Σάββατο 9 Απριλίου 2016

Το καθεστώς της Εγχωρίου Περιουσίας στα Επτάνησα

Το καθεστώς της Εγχωρίου Περιουσίας στα Επτάνησα, ανάγεται στην περίοδο της Αγγλοκρατίας και συνιστά έναν από τους παλαιότερους με διαχρονική παρουσία θεσμούς της Ελλάδος, πολύ παλαιότερο από την ίδρυση του Ελληνικού Κράτους.
Με τη συνθήκη των Παρισίων το 1815, η Επτάνησος αναγνωρίσθηκε ως ελεύθερο και ανεξάρτητο κράτος καλούμενο «Ηνωμένον Κράτος των Ιονίων Νήσων» και περιήλθε υπό την προστασία του Βρετανικού Στέμματος. Το νέο αυτό κράτος είχε Γενική Διοίκηση με έδρα την Κέρκυρα και τοπικές κυβερνήσεις με επικεφαλής «επάρχους» και «επαρχιακά συμβούλια». Δηλαδή κάθε μία νήσος αποτελούσε, τρόπον τινά, αυτοτελή μονάδα ομοσπονδιακού κράτους, η δε δημόσια περιουσία ανήκε κατά κυριότητα σε κάθε μία νήσο ξεχωριστά (δηλαδή το τεκμήριο κυριότητας δεν ήταν όπως είναι σήμερα υπέρ του Δημοσίου), διοικούμενη από τους επιτόπιους άρχοντες, με υποχρέωση εισφοράς μέρους από τα αντίστοιχα εισοδήματα στο Γενικό Ταμείο της Ιονίου Πολιτείας. Η περιουσία αυτή της κάθε νήσου ονομαζόταν «επιχώριος» ή «εγχώριος» περιουσία. Αυτά προκύπτουν από το «Σύνταγμα του Ηνωμένου Κράτους των Ιονίων Νήσων» του έτους 1817, με το οποίο είχε παραχωρηθεί στα Ιόνια νησιά πλήρης αυτοδιοίκηση. Κατ΄εφαρμογή των αρχών του Συντάγματος του 1817 η από 11/8/1834 ΚΣΤ΄ «Πράξις της Γερουσίας» (Επίσημος Εφημερίς του Ηνωμένου Κράτους των Ιονίων Νήσων αρ. 191 του έτους 1834), διέκρινε ρητά την επιχώριον οικονομία κάθε νήσου από τη γενική οικονομία του ομοσπονδιακού αυτού Κράτους (άρθρ. 5), καθόρισε τα έσοδα του δημοσίου ταμείου (αρ. 6) και αναγνώρισε την κυριότητα της τοπικής Διοίκησης κάθε νήσου στα μη ιδιωτικά κτήματα που βρίσκονταν σε αυτό. Από το Σύνταγμα λοιπόν της Ιονίου Πολιτείας του 1817 και από τις Πράξεις ΚΣΤ΄ της Ε΄ Γερουσίας (1834) και Ι΄ της Η΄ Γερουσίας (1845), που εκδόθηκαν με βάση αυτό, προκύπτει ότι όλα τα κτήματα, εφ΄όσον δεν υφίσταται επ΄αυτών κυριότητα κάποιο ιδιώτη ανήκουν στην επιχώριον ή εγχώριον περιουσίαν της κάθε νήσου.
Η Εγχώριος Περιουσία κάθε Ιονίου νήσου, κατ΄επέκτασιν και η των Κυθήρων, αναγνωρίσθηκε και διατηρήθηκε με τις διατάξεις των άρθρων 10,11,13 και 14 του Νόμου ΡΝ/1866 του Ελληνικού Κράτους «Περί εισαγωγής εν Επτανήσω της εν τω λοιπώ Βασιλείω ισχυούσης νομοθεσίας», που ψηφίσθηκε μετά την Ένωση των Επτανήσων με την Ελλάδα, ο οποίος διατήρησε και αναγνώρισε ρητά τις εγχώριες περιουσίες των Ιονίων νήσων και ανέθεσε απλώς της διοίκησή τους (αρ. 11) σε επιτροπή, μέχρις ότου ιδιαίτερος νόμος για κάθε νήσο θα ρύθμιζε τη διανομή τους (των περιουσιών δηλαδή) «κατά δήμους». Πράγματι, μετά το Νόμο αυτό εκδόθηκαν ιδιαίτεροι νόμοι για τα περισσότερα από τα Ιόνια νησιά με βάση τους οποίους οι εγχώριες περιουσίες αυτών διαλύθηκαν και διανεμήθηκαν κατά δήμους και επαρχίες, ανάλογα με τον πληθυσμό τους, χωρίς όμως τα επί μέρους στοιχεία των περιουσιών αυτών να περιέλθουν στο Ελληνικό Δημόσιο. Τέτοιοι νόμοι εκδόθηκαν για τη Λευκάδα, τη Ζάκυνθο, την Κεφαλληνία και την Κέρκυρα. Ανάλογος όμως νόμος δεν εκδόθηκε για τα Κύθηρα, όπως και για την Ιθάκη και τους Παξούς. Επομένως για τα Κύθηρα και Αντικύθηρα, εξακολούθησε να υφίσταται το παραπάνω νομικό καθεστώς, όπως αυτό διαμορφώθηκε με το Σύνταγμα της Ιονίου Πολιτείας, τις προαναφερθείσες Πράξεις της Ε΄ Γερουσίας του 1834 και της Ή Γερουσίας του 1845 και αναγνωρίσθηκε και διατηρήθηκε από το Ελληνικό Κράτος δυνάμει του Νόμου ΡΝ΄ του 1866.
Έτσι, σύμφωνα με τα προεκτεθέντα, στην άμεση, αποκλειστική και αδιαφιλονίκητη κυριότητα, νομή και κατοχή της «Εγχώριας Περιουσίας Κυθήρων και Αντικυθήρων» ανήκουν όλα τα οποιασδήποτε φύσεως ακίνητα που βρίσκονται στα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα και δεν ανήκουν αποδεδειγμένα σε ιδιώτες, τα εγκαταλελειμμένα, τα βουνά, τα δάση, οι ακτές (αιγιαλός, παραλία και ο παλαιός αιγιαλός), οι νησίδες, άπασα η κινητή και ακίνητη περιουσία των Ιερών Προσκυνημάτων και κάθε γενικά ακίνητο ή τμήμα γης των δύο νησιών, το οποίο κατ΄αναλογίαν σε άλλες περιοχές του Κράτους συνιστά ιδιοκτησία του Δημοσίου, με δεδομένο πάντα ότι στα Κύθηρα κατά τεκμήριο δεν υφίσταται ιδιοκτησία του Δημοσίου, όπως ρητά διασαφηνίστηκε με τη διάταξη του άρθρου 62 του Ν. 998/1979 (δασικός νόμος).
Ειδικώς δε σε ό,τι αφορά στα δάση, πρέπει να διευκρινιστεί ότι με βάση την υπ΄αρ 721/1991 Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, «στα Επτάνησα, πριν από την ένωσή τους με την Ελλάδα, δεν υπήρχαν δημόσια δάση και δασικές εκτάσεις ως ιδιοκτησία του Ηνωμένου Κράτους των Ιονίων Νήσων, ώστε να περιέλθουν κατά διαδοχή, με την ένωση το έτος 1864, στο Ελληνικό Δημόσιο… Έτσι, δημόσια κτήματα και μάλιστα δάση και δασικές ή χορτολιβαδικές εκτάσεις, ως ιδιοκτησία του Ηνωμένου Κράτους των Ιονίων Νήσων, δεν υπήρχαν, ούτε προβλέπονται στο παραπάνω Σύνταγμα (του 1817)… Επομένως επί των δασών και δασικών ή χορτολιβαδικών εκτάσεων των Επτανήσων, το Ελληνικό Δημόσιο δεν έχει δικαίωμα κυριότητας, αφού κατά την ένωση αυτών με την Ελλάδα ουδέν έλαβε, ούτε ως διάδοχο του Ηνωμένου Κράτους των Ιονίων Νήσων, το οποίο, όπως προαναφέρεται δεν είχε δημόσια κτήματα και μάλιστα δάση ή δασικές ή χορτολιβαδικές εκτάσεις στην ιδιοκτησία του, ούτε στη συνέχεια από την επιχώρια περιουσία, αφού αυτή διανεμήθηκε μεταξύ των δήμων κάθε νήσου (σσ. εκτός από τα Κύθηρα). Συνεπώς επί των δασών και δασικών ή χορτολιβαδικών εκτάσεων της Επτανήσου δεν δύναται να έχει εφαρμογή το υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου τεκμήριο κυριότητας… Κατά συνέπεια των παραπάνω, προκειμένου περί δασών και δασικών ή χορτολιβαδικών εκτάσεων των Επτανήσων δεν αρκεί μόνη η από το Ελληνικό Δημόσιο επίκληση και, σε περίπτωση αμφισβητήσεως, απόδειξη της δασικής μορφής της διεκδικουμένης εκτάσεως προς θεμελίωση δικαιώματος κυριότητάς του επ΄αυτής, αλλά απαιτείται η επίκληση και, σε περίπτωση αμφισβητήσεως, απόδειξη της κτήσεως της κυριότητας από το Δημόσιο κατά έναν από τους τρόπους κτήσεως κυριότητας που προβλέπονται από τον Ιόνιο Αστικό Κώδικα ή από τις 23-2-1946 από τον Αστικό Κώδικα ή από κάποιον ειδικό νόμο. Αφού λοιπόν στα Επτάνησα, τα Κύθηρα και Αντικύθηρα δεν ισχύει το τεκμήριο κυριότητας υπέρ του Δημοσίου επί των ευρισκομένων σ΄αυτά δασών και δασικών ή χορτολιβαδικών εκτάσεων, έπεται ότι το Δημόσιο πρέπει να διαχειρίζεται ως δημόσια μόνον τα δάση και τις δασικές ή χορτολιβαδικές εκτάσεις για τις οποίες έχει νόμιμους τίτλους κυριότητας…». Σχετικά με το καθεστώς των δασών βλέπε σχετικό σύνδεσμο.
Μεταγενέστεροι του ΡΝ/1866 Νόμοι ρύθμισαν ειδικά τα της διαχειρίσεως της εγχώριας περιουσίας των Κυθήρων (Ν.2355/1920, Ν.Δ. 617/1941, Ν. 514/1943). Με τους νόμους αυτούς σε τίποτε δεν αλλοιώθηκε το ιδιοκτησιακό καθεστώς της εγχώριας περιουσίας και απλώς ρυθμίζονταν κατά περίσταση θέματα διοίκησης και διαχείρισής της.
Σχετικώς δε περί του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των Ιερών Προσκυνημάτων, πρέπει να γίνει μνεία στην ιδιότυπη τοπική «επανάσταση» που έλαβε χώρα στα Κύθηρα το 1799 και κατά την οποία ο απλός λαός αξίωσε από τους προύχοντες του νησιού, να καταλάβει τη διοίκηση των Μοναστηριών. Στα τέλη του έτους 1799 (28 Δεκεμβρίου) οι «προεστοί και κριτές» των Κυθήρων προσήλθαν στο γραφείο του δημοσίου νοταρίου του Μυλοποτάμου, κόμισαν απόφασή τους «κατά δικαίαν ζήτησιν του κοινού λαού» και με νοταριακή τους πράξη «απέδωσαν το μοναστήρι της Παναγίας της Μυρτιδιώτισσας και τον Ι.Ν. Αγίου Νικολάου στον Αυλέμωνα (καθώς και όλη την κινητή και ακίνητη περιουσία τους) στους κατοίκους του νησιού με στόχο την ανάδειξη μιας κοινά αποδεκτής διοίκησης για κοινή χρήση και λατρεία». Παράλληλα αναγνώρισαν ότι το μοναστήρι της Μυρτιδιώτισσας ήταν ανέκαθεν κοινό απόκτημα όλων των κατοίκων, «εντούτοις η διοίκησή αυτού μονοπωλούνταν (σσ. μέχρι τότε) από τους ευγενείς». Συνεπώς, από το 1799 τουλάχιστον, δεν υπάρχει αναφορά, από την οποία να τεκμαίρεται ότι υπήρξε περίοδος αμιγούς διοίκησης του Προσκυνήματος της Μυρτιδιώτισσας από την τοπική Εκκλησία, αλλά πάντα η διοίκηση ασκούνταν από λαϊκούς, τους ευγενείς ή (μετά το 1799) από την επιτροπή διοίκησης και μάλιστα επαναστατικώ δικαίω (βλέπε σχετικό σύνδεσμο).
Το Ισχύον Νομικό Πλαίσιο
Με το Νόμο 1416/1984 και σύμφωνα με το άρθρο 84, η Εγχώρια Περιουσία των νήσων Κυθήρων και Αντικυθήρων ορίστηκε ότι αποτελεί διακοινοτική περιουσία των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης των Κυθήρων και Αντικυθήρων και περιλαμβάνει:
Όλες τις εκτάσεις των νησιών είτε είναι κοινόχρηστες δασικές ή χορτολιβαδικές είτε αγροτικά ή αστικά ή άλλης κατηγορίας ακίνητα, που δεν ανήκουν σε ιδιώτες ή βάσει νόμιμων τίτλων κτήσης κυριότητας στο δημόσιο, σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού ή δημοσίου δικαίου ή σε κατ΄ιδίαν κοινότητες.
Την κινητή και ακίνητη περιουσία των ιερών προσκυνημάτων της Παναγίας της Μυρτιδιώτισσας, της Αγίας Μόνης και του Αγίου Ιωάννου του εν κρημνώ και των ανηκόντων σε αυτά παρεκκλησίων.
Τις νησίδες που βρίσκονται γύρω από τα Κύθηρα.
Περαιτέρω, με το Π.Δ. 272/85 καθορίζονται τα της λειτουργίας της Επιτροπής. Την ανάγκη προσαρμογής του νομοθετικού πλαισίου της Εγχωρίου Περιουσίας στο Ν.2539/1997 (Νόμος Καποδίστριας) έλυσε το Π.Δ. 138/2004 (ΦΕΚ 99Α), το οποίο έκανε τις απαραίτητες τροποποιήσεις, δεδομένου ότι όλα τα προηγούμενα νομικά κείμενα που αφορούσαν στην Επιτροπή είχαν συνταχθεί επί τη βάση ύπαρξης στα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα 14 Κοινοτήτων, οι οποίες όμως με το Νόμο «Καποδίστριας» αντικαταστάθηκαν από ένα Δήμο, ενώ η Κοινότητα Αντικυθήρων παρέμεινε αμετάβλητη. Με το ΠΔ αυτό (138/2004) ρυθμίζονται οι οργανωτικές και λειτουργικές σχέσεις του Δήμου Κυθήρων και της Κοινότητας Αντικυθήρων με την Επιτροπή Εγχώριας Περιουσίας, ύστερα από τις μεταβολές του Νόμου «Καποδίστριας».
Σύμφωνα με το Νόμο 3208/03 (άρθρο 10/ΙΙΙ/περ. 3) ορίζεται ότι το Δημόσιο δεν προβάλλει δικαιώματα κυριότητας σε δάση και δασικές εν γένει εκτάσεις που περιήλθαν στην Επιτροπή Εγχωρίου Περιουσίας Κυθήρων και Αντικυθήρων κατά τις διατάξεις του άρθρου 84 του Ν. 1416/84.
Με την παράγραφο 7α του άρθρου 16 του Ν.2946/2001 ορίζεται ότι: κατά την αληθή έννοια της περίπτωσης α της παρ. 1 του άρθρου 84 του Ν.1416/1984 (ΦΕΚ 18Α), υπό τον όρο «κοινόχρηστες εκτάσεις» που υπάγονται στην Εγχώρια Περιουσία των Νήσων Κυθήρων και Αντικυθήρων, νοούνται τα κοινόχρηστα πράγματα, όπως ειδικότερα ορίζονται στο άρθρο 967 του Αστικού Κώδικα, δηλαδή τα νερά με ελεύθερη και αέναη ροή, οι δρόμοι, οι πλατείες, οι γιαλοί, τα λιμάνια και οι όρμοι, οι όχθες πλεύσιμων ποταμών, οι μεγάλες λίμνες και οι όχθες τους. Το άρθρο 968 του Αστικού Κώδικα ορίζει ότι τα κοινόχρηστα πράγματα, εφόσον δεν ανήκουν δε δήμο ή κοινότητα, ή ο νόμος δεν ορίζει διαφορετικά, ανήκουν στο δημόσιο. Όμως, ειδικά στην περίπτωση των Κυθήρων και Αντικυθήρων,τίποτε από όσα αναφέρονται ως κοινόχρηστα πράγματα δεν ανήκει στο δημόσιο, αλλά αποκλειστικά στην Επιτροπή Εγχωρίου Περιουσίας.
Σύμφωνα με την παρ. 15 του άρθρου 283 του Ν.3852/2010 (Καλλικράτης) (ΦΕΚ 87Α/07-06-2010) ορίζεται ότι το Ν.Π.Δ.Δ «Εγχώριος Περιουσία Κυθήρων και Αντικυθήρων» εξακολουθεί να ασκεί τις αρμοδιότητες του σύμφωνα με την ειδική νομοθεσία που καθορίζει την λειτουργία του.
Περαιτέρω, στο άρθρο 44 παρ. 5 του Ν. 3979/2011 «Για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και λοιπές διατάξεις» (ΦΕΚ Α” 138/16-06-2011) προβλέπονται τα εξής:
Στην παράγραφο 15 του άρθρου 283 του ν. 3852/ 2010 προστίθενται εδάφια ως εξής: «Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται μέχρι 31.12.2011, με πρόταση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, προσαρμόζονται οι διατάξεις του π.δ. 272/1985 (Α” 101), όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν με το π.δ. 138/2004 (Α” 99), στις διατάξεις του άρθρου 1 παρ. 2 περίπτωση 5.2 Α/4 και τις λοιπές διατάξεις του παρόντος νόμου, που σχετίζονται με τη διοίκηση και λειτουργία, καθώς και την οικονομική διοίκηση και διαχείριση της Επιτροπής Εγχώριας Περιουσίας Κυθήρων και Αντικυθήρων και ρυθμίζονται οργανωτικές και λειτουργικές σχέσεις του Δήμου Κυθήρων με την Επιτροπή Εγχώριας Περιουσίας.
Η θητεία του προέδρου και των μελών της Επιτροπής Εγχώριας Περιουσίας και των Εκκλησιαστικών Συμβουλίων των Ιερών Προσκυνημάτων, που ορίζει το άρθρο 18 του π.δ. 272/1985, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, παρατείνεται και λήγει με την πάροδο ενός μηνός από τη δημοσίευση του ανωτέρω προεδρικού διατάγματος. Οι διατάξεις που αφορούν την οικονομική διοίκηση και διαχείριση των δήμων εφαρμόζονται και για την οικονομική διοίκηση και διαχείριση της «Επιτροπής Εγχώριας Περιουσίας».
Πηγη : Επιτροπη Εγχωριου περιουσίας Κυθηρων και Αντικυθηρων

Σαν σήμερα το 1870 η σφαγή στο Δήλεσι, ένα από τα θλιβερότερα γεγονότα του νεοελληνικού κράτους

Ένα από τα πιο θλιβερά γεγονότα στην ιστορία του νεοελληνικού κράτους, που οδήγησε στον διεθνή διασυρμό της χώρας.
Κατά τη μετεπαναστατική περίοδο, η ληστεία βρισκόταν σε έξαρση, παρά τα διάφορα μέτρα που είχαν πάρει οι κυβερνήσεις για την εξουδετέρωσή της. Το αραιοκατοίκητο της υπαίθρου, η ανεπαρκής αστυνόμευση, η χαλαρή φύλαξη των ελληνοτουρκικών συνόρων και η πολιτική ασυλία κάποιων ληστών, συνέβαλαν στη διατήρηση του φαινομένου καθ' όλο τον 19ο αιώνα.
Στις 30 Μαρτίου 1870 μία ομάδα άγγλων περιηγητών και διπλωματικών ξεκίνησαν για μια επίσκεψη στο Μαραθώνα, συνοδευόμενοι από άνδρες της Χωροφυλακής. Την αποτελούσαν ο λόρδος και η λαίδη Μάνκαστερ, ο νεαρός φίλος τους Φρέντερικ Βάινερ, ο δικηγόρος Έντουαρντ Λόιντ, ο τρίτος γραμματέας της βρετανικής πρεσβείας στην Αθήνα Έντουαρντ Χέρμπερτ και ο γραμματέας της ιταλικής πρεσβείας στην Αθήνα, κόμης Αλμπέρτο ντε Μπόιλ, που προστέθηκε την τελευταία στιγμή στη συντροφιά. Όλα κυλούσαν ομαλά, όταν στο ταξίδι της επιστροφής οι εκδρομείς έπεσαν σε ενέδρα που τους είχε στήσει η πολυπληθής συμμορία των αδελφών Τάκου και Χρήστου Αρβανιτάκη κοντά στο Πικέρμι. Οι συνοδοί χωροφύλακες εξουδετερώθηκαν εύκολα και η ομάδα των περιηγητών βρέθηκε στα χέρια των Αρβανιτάκηδων.
Ο Τάκος Αρβανιτάκης, που ήταν αρχηγός της συμμορίας, διαμήνυσε στην κυβέρνηση του Θρασύβουλου Ζαΐμη τις απαιτήσεις της, που ήταν λύτρα 50.000 και χορήγηση αμνηστίας. Κι ενώ η αγγλική πρεσβεία δέχθηκε τους όρους των απαγωγέων, η κυβέρνηση ήταν αντίθετη. Ο Υπουργός Στρατιωτικών Σκαρλάτος Σούτσος υποστήριξε ότι οποιαδήποτε υποχώρηση στις αξιώσεις των συμμοριτών θα αποτελούσε απαράδεκτο εξευτελισμό της χώρας. Συν τοις άλλοις, επικαλέσθηκε και συνταγματικό κώλυμα για τη χορήγηση αμνηστίας, για να λάβει ειρωνική απάντηση από αξιωματούχο του Φόρειν Όφις: «Δεν θα ηδυνάμην να παραδεχθώ ως ισχυράν την αντίρρησιν περί του αντισυνταγματικού της αμνηστίας. Το Ελληνικό Σύνταγμα έχει παραβιασθή ούτω συχνά παρά της κυβερνήσεως, ώστε δεν θα ηδυνάμην να δώσω προσοχήν εις πρόφασιν στηριζομένην επί τοιαύτης δικαιολογίας».
Η καθυστέρηση της κυβερνητικής απάντησης εξόργισε τους απαγωγείς και ο λόρδος Μάνκαστερ, ένας από τους ομήρους, ζήτησε να του επιτραπεί να επιστρέψει στην Αθήνα για να συγκεντρώσει το ποσό των λύτρων και να φροντίσει για τη χορήγηση αμνηστίας. Ο άγγλος ευγενής έφθασε στην Αθήνα, αλλά η κυβέρνηση παρέμενε ανυποχώρητη και μάλιστα ανέλαβε δράση, στέλνοντας στρατιωτικό απόσπασμα για την ανακάλυψη και τη σύλληψη των απαγωγέων.
Οι Αρβανιτάκηδες, που γνώριζαν πολύ καλά τα κατατόπια της Αττικής, διέφυγαν διαμέσου της Πεντέλης και της Πάρνηθας και κατέφυγαν στον Ωρωπό, αφού πρώτα είχαν απελευθερώσει τις γυναίκες. Από εκεί διαμήνυσαν στην κυβέρνηση ότι αν συνεχιζόταν η καταδίωξη θα αναγκάζονταν να σκοτώσουν τους αιχμαλώτους. Ο Σούτσος, που είχε το γενικό πρόσταγμα από κυβερνητικής πλευράς, το μόνο που συζητούσε τώρα ήταν η άνευ όρων απελευθέρωση των απαχθέντων και η ευνοϊκή μεταχείριση των απαγωγέων. Παράλληλα, στρατιωτικά αποσπάσματα προσπαθούσαν να εγκλωβίσουν τους συμμορίτες στην Αττική για να μην διαφύγουν προς τα ελληνοτουρκικά σύνορα, που τότε βρίσκονταν λίγο πάνω από τη Λαμία.
Στις 9 Απριλίου 1870 οι άνδρες ενός αποσπάσματος ήλθαν πρόσωπο με το πρόσωπο με τους Αρβανιτάκηδες στο Δήλεσι, παραθαλάσσια περιοχή βόρεια του Ωρωπού. Αυτοί σκότωσαν τους τέσσερις ομήρους και στη συνέχεια προσπάθησαν να διαφύγουν. Από τους πυροβολισμούς που ακολούθησαν, μόνο ο Τάκος Αρβανιτάκης κατόρθωσε να διαφύγει. 20 άνδρες του σκοτώθηκαν επί τόπου, ανάμέσά τους και ο αδελφός του Χρήστος και εννέα συνελήφθησαν για να καταδικασθούν αργότερα σε θάνατο και να εκτελεσθούν.
Το ρεζιλίκι για τη χώρα μας ήταν μεγάλο και το γόητρό της καταρρακώθηκε. Ο ευρωπαϊκός Τύπος έκανε λόγο για «χώρα ημιβαρβάρων», «φωλεά ληστών και πειρατών», και χαρακτήρισε την Ελλάδα «εντροπή για τον πολιτισμό», που «τίθενται εκτός του κύκλου των πολιτισμένων κρατών». Κάποιοι άγγλοι κυβερνητικοί αξιωματούχοι ανέφεραν ότι «αι ληστείαι αποφασίζονται εν Αθήναις, ένθα και διανέμονται τα χρήματα», υπονοώντας σχέση των ληστών με την πολιτική εξουσία, ενώ κάποιοι άλλοι ζήτησαν στρατιωτική επέμβαση στην Ελλάδα.
Την κατάσταση έσωσε ο φιλέλληνας υπουργός Εξωτερικών Γλάδστων και οι πρεσβευτές της Ρωσίας και των ΗΠΑ, που υποστήριξαν τις ενέργειες της ελληνικής κυβέρνησης. Τελικά, η Ελλάδα υποχρεώθηκε να εκφράσει τη λύπη της στις κυβερνήσεις της Αγγλίας και της Ιταλίας και να καταβάλει σε καθεμία από τις οικογένειες των θυμάτων το ποσό των 22.000 λιρών.
Πηγή: sansimera.gr

"Sempre Viva" ΚΑΦΕ- ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ ΑΓΙΑ ΠΕΛΑΓΙΑ


 Το " λουλούδι της Αγίας Πελαγίας " παραδοσιακά δίπλα σας απο το 1987,ανοιχτά όλο το χρόνο,απο νωρίς το πρωί μέχρι αργά το βράδυ.
Ξεκινήστε τη μέρα σας με ένα πλούσιο πρωινό,καφέ,χυμό και φρέσκα αρτοσκευάσματα.
Η Θάλασσα ανοίγει την όρεξη...Μια μεγάλη ποικιλία απο σάντουιτς,σνακ,και σαλάτες ικανοποιούν κάθε γούστο !
Για την απογευματινή σας λιγούρα...κρέπα η βάφλα με παγωτό,γλυκά ταψιού,μηλόπιτα,σουφλέ σοκολάτας.
Φρέσκα γλυκά και τούρτες παράγονται καθημερινά στο εργαστήριο ζαχαροπλαστικής Sempre Viva,με δυνατότητα κάλυψης κοινωνικών εκδηλώσεων,κατόπιν παραγγελίας.
Το βραδάκι ,απολαύστε δροσιστικά κοκτέιλ,μπύρα η ποτό και οπωσδήποτε τη σπεσιαλιτέ Sempre Viva λουκουμάδες με ντόπιο τσιριγώτικο παγωτό.
Οι δύο " Γιώργηδες " του μαγαζιού,γνωστοί για το χαμόγελο και τη φιλόξενη εξυπηρ'ετηση,σας περιμένουν και αυτό το καλοκαίρι στο καφέ -ζαχαροπλαστείο Sempre Viva ,στην παραλία της Αγίας Πελαγίας.
Τηλ 27360 33390


*********************************************SEMPRE VIVA*****************************************
 

Γεφύρι του Κατουνιού γύρω στα 1960

Είναι η πασίγνωστη καρτ ποστάλ του Σοφίου με τρεις Τσιριγωτοπούλες στο γεφύρι του Κατουνιού γύρω στα 1960.
Πηγή Nikos Desillas

Ανακοίνωση για κλείσιμο της παραλιακής οδού Καψαλίου, προκειμένου να εκτελεστούν επιδιορθώσεις στο πλακόστρωτο


ΒΑΤΙΚΑ.Εκλογες πολιτιστικου συλλογου ΦΙΛΟΙ ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΑΣ ΒΟΙΩΝ

Υποψηφιοι:
ΚΟΥΝΤΟΥΡΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ
ΠΑΠΟΥΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ
ΠΑΠΟΥΛΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
ΤΣΙΚΟΥΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ
ΔΡΥΜΩΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ
ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ
ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ
ΜΠΟΥΡΜΠΟΥΛΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΕΚΛΕΓΟΝΤΑΙ ΟΛΟΙ,Η ΔΙΚΙΑ ΜΟΥ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΜΠΗΚΕ ΕΠΕΙΔΗ ΜΟΥ ΤΟ ΖΗΤΗΣΑΝ ΤΑ ΜΕΛΟΙ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΑΣ Κ ΟΙ ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ.
ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΜΟΥ ΣΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ Κ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΕΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΩ ΟΛΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΑΣ,ΠΛΕΟΝ Η ΕΚΛΟΓΗ ΜΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΜΕΛΟΙ ΤΟΥ ΔΣ.ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ 
ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΜΠΟΥΡΜΠΟΥΛΗΣ.

Παρασκευή 8 Απριλίου 2016

Συγκρότηση επιτροπής εξέτασης καταλληλότητας του χώρου που στεγάζεται το Νηπιαγωγείο Ποταμού Κυθήρων

Μετά τα τάνκερ, οι πυλώνες

 
Ενα έργο προϋπολογισμού 200 και πλέον εκατ. ευρώ που αφορά τη σύνδεση και τη μεταφορά ηλεκτρικού ρεύματος από την ηπειρωτική Ελλάδα στην Κρήτη προκαλεί αντιδράσεις.
Πρόκειται για ένα έργο που «τρέχει» από τον Ανεξάρτητο Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ), έχει τον χαρακτηρισμό fast track και περιλαμβάνει την υπέργεια σύνδεση (στο μεγαλύτερο μέρος του) του ΑΗΣ Μεγαλόπολης με την παραλία της Λακωνίας (στην περιοχή του Καβομαλιά) και στη συνέχεια, μέσω υποθαλάσσιας κατασκευής, τη σύνδεση με την Κρήτη.
Ο σχεδιασμός του έργου έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις στις τοπικές κοινωνίες της Λακωνίας, καθώς -όπως αναφέρουν- δεν ρωτήθηκαν και δεν συμμετείχαν στη χαρτογράφησή του, εγείροντας ζητήματα περιβάλλοντος, αλλά και πολιτισμού, στην περίπτωση που ο εν λόγω σχεδιασμός γίνει πράξη.
Πριν από λίγο καιρό, ο ΑΔΜΗΕ προκήρυξε την επιλογή αναδόχου για τη σύνταξη της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το έργο. Η κατάθεση των προσφορών έληξε την προηγούμενη εβδομάδα.
Ο χαρακτήρας fast track του έργου δικαιολογείται από το γεγονός ότι στους όρους του διαγωνισμού προβλέπεται πως η ανάδοχος μελετητική εταιρεία θα έχει προθεσμία μόλις τριών μηνών για να ολοκληρώσει την περιβαλλοντική μελέτη.

Χρονοδιάγραμμα

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΑΔΜΗΕ, ο διαγωνισμός αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις αρχές της επόμενης χρονιάς και στόχος είναι το έργο να έχει ολοκληρωθεί και να μπει σε λειτουργία έως το τέλος του 2018.
Για την αναγκαιότητα του έργου ο ΑΔΜΗΕ επικαλείται το γεγονός ότι η γρήγορη υλοποίησή του θα συμβάλει στην εξοικονόμηση πόρων, αφού θα μειωθεί έως και 50% το κόστος που πληρώνουν οι καταναλωτές μέσω του τέλους ΥΚΩ (Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας) για την κάλυψη της ηλεκτροδότησης της Κρήτης, το οποίο ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Το σχέδιο προβλέπει πως το καλώδιο μεταφοράς θα ξεκινά από τον ΑΗΣ Μεγαλόπολης και υπόγεια θα φτάνει έως τους Μολάους, στην περιοχή της Συκιάς.

Οδηγίες από το Δήμου Σύρου προς τους ιδιοκτήτες οικοπέδων για την αποτροπή κινδύνου πυρκαγιάς

2cdbed97a3252cdb5d2744be0d0f852f_XL
Επικίνδυνο για πυρκαγιές το φετινό καλοκαίρι
Σύμφωνα με την Πυροσβεστική Διάταξη αριθ. 4/2012 “Καθορισμός προληπτικών μέτρων πυροπροστασίας οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται εντός πόλεων, κωμοπόλεων και οικισμών”, και του άρθρου 94 του Ν. 3852/2010, οι ιδιοκτήτες νομείς και επικαρπωτές των οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται εντός πόλεων, κωμοπόλεων και οικισμών και σε απόσταση μέχρι 100 μέτρων από τα όριά τους, υποχρεούνται στην αποψίλωση αυτών από τα ξερά χόρτα και στην απομάκρυνσή τους, την απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμένων καυστών ή εκρήξιμων υλικών ή αντικειμένων που βρίσκονται μέσα σε αυτούς, προς αποτροπή του κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της, καθώς και στη λήψη κάθε άλλου κατά περίπτωση μέτρου που αποβλέπει στην αποφυγή αιτιών και τη μείωση του κινδύνου από πυρκαγιά.
Στους χώρους που αναφέρονται στην παρ. 1 της Π.Δ. 4/2012, απαγορεύεται το άναμμα φωτιάς, η απόρριψη αναμμένων τσιγάρων, σπίρτων και άλλων υλών από 1ης Μαΐου μέχρι 31ης Οκτωβρίου κάθε έτους.
Για το λόγο αυτό ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης καλεί τους ιδιοκτήτες αυτούς να συμμορφωθούν με την παραπάνω διάταξη, αφού η φετινή περίοδος προβλέπεται αρκετά επικίνδυνη, εξαιτίας της βλάστησης που έχει αναπτυχθεί μετά τις βροχοπτώσεις της προηγούμενης περιόδου.
Πηγή  http://www.androsportal.gr/

Διανομή τροφίμων από τον Δήμο Μονεμβασίας στα πλαίσια του Προγράμματος για τους Απόρους

Διανομή τροφίμων από τον Δήμο Μονεμβασίας στα πλαίσια του Προγράμματος για τους Απόρους (ΤΕΒΑ)/Αφορά σε αιτήσεις που έχουν γίνει το προηγούμενο έτος.
Οι ωφελούμενοι που κατά την υποβολή της αίτησης τους δήλωσαν τόπο κατοικίας τις ΔΕ Μολάων, Ασωπού, Ζάρακα και Μονεμβάσιας θα προσέλθουν στους Μολάους, Τετάρτη 13 Απριλίου, ώρα 9.00 π.μ. – 14.00 μ.μ. στο χώρο της Μαθητικής Εστίας Μολάων (βορινή είσοδος υπογείου από οδό Καλλιφατίδη).
Οι ωφελούμενοι που κατά την υποβολή της αίτησης τους δήλωσαν τόπο κατοικίας την ΔΕ Βοιών θα προσέλθουν στη Νεάπολη, Πέμπτη 14 Απριλίου, ώρα 09.00 π.μ. – 13.00 μ.μ. οδός Φλέμινγκ 8.
---------------------------------
Λεπτομέρειες όπως παρακάτω:
Διανομή τροφίμων και βασικής υλικής συνδρομής από το Δήμο Μονεμβασίας, στα πλαίσια του Προγράμματος «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους (ΤΕΒΑ).
Την πρώτη διανομή ειδών βασικής υλικής συνδρομής και βρεφικών τροφών πρόκειται να πραγματοποιήσει ο Δήμος Μονεμβασίας στους ωφελούμενους του Προγράμματος «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους (ΤΕΒΑ)», μέσω της Κοινωνικής Σύμπραξης Περιφέρειας Πελοποννήσου, τη Τετάρτη 13 και την Πέμπτη 14 Απριλίου.
Οι ωφελούμενοι θα ειδοποιηθούν τηλεφωνικά (μέσω sms), στα κινητά τηλέφωνα που έχουν δηλώσει κατά την υποβολή της αίτησης, για το σημείο διανομής που θα προσέλθει ο καθένας για την παραλαβή των ειδών.
Ο κάθε ωφελούμενος θα πρέπει να έχει μαζί του το βιβλιάριο κοινωνικής του ασφάλισης ή άλλο επίσημο έγγραφο απ’ όπου προκύπτει ο ΑΜΚΑ του.
Όπως ορίζει το πρόγραμμα, σε περίπτωση που ο ωφελούμενος δεν δύναται να προσέλθει αυτοπροσώπως στο σημείο διανομής τα προϊόντα δύναται να παραλαμβάνονται από τρίτο πρόσωπο που φέρει εξουσιοδότηση με βεβαίωση γνησίου υπογραφής ή συμβολαιογραφικό πληρεξούσιο.
Παράλληλα και στο πλαίσιο εφαρμογής του Κανονισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης 1031/2014 για συμπληρωματικά προσωρινά έκτακτα μέτρα στήριξης στους παραγωγούς ορισμένων οπωροκηπευτικών και της ΚΥΑ με αριθμό πρωτοκόλλου 3320/89565 των Υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, θα διατεθούν από τον Δήμο μήλα στους ωφελούμενους του ΤΕΒΑ (κατά τις ίδιες ημερομηνίες) καθώς και σε όλους τους μαθητές των σχολικών βαθμίδων υποχρεωτικής εκπαίδευσης την Τρίτη 12 Απριλίου.
Περισσότερες πληροφορίες θα δίνονται στο τηλέφωνο 2732360570.
ΕΚ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

Εορτασμός επετείου στο τέλος της 10ετίας του '30 στη Χώρα

Εορτασμός επετείου στο τέλος της 10ετίας του '30 στη Χώρα, στην πλατεία του Εσταυρωμένου με τη συμμετοχή φαλαγγιτών. Διακρίνεται το υποκατάστημα της Τράπεζας Αθηνών, το οποίο ιδρύθη στη Χώρα στις 4 Σεπτεμβρίου 1929.
Πηγή 
Eleni Harou

Λιμενικό Ταμείο Μονεμβασίας: Ανακοίνωση για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών

Ο Δήμος Μονεμβασίας και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο έχουν προγραμματίσει, ήδη από την προηγούμενη δημοτική περίοδο, τη διαδικασία για την κατασκευή μαρίνας στην περιοχή μεταξύ Ρεβάνς και Παλαιοκάστρου. Γι’ αυτό το λόγο έχουν προβεί σε σειρά ενεργειών προς αυτή την κατεύθυνση. Η περιοχή του Παλαιοκάστρου είναι κηρυγμένος αρχαιολογικός χώρος και για να εκτελεστεί οποιοδήποτε έργο πρέπει πρώτα να εκδοθούν οι απαραίτητες αδειοδοτήσεις, κάτι που είναι δύσκολο και χρονοβόρο.
Το Λιμενικό Ταμείο τελειώνει την εξομοίωση της ζώνης λιμένος, και είναι σε καλό δρόμο η διαδικασία νομιμοποίησης των υπαρχόντων έργων. Στον προϋπολογισμό του για το 2016 έχει εγγραφεί πίστωση 30.750 ευρώ για την εκπόνηση των πρώτων υποστηρικτικών μελετών κατασκευής της μαρίνας, και, εφόσον εγκριθεί η χωροθέτηση, θα προχωρήσει η εκπόνηση της οριστικής μελέτης.
Επίσης σε εξέλιξη βρίσκεται και η εκπόνηση της μελέτης για το δρόμο του Παλαιοκάστρου.

“Επειδή κατά καιρούς παρουσιάζονται κάποιοι που προσπαθούν να υποκαταστήσουν το δήμο και το Λιμενικό Ταμείο, παρουσιάζοντας σχεδιασμούς-σκέψεις ως εφαρμόσιμες μελέτες και απλές κατασκευές”, σημειώνει ο πρόεδρος του ΔΛΤ κ. Χαράλαμπος Κουτσονικολής, “καθιστούμε σαφές ότι, σε κάθε περίπτωση, αρμόδιος και υπεύθυνος φορέας για τον σχεδιασμό – υλοποίηση – λειτουργία των λιμενικών εγκαταστάσεων του δήμου μας είναι το Λιμενικό Ταμείο και ουδείς άλλος. Μόνο με βάση αυτή την αρχή είναι εφικτή η συνεργασία με όποιον το επιθυμεί, και βεβαίως επιδιώκουμε και προσδοκούμε αυτή τη συνεργασία και τη βοήθεια των συμπολιτών μας και όσων διατίθενται για το καλό του τόπου μας”.
Πηγή http://www.laconialive.gr/

Η τολμηρή υπόθεση Τσαραβόπουλου του Δημήτρη Κουτραφούρη

2012.08.25-1
Διαβάσαμε με εξαιρετικό ενδιαφέρον τα αποτελέσματα και συμπεράσματα από την 15ετή ανασκαφική εργασία στα Αντικύθηρα υπό τον Άρη Τσαραβόπουλο. Η προηγούμενη (Απρ. 2013) συγκεφαλαίωση της αρχαιολογικής αποστολής βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση της«Αρχαιολογίας». Η πλέον πρόσφατη (Δεκ. 2015) είναι καταχωρισμένη σε έντυπη μορφή στο περιοδικό ‘‘Αρχαιολογία και Τέχνες’’ σε ένα εύληπτο και εμπεριστατωμένο άρθρο του επικεφαλής της ανασκαφής. Αυτή η καινούργια καταγραφή της πορείας των ερευνών περιέχει μιαν υπόθεση η οποία αποτελεί εύλογη αλλά επαναστατική ερμηνεία για ένα από τα παγκοσμίως διασημότερα αρχαιολογικά ευρήματα˙ μια τολμηρή υπόθεση η οποία ‘‘βγάζει’’ το ναυάγιο από τον χώρο των ευρηματοθηρικών προσδοκιών (όσο σημαντικές κι αν είναι αυτές από την άποψη τέχνης και επιστήμης) και το εισάγει στον χώρο της ιστορίας.
Η άκρως ενδιαφέρουσα υπόθεση είναι ότι η χερσαία ανασκαφή συνδέεται άμεσα με το γνωστό ναυάγιο των Αντικυθήρων. Υπάρχουν λογικές ενδείξεις που έχουν να κάνουν με τηνκαταγεγραμμένη δραστηριότητα των κατοίκων κατά τους ελληνιστικούς χρόνους, με τηνσπανιότητα άλλων ναυαγίων στην περιοχή, με το ιστορικό πλαίσιο μιας εκκαθαριστικής πολεμικής επιχείρησης της αναδυόμενης κοσμοκράτειρας κατά της ‘‘πειρατικής τρομοκρατίας’’ της εποχής, όπως επίσης με τους λοιπούς χρονολογικούς, πολιτισμικούς και ιστορικούς προσδιορισμούς. Ωστόσο, δεν υπάρχουν ακόμα επαρκείς αποδείξεις. Όσο δύσκολο είναι να την ενστερνιστεί κανείς με βεβαιότητα άλλο τόσο ανεξήγητη είναι η βιασύνη να απορριφθεί ως εθνικός ονειδισμός. Και ας σημειωθεί, ακόμη, ότι όλες οι αρχαιολογικές ερμηνείες δεν είναι τίποτε άλλο από περισσότερο ή ολιγότερον αμφισβητήσιμες υποθέσεις.
Αντιγράφω από τις σσ. 14-15 του 16σέλιδου άρθρου του Άρη Τσαραβόπουλου με τίτλο ‘‘Αντικύθηρα – Ταξίδι στην ιστορία του μικρού νησιού’’ (περιοδικό Αρχαιολογία και Τέχνες, τ.119, σσ. 20-35):

ΛΑΚΩΝΙΑ.Ο ΔΗΜΟΣ ΒΑΡΗΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΕΥΡΩΤΑ


Επίσκεψη του Γενικού Γραμματέα του Δήμου Βάρης Βουλιαγμένης κ. Χάρη Κυριακίδη και επιτελείου υπαλλήλων του Δήμου δέχτηκε ο Δήμος Ευρώτα την Παρασκευή 8 Απριλίου 2106 στο πλαίσιο συνεργασίας και ανταλλαγής τεχνογνωσίας στα ζητήματα Δημόσιας Διοίκησης.
Στη σύσκεψη, που έλαβε χώρα στο Δημαρχείο Σκάλας, με επικεφαλείς τον Δήμαρχο Ευρώτα κ. Ιωάννη Γρυπιώτη και τον κ. Κυριακίδη παρευρέθηκαν, επίσης, οι Αντιδήμαρχοι Ευρώτα κ. Θεόδωρος Μπόλλας και κ. Γιώργος Σωτηράκος, εκπρόσωποι των μόνιμων υπαλλήλων του Δήμου Ευρώτα και αιρετοί εκπρόσωποι του Δήμου Μονεμβασίας και Μεσσήνης. Στη διάρκεια της σύσκεψης αναφέρθηκαν εκτενώς οι δυνατότητες εφαρμογής «καλών» πρακτικών στις Τεχνικές και Οικονομικές Υπηρεσίες των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ενώ ακολούθησε εφ’ όλης της ύλης συζήτηση για την εύρυθμη λειτουργία των μηχανισμών της Δημόσιας Διοίκησης. 
Ο Δήμος Ευρώτα κινούμενος στην κατεύθυνση εκσυγχρονισμού και ακολουθώντας ένα πρόγραμμα πολιτικής «εξωστρέφειας» προκρίνει τη συνεργασία με άλλους Δήμους προκειμένου να γίνεται ανταλλαγή γνώσεων και εμπειρίας που στόχο έχουν την αποτελεσματικότερη λειτουργία των υπηρεσιών του Δήμου και κατά συνέπεια την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής του πολίτη.




ΛΑΚΩΝΙΑ.ΔΩΡΕΑΝ ΔΙΑΝΟΜΗ ΜΗΛΩΝ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΕΥΡΩΤΑ


Ο Δήμος Ευρώτα συνεχίζοντας την κοινωνική πολιτική του πραγματοποιεί σήμερα, Παρασκευή 8 Απριλίου 2016, δωρεάν διανομή μήλων στους δικαιούχους των επισιτιστικών προγραμμάτων του στο Κλειστό Γυμναστήριο Βλαχιώτη και σε όλα τα σχολεία και βρεφονηπιακούς σταθμούς του Δήμου. 
Η δράση υλοποιείται στο πλαίσιο της εφαρμογής του Κανονισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης 1031/2014 για συμπληρωματικά προσωρινά έκτακτα μέτρα στήριξης στους παραγωγούς ορισμένων οπωροκηπευτικών και της ΚΥΑ με αριθμό πρωτοκόλλου 3320/89565 των Υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, μέσω των Κοινωνικών Συμπράξεων που έχουν συσταθεί για τις ανάγκες του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους (ΤΕΒΑ).
Τη διαδικασία διανομής για τον Δήμο Ευρώτα την συνδράμουν ο Αντιδήμαρχος Δήμος Βέρδος, οι Δημοτικές Σύμβουλοι Αργυρώ Κρητικάκου, Νίκη Μιχαλούτου και Άννα Σάκκαρη, καθώς και οι τέσσερις Ιταλοί επιστήμονες που βρίσκονται στον Δήμο Ευρώτα στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Εθελοντισμού «You Think Different». 
Στόχος του Δήμου Ευρώτα είναι η συνεχή εφαρμογή του συγκεκριμένου προγράμματος και η κάλυψη των αναγκών σε φρούτα σε όσο το δυνατόν περισσότερες οικογένειες. Μέσω αυτού, επίσης, επιτυγχάνεται η προώθηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών ιδιαίτερα στα παιδιά.





Ολοκληρώθηκε το πολύ σημαντικό έργο της αντικατάστασης δικτύων ύδρευσης σε οικισμούς των Κυθήρων

Δελτίο Τύπου - 8/4/2016

Ολοκληρώθηκε το πολύ σημαντικό έργο της αντικατάστασης δικτύων ύδρευσης σε οικισμούς των Κυθήρων, το οποίο δημοπρατήθηκε το 2015 με αρχικό προϋπολογισμό μελέτης154.000€ με το ΦΠΑ. Ανάδοχος ήταν η εταιρεία ΕΥΔΟΜΟΣ Α.Ε. που εκτέλεσε το έργο με συνολική δαπάνη 100.099,99€ μετά την έκπτωση που επιτεύχθηκε στην ανοικτή δημοπρασία και άγγιξε το 35%. 
Το έργο εντάσσεται στη γενικότερη πολιτική του Δήμου για συγκέντρωση των δαπανών και για εκτέλεση ποιοτικών έργων με την επίτευξη μεγάλων εκπτώσεων. Μέσα από το συγκεκριμένο έργο αντικαταστάθηκαν πεπαλαιωμένα δίκτυα ύδρευσης συνολικού μήκους 3.215 μέτρων σε διάφορα σημεία του νησιού και κυρίως σε σημεία του δικτύου που παρουσίαζαν συνεχείς διαρροές και βλάβες. Τοποθετήθηκαν σύγχρονοι σωλήνες πολυαιθυλενίου PE 100 και έγιναν όλες οι συνδέσεις κατά μήκος του νέου δικτύου ενώ εκτελέστηκαν με επιτυχία και δοκιμές πίεσης. 
Πηγή χρηματοδότησης ήταν οι ίδιοι πόροι του Δήμου.

Πανελλήνια Συντονιστική Επιτροπή Αγροτών, Κτηνοτρόφων και Αλιέων Δελτίο Τύπου

"Στο πλαίσιο αυτό, καλούμε τους βουλευτές όλων των κομμάτων να μην ψηφίσουν τα νομοσχέδια που πρόκειται να πάρουν το δρόμο της Βουλής και τους υπενθυμίζουμε, όπως τους έχουμε ξεκαθαρίσει και κατ’ιδίαν, ότι εάν το πράξουν θα είναι ανεπιθύμητοι στον τόπο μας."

Πανελλήνια Συντονιστική Επιτροπή Αγροτών, Κτηνοτρόφων και Αλιέων
Δελτίο Τύπου
Σε εγρήγορση, και πανέτοιμοι να αντιδράσουμε με δυναμική και αποφασιστικότητα, σε περίπτωση που η συγκυβέρνηση Σύριζα-Ανέλ δεν έλαβε το μήνυμα των αγροτικών κινητοποιήσεών μας, δηλώνουμε όλοι εμείς οι Έλληνες του πρωτογενούς τομέα, που απαρτίζουμε την Πανελλήνια Συντονιστική Επιτροπή Αγροτών, Κτηνοτρόφων και Αλιέων.
Στέλνουμε ξεκάθαρα το μήνυμα ότι ακόμα και από τα χωράφια μας παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις και διαμηνύουμε ότι δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν από τους 300 της Βουλής να οδηγήσουν στον αφανισμό των πρωτογενή τομέα, που όπως οι ίδιοι υποστηρίζουν αποτελεί την ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας και τον κλάδο που μπορεί να οδηγήσει τη χώρα σε γόνιμο έδαφος και έξω από την οικονομική κρίση.
Στο πλαίσιο αυτό και με γνώμονα το καλό των Ελλήνων πολιτών και καταναλωτών, δηλώνουμε κατηγορηματικά, έχοντας μελετήσει εκτενώς τα όσα σχεδιάζονται για τον πρωτογενή τομέα, ότι εάν ψηφιστούν τα μέτρα που προωθούνται για το ασφαλιστικό και φορολογικό, τότε η αντιστροφή του έντονα αρνητικού κλίματος που ζούμε στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης, θα μοιάζει άπιαστο όνειρο.

Kythera | About Kythera Island | Greece

Kythera’s steadily growing tourist sector provides all necessary amenities to the visitor, without destroying the special, traditional character of the island. There are various means of reaching Kythera, by land, air and sea

.http://www.mygreece.tv/en/Kythera/Kythera-About-Kythera-Island-Greece

ΠΕΝΤΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΥΡΩΤΑ


Μέσα στο καλοκαίρι του 2015 δημοσίευσα μια σειρά άρθρων για τις καταστροφές που υφίσταται διαχρονικά ο ποταμός Ευρώτας , άρθρα τα οποία στηρίζονταν στα πορίσματα των ερευνών που έχουν εφαρμοστεί στον Ευρώτα μέσω των προγραμμάτων Mirage , LIFE 05 – EnviFriendly και Glob Aqua . Στα άρθρα αυτά παρουσιάστηκαν και οι επεξεργασμένες προτάσεις των επιστημόνων για ένα στρατηγικό προγραμματισμό που θα εξαλείψει τις αιτίες καταστροφής του Ευρώτα και θα τον αποκαταστήσει στο μέγεθος και την αξία του .

Η απουσία οποιασδήποτε αντίδρασης εκ μέρους των θεσμικών αρμοδίων ΔΕΝ ΜΕ ΕΞΕΠΛΗΞΕ , όπως δεν με έχει εκπλήξει και η μη συμμόρφωσή τους , επί τόσα χρόνια , με τα αποτελέσματα και τις προτάσεις των επιστημόνων – ερευνητών αλλά και με τις σχετικές οδηγίες της ΕΕ οι οποίες μετατρέπονται σε υπουργικές αποφάσεις και προεδρικά διατάγματα μόνο και μόνο για το «θεαθήναι» . Δυστυχώς (κατά γενικήν ομολογία) ζούμε σε μια χώρα που οι προτεραιότητες και οι ιεραρχήσεις έχουν ανατραπεί και οι θεσμοί δεν ανταποκρίνονται στο βάρος των υποχρεώσεών τους με βάση τις ανάγκες του τόπου και των πολιτών . Μέσα στα πλαίσια αυτά κι ο Ευρώτας έχει αφεθεί στην τύχη του και τον θυμούνται ΜΟΝΟ όταν θέλουν να «κλέψουν» λίγη λάμψη από τη δόξα και την ιστορία του .

Ως επίλογο στη σειρά αυτή των άρθρων ευαισθητοποίησης για τον Ευρώτα φέρνω στην επικαιρότητα ένα ρεπορτάζ της δημοσιογράφου Φαφούτη Λαλίνας στην εφημερίδα «ΒΗΜΑ» , 20-7-2014 , με τίτλο : «Τα ποτάμια που αντιστέκονται» . Στο ρεπορτάζ ο Βιολόγος-Βιογεωχημικός , Δρ Νίκος Σκουλικίδης , διευθυντής Ερευνών στο ΕΛΚΕΘΕ και ο Βιολόγος-Ποταμολόγος , Δρ Γεώργιος Χατζηνικολάου μιλούν για τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ποτάμια της Ελλάδας με ιδιαίτερες αναφορές στο δικό μας ποτάμι , τον Ευρώτα .

Μεταξύ των προβλημάτων στα οποία αναφέρονται οι επιστήμονες είναι και τα ακόλουθα :

1 . «Τα ποτάμια της Ελλάδας δεν έρχονται συνήθως στη δημοσιότητα για καλό . Αν τα δούμε στις ειδήσει ς, θα είναι είτε επειδή τα νερά τους σκοτώνουν ψάρια , όπως συνέβη με τον Ευρώτα , τον Πηνειό, τον Σπερχειό και όχι μόνο …»
Με δυο λόγια , καταγγέλεται αρμοδίως ότι η ποιότητα και η ποσότητα των νερών του Ευρώτα είναι τέτοια που σκοτώνει τη ζωή σ’ αυτόν και μάλιστα την πιο κυρίαρχη μορφή της που είναι τα ψάρια .
Ερώτημα : ΤΙ κάνουν οι αρμόδιοι προς την κατεύθυνση βελτίωσης της ποιότητας και προστασία της πσοότητας των νερών του Ευρώτα ;

Πρόσκληση για την συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπης της 08-4-2016