Σάββατο 4 Ιουνίου 2016

ΕΛΕΝΗ ΧΑΡΟΥ. ΤΟ ΦΑΡΑΓΓΙ ΤΗΣ ΠΑΛΙΟΧΩΡΑΣ

ΤΟ ΦΑΡΑΓΓΙ ΤΗΣ ΠΑΛΙΟΧΩΡΑΣ
Ένα από τα αξιολογότερα σημεία στο χάρτη των Κυθήρων με μεγάλο γεωλογικό, ιστορικό και τουριστικό ενδιαφέρον, είναι το φαράγγι της Παλιόχωρας. Η Παλιόχωρα, η αθέατη 
καστροπολιτεία του αγίου Δημητρίου, η βυζαντινή πρωτεύουσα των Κυθήρων, η αγαπημένη των Ευδαιμονογιάννηδων, είναι περικυκλωμένη από δύο γραφικότατα φαράγγια. Το ένα ξεκινά από τα Τριφυλλιάνικα και το άλλο νοτιότερα. Αφού διατρέξουν μια μεγάλη απόσταση με κατεύθυνση από δυτικά προς τα ανατολικά, ενώνονται κάτω από το βράχο της καστροπολιτείας δημιουργώντας ένα φυσικό οχυρό. Τα δυό ενωμένα συνεχίζουν σε ένα άγριο βαθύ φαράγγι που περνά από τη Χαρκωματού, τη Σουφροξυλιά, το Καταφυγάδι, το Μαύρο Φρύδι, τη Νεροφαγιά, τη Βαρδιόλα, τη Κτιστή, τον Πήγαδο και καταλήγει στη Λίμνη και στην παραλία της Κακής Λαγκάδας. Τα απότομα γκρεμνά του αγίου Κοσμά και το Μαύρο φρύδι με τα πανύψηλα τεφροκόκκινα βράχια κατακόρυφα σκισμένα προκαλούν δέος. Η χαράδρα αυτή έχει σχηματιστεί από τεράστιους τεκτονικούς σεισμούς και συνεχίζεται μέχρι τη θάλασσα με αλλόκοτες ελικώσεις και αδιάβατους από τα νεροφαγώματα βράχους σε πολλά σημεία, ώστε το πέρασμα του φαραγγιού θέλει απαραίτητα ορειβατικό εξοπλισμό. Όσοι είχαν την τύχη να το περάσουν (από το Κάστρο μέχρι τη θάλασσα 2,5 ώρες) μένουν καταγοητευμένοι από τις εκπλήξεις που επιφυλάσσει και από το παρθένο τοπίο, στο οποίο δεν υπάρχει ανθρώπινη παρέμβαση.
(Χάριτας οφείλω στους δυό Κυθήριους αναρριχητές και αγαπητούς μαθητές μας, το Νίκο Αναστ. Χρυσαφίτη, τον πεπειραμένο οδηγό των αναρριχητών του φαραγγιού της Παλιόχωρας και το Ζαχαρία Κυπριώτη που ακολουθεί. Τους αξίζουν θερμά συγχαρητήρια για τον αγώνα που κάνουν για την προβολή και αξιοποίηση του φαραγγιού. Φωτο Νίκος Χρυσαφίτης και Ζαχαρίας Κυπριώτης)
Πηγή
Eleni Harou








Συνάντηση στο Δημαρχείο Μονεμβασιάς θεσμικών Φορέων και Συλλόγων Μονεμβασιάς για την εκδήλωση της απελευθέρωσης Μονεμβασιάς 2016 .

Συνάντηση στο Δημαρχείο Μονεμβασιάς θεσμικών Φορέων και Συλλόγων Μονεμβασιάς για την εκδήλωση της απελευθέρωσης Μονεμβασιάς 2016 . 
Στην συνάντηση συμμετείχαν από το Δήμο Μονεμβασίας ο Αντιδήμαρχος Σταύρος Χριστάκος , ο Πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Μονεμβασιάς Δημήτριος Χουσάκος και ο Τοπικός Σύμβουλος Λάζαρος Σκάγκος 
Ευχαριστούμε θερμά τους τον Πατέρα Κωνσταντίνο Κρυπωτο , τον διοικητή του

Αστυνομικού Σταθμού Νεκτάριο Γάγγα και τους εκπροσώπους Συλλόγων 
Δημήτρη Σπυριδάκο , από τον Σύλλογο Αλιέων Μονεμβασίας 
Παναγιώτη Γράφο και Βαγγέλη Χαραμή από την Ένωση Εμπορων και επιχειρηματιών Μονεμβασιάς 
Βασίλη Κουλουβάκο και Κατερίνα Χριστοφοράκη από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Ρίζες 
Γιώτα Κοπίδου από τον Σύλλογο Πολιτιστικές Διαδρομές 
Σοφία Πολυχρονιάδη από τις Μονεμβασιωτισες 
Παναγιώτη Κουράκο από την Ομάδα Ποδοσφαίρου Μονεμβασιάς

Η συνάντηση είχε ως στόχο την όσο το δυνατό αρτιότερη οργάνωση της Απελευθέρωσης της Μονεμβασίας . Οι προτάσεις και οι παρατηρήσεις κάθε δημότη μπορούν να κατατίθεται στο Δημαρχείο είτε ηλεκτρονικά στα email monemvasia@monemvasia.gr και stavrosxristakos@gmail.com

ΒΑΤΙΚΑ.Καλοκαιρινό πρόγραμμα λειτουργίας Σπηλαίου Καστανιάς

Καλοκαιρινό πρόγραμμα λειτουργίας Σπηλαίου Καστανιάς
Η Κοινωφελής Επιχείρηση Παιδείας & Περιβάλλοντος του Δήμου Μονεμβασίας γνωστοποίησε το καλοκαιρινό πρόγραμμα λειτουργίας του Σπηλαίου της Καστανιάς:
Κατά το μήνα Ιούνιο το σπήλαιο θα δέχεται τους επισκέπτες του κάθε Σάββατο και Κυριακή από τις 10:00 έως τις 16:00. Η πρώτη ξενάγηση θα είναι στις 10:30, ενώ η τελευταία στις 15:30.
Επιπλέον το σπήλαιο θα είναι ανοικτό κατά τις ίδιες ώρες την Δευτέρα 20 Ιουνίου.
Τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και έως τις 11 Σεπτεμβρίου το σπήλαιο θα λειτουργεί καθημερινά από τις 10:00 έως τις 18:00. Η πρώτη ξενάγηση θα είναι στις 10:30, ενώ η τελευταία στις 17:30.
Οι ξεναγήσεις θα πραγματοποιούνται ανά μία ώρα με τη χρονική διάρκεια να κυμαίνεται στα 30-40 λεπτά.
Η τιμές εισιτηρίου είναι 7€ για ενήλικες, 3€ για παιδιά, φοιτητές, Α.Μ.Ε.Α και Ανέργους & 5€ για οργανωμένα γκρουπ.
Ο χρόνος διαδρομής από Νεάπολη - Λάχι (Καλένια) – Παραδείσι - Κάτω Καστανιά - Σπήλαιο είναι 30 λεπτά.
Για ομαδικές επισκέψεις (Σύλλογοι, Σχολεία κ.λπ) και περισσότερες πληροφορίες καλέστε στα τηλέφωνα 2734360100-115 , και 6986555444 (κα Δρυμώνη)
 http://www.kastaniacave.gr/

Μυρτίδια 1968.[ ΦΩΤΟ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΛΟΥΡΑΝΤΟΣ ]

 Μυρτίδια 1968. Η Φιλαρμονική με τον αείμνηστο μαέστρο της και η στάση της εικόνας στη σκαλετέρα της εσωτερικής αυλής.
Πηγή
Νικόλαος Λουράντος


ΛΑΚΩΝΙΑ.Σεμινάριο Κυνηγητικού Συλλόγου Μολάων


1
Ο Κυνηγετικός Σύλλογος Μολάων, σε συνεργασία με το περιοδικό Θηρευτής και φύση, διοργανώνει κυνοφιλικό σεμινάριο στις 19 Ιουνίου 2016 και ώρα 7:30 μ.μ. στο κτήμα Εσπερίδες , που βρίσκεται στον δρόμο Μολάων Μεταμόρφωσης .

 Στο σεμινάριο θα παρευρεθούν, ο κ. Παναγόπουλος Δημήτριος εκπαιδευτής και εκτροφέας σκύλων, ράτσας πόιντερ και σέτερ, ο κ. Ανεσίδης Ευστάθιος χειρούργος στο Νοσοκομείο Μολάων, ο ιατρός  θα ενημερώσει τους παρευρισκόμενους σχετικά με την αντιμετώπιση τραυματισμών εν ώρα κυνηγίου και οι κύριοι Ρεκουνιώτης Δημήτριος και Λιχούδης Απόστολος εκπροσωπώντας το περιοδικό Θηρευτής και φύση.

 Η είσοδος είναι ελεύθερη για όλους .

 Με εκτίμηση το Δ.Σ. του Κυνηγετικού Συλλόγου Μολάων.

                           -Ο-                                                                        -Ο-
                   ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                 ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
           ΜΕΜΙΤΣΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ                         ΓΡΕΒΕΝΙΤΗΣ    ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Πηγή  http://www.report24.gr/

ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ.Με ελάχιστες αλλαγές η προκήρυξη για τις άγονες αεροπορικές γραμμές

Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δημοσίευσε σήμερα το νέο πλαίσιο αγόνων αεροπορικών γραμμών που θα ισχύσει από τον Οκτώβριο του 2016 μέχρι το 2020. Μετά τις σφοδρές αντιδράσεις όλων των Δημοτικών Αρχών στην αρχική πρόταση της 6ης Μαίου, ο Υπουργός προέβη σε ελάχιστες αλλαγές και κυρίως σε ομαδοποίηση των προορισμών με ασύνδετα όμως κριτήρια. 

 
Σύμφωνα με τη νέα διακήρυξη: Οι γραμμές Αθήνα - Αστυπάλαια, Ικαρία, Λέρος, Μήλος, ΚΥΘΗΡΑ, Νάξος, Κάρπαθος και Σκύρος επιδοτούνται ως άγονες αεροπορικές γραμμές με κατ΄ ελάχιστον:
- 3 πτήσεις την εβδομάδα για τους μήνες Νοέμβριο, Δεκέμβριο, Ιανουάριο, Φεβρουάριο, Μάρτιο και σύνολο 90 προσφερόμενων θέσεων ανά κατεύθυνση εβδομαδιαίως (η αρχική πρόταση της 6/5 ήταν για 2 πτήσεις)
- 4 πτήσεις την εβδομάδα για τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Οκτώβριο και σύνολο 120 προσφερόμενων θέσεων ανά κατεύθυνση εβδομαδιαίως (η αρχική πρόταση της 6/5 ήταν για 3 πτήσεις)
- 6 πτήσεις την εβδομάδα για τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο και σύνολο 180 προσφερόμενων θέσεων ανά κατεύθυνση εβδομαδιαιως (η αρχική πρόταση της 6/5 ήταν η ίδια, δηλαδή 6 πτήσεις)

Παράλληλα, διακόπτεται η επιδότηση της γραμμής Ζάκυνθος - Κύθηρα, λόγω χαμηλής (ουσιαστικά ανύπαρκτης) επιβατικής κίνησης, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ωστόσο διατηρείται η γραμμή των Επτανήσων μόνο μέχρι τη Ζάκυνθο και χωρίς επέκταση προς την Κρήτη όπως ήταν αρχικά.

Μετά τα ανωτέρω, γίνεται σαφές ότι - εφόσον ο διαγωνισμός είναι επιτυχής και υπάρξει ανάδοχος διότι οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για άρνηση των αεροπορικών εταιρειών να συμμετάσχουν λόγω των τεράστιων περικοπών - τα ελληνικά νησιά θα βιώσουν μια μεγάλη υποβάθμιση των μέχρι σήμερα υπαρχόντων αεροπορικών δρομολογίων και συνακόλουθα ένα σοβαρό πλήγμα στον τουρισμό τους. 

Καμία Δημοτική Αρχή δεν είναι ενάντια στον εξορθολογισμό των δημοσίων δαπανών, είναι σίγουρα κάτι που πρέπει να γίνει σε ΟΛΟ το φάσμα του δημοσίου τομέα (ας ελεγξει π.χ. κάποιος πόσα δαπανά το Υπουργείο Πολιτισμού σε μεταφορές αρχαίων και Logistics με συγκεκριμένη εταιρεία του χώρου), ωστόσο τα ελληνικά νησιά αρνούνται να πληρώσουν το τίμημα μιας πολυετούς λανθασμένης πολιτικής ασύστολης σπατάλης του δημοσίου χρήματος σε όλους τους τομείς. 

Μετά τις αποφάσεις αυτές, η Κυβέρνηση οφείλει άμεσα να δώσει γενναία αντισταθμίσματα στις νησιωτικές κοινωνίες προκειμένου να περιοριστούν οι δυσμενείς επιπτώσεις της συγκεκριμένης πολιτικής, που έχει δυστυχώς την σφραγίδα των μνημονίων και την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. 

Σε ό,τι αφορά στα Κύθηρα, μετά από μακρά επικοινωνία μου με τον αρμόδιο Υπουργό κ. Σπίρτζη, συμφωνήσαμε στο να υποβληθεί φάκελος προς την ΕΕ για την έγκριση της παροχής δημόσιας υπηρεσίας στην απευθείας σύνδεση Θεσσαλονίκης - Κυθήρων, που όπως είναι γνωστό για το φετινό καλοκαίρι θα εξυπηρετείται πλέον από 2 αεροπορικές εταιρείες. Ελπίζω ο Υπουργός να τηρήσει τη δέσμευσή του.
----------------------------------------------------------
Στράτος Χαρχαλάκης  Δήμαρχος Κυθήρων
----------------------------------------------------------

Παρασκευή 3 Ιουνίου 2016

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΑΛΜΑΤΙΔΙΟ (ΣΗΜΑ ΤΩΝ ΦΜΚ) ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ

Σπουδαίο το φιλανθρωπικό έργο της ΙΜ Μονεμβασίας και Σπάρτης.

Στο πλευρό χιλιάδων ανθρώπων, οι οποίοι λόγω της οικονομικής κρίσης που μαστίζει την Ελλάδα έχουν βρεθεί σε συνθήκες κάτω του ορίου της φτώχειας, στέκεται η Εκκλησία της Ελλάδος. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνονται στη δημοσιότητα, το 2015 διατέθηκαν από την Εκκλησία 126.041.801,73 ευρώ, προκειμένου να καλυφθούν όλες οι σιτιστικές ανάγκες και τα λειτουργικά έξοδα των Ιδρυμάτων της.
  
Στα επίσημα στοιχεία αποτυπώνεται και το σπουδαίο φιλανθρωπικό έργο των Ιερών Μητροπόλεων Μονεμβασίας/Σπάρτης και Μάνης. Με το δαπανηθέν ποσό για το 2013, 2014 και 2015 να ξεπερνά τα 11,5 εκατ. ευρώ, η ΙΜ Μονεμβασίας και Σπάρτης ανήκει στις μητροπόλεις της Περιφέρειας με τις μεγαλύτερες προσφορές. Συγκεκριμένα, το 2013 η ΙΜΜΣ διέθεσε 4.047.300 ευρώ, το 2014 3.590.036 ευρώ και το 2015 4.159.488 ευρώ. 
  
Αντίστοιχα υψηλά είναι τα ποσά που διέθεσε και η Ιερά Μητρόπολη Μάνης, αν αναλογιστεί κανείς πως  είναι μια επαρχιακή Μητρόπολη με σχετικά μικρό πληθυσμιακά αριθμό. Ειδικότερα, η Ιερά Μητρόπολη Μάνης διέθεσε συνολικά 748.308,93 ευρώ και συγκεκριμένα 365.628,25 ευρώ το 2013, 25.953,87 ευρώ το 2014 και 356.726,81 ευρώ το 2015.
  
Ενδεικτικά αναφέρεται πως την τελευταία τριετία η ΙΜ Αργολίδας έχει διαθέσει για τη στήριξη του Φιλανθρωπικού της έργου συνολικά 1,2 εκατ. ευρώ, η ΙΜ Κορίνθου 8,5 εκατ. ευρώ και ΙΜ Μεσσηνίας 8,3 εκατ. ευρώ.
  
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο αριθμός των ατόμων που χρήζουν βοήθειας από τις δομές της εκκλησίας αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς τα τελευταία πέντε χρόνια. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως μόνο πέρυσι περίπου 1,3 εκατ. άνθρωποι επωφελήθηκαν από τις υπηρεσίες της εκκλησίας της Ελλάδος, ενώ τα τρία αυτά έτη έχουν διατεθεί σε φιλανθρωπικούς σκοπούς περίπου 369 εκατ. ευρώ. 
  
Με βάση τον απολογισμό, το μεγαλύτερο ποσό από τα 126.041.801,73 ευρώ που προσφέρθηκαν το 2015 διατέθηκε σε συσσίτια. Σε όλη τη χώρα η Εκκλησία διοργανώνει 327 συσσίτια, στα οποία προσέτρεξαν 513.729 συμπολίτες μας. Αντίστοιχα 150.435 συνάνθρωποί μας απευθύνθηκαν στα 1.946 ενοριακά φιλόπτωχα ταμεία και 115.991 στο Γενικό Φιλόπτωχο Ταμείο. 
  
Για τη στήριξή τους δόθηκαν 14.135.074,16 ευρώ και 10.713.145,76 ευρώ αντίστοιχα, ενώ συνολικά το φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας επιτελείται από 73 γηροκομεία, 21 οικοτροφεία, 78 φροντιστήρια, 142 κοινωνικά παντοπωλεία κά.
Ωστόσο ανησυχητικός για την κοινωνία είναι και ο αριθμός των ανθρώπων που έχουν ανάγκη και στρέφονται στην Εκκλησία για παροχές υγείας σε κοινωνικά ιατρεία ή φαρμακεία, ο οποίος φτάνει τους 15.000. -


 /www.lakonikos.gr/epikairothta/

ΔΗΜΟΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ.ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΠΩΛΗΤΩΝ ΛΑΪΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ


Ο ΤΟΠΟΣ ΜΟΥ, Ο ΚΑΒΟΜΑΛΙΑΣ

Kάβο Μαλιάς, Χερσόνησος Μαλέα : Κομμάτι του DNA πολλών Βατικιωτών. Για μένα η άγρια,αγέρωχη,περήφανη, αδάμαστη ομορφιά της Λακωνικής γης, ένα ακατέργαστο διαμάντι, ένας τόπος με καλά κρυμμένα μυστικά, όπως λέει η ίδια η MASTERCARD στην τελευταία διαφήμισή της ΄Τhehidden Greece΄ ή όπως τον αποκαλεί στο ομώνυμο μυθιστόρημά της η συμπατριώτισσά μας συγγραφέας Ελένη Σαραντίτη ΄Ο Κάβος του Αγίου Αγγέλου΄. Πολυτραγουδισμένος από τον Όμηρο και τον Παυσανία, σημείο συνάντησης της ηπειρωτικής Ελλάδας με την απεραντοσύνη της θάλασσας και του ουρανού . Μόλις  τον αντικρύσεις τα μάτια δακρύζουν , νιώθεις  σφίξιμο στο λαιμό , σε πιάνει δέος από το μεγαλείο της φύσης. ΜΑΛΕΑΣ Πόσοι άραγε γνωρίζουν ότι αποτελεί και επωνυμία (brand name) σε ένα από τα καλύτερα ελαιόλαδα της Ελλάδας, ένα ελαιόλαδο με ΠΓΕ Λακωνίας με πολλές διακρίσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και μάλιστα το πρώτο Ελληνικό ελαιόλαδο που μπήκε στο Αγγλικό πολυκατάστημα Harrods? Σας προτείνω να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του www.maleasoliveoil.gr  να διαβάσετε για τον Μαλέα και πιστέψτε με το μόνο που θα θέλετε όταν γευθείτε αυτό το εξαιρετικό πλούσιο σε πολυφαινόλες ελαιόλαδο είναι να επισκεφτείτε τον ΜΑΛΕΑ . Αλήθεια πόσοι ελαιοπαραγωγοί της περιοχές με κάποιες εξαιρέσεις όπως αυτή του παραγωγού Παρασκευά Σωτήραλη ή του Αρτινιού που έχουν προωθήσει το λάδι του τόπου αυτού,  συνεχίζουν να πωλούν χύμα το λάδι στους Ιταλούς να το εκμεταλλευτούν άλλοι και δεν το αξιοποιούν οι ίδιοι για λογαριασμό τους?
Βλέπουμε λοιπόν ότι υπάρχει πρόβλημα ταυτότητας (branding). To προϊόν μου πρέπει να έχει ταυτότητα όπως και ο τόπος. Σας παραπέμπω και πάλι σε μία άλλη ιστοσελίδα το www.capemalea.euγια να δείτε πόσο όμορφος και σπάνιος είναι ο Μαλέας, ένα καταπληκτικό αδιατάρακτο τοπίο που τα έχει όλα . Μοναστήρια, μονοπάτια, φάρο, Γερμανικό Παρατηρητήριο , γραφικά χωριά σκαρφαλωμένα στις κορφές των βουνών.  Μόνο ένα άλλο τοπίο μου θυμίζει λίγο την μαγεία του Καβο Μαλιά ,ένα φοβερό ακρωτήρι που υπήρξε  φόβος και  τρόμος των ναυτικών και κατ’ευφημισμό του έδωσαν αυτό το όνομα μπας και ξορκίσουν το κακό, το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας (Cape of Good Hope). Κάτω όμως στην μακρινή Αφρική  έχουν αναπτύξει τον εναλλακτικό τουρισμό με πολλαπλά ωφέλη.Πιστεύουν στην βιώσιμη ανάπτυξη γιατί όπως ξέρετε η βιωσιμότητα πρέπει να χαρακτηρίζει οποιαδήποτε μορφή επένδυσης .
Σίγουρα βιώσιμη επένδυση δεν αποτελεί το υπέργειο καλώδιο που διασχίζει το τμήμα Συκιά-Μαλέας  χωρίς να σέβεται την ομορφιά αυτού του τόπου καθιστώντας τον βιομηχανικό και ανοίγοντας φαρδιά πλατιά την πόρτα για άλλου είδους ανάπτυξη. Πόσο βολικό επίσης είναι άραγε η τραγική καθυστέρηση στην έγκριση του Γενικού πολεοδομικού Σχεδίου του τέως Δήμου Βοιών; Ακούω επίσης πολλούς να λένε μα είναι έργο στρατηγικής σημασίας η διασύνδεση  της Πελοποννήσου με την Κρήτη με καλώδιο (υπόγεια, υπέργεια και μετά υποθαλάσσια ) και δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Είναι λέει έργο fast-track και εντάχθηκε στο πακέτο Γιούνκερ. Διαβάζω από το σχετικό επεξηγηματικό κείμενο δίπλα στο έργο αυτό που παρουσιάστηκε στην λίστα με τα 42 έργα που προτείνει η Ελλάδα για το EFSI, το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων ( Ο σχετικός πίνακας  παρουσιάστηκε σε πολλές ηλεκτρονικές και έντυπες εφημερίδες): Το έργο είναι αρκετά ώριμο χωρίς προβλήματα. Προκηρύχτηκε μάλιστα η σχετική  μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Μα γιατί προηγήθηκε  η χάραξη; Τα μαύρα τζιπ με τα φιμέ τζάμια πήγαν στον Κάβο Μαλιά και με σπρέυ σημάδεψαν τα σημεία που θα περάσει το υπέργειο καλώδιο. Και η εύλογη ερώτηση που αυθόρμητα γεννάται είναι μα πρώτα δεν πρέπει να γίνει η μελέτη και μετά η χάραξη; Η μήπως τελικά η μελέτη είναι προσχηματική και καθαρά τυπική διαδικασία και όχι ουσιαστική; Γιατί όπως κάποιοι γνωρίζουν το ΓΠΣ Βοιών που ακόμα δεν έχει εγκριθεί περιέχει μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων  με χάρτες και όλα τα σχετικά. Γιατί τουλάχιστον δεν χρησιμοποιείται  επικουρικά και το ΓΠΣ Βοιών? Και κάτι ακόμα : Που είναι το σωστό και το δίκαιο για το καλό ενός τόπου ( στην προκειμένη περίπτωση της Κρήτης) να καταστραφεί ολοσχερώς ένας άλλος τόπος? Πως έγινε ο σχεδιασμός για το καλώδιο που ενώ αρχικά ήταν υπόγειος για το τμήμα Συκιά-Μαλέας ξαφνικά έγινε υπέργειος και υπογειοποιήθηκε αντίστοιχο κομμάτι στην Κρήτη? Οι Βατικιώτες είναι παιδιά ενός κατώτερου θεού; Τι να τον κάνω το δρόμο για το σπήλαιο της Καστανιάς που εγκαινιάστηκε πρόσφατα όταν θα έχω 200 πυλώνες τεράστιους να διασχίζουν τον Μαλέα; Kαι μετά από κάποια χρόνια εκατοντάδες τεράστιες ανεμογγενήτριες (ΚΑΘΟΤΙ ΘΕΩΡΟΥΜΑΣΤΕ ΚΑΚΩΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΗ ΓΝΩΜΗ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ  ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΠ δηλαδή περιοχή για εγκατάσταση πολλών ανεμογεννητριών) να κάνουν την εμφάνισή τους, βάζοντας  ταφόπλακα σε αυτόν τον τόπο,τον δικό μας τόπο. Τι να το κάνω όταν το καλώδιο σχίσει στα δύο το δάσος με τις αριές και χατηρικά δεν διαλύσει αυτές τις πέτρες που εμείς αποκαλούμε με θαυμασμό απολιθωμένο δάσος; Ποιος τουρισμός; Ποια ανάπτυξη; Σίδερα και μπετόν που σε λιγότερο από 15-20 χρόνια θα έχουν σκουριάσει)
ΒΙΑΣΜΟΣ ΤΟΠΙΟΥ. ΝΙΩΘΩ ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΗ ΟΠΩΣ ΟΤΑΝ ΕΠΙΑΣΕ ΦΩΤΙΑ Ο ΤΟΠΟΣ ΠΕΡΥΣΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΑΠΟΦΡΑΔΑ ΗΜΕΡΑ . ΠΟΥ ΚΑΤΕΚΑΨΕ  ΔΑΣΙΚΕΣ , ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΜΕΝΕΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ, ΖΩΑ, ΣΠΙΤΙΑ. ΠΟΥ ΕΚΑΨΕ ΟΝΕΙΡΑ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΖΩΗ. ΑΝΘΡΩΠΟΙ  ΕΒΛΕΠΑΝ ΤΗΝ ΦΩΤΙΑ ΝΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΟΥΝ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥΣ . ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΚΟΜΑ ΤΟΥΣ ΠΙΑΝΕΙ ΚΡΙΣΗ ΠΑΝΙΚΟΥ. ΝΙΩΘΩ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ. ΜΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΝΙΩΘΩ ΟΤΙ ΜΕ ΚΑΘΕ ΙΝΑ ΤΟΥ ΚΟΡΜΙΟΥ ΜΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΟΤΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΡΟΛΑΒΩ ΤΟ ΚΑΚΟ.

Μαγδαληνή Γεωργίου Σωτηριανού
Πηγή  http://www.tabatika.gr/

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ.Ο αφανισμός της Κανδάνου

Στις 3 Ιουνίου 1941 οι γερμανοί κατακτητές κατέστρεψαν ολοσχερώς το χωριό Κάνδανος Χανίων και εκτέλεσαν 180 από τους κατοίκους του, σε αντίποινα για την αντίσταση που πρόβαλαν κατά τη διάρκεια της Μάχης της Κρήτης (20 -31 Μαΐου 1941). Πρόκειται για ένα από τα πιο σοβαρά εγκλήματα πολέμου των Γερμανών στην Ελλάδα.
Η Κάνδανος ή Κάντανος βρίσκεται στο κέντρο του Νομού Χανίων, στο δρόμο που συνδέει τα Χανιά στα βόρεια με την Παλαιόχωρα στα νότια. Βομβαρδίστηκε από τις πρώτες ημέρες της γερμανικής εισβολής στη μεγαλόνησο, επειδή η περιοχή θεωρήθηκε στρατηγικής σημασίας για τις επιχειρήσεις τους. Στις 23 Μαΐου ένα μηχανοκίνητο απόσπασμα προσπάθησε να την καταλάβει, αλλά οι ντόπιοι με αυτοσχέδια όπλα κατόρθωσαν να τους απωθήσουν. Την επόμενη ημέρα οι Γερμανοί επανήλθαν με υπέρτερες δυνάμεις και στις 25 Μαΐου κατέλαβαν το χωριό, ενώ οι κρήτες μαχητές διασκορπίστηκαν στα γύρω βουνά.
Στις 3 Ιουνίου, δύναμη του 3ου τάγματος αλεξιπτωτιστών υπό τον υπολοχαγό Χορστ Τρέμπες έφθασε στο χωριό για να προβεί σε αντίποινα για τον θάνατο 25 γερμανών στρατιωτών κατά τη διάρκεια των μαχών για την κατάληψη της Κανδάνου (23-25 Μαΐου). Οι γερμανοί αλεξιπτωτιστές εκτελούσαν διαταγές του αρχηγού τους, στρατηγού Κουρτ Στούντεντ και την προηγουμένη ημέρα είχαν ξεκινήσει τα αντίποινα στη Κρήτη, εκτελώντας αμάχους στο χωριό Κοντομαρί Χανίων.
Αμέσως, οι Γερμανοί άρχισαν να πυρπολούν τα σπίτια της Κανδάνου και μέσα σε λίγες μέρες την κατέσκαψαν κυριολεκτικά. Φόνευσαν όλους τους κατοίκους που είχαν απομείνει, περίπου 180, και απαγόρευσαν με ποινή θανάτου την επίσκεψη του χώρου, καθώς και την ανοικοδόμησή του. Η καταστροφή τής Κανδάνου και η δολοφονία αμάχων αποτελεί ένα από τα πολλά εγκλήματα που διέπραξαν στην Ελλάδα οι Γερμανοί. Για να δικαιολογήσουν την πράξη τους ανάρτησαν πινακίδες στα ελληνικά και τα γερμανικά στην κατεστραμμένη Κάνδανο που έγραφαν:
Εδώ υπήρχε η Κάνδανος. Κατεστράφη προς εξιλασμόν της δολοφονίας 25 Γερμανών στρατιωτών.
Ως αντίποινον των από οπλισμένων πολιτών, ανδρών και γυναικών, εκ των όπισθεν δολοφονηθέντων γερμανών στρατιωτών κατεστράφη η Κάνδανος.
Δια την κτηνώδη δολοφονίαν γερμανών αλεξιπτωτιστών, αλπινιστών και του Μηχανικού, από άνδρας γυναίκας, παιδιά και παπάδες μαζί και διότι τόλμησαν να αντισταθούν κατά του Μεγάλου Ράιχ, κατεστράφη την 3η-6-1941 η Κάνδανος εκ θεμελίων δια να μη επανοικοδομηθή πλέον ποτέ.
Μετά τη συνθηκολόγηση της Γερμανίας, ο στρατηγός Κουρτ Στούντεντ συνελήφθη από τους Βρετανούς και τον Μάιο του 1947 δικάσθηκε από στρατοδικείο για τα εγκλήματα πολέμου της Βέρμαχτ στην Κρήτη και καταδικάσθηκε σε φυλάκιση πέντε ετών. Το αίτημα των ελληνικών αρχών για την έκδοσή του στην Ελλάδα απορρίφθηκε από τους Συμμάχους. Ο Στούντεντ δεν έμεινε για πολύ στη φυλακή και αποφυλακίστηκε για λόγους υγείας το 1948. Πέθανε σε ηλικία 88 ετών, το 1978.


ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/936#ixzz4AV2r9hSa

Πέμπτη 2 Ιουνίου 2016

500 ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΣΤΗ ΛΑΚΩΝΙΑ - Που θα πάνε;

Σε συνάντηση που είχε στις 31 Μαΐου ο Πέτρος Τατούλης με τον αναπληρωτή Υπουργό Άμυνας Δημήτρη Βίτσα  αναφέρθηκε ότι συνολικά στους 4 Νομούς πλην Κορινθίας θα έρθουν αναλογικά 2.000 παράνομοι μετανάστες και πρόσφυγες.
Ωστόσο η Λακωνία δεν εκπροσωπήθηκε στη συνάντηση από κανένα αιρετό άρχοντα, λες και το θέμα δεν μας αφορά...
Νομίζουμε ότι είναι υποχρέωση των αιρετών να ενημερώσουν τους πολίτες για τη χωροθέτηση των 500 ατόμων.

ΚΑΙ ΝΑ ΜΗ ΔΟΥΜΕ 500 ΑΤΟΜΑ ΜΑΖΕΜΕΝΑ ΣΕ ΕΝΑ ΚΤΗΡΙΟ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΡΑΦΕΣ ΚΑΙ ΜΕ ΚΙΝΔΥΝΟ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ.

ΒΑΤΙΚΑ.Δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ για την χερσαία ζώνη του Λιμένος του Παλαιοκάστρου

Δημοσιεύτηκε χθες στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως το ΦΕΚ Αριθμ .32833/2177 26 Μαΐου 2016 και αριθμ . φύλλου 94 για την χερσαία ζώνη του Λιμένος του Παλαιοκάστρου που είναι πλέον μια νόμιμη πραγματικότητα , και έτσι από σήμερα το Λιμενικό ταμείο του Δήμου Μονεμβασίας μπορεί να αναθέσει σε μελετητικό γραφείο τη μελέτη της Μαρίνας 
Να αναφέρουμε εδώ ότι έχουν ήδη εκπονηθεί και υπάρχουν έτοιμες οι υποστηρικτικές μελέτες βυθομετρικών αποτυπώσεων και χάραξη αιγιαλού και παραλίας των υπαρχόντων λιμενικών εγκαταστάσεων 
Με την απόφαση 48/2016 έχει εγκριθεί ομόφωνα από το διοικητικό Συμβούλιο του Λιμενικού ταμείου του Δήμου Μονεμβασίας το ποσό των 30.750,00 ευρώ για την μελέτη του λειτουργικού σχεδιασμού και περιβαλλοντικών επιπτώσεων στρατηγικού σχεδιασμού των Λιμενικών εγκαταστάσεων του Παλαιοκάστρου . 
Το μεγάλο πρόβλημα λοιπόν είναι τώρα ο δρόμος από το Πετονάκι στο Παλαιόκαστρο γιατί χωρίς δρόμο δεν μπορεί να λειτουργήσει Μαρίνα τουριστικών σκαφών .

 Πηγή

Stathakis Panagiotis


Γνωρίζουμε ότι έχει εκπονηθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και το επόμενο διάστημα η εταιρία που εκπονεί την μελέτη θα κάνει τον τελικό έλεγχο-επιβεβαίωση της αποτύπωσης και θα κατατεθεί για αδειοδότηση , είναι κάτι που θα το ελέγχουμε συνεχώς .
Η απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Δήμου για την Μαρίνα του Παλαιοκάστρου είναι η δουλειά της μελέτης να ανατεθεί στο πλέον έμπειρο μελετητικό γραφείο στη Χώρα μας για μελέτες και έργα λιμενικών εγκαταστάσεων και υποδομών , δουλειά του είναι η Μαρίνα της Λευκάδας , η Μαρίνα Φλοίσβου κλπ .
Φαίνεται ότι βρισκόμαστε σε καλό δρόμο και χρειάζεται να έχουμε λίγο ακόμα υπομονή , να περιμένουμε λίγο ακόμα για να δούμε τα πιθανά θετικά αποτελέσματα των προσπαθειών της Δημοτικής Αρχής .

ΒΑΤΙΚΑ.Παραλία Πούντας,ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΟΣΟ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΜΑΓΚΙΑ ??

ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΟΣΟ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΜΑΓΚΙΑ ?? Παραλία Πούντας:Μάλλον δεν χρειάστηκε πολύ σκέψη από τον θρασύτατο που θεώρησε σωστό να κάνει μία βόλτα με το τρακτέρ παρακαλώ ,για να θαυμάσει την παραλία της Πούντας .Πόσο αναίσθητος μπορείς να είσαι όταν οι πάντες γνωρίζουν ότι αυτό απαγορεύεται , κι εσύ επιμένεις να μην υπολογίζεις τίποτα. Στην αυλή σου φίλε και στο χωράφι σου ,όχι στην παραλία . Υπάρχουν βέβαια και αυτοί που άπλωσαν τις απλώστρες τα γκαζάκια τους δίπλα ακριβώς από τον αρχαιολογικό χώρο στο Παυλοπέτρι.

Πηγή 

Συμβαίνει Τώρα






ΒΑΤΙΚΑ.Εκκλησία 'Άγιος Αθανάσιος Παντάνασσας'

Εκκλησία 'Άγιος Αθανάσιος Παντάνασσας'
Σε μικρή απόσταση από το χωριό Παντάνασσα,και 15 λεπτά από Νεάπολη, ορθώνεται η ομώνυμη βυζαντινή εκκλησία του Αγίου Αθανασίου. Η λαϊκή παράδοση αναφέρει ότι η Ειρήνη Παλαιολόγου, κόρη του βασιλιά Ανδρόνικου Παλαιολόγου, έχτισε την εκκλησία το 14ο αιώνα, όμως οι αρχαιολόγοι και ιστορικοί θεωρούν αποδεκτό χρόνο κτίσης τον 12ο αιώνα.
Πρόκειται για ένα ναό πεντάτρουλο, οκταγωνικού ρυθμού, κοιμητηριακό και τρισυπόστατο, ο οποίος είναι αφιερωμένος στην Παναγία, τον Άγιο Αθανάσιο και τον Άγιο Σπυρίδωνα, ενώ παρουσιάζει πολλές ομοιότητές με τις εκκλησίες Παντάνασσα του Μυστρά και της Άρτας.
Στην συντήρηση του και την αναπαλαίωση αυτού του σημαντικού βυζαντινού μνημείου έχει συμβάλει ουσιαστικά η Μητρόπολη Μονεμβασίας και Σπάρτης από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη κ.κ.Ευστάθιο.
Η πρόταση όμως για το έργο την είχε ο Παντελής Κωνσταντινάκος με την πολύ σημαντική στήριξη των ομογενών μας και με την καλή συνεργασία όλων το έργο της αναστήλωσης μπήκε σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ κι έτσι σήμερα τα Βάτικα έχουν ακόμα ένα κόσμημα στον τόπο τους.
 Αξίζει κάποιος να επισκεφτεί τον χώρο που πέραν της θρησκευτικής και ιστορικής σημασίας ,δίνεται η δυνατότητα στον επισκέπτη να θαυμάσει την απεριόριστη θέα του Λακωνικού κόλπου,βλέποντας στο βάθος τον πύργο της βασιλοπούλας .Να αναφέρουμε εδώ ότι υπάρχει μονοπάτι που συνδέει αυτά τα δύο μνημεία για όσους αγαπούν το περπάτημα !!
Ο ιερός ναός του Αγίου Αθανάσιου Παντάνασσας βρίσκεται περίπου μισή ώρα διαδρομής από τους Μολάους και 15 λεπτά από τη Νεάπολη
.
Η πρόσβαση είναι πολύ εύκολη και υπάρχει χώρος στάθμευσης έξω από την εκκλησία.
Για επίσκεψη στον εσωτερικό χώρο της εκκλησίας, απευθυνθείτε στον Ιερέα της Παντάνασσας πατέρα Χρήστο στο τηλέφωνο 6972122653
Η είσοδος είναι δωρεάν.
Πηγή 

Η αεροπορική εταιρία Ellinair, ανακοίνωσε ότι την Πέμπτη 7 Ιουλίου εγκαινιάζεται το δρομολόγιο, Θεσσαλονίκη - Κύθηρα

Η αεροπορική εταιρία Ellinair, ανακοίνωσε ότι την Πέμπτη 7 Ιουλίου εγκαινιάζεται το δρομολόγιο, Θεσσαλονίκη - Κύθηρα με συχνότητα 2 φορές την εβδομάδα. 
Οι πτήσεις θα πραγματοποιούνται κάθε Πέμπτη και Κυριακή. Κρατήσεις εισιτηρίων γίνονται μέσω του site www.ellinair.com
Υπενθυμίζεται ότι σε όλες τις πτήσεις της Ellinair, ο επιβάτης έχει τη δυνατότητα να ταξιδέψει με αποσκευή βάρους έως και 20 κιλών, χωρίς χρέωση, καθώς και χειραποσκευή 5-8 κιλών, ανάλογα με τον τύπο αεροσκάφους.


Πηγή