Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2020

ΚΥΘΗΡΑ:Η ΘΡΥΛΙΚΗ *ΑΡΓΩ* ΑΓΙΑ ΠΕΛΑΓΙΑ 1985- Η ΑΓΝΩΣΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΣΚΑΦΟΥΣ.

Αγία Πελαγία λιμάνι 1985 Φωτο αρχείο ADELIN FM

Αγία Πελαγία λιμάνι 1985 Φωτο αρχείο ADELIN FM

Αγία Πελαγία λιμάνι 1985 Φωτο αρχείο ADELIN FM 

 

Καψάλι 1985

H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΣΚΑΦΟΥΣ

 

Όταν το πλοίο «ΑΡΓΩ» βρισκόταν στη Λευκάδα...

Έχουν περάσει περισσότερα από 30 χρόνια, απ’ όταν ένα σπάνιο και ξεχωριστό πλοίο το «ΑΡΓΩ», ήρθε στο καρνάγιο της Λευκάδας. Ήταν το 1983 και το πλοίο παρέμεινε «παροπλισμένο» μέχρι το 1990… Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Στο τέλος της δεκαετίας το ’70 ένας πλούσιος, Ελληνολάτρης Εγγλέζος και εκκεντρικός για την εποχή, ο 50χρονος Tim Severing,  βλέπε εδώ: https://translate.google.com/translate?hl=el&sl=en&u=https://en.wikipedia.org/wiki/Tim_Severin&prev=search&pto=aue  

https://tidebytide.com/greek-pilotage-puzzle-wheres-ithaca

αποφάσισε να αναβιώσει την Αργοναυτική εκστρατεία. Ήρθε στην Ελλάδα, στην Κοιλάδα του νομού Αργολίδας και κατασκεύασε ένα ξεχωριστό πλοίο. Ήταν μια μοναδική κατασκευή εξ’ ολοκλήρου από ξύλο –ακόμα και τα καρφιά ήταν ξύλινα- κατασκευασμένη από Έλληνες μαστόρους και ναυπηγούς. Το πλοίο τ’ ονόμασε «ΑΡΓΩ», είχε μήκος 14 μέτρα και ήταν πανομοιότυπο των αρχαίων πλοίων.


Το πλοίο επανδρώθηκε με 22 κωπηλάτες και ετοιμάστηκε να ξεκινήσει για την Κολχίδα! Δεν τα κατάφερε όμως να προχωρήσει ρούπι, γιατί ήρθε αντιμέτωπο με την κρατούσα γραφειοκρατία. Έπρεπε να έχει «χαρτιά», να έχει σημαία, να πληρωθούν φόροι και χίλια δυο.
Με τις ελάχιστες πληροφορίες που έχουμε σήμερα, ίσως κάποια εμπόδια να είχαν ξεπεραστεί, αν η τολμηρή προσπάθεια του Εγγλέζου έβρισκε υποστηρικτές ανάμεσα στους Έλληνες κρατούντες της εποχής.



Ο ιδιοκτήτης εγκατέλειψε την Ελλάδα και μετακόμισε στη γείτονα Τουρκία όπου βρήκε σημαία για το πλοίο και αμέριστη συμπαράσταση. Πραγματοποίησε λοιπόν την Αργοναυτική εκστρατεία με απόλυτη επιτυχία, σαν άλλος Ιάσωνας με Τουρκική υποστήριξη.
Έλα όμως που οι μύθοι που ενέπνεαν τον ιδιοκτήτη ήταν Ελληνικοί! Επόμενο στόχο του αποτέλεσε το ταξίδι του Οδυσσέα. Πιστεύοντας ακράδαντα ότι η Ομηρική Ιθάκη είναι η Λευκάδα, ήρθε στα νερά μας, να ετοιμαστεί και να πραγματοποιήσει το ταξίδι του Οδυσσέα. Για δεύτερη φορά απογοητεύτηκε από τις διαδικασίες και εγκατέλειψε την «ΑΡΓΩ» στο Καρνάγιο της Λευκάδας.


Στο καρνάγιο ήταν τότε αφεντικό ο πατέρας του Αντώνη Φωτεινού, ο οποίος γοητεύτηκε από το πανέμορφο πλοίο. Έκανε τεράστιες για την εποχή προσπάθειες, ώστε να τοποθετήσει το πλοίο ανάποδα και να φαίνεται από την πόλη και το δίαυλο η πλώρη του καραβιού.
Η «ΑΡΓΩ» έμεινε στη Λευκάδα μέχρι τις αρχές του 1990. Μεταφέρθηκε στην Αγγλία δια ξηράς. Ελάχιστοι ντόπιοι έδειξαν ενδιαφέρον για να δουν το πλοίο από κοντά. Ένας από τους μοναδικούς φωτογράφους που πήγαν να το απαθανατίσουν -όπως θυμάται σήμερα ο κ. Φωτεινός- ήταν η Καίτη Κακαβούλη.

 

Πριν πέντε χρόνια όπως πληροφορήθηκε ο κ. Φωτεινός, το πλοίο βρισκόταν στον Τάμεση ποταμό. Ήταν ακόμα πανέμορφο και χρησιμοποιούταν από κοινότητα απεξάρτησης ναρκωτικών.


Τις παραπάνω πληροφορίες μας έδωσε ο κ. Αντώνης Φωτεινός, αφού η Καίτη Κακαβούλη ανέσυρε τις φωτογραφίες από το αρχείο της, δίνοντάς μας την πληροφορία και το έναυσμα της έρευνας.

Πηγή ιστορικού http://aromalefkadas.gr 

 
Έρευνα 
διμοσιευσης ADELIN 107,3 fm ΚΥΘΗΡΑ


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου