Δευτέρα 6 Απριλίου 2020

Να επιτραπεί η τέλεση των Ακολουθιών τη διάρκεια του Πάσχα χωρίς την παρουσία πιστών αποφάσισε η κυβέρνηση.



Με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υγείας προβλέπονται νέα προσωρινά περιοριστικά μέτρα στους χώρους λατρείας, όλων των και δογμάτων για το διάστημα από 12.04.2020 έως και 20.4.2020 εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού.
Οι νέες ρυθμίσεις για την αποτροπή μετάδοσης του κορονοϊού στους χώρους λατρείας προβλέπουν μεταξύ άλλων τα εξής:
α) Απαγορεύονται, παρουσία κοινού, οι λειτουργίες, λατρευτικές συνάξεις, ιεροπραξίες και πάσης φύσεως θρησκευτικές τελετές σε όλους ανεξαιρέτως τους χώρους θρησκευτικής λατρείας κάθε δόγματος και θρησκείας, ανεξαρτήτως μεγέθους και χωρητικότητας, στο σύνολο της Επικράτειας, για προληπτικούς λόγους δημόσιας υγείας.
β) Επιτρέπεται η τέλεση λειτουργιών κεκλεισμένων των θυρών, αποκλειστικά και μόνο από θρησκευτικό λειτουργό και βοηθητικό προσωπικό (πχ ιεροψάλτης) των οποίων ο συνολικός αριθμός δεν υπερβαίνει τα 4 φυσικά πρόσωπα. Ο κατά νόμο θρησκευτικός λειτουργός είναι υπεύθυνος για να λάβει όλα τα προσήκοντα μέτρα σύμφωνα με την ΚΥΑ. Δεν επιτρέπεται, ούτε κεκλεισμένων των θυρών, η τέλεση λειτουργιών σε χώρους λατρείας που βρίσκονται σε ιδιωτικά κτήματα, κτίρια κλπ.
γ) Απαγορεύεται η επίσκεψη κοινού, ατομικά ή ομαδικά, στα μοναστήρια. Επιτρέπεται η τέλεση λειτουργιών και ακολουθιών στα μοναστήρια χωρίς την παρουσία κοινού.
δ) Επιτρέπεται, επιπλέον της τηλεοπτικής και ραδιοφωνικής, και η αυτοτελής διαδικτυακή μετάδοση της λειτουργίας.
 vimaorthodoxias.gr

ΜΟΝΟ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΠΕΜΠΤΗ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ¨ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ¨ΕΩΣ ΤΕΛΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ


ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΟΣ ΜΕΛΩΝ ΣΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ¨ΓΝ-ΚΥ ΚΥΘΗΡΩΝ ΤΡΙΦΥΛΛΕΙΟ¨




ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ.Αγία πελαγία Κύθηρα 1950-1960

ΠΗΓΗ ΦΩΤΟ Ntina Samiou

Κι όμως η κεντρική Πελοπόννησος είχε ελέφαντες και μαμούθ!

Η πρώτη εμφάνιση των ελεφάντων στην Πελοπόννησο έγινε πριν από 5 εκατομμύρια χρόνια !
Από  notospress.gr


Σε Μεγαλόπολη, Σπάρτη και Βλαχιώτη ήταν τόποι που ζούσε ο Elephas antiquus


ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ. "Μετά τη διάβαση του Αλφειού έχει κανείς μια περιοχή ονομαζόμενη Τραπεζουντία, όπου υπάρχουν και ερείπια μιας πόλης Τραπεζούντας. Και πάλι, αριστερά καθώς κανείς κατεβαίνει από την Τραπεζούντα προς τον Αλφειό, κοντά στο ποτάμι, υπάρχει θέση ονομαζόμενη Βάθος, όπου γίνεται γιορτή με μυστικές ιεροπραξίες κάθε τρίτη χρονιά για τις Μεγάλες θεές. Υπάρχει αυτού και πηγή ονομαζόμενη Ολυμπιάς, η οποία στερεύει κάθε δεύτερο έτος• κοντά στην πηγή βγαίνει φωτιά. Οι Αρκάδες λένε πως η μάχη των γιγάντων και των θεών έγινε εδώ κι όχι στη θρακική Παλλήνη, και κάνουν σ' αυτό το μέρος θυσίες για τις αστραπές, τις θύελλες και τις βροντές".
"Αρκαδικά" Παυσανία - Κεφ. 29


Σύμφωνα με τα πορίσματα της Παλαιοντολογικής Αρχαιολογίας, η πρώτη εμφάνιση των ελεφάντων στην Πελοπόννησο έγινε πριν από 5 εκατομμύρια χρόνια, ενώ πριν από 2.000.000 - 10.000 χρόνια συναντάμε στη Λακωνία και την Αρκαδία και ιδιαίτερα στην επαρχία Μεγαλόπολης, στην περιοχή της Σπάρτης και του Βλαχιώτη, το Μαμούθ του νότου, το Μαμούθ της Τούνδρας και τον Πρώιμο Ελέφαντα (Elephas antiquus)».

Την πρώτη αρχαιολογική μαρτυρία για την ύπαρξη των παραπάνω ελεφάντων προκάλεσε ένα τυχαίο γεγονός που έγινε το 1902. Στο δυτικό άκρο της λεκάνης της Μεγαλόπολης, στους πρόποδες του όρους Λύκαιου, ένας ξυλοκόπος από το χωριό Ίσωμα Καρυών, κατέβηκε στη γειτονική απότομη χαράδρα, ψάχνοντας για το τσεκούρι του. Εκεί είδε να ξεπροβάλλουν πελώρια οστά. Το εύρημα αποτέλεσε την περίφημη πλειστοκαινική πανίδα.
Τον ίδιο χρόνο ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών Θεόδωρος Σκούφος έκανε ανασκαφές τόσο σε αυτό το σημείο όσο και χαμηλότερα, κοντά στην κοίτη του Αλφειού, αποκαλύπτοντας πέντε τόνους απολιθωμένων σκελετών, ένας ανεκτίμητος θησαυρός γνώσεων που σήμερα βρίσκονται στο Παλαιοντολογικό Μουσείο του Πανεπιστημίου Αθηνών. Το πιο πρόσφατο παλαιοντολογικό εύρημα στην περιοχή της Μεγαλόπολης εντοπίστηκε πριν από ένα χρόνο, όταν κατά τη διάρκεια ελέγχου εκσκαφών της ΔΕΗ αποκαλύφθηκαν τμήματα από μεγάλο χαυλιόδοντα της οικογένειας των Ελεφάντων, που χρονολογείται την περίοδο του Πλειστόκαινου (ηλικίας 2.000.000 - 10.000 χρόνων). Η αρχαιολογική έρευνα συνεχίστηκε από την Εφορεία Σπηλαιολογίας και Παλαιοανθρωπολογίας Νότιας Ελλάδος από όπου περιμένουμε τα τελικά αποτελέσματα της έρευνας.
Η ύπαρξη απολιθωμένων οστών ήταν ήδη γνωστή από την αρχαιότητα. Οι κάτοικοι της περιοχής μάλιστα απέδιδαν τα μεγαλύτερα από αυτά (προφανώς εκείνων των παχύδερμων) σε γίγαντες η σε μυθικούς ήρωες», τονίζει ο αρχαιολόγος, κάνοντας έναν ακόμα αποκαλυπτικό συσχετισμό: «Η ταύτιση των οστών της οικογένειας των προβοσκιδωτών (δηλ. των ελεφάντων) με ανθρωπόμορφα όντα η μυθικούς ήρωες είναι αληθοφανής, καθώς σε προφίλ το κρανίο ενός ελέφαντα θυμίζει σε μεγέθυνση κρανίο ανθρώπου, όπως και τα δόντια τους αλλά και οι σπόνδυλοι και τα πλευρά θα μπορούσαν να είναι τοποθετημένα με τέτοιο τρόπο ώστε να θυμίζουν υπολείμματα γιγάντιου ανθρώπου. Τα οστά, κυρίως των άκρων, μπορούν να θεωρηθούν ανθρώπινα, αφού μορφολογικά είναι παρόμοια και η μόνη εμφανής διαφορά είναι το κατά πολύ μεγαλύτερο μέγεθός τους»

Οι Εγκληματίες



Από sembreviva2.blogspot.com
Μεγάλο το Έγκλημα που διαπράξαμε σήμερα. Σαν δεν ντρεπόμαστε οι άτιμοι; Παρανομήσαμε εγκληματικά απέναντι στο Κράτος-Εκκλησία και στους συμπολίτες μας. Τολμήσαμε και πήγαμε να κοινωνήσουμε Χριστό. Γίναμε εγκληματίες εξαιτίας Του. Για την ακρίβεια, Τον ληστέψαμε. Πήγαμε και Τον κλέψαμε! Κλέψαμε τον Παράδεισο όπως ο Ληστής πάνω στο Σταυρό!
Μαγκιά μας! Άτιμοι και εγκληματίες εσείς είσ
τε, Γραμματείς και Φαρισαίοι Υποκριτές του καιρού μας. Όπως και τότε Τον θεωρήσατε Παράνομο έτσι και σήμερα φανήκατε αντάξιοι επίγονοι των προγόνων σας. Παράνομοι είστε εσείς, Αρχιερείς και Άρχοντες του σκοτεινού αιώνος τούτου. Γράψτε το καλά στο νου σας: Καλύτερα Ληστές μαζί με τον Χριστό, παρά «Δίκαιοι» μαζί με τον Αντίχριστο! Καλύτερα να πεθάνουμε μαζί Του με κορωνοϊό παρά να ζήσουμε μαζί σας σταυρώνοντας τον Υιό! Αφού είμαστε τόσο επικίνδυνοι απομονώστε μας. Βγάλτε όλους τους εγκληματίες έξω από τις φυλακές και βάλτε στη θέση τους εμάς. Φωνάξτε όπως και τότε: Βαραββάν, Βαραββάν! Καλύτερα φυλακισμένοι με τον Χριστό παρά «ελεύθεροι» με τον Πονηρό.
Και ύστερα μας λέτε: σας απαγορεύουμε να ζήσετε το Πάσχα. Ταλαίπωροι! Εμείς ζούμε ήδη το Πάσχα. Σταυρώσατε εμάς στη θέση Του. Χωρίς να το καταλαβαίνετε μας οδηγήσατε μυστικά στην Ανάστασή Του. Το μόνο που απομένει να πούμε για σας είναι: «Πάτερ, ἄφες αὐτοῖς˙ οὐ γὰρ οἴδασι τί ποιοῦσι. Τετέλεσται». Αμήν!
π. Χ. Μ.

... ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑΚΙΑ ΜΕΙΝΑΝ ΕΞΩ ΤΟΥ ΝΥΜΦΩΝΟΣ 4

 
 Από sembreviva2.blogspot.com
Οι βοσκοί ήταν οι πιο αξιοθρήνητοι από τους ήρωες του παραμυθιού μας. Τι τους είχαν πει οι έμποροι; τους είχαν πει ότι στα χλοερά βοσκοτόπια είχε εμφανιστεί ένα κακό χορταράκι, λέει, που θα ήταν πολύ επικίνδυνο να το φάνε τα προβατάκια. Και όντως έτσι ήταν. Ήταν θανατηφόρο. Μα γνώριζαν πολύ καλά και οι βοσκοί απο την μεριά τους, ότι αυτό το χορταράκι δεν μπορεί να πειράξει στο ελάχιστο τα προβατάκια τους. Γιατί; Διότι κάθε μέρα τους δίναν μια υπερ-βιταμίνη. Αυτή η υπερ-βιταμίνη τα έκανε άτρωτα τα προβατάκια. Ουσιαστικά δεν υπήρχε λόγος ανησυχίας. Μα τι έπαθαν οι άμοιροι; Λίγο οι μαλαγανιές των εμπόρων, λίγο οι παρατρεχάμενοι κτηνίατροι, λίγο η μόδα, λίγο η μάζα.... και την πάτησαν. Όχι δεν τους δικαιολογώ. Θα έπρεπε να είχαν πάρει εξ' αρχής τις ξύλινες βαριές γκλίτσες τους και να τους είχαν εξαποστείλει τους φθονερούς εμπόρους και το σινάφι τους. Μα ... λες και είχαν υπνωτιστεί. Έτσι φθάσαν τα προβατάκια να μαραζώνουν στο μαντρί. 
Μα ας πλησιάσουμε λίγο στο κονάκι. Απ' έξω στην ξύλινη βεραντούλα κάθονταν δυο-τρεις βοσκοί γυρμένοι στις γκλίτσες τους. Μια ξεφύσαγαν, μια βλέπανε με ντροπή τα προβατάκια κάτω στο μαντρί, μια χτυπούσαν το ξύλινο πάτωμα της βεραντούλας. Αυτό. Μέχρι εκεί. Αναγνωρίζαν την μεγάλη τους ευθύνη. 
Μέσα στο κονάκι γινόταν πανηγύρι. Στο βάθος του δωματίου δυο τραπέζια ήταν τα πιο φασαριόζικα. Στο ένα είχαν κάτσει οι έμποροι και κάποιοι βοσκοί που είχαν βγάλει τις κάπες τους. Γέλαγαν και χαχάνιζαν. Οι βοσκοί μας συμπεριφέρονταν και αντέγραφαν μιμητικά τους τρόπους των εμπόρων. Πόσο αστείοι ήταν. Ούτε βοσκοί, ούτε έμποροι. Στο διπλανό τραπέζι κάθονταν οι επιστήμονες. Συγκρατημένο στιλ, προσποιητή ευγένεια και αέρας... αριστοκρατίας. Και 'κει κάποιοι βοσκοί ξεδίπλωναν τις περγαμηνές τους με κρυφή καύχηση, μπροστά στους κτηνιάτρους. Κοιτάξτε και μας, κάτι ξέρουμε από επιστήμη...! Τα μπροστινά τραπέζια φιλοξενούσαν μόνο βοσκούς. Επικρατούσε ένα πνεύμα αμηχανίας. Πλαστικά χαμόγελα που διαδέχονταν χαλαρά σχόλια. Πολυλογίες που διαδέχονταν νεύρα, και μετά πάλι χαμόγελα. Περίεργες καταστάσεις. Η συνείδηση, τους κοπανούσε ανελέητα. Εικόνες με τα αγαπημένα τους προβατάκια σε άλλες εποχές γυρνούσαν στο κεφάλι τους. Κάποια από τα προβατάκια τα είχαν από μικρά με το μπιμπερό. Για κάποια είχαν βάλει σε κίνδυνο την ίδια την ζωή τους οι βοσκοί εκεί στα απότομα βράχια και στα γλιστερά μονοπάτια. Τα αγαπούσαν, μα πως ξεγελάστηκαν έτσι; Πως θόλωσε το κεφάλι τους; Όλοι είχαν ακουμπήσει τις γκλίτσες στους τοίχους. Οι καημένες οι γκλίτσες... και αυτές με την σειρά τους θυμούνταν τις μέρες δόξας, και βγάζαν ρόζους από την λύπη τους. Μωρέ, αν είχαν την δύναμη θα σηκωνόντουσαν μόνες τους και όποιον πάρει, και όπου τον βρει. Μα ακόμη και αυτές, κάναν υπακοή. 
Παιδιά τι λέτε να βγούμε από το κονάκι; Πολύ κλεισούρα. Να πάρουμε λίγο φρέσκο αέρα; Τι λέτε; Άϊντε, και αύριο θα σας πω για τα μυστικά σχέδια των ατάκτων. Τα παιδιά κυρίως τα μικρότερα χαρήκαν. Στο κρεβάτι που έπεσαν λίγο αργότερα, είχαν ήδη ξεχάσει τους βοσκούς και κάναν σχέδια απόδρασης. Τα αγαπούσαν πάρα πολύ τα άτακτα προβατάκια. Πόσο θα θέλανε να τους μοιάσουν!!!


παπα-Παύλος Καλλίκας

¨Κύθηρα Αντικύθηρα Μένουμε εδώ¨“ Ολοι οι ΟΤΑ, και ο Δήμος μας, πρέπει να λειτουργούν στον καλύτερο βαθμό παρά τα εμπόδια της περιόδου.



“ Ολοι οι ΟΤΑ, και ο Δήμος μας, πρέπει να λειτουργούν στον καλύτερο βαθμό παρά τα εμπόδια  της περιόδου. Και ορθή λειτουργία εκτός των άλλων σημαίνει τήρηση της δημοκρατίας στη λήψη και υλοποίηση των αποφάσεων και ουσιαστική συμμετοχή των συμβούλων.

Μπορεί να “μένουμε σπίτι” αλλά δεν δεχόμαστε την προωθούμενη απο την δημοτική αρχή αντίληψη “ψεκάστε – σκουπίστε – τελειώσατε “. 

Στο Δημοτικό (υποτίθεται) Συμβούλιο όπου απλά λέμε ναι ή όχι μέσω email, ανεξάρτητα από απαρτία, ενστάσεις ή όποια άλλη διαδικασία, ψηφίσαμε ΝΑΙ στα θέματα 1 και 2* και ζητήσαμε τα θέματα 3, 4 και 5** να συζητηθούν σε άλλη συνεδρίαση όταν θα έχει τελειώσει αυτός ο εφιάλτης και θα μπορούμε να κάνουμε συμβούλιο ανταλλάσσοντας απόψεις. Δεν πήραμε ποτέ καμιά απάντηση. Είδαμε από το δελτίο τύπου του Δήμου ότι τελικά ψηφίστηκαν όλα τα θέματα.

Άραγε είναι ενήμεροι όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι για την άποψη της παράταξής μας; Πώς ψήφισαν; Τι είπαν; Είναι όλο το δημοτικό συμβούλιο σύμφωνο στο να εγκρίνει γιορτές, αδελφοποιήσεις και κουμπαριές με άλλους Δήμους εν μέσω της δύσκολης κατάστασης στην οποία βρισκόμαστε; Ποιον εξυπηρετούν όλες αυτές οι φιέστες που θέλει ο δήμαρχος; Είναι άραγε τόσο επείγον θέμα η αδελφοποίηση με κάποιο Δήμο που δεν μπορεί να περιμένει; Κανείς δε χρειάζεται να απαντήσει. Το μόνο που μας ζητάνε είναι ένα ΝΑΙ ή ΟΧΙ σε ένα mail.

Οι προτάσεις και λύσεις ή έστω ένας προβληματισμός για τις δυσκολίες που δημιουργεί η πανδημία στο νησί μας, πρέπει να είναι τα βασικά ζητούμενα αυτή τη στιγμή.

Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι

Δ.ΚΟΝΤΟΛΕΩΝ

Μ.ΤΡΙΦΥΛΛΗΣ

Γ.ΔΙΔΥΜΙΩΤΗΣ

*1. Έγκριση της υπ΄ αριθμόν 11/2020 απόφασης της Επιτροπής Εγχωρίου Περιουσίας Κυθήρων και Αντικυθήρων

2. Προσωρινή απαλλαγή από Δημοτικά Τέλη

**3, 4 και 5 Αδελφοποιήσεις του Δήμου Κυθήρων με τους Δήμους Αλίμου, Κισάμου και Σύμης



ΔΤ - Μένουμε Εδώ


ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΚΟΥΝΟΥΠΙΩΝ


Π.Κ. ΚΥΘΗΡΩΝ-ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ κ.ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΤΡΙΦΥΛΛΗ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟ


ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Κύριε Εμμανουήλ Τριφύλλη,Με την παρούσα επιστολή οι υπάλληλοι του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Κυθήρων εκφράζουν τις θερμότατες ευχαριστίες τους για την ευγενική χειρονομία σας να μας δωρίσετε ένα κολάρο αυχένα για χρήση σε τροχαία ατυχήματα προς όφελος του κοινωνικού συνόλου των κατοίκων της νήσου Κύθηρα. 
Σας γνωρίζουμε ότι το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο θα είναι πάντα έτοιμο να ανταποκριθεί μέσα στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του.Ευελπιστούμε στην συνέχιση της καλής μας συνεργασίας.

Πολλάλης: «Χρεοκόπησαν τα ξενοδοχεία της Λακωνίας»


ΛΑΚΩΝΙΑ. Μπορεί η τουριστική σεζόν, υπό κανονικές συνθήκες,
να ξεκινούσε στα τέλη Μαρτίου – αρχές Απριλίου, ωστόσο, η παγκόσμια εξάπλωση του κορονοϊού, βάζει φρένο και στη «βαριά» βιομηχανία, όχι μόνο, της χώρας μας, αλλά και του πλανήτη ολόκληρου, στον τουρισμό. Η φετινή σεζόν, όπως αναφέρουν στο ethnos.gr ξενοδόχοι ανά την Ελλάδα, θα σωθεί, μονάχα και εφόσον, περιοριστεί στο μέγιστο βαθμό η εξάπλωση του κορονοϊού. Ο Μάιος θεωρείται «χαμένος» ενώ στόχος για πολλούς είναι ο Ιούνιος, ακόμη και ο Ιούλιος.
Ολικές ακυρώσεις
Ο Μάρτιος και ο Απρίλιος, που αποτελούν παραδοσιακά την υψηλή περίοδο για την πρωτεύουσα του νομού Λακωνίας, τη Σπάρτη, έχουν χαθεί. «Τα ξενοδοχεία έχουν χρεοκοπήσει» αναφέρει χαρακτηριστικά στο ethnos.gr ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων του νομού Λακωνίας Δημήτρης Πολλάλης. Ο ίδιος φαίνεται απαισιόδοξος για την πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν, η οποία μπορεί να προοιωνιζόταν ως μια καλή χρονιά, ωστόσο η εξέλιξή της, λόγω πάντα του κορονοϊού, έχει φέρει ολικές ακυρώσεις. «Το παιχνίδι έχει χαθεί, και αν οι παραθαλάσσιες περιοχές δουλέψουν Ιούλιο και Αύγουστο, και πάλι, η περίοδος δεν φτάνει, διότι οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων είναι 12μηνες» αναφέρει ο κ. Πολλάλης.
Φωτογραφία: Θεόδωρος Μπουγάδης / Spartavoice.gr
 notospress.gr

Κυριακή 5 Απριλίου 2020

ΑΓΑΠΗΤΕ ΠΑΤΕΡΑ ΠΑΥΛΟ

ΑΓΑΠΗΤΕ ΠΑΤΕΡΑ ΠΑΥΛΟ

Στην απάντησή σου ( βλέπε εδώ https://adelinfm.blogspot.com/2020/04/blog-post_97.html?fbclid=IwAR2RELSLmGma4QZxleQrubqfbLYs47qdg8H3C9ycLY1f9eiwBe2VQpdIbb0)

οφείλω διευκρινίσεις. 
Γράφεις: «η προσφώνηση «αντιοικουμενιστής» δεν τοποθετήθηκε από εμένα στην επικεφαλίδα της ανάρτησης. Νομίζω είναι προφανές. Γιατί το χρησιμοποιείτε εναντίον μου; Για εντυπώσεις ίσως;». Τι είχα γράψει εγώ; Αντιγράφω: «Αφορμή μου δίνει η δημοσιευμένη επιστολή σου και η προσφώνηση: «αντιοικουμενιστής» που προηγείται». Με το «προηγείται» (της επιστολής σου) δηλώνω απερίφραστα ότι όντως δεν τοποθετήθηκε από σένα. Αδίκως με κατηγορείς. Το θέμα είναι γιατί αποδέχτηκες αυτόν τον χαρακτηρισμό από εκείνον που δημοσίευσε την επιστολή σου; (βλέπε εδώ https://panayiotistelevantos.blogspot.com/2020/04/blog-post_61.html?m=1&fbclid=IwAR01u0POdP60mNrJpzYf2RV6drOy0Kbe00zFSv8VKgvnPU5XeCU3dJ5bS54)

Γιατί δεν απαίτησες απόσυρση. Ζήτησες τον λόγο από αυτόν, όπως κάνεις σε μένα;
Πατέρα Παύλο δεν συνηθίζω να γράφω για να κάνω εντύπωση, ούτε για να συκοφαντώ. Φαίνεται, από τη πρώτη παράγραφο που ανέλυσα, ότι δεν κατάλαβες τα γραμμένα μου, ίσως και εγώ δεν κατάλαβα τα δικά σου. Σε ευχαριστώ για την απάντηση και για τη διόρθωση τού λάθους μου (σχισματικό αντί σχηματικό). Ίσως απέτυχα να σε κάνω να το νιώσεις, μα από αγάπη και εκτίμηση προς το πρόσωπό σου, έγραψα ότι έγραψα… Δεν έχω αλλάξει γνώμη: Ο Ποταμός αξίζει να έχει έναν ιερέα, ΑΝΘΡΩΠΟ, σαν εσένα. Τα άλλα και διορθώνονται και ξεχνιούνται.
Όλα εκτός από την ιστορία μας. Γι' αυτό προσθέτω μια φωτογραφία της Ιλαριώτισσας 100 ετών. Ιερέας ο Παπα - Κυριάκος. Και οι άλλοι, παππούδες ή πατεράδες μας... εν Ουρανώ!

ΠΗΓΗ 
Kosmas Megalokonomos

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΜΙΧΑΛΑΚΑΚΗ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΣΤΟΝ ΠΟΤΑΜΟ


Θα ήθελα να προσθέσω μερικές σκέψεις στο εξαιρετικό άρθρο του Γιάννη βλέπε εδώ https://www.kythiraika.gr/ta-kythira-eginan-eidisi-gia-to-lathos-logo/?fbclid=IwAR2ZpgYAXYKUOjQQUw2VMNWiEDWnRohqIM8YKWwGYTSdQAOk8NTNrYPov4g που με εκφράζει απόλυτα με αφορμή και την συζήτηση των τελευταίων ημερών στον Ποταμό 

Παρακολουθώ με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τη συζήτηση γύρω από την κατάσταση με την εκτέλεση λειτουργιών στον Ποταμό που ξεκίνησε με την ανάρτηση / Αρθρο του π. Παύλου, το σχόλιο του Μάνου και του Κοσμά κλπ.
Νομίζω ότι η πολιτισμική και θρησκευτική πλευρά έχει καλυφθεί με επάρκεια.


Όμως, πιστεύω ότι το θέμα δεν είναι θρησκευτικής πίστης. Όλοι μας ελπίζω, υποστηρίζουμε με ένταση το δικαίωμα όλων να έχουν τις απόψεις τους και να τις διαδίδουν ελεύθερα. Το θέμα προκύπτει όταν αυτά περνούν σε πράξεις που θέτουν σε κίνδυνο την κοινωνία και τους πολίτες. Και στην συγκεκριμένη περίπτωση, η συνάθροιση σε εκκλησίες δημιουργεί τεράστιο κίνδυνο διάδοσης της επιδημίας, νομίζω ότι αυτό τώρα το έχουν καταλάβει όλοι.

Ειδικά μετά από το δράμα με την εκκλησία στην Κορέα πού μια γυναίκα προερχομένη από το Ουχάν στην Κίνα, προκάλεσε τουλάχιστον τα μισά κρούσματα στη χώρα αυτή ή την περίπτωση των συμπολιτών μας επισκέφθηκαν του Άγιους Τόπους και αθέλητα διέδωσαν την επιδημίας με την επιστροφή τους
Η απλή πραγματικότητα είναι 


1. Είναι απαραίτητο να περιορίσουμε τη διάδοση το COVID19 έτσι ώστε να δώσουμε το χρόνο στο σύστημα υγείας
Α. Να περιθάλψει τους (όσο το δυνατόν λιγότερους) ασθενείς, παράλληλα με τους συνήθεις ασθενείς. Και να μην έχουμε να κάνουμε επιλογές ποιον θα υποστηρίξουμε και ποιον θα αφήσουμε να πεθάνει
Β. Να αναπτύξει φαρμακευτικές αγωγές για να θεραπεύει αποτελεσματικά τους ασθενείς
Γ. Να αναπτύξει εμβόλια ώστε να δημιουργήσει ανοσία στην κοινότητα 


2. Για να γίνουν τα παραπάνω, φαίνεται ότι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος είναι η εφαρμογή των περιοριστικών μέσων κοινωνικών επαφών και βέβαια μέσα σε αυτές είναι και οι εκδηλώσεις θρησκευτικής λατρείας, μια που ο ιός δεν κάνει διακρίσεις

3. Δεν είναι δυνατόν να είμαστε όλοι ειδικοί στα πάντα. Γι’ αυτό πρέπει να ακούμε και να σεβόμαστε τις οδηγίες της επιστήμης και της πολιτείας. Πράγμα που γίνεται σε σχεδόν απόλυτο βαθμό και από τους πολίτες και από οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένης της Εκκλησίας
Υπάρχουν όμως και εκείνοι που αμφισβητούν την κοινή λογική. Είτε επικαλούμενοι θρησκευτικούς λόγους, είτε άλλους, όπως για παράδειγμα τις οικονομικές επιπτώσεις. Το τελευταίο το είδαμε στον τρόπο που αντιμετώπισαν οι ΗΠΑ το θέμα αρχικά (και τώρα έφτασαν να έχουν 300000 επιβεβαιωμένα κρούσματα.
Γιατί το κάνουν; Πολλά μπορούν να ειπωθούν αλλά δεν πρέπει να γίνεται «δίκη προθέσεων». Η πραγματικότητα είναι ότι , παρά τις διατυπωμένες «¨αγαθές» προθέσεις όλων αυτών, το αποτέλεσμα στην κοινωνία είναι δυνητικά καταστροφικό.
Και γίνεται ακόμα χειρότερο όταν γίνεται επίκληση θρησκευτικών και ιδεολογικών πεποιθήσεων που δημιουργεί μια τεχνητή διαίρεσης της κοινωνίας σε πραγματικά πιστούς (και κατ’ αντιπαράθεση άλλους) 


Υπάρχει η δυνατότητα της πολιτείας να εφαρμόσει κατασταλτικά μετρά αλλά ελπίζω να μην φτάσουμε και εκεί. Αυτό θα είναι ήττα της κοινωνίας και της κοινής λογικής.
Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος αντιμετώπισης των αναχρονιστικών, κοινωνικά επικίνδυνων δράσεων είναι να απομονωθούν από την ίδια την κοινωνία από όλους εμάς τους ίδιους. Που θα κινούμαστε και θα δρούμε με σκοπό να προστατεύσουμε τον εαυτό μας και όλους τους άλλους ακολουθώντας τις οδηγίες της επιστήμης

Και μια τελική σκέψη. Κάποια στιγμή θα βγούμε από αυτή τη λαίλαπα και η ζωή θα συνεχιστεί, ελπίζω με όλους μας παρόντες. Σίγουρα όπως τα πράγματα θα είναι διαφορετικά. Θα πρέπει να ξαναδούμε πολλά πράγματα (τις προτεραιότητές μας, το αναπτυξιακό μας μοντέλο, το ρόλο του κράτους, τις σχέσεις μας κλπ.) Σε κάθε περίπτωση όμως θα θυμόμαστε ποιος στάθηκε στο πλάι μας και μας υποστήριξε (όπως για παράδειγμα κάνουν οι άνθρωποι της δημόσιας υγείας αυτή την εποχή) και ποιος αντικειμενικά χρησιμοποίησε την επιδημία για να προωθήσει ιδιοτελείς σκοπούς. Στο χέρι μας είναι αυτή η καινούργια κοινωνία να είναι πολύ καλύτερη, με ισόρροπη ανάπτυξη και ευημερία, μια κοινωνία ισχυρότερης αλλυλεγγύης, μακριά από τεχνητούς διχασμούς και εισαγόμενες αντιπαραθέσεις. 
Η Τσιριγώτικη κοινωνία και βέβαια ο Ποταμός, έχει μακριά κοινωνική και δημοκρατική παράδοση για το κάνει αυτό πράξη

Σπύρος  Μιχαλακάκης

Τό Μήνυμα τῆς Κυριακῆς (ἠχητικό μήνυμα) ἀπό τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων & Ἀντικυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ


ΓΡΑΠΤΟΝ ΘΕΙΟΝ ΚΗΡΥΓΜΑ
Ὁ μικρόκοσμος τοῦ ἑαυτοῦ μας

     Λίγες μόνον ἡμέρες ἔμειναν, χριστιανοί μου, γιά νά ἀνεβεῖ ὁ Κύριος τόν μαρτυρικό Του δρόμο στόν Γολγοθᾶ.
     Καί ἄρχισε -σαφέστερα ἀπό κάθε ἄλλη φορά- νά προλέγει στούς Μαθητές τά «μέλλοντα Αὐτῷ συμβαίνειν»: Τήν παράδοσή Του στά χέρια ἀνόμων, τούς ἐμπαιγμούς, τήν μαστίγωση, τούς ἐμπτυσμούς, τόν Σταυρικό θάνατο. Ἀλλά καί τήν Ἀνάστασή Του τήν τρίτη ἡμέρα.
     Οἱ Μαθητές, πιθανόν, δέν κατανοοῦσαν τά λεγόμενα. Ἐξακολουθοῦσαν νά νομίζουν πώς ὁ Κύριός τους -παντοδύναμος, ὅπως Τόν εἶχαν γνωρίσει- θά ἀνέβαινε στόν θρόνο τοῦ Ἰσραήλ. Καί δύο ἐξ αὐτῶν (πιθανῶς οἱ νεώτεροι), τά ἀδέλφια Ἰάκωβος καί Ἰωάννης Τοῦ ζήτησαν πρωτοκαθεδρίες. Ὁ Ἰησοῦς, ἀφοῦ τούς προειδοποίησε γιά τό ποτήριο καί τό βάπτισμα τοῦ Μυστηρίου, πού θά ἀνέμενε τούς ἀκολούθους Του, βρῆκε ἀφορμή νά κατακρίνει τήν ἐπιδίωξη τῆς κοσμικῆς δύναμης.

Τούς ὑπενθύμισε αὐτό πού οἱ ἴδιοι ἤξεραν : πώς ἐκεῖνοι πού ἐξουσιάζουν τούς λαούς κάνουν κακή χρήση τῆς ἐξουσίας τους καταδυναστεύοντας τούς ἀνθρώπους. Γιά τούς Μαθητές Του, ὅμως, ἄλλος ὄφειλε νά εἶναι ὁ τρόπος: ὅποιος θέλει νά εἶναι μεγάλος νά γίνει ὑπηρέτης τῶν ἄλλων. Καί ὅποιος θέλει πρωτοκαθεδρίες νά φέρεται σάν δοῦλος. Γιατί καί ὁ «υἱός τοῦ ἀνθρώπου» - ὅπως συνήθιζε νά ἀποκαλεῖ τόν ἑαυτό Του- δέν ἦλθε στόν κόσμο γιά νά ὑπηρετηθεῖ, ἀλλά γιά νά ὑπηρετήσει˙ μέχρι σημείου νά δώσει καί τήν ζωή Του γιά χάρη τῶν πολλῶν.
     Ἀγαπητοί Χριστιανοί μου, βλέπουμε πώς μέσα στόν στενό κύκλο τῶν Μαθητῶν, ὑπῆρχαν σπέρματα ματαιοδοξίας. Ἐνῶ ὁ Κύριος τούς μιλοῦσε δραματικά γιά τήν μεγάλη Θυσία Του, δύο ἀπ’ αὐτούς ἐγκλεισμένοι στόν μικρόκοσμο τοῦ ἑαυτοῦ τους, ἀνύποπτοι γιά ὅσα γεγονότα ἔτρεχαν, ἀνυποψίαστοι γιά τά κοσμογονικά συμβαίνοντα καί ἰδιοτελεῖς στήν ματαιοδοξία τους, ζητοῦσαν θρόνους καί παραθρόνους.
     Μήπως καί ‘μεῖς φροντίζουμε πάνω ἀπ’ ὅλα γιά τήν φτωχή μας καλοπέραση, γιά τήν κοντόφθαλμη ὑλική μας εὐημερία, τόσο τήν θεμιτή (τροφή, στέγη, ὑγεία, κ.λπ.), ὅσο καί τήν ἀθέμιτη (τήν ἀνάδειξή μας σέ βάρος ἄλλων, τό ἐγωτικό μας ἀλάθητο, τήν ἰσχυρογνωμοσύνη μας, κ.λπ.); Ὅλα αὐτά μαρτυροῦν ἀδιαφορία γιά τούς ἄλλους, γιά τό πλῆθος τῶν ἀδελφῶν μας, ἁμαρτωλῶν καί μή.
     Μήπως θά ἔπρεπε -φεύγοντας ἀπό τό κέλυφος τοῦ ἐγώ μας- νά ἀνοιχτοῦμε στόν κόσμο, χωρίς νά εἴμαστε «ἐκ τοῦ κόσμου»;…
     Μέ χαμόγελο, μέ αἰσιοδοξία, μέ συγχωρητικότητα, μέ καταλλαγή, μέ μακροθυμία. Ἀδιαφορώντας ἔστω γιά τόν ἑαυτό μας. Καί, κυρίως, γιά τό «σαρκίο» μας.
     Δίνοντας αὐτό πού μόνο ἔχουμε ὡς ἀκόλουθοι τοῦ Χριστοῦ : Τήν ἀγάπη τῶν ἔργων καί τῆς μικρῆς μας θυσίας.
Πρωτ. π.Π.Μαριᾶτος

Σάββατο 4 Απριλίου 2020

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ Κ.Υ.ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΒΟΙΩΝ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ Κ.Υ.ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΒΟΙΩΝ

Για την διασφάλιση της υγείας όλων των συμπολιτών μας και
προκειμένου να εξασφαλισθεί η συνέχεια της φαρμακευτικής
αγωγής που λαμβάνουν ,για χρόνιες παθήσεις,παρακαλώ, όπως
επικοινωνείτε με τούς Ιατρούς του Κ.Υ. στα τηλέφωνα
27340-22222 και 27340-22500 δίνοντας το ΑΜΚΑ σας ως και τα
φάρμακα που λαμβάνετε χρονίως και μετά θα παραλαμβάνετε
τις συνταγές σας από την είσοδο του Κ.Υ.
Ευχαριστώ
Από την Δ/νση του Κ.Υ.

 Ιωαννης Μιχαλετος

Απάντηση στον κ. Κοσμά Μεγαλοκονόμο


κ. Κοσμά,θα μπω κατευθείαν στο θέμα: 

1.η προσφώνηση «αντιοικουμενιστής»δεν τοποθετήθηκε από εμένα στην επικεφαλίδα της ανάρτησης. Νομίζω είναι προφανές.Γιατί το χρησιμοποιείτε εναντίον μου;Για εντυπώσεις ίσως; 

2.δεν αναφέρθηκα κατά λέξη σε «ανθρώπους αιρετι-κούς», αλλά σε προτεσταντικές παραφυάδες, και αυτό λόγω του τρόπου της λειτουργίας του.
  
3.Δεν έχω ακούσει για το «σχηματικό Αλάθητο του Πάπα». Πάντως αν εννοείται σχισματικό (αντί του λάθους«σχηματικό»), θα έπρεπε να γνωρίζεται ότι ο παπισμός είναι αίρεση και όχι σχίσμα και ότι ο Πάπας διεκδικεί στα λεγόμενα του,όταν δηλ. αποφαίνεται , το «Αλάθητο». Το ότι δηλ. ποτέ δεν κάνει λάθος.

 4.Που φαίνεται η αίρεση που εισάγω κατά τα λεγόμενά σας στο κείμενό μου; Που μιλώ για Αλάθητο;Που φαίνεται ότι ο εγκέφαλος μου είναι ο μόνος που δύναται< ; 

5.Γιατί είστε τόσο πεπεισμένος ότι η Διαρκής Ιερά Σύνοδος ορθοτομεί;Ρωτήθηκαν όλοι οι Αρχιερείς; Όχι. Για ένα τόσο σημαντικό θέμα δεν θα έπρεπε να συνεδριάσουν όλοι οι Αρχιερείς;  
Η απόφασή τους(λάθος κατά την γνώμη μου) βγήκε αβίαστα;χωρίς καμία πίεση; Μπορεί μια διαρκής Ιερά σύνοδος να διεκδικεί το Αλάθητο; Θεωρείτε ότι ορθοτομεί όταν φιμώνει τους ίδιους τους Αρχιερείς, Ιερείς κ.α.; 
Πότε έχουν ακουστεί αυτά; Επιστήμονας και Ιστορικός είστε,γνωρίζετε σίγουρα την λέξη έρευνα.

6.Για τους εναπομείναντες χριστιανούς είναι ξεκάθαρο ότι μιλώ για τους ελάχιστους που έρχονται εκεί στον Ναό (5-6 άτομα). Χωρίς να εξαιρώ αυτούς που είναι στα σπίτια τους για λόγους γενικότερης προφύλαξης, και καλά κάνουν
Το γράφω, για να δείξω,σε αυτούς που δεν γνωρίζουν τι πάει να πει Εκκλησία ή που μας κατηγορούν για συγχρωτισμό, ότι δεν υπάρχει συγχρωτισμός(είμαστε 5-8 άτομα σε 160 m2, δηλαδή οι μισοί από ότι προβλέπετε-1 ανα 10 τετραγωνικά-και με αντισηπτικά και στις δύο εισόδους και με 2 μέτρα ασφάλεια ο καθένας). Γιατί το διαστρεβλώνετε ηθελημένα εναντίον μου; 
Το ότι έγραψα πάνω πάνω ότι εφημερεύω για όλους,δεν το είδατε; 
Γιατί κάποιες ηλικιωμένες κυρίες στον Ποταμό, μου στέλνουν ονόματα για μνημόνευση;  
Γιατί παρηγορούνται όταν ακούν την καμπάνα; 
Γιατί κάποιοι αναπαύονται όταν γνωρίζουν ότι ο παπα-Παύλος τους μνημονεύει αρκετή ώρα στην προσκομιδή; 
Είστε τόσο σίγουρος ότι ξεχωρίζω τους ενορίτες;  
Λυπάμαι πολύ για τις συκοφαντίες σας,και πιστεύω ότι οι ίδιοι οι Ποταμίτες γνωρίζουν πολύ καλά όλοι, μα όλοι, ποιος είναι ο παπα-Παύλος και αν όντως ξεχωρίζει τους ανθρώπους.
Σας δικαιολογώ όμως,γιατί απουσιάζεται από τον Ποταμό.
  
7.«σαν άνθρωπος που έχω αποτρέψει τον θάνατο», Μήπως σφετερίζεστε δουλεία Άλλου; Για αυτό ακριβώς όμως,και δεν καταλάβατε την πρόταση μου. κ. Κοσμά στο δρόμο
ενδέχεται να γίνει κάποιο τροχαίο. Αυτός που αύριο θα κυκλοφορήσει στον δρόμο πάει να πει ότι έχει τάσεις αυτοκτονίας, άρα κακώς βγήκε στον δρόμο; 

Κάποιος γνωρίζει ότι υπάρχει ο ιός της γρίπης (γνωρίζετε ότι οι θάνατοι φέτος του ιού της γρίπης είναι περισσότεροι από τον Κορωνοϊό,προς το παρόν), το ότι βγήκε από το σπίτι του, λοιπόν και ότι κόλλησε και πέθανε, θεωρείται αυτοκτονία; 
Μου παρέδωσε χθες η courier το ασφαλιστήριο του αυτοκινήτου μου,το ότι το παρέλαβα είναι αυτοκτονία;
Στο ότι λειτουργώ, κοινωνώ και καταλύω το Άγιο Ποτήριο, είναι αυτοκτονία;  
Στο ότι ψωνίζω για την πολυμελή οικογένεια μου, όπως όλοι μας,τα προς το ζήν είναι αυτοκτονία; 
Αν αυτό πιστεύετε κάτι σας λείπει. Βρείτε το.  
Είναι αδύνατον άνθρωπος οξυδερκής και της ηλικίας σας μάλιστα,να με κατηγορεί ότι κηρύττω ότι«ο Ιησούς αρέσκεται σε ανθρωποθυσίες»; 
Επιεικώς, αχαρακτήριστο.

8.η εκτίμηση σας στο πρόσωπο μου είναι πασιφανής από όλο το άρθρο σας. Μην υποτιμάται σας παρακαλώ τους αναγνώστες του άρθρου σας.Στην διάθεσή σας για όποια περαιτέρω διευκρίνιση. 

                                                               παπα-Παύλο ςΚαλλίκας