Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2020

Η ιστορία πίσω από τις μάσκες του καρναβαλιού

Tης Νικολίας Σαββοπούλου
Ποιος θα μπορούσε να αρνηθεί πως  το καρναβάλι αποτελεί μια γιορτινή εκδήλωση η οποία εναντιώνεται στις κοινωνικές συμβάσεις,  αφού κατά τη διάρκεια του επιτρέπονται όλα, ή μάλλον σχεδόν όλα;! Πολύς χορός και τραγούδι, ποτό, κέφι, μεταμφιέσεις και οποιαδήποτε  ξέφρενη συμπεριφορά  μοιάζει ταιριαστή υπό την καρναβαλική ατμόσφαιρα. Και ο λόγος είναι απλός. Οι άνθρωποι είναι πλέον μεταμφιεσμένοι και μπορούν να κάνουν ό,τι πιο τρελό θέλουν, καθώς για λίγο η στολή και η μάσκα τους δίνουν ασυλία. 
Τα φανταχτερά κουστούμια και οι περίεργες μάσκες δημιουργούν προσωρινά έναν κόσμο διαφορετικό, που, όμως, κρύβει μυστικά. Η αφετηρία του καρναβαλιού εντοπίζεται στο βάθος των χρόνων και, αναμφίβολα, όσο πιο μακρύ είναι το κουβάρι της ιστορίας, τόσα περισσότερα είναι τα πράγματα που πιθανόν αγνοούμε. 

Αποχαιρέτα το κρέας                                  

Η ετυμολογία της λέξης «καρναβάλι» προέρχεται από τα λατινικές λέξεις “ carne” και “vale” που σημαίνει  «αποχαιρέτα το κρέας» και, επομένως, είναι ταυτόσημη της ελληνικής λέξης «Αποκριά», αφού «αποκρέω» στα αρχαία ελληνικά σημαίνει «απομακρύνομαι από το κρέας». Πρόκειται, λοιπόν, για την περίοδο που προηγείται της Σαρακοστής, όπου οι πιστοί απέχουν από την κατανάλωση κρέατος.

Στην υγειά του Διονύσου

Το καρναβάλι αποτελεί ένα από τα αρχαιότερα έθιμα τα οποία έχουν διασωθεί με το πέρας των αιώνων. Η αφετηρία του ανάγεται στην αρχαία Ελλάδα και τις Διονυσιακές Τελετές όπου υμνείται ο θεός Διόνυσος ή αλλιώς Βάκχος, ο θεός του κρασιού και του γλεντιού. Οι ακόλουθοί του, οι Σάτυροι, ήταν μεταμφιεσμένοι με στολές από δέρματα ζώων, δημιουργούσαν μεγάλες πομπές και μεθυσμένοι χόρευαν για να τιμήσουν το Διόνυσο. Λέγεται πως τριγυρνούσαν κάνοντας άσεμνες πράξεις και λέγοντας βωμολοχίες.
Όλα εξηγούνται λοιπόν. Οι μεταμφιέσεις, ο χορός και το τραγούδι, το κέφι χωρίς όρια και, φυσικά, το ποτό. Πώς, λοιπόν, να πάψει να θεωρείται η μέθη ως αναγκαία συνθήκη του καρναβαλιού, όταν την επιτρέπει ένας αρχαίος Θεός;

Το κάψιμο του Βασιλιά Καρνάβαλου

Το καρναβάλι πάντα τελειώνει με την φωτιά κι έτσι η μεγάλη γιορτή σβήνει μέσα από την λάμψη της φλόγας. Είναι, πράγματι,  περίεργος ένας τέτοιος αποχαιρετισμός του βασιλιά, ο οποίος για λίγες μέρες νομιμοποιούσε κάθε τρελή επιθυμία. Όχι, δεν πρόκειται για πράξη εκδίκησης απέναντι στον βασιλιά. Η φωτιά όμως, έχει το δικό της μυστικό.
Συμβόλιζε, κατά τους αρχαίους Έλληνες, τη δύναμη  που εξουδετερώνει το κακό, ξορκίζει τα καταστροφικά πνεύματα και προσφέρει κάθαρση από κάθε αμαρτία. Επειδή το καρναβάλι τοποθετείται χρονικά στο μεταίχμιο του χειμώνα με την άνοιξη, η φωτιά «καθαρίζει» την φύση, για να είναι έτοιμη για την παραγωγική περίοδο που ακολουθεί. Έτσι, λοιπόν, ο Καρνάβαλος καίγεται για να καταστραφεί κάθε είδους κακού και οι στάχτες να γεννήσουν την πολυπόθητη ευτυχία.
Είναι λυτρωτικό το κάψιμο του καρνάβαλου και τελικά ο καλύτερος αποχαιρετισμός του. Άλλωστε, πώς αλλιώς να αποχωριζόταν η σύγχρονη κοινωνία τον Βασιλιά, μέχρι να έρθει πάλι η επόμενη γιορτή του; Το να είναι κλειδωμένος σε μια αποθήκη καθόλου δε θα του ταίριαζε. Προτιμότερο να καταστρέφεται μέσα από την λάμψη της λαίλαπας.

Το μυστικό της βενετσιάνικης μάσκας

Η Βενετία κατέχει τα ηνία για τη διοργάνωση των πιο κομψών και εντυπωσιακών καρναβαλικών εκδηλώσεων στην Ευρώπη, αν όχι σ’ όλο τον κόσμο. Η φινέτσα είναι το κυρίαρχο στοιχείο. Τα κουστούμια ξεχωρίζουν, αλλά οι μάσκες φαίνεται να κατέχουν έναν ιδιαίτερο ρόλο. Οι βενετσιάνικες μάσκες είναι πασίγνωστες για τα ποικίλα σχέδιά τους, όμως η αλήθεια είναι πως η ιστορία τους είναι μακρινή και σκοτεινή.
Οι μάσκες εμφανίστηκαν στην Βενετία την εποχή του Μεσαίωνα και οι άνδρες τις φορούσαν προκειμένου να κρύψουν διάφορες παράνομες δραστηριότητές τους.  Η μάσκα τους προστάτευε από την αναγνώρισή τους, και άρα από την κοινωνική κατακραυγή. Η χρήση της μάσκας έγινε τόσο συχνή που τα καταστήματα που τις πουλούσαν αυξάνονταν συνεχώς. Ωστόσο, για να περιοριστεί η ηθική παρακμή την οποία δημιουργούσε η συχνή χρήση των μασκών, αργότερα εκδόθηκαν νόμοι που απαγόρευαν την κατάχρησή της. Φαίνεται πάντως πως η μάσκα είχε συνδεθεί με την ελευθερία και αντανακλούσε την καταπάτηση των αυστηρών κανόνων της άκαμπτης βενετσιάνικης κοινωνίας.
Τελικά, ποιος ξέρει ποια αόρατη δύναμη διατηρεί τη γιορτή του καρναβαλιού σχεδόν ακλόνητη μέσα στο πέρας των αιώνων…Είναι, άραγε, η ισχύς του εθίμου που δεν το  αφήνει να χαθεί από την ιστορία ή μήπως η ασυνείδητη επιθυμία των ανθρώπων να κρυφτούν για λίγο από τον εαυτό τους, αρνούμενοι τις συμβάσεις;  Άλλωστε, γίνονται όλα πιο εύκολα φορώντας μια μάσκα. Τέτοιο προνόμιο -ας είναι και μια φορά το χρόνο- δύσκολα απορρίπτεται.
ΠΗΓΗ  citycampus.gr 2017

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ (23-2-2020) ΓΡΑΠΤΟΝ ΘΕΙΟΝ ΚΗΡΥΓΜΑ



ΓΡΑΠΤΟΝ ΘΕΙΟΝ ΚΗΡΥΓΜΑ
Στήν σημερινή Εὐαγγελική περικοπή τά πράγματα εἶναι ξεκάθαρα, κρυστάλλινα καί ἀληθινά. Ἀπό τήν μία ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ. Ποιοί τήν κληρονομοῦν; Αὐτοί πού ἔμπρακτα ἐκδηλώνουν τήν ἀγάπη τους σέ αὐτούς πού τήν ἔχουν ἀνάγκη. Ἡ κατηγορία αὐτή φανερώνει καί περιλαμβάνει ἀνθρώπους πού ἐπιδιώκουν καί θέλουν νά ἔχουν πρόσωπο ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ καί τῆς κοινωνίας πού ζοῦν.

Ἀπό τήν ἄλλη τό πῦρ τό αἰώνιο. Ποιοί τό γεύονται; Κατ΄ ἀρχάς ὁ διάβολος καί οἱ ἄγγελοι του, γιά τούς ὁποίους καί ἑτοιμάστηκε, ἀλλά καί ὅσοι δέν ἔκαναν τίποτε γιά τούς ἀναγκεμένους φτωχούς καί ἄσημους ἀνθρώπους. Δηλαδή, γεύονται τήν ὀδύνη τῆς κόλασης οἱ ἀτομιστές καί οἱ ἀνελεύθεροι. Αὐτοί δηλαδή πού κλείστηκαν καί κλειδώθηκαν σέ ἕνα προσωπεῖο καί θέλησαν νά φορέσουν μιά μάσκα.

Ἀγαπητοί χριστιανοί, ὑπάρχει τέτοια τεράστια διαφορά ἀνάμεσα στό πρόσωπο καί τό προσωπεῖο.

Τό προσωπεῖο σημαίνει πρῶτα-πρῶτα τυποποίηση, αὐτοματισμό, καταναγκασμό. Λειτουργεῖ ἀκριβῶς, ὅπως μιά μάσκα τοῦ κλόουν ἤ μιά μάσκα τοῦ εἰδωλολατρικοῦ, δηλαδή πρό Χριστοῦ, ἐθίμου τοῦ καρναβαλιοῦ. Ἡ μάσκα πού ἤ θά κλαίει ἤ θά τρομάζει ἤ θά γελάει καί αὐτό συνέχεια, καταναγκαστικά καί ἀνελεύθερα.

Τό πρόσωπο, ἀπό τήν ἄλλη μεριά, χαρακτηρίζεται ἀπό μιά δυναμική κίνηση. Τό πρόσωπο εἶναι ἡ εἰκόνα τοῦ Θεοῦ, ἡ εἰκόνα πού ἀναγνωρίζεται καί ζητᾶ μέ συνέπεια νά ὁλοκληρωθεῖ καί νά φτάσει στό καθ΄ ὁμοίωση νά γίνει κατά χάριν Θεός.

Τό προσωπεῖο πάλι σημαίνει ἐγκλωβισμό μέσα στό ἄτομο.Tό ἄτομο ἔτσι διακατέχεται ἀπό ποικίλους φόβους, κυρίως ἀπό τόν ἀγχώδη φόβο τοῦ θανάτου του. Δέν εἶναι τυχαῖο πού πολλά καρναβαλικά ἔθιμα στήν Ἑλλάδα θέλουν μέ φωνές, κουδούνια, θορύβους καί ὁλονύχτια γλέντια καί κραιπάλες νά «ξορκίσουν», ὅπως λένε, τό κακό. Φοβᾶται πολύ ὁ μασκοφόρος, καί θέλει νά διώξει αὐτόν τόν φόβο. Μάταιος κόπος.

Ἀντίθετα, τό πρόσωπο βγαίνει ἀπό τόν ἀπομονωτισμό του καί ἔρχεται σέ προσωπική σχέση μέ τά ἄλλα πρόσωπα τῆς κοινωνίας. Ἔτσι, τή θέση τοῦ φόβου τήν παίρνει ἡ ἐν Χριστῷ ἀγάπη. Ὁ φόβος τοῦ θανάτου ὑπερνικᾶται ἀπό τήν ἀγάπη, πού εἶναι προσφορά τοῦ προσώπου πρός τήν κοινωνία, χωρίς φοβίες καί ἰδιοτέλεια.

Τό προσωπεῖο μέ τά δύο χαρακτηριστικά του, τήν ἀνελευθερία καί τόν ἀτομισμό του ὁδηγεῖ τόν ἄνθρωπο πρός τό μηδέν. Κι' αὐτό εἶναι τό μεγαλύτερο κακό πού μπορεῖ νά διαπράξει ὁ ἄνθρωπος. Ἡ αὐτοκαταστροφή του θά εἶναι ἡ νίκη τοῦ δαίμονα.

Ἀντίθετα, χαρακτηριστικά τοῦ ἐλεύθερου ἀνθρώπινου προσώπου εἶναι ἡ δημιουργία, τό μοίρασμα καί ἡ ἀγάπη. Ἔτσι, ὁ εἰλικρινής χριστιανός πού θέλει νά ἔχει πρόσωπο ἐνώπιον Θεοῦ, δηλαδή καθαρό τό μέτωπό του, ὅπως λέει ὁ λαός μας, σέβεται τόν ἑαυτό του, τούς πλησίον του, καί ὅλη τήν δημιουργία. «Ἀλήθεια σᾶς λέγω, ὅ,τι ἐκάνατε εἰς ἕνα ἀπό τούτους τούς ἀσήμαντους ἀδελφούς μου, σ’ ἐμέ τό ἐκάνατε». Ἀδελφοί, καλόν Παράδεισο.

Πρεσβύτερος π.Παῦλος Καλλίκας

ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ ΑΠΟΠΛΟΥ ΤΟΥ ¨ΙΟΝΙΣ¨ΑΠΟ ΚΙΣΣΑΜΟ ΣΗΜΕΡΑ ΚΥΡΙΑΚΗ


Κυριακή,23Φεβρουαρίου 2020 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 Η ΑΒΛΕΜΟΝ Ν.Ε. ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι λόγω των πολύ θυελλωδών ανέμων που πλέουν στην Θάλασσα Κυθήρων και το Δυτικό Κρητικό (δυσμενέστερων τοπικά από το δελτίο της ΕΜΥ), το σημερινό δρομολόγιο (23-02-2020) του Ε/Γ Ο/Γ “ΙΟΝΙΣ” (Ν.Π. 8775) από Κίσσαμο προς Αντικύθηρα, Κύθηρα, Πειραιά δεν θα εκτελεστεί. Το δρομολόγιo θα εκτελεστεί αύριο Δευτέρα (24-02-2020) ως ακολούθως: 
Δευτέρα 24/02/2020 Άφιξη  Κίσσαμο-08:30 Αντικύθηρα10:3010:50 Κύθηρα12:4513:15 Πειραιά20:20-Παρακαλούμε να επικοινωνείτε με τα κατά τόπους λιμεναρχεία και πρακτορεία για περισσότερες πληροφορίες.ΠΕΙΡΑΙΑΣ:First Choice Travel Τηλ. 210 4179444ΚΙΣΣΑΜΟΣ:Gelasakis Shipping & Travel Center Τηλ. 28210 75444ΓΥΘΕΙΟ:Rozakis Shipping & Travel Agency Τηλ. 27330 22207ΚΥΘΗΡΑ:Kithira Travel Τηλ. 27360 31390

Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2020

ΣΤΥΦΝΟΣ (Solanum Nigrum).Εδώδιμο, Φαρμακευτικό και Δηλητήριο!

Εδώδιμο, Φαρμακευτικό και Δηλητήριο!
Ονομάζεται επίσης Μαυρόχορτο, Βρωμοβότανο, Αμπελουρίδα, Πομιλοχόρταρο, Poisonberry. Στο χωριό μας το λέμε αγριοντοματιά και με αυτό το όνομα μπορείτε να το συναντήσετε και αλλού. Ανήκει στην Οικογένεια SOLANACEAE, γένος SOLANUM, είδος NIGRUM. Είναι ετήσιο(ή και διετές) ζιζάνιο Δεν μπορεί να αναπτυχθεί καλά σε σκιά και θέλει γενικά φως. Προτιμά ξηρό ή υγρό, αλλά στραγγιζόμενο έδαφος. Φυτρώνει σχεδόν παντού στην γη, εκτός από μεγάλα υψόμετρα. Ο βλαστός του διακλαδώνεται (έχει πολλά κλαδιά σε σχήμα βεντάλιας), είναι λείος  και μπορεί να φθάσει σε ύψος το 1 μέτρο (τότε γίνεται ξυλώδης). Τα φύλλα του είναι τρυφερά και ωοειδή με χρώμα βαθύ πράσινο. Ανθίζει από Ιούλιο ως Σεπτέμβριο και οι σπόροι του ωριμάζουν από Αύγουστο ως  και τον Νοέμβριο. Τα άνθη του είναι λευκά και μικρά, ερμαφρόδιτα (έχουν αρσενικά και θηλυκά όργανα) που γονιμοποιούνται από έντομα. Ο καρπός είναι μικρός σχετικά, σφαιρικός και είναι αρκετοί μαζί σε τσαμπί.. Στην αρχή είναι πράσινος και όταν ωριμάζει γίνεται μαύρος.


Υπάρχει μια μεγάλη διαφωνία για το αν ή όχι τα φύλλα ή οι καρποί του φυτού είναι δηλητηριώδη. Οι απόψεις ποικίλλουν από δηλητηριώδες έως ασφαλή για κατανάλωση. Η τοξικότητα του μπορεί να διαφέρει σημαντικά ανάλογα με την ποικιλία αλλά και την περιοχή που καλλιεργείται. Μελέτες έχουν δείξει σοβαρές διαφορές στην τοξικότητα για την ίδια ποικιλία που καλλιεργείται σε διαφορετική περιοχή με άλλο μικροκλίμα. Το φυτό πάντως καλλιεργείται σε πολλές περιοχές του πλανήτη για τρόφιμο, τόσο για τον καρπό του όσο και για τα φύλλα του.  Εκεί που όλοι συμφωνούν είναι στην απαγόρευση της χρήσης του άγουρου (πράσινου) καρπού για τροφή, αφού περιέχει την υψηλότερη συγκέντρωση τοξινών. Οι τοξικές ουσίες που περιέχει είναι οι glycoalkaloid, σολαμαργίνη, σολασονίνη, σολανίνη, που έχουν μεγαλύτερη συγκέντρωση  στους άγουρους καρπούς.  Η δηλητηρίαση από κατανάλωση στύφνου εμφανίζει συμπτώματα 6 έως 12 ώρες μετά την κατάποση. Τα συμπτώματα της δηλητηρίασης περιλαμβάνουν πυρετό , εφίδρωση, εμετό, κοιλιακό πόνο, διάρροια , σύγχυση, υπνηλία και δυνητικά θάνατο. Ο θάνατος προέρχεται από καρδιακές αρρυθμίες και αναπνευστική ανεπάρκεια. Έχουν αναφερθεί θάνατοι ζώων και μικρών παιδιών από κατανάλωση άγουρων καρπών.

Τα νεαρά βρασμένα φύλλα τρώγονται και έχουν ελαφρώς πικρή γεύση. Στην Κρήτη και σε άλλα νησιά χρησιμοποιούνται όπως το σπανάκι και τα χόρτα, σε πίτες και σαλάτες. Στην Ινδία, Ινδονησία, Περού και πολλές χώρες της Αφρικής τρώγονται βρασμένοι οι ώριμοι καρποί, ενώ φτιάχνουν σούπες, μαρμελάδα και σαλάτες. Γενικά βρώσιμα θεωρούνται τα νεαρά φύλλα, οι νεαροί βλαστοί και οι ώριμοι καρποί.
Φαρμακευτικές ιδιότητες και Χρήσεις.
Εκτός από τις τοξικές ουσίες που προαναφέρθηκαν, περιέχει πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, βιταμίνες Α, Β1, Β2, Νιασίνη, C, Ε, καροτενοειδή, ω-3, άλλα αντιοξειδωτικά, ασβέστιο, φώσφορο. O Διοσκουρίδης χρησιμοποιούσε τον στύφνο για την αντιπυρετική και ηρεμιστική του δράση. Αναφέρεται ως ηρεμιστικό και αντιφλεγμονώδες στον Πλίνιο, ενώ χρησιμοποιήθηκε από αρκετούς βοτανολόγους τον μεσαίωνα. Ως αντιπυρετικό το συναντάμε ακόμη και σήμερα σε περιοχές της Βραζιλίας και του Περού. Ως φάρμακο για διάφορες ασθένειες αναφέρεται στην λαϊκή Ινδική ιατρική. Στην Ευρώπη ήταν ένα παραδοσιακό φάρμακο για τενοντίτιδες, φλεγμονές και καψίματα. Οι Κινέζοι πιστεύουν ότι είναι ένα καλό αντικαρκινικό φάρμακο για τον καρκίνο του πεπτικού συστήματος. Επίσης σε πολλές σύγχρονες επιστημονικές μελέτες αναφέρονται για τον στύφνο φαρμακευτικές και θεραπευτικές ιδιότητες. Παρακάτω συνοψίζονται οι επιστημονικές και παραδοσιακές αναφορές:
Ως κατάπλασμα, κομπρέσσα, έγχυμα (φύλλων, ώριμων καρπών ή και ρίζες) μπορεί να χρησιμοποιηθεί εξωτερικά για δερματικά προβλήματα, καψίματα, φαγούρα, λειχήνες προσώπου, έρπης, φλεγμονές, τενοντίτιδες, διόγκωση όρχεων, πόνο στο αυτί, πυρετό. Εσωτερικά ως έγχυμα για ασθένειες του ήπατος, ως διουρητικό, εφιδρωτικό, για πυρετό, βήχα, άσθμα, βρογχίτιδα, πεπτικά και στοματικά έλκη, δυσεντερία, τυμπανισμό, ουρική αρθρίτιδα, επώδυνες περιόδους. Αναφέρεται επίσης ως αναλγητικό, ηρεμιστικό, αντισπασμωδικό, αντιφλεγμονώδες, αντιοξειδωτικό, αγγειοδιασταλτικό και ότι βοηθάει τον οργανισμό στην δημιουργία κολλαγόνου.
Προσοχή!
Ο ώριμος καρπός του στύφνου είναι παρόμοιος με τον καρπό της μπελαντόνας (atropa belladonna) που είναι ισχυρό δηλητήριο. Μπορείτε να τον ξεχωρίσετε, αφού δεν είναι σε τσαμπί όπως του στύφνου, αλλά αυτόνομος μεμονωμένος. Επίσης τα άνθη της μπελαντόνας δεν είναι άσπρα. Υπάρχουν αρκετά είδη στύφνου με την τοξικότητα να διαφέρει πάρα πολύ και μόνο ένας ειδικός μπορεί να τα ξεχωρίσει. Το γνωστό μας ζιζάνιο Γερμανός (solanum elaeagnifolium) είναι ένας στενός συγγενής του και είναι δηλητηριώδες. Σε κάθε περίπτωση όλες οι προηγούμενες αναφορές δεν αποτελούν προτροπή για χρήση του στύφνου ως βρώσιμου, φαρμακευτικού ή θεραπευτικού φυτού. Για τέτοιες χρήσεις θα πρέπει να ζητάτε την υπεύθυνη γνώμη ενός ειδικού γιατρού ή και βοτανολόγου και βέβαια να αναλάβετε την ευθύνη για την προσωπική σας χρήση.
Πηγές:
Frohne. D. and Pfänder. J. A Colour Atlas of Poisonous Plants.

Άγιος Πολύκαρπος στις Φοινικίες: άλλο ένα βυζαντινό κόσμημα των Κυθήρων.


Άγιος Πολύκαρπος στις Φοινικίες: άλλο ένα βυζαντινό κόσμημα των Κυθήρων.
Με άσχημες καιρικές συνθήκες αλλά σε κλίμα κατάνυξης, ετελέσθη απόψε από το Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας κ. Σεραφείμ και τους Ιερείς π. Παναγιώτη Διακόπουλο και π. Πέτρο Μαριάτο ο Εσπερινός στον εορτάζοντα ναό του Αγίου Πολυκάρπου, στην περιοχή Φοινικίες Λογοθετιανίκων.
Η ονομασία της περιοχής μας παραπέμπει στους Φοίνικες, τους πρώτους κατοίκους των Κυθήρων, που ήλθαν στο νησί να εκμεταλλευτούν την πορφύρα, το κοχύλι με την κόκκινη χρωστική ουσία, από όπου και η παλαιά ονομασία του νησιού "Πορφυρούσα" .
Ο Άγιος Πολύκαρπος, είναι ένα από τα πολλά βυζαντινά μνημεία του νησιού και χρονολογείται τον 13ο αιώνα. Ο ναός κοσμείται με αξιολογότατες βυζαντινές (13ου) και μεταβυζαντινές (17ου) τοιχογραφίες. Στο Ιερό Βήμα του, που είναι μεγαλύτερο από τον κυρίως ναό, βρίσκεται κιονίσκος μαρμάρινος με ραβδώσεις, ίσως αρχικό στήριγμα της Αγίας Τραπέζης.
Οι φιλόξενοι κάτοικοι των Λογοθετιανίκων, σύμφωνα με τα πατροπαράδοτα, προσέφεραν σπιτικό άρτο και πλούσια κεράσματα στους προσκυνητές του Αγίου . Και του χρόνου!

ΠΗΓΗ ΑΡΘΡΟΥ
Γιώργος Λουράντος

ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΚΥΘΗΡΩΝ ΠΟΤΑΜΟΣ 1η ΜΑΡΤΙΟΥ


Τον Απρίλιο ξεκινά η κατασκευή της «μεγάλης» διασύνδεσης Κρήτης

Παραμένοι σταθερό το χρονοδιάγραμμα για τη μικρή διασύνδεση Κρήτης μέσα στο 2020


Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Μάνος Μανουσάκης, στο ypodomes.com, έδωσε χρονοδιαγράμματα για τις νησιωτικές διασυνδέσεις, μεταξύ αυτών και της Κρήτης.
Όπως είπε η υπογραφή των συμβάσεων για τη "μεγάλη διασύνδεση" της Κρήτης αναμένεται τον Μάρτιο και αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2023, ενώ ανέφερε ότι κινείται βάσει χρονοδιαγράμματος η διαδικασία για τη "μικρή διασύνδεση".
Δείτε όσα απάντησε ο κ. Μανουσάκης για τη "μεγάλη" και "μικρή" διασύνδεση της Κρήτης
Κε Μανουσάκη, οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τη «μεγάλη» διασύνδεση Κρήτης σήμερα βρίσκονται σε πολύ προχωρημένο στάδιο. Πότε αναμένεται η συμβασιοποίηση του έργου και η εκκίνηση της κατασκευαστικής φάσης;
Να θυμίσω ότι έχουμε ολοκληρώσει την επιλογή των αναδόχων στα τρία καλωδιακά τμήματα του έργου. Προκειμένου να υπογράψουμε τη σύμβαση με τους αναδόχους των καλωδιακών τμημάτων ήταν απαραίτητο να εκδοθεί η ΑΕΠΟ. Σύμφωνα με την τελευταία πληροφόρηση που έχουμε από το Υπουργείο, αυτή θα έχει εκδοθεί μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου. Σε δύο με τρεις εβδομάδες αφότου εκδοθεί, σίγουρα θα είμαστε σε θέση να υπογράψουμε τις συμβάσεις. Άρα είναι ασφαλές να πούμε ότι μέσα στο Μάρτιο θα έχουμε τις υπογραφές για τα καλωδιακά τμήματα.
Παράλληλα, βρισκόμαστε προς στο τέλος της τεχνικής αξιολόγησης και για τους μετασχηματιστές, η οποία πιθανότατα θα έχει ολοκληρωθεί εντός του μήνα και έχοντας την ΑΕΠΟ μετά θα χρειαστούμε τυπικά έναν μήνα από το Ελεγκτικό Συνέδριο προκειμένου να υπογράψουμε τις συμβάσεις.
Άρα, εκτιμώ ότι οι συμβάσεις για τα καλώδια θα υπογραφούν μέσα στο Μάρτιο και για τους μετασχηματιστές μέσα στον Απρίλιο. Έχοντας πλέον υπογράψει τις συμβάσεις, αναμένεται άμεσα και η εκκίνηση της κατασκευαστικής φάσης.
Ο χρόνος για την αποπεράτωση και ηλέκτριση της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής εκτιμάται σε τρία χρόνια, το οποίο σημαίνει ότι εντός του πρώτου εξαμήνου του 2023 η «μεγάλη» διασύνδεση θα έχει ολοκληρωθεί.
Που βρισκόμαστε όσον αφορά τη «μικρή» διασύνδεση Κρήτης;
Τα έργα κυλούν ομαλά. Οι εξελίξεις είναι θετικές στα μέτωπα του υπόγειου καλωδίου τόσο στην Κρήτη, όσο και στην Πελοπόννησο όπου έχουμε και την κατασκευή του υποσταθμού, για τα οποία είχαμε επιφυλάξεις αν θα δημιουργηθεί κάποιο θέμα αλλά ευτυχώς υπάρχει απόλυτη συνεργασία με τις Τοπικές Αρχές. Το χερσαίο τμήμα στην Κρήτη αναπτύσσεται κατά μήκος του ΒΟΑΚ, όπου αυτή τη στιγμή μάλιστα έχει κλείσει μία λωρίδα για την κατασκευή.
Παραμένουμε σταθεροί σε αυτό που έχουμε πει, ότι δηλαδή μέσα στο 2020 θα έχουμε ηλεκτρίσει τη «μικρή διασύνδεση» Κρήτης, δεδομένου βέβαια ότι δεν θα προκύψουν απρόοπτα κατά την πόντιση του υποβρύχιου καλωδίου, αυτού του μήκους και σε αυτό το βάθος -που υπερβαίνει τα 1.000 μέτρα- το οποίο επιχειρείται για πρώτη φορά στον κόσμο και συνιστά από μόνο του μία πρόκληση.
Ωστόσο, οι ανάδοχοι του έργου, Prysmian και της Ελληνικά Καλώδια, με μεγάλο ιστορικό συνεργασίας με τον Διαχειριστή, έχουν αποδείξει ότι σε πολύ δύσκολες συνθήκες και σε απαιτητικά έργα είναι σε θέση να ανταποκριθούν. Είμαστε λοιπόν αισιόδοξοι ότι μέχρι το τέλος του 2020 θα έχουμε ηλεκτρίσει.
ΠΗΓΗ ΑΡΘΡΟΥ
ypodomes.com

ΞΕΦΡΕΝΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΛΕΙΒΑΔΙΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 23/02


ΕΛΕΝΗ ΧΑΡΟΥ:Τα ανάραχα βγήκαν στο δρόμο,σύμφωνα με ενα παλιό έθιμο.


Ανάραχα ονομάζομε στα Κύθηρα τις σκιές των πεθαμένων που περιφέρονται παντού.
«…….Σκιαί επιστρέφουσαι καθώς λέγουν, από τον ασφοδελόν λειμώνα, θρηνούσαι το πάλαι ποτέ πρόσκαιρον σκήνωμά των εις τον επάνω κόσμον……..» καθώς γράφει και ο Παπαδιαμάντης.

Χθες το βράδυ, Παρασκευή του (ν ) ψυχώνε, το Ψυχοπάρασκο, μια ομάδα νέων στη ΧΩΡΑ ντύθηκαν ανάραχα και βγήκαν στο δρόμο, σύμφωνα με ενα παλιό έθιμο.
Από  κοντά ο Βαλέριος και η Ρενάτα κατέγραψαν μοναδικά στιγμιότυπα
 .eleniharou.gr

Ο Mad Max από τα Κύθηρα! Τζόρτζ Μίλερ ο Έλληνας - Θρύλος του σινεμά!



Στην κορυφή του Χόλιγουντ με ρίζες από το Τσιρίγο...

Ο Τζορτζ Μίλερ κάθισε στα έδρανα της Ιατρικής, εργάστηκε στα επείγοντα, αλλά τελικά γνώρισε τη διεθνή καταξίωση μέσα από την τριλογία του «Mad Max». Μια καριέρα γεμάτη λάμψη, βραβεία, μεταξύ αυτών και ένα Οσκαρ, καλλιτεχνική αποδοχή και εισπρακτικές επιτυχίες. Ωστόσο, πίσω από την αίγλη της κινηματογραφικής βιομηχανίας και τη διεθνή καταξίωση ανακαλύπτει κανείς την ευαισθησία για την πατρίδα, το φως των προγόνων και τον νόστο για έναν τόπο που (αν και δεν γεννήθηκε εκεί) θεωρεί τη δική του Ιθάκη, δηλαδή τα Κύθηρα.

Ο Τζορτζ Μίλερ απολαμβάνει την επιτυχία της νέας του ταινίας «Mad Max ο δρόμος της οργής», η οποία έκανε προχθές παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κανών και συγχρόνως στις κινηματογραφικές αίθουσες όλου του κόσμου.

Ως σκηνοθέτης και παραγωγός επαναφέρει, έπειτα από πολλά χρόνια προετοιμασίας, στο προσκήνιο τον μύθο ο οποίος άλλαξε σελίδα στις ταινίες δράσης και εγκαινίασε ένα νέο είδος κινηματογράφου. Ελάχιστοι όμως γνωρίζουν ότι πίσω από τον δημοφιλή παραγωγό και σκηνοθέτη από την Αυστραλία συνυπάρχει ο γιος του μετανάστη από τα Κύθηρα, απόγονος του ιερέα στα Μητάτα, συνδεδεμένος με την Ελλάδα και την ιδιαίτερη πατρίδα του.


 Ελληνας δεύτερης γενιάς, ο Τζορτζ Μίλερ μετέχει στις εκδηλώσεις που διοργανώνει η Αδελφότητα των Κυθηρίων στην Αυστραλία και συμβάλλει στις δράσεις της, ενώ παράλληλα διατηρεί ακατάλυτους δεσμούς με το χωριό απ όπου ξεκίνησε ο πατέρας του. Σημείο αναφοράς αποτελεί το παλαιό προγονικό σπίτι της οικογένειας, το οποίο σήμερα έχει μετατραπεί σε σύγχρονο ξενώνα. Εκεί κοντά στους συγγενείς απολαμβάνει την αίσθηση της πατρίδας.

Δεν έχασαν επαφή

 «Οι γονείς του Τζορτζ αλλά και ο ίδιος κράτησαν πάντοτε τη σχέση τους με την Ελλάδα. Από παλιά οι γονείς του έρχονταν τακτικά. Ποτέ δεν σταμάτησαν να επισκέπτονται τα Κύθηρα. Μαζί τους και ο Τζορτζ, όπως και τα αδέλφια του» λένε οι κοντινοί συγγενείς του, η οικογένεια του Θανάση και της Τούλας Σκλαβου και μοιράζονται με το "Εθνος" οικογενειακές φωτογραφίες. «Οταν μάλιστα κέρδισε το Οσκαρ, είχε υποσχεθεί ότι θα φέρει στο νησί όλη την οικογένεια. Και έτσι έγινε, ήρθε με τη μητέρα, τα παιδιά και τα αδέλφια του. Οποτε έρχεται μένει βεβαίως μαζί μας , εδώ, μαζί με τα παιδιά του.»

Άλλωστε ο τουριστικός ξενώνας που διατηρούν με την επωνυμία "Αμπράμης" περιλαμβάνει και την παλιά προγονική οικία του δημοφιλούς παραγωγού.

 "Είναι ενα συγκρότημα τριών κτιρίων και ενα εξ αυτών ανάγεται στο 1887 ,είναι το πατρικό σπίτι της οικογένειας" λέει ο Βρεττός Σκλάβος και επισημαίνει την σύνδεση του Τζόρτζ Μίλερ με θείους και ξαδέλφια. Για αυτούς , δεν είναι ο διάσημος σκηνοθέτης αλλά κυρίως ο ξενιτεμένος συγγενής. Με την οικογένειά του επισκέπτεται όποτε μπορεί το νησί, απολαμβάνει τη θάλασσα και τη φύση, κάνει παρέα με τους χωριανούς και τους συγγενείς του, ενώ όπου απαιτείται συνεισφέρει στην τοπική κοινωνία, όπως συνέβη με την αναστήλωση της Αγίας Τριάδας. Στην ιστορική εκκλησία, στην καρδιά του χωριού, διετέλεσε ιερέας και ο προπάππος του.
Σημαντική οικονομική βοήθεια. «Παλαιότερα, στα τέλη της δεκαετίας του 90, είχε βοηθήσει οικονομικά στην αναστήλωση του ναού, στο βάψιμο και στην ανακεράμωση» τονίζει ο πατήρ Γεώργιος, ιερέας στην Αγία Τριάδα. Ωστόσο, ο ναός χτυπήθηκε από τον σεισμό του 2006 και έχει υποστυλωθεί για να μην υποστεί ακόμα μεγαλύτερες ζημιές, ενώ τα ιερά σκεύη μεταφέρθηκαν μόλις ολοκληρώθηκε η μελέτη.
«Είχε δώσει αρκετά χρήματα για να ανακαινίσουμε την εκκλησία και ενδιαφέρεται να μας υποστηρίξει ξανά. Κάποια στιγμή θα τον ενοχλήσουμε» λέει ο Αντώνης Πρωτοψάλτης, επίτροπος του ναού. «Ερχεται κατά καιρούς στο νησί και με την οικογένειά του. Θυμάμαι την πρώτη γνωριμία όταν έψαχνε να βρει τους τάφους των παππούδων του. Ο προπάππος του ήταν ιερέας στα Μητάτα, ονόματι Μυλιώτης. Υστερα ήρθε και άλλες φορές» αναφέρει ο κ. Πρωτοψάλτης, που έχει υποδεχθεί κατ επανάληψη στο εστιατόριό του «Σκάνδεια» τον δημοφιλή σκηνοθέτη.

Η ιστορία της οικογένειας

 Εκτός από το ελληνικό φαγητό, η οικογένεια Μίλερ εκτιμά ιδιαίτερα τη θάλασσα. Μαζί με τα παιδιά κολυμπούν στην παραλία της Καλαδής προς την Παλιόπολη. Η ιστορία της οικογένειας ξεκινά από το καταπράσινο χωριό των Μητάτων με το φαράγγι του Τσάκωνα, λίμνες, εκκλησάκια, τη γιορτή του κρασιού, τα περίφημα μηλοροδάκινα και πολλές πηγές. Κάποτε υπήρχαν αρκετοί νερόμυλοι στην περιοχή. Η οικογένεια Καστρίσιου σταδιακά υιοθέτησε το επώνυμο Μυλιώτης, παρονομασία, λόγω του επαγγέλματος. Όταν ο Δημήτριος Μυλιώτης μετανάστευσε στην Αυστραλία από τα Κύθηρα το 1921 ήταν μόλις 9 ετών και εντέλει το όνομα απλοποιήθηκε για ευκολία σε Μίλερ.

Ελληνική καταγωγή έχει και η μητέρα του σκηνοθέτη Ευαγγελία, γεννημένη στη Μικρά Ασία. Ξεριζώθηκε μαζί με την οικογένειά της στη Μικρασιατική Καταστροφή και έφτασε στην Αυστραλία. Μια εξαιρετικά αναλυτική περιγραφή του οικογενειακού δέντρου είναι καταχωρισμένη στην ηλεκτρονική βάση δεδομένων kythera-family.net

------------------------------------------------------------------------------
 Γιώργος Αποστολίδης
Πηγή:
ethnos.gr

2015 apela.gr
_____________________________________________________

ΔΗΜΟΣ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ: Γνωστοποίηση πρόσκλησης για την πλήρωση μίας (1) θέσης ΠΕ ή ΤΕ Πολιτικού Μηχανικού ή συναφών ειδικοτήτων ως Ειδικού Συνεργάτη Δημάρχου


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ
ΔΗΜΟΣ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ
Ελαφόνησος  17 ΦΕΒ.2020
Αριθ.Πρωτ. 202
ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ
Η Δήμαρχος Ελαφονήσου έχοντας υπόψη
– Τις διατάξεις του άρθρου 58 του Ν. 3852/10 ( ΦΕΚ 87/Α/7-6-2010) όπως ισχύει.
– Τις διατάξεις του άρθρου 163 Ν. 3584/07 (ΦΕΚ 143/Α/28-6-2007)  όπως ισχύουν,όπως  τροποποιήθηκε με  τις  διατάξεις  του  άρθρου  213  του  ν. 4555/2018 (ΦΕΚ 133/19-7-2018) αναφορικά με τον αριθμό των Ειδικών Συνεργατών κ.λ.π.
– Τα διαλαμβανόμενα στην εγκ. 55/74802/29-12-2010 του ΥΠ.ΕΣ.Α & Η.Δ
– Την ΑΠ:88/27-1-2020 και 89/27-1-2020 Βεβαίωσεις Οικονομικής Υπηρεσίας περί εξασφάλισης πίστωσης που θα βαρύνει τους ΚΑ 00.6031.01
και  ΚΑ  00.6053.01 αντίστοιχα του προϋπολογισμού του Δήμου Ελαφονήσου οικ. Έτους 2020.
– Το γεγονός ότι στο Δήμο Ελαφονήσου υπηρετεί ένας -1- Ειδικός Σύμβουλος .
– Την ανάγκη επικουρίας του Δημάρχου σε θέματα τεχνικά τα οποία απαιτούν την παροχή υπηρεσιών από άτομο με αξιόλογη επιστημονική κατάρτιση και εμπειρία ιδιαίτερα σε θέματα δημοσίων συμβάσεων κυρίως για έργα και μελέτες ΟΤΑ, χρηματοδοτούμενα Προγράμματα ΠΔΕ και ΕΣΠΑ.
Ανακοινώνει
Ότι προτίθεται να προβεί στην πλήρωση μίας θέσης ΠΕ ή ΤΕ Πολιτικού Μηχανικού ή συναφών ειδικοτήτων ως Ειδικού Συνεργάτη με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου σε θέματα Τεχνικού χαρακτήρα και ειδικά σε θέματα οδοποιίας, ύδρευσης, αποχέτευσης, χρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων ΠΔΕ και ΕΣΠΑ , με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ για την παροχή συμβουλευτικών και γνωμοδοτικών υπηρεσιών στο Δήμαρχο, το Δημοτικό Συμβούλιο και τις θεσμοθετημένες Επιτροπές του Δήμου με αιρετά μέλη.
Οι ενδιαφερόμενοι/ νες πρέπει να έχουν τα εξής προσόντα:
Α) Τα γενικά προσόντα διορισμού που προβλέπονται για τους υπαλλήλους του πρώτου μέρους του ν. 3584/07 (άρθρα 11 έως και 17). Για τα γενικά προσόντα διορισμού απαιτείται χωριστή από την αίτηση, υπεύθυνη δήλωση του υποψηφίου, κατά το άρθρο 8 του ν. 1599/1986, στην οποία να δηλώνεται ότι πληρούνται.
Συγκεκριμένα οι υποψήφιοι πρέπει:
Να έχουν την ελληνική ιθαγένεια ή την ιθαγένεια της χώρας που ανήκει στην Ευρωπαϊκή Ένωση ( άρθρο 12 του Ν.3584/2007)-Να έχουν το κατώτατο όριο ηλικίας διορισμού (21 έτος) άρθρο 13 του Ν.3584/2007).-Να έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις ή να έχουν απαλλαγεί νόμιμα από αυτές ( άρθρο 15 του Ν.3584/2007)-Να μην έχουν ποινική καταδίκη, στερητική ή επικουρική δικαστική συμπαράσταση ( άρθρο 16 του Ν. 3584/2007)-Να μην έχουν απολυθεί από άλλη θέση για πειθαρχικούς λόγους ( άρθρο 17 του Ν. 3584/2007).
Β) Πτυχίο ή δίπλωμα σχολής Πανεπιστημιακής ή Τεχνολογικής Εκπαίδευσης ( ΠΕ ή ΤΕ) τμημάτων Πολιτικών Μηχανικών ή συναφών ειδικοτήτων, της ημεδαπής ή πτυχίο Κ.Α.Τ.Ε.Ε. ή ισότιμο πτυχίο ή δίπλωμα της αλλοδαπής, ή πτυχίο ή τίτλος τριτοβάθμιας ή μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από χώρα -μέλος της Ε.Ε., με πράξη αναγνώρισης επαγγελματικής ισοτιμίας από το συμβούλιο ισοτιμιών του Π.Δ. 165/2000 είτε απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικής εκπαίδευσης από την αρμόδια αρχή του Π.Δ. 231/1998,
Γ) Αξιόλογη επαγγελματική απασχόληση και εμπειρία στον τομέα της διαχείρισης δημοσίων συμβάσεων και ειδικότερα για θέματα οδοποιίας, ύδρευσης, αποχέτευσης και σύνταξης Τεχνικών εκθέσεων, μελετών και δελτίων έργων ΟΤΑ ή και νομικών προσώπων των ΟΤΑ τουλάχιστον τριών (3)  ετών και σε θέματα αναζήτησης και διερεύνησης σχετικών αναπτυξιακών προγραμμάτων. Η εμπειρία αποδεικνύεται ως εξής:
Για μεν τους μισθωτούς, χωριστή από την αίτηση, υπεύθυνη δήλωση του υποψηφίου, κατά το άρθρο 8 του ν. 1599/1986, στην οποία να δηλώνονται ο εργοδότης, το είδος και η χρονική διάρκεια της εξειδικευμένης εμπειρίας.
Οι μισθωτοί του δημόσιου τομέα, μπορούν, εναλλακτικά, αντί της υπεύθυνης δήλωσης, να προσκομίσουν βεβαίωση του οικείου φορέα του δημόσιου τομέα, από την οποία να προκύπτουν το είδος και η χρονική διάρκεια της εξειδικευμένης εμπειρίας.
 Για δε τους ελεύθερους επαγγελματίες, χωριστή από την αίτηση, υπεύθυνη δήλωση, κατά το άρθρο 8 του ν. 1599/1986, για το είδος και την χρονική διάρκεια της εξειδικευμένης εμπειρίας.
Δ) Επιπλέον προσόντα που θα συνεκτιμηθούν:
Α. Πτυχίο γνώσης αγγλικής γλώσσας (επίπεδο B2 )
Β. Γνώση χρήσης Η.Υ.
Οι υποψήφιοι θα συμμετάσχουν σε διαδικασία συνέντευξης.
Η εργασιακή σχέση των Ειδικών Συνεργατών διέπεται αποκλειστικά από τις διατάξεις του άρθρου 163 του Ν. 3584/2007, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 213 του Ν. 4555/2018. Οι Ειδικοί Συνεργάτες δεν παρεμβάλλονται στην οργανωτική και βαθμολογική κλίμακα, ούτε οι θέσεις τους έχουν αντιστοιχία με τις θέσεις της κλίμακας αυτής. Υπόκεινται απευθείας στην ιεραρχική εξάρτηση του Δημάρχου για την επικουρία του οποίου έχουν προσληφθεί. Δεν ασκούν αποφασιστικές αρμοδιότητες οποιασδήποτε μορφής και παρέχουν συμβουλές και διατυπώνουν εξειδικευμένες γνώμες, γραπτά ή προφορικά, για το συγκεκριμένο τομέα δραστηριοτήτων του Δήμου, τον οποίο έχουν ορισθεί να εξυπηρετήσουν.
Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλλουν μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερολογιακών ημερών από την τελευταία δημοσίευση της παρούσας, είτε αυτοπροσώπως, είτε με άλλο εξουσιοδοτημένο από αυτούς πρόσωπο, εφόσον η εξουσιοδότηση φέρει την υπογραφή τους θεωρημένη από δημόσια αρχή, είτε ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή, στα γραφεία του Δήμου στη ακόλουθη διεύθυνση: Δήμος Ελαφονήσου-Ελαφόνησος -Τ.Κ. 23053, τα παρακάτω δικαιολογητικά:
  1. Αίτηση υποψηφίου-
  2. Σύντομο βιογραφικό σημείωμα
  3.  Φωτοαντίγραφο αστυνομικής –ταυτότητας-
  4. Επικυρωμένους τίτλους σπουδών / πτυχίων της αλλοδαπής-
  5. Φωτοαντίγραφο τίτλων σπουδών / πτυχίων της ημεδαπής-
  6. Υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του Ν. 1599/1986 ότι δεν έχουν κώλυμα του άρθρου 16 του Ν. 3584/2007-
  7. Βεβαιώσεις που να αποδεικνύουν την απαιτούμενη, ως ανωτέρω, επαγγελματική εμπειρία-
  8. Επικυρωμένα πτυχία ξένων γλωσσών–
  9. Βεβαιώσεις κατάρτισης στην πληροφορική (χρήση Η.Υ).
Σε περίπτωση αποστολής των αιτήσεων ταχυδρομικώς το εμπρόθεσμο κρίνεται με βάση την ημερομηνία που φέρει ο φάκελος αποστολής ο οποίος μετά την αποσφράγιση του επισυνάπτεται στην αίτηση του υποψηφίου.
Η πλήρωση της παραπάνω θέσης θα γίνει με απόφαση του Δημάρχου, που θα δημοσιευθεί σε Φύλλο Εφημερίδας της κυβερνήσεως, ο οποίος θα προσλάβει το πρόσωπο που κατά την κρίση του είναι κατάλληλο για την παραπάνω θέση (παρ. 4 άρθρου 163 του Ν. 3584/2007).
Η πρόσληψη θα ολοκληρωθεί με την υπογραφή από τον προσλαμβανόμενο Ειδικής Σύμβασης Εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου που, δεν μπορεί να υπερβαίνει τη Δημοτική Περίοδο.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στα Γραφεία του Δήμου Ελαφονήσου (τηλ. 27340  61238) κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.
Η παρούσα να δημοσιευθεί σε μια εφημερίδα του Νομού , να τοιχοκολληθεί στον πίνακα ανακοινώσεων του Δήμου και να αναρτηθεί στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ .

Η ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ
ΛΙΑΡΟΥ ΕΥΣΤΑΘΙΑ

Στ. Αραχωβίτης: «Έλεγχο των συνεταιρισμών και χέρι στην ακίνητη περιουσία τους από τους ιδιώτες επενδυτές επιχειρεί το νομοσχέδιο για τους συνεταιρισμούς»


Στη συνεδρίαση της 20ης Φεβρουαρίου 2020 της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου με θέμα ημερήσιας διάταξης την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «Αγροτικοί Συνεταιρισμοί και άλλες διατάξεις», ο Στ. Αραχωβίτης τόνισε ότι με το Σ/Ν «παραβιάζονται πολλές από τις 7 συνεταιριστικές αρχές, με πρώτη την αρχή της αυτονομίας και της ανεξαρτησίας και δεύτερον, το ότι η περιουσία ανήκει στις γενεές και όχι στους μετόχους».
Κομβικό σημείο για την καταστρατήγηση των αρχών είναι το ότι δίνεται η δυνατότητα  εισόδου των ιδιωτών – επενδυτών στους συνεταιρισμούς με το συγκεκριμένο ποσοστό του 35%. Με τον τρόπο αυτό δεν εξυπηρετούνται υγιείς ή υπό εκκαθάριση συνεταιρισμοί. Εξυπηρετείται μόνον μία μερίδα συνεταιρισμών, που έχουν δεθεί στο άρμα κάποιων επενδυτών της αγοράς.
«Η αγορά λοιπόν έχει επιλέξει να εισβάλει μέσα στους συνεταιρισμούς χρησιμοποιώντας και «αξιοποιώντας» την περιουσία των συνεταιρισμών αυτών, αλλά και την ονομασία που έχει χτιστεί όλα αυτά τα χρόνια, προκειμένου το προϊόν που παράγεται σε αυτούς τους συνεταιρισμούς, να διοχετεύεται με αυτό στην αγορά» υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο Τομεάρχης Αγροτ. Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ.
Αναφέρθηκε επίσης στην κατάφορη καταστρατήγηση της συνεταιριστικής αρχής της αυτονομίας και της ανεξαρτησίας, αφού με το ποσοστό του 35% η δυνατότητα λήψης διαφορετικών από αυτές των ιδιωτών - επενδυτών αποφάσεων εξανεμίζεται.
Στο Σχέδιο Νόμου ισοπεδώνεται η δημοκρατική αρχή που λέει ότι, μια μερίδα είναι μια ψήφος, αφού δίνεται η δυνατότητα η αξία της μερίδας του μετόχου - επενδυτή να καθορίζεται από τη γενική συνέλευση και να μπορεί να είναι διαφορετική από των μελών. Αυτό σημαίνει στην ουσία, ότι ένας συνεταιρισμός που έχει 500 ευρώ τη συνεταιριστική μερίδα για τα μέλη του, μπορεί η γενική συνέλευση να αποφασίσει ότι η μερίδα για τον ιδιώτη - επενδυτή είναι 50 ευρώ. Το ένα δέκατο της μερίδας δηλαδή. Συνδυάζοντας το κρίσιμο ποσοστό του 35% με την διαφορετική αξία της μερίδας, το Σχέδιο Νόμου πετυχαίνει με χειρουργικό τρόπο, ο ιδιώτης με το ένα δέκατο της μερίδας της αξίας, να πάρει τον έλεγχο του 35% του συνεταιρισμού.
Καταλήγοντας ο Στ. Αραχωβίτης τόνισε «Άποψη μας είναι ότι, με πρόσχημα την προώθηση χρηματοδότησης των συνεταιρισμών από ιδιώτες, το νομοσχέδιο επιδιώκει να περάσει τον έλεγχο των συνεταιρισμών σε ιδιωτικό επίπεδο, πράγμα για το οποίο εδώ διατυπώνουμε τη σοβαρή διαφωνία μας, διότι με αυτόν τον τρόπο θα αλλοιωθεί πλήρως ο χαρακτήρας των συνεταιρισμών και δεν θα μιλάμε πλέον για συνεταιρισμούς, αλλά για ανεξέλεγκτα επιχειρηματικά κέντρα».

Για να δείτε το βίντεο της ομιλίας, πατήστε εδώ
ΠΗΓΗ  dimotikiagoratislakonias.gr

Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2020

η συνεδρίαση για το θέμα των ανεμογεννητριών της Τρίτης 25/2 θα γίνει στην αίθουσα “Δημήτριος Στάης” του Κυθηραϊκού Συνδέσμου


Μετά από πρόταση του Δημάρχου που έγινε ομόφωνα αποδεκτή από το Δ.Σ., η συνεδρίαση για το θέμα των ανεμογεννητριών της Τρίτης 25/2 θα γίνει την ίδια ώρα (16:00) στην αίθουσα “Δημήτριος Στάης” του Κυθηραϊκού Συνδέσμου προκειμένου να υπάρχει επαρκής χώρος για τους δημότες.
Στο Δ.Σ. αυτό δεν πρόκειται να ληφθεί κάποια απόφαση, καθώς στη φάση έκδοσης αδειών παραγωγής από τη ΡΑΕ δεν εξετάζεται το ιδιοκτησιακό καθεστώς ούτε ζητούνται γνωμοδοτήσεις υπηρεσιών, αλλά ο χαρακτήρας του είναι ενημερωτικός. Θα τηρηθεί η διαδικασία πρωτολογίας και δευτερολογίας των μελών του Δ.Σ. και μετά την ολοκλήρωση της τυπικής διαδικασίας θα υπάρξει η δυνατότητα τοποθέτησης των δημοτών με συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο που θα προταθεί από τον Πρόεδρο του Δ.Σ.
Σε κάθε περίπτωση σκοπός της εν λόγω συνεδρίασης είναι η ανταλλαγή απόψεων και η ενημέρωση με στόχο την παράθεση όσο το δυνατόν όλων των δεδομένων που άπτονται του ζητήματος ώστε οι αιρετοί και οι δημότες να αποκτήσουν την πληρέστερη δυνατή εικόνα για τα αιολικά πάρκα.
Πριν τη συνεδρίαση του Δ.Σ. θα δημοσιοποιηθεί η σχετική εισήγηση του Δημάρχου προκειμένου να υπάρχει συγκεκριμένη βάση συζήτησης.