Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2020

Από πότε τα επιχειρήματα συνιστούν παραλήρημα;



Εκεί στα έδρανα της Αντιπολίτευσης του Δήμου μας επικρατεί μια πολύ περίεργη άποψη. Θεωρούν ότι μπορούν να κατηγορούν το Δήμαρχο και την διοίκησή του άκριτα, χωρίς αντίλογο, χωρίς να λαμβάνουν απάντηση. Ότι μπορούν να καταψηφίζουν τον Προϋπολογισμό χαρακτηρίζοντάς τον ως δήθεν αντιαναπτυξιακό χωρίς να τους γίνεται κριτική. Ότι μπορούν να αναφέρουν για εργολαβικά συμφέροντα και δήθεν προεκλογικές επιταγές χωρίς ανταπάντηση, αγνοώντας ότι τα έργα είναι αιτήματα των τοπικών κοινοτήτων. Και όταν λαμβάνουν απάντηση με επιχειρήματα, απόψεις, θέσεις, συγκεκριμένα πράγματα δηλαδή και όχι θεωρίες και λόγια του αέρα, τότε κατηγορούν το Δήμαρχο για παραλήρημα λες και ο Δήμαρχος και οι συνεργάτες του δεν είναι υποχρεωμένοι να υπερασπιστούν το έργο τους και τον κόπο και τον αγώνα που δίνουν καθημερινά εδώ και 6 χρόνια απέναντι σε ένα υδροκέφαλο Κράτος, ακόμα και για τα πλέον αυτονόητα. 
Νομίζουν ότι κριτική υφίσταται μόνο ο Δήμαρχος και όχι η Αντιπολίτευση. Δεν είναι έτσι όμως και καλά θα κάνουν να το συνηθίσουν. Η Αντιπολίτευση ούτε άμοιρη ευθύνης είναι, ούτε στο απυρόβλητο βρίσκεται, ούτε έχει περισσότερα δικαιώματα στο δημόσιο λόγο από την συμπολίτευση. Ισότητα παντού και για όλους. Και όπως ρωτάνε στα Δημοτικά Συμβούλια για διάφορα θέματα το Δήμαρχο και τους Αντιδημάρχους, έτσι θα τους ρωτάμε και εμείς. Και όπως κάνουν κριτική στο Δήμαρχο και την διοίκησή του (έστω και χωρίς συγκεκριμένες αντιπροτάσεις), έτσι θα κάνουμε και εμείς κριτική στην Αντιπολίτευση για τις πράξεις και την εν γένει στάση της. Αυτό σημαίνει Δημοκρατία. Δημοκρατία κανονική και όχι επιλεκτική. Δημοκρατία πλήρης και όχι ατελής. Δημοκρατία erga omnes και όχι α λα καρτ.

Στις κατηγορίες, λοιπόν, ότι ο Προϋπολογισμός του Δήμου μας «στερείται οράματος» απαντούμε καταρχήν με ένα απόσπασμα από ένα άρθρο του Σταύρου Κωνσταντινίδη στην εφημερίδα Φιλελεύθερος (24/12/2018):
«Ο δήμαρχος δεν είναι τοπικός πρωθυπουργός. Το κλειδί επιτυχίας είναι η βαθιά κατανόηση των παραμελημένων εννοιών του δημόσιου χώρου, της κυκλοφορίας, των υποδομών, της ασφάλειας και όχι η πρόταξη ψευδών διλημμάτων της κεντρικής πολιτικής σκηνής. Η υπέρμετρη πολιτικοποίηση με όρους κεντρικής πολιτικής σκηνής ζημιώνει τις τοπικές κοινωνίες. Δεν μπορεί να πετάει την μπάλα στην κερκίδα με δήθεν αγωνιστική διεκδικησιμότητα σε ανέφικτους στόχους. Αντίθετα, οφείλει να είναι αφοσιωμένος στη μικροκλίμακα της καθημερινότητας. Η τόλμη να αξιοποιήσει έστω το προβληματικό σημερινό πλαίσιο είναι ιδιαίτερα σημαντική για να προχωρήσουν έργα με τη συνέργεια και του ιδιωτικού τομέα. Τα βασανιστικά προβλήματα της καθαριότητας και της στάθμευσης αντιμετωπίζονται μόνο με τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, όπως δείχνουν πετυχημένες πρακτικές σε διάφορες πόλεις στην Ελλάδα. Δεν υπεκφεύγει με ένα δήθεν μεγάλο οραματικό έργο, αλλά δίνει πρωτίστως έμφαση στον πολιτισμό της καθημερινότητας, τα πεζοδρόμια, τα σκουπίδια, την ανακύκλωση, τη συλλογική αρμονική συνύπαρξη στον δημόσιο χώρο. Αυτές είναι οι πρώτιστες και αναπόδραστες έγνοιες του. Τα μεγάλα έργα είναι απαραίτητα αλλά συνήθως δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητά του. Εκεί μπορεί να συμβάλει πάντα με τη μελετητική ετοιμότητα και την επιστημονική τεκμηρίωση της σκοπιμότητας, την εξεύρεση χρηματοδοτικών εργαλείων και την ευρωπαϊκοκεντρική φιλοσοφία».

Πιστεύουμε ότι το παραπάνω απόσπασμα δίνει από μόνο του τις απαντήσεις απέναντι στα τελευταία δελτία τύπου και των 2 παρατάξεων της Αντιπολίτευσης. Όμως, εμείς, επειδή έχουμε δεσμευτεί να απαντάμε σε κάθε κριτική και μάλιστα με επιχειρήματα (είναι συλλογική απόφαση της παράταξής μας) προκειμένου να μην αφήνουμε τον δημότη στο έλεος της παραπλάνησης, θα απαντήσουμε ένα προς ένα στα σημεία που κατά την άποψη της Αντιπολίτευσης χωλαίνει ο Προϋπολογισμός.
  1. Σχολικά Κτίρια: γνωστή υπόθεση που έχει όντως χρονίσει. Όμως, ερωτούμε: ΤΙ ακριβώς μπορεί να προβλεφθεί στον Προϋπολογισμό του Δήμου για τα καινούργια σχολεία; Να εφεύρουμε διά μαγείας 2 ή 3 εκατομμύρια και απλά να τα γράψουμε σε έναν κωδικό έτσι για να υπάρχουν; Δεν γνωρίζουν οι συνάδελφοι ότι η ανέγερση νέων σχολικών μονάδων είναι αρμοδιότητα της ΚΤΥΠ Α.Ε. (πρώην ΟΣΚ); Δεν γνωρίζουν ότι οι διαδικασίες που παραλάβαμε για τα 2 νέα διδακτήρια έχουν σοβαρά νομικά και τεχνικά θέματα που απαιτούν πολύ χρόνο για να επιλυθούν αφού δυστυχώς οι χρυσές ευκαιρίες (ειδικά για το Νότιο Τμήμα) χάθηκαν προ ετών; Θα ενημερώσουμε αναλυτικά στο επόμενο χρονικό διάστημα. Επί του παρόντος δεσμεύουμε χρήματα για ετήσιες συντηρήσεις σχολείων, ύψους 74.000€ το χρόνο σε αντίθεση με τις απευθείας αναθέσεις προ του 2015 όπου όλοι οι μέχρι τότε προϋπολογισμοί περιλάμβαναν 5-10 χιλιάδες ανά σχολική μονάδα. Εμείς κάθε χρόνο δημοπρατούμε ένα μεγάλο ποσό και για φέτος η σύμβαση ήδη υπογράφτηκε και θα γίνουν εκτεταμένες εργασίες στο Γυμνάσιο και το Λύκειο. Αναμένουμε έκτακτη επιχορήγηση 240.000€ για τα σχολεία από το ΠΔΕ. Ολοκληρώσαμε στην πρώτη θητεία μας τις πυρασφάλειες των σχολείων που δεν υπήρχαν (!), διαμορφώσαμε αύλειους χώρους (Χώρα) και χώρους αθλοπαιδιών (Λιβάδι, Αγ. Πελαγία), λύσαμε σοβαρά τεχνικά θέματα που χρόνιζαν (νέος βόθρος στον Ποταμό κ.λπ.).
  2. Πρωτογενής τομέας: Από το 2014 μέχρι σήμερα ενοποιήσαμε τις δαπάνες για τους αγροτικούς δρόμους (αυτές που δίνονταν με απευθείας ανάθεση ως κατατμημένες πιστώσεις σε κάθε Κοινότητα) και με την ετήσια δημοπρασία συντηρούμε και αναβαθμίζουμε το αγροτικό δίκτυο για να μπορούν οι αγρότες να έχουν σωστή πρόσβαση στις εκμεταλλεύσεις τους. Το ίδιο και με την ετήσια προμήθεια σκυροδέματος όπου βελτιώνονται αγροτικοί δρόμοι προς όφελος του πρωτογενούς τομέα. Ολοκληρώσαμε την μελέτη σκοπιμότητας για το Σφαγείο και σε συνεργασία με την Περιφέρεια αναζητούμε χρηματοδότηση για τις μελέτες το κόστος των οποίων είναι μεγάλο καθώς είναι βιομηχανική εγκατάσταση (ειδικές μελέτες, χωροθετήσεις, τοπικό ρυμοτομικό, ΜΠΕ κ.λπ.). Στον Π/Υ του 2020 που καταψηφίστηκε, προβλέπουμε δαπάνη 133.500€ μέσω του ΕΣΠΑ για τον δρόμο προς το πτηνοτροφείο «Φατσέα», δαπάνη 50.000€ για τη συντήρηση του Κτηνιατρείου της Χώρας με τη δέσμευση της Περιφέρειας ότι θα το στελεχώνει περιοδικά (και κάποια στιγμή μόνιμα) με Κτηνίατρο και Γεωπόνο. Όλα αυτά είναι λίγα; Όλα αυτά καταψηφίστηκαν. Επιπλέον ήταν ο δικός μας Δήμος και ο δικός μας Δήμαρχος προσωπικά που έδωσαν αγώνα για το πρόγραμμα CLLD/LEADER μέσω του οποίου θα χρηματοδοτηθούν οι αγροτικοί συνεταιρισμοί και πολλοί ιδιώτες για την βελτίωση και αναβάθμιση του πρωτογενούς τομέα στο νησί. Αν αυτό δεν είναι ουσιώδης στήριξη της πρωτογενούς παραγωγής, τότε τί είναι;
  3. Νέοι, παιδιά – γονείς: φτιάξαμε 5 παιδικές χαρές και έχουμε δημοπρατήσει άλλες 7 καινούργιες μέσω του Φιλόδημου. Κατασκευάζουμε το νέο αθλητικό κέντρο στο Μανιτοχώρι προκειμένου να μπορούμε να έχουμε νόμιμη αθλητική εγκατάσταση και να δικαιούμαστε να προσλάβουμε γυμναστές μέσω του προγράμματος «Άθληση για Όλους». Προβλέψαμε δαπάνη 74.000€ για τη μετατροπή του παλαιού Δ.Σ. Φριλιγκιανίκων σε Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ), επιχορηγούμε με 100.000€ ετησίως το ΝΠΔΔ του Δήμου (Πνευματικό Κέντρο-Παιδικός Σταθμός) που έχει αναβαθμίσει τα τελευταία χρόνια τον Παιδικό Σταθμό σε συνεργασία και με ιδιώτες, υποβάλαμε πρόταση ύψους 900.000€ για νέες αθλητικές εγκαταστάσεις στα Φριλιγκιάνικα και την αναβάθμιση του γηπέδου Ποταμού, δημοπρατούμε την αναβάθμιση του γηπέδου μπάσκετ στα Βιαράδικα.
  4. Ηλικιωμένοι: επιδοτούμε τους αγροτικούς γιατρούς του νοσοκομείου και των αγροτικών ιατρείων με ειδικό επίδομα από ίδια έσοδα του Δήμου με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν κενά στο νησί μας γεγονός που σχετίζεται άμεσα και με την τρίτη ηλικία. Μπορούν οι συνάδελφοι της Αντιπολίτευσης να μας προτείνουν κάτι συγκεκριμένο για την τρίτη ηλικία;
  5. Προστασία της φύσης: προβλέπουμε δαπάνη για τον καθαρισμό των ζωνών πυρασφάλειας, για την ενίσχυση των εθελοντών και για νέο πυροσβεστικό όχημα μέσω του Φιλόδημου. Καλύπτουμε τις δαπάνες στέγασης του Π.Κ. Κυθήρων και βρισκόμαστε σε συνεργασία με το Αρχηγείο του Π.Σ. για τη μεταστέγαση του Κλιμακίου σε μεγαλύτερο κτίριο προκειμένου να μετατραπεί σε Π.Υ. Δ΄ Τάξεως με αύξηση προσωπικού και μέσων. Αυξάνουμε το δίκτυο κρουνών και φωλεών. Καθαρίζουμε τους αγροτικούς δρόμους για να είναι προσβάσιμοι σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Στον τομέα αυτόν, όμως, κομβική πρέπει να είναι η συμβολή του Κράτους με την επίλυση των δασικών ζητημάτων που εκκρεμούν επί 40 χρόνια και που επέτειναν δυστυχώς οι δασικοί χάρτες, η διαδικασία ανάρτησης των οποίων έγινε στο πόδι (δασικά χαρακτηρίστηκαν μέχρι και τα λιμάνια!).
  6. Εσωτερική Συγκοινωνία: σε αντίθεση με την ελάσσονα αντιπολίτευση, εμείς…. δρομολόγια και ώρες λεωφορείων δεν θα αναρτήσουμε για την αποκόμιση πολιτικού οφέλους. Έχουμε ενημερώσει δημοσίως ότι το ζήτημα δεν είναι απλό όπως κάποιοι πιστεύουν. Δεν θα αποκτήσουμε εσωτερική συγκοινωνία απλά και μόνο εγγράφοντας ένα ποσόν 100 ή 200 χιλιάδων Ευρώ στον Προϋπολογισμό για την αγορά ενός λεωφορείου. Το ζήτημα έχει νομικές προεκτάσεις που ακόμα δεν έχουν επιλυθεί και για τις οποίες βρισκόμαστε σε συνεργασία με το αρμόδιο Υπουργείο. Το ζήτημα εκφεύγει κατά πολύ από τις απλές αρμοδιότητες του Δήμου μας.
  7. Τουρισμός: παρέλκει κάθε αναφορά. Ωστόσο θα επιμείνουμε στο ότι ΚΑΘΕ έργο – μικρό, μεσαίο ή μεγάλο – που εκτελείται στο νησί σχετίζεται ΑΜΕΣΑ και με τον τουρισμό. Έργα ύδρευσης, οδοποιίας, διαχείρισης απορριμμάτων, αναπλάσεις, δημόσιου χώρου, κτιρίων πολιτισμού (π.χ. Αστικόν), καθαρισμού οδών, δικτύων δημοτικού φωτισμού κ.λπ. είναι έργα που έχουν ΑΜΕΣΗ αναφορά στον τουρισμό. Πέραν τούτων, η δική μας Δημοτική Αρχή ολοκληρώνει το Επιχειρησιακό Σχέδιο (Master Plan) της τουριστικής προβολής (για το οποίο είχε κάνει λόγο και η Αντιπολίτευση προεκλογικά) και υλοποιεί ένα αξιόλογο πρόγραμμα εξωστρέφειας προσαρμοσμένο στις πραγματικές δυνατότητες του νησιού. Σε λίγους μήνες δημοπρατούνται – μετά από τεράστια καθυστέρηση με αποκλειστική υπαιτιότητα της Υ.Π.Α. – οι πλήρεις μελέτες επέκτασης του διαδρόμου στο Αεροδρόμιο και συνολικής αναβάθμισης των υποδομών του. Όταν το έργο αυτό ολοκληρωθεί, το νησί θα πρέπει να είναι έτοιμο να υποδεχθεί την αύξηση της επισκεψιμότητας, δηλαδή να έχει επαρκείς υποδομές που συνεχώς θα βελτιώνονται: διαχείριση απορριμμάτων, αφαλατώσεις, επάρκεια και ποιότητα νερού, διαχείριση λυμάτων, καλό οδικό δίκτυο και προσβάσεις στις παραλίες, σωστό φωτισμό κ.λπ. Αλλιώς η όποια τουριστική ανάπτυξη θα είναι «φούσκα» όπως δυστυχώς έχει συμβεί με μεγάλα νησιά που ακόμα δεν έχουν καταφέρει να λύσουν το πλέον βασικό που είναι η καθαριότητα. Όλα αυτά είναι μέρος του Προϋπολογισμού του 2020 (αφαλατώσεις, Μάκρωνας, δρόμοι, Master Plan τουριστικής προβολής, διαχείρισης υδάτων και λυμάτων, φωτισμοί, αναπλάσεις κ.λπ.) που η Αντιπολίτευση καταψήφισε.
Όπως λοιπόν η Αντιπολίτευση ρωτάει το Δήμαρχο και τη Δημοτική Αρχή, έτσι τη ρωτάμε και εμείς:
  1. Αν η μείζων ή η ελάσσων μειοψηφία βρισκόταν στη θέση της Δημοτικής Αρχής, τί είδους Τεχνικό Πρόγραμμα και Προϋπολογισμό θα έκανε; Δεν θα ενέτασσε σε αυτόν όλα τα ήδη εκτελούμενα έργα από την Περιφέρεια, το ΠΔΕ, τον Φιλόδημο και το Leader; Δεν θα ενέτασσε τις πάγιες υποχρεώσεις του Δήμου; Δεν θα ενέτασσε τις ανάγκες προμηθειών για τις υποδομές της καθημερινότητας; Αν κανείς αφαιρέσει όλα αυτά, απομένει πολύ λιγότερο από 800.000€ από ίδιους πόρους του Δήμου για νέα έργα, με το μεγαλύτερο μέρος του ποσού αυτού να είναι ανταποδοτικά έσοδα που πρέπει υποχρεωτικά να δαπανηθεί στις ανταποδοτικές υπηρεσίες (ύδρευση, καθαριότητα κ.λπ.). Γιατί δεν μας λέει η Αντιπολίτευση ΠΩΣ ακριβώς θα έκανε την κατανομή αυτού του ποσού; Να μας πει συγκεκριμένα έργα, τον βαθμό ωριμότητάς τους και την πηγή χρηματοδότησής τους. Και κυρίως να μας πει αν τα έργα που προτείνει (αν όντως έχει συγκεκριμένες προτάσεις έργων) αποτελούν αρμοδιότητα των Δήμων ώστε να επιτρέπεται να ενταχθούν στο δημοτικό προϋπολογισμό. Όσο η Αντιπολίτευση πετάει τη μπάλα στην εξέδρα με θεωρίες και δήθεν οράματα, τόσο εμείς θα την πιέζουμε να μας δώσει συγκεκριμένους τίτλους έργων με συγκεκριμένο προϋπολογισμό και πηγή χρηματοδότησης. Διότι η πρόταση π.χ. να αγοράσει ο Δήμος λεωφορείο (που κοστίζει 150-200.000 Ευρώ) θα πρέπει υποχρεωτικά να συνοδεύεται από τα εξής: α) από ποιους κωδικούς θα αφαιρέσει αυτά τα χρήματα, β) πώς θα εκτελέσει δρομολόγια αυτό το λεωφορείο με τη σημερινή νομοθεσία, γ) ποιοι οδηγοί θα το οδηγούν όταν είναι γνωστό ότι οι σημερινοί μετά βίας επαρκούν για την αποκομιδή των απορριμμάτων. Συγκεκριμένα πράγματα κύριοι, όχι θεωρίες.
  2. Μπορεί η Αντιπολίτευση να μας υποδείξει μια συγκεκριμένη δράση για να «έρθουν να μείνουν οι νέοι στο νησί» (αυτό ακούμε συνέχεια) που να μπορεί να χρηματοδοτηθεί από το Δήμο; Διότι οι Προϋπολογισμοί δεν είναι ευχολόγια και εκθέσεις ιδεών. Οι Προϋπολογισμοί περιλαμβάνουν συγκεκριμένα έργα και δράσεις με συγκεκριμένη πηγή χρηματοδότησης. Ακούμε λοιπόν: πείτε μας έστω ένα έργο ή δράση που να επιτρέπεται να εγγραφεί στον Προϋπολογισμό ενός Δήμου, να έχει συγκεκριμένη πηγή χρηματοδότησης που θα την κατονομάσετε και να σταθεί αφορμή «να γυρίσουν πίσω οι νέοι».
Όσοι κάποιοι επιμένουν σε θεωρίες και ωραία λόγια, εμείς θα απαντάμε με το έργο μας και με συγκεκριμένες προτάσεις που στηρίζει η μεγάλη πλειοψηφία των δημοτών μας.

Μετά το κάπνισμα μπαίνει φραγμός και στο αλκοόλ


Μάχη κατά των εξαρτήσεων δίνει το υπουργείο Υγείας καθώς, εκτός από το κάπνισμα, ψηλά στην ατζέντα του – σύμφωνα με τις προτεραιότητες που θέτει το νομοσχέδιο για τη δημόσια υγεία – μπαίνει και ο περιορισμός των παραγόντων κινδύνου από την έκθεση στο αλκοόλ.
Μάλιστα, στα σχέδια της ηγεσίας του υπουργείου Υγείας είναι η άμεση εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων κυρίως στα σχολεία για τις βλαπτικές συνέπειες της έκθεσης των νέων στο αλκοόλ και της κατάχρησής του, αλλά και η εντατικοποίηση ελέγχων στα σημεία διάθεσης αλκοόλ – με βασικό στόχο να μπει φρένο σε κάθε πράξη παράνομης διάθεσης σε ανηλίκους. 

Σημαντικό ρόλο για την εφαρμογή των μέτρων αναμένεται να παίξει και η αυστηροποίηση των κυρώσεων για τις παραβάσεις που προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία, μέτρο που, όπως διαπιστώθηκε στην πράξη, διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου.
-Ποια μέτρα θα ληφθούν για τον περιορισμό των επιπτώσεων της χρήσης αλκοόλ
-Πράσινο φως για υποχρεωτικό εμβολιασμό σε περιπτώσεις κινδύνου διάδοσης μεταδοτικού νοσήματος
-Πόλεμος κατά του καρκίνου: Για ποιες περιπτώσεις θα καθιερωθούν προληπτικές διαγνωστικές εξετάσεις
ΠΗΓΗ  .in.gr

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Μονεμβασίας.


Την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2020 και ώρα 17:00, συνεδριάζουν τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Μονεμβασίας με είκοσι τέσσερα (24) θέματα στην ημερήσια διάταξη:
1. «Συζήτηση και λήψη απόφασης για την βιντεοσκόπηση και ζωντανή αναμετάδοση των συνεδριάσεων των Δημοτικών Συμβουλίων του Δήμου Μονεμβασίας»
Μετά από αίτημα των κ.κ. Δημ. Σύμβουλων μείζονος μειοψηφίας.

2. Περί αναμόρφωσης του προϋπολογισμού και τροποποίησης τεχνικού προγράμματος οικ. έτους 2019.
Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κ. Μαυρομιχάλης Κων/νος.

3. «Περί Καθορισμού Κ.Α.Ε. προϋπολογισμού δεκτικών έκδοσης ενταλμάτων προπληρωμής για το έτος 2020».
Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κ. Μαυρομιχάλης Κων/νος.

4. «Περί αποδοχής χρηματοδότησης ύψους 129.391,79 €, για το έργο με τίτλο «Ανάπλαση κοινοχρήστων χώρων Τ.Κ. Ελίκας και Τ.Κ. Μονεμβασίας», από τον Άξονα Προτεραιότητας 1: «Αστική Αναζωογόνηση 2019», σε συνέχεια της αριθ. 6056/18.11.2018 και κωδικό «Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο -2018» Πρόσκλησης του Πράσινου Ταμείου «Λοιπές Δράσεις Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου 2019» – Αναμόρφωση προϋπολογισμού, Τροποποίηση Τεχν. Προγράμματος 2020 – Εξουσιοδότηση Δημάρχου για την υπογραφή του Συμφώνου Αποδοχής Όρων (ΣΑΠΟ)».
Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κ. Μαυρομιχάλης Κων/νος.

5. «Περί ορισμού ενός Δημοτικού Συμβούλου με τον αναπληρωτή του για τη συμμετοχή του στην Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης της προγραμματικής Σύμβασης του Ν. 3852/2010 άρθ. 100, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, μεταξύ του Δήμου Μονεμβασίας, της Περιφέρειας Πελοποννήσου και του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης της Περιφέρειας Πελοποννήσου αντίστοιχα, για την εκτέλεση του έργου «Διαμόρφωση εισόδου Γυμνασίου-Λυκείου Μολάων για τη δημιουργία πρόσβασης ΑΜΕΑ», με κωδικό έργου ΟΣΚ 042018001, προϋπολογισμού 237.145,40 €.
Εισηγητής: κ. Δήμαρχος.

6. «Περί ορισμού ενός Δημοτικού Συμβούλου με τον αναπληρωτή του για τη συμμετοχή του στην Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης της προγραμματικής Σύμβασης του Ν. 3852/2010 άρθ. 100, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, μεταξύ του Δήμου Μονεμβασίας, της Περιφέρειας Πελοποννήσου και του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης της Περιφέρειας Πελοποννήσου αντίστοιχα, για την εκτέλεση του έργου «Προμήθεια και τοποθέτηση συστήματος συνθετικού χλοοτάπητα για το γήπεδο στη Δ.Κ. Νεάπολης» με κωδικό έργου 2017ΕΠ02600014, προϋπολογισμού 168.000,00 €.
Εισηγητής: κ. Δήμαρχος.

7. «Περί ορισμού ενός Δημοτικού Συμβούλου με τον αναπληρωτή του για τη συμμετοχή του στην Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης της προγραμματικής Σύμβασης, μεταξύ του Δήμου Μονεμβασίας και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Μονεμβασίας αντίστοιχα, για την εκτέλεση του έργου «Ανακατασκευή του ανατολικού παράκτιου τοίχου και ανακατασκευή ανωδομής παραλιακής οδού στη Δ.Κ. Νεάπολης»
Εισηγητής: κ. Δήμαρχος.

8. «Περί ορισμού ενός Δημοτικού Συμβούλου με τον αναπληρωτή του για τη συμμετοχή του στην Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης της προγραμματικής Σύμβασης, μεταξύ του Δήμου Μονεμβασίας και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Μονεμβασίας αντίστοιχα, για την εκτέλεση του έργου «Ανακατασκευή και προστασία παραλιακού τοιχίου λιμένα Νεάπολης».
Εισηγητής: κ. Δήμαρχος.

9. «Περί ορισμού ενός Δημοτικού Συμβούλου με τον αναπληρωτή του για τη συμμετοχή του στην Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης της προγραμματικής Σύμβασης, μεταξύ του Δήμου Μονεμβασίας και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Μονεμβασίας αντίστοιχα, για την εκπόνηση μελέτης με τίτλο «Κυκλοφοριακή Μελέτη εντός χερσαίας ζώνης λιμένα Νεάπολης ΔΕ Βοιών».
Εισηγητής: κ. Δήμαρχος.

10. «Περί ορισμού ενός Δημοτικού Συμβούλου με τον αναπληρωτή του για τη συμμετοχή του στην Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης της προγραμματικής Σύμβασης, μεταξύ του Δήμου Μονεμβασίας και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Μονεμβασίας αντίστοιχα, για την εκτέλεση των έργων και μελετών».
Εισηγητής: κ. Δήμαρχος.

11. «Περί υπογραφής Σύμβασης δεσμευμένου λογαριασμού (escrow account) μεταξύ του Δήμου, του πράσινου Ταμείου και του Ταμείου Παρακαταθηκών & Δανείων, στο πλαίσιο του χρηματοδοτικού προγράμματος του Πράσινου Ταμείου «Δράσεις Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου 2019», Άξονας Προτεραιότητας 1 «Αστική Αναζωογόνηση 2019».
Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κ. Μαυρομιχάλης Κων/νος.

12. «Περί υπογραφής Σύμβασης του Δήμου με το εγκεκριμένο εθνικής εμβέλειας Συλλογικό Σύστημα Ανταποδοτικής Διαχείρισης και Ανακύκλωσης Συσκευασιών και Αποβλήτων «Ανταποδοτική Ανακύκλωση», για την Οργάνωση Ολοκληρωμένου Συστήματος Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών στο Δήμο άνευ ανταλλάγματος για το Δήμο».
Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κ. Μαυρομιχάλης Κων/νος.

13. «Περί συνάψεως δημοσίων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών καθαριότητας, συντήρησης χώρων πρασίνου και ηλεκτροφωτισμού».
Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κ. Μαυρομιχάλης Κων/νος.

14. «Περί προσλήψεως προσωπικού με ημερομίσθιο με βάση τις διατάξεις του άρθρου 12 του Ν. 4071/2012, για το έτος 2020».
Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κ. Μαυρομιχάλης Κων/νος.

15. «Περί καθιερώσεως λειτουργίας όλες τις ημέρες του μήνα (Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες) για τους υπαλλήλους των Ληξιαρχείων του Δήμου Μονεμβασίας».
Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κ. Μαυρομιχάλης Κων/νος.

– 16. «Περί εξουσιοδοτήσεως αντιδημάρχου για την υπογραφή πρόσθετων πράξεων των δανειστικών συμβολαίων μεταξύ του Δήμου Μονεμβασίας και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων».
Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κ. Μαυρομιχάλης Κων/νος.

17. «Περί χορηγήσεως παράτασης για την εκτέλεση του έργου «Τσιμεντοστρώσεις Δήμου».
Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κ. Μαυρομιχάλης Κων/νος.

18. «Περί χορηγήσεως παράτασης για την εκτέλεση του έργου «Συντήρηση – Επισκευή Κοιμητηρίων Δήμου Μονεμβασίας».
Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κ. Μαυρομιχάλης Κων/νος.

19. «Περί χορηγήσεως παράτασης για την εκτέλεση του έργου «Προσαρμογή Δημοτικού Παιδικού Σταθμού Δ.Κ. Μολάων» στις προδιαγραφές του Π.Δ. 99/2017».
Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κ. Μαυρομιχάλης Κων/νος.

20. «Περί χορηγήσεως παράτασης για την εκτέλεση του έργου «Προσαρμογή Δημοτικού Παιδικού και Βρεφονηπιακού Σταθμού Παπαδιανίκων ΔΕ Ασωπού» στις προδιαγραφές του Π.Δ. 99/2017».
Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κ. Σουρλάς Ιωάννης.

21. «Περί χορηγήσεως παράτασης για την εκτέλεση του έργου «Προσαρμογή Παιδικού Σταθμού Δ.Κ. Νεάπολης ΔΕ Βοιών στις προδιαγραφές του Π.Δ. 99/2017».
Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κ. Κουτσονικολής Χαράλαμπος.

22. «Περί χορηγήσεως παράτασης για την εκτέλεση του έργου «Συντήρηση Επισκευή Δικτύου Ύδρευσης ΔΔ Νεάπολης».
Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κ. Κουτσονικολής Χαράλαμπος.

23. «Περί υποβολής αιτήσεως για παραχώρηση δασικού χώρου για την κατασκευή αθλητικών εγκαταστάσεων στην Αγία Παρασκευή (Νομίων), απέναντι από το γήπεδο ποδοσφαίρου».
Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κ. Χριστάκος Σταύρος.

24. «Περί λήψεως νέας απόφασης σχετικά με το πρόγραμμα δακοκτονίας ελαιώνων ορίων Δήμου Μονεμβασίας από τη Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας για το έτος 2020».
Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κ. Σουρλάς Ιωάννης.

Αρχείο πρόσκλησης

ΙΕΡΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ&ΦΩΤΕΙΝΗΣ


Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2020

ΒΑΤΙΚΑ:ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΝΕΑΠΟΛΗ.




Κύθηρα Αντικύθηρα Μένουμε εδώ.Το παραλήρημα του κυρίου Χαρχαλάκη.Δ/Τ


Το παραλήρημα του κυρίου Χαρχαλάκη τις τελευταίες μέρες αποδυκνύει περίτρανα την θέση αδυναμίας που έχει βρεθεί ο Δήμαρχος . 
Είναι τουλάχιστον διαστροφικό δήμαρχος να απαιτεί από τους δημοτικούς συμβούλους τις αντιπολίτευσης να υπέρψηφίσουν έναν προϋπολογισμό που δεν κάνει καν κουβέντα για το πολύχρονο ζήτημα των σχολικών κτιρίων , για την ανάδειξη και δημιουργική επίλυση των προβλημάτων των παιδιών , εφήβων , για την γυναίκα , τις μονογονεϊκές οικογένειες και την τρίτη ηλικία.
 Ένας προϋπολογισμός που συνεχίζει να μαραζώνει την γη των νησιών μας , αφού δεν υπάρχει ίχνος αναφοράς για την ανάπτυξη της πρωτογενούς οικονομίας και της προστασίας της φύσης. Ένας προϋπολογισμός θαρρείς βγαλμένος από τα συρτάρια εργολάβων και κατασκευαστών.
 Ένας προϋπολογισμός που θα συνεχίσει να απομακρύνει τους νέους ανθρώπους από το νησί. Ένας προϋπολογισμός που εδώ θα είμαστε και θα δούμε τελικά και σε τι ποσοστό θα εκτελεστεί. 
Παράλληλα ο δήμαρχος εντέχνως αποκρύβει την ουσία του θέματος για τον αντιδημοκρατικό εκλογικό νόμο και αρνείται να πάρει θέση δημοσίως. 
Κύριε Δήμαρχε οι συνδημότες μας απαιτούν από την αντιπολίτευση να σταθεί στο ύψος της και να υπηρετήσει τα συμφέροντα του λαού , κάτι για τα οποία εκλέχθηκε .
Δυστυχώς για σας αλλά ευτυχώς για όλους εμάς τους ανθρώπους που ζούμε , αναπνέουμε και λατρεύουμε αυτόν το τόπο δεν έχουμε γίνει ακόμα σουλτανάτο αλλά ούτε θα το επιτρέψουμε.

ΥΓ. Δήμαρχε μην βιαστείτε να απαντήσετε , άλλωστε υπάρχουν και πολλά άλλα για αργότερα.


ΥΓ. Δεν θα μπούμε σε καμία διαδικτυακή ανταλλαγή απόψεων , ότι έχουμε να πούμε στο Δημοτικό συμβούλιο και στις αρμόδιες διαδικασίες.

Κύθηρα Αντικύθηρα Μένουμε εδώ - Δημήτρης Κοντολέων

Νικόλαος Μανωλάκος: «Διακυβέρνηση ευθύνης σε δύσκολους καιρούς»

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΩΛΑΚΟΣ Βουλευτής Α ́ Πειραιώς και Νήσων-ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 


Πειραιάς, 24/1/2020 

                                 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Νικόλαος Μανωλάκος: «Διακυβέρνηση ευθύνης σε δύσκολους καιρούς»Τη στήριξή του στον εκλογικό νόμο που θα εφαρμοστεί από τις μεθεπόμενες εθνικές εκλογές, εξέφρασε ο Βουλευτής Α' Πειραιώς και Νήσων κ.Νικόλαος Μανωλάκος,κατά την πρώτη ημέρα συζήτησης στην Ολομέλεια, ]του σχετικού νομοσχεδίου του Υπουργείου Εσωτερικών. 
 «Ο στόχος δεν είναι άλλος, από τη διασφάλιση ενός σταθερού κυβερνητικού σχήματος έναντι ρευστών πολιτικών συνασπισμών και σχηματισμών ακυβερνησίας.Σε καμία περίπτωση δεν αποδυναμώνεται η λογική της δημιουργίας πολιτικών συγκλήσεων. Αντίθετα, προωθούνται συγκλίσεις αληθινές και όχι ευκαιριακές, ανόμοιες και τελικά επικίνδυνες για τη χώρα», σημείωσε χαρακτηριστικά από το βήμα της Βουλής,αναφερόμενος στις επιβεβλημένες αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση, προκειμένου να ξεπεραστούν τα αδιέξοδα ακυβερνησίας,που θα προκαλούσε ο εκλογικός νόμος που ψηφίστηκε επί ΣΥΡΙΖΑ.  
Ο Αντιστράτηγος ε.α. Βουλευτής Α' Πειραιώς και Νήσων, εστιάζοντας στις ρυθμίσεις που ενισχύουν την πολιτική σταθερότητα της χώρας, έκανε ειδική μνεία στα εθνικά θέματα για μία ακόμη φορά και υπογράμμισε την αναγκαιότητα σύμπνοιας και ομοψυχίας: «Το σύστημα αυτό βάζει σε προτεραιότητα την ευθύνη στη διακυβέρνηση, κυρίως τις ώρες αυτές που έχουμε ζητήματα εθνικής σημασίας να μας προβληματίζουν. Ειδικά σε μια δύσκολη περίοδο, που η χώρα μας θα κληθεί να αντιμετωπίσει σοβαρούς κινδύνους και προκλήσεις από τους γείτονές μας εξανατολών».

Η Κυβέρνηση καταργεί τα Λιμενικά Ταμεία,Μέσα στο 2020 η φεύγουν από τους Δήμους και πηγαίνουν στο κράτος

Σχέδιο νόμου για τον εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου στην ακτοπλοΐα, προωθεί ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, όπως προανήγγειλε μιλώντας στο 5ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής.
Στην ακτοπλοΐα προωθούμε σχέδιο νόμου για τη διόρθωση των κακώς κειμένων, αλλά και την εξάλειψη των πολλών γκρίζων ζωνών, που, υπάρχουν μέχρι σήμερα, επιτρέποντας διαφορετικές ερμηνείες, οι οποίες με την σειρά τους προκαλούν μια ακτοπλοΐα πολλών ταχυτήτων, είπε ο κ. Πλακιωτάκης. «Στο θέμα αυτό θα είμαι κάθετος. Θα υπάρξουν κανόνες. Κανόνες κοινοί για όλους», τόνισε ο υπουργός.
Αναφέρθηκε επίσης και στο μεταφορικό ισοδύναμο σημειώνοντας ότι θα διορθωθούν στρεβλώσεις για να καταστεί το μέτρο αυτό ένα πραγματικά αναπτυξιακό εργαλείο για τα νησιά μας, μέσο του οποίου θα επιτευχθεί κοινωνική συνοχή και οικονομική ανάπτυξη.
«Ειδικά στον τομέα της νησιωτικότητας τα όσα θα συμβούν στην διάρκεια του 2020 θα είναι πρωτόγνωρα μιας και είμαστε αποφασισμένοι να χρησιμοποιήσουμε κάθε πρόσφορο μέσο και τρόπο, ώστε να ενισχύσουμε και να ενδυναμώσουμε την νησιωτική επιχειρηματικότητα», είπε ο κ. Πλακιωτάκης.
Αναφερόμενος στο ελληνικό νηολόγιο ο υπουργός Ναυτιλίας υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση προχώρησε στην τροποποίηση των διατάξεων του Ν.27/75 και πλέον τυγχάνουν των ευεργετικών φορολογικών διατάξεων όχι μόνο οι πλοιοκτήτες αλλά και οι ναυλωτές γυμνών πλοίων. Με αυτό τον τρόπο εκσυγχρονίσαμε το θεσμικό πλαίσιο ώστε να συμβαδίζει με τα όσα συμβαίνουν στην παγκόσμια ναυτιλία εδώ και χρόνια, ανέφερε.
Εξάλλου, συνέχισε, «είμαστε από τις πρώτες χώρες που με διάταξη νόμου υιοθετήσαμε πλήρως την σύσταση του ΙΜΟ και προβλέψαμε διοικητικές κυρώσεις κατά εκείνων των προμηθευτών καυσίμων που προμηθεύουν ναυτιλιακά καύσιμα που δεν καλύπτουν την απαίτηση για αποθεωμένα καύσιμα».
Παραλλήλως, μέσα στο 2020, όπως είπε, θα έχει ολοκληρωθεί η πλήρης ψηφιοποίηση της διαδικασίας νηολόγησης πλοίων, εξαλείφοντας κυριολεκτικά την γραφειοκρατία και καθιστώντας με τον τρόπο αυτό ισχυρά ανταγωνιστική την γαλανόλευκη και το εθνικό νηολόγιο.
Ο κ. Πλακιωτάκης αναφερόμενος στον λιμενικό τομέα είπε ότι ολοκληρώθηκαν οι μελέτες βιωσιμότητας για κάθε ένα από τα δέκα περιφερειακά λιμάνια ανώνυμες εταιρείες «και μέσα στο 2020 προχωράμε στο διαγωνιστικό μέρος, εκκινώντας από τα λιμάνια εκείνα που ήδη γνωρίζουμε πως έχουν προκαλέσει σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον». «Με τον τρόπο αυτό, αντί για το μοντέλο των υποπαραχωρήσεων, που όπως ευθύς εξ αρχής είχα δηλώσει, έτσι όπως ήταν σχεδιασμένο δεν θα απέδιδε, διασφαλίζουμε την ανάπτυξη κάθε λιμανιού, με βάση τα πλεονεκτήματα και τις ιδιαιτερότητες του» σημείωσε.
Σημείωσε ακόμη ότι στον λιμενικό τομέα εντός του έτους θα υπάρξει και άλλη μια σημαντική εξέλιξη, καθώς «θα περάσουν στον έλεγχο της Πολιτείας, τα 71 λιμάνια ή λιμενικές εγκαταστάσεις υποδοχής πλοίων την διαχείριση των οποίων έχουν Δήμοι και Κοινότητες σε όλη την Ελλάδα».
Για τον ιδιαίτερα κρίσιμο τομέα της ναυτικής εκπαίδευσης, ο κ. Πλακιωτάκης είπε ότι «αναλάβαμε πρωτοβουλίες ώστε να ενεργοποιηθεί άμεσα το ΚΕΣΕΝ Μακεδονίας το οποίο παρέμενε ανενεργό, ενώ ολοκληρώσαμε και όλες τις αναγκαίες εργασίες αποκατάστασης των ζημιών που είχαν υποστεί οι κτιριακές υποδομές της Σχολής Πλοιάρχων της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Ασπροπύργου».
Ευχαρίστησε στο σημείο αυτό τόσο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, όσο και προσωπικά τον πρόεδρο της κ. Θεόδωρο Βενιάμη «για την σημαντική συμβολή του στα έργα αυτά» σημειώνοντας πως «αν δεν είχε στηρίξει την προσπάθεια μας τίποτε δεν θα ήταν εφικτό».
Υπενθύμισε επιπλέον ότι η κυβέρνηση αύξησε τον αριθμό των εισερχομένων σπουδαστών, ενώ ήδη, όπως είπε, έχει ξεκινήσει η διαδικασία του πλήρους εκσυγχρονισμού των κτιριακών και άλλων υποδομών της ΑΕΝ Ασπροπύργου με απώτερο στόχο να καταστεί Ακαδημία πρότυπο.
«Η ναυτική εκπαίδευση είναι ένας τομέας στον οποίον στην διάρκεια του 2020 θα δώσουμε ξεχωριστή βαρύτητα, με την κατάθεση σχέδιο νόμου που θα επιχειρεί να εκσυγχρονίσει τη Δημόσια ναυτική εκπαίδευση, μέσα από μια ολιστική προσέγγιση, ενώ συνάμα θα δημιουργεί και τις προϋποθέσεις ανάπτυξης της ιδιωτικής ναυτική εκπαίδευσης» κατέληξε ο υπουργός.
Πηγή: aftodioikisi.gr

ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΥ&ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ


ΣΤΡΑΤΟΣ ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ.Απάντηση στον κ. Νίκο Μαγουλά

Απάντηση στον κ. Νίκο Μαγουλά


Αντιπαρέρχομαι την μομφή ότι οι απαντήσεις μου είναι διχαστικές θυμίζοντας στους πάντες ότι η παράταξη στην οποία ανήκει ο κ. Μαγουλάς προεκλογικά πήρε βραβείο διχαστικού και ακραία ανούσιου αντιπολιτευτικού λόγου (έκαναν θέμα 5 καμένες λάμπες στα Αντικύθηρα!) και απαντώ επί της ουσίας:
Όποιος διαφωνεί με έναν Προϋπολογισμό δεν τον ψηφίζει. 
Στην Οικονομική Επιτροπή δεν γίνεται ψηφιακή καταγραφή γιατί είναι συνειδητή επιλογή μας να υπάρχει ελεύθερη συζήτηση, χωρίς χρονικούς περιορισμούς και χωρίς τις τυπικότητες που επιβάλλονται στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. Ευτυχώς, για την αλήθεια, η Οικονομική Επιτροπή έχει 7 μέλη και μπορούν να ερωτηθούν άπαντες για τη στάση ενός εκάστου στις 2 συνεδριάσεις ψήφισης του Π/Υ. Δεν υπήρξαν ακραίες πιέσεις και άλλα τέτοια ευφυολογήματα. 
Αυτά είναι προφάσεις. Ο Αντιδήμαρχος κ. Κομηνός παρότρυνε τον κ. Μαγουλά να ψηφίσει τον Προϋπολογισμό και αυτό ΔΕ συνιστά "ακραία πίεση" αλλά πολιτική τοποθέτηση.
Σε ό,τι αφορά την παραίνεση του κ. Μαγουλά "να σταματήσει η διχαστική ρητορική" τον ενημερώνω ότι οι πολιτικές τοποθετήσεις, που ενίοτε είναι σκληρές τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και ευρύτερα, δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ως "διχαστική ρητορική". 
Οι απαντήσεις μου για το ζήτημα της καταψήφισης του Προϋπολογισμού από το σύνολο της Αντιπολίτευσης αποκρυσταλλώνουν την πραγματικότητα και στόχο έχουν να ενημερώσουν τους Κυθηρίους και Αντικυθηρίους για τους λόγους αυτής της στάσης της Αντιπολίτευσης. 
Την ενημέρωση αυτή την αξιώνει ο κυθηραϊκός λαός και δεν μπορεί κανείς να του τη στερήσει, κυρίως όταν παραμένει ουσιωδώς αναπάντητο το ερώτημα τί άλλαξε μέσα σε 5 μέρες μεταξύ της συνεδρίασης της ΟΕ που ο Π/Υ ψηφίστηκε ομόφωνα και της συνεδρίασης του ΔΣ που η Αντιπολίτευση τον καταψήφισε (το λευκό είναι ακόμα χειρότερο από το όχι - σημαίνει δεν παίρνω θέση, δεν έχω άποψη).
Η συναίνεση, η σύμπνοια και η συνεργασία προϋποθέτουν αξιόπιστο πολιτικό λόγο. Μέχρι σήμερα δυστυχώς βιώνουμε πλήρη αναξιοπιστία από την αντιπολίτευση και αυτό φάνηκε όχι μόνο στην ψήφιση του Προϋπολογισμού αλλά και στην ψήφιση των τουριστικών εκθέσεων πριν 2 περίπου μήνες. 
Ο ίδιος ο κ. Παναγόπουλος ζήτησε να έρθει το θέμα προ ημερησίας διάταξης, ο ίδιος συμφώνησε μαζί με τον κ. Κοντολέοντα για την υπερψήφισή του στο γραφείο μου και ήταν ο ίδιος και η παράταξή του την επομένη ακριβώς ημέρα που το καταψήφισαν πομπωδώς στο Δ.Σ. με την παράταξη του κ. Κοντολέοντος να είναι η μόνη που τήρησε το λόγο της.
Αξιοπιστία λοιπόν και κυρίως επιχειρήματα. Όταν κρίνει ότι ένας Π/Υ στερείται αναπτυξιακής διάστασης ΑΝΤΙΠΡΟΤΕΙΝΕΙΣ δικό σου σχέδιο με τις δικές σου προτεραιότητες, με κοστολογημένα έργα, με ισοσκέλιση εσόδων και εξόδων. Τα υπόλοιπα είναι θεωρίες. 

Εδώ είμαστε και εδώ θα είμαστε πάντα ανοιχτοί στη συνεργασία πάντα όμως με προϋπόθεση την αξιοπιστία και τα επιχειρήματα. 

ΥΓ 1: δεν σχολιάζω τα περί προεκλογικών επιταγών ή ρουσφετολογικών έργων, πιστεύω ότι θα εκφραστούν οι Τοπικοί Πρόεδροι που ζήτησαν τα έργα του Π/Υ.

ΥΓ 2: το αν θέλουμε και επιδιώκουμε συνεργασία ή όχι έχει ήδη αποδειχθεί. Εάν δεν την θέλαμε δεν θα προτείναμε στον κ. Μαγουλά την αντιπροεδρία της Οικονομικής Επιτροπής, χωρίς καμία προς τούτο υποχρέωση εκ του Νόμου.

ΥΓ 3: αναφορικά με την σημερινή επιστολή παραίτησης του κ. Αλεβιζόπουλου ΒΕΒΑΙΩΝΩ ότι από την 01/09/2019 μέχρι σήμερα ΟΥΔΕΠΟΤΕ ασχολήθηκε με το παραμικρό θέμα των Αντικυθήρων, ούτε είχε την παραμικρή προσπάθεια συνεργασίας με το Δήμαρχο, τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο και τον Πρόεδρο της Κοινότητας.
Stratos Charchalakis

Πρόεδρος της Επιτροπής Νησιωτικής Πολιτικής της ΚΕΔΕ ο Δήμαρχος Κυθήρων

Με ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος και ύστερα από πρόταση του Προέδρου της ΚΕΔΕ, Δημάρχου Τρικκαίων κ. Δημήτρη Παπαστεργίου, ο Δήμαρχος Κυθήρων κ. Ευστράτιος Χαρχαλάκης ορίστηκε Πρόεδρος της Επιτροπής Νησιωτικής Πολιτικής της ΚΕΔΕ, που πλέον θα ονομάζεται Επιτροπή Νήσων και Πολιτικής Συνοχής για την τρέχουσα δημοτική θητεία με αντιπρόεδρο το Δήμαρχο Κάσου κ. Μιχάλη Ερωτόκριτο.

Στην Επιτροπή, που επιλαμβάνεται ζητημάτων νησιωτικής πολιτικής και εισηγείται σχετικά προς το ΔΣ και τη Γενική Συνέλευση της ΚΕΔΕ, συμμετέχουν Δήμαρχοι νησιών από όλη την Ελλάδα με στόχο τη διαμόρφωση ευνοϊκών προς τις νησιωτικές κοινωνίες πολιτικών και την άρση θεσμικών, κοινωνικών, οικονομικών και λοιπών ανισοτήτων με προώθηση της πολιτικής συνοχής. Μείζον ζήτημα προφανώς παραμένει το μεταναστευτικό που επιβαρύνει συγκεκριμένα νησιά με τρόπο άνισο ως προς την ηπειρωτική χώρα.

Μετά την απόφαση του ΔΣ της ΚΕΔΕ, ο Δήμαρχος Κυθήρων προέβη στην εξής δήλωση: «Ευχαριστώ από καρδιάς τόσο τον Πρόεδρο της ΚΕΔΕ κ. Παπαστεργίου, όσο και τους Αντιπροέδρους, τη Διοίκηση και το Δ.Σ. συνολικά για την τιμή να με εκλέξουν Πρόεδρο της Επιτροπής Νησιωτικής Πολιτικής της ΚΕΔΕ. Σε συνεργασία με τους συναδέλφους δημάρχους των νησιών και φυσικά με τη Διοίκηση της ΚΕΔΕ, θεσμικά και με συγκεκριμένες προτάσεις, πιστεύω ότι θα συμβάλλουμε στη διαμόρφωση νέων ευνοϊκών πολιτικών για τα νησιά μας αλλά και στη θεσμική θωράκιση και ενίσχυση των νησιωτικών Δήμων που έχουν ιδιαίτερα προβλήματα να αντιμετωπίσουν με σοβαρότερο όλων την έλλειψη προσωπικού και τεχνοκρατικής υποστήριξης». 

ΝΙΚΟΛΑΟΣ Π.ΜΑΓΟΥΛΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ.ΑΠΑΝΤΗΣΗ επι ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

                                                    Κύθηρα 24 Ιανουαρίου2020 
  
ΑΠΑΝΤΗΣΗ επι ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

(Ανάρτηση στις 23 Ιανουαρίου2020 Δημάρχου Κυθήρων κ Αντικυθήρων Στράτου Χαρχαλάκη σε μέσω κοινωνικής δικτύωσης)
Σε πρόσφατη ανάρτησή του ο κύριος Χαρχαλάκης επιτίθεται ξανά και ξανά επί πάντων, δαιμονοποιεί καταστάσεις, λειτουργεί βαθιάδιχαστικά απέναντι στο Κυθηραϊκό λαό.

Είμαστε μάρτυρες τις τελευταίες μέρες όπου κατηγορεί την Μείζονα Αντιπολίτευση,την Ελάσσονα Αντιπολίτευση, αναφέρεται σε δελτία τύπου που ποτέ δεν αναρτήθηκαν, κατηγορεί γενικά όποιον έχει διαφορετική γνώμη από την δική του.  
Αυτές είναι γνωστές τακτικές που ακολουθεί ώστε να αποπροσανατολίσε ιτην κοινή γνώμη από τα θέματα ουσίας.
Εγώπροσωπικά δεν θα διολισθήσω σε αυτή την πρακτική. Επίπροσωπικού οφείλω να ενημερώσω τον Κυθηραϊκό λαό πως ουδέποτε ... "δήλωσα«πλήρως καλυμμένος» και ΥΠΕΡ ψήφισατον Προϋπολογισμό χωρίς να θέσω κανένα άλλο ζήτημα...". Αυτό βέβαια θα ήταν εύκολο να αποδειχθεί αν κρατούνταν πρακτικά στις συνεδριάσεις της Οικονομικής επιτροπής,κάτι που παράτυπα και παράνομα επιμένει ο Δήμαρχος πως δεν μπορεί να γίνει,και φυσικά δεν γίνεται.

Η δική μου θέση ήταν πως επειδή δεν είχα αρκετό χρόνο να μελετήσω πλήρως ένα τόσο σοβαρό θέμα όπως το τεχνικό πρόγραμμα και ο προϋπολογισμός καθώς αυτά μας εστάλησαν λίγες μόνο ημέρες πριν την συνεδρίαση,και καθώς δεν συμφωνούσα στις βασικές αρχές της πολιτικής που εξέφραζε αυτός ο προϋπολογισμός, επιθυμούσα να ψηφίσω λευκό,επιφυλασσόμενος για το δημοτικό συμβούλιο.
  
Μετά από έντονες πιέσεις που δέχθηκα εντός της οικονομικής επιτροπής για να αλλάξω την απόφασή μου, καθώς ήμουν ο μόνος που δεν είχα ψηφήσει υπέρ,και προκειμένου να δοθεί στην δημοσιότητα ένα μήνυμα ενότητας και σύμπνοιας για το καλό του Κυθηραϊκού λαού, αποφάσισα να αλλάξω την αρχική μου απόφαση και να ψηφίσω υπέρ του προϋπολογισμού και του τεχνικού προγράμματος,ΕΠΙΦΥΛΑΣΣΟΜΕΝΟΣ πάντα για την τελική μου απόφαση στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.

Κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου κατέστη σαφές από το σύνολο της αντιπολίτευσης πως η υλοποίηση του τεχνικού προγράμματος στερείτο αναπτυξιακής πολιτικής, περιείχε μεταξύ άλλων έργα ρουσφετολογικού χαρακτήρα και εξόφλησης των προεκλογικών γραμματίων
Ως εκ τούτου δεν μπορούσα ούτε εγώ,αλλά ούτε και η παράταξη στην οποία ανήκω,να υπερψηφίσουμε ένα τέτοιο τεχνικό πρόγραμμα,και ψήφισα συνειδητά "ΟΧΙ", ένα άκυρο όχι,σύμφωνα με τον καταχρηστικό πρόσφατο νόμο,μια ψήφο διαμαρτυρίας. 
Στην συνεδρίαση του προϋπολογισμού εγώ και η παράταξη στην οποία ανήκω,ψηφίσαμε ΛΕΥΚΟ, αναλογιζόμενοι πως ο προϋπολογισμός περιέχει και άλλα στοιχεία εκτός του τεχνικού προγράμματος,στοιχεία αναγκαία για την λειτουργία του Δήμου μας. 
Στην Ελλάδα έχουμε δημοκρατία και ελευθερία του λόγου και είναι αναφαίρετο δικαίωμα του κάθε Πολίτη και Δημοτικού Συμβούλου να έχει διαφορετική γνώμη από τον κύριο Χαρχαλάκη και την Συμπολίτευση του Δήμου Κυθήρων.
Προτείνω λοιπόν να σταματήσει αυτή η διχαστική ρητορική και να επικεντρωθούμε όλοι στην ανάπτυξη των νησιών μας.
                                                                     
 Με Εκτίμηση  
 Δημοτικός Σύμβουλος Νικόλας Π. Μαγουλάς