Παρασκευή 6 Μαΐου 2016

ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΖΩΟΔΟΧΟΥ ΠΗΓΗΣ

Μάννα, Σιλωάμ, καὶ Στοὰν Σολομῶντος,
Πηγὴν Κόρη σήν, ἐμφανῶς πᾶς τις βλέπει.

Βιογραφία
Με το όνομα Ζωοδόχος Πηγή του Μπαλουκλί ή Παναγία η Μπαλουκλιώτισσα φέρεται ιερό χριστιανικό αγίασμα που βρίσκεται στη Κωνσταντινούπολη έξω από τη δυτική πύλη της Σηλυβρίας, όπου υπήρχαν τα λεγόμενα "παλάτια των πηγών" στα οποία οι Βυζαντινοί Αυτοκράτορες παραθέριζαν την Άνοιξη. Πήρε την ονομασία του από το τουρκικό όνομα Balık (= ψάρι) και περιλαμβάνει το μοναστήρι, την εκκλησία και το αγίασμα.


Για την αποκάλυψη του Αγιάσματος υπάρχουν δυο εκδοχές:
α) Η πρώτη, που εξιστορεί ο Νικηφόρος Κάλλιστος αναφέρει ότι: Ο μετέπειτα Αυτοκράτορας Λέων ο Θράξ ή Λέων ο Μέγας (457 - 474 μ.Χ.), όταν ερχόταν ως απλός στρατιώτης στην Κωνσταντινούπολη, συνάντησε στη Χρυσή Πύλη έναν τυφλό που του ζήτησε νερό. Ψάχνοντας γιά νερό, μιά φωνή του υπέδειξε την πηγή. Πίνοντας ο τυφλός και ερχόμενο το λασπώδες νερό στα μάτια του θεραπεύτηκε. Όταν αργότερα έγινε Αυτοκράτορας, του είπε η προφητική φωνή, πως θα έπρεπε να χτίσει δίπλα στην πηγή μια Εκκλησία. Πράγματι ο Λέων έκτισε μια μεγαλοπρεπή εκκλησία προς τιμή της Θεοτόκου στο χώρο εκείνο, τον οποίο και ονόμασε «Πηγή». Ο Κάλλιστος περιγράφει τη μεγάλη αυτή Εκκλησία με πολλές λεπτομέρειες, αν και η περιγραφή ταιριάζει περισσότερο στό οικοδόμημα του Ιουστινιανού. Ιστορικά πάντως είναι εξακριβωμένο, ότι το 536 μ.Χ. στη Σύνοδο της Κωνσταντινουπόλεως, υπό τον Πατριάρχη Μηνά 536 - 552 μ.Χ.), λαμβάνει μέρος και ο Ζήνων, ηγούμενος «του
Οίκου της αγίας ενδόξου Παρθένου και Θεοτόκου Μαρίας εν τη Πηγή».
β) Η δεύτερη, που εξιστορεί ο ιστορικός Προκόπιος, τοποθετείται στις αρχές του 6ου αιώνα και αναφέρεται στον Ιουστινιανό. Ο Ιουστινιανός κυνηγούσε σ' ένα θαυμάσιο τοπίο με πολύ πράσινο, νερά καί δένδρα. Εκεί, σαν σε όραμα, είδε ένα μικρό παρεκκλήσι, πλήθος λαού και έναν ιερέα μπροστά σέ μιά πηγή. «Είναι η πηγή των θαυμάτων» του είπαν. Και έχτισε εκεί μοναστήρι με υλικά που περίσσεψαν από την Αγιά Σοφιά. Ο Ι. Κεδρηνός αναφέρει ότι χτίστηκε το 560 μ.Χ.



Χρονοδιάγραμμα κυριοτέρων γεγονότων και συμβάντων
626 μ.Χ.Επιδρομή των Αβάρων, αλλά οι βυζαντινοί σώζουν το ιερό αγίασμα.
790 μ.Χ.Ο Ψευδο-κωδινός αναφέρει ότι η αυτοκράτειρα Ειρήνη επισκεύασε την εκκλησία, που ειχε πάθει μεγάλη καταστροφή από σεισμό.
869 μ.Χ.Νέα επισκευή, ύστερα από νέο σεισμό, από τον Βασίλειο Α' τον Μακεδόνα (867 - 886 μ.Χ.) κατα πληροφορία του Νικηφόρου Καλλίστου.
924 μ.Χ.Σε επιδρομή των Βουλγάρων ο Συμεών καίει την εκκλησία, αλλά αναστηλώνεται αμέσως αφού το 927 μ.Χ. έγιναν εκεί οι γάμοι του ηγεμόνος των Ρώσων Πέτρου με τη Μαρία, εγγονή του Ρωμανού Λεκαπηνού.
966 μ.Χ.Έχει διασωθεί η περιγραφή μιας επίσημης τελετής στη γιορτή της Αναλήψεως, στην οποία έλαβε μέρος ο Νικηφόρος Φωκάς (963 - 969 μ.Χ.) με όλη την αυλή. Η πομπή έφτανε με πλοίο και από τη Χρυσή Πύλη συνέχιζε με άλογα. Το συγκεντρωμένο πλήθος ζητωκραύγαζε και προσέφερε λουλούδια και σταυρούς. Όταν εμφανιζόταν ο αυτοκράτωρ ο Πατριάρχης τον ασπαζόταν και στη συνέχεια έμπαιναν μαζί στο ναό, όπου στο χώρο του ιερού είχε στηθεί εξέδρα, απ᾽ όπου ο αυτοκράτωρ παρακολουθούσε τη λειτουργία. Στο τέλος της γιορτής ο αυτοκράτωρ καλούσε τον Πατριάρχη σε επίσημο τραπέζι.
1078 μ.Χ.Η μονή της Πηγής θεωρείται τόπος εξορίας, αφού εκεί απομονώνεται ο Γεώργιος Μονομάχος.
1084 μ.Χ.Ο Αλέξιος Α' Κομνηνὸς (1081 - 1118 μ.Χ.) περιόρισε τον φιλόσοφο Ιωάννη Ιταλό στη μονή της Πηγής για να καταπαύση ο αναβρασμός που είχε δημιουργηθεί από τις ιδέες του.
1204 - 1261 μ.Χ.Το ιερό της Πηγής περιέρχεται στους Λατίνους.
1328 μ.Χ.Ο νεαρός Ανδρόνικος Γ' ο Παλαιολόγος (1328 - 1341 μ.Χ.) χρησιμοποιεί τη μονή ως ορμητήριο πριν καταλάβει την Κωνσταντινούπολη.
1330 μ.Χ.Ο Ανδρόνικος Γ', που βρίσκεται ετοιμοθάνατος στο Διδυμότειχο, πίνει νερό από το αγίασμα της Πηγής που του έφεραν και γιατρεύεται.
1341 μ.Χ.Ιερέας της Πηγής, ονόματι Γεώργιος, είναι μάρτυρας σε νοταριακή πράξη.
1347 μ.Χ.Η Ελένη, κόρη του Ιωάννου Καντακουζηνού, παρουσιάζεται στο μέλλοντα σύζυγό της Ιωάννη Ε' Παλαιολόγο (1341 - 1391 μ.Χ.) ντυμένη με την επίσημη ενδυμασία της αυτοκράτειρας, μέσα στον ιερό χώρο της Πηγής. Σύμφωνά με παλαιό έθιμο η μέλλουσα αυτοκράτειρα όταν έφθανε στην Πόλη από τα μέρη της ξηράς έπρεπε να συναντηθεί με τον αυτοκράτορα στην Πηγή.
1422 μ.Χ.Κατα τη διάρκεια της πολιορκίας της Κωνσταντινουπόλεως ο σουλτάνος Μουράτ Β' εγκαταστάθηκε μέσα στην εκκλησία.
1547 μ.Χ.Ο Pierre Gylles σημειώνει το 1547 μ.Χ. ότι η εκκλησία δεν υπάρχει πια, αλλά οι ασθενείς εξακολουθούν να επισκέπτονται την Πηγή.
1727 μ.Χ.Ο μητροπολίτης Δέρκων Νικόδημος έχτισε ναΐσκο και ανανέωσε τη λατρεία. Οι Αρμένιοι ζητούσαν συμμετοχή στο ιερό της Πηγής, αλλά η μεγάλη παράδοση και τα σουλτανικά φιρμάνια αναγνώριζαν την κυριότητα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο.
1825 μ.Χ.Καταστροφή της πηγής από τους γενίτσαρους.
1827 μ.Χ.Ανεύρεση της Ιεράς εικόνας της Θεοτόκου εικονιζόμενη υπέρ της Ζωοδόχου Πηγής.
1833 μ.Χ.Ο πατριάρχης Κωνστάντιος Α' (1830 - 1834 μ.Χ.), με άδεια του σουλτάνου, έχτισε τη σημερινή εκκλησία, της οποίας τα εγκαίνια έγιναν το 1835 μ.Χ. Σήμερα, εκτός από τη μεγάλη εκκλησία, λατρευτικό κέντρο του μεγάλου κτιριακού συγκροτήματος αποτελεί ο υπόγειος ναός της Ζωοδόχου Πηγής, όπου η δεξαμένη με το αγίασμα και τα ψάρια.


Γράφοντας τον 14ο αι. μ.Χ. για το αγίασμα της Πηγής ο Νικηφόρος Κάλλιστος παραθέτει, από διάφορες πηγές, ένα κατάλογο 63 θαυμάτων, από τα οποία τα 15 φθάνουν ως την εποχή του.

Σήμερα στην αυλή της Ζωοδόχου Πηγής βρίσκονται οι τάφοι των Οικουμενικών Πατριαρχών. Το δε αγίασμα βρίσκεται στον υπόγειο Ναό και αποτελείται από μαρμαρόκτιστη πηγή, το νερό της οποίας θεωρείται αγιασμένο. Απ' εδώ διαδόθηκε ο τύπος της Παναγίας Ζωοδόχου Πηγής σε όλο τον ορθόδοξο κόσμο. Είναι αξιοσημείωτο ότι ψηφιδωτή παράσταση της εικόνας σώζεται στον εσωνάρθηκα της Μονής της Χώρας.

Σε ανάμνηση των εγκαινίων του Ναού από τον Αυτοκράτορα Λέοντα η Εκκλησία καθιέρωσε την κατ΄ έτος εορτή της Ζωοδόχου Πηγής, την Παρασκευή της Διακαινήσίμου Εβδομάδας.


Ο Ναός αυτός έμεινε γνωστός στην ιστορία ως το αγίασμα του «Μπαλουκλί». «Μπαλούκ» στα τουρκικά σημαίνει ψάρι και η παράδοση μας λέει πως εκεί δίπλα στο αγίασμα, στις 23 Μαΐου 1453 μ.Χ. ένας καλόγερος τηγάνιζε ψάρια, όταν κάποιος του έφερε την είδηση πως πήραν την Πόλη οι Τούρκοι. Ο καλόγερος απάντησε πως μόνο αν τα ψάρια που τηγάνιζε έφευγαν απ΄ το τηγάνι και έπεφταν μέσα στο αγίασμα θα πίστευε ότι έγινε κάτι τέτοιο. Και πραγματικά τα ψάρια ζωντάνεψαν και έπεσαν μέσα στην πηγή του αγιάσματος. Μέχρι σήμερα δε, μέσα στην δεξαμενή της Ζωοδόχου Πηγής διατηρούνται επτά ψάρια και μάλιστα σαν να είναι μισοτηγανισμένα απ΄ την μια πλευρά.



Το Μπαλουκλί (Τα ψάρια της Ζωοδόχου Πηγής),
ποίημα του Γεώργιου Βιζυηνού


Σαράντα μέρες πολεμά ο Μωχαμέτ να πάρη
την Πόλη την μεγάλη.

Σαράντα μέρες έκαμεν ο 'γούμενος το ψάρι
στα χείλη του να βάλη.

Απ' τες σαράντα κι ύστερα, πεθύμησε να φάγη
τηγανισμένο ψάρι.

– Αν μας φυλάγ' η Παναγιά καθώς μας'ε φυλάγει,
την Πόλη ποιος θα πάρη;

Ρίχτει τα δίχτυα στον γιαλό, τρία ψαράκια πιάνει,
– Θεός να τα βλογήση!

Το λάδι βάλλει στην φωτιά μες στ' αργυρό τηγάνι,
για να τα τηγανίση.

Τα τηγανίζ' από την μια, και πά' να τα γυρίση
κι από το άλλο μέρος.

Ο παραγιός του βιαστικά πετά να του μιλήση,
και τάχασεν ο γέρος!

– Μην τηγανίζης, γέροντα, και μόσχισε το ψάρι
στην Πόλη την μεγάλη!

Την Πόλη την εξακουστή οι Τούρκοι έχουν πάρει,
μας κόβουν το κεφάλι!

– Στην Πόλη Τούρκου δεν πατούν κι Αγαρηνού ποδάρια!
Με φαίνεται σαν ψεύμα!

Μ' αν είν' αλήθεια το κακό, να σηκωθούν τα ψάρια
να πέσουν μες στο ρεύμα!

Ακόμ' ο λόγος βάσταγε, τα ψάρι' απ' το τηγάνι,
την μια μεριά ψημένα,

πηδήξανε κι επέσανε στης λίμνης την λεκάνη,
γερά, ζωντανεμένα.

Ακόμ' ώς τώρα πλέουνε, κόκκιν' από το μέρος,
όπου τα είχε ψήσει.

Φυλάγουν το Βυζάντιο ν' αναστηθή κι ο γέρος
να τ' αποτηγανίση.


Ἀπολυτίκιον  (Κατέβασμα)
Ήχος α'.
Ο ναός σου Θεοτόκε ανεδείχθη παράδεισος, ως ποταμούς αειζώους αναβλύζων ιάματα ώ προσερχόμενοι πιστώς, ως Ζωοδόχου εκ Πηγής, ρώσιν αντλούμεν, και ζωήν την αιώνιον, πρεσβεύεις γαρ συ τω εκ σου τεχθέντι, Σωτήρι Χριστώ, σωθήναι τας ψυχάς ημών.


Ἕτερον Ἀπολυτίκιον  (Κατέβασμα)
Ἦχος πλ. ἀ'. Τὸν συνάναρχον Λόγον.
Η αναβλύζουσα Θειον ύδωρ αθάνατον, η προχέουσα ρείθρα ζωής αέναα· τοις προστρέχουσι πιστώς τη Ζωοδόχο σου Πηγή και ταύτα αρυoμένοι, βραβεύεις νυν τε παρθένε ρώσιν και θεραπείαν, και συμφορών απολύτρωσιν.


Κοντάκιον
Ἦχος πλ. δ΄. Τῇ Ὑπερμάχῳ.
Ἐξ ἀκενώτου σου Πηγῆς Θεοχαρίτωτε, ἐπιβραβεύεις μοι πηγάζουσα τὰ νάματα, ἀενάως τῆς σῆς χάριτος ὑπὲρ λόγον· τὸν γὰρ Λόγον ὡς τεκοῦσα ὑπὲρ ἔννοιαν, ἱκετεύω σε δροσίζειν με σῇ χάριτι, ἵνα κράζω σοι· Χαῖρε ὕδωρ σωτήριον.


Μεγαλυνάριον
Ύδωρ το ζωήρυτον της Πηγής, μάννα το προχέον, τον αθάνατον δροσισμόν το νέκταρ το Θείον την ξένην άμβροσίαν το μέλι το εκ πέτρας, πίστει τιμήσωμεν.
πηγή http://www.saint.gr/

Πέμπτη 5 Μαΐου 2016

Η ΓΥΡΑ.ΛΙΤΑΝΕΥΣΗ ΤΗΣ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΗΣ ΑΠΟ ΑΓ.ΠΕΛΑΓΙΑ ΠΡΟΣ ΠΟΤΑΜΟ [ ΦΩΤΟ ]


 ΦΩΤΟ ΝΑΤΑΣΑ ΠΟΛΙΤΗ





Αγροτικος Συλλογος Ευρωτα· ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση του τρίτου μνημονίου αιφνιδιάζει αποφασίζοντας να φέρει άρον – άρον το εκτρωματικό ασφαλιστικό - φορολογικό «πακέτο» για να εξαθλιώσει ασφαλιστικά δικαιώματα και να απογειώσει τη φοροληστεία για τα λαϊκά στρώματα.
Ο αγρότης και παραγωγός για την “κάλπικη “ συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ αποτελεί εμπόδιο στα σχέδια των πολυεθνικών που θέλουν να υφαρπάξουν τους κλήρους προς όφελος των δικών τους συμφερόντων. Το αποτέλεσμα θα είναι να γίνουν οι αγρότες σκλάβοι – εργάτες στην δική τους γη .
Δεν μένουμε με σταυρωμένα τα χέρια και καλούμε όλο τον αγροτικό κόσμο να αντισταθεί .

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΡΑΝΙΔΙΩΤΗΣ.:ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ - ΚΡΗΤΗΣ

"Ετσι, στις σελίδες της «Αυγής» μπορούσε κάποιος να διαβάσει για τον Ορειβατικό Σύλλογο Τζουμέρκων που έβγαζε ψήφισμα για τις αμερικάνικες ατομικές δοκιμές στη Νεβάδα και για τον Σύλλογο Βυρσοδεψών Καβάλας που ζητούσε την παύση του πολέμου στην Ινδοκίνα."
Διαβάζοντας τις ανακοινώσεις διαφόρων "συλλογικών" οργανώσεων της νότιας Λακωνίας τις τελευταίες μέρες για το ζήτημα της γραμμής μεταφοράς ενέργειας Λακωνίας - Κρήτης, μου ήρθε στο μυαλό το άρθρο του Αντωνης Πανουτσος πριν από λίγες μέρες για το θέμα της ΕΣΗΕΑ. Και μετά σκέφτηκα ότι πολλοί από τους πρωτεργάτες αυτών "συλλόγων" γνωρίζουν πολύ καλά τις πρακτικές αυτές τόσο σε ιδεολογικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο.
Η πρόσφατη επίσκεψή μου στην περιοχή μου έδειξε ότι αποτελούν μια μειοψηφία στην τοπική κοινωνία της οποίας το βασικό πρόταγμα είναι πως θα υπάρξει μια οικονομική ανάταση για να βγούν από το σπιραλ θανάτου που έχουν πεσει. Και επίσης ότι η βασική συζήτηση θα έπρεπε να είναι γύρω από τα αντισταθμιστικά οφέλη.
Παρόλα αυτά ο θόρυβος και η δυναμική στα social media που έχουν αυτές οι μειοψηφικές ομάδες και η επαγγελματική πολλές φορές διαχείριση της επικοινωνίας δημιουργούν εσφαλμένες εντυπώσεις τόσο στην κοινωνία όσο και στους θεσμικούς συνομιλητές. Την επόμενη φορά που θα διαβάσουμε μια ανακοίνωση "συλλόγου" ή "ομοσπονδίας" ας σκεφτούμε με ποιές διαδικασίες έχει εκδοθεί, με ποιά νομιμοποίηση και πόσους και ποιούς τελικα ανθρώπους εκφράζει.
http://www.protothema.gr/blogs/blogger/post/569462/sovietopoiisi/

Ακύρωση δρομολογίων Ε/Γ-Ο/Γ ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ

H LANE SEA LINES ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι, λόγω της απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας το δρομολόγιο του Ε/Γ-Ο/Γ Β.ΚΟΡΝΑΡΟΣ την Παρασκευή 06/05/2016 από Πειραιά προς Κύθηρα – Αντικύθηρα – Κίσσαμος και η επιστροφή στις 08/05/2016 δεν θα πραγματοποιηθεί.

ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΗΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΗΣ 
                                                                                                                            Κύθηρα    4/5/2016  
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ  


Ο Δήμος Κυθήρων θα συμμετάσχει και φέτος στην πανελλήνια τουριστική Έκθεση ειδικού τουρισμού Activetrip 2016 που θα πραγματοποιηθεί στην Πάτρα από 13 έως 15 Μαΐου. Η έκθεση θα πλαισιωθεί για μία ακόμα χρονιά, ως ένθετη δραστηριότητα, από το καθιερωμένο Φεστιβάλ Γευσιγνωσίας καθώς και από πολλές άλλες παράλληλες εκδηλώσεις που ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα και στις τάσεις της τουριστικής αγοράς, με έμφαση τις νέες και ειδικές - εναλλακτικές μορφές τουρισμού όπως θαλάσσιος τουρισμός, εκδρομές με χαρακτήρα δράσης και περιπέτειας, θρησκευτικός τουρισμός, ιαματικός και τουρισμός Υγείας, αθλητικός, περιηγητικός, γαστρονομικός και αγροτουρισμός. Στην έκθεση αυτή ο Δήμος Κυθήρων καλεί όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς ή ιδιώτες που προσφέρουν αντίστοιχες υπηρεσίες στο νησί να πλαισιώσουν την παρουσία του, προσφέροντάς τους δωρεάν χώρο στο περίπτερό του, προκειμένου να προβληθούν οι δραστηριότητες αυτές. Επίσης θα γίνουν δεκτά και έντυπα ή προσφορές ιδιωτών οι οποίοι ασκούν νόμιμα ανάλογες δραστηριότητες και υπηρεσίες. Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με το Δήμο προκειμένου να ενημερωθείτε ή να προσκομίσετε σχετικό υλικό μέχρι την Τρίτη 10 Μαΐου. Τμήμα Τουριστικής Προβολής Παναγιώτης  Γιαννιώτης Τηλ. 2736031755, κιν. 6944290863 mail : tourism@kythira.gr  


Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ  
ΜΗΝΑΣ ΚΟΡΩΝΗΣ

ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ.Είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών των δημοτών

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ     Κύθηρα 05 Μαΐου 2016 
 ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ  ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ                .                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ  

 
Στο πλαίσιο της εύρυθμης και νομότυπης λειτουργίας του, ο Δήμος Κυθήρων, έχει  υποχρέωση είσπραξης των ληξιπρόθεσμων οφειλών των δημοτών του. 
Κατόπιν ανακοινώσεων του Δήμου μας και ατομικών ειδοποιήσεων προς τους οφειλέτες, για την δυνατότητα αποπληρωμής των οφειλών τους,  μέσω ρύθμισης, ευχαριστούμε όσους ανταποκρίθηκαν, και τακτοποίησαν τις οφειλές τους. 
Όσοι όμως για διάφορους λόγους δεν ανταποκρίθηκαν στις προσκλήσεις μας, θέλουμε να τους ενημερώσουμε ότι ο Δήμος, από 01 Ιουνίου 2016, θα προβεί στα απαραίτητα αναγκαστικά μέτρα είσπραξης που προβλέπονται από τον νόμο, χωρίς άλλη ειδοποίηση.  
Όσες οφειλές αφορούν απλήρωτους λογαριασμούς ύδρευσης, με ληξιπρόθεσμες οφειλές πέραν του τετράμηνου ή και ποσού άνω των χιλίων (1.000,00) ευρώ, θα διακόπτεται η σύνδεση της παροχής ύδρευσης και τυχόν επανασύνδεση θα επιβαρύνεται με το ανάλογο κόστος. 
Για όλες τις οφειλές, άνω των πεντακοσίων (500,00) ευρώ, θα εφαρμόζονται αναγκαστικά μέτρα είσπραξης τα οποία είναι: 1) Κατάσχεση κινητών, είτε στα χέρια του οφειλέτη είτε κινητών και απαιτήσεων εν γένει αυτού, στα χέρια τρίτων. 2) Κατάσχεση ακινήτων.  
Η χρήση αναγκαστικών μέτρων εναπόκειται στην κρίση του προϊσταμένου της ταμειακής υπηρεσίας ή του δημοτικού ταμία, ο οποίος μπορεί να λάβει τα ανωτέρω μέτρα είτε αθροιστικά είτε καθένα χωριστά.             
                             Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ                                                        
                               ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΘ. ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ      

BΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ.το δρομολόγιο του πλοίου σήμερα Πέμπτη διαμορφώνεται ως ακολούθως

Πειραιάς   05/05/2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΠΡΟΣ Α) ΥΠ.Ν & Ν.Π. / ΔΘΣ Β' Β) ΥΠ.Ν & Ν.Π / ΓΕΜΜΕ Γ) ΛΙΜΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ : ΠΕΙΡΑΙΑ, ΚΥΘΗΡΩΝ, ΚΙΣΣΑΜΟΥ Δ) ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ : ΠΕΙΡΑΙΑ, ΚΥΘΗΡΩΝ, ΚΙΣΣΑΜΟΥ


H LANE SEA LINES ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι για την καλύτερη εξυπηρέτηση των συγκοινωνιακών αναγκών μεταξύ Κισσάμου – Πειραιά το δρομολόγιο του πλοίου σήμερα Πέμπτη 05/05/2016 από Κίσσαμο προς Κύθηρα – Πειραιά  διαμορφώνεται ως ακολούθως :
ΚΙΣΣΑΜΟΣ (05/05/2016 ΑΝ.20:00) – ΚΥΘΗΡΑ (ΑΦ.23:59 – 06/05/2016 ΑΝ.00:30) – ΠΕΙΡΑΙΑΣ (ΑΦ.08:30) .


ΚOIN: Πλοίαρχο Ε/Γ-Ο/Γ ΒIΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ

Εκδήλωση Παροπλισμού Πλοίων / Τετάρτη 18 Μαΐου 2016

Πότε: Τετάρτη 18 Μαΐου 2016 (15:00 έως 18:00)
Πού: Αίθουσα «Γεώργιος Κασιμάτης», 2ος όροφος, μέγαρο Ε.Β.Ε.Π., Λουδοβίκου 1, Πλατεία Οδησσού, Πειραιάς


Τι θα συζητηθεί:
  • Ανάλυση των απαιτήσεων για τον παροπλισμό των πλοίων προς ενημέρωση των ενδιαφερομένων
  • Εναλλακτικές, τα κόστη, οι παροχές, τα δύσκολα σημεία που αφορούν τον παροπλισμό

 

Σε ποιους απευθύνεται:
  • Φορείς του Λιμένα και της Ναυτιλίας
  • Παρόχους Υπηρεσιών
  • Προσωπικό Διαχειριστών Πλοίων και ενδιαφερομένων για να παροπλίσουν πλοία
  • Ναυτιλιακούς Επαγγελματίες




Πρόγραμμα
14:30 - 15:00Προσέλευση, Εγγραφή
15:00 - 16:00
Μέρος Πρώτο: Εκπρόσωποι Φορέων
  • Βασίλης Κορκίδης, Πρόεδρος Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ)
  • Άγγελος Γραμματέας, Υπολιμενάρχης Κεντρικού Λιμεναρχείου Ελευσίνας, Αντιπλοίαρχος Λιμενικού Σώματος
  • Ιωάννης Πολυχρονόπουλος, Πρόεδρος, Βιομηχανικό Πάρκο Σχιστού (ΒΙΠΑΣ)
20 λεπτά συζήτηση και ερωτήσεις ανοικτές στο κοινό
16:00 - 17:00
Μέρος Δεύτερο: Χρήστες Υπηρεσιών
  • Δημήτριος Ματθαίου, Διευθύνων Σύμβουλος Arcadia & Aegean Bulk
  • Αλέξιος Αγγελόπουλος, ACA Shipping, Μέλος Διοικητικού Συμβουλίου ‘Ένωσης Εφοπλιστών Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ)
  • Ιωάννης Κοτζιάς, Πρόεδρος Ένωσης Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA)
20 λεπτά συζήτηση και ερωτήσεις ανοικτές στο κοινό
17:00 - 18:00
Μέρος Τρίτο: Οι Πάροχοι των Υπηρεσιών
  • Σωκράτης Ζορμπάς, GAC shipping
  • Κωνσταντίνος Ξύδης, Principal Surveyor, American Bureau of Shipping
  • Αλεξάνδρα Κουβαδέλλη, Senior Claims Director Defence, Thomas Miller Hellas
20 λεπτά συζήτηση και ερωτήσεις ανοικτές στο κοινό
18:00 - 19:00Coctail στον χώρο υποδοχής του 2ου ορόφου


ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ Ε/Γ-Ο/Γ ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ από 09/05/2016 έως 04/09/2016

ΔΕΥΤΕΡΑ(Monday) 08.00: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 09.30: ΚΥΘΗΡΑ – ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ (ΕΩΣ 18/07) 16.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 

ΤΡΙΤΗ(Tuesday) 12.30: ΝΕΑΠΟΛΗ-ΚΥΘΗΡΑ 16.00: ΚΥΘΗΡΑ-ΝΕΑΠΟΛΗ 

ΤΕΤΑΡΤΗ(Wednesday) ΡΕΠΟ (DAY OFF) (EΩΣ 07/06) (ΑΠΟ 08/06): 09:30 ΝΕΑΠΟΛΗ-ΚΥΘΗΡΑ  11:30 ΚΥΘΗΡΑ-ΝΕΑΠΟΛΗ 

ΠΕΜΠΤΗ(Thursday) 09.00: ΝΕΑΠΟΛΗ-ΚΥΘΗΡΑ 10.30: ΚΥΘΗΡΑ-ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ (ΜΟΝΟ ΤΗΝ 23/06) 16.30: ΚΥΘΗΡΑ-ΝΕΑΠΟΛΗ 

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ(Friday) 14.30: ΝΕΑΠΟΛΗ-ΚΥΘΗΡΑ 17.00: ΚΥΘΗΡΑ-ΝΕΑΠΟΛΗ 

ΣΑΒΒΑΤΟ(Saturday) 10.00: ΝΕΑΠΟΛΗ-ΚΥΘΗΡΑ 14.00: ΚΥΘΗΡΑ-ΝΕΑΠΟΛΗ 

ΚΥΡΙΑΚΗ(Sunday) 11.00: ΝΕΑΠΟΛΗ-ΚΥΘΗΡΑ 14.00: ΚΥΘΗΡΑ-ΝΕΑΠΟΛΗ 
(ΑΠΟ 12/06): 11.00: ΝΕΑΠΟΛΗ-ΚΥΘΗΡΑ 15.00: ΚΥΘΗΡΑ-ΝΕΑΠΟΛΗ 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΑΓ. ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ (Timetable) 18/06/16 - 20/06/16 

ΣΑΒΒΑΤΟ(Saturday)18/06/16 09.00: ΝΕΑΠΟΛΗ - ΚΥΘΗΡΑ 11.30: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 14.00: ΝΕΑΠΟΛΗ - ΚΥΘΗΡΑ 16.30: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 

ΚΥΡΙΑΚΗ(Sunday)19/06/16 11.00: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 15.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 

ΔΕΥΤΕΡΑ(Monday)20/06/16 09.00: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 11.30: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 14.00: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 16.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ  Ε/Γ-Ο/Γ ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ F/B PORFYROUSA Timetable *ΝΕΑΠΟΛΗ: Neapolis, *ΚΥΘΗΡΑ: Kythira, *ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ: Antikythira …..………………………………………………………………………………………… ** από/from 22/07/2016 έως/until 04/09/2016 

 ΔΕΥΤΕΡΑ(Monday) 09.30: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 12.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 14.30: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 17.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 

 ΤΡΙΤΗ(Tuesday) 09.30: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 12.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 14.30: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 17.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 

 ΤΕΤΑΡΤΗ(Wednesday) 09.00: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 11.30: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 14.00: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 16.30: ΚΥΘΗΡΑ-ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ (ΕΩΣ 31/08) 21.30: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 

 ΠΕΜΠΤΗ(Thursday) 09.30: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 12.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 14.30: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 17.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 

 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ(Friday) 09.30: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 12.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 14.30: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 17.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 

 ΣΑΒΒΑΤΟ(Saturday) 09.30: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 12.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 14.30: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 17.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 

 ΚΥΡΙΑΚΗ(Sunday) 09.30: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 12.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 14.30: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ 17.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ 

 !!!! Το παρόν υπόκειται σε αλλαγές χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση! !!!! All times & schedules are subject to change without prior notice! Τ: 27360 31 390 & 2736031 848 ΚΥΘΗΡΑ / 27340 24 004 & 27340 29 004 ΝΕΑΠΟΛΗ Web site: www.kithiratravel.gr

 

7ο Διεθνές Συμπόσιο του Κυθηραϊσμού Κύθηρα, 18-21 Αυγούστου 2016

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΤΟΥ ΚΥΘΗΡΑΪΣΜΟΥ   
7ο Διεθνές Συμπόσιο του Κυθηραϊσμού 
“Περιφερειακός Κυθηραϊσμός: Παγκόσμιες Κυθηραϊκές περιφέρειες” (Η νέα διάσταση της Κυθηραϊκής περιφέρειας) 
Κύθηρα (Μυρτίδια, Χώρα, Φράτσια, Ποταμός) 18-21 Αυγούστου 2016 
Πρόσκληση συμμετοχής 
Αγαπητοί συμπατριώτες  και Φιλοκυθήριοι όλου του κόσμου, 
Το Ινστιτούτο του Κυθηραϊσμού σε συνεργασία με τις τοπικές επιτροπές του σε όλο τον κόσμο, οργανώνει στα Κύθηρα το 7ο Διεθνές Συμπόσιο του Κυθηραϊσμού. 
Κύριο θέμα του Συμποσίου είναι: “Περιφερειακός Κυθηραϊσμός: Παγκόσμιες Κυθηραϊκές περιφέρειες” (Η νέα διάσταση της Κυθηραϊκής περιφέρειας) 
Οι ανακοινώσεις- εισηγήσεις δεν πρέπει να έχουν διάρκεια μεγαλύτερη των 20 λεπτών της ώρας. Επίσημες γλώσσες του Συμποσίου είναι η ελληνική και η αγγλική. Όσοι επιθυμούν τη συμμετοχή τους, θα πρέπει να αποστείλουν συμπληρωμένη την αίτηση συμμετοχής μέχρι τις 15 Ιουνίου 2016 στην έδρα του Ινστιτούτου του Κυθηραϊσμού: Ηρώων Πολυτεχνείου 81, Πειραιάς, 18536 Ελλάς, τηλ.: 0030/210.4599414, φαξ: 0030/210.4599415, e-mail: kytheraismos@gmail.com. Οι εισηγήσεις πρέπει να είναι και στις δύο γλώσσες επίσης, 20 μέρες πριν την έναρξη του Συμποσίου στην παραπάνω διεύθυνση ή e-mail. Στο πλαίσιο του Συμποσίου θα πραγματοποιηθούν: η 5η Αντάμωση του Κυθηραϊσμού,   διάφορες πολιτιστικές εκδηλώσεις, καθώς και επισκέψεις σε ιστορικούς και αρχαιολογικούς χώρους του νησιού μας και άλλες εκδηλώσεις, που θα περιλαμβάνουμε στο πρόγραμμα του Συμποσίου.   
Ο Πρόεδρος  Ηλίας Α. Μαρσέλλος 


  7ο Διεθνές Συμπόσιο του Κυθηραϊσμού Κύθηρα, 18-21 Αυγούστου 2016 
“Περιφερειακός Κυθηραϊσμός: Παγκόσμιες Κυθηραϊκές περιφέρειες” (Η νέα διάσταση της Κυθηραϊκής περιφέρειας)  
Οι θεματικές ενότητες του Συμποσίου  
1. Οι Κυθηραϊκές περιφέρειες  A.  Περιφέρειες με γεωγραφική συνέχεια και οικιστική συγκρότηση (συνοικία)  Γενέθλια Γη: Κύθηρα – Αντικύθηρα  Αττική (περιφέρεια): Κυθηρώ (πόλη) ή Κύθηρος   Κύθηρος (Δήμος της Αττικής), Κυθηρούπολη  Πελοπόννησος: Κύθηρος ποταμός και η γύρω περιοχή   Κρήτη: Κίθηρος (περιοχή Σελήνου), Λευκάδα: νήσος Κύθρος, Λέσβος: Χύδηρα  Κύπρος: Κυθραία, Καραβάς, Κυθέρεια (Κούκλια)  Μικρά Ασία: Σμύρνη, Βόρειος Αφρική: Αλεξάνδρεια 
B.  Περιφέρειες χωρίς γεωγραφική συνέχεια και χωρίς οικιστική συγκρότηση  Περιφέρεια Αθηνών – Πειραιώς και λοιπή Ελλάδα  Ευρώπη  Αυστραλία (Σύδνεϋ, Καμπέρα, Μπρισμπαίην)  Ηνωμένες Πολιτείες, Κεντρική Αμερική  Νότιος Αφρική 
Γ.  Κατάσταση των περιφερειών  Ιστορική ερμηνεία των Κυθηραϊκών περιφερειών  Η συγκρότηση των περιφερειών, η δημιουργία και ανάπτυξη (εντός των περιφερειών)  Το διαχρονικό πολιτισμικό πνεύμα των Κυθηρίων  Σύγχρονα θέματα (πώς να αντιμετωπίζονται απρόβλεπτα και απρόσμενα προβλήματα)  
2. Οι άνθρωποι των περιφερειών A.  Ανθρωπογεωγραφία, Κυθηραϊκή χαρτογράφηση  Προφορική ιστορία, παράδοση και κληρονομιά  Τοπική ιστορία των κοινοτήτων, αρχεία, γενεαλογικό, αρχαιολογικές ανασκαφές  Η κοινωνική κατάσταση εντός των περιφερειών λόγω της οικονομικής κρίσης  Μελλοντικά προβλήματα: η υδροδότηση, τα γεωλογικά φαινόμενα και το περιβάλλον, εντός  της επόμενης γενιάς 
B.  Αλληλεγγύη και εθελοντισμός  Η φροντίδα της τρίτης ηλικίας  Ο εθελοντισμός των Κυριών της Αθήνας, των Κυθήρων του Σύδνεϋ και άλλων περιφερειών  Το ανθρωπιστικό και προσφυγικό πρόβλημα και οι περιφέρειές μας 
Γ. Η εκπαίδευση, οι τέχνες και ο πολιτισμός στις περιφέρειες στην εποχή μας 
Δ. Η νεολαία: το πρόβλημα της διαρροής ικανών και με προσόντα ανθρώπων στο εξωτερικό και κυρίως νέων, οι νέες γενιές που γεννήθηκαν το 1980 και το 2000 (στροφή του αιώνα), οι millennials, η γενιά του 1990 (Ζ) ή του Α ή του Χ (άγνωστη γενιά, η γενιά της αβεβαιότητας), που δεν έχουν αποκτήσει ακόμη όνομα 
Ε. Τα κοινωνικά δίκτυα και οι Κυθήριοι των περιφερειών σήμερα  
Ζ. Επένδυση και απασχόληση στις περιφέρειες (δραστηριότητες)  
3. Οι φορείς των περιφερειών  Κυθηραϊκοί Σύνδεσμοι, Αδελφότητες, Ιδρύματα, επιστημονικές και επαγγελματικές ενώσεις,    Σωματεία, τοπικοί σύνδεσμοι, τοπικά συμβούλια  Τοπική Αυτοδιοίκηση (Δήμος Κυθήρων, τοπικές κοινότητες)  Πολιτισμικοί θεσμοί: Εγχώριος – Επιχώριος Περιουσία και ο ρόλος της στην ανάπτυξη των     Κυθήρων - Αντικυθήρων  Τοπική κοινότητα Αντικυθήρων (δημοτικό διαμέρισμα)  Άτυπες ενώσεις προσώπων 
Κοινές προσπάθειες Κοινές δραστηριότητες με το Γραφείο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Αθήνα, το Δήμο Κυθήρων, την Μητρόπολη Κυθήρων καθώς επίσης με πολιτισμικούς θεσμούς όπως η Εγχώριος Περιουσία, με πολιτιστικά μη κερδοσκοπικά σωματεία των Κυθήρων και άλλους τοπικούς φορείς,  Κύθηρα: πολιτιστική πρωτεύουσα του Κυθηραϊσμού 2016-2018  
4. Η παγκόσμια Κυθηραϊκή μη γεωγραφική (virtual) κοινότητα (η νέα περιφέρεια ως σύνολο)  Η ομοιογενής, μη χωρική (spaceless) Κυθηραϊκή περιφέρεια (Κυθηραϊκή χωρογραφία)  Η νέα παγκόσμια Κυθηραϊκή ταυτότητα (κοινωνική, οικονομική, πολιτιστική και πολιτική)  Ο βαθμός ομοιογένειας ανάμεσα στις παραπάνω ταυτότητες  Η στενότερη σχέση μεταξύ των περιφερειών (οι νέοι τρόποι της αμφίδρομης επικοινωνίας)   Ο ρόλος της Εκκλησίας εντός της νέας περιφέρειας  
5. Προς το παγκόσμιο Κυθηραϊκό χωριό, την Παγκόσμια Κυθηραϊκή Οικουμένη (τη ψηφιακή περιφέρεια)  Ο ρόλος της τεχνολογίας και ο άνθρωπος Κυθήριος του παγκόσμιου χωριού  Δημόσιοι χώροι συνεχούς και ανέξοδης ενδο-επικοινωνίας (chat rooms)  Η ψηφιακή βιβλιοθήκη της ελληνικής διασποράς (όχι μόνο της Κυθηραϊκής)  Το παγκόσμιο Κυθηραϊκό χωριό ως περιφερειακή οντότητα, ενότητα, ταυτότητα  Το παγκόσμιο δίκτυο ανάμεσα σε όλες τις Κυθηραϊκές περιφέρειες με τρεις κεντρικούς    συντονιστές στα Κύθηρα-Αθήνα, Σύδνεϋ, Νέα Υόρκη  Προγράμματα ανταλλαγών εντός της ψηφιακής περιφέρειας για εκπαιδευτικούς ή    τουριστικούς σκοπούς    
 Συμπληρωματικά  Εργαστήρια και συζητήσεις στρογγυλής τράπεζας  Υπαίθριες εκδηλώσεις στα Μυρτίδια, στον Ποταμό, στα Φράτσια καθώς και εκπαιδευτικά   εκδρομικά προγράμματα  Τιμητική εκδήλωση του Ινστιτούτου για ξεχωριστές Κυθηραϊκές προσπάθειες  Σχέδια: α) στενότερη σχέση μεταξύ των προέδρων των Κυθηραϊκών Αδελφοτήτων, των προέδρων των τοπικών κοινοτήτων του Κυθηραϊσμού και του Δήμου Κυθήρων β) μια πιο επιστημονική χαρτογράφηση και οδηγό της Κυθηραϊκής διασποράς για στατιστικούς λόγους γ) το δημόσιο χώρο ενδοσυνεννόησης (chat rooms) και στους συντονιστές των μεγάλων περιοχών

Αγία Ειρήνη η Μεγαλομάρτυς

Aύτη ήτον θυγάτηρ μονογενής Λικινίου βασιλίσκου και Λικινίας μητρός, καταγομένη από την πόλιν την καλουμένην Mαγεδώ1 εν έτει τιε΄ [315], ωνομάσθη δε πρότερον από τους γονείς της, Πηνελόπη. Eπειδή ήτον ωραία, και υπερέβαινε κατά το κάλλος όλας τας κόρας, οπού ήτον εις τον καιρόν της, διά τούτο διέτριβεν επάνω εις ένα υψηλόν πύργον, τον οποίον έκτισεν ο πατήρ της, ομού με δεκατρείς δουλεύτρας ωραίας, έχουσα πολύν πλούτον και θρόνον και τράπεζαν και λυχνίαν, τα οποία ήτον κατεσκευασμένα από χρυσάφι.
Όταν δε εδιωρίσθη από τον πατέρα της να μένη μέσα εις τον πύργον, ήτον χρόνων έξ και επαιδαγωγείτο και εδιδάσκετο από ένα γέροντα, Aπελλιανόν ονομαζόμενον, τον οποίον εδιώρισεν επάνω εις αυτήν ο πατήρ της Λικίνιος. Eν μιά δε των ημερών βλέπει η Aγία ένα περιστέρι, οπού εμβήκε μέσα εις τον πύργον, και εβάστα ένα κλαδί ελαίας εις το στόμα του, το οποίον έβαλεν επάνω εις την χρυσήν τράπεζαν. Oμοίως είδε και ένα αετόν, οπού εβάσταζεν ένα στέφανον πλεγμένον από άνθη, τον οποίον έβαλε και αυτόν επάνω εις την αυτήν τράπεζαν. Έπειτα είδεν ένα κόρακα, οπού εμβήκεν από το άλλο παράθυρον, και εβάσταζεν ένα οφίδι, το οποίον απόθεσεν επάνω εις την αυτήν τράπεζαν. Bλέπουσα δε ταύτα η κόρη, απορούσε και εσυλλογίζετο, τι άρα γε να δηλούσιν!
O δε γέρων Aπελλιανός ο διδάσκαλός της, εξήγησε ταύτα εις την κόρην λέγων, ότι το μεν περιστέρι, δηλοί την παιδείαν της γνώμης, το δε κλαδί της ελαίας, δηλοί σφραγίδα πραγμάτων και άνοιγμα, και τύπον βαπτίσματος. O δε αετός, με το να είναι βασιλεύς των πουλίων, προεικονίζει διά μέσου του στεφάνου, την νίκην, οπού μέλλεις να κάμης διά εκλεκτά και αγαθά πράγματα. O δε κόρακας διά του οφιδίου, δηλοί, πως έχεις να δοκιμάσης θλίψιν και ταλαιπωρίαν. Kαι να ειπούμεν εν συντομία, με την εξήγησιν οπού έκαμεν ο Aπελλιανός των οραθέντων πραγμάτων, εφανέρονε τον αγώνα του μαρτυρίου, τον οποίον έμελλεν η Aγία να τελειώση διά τον Θεόν. Tα δε εξής ρηθησόμενα, είναι παράδοξα και υπερφυσικά, τα οποία λέγονται περί της Aγίας ταύτης. Λέγουσι γαρ, ότι Άγγελος Kυρίου έβαλεν εις αυτήν το όνομα, και αντί Πηνελόπης, μετωνόμασεν αυτήν Eιρήνην, και ακολούθως, ότι Άγγελος Kυρίου εδίδαξεν αυτήν την του Xριστού πίστιν, και τη επροείπεν, ότι πολλαίς μυριάδες ψυχών έχουν να σωθούν διά μέσου της και ότι θέλει έλθη εις αυτήν παραδόξως, ο του Παύλου μαθητής Aπόστολος Tιμόθεος, και θέλει την βαπτίσει. Tαύτα δε όλα, όταν διά των έργων ετελειώθησαν, τότε η μακαρία Eιρήνη εκρήμνισε κάτω τα είδωλα του πατρός της, και τα εσύντριψε.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗΣ ΓΙΑ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΔΡΕΥΣΗΣ Τ.Κ. ΛΙΒΑΔΙΟΥ


Ο Εσπερινός της Αγίας Πελαγίας στη Φελωτή.

Ο άστατος καιρός και η δυνατή βροχή,που επιτέλους έφθασε στα Κύθηρα,δεν εμπόδισε πολλούς απ΄τη Χώρα και τα γύρω χωριά,να καρηφορίσουν προς τη Φελωτή το απόγευμα της Νέας Τρίτης,για να παραβρεθούν στον Εσπερινό στο μικρό εκκλησάκι της Αγίας Πελαγίας, που γιόρταζε.
  
Ο Ναός της Αγίας Πελαγίας στη Φελωτή,είναι ένας απ΄τους πολλούς σπηλαιώδεις ναούς που υπάρχουν στα Κύθηρα.Βρίσκεται κοντά στη θάλασσα και είναι πολύ παλαιός,αφού μαρτυρείται το 1697 αλλά σίγουρα είναι παλαιότερος.

Κατά την παράδοση διαμορφώθηκε σε εκκλησία αυτό το σπήλαιο,εις εκπλήρωση τάματος κάποιων ναυτικών,που κινδύνεψαν εκεί κοντά.Στο κτιστό πέτρινο τέμπλο,υπάρχουν ανάγλυφα ναυτικά σύμβολα.
 
Με την αρμόζουσα πανηγυρική Αναστάσιμη τάξη και με τους ύμνους τους αφιερωμένους στην Αγία Πελαγία τη Μάρτυρα,τελέσθηκε ο εσπερινός απ΄τον εφημέριο της Χώρας π.Φρουμέντιο,σε κλίμα κατανύξεως.
 
Σε ένα τέτοιο χώρο, που δημιούργησε ο Πλάστης του σύμπαντος και οι πρόγονοί μας με ελάχιστες παρεμβάσεις μετέτρεψαν σε εκκληαία,όλοι νιώθουν πολύ κοντά στο Δημιουργό.




  
Συγκινητικές ήταν οι στιγμές όταν με την προτροπή του π.Φρουμεντίου,όλοι οι προσκυνητές έψαλλαν μαζί το '' Φως Ιλαρόν'' και το ''Χριστός Ανέστη''.
  
Μετα το πέρας του Εσπερινού, στο παρακείμενο κατάλυμμα που ανήκει στο Ναό και έγινε για την εξυπηρέτηση των προσκυνητων,προσφέρθηκε καφές απ΄τους εορτάζοντες και μεγάλη ποικιλία γλυκών και εδεσμάτων.
  
Τοσον ο Ναός όσο και το ''Αρχονταρίκη'' ήταν επιμελώς στολισμένα και φροντισμένα.Και αυτό γιατί υπάρχουν κάποιοι μέ μεράκι και με ευλάβεια ,που σέβονται την παράδοσή μας.




 ----------------------------------------------------------------------------------------
Βασίλης Σταύρου Ιερέως Χάρος.- Φωτογραφίες Ρενάτα Πανταζίδου
----------------------------------------------------------------------------------------

Τετάρτη 4 Μαΐου 2016

Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ 21ου 3. Διακόφτι Κυθήρων του Δ.Κ. Νικολάου

Διακόφτι Κυθήρων: γκράφφιτι στο λιμάνι
«Ο φασισμός θεραπεύεται με το διάβασμα
και ο ρατσισμός θεραπεύεται με τα ταξίδια.»*
3. Unamuno στο Διακόφτι (0)
Ενίοτε τα γκράφφιτι δίνουν μια μαρτυρία όχι μόνο για το πολιτικό πνεύμα αλλά και για την εν γένει μορφωτική κατάσταση ενός τόπου.
Απ’ ό,τι φαίνεται, λοιπόν, τα Κύθηρα μισούν τον ρατσισμό και αγαπούν τον Ουναμούνο. Μακάρι να είναι έτσι…
Πάντως, αυτές είναι οι πρώτες λέξεις που διαβάζει κανείς φτάνοντας με το πλοίο και οι τελευταίες που διαβάζει φεύγοντας από τα Κύθηρα.

* El Fascismo se cura leyendo. Y el Racismo se cura viajando.
Miguel de Unamuno y Jugo (Bilbao 29.9.1864 – Salamanca 31.12.1936)

Ο Ουναμούνο ήταν καθηγητής της αρχαίας ελληνικής γραμματείας και πρύτανης για δεκατρία χρόνια στο πανεπιστήμιο της Σαλαμάνκας. Οι δηλώσεις του κατά της χούντας του Πρίμο ντε Ριβέρα τού ‘‘χάρισαν’’ έξι χρόνια εξορίας άνευ αποδοχών. Τη μέρα που γύρισε, οι εναπομείναντες καθηγητές και οι φοιτητές, που ζούσαν με το θρύλο του αδάμαστου φιλόσοφου, καθηγητή και συγγραφέα, είχαν οργανώσει μια διόλου σεμνή γιορτή. Περίμεναν να ακούσουν έναν από τους φλογερούς του λόγους, κάτι σαν την επιστολή που τον έστειλε στον Ατλαντικό. Εκείνος ανέβηκε στην εξέδρα και περίμενε υπομονετικά να σταματήσουν τα χειροκροτήματα, οι ζητωκραυγές και τα αντιφασιστικά συνθήματα. Μόλις έγινε ησυχία, ήπιε λίγο νερό και ξεκίνησε λέγοντας: «Deciamos ayer…» (Όπως λέγαμε χθες…) Και ξεκίνησε να μιλάει για τον Πλάτωνα και την αθανασία της ψυχής. Σαν να μην είχε περάσει μια μέρα από την τελευταία του παράδοση. Σαν να μην είχε περάσει έξι χρόνια στην εξορία!
Miguel de Unamuno (1)