυθηραϊκής)  Το παγκόσμιο Κυθηραϊκό χωριό ως περιφερειακή οντότητα, ενότητα, ταυτότητα  Το παγκόσμιο δίκτυο ανάμεσα σε όλες τις Κυθηραϊκές περιφέρειες με τρεις κεντρικούς    συντονιστές στα Κύθηρα-Αθήνα, Σύδνεϋ, Νέα Υόρκη  Προγράμματα ανταλλαγών εντός της ψηφιακής περιφέρειας για εκπαιδευτικούς ή    τουριστικούς σκοπούς    
 Συμπληρωματικά  Εργαστήρια και συζητήσεις στρογγυλής τράπεζας  Υπαίθριες εκδηλώσεις στα Μυρτίδια, στον Ποταμό, στα Φράτσια καθώς και εκπαιδευτικά   εκδρομικά προγράμματα  Τιμητική εκδήλωση του Ινστιτούτου για ξεχωριστές Κυθηραϊκές προσπάθειες  Σχέδια: α) στενότερη σχέση μεταξύ των προέδρων των Κυθηραϊκών Αδελφοτήτων, των προέδρων των τοπικών κοινοτήτων του Κυθηραϊσμού και του Δήμου Κυθήρων β) μια πιο επιστημονική χαρτογράφηση και οδηγό της Κυθηραϊκής διασποράς για στατιστικούς λόγους γ) το δημόσιο χώρο ενδοσυνεννόησης (chat rooms) και στους συντονιστές των μεγάλων περιοχών

Αγία Ειρήνη η Μεγαλομάρτυς

Aύτη ήτον θυγάτηρ μονογενής Λικινίου βασιλίσκου και Λικινίας μητρός, καταγομένη από την πόλιν την καλουμένην Mαγεδώ1 εν έτει τιε΄ [315], ωνομάσθη δε πρότερον από τους γονείς της, Πηνελόπη. Eπειδή ήτον ωραία, και υπερέβαινε κατά το κάλλος όλας τας κόρας, οπού ήτον εις τον καιρόν της, διά τούτο διέτριβεν επάνω εις ένα υψηλόν πύργον, τον οποίον έκτισεν ο πατήρ της, ομού με δεκατρείς δουλεύτρας ωραίας, έχουσα πολύν πλούτον και θρόνον και τράπεζαν και λυχνίαν, τα οποία ήτον κατεσκευασμένα από χρυσάφι.
Όταν δε εδιωρίσθη από τον πατέρα της να μένη μέσα εις τον πύργον, ήτον χρόνων έξ και επαιδαγωγείτο και εδιδάσκετο από ένα γέροντα, Aπελλιανόν ονομαζόμενον, τον οποίον εδιώρισεν επάνω εις αυτήν ο πατήρ της Λικίνιος. Eν μιά δε των ημερών βλέπει η Aγία ένα περιστέρι, οπού εμβήκε μέσα εις τον πύργον, και εβάστα ένα κλαδί ελαίας εις το στόμα του, το οποίον έβαλεν επάνω εις την χρυσήν τράπεζαν. Oμοίως είδε και ένα αετόν, οπού εβάσταζεν ένα στέφανον πλεγμένον από άνθη, τον οποίον έβαλε και αυτόν επάνω εις την αυτήν τράπεζαν. Έπειτα είδεν ένα κόρακα, οπού εμβήκεν από το άλλο παράθυρον, και εβάσταζεν ένα οφίδι, το οποίον απόθεσεν επάνω εις την αυτήν τράπεζαν. Bλέπουσα δε ταύτα η κόρη, απορούσε και εσυλλογίζετο, τι άρα γε να δηλούσιν!
O δε γέρων Aπελλιανός ο διδάσκαλός της, εξήγησε ταύτα εις την κόρην λέγων, ότι το μεν περιστέρι, δηλοί την παιδείαν της γνώμης, το δε κλαδί της ελαίας, δηλοί σφραγίδα πραγμάτων και άνοιγμα, και τύπον βαπτίσματος. O δε αετός, με το να είναι βασιλεύς των πουλίων, προεικονίζει διά μέσου του στεφάνου, την νίκην, οπού μέλλεις να κάμης διά εκλεκτά και αγαθά πράγματα. O δε κόρακας διά του οφιδίου, δηλοί, πως έχεις να δοκιμάσης θλίψιν και ταλαιπωρίαν. Kαι να ειπούμεν εν συντομία, με την εξήγησιν οπού έκαμεν ο Aπελλιανός των οραθέντων πραγμάτων, εφανέρονε τον αγώνα του μαρτυρίου, τον οποίον έμελλεν η Aγία να τελειώση διά τον Θεόν. Tα δε εξής ρηθησόμενα, είναι παράδοξα και υπερφυσικά, τα οποία λέγονται περί της Aγίας ταύτης. Λέγουσι γαρ, ότι Άγγελος Kυρίου έβαλεν εις αυτήν το όνομα, και αντί Πηνελόπης, μετωνόμασεν αυτήν Eιρήνην, και ακολούθως, ότι Άγγελος Kυρίου εδίδαξεν αυτήν την του Xριστού πίστιν, και τη επροείπεν, ότι πολλαίς μυριάδες ψυχών έχουν να σωθούν διά μέσου της και ότι θέλει έλθη εις αυτήν παραδόξως, ο του Παύλου μαθητής Aπόστολος Tιμόθεος, και θέλει την βαπτίσει. Tαύτα δε όλα, όταν διά των έργων ετελειώθησαν, τότε η μακαρία Eιρήνη εκρήμνισε κάτω τα είδωλα του πατρός της, και τα εσύντριψε.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗΣ ΓΙΑ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΔΡΕΥΣΗΣ Τ.Κ. ΛΙΒΑΔΙΟΥ


Ο Εσπερινός της Αγίας Πελαγίας στη Φελωτή.

Ο άστατος καιρός και η δυνατή βροχή,που επιτέλους έφθασε στα Κύθηρα,δεν εμπόδισε πολλούς απ΄τη Χώρα και τα γύρω χωριά,να καρηφορίσουν προς τη Φελωτή το απόγευμα της Νέας Τρίτης,για να παραβρεθούν στον Εσπερινό στο μικρό εκκλησάκι της Αγίας Πελαγίας, που γιόρταζε.
  
Ο Ναός της Αγίας Πελαγίας στη Φελωτή,είναι ένας απ΄τους πολλούς σπηλαιώδεις ναούς που υπάρχουν στα Κύθηρα.Βρίσκεται κοντά στη θάλασσα και είναι πολύ παλαιός,αφού μαρτυρείται το 1697 αλλά σίγουρα είναι παλαιότερος.

Κατά την παράδοση διαμορφώθηκε σε εκκλησία αυτό το σπήλαιο,εις εκπλήρωση τάματος κάποιων ναυτικών,που κινδύνεψαν εκεί κοντά.Στο κτιστό πέτρινο τέμπλο,υπάρχουν ανάγλυφα ναυτικά σύμβολα.
 
Με την αρμόζουσα πανηγυρική Αναστάσιμη τάξη και με τους ύμνους τους αφιερωμένους στην Αγία Πελαγία τη Μάρτυρα,τελέσθηκε ο εσπερινός απ΄τον εφημέριο της Χώρας π.Φρουμέντιο,σε κλίμα κατανύξεως.
 
Σε ένα τέτοιο χώρο, που δημιούργησε ο Πλάστης του σύμπαντος και οι πρόγονοί μας με ελάχιστες παρεμβάσεις μετέτρεψαν σε εκκληαία,όλοι νιώθουν πολύ κοντά στο Δημιουργό.




  
Συγκινητικές ήταν οι στιγμές όταν με την προτροπή του π.Φρουμεντίου,όλοι οι προσκυνητές έψαλλαν μαζί το '' Φως Ιλαρόν'' και το ''Χριστός Ανέστη''.
  
Μετα το πέρας του Εσπερινού, στο παρακείμενο κατάλυμμα που ανήκει στο Ναό και έγινε για την εξυπηρέτηση των προσκυνητων,προσφέρθηκε καφές απ΄τους εορτάζοντες και μεγάλη ποικιλία γλυκών και εδεσμάτων.
  
Τοσον ο Ναός όσο και το ''Αρχονταρίκη'' ήταν επιμελώς στολισμένα και φροντισμένα.Και αυτό γιατί υπάρχουν κάποιοι μέ μεράκι και με ευλάβεια ,που σέβονται την παράδοσή μας.




 ----------------------------------------------------------------------------------------
Βασίλης Σταύρου Ιερέως Χάρος.- Φωτογραφίες Ρενάτα Πανταζίδου
----------------------------------------------------------------------------------------

Τετάρτη 4 Μαΐου 2016

Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ 21ου 3. Διακόφτι Κυθήρων του Δ.Κ. Νικολάου

Διακόφτι Κυθήρων: γκράφφιτι στο λιμάνι
«Ο φασισμός θεραπεύεται με το διάβασμα
και ο ρατσισμός θεραπεύεται με τα ταξίδια.»*
3. Unamuno στο Διακόφτι (0)
Ενίοτε τα γκράφφιτι δίνουν μια μαρτυρία όχι μόνο για το πολιτικό πνεύμα αλλά και για την εν γένει μορφωτική κατάσταση ενός τόπου.
Απ’ ό,τι φαίνεται, λοιπόν, τα Κύθηρα μισούν τον ρατσισμό και αγαπούν τον Ουναμούνο. Μακάρι να είναι έτσι…
Πάντως, αυτές είναι οι πρώτες λέξεις που διαβάζει κανείς φτάνοντας με το πλοίο και οι τελευταίες που διαβάζει φεύγοντας από τα Κύθηρα.

* El Fascismo se cura leyendo. Y el Racismo se cura viajando.
Miguel de Unamuno y Jugo (Bilbao 29.9.1864 – Salamanca 31.12.1936)

Ο Ουναμούνο ήταν καθηγητής της αρχαίας ελληνικής γραμματείας και πρύτανης για δεκατρία χρόνια στο πανεπιστήμιο της Σαλαμάνκας. Οι δηλώσεις του κατά της χούντας του Πρίμο ντε Ριβέρα τού ‘‘χάρισαν’’ έξι χρόνια εξορίας άνευ αποδοχών. Τη μέρα που γύρισε, οι εναπομείναντες καθηγητές και οι φοιτητές, που ζούσαν με το θρύλο του αδάμαστου φιλόσοφου, καθηγητή και συγγραφέα, είχαν οργανώσει μια διόλου σεμνή γιορτή. Περίμεναν να ακούσουν έναν από τους φλογερούς του λόγους, κάτι σαν την επιστολή που τον έστειλε στον Ατλαντικό. Εκείνος ανέβηκε στην εξέδρα και περίμενε υπομονετικά να σταματήσουν τα χειροκροτήματα, οι ζητωκραυγές και τα αντιφασιστικά συνθήματα. Μόλις έγινε ησυχία, ήπιε λίγο νερό και ξεκίνησε λέγοντας: «Deciamos ayer…» (Όπως λέγαμε χθες…) Και ξεκίνησε να μιλάει για τον Πλάτωνα και την αθανασία της ψυχής. Σαν να μην είχε περάσει μια μέρα από την τελευταία του παράδοση. Σαν να μην είχε περάσει έξι χρόνια στην εξορία!
Miguel de Unamuno (1)

Κυθηραϊκό.......Κράτος...!!!!!


Κατόπιν ωρίμου σκέψεως και πολλών διαβουλεύσεων φθάσαμε στο συμπέρασμα ότι δεν πάει άλλο με την πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα.

Ως εκ τούτου αποφασίσαμε ομόφωνα να ανακηρύξουμε τα Κύθηρα σε ανεξάρτητο κράτος! 
Όπως βλέπετε δεν μας λείπει τίποτα !

 
Εξ αριστερών: Ξενοδόχο έχουμε, αρχηγό αστυνομίας έχουμε, τραπεζίτη - εκδότη έχουμε! Παπά για αρχιεπίσκοπο έχουμε, ορκωτό λογιστή έχουμε, μηχανικό έχουμε, καθηγητή μαθηματικό έχουμε, πρόεδρο εγχωρίου-κτηματομεσίτη έχουμε, έμπορο έχουμε, τώρα ποιός θα κάνει τον πρωθυπουργό δεν αποφασίσαμε ακόμη.

Πάντως μη σας γελάει η διευθυντική καρέκλα του Δρυμωνιάτη, απλά ο καφετζής δεν είχε άλλη και του έδωσε του γραφείου του!!!!!!
------------------------------------------------
Ανδρέας Λουράντος-Κονταράτος 
------------------------------------------------
Πηγή  http://kithiraikanea.blogspot.gr/

Ανοικτή επιστολή στη λακωνική κοινωνία απευθύνει η Ένωση Επιχειρηματιών Μονεμβασίας


Ανοικτή επιστολή στη λακωνική κοινωνία απευθύνει η Ένωση Επιχειρηματιών Μονεμβασίας, προειδοποιώντας πως η ανάπτυξη γραμμής υψηλής τάσης από τον ΑΔΜΗΕ στην περιοχή θα επιφέρει καίριο πλήγμα στον τουρισμό και εν γένει στην ποιότητα ζωής. 

Ολόκληρο το κείμενο:

“Aγαπητοί συμπατριώτες και συμπατριώτισσες,

Η Enosi Epixeirimation MonemvasiasΗ περιοχή της ΝΑ Λακωνίας παρέμεινε επί πολλά χρόνια μια απομονωμένη και αδιάφορη «αναπτυξιακά» περιοχή για το κράτος των Αθηνών. Όσο στην υπόλοιπη πολιτισμένη Ελλάδα διανοίγονταν δρόμοι, σχεδιάζονταν υποδομές, κατασκευάζονταν λιμάνια, δρομολογούντο και υλοποιούντο επενδύσεις, ο δήμος Μονεμβασίας παρέμενε υποβαθμισμένος και αφανής, με ελλιπές οδικό δίκτυο, ανεκμετάλλευτες παραλίες και φυσικές ομορφιές, σχεδόν άγνωστος στον μέσο επισκέπτη.

Τούτη όμως η απομόνωση και η εγκατάλειψη είχε και τα θετικά της.

Στη περιοχή της Μονεμβάσιας αλλά και της γειτονικής Μάνης, το περιβάλλον παρέμεινε ανέγγιχτο, οι μεγάλες τουριστικές μονάδες που δεν υλοποιήθηκαν, δεν αλλοίωσαν τις παραλίες και την ιδιαίτερη ακτογραμμή, βοηθώντας την περιοχή μας να παραμείνει μοναδική και ιδιαίτερη.

Έτσι σήμερα, που το τουριστικό προϊόν έπαψε να είναι μόνο μαζικό, αλλά απέκτησε ποιότητα, σήμερα που οι επισκέπτες δεν ενδιαφέρονται να ανακαλύψουν μεγαλουπόλεις κτισμένες στην άμμο και βουνά γεμάτα βιομηχανικές κατασκευές, σήμερα που οι επισκέπτες έρχονται από την άλλη άκρη του πολιτισμένου κόσμου για ν’ απολαύσουν παρθένες ακτογραμμές, ειδυλλιακά τοπία, πεζοπορικές διαδρομές μέσα στη φύση και μοναδικά ηλιοβασιλέματα, η ΝΑ Λακωνία είναι ήδη προορισμός πρώτης γραμμής.

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΗΣ ΑΛΙΜΟΥ

Με την χάρη του Θεού και την βοήθεια της Παναγίας της Μυρτιδιώτισσας, ανακοινώνεται με βαθιά συγκίνηση και χαρά  ότι την Κυριακή του Θωμά στις 8 Μαϊου 2016, θα τελεστούν τα Εγκαίνια του Ιερού Ναού από το Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Νέας Σμύρνης κ Συμεών με τη συμμετοχή και άλλων προσκληθέντων Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών.

Τα εγκαίνια ενός Ναού είναι μοναδικό και ανεπανάληπτο γεγονός που συμβαίνει μία φορά σε έναν Ναό και με την Ακολουθία αυτή καθαγιάζεται η Αγία Τράπεζα και τα Αντιμνήσια πάνω στα οποία τελείται η Θεία Λειτουργία,ευλογείται το κτίσμα του Ιερού Ναού, ανάβει η ακοίμητη κανδήλα κα. Αποτελεί μεγάλη ευλογία η συμμετοχή στην ακολουθία την οποία σπάνια θα υπάρχει η δυνατότητα να παρακολουθήσει κάποιος.

Καλούνται όλοι οι ευσεβείς Χριστιανοί να συμμετάσχουν στις ακολουθίες που θα τελεστούν σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα:

Σάββατο της Διακαινησίμου 7/5/2016

ώρα 18:00

Υποδοχή Ιερών Λειψάνων έμπροσθεν του Ιερού Ναού στη Λεωφόρο Κυθηρίων και στη συνέχεια Αρχιερατικός Εσπερινός των Εγκαινίων με την Ακολουθία των Αγίων Μαρτύρων χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Νέας Σμύρνης κκ Συμεών

Κυριακή του Θωμά 8/5/2016

Πρωία



ώρα 06:30 Όρθρος των Εγκαινίων

ώρα 7:00  Χοροστασία Μητροπολίτου

ώρα 08:00 Τελετή των Εγκαινίων και στη συνέχεια Πολυαρχιερατική Θεία Λειτουργία


Ώρα προσέλευσης για τα εγκαίνια του Ιερού Ναού: 8 πμ


Εκ του Ιερού Ναού

-- 
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ - ΕΝΟΡΙΑ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑΣ ΑΛΙΜΟΥ
Κυθηρίων 71, 174 56, Άλιμος - Αττική

H κηδεία του παπα Σπύρου Καλλίγερου στη δεκαετία του '50

H κηδεία του παπα Σπύρου Καλλίγερου στη δεκαετία του '50 στο Σωτήρα του Κάτω Λειβαδιού.  φωτο Φατσέα.

Το ταξίδι μου με τον Βιτσέντζο Κορνάρο

"Όλοι οι κυθήριοι το ίδιο ηλίθιοι είσαστε" ούρλιαζε σκύβοντας ο εξαγριωμένος ύπαρχος του Βιτσέντζου Κορνάρου στο πρόσωπό μου στις οκτώ παρά τέταρτο το πρωί.
Έντεκα ώρες πριν στο Διακόφτι Κυθήρων, με δυνατό αέρα και κρύο περιμέναμε να έρθει το πλοίο από Κρήτη να φορτώσουμε αυτοκίνητα και ανθρώπους για Πειραιά. Έφτασε τρία τέταρτα αργότερα από την ώρα που μας έδωσε το πρακτορείο και έγινε της τρελής κυριολεκτικά, γιατί πέραν του κόσμου που παγωμένος ήθελε να επιβιβαστεί, έπρεπε να μπουν και αυτοκίνητα που η οδική βοήθεια είχε φέρει για να ταξιδέψουν, ώστε να πάνε σε συνεργεία στην Αθήνα για επισκευή. Στεκόμουν με παιδί και σκυλί στην άκρη της ράμπας και πάλευα να πείσω το προσωπικό του καραβιού, ότι το αυτοκίνητό μου δεν έπρεπε να είναι ανάμεσα σε όσα το επόμενο πρωί θα έβγαζαν οι οδηγοί τους, αφού θα το έπαιρνε το όχημα της οδικής βοήθειας. Μάταια!! Προσπάθησα να ακολουθήσω την δεδομένη διαδικασία, έδωσα στη λιμενικό στοιχεία και κλειδί, και καταφέραμε τελευταίες και παγωμένες να ανεβούμε τη σκάλα για να βρούμε τη καμπίνα μας. Τη καμπίνα που είχαμε ήδη πληρώσει σχεδόν 100€, όπου μας οδήγησε ένας ευγενέστατος καμαρώτος, πλην όμως όταν μπήκαμε στο χώρο της το σκυλί πρώτο έκανε μεταβολή για να την εγκαταλείψει. Αχούρι πνιγηρό και θορυβώδες, χωρίς εξαερισμό και πρίζες για να φορτίσουμε τα κινητά μας, που σίγουρα θα χρειαζόμασταν την επομένη. Βγήκα τρέχοντας έξω και βρήκα κάποιον από το προσωπικό για να ρωτήσω την ώρα και την αποβάθρα αφίξεώς μας. Μου απάντησε: "Φτάνουμε κανονικά έξι-εξίμιση στην Ε3". Πέρασα το μήνυμα στους συγγενείς που θα μας παραλάμβαναν και έκλεισα το τηλέφωνο για να σώσω μπαταρία. Μαρτυρήσαμε να κοιμηθούμε λίγες ώρες και σηκωθήκαμε στις έξι παρά τέταρτο για να δούμε πως θα οργανωθούμε για την άφιξη στον Πειραιά.
Τότε ξεκίνησε μια άλλη Οδύσσεια, αυτή της αποβάθρας που θα δέναμε. Γιατί όσοι περίμεναν στον Πειραιά το πλοίο μας έζησαν από τις έξι παρά τέταρτο ως τις επτάμιση μια παράνοια. Ο λόγος ήταν ότι ούτε το πλοίο ούτε ο Πειραιάς δεν μπορούσαν να πουν ποιά ήταν η αποβάθρα μας και το "πλοίο των καταραμένων" θα έδενε ή στην Ε1, ή στην Ε2, ή στην Ε3, ή στην Ε4, ή ακόμα και ανάμεσα σε δύο από αυτές. Άνθρωποι, αυτοκίνητα και οχήματα οδικής βοήθειας περιφέρονταν σε αλλόφρωνα κατάσταση ανάμεσα στις αποβάθρες χωρίς να βρίσκουν κάποιον υπεύθυνο απο το Λιμεναρχείο για να ρωτήσουν. Κανέναν όμως? Υπάλληλοι υπήρχαν βέβαια, αλλά οι περισσότεροι είτε φύλαγαν τους μετανάστες, είτε το μισοβουλιαγμένο Παναγία της Τήνου μην αποπλεύσει μόνο του μάλλον...Ένας μόνον λιμενικός βρέθηκε που δήλωσε: "Έχουμε γίνει μπου...λο, τι ψάχνετε τώρα!". Παράλληλα με τους συγγενείς που παράδερναν στις αποβάθρες εγώ έδινα οδηγίες στον ταλαίπωρο άνθρωπο της οδικής βοήθειας και τον έτρεχα από δω και από κει. Τελικά δέσαμε, ούτε που θυμάμαι που!! και κατεβήκαμε φορτωμένες για να δούμε τι θα βρούμε στο χώρο στάθμευσης των αυτοκινήτων.
Αντίκρυσα ένα σύνολο αντρών που έβγαζαν κραυγές για να ακουστούν μέσα στο θόρυβο, πάλεψα να εξηγήσω στην λιμενικό την κατάσταση αλλά αυτή δήλωσε ένα: "δεν είμαι εγώ υπεύθυνη". Πλησίασα κάποιον που φώναζε σ ένα ακουστικό ότι πρέπει να ειδοποιηθεί ο οδηγός του αυτοκινήτου με αριθμό δικό μου! ότι εγώ είμαι η οδηγός και δεν μπορώ να το μετακινήσω γιατί....Αυτός επέμενε να φωνάζει την ανακοίνωσή του, του άρεσε προφανώς η ευκαιρία να πει κάτι σ ένα μικρόφωνο, γιατί δεν πήγε στο ex factor να καταξιωθεί το παιδί;, και εν συνεχεία μου έκανε δριμύτατες παρατηρήσεις που δεν τον ενημέρωσα το προηγούμενο βράδυ. Στράφηκα στον ηλικιωμένο λοστρόμο που είχε αδράξει το κλειδί του αυτοκινήτου μου και έτρεχε να το οδηγήσει ο ίδιος στην έξοδο, έτρεχα να τον προλάβω να μην του προκαλέσει και άλλη ζημιά, αλλά αυτός με αγνόησε επιδεικτικότατα λέγοντας τα δικά του ευγενικά σχόλια.
Έτρεξα στον ύπαρχο και του εξηγούσα ότι μόνον η οδική βοήθεια θα έπρεπε να πάρει το αυτοκίνητο και τότε αυτός ούρλιαξε στο πρόσωπό μου: "Όλοι οι κυθήριοι το ίδιο ηλίθιοι είσαστε", μαζί με άλλα υπέροχα σχόλια και απειλές για τον Στράτο...της οδικής βοήθειας στο νησί, εμένα, τα Κύθηρα και τη κατάσταση γενικώς. Ήταν αυτή η στιγμή, η ελάχιστη που γύρισα τούμπα και είδα τη ζωή αλλιώς και ξεστόμισα το πρώτο κακόηχο σχόλιο που μου ήρθε για τον έξαλλο λοστρόμο που θα μου έκανε ζημιά. Ο ύπαρχος, κύριος ών, άρχισε πλέον να με απειλεί ότι θα με βγάλει σηκωτή από το πλοίο του, ότι θα μου κάνει κακό, ότι θα με μηνύσει, ότι θα με πάει αυτόφωρο, και άλλα και άλλα....Τα στήλωσα, τον διαβεβαίωσα ότι δεν θα πήγαινα πουθενά χωρίς την περιουσία μου και ότι τον καθιστούσα υπεύθυνο για ό,τι και να μου συνέβαινε, άλλωστε είχα πληρώσει και 73€ για το αυτοκίνητο. Άρχισα να βγάζω φωτογραφίες του προσωπικού πάνω και γύρω απο το αυτοκινητό μου και τότε δέχτηκαν να αφήσουν το όχημα της οδικής βοήθειας να έρθει να το φορτώσει. Ζήτησα με τη σειρά μου από τον ύπαρχο τα στοιχεία του, ούρλιαζε ότι δεν μου τα δίνει συνεχίζοντας να με απειλεί και δείχνοντάς με στον ηλικιωμένο έξαλλο λοστρόμο του είπε: "αυτή εδώ σε έβρισε"! Είπα ένα συγνώμη στο ανθρωπάκι και στράφηκα πάλι στον ύπαρχο επιμένοντας για τα δικά του στοιχεία, αλλά τότε το ανθρωπάκι από το πουθενά άρχισε να ουρλιάζει: " ακούς εκεί που θα μας ρωτήσεις τα στοιχεία μας, εγώ θα σου κάνω μήνυση, τί νομίζεις ότι επειδή δεν έχω λεφτά δεν κάνω μηνύσεις"; Το νευρικό μου γέλιο που ακολούθησε πρέπει μάλλον να ηρέμησε τη κατάσταση γιατί τότε όλα λειτούργησαν και με φορτωμένο πλέον το αυτοκίνητο ξεκινήσαμε στις οκτώ και τέταρτο να φύγουμε από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, το γεμάτο κόσμο που δεν ήξερε που να πάει και τι να κάνει, το τιγκαρισμένο από σκηνές με μετανάστες που τους φυλάνε οι λιμενικοί, το λιμάνι όπου σε μια αποβάθρα του το Παναγία Τήνου βουλιάζει επί δέκα ημέρες αλλά το φυλάνε και αυτό, το λιμάνι Κόλαση για τουρίστες και εργαζόμενους.
Εγώ λοιπόν η ηλίθια κυθήρια ευγνωμονώ για το ότι έχω την ευχέρεια να οδηγώ ως την Νεάπολη και να παίρνω την Πορφυρούσσα μας, το μικρό πλοίο που λειτουργεί με επαγγελματισμό και δεν με αφήνει να το περιμένω με την αβεβαιότητα του αν και πότε θα φτάσει στον προορισμό του για να εξυπηρετηθούν οι συμπατριώτες μου, οι τουρίστες μας, η οικογένειά μου και τελικά εγώ η ηλίθια. Και μένω να αναρωτιέμαι για το μέλλον του Τουρισμού μας...
Ελίνα Γαλανοπούλου
Πηγή http://www.kythirionpolitia.gr/