Δευτέρα 27 Απριλίου 2020

ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΕΣ ΔΗΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ 2014-2019

ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΕΣ ΔΗΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ 2014-2019
Ο Δήμος Κυθήρων, στο πλαίσιο της διαρκούς ενημέρωσης προς τους πολίτες, δημοσιοποιεί τον κατάλογο των δημοπρατηθέντων κατά την περίοδο 01/09/2014-31/08/2019 έργων, προμηθειών και υπηρεσιών που δημοπρατήθηκαν με ανοικτούς ή συνοπτικούς διαγωνισμούς. Το συνολικό ποσό των συμβάσεων (μετά τις σημαντικές εκπτώσεις που επιτεύχθηκαν) ανέρχεται σε 7.300.066,42€ και μεγάλο μέρος αυτού του ποσού επέστρεψε στην τοπική κοινωνία, είτε μέσω των συνεργείων που εργάστηκαν στην εκτέλεση των έργων, είτε μέσω των λοιπών τοπικών επιχειρήσεων.
Στα ανωτέρω δεν συμπεριλαμβάνονται δαπάνες που λόγω του είδους ή του ύψους του προϋπολογισμού τους εξαιρούνται της δημοπράτησης (π.χ. προμήθεια νέων πινακίδων σήμανσης, κάδων απορριμμάτων, υλικά ύδρευσης και φωτισμού κ.λπ.) και που είναι εξίσου σημαντικές.
Η διενέργεια 71 δημοπρασιών στην περίοδο αυτή, με συνολικό προϋπολογισμό δημοπράτησης (προ έκπτωσης) άνω των 12 εκατομμυρίων Ευρώ, αποδεικνύει ότι ο μεθοδικός προγραμματισμός της Δημοτικής Αρχής, το ισχυρό διεκδικητικό της πλαίσιο και η ωριμότητα των προτάσεων της, έχουν ορατά και απτά αποτελέσματα, παρά το γεγονός ότι η περίοδος 2015-2019 ήταν η πλέον δυσμενής δημοσιονομικά για τη Χώρα μας μετά τη Μεταπολίτευση (capital controls, μείωση δαπανών και εσόδων, κίνδυνος εξόδου από την ΕΕ, δέσμευση των ταμειακών διαθεσίμων των Δήμων κ.λπ.).
Κατορθώθηκε η προσέλκυση μεγάλων χρηματοδοτήσεων από το ΕΣΠΑ, την Περιφέρεια, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, το πρόγραμμα ΟΠΑΑΧ και από άλλες πηγές και έτσι καλύφθηκε μεγάλο μέρος του χρηματοδοτικού κενού του Δήμου των προηγούμενων ετών, όταν ο Δήμος μας απουσίασε παντελώς από ανάλογες χρηματοδοτήσεις παρά τις μεγάλες ευκαιρίες που κατά καιρούς υπήρξαν.
Επιπλέον, ο Δήμος μας κατόρθωσε να δημοπρατήσει αυτόν τον μεγάλο αριθμό έργων, παρά την πρωτοφανή έλλειψη προσωπικού και την κορύφωση της γραφειοκρατίας, παράγοντες που δυσχέραναν ακόμα περισσότερο το έργο των Δήμων.




Αισιοδοξία λοιπόν; Ναι, γιατί όχι!


Αισιοδοξία λοιπόν; Ναι, γιατί όχι!
Μετά από ένα μήνα και κάτι, η Ελλάδα, τηρώντας με ευλάβεια και υπευθυνότητα τα μέτρα, ετοιμάζεται για σταδιακή άρση αυτών και επιστροφή στην κανονικότητα. Η Πατρίδα μας έχει το μικρότερο αριθμό κρουσμάτων, διασωληνώσεων και θανάτων στην Ευρώπη- και όχι μόνο- παρά την εγγύτητά της με χώρες όπως η Ισπανία και η Ιταλία, που είχαν να διαχειριστούν μια δύσκολη κατάσταση.
Τα μέτρα απέδωσαν και η συγκρατημένη αισιοδοξία, χωρίς ωστόσο εφησυχασμό, δικαιολογείται. Τα καταφέραμε και αξίζουν σε όλους μας συγχαρητήρια.
Στην Κυβέρνηση που αντιλήφθηκε νωρίς την κατάσταση και επέδειξε γρήγορα αντανακλαστικά, παίρνοντας τις απαραίτητες προφυλάξεις, αλλά και σε όλους τους Έλληνες πολίτες που υπέδειξαν υπευθυνότητα, καθιστώντας την Πατρίδα μας, πρότυπο διαχείρισης της πανδημίας.
Μπροστά στη διαφύλαξη της ανθρώπινης ζωής, τίποτα δεν μπορεί να θεωρηθεί πιο σημαντικό. Ωστόσο δυστυχώς, πρέπει να αντικρύσουμε την αλήθεια κατάματα. Η πανδημία αυτή θα αλλάξει την πραγματικότητα όπως την ξέραμε. Έχουμε μπροστά μας έναν αγώνα δρόμου, έναν μαραθώνιο διαρκείας, που απαιτεί στρατηγική και αντοχές, για να βγούμε όσο το δυνατόν αλώβητοι.
Ας δούμε αναλυτικά με ποιόν τρόπο αναμένεται να γίνει η επανεκκίνηση της οικονομίας μας.
Τα δυνητικά διαθέσιμα κεφάλαια για τη χώρα μας είναι
· Τρεισήμισι δισ. ευρώ (€3,5 δισ.) από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ESM).
· Τρία δισ. ευρώ (€3δισ.) από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων
· Ενάμισι δισ. ευρώ (€1,5 δισ.) από το πρόγραμμα της Κομισιόν για την απασχόληση
· Δεκαεννιά δισ. ευρώ (€19 δισ.) από τα ίδια ταμειακά διαθέσιμα
· Δεκαέξι περίπου δισ. ευρώ (€16 δισ.) από τα κεφάλαια που είναι δεσμευμένα για την εξυπηρέτηση του χρέους
Από τις επιλογές αυτές, η πρώτη του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας, είναι περίπτωση τελευταίας προσφυγής, καθόσον θα είναι δάνειο με επιτόκιο επιστροφής και το πιο πιθανό, με περιοριστικούς όρους χρήσης.
Η δεύτερη επιλογή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, είναι πιο ελκυστική, αφού είναι δάνειο με μηδενικό επιτόκιο και τα χρήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για κεφάλαιο κίνησης βιώσιμων επιχειρήσεων.

Η τρίτη επιλογή είναι επίσης ελκυστική, αφού τα κεφάλαια που θα αντληθούν μπορούν να κατευθυνθούν στην ενίσχυση των μέτρων στήριξης της απασχόλησης.
Από τις δύο τελευταίες επιλογές που αφορούν τα ίδια διαθέσιμα κεφάλαια , τα δεκαεννιά δισ. (€19 δισ.), θεωρώ ότι μπορούν να αποτελέσουν τον πυρήνα για την οικονομική ανάκαμψη της χώρας, χρησιμοποιούμενα όμως με ιδιαίτερη σύνεση και φειδώ, λαμβάνοντας υπόψη ότι το κράτος αυτή την χρονική περίοδο δεν έχει έσοδα κι ότι τα χρήματα αυτά, προέρχονται από τις στερήσεις του ελληνικού λαού. Σε ότι αφορά την τελευταία επιλογή των δεκαέξι δισ. (€16 δισ.), έχω τη γνώμη ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί καθότι, η ύπαρξη αυτού του «σκληρού μαξιλαριού», διασφαλίζει στη χώρα μας χαμηλό κόστος δανεισμού και εμπιστοσύνη στις αγορές.
Τέλος, απόφαση-σταθμός είναι η απόφαση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας να αποδεχτεί τα ελληνικά ομόλογα, ως ενέχυρο στο Ευρωσύστημα.
Αυτή η απόφαση, δίνει τη δυνατότητα αγοράς περίπου δώδεκα 12 δισ. ευρώ (€12δισ.) ελληνικών ομολόγων, που αναμένεται να δώσουν ανάσα ρευστότητας της πραγματικής οικονομίας.
Κύριο μέλημά μας, είναι να συνεχίσουμε να στηρίζουμε όσους πλήττονται από τον κορωνοϊό και τα επιβαλλόμενα μέτρα, η σταδιακή και ομαλή έξοδος από το lockdown και φυσικά, η επανεκκίνηση της οικονομίας χωρίς δάνεια και νέα μνημόνια.
Δεν είναι λοιπόν υπερβολή να πούμε, βασιζόμενοι στις παραπάνω πηγές ρευστότητας αλλά και στην επιτυχημένη έως τώρα διαχείριση της πανδημίας από την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, πως η ανάπτυξη του ΄21 αναμένεται να είναι μεγαλύτερη από την ύφεση του ΄20.
Αισιοδοξία λοιπόν; Ναι, γιατί όχι!

Άρθρο  του Βουλευτή Α Πειραιώς και Νήσων κ. Νικόλαου Μανωλάκου,

Αρκετά ανέχτηκα την κοροϊδία.Ομολογούμε ΑΝΑΣΤΑΝΤΑ ΧΡΙΣΤΟ , και δεν φοβόμαστε κανέναν, παρά μόνο φόβο Θεού.


Αρκετά ανέχτηκα την κοροϊδία, αυτά που διαβάζω από εχθές με την περατζάδα την Κύριας Πρωτοψάλτη στην Αθήνα . Κλείσαμε τους ναούς δεν χτυπήσαμε καμπάνες , σεβαστήκαμε. Φτάνει η κοροϊδία, πλέον θα χτυπάω καμπάνες, θα δέχομαι κανονικά τον κόσμο στους ναούς πού θα λειτουργώ με ανοιχτές τις πόρτες. 
Και κυρίως ομολογώ ότι είμαι ιερέας του Υψίστου Ορθόδοξος Χριστιανός, τιμή μου και καμάρι μου. 
Ομολογούμε ΑΝΑΣΤΑΝΤΑ ΧΡΙΣΤΟ , και δεν φοβόμαστε κανέναν, παρά μόνο φόβο Θεού. 
 Έναν Θεό, που μας έστειλε τον Υιό του για να μας βγάλει από την αμαρτία και εμείς των προδώσαμε αυτή την περίοδο. Παρακολουθήσαμε την Μεγάλη Εβδομάδα τις ακολουθίες σα να βλέπαμε σήριαλ της τηλεόρασης, σα να ήταν κινηματογραφική ταινία. 

Αρκετά ποιά, κανονικές λειτουργίες, ο κάθε ένας μας ας είναι υπόλογος στον ίδιο τον Αναστάντα Χριστό και όχι στον νομοθέτη. Φτάνει η κοροϊδία.

πατήρ Ιωάννης ΠαΠανδρόπουλος

Κυριακή 26 Απριλίου 2020

ΠΟΤΑΜΟΣ:ΠΕΡΙΦΟΡΑ ΙΛΑΡΙΩΤΙΣΣΑΣ 24.4.2020. (VIDEO)

ΠΕΡΙΦΟΡΑ ΙΛΑΡΙΩΤΙΣΣΑΣ ΠΟΤΑΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ 2020

Μήνυμα παπα-Παὐλου Καλλίκα στον πανηγυρίζοντα Ι. Ν. Ζωοδόχου Πηγής "Ιλαριώτισσας" Ποταμού Κυθήρων.

ΠΗΓΗ
https://www.youtube.com/channel/UCErB58-AH-umMRDjgz1nh6g

Αγιοι Αρχιερείς, έχετε καταλάβει που οδηγείται η Εκκλησία;

 

✔️Να συγκληθεί η Ιεραρχία

✔️ Ξυπνείστε,αλλιώς παραιτηθείτε!

ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΗ Μ. ΤΖΟΥΜΑ
Αυτές τις μέρες ήλθαμε αντιμέτωποι με δύο περιστατικά  τα οποία μοιάζουν μεταξύ τους και γιαυτό τα σχολιάζουμε αφού  απασχόλησαν σίγουρα κάθε υγιώς  σκεπτόμενο άνθρωπο, όχι απαραίτητα πιστό και φιλακόλουθο.
•Είδαμε κατ´αρχή την Παρασκευή  την λιτανεία  της ἱεράς εικόνος  της Παναγίας Τρυπητής στο Αίγιο. 
•Και χθες την  εν κινήσει συναυλία  της Άλκηστης Πρωτοψάλτη.
Στο  πρώτο γεγονός  την λιτανεία,σημειωτέον τηρήθηκαν ὅλα τά προβλεπόμενα μέτρα προστασίας της υγείας (αποστάσεις, λίγα άτομα)και κανένας συνωστισμός ή συνάθροιση πιστών απ´όπου και αν πέρασε η θαυματουργή εικόνα που αποτελεί πολύτιμο θησαυρό για όλους τους Αχαιούς. Παρ´όλα αυτά έσπευσε η Αστυνομία νά αφαιρέσει τις πινακίδες απο το αγροτικό που μετέφερε την εικόνα της Παναγίας και επεβλήθη χρηματικό πρόστιμο στους παραβάτες.
Στην δεύτερη περίπτωση της συναυλίας  που  δεν τηρήθηκε κανένα μέτρο, ούτε και  απο αυτόν  τον ίδιο τον Πρωθυπουργό της χώρας, είχαμε χειροκροτήματα, συγχαρητήρια  και επευφημίες!
Από τον Σεβ.  Καλαβρύτων και τους ανθρώπους του έλειπε η άδεια, ενώ η κ. Πρωτοψάλτη πληρούσε με το «έτσι θέλω» και τις πλάτες του Δημάρχου κ. Μπακογιάννη  όλες τις προϋποθέσεις και διέθετε «Βεβαίωση γιά κατ’ ἐξαίρεση μετακίνηση»!…;;
Μεγαλύτερη κοροϊδία δεν θα μπορούσε να υπάρξει! 

ΑΛΛΑ ΠΟΙΟΣ  ΚΟΡΟΪΔΕΥΕΙ ΠΟΙΟΝ;;
Και ενώ θα μπορούσε να γίνει αυτό και να πετύχει προτίμησαν να το κάνουν με αυτό τον προκλητικό τρόπο. Και ξέρετε τι λένε τώρα; Άστους να λένε! Οι ακραίοι φωνάζουν! Με αυτό το πλευρό να κοιμούνται! Τα ίδια έλεγε και ο Τσίπρας για τη Μακεδονία! 
Και δεν έφτανε  αυτή η πρόκληση. Είχαμε και την σκανδαλώδη ανοχή με την οποία αντιμετωπίζουν το ραμαζάνι! 
Λες και εδώ δεν θα υπάρξει πρόβλημα με τον κορονοϊό! 
Και η Εκκλησία μας τι κάνει; 
Δυστυχώς καθεύδει! 

Μακαριώτατε, Σεβασμιώτατοι,
 ξυπνείστε επιτέλους! 
Έχουν βαλτεί όλοι- αριστεροί και…δεξιοί-  να μας μετατρέψουν σε ουδετερόθρησκο  κράτος! 
Τώρα μάλιστα με αφορμή τον κορονοϊό αφήνιασαν να κλείσουν τις Εκκλησίες. 
Και σείς το δεχθήκατε! Και μείς όλοι το ίδιο! 
Και είδατε την αντιμετώπιση και τον σεβασμό που δείχνουν! 
Ὡς πότε θα δέχεται η Εκκλησία  τα ραπίσματα,τους κολαφισμούς,και την ἀγρια πολεμική ;Ως πότε θα βλέπει τον πολλά βαρύ κ. Χαρδαλιά να κουνά το δάκτυλο και να στέλνει την αστυνομία για να συλλαμβάνει Αρχιερείς που επιτελούν το ιερό τους καθήκον ενώ παρακολουθεί σιωπών όλους τους άλλους; 
Δεν θα κάνετε κάτι; Θα είναι σα να συμπράττετε και σείς  στην αυτοκτονία της Ελλάδας! 
Μακαριώτατε , εκμεταλλευόμενος το θεσμικό κύρος που έχετε, πρέπει να κάνετε κάτι τ ώ ρ α !!!
Να συγκαλέσετε την Ιεραρχία  μετά την ΔΙΣ που θα συνεδριάσει αρχές Μαΐου.
Είναι  ευκαιρία να ασχοληθείτε  και με ένα τόσο σοβαρό θέμα: την υποβάθμιση της Εκκλησίας σε άφωνο θεσμό, σε απαξιωμένο… σωματείο, το οποίο θα εξαρτάται από τα κέφια του κάθε κ. Χαρδαλιά!
Είμαστε  το μόνο εκκλησιαστικό site που λέγαμε και γράφαμε για όλα αυτά από την πρώτη στιγμή και καταγγέλαμε συμπεριφορές οι οποίες μας έφεραν σε αυτή την κατάσταση! Και δεν υποστείλαμε ούτε στιγμή τη σημαία.
Και δυστυχώς, δικαιωνόμαστε σήμερα!

Αγιοι Αρχιερείς, ιερείς και διάκονοι, είστε μεγάλη δύναμη στην πατρίδα μας.Αλλά δεν το ξέρετε! Σας έκαναν να χάσετε ακόμη και την αυτοεκτίμηση που είχατε ως λειτουργοί του Υψίστου αφού θέλησαν να σας μετατρέψουν σε απλούς μεταπράτες κρασιού και ψωμιού, από το οποίο κολλά ο κορονοϊός!
Ξυπνείστε τώρα που όλα δείχνουν ότι η Εκκλησία παρά την ενδοτική στάση της δεν έχασε στα μάτια του λαού ! Το απέδειξαν οι Έλληνες το βράδυ της Ανάστασης, προσευχόμενοι για την δική τους προσωπική Ανάσταση!
Μακαριώτατε, Σεβασμιώτατοι, δώστε εντολή να χτυπήσουν οι καμπάνες πένθιμα- παρ´οτι διανύουμε πασχαλινή περίοδο-  και ενημερώστε το ποίμνιο που αγωνία! Σήμερα!Αύριο θα είναι αργά!
Αύριο, αν δεν κάνετε σήμερα  αυτά που πρέπει, θα σας βλέπει ο κόσμος και θα φεύγει. Αύριο δεν θα έχετε ποίμνιο! Το σχέδιο έχει βαθιές ρίζες !
Αγιοι Αρχιερές, για την υστεροφημία σας –όση σας έχει απομείνει– εγέρθητε!!! Και διασώστε ότι μπορείτε μήπως και οι επόμενες γενιές σας θυμούνται ως αγωνιστές της πίστεώς μας και όχι ως ριψάσπιδες που τα παραδώσατε όλα στην κρατική εξουσία!
Μόνον έτσι θα αποκτήσουν κάποια αξία και τα από άμβωνος κηρύγματά σας και τα μεγάλα  λόγια που μας είπατε στις Πασχαλινές Εγκυκλίους. Αρκετά όμως λόγια ακούσαμε! Ήλθε η ώρα των έργων.
Και κάτι τελευταίο: ενώ το είχατε  ρίξει στις βόλτες και στα σούρτα φέρτα, από Μητρόπολη σε Μητρόπολη και στην εκκλησιαστική ντόλτσε βίτα ήλθε ο κορονοϊος να σας προσγειώσει για να ξαναγυρίσετε  στις έδρες σας, να γυρίσετε στους ναούς σας- έστω και χωρίς ποίμνιο! Γιαυτό ξυπνείστε τώρα και κινηθείτε! Αν κάποιοι εξ  υμών καταλαβαίνετε ότι δεν μπορείτε δεν έχετε άλλο δρόμο απο αυτό της παραίτησης! Δεν θα ανεχτούμε α περισσότερο να καλύπτουμε την ανεπάρκεια σας!
Ο λαός που θρησκεύεται άδολα και όχι αρρωστημένα , είναι  ο θεματοφύλακας των ιερών και  των οσίων μας και αυτός που σας στηρίζει σε όλα τα δύσκολα!
Οφείλετε  να βάλετε  φραγμό στις πανούργες προσπάθειες ολίγων –πιστεύουμε- φαύλων που  καταβάλλουν  λυσσαλέες προσπάθειες για να καταφέρουν την αποχριστιανοποιηση της Πατρίδας μας! 
Ενωμένοι, με την  βοήθεια του Θεού,θα βγούμε νικητές! Αναλάβατε τον ρόλο που σας αναλογεί! 
 .exapsalmos.gr

¨ΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΚΑΚΙΑ ΛΑΓΚΑΔΑ¨.ΕΝΑ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΕΡΓΟ ΟΔΟΠΟΙΙΑΣ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ.

Σε εξέλιξη ο δρόμος προς την παραλία Κακιά Λαγκάδα στην Αγία Πελαγία.

Δήμαρχος Κυθήρων
¨Ο δρόμος θα ασφαλτοστρωθεί (πλάτος 6-7μ.) μαζί τον δρόμο   προς Μελιδόνι, μέσα στον Ιούνιο¨.
 

Ένα ακόμα σπουδαίο έργο ενταγμένο στον προυπολογισμό  του Δήμου Κυθήρων για το έτος 2020 υλοποιείται όπως βλέπετε στις σχετικές φωτογραφίες.

Το δρόμο της υλοποίησης παίρνουν και άλλα πολλά σημαντικά έργα οδοποιίας σύμφωνα με το σχετικό απόσπασμα από το Δ/Τ του Δήμου Κυθήρων.  
https://kythira.gr/2020/01/22/psifistike-o-proypologismos-toy-2020-sta-163-ekatommyria-eyro-to-ypsos-toy/


ΟΔΟΠΟΙΙΑ: μεγάλα οδικά έργα Περιφέρειας (Μόρμορης, Μελιδόνι, Κακιά Λαγκάδα, Αγ. Πελαγία-Αγ. Αναστασία, Διακοπουλιάνικα – Προγκί – Άγ. Ιωάννης Γερακαρίου), έργα ΠΔΕ (Χαλκός, Φυρή Άμμος), συντηρήσεις οδικού δικτύου, νέες ασφαλτοστρώσεις σε όλο το νησί με το 1.000.000€ της Περιφέρειας.

ΦΩΤΟ-ΡΕΠΟΡΤΑΖ
 ΓΙΩΤΑ ΠΟΛΙΤΗ ADELIN 107,3 FM


Μια εικόνα με εκκλησιαστικό αλλά και ιστορικό ενδιαφέρον στο Μητροπολιτικό Ναό των Κυθήρων

Μια εικόνα με εκκλησιαστικό αλλά και ιστορικό ενδιαφέρον στο Μητροπολιτικό Ναό των Κυθήρων
Κτήτορας του Μητροπολιτικού ναού του Εσταυρωμένου είναι ο επίσκοπος Κυθήρων Φιλόθεος Δαρμάρος για τους χρόνους της αρχιερατείας του οποίου, αλλά κάποτε και για την ίδια την ύπαρξή του, υπήρχε σύγχυση στις ιστορικές πηγές.
(Η αλήθεια απεκατεστάθη από το Δημοσιογράφο και Συγγραφέα κ. Εμμανουήλ Καλλίγερο με τη μελέτη του :"Μια απόπειρα αποκατάστασης της σειράς διαδοχής στο Μητροπολιτικό Θρόνο των Κυθήρων από τον 16ο έως το 19ο αιώνα", Πρακτικά Πανελληνίου Συνεδρίου Κυθηραϊκών Μελετών, τόμος Α, 2006).
Ο επίσκοπος, λοιπόν, Φιλόθεος, διαδέχτηκε το Μακάριο Βενέρη και παρέμεινε στον επισκοπικό θρόνο των Κυθήρων μέχρι το θάνατό του το 1697. Τα οστά του τοποθετήθηκαν σε ειδική θήκη στον τοίχο πάνω ακριβώς από το αναλόγιο του Εσταυρωμένου. Σήμερα μπροστά από αυτή τη θήκη υπάρχει χρυσοκέντητος Επιτάφιος. Παλαιότερα, όμως, υπήρχε η εικόνα που βλέπετε, στο κέντρο της οποίας είναι ο Χριστός, δεξιά του ο επίσκοπος- κτήτορας και αριστερά του ο διάκονός του. Η εικόνα έχει την επιγραφή :"Ενθάδε κείται η σωρός των λειψάνων του προαναπαυσαμένου κου Φιλοθέου Αρχιερέως Δαρμάρου και Ιακώβου Ιεροδιακόνου Σκορδίλη". Ο ίδιος έχτισε και το ναό της Παναγίας της Μυρτιδιώτισσας στη Μονεμβασία που είναι γνωστός και ως Παναγία "η Κρητικιά", γιατί τον 17ο αιώνα εγκαταστάθηκαν εκεί κοντά πρόσφυγες από την Κρήτη.

Γιώργος Λουράντος

 

Αποστολή επιστημόνων του ΕΑΑ στο Παρατηρητήριο Γεωεπιστημών και Κλιματικής Αλλαγής Αντικυθήρων - ΠΑΓΓΑΙΑ στο πλαίσιο πειράματος σχετικά με τις επιπτώσεις των περιορισμών λόγω covid-19.

Αποστολή επιστημόνων του ΕΑΑ στο Παρατηρητήριο Γεωεπιστημών και Κλιματικής Αλλαγής Αντικυθήρων - ΠΑΓΓΑΙΑ στο πλαίσιο πειράματος σχετικά με τις επιπτώσεις των περιορισμών λόγω covid-19.
Τριμελής αποστολή του ΕΑΑ, παίρνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας (χρήση camper για την ελαχιστοποίηση επαφών με ντόπιο πληθυσμό, απολύμανση του camper πριν την αναχώρηση, κλπ) επισκέπτεται τα Αντικύθηρα για την συντήρηση των ειδικών οργάνων του ΕΑΑ (lidar PollyXT, φωτομέτρο CIMEL NASA-AERONET κλπ) απαραίτητης προϋπόθεσης για την συμμετοχή σε πείραμα Ευρωπαϊκής διάστασης. Τα όργανα αποτελούν υποδομή της μονάδας τηλεπισκόπησης ατμοσφαιρικών αιωρημάτων του Ινστιτούτου ΙΑΑΔΕΤ του ΕΑΑ, με τα οποία γίνεται παρακολούθηση της διασυνοριακής μεταφοράς αιωρούμενων σωματιδίων από φυσικές πηγές (πχ έρημος Σαχάρα, ηφαίστειο Αίτνας και πυρκαγιές στην ευρύτερη περιοχή) αλλά καταγράφεται και η συνεισφορά που προκύπτει από ανθρωπογενείς δραστηριότητες στην ευρύτερη περιοχή.
Η μονάδα τηλεπισκόπησης του Ινστιτούτου ΙΑΑΔΕΤ του ΕΑΑ θα παρακολουθεί αδιάλειπτα τις ατμοσφαιρικές συνθήκες για την επόμενη περίοδο, με στόχο να καταγραφούν οι επιπτώσεις των περιορισμών για τον Covid-19 στον φόρτο των αερολυμάτων. Τα δεδομένα θα κατατεθούν και στην Ευρωπαϊκή Ερευνητική Υποδομή ACTRIS (https://www.actris.eu/) που διενεργεί πείραμα συντεταγμένης παρακολούθησης των επιπτώσεων του Covid-19 στις ατμοσφαιρικής συνθήκες στην Ευρώπη σε πραγματικό χρόνο.
Εθνικόν Αστεροσκοπείον Αθηνών

 

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ & ΤΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΟΥ ΘΩΜΑ 26-4-2020

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ! ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ, ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΑΣΧΑ Η΄ ΤΟΥ ΘΩΜΑ (26-4-2020).
ΓΡΑΠΤΟΝ ΘΕΙΟΝ ΚΗΡΥΓΜΑ
Μία εὐλογημένη «ἀπιστία»
Στήν σημερινή Κυριακή, Χριστιανοί μου, φέρνουμε στήν μνήμη μας τό περιστατικό τῆς ἐμφανίσεως (δεύτερης μετά τό βραδυνό τῆς «μίας τῶν Σαββάτων») τοῦ Ἰησοῦ στούς Μαθητές Του.
Ὁ Θωμᾶς –ἀπών στήν πρώτη ἐμφάνιση τοῦ Διδασκάλου– εἶχε ἀμφισβητήσει τήν μαρτυρία τῶν ὑπολοίπων, πού τοῦ ἔλεγαν: «Ἑωράκαμεν τὸν Κύριον». Καί μάλιστα εἶχε πεισματικά προεξοφλήσει πώς, ἄν δέν ἔβλεπε μέ τά μάτια του τά σημάδια ἀπό τά Σταυρικά καρφιά καί ἐπιπλέον, ἄν δέν ψηλαφοῦσε μέ τό δάκτυλο του αὐτά τά σημάδια, δέν ἐπρόκειτο νά πιστέψει.Αὐτός, ὁ Μαθητής, πού πρίν δυό βδομάδες πλειοδοτοῦσε σέ ἐνθουσιασμό (λέγοντας «πᾶμε καί ‘μεῖς νά πεθάνουμε μαζί Του»), εἶναι ὁ ἴδιος πού –ἐξουθενωμένος ἀπό τήν λύπη– δέν μπορεῖ νά ἀντικρίσει τήν ἀπρόσμενη Χαρά.

Ἐκεῖνος, ὅμως, ὁ «ἐτάζων καρδίας καὶ νεφροὺς», ἤθελε τόν αὐθόρμητο Μαθητή δικό Του, μέτοχο τῆς Χαρᾶς Του, μέτοχο τοῦ χοροῦ τῶν Ἀποστόλων. Καί τοῦ ἐμφανίσθηκε! Τά ἀντίστοιχα γεγονότα εἶναι γνωστά.
Συνηθίζουμε, Χριστιανοί μου, ἐλαφρά τῇ καρδίᾳ, νά λέμε «ὁ ἄπιστος Θωμᾶς». Εἶναι, ὅμως, δίκαιη μιά τέτοια ἔκφραση γιά ἕνα Ἀπόστολο πού σφράγισε τήν ζωή του μέ μαρτυρικό θάνατο; Ἀσφαλῶς ὄχι ! Ἡ ὅποια ἀπιστία τοῦ Θωμᾶ στήν πραγματικότητα ἦταν μιά εἰλικρινής, μιά δραματική ἀναζήτηση. Γι' αὐτό καί ἡ κρυμμένη στό βάθος του σπίθα τῆς Πίστης τόν ἐμπόδισε νά πεῖ «Ἀποκλείεται!», ἀλλά νά ἀφήσει μιά τρελή πιθανότητα: «Μήπως;»… Ἔτσι οἱ ἄλλοι τόν ἄκουσαν νά λέει: «Ἐὰν μὴ ἴδω …» καί εἶδε… καί ἐπίστευσε… καί ἔγινε ἀφορμή τῆς πιό σπουδαίας, ἴσως, εὐεργετικῆς ὑπόσχεσης: «Μακάριοι οἱ μή ἰδόντες καί πιστεύσαντες».
Ἄς ἔχουμε, ἀδελφοί, τήν εὐθύτητα τοῦ Θωμᾶ. Κι ἄς τόν θυμόμαστε στίς στιγμές ὀλιγοπιστίας. Ἀναζητώντας τόν Ἀναστημένο Χριστό… ψηλαφώντας Τον στά πρόσωπα τῶν ἀδελφῶν μας… ἀνιχνεύοντάς Τον μέσα στήν ζωή τῆς Ἐκκλησίας Του… καί -ἀπολαμβάνοντας τήν Χαρά τοῦ Ἀναστάσιμου πανηγυριοῦ– ἄς Τοῦ λέει ὁ καθένας μας: «Ὁ Κύριος μου καί ὁ Θεός μου».
Πρωτ. π. Π. Μαριᾶτος

Σάββατο 25 Απριλίου 2020

ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ ΧΩΡΑΣ ΚΥΘΗΡΩΝ.ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΘΩΜΑ 26/04

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΘΩΜΑ 26 ΑΠΡΙΛΙΟΥ Ὄρθρος & Θεία Λειτουργία (Κεκλεισμένων τῶν Θυρῶν) - Ἱερός Ναός Ἐσταυρωμένου Χώρας Κυθήρων χοροστατοῦντος τοῦ Σεβ.Μητροπολίτη Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Σεραφείμ

ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΑΠΟ ΤΙΣ 7 π.μ.

ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ και παρακολουθούμε τις Ακολουθίες από τον ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ ΧΩΡΑΣ ΚΥΘΗΡΩΝ.

Η ραδιοφωνικές μεταδόσεις από τον ADELIN 107,3 FM είναι μέσα από το κανάλι https://www.youtube.com/watch?v=VUCqm41edzo Του Ιερού Ναού Εσταυρωμένου Χώρας Κυθήρων.
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Η ραδιοφωνικές μεταδόσεις από τον ΑDELIN 107,3 FM επίσης είναι μια αφιλοκερδώς προσφορά προς το ακροατήριο μας. 




 Ζωντανή Μετάδοση από τον 
ADELIN 107,3 FM
ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΑ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ
http://live24.gr/radio/generic.jsp?sid=2565  



Και διαδικτυακά στον παρακάτω σύνδεσμο του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού Εσταυρωμένου Χώρας Κυθήρων.
 
https://www.youtube.com/channel/UCYuA7dDYNebzniHwPpN_cgA

Σχετικά με την ανακοίνωση της Δημ. Παράταξης «Μένουμε Εδώ» για τις ανεμογενήτριες





Σήμερα, 25 Απριλίου, η Παράταξη «Μένουμε Εδώ» απέστειλε ανακοίνωση σχετικά με άρθρο μας για τις ανεμογεννήτριες (διαβάστε το εδώ) η οποία έχει ως εξής: 


Απάντηση στο άρθρο του κυρίου Καλλίγερου που δημοσιεύθηκε στα Κυθηραϊκα στις 23/4.Μένουμε εδώ Κύθηρα Αντικύθηρα - 


Διαβάζουμε ξανά και ξανά το κείμενο των Κυθηραϊκών (23/4/2020 -Βάζουν «φωτιά» οι ανεμογεννήτριες!) και είναι πολλές οι απορίες που μας προκαλεί. Ουσιαστικά, υπερθεματίζει για το πόσο καλές και απαραίτητες είναι οι ανεμογεννήτριες και γενικότερα οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας παραθέτοντας μια σειρά από επιχειρήματα. Στη συνέχεια κάνει μια προσπάθεια να παρουσιάσει την υποτιθέμενη αντίπαλο πλευρά όπου ενώ παρουσιάζει τις θέσεις της, ταυτόχρονα επιχειρηματολογεί εναντίον τους. Η προσπάθεια να παρουσιάσει ψυχρά και νηφάλια τις δύο πλευρές μοιάζει καταδικασμένη. Η έλλειψη διάθεσης για μια αντικειμενική προσέγγιση στο θέμα είναι φανερή. Η έλλειψη έρευνας για το θέμα των ΑΠΕ είναι ολοφάνερη. Κατά συνέπεια, λογικά απορούμε για τα παρακάτω:
1. Πώς είναι δυνατόν να λείπει από ένα τέτοιο μακροσκελές ρεπορτάζ η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου που ομόφωνα και ξεκάθαρα απορρίπτει το σχέδιο μετατροπής του νησιού μας σε βιομηχανική περιοχή ΑΠΕ;
2. Σε ποια αντιπαράθεση αναφέρεται ο αρθρογράφος όταν όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι ομόφωνα και ξεκάθαρα συμφώνησαν σε δέκα δεσμευτικά σημεία;
3. Γιατί δεν αναφέρεται στη δημιουργία της ομάδας ΔΥΝΑΜΟ που αποτελείται από κατοίκους του νησιού και έχει ήδη πραγματοποιήσει 4 συναντήσεις με κύριο σκοπό την ενημέρωση των Τσιριγωτών για το πάλι επίκαιρο θέμα των ΑΠΕ; Γιατί δεν έκανε τον κόπο να ζητήσει πληροφορίες από την ΔΥΝΑΜΟ; Θα είχε αποφύγει τις ασάφειες και τις αοριστίες.
4. Σε ποιους αναφέρεται ο αρθρογράφος όταν γράφει πως κραυγάζουν αντί να συζητούν;
5. Γιατί προτιμά την μετατροπή ενός βουνού σε βιομηχανική περιοχή αντί να χτίσει τη βίλα του ένας Κινέζος από αυτούς που έχουν πάρει εκτάσεις στο νησί όπως αναφέρει στο άρθρο του; Έχει ο αρθρογράφος κάποιο πρόβλημα με τους Κινέζους ή γενικά με όλους όσους θεωρεί ξένους;
6. Τι θέλει να πει με την αναφορά του στο ιδιοκτησιακό ο αρθρογράφος; Γιατί τόση αγωνία να λυθεί το ιδιοκτησιακό και να διευκολυνθεί ο όποιος επενδυτής;
7. Γιατί τώρα ένα τέτοιο άρθρο; Έχει σχέση με το περιβαλλοντικό νομοσχέδιο που κατατίθεται στη βουλή και έχει προκαλέσει αντιδράσεις σφοδρές και από πολλές πλευρές; Άραγε ο αρθρογράφος φοράει ο ίδιος κομματικά ματογυάλια;
8. Πώς περιμένει να εμπιστευτούμε αν όχι την αντικειμενικότητα, τουλάχιστον την διαύγειά του ο αρθρογράφος, όταν παραδέχεται ότι παλιά τα έλεγε αλλιώς αλλά τώρα λέει το σωστό; Τι άλλαξε από τότε μέχρι τώρα;
9. Πώς περιμένει να εμπιστευτούμε την νηφαλιότητα του όταν λέει ότι η τότε δημοτική αρχή είχε αντιμετωπίσει σωστά το θέμα των ΑΠΕ; Πιστεύει ότι απευθύνεται σε αμνήμονες;
10. Όταν όλες οι παρατάξεις αλλά και η πλειοψηφία των Κυθηρίων προτιμούν και προτείνουν λύσεις για την ενεργειακή αυτονομία του νησιού με ήπιες μορφές ΑΠΕ, γιατί ψάχνει ο αρθρογράφος να βρει αρνητές των ΑΠΕ, ψεκασμένους και αγκυλωμένους;

Σταματάμε εδώ να εκφράζουμε απορίες αν και είναι πολλές ακόμα. Ο αρθρογράφος βάζει θέμα αντιπαράθεσης και χωρίζει τους Κυθήριους σε δυο ομάδες, τους υπέρ και τους κατά. Δυστυχώς, επιμένει να μη βλέπει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των συμπολιτών μας εκφράζει ειλικρινή αγωνία χωρίς ακρότητες και κραυγές και αποφεύγει να καταδικάσει τις ΑΠΕ στο σύνολό τους.
Οι προσφυγές του Δήμου, των συλλόγων αλλά και των πάνω από 100 συμπολιτών μας στις αποφάσεις τις ΡΑΕ είναι πιστεύουμε απόδειξη της αγωνίας μας. Η ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου είναι ενδεικτική της ενότητας των κατοίκων απέναντι στην καταστροφή των Κυθήρων.
Σε κάθε περίπτωση, η δημοκρατία και φυσικά η ελευθερία του λόγου είναι αναφέρετο δικαίωμα. Έχουμε όμως και εμείς δικαίωμα να κρίνουμε ένα κείμενο που χρησιμοποιεί ένα βουνό ασάφειες και μια τόσο πρόχειρη έρευνα για να καταλήξει ότι όποιος έχει άλλη άποψη είναι στην “άλλη πλευρά” 




Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΣ

Δεν επιθυμούμε να αναφερθούμε αυτή τη στιγμή επί της ουσίας όσων αναφέρονται στην ανακοίνωση, καθώς τις απόψεις μας πάνω στο θέμα τις εκθέσαμε επαρκώς και εκτενώς και θα επανέλθουμε όταν κρίνουμε ότι υπάρχουν νεότερα στοιχεία επί του θέματος, ούτε έχουμε την παραμικρή πρόθεση να αντιδικήσουμε με κανέναν. Απόψεις έχουν όλοι, δικαίωμα, λοιπόν, αλλά και υποχρέωση κάθε Δημοτικής Παράταξης να έχει τις δικές της. Όσον αφορά όμως το χρόνο που επελέγη για την απάντηση αυτήν και όσα καταλογίζουν στην εφημερίδα έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:
1. Αλήθεια, πώς θυμήθηκαν να αντιδράσουν τώρα, όταν το θέμα αυτό δημοσιεύθηκε πρωτοσέλιδο στο φύλλο μας του περασμένου Μαρτίου; Επειδή είναι πιθανόν ο συντάκτης της επιστολής να μην διαβάζει την εφημερίδα και να πληροφορήθηκε το άρθρο από την αναδημοσίευσή του τώρα στην ομώνυμη ιστοσελίδα, ίσως δε να μην έχει παρακολουθήσει τα σχετικά δημοσιεύματα που διέπουν το πρόγραμμα αναρτήσεων, να (του) υπενθυμίσουμε ότι τα κύρια θέματα κάθε φύλλου στην έντυπη έκδοσή μας αναδημοσιεύονται στην ηλεκτρονική μετά από 45 ημέρες από την κυκλοφορία, που είναι η πρώτη του μηνός. Εν προκειμένω εδώ, η 1η Μαρτίου. Αν είχαν προσέξει, στο τέλος του άρθρου αναφέρεται ότι πρόκειται για αναδημοσίευση από το φύλλο Μαρτίου. 
Ασφαλώς είναι εύκολα κατανοητό ότι κάθε έντυπο δεν έχει την ευχέρεια να συντάσσει τα θέματά του την ημέρα κυκλοφορίας του. Το φύλλο μας του Μαρτίου μάλιστα είχε ταχυδρομηθεί στις 28 Φεβρουαρίου λόγω του Σαββατοκύριακου και για να είναι ακριβές με την 1η του μήνα, άρα τα κείμενα είχαν παραδοθεί στις 24 του μήνα για να ολοκληρωθεί η διαδικασία έκδοσης, εκτύπωσης και διεκπεραίωσης. 
Πώς θα έπρεπε να προλαμβάναμε όλα όσα αναφέρονται στην ανακοίνωση για τις θέσεις του Δ.Σ.;
2. Η σχετική συνεδρίαση που αναφέρεται έγινε στις 25 του μήνα οπότε και εστάλησαν στην εφημερίδα μόνον οι θέσεις του Δημάρχου από όλες τις παρατάξεις, οι οποίες και αναρτήθηκαν στην ηλεκτρονική έκδοση. Η ανάλυση του θέματος στο σχετικό άρθρο είχε προετοιμασθεί αρκετές ημέρες ενωρίτερα και η δημοσίευση δεν περιέλαβε οτιδήποτε από την τρέχουσα τότε επικαιρότητα πλην των απλών αναφορών στις αντιδράσεις που είχαν προηγηθεί.
3. Μας καταλογίζουν ότι δεν κάναμε αναφορά στις κινήσεις της ομάδας ΔΥΝΑΜΟ. Η 1η συνάντηση της ομάδος έγινε 19/2 και οι επόμενες 6/3 και 10/3, όπως είδαμε σε αναρτήσεις συναδέλφων, γιατί δεν μας είχε αποσταλεί καμία ανακοίνωση, ενώ δεν εστάλη οποτεδήποτε σε μας κανένα κείμενο σχετικό με αποφάσεις της ομάδας αυτής. Αν είχε σταλεί θα εύρισκε θέση στην ηλεκτρονική μας έκδοση, στην οποία αναρτάται η επικαιρότητα κάθε ημέρας χωρίς την παραμικρή επιλογή ή αποκλεισμό ανακοινώσεων, Δελτίων Τύπου κλπ. Ούτως ή άλλως, πώς θα ήταν δυνατόν να συμπεριληφθεί στο επίμαχο άρθρο κάτι που ήταν εντελώς άγνωστο όταν τυπώθηκε;
4. Το άρθρο μας ήταν αποτέλεσμα συνεργασίας και ήταν ανυπόγραφο, όπως γίνεται συνήθως με τα κύρια θέματά μας. Πώς γνωρίζουν και αναφέρουν προσωπικά στον τίτλο της ανακοίνωσης το όνομα του συντάκτη; Αυτό, ειλικρινά, δεν μας ενοχλεί. Το αντίθετο. Αλλά θα ήθελαν να γράφαμε εδώ για την απάντησή τους ότι
αναφερόμαστε στον Χ ή Ψ; Δεχόμαστε ασφαλώς την πλήρη ευθύνη για όσα δημοσιεύουμε, απλά δεν είναι σωστή η αναφορά ονομαστικά εκεί που δεν αναφέρεται όνομα.
5. Κλείνουμε με μία απορία, ακριβώς όπως ξεκινήσαμε; Ανεξάρτητα επί της ουσίας του θέματος. Αλήθεια, χρειάστηκαν κοντά δύο μήνες για να αναλυθούν τα άρθρα μας με τα «αμαρτήματά» τους;
Τέλος. Ευτυχώς μας αναγνωρίζουν το δικαίωμα να γράφουμε την άποψή μας. Η οποία είναι σαφής και τεκμηριωμένη και καλά είναι να την ξαναδιαβάσουν νηφάλια και εδώ είμαστε να ξαναγράψουμε και μετά από όσους μήνες απαιτηθούν. 
Ξαναλέμε δε ότι δεν έχουμε την παραμικρή δέσμευση στις απόψεις που γράφουμε για να συμπίπτουν με τις απόψεις των παρατάξεων στο Δ.Σ., ακόμη και όταν ομοφωνούν. Και για το συγκεκριμένο θέμα, αλλά και για όλα όσα τρέχουν στην καθημερινότητα των Κυθήρων ουδέποτε αρνηθήκαμε τη δημοσίευση ενυπόγραφων άρθρων και απόψεων στα 33 χρόνια της έκδοσής μας και όποιος θέλει ας το διαψεύσει αυτό, κατά τα οποία μάλιστα δεν υπήρξαμε ποτέ όργανο οιασδήποτε παράταξης. 
Αλλά, όποια και αν είναι η άποψή μας, αφού ο καθένας έχει το δικαίωμα να διατυπώνει ελεύθερα τη δική του, ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ. 
Δεν θίξαμε κανέναν, δεν αναφερθήκαμε σε κανέναν, ούτε καν έχουμε τον παραμικρό λόγο να αντιδικούμε για οποιοδήποτε θέμα με κανέναν. Η εξέλιξη της πορείας των πραγμάτων θα δείξει ποίοι έχουν δίκιο, ίσως τελικά να υπάρχουν και άλλες απόψεις καλλίτερες από τις δικές μας και να επικρατήσουν στο τέλος. 
Η δικαίωση των πραγμάτων πάντα είναι στο μέλλον.
Θερμά ευχαριστούμε πάντως για την προσοχή που μας έδωσε η παράταξη «Μένουμε Εδώ», έστω και μετά από κάποιο χρόνο. 

ΚΥΘΗΡΑΪΚΑ

Μένουμε εδώ Κύθηρα Αντικύθηρα.Απάντηση στο άρθρο του κυρίου Καλλίγερου που δημοσιεύθηκε στα Κυθηραϊκα στις 23/4.

 
Απάντηση στο άρθρο του κυρίου Καλλίγερου που δημοσιεύθηκε στα Κυθηραϊκα στις 23/4.Μένουμε εδώ Κύθηρα Αντικύθηρα - 

Διαβάζουμε ξανά και ξανά το κείμενο των Κυθηραϊκών (23/4/2020 -Βάζουν «φωτιά» οι ανεμογεννήτριες!) και είναι πολλές οι απορίες που μας προκαλεί. Ουσιαστικά, υπερθεματίζει για το πόσο καλές και απαραίτητες είναι οι ανεμογεννήτριες και γενικότερα οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας παραθέτοντας μια σειρά από επιχειρήματα. Στη συνέχεια κάνει μια προσπάθεια να παρουσιάσει την υποτιθέμενη αντίπαλο πλευρά όπου ενώ παρουσιάζει τις θέσεις της, ταυτόχρονα επιχειρηματολογεί εναντίον τους. Η προσπάθεια να παρουσιάσει ψυχρά και νηφάλια τις δύο πλευρές μοιάζει καταδικασμένη. Η έλλειψη διάθεσης για μια αντικειμενική προσέγγιση στο θέμα είναι φανερή. Η έλλειψη έρευνας για το θέμα των ΑΠΕ είναι ολοφάνερη. Κατά συνέπεια, λογικά απορούμε για τα παρακάτω:
1. Πώς είναι δυνατόν να λείπει από ένα τέτοιο μακροσκελές ρεπορτάζ η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου που ομόφωνα και ξεκάθαρα απορρίπτει το σχέδιο μετατροπής του νησιού μας σε βιομηχανική περιοχή ΑΠΕ;
2. Σε ποια αντιπαράθεση αναφέρεται ο αρθρογράφος όταν όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι ομόφωνα και ξεκάθαρα συμφώνησαν σε δέκα δεσμευτικά σημεία;
3. Γιατί δεν αναφέρεται στη δημιουργία της ομάδας ΔΥΝΑΜΟ που αποτελείται από κατοίκους του νησιού και έχει ήδη πραγματοποιήσει 4 συναντήσεις με κύριο σκοπό την ενημέρωση των Τσιριγωτών για το πάλι επίκαιρο θέμα των ΑΠΕ; Γιατί δεν έκανε τον κόπο να ζητήσει πληροφορίες από την ΔΥΝΑΜΟ; Θα είχε αποφύγει τις ασάφειες και τις αοριστίες. 
4. Σε ποιους αναφέρεται ο αρθρογράφος όταν γράφει πως κραυγάζουν αντί να συζητούν; 
5. Γιατί προτιμά την μετατροπή ενός βουνού σε βιομηχανική περιοχή αντί να χτίσει τη βίλα του ένας Κινέζος από αυτούς που έχουν πάρει εκτάσεις στο νησί όπως αναφέρει στο άρθρο του; Έχει ο αρθρογράφος κάποιο πρόβλημα με τους Κινέζους ή γενικά με όλους όσους θεωρεί ξένους;
6. Τι θέλει να πει με την αναφορά του στο ιδιοκτησιακό ο αρθρογράφος; Γιατί τόση αγωνία να λυθεί το ιδιοκτησιακό και να διευκολυνθεί ο όποιος επενδυτής; 
7. Γιατί τώρα ένα τέτοιο άρθρο; Έχει σχέση με το περιβαλλοντικό νομοσχέδιο που κατατίθεται στη βουλή και έχει προκαλέσει αντιδράσεις σφοδρές και από πολλές πλευρές; Άραγε ο αρθρογράφος φοράει ο ίδιος κομματικά ματογυάλια; 
8. Πώς περιμένει να εμπιστευτούμε αν όχι την αντικειμενικότητα, τουλάχιστον την διαύγειά του ο αρθρογράφος, όταν παραδέχεται ότι παλιά τα έλεγε αλλιώς αλλά τώρα λέει το σωστό; Τι άλλαξε από τότε μέχρι τώρα; 
9. Πώς περιμένει να εμπιστευτούμε την νηφαλιότητα του όταν λέει ότι η τότε δημοτική αρχή είχε αντιμετωπίσει σωστά το θέμα των ΑΠΕ; Πιστεύει ότι απευθύνεται σε αμνήμονες;
10. Όταν όλες οι παρατάξεις αλλά και η πλειοψηφία των Κυθηρίων προτιμούν και προτείνουν λύσεις για την ενεργειακή αυτονομία του νησιού με ήπιες μορφές ΑΠΕ, γιατί ψάχνει ο αρθρογράφος να βρει αρνητές των ΑΠΕ, ψεκασμένους και αγκυλωμένους;

Σταματάμε εδώ να εκφράζουμε απορίες αν και είναι πολλές ακόμα. Ο αρθρογράφος βάζει θέμα αντιπαράθεσης και χωρίζει τους Κυθήριους σε δυο ομάδες, τους υπέρ και τους κατά. Δυστυχώς, επιμένει να μη βλέπει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των συμπολιτών μας εκφράζει ειλικρινή αγωνία χωρίς ακρότητες και κραυγές και αποφεύγει να καταδικάσει τις ΑΠΕ στο σύνολό τους. 
Οι προσφυγές του Δήμου, των συλλόγων αλλά και των πάνω από 100 συμπολιτών μας στις αποφάσεις τις ΡΑΕ είναι πιστεύουμε απόδειξη της αγωνίας μας. Η ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου είναι ενδεικτική της ενότητας των κατοίκων απέναντι στην καταστροφή των Κυθήρων. 
Σε κάθε περίπτωση, η δημοκρατία και φυσικά η ελευθερία του λόγου είναι αναφέρετο δικαίωμα. Έχουμε όμως και εμείς δικαίωμα να κρίνουμε ένα κείμενο που χρησιμοποιεί ένα βουνό ασάφειες και μια τόσο πρόχειρη έρευνα για να καταλήξει ότι όποιος έχει άλλη άποψη είναι στην “άλλη πλευρά”
 
Δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο το άρθρο στα ΚΥΘΗΡΑΙΚΑ.